Hulkenberg schijnt niet constant genoeg te zijn en Ferrari schijnt geen twee Duitsers te willen, Vettel zal vast Ricciardo niet weer naast zich willen, en het kamp Verstappen heeft gesprekken al ontkend. Blijft dus Bottas over. (Al zou het me gezien de recente aankoopgeschiedenis van Ferrari amper verbazen als ze Massa terug zouden halen, mocht hij bij Williams moeten vertrekken...)quote:Sebastian Vettel zit goed bij Ferrari, maar over Kimi Raikkonen is veel te doen. Raikkonen heeft nog een optie voor volgend jaar, maar het lijkt erop dat die niet gelicht gaat worden. Volgens de geruchten gaat Valtteri Bottas naar Ferrari als vervanger van Raikkonen. Mocht dit niet doorgaan, dan zijn andere namen die genoemd worden Nico Hulkenberg (die ook genoemd wordt voor één jaar omdat Bottas in 2017 goedkoper zou zijn), Daniel Ricciardo (die vast zou zitten bij Red Bull) en beide Toro Rosso coureurs Max Verstappen en Carlos Sainz.
Het is maar de vraag of beiden genoeg Superlicentie punten halen. Gasly moet er nog 5 (dus minimaal 7de worden in de GP2 en hij staat nu 7de) en Stoneman moet er nog 20 (dus minimaal 3de worden in de FR 3.5 en hij staat nu 4de). Op basis hiervan geef ik Gasly meer kans.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Gasly de belangrijkste kanshebber dus mocht een STR zitje vrij komen? Stoneman als andere RB-jr. in de FR3.5 laat een betere indruk op me achter dan Gasly in de GP2.
Nee aangepast dacht ik.quote:
Thanks!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Punten werden toch weer afgeschaft?
*doet iets met TT*
Alsof contracten daar geldentwitter:NobleF1 twitterde op donderdag 23-07-2015 om 12:06:18#F1 driver market starts falling in to place. .@SauberF1Team confirms @FelipeNasr and @Ericsson_Marcus staying for 2016. reageer retweet
Beetje kort lijstje. Dit zijn de coureurs die er op vooruit zijn gegaan. In totaal hebben 275 coureurs punten. De volledige lijst staat hier.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier de gereviseerde lijst met rijders die punten hebben:
[ afbeelding ]
Vergne zou ik een prima optie vinden, liever hem dan Guti persoonlijk.quote:Jean-Eric Vergne dicht zichzelf goede kansen toe op een racezitje bij het Haas F1-team, dat volgend jaar in de Formule 1 debuteert. De Fransman reed de afgelopen drie seizoenen voor Scuderia Toro Rosso, waar dit jaar geen plek meer voor hem was door de komst van Max Verstappen en Carlos Sainz Jr.
Vergne ging daarna racen in de Formula E en werd testcoureur bij Ferrari, dat motoren levert aan Haas en het team ook op andere vlakken technisch ondersteunt. Door die link zou hij een voorname kandidaat zijn voor een racestoeltje bij de nieuwe formatie. Om diezelfde reden wordt ook Esteban Gutierrez als kanshebber gezien op een racerol bij Haas. De Mexicaan is dit jaar reservecoureur bij Ferrari, na twee seizoenen voor Sauber te hebben geracet. Een andere coureur die sinds kort in verband wordt gebracht met het Amerikaanse Formule 1-project is Nico Hülkenberg, die na twee jaar bij Force India mogelijk toe is aan een nieuwe uitdaging.
"Er zijn drie kandidaten en twee stoeltjes", zegt Vergne, die onlangs zijn handtekening plaatste onder een nieuw racecontract in de Formula E, tegen Motorsport.com. "Laten we zeggen dat ik een redelijk goede kans maak op een plekje bij Haas. Hoe het daarna verder moet met de Formula E, daar is het nu nog te vroeg voor om het over te hebben. Mocht er een Formule 1-kans komen, dan zijn er twee raceweekenden die clashen. Ik weet nog niet hoe dat moet worden opgelost, maar het is in elk geval een probleem dat ik graag zou hebben!"
jij begrijptquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Schat Vergne hoger in dan Kvyat, maar ik denk dat er meer blikjes RB te verkopen vielen in Rusland dan la douce France.
Ja denk ik ook wel, Guti heeft in twee jaar echt geen deuk in een pakje boter gereden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:43 schreef Rossdale het volgende:
Mee eens, veel liever vergne die echt kan racen tov gutierrez met zijn centjes.
Montoya komt er gewoon 30 te kort...quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beetje kort lijstje. Dit zijn de coureurs die er op vooruit zijn gegaan. In totaal hebben 275 coureurs punten. De volledige lijst staat hier.
dat gehele puntensysteem is zo achterlijk als de koe zijn keutels. Waarom krijgt alleen LMP1 punten voor de superlicentie, en de rest van de WEC rijders niet? Dat ze amateur rijders niets geven is een ander punt, maar daar valt een uitzondering te maken door te zeggen dat zij niet scoren omwille van hun zilveren of bronzen licentie ofzo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Montoya komt er gewoon 30 te kort...
Zouden ze niet in moeten vullen dat zodra je in de Indycar of het WEC als je daarin in de top 10 kan rijden dan je dan mee kan?
Ook de kampioen van de WTCC komt te kort![]()
Omdat hij alleen vorig jaar IndyCar heeft gereden. NASCAR telt niet mee. Als hij kampioen wordt of tweede dit jaar heeft hij voldoende punten in twee seizoenen bij elkaar gereden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Montoya komt er gewoon 30 te kort...
Zouden ze niet in moeten vullen dat zodra je in de Indycar of het WEC als je daarin in de top 10 kan rijden dan je dan mee kan?
Ook de kampioen van de WTCC komt te kort![]()
Denk dat nu veel pay-drivers zitjes bij Dams of ART gaan kopen om maar punten te kunnen halen.
ik ga er al sinds het begin van het huidige seizoen vanuit dat het Vergne en Alex Rossi gaan worden. Ondanks dat Haas al diverse rijders, incl. Rossi, zogezegd uitgesloten heeft....quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:01 schreef Funzel het volgende:
[..]
Vergne zou ik een prima optie vinden, liever hem dan Guti persoonlijk.
Ik hoop het, zou een mooi duo zijnquote:Op zondag 16 augustus 2015 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik ga er al sinds het begin van het huidige seizoen vanuit dat het Vergne en Alex Rossi gaan worden. Ondanks dat Haas al diverse rijders, incl. Rossi, zogezegd uitgesloten heeft....
Dit slaat nergens op. Hooguit kan je een beetje leuk meedoen in een toerwagen. Niet iedereen is Phil Hill(of was het Hailwood), Cecotto of Valentino Rossi.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:04 schreef nils7 het volgende:
De puntentelling is vaag.
Ze moeten gewoon alle Main klasses (dtm, Indycar wec, wtcc, motogp wat mij betreft) als je daarin de top 10 finisht ben je goed genoeg.
Ze moeten de pay drivers buiten houden maar talenten moeten ze vrij baan geven.
Dat ze dit doen omdat een talent erg snel komt vind ik jammer. Ze hadden dit moeten doen met dat gedoe toen omtrent Sirotkin of nu rond die Carmen Jorda.
John Surtees.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:32 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Hooguit kan je een beetje leuk meedoen in een toerwagen. Niet iedereen is Phil Hill(of was het Hailwood), Cecotto of Valentino Rossi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |