abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146684500
Cultuur, traditie, negerkarikatuur, racisme. Slechts een kinderfeest dus niet over zeuren, of dat gegeven als niet relevant zien omdat de kenmerken er nu eenmaal zijn?

Welkom in het FOK! Zwarte Piet discussietopic

Oorsprong discussie

De afgelopen jaren is een discussie ontstaan over de vermeende racistische aspecten van Zwarte Piet. Dit zou gaan om bepaalde stereotype gedragingen die duiden op een laag intellect als mede het karikaturale uiterlijk dat een persiflage zou zijn op het negroïde ras hetgeen als denigrerend zouden worden ervaren door zwarte mensen.

In de traditionele media en sociale media verschenen verschillende figuren, zowel bekend als minder bekend, die zich zowel voor het behoud van Zwarte Piet uitspraken als voor een aanpassing van Zwarte Piet. De voorstellen voor aanpassing variëren van slechts het doen verdwijnen van de krullen en oorbellen tot aan een veranderd concept met roetvegen of een zgn. 'kleurenpiet'.

Pro- en contra initiatieven

Pietitie
Pietmakeover

http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-11-2014 17:27:35 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146684531
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:15 schreef Trebo het volgende:
Vandaag heeft echt averechts gewerkt. De haat naar negers wordt alleen maar groter en groter.
Eigen schuld. Ze nemen dit hele land zowat over :') Westen is al verloren
pi_146684544
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hetzelfde voor de pro-pieten die hebben lopen provoceren richting deze groep.
Alleen als die Pro-Pieten tijdens het feest provoceerden. ;)
#NoDAPL
pi_146684547
http://news24h.allnews24h.com/Nj8i

Morgen in Amsterdam dus weer hetzelfde verhaal.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146684548
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hetzelfde voor de pro-pieten die hebben lopen provoceren richting deze groep.
Daar zijn de anti-Zwarte Pieten mee begonnen met hun minderwaardigheidscomlexjes.
pi_146684553
Waarom is de link van de crowdfunding website voor Zwartgemaakt uit de OP verdwenen?

pi_146684580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef UltraR het volgende:
http://news24h.allnews24h.com/Nj8i

Morgen in Amsterdam dus weer hetzelfde verhaal.
Ze hadden hun hoofden op staken moeten zetten langs de route in Amsterdam.
Conscience do cost.
pi_146684597
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Ze hadden hun hoofden op staken moeten zetten langs de route in Amsterdam.
Zit het zo diep bij je? Wat zijn dit voor teksten.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:20:03 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684604
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:17 schreef hafcfan het volgende:

Eigen schuld. Ze nemen dit hele land zowat over :') Westen is al verloren
En je meent dit gewoon serieus, hè?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_146684631
Quincy & co, ze vergelijken zichzelf met Martin Luther King en Nelson Mandela, maar ze boksen niet echt tegen een gevaarlijke vijand aan hè? Het ergste wat ze kan gebeuren is eventjes opgepakt worden als ze echt vervelend doen. Een kinderfeest verpesten kan iedereen, het is niet zo dat je dan 20 jaar naar Robbeneiland moet. Echt heldhaftig zijn ze ook niet.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:21:13 #11
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146684646
Hoe verschrikkelijk het ook is voor de kinderen in Gouda dat dit vandaag gebeurde, is het op de lange termijn misschien wel het beste. Je moet wel een psychopathische kinderhater zijn wil je nog geassocieerd worden met mensen als Quinsy Gario of Sunny Bergman. Een andere mening hebben is prima, maar het naar kinderen roepen dat Sinterklaas niet bestaat heeft daar niets meer mee te maken. De groep mensen die zich in het midden hielden in deze discussie of vonden dat de anti-partij 'wel een punt had', zullen nu hopelijk inzien dat deze mensen geestelijk niet in orde zijn en nooit tevreden zullen zijn met een roet-piet of een ander compromis. Het gaat om de aandacht en het verzieken van andermans leven.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146684653
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zit het zo diep bij je?
In tegenstelling tot jijzelf interesseert het hele gedoe me eigenlijk nauwelijks.
quote:
Wat zijn dit voor teksten.
Forum-opinies!
Conscience do cost.
pi_146684667
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

En je meent dit gewoon serieus, hè?
Ja mensen die zich zo druk maken om een kinderfeest en dit expres verpesten zijn helemaal gek geworden
pi_146684682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Alleen als die Pro-Pieten tijdens het feest provoceerden. ;)
Ga je nu ook al topics kapen? :')
Voordat je de OP weer gaat verkrachten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:51 schreef Specularium het volgende:

Jep, gelieve de OP een beetje zo te houden bij de komende delen.

Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:22:44 #15
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684692
Negentig mensen aangehouden bij intocht

:')

quote:
De mensen hebben een boete van ¤ 220,- gekregen. "Dat is fors, maar extra zwaar weegt dat ze een kinderfeest hebben verpest", aldus de woordvoerder. Een groep van dertig arrestanten is aangehouden voor het verstoren van de openbare orde. Het is nog onduidelijk wat zij voor straf krijgen.
Nounou, forse boete zeg :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146684694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef SuicideErrorist het volgende:
Waarom is de link van de crowdfunding website voor Zwartgemaakt uit de OP verdwenen?

Geen idee, dat moet je vragen aan de persoon die twee draden geleden de OR maakte. Ik heb het er terug in gezet. Daar was ik al mee bezig voordat jij reageerde. ;)
#NoDAPL
pi_146684701
Ergste vind ik nog die Nederlanders met zo'n enorme dosis zelfhaat dat ze sympathiseren met die racisten met hun minderwaardigheidscomplex.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:23:20 #18
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684707
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:21 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ja mensen die zich zo druk maken om een kinderfeest en dit expres verpesten zijn helemaal gek geworden
En ze hebben niks beters te doen met hun leven
RED ONS HENNIEGOD
pi_146684712
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ergste vind ik nog die Nederlanders met zo'n enorme dosis zelfhaat dat ze sympathiseren met die racisten met hun minderwaardigheidscomplex.
Dus jij denkt echt dat de kritiek daar vandaan komt? :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:23:47 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684718
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:21 schreef hafcfan het volgende:

Oh, dat zijn de ze die het hele land overnemen en waardoor het westen al verloren is. Ik dacht dat je tekst sloeg op de en masse gehate negers in de tekst die je quote. Domme ik.
pi_146684719
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef Trebo het volgende:

[..]

Daar zijn de anti-Zwarte Pieten mee begonnen met hun minderwaardigheidscomlexjes.
En tegen kinderen zeggen dat sinterklaas niet bestaat en dat het racisten zijn. Mens onwaardig.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_146684731
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De boete boeit niet zo, je moet ze vooral identificeren en zorgen dat ze er de volgende keer niet bij kunnen zijn, zelfde als die damschreeuwer bv.
pi_146684736
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk zijn die Nederlanders de grotere racisten. Ze sympathiseren omdat ze het zielig vinden, ze komen op voor de zwakkere broeders, die kunnen zichzelf volgens hen niet verdedigen, dat moet een blanke doen.
pi_146684748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:21 schreef DeJori het volgende:
Hoe verschrikkelijk het ook is voor de kinderen in Gouda dat dit vandaag gebeurde, is het op de lange termijn misschien wel het beste. Je moet wel een psychopathische kinderhater zijn wil je nog geassocieerd worden met mensen als Quinsy Gario of Sunny Bergman. Een andere mening hebben is prima, maar het naar kinderen roepen dat Sinterklaas niet bestaat heeft daar niets meer mee te maken. De groep mensen die zich in het midden hielden in deze discussie of vonden dat de anti-partij 'wel een punt had', zullen nu hopelijk inzien dat deze mensen geestelijk niet in orde zijn en nooit tevreden zullen zijn met een roet-piet of een ander compromis. Het gaat om de aandacht en het verzieken van andermans leven.
Ik vrees dat je de politieke correctheid van bepaalde mensen en organisaties in Nederland onderschat. Want ja, hoe bizar het ook is, een kinderfeest verpesten en naar kinderen roepen dat Sinterklaas niet bestaat en Zwarte Piet racisme is wordt door het policor volk toch echt nog altijd als minder kwalijk bestempeld dan het karakter Zwarte Piet. Puur en alleen omdat de racismeroepers een donker huidskleurtje hebben en tot een minderheid behoren. Je moet het wel extreem bont maken wil je als minderheid zijnde de steun van de politiek correcten kwijtraken in dit land. En ik denk niet dat de ellende van vandaag voldoende is. Zie ook dat ze vandaag alweer op straat staan zodat ze morgen het feestje in Amsterdam kunnen gaan verzieken.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146684756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Ach meid, het is toch wat. :)
Wees maar gerust: ik heb een wat gepastere foto er in gezet - het is immers een feest dus de foto mag leuk zijn - en ik heb 1 link toegevoegd die abusievelijk was verwijderd. Ik denk dat Spec dat prima vindt en zo niet dan mag hij mij een DB sturen.
#NoDAPL
pi_146684757
Jammer dat die zeurpieten niet in Scheveningen stonden, stond een grote groep verderop die actief aan het zoeken waren en stroomstootwapens en meer bij zich hadden. Had het graag willen zien
pi_146684765
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van de anti-pieten? Ja absoluut, anders ga je niet roepen naar kinderen dat Sinterklaas niet bestaat en wil je perse het hele feest weghebben aangezien compromissen niet geaccepteerd worden.
pi_146684767
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

En ze hebben niks beters te doen met hun leven
Zeg dat. Ben benieuwd wat het volgende is.
pi_146684787
Echt triest.
Zoveel idioten die een onschuldig kinderfeestje verpesten. Ze moeten zich schamen. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146684801
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Van de anti-pieten? Ja absoluut, anders ga je niet roepen naar kinderen dat Sinterklaas niet bestaat en wil je perse het hele feest weghebben aangezien compromissen niet geaccepteerd worden.
Wat moet ik hier nu van zeggen?

Zolang beide kanten van dit debat geen flauw idee hebben wat de andere kant beweegt zal deze ophef nog wel voortduren.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:27:07 #31
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684815
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De boete boeit niet zo, je moet ze vooral identificeren en zorgen dat ze er de volgende keer niet bij kunnen zijn, zelfde als die damschreeuwer bv.
Gewoon tot 6 december opsluiten lijkt me een beter plan ^O^
_____
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:27:33 #32
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684830
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Zeg dat. Ben benieuwd wat het volgende is.
Ach er waren ook blanke slaven . Oh nee dat is racistisch.
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:28:01 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684842
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Jammer dat die zeurpieten niet in Scheveningen stonden, stond een grote groep verderop die actief aan het zoeken waren en stroomstootwapens en meer bij zich hadden. Had het graag willen zien
Alles voor het behoud van onze traditie. Warme jeugdherinneringen krijgen de Scheveningse ukkies er gratis bij.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:28:38 #34
361691 DeJori
pi_146684861
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alles voor het behoud van onze traditie. Warme jeugdherinneringen krijgen de Scheveningse ukkies er gratis bij.
Net als die getraumatiseerde kinderen in Gouda? Of is het dan collateral damage?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146684863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nu van zeggen?

Zolang beide kanten van dit debat geen flauw idee hebben wat de andere kant beweegt zal deze ophef nog wel voortduren.
Wat mij beweegt is de aanval op de Nederlandse cultuur en identiteit over de rug van kinderen en hun feest, wat ik laag vind. De politiek correcte linkse media/bedrijven en hun clown/regenboog/stroopwafel Pieten om de boze neger niet tegen het hoofd te stoten is ook om te kotsen.

Wat beweegt volgens jou de antipieten dan als het geen enorm minderwaardigheidscomplex is?
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 17:29:40 #36
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146684892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sommigen denken dat echt ja. Te triest voor woorden echt
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146684898
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ik durf geen nergerzoenen meer te halen. Voor je het weet zeggen ze dat ik er van hou om negers op te eten :{
pi_146684907
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wat beweegt volgens jou de antipieten dan als het geen enorm minderwaardigheidscomplex is?
Bezigheidstherapie. :P
Conscience do cost.
pi_146684909
quote:

[..]

Het idiote is dat je voor een simpele snelheidsovertreding zonder gevaar of iets anders wat onbenullig is net zo'n hoge of hogere boete krijgt. Nederland (idem voor België), het land waarin kleine zaken hard worden aangepakt en grote zaken soft worden aangepakt. :')
#NoDAPL
pi_146684940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Bezigheidstherapie. :P
Dat en proberen om in de toekomst geld af te troggelen voor zogenaamde herstelbetaling. Geïnspireerd op het werk van die Jamaicaanse bimbo.
#NoDAPL
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:31:05 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:28 schreef DeJori het volgende:

Net als die getraumatiseerde kinderen in Gouda? Of is het dan collateral damage?
A zeg ik dat helemaal niet en B heb ik niets over gewapende mensen in Gouda gehoord.
Maar dat je het een afkeurt betekent niet een op een dat je het ander goedkeurt.

Het debat juich ik toe, het vergallen van de intocht keur ik af.
pi_146684948
quote:

[..]

Geld zal ook wel meespelen bij deze of gene.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146684953
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het idiote is dat je voor een simpele snelheidsovertreding zonder gevaar of iets anders wat onbenullig is net zo'n hoge of hogere boete krijgt. Nederland (idem voor België), het land waarin kleine zaken hard worden aangepakt en grote zaken soft worden aangepakt. :')
Die man die een waxinelichthoudertje gooide naar de gouden koets zat wel een flinke poos vast.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:31:23 #44
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684954
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ja maar die hebben lang niet zo erg geleden als de donkere slaven die op de boot naar de Amerika's werden gestuurd, die zijn veel zieliger :|W
_____
pi_146684962
quote:

[..]

Wat mij beweegt is de aanval op de Nederlandse cultuur en identiteit over de rug van kinderen en hun feest, wat ik laag vind. De politiek correcte linkse media/bedrijven en hun clown/regenboog/stroopwafel Pieten om de boze neger niet tegen het hoofd te stoten is ook om te kotsen.
Hetzelfde voor mij.
#NoDAPL
pi_146684963
quote:

[..]

Ik ben er 1, dus ik weet het wel. Maar goed, jij bent er al helemaal uit wat ik denk. :{w
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:31:39 #47
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:29 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik durf geen nergerzoenen meer te halen. Voor je het weet zeggen ze dat ik er van hou om negers op te eten :{
Gewoon heel vroeg in de ochtend dat spul halen , dan slapen ze nog
RED ONS HENNIEGOD
pi_146684970
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die man die een waxinelichthoudertje gooide naar de gouden koets zat wel een flinke poos vast.
Ook zo'n voorbeeld ja.
#NoDAPL
pi_146684978
quote:

[..]

QFT
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:32:30 #50
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja maar die hebben lang niet zo erg geleden als de donkere slaven die op de boot naar de Amerika's werden gestuurd, die zijn veel zieliger :|W
Gario kan hun pijn nog voelen , wel knap
RED ONS HENNIEGOD
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:32:42 #51
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684998
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:29 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Die hebben ze al afgeschaft :N Je kunt altijd nog overgaan op Moorkoppen (nog lekkerder ook) :)
_____
pi_146685029
Vechten bij de intocht ... :')

Mogen deze mensen langzaam sterven.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:34:33 #53
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685064
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:32 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Gario kan hun pijn nog voelen , wel knap
Zit diepgeworteld he, maar als de staat gewoon even een terugbetaling van het gedane leed op zijn rekening stort voelt ie zich vast weer wat beter :)
_____
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:34:43 #54
405257 Fred0w
Life is Music
pi_146685071
Benieuwd wat er morgen in Amsterdam zal gebeuren, gezien de zeurpieten weer vrij rondlopen.
pi_146685089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben er 1, dus ik weet het wel. Maar goed, jij bent er al helemaal uit wat ik denk. :{w
Nou leg uit dan, ik ben wel benieuwd.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:36:34 #56
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146685127
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zit diepgeworteld he, maar als de staat gewoon even een terugbetaling van het gedane leed op zijn rekening stort voelt ie zich vast weer wat beter :)
Insayno wil trouwens nog een vergoeding voor het feit dat ie adhd heeft , schuld van de blanke man
RED ONS HENNIEGOD
pi_146685170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
In Scheveningen verliep het allemaal prima :). 100% van de pieten waren ook echt zwart, zoals het hoort!! :D

Ik had die anti piet brigade graag daar gezien, ik vermoed dat ze letterlijk Scheveningen uitgeslagen zouden zijn :D
Zonder wrijving geen glans
pi_146685178
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nou leg uit dan, ik ben wel benieuwd.
Als jullie niet zo druk waren met schreeuwen als apen en wat beter hadden opgelet had je dat al geweten. Het is in dit topic door mij en anderen meermalen beargumenteerd.

Als je wil blijven hangen in je eigen vooroordelen, mij best. Maar het is niet mijn probleem.
pi_146685193
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

In Scheveningen verliep het allemaal prima :). 100% van de pieten waren ook echt zwart, zoals het hoort!! :D

Ik had die anti piet brigade graag daar gezien, ik vermoed dat ze letterlijk Scheveningen uitgeslagen zouden zijn :D
Geweldig om te horen. Hier zijn ze ook zwart, maar dit is dan ook maar een dorpje :P
pi_146685225
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:39 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Geweldig om te horen. Hier zijn ze ook zwart, maar dit is dan ook maar een dorpje :P
Mooi toch! Het mooiste is als hele dorpen/steden er gewoon schijt aan hebben :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:42:21 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146685281
Ze willen zwarte piet weg hebben omdat die hun kwetst.
Ondertussen worden ze zo'n beetje uitgekotst door half Nederland..
Dus veel Nederlanders voelen zich gekwetst.
En waarschijnlijk krijgen de Antipieten nu nog meer gedoe richting hun hoofd geslingerd dan een verwijzing naar zwarte piet.

Ik zeg, win win situatie..

Btw, die pro-pieten die opgepakt zijn, Dombo's!
Demonstreren prima, maar gedraag je!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_146685303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Toen ze in de stad aankwamen waren ze wel aardig verregend als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Maar was een mooi traditioneel feestje zoals het hoort, volgens mij zonder enige wanklank. En prachtig om te zien hoe geweldig kinderen het allemaal vinden, van elke culturele achtergrond.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:43:14 #63
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_146685311
Drie weken per jaar sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen te brengen. De andere 49 weken sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen uit te halen.

En waar protesteren al die achterlijke paupers tegen? :')
Bedankt Hans.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:43:30 #64
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146685317
De toon van dit gedoe is wel aan het veranderen. Erg veel woedende reacties op Twitter. En er gebeurd wat ik al dacht: de zeurpieten provoceren, veroorzaken een rel en krijgen "de Zwarte Piet toebedeeld". Wat er in Gouda gebeurd is is heel slecht voor hun PR: degene die een kinderfeestje gaat lopen bederven maakt geen vrienden.
pi_146685331
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef theguyver het volgende:
En waarschijnlijk krijgen de Antipieten nu nog meer gedoe richting hun hoofd geslingerd dan een verwijzing naar zwarte piet.

Wat zijn de twee wins dan? :?
pi_146685332
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:43 schreef beantherio het volgende:
De toon van dit gedoe is wel aan het veranderen. Erg veel woedende reacties op Twitter. En er gebeurd wat ik al dacht: de zeurpieten provoceren, veroorzaken een rel en krijgen "de Zwarte Piet toebedeeld". Wat er in Gouda gebeurd is is heel slecht voor hun PR: degene die een kinderfeestje gaat lopen bederven maakt geen vrienden.
Ik vind het anders heerlijk! Dat de anti's maar flink op hun bek mogen gaan , hoe harder hoe beter :)
Ze hebben het helemaal zelf veroorzaakt!
pi_146685334
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:43 schreef beantherio het volgende:
Dan lost het probleem zichzelf op.
Ze kunnen ook niet anders nu hun rechtzaak is verloren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146685340
Er waren en zijn leiders op deze wereld die het leger opdracht hadden gegeven om met scherp te schieten wanneer er zo'n voorval zich voordeed als in Gouda.
pi_146685350
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan lost het probleem zichzelf op.
Ze kunnen ook niet anders nu hun rechtzaak is verloren.
Welke rechtszaak?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 17:44:57 ]
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 17:45:13 #70
pi_146685358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:33 schreef theunderdog het volgende:
Vechten bij de intocht ... :')

Mogen deze mensen langzaam sterven.
Doodsverwensingen :')__
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:45:32 #71
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146685369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:
Er waren en zijn leiders op deze wereld die het leger opdracht hadden gegeven om met scherp te schieten wanneer er zo'n voorval zich voordeed als in Gouda.
Assad
Say what?
pi_146685372
Stukje uit het AD
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)-wil-naar-huis.dhtml

'Mama, ik wil naar huis.' De 8-jarige Damian heeft het gehad. Overal politie. Boze blikken op zijn Pietenpakje. De schreeuwende Pietentegenstanders. 'Ik vind het niet meer leuk,' fluistert hij z'n moeder in zijn oor. 'Oké ventje, we gaan het verder wel lekker op de televisie kijken,' sust ze. Verbeten kijkt ze om zich heen. Een traantje wringt zich naar de ooghoek van Damian. Als de twee weglopen, glijdt de druppel over z'n wang. Het feest is voorbij.

Ga je echt heel diep schamen, stelletje idioten!!!!!!!! Dit maakt mij echt zo kwaad, laat kinderen in godsnaam hierbuiten!!!!!!
pi_146685380
quote:
Gelukkig leven wij in een democratie.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:46:44 #74
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685397
quote:
Wat dat betreft mogen we ons in dit land gelukkig prijzen dat dit zo'n beetje het ergste is wat er gebeurd ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:43 schreef bascross het volgende:
Drie weken per jaar sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen te brengen. De andere 49 weken sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen uit te halen.
Heel verkeerd om hierom te moeten lachen _O-:X
_____
pi_146685399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als jullie niet zo druk waren met schreeuwen als apen en wat beter hadden opgelet had je dat al geweten. Het is in dit topic door mij en anderen meermalen beargumenteerd.

Als je wil blijven hangen in je eigen vooroordelen, mij best. Maar het is niet mijn probleem.
Oja, jij maakte je zorgen om hoe het bij de rest van de wereld over kwam toch? Maar zelfs al vind je dat ( wat je goed recht is overigens) waarom dan automatisch achter de zeurpieten en hun acties staan? Ik neem aan dat elke fatsoenlijke volwassene het niet vind kunnen wat er gebeurde vandaag en wat er allemaal naar kinderen geroepen werd.
pi_146685400
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef theguyver het volgende:

Het enige juiste antwoord is natuurlijk wederom Gremdaat :)

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_146685414
Ben benieuwd in wat voor bocht de media en de BN-ers zich nu gaan wringen om het alsnog op te nemen voor de aso Anti-Pieten.
pi_146685435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:47 schreef Montagui het volgende:
Ben benieuwd in wat voor bocht de media en de BN-ers zich nu gaan wringen om het alsnog op te nemen voor de aso Anti-Pieten.
Wat heeft kwalletje alias Peter R. de Vries hierover geschreven op twitter?
pi_146685449
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

A zeg ik dat helemaal niet en B heb ik niets over gewapende mensen in Gouda gehoord.
Maar dat je het een afkeurt betekent niet een op een dat je het ander goedkeurt.

Het debat juich ik toe, het vergallen van de intocht keur ik af.
Jij bent ook overal te vinden waar geschuimd wordt.
pi_146685452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:45 schreef Oliver23 het volgende:
Stukje uit het AD

'Mama, ik wil naar huis.' De 8-jarige Damian heeft het gehad. Overal politie. Boze blikken op zijn Pietenpakje. De schreeuwende Pietentegenstanders. 'Ik vind het niet meer leuk,' fluistert hij z'n moeder in zijn oor. 'Oké ventje, we gaan het verder wel lekker op de televisie kijken,' sust ze. Verbeten kijkt ze om zich heen. Een traantje wringt zich naar de ooghoek van Damian. Als de twee weglopen, glijdt de druppel over z'n wang. Het feest is voorbij.

Ga je echt heel diep schamen, stelletje idioten!!!!!!!! Dit maakt mij echt zo kwaad, laat kinderen in godsnaam hierbuiten!!!!!!
Ik hoop echt zo enorm dat die Zwarte Piethaters hiermee hun beide benen onder zichzelf vandaan geschoten hebben he.
Maar dat zal wel ijdele hoop zijn met die politiek correcte maffia die hier aan de touwtjes trekt.
pi_146685472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Heb je al stats? :7
pi_146685488
Ik mag toch aannemen dat het weldenkende deel van de bevolking die anti pieten nu zo erg uitkotst, dat we gelijk van deze onzinnige discussie af zijn.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:50:25 #83
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685496
quote:
Die zullen wel schreeuwen over het overdadige politieoptreden van het vreedzame protest :')
_____
pi_146685514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Oja, jij maakte je zorgen om hoe het bij de rest van de wereld over kwam toch? Maar zelfs al vind je dat ( wat je goed recht is overigens) waarom dan automatisch achter de zeurpieten en hun acties staan?
Jij lijkt 'antipieten' op te delen in allerlei categorieën. Bij voorkeur categorieën waar je eens goed een potje op kunt schelden.

Ik ben gewoon een voorstander van minimaal het veranderen van deze traditie, en ben niet al te zeer onder de indruk van dat verbale geweld.

quote:

Ik neem aan dat elke fatsoenlijke volwassene het niet vind kunnen wat er gebeurde vandaag en wat er allemaal naar kinderen geroepen werd.
Ik denk dat er aan beide kanten figuren zijn die veel te ver gaan. En voor geen van beide kan ik me echt verantwoordelijk voelen eerlijk gezegd.
pi_146685515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:49 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik hoop echt zo enorm dat die Zwarte Piethaters hiermee hun beide eigen benen onder zichzelf vandaan geschoten hebben he.
Weet het wel zeker. Vrees ook dat vrij weinig mensen nog enig begrip voor hun zullen opbrengen.

Pikzwarte bladzijde in de Sinterklaasgeschiedenis van Nederland, en daar hebben de blanken totaal geen schuld aan
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:51:03 #86
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146685518
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik mag toch aannemen dat het weldenkende deel van de bevolking die anti pieten nu zo erg uitkotst, dat we gelijk van deze onzinnige discussie af zijn.
Maandag bij Dwdd weer lekker die propaganda verspreiden met Prem en Peter maffiamaatje de Vries
RED ONS HENNIEGOD
pi_146685522
quote:
Ik ook, dat het gaat gebeuren staat helaas vast.
pi_146685532
http://www.telegraaf.nl/b(...)is_dieptriest__.html

Kinderen in een rolstoel bij een optocht aan het huilen maken

:r :r :r :r
pi_146685535
quote:
Dat een vreedzaam stil protest verstoord werd door extreem rechtse kaalkopjes waarna de politie de anti-pieten de zwarte piet toespeelde en hen arresteerden.
Dat een tolerant modern land als Nederland zo omgaat met de nazaten van slachtoffers van de kolonisatie :N
Vast wel dat er iemand zo'n draai aan geeft :{
pi_146685541
quote:
Gokje:

Prem
Peter R. de Vries
Anouk
pi_146685555
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:51 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Maandag bij Dwdd weer lekker die propaganda verspreiden met Prem en Peter maffiamaatje de Vries
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:52:36 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685565
quote:
Stukje uit het AD

Ook uit dat stuk: "We blijven nog even, maar ik ben blij als we straks weer thuis zijn.'"

Dat is toch de omgekeerde wereld, bij een feestje is het juist jammer dat je alweer naar huis moet ;(
_____
pi_146685582
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:46 schreef JanCees het volgende:

[..]

Gelukkig leven wij in een democratie.
Helaas.
pi_146685584
Mensen belagen is natuurlijk volkomen normaal.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:53:35 #95
38114 beantherio
pi_146685592
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:47 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Lol. Hij heeft helemaal gelijk. :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:53:49 #96
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146685599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:52 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Broer van Prem mag niet komen want dan exposed die Prem :')
RED ONS HENNIEGOD
pi_146685605
Ze hadden gewoon nooit die anti pietjes moeten laten demonstreren vandaag, en al helemaal niet op die plek. Dan was er niets aan de hand geweest :)
pi_146685611
Verschrikkelijk voor de kinderen.. Maar welke mongool gaat dan ook naar de Sinterklaasintocht.. Mooist was geweest als er niemand was komen opdagen, lege kades en een leeg plein. Wij Nederlanders motten je niet meer St. Nicolaas.. met je domme mijter :{w
pi_146685619
jochemmyjer twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 17:50:56 99.9 procent van iedereen die in Gouda was, mag vanavond hun schoen zetten. Het was fantastisch! Dank! Die 0.1% moet zich kapot schamen! reageer retweet
pi_146685624
quote:
Simpel. Wij gaan de ZP krijgen omdat door een gebrek aan onze meegaandheid niet alle Pieten een andere kleur hadden en de zeurpieten daarom zo fel tekeer gingen. :')
#NoDAPL
pi_146685646
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:54 schreef Joezi het volgende:
Verschrikkelijk voor de kinderen.. Maar welke mongool gaat dan ook naar de Sinterklaasintocht.. Mooist was geweest als er niemand was komen opdagen, lege kades en een leeg plein. Wij Nederlanders motten je niet meer St. Nicolaas.. met je domme mijter :{w
Daar pleitte ik voor maar dan enkel voor die 3 gemeentes die zo nodig moeilijk moeten doen. Dom, dom, dom van al die mensen die gingen.
#NoDAPL
pi_146685652
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:54 schreef Oliver23 het volgende:
jochemmyjer twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 17:50:56 99.9 procent van iedereen die in Gouda was, mag vanavond hun schoen zetten. Het was fantastisch! Dank! Die 0.1% moet zich kapot schamen! reageer retweet
_O_
pi_146685654
quote:
Ik ben gek op procenten, thnx.
pi_146685721
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:47 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ook nog een heerlijk stukje Gremdaat _O_

pi_146685733
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De intocht verliep grotendeels goed en zonder problemen. En er zijn wel wat meer kleuren dan zwart en wit natuurlijk.
pi_146685734
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:53 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Broer van Prem mag niet komen want dan exposed die Prem :')
Ik snap niet waarom ze dat soort gasten steeds blijven uitnodigen. Piet is zwart klaar. Einde discussie. Tegenstanders hebben zich vandaag volkomen belachelijk gemaakt. Kans gehad en verpest geen aandacht meer aan geven
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:57:28 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146685737
quote:
Stukje uit het AD

Mooi dat die journalist het gefluister van Damian in zijn moeders' oor (die volgens dit stukje eigenlijk zijn vader is?) heeft kunnen horen.
pi_146685747
quote:
Held _O_
pi_146685756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij lijkt 'antipieten' op te delen in allerlei categorieën. Bij voorkeur categorieën waar je eens goed een potje op kunt schelden.

Ik ben gewoon een voorstander van minimaal het veranderen van deze traditie, en ben niet al te zeer onder de indruk van dat verbale geweld.

[..]

Ik denk dat er aan beide kanten figuren zijn die veel te ver gaan. En voor geen van beide kan ik me echt verantwoordelijk voelen eerlijk gezegd.
Ik vind dat als jij de kant kiest van de demonisering van zwarte piet en het sinterklaasfeest ongeacht je motivatie je er mede verantwoordelijk voor bent voor de situatie die dan uiteindelijk ontstaat, niet zo erg als een Gario of die Sunny maar toch wel gedeeltelijk. Anders nam je afstand van die mensen en hun motivatie net zoals pro-pieten afstand nemen van de idioten die zich op Leroy Fer af reageerden.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:58:19 #110
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146685770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:57 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze dat soort gasten steeds blijven uitnodigen. Piet is zwart klaar. Einde discussie. Tegenstanders hebben zich vandaag volkomen belachelijk gemaakt. Kans gehad en verpest geen aandacht meer aan geven
Vriendjes uit de grachtengordel he . Dan voelt die parooljournalist zich het fijnst
RED ONS HENNIEGOD
pi_146685771
quote:

[..]

En ze krijgen nog eens een boete van 220 euries, die ze niet kunnen betalen omdat ze geen werk hebben :). Wat mij betreft was het 2200 euro geweest :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:58:44 #112
434604 Pietertjuh
Jij kan echt niet fokken he
pi_146685787
http://www.parool.nl/paro(...)als-criminelen.dhtml

Volgende punt waar die kneusjes weer over kunnen zeiken. De politie behandelde ons racistisch. Weet je wat ze moeten doen, ze lekker het land uitknikkeren. Tradities verneuken, zeiken op alles wat van ons Nederlanders is. Vind het te gek voor woorden, gewoon een gezellige Oer-Hollandse traditie verneukt door dat stelletje ratten. Ben je niet racistisch, dan word je het wel.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:59:23 #113
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146685801
Bijvoorbeeld dit:
quote:
Terwijl Sinterklaas onthaald werd op het bordes van het stadhuis, ging het aan de achterkant mis. Tegenstanders van Zwarte Piet, die demonstreerden met een spandoek met de tekst 'Zwarte Piet is racisme'
Kom op zeg, wat is dit voor een zielig gedoe :') . Grow up en laat kinderen hun lol hebben :N .
En dan zie ik foto's zoals deze:

Dit is simpelweg van dat tuig dat ook alleen maar naar een voetbalstadion gaan om daar lekker om zich heen te slaan en hier aanwezig is om "ff lekker te rellen" (en zo te zien zich "pro zwart piet" noemen) :r .
pi_146685814
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind dat als jij de kant kiest van de demonisering van zwarte piet en het sinterklaasfeest ongeacht je motivatie...
Kijk, dit is nu precies waar de discussie ophoudt. En wat mij betreft ben jij dan zelf (mede-)verantwoordelijk voor de resulterende ellende.
pi_146685833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Staphorst dat progressief mee wil denken? :')
Staphorst is verder dan je denkt. Het lijkt op het eerste gezicht niet zo als je er een keertje op een zondag komt. Kom je er vaker dan blijkt het over het algemeen een gewoon Nederlands dorpje te zijn dat moderner is dan laten we zeggen menig cultuurtje hier. Zolang de zoveelste generatie Turken en Marokkanen hier nog met een hoofddoek rondloopt moet ik altijd aan Staphorst denken hoe het vroeger was ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_146685835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:59 schreef bleiblei het volgende:
Bijvoorbeeld dit:

[..]

Kom op zeg, wat is dit voor een zielig gedoe :') . Grow up en laat kinderen hun lol hebben :N .
[ afbeelding ]
Dit is simpelweg van dat tuig dat ook alleen maar naar een voetbalstadion gaan om daar lekker om zich heen te slaan en hier aanwezig is om "ff lekker te rellen" (en zo te zien zich "pro zwart piet" noemen) :r .
Wij gabbers zijn anti Blackface, gabber staat namelijk voor samenhorigheid. :+

Lelijke aussie trouwens, -1
pi_146685850
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:54 schreef Joezi het volgende:
Ze hadden die demonstranten ver weg moeten houden van die kinderen en hun feest, dat moet trouwens de volgende keer ook gebeuren. Ongeacht je standpunt horen kinderen niet de dupe ervan te zijn natuurlijk, dan maar isoleren en alleen mensen met kinderen toelaten,blijkbaar kan je niet uitgaan van het fatsoenlijke van mensen, dan maar zo.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:01:04 #118
38114 beantherio
pi_146685858
De zelfgenoegzame en neerbuigende reacties van de lui van Pietmakeover zijn om te kotsen: https://www.facebook.com/(...)390599837596/?type=1

Het is duidelijk dat ze hun medelanders die voor Zwarte Piet zijn feitelijk als domme koeien zien die niets in te brengen hebben. :r :r :r
pi_146685870
Vriend van me (agent) vol met zijn smoel op tv als achtergrondafbeelding bij RTL nieuws. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 18:01:39 ]
pi_146685888
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:01 schreef beantherio het volgende:

Het is duidelijk dat ze hun medelanders die voor Zwarte Piet zijn feitelijk als domme koeien zien die niets in te brengen hebben. :r :r :r
Niet echt open minded nee
pi_146685905
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
. Ongeacht je standpunt horen kinderen niet de dupe ervan te zijn natuurlijk, dan maar isoleren en alleen mensen met kinderen toelaten,blijkbaar kan je niet uitgaan van het fatsoenlijke van mensen, dan maar zo.
Niet met kinderen schermen he... Het is een feest voor de ouders en de commercie.. De kinderen zouden er echt niet zelfstandig naar toe gaan, of het überhaupt vieren. Je bent gewoon dom als je je kind daar mee naar toe neemt.
pi_146685920
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:00 schreef Joezi het volgende:

[..]

Er is ook samenhorigheid. 90% van Nederland is pro Zwarte Piet. Niet veel onderwerpen denkbaar waar zo'n eensgezindheid over is.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:03:45 #123
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146685928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:00 schreef Joezi het volgende:

[..]

Lelijke aussie trouwens, -1
Die gasten zullen eerder pro geweest zijn als ik ga generaliseren.
pi_146685938
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

En ze krijgen nog eens een boete van 220 euries, die ze niet kunnen betalen omdat ze geen werk hebben :). Wat mij betreft was het 2200 euro geweest :)
220 euro maar :') Ik kreeg laatste verdomme 90 euro voor het niet kunnen tonen van mijn ID terwijl mijn huis 1 minuut daarvandaan was en ik geen druppel had gedronken. Voor 120 euro meer kun je een kinderfeest verpesten :r
pi_146685963
quote:

[..]

"Voorstanders" ook
pi_146685996
Nou Sinterklaasfeest zal nooit meer hetzelfde zijn dat is zeker. Dat is verziekt nu.

De Belgen lachen zich rot
pi_146686033
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk, dit is nu precies waar de discussie ophoudt. En wat mij betreft ben jij dan zelf (mede-)verantwoordelijk voor de resulterende ellende.
Ik vind jouw mede verantwoordelijk als je Gario en consorten steunt terwijl je een hele andere motivatie hebt.
Wat mij betreft blijven de kinderen en hun feest buiten de hele discussie daar waar anti-pieten graag die zelfbenoemde malcolm x wannabee volgen en zijn "by any means necessary" strategie.
pi_146686034
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:04 schreef hafcfan het volgende:

[..]

220 euro maar :') Ik kreeg laatste verdomme 90 euro voor het niet kunnen tonen van mijn ID terwijl mijn huis 1 minuut daarvandaan was en ik geen druppel had gedronken. Voor 120 euro meer kun je een kinderfeest verpesten :r
:D ze zeggen niet voor niets, politie politie de hoeren van justitie :P
pi_146686035
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

"Voorstanders" ook
Die vertellen niet dat sinterklaas niet bestaat :r
pi_146686036
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:03 schreef UltraR het volgende:

[..]

Er is ook samenhorigheid. 90% van Nederland is pro Zwarte Piet. Niet veel onderwerpen denkbaar waar zo'n eensgezindheid over is.
Heerlijk die procenten. Waren laatst niet eens 80% van de Turkse jongeren pro IS (lag wat anders maar voorbeeld). Dat mogen we toch ook verwerpelijk vinden?

Bepaalde mensen eisen van allochtonen dat ze zich aan moeten passen en moeten matigen in verwerpelijke cultuuruitingen.. Maar als ze zelf in zoiets moeten aanpassen worden ze al belachelijk extremistisch :')

Paradoxaal.
pi_146686062
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:05 schreef Szikha het volgende:
Nou Sinterklaasfeest zal nooit meer hetzelfde zijn dat is zeker. Dat is verziekt nu.

Wat hebben Belgen hier in godsnaam mee te maken?
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:08:35 #132
38114 beantherio
pi_146686063
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:05 schreef Szikha het volgende:

In België zien provocateurs ook hun kans schoon: http://www.hln.be/hln/nl/(...)t-in-Antwerpen.dhtml
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:12:17 #133
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146686173
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

In België zien provocateurs ook hun kans schoon: http://www.hln.be/hln/nl/(...)t-in-Antwerpen.dhtml
Die beweging snap ik ook echt totaal niet, een Marokkaan die zich profileert met Malcom X en protesteert tegen Zwarte Piet :?
_____
pi_146686236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind jouw mede verantwoordelijk als je Gario en consorten steunt terwijl je een hele andere motivatie hebt.
Wat mij betreft blijven de kinderen en hun feest buiten de hele discussie daar waar anti-pieten graag die zelfbenoemde malcolm x wannabee volgen en zijn "by any means necessary" strategie.
Waar heb jij hem zien zeggen dat hij Gario steunt?
Als een mening niet overeenstemt met die van pro pieten is, steun je per definitie Gario? :')
pi_146686286
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die beweging snap ik ook echt totaal niet, een Marokkaan die zich profileert met Malcom X en protesteert tegen Zwarte Piet :?
Aandacht is geld ;) Volgens mij zit de Illuminatie hier achter.. Dit jaar zal het domme volk extra grote Sinterklaaskado's kopen: tjing tjing
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:16:08 #136
38114 beantherio
pi_146686291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: provocateurs. Feitelijk is Quinsy dat natuurlijk ook.
pi_146686298
90 arrestaties hoor ik net. :')
pi_146686310
Was wel te verwachten dit. Die anti zwarte mensen zijn gewoon op zoek naar een relletje en proberen het plezier van zo veel mogelijk mensen(kinderen) te verpesten zodat ze een beetje om zich heen kunnen slaan.
pi_146686311
Zestig man aangehouden, waarschijnlijk grotendeels autochtone Nederlanders die geen greintje respect hebben voor andersdenkenden. Triest hoe het gesteld is met de tolerantie in dit land. :N
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:17:17 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146686326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:44 schreef JanCees het volgende:

[..]

Wat zijn de twee wins dan? :?
Sarcasme.. ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:17:20 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146686329
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:16 schreef Friek_ het volgende:
Zestig man aangehouden, waarschijnlijk grotendeels autochtone Nederlanders die geen greintje respect hebben voor andersdenkenden. Triest hoe het gesteld is met de tolerantie in dit land. :N
Heb je daar ook een bron voor?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146686333
quote:
Zijn Nederlanders ooit tolerant geweest of wat het slechts onverschilligheid? ;)
#NoDAPL
pi_146686342
quote:
_O_
pi_146686345
Verslagje van deze feestelijke dag.

pi_146686349
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
90 arrestaties hoor ik net. :')
Da COS is missing u lots!
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:18:23 #146
3185 Adelante
To let it go now
pi_146686358
Ik kijk nu de intocht op Ketnet. Is dat gezeik met zwarte Piet er ook in België??
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_146686376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

:D ze zeggen niet voor niets, politie politie de hoeren van justitie :P
Politie, meer de hoeren van de machthebbers.
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:19:24 #148
pi_146686381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:18 schreef Adelante het volgende:
Ik kijk nu de intocht op Ketnet. Is dat gezeik met zwarte Piet er ook in België??
(nog) niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:19:59 #149
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146686394
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:16 schreef Joezi het volgende:

[..]

Aandacht is geld ;) Volgens mij zit de Illuminatie hier achter.. Dit jaar zal het domme volk extra grote Sinterklaaskado's kopen: tjing tjing
BNW is en deurtje verder he :P
_____
pi_146686395
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:17 schreef Joezi het volgende:

[..]

Da COS is missing u lots!
Leuk te horen. :D

Maar nee, geen COS meer voor mij.
pi_146686399
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?
Zag net de aanhoudingen op het NOS Journaal.

Nederlanders accepteren het gewoon niet als je met een internationale, kritische blik naar je eigen tradities kijkt. Zelf menen heel tolerant te zijn, maar wee je gebeente als je meent iets racistisch waar te nemen in een Pietfiguur. Sneu. :r
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:20:20 #152
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_146686404
Man man man. Dit is echt een dieptepunt in de Nederlandse geschiedenis. Het jaar waarin volslagen debielen tijdens Sinterklaas rellen en het hele land maanden bezig houdt.

Dit is echt een gevolg van de slappe politiek die de afgelopen jaren en jaren erger is geworden. Natuurlijk geen direct verband, maar het is gewoon de vertutteling en overdreven tolerantie die overslaat. Rekening houden met alles en iedereen. Dit had echt direct de kop ingedrukt moeten worden, niet maanden van processen en uiteindelijk rechters die uitspraken moeten doen. Dan was er ook geen media aandacht voor geweest.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:21:01 #153
3185 Adelante
To let it go now
pi_146686420
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

(nog) niet.
Het leeft daar sowieso niet zo TR zien, staan 300 kinderen ofzo in Antwerpen :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_146686425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:16 schreef Tukker87 het volgende:
Was wel te verwachten dit. Die anti zwarte mensen zijn gewoon op zoek naar een relletje en proberen het plezier van zo veel mogelijk mensen(kinderen) te verpesten zodat ze een beetje om zich heen kunnen slaan.
Te vergelijken met de anti-salafisten-demonstranten in Duitsland, een samenwerking tussen ratten en ratten.
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:21:56 #155
pi_146686443
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:20 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nederlanders accepteren het gewoon niet als je met een internationale, kritische blik naar je eigen tradities kijkt. Zelf menen heel tolerant te zijn, maar wee je gebeente als je meent iets racistisch waar te nemen in een Pietfiguur. Sneu. :r
We zijn een soeverein land en hebben niet te luisteren naar een minderheidsgroepering of andere landen, dus groot gelijk.

Bovendien is deze discussie allang gekaapt door de onderlaag van de samenleving.
pi_146686454
quote:
Troll. :')

Bekijk ff wat beelden en je ziet massaal de Zwarte Piethaters -letterlijk- per dozijn gearresteerd worden (kringetje van politieagenten en hup naar de arrestatiewagens) en hier een daar een losse rechtsextremist.
pi_146686464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

Fucking hell. Het is besmettelijk
pi_146686472
quote:
Bijvoorbeeld dit:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
Bijvoorbeeld dit:

[..]

En deze.

Van beide kanten zijn de kindjes verkeerd bezig. :|W
#NoDAPL
pi_146686487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:22 schreef UltraR het volgende:

[..]

Troll. :')

Bekijk ff wat beelden en je ziet massaal de Zwarte Piethaters per dozijn gearresteerd worden en hier een daar een losse rechtsextremist.
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik zie vooral de typische kaalkopjes weer voorbij komen. Duidelijke rechtsextremisten.
pi_146686494
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:20 schreef baaart het volgende:
Man man man. Dit is echt een dieptepunt in de Nederlandse geschiedenis. Het jaar waarin volslagen debielen tijdens Sinterklaas rellen en het hele land maanden bezig houdt.

Dit is echt een gevolg van de slappe politiek die de afgelopen jaren en jaren erger is geworden. Natuurlijk geen direct verband, maar het is gewoon de vertutteling en overdreven tolerantie die overslaat. Rekening houden met alles en iedereen. Dit had echt direct de kop ingedrukt moeten worden, niet maanden van processen en uiteindelijk rechters die uitspraken moeten doen. Dan was er ook geen media aandacht voor geweest.
De allesverpletterende debiliteit heeft Nederland nu definitief zijn macht..
pi_146686497
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waar heb jij hem zien zeggen dat hij Gario steunt?
Als een mening niet overeenstemt met die van pro pieten is, steun je per definitie Gario? :')
Dan neem je toch afstand ervan in plaats van lekker tegendraads gaan lopen doen tegen mensen die kritiek uiten op de anti-pieten en hun acties van vandaag?
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:23:50 #162
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_146686498
Nu ned1
Dit is gewoon raar :l
pi_146686512
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:23 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik zie vooral de typische kaalkopjes weer voorbij komen. Duidelijke rechtsextremisten.
Je ziet wat je wilt zien.
pi_146686528
quote:

[..]

Haha ja, kijk vooral even de post boven je :D tjap ben je ook he.
pi_146686549
quote:

[..]

Ik steun helemaal niemand, zoals eerder gezegd kan ik mij niet verantwoordelijk voelen voor het wangedrag aan beide kanten.

Bovendien leek je eerder aan te geven dat mijn motivatie jou niet interesseert. (Of wiens anti-piet motivatie dan ook.) In dat geval moet je niet raar opkijken als schelden en slaan de enige resterende middelen zijn.

quote:

Dit zijn jouw woorden, sta daar bij stil. Dit gaat al lang niet meer over het verdedigen van de belangen van kinderen.
pi_146686558
quote:

[..]

Je ziet wat je wilt zien ja. Maar goed wees blij veel kinderen aan het huilen gemaakt en dit zal weer worden gebruikt om zwarte piet te gaan veranderen zodat dit soort zaken niet meer zullen voorkomen.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:25:39 #167
361691 DeJori
pi_146686565
Ik weet niet of ik moet lachen of kwaad moet worden om de users die hier proberen de schuld hiervan in de schoenen te schuiven van pro-piet 'demonstranten'.
pi_146686574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[ afbeelding ]
Van beide kanten zijn de kindjes verkeerd bezig. :|W
Waarom wordt deze zeurpiet gearresteerd?
pi_146686575
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zijn Nederlanders ooit tolerant geweest of wat het slechts onverschilligheid? ;)
Pragmatisch in ieder geval wel.
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:26:25 #170
pi_146686589
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Pragmatisch in ieder geval wel.
Die tijd is allang voorbij. Idiocracy komt uit.
pi_146686593
Wat gebeurt er met de mensen die zijn gearresteerd? Krijgen die meteen een strafblad? Ze zullen zeker in ieder geval een boete krijgen?
#NoDAPL
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:26:46 #172
338108 SecretStoryWous
pi_146686598
Belgische meneer op Nederland 1 heeft gelijk!
pi_146686603
Die hele discussie heb ik zoveel mogelijk genegeerd, maar na vandaag kun je er gewoon niet meer omheen. Mensen die zich zo laten gaan tijdens een kinderfeest, ongeacht de kant die ze aanhangen, moeten zich diep schamen.
pi_146686609
Ook dat eeuwenlange gelul dat het een kinderfeest is en dit toch zo zielig is voor de kindjes. Donder op man, het is juist een volksfeest. Een volksfeest met duidelijk racistische elementen die eruit gefilterd kunnen worden, wanneer Zwarte Piet in zijn geheel zou verdwijnen en vervangen zou worden voor iets anders.

Ook die onzin dat hij door de schoorsteen komt is misschien nog het ergst. Toen ik laatst door de schoorsteen ging had ik ook ineens rode lippenstift en gouden oorringen. _O-
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:27:23 #175
361691 DeJori
pi_146686619
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat gebeurt er met de mensen die zijn gearresteerd? Krijgen die meteen een strafblad? Ze zullen zeker in ieder geval een boete krijgen?
Die gaan in de zak mee naar Spanje.
pi_146686631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:25 schreef DeJori het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of kwaad moet worden om de users die hier proberen de schuld hiervan in de schoenen te schuiven van pro-piet 'demonstranten'.
Vooral lachen, het is Friek_ de links-extremistische dorpsgek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 18:28:09 ]
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:27:49 #177
pi_146686634
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:27 schreef Friek_ het volgende:
Ook dat eeuwenlange gelul dat het een kinderfeest is en dit toch zo zielig is voor de kindjes. Donder op man, het is juist een volksfeest. Een volksfeest met duidelijk racistische elementen die eruit gefilterd kunnen worden, wanneer Zwarte Piet in zijn geheel zou verdwijnen en vervangen zou worden voor iets anders.

Ook die onzin dat hij door de schoorsteen komt is misschien nog het ergst. Toen ik laatst door de schoorsteen ging had ik ook ineens rode lippenstift en gouden oorringen. _O-
Je hebt de verkeerde cd opgezet vriend, da's discussie van weken terug. Ook inhoudelijk wat te melden of niet?
pi_146686655
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind dat als jij de kant kiest van de demonisering van zwarte piet en het sinterklaasfeest ongeacht je motivatie je er mede verantwoordelijk voor bent voor de situatie die dan uiteindelijk ontstaat, niet zo erg als een Gario of die Sunny maar toch wel gedeeltelijk.
Hoe triest. :') En ironisch ook wel dat je je zogenaamd afzet tegen Gario maar ondertussen wel zo'n beetje dezelfde verdeel-en-heers-tactiek gebruikt.
pi_146686663
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je hebt de verkeerde cd opgezet vriend, da's discussie van weken terug. Ook inhoudelijk wat te melden of niet?
Het is Friek_ he _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:28:33 #180
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146686664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:25 schreef DeJori het volgende:
Dat zag je toch al van mijlenver aankomen :{ Het zijn die vieze racistische kaalkopjes die gaan provoceren richting de vredige demonstranten die dan ook nog eens opgepakt worden. Dit is gewoon racistisch complot van de blanken om de donkere medemens te blijven onderdrukken zoals ze dat al doen sinds de slavernij en het koloniale verleden...
_____
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:28:49 #181
pi_146686677
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is Friek_ he _O-
Ik weet het, moet er ook helemaal niet op ingaan ook :P
pi_146686690
quote:
Blijven vastzitten tot 6 december.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:29:37 #183
38114 beantherio
pi_146686709
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:20 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je mag wat mij betreft altijd met een "kritische blik" naar onze tradities kijken. Als je er vervolgens maar wel vanaf blijft.
pi_146686747
quote:
http://nos.nl/video/72182(...)cht-sinterklaas.html

Ik hoor die burgemeester op 55sec. echt eerst zeggen dat de arrestanten zouden worden opgehangen. Hij slikt dat in en maakt er van "aangehouden." _O-

Of ben ik de enige die dat denkt te horen
pi_146686752
Het is gewoon te triest voor woorden dit. Door al die politie lijkt het meer op een voetbalwedstrijd dan op een leuke sinterklaas intocht. Nederland stelt zich veel te tolerant op tegen dit soort figuren waardoor er mooi misbruik van gemaakt wordt.

De mensen die dit jaar zijn opgepakt volgend jaar preventief oppakken en een dagje vasthouden.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:31:08 #186
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146686765
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Je mag wat mij betreft altijd met een "kritische blik" naar onze tradities kijken. Als je er vervolgens maar wel vanaf blijft.
Er zit een verschil tussen een kritische blik werpen of je eigen overtuigingen door de strot proberen te rammen. ;)
_____
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:31:20 #187
pi_146686776
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat zag je toch al van mijlenver aankomen :{ Het zijn die vieze racistische kaalkopjes die gaan provoceren richting de vredige demonstranten die dan ook nog eens opgepakt worden. Dit is gewoon racistisch complot van de blanken om de donkere medemens te blijven onderdrukken zoals ze dat al doen sinds de slavernij en het koloniale verleden...
Inderdaad! Ik vind dat we ze moeten compenseren met geld, héél veel geld. Om het af te maken doen we er ook nog eens een verblijfsvergunning bij want het is helemaal niet leuk op de ABC eilanden hoor.

Weet je wat we ook kunnen doen? Voor een groepje zeikers, tegen de wil van de meerderheid in, onze tradities veranderen! En dan worden we boos als die meerderheid begint te protesteren! Want zo werkt dat natuurlijk, hé. Je mag niet boos worden als je iets door de neus geboord wordt.
pi_146686785
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik mis een oproep voor schadevergoeding voor de werkloze zwarte medemens in je verhaal :P
pi_146686814
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:30 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik hoor die burgemeester op 55sec. echt eerst zeggen dat de arrestanten zouden worden opgehangen. Hij slikt dat in en maakt er van "aangehouden." _O-

Hij wil het inderdaad zeggen. :D :D _O- _O-
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:32:49 #190
38114 beantherio
pi_146686823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:31 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen een kritische blik werpen of je eigen overtuigingen door de strot proberen te rammen. ;)
Dat verschil zie ik dus ook. Maar dat zeg ik dus ook: je mag kritisch zijn maar blijf er wel vanaf. 80 a 90% wil geen veranderingen en daar moet je respect voor hebben.
pi_146686826
quote:

[..]

quote:
Eén van de opgepakte actievoerders in Gouda zegt dat hij 'hard behandeld' is bij zijn arrestatie. "We zijn op een onmenselijke manier in de cel gegooid", zegt hij tegen RTL Nieuws.
Onmenselijk nog wel... :') :')
pi_146686829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:31 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zoals het roepen van 'Sinterklaas bestaat niet' als je je zin niet krijgt in een anti piet demonstratie?
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:33:30 #194
pi_146686847
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Dat is de volgende fase hoor, dat de politie racistisch opgetreden heeft.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:33:43 #195
361691 DeJori
pi_146686857
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vooral lachen, het is Friek_ de links-extremistische dorpsgek.
Ow wauw, lid sinds 2011 maar dit gekkie ben ik volgens mij steeds misgelopen :')
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:34:01 #196
pi_146686871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:33 schreef Xa1pt het volgende:
[ afbeelding ]

:')_!
Zijn dat voetbalpieten, proest :')
pi_146686872
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan neem je toch afstand ervan in plaats van lekker tegendraads gaan lopen doen tegen mensen die kritiek uiten op de anti-pieten en hun acties van vandaag?
Hoezo? Mag je opeens geen andere mening hebben dan die van pro pieten, na vandaag? En als je die wel hebt steun je per definitie Gario&co of de demonstranten van vandaag?
Moet ik jou nu ook meteen maar associeren met die pro piet demonstranten van vandaag?
pi_146686882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:33 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ow wauw, lid sinds 2011 maar dit gekkie ben ik volgens mij steeds misgelopen :')
Dit is echt een pareltje :D
pi_146686893
Sowieso apart dat ze daar mochten demonstreren. Dit soort acties waren te verwachten van de anti zwarte piet groep. Hadden ze gewoon moeten verbieden.
pi_146686896
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is de volgende fase hoor, dat de politie racistisch opgetreden heeft.
Uiteraard. Een minderheid die wordt gearresteerd. Dat is racisme. Dat hoeft niet eens meer hardop uitgesproken te worden. Dat is vanzelfsprekend.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:34:56 #201
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146686900
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Weet je wat we ook kunnen doen? Voor een groepje zeikers, tegen de wil van de meerderheid in, onze tradities veranderen! En dan worden we boos als die meerderheid begint te protesteren! Want zo werkt dat natuurlijk, hé. Je mag niet boos worden als je iets door de neus geboord wordt.
Nee, want dat is racisme en ondemocratisch om de stem van een kleine meerderheid geen gehoor te geven :N

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik mis een oproep voor schadevergoeding voor de werkloze zwarte medemens in je verhaal :P
Oh kut ja, er moeten natuurlijk schadevergoedingen komen, ze hebben het al zo zwaar met die last die op hun schouders ligt en de pijn die ze nog dagelijks voelen.
_____
pi_146686925
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:34 schreef Tukker87 het volgende:
Sowieso apart dat ze daar mochten demonstreren. Dit soort acties waren te verwachten van de anti zwarte piet groep. Hadden ze gewoon moeten verbieden.
Nee ze zouden worden opgehangen, ik hoor het de burgemeester zelf zeggen op 55sec. ):O

pi_146686930
quote:
Dat mochten ze ook niet.
pi_146686958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:30 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

gvd ... waarom maakt de NOS er nou weer van "linkse" en "rechtse hoek"

alsof deze hele discussie al niet genoeg geëscaleerd is wordt het ook nog eens in een links vs rechts verhaal geplaatst
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:36:33 #205
38114 beantherio
pi_146686960
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb dit al enige tijd geleden voorspelt in dit topic (een vorig deel ervan dan). Met het gedoe rondom Zwarte Piet wordt de lat voor wat racisme is nu zo laag gelegd dat het een hoop mensen niets meer kan schelen. Dit ga je meer krijgen en dat kun je Quincy en de zijnen aanrekenen.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:36:49 #206
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146686968
Ik vind het Nederlandse demonstratie recht veel te klein. Als je iets niet leuk vind dan moet je vaak maar ver weg op een industrie terrein of aan de andere kant van de stad in de kou staan. Ik vind dat bizar. Zodra je echter met demonstreren begint op een plein vol met kinderen ben je echter volledig de weg kwijt.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:36:52 #207
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146686970
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Ja, net als die Jihad ronselaar van de week, ze moeten maar in dorst- en hongerstaking gaan tegen dit verwerpelijke machtsvertoon :Y

quote:
[ afbeelding ]

Gast, die is pas minstens 10 keer langsgekomen :')
_____
pi_146687001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:36 schreef Rurik het volgende:

[..]

gvd ... waarom maakt de NOS er nou weer van "linkse" en "rechtse hoek"

alsof deze hele discussie al niet genoeg geëscaleerd is wordt het ook nog eens in een links vs rechts verhaal geplaatst
Omdat de anti pietjes linkse hersengespoelde debielen zijn en de pro pieten racistische rechts-extremistische klapharken.
pi_146687004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb dit al enige tijd geleden voorspelt in dit topic (een vorig deel ervan dan). Met het gedoe rondom Zwarte Piet wordt de lat voor wat racisme is nu zo laag gelegd dat het een hoop mensen niets meer kan schelen. Dit ga je meer krijgen en dat kun je Quincy en de zijnen aanrekenen.
Natuurlijk. Alle racistische uitingen zijn ineens is de schuld van Gario. Calimero kan hier nog een puntje aan zuigen.
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:38:07 #210
pi_146687007
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

(in)direct is kwinsie verantwoordelijk voor een flink stukje polarisatie in de samenleving.

Waarbij ik ook wil vermelden dat hij verborgen racisme heeft opgerakeld.
pi_146687023
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:36 schreef LTVDK het volgende:
Gast, die is pas minstens 10 keer langsgekomen :')
Ik houd dit topic niet zo nauwlettend in de gaten.
pi_146687029
Dit gesodemieter moet nu maar eens over zijn. Dat domme protesteren en actie voeren moet gebeuren op de daarvoor aangewezen locaties, maar nooit in de buurt of over de rug van kleine kinderen. Dat is gewoon walgelijk. Wie nu nog protesteert op plaatsen waar het niet mag, moet tot 2 januari 2015 in de gevangenis gemieterd worden. Harder optreden vanaf nu af aan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_146687033
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk. Alle racistische uitingen zijn ineens is de schuld van Gario. Calimero kan hier nog een puntje aan zuigen.
Goh, Calimero en Gario in 1 zin, waarbij Calimero niet op Gario is gericht. Bijzonder.
pi_146687036
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:26 schreef SecretStoryWous het volgende:
Belgische meneer op Nederland 1 heeft gelijk!
Wat zegt die Belgische meneer?
#NoDAPL
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:39:06 #215
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146687038
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

(in)direct is kwinsie verantwoordelijk voor een flink stukje polarisatie in de samenleving.
Haal dat (in) maar weg, hij is gewoon druk bezig met een potje ouderwets haatzaaien :r
_____
pi_146687050
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat zegt die Belgische meneer?
Dat de discussie in Belgie niet oplaait omdat de linkse elite het daar niet oppakt.

Oh, en dat in Nederland vrijwel alleen Piethaters aan het woord komen in de media.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:39:53 #217
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146687056
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik houd dit topic niet zo nauwlettend in de gaten.
Maar dit is juist zo'n topic voor jou waarin je iedereen lekker makkelijk uit kunt maken voor rechtse racist -O-
_____
pi_146687080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:38 schreef UltraR het volgende:

[..]

Goh, Calimero en Gario in 1 zin, waarbij Calimero niet op Gario is gericht. Bijzonder.
De scheiding tussen de extremistische pro- en antipieten is wat dat betreft erg dun, blijkt ook wel in dit topic.
pi_146687084
quote:
Ze mochten juist daar niet demonstreren. Er waren demonstratieplekken weg van de intocht voor pro- en anti-Pieten maar daar hadden de anti-Pieten geen boodschap aan.
pi_146687095
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:39 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat de discussie in Belgie niet oplaait omdat de linkse elite het daar niet oppakt.

Oh, en dat in Nederland vrijwel alleen Piethaters aan het woord komen in de media.
Verstandige woorden. ^O^
Het is inderdaad de multicultipolicor die in Nederland de boel zo heeft opgeblazen. Dom.
#NoDAPL
pi_146687099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar dit is juist zo'n topic voor jou waarin je iedereen lekker makkelijk uit kunt maken voor rechtse racist -O-
Favoriete hobby van me inderdaad. Goddomme, wat een verongelijkt gehuil.
pi_146687109
quote:

[..]

Dat is dan ook zo. Elke witte linkse Nederlander heeft een enorm weg-met-ons complex gedreven door schuldgevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 18:42:42 ]
pi_146687122
quote:
Stukje uit het AD

:{ ;(
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:42:25 #224
38114 beantherio
pi_146687132
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jazeker is Gario hier verantwoordelijk voor. Als iedereen die ooit met veel plezier Sinterklaas heeft gevierd door hem voor racist wordt uitgemaakt dan help je mee aan het desensitizen van mensen voor echt racisme.
pi_146687134
quote:

[..]

Ik had het zelf kunnen zeggen.....
pi_146687166
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is dan ook zo. Elke witte linkse Nederlander heeft een enorm weg-met-ons complex gedreven die schuldgevoel.
Ik ben links maar daar heb ik gelukkig geen last van. :)
#NoDAPL
pi_146687168
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Favoriete hobby van me inderdaad. Goddomme, wat een verongelijkt gehuil.
Pot, ketel.
pi_146687169
quote:
Stukje uit het AD

Zoals ik al zei, harder aanpakken. Wie de feestdagen voor andere mensen (kinderen) verstoord moet de bajes in totdat ze over zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_146687216
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, harder aanpakken. Wie de feestdagen voor andere mensen (kinderen) verstoord moet de bajes in totdat ze over zijn.
Zak naar Spanje, oprotten met die lui.
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:46:13 #230
38114 beantherio
pi_146687258
De Twitter-account van MAD Mothers NL is hilarisch. :')

IamMADMothers twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 18:41:22 RT #POLICEVIOLENCE +#RACIALPROFILING against >70 peaceful #ANTI-#BLACKFACE protesters.They are still in Jail!!!https://t.co/YUkH9HEWxJ reageer retweet
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:47:02 #231
pi_146687280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:46 schreef beantherio het volgende:

IamMADMothers twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 18:41:22 RT #POLICEVIOLENCE +#RACIALPROFILING against >70 peaceful #ANTI-#BLACKFACE protesters.They are still in Jail!!!https://t.co/YUkH9HEWxJ reageer retweet
Dit bedoelde ik dus :') sneller dan ik dacht, trouwens.
pi_146687289
quote:

:D

Zit wel enige waarheid in. De protestmensen waren keihard aan het racial profilen.
Conscience do cost.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:47:24 #233
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146687291
quote:

Je verwacht het niet he :')
_____
pi_146687365
quote:

En ik dacht dat de racisten bij Leroy fer zijn tweet debielen waren, deze zijn nog wat erger.
pi_146687397
En van de Zwarte Piet is racisme facebookpagina:

quote:
De vreedzame demonstranten die vanmiddag naar aanleiding van extreemrechts geschreeuw in Gouda werden gearresteerd, maken het naar de berichten die ons bereiken allemaal goed.
Ik twijfel tussen :') en :|W :{w
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:51:20 #237
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146687421
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En ik dacht dat de racisten bij Leroy fer zijn tweet debielen waren, deze zijn nog wat erger.
Dat zie je verkeerd joh, dit is gewoon ongeproportioneerd machtsvertoon van de politie gericht op de donkere medemens :N
_____
pi_146687433
De anti-ZP mensen hebben in ieder geval niet veel moeite gedaan om de aap vergelijkingen te minimaliseren.
pi_146687437
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:58 schreef Pietertjuh het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)als-criminelen.dhtml

Volgende punt waar die kneusjes weer over kunnen zeiken. De politie behandelde ons racistisch. Weet je wat ze moeten doen, ze lekker het land uitknikkeren. Tradities verneuken, zeiken op alles wat van ons Nederlanders is. Vind het te gek voor woorden, gewoon een gezellige Oer-Hollandse traditie verneukt door dat stelletje ratten. Ben je niet racistisch, dan word je het wel.
ook echt dat er staat dat het geen feest is voor alle kinderen? WTF.. het is JUIST een feest voor alle kinderen.. de tering zeg.. ze zetten echt alles op alles om het feest in een kwaad daglicht te zetten. misselijkmakend.
There are only 151 Pokémon.
pi_146687438
Minderwaardigheidscomplex.. slachtofferrol.. het wordt ze met de paplepel ingegoten. :'(
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 18:55:26 #241
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146687531
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:52 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ook echt dat er staat dat het geen feest is voor alle kinderen? WTF.. het is JUIST een feest voor alle kinderen.. de tering zeg.. ze zetten echt alles op alles om het feest in een kwaad daglicht te zetten. misselijkmakend.
Wat wil je, het is het Parool, alles buiten de grachtengordel is barbaars, boers, onbeschaafd, eng en ze willen vooral niet iemand voor de voeten lopen...
_____
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 18:57:19 #242
pi_146687583
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:52 schreef Trebo het volgende:
Minderwaardigheidscomplex.. slachtofferrol.. het wordt ze met de paplepel ingegoten. :'(
Mensen die voor hun mening opkomen hebben automatisch een minderwaardigheidscomplex. Gebaseerd op wat precies? Niks dus.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:57:25 #243
269692 Divje
brr brr patapim
pi_146687584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:52 schreef Trebo het volgende:
En straks allemaal met het handje omhoog voor een schadevergoeding want ze zijn o zo slecht behandeld.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_146687593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Mensen die voor hun mening opkomen hebben automatisch een minderwaardigheidscomplex. Gebaseerd op wat precies? Niks dus.
Jij bent de ergste :)
pi_146687595
Ik zie op Twitter mensen tweeten dat ze aangifte van opruiing tegen Quinsy Gario overwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 18:58:06 ]
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:58:06 #246
361691 DeJori
pi_146687600
quote:
'Mama, ik wil naar huis'

De angst dat de Pietendiscussie de intocht van Sinterklaas in Gouda in een greep zou nemen, is bewaarheid. 90 arrestaties, een grimmige sfeer en opstootjes tekenden de sfeer.

De nachtmerrie van Gouda is zojuist bewaarheid. Jarenlang lobbyde de Kaasstad om de Nationale Intocht binnen te krijgen, maar de grootse Pietendiscussie die het land in een greep had, is nu tot ontploffing gekomen op de Markt in Gouda. Ging het even ervoor langs de grachten nog om kinderpret, plots is het voor het bordes van het stadhuis toneel van een botsing van voor- en tegenstanders van Zwarte Piet.

Protest
En die is niet mals. Tegenstanders van Zwarte Piet hebben even ervoor de jassen geopend om hun protest-t-shirts te tonen. Ze zijn verder stil, maar staan gearmd in een cirkel, heel nadrukkelijk pal tegenover het bordes waar de Sint zojuist is opgekomen. Dan ontrollen ze een groot spandoek ('Zwarte Piet is racisme). Het is de rode lap op een stier.

Een groepje jongens die duidelijk niets veranderd wil hebben aan Zwarte Piet houdt de pakweg 40 demonstranten met woedende blikken in de gaten. 'Ze komen eraan,' zegt er één, als hij z'n telefoon in zijn broekzak schuift.

Duwen en trekken
'Ze' blijken de meest militante leden onder de pro-Zwarte Pieten te zijn. Pontificaal gaan ze voor het spandoek staan. Dan begint het duwen en trekken. De politie grijpt in en voert de felste actievoerders, van beide zijden, af naar een straatje verderop.

En waar alle kinderen de blik op het bordes gericht zouden moeten hebben, waar de Sint inmiddels zijn entree heeft gemaakt, draaien alle hoofdjes om. Ze kijken niet naar de dansende pieten, zelfs niet naar handenvol strooigoed die worden uitgedeeld, maar naar de politie die ingrijpt. De Nationale Intocht, het toonbeeld van Hollandse kneuterigheid, heeft ineens het sfeertje als rond een voetbalwedstrijd tussen Feyenoord en Ajax. Rijtjes agenten en een grimmige sfeer, in niets lijkt er een kinderfeestje gaande.

Paarden
Dan wordt het zelfs nog dreigender. De politie drijft de anti-Pietengroep bijeen met hulp van agenten op paarden. Door de lompe bewegingen van de dieren, moeten enkele ouders hun kinderen opzij duwen. Ternauwernood kunnen ze de dieren ontwijken, als die zich een weg proberen te banen door de menigte.

Vader Rob (43) kan net op tijd zijn dochtertjes naar een veiliger deel brengen. 'Ik schrok me kapot. Dit is niet zoals een kinderfeest zou moeten zijn. Verschrikkelijk voor die kinderen. Ze zijn erg geschrokken, maar ik laat ze maar zoveel mogelijk naar het podium kijken. We blijven nog even, maar ik ben blij als we straks weer thuis zijn.'

Getwijfeld
Alle openlijke én onderhuidse woede die de Pietendiscussie opriep, is komen bovendrijven in het hart van Gouda. 'Dit is niet leuk meer,' zegt moeder Myrthe (34), haar zoontje van 4 jaar op de arm. 'Ik heb hevig getwijfeld of ik moest gaan met hem, maar dit doe ik nooit meer. Volgend jaar zoeken we een kleine gemeente op.'

Wanneer de grotere groep Anti-Pieten is afgevoerd, gaat een gejuich op uit de menigte. De pro-Pieten vieren het als een overwinning.

Niet op TV
Op de grote schermen waar de tv-uitzending van de intocht op getoond wordt, is van de ongeregeldheden niets te zien, merken de toeschouwers. Behoedzaam stuurt de NTR met de opnames langs de nare gebeurtenissen.

Ondertussen bewaakt in een steeg achter de Markt een cordon van politie de arrestanten. Het gros lijkt uit het kamp van Anti-Pieten te zijn. Met bussen worden ze weggevoerd naar politiebureaus in de omgeving.

groeperingen
Dan sijpelen berichten door dat de intocht in Gouda een trekpleister is geworden van zowel extreemlinks als extreemrechtse groepen. De notoire extreemrechtse Paul Peters, vroeger van de neonazistische beweging Stormfront, zou zelfs gezien zijn. Hebben de 'beroepsdemonstranten' de boel verder doen escaleren?

Burgemeester Milo Schoenmaker hint er wel op, als hij even later in het stadhuis zijn persconferentie geeft. Hij meldt maarliefst 90 aanhoudingen. Later zullen het er zelfs 90 blijken. Ze hebben een boete van 220 euro gekregen, voornamelijk wegens het verstoren van de openbare orde. Het is nog onduidelijk wat zij verder voor straf krijgen. Burgemeester Schoenmaker zegt ook 'teleurgesteld' te zijn en noemt de sfeer 'grimmig'.

Schermutselingen
Op straat is de omschrijving nog steeds treffend, al zeggen ouders die vooraan hebben gestaan dat ze weinig hebben gemerkt van de schermutselingen. 'Nu ik zie hoe het hier verderop op het plein is, ben ik blij dat we vooraan stonden,' zegt een moeder.

Achter haar hangen beide partijen nog wat rond. Eén van de demonstranten is de dans ontsprongen tijdens de aanhoudingen. Haar naam wil ze niet zeggen. Dan heeft ze 'zo een doodsbedreiging' te pakken. 'Het is schandalig wat er gebeurt. We hebben vreedzaam geprotesteerd,' vertelt ze. 'En dan wordt je zomaar opgepakt en...' Ze kan haar zin niet afmaken. Een Pietenfan heeft het gesprek gevolgd. 'Joh, jullie hadden hier helemaal niet moeten zijn. Ga lekker rechtszaken voeren. Pleur op.' Ze beent weg. 'Ik ga zo niet in discussie,' zegt ze nog wel.

Anti-pieten
Te midden van het plein delen twee als Sinterklaas verkleedde Anti-Pieten rozen uit. Ze zijn tijdens hun rondje door de stad iedere honderd meter staande gehouden door de politie, zeggen ze. Iedere keer weer moesten ze uitleggen dat ze niet kwamen om onrust te stoken.

'Twee donkere mensen in een Sinterklaaspak, dat kan blijkbaar niet,' lacht de man. 'Maar we hebben een boodschap van liefde,' zegt hij. 'We willen geen ruzie, maar gewoon duidelijk maken dat het beeld van Zwarte Piet kwetsend is.'

'Oppleuren'
Met hun rode en witte rozen halen ze de kou uit de lucht, zo blijkt. Een man die driftig foetert dat alle 'anti-Pieten moeten oppleuren', accepteert zelfs een knuffel van de donkere Sint. 'Ja ach, vandaag is voor die kleintjes. Laten we het gezellig houden.'

Als de twee donkere Sinterklazen doorlopen, blijken twee toekijkende kinderen blind voor kleur, hoeveel er ook om te doen is. 'Hé mam, daar heb je Sinterklaas weer,' zegt er één.

Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:58:19 #247
pi_146687605
quote:

[..]

pi_146687612
quote:

[..]

Zwarte Piet is racisme! Gebaseerd op wat precies? Niks dus.
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 18:58:56 #249
pi_146687623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:57 schreef Trebo het volgende:

[..]

Jij bent de ergste :)
Je onderbouwt je mening niet eens :')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146687625
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zie op Twitter mensen tweeten dat ze aangifte van opruiing tegen Quinsy Gario overwegen.
Hij is dan ook gewoon een ordinaire haatzaaier.
pi_146687639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je onderbouwt je mening niet eens :')
Alsof dat zin heeft bij jou.

:W
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 18:59:30 #252
pi_146687643
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:59 schreef Trebo het volgende:

[..]

Hij is dan ook gewoon een ordinaire haatzaaier.
Hij komt gewoon uit voor z'n mening
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 18:59:56 #253
pi_146687657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:59 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

En jij negeert een mening als die je niet uit komt.
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:00:13 #254
pi_146687666
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:59 schreef Trebo het volgende:

[..]

Alsof dat zin heeft bij jou.

:W
Haha niet kunnen onderbouwen en dan maar zulke reactie geven _O-

Waarom niet gewoon toegeven dat het werkelijk nergens op slaat wat je allemaal roept
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 19:00:24 #255
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146687671
In Breda hebben ze de hellebaardiers weer terug gebracht...

_____
pi_146687675
quote:

[..]

Pro-zwarte pieten ook.

Maar dan zijn dat weer racisten.
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:00:49 #257
pi_146687684
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En jij negeert een mening als die je niet uit komt.
Ik sta open voor voorbeelden. En als je die niet kan geven wil je dan weggaan met je quotes
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 15 november 2014 @ 19:01:13 #258
338108 SecretStoryWous
pi_146687694
Hier nog een verslag van GS http://www.dumpert.nl/med(...)van_de_sintocht.html

Echt te vreselijk voor woorden :r
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:01:36 #259
pi_146687708
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:00 schreef Trebo het volgende:

[..]

Pro-zwarte pieten ook.

Maar dan zijn dat weer racisten.
Sommigen wel inderdaad ^O^
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146687721
Zie net ook een scherpe theorie voorbij komen. Sunny Bergman zat ook bij de arrestanten. Zij was daar aan het filmen voor haar gesubsidieerde weg met ons documentaire. Die heeft nu natuurlijk wel heel mooie plaatjes geschoten van de arrestaties van straks in die documentaire vast en zeker oh zo brave minderheden bij een stil protest.
Hartstikke opgezet plan dus.
pi_146687728
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon toegeven dat het werkelijk nergens op slaat wat je allemaal roept
Leg mij niks in de mond :{w

Ik ga niet eens in discussie met anti-ZP. Kansloze missie.
pi_146687737
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Terecht aangezien hij haat heeft gezaaid en nog net niet heeft opgeroepen tot geweld. Tegen Wilders werd voor minder aangifte gedaan, namelijk voor 1 zinnetje: "Willen jullie meer of minder Marokkanen?". Die aangifte werd zelfs nog voorbereid door onze policor zodat de mensen alleen maar hun personalia hoefden in te vullen en hun handtekening hoefden te plaatsen.
#NoDAPL
pi_146687741
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:01 schreef SecretStoryWous het volgende:

Niet zeiken, dit is wat men wilde en kon verwachten toen we de pietenhaters een groot podium gaven.
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:03:07 #264
pi_146687745
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik sta open voor voorbeelden. En als je die niet kan geven wil je dan weggaan met je quotes
Je houdt er een stereotypische denkwijze aan over zie ik al, maarre.. tweet gemist?
pi_146687790
quote:

[..]

En is gewoon strafbaar daarvoor.
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:04:39 #266
pi_146687791
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:02 schreef Trebo het volgende:

[..]

Leg mij niks in de mond :{w

Ik ga niet eens in discussie met anti-ZP. Kansloze missie.
Omdat je toch gaat verliezen bedoel je?

Weet niet wat een andere reden zou zijn.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:05:02 #267
pi_146687809
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En is gewoon strafbaar daarvoor.
Hoezo dat nou weer
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146687815
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet zeiken, dit is wat men wilde en kon verwachten toen we de pietenhaters een groot podium gaven.
En aangezien ze vanavond nog vrijkomen kunnen ze morgen in Amsterdam de boel versteren.
pi_146687824
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Hoezo dat nou weer
Opruiing.
  zaterdag 15 november 2014 @ 19:06:15 #270
338108 SecretStoryWous
pi_146687852
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ze niet gegeven dus is mag zeiken
pi_146687858
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:01 schreef SecretStoryWous het volgende:

En dan dat misplaatste "Amandla Awetu".... tjongejonge.
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:06:46 #272
pi_146687868
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Opruiing.
Hij kan er niks aan doen dat sommige mensen helemaal uit hun dak gaan :')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146687893
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Geert Wilders ook niet. Je punt?
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:07:56 #274
pi_146687898
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

_O- zo kun je alles wel goedpraten. Geertje ook niet, en nu?
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:08:25 #275
pi_146687913
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat hij niet strafbaar is. ^O^
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:08:55 #276
pi_146687928
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

_O- zo kun je alles wel goedpraten. Geertje ook niet, en nu?
Wat is jullie punt nou met Geert Wilders?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146687935
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:06 schreef Montagui het volgende:

[..]

En dan dat misplaatste "Amandla Awetu".... tjongejonge.
Zouden de anti pieten trots zijn hierop?
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:09:26 #278
pi_146687940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:08 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

pi_146687947
quote:

[..]

pi_146687968
quote:

[..]

Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:10:39 #281
pi_146687978
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee wat heeft hij hiermee te maken. Leg het uit anders, ipv met die idiote plaatjes te smijten
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146688031
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

LOL
Niet inzien dat voor GW exact hetzelfde geldt. :)
Ik zou bijna rechts worden van die dubbele moraal maar daarvoor zijn mijn sociaaleconomische overtuigingen nog te sterk.
#NoDAPL
pi_146688034
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

[..]

Nee wat heeft hij hiermee te maken. Leg het uit anders, ipv met die idiote plaatjes te smijten
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:12:55 #284
pi_146688049
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Dat is het hele punt ook.
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:13:16 #285
pi_146688061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Dus? Daarom is Gario ineens strafbaar :?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146688066
quote:

[..]

Oja, jij maakte je zorgen om hoe het bij de rest van de wereld over kwam toch? Maar zelfs al vind je dat ( wat je goed recht is overigens) waarom dan automatisch achter de zeurpieten en hun acties staan? Ik neem aan dat elke fatsoenlijke volwassene het niet vind kunnen wat er gebeurde vandaag en wat er allemaal naar kinderen geroepen werd.
De rest van de wereld kan stikken wat dat betreft.
Hier in Nederland moeten we altijd iedereen tevreden houden, nou dat lukt nu eenmaal niet.
Je zou in Amerika eens moeten opperen dat thanksgiving afgeschaft moet worden, de reden voor dat feest is ook over de rug van zwarten gegaan.
Of in suriname de dag van de revolutie, of is iedereen de decembermoorden vergeten?
Ieder land heeft wel een feestdag of traditie waar anderen minder blij mee zijn, maar om dan maar de traditie of feestdag af te schaffen of sterk aan te passen gaat te ver wat dat betreft.

Tegenstanders hoeven niet naar de intocht te kijken, ze hoeven de intocht ook niet bij te wonen, sterker nog niemand die ze zal missen.

Dat ze de rode lippen en grote oorbellen afgeschaft hebben, prima daar kan iedereen mee leven.
Roetpieten vooruit, als ze maar laten zien dat ze na een dag of vijf ook zwart zijn door het vele schoorsteen springen.

Witte pieten......ja die durven niet door de schoorsteen, ontslaan werkweigering wordt niet getolereerd.

Clownspieten, laat me niet lachen, ze kunnen dat nog redden door te laten zien dat er onder die witte schmink gewoon zwarte pieten zitten.

En volgend jaar weer gewoon zwarte pieten
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:13:31 #287
pi_146688072
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 19:13:52 #288
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146688080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, kappen met dit gezeik. Dit is zo'n beetje het enige topic in NWS waar de discussie niet eindigt met GW of Mocro's :{

<O) 8}
_____
pi_146688081
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is het hele punt ook.
Ik weet het. Ik zou bijna rechts worden van die dubbele moraal maar daarvoor zijn mijn sociaaleconomische overtuigingen nog te sterk.
#NoDAPL
pi_146688112
quote:
Puntje 8. heeft deze dame snel verwijderd

8. Ik ben niet helemaal 100%
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 19:15:25 #291
pi_146688126
Ik zie het alweer: pietaanhangers kunnen niet normaal reageren, durven niet in discussie.

Zegt alweer genoeg :W
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146688133
quote:
Ik neem aan dat daarmee de anti-Pieten worden bedoeld?
pi_146688140
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik zie het alweer: pietaanhangers kunnen niet normaal reageren, durven niet in discussie.

pi_146688142
quote:
Hoe zouden zij reageren als wij hun Kwakoe-feestje zo gaan verpesten? Zullen we met zijn allen als ZP verkleed daar gaan rondlopen en schlagermuziek gaan draaien?
Wij doen dat soort dingen gelukkig niet maar stel dat we het wel zouden doen...dan komt de dubbele moraal weer.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 19:16:15 #295
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146688151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:13 schreef klipper het volgende:

[..]

De rest van de wereld kan stikken wat dat betreft.
Je zou in Amerika eens moeten opperen dat thanksgiving afgeschaft moet worden, de reden voor dat feest is ook over de rug van zwarten gegaan.
Thanksgiving gaat meer over het vieren van de kolonisatie en het uitroeien van de oorspronkelijke bewoners, nog net wat meer beladen dus ;)
_____
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:16:22 #296
pi_146688152
quote:

Oh nu ben ik een pietenaanhanger? Leuk man. Kun je voor mij ook de lotto voorspellen?
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:16:46 #297
pi_146688163
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik neem aan dat daarmee de anti-Pieten worden bedoeld?
Hoe bedoel je precies?
pi_146688174
quote:
Hoe racistisch wil je ze hebben. Kinderhaters, allemaal. Gadverdamme.
  Forum Admin zaterdag 15 november 2014 @ 19:17:20 #299
pi_146688186
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe zouden zij reageren als wij hun Kwakoe-feestje zo gaan verpesten? Zullen we met zijn allen als ZP verkleed daar gaan rondlopen en schlagermuziek gaan draaien?
Wij doen dat soort dingen gelukkig niet maar stel dat we het wel zouden doen...dan komt de dubbele moraal weer.
Dan zijn we ultra racistisch, stormfrontmensen, pvv'ers en tokkies. Duh.
pi_146688197
quote:
Ze doen hier niet anders. :')
#NoDAPL
pi_146688198
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies?
Dat de witte kindjes met hen geconfronteerd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')