abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146684500
Cultuur, traditie, negerkarikatuur, racisme. Slechts een kinderfeest dus niet over zeuren, of dat gegeven als niet relevant zien omdat de kenmerken er nu eenmaal zijn?

Welkom in het FOK! Zwarte Piet discussietopic

Oorsprong discussie

De afgelopen jaren is een discussie ontstaan over de vermeende racistische aspecten van Zwarte Piet. Dit zou gaan om bepaalde stereotype gedragingen die duiden op een laag intellect als mede het karikaturale uiterlijk dat een persiflage zou zijn op het negroïde ras hetgeen als denigrerend zouden worden ervaren door zwarte mensen.

In de traditionele media en sociale media verschenen verschillende figuren, zowel bekend als minder bekend, die zich zowel voor het behoud van Zwarte Piet uitspraken als voor een aanpassing van Zwarte Piet. De voorstellen voor aanpassing variëren van slechts het doen verdwijnen van de krullen en oorbellen tot aan een veranderd concept met roetvegen of een zgn. 'kleurenpiet'.

Pro- en contra initiatieven

Pietitie
Pietmakeover

http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-11-2014 17:27:35 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146684531
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:15 schreef Trebo het volgende:
Vandaag heeft echt averechts gewerkt. De haat naar negers wordt alleen maar groter en groter.
Eigen schuld. Ze nemen dit hele land zowat over :') Westen is al verloren
pi_146684544
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hetzelfde voor de pro-pieten die hebben lopen provoceren richting deze groep.
Alleen als die Pro-Pieten tijdens het feest provoceerden. ;)
#NoDAPL
pi_146684547
http://news24h.allnews24h.com/Nj8i

Morgen in Amsterdam dus weer hetzelfde verhaal.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146684548
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hetzelfde voor de pro-pieten die hebben lopen provoceren richting deze groep.
Daar zijn de anti-Zwarte Pieten mee begonnen met hun minderwaardigheidscomlexjes.
pi_146684553
Waarom is de link van de crowdfunding website voor Zwartgemaakt uit de OP verdwenen?

pi_146684580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef UltraR het volgende:
http://news24h.allnews24h.com/Nj8i

Morgen in Amsterdam dus weer hetzelfde verhaal.
Ze hadden hun hoofden op staken moeten zetten langs de route in Amsterdam.
Conscience do cost.
pi_146684597
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Ze hadden hun hoofden op staken moeten zetten langs de route in Amsterdam.
Zit het zo diep bij je? Wat zijn dit voor teksten.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:20:03 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684604
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:17 schreef hafcfan het volgende:

Eigen schuld. Ze nemen dit hele land zowat over :') Westen is al verloren
En je meent dit gewoon serieus, hè?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_146684631
Quincy & co, ze vergelijken zichzelf met Martin Luther King en Nelson Mandela, maar ze boksen niet echt tegen een gevaarlijke vijand aan hè? Het ergste wat ze kan gebeuren is eventjes opgepakt worden als ze echt vervelend doen. Een kinderfeest verpesten kan iedereen, het is niet zo dat je dan 20 jaar naar Robbeneiland moet. Echt heldhaftig zijn ze ook niet.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:21:13 #11
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146684646
Hoe verschrikkelijk het ook is voor de kinderen in Gouda dat dit vandaag gebeurde, is het op de lange termijn misschien wel het beste. Je moet wel een psychopathische kinderhater zijn wil je nog geassocieerd worden met mensen als Quinsy Gario of Sunny Bergman. Een andere mening hebben is prima, maar het naar kinderen roepen dat Sinterklaas niet bestaat heeft daar niets meer mee te maken. De groep mensen die zich in het midden hielden in deze discussie of vonden dat de anti-partij 'wel een punt had', zullen nu hopelijk inzien dat deze mensen geestelijk niet in orde zijn en nooit tevreden zullen zijn met een roet-piet of een ander compromis. Het gaat om de aandacht en het verzieken van andermans leven.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146684653
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zit het zo diep bij je?
In tegenstelling tot jijzelf interesseert het hele gedoe me eigenlijk nauwelijks.
quote:
Wat zijn dit voor teksten.
Forum-opinies!
Conscience do cost.
pi_146684667
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

En je meent dit gewoon serieus, hè?
Ja mensen die zich zo druk maken om een kinderfeest en dit expres verpesten zijn helemaal gek geworden
pi_146684682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Alleen als die Pro-Pieten tijdens het feest provoceerden. ;)
Ga je nu ook al topics kapen? :')
Voordat je de OP weer gaat verkrachten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:51 schreef Specularium het volgende:

Jep, gelieve de OP een beetje zo te houden bij de komende delen.

Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:22:44 #15
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684692
Negentig mensen aangehouden bij intocht

:')

quote:
De mensen hebben een boete van ¤ 220,- gekregen. "Dat is fors, maar extra zwaar weegt dat ze een kinderfeest hebben verpest", aldus de woordvoerder. Een groep van dertig arrestanten is aangehouden voor het verstoren van de openbare orde. Het is nog onduidelijk wat zij voor straf krijgen.
Nounou, forse boete zeg :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146684694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef SuicideErrorist het volgende:
Waarom is de link van de crowdfunding website voor Zwartgemaakt uit de OP verdwenen?

Geen idee, dat moet je vragen aan de persoon die twee draden geleden de OR maakte. Ik heb het er terug in gezet. Daar was ik al mee bezig voordat jij reageerde. ;)
#NoDAPL
pi_146684701
Ergste vind ik nog die Nederlanders met zo'n enorme dosis zelfhaat dat ze sympathiseren met die racisten met hun minderwaardigheidscomplex.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:23:20 #18
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684707
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:21 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ja mensen die zich zo druk maken om een kinderfeest en dit expres verpesten zijn helemaal gek geworden
En ze hebben niks beters te doen met hun leven
RED ONS HENNIEGOD
pi_146684712
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ergste vind ik nog die Nederlanders met zo'n enorme dosis zelfhaat dat ze sympathiseren met die racisten met hun minderwaardigheidscomplex.
Dus jij denkt echt dat de kritiek daar vandaan komt? :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:23:47 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684718
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:21 schreef hafcfan het volgende:

Oh, dat zijn de ze die het hele land overnemen en waardoor het westen al verloren is. Ik dacht dat je tekst sloeg op de en masse gehate negers in de tekst die je quote. Domme ik.
pi_146684719
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef Trebo het volgende:

[..]

Daar zijn de anti-Zwarte Pieten mee begonnen met hun minderwaardigheidscomlexjes.
En tegen kinderen zeggen dat sinterklaas niet bestaat en dat het racisten zijn. Mens onwaardig.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_146684731
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De boete boeit niet zo, je moet ze vooral identificeren en zorgen dat ze er de volgende keer niet bij kunnen zijn, zelfde als die damschreeuwer bv.
pi_146684736
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk zijn die Nederlanders de grotere racisten. Ze sympathiseren omdat ze het zielig vinden, ze komen op voor de zwakkere broeders, die kunnen zichzelf volgens hen niet verdedigen, dat moet een blanke doen.
pi_146684748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:21 schreef DeJori het volgende:
Hoe verschrikkelijk het ook is voor de kinderen in Gouda dat dit vandaag gebeurde, is het op de lange termijn misschien wel het beste. Je moet wel een psychopathische kinderhater zijn wil je nog geassocieerd worden met mensen als Quinsy Gario of Sunny Bergman. Een andere mening hebben is prima, maar het naar kinderen roepen dat Sinterklaas niet bestaat heeft daar niets meer mee te maken. De groep mensen die zich in het midden hielden in deze discussie of vonden dat de anti-partij 'wel een punt had', zullen nu hopelijk inzien dat deze mensen geestelijk niet in orde zijn en nooit tevreden zullen zijn met een roet-piet of een ander compromis. Het gaat om de aandacht en het verzieken van andermans leven.
Ik vrees dat je de politieke correctheid van bepaalde mensen en organisaties in Nederland onderschat. Want ja, hoe bizar het ook is, een kinderfeest verpesten en naar kinderen roepen dat Sinterklaas niet bestaat en Zwarte Piet racisme is wordt door het policor volk toch echt nog altijd als minder kwalijk bestempeld dan het karakter Zwarte Piet. Puur en alleen omdat de racismeroepers een donker huidskleurtje hebben en tot een minderheid behoren. Je moet het wel extreem bont maken wil je als minderheid zijnde de steun van de politiek correcten kwijtraken in dit land. En ik denk niet dat de ellende van vandaag voldoende is. Zie ook dat ze vandaag alweer op straat staan zodat ze morgen het feestje in Amsterdam kunnen gaan verzieken.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146684756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Ach meid, het is toch wat. :)
Wees maar gerust: ik heb een wat gepastere foto er in gezet - het is immers een feest dus de foto mag leuk zijn - en ik heb 1 link toegevoegd die abusievelijk was verwijderd. Ik denk dat Spec dat prima vindt en zo niet dan mag hij mij een DB sturen.
#NoDAPL
pi_146684757
Jammer dat die zeurpieten niet in Scheveningen stonden, stond een grote groep verderop die actief aan het zoeken waren en stroomstootwapens en meer bij zich hadden. Had het graag willen zien
pi_146684765
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van de anti-pieten? Ja absoluut, anders ga je niet roepen naar kinderen dat Sinterklaas niet bestaat en wil je perse het hele feest weghebben aangezien compromissen niet geaccepteerd worden.
pi_146684767
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

En ze hebben niks beters te doen met hun leven
Zeg dat. Ben benieuwd wat het volgende is.
pi_146684787
Echt triest.
Zoveel idioten die een onschuldig kinderfeestje verpesten. Ze moeten zich schamen. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146684801
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Van de anti-pieten? Ja absoluut, anders ga je niet roepen naar kinderen dat Sinterklaas niet bestaat en wil je perse het hele feest weghebben aangezien compromissen niet geaccepteerd worden.
Wat moet ik hier nu van zeggen?

Zolang beide kanten van dit debat geen flauw idee hebben wat de andere kant beweegt zal deze ophef nog wel voortduren.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:27:07 #31
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684815
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De boete boeit niet zo, je moet ze vooral identificeren en zorgen dat ze er de volgende keer niet bij kunnen zijn, zelfde als die damschreeuwer bv.
Gewoon tot 6 december opsluiten lijkt me een beter plan ^O^
_____
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:27:33 #32
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684830
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Zeg dat. Ben benieuwd wat het volgende is.
Ach er waren ook blanke slaven . Oh nee dat is racistisch.
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:28:01 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684842
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Jammer dat die zeurpieten niet in Scheveningen stonden, stond een grote groep verderop die actief aan het zoeken waren en stroomstootwapens en meer bij zich hadden. Had het graag willen zien
Alles voor het behoud van onze traditie. Warme jeugdherinneringen krijgen de Scheveningse ukkies er gratis bij.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:28:38 #34
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146684861
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alles voor het behoud van onze traditie. Warme jeugdherinneringen krijgen de Scheveningse ukkies er gratis bij.
Net als die getraumatiseerde kinderen in Gouda? Of is het dan collateral damage?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146684863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nu van zeggen?

Zolang beide kanten van dit debat geen flauw idee hebben wat de andere kant beweegt zal deze ophef nog wel voortduren.
Wat mij beweegt is de aanval op de Nederlandse cultuur en identiteit over de rug van kinderen en hun feest, wat ik laag vind. De politiek correcte linkse media/bedrijven en hun clown/regenboog/stroopwafel Pieten om de boze neger niet tegen het hoofd te stoten is ook om te kotsen.

Wat beweegt volgens jou de antipieten dan als het geen enorm minderwaardigheidscomplex is?
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 17:29:40 #36
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146684892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sommigen denken dat echt ja. Te triest voor woorden echt
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146684898
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ik durf geen nergerzoenen meer te halen. Voor je het weet zeggen ze dat ik er van hou om negers op te eten :{
pi_146684907
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wat beweegt volgens jou de antipieten dan als het geen enorm minderwaardigheidscomplex is?
Bezigheidstherapie. :P
Conscience do cost.
pi_146684909
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het idiote is dat je voor een simpele snelheidsovertreding zonder gevaar of iets anders wat onbenullig is net zo'n hoge of hogere boete krijgt. Nederland (idem voor België), het land waarin kleine zaken hard worden aangepakt en grote zaken soft worden aangepakt. :')
#NoDAPL
pi_146684940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Bezigheidstherapie. :P
Dat en proberen om in de toekomst geld af te troggelen voor zogenaamde herstelbetaling. Geïnspireerd op het werk van die Jamaicaanse bimbo.
#NoDAPL
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:31:05 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146684942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:28 schreef DeJori het volgende:

Net als die getraumatiseerde kinderen in Gouda? Of is het dan collateral damage?
A zeg ik dat helemaal niet en B heb ik niets over gewapende mensen in Gouda gehoord.
Maar dat je het een afkeurt betekent niet een op een dat je het ander goedkeurt.

Het debat juich ik toe, het vergallen van de intocht keur ik af.
pi_146684948
quote:

[..]

Geld zal ook wel meespelen bij deze of gene.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146684953
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het idiote is dat je voor een simpele snelheidsovertreding zonder gevaar of iets anders wat onbenullig is net zo'n hoge of hogere boete krijgt. Nederland (idem voor België), het land waarin kleine zaken hard worden aangepakt en grote zaken soft worden aangepakt. :')
Die man die een waxinelichthoudertje gooide naar de gouden koets zat wel een flinke poos vast.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:31:23 #44
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684954
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ja maar die hebben lang niet zo erg geleden als de donkere slaven die op de boot naar de Amerika's werden gestuurd, die zijn veel zieliger :|W
_____
pi_146684962
quote:

[..]

Wat mij beweegt is de aanval op de Nederlandse cultuur en identiteit over de rug van kinderen en hun feest, wat ik laag vind. De politiek correcte linkse media/bedrijven en hun clown/regenboog/stroopwafel Pieten om de boze neger niet tegen het hoofd te stoten is ook om te kotsen.
Hetzelfde voor mij.
#NoDAPL
pi_146684963
quote:

[..]

Ik ben er 1, dus ik weet het wel. Maar goed, jij bent er al helemaal uit wat ik denk. :{w
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:31:39 #47
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:29 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik durf geen nergerzoenen meer te halen. Voor je het weet zeggen ze dat ik er van hou om negers op te eten :{
Gewoon heel vroeg in de ochtend dat spul halen , dan slapen ze nog
RED ONS HENNIEGOD
pi_146684970
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die man die een waxinelichthoudertje gooide naar de gouden koets zat wel een flinke poos vast.
Ook zo'n voorbeeld ja.
#NoDAPL
pi_146684978
quote:

[..]

QFT
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:32:30 #50
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146684987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja maar die hebben lang niet zo erg geleden als de donkere slaven die op de boot naar de Amerika's werden gestuurd, die zijn veel zieliger :|W
Gario kan hun pijn nog voelen , wel knap
RED ONS HENNIEGOD
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:32:42 #51
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146684998
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:29 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Die hebben ze al afgeschaft :N Je kunt altijd nog overgaan op Moorkoppen (nog lekkerder ook) :)
_____
pi_146685029
Vechten bij de intocht ... :')

Mogen deze mensen langzaam sterven.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:34:33 #53
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685064
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:32 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Gario kan hun pijn nog voelen , wel knap
Zit diepgeworteld he, maar als de staat gewoon even een terugbetaling van het gedane leed op zijn rekening stort voelt ie zich vast weer wat beter :)
_____
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:34:43 #54
405257 Fred0w
Life is Music
pi_146685071
Benieuwd wat er morgen in Amsterdam zal gebeuren, gezien de zeurpieten weer vrij rondlopen.
pi_146685089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben er 1, dus ik weet het wel. Maar goed, jij bent er al helemaal uit wat ik denk. :{w
Nou leg uit dan, ik ben wel benieuwd.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:36:34 #56
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146685127
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zit diepgeworteld he, maar als de staat gewoon even een terugbetaling van het gedane leed op zijn rekening stort voelt ie zich vast weer wat beter :)
Insayno wil trouwens nog een vergoeding voor het feit dat ie adhd heeft , schuld van de blanke man
RED ONS HENNIEGOD
pi_146685170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
In Scheveningen verliep het allemaal prima :). 100% van de pieten waren ook echt zwart, zoals het hoort!! :D

Ik had die anti piet brigade graag daar gezien, ik vermoed dat ze letterlijk Scheveningen uitgeslagen zouden zijn :D
Zonder wrijving geen glans
pi_146685178
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nou leg uit dan, ik ben wel benieuwd.
Als jullie niet zo druk waren met schreeuwen als apen en wat beter hadden opgelet had je dat al geweten. Het is in dit topic door mij en anderen meermalen beargumenteerd.

Als je wil blijven hangen in je eigen vooroordelen, mij best. Maar het is niet mijn probleem.
pi_146685193
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

In Scheveningen verliep het allemaal prima :). 100% van de pieten waren ook echt zwart, zoals het hoort!! :D

Ik had die anti piet brigade graag daar gezien, ik vermoed dat ze letterlijk Scheveningen uitgeslagen zouden zijn :D
Geweldig om te horen. Hier zijn ze ook zwart, maar dit is dan ook maar een dorpje :P
pi_146685225
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:39 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Geweldig om te horen. Hier zijn ze ook zwart, maar dit is dan ook maar een dorpje :P
Mooi toch! Het mooiste is als hele dorpen/steden er gewoon schijt aan hebben :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:42:21 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146685281
Ze willen zwarte piet weg hebben omdat die hun kwetst.
Ondertussen worden ze zo'n beetje uitgekotst door half Nederland..
Dus veel Nederlanders voelen zich gekwetst.
En waarschijnlijk krijgen de Antipieten nu nog meer gedoe richting hun hoofd geslingerd dan een verwijzing naar zwarte piet.

Ik zeg, win win situatie..

Btw, die pro-pieten die opgepakt zijn, Dombo's!
Demonstreren prima, maar gedraag je!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_146685303
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Toen ze in de stad aankwamen waren ze wel aardig verregend als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Maar was een mooi traditioneel feestje zoals het hoort, volgens mij zonder enige wanklank. En prachtig om te zien hoe geweldig kinderen het allemaal vinden, van elke culturele achtergrond.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:43:14 #63
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_146685311
Drie weken per jaar sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen te brengen. De andere 49 weken sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen uit te halen.

En waar protesteren al die achterlijke paupers tegen? :')
Bedankt Hans.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:43:30 #64
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146685317
De toon van dit gedoe is wel aan het veranderen. Erg veel woedende reacties op Twitter. En er gebeurd wat ik al dacht: de zeurpieten provoceren, veroorzaken een rel en krijgen "de Zwarte Piet toebedeeld". Wat er in Gouda gebeurd is is heel slecht voor hun PR: degene die een kinderfeestje gaat lopen bederven maakt geen vrienden.
pi_146685331
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef theguyver het volgende:
En waarschijnlijk krijgen de Antipieten nu nog meer gedoe richting hun hoofd geslingerd dan een verwijzing naar zwarte piet.

Wat zijn de twee wins dan? :?
pi_146685332
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:43 schreef beantherio het volgende:
De toon van dit gedoe is wel aan het veranderen. Erg veel woedende reacties op Twitter. En er gebeurd wat ik al dacht: de zeurpieten provoceren, veroorzaken een rel en krijgen "de Zwarte Piet toebedeeld". Wat er in Gouda gebeurd is is heel slecht voor hun PR: degene die een kinderfeestje gaat lopen bederven maakt geen vrienden.
Ik vind het anders heerlijk! Dat de anti's maar flink op hun bek mogen gaan , hoe harder hoe beter :)
Ze hebben het helemaal zelf veroorzaakt!
pi_146685334
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:43 schreef beantherio het volgende:
Dan lost het probleem zichzelf op.
Ze kunnen ook niet anders nu hun rechtzaak is verloren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146685340
Er waren en zijn leiders op deze wereld die het leger opdracht hadden gegeven om met scherp te schieten wanneer er zo'n voorval zich voordeed als in Gouda.
pi_146685350
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan lost het probleem zichzelf op.
Ze kunnen ook niet anders nu hun rechtzaak is verloren.
Welke rechtszaak?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 17:44:57 ]
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 17:45:13 #70
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146685358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:33 schreef theunderdog het volgende:
Vechten bij de intocht ... :')

Mogen deze mensen langzaam sterven.
Doodsverwensingen :')__
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:45:32 #71
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_146685369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:
Er waren en zijn leiders op deze wereld die het leger opdracht hadden gegeven om met scherp te schieten wanneer er zo'n voorval zich voordeed als in Gouda.
Assad
Say what?
pi_146685372
Stukje uit het AD
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)-wil-naar-huis.dhtml

'Mama, ik wil naar huis.' De 8-jarige Damian heeft het gehad. Overal politie. Boze blikken op zijn Pietenpakje. De schreeuwende Pietentegenstanders. 'Ik vind het niet meer leuk,' fluistert hij z'n moeder in zijn oor. 'Oké ventje, we gaan het verder wel lekker op de televisie kijken,' sust ze. Verbeten kijkt ze om zich heen. Een traantje wringt zich naar de ooghoek van Damian. Als de twee weglopen, glijdt de druppel over z'n wang. Het feest is voorbij.

Ga je echt heel diep schamen, stelletje idioten!!!!!!!! Dit maakt mij echt zo kwaad, laat kinderen in godsnaam hierbuiten!!!!!!
pi_146685380
quote:
Gelukkig leven wij in een democratie.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:46:44 #74
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685397
quote:
Wat dat betreft mogen we ons in dit land gelukkig prijzen dat dit zo'n beetje het ergste is wat er gebeurd ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:43 schreef bascross het volgende:
Drie weken per jaar sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen te brengen. De andere 49 weken sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen uit te halen.
Heel verkeerd om hierom te moeten lachen _O-:X
_____
pi_146685399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als jullie niet zo druk waren met schreeuwen als apen en wat beter hadden opgelet had je dat al geweten. Het is in dit topic door mij en anderen meermalen beargumenteerd.

Als je wil blijven hangen in je eigen vooroordelen, mij best. Maar het is niet mijn probleem.
Oja, jij maakte je zorgen om hoe het bij de rest van de wereld over kwam toch? Maar zelfs al vind je dat ( wat je goed recht is overigens) waarom dan automatisch achter de zeurpieten en hun acties staan? Ik neem aan dat elke fatsoenlijke volwassene het niet vind kunnen wat er gebeurde vandaag en wat er allemaal naar kinderen geroepen werd.
pi_146685400
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef theguyver het volgende:

Het enige juiste antwoord is natuurlijk wederom Gremdaat :)

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_146685414
Ben benieuwd in wat voor bocht de media en de BN-ers zich nu gaan wringen om het alsnog op te nemen voor de aso Anti-Pieten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146685435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:47 schreef Montagui het volgende:
Ben benieuwd in wat voor bocht de media en de BN-ers zich nu gaan wringen om het alsnog op te nemen voor de aso Anti-Pieten.
Wat heeft kwalletje alias Peter R. de Vries hierover geschreven op twitter?
pi_146685449
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

A zeg ik dat helemaal niet en B heb ik niets over gewapende mensen in Gouda gehoord.
Maar dat je het een afkeurt betekent niet een op een dat je het ander goedkeurt.

Het debat juich ik toe, het vergallen van de intocht keur ik af.
Jij bent ook overal te vinden waar geschuimd wordt.
pi_146685452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:45 schreef Oliver23 het volgende:
Stukje uit het AD

'Mama, ik wil naar huis.' De 8-jarige Damian heeft het gehad. Overal politie. Boze blikken op zijn Pietenpakje. De schreeuwende Pietentegenstanders. 'Ik vind het niet meer leuk,' fluistert hij z'n moeder in zijn oor. 'Oké ventje, we gaan het verder wel lekker op de televisie kijken,' sust ze. Verbeten kijkt ze om zich heen. Een traantje wringt zich naar de ooghoek van Damian. Als de twee weglopen, glijdt de druppel over z'n wang. Het feest is voorbij.

Ga je echt heel diep schamen, stelletje idioten!!!!!!!! Dit maakt mij echt zo kwaad, laat kinderen in godsnaam hierbuiten!!!!!!
Ik hoop echt zo enorm dat die Zwarte Piethaters hiermee hun beide benen onder zichzelf vandaan geschoten hebben he.
Maar dat zal wel ijdele hoop zijn met die politiek correcte maffia die hier aan de touwtjes trekt.
pi_146685472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Heb je al stats? :7
pi_146685488
Ik mag toch aannemen dat het weldenkende deel van de bevolking die anti pieten nu zo erg uitkotst, dat we gelijk van deze onzinnige discussie af zijn.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:50:25 #83
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685496
quote:
Die zullen wel schreeuwen over het overdadige politieoptreden van het vreedzame protest :')
_____
pi_146685514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Oja, jij maakte je zorgen om hoe het bij de rest van de wereld over kwam toch? Maar zelfs al vind je dat ( wat je goed recht is overigens) waarom dan automatisch achter de zeurpieten en hun acties staan?
Jij lijkt 'antipieten' op te delen in allerlei categorieën. Bij voorkeur categorieën waar je eens goed een potje op kunt schelden.

Ik ben gewoon een voorstander van minimaal het veranderen van deze traditie, en ben niet al te zeer onder de indruk van dat verbale geweld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik neem aan dat elke fatsoenlijke volwassene het niet vind kunnen wat er gebeurde vandaag en wat er allemaal naar kinderen geroepen werd.
Ik denk dat er aan beide kanten figuren zijn die veel te ver gaan. En voor geen van beide kan ik me echt verantwoordelijk voelen eerlijk gezegd.
pi_146685515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:49 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik hoop echt zo enorm dat die Zwarte Piethaters hiermee hun beide eigen benen onder zichzelf vandaan geschoten hebben he.
Weet het wel zeker. Vrees ook dat vrij weinig mensen nog enig begrip voor hun zullen opbrengen.

Pikzwarte bladzijde in de Sinterklaasgeschiedenis van Nederland, en daar hebben de blanken totaal geen schuld aan
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:51:03 #86
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146685518
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik mag toch aannemen dat het weldenkende deel van de bevolking die anti pieten nu zo erg uitkotst, dat we gelijk van deze onzinnige discussie af zijn.
Maandag bij Dwdd weer lekker die propaganda verspreiden met Prem en Peter maffiamaatje de Vries
RED ONS HENNIEGOD
pi_146685522
quote:
Ik ook, dat het gaat gebeuren staat helaas vast.
pi_146685532
http://www.telegraaf.nl/b(...)is_dieptriest__.html

Kinderen in een rolstoel bij een optocht aan het huilen maken

:r :r :r :r
pi_146685535
quote:
Dat een vreedzaam stil protest verstoord werd door extreem rechtse kaalkopjes waarna de politie de anti-pieten de zwarte piet toespeelde en hen arresteerden.
Dat een tolerant modern land als Nederland zo omgaat met de nazaten van slachtoffers van de kolonisatie :N
Vast wel dat er iemand zo'n draai aan geeft :{
pi_146685541
quote:
Gokje:

Prem
Peter R. de Vries
Anouk
pi_146685555
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:51 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Maandag bij Dwdd weer lekker die propaganda verspreiden met Prem en Peter maffiamaatje de Vries
  Redactie Frontpage zaterdag 15 november 2014 @ 17:52:36 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146685565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:45 schreef Oliver23 het volgende:
Stukje uit het AD

Ook uit dat stuk: "We blijven nog even, maar ik ben blij als we straks weer thuis zijn.'"

Dat is toch de omgekeerde wereld, bij een feestje is het juist jammer dat je alweer naar huis moet ;(
_____
pi_146685582
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:46 schreef JanCees het volgende:

[..]

Gelukkig leven wij in een democratie.
Helaas.
pi_146685584
Mensen belagen is natuurlijk volkomen normaal.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:53:35 #95
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146685592
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:47 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het enige juiste antwoord is natuurlijk wederom Gremdaat :)

Lol. Hij heeft helemaal gelijk. :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:53:49 #96
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_146685599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:52 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Broer van Prem mag niet komen want dan exposed die Prem :')
RED ONS HENNIEGOD
pi_146685605
Ze hadden gewoon nooit die anti pietjes moeten laten demonstreren vandaag, en al helemaal niet op die plek. Dan was er niets aan de hand geweest :)
pi_146685611
Verschrikkelijk voor de kinderen.. Maar welke mongool gaat dan ook naar de Sinterklaasintocht.. Mooist was geweest als er niemand was komen opdagen, lege kades en een leeg plein. Wij Nederlanders motten je niet meer St. Nicolaas.. met je domme mijter :{w
pi_146685619
jochemmyjer twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 17:50:56 99.9 procent van iedereen die in Gouda was, mag vanavond hun schoen zetten. Het was fantastisch! Dank! Die 0.1% moet zich kapot schamen! reageer retweet
pi_146685624
quote:
Simpel. Wij gaan de ZP krijgen omdat door een gebrek aan onze meegaandheid niet alle Pieten een andere kleur hadden en de zeurpieten daarom zo fel tekeer gingen. :')
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')