Gerucht gaat dat hij en Ferrari aan het steggelen zijn over een afkoopsom. Alonso wil dat Ferrari hem afkoopt omdat ze Vettel hebben gecontracteerd, terwijl hij nog een contract heeft en Ferrari wil dat hij het contract afkoopt omdat hij het team gaat verlaten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:10 schreef RingBewoner het volgende:
Vind het wel erg vervelend worden dat Alonso zo lang wacht met iets duidelijk te maken. Beetje flauw.
Ongetwijfeld dat het meespeelt maar hij gaat, als hij gaat, zeer waarschijnlijk naar McLaren ten kostte van Button en ik gun Button een mooi afscheid en niet na Abu Dhabi nog eens kleurloos aan de kant geschoven worden, hij verdient meer.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat hij en Ferrari aan het steggelen zijn over een afkoopsom. Alonso wil dat Ferrari hem afkoopt omdat ze Vettel hebben gecontracteerd, terwijl hij nog een contract heeft en Ferrari wil dat hij het contract afkoopt omdat hij het team gaat verlaten.
Als hij die 30m van Ferrari ook nog krijgt heeft hij volgend jaar wel een leuk jaarsalaris van circa 80 miljoen, komt hij de winter wel mee door.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Klinkt erg logisch, dat Alonso kans maakt op 30M van Ferrari. Maar dan moet hij nog niet bij McLaren getekend hebben, dat maakt zijn taak zaak slechter natuurlijk.
Hij heeft nog niet getekend bij McLaren, Boullier geeft hem nog tot de race van Abu Dhabiquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Klinkt erg logisch, dat Alonso kans maakt op 30M van Ferrari. Maar dan moet hij nog niet bij McLaren getekend hebben, dat maakt zijn taak zaak slechter natuurlijk.
Terwijl Alonso zegt dat hij geen weet heeft van een deadline, onze bebaarde politicus-coureur.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij heeft nog niet getekend bij McLaren, Boullier geeft hem nog tot de race van Abu Dhabi
http://formule1.nl/nieuws(...)moet-snel-beslissen/
quote:Force India have exercised option on Perez - Mallya
Nov 7 (Reuters) - Force India have exercised an option on Mexican driver Sergio Perez for next year and are negotiating a contract extension for 2016, the Formula One team's co-owner Vijay Mallya said on Friday.
"I have a two-year contract with Sergio Perez," the principal told reporters at the Brazilian Grand Prix.
"There is nothing to hide. The possibility came of extending Checo's contract into 2016 as well. That is what is under negotiation.
"We are talking about one additional year. We had an option that was signed as part of his original contract, we have exercised the option."
Perez, who joined from McLaren before the start of the season, has said for several races that he expects to stay at Force India but a contract had yet to be signed.
While that may have misled some, Mallya said the Mexican was not wrong in talking about a new contract because it would effectively be a different deal if 2016 was added in.
Perez told reporters on Thursday that he hoped to finalise everything very soon but "nothing is confirmed yet".
"I am really surprised it has taken this long but it's just a process," he added. "The negotiations have gone slowly. I really hope we can sort things out by the next race."
Asked what the hold up was, Perez said he remained fully committed to the team but there were some changes he wanted made.
"I know (the team's) prospects and think we can do a strong year and improve what we have done this year into the second year," he said.
"I obviously want to establish myself a little bit in the team in the second year. That is my target. I cannot give you too many details. All I am asking for is a couple of changes and I hope I can get them."
Mexico is returning to the Formula One calendar next year for the first time since 1992 with Perez looking likely to be the country's only driver after Sauber decided not to renew Esteban Gutierrez's deal.
Mercedes-powered Force India are sixth in the championship and challenging McLaren for fifth.
Wie en wie?quote:Op zaterdag 8 november 2014 13:46 schreef Fer het volgende:
Spaanse krant meld nu dat er een deal is tussen Alons en Macca.
http://as.com/diarioas/2014/11/08/english/1415435759_394884.html
Sutil en VdG zouden prima zijn geweest.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:18 schreef Geralt het volgende:
Vanmiddag in de voorbeschouwing vertelde Jos dat hij met VDG gepraat had en dat die hem verteld had dat hij een contract voor volgend jaar had.
Volgens mij is dat nog nergens echt bevestigd geweest in de media. Als VGD het tegen Jos verteld en Jos tegen Olav dan geloof ik wel dat het zo is. VDG heeft er niks aan om erover te liegen tegen Jos en Jos heeft er geen enkel gewin bij om zo een verhaal te verzinnen.
Benieuwd hoe dat af gaat lopen. Waarschijnlijk met een rechtzaak of schikking lijkt me. Ook voor Sutil. Maarja, die centen zit je niet op te wachten als je wilt racen natuurlijk.
Ik vind het nog altijd erg jammer dat zo een team zover afgezakt is dat dergelijke keuzes klaarblijkelijk noodzakelijk zijn
Maar die had nog geen contract voor zover wij weten.quote:Op zondag 9 november 2014 01:06 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sutil en VdG zouden prima zijn geweest.
We vergeten overigens met zn allen nog wel Gitaarles die ook buiten de boot valt..
Dat ik HHF nog steeds een lul vind omdat ie Jos zn stoeltje inpikte toenquote:
dat neem ik Arrows kwalijk. Niet Heinz. Is menselijk wat hij deed.quote:Op zondag 9 november 2014 09:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat ik HHF nog steeds een lul vind omdat ie Jos zn stoeltje inpikte toen
Zeg je dat nu ook over Nasr dan?quote:Op zondag 9 november 2014 09:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat ik HHF nog steeds een lul vind omdat ie Jos zn stoeltje inpikte toen
Uiteraardquote:Op zondag 9 november 2014 09:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zeg je dat nu ook over Nasr dan?
Zeg het dan ook!quote:
Dank Uquote:
Hij had het ook al tegen Hulkenberg verteld vorige week. Die was ool verbaasd dat Nasr bekend gemaakt werd.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:18 schreef Geralt het volgende:
Vanmiddag in de voorbeschouwing vertelde Jos dat hij met VDG gepraat had en dat die hem verteld had dat hij een contract voor volgend jaar had.
Volgens mij is dat nog nergens echt bevestigd geweest in de media. Als VGD het tegen Jos verteld en Jos tegen Olav dan geloof ik wel dat het zo is. VDG heeft er niks aan om erover te liegen tegen Jos en Jos heeft er geen enkel gewin bij om zo een verhaal te verzinnen.
Benieuwd hoe dat af gaat lopen. Waarschijnlijk met een rechtzaak of schikking lijkt me. Ook voor Sutil. Maarja, die centen zit je niet op te wachten als je wilt racen natuurlijk.
Ik vind het nog altijd erg jammer dat zo een team zover afgezakt is dat dergelijke keuzes klaarblijkelijk noodzakelijk zijn
Ik weet nog wel dat ik hem via zn site toen een boos bericht stuurde.quote:
Omdat wijlen Tom Walkinshaw wel zo'n aardige zakenman/teamleider was?quote:Op zondag 9 november 2014 11:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik hem via zn site toen een boos bericht stuurde.
Dat heb ik ook gedaanquote:Op zondag 9 november 2014 11:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik hem via zn site toen een boos bericht stuurde.
Van der Garde bij Porsche LMP1. Zou wel tof zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 13:51 schreef Meike26 het volgende:
DTM zou mooi zijn, ik denk eerlijk gezegd dat hij snel richting Doornbos zijn carrière gaat ; uit de autosport
Het is wel zo'n carrière ventje die voor Boekhoorn presentaties kan leiden. Ik hoop dat hij richting LeMans gaat. Wel een rijder die goed in het endurance racen past denk ik.
Gaat niet gebeuren. Alle Porsche rijders hebben al bijgetekend voor volgend jaar, en als ze al nieuwe rijders zoeken (Voor een eventuele derde auto op Le Mans) gaan ze eerst bij hun eigen GT rijders kijken, hebben ze al aangegeven.quote:Op zondag 9 november 2014 13:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van der Garde bij Porsche LMP1. Zou wel tof zijn.
Geen idee, maar 55 teams om uit te kiezen voor Le Mans toch?quote:
Zolang die allemaal blijven en de nieuwe aanwas uit de jeugd van die drie merken komt blijft er weinig plek over. Bovendien zijn er weinig ex-F1 coureurs die het echt goed doen in het DTM.quote:Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef Funzel het volgende:
Oude rotten valt toch wel mee? Gewoon mannen die daar al jaren voorin mee doen, zoals Paffet, Ekström en Scheider.
quote:“Fernando is one of the best drivers,” he said. “With Hamilton and Vettel, he is on the let’s say ‘A-list’ of drivers. We have talked to all three and I would like to have Fernando or Lewis because Vettel is already in Ferrari.”
Over Honda:quote:Fascinatingly, he also hinted that Spanish sponsors could accompany Alonso to Woking.
Asked specifically about Santander or Movistar, Boullier laughed: “Santander, Madrilena … there are no serious negotiations, but if they want to come, there is no problem!”
http://www.gptoday.com/fu(...)_Honda_in_Abu_Dhabi/quote:And the first growl of Honda V6 power could be heard later this month, as McLaren has been hard at work mating the Japanese manufacturer’s 2015 engine to an interim car.
It could run at the post-Abu Dhabi test.
“For logistical reasons we have until 15 or 16 November (to decide),” said Boullier, “but we are getting ready to test and monitor the systems and it could be in Abu Dhabi.”
Yamaha als Rossi met pensioen gaat.quote:Op zondag 9 november 2014 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
By the way: waar zien jullie Van der Garde volgend jaar rijden? WTCC? WEC? Indy? DTM?
Die zie ik eerder terecht komen in 'n G-drive of OAK LMP2, of dat in het WEC is of de ELMS laat ik even in het midden dan. Maar de LMP1 is gesloten voor hem, die zijn allemaal al voorzien voor de toekomst, tenzij er een gerespecteerd oud-F1 rijder (lees Button) op de deur klopt. WTCC zie ik niet snel gebeuren, daar is Coronel al vertegenwoordigt met McGregor en ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren. DTM is zoals aangehaald ook vastgeroest qua stoelendans. En ik denk persoonlijk dat GvdG geen interesse heeft in Indy.quote:Op zondag 9 november 2014 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
By the way: waar zien jullie Van der Garde volgend jaar rijden? WTCC? WEC? Indy? DTM?
In de spits bij NEC dan..?quote:Op zondag 9 november 2014 16:22 schreef Sinister-D- het volgende:
ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren.
Hm. Klinkt wel redelijk ja...quote:Op zondag 9 november 2014 16:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die zie ik eerder terecht komen in 'n G-drive of OAK LMP2, of dat in het WEC is of de ELMS laat ik even in het midden dan. Maar de LMP1 is gesloten voor hem, die zijn allemaal al voorzien voor de toekomst, tenzij er een gerespecteerd oud-F1 rijder (lees Button) op de deur klopt. WTCC zie ik niet snel gebeuren, daar is Coronel al vertegenwoordigt met McGregor en ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren. DTM is zoals aangehaald ook vastgeroest qua stoelendans. En ik denk persoonlijk dat GvdG geen interesse heeft in Indy.
Ooooofff, waar ik nu ineens aan denk, maar dan moet Giedo snel gaan schakelen: Nissan maakt ook hun LMP1 debuut in 2015. Maar dat is eerder ijdele hoop dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren. Die gaan eerder rijders uit het LMP2 programma halen, en dan blijft er uiteindelijk weer maar een plaatsje open voor Giedo in de P2 klasse.....quote:Op zondag 9 november 2014 16:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Klinkt wel redelijk ja...
Da's wel even slikken dan, van F1 naar de LMP2.
Hm. Voor een net-niet F1-coureur... Zou kunnen. Ik zou het wel een mooie stap vinden.quote:Op zondag 9 november 2014 16:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ooooofff, waar ik nu ineens aan denk, maar dan moet Giedo snel gaan schakelen: Nissan maakt ook hun LMP1 debuut in 2015. Maar dat is eerder ijdele hoop dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren. Die gaan eerder rijders uit het LMP2 programma halen, en dan blijft er uiteindelijk weer maar een plaatsje open voor Giedo in de P2 klasse.....
Nogmaals, das meer hoop dan dat het werkelijkheid gaat worden.quote:Op zondag 9 november 2014 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Voor een net-niet F1-coureur... Zou kunnen. Ik zou het wel een mooie stap vinden.
O, ik snap wel dat het wishful thinking is. Ik droom gewoon graag mee.quote:Op zondag 9 november 2014 16:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nogmaals, das meer hoop dan dat het werkelijkheid gaat worden.
Nissan levert een x-aantal teams motoren in de LMP2, daar zullen die wel een keuze uit kunnen maken. Ze hebben hun eigen GT-academy, waar Jann Mardenbrough toch wel de bekendste en succesvolste van is. Die gaat vast en zeker een zitje krijgen, juist omdat ie Le Mans al kent vanuit het LMP2 en close racing niet onbekend is door GP3. En dan hebben ze nog rijders gehad die in het Deltawing-programma hebben meegereden, daar zal ook wel de een of andere rijder van mogen instappen. En als Button geen zitje meer heeft in de F1 zal die hier wel terecht kunnen, want (volgens Meike26 logica) die is enorm populair in Japan. Uiteraard gaat er nog een voor ons onbekende Japanner mogen instappen.
Samengevat: ik denk dat er voor Giedo ook al geen plaats gaat zijn.
Ik typ gewoon graagquote:Op zondag 9 november 2014 16:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, ik snap wel dat het wishful thinking is. Ik droom gewoon graag mee.
voor zover ik begrijp moeten ze er wel bij zijn want als ze voor het eind van het seizoen uitvallen lopen ze ook hun prijzengeld mis.. en da's minstens 50 miljoen.quote:Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Marussia denkt dat ze er in Abu Dhabi 'gewoon' weer bij kunnen zijn: http://www.gpupdate.net/n(...)dhabi-weer-bij-zijn/
Daarom wil Caterham er ook graag bij zijn, om de tiende plek van Marussia over te kunnen nemen (Mits Marussia het niet haalt natuurlijk.)quote:Op zondag 9 november 2014 21:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
voor zover ik begrijp moeten ze er wel bij zijn want als ze voor het eind van het seizoen uitvallen lopen ze ook hun prijzengeld mis.. en da's minstens 50 miljoen.
quote:Op zondag 9 november 2014 16:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nogmaals, das meer hoop dan dat het werkelijkheid gaat worden.
Nissan levert een x-aantal teams motoren in de LMP2, daar zullen die wel een keuze uit kunnen maken. Ze hebben hun eigen GT-academy, waar Jann Mardenbrough toch wel de bekendste en succesvolste van is. Die gaat vast en zeker een zitje krijgen, juist omdat ie Le Mans al kent vanuit het LMP2 en close racing niet onbekend is door GP3. En dan hebben ze nog rijders gehad die in het Deltawing-programma hebben meegereden, daar zal ook wel de een of andere rijder van mogen instappen. En als Button geen zitje meer heeft in de F1 zal die hier wel terecht kunnen, want (volgens Meike26 logica) die is enorm populair in Japan. Uiteraard gaat er nog een voor ons onbekende Japanner mogen instappen.
Samengevat: ik denk dat er voor Giedo ook al geen plaats gaat zijn.
haphaphap, precies de logica waar ik het over hebquote:Op zondag 9 november 2014 22:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]![]()
Beetje flauw om het op mij alleen af te schuiven. Ik ben niet de enige die dit denkt. Zelfs de BBC haalt het meerdere keren per jaar aan. Als Jessica weer eens in beeld is, als het de GP is vóór het gp weekeinde in Japan, tijdens GP van Japan zelf en zo is het al jaren een bekend riedeltje.
En ja dan zijn er heel wat fans op Suzuka verkleed als de helm van Button, de auto van Button of als Button zelf.
Die geen punten kunnen halen voor iniedergeval het constructeurskampioenschap. Coureur weet ik niet.quote:Op zondag 9 november 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
EJ meldt net bij de BBC dat Bernie een deal heeft met Ferrari en Red Bull om drie auto's in te zetten om zo volgend jaar tot 20 auto's te komen.
Jups en geef ze eens ongelijk.quote:Op zondag 9 november 2014 21:27 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Daarom wil Caterham er ook graag bij zijn, om de tiende plek van Marussia over te kunnen nemen (Mits Marussia het niet haalt natuurlijk.)
Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet...quote:Op maandag 10 november 2014 06:58 schreef Toekito het volgende:
Wat is dat nou weer dat Caterham de negende plek krijgt als Marussia niet rijdt..haalt Caterham ineens punten door aanwezig te zijn? Als dat zo was hadden Super Augurk en HRT ook punten voor meedoen moeten krijgen.
Kromme regels. Punten hoor je op zondag te krijgen op moment dat dat zwart witgeblokt valt. Of in geval van ernstig gevaarlijk rijden van je concurrent een paar uur daarna achter de tafel. Maar liever niet.
Niets vreemd aan. Het team behoudt de behaalde punten en blijft 9de, maar het te verdelen geld gaat naar de eerstvolgende teams op de lijst. Dus Sauber krijgt het prijzengeld voor de 9de plek en Caterham voor de 10de plek (sowieso wordt het gebaseerd op de beste twee resultaten van de laatste drie jaar). En dat omdat Marussia aan het eind van het seizoen niet meer bestaat.quote:Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet...
Of Lauda in 1977, want die reed de laatste twee races niet, dus is Andretti alsnog tweevoudig kampioen...
Waardoor het voor de kleinere teams zoals Force India, Lotus en Sauber volgend jaar nog moeilijker wordt om punten te halen en de kans groter wordt dat ze Marussia en Caterham achterna gaan.quote:Op zondag 9 november 2014 23:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Die geen punten kunnen halen voor iniedergeval het constructeurskampioenschap. Coureur weet ik niet.
Na het ongeluk van Rindt is ingesteld dat de winnende coureur zelf de prijs moet komen ophalen op het gala om zich wereldkampioen te mogen noemen, daarom zal Jochen altijd de enige postume WK blijven..quote:Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet...
Of Lauda in 1977, want die reed de laatste twee races niet, dus is Andretti alsnog tweevoudig kampioen...
quote:Fernando Alonso's switch to the McLaren Formula 1 team is set to be confirmed before the Abu Dhabi Grand Prix, once the team knows who his team-mate will be.
Sources close to the Woking-based outfit have revealed that Alonso has now finalised a big-money move from Ferrari to McLaren next year, renewing a partnership that ended prematurely in 2007 after a tumultuous campaign.
His decision to accept McLaren's overtures has, however, forced the team into making a difficult decision between Jenson Button and Kevin Magnussen for the seat alongside him.
The closeness of their performances this year has left the team unable to come to a swift conclusion about who should line up alongside Alonso.
For while Magnussen has impressed with his pace this season, it is Button's higher scoring rate and experience, which would help development of the new Honda engine, that has left some senior figures believing it should go with him.
It is suggested that Alonso would prefer for Button to remain on board next year because it would help accelerate the team's push towards the front of the grid.
However, financial factors could also play a role in the decision, with Magnussen being a much cheaper option for the team.
BRAZIL PERFORMANCE A BOOST FOR BUTTON
Button did his chances of earning a new contract no harm in the Brazilian Grand Prix, coming home fourth behind the two Mercedes drivers and Felipe Massa's Williams.
It is understood that meetings will take place at Woking this week to finally settle whether it is Button or Magnussen who stays on board in 2015.
Button said at the weekend he is keeping focused on his driving, hoping it is enough to win over McLaren's bosses.
"I'm here to race [and] do the best job I can which is what I try and do every weekend," he said.
"Sometimes it doesn't work out but most of the time it does.
"All you've got to do is drive the car as fast as you can and carry yourself as well as you can. The rest isn't in your hands."
Confirmation of Alonso's 2015 plans will clear the way for Ferrari to finally go public that his replacement next year will be Sebastian Vettel.
As part of its settlement with Alonso to end his contract early, Ferrari agreed that it would not announce its 2015 line-up until the Spaniard had settled his future.
However, Red Bull's decision to go public at the Japanese Grand Prix that Vettel was leaving for Ferrari has meant his switch to Maranello became an open secret.
quote:Graeme Lowdon says Marussia can be on the grid in 2015 and says the team is even hopeful a rescue deal can be sorted out by the Abu Dhabi finale.
Lowdon, the president of the defunct Banbury outfit, says there are "very few things which need to be solved" in order to make the grid for the Yas Marina race, despite administrators winding the team up on November 7.
"I don't think I feel there's no way back," Lowdon told Sky Sports F1. "We are very competitive people and we will keep fighting until there is absolutely no chance at all. At the moment there's still very much a chance we can compete in 2015 and beyond, and indeed in Abu Dhabi. It's been a very busy weekend, we've worked very closely with Geoff Rowley, our administrator.
"We owe it to all of the guys who helped get us here, the fans, our drivers, to Jules [Bianchi], we owe it to everyone to ensure we do everything that we can to ensure that this team continues. It's a really great team, I think we have something to offer Formula One and we intend to keep pushing all the way.
"It's a very complex situation as these things tend to be. We've had to solve an awful lot of problems we were presented with and I think we've solved virtually all of those now, we're down to one or two pivotal things which need to happen and they could happen very, very quickly. There is a lot of interest from potential investors and if we can ensure we have a solid footing to move forward then we'll do so."
With an entry provisionally submitted for next season under the name Manor F1, Lowdon says the 2015 chassis was on schedule right up until the day the team ceased trading.
"[The focus is] not really about racing in Abu Dhabi, it's about ensuring our 2015 car is on schedule. Right up until Friday the design and manufacturer of that is on schedule and that's really, really important, perhaps more important than racing in Abu Dhabi. The commercial conditions that we all adhere to our quite rightly confidential but I think it's fairly widely reported that teams can miss three races and still continue. That said our focus would very much be on Abu Dhabi, we're a racing team and that's what we do, we race."
Wordt ontkend door Red Bull.quote:Op zondag 9 november 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
EJ meldt net bij de BBC dat Bernie een deal heeft met Ferrari en Red Bull om drie auto's in te zetten om zo volgend jaar tot 20 auto's te komen.
quote:...
Meanwhile, Christian Horner denied any agenda was at work and stated that Red Bull presently had no plans to field a third car.
When asked about the possibility of 3-car teams in 2015, F1 Commercial Rights Holder Bernie Ecclestone said that nothing had been agreed yet for next seaso
“No, not at all,” he said. “Certainly Red Bull’s position is that we want to see a full grid of two-car teams. We have an obligation, as do a couple of other teams, that if the numbers drop below a certain number then we will be required by the promoter to field a third car.
“The numbers haven’t dropped significantly low enough, and we haven’t been requested by the promoter to run a third car.
“It’s not something we’re planning; it’s not something that we’re pushing for. If we’re requested to do it then obviously we’ll have to look at it at that point.”
He added: “Personally, I’m not a big fan of three-car teams. It’s moving away from what Formula 1 should be.
“But if there’s no option, no alternative, then Red Bull have a commitment then, yes, we would have to field a third car.”
Wat een maffe regel.quote:Op maandag 10 november 2014 11:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Na het ongeluk van Rindt is ingesteld dat de winnende coureur zelf de prijs moet komen ophalen op het gala om zich wereldkampioen te mogen noemen, daarom zal Jochen altijd de enige postume WK blijven..
Ik hoop het. Na alles dit jaar gun ik het ze wel.quote:Op maandag 10 november 2014 12:19 schreef sasquatsch het volgende:
Marussia hoopt nog op redding.
[..]
Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:08 schreef Twieki het volgende:
Het is sowieso een erg mooi silly season.
Dat dachten we van dit silly season ook, want zowel Vettel als Alonso hadden nog een doorlopend contract, maar er een clausule is dat ze er vanaf konden als hun wagen te weinig presteerde.quote:Op zaterdag 15 november 2014 03:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten.
mwah, ik zie de boel bij Merc nog best ontploffen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 03:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten.
https://twitter.com/PorscheRaces/status/533546668797755392quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef nils7 het volgende:
Alonso is vandaag bij de WEC wedstrijd in Bahrein....
Te gast bij het Ferrari team. Wederom een hint dat Ferrari volgend jaar met 3 auto's gaat rijden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef nils7 het volgende:
Alonso is vandaag bij de WEC wedstrijd in Bahrein....
Want hij gaat Fisichella terughalen of zo..?quote:Op zaterdag 15 november 2014 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Te gast bij het Ferrari team. Wederom een hint dat Ferrari volgend jaar met 3 auto's gaat rijden.
Vettel, Raikonnen en Alonso die gewoon aanblijft (naar aanleiding van een bezoek aan AF Corsa blijkbaar).quote:Op zondag 16 november 2014 21:23 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Want hij gaat Fisichella terughalen of zo..?
quote:
het laatste dusquote:Op zondag 16 november 2014 22:40 schreef Meike26 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Bestaat dit ding echt, word het gemaakt of is het weer zo'n studie-render die nooit levenslicht gaat zien ?
*Hoopt op alles behalve het laatste
En dat 'ie dan Vettel ontslaatquote:Op maandag 17 november 2014 09:18 schreef nils7 het volgende:
Kan ook zijn dat Alonso heel ambitieus is en gewoon Ferrari koopt (staat in de etalage)
Gezien de moeite die Vettel heeft met Ricciardo denk ik eerder het omgekeerde.quote:Op maandag 17 november 2014 18:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, anders kan hij hem niet verslaan
xd
Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
McLaren is echt vies bezig.
Ze kunnen idd niet zeggen dat ze niet verder met Magnussen/Button willen gaan volgend seizoen...quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:32 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.
Zou wel een stunt zijn als McLaren 1 december aankondigt dat ze het wachten zat zijn en de contracten met Magnussen en Button verlengen..
Jup, 't is Alonso die de boel nu flink ophoudt met steeds aankondigen dat ie groot nieuws gaat brengen maar 't vervolgens niet brengt.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:32 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.
Zou wel een stunt zijn als McLaren 1 december aankondigt dat ze het wachten zat zijn en de contracten met Magnussen en Button verlengen..
Zouden ze nu gaan bepalen wie er mag blijven aan de hand van de laatste race?quote:'Gezien het huidige proces en om het raceteam niet te af te leiden van haar voornaamste doel tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen, het veroveren van een zo goed mogelijk resultaat op het circuit, hebben we ervoor gekozen om de laatste knopen over onze line-up niet eerder dan maandag 1 december door te zullen hakken.’
Ik denk eerder dat sowieso 1 van de 2 weg moet, en om dat vlak voor de laatste race te horen is natuurlijk niet echt heel erg motiverend. Daarom zullen ze dat pas na de race bekend gaan maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 06:26 schreef SiGNe het volgende:
Wat er me opvalt in dat artikel
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)_pas_na_november.xml
[..]
Zouden ze nu gaan bepalen wie er mag blijven aan de hand van de laatste race?
Button staat met106 punten op plek 7, Magnussen met 55 punten op 10.
Zelfs met een 1e plaats kunnen ze beiden hun voorganger niet meer inhalen maar ze kunnen nog wel ingehaald worden.
Button door Massa (98 punten)
Magnussen door Räikkönen (53) en Pérez (47)
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat sowieso 1 van de 2 weg moet, en om dat vlak voor de laatste race te horen is natuurlijk niet echt heel erg motiverend. Daarom zullen ze dat pas na de race bekend gaan maken.
Aangezien Vettel nu geen stoeltje heeft volgend jaar, zal of Alonso naar McLaren gaan en Vettel naar Ferrari, of als Alonso te lang wacht dan lijft McLaren Vettel vast in. Sowieso strikken ze dan één grote naam zoals Honda dat graag wil. Aangezien Magnussen een talent voor de toekomst is en duidelijk een nummer 2 rijder, is de kans het grootste dat sowieso Button het veld moet ruimen.
De vraag is dan nog of Magnussen genoeg heeft laten zien om nog een jaar bij het team te mogen blijven, of dat ook hij wordt ingeruild voor bijvoorbeeld een Vandoorne.
Zo zie ik het in ieder geval
Ja maar als Alonso niet weg gaat, dan heeft dat voorcontract weinig waardequote:Op woensdag 19 november 2014 09:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.
quote:Op woensdag 19 november 2014 10:08 schreef nils7 het volgende:
Misschien had Vettel ook wel een contract bij Sauber...
Vettel heeft al getekend bij Ferrari, zo heeft hij afgelopen weekend Sky Italia toevertrouwdquote:Op woensdag 19 november 2014 09:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | #6 Nico Rosberg Mercedes #44 Lewis Hamilton Mercedes #3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault #26 Daniil Kvyat Red Bull-Renault #19 Felipe Massa Williams-Mercedes #77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes #5 Sebastian Vettel Ferrari #7 Kimi Raikkonen Ferrari TBA McLaren-Honda TBA McLaren-Honda #11 Sergio Pérez Mendoza Force India-Mercedes #27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes #?? Max Verstappen Toro Rosso-Renault TBA Toro Rosso-Renault #8 Romain Grosjean Lotus-Renault #13 Pastor Maldonado Lotus-Renault #9 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari #?? Felipe Nasr Sauber-Ferrari TBA Manor-Ferrari TBA Manor-Ferrari TBA Caterham-Renault TBA Caterham-Renault |
quote:Ferrari have confirmed Fernando Alonso’s contract with the team has been cut short by two years and he will leave them at the end of the season.
“Today is not an easy one for me, because even if I always look to the future with great enthusiasm and determination, at the end of this season my journey as a Ferrari driver will come to an end,” said Alonso.
“It was a difficult decision to take, but a carefully considered one and from start to finish, my love for Ferrari was a prime consideration. I have always been lucky enough to make my own decisions about my future and I have that possibility now too.
“I must thank the team for that, as it understood my position. I leave scuderia Ferrari after five years, during which I reached my very best level professionally, tackling major challenges that pushed me to find new limits. I also proved to be a true team player, putting the interests of the scuderia before my own.
“When I had to take important decisions about my future, I did so with Ferrari in my heart, driven by my love for the team. I am very proud of what we have achieved together. Thanks to the efforts of the men and women of Maranello, on three occasions we came second in the Formula One world championship, two of them fighting for the title right up to and including the final race, running in a championship winning position for many laps. Without a shadow of a doubt, these five years produced some of the best moments of my career and I also feel that, in leaving the team, it is family rather than friends I am leaving behind.
“Now I look to the future with great enthusiasm, knowing that part of my heart will always belong to the prancing horse. I want to thank each and everyone of the team for the trust they showed in me.”
Alonso joined the team from Renault in 2010 and came close to winning the championship in his first season with Ferrari. The following year he signed a deal which extended his contract to 2016.
But despite coming close to the title again in 2012, Alonso’s five years with the team has failed to yield any championship success.
Team principal Marco Mattiacci said Alonso “will always occupy a special place” among Ferrari’s greatest drivers.
“We offer him our heartfelt thanks for what has been an extraordinary adventure with the scuderia, when in the past five years, he twice came so close to winning the world championship.
“I am sure that a great driver like Fernando will always hold the prancing horse dear to his heart and I also expect the Ferrari fans will continue to hold him in high regard in his future endeavours.”
quote:Ferrari have confirmed Sebastian Vettel will take Fernando Alonso’s place at Ferrari next year.
Alonso has cut short his contract with the team by two years, while Vettel’s departure from Red Bull was announced during the Japanese Grand Prix weekend.
Vettel will take his place alongside Kimi Raikkonen from next season as he begins a three-year contract with Ferrari.
“The next stage of my Formula 1 career will be spent with Scuderia Ferrari and for me that means the dream of a lifetime has come true,” said Vettel.
“When I was a kid, Michael Schumacher in the red car was my greatest idol and now it’s an incredible honour to finally get the chance to drive a Ferrari.
“I already got a small taste of what the Ferrari spirit means, when I took my first win at Monza in 2008, with an engine from the prancing horse built in Maranello. The scuderia has a great tradition in this sport and I am extremely motivated to help the team get back to the top. I will put my heart and soul into making it happen.”
Zo veel valt er niet meer te gebeuren. Alonso zal wel naar Mclaren gaan waar hij met Button of Magnussen rijdt. Verder niet zo veel plekjes meer overquote:Op donderdag 20 november 2014 11:57 schreef Rossdale het volgende:
Eindelijk, de stoelendans kan nu echt beginnen
De enige andere vraag is wie er naast Verstappen gaat rijden. En of Caterham volgend jaar nog op de grid staat. Manor geloof ik al niet meer.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Zo veel valt er niet meer te gebeuren. Alonso zal wel naar Mclaren gaan waar hij met Button of Magnussen rijdt. Verder niet zo veel plekjes meer over
Oepsquote:Op donderdag 20 november 2014 17:06 schreef Ferry_76 het volgende:
http://wtf1.co.uk/button-alonso-abu-dhabi-press-conference/
quote:Sergio Perez will remain at Force India after concluding a new “multi-year” deal, the team have announced.
Force India will therefore keep both their drivers as Nico Hulkenberg has already been confirmed at the team for next season.
“I feel at home here and I’m fully committed,” said Perez. “I’m enjoying my racing and we’ve already celebrated some special results together.”
“It’s important for me to establish myself in a team and have some continuity. The team have given me a competitive car this year and I believe we can continue to achieve great things together in the future.”
Force India co-owner Vijay Mallya described Perez as “a true racer who has done a fantastic job for us this season”.
“The whole team has been impressed with his speed and racecraft, as well as his role away from the track. He has a very bright future in Formula One and we will do our utmost to give him the equipment to match his talent.”
Ik las het gisteravond al ja. Vergne zou dat zelf gezegd hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:32 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens Olav Mol rijdt Vergne niet voor STR volgend jaar, dus gaat de keus tussen Sainz, Gasly en Lynn.
https://twitter.com/Olav_Mol/status/536208330041999360
En Vandoorne mag de young driver test doen voor McLaren.
Nieuwe auto volgend jaar... Resultaten uit het verleden enz.quote:Op zondag 23 november 2014 10:17 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd of Verstappen wel op een fatsoenlijke positie de volle race kan finishen. Tot nu toe stelt heel Torro Rosso op zondag nogal teleur.
Zolang hij maar voor zijn teamgenoot finished is hij goed bezig. De rest hangt af van de auto. Kijk maar naar Ricardo, die wint nu gewoon races terwijl in de TR hij in het midden zat te roeren.quote:Op zondag 23 november 2014 10:17 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd of Verstappen wel op een fatsoenlijke positie de volle race kan finishen. Tot nu toe stelt heel Torro Rosso op zondag nogal teleur.
Niet te vergeten dat Ricciardo aanvankelijk nog zijn dagen in een HRT moest slijten!quote:Op zondag 23 november 2014 10:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zolang hij maar voor zijn teamgenoot finished is hij goed bezig. De rest hangt af van de auto. Kijk maar naar Ricardo, die wint nu gewoon races terwijl in de TR hij in het midden zat te roeren.
Dus gewoon zorgen dat je (flink) beter bent dan je teamgenoot en ju
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.quote:Op zondag 23 november 2014 11:12 schreef franklop het volgende:
En Ricciardo was toch ook niet superveel beter dan zijn teamgenoot?
Qua punten /resultaten dan he
Conclusie: RBR haat Vergne.quote:Op zondag 23 november 2014 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.
Er zijn vast goede redenen voor de keuze die wij niet weten.quote:Op zondag 23 november 2014 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.
Ongetwijfeldquote:Op zondag 23 november 2014 11:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn vast goede redenen voor de keuze die wij niet weten.
5,387 miljard blikjes verkocht in 2013 volgens Wiki....quote:Op zondag 23 november 2014 11:51 schreef Geralt het volgende:
Ik blijf het nog altijd absurd vinden dat een fabrikant van 1 specifiek drankje zoveel geld binnen heeft weten te harken dat ze 2 F1 teams kunnen runnen.
Volgens mij zou een Coca Cola makkelijk het hele veld kunnen runnen in zn eentje dan of niet?
https://www.facebook.com/(...)e=1&relevant_count=1quote:Wie wordt Alonso's teamgenoot bij McLaren?
Ron Dennis hoopt dat iemand uit Legoland zijn keuze financiert.
"I have a strong desire for Denmark to wake up and realise that they have an unique opportunity to support someone who could easily become a sporting legend of the country. I hope that one of the multinationals realises that life is not always about money but also national pride.
I've done my part, and I think it's time that Denmark does the same."
Dus ook - zelfs - bij het zonder hoofdsponsor rond racende McLaren draait momenteel veel om geld.
Ik hoop het zo dat Jenson blijft.quote:Op zondag 23 november 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)en-formule-1-rijden/
Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen.
Met Magnussen verder gaan heeft weinig zin als ze voor 2016 snelle Stoffel in het vizier hebben. Dus Button een waardig afscheids-jaar geven naast Alonso en dan weer opnieuw beginnen met een talent die het waarschijnlijk wel in zicht heeft. Button kan dan voor komend jaar alvast 'shoppen' bij diverse WEC teams om stoeltje te vinden voor 2016
Stiekem een beetje jammer. Had graag een clash tussen de lage landen gezien in de F1. Den Belg versus den Nederlander.quote:Op zondag 23 november 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)en-formule-1-rijden/
Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen.
Met Magnussen verder gaan heeft weinig zin als ze voor 2016 snelle Stoffel in het vizier hebben. Dus Button een waardig afscheids-jaar geven naast Alonso en dan weer opnieuw beginnen met een talent die het waarschijnlijk wel in zicht heeft. Button kan dan voor komend jaar alvast 'shoppen' bij diverse WEC teams om stoeltje te vinden voor 2016
Waarbij je niet moet vergeten dat Perez al 2 seizoenen had gereden in de Sauber en Magnussen een rookie is. Als ze Magnussen houden is er een goede reden voor, en het vergelijken tussen Perez en Magnussen werd vorig jaar al gedaan in de simulator. Magnussen zit niet voor niet enkel in die wagen omdat ie mooie blonde haartjes heeftquote:Op zondag 23 november 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:
Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen.
En Hamilton en co doen niet meer mee? Knapquote:Op zondag 23 november 2014 17:22 schreef Meike26 het volgende:
Die gaat er dus wel komen, alleen nog een jaartje of 2/3 geduld hebben![]()
Dan strijden VanDoorne en Verstappen in 2017 om het WK...
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen. Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.quote:Op zondag 23 november 2014 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waarbij je niet moet vergeten dat Perez al 2 seizoenen had gereden in de Sauber en Magnussen een rookie is. Als ze Magnussen houden is er een goede reden voor, en het vergelijken tussen Perez en Magnussen werd vorig jaar al gedaan in de simulator. Magnussen zit niet voor niet enkel in die wagen omdat ie mooie blonde haartjes heeft
pssst Kevinquote:Op zondag 23 november 2014 19:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen. Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.
Kevin, Jan reed 20 jaar geleden. Dat die wagen poep is heeft uiteraard niets te maken met de resultaten in het interne team duel. Maar je lijkt ervaring van coureurs te onderschatten. Iedereen hemelt Kvyat op, en waar staat die tov Vergne?quote:Op zondag 23 november 2014 19:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen.
Nogmaals: rookie tov 2 jaar ervaring.quote:Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.
Maar in vergelijking met Button maakt hij het niet waar. Dat hij een rookie is speelt deels mee, maar ook aan het einde van het seizoen finisht Button constant voor hem. Magnussen heeft in ieder geval geen onuitwisbare indruk gemaakt, zoals Hamilton destijds.quote:Op zondag 23 november 2014 19:56 schreef Rossdale het volgende:
In zijn eerste race reed Magnussen direct naar het podium. Die jongen kan echt wel hard karren hoor
Vaak genoeg laten zien over veel pure snelheid te beschikken, heeft een aantal keer Q3 gehaald waar de auto op dat moment niet thuishoorde. Ricciardo was hetzelfde verhaal en Vergne heeft dit nooit laten zien in 3 jaar tijd. Verstappen krijgt ook weer een shootout tegen een ander Red Bull talent, de winnaar gaat naar RBR en de verliezer kan vertrekken.quote:Op zondag 23 november 2014 19:37 schreef Funzel het volgende:
Inderdaad zeg.. Magnussen is een rookie. Iedereen hemelt Kvyat wel op maar die heeft maar acht puntjes bij elkaar gereden in een heel jaar.
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.quote:Op maandag 24 november 2014 00:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar in vergelijking met Button maakt hij het niet waar. Dat hij een rookie is speelt deels mee, maar ook aan het einde van het seizoen finisht Button constant voor hem. Magnussen heeft in ieder geval geen onuitwisbare indruk gemaakt, zoals Hamilton destijds.
Ik heb Ron Dennis deze post gemaild. Zal vast niet lang duren voordat jij de teammanager bent daar.quote:Op maandag 24 november 2014 08:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.
Als je naar de toekomst kijkt, lijkt me dat toch zonder twijfel de slimste strategie.
kijk eens naar datum van zijn berichtquote:Op donderdag 11 december 2014 11:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
??
Da's toch al bevestigd.
Sainz ploeggenoot Verstappen in Formule 1
Alonso & Button dus! Sterke line-up volgend jaar voor Mclaren. Hoop wel dat Button niet ondersneeuwt bij Alonso, of andersom....twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 11-12-2014 om 11:29:12#McLarenDrivers2015 confirmed: Fernando Alonso & Jenson Button, the new era of McLaren-Honda: http://t.co/SKxQ2qOcgx http://t.co/dKUp9hfPvu reageer retweet
oh jaquote:Op donderdag 11 december 2014 11:12 schreef franklop het volgende:
[..]
kijk eens naar datum van zijn bericht
Verklaar je nader.... Wat vindt je er onbegrijpelijk aan?quote:Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Onbegrijpelijk... Maargoed hoop voor ze dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
Magnussen is nog niet weg. Button moet zich nu bewijzen tegenover Alonso en als hij erg tegenvalt (zoals Kimi dit jaar) komt Magnussen in 2016 weer terug. En als Alonso dan verkast wordt de kans voor Vandoorne ook groter.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Onbegrijpelijk... Maargoed hoop voor ze dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
Nee die heeft de kar lekker getrokken daarquote:Op maandag 24 november 2014 08:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.
Als je naar de toekomst kijkt, lijkt me dat toch zonder twijfel de slimste strategie.
Vorig jaar hebben ze anders Magnussen laten debuteren ten koste van Perez. Nu wil de Honda een absolute topper (Alonso) en als Magnussen nou Button ruim verslagen had was de keus ook niet moeilijk geweest. Magnussen bracht blijkbaar nog niet wat men had gehoopt, dus viel uiteindelijk de keus op de betrouwbaarheid van Button.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:16 schreef Funzel het volgende:
Nou leuk joh zo'n McLaren jeugdteam. En dan zet je je beide talenten er naast voor de komende jaren.
twitter:byronf1 twitterde op maandag 15-12-2014 om 16:26:22Esteban Gutierrez announced as Ferrari test & reserve driver by new Ferrari boss. #f1 reageer retweet
wie weet is dat zijn nieuwe functie welquote:
Houdt Bernie dan de miljoenen die ze volgend jaar zouden moeten krijgen?quote:Op woensdag 17 december 2014 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Op Manor hoef je niet te rekenen. De boedel gaat op dit moment onder de hamer
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben ze anders Magnussen laten debuteren ten koste van Perez. Nu wil de Honda een absolute topper (Alonso) en als Magnussen nou Button ruim verslagen had was de keus ook niet moeilijk geweest. Magnussen bracht blijkbaar nog niet wat men had gehoopt, dus viel uiteindelijk de keus op de betrouwbaarheid van Button.
Waarom heeft hij dan een 2 jarig contract getekend?quote:Op donderdag 18 december 2014 05:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.
Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld, Alonso had ook de voorkeur voor Button overigens.
En het zou me ook niet verbazen als het nog slechts voor 1 jaar is, dan is die motor goed in orde, gaat Button naar de LMS en schuift Magnussen door naar een racestoel.
Als ie een reden ziet...quote:Op woensdag 17 december 2014 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Houdt Bernie dan de miljoenen die ze volgend jaar zouden moeten krijgen?
Oh, ik dacht 1 jaar.. naja, gaat ie over 2 jaar pas naar de LMS.quote:Op donderdag 18 december 2014 09:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Waarom heeft hij dan een 2 jarig contract getekend?
Ik geloof niet dat dat een issue is. Honda zit al jaren in de IndyCar en levert aan verschillende teams. Dus als het daar geen issue is, waarom in de F1 wel? Ze zullen vast wel iemand (en waarschijnlijk meer) in dienst hebben die wel en Japans en Engels spreekt.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oh, ik dacht 1 jaar.. naja, gaat ie over 2 jaar pas naar de LMS.
Misschien dat dat te maken heeft met de commerciële verkoop van de motor aan andere teams in 2016.
Japanners spreken slecht Engels, schamen zich daar ook veelal voor, dan is het handig als een Engelsman hun taal spreekt.
Vraag eens bij diverse Japanse multinationals. Dit is heel slecht geregeld, doorgaans en de Jappen schamen zich er vaak voor, om dit toe te geven en doen dus maar wat.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:42 schreef sasquatsch het volgende:
Ze zullen vast wel iemand (en waarschijnlijk meer) in dienst hebben die wel en Japans en Engels spreekt.
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Vraag eens bij diverse Japanse multinationals. Dit is heel slecht geregeld, doorgaans en de Jappen schamen zich er vaak voor, om dit toe te geven en doen dus maar wat.
Bij gebrek aan sponsers voor Magnussen of VanDoorne, zullen ze wel voor het prijzengeld hebben gekozen, wat de extra puntjes van Button op zullen leveren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.
Zo'n onzin is dat, maar mensen blijven het verkondigenquote:Op donderdag 18 december 2014 05:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.
Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld,
En toch is Button ook een paar keer bij Honda op bezoek geweest, maanden geleden toen bekend werd dat Honda weer terug zou komen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo'n onzin is dat, maar mensen blijven het verkondigen?
Honda zit al sinds het begin in de auto -en motorsport en heeft nog nooit een rijder nodig gehad die Japans sprak.
En Magnussen zou dat niet gedaan hebben?quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En toch is Button ook een paar keer bij Honda op bezoek geweest, maanden geleden toen bekend werd dat Honda weer terug zou komen.
En dan?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En Magnussen zou dat niet gedaan hebben?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En dan?
Dan staat Kev constant met zijn handjes in de zakken, te luisteren naar een tolk.
Alsof Tarquinni en Monteiro in het WTCC ook maar 1 woord Japans spraken voordat Honda instapte.quote:Button kan op een veel informelere manier communiceren met de technici. Zijn Japans is ook noet vloeiend hoor, maar het wekt wel vertrouwen en dat is denk ik bij Honda zelf ook iets waar ze veel waarde aan hechten.
Als je als toerist in Japan geen woord Japans spreekt (hoe gebrekkig ook), dan kom je lang niet op zulke mooie plekken als je het al probeert de taal te spreken. Ze voelen zich vereert dat een Amerikaan (ik heb wel eens gelezen dat iedere blanke een Amerikaan is) hun taal wil spreken.
Dit lijkt me toch de meest logische verklaring, Dat Button een paar woordjes Japans spreekt is leuk meegenomen maar zeker niet doorslaggevend.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.
quote:Hopeful candidates are now beginning to look seriously at Manor’s for a place on the 2015 Formula 1 grid..
Although the former Marussia team’s 2015 revival is not yet guaranteed, a growing staff at Dinnington is scrambling to complete the cars, have them crash-tested and then packed up for Melbourne — all by this Friday’s looming freight deadline.
One driver, the British rookie Will Stevens, has already been signed. And given the continuing technical collaboration with McLaren, two obvious candidates to be his teammate are Kevin Magnussen and Stoffel Vandoorne.
“I can’t rule that out,” Dane Magnussen, now the official McLaren reserve, said as the final Barcelona test concluded, “but it is not the focus.
“Of course my goal is to return to racing, but I want to ensure it is the best opportunity. My future is with McLaren,” he insisted.
So for now, Magnussen’s programme is to travel as reserve to all the grands prix this year with McLaren, even if he would have liked to have formed a father-son pairing with his father Jan at Le Mans.
“I did ask my father to check with Corvette if they have a place free,” he smiled.
Another candidate, according to the Turun Sanomat correspondent Heikki Kulta, is Giedo van der Garde.
The Dutchman spent last year as Sauber’s reserve, and reportedly agreed a race deal for 2015 before the Swiss team signed Marcus Ericsson and Felipe Nasr.
Germany’s Auto Motor und Sport claims van der Garde is still chasing Sauber in the courts.
But he is now reportedly in the running at Manor, presumably with his sponsor McGregor in tow.
The Spanish sports daily AS, meanwhile, is linking the vacant Manor race seat with Roberto Merhi, who last year took some backing to struggling Caterham in exchange for some Friday morning practice outings.
“AS can reveal that the Spaniard is in advanced negotiations with the team,” the report claimed.
Ja, want het is natuurlijk maar de vraag hoe lang Manor het volhoudt. Dadelijk blijkt het een avontuur voor één seizoen te zijn en dan kan je alsnog (de schuldenlast blijft staan neem ik aan) naar het geld fluiten.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt mij ook het meest logisch, want zo kun je rekeningen vereffenen
Dat zou wel erg matig zijn. Ze rijden toch al achteraan. Laat dan tenminste een paar goeie coureurs vast oefenen.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:26 schreef dz5b604 het volgende:
Stoffel wordt ontkent door Eric Boullier, dus dan blijft er niet heel veel over. Misschien Magnussen als Mclaren een deal heeft gesloten en anders zal het wel Mehri worden vanwege het sponsorgeld.
http://www.f1journaal.be/(...)r-stoffel-vandoorne/
Ja, maar als ze het geld nodig hebben om uberhaupt te kunnen racen...quote:Op maandag 2 maart 2015 18:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zou wel erg matig zijn. Ze rijden toch al achteraan. Laat dan tenminste een paar goeie coureurs vast oefenen.
...is ook zo...quote:Op maandag 2 maart 2015 19:03 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja, maar als ze het geld nodig hebben om uberhaupt te kunnen racen...
twitter:RFrijns twitterde op maandag 02-03-2015 om 12:43:20Finally some news is coming soon... Real soon... reageer retweet
/houdt vingers gekruistquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:02 schreef sasquatsch het volgende:
En Roberto Mehri ook. Die gaat weer een jaar WSR FR 3.5 rijden.
Frijns wordt nu ook genoemd, aangezien hij getweet heeft dat er zeer snel nieuws is.twitter:RFrijns twitterde op maandag 02-03-2015 om 12:43:20Finally some news is coming soon... Real soon... reageer retweet
ja, maar je moet nog wel iemand even 300 kilometer laten rijden. Die tijd is er denk ik niet meerquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:20 schreef sasquatsch het volgende:
superlicentie regels gelden toch pas vanaf 2016?
Ze gaan sowieso voor iemand met geld want dat hebben ze nodig om het langer dan een paar races vol te houden, dus zeker Frijns niet, dan heeft VDG een grotere kans.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef Rossdale het volgende:
Frijns heeft geen geld... Maarja Manor heeft weinig opties nu ze iemand met een superlicentie moeten hebben. Die geven ze niet zo snel meer af
misschien Frijns voor 1 of 2 races. Die heeft zonder geld niks te eisen en kunnen vervolgens op zoek naar een grote zak geld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:41 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ze gaan sowieso voor iemand met geld want dat hebben ze nodig om het langer dan een paar races vol te houden, dus zeker Frijns niet, dan heeft VDG een grotere kans.
Datzelfde heb ik ook een beetjequote:Op maandag 9 maart 2015 17:18 schreef nils7 het volgende:
Godver... kan niet wachten mensen.
Was t maar 15 maart in de ochtend
Stevens heeft er toch al een?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:55 schreef sasquatsch het volgende:
Frijns en Mehri zouden allebei een superlicentie voor dit seizoen hebben aangevraagd. Dus de kans is groot dat het een van de twee wordt (of allebei als Will Stevens geen superlicentie krijgt).
Zijn bevestiging was op voorwaarde dat hij een superlicentie zou krijgen. Ieder jaar moeten die opnieuw aangevraagd worden. Ik heb nog niet gelezen dat die al binnen was.quote:
Hm. Vreemd dat dat vorig jaar dan zoveel makkelijker ging.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn bevestiging was op voorwaarde dat hij een superlicentie zou krijgen. Ieder jaar moeten die opnieuw aangevraagd worden. Ik heb nog niet gelezen dat die al binnen was.
Toen was er al eerder een aangevraagd door Marussia zodat hij in FP1 kon rijden. Dat ging niet door (omdat het te lang duurde voordat het rond was), maar was wel binnen voor de GP met Caterham.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Vreemd dat dat vorig jaar dan zoveel makkelijker ging.
Frijns zal haast wel DTM/GP2 moeten gaan doen anders is het bye bye carriere.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:09 schreef sasquatsch het volgende:
Mehri is bevestigd bij Manor. Jordan King wordt testrijder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Goldsteinquote:
Haas heeft belangen over de hele wereld. Haas verkoopt CNC machines (computergestuurde machines gebruikt voor frezen, boren, zagen, etc.) en heeft dealers over de hele wereld zitten. Ook in Mexico.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:24 schreef Fer het volgende:
Als McLaren/Honda de motor/chassis integratie voor elkaar heeft en prestaties kan leveren, zou mij een nieuw Super Aguri verhaal niets verbazen.
Kijk hoe dicht Str op Rbr zit soms. Puur dezelfde motor/chassis combinatie, met iets mindere Aero.
Ik denk dat Haas ook weleens heel snel kan zijn, als zij eenzelfde soort constructie gebruiken met Ferrari.
Heeft Haas eigenlijk belangen in Mexico?
zou ik voor Stoneman gaan, Gasly vind ik niet indrukwekkend rijden..quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Gasly de belangrijkste kanshebber dus mocht een STR zitje vrij komen? Stoneman als andere RB-jr. in de FR3.5 laat een betere indruk op me achter dan Gasly in de GP2.
Hulkenberg schijnt niet constant genoeg te zijn en Ferrari schijnt geen twee Duitsers te willen, Vettel zal vast Ricciardo niet weer naast zich willen, en het kamp Verstappen heeft gesprekken al ontkend. Blijft dus Bottas over. (Al zou het me gezien de recente aankoopgeschiedenis van Ferrari amper verbazen als ze Massa terug zouden halen, mocht hij bij Williams moeten vertrekken...)quote:Sebastian Vettel zit goed bij Ferrari, maar over Kimi Raikkonen is veel te doen. Raikkonen heeft nog een optie voor volgend jaar, maar het lijkt erop dat die niet gelicht gaat worden. Volgens de geruchten gaat Valtteri Bottas naar Ferrari als vervanger van Raikkonen. Mocht dit niet doorgaan, dan zijn andere namen die genoemd worden Nico Hulkenberg (die ook genoemd wordt voor één jaar omdat Bottas in 2017 goedkoper zou zijn), Daniel Ricciardo (die vast zou zitten bij Red Bull) en beide Toro Rosso coureurs Max Verstappen en Carlos Sainz.
Het is maar de vraag of beiden genoeg Superlicentie punten halen. Gasly moet er nog 5 (dus minimaal 7de worden in de GP2 en hij staat nu 7de) en Stoneman moet er nog 20 (dus minimaal 3de worden in de FR 3.5 en hij staat nu 4de). Op basis hiervan geef ik Gasly meer kans.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Gasly de belangrijkste kanshebber dus mocht een STR zitje vrij komen? Stoneman als andere RB-jr. in de FR3.5 laat een betere indruk op me achter dan Gasly in de GP2.
Nee aangepast dacht ik.quote:
Thanks!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Punten werden toch weer afgeschaft?
*doet iets met TT*
Alsof contracten daar geldentwitter:NobleF1 twitterde op donderdag 23-07-2015 om 12:06:18#F1 driver market starts falling in to place. .@SauberF1Team confirms @FelipeNasr and @Ericsson_Marcus staying for 2016. reageer retweet
Beetje kort lijstje. Dit zijn de coureurs die er op vooruit zijn gegaan. In totaal hebben 275 coureurs punten. De volledige lijst staat hier.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier de gereviseerde lijst met rijders die punten hebben:
[ afbeelding ]
Vergne zou ik een prima optie vinden, liever hem dan Guti persoonlijk.quote:Jean-Eric Vergne dicht zichzelf goede kansen toe op een racezitje bij het Haas F1-team, dat volgend jaar in de Formule 1 debuteert. De Fransman reed de afgelopen drie seizoenen voor Scuderia Toro Rosso, waar dit jaar geen plek meer voor hem was door de komst van Max Verstappen en Carlos Sainz Jr.
Vergne ging daarna racen in de Formula E en werd testcoureur bij Ferrari, dat motoren levert aan Haas en het team ook op andere vlakken technisch ondersteunt. Door die link zou hij een voorname kandidaat zijn voor een racestoeltje bij de nieuwe formatie. Om diezelfde reden wordt ook Esteban Gutierrez als kanshebber gezien op een racerol bij Haas. De Mexicaan is dit jaar reservecoureur bij Ferrari, na twee seizoenen voor Sauber te hebben geracet. Een andere coureur die sinds kort in verband wordt gebracht met het Amerikaanse Formule 1-project is Nico Hülkenberg, die na twee jaar bij Force India mogelijk toe is aan een nieuwe uitdaging.
"Er zijn drie kandidaten en twee stoeltjes", zegt Vergne, die onlangs zijn handtekening plaatste onder een nieuw racecontract in de Formula E, tegen Motorsport.com. "Laten we zeggen dat ik een redelijk goede kans maak op een plekje bij Haas. Hoe het daarna verder moet met de Formula E, daar is het nu nog te vroeg voor om het over te hebben. Mocht er een Formule 1-kans komen, dan zijn er twee raceweekenden die clashen. Ik weet nog niet hoe dat moet worden opgelost, maar het is in elk geval een probleem dat ik graag zou hebben!"
jij begrijptquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Schat Vergne hoger in dan Kvyat, maar ik denk dat er meer blikjes RB te verkopen vielen in Rusland dan la douce France.
Ja denk ik ook wel, Guti heeft in twee jaar echt geen deuk in een pakje boter gereden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:43 schreef Rossdale het volgende:
Mee eens, veel liever vergne die echt kan racen tov gutierrez met zijn centjes.
Montoya komt er gewoon 30 te kort...quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beetje kort lijstje. Dit zijn de coureurs die er op vooruit zijn gegaan. In totaal hebben 275 coureurs punten. De volledige lijst staat hier.
dat gehele puntensysteem is zo achterlijk als de koe zijn keutels. Waarom krijgt alleen LMP1 punten voor de superlicentie, en de rest van de WEC rijders niet? Dat ze amateur rijders niets geven is een ander punt, maar daar valt een uitzondering te maken door te zeggen dat zij niet scoren omwille van hun zilveren of bronzen licentie ofzo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Montoya komt er gewoon 30 te kort...
Zouden ze niet in moeten vullen dat zodra je in de Indycar of het WEC als je daarin in de top 10 kan rijden dan je dan mee kan?
Ook de kampioen van de WTCC komt te kort![]()
Omdat hij alleen vorig jaar IndyCar heeft gereden. NASCAR telt niet mee. Als hij kampioen wordt of tweede dit jaar heeft hij voldoende punten in twee seizoenen bij elkaar gereden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Montoya komt er gewoon 30 te kort...
Zouden ze niet in moeten vullen dat zodra je in de Indycar of het WEC als je daarin in de top 10 kan rijden dan je dan mee kan?
Ook de kampioen van de WTCC komt te kort![]()
Denk dat nu veel pay-drivers zitjes bij Dams of ART gaan kopen om maar punten te kunnen halen.
ik ga er al sinds het begin van het huidige seizoen vanuit dat het Vergne en Alex Rossi gaan worden. Ondanks dat Haas al diverse rijders, incl. Rossi, zogezegd uitgesloten heeft....quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:01 schreef Funzel het volgende:
[..]
Vergne zou ik een prima optie vinden, liever hem dan Guti persoonlijk.
Ik hoop het, zou een mooi duo zijnquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik ga er al sinds het begin van het huidige seizoen vanuit dat het Vergne en Alex Rossi gaan worden. Ondanks dat Haas al diverse rijders, incl. Rossi, zogezegd uitgesloten heeft....
Dit slaat nergens op. Hooguit kan je een beetje leuk meedoen in een toerwagen. Niet iedereen is Phil Hill(of was het Hailwood), Cecotto of Valentino Rossi.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:04 schreef nils7 het volgende:
De puntentelling is vaag.
Ze moeten gewoon alle Main klasses (dtm, Indycar wec, wtcc, motogp wat mij betreft) als je daarin de top 10 finisht ben je goed genoeg.
Ze moeten de pay drivers buiten houden maar talenten moeten ze vrij baan geven.
Dat ze dit doen omdat een talent erg snel komt vind ik jammer. Ze hadden dit moeten doen met dat gedoe toen omtrent Sirotkin of nu rond die Carmen Jorda.
John Surtees.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:32 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Hooguit kan je een beetje leuk meedoen in een toerwagen. Niet iedereen is Phil Hill(of was het Hailwood), Cecotto of Valentino Rossi.
Alexander Rossi wellicht, schijnbaar wordt Josef Newgarden ook genoemd.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:59 schreef Fer het volgende:
Staan er nog Amerikanen in de coulissen voor Haas?
Ik vermoed Gutierrez en Rossi, wellicht Newgarden of Andretti als testrijderquote:Op dinsdag 1 september 2015 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
Ze zullen niet beide bij Haas gaan rijden. Sowieso een ervaren rijder zoals Gutierrez of Vergne. En daarnaast misschien een Amerikaan.
Hebben die niet beiden een 50% (of iets minder) aandeel?quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:57 schreef sasquatsch het volgende:
Dat niet alleen, de grootste aandeelhouder van Lotus (en dat is niet Lopez, maar Britse vastgoed ontwikkelaar Andrew Ruhan) schijnt niet zo'n trek te hebben in het aanbod van Renault.
Nee, Ruhan heeft sinds 2014 de controle over Renault doordat hij er meer in geïnvesteerd heeft dan Lopez (lees Genii) en waarschijnlijk dus meer aandelen heeft. Hij heeft dan ook Matthew Carter aangesteld om de boel te leiden.quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hebben die niet beiden een 50% (of iets minder) aandeel?
Renault zou in gesprek zijn geweest met Force India over een overname als de deal met Lotus niet zou lukken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:07 schreef Fer het volgende:
Waarom zou Force India in godsnaam overstappen? Vanaf het begin werkt de samenwerking erg goed, met een beperkt budget loopt het team regelmatig met de top 10 mee.
Omdat ze al leveren aan Ferrari, Sauber, Manor en Haas.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zou Ferrari niet aan TR kunnen leveren als RB Mercedes neemt?
Dan flikkeren ze Sauber maar buiten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze al leveren aan Ferrari, Sauber, Manor en Haas.
Ze hebben zelf al aangegeven volgend jaar RB te willen voorzien. Daar zit vast ook wel wat achter.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze al leveren aan Ferrari, Sauber, Manor en Haas.
Geldt alleen voor teams die zelf een motor produceren. Dat is om te voorkomen dat een team te machtig wordt en een blok gaat vormen tegen de FIA. Een onafhankelijke leverancier (wat Renault nu nog is) mag wel aan meer teams leveren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben zelf al aangegeven volgend jaar RB te willen voorzien. Daar zit vast ook wel wat achter.
Sowieso achterlijk die regel; nu moeten teams verplicht Renault nemen...
FI heeft ook weinig geld. Renault raakt alle klanten kwijt, wellicht verkopen ze hun unit voor een prikkie?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:07 schreef Fer het volgende:
Waarom zou Force India in godsnaam overstappen? Vanaf het begin werkt de samenwerking erg goed, met een beperkt budget loopt het team regelmatig met de top 10 mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |