abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146393936
Het voorlopige overzicht (in volgorde van de constructeursstand van vorig jaar):

Red Bull Racing
Chassis: Red Bull RB11
Motor: Renault Sport Energy F1-2015
Coureurs:
#3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016)
#26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015)
Gerucht:

Mercedes AMG Petronas F1 Team
Chassis: Mercedes W06
Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Coureurs:
#6 Nico Rosberg (contract t/m 2016)
#44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Gerucht:

Scuderia Ferrari
Chassis: Ferrari F15 T
Motor: Ferrari 059/3
Coureurs:
#7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015)
#14 Fernando Alonso (contract t/m 2016)
Gerucht: Sebastian Vettel

Lotus F1 Team
Chassis: Lotus E23
Coureurs:
#8 Romain Grosjean
#13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015)
Gerucht: Adrian Sutil, Max Chilton, Esteban Gutierrez, Charles Pic, Esteban Ocon

McLaren
Chassis: McLaren MP4/30
Motor: Honda V6 turbo
Coureurs:
#20 Kevin Magnussen
#22 Jenson Button
Gerucht: Fernando Alonso, Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne

Sahara Force India F1 Team
Chassis: Force India VJM08
Coureurs:
#11 Sergio Pérez Mendoza
#27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015)
Gerucht: Daniel Juncadella, Jean-Eric Vergne

Sauber F1 Team
Chassis: Sauber C34
Coureurs:
#9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015)
#?? Felipe Nasr (contract t/m 2015)
Gerucht:

Scuderia Toro Rosso
Chassis: STR STR10
Coureurs:
#25 Jean-Eric Vergne
#?? Max Verstappen (contract t/m 2018?)
Gerucht: Carlos Sainz jr., Pierre Gasly, Alex Lynn

Williams F1 Team
Chassis: Williams FW37
Coureurs:
#19 Felipe Massa (contract t/m 2015)
#77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015)
Gerucht:

Marussia F1 Team
Chassis: Marussia MR04
Coureurs:
#4 Max Chilton
#17 Jules Bianchi
Gerucht: Alexander Rossi, Rafaelle Marciello, Jolyon Palmer, Will Stevens

Caterham F1 Team
Chassis: Caterham CT06
Coureurs:
#10 Kamui Kobayashi
Gerucht: Carlos Sainz jr., Roberto Merhi, Robin Frijns, Jolyon Palmer, Nathanael Berthon, Julian Leal, Giedo van der Garde

bold = bevestigd
pi_146393944
Heb de TT ook maar aangepast naar 2015. En het overzicht van het vorige topic in de OP gezet.
pi_146393976
^O^
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:10:14 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146395455
Vind het wel erg vervelend worden dat Alonso zo lang wacht met iets duidelijk te maken. Beetje flauw.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_146396214
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:10 schreef RingBewoner het volgende:
Vind het wel erg vervelend worden dat Alonso zo lang wacht met iets duidelijk te maken. Beetje flauw.
Gerucht gaat dat hij en Ferrari aan het steggelen zijn over een afkoopsom. Alonso wil dat Ferrari hem afkoopt omdat ze Vettel hebben gecontracteerd, terwijl hij nog een contract heeft en Ferrari wil dat hij het contract afkoopt omdat hij het team gaat verlaten.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146398297
Klinkt erg logisch, dat Alonso kans maakt op 30M van Ferrari. Maar dan moet hij nog niet bij McLaren getekend hebben, dat maakt zijn taak zaak slechter natuurlijk.
.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:15:15 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146399160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat hij en Ferrari aan het steggelen zijn over een afkoopsom. Alonso wil dat Ferrari hem afkoopt omdat ze Vettel hebben gecontracteerd, terwijl hij nog een contract heeft en Ferrari wil dat hij het contract afkoopt omdat hij het team gaat verlaten.
Ongetwijfeld dat het meespeelt maar hij gaat, als hij gaat, zeer waarschijnlijk naar McLaren ten kostte van Button en ik gun Button een mooi afscheid en niet na Abu Dhabi nog eens kleurloos aan de kant geschoven worden, hij verdient meer.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_146400521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Klinkt erg logisch, dat Alonso kans maakt op 30M van Ferrari. Maar dan moet hij nog niet bij McLaren getekend hebben, dat maakt zijn taak zaak slechter natuurlijk.
Als hij die 30m van Ferrari ook nog krijgt heeft hij volgend jaar wel een leuk jaarsalaris van circa 80 miljoen, komt hij de winter wel mee door.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:51:08 #9
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146400527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Hij heeft nog niet getekend bij McLaren, Boullier geeft hem nog tot de race van Abu Dhabi

http://formule1.nl/nieuws(...)moet-snel-beslissen/
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:01:06 #10
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_146404758
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_146405390
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Hij heeft nog niet getekend bij McLaren, Boullier geeft hem nog tot de race van Abu Dhabi

http://formule1.nl/nieuws(...)moet-snel-beslissen/
Terwijl Alonso zegt dat hij geen weet heeft van een deadline, onze bebaarde politicus-coureur.
pi_146423450
quote:
Force India have exercised option on Perez - Mallya

Nov 7 (Reuters) - Force India have exercised an option on Mexican driver Sergio Perez for next year and are negotiating a contract extension for 2016, the Formula One team's co-owner Vijay Mallya said on Friday.

"I have a two-year contract with Sergio Perez," the principal told reporters at the Brazilian Grand Prix.

"There is nothing to hide. The possibility came of extending Checo's contract into 2016 as well. That is what is under negotiation.

"We are talking about one additional year. We had an option that was signed as part of his original contract, we have exercised the option."

Perez, who joined from McLaren before the start of the season, has said for several races that he expects to stay at Force India but a contract had yet to be signed.

While that may have misled some, Mallya said the Mexican was not wrong in talking about a new contract because it would effectively be a different deal if 2016 was added in.

Perez told reporters on Thursday that he hoped to finalise everything very soon but "nothing is confirmed yet".

"I am really surprised it has taken this long but it's just a process," he added. "The negotiations have gone slowly. I really hope we can sort things out by the next race."

Asked what the hold up was, Perez said he remained fully committed to the team but there were some changes he wanted made.

"I know (the team's) prospects and think we can do a strong year and improve what we have done this year into the second year," he said.

"I obviously want to establish myself a little bit in the team in the second year. That is my target. I cannot give you too many details. All I am asking for is a couple of changes and I hope I can get them."

Mexico is returning to the Formula One calendar next year for the first time since 1992 with Perez looking likely to be the country's only driver after Sauber decided not to renew Esteban Gutierrez's deal.

Mercedes-powered Force India are sixth in the championship and challenging McLaren for fifth.
pi_146430242
Spaanse krant meld nu dat er een deal is tussen Alons en Macca.

http://as.com/diarioas/2014/11/08/english/1415435759_394884.html
.
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:47:08 #14
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146433312
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:46 schreef Fer het volgende:
Spaanse krant meld nu dat er een deal is tussen Alons en Macca.

http://as.com/diarioas/2014/11/08/english/1415435759_394884.html
Wie en wie?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146440224
Alonso en McLaren.
pi_146442832
Is het een gek scenario dat Button naar Lotus kan gaan ten koste van Grosjean? Maldonado is een snelle jongen, vaak onbezonnen, maar wel met veel poen achter zich. Button zal een goede leermeester voor hem zijn.

Renault verdwijnt, dus hoogstwaarschijnlijk Total ook en dus steun aan Grosjean.
Mobil1, blijft die bij McLaren ? Zo ja, kunnen zij hun diensten uitbreiden naar Lotus toe? Button kent de Mercedes krachtbron beter dan Romain en dus eerder gegevens om progressie te boeken. Heeft dan ook een wagen om races mee te winnen. Want de Lotus is tot nu toe vooral op motorisch gebied een ramp. Button zal niet naar een achterhoede team willen gaan, maar bij Lotus kan hij nog wel eens voor een stunt zorgen ?

Helaas ten kostte van Romain. Ik gun hem ook zeker een zitje boven dat van Maldonado. Echter niet realistisch. Button word waarschijnlijk betaald vanuit zijn sponsor, niet vanuit het team, dus finacieel niet onaantrekkelijk voor Lotus Mercedes.
pi_146443652
Vanmiddag in de voorbeschouwing vertelde Jos dat hij met VDG gepraat had en dat die hem verteld had dat hij een contract voor volgend jaar had.

Volgens mij is dat nog nergens echt bevestigd geweest in de media. Als VGD het tegen Jos verteld en Jos tegen Olav dan geloof ik wel dat het zo is. VDG heeft er niks aan om erover te liegen tegen Jos en Jos heeft er geen enkel gewin bij om zo een verhaal te verzinnen.

Benieuwd hoe dat af gaat lopen. Waarschijnlijk met een rechtzaak of schikking lijkt me. Ook voor Sutil. Maarja, die centen zit je niet op te wachten als je wilt racen natuurlijk.

Ik vind het nog altijd erg jammer dat zo een team zover afgezakt is dat dergelijke keuzes klaarblijkelijk noodzakelijk zijn ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146446199
Volgens mij heeft Jos al eens een contract gehad en dan toch Frentzen in zijn auto reed. En nooit geld gezien van het team.

Maar misschien kunnen Sirotkin, VDG en Sutil samen een goede advocaat huren.
.
pi_146446285
HHF GODVERDOMME DE LUL }:| :(!!!!!!
  zondag 9 november 2014 @ 01:06:58 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146451920
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:18 schreef Geralt het volgende:
Vanmiddag in de voorbeschouwing vertelde Jos dat hij met VDG gepraat had en dat die hem verteld had dat hij een contract voor volgend jaar had.

Volgens mij is dat nog nergens echt bevestigd geweest in de media. Als VGD het tegen Jos verteld en Jos tegen Olav dan geloof ik wel dat het zo is. VDG heeft er niks aan om erover te liegen tegen Jos en Jos heeft er geen enkel gewin bij om zo een verhaal te verzinnen.

Benieuwd hoe dat af gaat lopen. Waarschijnlijk met een rechtzaak of schikking lijkt me. Ook voor Sutil. Maarja, die centen zit je niet op te wachten als je wilt racen natuurlijk.

Ik vind het nog altijd erg jammer dat zo een team zover afgezakt is dat dergelijke keuzes klaarblijkelijk noodzakelijk zijn ;(
Sutil en VdG zouden prima zijn geweest.

We vergeten overigens met zn allen nog wel Gitaarles die ook buiten de boot valt..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146455375
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sutil en VdG zouden prima zijn geweest.

We vergeten overigens met zn allen nog wel Gitaarles die ook buiten de boot valt..
Maar die had nog geen contract voor zover wij weten.
  zondag 9 november 2014 @ 09:31:38 #22
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146455444
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:24 schreef Geralt het volgende:
huh?!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_146455466
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 09:31 schreef Toekito het volgende:

[..]

huh?!
Dat ik HHF nog steeds een lul vind omdat ie Jos zn stoeltje inpikte toen :(
  zondag 9 november 2014 @ 09:34:21 #24
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146455475
quote:
12s.gif Op zondag 9 november 2014 09:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

dat neem ik Arrows kwalijk. Niet Heinz. Is menselijk wat hij deed.
Sporten voor Sophia
  zondag 9 november 2014 @ 09:41:45 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146455559
quote:
12s.gif Op zondag 9 november 2014 09:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zeg je dat nu ook over Nasr dan?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146455567
quote:
12s.gif Op zondag 9 november 2014 09:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zeg je dat nu ook over Nasr dan?
Uiteraard :7
  zondag 9 november 2014 @ 09:42:40 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146455570
quote:
8s.gif Op zondag 9 november 2014 09:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Uiteraard :7
Zeg het dan ook! :(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146455586
NASR VUILE LUL GODVERDOMME!!!!! :r :( :r
  zondag 9 november 2014 @ 09:45:07 #29
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146455595
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 09:44 schreef Geralt het volgende:
NASR VUILE LUL GODVERDOMME!!!!! :r :( :r
Dank U :s)
pi_146455995
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:18 schreef Geralt het volgende:

Hij had het ook al tegen Hulkenberg verteld vorige week. Die was ool verbaasd dat Nasr bekend gemaakt werd.
pi_146456080
Ow okay; dat had ik ff gemist dan. Jammer evengoed ;(
pi_146456263
Ik kan er niet echt rouwig om zijn eerlijk gezegd.
pi_146457745
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:24 schreef Geralt het volgende:
Ik weet nog wel dat ik hem via zn site toen een boos bericht stuurde.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 9 november 2014 @ 13:41:05 #34
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146461298
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2014 11:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Omdat wijlen Tom Walkinshaw wel zo'n aardige zakenman/teamleider was?
pi_146461523
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2014 11:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan :D 2 keer zelfs, ook t.o.v. Tom Coronel. Ik zag een Nederlandse line-up wel zitten :7
pi_146461588
By the way: waar zien jullie Van der Garde volgend jaar rijden? WTCC? WEC? Indy? DTM?
pi_146461667
DTM zou mooi zijn, ik denk eerlijk gezegd dat hij snel richting Doornbos zijn carrière gaat ; uit de autosport -O-

Het is wel zo'n carrière ventje die voor Boekhoorn presentaties kan leiden. Ik hoop dat hij richting LeMans gaat. Wel een rijder die goed in het endurance racen past denk ik.
pi_146461795
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 13:51 schreef Meike26 het volgende:
DTM zou mooi zijn, ik denk eerlijk gezegd dat hij snel richting Doornbos zijn carrière gaat ; uit de autosport -O-

Het is wel zo'n carrière ventje die voor Boekhoorn presentaties kan leiden. Ik hoop dat hij richting LeMans gaat. Wel een rijder die goed in het endurance racen past denk ik.
Van der Garde bij Porsche LMP1. Zou wel tof zijn.
pi_146462361
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van der Garde bij Porsche LMP1. Zou wel tof zijn.
Gaat niet gebeuren. Alle Porsche rijders hebben al bijgetekend voor volgend jaar, en als ze al nieuwe rijders zoeken (Voor een eventuele derde auto op Le Mans) gaan ze eerst bij hun eigen GT rijders kijken, hebben ze al aangegeven.
pi_146462588
Over het algemeen kunnen ex F1-coureurs wel relatief eenvoudig in de Le Mans series terecht.
pi_146462659
Als ie in de DTM terechtkomt, dan hebben we in ieder geval weer iemand om voor te juichen op Zandvoort.
pi_146462951
DTM is tegenwoordig ook alleen maar oude rotten en jonge talenten die al een connectie hebben met BMW, Mercedes of Audi.

WEC lijkt mij de beste optie.
pi_146462993
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:25 schreef Ferry_76 het volgende:

WEC lijkt mij de beste optie.
Maar waar dan?
pi_146463001
Oude rotten valt toch wel mee? Gewoon mannen die daar al jaren voorin mee doen, zoals Paffet, Ekström en Scheider.
pi_146463969
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar waar dan?
Geen idee, maar 55 teams om uit te kiezen voor Le Mans toch?

Of gewoon lekker in de AC Cobra van David Hart blijven rijden, was echt een genot om Giedo richting het scheivlak te zien bulderen in dat ding, glijdend van bocht naar bocht. _O_
pi_146463999
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef Funzel het volgende:
Oude rotten valt toch wel mee? Gewoon mannen die daar al jaren voorin mee doen, zoals Paffet, Ekström en Scheider.
Zolang die allemaal blijven en de nieuwe aanwas uit de jeugd van die drie merken komt blijft er weinig plek over. Bovendien zijn er weinig ex-F1 coureurs die het echt goed doen in het DTM.
pi_146464045
Eric Boullier over Alonso:

quote:
“Fernando is one of the best drivers,” he said. “With Hamilton and Vettel, he is on the let’s say ‘A-list’ of drivers. We have talked to all three and I would like to have Fernando or Lewis because Vettel is already in Ferrari.”
quote:
Fascinatingly, he also hinted that Spanish sponsors could accompany Alonso to Woking.

Asked specifically about Santander or Movistar, Boullier laughed: “Santander, Madrilena … there are no serious negotiations, but if they want to come, there is no problem!”
Over Honda:

quote:
And the first growl of Honda V6 power could be heard later this month, as McLaren has been hard at work mating the Japanese manufacturer’s 2015 engine to an interim car.

It could run at the post-Abu Dhabi test.

“For logistical reasons we have until 15 or 16 November (to decide),” said Boullier, “but we are getting ready to test and monitor the systems and it could be in Abu Dhabi.”
http://www.gptoday.com/fu(...)_Honda_in_Abu_Dhabi/
pi_146464336
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
By the way: waar zien jullie Van der Garde volgend jaar rijden? WTCC? WEC? Indy? DTM?
Yamaha als Rossi met pensioen gaat.
  zondag 9 november 2014 @ 16:22:19 #49
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146466489
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
Die zie ik eerder terecht komen in 'n G-drive of OAK LMP2, of dat in het WEC is of de ELMS laat ik even in het midden dan. Maar de LMP1 is gesloten voor hem, die zijn allemaal al voorzien voor de toekomst, tenzij er een gerespecteerd oud-F1 rijder (lees Button) op de deur klopt. WTCC zie ik niet snel gebeuren, daar is Coronel al vertegenwoordigt met McGregor en ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren. DTM is zoals aangehaald ook vastgeroest qua stoelendans. En ik denk persoonlijk dat GvdG geen interesse heeft in Indy.
pi_146466621
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:22 schreef Sinister-D- het volgende:

ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren.
In de spits bij NEC dan..? :P

Of achter de counter bij Bakker Bart..
pi_146466699
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Die zie ik eerder terecht komen in 'n G-drive of OAK LMP2, of dat in het WEC is of de ELMS laat ik even in het midden dan. Maar de LMP1 is gesloten voor hem, die zijn allemaal al voorzien voor de toekomst, tenzij er een gerespecteerd oud-F1 rijder (lees Button) op de deur klopt. WTCC zie ik niet snel gebeuren, daar is Coronel al vertegenwoordigt met McGregor en ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren. DTM is zoals aangehaald ook vastgeroest qua stoelendans. En ik denk persoonlijk dat GvdG geen interesse heeft in Indy.
Hm. Klinkt wel redelijk ja...

Da's wel even slikken dan, van F1 naar de LMP2.
  zondag 9 november 2014 @ 16:39:03 #52
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146467099
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Klinkt wel redelijk ja...

Da's wel even slikken dan, van F1 naar de LMP2.
Ooooofff, waar ik nu ineens aan denk, maar dan moet Giedo snel gaan schakelen: Nissan maakt ook hun LMP1 debuut in 2015. Maar dat is eerder ijdele hoop dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren. Die gaan eerder rijders uit het LMP2 programma halen, en dan blijft er uiteindelijk weer maar een plaatsje open voor Giedo in de P2 klasse.....
pi_146467193
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ooooofff, waar ik nu ineens aan denk, maar dan moet Giedo snel gaan schakelen: Nissan maakt ook hun LMP1 debuut in 2015. Maar dat is eerder ijdele hoop dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren. Die gaan eerder rijders uit het LMP2 programma halen, en dan blijft er uiteindelijk weer maar een plaatsje open voor Giedo in de P2 klasse.....
Hm. Voor een net-niet F1-coureur... Zou kunnen. Ik zou het wel een mooie stap vinden.
  zondag 9 november 2014 @ 16:53:33 #54
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146467629
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Voor een net-niet F1-coureur... Zou kunnen. Ik zou het wel een mooie stap vinden.
Nogmaals, das meer hoop dan dat het werkelijkheid gaat worden.
Nissan levert een x-aantal teams motoren in de LMP2, daar zullen die wel een keuze uit kunnen maken. Ze hebben hun eigen GT-academy, waar Jann Mardenbrough toch wel de bekendste en succesvolste van is. Die gaat vast en zeker een zitje krijgen, juist omdat ie Le Mans al kent vanuit het LMP2 en close racing niet onbekend is door GP3. En dan hebben ze nog rijders gehad die in het Deltawing-programma hebben meegereden, daar zal ook wel de een of andere rijder van mogen instappen. En als Button geen zitje meer heeft in de F1 zal die hier wel terecht kunnen, want (volgens Meike26 logica) die is enorm populair in Japan. Uiteraard gaat er nog een voor ons onbekende Japanner mogen instappen.
Samengevat: ik denk dat er voor Giedo ook al geen plaats gaat zijn.
pi_146467705
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:53 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nissan levert een x-aantal teams motoren in de LMP2, daar zullen die wel een keuze uit kunnen maken. Ze hebben hun eigen GT-academy, waar Jann Mardenbrough toch wel de bekendste en succesvolste van is. Die gaat vast en zeker een zitje krijgen, juist omdat ie Le Mans al kent vanuit het LMP2 en close racing niet onbekend is door GP3. En dan hebben ze nog rijders gehad die in het Deltawing-programma hebben meegereden, daar zal ook wel de een of andere rijder van mogen instappen. En als Button geen zitje meer heeft in de F1 zal die hier wel terecht kunnen, want (volgens Meike26 logica) die is enorm populair in Japan. Uiteraard gaat er nog een voor ons onbekende Japanner mogen instappen.
O, ik snap wel dat het wishful thinking is. Ik droom gewoon graag mee.
  zondag 9 november 2014 @ 16:56:29 #56
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146467764
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, ik snap wel dat het wishful thinking is. Ik droom gewoon graag mee.
Ik typ gewoon graag :@
pi_146472238
Marussia denkt dat ze er in Abu Dhabi 'gewoon' weer bij kunnen zijn: http://www.gpupdate.net/n(...)dhabi-weer-bij-zijn/
  zondag 9 november 2014 @ 21:02:42 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_146477614
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Marussia denkt dat ze er in Abu Dhabi 'gewoon' weer bij kunnen zijn: http://www.gpupdate.net/n(...)dhabi-weer-bij-zijn/
voor zover ik begrijp moeten ze er wel bij zijn want als ze voor het eind van het seizoen uitvallen lopen ze ook hun prijzengeld mis.. en da's minstens 50 miljoen.
9e plaats in Monaco en 9e plek in constucteurskampioenschap.
Het laatste levert sowieso al 42,7 miljoen op omdat ze bij de top 10 zitten, daar komt het geld voor de constructeurspunten nog bovenop en dus die 9e plek in Monaco.
pi_146478618
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]

voor zover ik begrijp moeten ze er wel bij zijn want als ze voor het eind van het seizoen uitvallen lopen ze ook hun prijzengeld mis.. en da's minstens 50 miljoen.
Daarom wil Caterham er ook graag bij zijn, om de tiende plek van Marussia over te kunnen nemen (Mits Marussia het niet haalt natuurlijk.)
pi_146480923
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:53 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:')

Beetje flauw om het op mij alleen af te schuiven. Ik ben niet de enige die dit denkt. Zelfs de BBC haalt het meerdere keren per jaar aan. Als Jessica weer eens in beeld is, als het de GP is vóór het gp weekeinde in Japan, tijdens GP van Japan zelf en zo is het al jaren een bekend riedeltje.
En ja dan zijn er heel wat fans op Suzuka verkleed als de helm van Button, de auto van Button of als Button zelf.

Dus ik heb het niet alleen uit eigen duim dat hij daar zo populair is. Maar dan nog is Button meer verbonden aan Honda dan aan Nissan. En bij Nissan hebben ze indd al het GT-programma met Jann Maagdenburg, Ordonez en zullen ze ook een onbekende Japanner naar voren schuiven, zoals je zelf al zegt.

Enige wat dan over blijft is American LeMans series, Blancpain of uit de autosport en trainen voor de Olympische triatlon in Brazilië 2016 ??
pi_146481287
Hij kan ook nog soldaat worden en na een bermbom meedoen aan de paralympics.
pi_146483529
EJ meldt net bij de BBC dat Bernie een deal heeft met Ferrari en Red Bull om drie auto's in te zetten om zo volgend jaar tot 20 auto's te komen.
  zondag 9 november 2014 @ 23:01:08 #63
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146483562
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:')

Beetje flauw om het op mij alleen af te schuiven. Ik ben niet de enige die dit denkt. Zelfs de BBC haalt het meerdere keren per jaar aan. Als Jessica weer eens in beeld is, als het de GP is vóór het gp weekeinde in Japan, tijdens GP van Japan zelf en zo is het al jaren een bekend riedeltje.
En ja dan zijn er heel wat fans op Suzuka verkleed als de helm van Button, de auto van Button of als Button zelf.

haphaphap, precies de logica waar ik het over heb :') _O-
  zondag 9 november 2014 @ 23:40:29 #64
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146484982
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
EJ meldt net bij de BBC dat Bernie een deal heeft met Ferrari en Red Bull om drie auto's in te zetten om zo volgend jaar tot 20 auto's te komen.
Die geen punten kunnen halen voor iniedergeval het constructeurskampioenschap. Coureur weet ik niet.
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 10 november 2014 @ 00:30:52 #65
45 SiGNe
pi_146486437
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:27 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Daarom wil Caterham er ook graag bij zijn, om de tiende plek van Marussia over te kunnen nemen (Mits Marussia het niet haalt natuurlijk.)
Jups en geef ze eens ongelijk.
Ik vind het wel een rare regel overigens, resultaten zijn immers behaald.

Eddy Jordan had er gister nog een interview over met Ecclestone.
Die was er best bezorgd over, dat straalde ie ook uit.
Aan de andere kant zat ie ook wel flink na te denken over wat ie wel en niet kon zeggen, juridisch gezien tenminste.
3-4 teams krijgen bijv. extra geld omdat ze in elk geval tot 2020 mee zullen rijden en daar ook garanties voor kunnen afgeven.
Andere teams was hetzelfde geboden maar die konden geen garanties tot 2020 geven.
  maandag 10 november 2014 @ 06:58:37 #66
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146489074
Wat is dat nou weer dat Caterham de negende plek krijgt als Marussia niet rijdt..haalt Caterham ineens punten door aanwezig te zijn? Als dat zo was hadden Super Augurk en HRT ook punten voor meedoen moeten krijgen.

Kromme regels. Punten hoor je op zondag te krijgen op moment dat dat zwart witgeblokt valt. Of in geval van ernstig gevaarlijk rijden van je concurrent een paar uur daarna achter de tafel. Maar liever niet.
Sporten voor Sophia
pi_146489215
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 06:58 schreef Toekito het volgende:
Wat is dat nou weer dat Caterham de negende plek krijgt als Marussia niet rijdt..haalt Caterham ineens punten door aanwezig te zijn? Als dat zo was hadden Super Augurk en HRT ook punten voor meedoen moeten krijgen.

Kromme regels. Punten hoor je op zondag te krijgen op moment dat dat zwart witgeblokt valt. Of in geval van ernstig gevaarlijk rijden van je concurrent een paar uur daarna achter de tafel. Maar liever niet.
Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet...
Of Lauda in 1977, want die reed de laatste twee races niet, dus is Andretti alsnog tweevoudig kampioen...
pi_146492356
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet...
Of Lauda in 1977, want die reed de laatste twee races niet, dus is Andretti alsnog tweevoudig kampioen...
Niets vreemd aan. Het team behoudt de behaalde punten en blijft 9de, maar het te verdelen geld gaat naar de eerstvolgende teams op de lijst. Dus Sauber krijgt het prijzengeld voor de 9de plek en Caterham voor de 10de plek (sowieso wordt het gebaseerd op de beste twee resultaten van de laatste drie jaar). En dat omdat Marussia aan het eind van het seizoen niet meer bestaat.

Dus loont het voor Caterham om mee te doen om zo ruim 40 miljoen dollar extra binnen te krijgen.
pi_146492383
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 23:40 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Die geen punten kunnen halen voor iniedergeval het constructeurskampioenschap. Coureur weet ik niet.
Waardoor het voor de kleinere teams zoals Force India, Lotus en Sauber volgend jaar nog moeilijker wordt om punten te halen en de kans groter wordt dat ze Marussia en Caterham achterna gaan. :(
pi_146493874
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Na het ongeluk van Rindt is ingesteld dat de winnende coureur zelf de prijs moet komen ophalen op het gala om zich wereldkampioen te mogen noemen, daarom zal Jochen altijd de enige postume WK blijven..
pi_146494267
Alonso rond met McLaren, bevestiging voor Abu Dhabi. McLaren moet eerst bepalen wie zijn teamgenoot wordt, voordat ze de deal bekendmaken.
quote:
Fernando Alonso's switch to the McLaren Formula 1 team is set to be confirmed before the Abu Dhabi Grand Prix, once the team knows who his team-mate will be.

Sources close to the Woking-based outfit have revealed that Alonso has now finalised a big-money move from Ferrari to McLaren next year, renewing a partnership that ended prematurely in 2007 after a tumultuous campaign.

His decision to accept McLaren's overtures has, however, forced the team into making a difficult decision between Jenson Button and Kevin Magnussen for the seat alongside him.

The closeness of their performances this year has left the team unable to come to a swift conclusion about who should line up alongside Alonso.

For while Magnussen has impressed with his pace this season, it is Button's higher scoring rate and experience, which would help development of the new Honda engine, that has left some senior figures believing it should go with him.

It is suggested that Alonso would prefer for Button to remain on board next year because it would help accelerate the team's push towards the front of the grid.

However, financial factors could also play a role in the decision, with Magnussen being a much cheaper option for the team.

BRAZIL PERFORMANCE A BOOST FOR BUTTON

Button did his chances of earning a new contract no harm in the Brazilian Grand Prix, coming home fourth behind the two Mercedes drivers and Felipe Massa's Williams.

It is understood that meetings will take place at Woking this week to finally settle whether it is Button or Magnussen who stays on board in 2015.

Button said at the weekend he is keeping focused on his driving, hoping it is enough to win over McLaren's bosses.

"I'm here to race [and] do the best job I can which is what I try and do every weekend," he said.

"Sometimes it doesn't work out but most of the time it does.

"All you've got to do is drive the car as fast as you can and carry yourself as well as you can. The rest isn't in your hands."

Confirmation of Alonso's 2015 plans will clear the way for Ferrari to finally go public that his replacement next year will be Sebastian Vettel.

As part of its settlement with Alonso to end his contract early, Ferrari agreed that it would not announce its 2015 line-up until the Spaniard had settled his future.

However, Red Bull's decision to go public at the Japanese Grand Prix that Vettel was leaving for Ferrari has meant his switch to Maranello became an open secret.
pi_146494369
Marussia hoopt nog op redding.
quote:
Graeme Lowdon says Marussia can be on the grid in 2015 and says the team is even hopeful a rescue deal can be sorted out by the Abu Dhabi finale.

Lowdon, the president of the defunct Banbury outfit, says there are "very few things which need to be solved" in order to make the grid for the Yas Marina race, despite administrators winding the team up on November 7.

"I don't think I feel there's no way back," Lowdon told Sky Sports F1. "We are very competitive people and we will keep fighting until there is absolutely no chance at all. At the moment there's still very much a chance we can compete in 2015 and beyond, and indeed in Abu Dhabi. It's been a very busy weekend, we've worked very closely with Geoff Rowley, our administrator.

"We owe it to all of the guys who helped get us here, the fans, our drivers, to Jules [Bianchi], we owe it to everyone to ensure we do everything that we can to ensure that this team continues. It's a really great team, I think we have something to offer Formula One and we intend to keep pushing all the way.

"It's a very complex situation as these things tend to be. We've had to solve an awful lot of problems we were presented with and I think we've solved virtually all of those now, we're down to one or two pivotal things which need to happen and they could happen very, very quickly. There is a lot of interest from potential investors and if we can ensure we have a solid footing to move forward then we'll do so."

With an entry provisionally submitted for next season under the name Manor F1, Lowdon says the 2015 chassis was on schedule right up until the day the team ceased trading.

"[The focus is] not really about racing in Abu Dhabi, it's about ensuring our 2015 car is on schedule. Right up until Friday the design and manufacturer of that is on schedule and that's really, really important, perhaps more important than racing in Abu Dhabi. The commercial conditions that we all adhere to our quite rightly confidential but I think it's fairly widely reported that teams can miss three races and still continue. That said our focus would very much be on Abu Dhabi, we're a racing team and that's what we do, we race."

maandag 10 november 2014 @ 12:21:12 #73
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146494418
Met Magnussen is er voor Alonso in ieder geval geen risico op frustratie dat hij niet de #1 driver binnen het team is :P

Ik zie echt niet in dat Button mag blijven. Magnussen is niet heel erg veel slechter, terwijl hij debutant is dit jaar. Hij is ook jong en McLaren wil een team dat meerdere jaren mee kan. Button is ondertussen ook wel redelijk op zijn retour en Alonso zal over 3-4 jaar ook wel over zijn top heen zijn. Ik neem aan dat ze slim genoeg zijn om naast Alonso een talent voor de toekomst neer te zetten.
pi_146494789
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Wordt ontkend door Red Bull.
quote:
...
Meanwhile, Christian Horner denied any agenda was at work and stated that Red Bull presently had no plans to field a third car.

When asked about the possibility of 3-car teams in 2015, F1 Commercial Rights Holder Bernie Ecclestone said that nothing had been agreed yet for next seaso

“No, not at all,” he said. “Certainly Red Bull’s position is that we want to see a full grid of two-car teams. We have an obligation, as do a couple of other teams, that if the numbers drop below a certain number then we will be required by the promoter to field a third car.

“The numbers haven’t dropped significantly low enough, and we haven’t been requested by the promoter to run a third car.

“It’s not something we’re planning; it’s not something that we’re pushing for. If we’re requested to do it then obviously we’ll have to look at it at that point.”

He added: “Personally, I’m not a big fan of three-car teams. It’s moving away from what Formula 1 should be.

“But if there’s no option, no alternative, then Red Bull have a commitment then, yes, we would have to field a third car.”
pi_146504035
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Na het ongeluk van Rindt is ingesteld dat de winnende coureur zelf de prijs moet komen ophalen op het gala om zich wereldkampioen te mogen noemen, daarom zal Jochen altijd de enige postume WK blijven..
Wat een maffe regel.
pi_146507231
quote:
Ik hoop het. Na alles dit jaar gun ik het ze wel.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:40:23 #77
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146524747
Zij stapje richting het WEC Porsche bevestigd de volgende coureurs voorzet Lmp1 programma:Timo Bernhard, Romain Dumas, Neel Jani, Brendon Hartley, Marc Lieb en Mark Webber.
pi_146577921
Grosjean tweette iets te vroeg schijnbaar:

http://www.gpupdate.net/n(...)-2015-lotus-coureur/
pi_146657814
Carlos Sainz jr zou wel eens kunnen profiteren van Telefonica en naast Alonso bij McLaren kunnen gaan rijden.

Jenson Button zou naast F1 of WEC zich ook wel eens helemaal op de triathlon kunnen gaan richten. Mark Webber weet wel waar Jenson's toekomst zou moeten liggen.

Volgens mij vind ik dit silly season nog leuker dan het gevecht op de baan... :@
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:08:37 #80
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_146658493
Het is sowieso een erg mooi silly season. :Y
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  zaterdag 15 november 2014 @ 03:24:48 #81
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_146671839
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:08 schreef Twieki het volgende:
Het is sowieso een erg mooi silly season. :Y
Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten.
pi_146672400
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 november 2014 03:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten.
Dat dachten we van dit silly season ook, want zowel Vettel als Alonso hadden nog een doorlopend contract, maar er een clausule is dat ze er vanaf konden als hun wagen te weinig presteerde.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:42:05 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146685272
Alonso is vandaag bij de WEC wedstrijd in Bahrein....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146685899
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 november 2014 03:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

mwah, ik zie de boel bij Merc nog best ontploffen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_146693021
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef nils7 het volgende:
https://twitter.com/PorscheRaces/status/533546668797755392

'Ambitieuze plannen' heeft Alonso het toch steeds over..? Zijn eigen wielerploeg gaat niet door, dan maar een eigen WEC team? Zou wat zijn, Vettel naar McLaren, Alonso en Button uit de F1, zit Ferrari mooi te kijken met alleen nog Raikkonen als rijder! :P (NIet dat ik denk dat zoiets gaat gebeuren.)
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:51:46 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146693210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef nils7 het volgende:
Te gast bij het Ferrari team. Wederom een hint dat Ferrari volgend jaar met 3 auto's gaat rijden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 november 2014 @ 17:27:20 #87
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146713987
Ferrari LMP1 *O*
N/A
pi_146724465
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Te gast bij het Ferrari team. Wederom een hint dat Ferrari volgend jaar met 3 auto's gaat rijden.
Want hij gaat Fisichella terughalen of zo..? :?
  zondag 16 november 2014 @ 21:35:40 #89
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146725070
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:23 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Want hij gaat Fisichella terughalen of zo..? :?
Vettel, Raikonnen en Alonso die gewoon aanblijft (naar aanleiding van een bezoek aan AF Corsa blijkbaar).
  zondag 16 november 2014 @ 22:07:20 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146726638
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:27 schreef nils7 het volgende:
Ferrari LMP1 *O*
:7

_O_

[ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 16-11-2014 22:17:18 ]
pi_146728278
:o _O_ :9~

Bestaat dit ding echt, word het gemaakt of is het weer zo'n studie-render die nooit levenslicht gaat zien ?

*Hoopt op alles behalve het laatste
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 november 2014 @ 22:43:27 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146728420
Er zijn nog steeds stevige geruchten dat er volgend jaar een Ferrari LMP1 gaat komen, maar voorlopig blijft het nog bij renders
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 november 2014 @ 22:53:31 #93
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146728899
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:40 schreef Meike26 het volgende:
:o _O_ :9~

Bestaat dit ding echt, word het gemaakt of is het weer zo'n studie-render die nooit levenslicht gaat zien ?

*Hoopt op alles behalve het laatste
het laatste dus ;(
  maandag 17 november 2014 @ 09:18:10 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146735177
Kan ook zijn dat Alonso heel ambitieus is en gewoon Ferrari koopt (staat in de etalage) :7
N/A
pi_146747970
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:18 schreef nils7 het volgende:
Kan ook zijn dat Alonso heel ambitieus is en gewoon Ferrari koopt (staat in de etalage) :7
En dat 'ie dan Vettel ontslaat :o _O-
pi_146749810
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dat 'ie dan Vettel ontslaat :o _O-
Ja, anders kan hij hem niet verslaan
xd
pi_146753861
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:43 schreef opreis het volgende:

[..]

Ja, anders kan hij hem niet verslaan
xd
Gezien de moeite die Vettel heeft met Ricciardo denk ik eerder het omgekeerde.
pi_146763789
Vettel gaat alsnog 4e worden in het kampioenschap en zeker de laatste races alweer evensnel als Riciardo, ondanks geen updates meer.

Denk dat ie nog steeds de vervanging van het truukje mist, waarmee die zo snel was. (Tijdens het remmen een paar x blippen en sturen met de EBD) Raikonnen lijkt ook tijdens het remmen wat te missen.

Hopelijk kan Ferrari er wat op verzinnen.
.
pi_146791003
McLaren wacht pas tot December voordat de rijderskeuze bekend wordt.
pi_146793694
McLaren=grap
pi_146793940
McLaren is echt vies bezig. Button en Magnussen kunnen niet eens hun laatste race met vrienden en familie vieren. Zo behandel je tog geen werknemers... Het zou me serieus niet verbazen als McLaren de gezichten van de coureurs bedekt in 2015 en hun stemmen verandert tijdens interviews. Zodat we nog steeds heel het seizoen niet weten wie de coureurs zijn, sterker nog, wnr ze gelijk heel het team onzichtbaar maken met een spuit zou dat mij helemaal niet verbazen.
pi_146794297
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
McLaren is echt vies bezig.
Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.

Zou wel een stunt zijn als McLaren 1 december aankondigt dat ze het wachten zat zijn en de contracten met Magnussen en Button verlengen..
pi_146794893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:32 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.

Zou wel een stunt zijn als McLaren 1 december aankondigt dat ze het wachten zat zijn en de contracten met Magnussen en Button verlengen..
Ze kunnen idd niet zeggen dat ze niet verder met Magnussen/Button willen gaan volgend seizoen...
  woensdag 19 november 2014 @ 06:03:17 #104
45 SiGNe
pi_146798440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:32 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Jup, 't is Alonso die de boel nu flink ophoudt met steeds aankondigen dat ie groot nieuws gaat brengen maar 't vervolgens niet brengt.
Vettel weet ook in principe nog niet of ie naar Ferrari kan en Button en Magnussen weten niet of ze een contact met een ander team op moeten gaan nemen voor een stoeltje.
Andere teams wachten ook niet dus straks kan het zo zijn dat ze beiden geen stoel hebben door het moeilijk doen van Alonso.

Overigens denk ik dat Ferrari helemaal niet hoeft te zeggen wie er weg moet, als Alonso moeilijk gaat doen met contractbreuk (moet hij nodig zeggen, hij heeft zelf zelden een contract afgemaakt...) dan kunnen ze Kimi gewoon afkopen, stuk goedkoper.
Rijden Vettel en Alonso samen rond plek 4-6. ~O>

Of dat Vettel het zat is en bij McLaren gaat rijden en het stoeltje voor de neus van Alonso wegkaapt, zou ik eigenlijk ook wel geweldig vinden.
Alonso is een sympatiek persoon maar een arrogant coureur.
  woensdag 19 november 2014 @ 06:26:12 #105
45 SiGNe
pi_146798479
Wat er me opvalt in dat artikel
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)_pas_na_november.xml
quote:
'Gezien het huidige proces en om het raceteam niet te af te leiden van haar voornaamste doel tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen, het veroveren van een zo goed mogelijk resultaat op het circuit, hebben we ervoor gekozen om de laatste knopen over onze line-up niet eerder dan maandag 1 december door te zullen hakken.’
Zouden ze nu gaan bepalen wie er mag blijven aan de hand van de laatste race?
Button staat met106 punten op plek 7, Magnussen met 55 punten op 10.
Zelfs met een 1e plaats kunnen ze beiden hun voorganger niet meer inhalen maar ze kunnen nog wel ingehaald worden.
Button door Massa (98 punten)
Magnussen door Räikkönen (53) en Pérez (47)
  woensdag 19 november 2014 @ 09:00:22 #106
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146799597
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 06:26 schreef SiGNe het volgende:
Wat er me opvalt in dat artikel
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)_pas_na_november.xml

[..]

Zouden ze nu gaan bepalen wie er mag blijven aan de hand van de laatste race?
Button staat met106 punten op plek 7, Magnussen met 55 punten op 10.
Zelfs met een 1e plaats kunnen ze beiden hun voorganger niet meer inhalen maar ze kunnen nog wel ingehaald worden.
Button door Massa (98 punten)
Magnussen door Räikkönen (53) en Pérez (47)
Ik denk eerder dat sowieso 1 van de 2 weg moet, en om dat vlak voor de laatste race te horen is natuurlijk niet echt heel erg motiverend. Daarom zullen ze dat pas na de race bekend gaan maken.

Aangezien Vettel nu geen stoeltje heeft volgend jaar, zal of Alonso naar McLaren gaan en Vettel naar Ferrari, of als Alonso te lang wacht dan lijft McLaren Vettel vast in. Sowieso strikken ze dan één grote naam zoals Honda dat graag wil. Aangezien Magnussen een talent voor de toekomst is en duidelijk een nummer 2 rijder, is de kans het grootste dat sowieso Button het veld moet ruimen.

De vraag is dan nog of Magnussen genoeg heeft laten zien om nog een jaar bij het team te mogen blijven, of dat ook hij wordt ingeruild voor bijvoorbeeld een Vandoorne.

Zo zie ik het in ieder geval :)
pi_146800305
quote:
3s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:00 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat sowieso 1 van de 2 weg moet, en om dat vlak voor de laatste race te horen is natuurlijk niet echt heel erg motiverend. Daarom zullen ze dat pas na de race bekend gaan maken.

Aangezien Vettel nu geen stoeltje heeft volgend jaar, zal of Alonso naar McLaren gaan en Vettel naar Ferrari, of als Alonso te lang wacht dan lijft McLaren Vettel vast in. Sowieso strikken ze dan één grote naam zoals Honda dat graag wil. Aangezien Magnussen een talent voor de toekomst is en duidelijk een nummer 2 rijder, is de kans het grootste dat sowieso Button het veld moet ruimen.

De vraag is dan nog of Magnussen genoeg heeft laten zien om nog een jaar bij het team te mogen blijven, of dat ook hij wordt ingeruild voor bijvoorbeeld een Vandoorne.

Zo zie ik het in ieder geval :)
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.
  woensdag 19 november 2014 @ 10:01:33 #108
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146800645
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.
Ja maar als Alonso niet weg gaat, dan heeft dat voorcontract weinig waarde :P Ik gok dat hij niet akkoord gaat met een rol als testrijder namelijk :D
  woensdag 19 november 2014 @ 10:08:40 #109
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146800790
Misschien had Vettel ook wel een contract bij Sauber...
N/A
pi_146800875
Wel apart dat McLaren nu dus niet met een eventuele nieuwe coureur de Honda motor kan gaan testen in Abu Dhabi.
Alonso niet omdat hij nog niet weg kan/wil/mag, en Vettel niet omdat hij door RBR aan zijn contract gehouden wordt (Tot December geloof ik.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferry_76 op 19-11-2014 10:49:31 ]
  woensdag 19 november 2014 @ 10:31:18 #111
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146801290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:08 schreef nils7 het volgende:
Misschien had Vettel ook wel een contract bij Sauber...
_O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 november 2014 @ 11:17:25 #112
Maffe Fries
pi_146802478
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vettel heeft al getekend bij Ferrari, zo heeft hij afgelopen weekend Sky Italia toevertrouwd
pi_146810100
Een plekje is al weer ingevuld. Grosjean blijft (zoals verwacht) bij Lotus. Naar verwachting zullen Fernando Alonso en Kevin Magnussen of Jenson Button bij McLaren gaan rijden, gaat Sebastian Vettel naar Ferrari en zijn er vier gegadigden voor het stoeltje naast Max bij Toro Rosso: Jean-Eric Vernge, Carlos Sainz jr., Pierre Gasly en Alex Lynn.

Dit levert het volgende overzicht op:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#6  Nico Rosberg            Mercedes
#44 Lewis Hamilton          Mercedes
#3  Daniel Ricciardo        Red Bull-Renault
#26 Daniil Kvyat            Red Bull-Renault
#19 Felipe Massa            Williams-Mercedes
#77 Valtteri Bottas         Williams-Mercedes
#5  Sebastian Vettel        Ferrari
#7  Kimi Raikkonen          Ferrari
    TBA                     McLaren-Honda
    TBA                     McLaren-Honda
#11 Sergio Pérez Mendoza    Force India-Mercedes
#27 Nico Hulkenberg         Force India-Mercedes
#?? Max Verstappen          Toro Rosso-Renault
    TBA                     Toro Rosso-Renault
#8  Romain Grosjean         Lotus-Renault
#13 Pastor Maldonado        Lotus-Renault
#9  Marcus Ericsson         Sauber-Ferrari
#?? Felipe Nasr             Sauber-Ferrari
    TBA                     Manor-Ferrari
    TBA                     Manor-Ferrari
    TBA                     Caterham-Renault
    TBA                     Caterham-Renault

Hiervan is het nog maar afwachten of Manor (voorheen Marussia) en Caterham volgend jaar op de grid staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 20-11-2014 11:40:19 (Vettel bij Ferrari) ]
pi_146836241
Crosspost uit andere topic

Ferrari bevestigt vertrek Alonso
quote:
Ferrari have confirmed Fernando Alonso’s contract with the team has been cut short by two years and he will leave them at the end of the season.

“Today is not an easy one for me, because even if I always look to the future with great enthusiasm and determination, at the end of this season my journey as a Ferrari driver will come to an end,” said Alonso.

“It was a difficult decision to take, but a carefully considered one and from start to finish, my love for Ferrari was a prime consideration. I have always been lucky enough to make my own decisions about my future and I have that possibility now too.

“I must thank the team for that, as it understood my position. I leave scuderia Ferrari after five years, during which I reached my very best level professionally, tackling major challenges that pushed me to find new limits. I also proved to be a true team player, putting the interests of the scuderia before my own.

“When I had to take important decisions about my future, I did so with Ferrari in my heart, driven by my love for the team. I am very proud of what we have achieved together. Thanks to the efforts of the men and women of Maranello, on three occasions we came second in the Formula One world championship, two of them fighting for the title right up to and including the final race, running in a championship winning position for many laps. Without a shadow of a doubt, these five years produced some of the best moments of my career and I also feel that, in leaving the team, it is family rather than friends I am leaving behind.

“Now I look to the future with great enthusiasm, knowing that part of my heart will always belong to the prancing horse. I want to thank each and everyone of the team for the trust they showed in me.”

Alonso joined the team from Renault in 2010 and came close to winning the championship in his first season with Ferrari. The following year he signed a deal which extended his contract to 2016.

But despite coming close to the title again in 2012, Alonso’s five years with the team has failed to yield any championship success.

Team principal Marco Mattiacci said Alonso “will always occupy a special place” among Ferrari’s greatest drivers.

“We offer him our heartfelt thanks for what has been an extraordinary adventure with the scuderia, when in the past five years, he twice came so close to winning the world championship.

“I am sure that a great driver like Fernando will always hold the prancing horse dear to his heart and I also expect the Ferrari fans will continue to hold him in high regard in his future endeavours.”
pi_146836822
En bevestigt Vettel
quote:
Ferrari have confirmed Sebastian Vettel will take Fernando Alonso’s place at Ferrari next year.

Alonso has cut short his contract with the team by two years, while Vettel’s departure from Red Bull was announced during the Japanese Grand Prix weekend.

Vettel will take his place alongside Kimi Raikkonen from next season as he begins a three-year contract with Ferrari.

“The next stage of my Formula 1 career will be spent with Scuderia Ferrari and for me that means the dream of a lifetime has come true,” said Vettel.

“When I was a kid, Michael Schumacher in the red car was my greatest idol and now it’s an incredible honour to finally get the chance to drive a Ferrari.

“I already got a small taste of what the Ferrari spirit means, when I took my first win at Monza in 2008, with an engine from the prancing horse built in Maranello. The scuderia has a great tradition in this sport and I am extremely motivated to help the team get back to the top. I will put my heart and soul into making it happen.”
  donderdag 20 november 2014 @ 11:57:39 #116
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146837295
Eindelijk, de stoelendans kan nu echt beginnen *O*
pi_146838766
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:57 schreef Rossdale het volgende:
Eindelijk, de stoelendans kan nu echt beginnen *O*
Zo veel valt er niet meer te gebeuren. Alonso zal wel naar Mclaren gaan waar hij met Button of Magnussen rijdt. Verder niet zo veel plekjes meer over
pi_146839361
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Zo veel valt er niet meer te gebeuren. Alonso zal wel naar Mclaren gaan waar hij met Button of Magnussen rijdt. Verder niet zo veel plekjes meer over
De enige andere vraag is wie er naast Verstappen gaat rijden. En of Caterham volgend jaar nog op de grid staat. Manor geloof ik al niet meer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 november 2014 @ 17:27:05 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_146911278
Perez contract met meerdere jaren verlengt
quote:
Sergio Perez will remain at Force India after concluding a new “multi-year” deal, the team have announced.

Force India will therefore keep both their drivers as Nico Hulkenberg has already been confirmed at the team for next season.

“I feel at home here and I’m fully committed,” said Perez. “I’m enjoying my racing and we’ve already celebrated some special results together.”

“It’s important for me to establish myself in a team and have some continuity. The team have given me a competitive car this year and I believe we can continue to achieve great things together in the future.”

Force India co-owner Vijay Mallya described Perez as “a true racer who has done a fantastic job for us this season”.

“The whole team has been impressed with his speed and racecraft, as well as his role away from the track. He has a very bright future in Formula One and we will do our utmost to give him the equipment to match his talent.”
pi_146911771
Volgens Olav Mol rijdt Vergne niet voor STR volgend jaar, dus gaat de keus tussen Sainz, Gasly en Lynn.

https://twitter.com/Olav_Mol/status/536208330041999360

En Vandoorne mag de young driver test doen voor McLaren.
pi_146920025
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:32 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens Olav Mol rijdt Vergne niet voor STR volgend jaar, dus gaat de keus tussen Sainz, Gasly en Lynn.

https://twitter.com/Olav_Mol/status/536208330041999360

En Vandoorne mag de young driver test doen voor McLaren.
Ik las het gisteravond al ja. Vergne zou dat zelf gezegd hebben.

Jammer wel, ik had Verstappen liever naast een ervaren coureur gezien; dat was hendig beter geweest voor zijn CV zegmaar.

Nu komt ie (hoogstwaarschijnlijk) naast een andere rookie te rijden en dan is het lastig inschatten :)
pi_146920223
Ben benieuwd of Verstappen wel op een fatsoenlijke positie de volle race kan finishen. Tot nu toe stelt heel Torro Rosso op zondag nogal teleur.
.
pi_146920428
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:17 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd of Verstappen wel op een fatsoenlijke positie de volle race kan finishen. Tot nu toe stelt heel Torro Rosso op zondag nogal teleur.
Nieuwe auto volgend jaar... Resultaten uit het verleden enz.
pi_146920510
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 10:17 schreef Fer het volgende:
Zolang hij maar voor zijn teamgenoot finished is hij goed bezig. De rest hangt af van de auto. Kijk maar naar Ricardo, die wint nu gewoon races terwijl in de TR hij in het midden zat te roeren.

Dus gewoon zorgen dat je (flink) beter bent dan je teamgenoot en ju :)
  zondag 23 november 2014 @ 11:09:18 #127
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_146920862
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 10:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zolang hij maar voor zijn teamgenoot finished is hij goed bezig. De rest hangt af van de auto. Kijk maar naar Ricardo, die wint nu gewoon races terwijl in de TR hij in het midden zat te roeren.

Dus gewoon zorgen dat je (flink) beter bent dan je teamgenoot en ju :)
Niet te vergeten dat Ricciardo aanvankelijk nog zijn dagen in een HRT moest slijten!
pi_146920918
En Ricciardo was toch ook niet superveel beter dan zijn teamgenoot?

Qua punten /resultaten dan he
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_146920987
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 11:12 schreef franklop het volgende:
En Ricciardo was toch ook niet superveel beter dan zijn teamgenoot?

Qua punten /resultaten dan he
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.
  zondag 23 november 2014 @ 11:21:20 #130
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_146921045
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 11:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.
Conclusie: RBR haat Vergne. oO/
pi_146921529
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:21 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Conclusie: RBR haat Vergne. oO/
Of denken meer blikken te kunnen verkopen in Australie, dan Frankrijk.
.
pi_146921577
Ik blijf het nog altijd absurd vinden dat een fabrikant van 1 specifiek drankje zoveel geld binnen heeft weten te harken dat ze 2 F1 teams kunnen runnen.

Volgens mij zou een Coca Cola makkelijk het hele veld kunnen runnen in zn eentje dan of niet? :)
pi_146921632
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 11:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Er zijn vast goede redenen voor de keuze die wij niet weten.
pi_146921705
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Er zijn vast goede redenen voor de keuze die wij niet weten.
Ongetwijfeld :)
pi_146921761
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 11:51 schreef Geralt het volgende:
Ik blijf het nog altijd absurd vinden dat een fabrikant van 1 specifiek drankje zoveel geld binnen heeft weten te harken dat ze 2 F1 teams kunnen runnen.

Volgens mij zou een Coca Cola makkelijk het hele veld kunnen runnen in zn eentje dan of niet? :)
5,387 miljard blikjes verkocht in 2013 volgens Wiki....

En niet alleen twee F1 teams, maar ook nog eens dertien andere teams in diverse stadions plus wat ze verder nog sponsoren, organiseren en bezitten aan vastgoed.
pi_146922308
Doe maar 5,4 miljard blikjes :)
pi_146925808
quote:
Wie wordt Alonso's teamgenoot bij McLaren?
Ron Dennis hoopt dat iemand uit Legoland zijn keuze financiert.

"I have a strong desire for Denmark to wake up and realise that they have an unique opportunity to support someone who could easily become a sporting legend of the country. I hope that one of the multinationals realises that life is not always about money but also national pride.
I've done my part, and I think it's time that Denmark does the same."

Dus ook - zelfs - bij het zonder hoofdsponsor rond racende McLaren draait momenteel veel om geld.
https://www.facebook.com/(...)e=1&relevant_count=1
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 november 2014 @ 16:30:49 #138
Maffe Fries
pi_146929126
Hoopt ie op een bedrijf als Maersk?
pi_146929583
http://www.gpupdate.net/n(...)en-formule-1-rijden/

Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen.

Met Magnussen verder gaan heeft weinig zin als ze voor 2016 snelle Stoffel in het vizier hebben. Dus Button een waardig afscheids-jaar geven naast Alonso en dan weer opnieuw beginnen met een talent die het waarschijnlijk wel in zicht heeft. Button kan dan voor komend jaar alvast 'shoppen' bij diverse WEC teams om stoeltje te vinden voor 2016 :)
pi_146929691
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:

Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen.

Met Magnussen verder gaan heeft weinig zin als ze voor 2016 snelle Stoffel in het vizier hebben. Dus Button een waardig afscheids-jaar geven naast Alonso en dan weer opnieuw beginnen met een talent die het waarschijnlijk wel in zicht heeft. Button kan dan voor komend jaar alvast 'shoppen' bij diverse WEC teams om stoeltje te vinden voor 2016 :)
Ik hoop het zo dat Jenson blijft.
pi_146929750
Anders ik wel... ik zou het echt smerig van McLaren vinden om een F1 kampioen na 15 jaar F1 zo af te serveren... Nog smeriger en viezer dan het afscheid van Barrichello uit de F1...

Wat er dus ook niet was.
  zondag 23 november 2014 @ 17:11:54 #142
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_146930291
quote:

Stiekem een beetje jammer. Had graag een clash tussen de lage landen gezien in de F1. Den Belg versus den Nederlander. w/
pi_146930559
Die gaat er dus wel komen, alleen nog een jaartje of 2/3 geduld hebben ;)

Dan strijden VanDoorne en Verstappen in 2017 om het WK... 8-)
  zondag 23 november 2014 @ 17:46:15 #144
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146931163
quote:
Waarbij je niet moet vergeten dat Perez al 2 seizoenen had gereden in de Sauber en Magnussen een rookie is. Als ze Magnussen houden is er een goede reden voor, en het vergelijken tussen Perez en Magnussen werd vorig jaar al gedaan in de simulator. Magnussen zit niet voor niet enkel in die wagen omdat ie mooie blonde haartjes heeft :)
pi_146931447
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:22 schreef Meike26 het volgende:
Die gaat er dus wel komen, alleen nog een jaartje of 2/3 geduld hebben ;)

Dan strijden VanDoorne en Verstappen in 2017 om het WK... 8-)
En Hamilton en co doen niet meer mee? Knap ;)
pi_146933579
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Waarbij je niet moet vergeten dat Perez al 2 seizoenen had gereden in de Sauber en Magnussen een rookie is. Als ze Magnussen houden is er een goede reden voor, en het vergelijken tussen Perez en Magnussen werd vorig jaar al gedaan in de simulator. Magnussen zit niet voor niet enkel in die wagen omdat ie mooie blonde haartjes heeft :)
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen. Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.
  zondag 23 november 2014 @ 19:20:06 #147
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146933746
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 19:15 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen. Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.
pssst Kevin ;)
N/A
  zondag 23 november 2014 @ 19:20:47 #148
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146933767
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 19:15 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen.
Kevin, Jan reed 20 jaar geleden. Dat die wagen poep is heeft uiteraard niets te maken met de resultaten in het interne team duel. Maar je lijkt ervaring van coureurs te onderschatten. Iedereen hemelt Kvyat op, en waar staat die tov Vergne?
quote:
Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.
Nogmaals: rookie tov 2 jaar ervaring.
pi_146934412
Inderdaad zeg.. Magnussen is een rookie. Iedereen hemelt Kvyat wel op maar die heeft maar acht puntjes bij elkaar gereden in een heel jaar.
  zondag 23 november 2014 @ 19:56:31 #150
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146935069
In zijn eerste race reed Magnussen direct naar het podium. Die jongen kan echt wel hard karren hoor :D
  maandag 24 november 2014 @ 00:12:02 #151
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_146944681
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:56 schreef Rossdale het volgende:
In zijn eerste race reed Magnussen direct naar het podium. Die jongen kan echt wel hard karren hoor :D
Maar in vergelijking met Button maakt hij het niet waar. Dat hij een rookie is speelt deels mee, maar ook aan het einde van het seizoen finisht Button constant voor hem. Magnussen heeft in ieder geval geen onuitwisbare indruk gemaakt, zoals Hamilton destijds.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_146946131
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:37 schreef Funzel het volgende:
Inderdaad zeg.. Magnussen is een rookie. Iedereen hemelt Kvyat wel op maar die heeft maar acht puntjes bij elkaar gereden in een heel jaar.
Vaak genoeg laten zien over veel pure snelheid te beschikken, heeft een aantal keer Q3 gehaald waar de auto op dat moment niet thuishoorde. Ricciardo was hetzelfde verhaal en Vergne heeft dit nooit laten zien in 3 jaar tijd. Verstappen krijgt ook weer een shootout tegen een ander Red Bull talent, de winnaar gaat naar RBR en de verliezer kan vertrekken.
  maandag 24 november 2014 @ 08:41:55 #153
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146946987
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:12 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Maar in vergelijking met Button maakt hij het niet waar. Dat hij een rookie is speelt deels mee, maar ook aan het einde van het seizoen finisht Button constant voor hem. Magnussen heeft in ieder geval geen onuitwisbare indruk gemaakt, zoals Hamilton destijds.
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.

Als je naar de toekomst kijkt, lijkt me dat toch zonder twijfel de slimste strategie.
pi_146951114
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 08:41 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.

Als je naar de toekomst kijkt, lijkt me dat toch zonder twijfel de slimste strategie.
Ik heb Ron Dennis deze post gemaild. Zal vast niet lang duren voordat jij de teammanager bent daar.
  maandag 24 november 2014 @ 12:43:08 #155
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146951877
Nee dankje, valt slecht te combineren met mijn huidige baan als papierprikker langs de A2.
pi_146958390
  donderdag 11 december 2014 @ 09:34:51 #157
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_147475896
Volgens de Britse media zal McLaren toch voor Button kiezen naast Alonso.
Ik hoop dat ze gelijk hebben, lijkt me een sterk duo. En Alonso zou iets in zijn contract hebben staan dat hij niks met Ron Dennis te maken wil hebben :D

Ik ben benieuwd wat McLaren om 11:00 bekend gaat maken!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 11 december 2014 @ 11:09:24 #158
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_147477907
N/A
pi_147477983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:09 schreef nils7 het volgende:

[..]

??
Da's toch al bevestigd.

Sainz ploeggenoot Verstappen in Formule 1
kijk eens naar datum van zijn bericht
  donderdag 11 december 2014 @ 11:30:53 #160
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_147478388
McLarenF1 twitterde op donderdag 11-12-2014 om 11:29:12 #McLarenDrivers2015 confirmed: Fernando Alonso & Jenson Button, the new era of McLaren-Honda: http://t.co/SKxQ2qOcgx http://t.co/dKUp9hfPvu reageer retweet
Alonso & Button dus! Sterke line-up volgend jaar voor Mclaren. Hoop wel dat Button niet ondersneeuwt bij Alonso, of andersom....
  donderdag 11 december 2014 @ 11:43:46 #161
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_147478676
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:12 schreef franklop het volgende:

[..]

kijk eens naar datum van zijn bericht
oh ja :P dacht dat er in dit topic meer gepost was sindsdien hahaha
N/A
  donderdag 11 december 2014 @ 11:56:45 #162
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_147478997
Mooi mooi! ^O^
  donderdag 11 december 2014 @ 12:27:39 #163
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_147479713
Onbegrijpelijk... Maargoed hoop voor ze dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
  donderdag 11 december 2014 @ 12:33:15 #164
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_147479876
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Verklaar je nader.... Wat vindt je er onbegrijpelijk aan?
  donderdag 11 december 2014 @ 12:56:02 #165
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_147480447
Dit is de verstandige keus.
Ben benieuwd hoe Button zich houd tov Alonso. Hoop dat hij weer iedereen verbaasd net als toen hij teamgenoot van Hamilton werd :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_147480692
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Magnussen is nog niet weg. Button moet zich nu bewijzen tegenover Alonso en als hij erg tegenvalt (zoals Kimi dit jaar) komt Magnussen in 2016 weer terug. En als Alonso dan verkast wordt de kans voor Vandoorne ook groter.

Alonso en Hulkenberg hebben ook een jaar er naast gestaan (als testrijder) na hun eerste seizoen F1.
pi_147486474
Goede keuze van McLaren, Button heeft gewoon een veel beter seizoen gereden. Het is ook niet zo dat het lag aan een moelijk begin van Magnussen als rookie ofzo. Het verschil werd naarmate het seizoen vorderde alleen maar groter.
  donderdag 11 december 2014 @ 18:15:25 #168
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147489318
Sta er perplex van dat alle zitjes bezet zijn voor het nieuwe jaar :o

uiteraard muv de onbevestigde deelnames van Manor en Caterham.
pi_147495498
Heb zo mijn twijfels bij Sauber; ik zie het nog wel gebeuren dat Nasr of Ericsson "zijn betaling niet nakomt" en wordt gewipt.
pi_147496651
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 08:41 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nee die heeft de kar lekker getrokken daar :')

Alonso heeft net zo veel wereldtitels bij Ferrari gewonnen als jij en ik; dus wij hadden die kar ook kunnen trekken :')
pi_147498207
Het huidige overzicht, zonder Caterham en Manor.

Mercedes AMG Petronas F1 Team
Chassis: Mercedes W06
Coureurs:
#6 Nico Rosberg (contract t/m 2018)
Test: Pascal Wehrlein?

Infinity Red Bull Racing
Chassis: Red Bull RB11
Coureurs:
Test:

Williams Martini Racing
Coureurs:
Test: Susie Wolff

Scuderia Ferrari
Chassis: Ferrari F15 T
Coureurs:
#5 Sebastian Vettel (contract t/m 2017)
Test: Rafaelle Marciello

McLaren Honda
Chassis: McLaren MP4/30
Motor: Honda V6 turbo
Coureurs:
#14 Fernando Alonso (contract t/m 2016?)
#22 Jenson Button (contract t/m 2016?)
Test: #20 Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne

Coureurs:
#11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016?)
Test:

Scuderia Toro Rosso
Chassis: STR STR10
Coureurs:
#33 Max Verstappen (contract t/m 2018?)
#55 Carlos Sainz (contract t/m 2015?)
Test:

Lotus F1 Team
Chassis: Lotus E23
Coureurs:
#8 Romain Grosjean (contract t/m 2015)
Test:

Sauber F1 Team
Coureurs:
#?? Felipe Nasr (contract t/m 2015)
Test:

bold = bevestigd

Afgezien van wat chassis- of motoraanduidingen is het op de reservecoureurs na wel compleet.

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 12-12-2014 22:28:04 ]
pi_147498248
Nou leuk joh zo'n McLaren jeugdteam. En dan zet je je beide talenten er naast voor de komende jaren. :')
pi_147498396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:16 schreef Funzel het volgende:
Nou leuk joh zo'n McLaren jeugdteam. En dan zet je je beide talenten er naast voor de komende jaren. :')
Vorig jaar hebben ze anders Magnussen laten debuteren ten koste van Perez. Nu wil de Honda een absolute topper (Alonso) en als Magnussen nou Button ruim verslagen had was de keus ook niet moeilijk geweest. Magnussen bracht blijkbaar nog niet wat men had gehoopt, dus viel uiteindelijk de keus op de betrouwbaarheid van Button.
  maandag 15 december 2014 @ 16:42:08 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_147606080
byronf1 twitterde op maandag 15-12-2014 om 16:26:22 Esteban Gutierrez announced as Ferrari test & reserve driver by new Ferrari boss. #f1 reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2014 @ 16:43:23 #175
Maffe Fries
pi_147606121
Die koekenbakker?
pi_147606338
Voor de crashtests
  maandag 15 december 2014 @ 16:52:38 #177
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_147606440
quote:
11s.gif Op maandag 15 december 2014 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Die koekenbakker?
wie weet is dat zijn nieuwe functie wel
Sporten voor Sophia
pi_147608087
Ik had Rafaelle Marciello daar wel verwacht. Waarom heb je anders een opleidingsprogramma als je je coureurs niet laat doorstromen. Goed te combineren met nog een jaar GP2.
Of het moet om de F1 ervaring gaan (en Mexico als potentiële afzetmarkt voor Ferrari).

De vorige reserverijder was Jules Bianchi, wel eentje uit de Ferrari opleiding. Het gerucht gaat zelfs dat hij voor Sauber zou gaan rijden en dat zijn ongeluk Sauber noodzaakte tot het aannemen van pay-drivers, wat uiteindelijk Giedo zijn zitje heeft gekost.
  maandag 15 december 2014 @ 18:22:48 #179
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147609232
_O-

Gutierrez :')
pi_147676535
Slechts drie rookies al kunnen er nog een paar bijkomen.

Mercedes
6 Nico Rosberg (2006)
44 Lewis Hamilton (2007)

Red Bull-Renault
3 Daniel Ricciardo (2011)
26 Daniil Kvyat (2014)

Williams-Mercedes
19 Felipe Massa (2002)
77 Valtteri Bottas (2013)

Ferrari
5 Sebastian Vettel (2007)
7 Kimi Räikkönen (2001)

McLaren-Honda
14 Fernando Alonso (2001)
22 Jenson Button (2000)

Force India-Mercedes
11 Sergio Pérez (2011)
27 Nico Hülkenberg (2010)

Toro Rosso-Renault
33 Max Verstappen (2015)
55 Carlos Sainz Jr. (2015)

Lotus-Mercedes
8 Romain Grosjean (2009)
13 Pastor Maldonado (2011)

Manor-Ferrari
?
?

Sauber-Ferrari
9 Marcus Ericsson (2014)
? Felipe Nasr (2015)

Caterham-Renault
?
?

[ Bericht 76% gewijzigd door Nober op 17-12-2014 18:42:32 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2014 @ 19:24:54 #181
Maffe Fries
pi_147678517
Op Manor hoef je niet te rekenen. De boedel gaat op dit moment onder de hamer
pi_147683856
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Op Manor hoef je niet te rekenen. De boedel gaat op dit moment onder de hamer
Houdt Bernie dan de miljoenen die ze volgend jaar zouden moeten krijgen?
.
  donderdag 18 december 2014 @ 05:44:38 #183
45 SiGNe
pi_147696488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vorig jaar hebben ze anders Magnussen laten debuteren ten koste van Perez. Nu wil de Honda een absolute topper (Alonso) en als Magnussen nou Button ruim verslagen had was de keus ook niet moeilijk geweest. Magnussen bracht blijkbaar nog niet wat men had gehoopt, dus viel uiteindelijk de keus op de betrouwbaarheid van Button.
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.
Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld, Alonso had ook de voorkeur voor Button overigens.

En het zou me ook niet verbazen als het nog slechts voor 1 jaar is, dan is die motor goed in orde, gaat Button naar de LMS en schuift Magnussen door naar een racestoel.
  donderdag 18 december 2014 @ 09:10:57 #184
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_147697947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 05:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.
Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld, Alonso had ook de voorkeur voor Button overigens.

En het zou me ook niet verbazen als het nog slechts voor 1 jaar is, dan is die motor goed in orde, gaat Button naar de LMS en schuift Magnussen door naar een racestoel.
Waarom heeft hij dan een 2 jarig contract getekend? :P
  donderdag 18 december 2014 @ 10:36:25 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_147699687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Houdt Bernie dan de miljoenen die ze volgend jaar zouden moeten krijgen?
Als ie een reden ziet... ;)
N/A
  donderdag 18 december 2014 @ 14:23:55 #186
45 SiGNe
pi_147705673
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:10 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Waarom heeft hij dan een 2 jarig contract getekend? :P
Oh, ik dacht 1 jaar.. naja, gaat ie over 2 jaar pas naar de LMS.
Misschien dat dat te maken heeft met de commerciële verkoop van de motor aan andere teams in 2016.
Japanners spreken slecht Engels, schamen zich daar ook veelal voor, dan is het handig als een Engelsman hun taal spreekt.
pi_147711500
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:23 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Oh, ik dacht 1 jaar.. naja, gaat ie over 2 jaar pas naar de LMS.
Misschien dat dat te maken heeft met de commerciële verkoop van de motor aan andere teams in 2016.
Japanners spreken slecht Engels, schamen zich daar ook veelal voor, dan is het handig als een Engelsman hun taal spreekt.
Ik geloof niet dat dat een issue is. Honda zit al jaren in de IndyCar en levert aan verschillende teams. Dus als het daar geen issue is, waarom in de F1 wel? Ze zullen vast wel iemand (en waarschijnlijk meer) in dienst hebben die wel en Japans en Engels spreekt.
pi_147714774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:42 schreef sasquatsch het volgende:
Ze zullen vast wel iemand (en waarschijnlijk meer) in dienst hebben die wel en Japans en Engels spreekt.
Vraag eens bij diverse Japanse multinationals. Dit is heel slecht geregeld, doorgaans en de Jappen schamen zich er vaak voor, om dit toe te geven en doen dus maar wat.
.
pi_147737281
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Vraag eens bij diverse Japanse multinationals. Dit is heel slecht geregeld, doorgaans en de Jappen schamen zich er vaak voor, om dit toe te geven en doen dus maar wat.
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.
pi_147738216
Felipe Nasr gaat rijden met nummer 12.
pi_147751418
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.
Bij gebrek aan sponsers voor Magnussen of VanDoorne, zullen ze wel voor het prijzengeld hebben gekozen, wat de extra puntjes van Button op zullen leveren.
.
pi_147751460
Vergne ook testrijder bij Ferrari
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:48:59 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147751988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 05:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld,
Zo'n onzin is dat, maar mensen blijven het verkondigen :??

Honda zit al sinds het begin in de auto -en motorsport en heeft nog nooit een rijder nodig gehad die Japans sprak.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:43:33 #194
45 SiGNe
pi_147754179
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zo'n onzin is dat, maar mensen blijven het verkondigen :??

Honda zit al sinds het begin in de auto -en motorsport en heeft nog nooit een rijder nodig gehad die Japans sprak.
En toch is Button ook een paar keer bij Honda op bezoek geweest, maanden geleden toen bekend werd dat Honda weer terug zou komen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:13:07 #195
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147767996
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En toch is Button ook een paar keer bij Honda op bezoek geweest, maanden geleden toen bekend werd dat Honda weer terug zou komen.
En Magnussen zou dat niet gedaan hebben?
pi_147768498
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En Magnussen zou dat niet gedaan hebben?
En dan?

Dan staat Kev constant met zijn handjes in de zakken, te luisteren naar een tolk. Button kan op een veel informelere manier communiceren met de technici. Zijn Japans is ook noet vloeiend hoor, maar het wekt wel vertrouwen en dat is denk ik bij Honda zelf ook iets waar ze veel waarde aan hechten.

Als je als toerist in Japan geen woord Japans spreekt (hoe gebrekkig ook), dan kom je lang niet op zulke mooie plekken als je het al probeert de taal te spreken. Ze voelen zich vereert dat een Amerikaan (ik heb wel eens gelezen dat iedere blanke een Amerikaan is) hun taal wil spreken.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:10:20 #197
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_147768839
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]

En dan?
Dan staat Kev constant met zijn handjes in de zakken, te luisteren naar een tolk.
_O-
En Alonso niet dan :')
quote:
Button kan op een veel informelere manier communiceren met de technici. Zijn Japans is ook noet vloeiend hoor, maar het wekt wel vertrouwen en dat is denk ik bij Honda zelf ook iets waar ze veel waarde aan hechten.

Als je als toerist in Japan geen woord Japans spreekt (hoe gebrekkig ook), dan kom je lang niet op zulke mooie plekken als je het al probeert de taal te spreken. Ze voelen zich vereert dat een Amerikaan (ik heb wel eens gelezen dat iedere blanke een Amerikaan is) hun taal wil spreken.
Alsof Tarquinni en Monteiro in het WTCC ook maar 1 woord Japans spraken voordat Honda instapte.
Taalkennis zal wel iets meegespeeld hebben maar zal niet de doorslaggevende factor zijn geweest zoals er hier geopperd wordt. Zet je Button-roze-bril eens af.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:10:35 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_147768844
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit lijkt me toch de meest logische verklaring, Dat Button een paar woordjes Japans spreekt is leuk meegenomen maar zeker niet doorslaggevend.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:13:27 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_147768899
En mensen die denken dat het handig is met de Japanse techneuten in hun taal te spreken raad ik aan Lost in Translation (nog) een keertje te kijken.
pi_147770389
Alsof bijv. Marc Marquez wel vloeiend Japans spreekt :P
Ik neem aan dat Honda genoeg mensen heeft die uitstekend Engels kunnen, en dan vooral mbt technische termen.
ps ik ben wel een Button fan dus geen flame ofzo.
pi_147772046
Ik denk dat de taalbarriere techneut-rijder nog veel groter is dan alleen Japans-Engels.

Maar realistisch, Button gaat al lang mee, maar is zijn jaren bij McLaren nog wel wat gegroeid richting een echte topper. Zeker de laatste 5 jaar zie ik hem niet minder als Hamilton of Alonso, vroeger misschien wel. Nu is het gewoon een topcoureur.

Button haalt veel meer punten dan Magnussen, McLaren is niet meer zo rijk als vroeger en heeft de inkomsten nodig.

Honda heeft Button nodig voor hun marketing in het thuisland, ze willen uiteindelijk hun investering ook terugzien in autoverkopen en imago.
.
pi_147778365
Vergne vervangt De La Rosa als test/ontwikkelingsrijder bij Ferrari.
pi_150207430
Nu Manor/Marussia weer op de grid lijkt te verschijnen en nog niet alle stoeltjes bezet heeft, mag dit topic weer een kick krijgen.

Als tweede rijder bij Manor worden genoemd Stoffel Vandoorne, Kevin Magnussen, Giedo van der Garde en Robertho Mehri
quote:
Hopeful candidates are now beginning to look seriously at Manor’s for a place on the 2015 Formula 1 grid..

Although the former Marussia team’s 2015 revival is not yet guaranteed, a growing staff at Dinnington is scrambling to complete the cars, have them crash-tested and then packed up for Melbourne — all by this Friday’s looming freight deadline.

One driver, the British rookie Will Stevens, has already been signed. And given the continuing technical collaboration with McLaren, two obvious candidates to be his teammate are Kevin Magnussen and Stoffel Vandoorne.

“I can’t rule that out,” Dane Magnussen, now the official McLaren reserve, said as the final Barcelona test concluded, “but it is not the focus.

“Of course my goal is to return to racing, but I want to ensure it is the best opportunity. My future is with McLaren,” he insisted.

So for now, Magnussen’s programme is to travel as reserve to all the grands prix this year with McLaren, even if he would have liked to have formed a father-son pairing with his father Jan at Le Mans.

“I did ask my father to check with Corvette if they have a place free,” he smiled.

Another candidate, according to the Turun Sanomat correspondent Heikki Kulta, is Giedo van der Garde.

The Dutchman spent last year as Sauber’s reserve, and reportedly agreed a race deal for 2015 before the Swiss team signed Marcus Ericsson and Felipe Nasr.

Germany’s Auto Motor und Sport claims van der Garde is still chasing Sauber in the courts.

But he is now reportedly in the running at Manor, presumably with his sponsor McGregor in tow.

The Spanish sports daily AS, meanwhile, is linking the vacant Manor race seat with Roberto Merhi, who last year took some backing to struggling Caterham in exchange for some Friday morning practice outings.

“AS can reveal that the Spaniard is in advanced negotiations with the team,” the report claimed.
pi_150208754
Robertho Mehri lijkt me echt minst goede idee...
pi_150208855
Het zou mij niet verbazen als Magnussen of Vandoorne worden aangeboden door McLaren in ruil voor technische ondersteuning.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 maart 2015 @ 12:31:34 #206
Maffe Fries
pi_150210489
lijkt mij ook het meest logisch, want zo kun je rekeningen vereffenen
  maandag 2 maart 2015 @ 12:39:12 #207
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_150210751
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt mij ook het meest logisch, want zo kun je rekeningen vereffenen
Ja, want het is natuurlijk maar de vraag hoe lang Manor het volhoudt. Dadelijk blijkt het een avontuur voor één seizoen te zijn en dan kan je alsnog (de schuldenlast blijft staan neem ik aan) naar het geld fluiten.
pi_150212323
Stoffel wordt ontkent door Eric Boullier, dus dan blijft er niet heel veel over. Misschien Magnussen als Mclaren een deal heeft gesloten en anders zal het wel Mehri worden vanwege het sponsorgeld.

http://www.f1journaal.be/(...)r-stoffel-vandoorne/

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2015 13:27:16 ]
pi_150223380
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:26 schreef dz5b604 het volgende:
Stoffel wordt ontkent door Eric Boullier, dus dan blijft er niet heel veel over. Misschien Magnussen als Mclaren een deal heeft gesloten en anders zal het wel Mehri worden vanwege het sponsorgeld.

http://www.f1journaal.be/(...)r-stoffel-vandoorne/

Dat zou wel erg matig zijn. Ze rijden toch al achteraan. Laat dan tenminste een paar goeie coureurs vast oefenen.
pi_150224146
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zou wel erg matig zijn. Ze rijden toch al achteraan. Laat dan tenminste een paar goeie coureurs vast oefenen.
Ja, maar als ze het geld nodig hebben om uberhaupt te kunnen racen...
pi_150224420
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:03 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ja, maar als ze het geld nodig hebben om uberhaupt te kunnen racen...
...is ook zo...
pi_150248877
Kevin Magnussen kunnen we wel doorstrepen voor de eerste race nu hij Alonso gaat vervangen bij McLaren.
pi_150279876
En Roberto Mehri ook. Die gaat weer een jaar WSR FR 3.5 rijden.

Frijns wordt nu ook genoemd, aangezien hij getweet heeft dat er zeer snel nieuws is.

RFrijns twitterde op maandag 02-03-2015 om 12:43:20 Finally some news is coming soon... Real soon... reageer retweet
pi_150280071
Hij mag zijn Twitter profiel wel eens aanpassen;-)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2015 @ 13:14:10 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150280194
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:02 schreef sasquatsch het volgende:
En Roberto Mehri ook. Die gaat weer een jaar WSR FR 3.5 rijden.

Frijns wordt nu ook genoemd, aangezien hij getweet heeft dat er zeer snel nieuws is.

RFrijns twitterde op maandag 02-03-2015 om 12:43:20 Finally some news is coming soon... Real soon... reageer retweet
/houdt vingers gekruist :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:18:54 #216
398687 TechnoTuup
Nocturnal Metamorphoses&#8
pi_150280347
Doet FOK! dit jaar weer een Formule 1 Manager houden?
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:15:15 #217
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150282077
Frijns heeft geen geld... Maarja Manor heeft weinig opties nu ze iemand met een superlicentie moeten hebben. Die geven ze niet zo snel meer af
pi_150282222
superlicentie regels gelden toch pas vanaf 2016?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 maart 2015 @ 16:43:01 #219
Maffe Fries
pi_150287048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:20 schreef sasquatsch het volgende:
superlicentie regels gelden toch pas vanaf 2016?
ja, maar je moet nog wel iemand even 300 kilometer laten rijden. Die tijd is er denk ik niet meer
pi_150287159
Heeft Manor überhaupt nog een complete auto staan waarmee gereden kan worden dan om een eventuele superlicentie te behalen?
pi_150287465
Frijns heeft een superlicentie omdat hij al een VT gereden heeft afgelopen jaar. Die moet alleen nog verlengd worden. Dat lijkt me niet zo'n probleem. Hij heeft in ieder geval die 300 km niet nodig. Dat is alleen voor de eerste keer een superlicentie verkrijgen noodzakelijk.
pi_150293492
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef Rossdale het volgende:
Frijns heeft geen geld... Maarja Manor heeft weinig opties nu ze iemand met een superlicentie moeten hebben. Die geven ze niet zo snel meer af
Ze gaan sowieso voor iemand met geld want dat hebben ze nodig om het langer dan een paar races vol te houden, dus zeker Frijns niet, dan heeft VDG een grotere kans.
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:45:09 #223
194695 franklop
Fran knock
pi_150293633
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:41 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ze gaan sowieso voor iemand met geld want dat hebben ze nodig om het langer dan een paar races vol te houden, dus zeker Frijns niet, dan heeft VDG een grotere kans.
misschien Frijns voor 1 of 2 races. Die heeft zonder geld niks te eisen en kunnen vervolgens op zoek naar een grote zak geld.

Garde kan dat wel gelijk geven maar dan zitten ze gelijk eraan vast zonder kans op meer
pi_150293635
Of GVD nou instapt of niet, ik denk dat zijn F1 carrière gewoon over is. :@
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:48:52 #225
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150293794
VdG heeft er weinig mee te winnen om kansloos achteraan te rijden met de Manor. Dat heeft hij al met de caterham mogen doen. Lijkt me niet echt iets toevoegen voor zijn verdere carrière plannen.. Maar wie weet
pi_150294508
Heel erg veel keuze is er niet. Mensen met een superlicentie staan nu eenmaal niet op elke straathoek. Het gerucht gaat dat het tekenen van allerlei andere potentiële kandidaten in andere raceklasses de twee vrije Nederlanders die wél een superlicentie hebben een vrij aardige kans geeft. Daarnaast: als Frijns of Van der Garde nú niet gaan rijden, dan komen ze er echt nooit meer in. Al was het maar alleen vanwege de nieuwe licentieregels die per 2016 gaan gelden.
pi_150464137
Frijns en Mehri zouden allebei een superlicentie voor dit seizoen hebben aangevraagd. Dus de kans is groot dat het een van de twee wordt (of allebei als Will Stevens geen superlicentie krijgt).
  maandag 9 maart 2015 @ 17:18:04 #228
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150464965
Godver... kan niet wachten mensen.
Was t maar 15 maart in de ochtend :)
N/A
  maandag 9 maart 2015 @ 18:02:08 #229
369251 Geralt
of Rivia
pi_150466322
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:18 schreef nils7 het volgende:
Godver... kan niet wachten mensen.
Was t maar 15 maart in de ochtend :)
Datzelfde heb ik ook een beetje :@
Ik denk wel meer mensen :)
  maandag 9 maart 2015 @ 18:03:00 #230
369251 Geralt
of Rivia
pi_150466350
pi_150466497
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:55 schreef sasquatsch het volgende:
Frijns en Mehri zouden allebei een superlicentie voor dit seizoen hebben aangevraagd. Dus de kans is groot dat het een van de twee wordt (of allebei als Will Stevens geen superlicentie krijgt).
Stevens heeft er toch al een?
pi_150466560
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Stevens heeft er toch al een?
Zijn bevestiging was op voorwaarde dat hij een superlicentie zou krijgen. Ieder jaar moeten die opnieuw aangevraagd worden. Ik heb nog niet gelezen dat die al binnen was.
pi_150466602
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zijn bevestiging was op voorwaarde dat hij een superlicentie zou krijgen. Ieder jaar moeten die opnieuw aangevraagd worden. Ik heb nog niet gelezen dat die al binnen was.
Hm. Vreemd dat dat vorig jaar dan zoveel makkelijker ging.
pi_150466643
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Vreemd dat dat vorig jaar dan zoveel makkelijker ging.
Toen was er al eerder een aangevraagd door Marussia zodat hij in FP1 kon rijden. Dat ging niet door (omdat het te lang duurde voordat het rond was), maar was wel binnen voor de GP met Caterham.
pi_150487215
Mehri is bevestigd bij Manor. Jordan King wordt testrijder.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 09:08:08 #236
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_150487921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 08:09 schreef sasquatsch het volgende:
Mehri is bevestigd bij Manor. Jordan King wordt testrijder.
Frijns zal haast wel DTM/GP2 moeten gaan doen anders is het bye bye carriere.
Sporten voor Sophia
pi_150497400
DTM zit al vol. In de GP2 zijn nog wel plekken over, onder ander bij het Nederlandse team MP Motorsport.

Ik zal na de uitspraak vannacht, morgen wel een overzicht posten van de F1 team en coureurs.
pi_150512156
Stevens en Merhi zijn ook bevestigd door de FIA.

Het overzicht (in volgorde van de constructeursstand van 2014):

Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Chassis: Mercedes F1 W06 Hybrid
Motor: Mercedes-Benz PU106B Hybrid
Coureurs:
Test: Pascal Wehrlein

Infinity Red Bull Racing
Chassis: Red Bull Racing RB11
Motor: Renault Energy F1-2015
Coureurs:
Test: Sebastian Buemi, Antonio Felix da Costa

Williams Martini Racing
Coureurs:
Test: Susie Wolff, Alex Lynn

Scuderia Ferrari
Chassis: Ferrari SF15-T
Motor: Ferrari 059/4
Coureurs:
Test: #21 Esteban Gutierrez, Jean-Eric Vergne

McLaren Honda
Chassis: McLaren MP4-30
Motor: Honda RA615H Hybrid
Coureurs:
#22 Jenson Button (contract t/m 2015)
Test: #20 Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne

Coureurs:
Test:

Scuderia Toro Rosso
Chassis: Scuderia Toro Rosso STR10
Coureurs:
Test:

Lotus F1 Team
Chassis: Lotus E23 Hybrid
Coureurs:
Test: Jolyon Palmer

Manor Marussia F1 Team
Chassis: Marussia MNR1
Coureurs:
#28 Will Stevens (contract voor 2015?)
#98 Robert Mehri Muntan (eerste race(s) van het seizoen)
Test: Jordan King

Sauber F1 Team
Coureurs:
#12 Felipe Nasr (contract t/m 2015)
#? Giedo van der Garde (contract t/m 2015)
Test: Rafaelle Marciello

bold = bevestigd

Ik pas deze nog wel aan als er uitspraak is in de zaak Van der Garde vs Sauber.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 11-03-2015 19:26:59 ]
pi_151052762
Met de bekendmaking van Sutil als reserverijder bij Williams, het akkoord tussen Sauber en Van der Garde en de bekendmaking van diverse 'development' rijders komen we tot het volgende overzicht.

Chassis: Mercedes F1 W06 Hybrid
Coureurs:
Test: Pascal Wehrlein (reserve)

Infinity Red Bull Racing
Chassis: Red Bull Racing RB11
Coureurs:
Test: Sebastian Buemi (reserve), Antonio Felix da Costa

Williams Martini Racing
Coureurs:
Test: Adrian Sutil (reserve), Susie Wolff, Alex Lynn

Scuderia Ferrari
Chassis: Ferrari SF15-T
Coureurs:
Test: #21 Esteban Gutierrez (reserve), Jean-Eric Vergne

McLaren Honda
Chassis: McLaren MP4-30
Motor: Honda RA615H Hybrid
Coureurs:
#22 Jenson Button (contract t/m 2015)
Test: #20 Kevin Magnussen (reserve), Stoffel Vandoorne

Coureurs:
Test: Steven Goldstein

Scuderia Toro Rosso
Chassis: Scuderia Toro Rosso STR10
Coureurs:
Test:

Lotus F1 Team
Chassis: Lotus E23 Hybrid
Coureurs:
Test: Jolyon Palmer (reserve), Carmen Jorda, Adderly Fong

Manor Marussia F1 Team
Chassis: Marussia MNR1
Coureurs:
#28 Will Stevens (contract t/m 2015)
#98 Robert Mehri Muntan (eerste race(s) van het seizoen)
Test: Jordan King

Sauber F1 Team
Coureurs:
Test: Rafaelle Marciello (reserve)
pi_151054190
Wie is die Goldstein bij FI dan?
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:13:33 #241
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151056102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:23 schreef Funzel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Goldstein

Schijnbaar een Colombiaan die zich voornamelijk in de GT wereld heeft bezig gehouden
pi_151056332
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:23 schreef Funzel het volgende:
http://www.grandprix247.c(...)-development-driver/
pi_152795331
Met de bekendmaking van Hamilton's drie-jarige contract bij Mercedes hebben we het volgende overzicht voor 2016:

Chassis: Mercedes
Motor: Mercedes-Benz
Coureurs:
#6 Nico Rosberg (contract t/m 2017)
#44 Lewis Hamilton (contract t/m 2018)

Infinity Red Bull Racing
Chassis: Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs:
#3 Daniel Ricciardo
#26 Daniil Kvyat

Williams Martini Racing
Chassis: Williams
Coureurs:
#19 Felipe Massa (contract t/m 2016)

Scuderia Ferrari
Chassis: Ferrari
Motor: Ferrari
Coureurs:

McLaren Honda
Chassis: McLaren
Motor: Honda
Coureurs:
#14 Fernando Alonso (contract t/m 2017)
#22 Jenson Button (contract t/m 2016)

Chassis: Force India
Coureurs:
#11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2016)

Scuderia Toro Rosso
Chassis: STR
Motor: Renault
Coureurs:
#33 Max Verstappen (meerjarig contract met Red Bull)
#55 Carlos Sainz (contract t/m 2015)

Lotus F1 Team
Chassis: Lotus
Coureurs:

Manor Marussia F1 Team
Chassis: Marussia
Coureurs:
#28 Will Stevens (contract t/m 2015)
#98 Robert Mehri Muntan

Sauber F1 Team
Chassis: Sauber
Coureurs:

Haas F1 Team
Chassis: Haas
Coureurs:
#?? TBA
#?? TBA

bold = bevestigd/contract voor 2016
  woensdag 20 mei 2015 @ 19:05:18 #244
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152797456
Zal ik 't dan zeggen? Vergne en Rossi bij Haas volgend jaar. Misschien, héél misschien, Gutiérrez. Afhankelijk van Haas hun verzekering euh sponsor inkomsten bedoel ambities...
pi_152799913
Rossi heeft al een contract bij Yamaha voor volgend jaar :P
pi_152800269
Als McLaren/Honda de motor/chassis integratie voor elkaar heeft en prestaties kan leveren, zou mij een nieuw Super Aguri verhaal niets verbazen.

Kijk hoe dicht Str op Rbr zit soms. Puur dezelfde motor/chassis combinatie, met iets mindere Aero.

Ik denk dat Haas ook weleens heel snel kan zijn, als zij eenzelfde soort constructie gebruiken met Ferrari.

Heeft Haas eigenlijk belangen in Mexico?
.
pi_152800588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:24 schreef Fer het volgende:
Als McLaren/Honda de motor/chassis integratie voor elkaar heeft en prestaties kan leveren, zou mij een nieuw Super Aguri verhaal niets verbazen.

Kijk hoe dicht Str op Rbr zit soms. Puur dezelfde motor/chassis combinatie, met iets mindere Aero.

Ik denk dat Haas ook weleens heel snel kan zijn, als zij eenzelfde soort constructie gebruiken met Ferrari.

Heeft Haas eigenlijk belangen in Mexico?
Haas heeft belangen over de hele wereld. Haas verkoopt CNC machines (computergestuurde machines gebruikt voor frezen, boren, zagen, etc.) en heeft dealers over de hele wereld zitten. Ook in Mexico.

Haas wil de F1 gebruiken om nog meer machines te kunnen verkopen.
pi_154417688
Gezien de geruchten de laatste tijd over het mogelijke vertrek van Raikkonen bij Ferrari, wordt het weer eens tijd om het Silly Season topic nieuw leven in te blazen.

Dus hier een overzicht van de geruchten tot nu toe.

Mercedes:
Zowel Lewis Hamilton als Nico Rosberg hebben nog meerjarige contracten bij het team en lijken ook volgend jaar gewoon bij Mercedes te blijven.

Infinity Red Bull Racing:
Het meest waarschijnlijke scenario is dat zowel Daniel Ricciardo en Daniil Kvyat ook volgend jaar gbij Red Bull rijden. Kvyat presteert de laatste tijd weer naar behoren en Ricciardo lijkt een contract te hebben waar hij niet onder uit kan, ondanks de interesse van Ferrari. Mocht een van beide coureurs toch vertrekken dan is een van de Toro Rosso coureurs de logische vervanger.

Williams Martini Racing:
Valtteri Bottas schijnt volgens de laatste geruchten naar Ferrari te vertrekken. Zijn contract bij Williams wordt afgekocht voor 12 miljoen euro. Ook Massa is, ondanks een optie voor volgend jaar, nog niet zeker bij dit team. Als vervangers worden onder andere Felipe Nasr, Nico Hulkenberg, Jenson Button en Stoffel Vandoorne genoemd. Laatstgenoemde zou dan met geld van McLaren hier gestald worden om ervaring op te doen.

Scuderia Ferrari:
Sebastian Vettel zit goed bij Ferrari, maar over Kimi Raikkonen is veel te doen. Raikkonen heeft nog een optie voor volgend jaar, maar het lijkt erop dat die niet gelicht gaat worden. Volgens de geruchten gaat Valtteri Bottas naar Ferrari als vervanger van Raikkonen. Mocht dit niet doorgaan, dan zijn andere namen die genoemd worden Nico Hulkenberg (die ook genoemd wordt voor één jaar omdat Bottas in 2017 goedkoper zou zijn), Daniel Ricciardo (die vast zou zitten bij Red Bull) en beide Toro Rosso coureurs Max Verstappen en Carlos Sainz.

McLaren Honda:
Fernando Alonso zit vast bij McLaren, maar Jenson Button schijnt een optie te hebben voor 2016, waarvan het nog maar de vraag is of die gelicht gaat worden. Als vervangers zijn beide McLaren junior coureurs Kevin Magnussen en Stoffel Vandoorne de logische keuze. Eventueel worden beide of een van beide coureurs bij een ander team gestald.

Sahara Force India F1 Team:
Sergio Perez heeft een contract voor volgend jaar en Vijay Mallya schijnt Nico Hulkenberg te willen behouden. Mocht Hulkenberg naar een ander team verkassen lijkt Mercedes junior Pascal Wehrlein de meest logische keuze om hem op te volgen.

Scuderia Toro Rosso:
Het meest waarschijnlijke is dat de huidige coureurs Max Verstappen en Carlos Sainz ook volgend jaar bij Toro Rosso rijden. Mocht een van beide coureurs promoveren naar het moeder team Red Bull dan komt een coureur uit het Red Bull opleidingsprogramma in aanmerking om in te stappen. Hiervan maakt GP2 coureur Pierre Gasly de meeste kans.

Lotus F1 Team
Zowel Pastor Maldonado als Romain Grosjean hebben een aflopend contract bij Lotus. En beiden zijn niet zeker van een plek voor volgend jaar. Volgens CEO Matthew Carter moeten beide coureurs wel presteren om hun zitje te behouden, ondanks het geld dat ze meebrengen. Testrijder Jolyon Palmer ligt op de loer om een van hen te vervangen mocht de mogelijkheid zich aandienen.

Manor Marussia F1 Team:
Op dit moment rijden Will Stevens en Roberto Mehri bij Manor, maar of ze volgend jaar hier nog rijden of dat er andere rijders komen is nog niet duidelijk. Geruchten gaan dat het team misschien verkocht wordt aan Amerikaanse investeerders, dus misschien dat er een Amerikaanse rijder (Alexander Rossi?) gaat rijden. Mogelijk is ook dat McLaren (Stoffel Vandoorne en Kevin Magnussen) of Ferrari (Rafaelle Marciello) een van hun junior coureurs hier stalt, zoals Ferrari voorgaande jaren ook al met Jules Bianchi deed.

Sauber F1 Team:
Na al het gedoe met Sauber rond de vele contracten met coureurs lijkt het wat rustiger geworden. Behalve het mogelijke vertrek van Nasr naar Williams zijn er weinig geruchten over de rijders voor volgend jaar. Marcus Ericsson zal gezien het geld dat hij meebrengt wel blijven en mocht Nasr vertrekken, dan kan mogelijk testrijder en Ferrari junior coureur Rafaelle Marciello instappen, iets wat Ferrari voor dit jaar al met Jules Bianchi van plan was.

Haas F1 Team
Haas is op zoek naar twee ervaren coureurs (nadat eerst gesproken werd over een ervaren coureur en een Amerikaanse rookie). Gezien de alliantie van Haas met Ferrari gaan de geruchten dat een van Ferrari's testrijders, Jean-Eric Vergne en Esteban Gutierrez, hoog op het lijstje staat. Daarnaast worden namen genoemd van Nico Hulkenberg, Felipe Nasr en Romain Grosjean. Alexander Rossi lijkt door dit nieuwe standpunt niet meer in beeld.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 19:02:53 #249
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_154421471
Gasly de belangrijkste kanshebber dus mocht een STR zitje vrij komen? Stoneman als andere RB-jr. in de FR3.5 laat een betere indruk op me achter dan Gasly in de GP2.
pi_154423801
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Gasly de belangrijkste kanshebber dus mocht een STR zitje vrij komen? Stoneman als andere RB-jr. in de FR3.5 laat een betere indruk op me achter dan Gasly in de GP2.
zou ik voor Stoneman gaan, Gasly vind ik niet indrukwekkend rijden..
pi_154426039
quote:
Sebastian Vettel zit goed bij Ferrari, maar over Kimi Raikkonen is veel te doen. Raikkonen heeft nog een optie voor volgend jaar, maar het lijkt erop dat die niet gelicht gaat worden. Volgens de geruchten gaat Valtteri Bottas naar Ferrari als vervanger van Raikkonen. Mocht dit niet doorgaan, dan zijn andere namen die genoemd worden Nico Hulkenberg (die ook genoemd wordt voor één jaar omdat Bottas in 2017 goedkoper zou zijn), Daniel Ricciardo (die vast zou zitten bij Red Bull) en beide Toro Rosso coureurs Max Verstappen en Carlos Sainz.
Hulkenberg schijnt niet constant genoeg te zijn en Ferrari schijnt geen twee Duitsers te willen, Vettel zal vast Ricciardo niet weer naast zich willen, en het kamp Verstappen heeft gesprekken al ontkend. Blijft dus Bottas over. (Al zou het me gezien de recente aankoopgeschiedenis van Ferrari amper verbazen als ze Massa terug zouden halen, mocht hij bij Williams moeten vertrekken...)
pi_154431731
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Het is maar de vraag of beiden genoeg Superlicentie punten halen. Gasly moet er nog 5 (dus minimaal 7de worden in de GP2 en hij staat nu 7de) en Stoneman moet er nog 20 (dus minimaal 3de worden in de FR 3.5 en hij staat nu 4de). Op basis hiervan geef ik Gasly meer kans.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 08:19:26 #253
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_154433560
Ow ja, die kut punten :') vergeet 't elke keer weer :@
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 juli 2015 @ 10:18:43 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154434278
Punten werden toch weer afgeschaft? :{

*doet iets met TT*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_154434297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Nee aangepast dacht ik.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 10:49:21 #256
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154434558
Aangepast idd.
pi_154434862
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 10:18 schreef Nattekat het volgende:

*doet iets met TT*
Thanks!

En punten zijn aangepast. Meer klassen toegevoegd, zoals DTM en WTCC en iets realistischer.

http://www.f1fanatic.co.u(...)cence-points-change/
  zaterdag 18 juli 2015 @ 11:33:39 #258
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_154435081
Hier de gereviseerde lijst met rijders die punten hebben:

donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:45 #259
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_154567820
NobleF1 twitterde op donderdag 23-07-2015 om 12:06:18 #F1 driver market starts falling in to place. .@SauberF1Team confirms @FelipeNasr and @Ericsson_Marcus staying for 2016. reageer retweet
Alsof contracten daar gelden _O-
pi_154569414
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 11:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier de gereviseerde lijst met rijders die punten hebben:

[ afbeelding ]
Beetje kort lijstje. Dit zijn de coureurs die er op vooruit zijn gegaan. In totaal hebben 275 coureurs punten. De volledige lijst staat hier.
pi_155211079
quote:
Jean-Eric Vergne dicht zichzelf goede kansen toe op een racezitje bij het Haas F1-team, dat volgend jaar in de Formule 1 debuteert. De Fransman reed de afgelopen drie seizoenen voor Scuderia Toro Rosso, waar dit jaar geen plek meer voor hem was door de komst van Max Verstappen en Carlos Sainz Jr.

Vergne ging daarna racen in de Formula E en werd testcoureur bij Ferrari, dat motoren levert aan Haas en het team ook op andere vlakken technisch ondersteunt. Door die link zou hij een voorname kandidaat zijn voor een racestoeltje bij de nieuwe formatie. Om diezelfde reden wordt ook Esteban Gutierrez als kanshebber gezien op een racerol bij Haas. De Mexicaan is dit jaar reservecoureur bij Ferrari, na twee seizoenen voor Sauber te hebben geracet. Een andere coureur die sinds kort in verband wordt gebracht met het Amerikaanse Formule 1-project is Nico Hülkenberg, die na twee jaar bij Force India mogelijk toe is aan een nieuwe uitdaging.

"Er zijn drie kandidaten en twee stoeltjes", zegt Vergne, die onlangs zijn handtekening plaatste onder een nieuw racecontract in de Formula E, tegen Motorsport.com. "Laten we zeggen dat ik een redelijk goede kans maak op een plekje bij Haas. Hoe het daarna verder moet met de Formula E, daar is het nu nog te vroeg voor om het over te hebben. Mocht er een Formule 1-kans komen, dan zijn er twee raceweekenden die clashen. Ik weet nog niet hoe dat moet worden opgelost, maar het is in elk geval een probleem dat ik graag zou hebben!"
Vergne zou ik een prima optie vinden, liever hem dan Guti persoonlijk.
pi_155211510
Tof.. Coureur die zeker wel in de F1 thuishoort, snel, beetje kleurloos, maar een 2e kans verdient ie zeker!
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:43:51 #263
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155214430
Mee eens, veel liever vergne die echt kan racen tov gutierrez met zijn centjes.
pi_155219296
Schat Vergne hoger in dan Kvyat, maar ik denk dat er meer blikjes RB te verkopen vielen in Rusland dan la douce France.
.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:10:49 #265
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_155220015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Schat Vergne hoger in dan Kvyat, maar ik denk dat er meer blikjes RB te verkopen vielen in Rusland dan la douce France.
jij begrijpt14.gif
pi_155237177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:43 schreef Rossdale het volgende:
Mee eens, veel liever vergne die echt kan racen tov gutierrez met zijn centjes.
Ja denk ik ook wel, Guti heeft in twee jaar echt geen deuk in een pakje boter gereden.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:12:09 #267
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155239868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Beetje kort lijstje. Dit zijn de coureurs die er op vooruit zijn gegaan. In totaal hebben 275 coureurs punten. De volledige lijst staat hier.
Montoya komt er gewoon 30 te kort...
Zouden ze niet in moeten vullen dat zodra je in de Indycar of het WEC als je daarin in de top 10 kan rijden dan je dan mee kan?
Ook de kampioen van de WTCC komt te kort :')

Denk dat nu veel pay-drivers zitjes bij Dams of ART gaan kopen om maar punten te kunnen halen.
N/A
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:21:30 #268
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_155241354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zouden ze niet in moeten vullen dat zodra je in de Indycar of het WEC als je daarin in de top 10 kan rijden dan je dan mee kan?

dat gehele puntensysteem is zo achterlijk als de koe zijn keutels. Waarom krijgt alleen LMP1 punten voor de superlicentie, en de rest van de WEC rijders niet? Dat ze amateur rijders niets geven is een ander punt, maar daar valt een uitzondering te maken door te zeggen dat zij niet scoren omwille van hun zilveren of bronzen licentie ofzo.
Hoe komt het dat Formule E de kampioen direct een licentie krijgt, en de 2de of 3de finish er zelfs nog geen punten.
Zoveel zeik maken om Verstappen die rechtstreeks van F3 naar F1 gaat, maar ondertussen wel de kampioen van F3 de benodigde 40 punten geven. Wat nu als een autosportrookie dat kampioenschap alsnog wint? Geen F1 licentie, want dan gaan ze weer zeuren over de minimum 2 jaar race-ervaring.
Kortom: bagger....
pi_155245171
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Denk dat nu veel pay-drivers zitjes bij Dams of ART gaan kopen om maar punten te kunnen halen.
Omdat hij alleen vorig jaar IndyCar heeft gereden. NASCAR telt niet mee. Als hij kampioen wordt of tweede dit jaar heeft hij voldoende punten in twee seizoenen bij elkaar gereden.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:04:34 #270
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155260509
De puntentelling is vaag.
Ze moeten gewoon alle Main klasses (dtm, Indycar wec, wtcc, motogp wat mij betreft) als je daarin de top 10 finisht ben je goed genoeg.

Ze moeten de pay drivers buiten houden maar talenten moeten ze vrij baan geven.

Dat ze dit doen omdat een talent erg snel komt vind ik jammer. Ze hadden dit moeten doen met dat gedoe toen omtrent Sirotkin of nu rond die Carmen Jorda.
N/A
pi_155267436
Sirotkin kan nog best wel een potje sturen hoor, doet het dit seizoen helemaal niet verkeerd.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:35:17 #272
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_155272394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:01 schreef Funzel het volgende:

[..]

Vergne zou ik een prima optie vinden, liever hem dan Guti persoonlijk.
ik ga er al sinds het begin van het huidige seizoen vanuit dat het Vergne en Alex Rossi gaan worden. Ondanks dat Haas al diverse rijders, incl. Rossi, zogezegd uitgesloten heeft....
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:54:35 #273
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155272914
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik ga er al sinds het begin van het huidige seizoen vanuit dat het Vergne en Alex Rossi gaan worden. Ondanks dat Haas al diverse rijders, incl. Rossi, zogezegd uitgesloten heeft....
Ik hoop het, zou een mooi duo zijn :Y
pi_155274010
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:04 schreef nils7 het volgende:
De puntentelling is vaag.
Ze moeten gewoon alle Main klasses (dtm, Indycar wec, wtcc, motogp wat mij betreft) als je daarin de top 10 finisht ben je goed genoeg.

Ze moeten de pay drivers buiten houden maar talenten moeten ze vrij baan geven.

Dat ze dit doen omdat een talent erg snel komt vind ik jammer. Ze hadden dit moeten doen met dat gedoe toen omtrent Sirotkin of nu rond die Carmen Jorda.
Dit slaat nergens op. Hooguit kan je een beetje leuk meedoen in een toerwagen. Niet iedereen is Phil Hill(of was het Hailwood), Cecotto of Valentino Rossi.
pi_155277565
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:32 schreef Beach het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Hooguit kan je een beetje leuk meedoen in een toerwagen. Niet iedereen is Phil Hill(of was het Hailwood), Cecotto of Valentino Rossi.
John Surtees.
  dinsdag 1 september 2015 @ 13:20:02 #276
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155731735
De Hulk heeft een nieuw contract getekend bij Force India voor zowel het 2016 als 2017 seizoen ^O^

http://po.st/4zmLum
pi_155731831
Ziet er naar uit dat er weinig verandert dit jaar.

Mercedes, Ferrari, Red Bull, Toro Rosso, Sauber, Force India en Williams lijken met dezelfde rijders te gaan rijden.

Bij McLaren is Button niet zeker en zou vervangen kunnen worden door Magnussen of Vandoorne.
Bij Lotus is Maldonado bij een eventuele overname van Lotus door Renault niet meer zeker.
En verder zijn alleen de coureurs bij Manor en Haas nog onbekend (al zou Gutierrez bijna overeenstemming met Haas F1 hebben).

Verder zou Manor Mercedes gevraagd hebben om motoren (in ruil voor een stoeltje voor Wehrlein?) voor 2016.
pi_155732502
Staan er nog Amerikanen in de coulissen voor Haas?
.
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:32:50 #279
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155733187
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:59 schreef Fer het volgende:
Staan er nog Amerikanen in de coulissen voor Haas?
Alexander Rossi wellicht, schijnbaar wordt Josef Newgarden ook genoemd.

Al weet ik niet of die volgens dat gare puntensysteem uberhaupt in aanmerking kan komen voor een superlicentie

[ Bericht 15% gewijzigd door Rossdale op 01-09-2015 14:39:16 ]
pi_155733350
Ook Marco Andretti, maar zowel Andretti als Newgarden hebben niet genoeg punten voor een superlicentie.
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:45:53 #281
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155733440
Andretti en Rossi bij Haas zou perfect zijn :D

Twee Amerikanen met een Italiaans klinkende achternaam, leuk voor de samenwerking van het Amerikaanse Haas met het Italiaanse Ferrari _O-
pi_155733560
Ze zullen niet beide bij Haas gaan rijden. Sowieso een ervaren rijder zoals Gutierrez of Vergne. En daarnaast misschien een Amerikaan.
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:56:14 #283
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155733601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
Ze zullen niet beide bij Haas gaan rijden. Sowieso een ervaren rijder zoals Gutierrez of Vergne. En daarnaast misschien een Amerikaan.
Ik vermoed Gutierrez en Rossi, wellicht Newgarden of Andretti als testrijder

Ik hoop echter op Vergne en Marciello, met Rossi als testrijder
pi_155735443
The fixer.
Bernie Ecclestone heeft onlangs de salarissen van de circa 400 Lotus-medewerkers betaald en de kwestie Charles Pic opgelost om ervoor te zorgen dat het praktisch failliete team niet de race op Monza mist, terwijl Renault op het punt staat de boel over te nemen...

Ecclestone: "I thought I should cover the wages of the people there to make sure they were all right and so that Lotus would at least get to Spa and, hopefully, to Italy. But they really need to make progress with Renault now to make sure everything is okay."

Rook, vuur en motordeals.
Zodra Renault bekend zal maken dat het daadwerkelijk Lotus koopt en als fabrieksteam terugkeert in de F1, wordt een domino-effect verwacht. Red Bull en Mercedes zijn in gesprek over motoren, maar Toto Wolff laat namens de Duitsers weten dat het nog geen done deal is. "Ons succes is het resultaat van hard werken en enorme investeringen door Daimler. We hebben onze suprematie samen opgebouwd, terwijl er nu een team [Red Bull] is dat heeft besloten zijn partner te verlaten. Dat is een totaal andere filosofie dan de onze. Er is dan ook nog niets besloten, omdat we niet zo zeer naar de mogelijke voordelen kijken, als wel naar de negatieve aspecten." Met andere woorden: bij Mercedes zijn zijn ze zich zeer bewust van hoe de teamleiding van Red Bull na vier wereldtitels openlijk Renault de grond intrapt sinds het minder gaat.

Ondertussen berichten Italiaanse media dat als Renault Lotus koopt Toro Rosso (weer) met Ferrari-motoren zal gaan rijden en dat - zoals we al eerder suggereerden - Ferrari als onderdeel van die deal een optie op of zelfs meteen een concreet contract met Max Verstappen (foto) krijgt voor 2017. Tevens zijn er geruchten over deals tussen Mercedes en Manor en tussen Force India en Renault. Kortom, het silly season is in volle gang!

Aldus RTL GP Magazine.
pi_155736427
Denk dat het spannender is welke motor er in een wagen zit dan welke coureur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 17:11:48 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155736466
Bernie _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_155736996
Krijg wel een beetje het idee dat Renault gewoon wacht tot Lotus omvalt en ze goedkoop de restjes over kunnen nemen zo.
pi_155737433
Dat niet alleen, de grootste aandeelhouder van Lotus (en dat is niet Lopez, maar Britse vastgoed ontwikkelaar Andrew Ruhan) schijnt niet zo'n trek te hebben in het aanbod van Renault.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 17:58:52 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155737471
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:57 schreef sasquatsch het volgende:
Dat niet alleen, de grootste aandeelhouder van Lotus (en dat is niet Lopez, maar Britse vastgoed ontwikkelaar Andrew Ruhan) schijnt niet zo'n trek te hebben in het aanbod van Renault.
Hebben die niet beiden een 50% (of iets minder) aandeel?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_155737700
Waarom zou Force India in godsnaam overstappen? Vanaf het begin werkt de samenwerking erg goed, met een beperkt budget loopt het team regelmatig met de top 10 mee.
.
pi_155737758
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hebben die niet beiden een 50% (of iets minder) aandeel?
Nee, Ruhan heeft sinds 2014 de controle over Renault doordat hij er meer in geïnvesteerd heeft dan Lopez (lees Genii) en waarschijnlijk dus meer aandelen heeft. Hij heeft dan ook Matthew Carter aangesteld om de boel te leiden.
Sowieso is 10% in handen van Russen van Yotafon (nu onderdeel van Megafon)

Maar het kan goed zijn dat hierdoor Lotus 'in administration' gaat (op 9 september is de hoorzitting) en Renault dan alsnog het team goedkoop in handen kan krijgen. Dezelfde curatoren als bij Marussia zouden dit dan begeleiden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:07 schreef Fer het volgende:
Waarom zou Force India in godsnaam overstappen? Vanaf het begin werkt de samenwerking erg goed, met een beperkt budget loopt het team regelmatig met de top 10 mee.
Renault zou in gesprek zijn geweest met Force India over een overname als de deal met Lotus niet zou lukken.
pi_155737849
Sowieso is dat hele getouwtrek om de motoren gebonden aan het feit dat een leverancier maar aan 4 teams mag leveren.

Mocht Renault Lotus overnemen, dan komt er 1 motor bij Mercedes vrij waarvoor twee gegadigde teams zijn: Manor en Red Bull. Als Red Bull Mercedes motoren krijgt, kan Ferrari Toro Rosso niet leveren, die moeten dan of bij Renault blijven of Honda motoren nemen.

Gaat Manor met Mercedes motoren rijden, dan kan Ferrari aan Red Bull leveren, maar wederom niet Toro Rosso.

De enige andere oplossing is dat nog een team met Renault motoren gaat rijden (en hier komt Force India weer om de hoek kijken) waardoor zowel Manor als Red Bull met Mercedes motoren kunnen rijden en Ferrari aan Toro Rosso kan leveren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 18:15:27 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155737904
Waarom zou Ferrari niet aan TR kunnen leveren als RB Mercedes neemt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_155737937
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zou Ferrari niet aan TR kunnen leveren als RB Mercedes neemt?
Omdat ze al leveren aan Ferrari, Sauber, Manor en Haas.
pi_155737969
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan flikkeren ze Sauber maar buiten.

Ik ben wel een beetje klaar met die frigide kut :r
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 september 2015 @ 18:19:03 #296
Maffe Fries
pi_155737997
Met Van der Garde erin was dat hok echt niet sneller gegaan :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 18:20:05 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155738024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze hebben zelf al aangegeven volgend jaar RB te willen voorzien. Daar zit vast ook wel wat achter.

Sowieso achterlijk die regel; nu moeten teams verplicht Renault nemen...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_155738093
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze hebben zelf al aangegeven volgend jaar RB te willen voorzien. Daar zit vast ook wel wat achter.

Sowieso achterlijk die regel; nu moeten teams verplicht Renault nemen...
Geldt alleen voor teams die zelf een motor produceren. Dat is om te voorkomen dat een team te machtig wordt en een blok gaat vormen tegen de FIA. Een onafhankelijke leverancier (wat Renault nu nog is) mag wel aan meer teams leveren.
pi_155738228
Ik heb weer een kort overzicht gemaakt van de laatste geruchten.

Met het verlengen van het contract van Hulkenberg bij Force India tot en met 2017 valt weer een puzzelstukje op zijn plaats. Zoals het er nu naar uitziet blijven de line-ups van Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, Toro Rosso en Sauber onveranderd.

Door de geruchten over een mogelijke overname van Lotus door Renault, staan de contracten van de eerder bevestigde coureurs Grosjean en Maldonado op losse schroeven. Grosjean lijkt wel behouden te blijven maar Maldonado zou op zoek moeten naar een nieuwe werkgever. Sergio Perez, die al een contract had voor 2016 bij Force India, lijkt belangrijkste gegadigde om in dat geval Maldonado te vervangen. Dit opent voor Maldonado de mogelijkheid om zijn heil bij Force India te zoeken, al wordt daar ook Pascal Wehrlein genoemd. Mercedes wil zijn jongeling graag in 2016 in de F1 laten rijden.

Ook bij Haas zou Maldonado mogelijk onderdak kunnen vinden, naast Esteban Gutierrez of Jean-Eric Vergne, die beiden in onderhandeling zijn met Haas F1. Dat team spreekt met zo'n 10 coureurs waaronder Amerikanen Alexander Rossi en Marco Andretti en anderen gegadigden zoals Max Chilton.
Zelfs Kevin Magnussen wordt genoemd, omdat hij geen jaar zonder racen meer wil en waarschijnlijk niet kan wachten totdat McLaren een beslissing neemt omdat dat wel eens te laat kan zijn om in de F1 te rijden. McLaren's beslissing hangt af of Button behouden wordt of niet. Hij lijkt te duur te zijn voor de renstal waarvan de resultaten tegenvallen en er nog steeds geen hoofdsponsor is. Mogelijke vervanger van Button is of Magnussen of Stoffel Vandoorne.

Over de coureurs van Manor is weinig bekend, behalve dat Manor Mercedes om motoren heeft gevraagd, mogelijk in ruil voor een stoeltje voor Pascal Wehrlein. Mocht die deal niet doorgaan en Manor met Ferrari motoren blijven rijden zou Ferrari zijn junior Rafaelle Marciello daar kunnen stallen (in ruil voor korting op de motoren, zoals ze eerder met Bianchi gedaan hebben).
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:47:03 #300
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155738643
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:07 schreef Fer het volgende:
FI heeft ook weinig geld. Renault raakt alle klanten kwijt, wellicht verkopen ze hun unit voor een prikkie?

De motor wordt steeds beter de komende jaren dus waarom niet?
pi_155754591
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')