abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2014 @ 21:47:39 #221
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146725652
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 21:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als Krampus Zwarte Piet zou vervangen zou het feest heel veel authentieker, mystieker en voor een hele hoop mensen minder beledigend zijn.
Authentieker is het niet: het is een figuur die uit de Alpenlanden komt en niets met Nederland te maken heeft. En dat het minder beledigend zou zijn daar zou ik maar niet zo zeker van zijn: hij heeft ook een zwarte huidskleur. Ik denk zelfs dat de kritiek steviger zou zijn als de kritiek op Zwarte Piet.
  zondag 16 november 2014 @ 21:47:46 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146725662
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:29 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ah ja. Dat mogen alleen de onderdrukte zielige zwarte pieten, toch?

"Last year, more than two million people endorsed a Facebook petition to keep Black Petes' image unchanged. That's nearly one-eighth of the entire Dutch population, indicating the depth of emotion over the issue.
But Van Bellingen insists democracy is not about numbers alone.
"It is about the will of the majority and the rights of the minority," he said. "As a majority you have to be sensitive and show empathy for things that are hurtful to a minority."
He says it's time to get rid of Black Pete."

Dus pro-Pieten, niet zeuren, het is aan de minderheid te bepalen wat jullie doen. Zij mogen aangeven wat jullie mogen vinden.

Of snap ik het nou niet?
Hmm... mjah, maar in een multiculti samenleving is altijd wel iemand aangesproken. Ofwel, houd je rekening met alles en iedereen houd je geen flikker meer over.

Ofwel, niet zo jankmuilen overal over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 16 november 2014 @ 21:54:40 #223
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_146725992
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ach, de hele discussie is zo vergiftigt dat je door deelname en alles wat ook maar geïnterpreteerd kan worden als stellingname alleen maar kunt verliezen. Dat de politieke en rechtelijke macht zich daar niet aan willen branden is volkomen terecht.
Is ook zo, ik durf op Facebook of Twitter geen woord erover te schrijven want je krijgt meteen Tanja Jess of een Anouk achter je hol aan.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_146726046
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zwarte schminck en rode lippen zijn toch een deel van het issue? Ofwel, lost geen flikker op.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:47 schreef beantherio het volgende:

[..]

Authentieker is het niet: het is een figuur die uit de Alpenlanden komt en niets met Nederland te maken heeft. En dat het minder beledigend zou zijn daar zou ik maar niet zo zeker van zijn: hij heeft ook een zwarte huidskleur. Ik denk zelfs dat de kritiek steviger zou zijn als de kritiek op Zwarte Piet.
Het heeft gewoon met autoriteit te maken. Toen Zwarte Piet nog een informatienetwerk onderhield waar de Stasi bij verbleekte en de NSA stikjaloers op zou zijn en mensen die hem niet bevielen liet verdwijnen werd er niet over hem geklaagd. Ik denk dat hij de verloren prestige best terug zou kunnen winnen door te veranderen in een kinderverslindende duivel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_146726785
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hmm... mjah, maar in een multiculti samenleving is altijd wel iemand aangesproken. Ofwel, houd je rekening met alles en iedereen houd je geen flikker meer over.

Rekening met alles en iedereen houden kan niet. Dan heb je geen feest meer.
  zondag 16 november 2014 @ 22:12:11 #226
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146726844
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:55 schreef Repelsteeltju het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We vieren het Sinterklaasfeest in de huidige vorm feitelijk al minstens 150 jaar. Dat noem ik voor de Nederlandse context dan vrij authentiek.
pi_146731547
In mijn opinie denk ik dat de discussie vooral fel gevoerd wordt vanwege de aantasting van onze identiteit. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ons meest geliefde vrouw de koningin nota bene, een slip op de tong maakte waarbij ze vond dat de Nederlander geen identiteit had, met alle samensmelting van nationaliteiten. dat is precies aan het zere been waar wij Nederlanders onder te lijden hebben.

Amerika kent eigenlijk ook zo'n omstreden probleem waar geen enkele politici zich aan durft te wagen en dat is het recht om een wapen te hebben. Hoeveel ellende die wet al niet heeft veroorzaakt maakt eigenlijk niet uit, want het recht op wapens valt namelijk onder het Amerikaanse identiteit wat voor veel amerikanen een groot goed is. Stel dit ter discussie en het debat daar is net zo groot of groter als het hier gaat over de pieten discussie.
pi_146731766
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:17 schreef MakkieR het volgende:
In mijn opinie denk ik dat de discussie vooral fel gevoerd wordt vanwege de aantasting van onze identiteit. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ons meest geliefde vrouw de koningin nota bene, een slip op de tong maakte waarbij ze vond dat de Nederlander geen identiteit had, met alle samensmelting van nationaliteiten. dat is precies aan het zere been waar wij Nederlanders onder te lijden hebben.

Amerika kent eigenlijk ook zo'n omstreden probleem waar geen enkele politici zich aan durft te wagen en dat is het recht om een wapen te hebben. Hoeveel ellende die wet al niet heeft veroorzaakt maakt eigenlijk niet uit, want het recht op wapens valt namelijk onder het Amerikaanse identiteit wat voor veel amerikanen een groot goed is. Stel dit ter discussie en het debat daar is net zo groot of groter als het hier gaat over de pieten discussie.
Mooi, dan kunnen wij nu eindelijk eens begrijpen waarom die Americanen zich daar zo over opwinden. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146731997
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:49 schreef Scorpie het volgende:
Waarom vindt men kleurenpieten trouwens wel een goede aanvulling? Dan geloof je dus ook dat zwarte piet racistisch is,anders zijn zulke aanpassingen niet goed te praten.
Dat is wel een leuk argument, inderdaad. Ik heb nog nooit een schoorsteen gezien met blauw, groen of geel roet! Witte rook dan weer wel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146732007
#NoDAPL
pi_146732166
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 20:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ben voor hoor. Er mag misschien best wat meer aandacht en voorlichting over racisme gegeven worden.
Wat een onzin! Iedereen die in de Nederlandse maatschappij opgroeit weet wat racisme inhoudt en - belangrijker want breder - wat discriminatie inhoudt. Meer voorlichting gaat niets helpen. Onze jufjes verspillen al genoeg tijd aan andere zaken dan rekenen, taal en algemene ontwikkeling, laat niet nog meer op hun bordje belanden!
Meer voorlichting op televisie is eveneens zinloos want die mensen aan wie het is gericht zullen daar niets mee doen. Gewoon zelf het goede voorbeeld geven en jezelf als groep - in dit de allochtone groepen waar de klagers uit komen - niet impopulair maken.
#NoDAPL
pi_146732196
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:54 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Is ook zo, ik durf op Facebook of Twitter geen woord erover te schrijven want je krijgt meteen Tanja Jess of een Anouk achter je hol aan.
Zou je dat erg vinden dan??
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 17 november 2014 @ 00:52:48 #233
328189 ArnieAlberts
pi_146732234
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou je dat erg vinden dan??
Wel als ze me achterna zitten en dan vervolgens enkel hun bek opentrekken.
pi_146732270
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt!
Ik las ooit een stemprocedure die ik heel aardig vond: de helft plus een krijgt gelijk, tenzij een derde plus een tegen is. Dat betekent dat een aanzienlijke minderheid nooit overheerst kan worden door een kleine meerderheid.
De verhoudingen in deze discussie liggen wel even wat anders, maar er is geen objectieve reden om de gevoelens van een beperkte groep (beperkte) mensen te negeren. Voor gehandicapten leggen we ook drempelvrije deuren aan.
pi_146732312
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:52 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Wel als ze me achterna zitten en dan vervolgens enkel hun bek opentrekken.
Ja OK. Eerst hun tandjes uittrekken!
pi_146732325
quote:
Sinterklaas is niet eens zwart!
pi_146732332
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sinterklaas is niet eens zwart!
De anti-pieten werken daar wel hard aan.
  maandag 17 november 2014 @ 01:02:05 #238
328189 ArnieAlberts
pi_146732394
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja OK. Eerst hun tandjes uittrekken!
En een pianoklep op hun vingers laten sodemieteren.
  maandag 17 november 2014 @ 01:02:48 #239
328189 ArnieAlberts
pi_146732399
Ik heb vandaag voor het eerst het verhaal gehoord van de 3-jarige die voor racist werd uitgescholden, dankzij de tweet van Dominique Weesie. Dat soort verhalen hoor je niet op het journaal of in de media.
pi_146732427
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:02 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst het verhaal gehoord van de 3-jarige die voor racist werd uitgescholden, dankzij de tweet van Dominique Weesie. Dat soort verhalen hoor je niet op het journaal of in de media.
Nou ja, als je soms ziet welke borden of symbolen door hun ouders in de handen van 3-jarigen geduwd worden, is dat wel voorstelbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')