Yep, gisteren nog kon je zien dat het voor veel mensen toch best wel ingewikkeld is dus laat de speech van ir. Atkinson nog maar eens horen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Please do, sommige mensen begrijpen het nog niet.
Eén ooggetuige is geen bewijs van een bewering dat het "all over the news" was. En Kingston is niet in discussie met die twitteraar maar met jou. Een eventuele ad hominem kan dus alleen aan jou gericht zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een ooggetuige in twijfel trekken omdat hij lid is van een club is een ad hominem, dat snap je zelf toch ook wel hopelijk?????????????????![]()
Ik mis het woord 'onderdrukker' nog in je verhaalquote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar hoe het is gegaan:
Anti: Zwarte piet is racistisch!
Anti bij de VARA: Zwarte Piet is racistisch!
Anti bij Eenvandaag: Zwarte Piet is racistisch!
Anti in de Volkskrant: Zwarte Piet is racistisch!
Pro zonder podium: Huh? Waarom dan?
Anti bij VARA, Eenvandaag, Volkskrant, VPRO, NCRV, NOS, etc., etc.: Het is blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw. (noot: die overigens uit Amerika komt en waar Nederland niets mee te maken heeft, maar dat terzijde).
Pro zonder podium: O ja. Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti op alle mogelijke podia: Maar zo komt het wel over en ik geloof er trouwens niets van dat het zo niet bedoeld is want jullie zijn gewoon een stelletje enorme racisten, zoals alle witte mensen!
Pro zonder podium: Ja zeg, als we zo gaan beginnen dan luister ik dus niet meer naar je.
Anti via de VN (ja echt...): Zwarte Piet is racistisch en Nederland is blijven hangen in de tijd van de slavernij!
Pro: ja hallo, veel gekker moet het toch niet worden...
Anti op alle mogelijke nationale en internationale podia ruim een jaar lang: Zwarte Piet is racisme! Nederlandse kinderen worden racistisch opgevoed! Zwarte Piet moet weg! Nederland is een racistisch land! We willen herstelbetalingen voor de slavernij! We worden gediscrimineerd en niemand luistert naar ons! Zwarte Piet is racisme!!!!
Pro zonder podium:.....
En schuldbetalingenquote:Op zondag 16 november 2014 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mis het woord 'onderdrukker' nog in je verhaalwant dat zijn wij blankmenschen voor de negerts in den lande: vieze racistische onderdrukkers van het vrije volk.
quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
De zwartepietdiscussie zoals het ook had gekund:
Pro: Huh? Waarom dan?
Anti: Hij lijkt op zo'n blackface. Dat stereotype van begin 20e eeuw.
Pro: O ja? Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti: Ok, dan is het goed.
En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.
Je vergeet:quote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar hoe het is gegaan:
Anti bij VARA, Eenvandaag, Volkskrant, VPRO, NCRV, NOS, etc., etc.: Het is blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw. (noot: die overigens uit Amerika komt en waar Nederland niets mee te maken heeft, maar dat terzijde).
Anti op alle mogelijke podia: Maar zo komt het wel over en ik geloof er trouwens niets van dat het zo niet bedoeld is want jullie zijn gewoon een stelletje enorme racisten, zoals alle witte mensen!
Pro zonder podium: Ja zeg, als we zo gaan beginnen dan luister ik dus niet meer naar je.
Anti via de VN (ja echt...): Zwarte Piet is racistisch en Nederland is blijven hangen in de tijd van de slavernij!
Anti op alle mogelijke nationale en internationale podia ruim een jaar lang: Zwarte Piet is racisme! Nederlandse kinderen worden racistisch opgevoed! Zwarte Piet moet weg! Nederland is een racistisch land! We willen herstelbetalingen voor de slavernij! We worden gediscrimineerd en niemand luistert naar ons! Zwarte Piet is racisme!!!!
Lees anders even terug wat kingstown zei over die twitteraar. Daarnaast is het heel simpel : ooggetuige > fokkers.quote:Op zondag 16 november 2014 18:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eén ooggetuige is geen bewijs van een bewering dat het "all over the news was" En Kingston is niet in discussie met die twitteraar maar met jou. EEn eventuele ad hominem kan dus allen aan jou gericht zijn.
Dat had gekund maar dat hadden we niet moeten doen. Tot en met de laatste anti gaat het goed, daarna gaat het verkeerd. Wij hoeven niet die kleur aan te passen omdat een paar mensen dat vervelend vinden, als zij dat al vervelend vinden. Ja, ik twijfel aan hun oprechtheid. We mogen dat aanpassen als wij dat willen maar we moeten dat niet.quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
De zwartepietdiscussie zoals het ook had gekund:
Pro: Huh? Waarom dan?
Anti: Hij lijkt op zo'n blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw.
Pro: O ja. Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti: Maar zo komt het wel over.
Pro: Da's kut. Wat wil je anders zien?
Anti: Als hij maar niet meer op blackface lijkt.
Pro: Gaan we regelen.
En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.
quote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar hoe het is gegaan:
Anti: Ja hoor, witte racisten negeren ons weer vanuit hun white privilege!
Pro: Ja, flikker nou maar een heel eind op naar je eigen land. Stelletje haatzaaiende racisten.
Anti op alle mogelijke podia: Zie je wel! Racisten, jullie, allemaal!
Sowieso een minderheid zo'n podium geven moet je nooit doen. Komt de discussie niet ten goede.quote:Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat had gekund maar dat hadden we niet moeten doen. Tot en met de laatste anti gaat het goed, daarna gaat het verkeerd. Wij hoeven niet die kleur aan te passen omdat een paar mensen dat vervelend vinden, als zij dat al vervelend vinden. Ja, ik twijfel aan hun oprechtheid. We mogen dat aanpassen als wij dat willen maar we moeten dat niet.
Was het maar zo eenvoudig, had hier 60 topics gescheeldquote:
Tegen kinderen nog wel. Laffer zie je ze niet.quote:Op zondag 16 november 2014 19:00 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het te bizar voor woorden dat ondanks de politiek correcte verzonnen "pieten", de heren en dames van het antikamp nog steeds moeten rellen.
Nogmaals dat doet er niet toe. Hij is met jou in discussie! Wat hij zegt over die twitteraar zou wel eventueel als laster gezien kunnen worden.quote:Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees anders even terug wat kingstown zei over die twitteraar. Daarnaast is het heel simpel : ooggetuige > fokkers.
Waar en wanneer?quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tegen kinderen nog wel. Laffer zie je ze niet.
Het kan niet lager aan de grond. Kinderen die met hun neus boven het radicale geweld stonden. Ik hoorde gisteren van mensen die in Gouda waren geweest en zagen dat kinderen ervan moesten huilen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vergeet:
Pro: roepen ze alleen maar omdat ze geld willen zien.
Dat is heel de achterliggende gedachte wat ze zelf nota bene toegeven en uitdragen.
Pro: al die negers moeten optyfen naar hun eigen land, we willen ze hier niet.
Pro: dit land is van ons, ze moeten dankbaar zijn dat we ze niet meer als slaven houden.
Enkel tokkies...
Pro: ik heb op m'n werk een collega-Piet, haha!
Que?
Yep, ik begrijp heel erg goed dat P&W het deden omdat het zo gemakkelijk scoren is maar het slaat natuurlijk nergens op dat vervolgens heel Nederland doet alsof het een kwestie is die serieus leeft bij meer dan een handvol mensen..quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso een minderheid zo'n podium geven moet je nooit doen. Komt de discussie niet ten goede.
Het is kindermishandelingquote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een kilootje extra tokkie-extract in het pannetje van de pro-kant en hij klopt.quote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar hoe het is gegaan:
Anti: Ja hoor, witte racisten negeren ons weer vanuit hun white privilege!
Pro: Ja, flikker nou maar een heel eind op naar je eigen land. Stelletje haatzaaiende racisten.
Anti op alle mogelijke podia: Zie je wel! Racisten, jullie, allemaal!
quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Was het maar zo eenvoudig, had hier 60 topics gescheeld
Een podium geven is prima, maar dan wel één die in proportie staat met de groep ipv op alle publieke omroepen en het andere kamp geen podium geven.quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso een minderheid zo'n podium geven moet je nooit doen. Komt de discussie niet ten goede.
Dat kan helemaal niet, die mensen zijn onbetrouwbaar want ze hebben Twitter. Als een krant of een website dat nou had gemeld, dan hadden we je kunnen geloven. Maar nu? Nee joh, ooggetuigen zijn zo overrated.quote:Op zondag 16 november 2014 19:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het kan niet lager aan de grond. Kinderen die met hun neus boven het radicale geweld stonden. Ik hoorde gisteren van mensen die in Gouda waren geweest en zagen dat kinderen ervan moesten huilen.
Gewetenloos of grenzeloze domheid. Ik weet niet wat erger is.
Ah, het goedpraten is begonnen, die AFA heeft zelf helemaal niks uitgelokt en zijn het slachtoffer van die vieze fascistenquote:
Hij is helemaal niet met mij in discussie, simpelweg omdat ik hem niet zie als discussiepartner maar als idioot. Voor een discussie moeten beide partijen overeenstemming hebben dat er een discussie aan het plaatsvinden is. Kingstown is puur aan het trollen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nogmaals dat doet er niet toe. Hij is met jou in discussie! Wat hij zegt over die twitteraar zou wel eventueel als laster gezien kunnen worden.
Dat was al bekend. Die zijn ook gearresteerd (iets wat de media en de piethaters niet genoeg kunnen benadrukken ("arrestanten komen van beide kampen").quote:
Wat boeit het nou wat ze zijn? Zolang ze die walgelijk linkse fascisten die een kinderfeestje proberen te verpesten aanvallen zie ik het probleem niet.quote:
quote:
Ik hoop niet dat je suggereert dat het aantal arrestanten iets zegt over wie er gelijk heeft in deze discussie.quote:Op zondag 16 november 2014 19:10 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dat was al bekend. Die zijn ook gearresteerd (iets wat de media en de piethaters niet genoeg kunnen benadrukken ("arrestanten komen van beide kampen").
Uiteindelijke score in arrestanten: minimaal 70 anti's, maximaal 20 pro's.
Inderdaad dat was al bekend. FP is erg laat met dit bericht. Hoe zou dat toch komen? Anders zijn ze er als de kippen bij.quote:Op zondag 16 november 2014 19:10 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dat was al bekend. Die zijn ook gearresteerd (iets wat de media en de piethaters niet genoeg kunnen benadrukken ("arrestanten komen van beide kampen").
Ja, maar zij begonnenquote:Op zondag 16 november 2014 19:10 schreef UltraR het volgende:
[..]
Verder blijft het een feit dat de anti's begonnen met protesteren waar dat niet mocht, onder de neus van de kinderen. De extremistische pro's reageerden (verkeerd, maar niettemin, ze reageerden).
Het zegt iets over wie er in verreweg de grootste getale aan het herrie schoppen waren onder de neus van de kinderen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je suggereert dat het aantal arrestanten iets zegt over wie er gelijk heeft in deze discussie.
Je blijft dingen 1 kant op redeneren.quote:Op zondag 16 november 2014 19:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, maar zij begonnen
Kom op, je bent die kleuterfase ontgroeid toch?
quote:Op zondag 16 november 2014 19:11 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het zegt iets over wie er in verreweg de grootste getale aan het herrie schoppen waren onder de neus van de kinderen.
En anders doen de televisiebeelden dat wel.quote:
Inderdaad, ze zijn gewoon opgepakt omdat ze zwart zijn, fascistisch machtsvertoon van de politie die voor de vorm ook maar wat kaalkoppies hebben opgepaktquote:
Ook nietquote:Op zondag 16 november 2014 19:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zijn gewoon opgepakt omdat ze zwart zijn, fascistisch machtsvertoon van de politie die voor de vorm ook maar wat kaalkoppies hebben opgepakt
Tuurlijk wel. Allemaal witte politiemensen, met 1 excuusneger ertussen, dus kan niet anders dan racial profiling zijn.quote:
quote:Op zondag 16 november 2014 19:20 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Allemaal witte politiemensen, met 1 excuusneger ertussen, dus kan niet anders dan racial profiling zijn.
Lijkt me niet. Of was dit weer een leuk bedoelde stroman?quote:Op zondag 16 november 2014 19:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zijn gewoon opgepakt omdat ze zwart zijn, fascistisch machtsvertoon van de politie die voor de vorm ook maar wat kaalkoppies hebben opgepakt
Helaas niet, zo zien die actiegroepen dat zelf...quote:Op zondag 16 november 2014 19:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me niet. Of was dit weer een leuk bedoelde stroman?
quote:Verklaring KOZP inzake gebeurtenissen in Gouda
Actiegroep ‘Kick Out Zwarte Piet’ (KOZP), voorstander van een Sinterklaasfeest zonder de huidige Zwarte Piet, reageert met afschuw over het hardhandige optreden van de politie in Gouda tegen vreedzame demonstranten. KOZP hadden de burgemeester en politie van Gouda opgeroepen om ruimte te scheppen op de Markt in Gouda voor een vreedzaam en stil protest. Ze hebben geweigerd en gekozen voor de confrontatie.
De politie was massaal aanwezig en begon al vroeg individuele activisten en zelfs onschuldige zwarte voorbijgangers te arresteren. De arrestaties werden voortgezet in kleine groepen. Meer dan 90 mensen zijn gearresteerd en urenlang vastgehouden. Toen de grotere groep aankwam voerde de politie een tactiek van insluiten en afvoeren uit. Organisator Kno’Ledge Cesare is door de politie fysiek mishandeld tijdens zijn arrestatie. De Ombudsman oordeelde onlangs al dat de politie tijdens de Sinterklaasintocht in 2011 had gehandeld “in strijd met het vereiste van dat grondrechten moeten worden gerespecteerd”, waaronder de vrijheid van meningsuiting.
KOZP roept de Nederlandse politiek op om in te grijpen tegen deze aantasting van de vrijheid van meningsuiting. Nederland is toe aan een racisme-vrij Sinterklaasfeest zonder Zwarte Piet. Het jaar 2014 laat zien dat het aantal mensen dat bereid is om actie te voeren tegen deze vorm van racisme snel groeit. In 2015 zal de groei doorzetten.
Het is tijd voor verandering. KOZP doet een handreiking aan de organisatoren van de Sinterklaasoptochten om samen mee te denken aan een Zwarte Piet vrije intocht van Sinterklaas. We hopen dat die handreiking wordt aangenomen.
https://nl-nl.facebook.com/zwartepietisblackface
En waar lees ik daarin jouw stroman terug?quote:Op zondag 16 november 2014 19:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Helaas niet, zo zien die actiegroepen dat zelf...
[..]
Jij spreekt niet namens de meeste mensen hier die het feest willen beschermen, hoe graag sommige grachtengordeltypetjes en policors ook anders zouden geloven.quote:
In Loesjes ogen is alles simel. : rolling eyes :quote:Op zondag 16 november 2014 19:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tenslotte zijn de enige mensen die het racistisch vinden degenen die zich gekrenkt voelen. De enige die bepaalt hoe je je voelt ben jij.
Deze fout wordt aan beide kanten gemaakt. Wat dat betreft vind ik dit wel een welkome spiegel.quote:Op zondag 16 november 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij spreekt niet namens de meeste mensen hier die het feest willen beschermen, hoe graag sommige grachtengordeltypetjes en policors ook anders zouden geloven.
En jij niet namens sommige grachtengordeltypetjes en policors.quote:Op zondag 16 november 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij spreekt niet namens de meeste mensen hier die het feest willen beschermen, hoe graag sommige grachtengordeltypetjes en policors ook anders zouden geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |