abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146393936
Het voorlopige overzicht (in volgorde van de constructeursstand van vorig jaar):

Red Bull Racing
Chassis: Red Bull RB11
Motor: Renault Sport Energy F1-2015
Coureurs:
#3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2016)
#26 Daniil Kvyat (contract t/m 2015)
Gerucht:

Mercedes AMG Petronas F1 Team
Chassis: Mercedes W06
Motor: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Coureurs:
#6 Nico Rosberg (contract t/m 2016)
#44 Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Gerucht:

Scuderia Ferrari
Chassis: Ferrari F15 T
Motor: Ferrari 059/3
Coureurs:
#7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2015)
#14 Fernando Alonso (contract t/m 2016)
Gerucht: Sebastian Vettel

Lotus F1 Team
Chassis: Lotus E23
Coureurs:
#8 Romain Grosjean
#13 Pastor Maldonado (contact t/m 2015)
Gerucht: Adrian Sutil, Max Chilton, Esteban Gutierrez, Charles Pic, Esteban Ocon

McLaren
Chassis: McLaren MP4/30
Motor: Honda V6 turbo
Coureurs:
#20 Kevin Magnussen
#22 Jenson Button
Gerucht: Fernando Alonso, Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne

Sahara Force India F1 Team
Chassis: Force India VJM08
Coureurs:
#11 Sergio Pérez Mendoza
#27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2015)
Gerucht: Daniel Juncadella, Jean-Eric Vergne

Sauber F1 Team
Chassis: Sauber C34
Coureurs:
#9 Marcus Ericsson (contract t/m 2015)
#?? Felipe Nasr (contract t/m 2015)
Gerucht:

Scuderia Toro Rosso
Chassis: STR STR10
Coureurs:
#25 Jean-Eric Vergne
#?? Max Verstappen (contract t/m 2018?)
Gerucht: Carlos Sainz jr., Pierre Gasly, Alex Lynn

Williams F1 Team
Chassis: Williams FW37
Coureurs:
#19 Felipe Massa (contract t/m 2015)
#77 Valtteri Bottas (contract t/m 2015)
Gerucht:

Marussia F1 Team
Chassis: Marussia MR04
Coureurs:
#4 Max Chilton
#17 Jules Bianchi
Gerucht: Alexander Rossi, Rafaelle Marciello, Jolyon Palmer, Will Stevens

Caterham F1 Team
Chassis: Caterham CT06
Coureurs:
#10 Kamui Kobayashi
Gerucht: Carlos Sainz jr., Roberto Merhi, Robin Frijns, Jolyon Palmer, Nathanael Berthon, Julian Leal, Giedo van der Garde

bold = bevestigd
pi_146393944
Heb de TT ook maar aangepast naar 2015. En het overzicht van het vorige topic in de OP gezet.
pi_146393976
^O^
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:10:14 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146395455
Vind het wel erg vervelend worden dat Alonso zo lang wacht met iets duidelijk te maken. Beetje flauw.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_146396214
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:10 schreef RingBewoner het volgende:
Vind het wel erg vervelend worden dat Alonso zo lang wacht met iets duidelijk te maken. Beetje flauw.
Gerucht gaat dat hij en Ferrari aan het steggelen zijn over een afkoopsom. Alonso wil dat Ferrari hem afkoopt omdat ze Vettel hebben gecontracteerd, terwijl hij nog een contract heeft en Ferrari wil dat hij het contract afkoopt omdat hij het team gaat verlaten.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_146398297
Klinkt erg logisch, dat Alonso kans maakt op 30M van Ferrari. Maar dan moet hij nog niet bij McLaren getekend hebben, dat maakt zijn taak zaak slechter natuurlijk.
.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:15:15 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146399160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat hij en Ferrari aan het steggelen zijn over een afkoopsom. Alonso wil dat Ferrari hem afkoopt omdat ze Vettel hebben gecontracteerd, terwijl hij nog een contract heeft en Ferrari wil dat hij het contract afkoopt omdat hij het team gaat verlaten.
Ongetwijfeld dat het meespeelt maar hij gaat, als hij gaat, zeer waarschijnlijk naar McLaren ten kostte van Button en ik gun Button een mooi afscheid en niet na Abu Dhabi nog eens kleurloos aan de kant geschoven worden, hij verdient meer.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_146400521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Klinkt erg logisch, dat Alonso kans maakt op 30M van Ferrari. Maar dan moet hij nog niet bij McLaren getekend hebben, dat maakt zijn taak zaak slechter natuurlijk.
Als hij die 30m van Ferrari ook nog krijgt heeft hij volgend jaar wel een leuk jaarsalaris van circa 80 miljoen, komt hij de winter wel mee door.
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:51:08 #9
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146400527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Hij heeft nog niet getekend bij McLaren, Boullier geeft hem nog tot de race van Abu Dhabi

http://formule1.nl/nieuws(...)moet-snel-beslissen/
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:01:06 #10
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_146404758
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_146405390
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Hij heeft nog niet getekend bij McLaren, Boullier geeft hem nog tot de race van Abu Dhabi

http://formule1.nl/nieuws(...)moet-snel-beslissen/
Terwijl Alonso zegt dat hij geen weet heeft van een deadline, onze bebaarde politicus-coureur.
pi_146423450
quote:
Force India have exercised option on Perez - Mallya

Nov 7 (Reuters) - Force India have exercised an option on Mexican driver Sergio Perez for next year and are negotiating a contract extension for 2016, the Formula One team's co-owner Vijay Mallya said on Friday.

"I have a two-year contract with Sergio Perez," the principal told reporters at the Brazilian Grand Prix.

"There is nothing to hide. The possibility came of extending Checo's contract into 2016 as well. That is what is under negotiation.

"We are talking about one additional year. We had an option that was signed as part of his original contract, we have exercised the option."

Perez, who joined from McLaren before the start of the season, has said for several races that he expects to stay at Force India but a contract had yet to be signed.

While that may have misled some, Mallya said the Mexican was not wrong in talking about a new contract because it would effectively be a different deal if 2016 was added in.

Perez told reporters on Thursday that he hoped to finalise everything very soon but "nothing is confirmed yet".

"I am really surprised it has taken this long but it's just a process," he added. "The negotiations have gone slowly. I really hope we can sort things out by the next race."

Asked what the hold up was, Perez said he remained fully committed to the team but there were some changes he wanted made.

"I know (the team's) prospects and think we can do a strong year and improve what we have done this year into the second year," he said.

"I obviously want to establish myself a little bit in the team in the second year. That is my target. I cannot give you too many details. All I am asking for is a couple of changes and I hope I can get them."

Mexico is returning to the Formula One calendar next year for the first time since 1992 with Perez looking likely to be the country's only driver after Sauber decided not to renew Esteban Gutierrez's deal.

Mercedes-powered Force India are sixth in the championship and challenging McLaren for fifth.
pi_146430242
Spaanse krant meld nu dat er een deal is tussen Alons en Macca.

http://as.com/diarioas/2014/11/08/english/1415435759_394884.html
.
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:47:08 #14
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146433312
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:46 schreef Fer het volgende:
Spaanse krant meld nu dat er een deal is tussen Alons en Macca.

http://as.com/diarioas/2014/11/08/english/1415435759_394884.html
Wie en wie?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_146440224
Alonso en McLaren.
pi_146442832
Is het een gek scenario dat Button naar Lotus kan gaan ten koste van Grosjean? Maldonado is een snelle jongen, vaak onbezonnen, maar wel met veel poen achter zich. Button zal een goede leermeester voor hem zijn.

Renault verdwijnt, dus hoogstwaarschijnlijk Total ook en dus steun aan Grosjean.
Mobil1, blijft die bij McLaren ? Zo ja, kunnen zij hun diensten uitbreiden naar Lotus toe? Button kent de Mercedes krachtbron beter dan Romain en dus eerder gegevens om progressie te boeken. Heeft dan ook een wagen om races mee te winnen. Want de Lotus is tot nu toe vooral op motorisch gebied een ramp. Button zal niet naar een achterhoede team willen gaan, maar bij Lotus kan hij nog wel eens voor een stunt zorgen ?

Helaas ten kostte van Romain. Ik gun hem ook zeker een zitje boven dat van Maldonado. Echter niet realistisch. Button word waarschijnlijk betaald vanuit zijn sponsor, niet vanuit het team, dus finacieel niet onaantrekkelijk voor Lotus Mercedes.
pi_146443652
Vanmiddag in de voorbeschouwing vertelde Jos dat hij met VDG gepraat had en dat die hem verteld had dat hij een contract voor volgend jaar had.

Volgens mij is dat nog nergens echt bevestigd geweest in de media. Als VGD het tegen Jos verteld en Jos tegen Olav dan geloof ik wel dat het zo is. VDG heeft er niks aan om erover te liegen tegen Jos en Jos heeft er geen enkel gewin bij om zo een verhaal te verzinnen.

Benieuwd hoe dat af gaat lopen. Waarschijnlijk met een rechtzaak of schikking lijkt me. Ook voor Sutil. Maarja, die centen zit je niet op te wachten als je wilt racen natuurlijk.

Ik vind het nog altijd erg jammer dat zo een team zover afgezakt is dat dergelijke keuzes klaarblijkelijk noodzakelijk zijn ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146446199
Volgens mij heeft Jos al eens een contract gehad en dan toch Frentzen in zijn auto reed. En nooit geld gezien van het team.

Maar misschien kunnen Sirotkin, VDG en Sutil samen een goede advocaat huren.
.
pi_146446285
HHF GODVERDOMME DE LUL }:| :(!!!!!!
  zondag 9 november 2014 @ 01:06:58 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146451920
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:18 schreef Geralt het volgende:
Vanmiddag in de voorbeschouwing vertelde Jos dat hij met VDG gepraat had en dat die hem verteld had dat hij een contract voor volgend jaar had.

Volgens mij is dat nog nergens echt bevestigd geweest in de media. Als VGD het tegen Jos verteld en Jos tegen Olav dan geloof ik wel dat het zo is. VDG heeft er niks aan om erover te liegen tegen Jos en Jos heeft er geen enkel gewin bij om zo een verhaal te verzinnen.

Benieuwd hoe dat af gaat lopen. Waarschijnlijk met een rechtzaak of schikking lijkt me. Ook voor Sutil. Maarja, die centen zit je niet op te wachten als je wilt racen natuurlijk.

Ik vind het nog altijd erg jammer dat zo een team zover afgezakt is dat dergelijke keuzes klaarblijkelijk noodzakelijk zijn ;(
Sutil en VdG zouden prima zijn geweest.

We vergeten overigens met zn allen nog wel Gitaarles die ook buiten de boot valt..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146455375
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:06 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sutil en VdG zouden prima zijn geweest.

We vergeten overigens met zn allen nog wel Gitaarles die ook buiten de boot valt..
Maar die had nog geen contract voor zover wij weten.
  zondag 9 november 2014 @ 09:31:38 #22
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146455444
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:24 schreef Geralt het volgende:
huh?!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_146455466
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 09:31 schreef Toekito het volgende:

[..]

huh?!
Dat ik HHF nog steeds een lul vind omdat ie Jos zn stoeltje inpikte toen :(
  zondag 9 november 2014 @ 09:34:21 #24
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146455475
quote:
12s.gif Op zondag 9 november 2014 09:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

dat neem ik Arrows kwalijk. Niet Heinz. Is menselijk wat hij deed.
Sporten voor Sophia
  zondag 9 november 2014 @ 09:41:45 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146455559
quote:
12s.gif Op zondag 9 november 2014 09:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zeg je dat nu ook over Nasr dan?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146455567
quote:
12s.gif Op zondag 9 november 2014 09:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zeg je dat nu ook over Nasr dan?
Uiteraard :7
  zondag 9 november 2014 @ 09:42:40 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146455570
quote:
8s.gif Op zondag 9 november 2014 09:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Uiteraard :7
Zeg het dan ook! :(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_146455586
NASR VUILE LUL GODVERDOMME!!!!! :r :( :r
  zondag 9 november 2014 @ 09:45:07 #29
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146455595
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 09:44 schreef Geralt het volgende:
NASR VUILE LUL GODVERDOMME!!!!! :r :( :r
Dank U :s)
pi_146455995
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:18 schreef Geralt het volgende:

Hij had het ook al tegen Hulkenberg verteld vorige week. Die was ool verbaasd dat Nasr bekend gemaakt werd.
pi_146456080
Ow okay; dat had ik ff gemist dan. Jammer evengoed ;(
pi_146456263
Ik kan er niet echt rouwig om zijn eerlijk gezegd.
pi_146457745
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:24 schreef Geralt het volgende:
Ik weet nog wel dat ik hem via zn site toen een boos bericht stuurde.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 9 november 2014 @ 13:41:05 #34
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146461298
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2014 11:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Omdat wijlen Tom Walkinshaw wel zo'n aardige zakenman/teamleider was?
pi_146461523
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2014 11:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan :D 2 keer zelfs, ook t.o.v. Tom Coronel. Ik zag een Nederlandse line-up wel zitten :7
pi_146461588
By the way: waar zien jullie Van der Garde volgend jaar rijden? WTCC? WEC? Indy? DTM?
pi_146461667
DTM zou mooi zijn, ik denk eerlijk gezegd dat hij snel richting Doornbos zijn carrière gaat ; uit de autosport -O-

Het is wel zo'n carrière ventje die voor Boekhoorn presentaties kan leiden. Ik hoop dat hij richting LeMans gaat. Wel een rijder die goed in het endurance racen past denk ik.
pi_146461795
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 13:51 schreef Meike26 het volgende:
DTM zou mooi zijn, ik denk eerlijk gezegd dat hij snel richting Doornbos zijn carrière gaat ; uit de autosport -O-

Het is wel zo'n carrière ventje die voor Boekhoorn presentaties kan leiden. Ik hoop dat hij richting LeMans gaat. Wel een rijder die goed in het endurance racen past denk ik.
Van der Garde bij Porsche LMP1. Zou wel tof zijn.
pi_146462361
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van der Garde bij Porsche LMP1. Zou wel tof zijn.
Gaat niet gebeuren. Alle Porsche rijders hebben al bijgetekend voor volgend jaar, en als ze al nieuwe rijders zoeken (Voor een eventuele derde auto op Le Mans) gaan ze eerst bij hun eigen GT rijders kijken, hebben ze al aangegeven.
pi_146462588
Over het algemeen kunnen ex F1-coureurs wel relatief eenvoudig in de Le Mans series terecht.
pi_146462659
Als ie in de DTM terechtkomt, dan hebben we in ieder geval weer iemand om voor te juichen op Zandvoort.
pi_146462951
DTM is tegenwoordig ook alleen maar oude rotten en jonge talenten die al een connectie hebben met BMW, Mercedes of Audi.

WEC lijkt mij de beste optie.
pi_146462993
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:25 schreef Ferry_76 het volgende:

WEC lijkt mij de beste optie.
Maar waar dan?
pi_146463001
Oude rotten valt toch wel mee? Gewoon mannen die daar al jaren voorin mee doen, zoals Paffet, Ekström en Scheider.
pi_146463969
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar waar dan?
Geen idee, maar 55 teams om uit te kiezen voor Le Mans toch?

Of gewoon lekker in de AC Cobra van David Hart blijven rijden, was echt een genot om Giedo richting het scheivlak te zien bulderen in dat ding, glijdend van bocht naar bocht. _O_
pi_146463999
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:27 schreef Funzel het volgende:
Oude rotten valt toch wel mee? Gewoon mannen die daar al jaren voorin mee doen, zoals Paffet, Ekström en Scheider.
Zolang die allemaal blijven en de nieuwe aanwas uit de jeugd van die drie merken komt blijft er weinig plek over. Bovendien zijn er weinig ex-F1 coureurs die het echt goed doen in het DTM.
pi_146464045
Eric Boullier over Alonso:

quote:
“Fernando is one of the best drivers,” he said. “With Hamilton and Vettel, he is on the let’s say ‘A-list’ of drivers. We have talked to all three and I would like to have Fernando or Lewis because Vettel is already in Ferrari.”
quote:
Fascinatingly, he also hinted that Spanish sponsors could accompany Alonso to Woking.

Asked specifically about Santander or Movistar, Boullier laughed: “Santander, Madrilena … there are no serious negotiations, but if they want to come, there is no problem!”
Over Honda:

quote:
And the first growl of Honda V6 power could be heard later this month, as McLaren has been hard at work mating the Japanese manufacturer’s 2015 engine to an interim car.

It could run at the post-Abu Dhabi test.

“For logistical reasons we have until 15 or 16 November (to decide),” said Boullier, “but we are getting ready to test and monitor the systems and it could be in Abu Dhabi.”
http://www.gptoday.com/fu(...)_Honda_in_Abu_Dhabi/
pi_146464336
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
By the way: waar zien jullie Van der Garde volgend jaar rijden? WTCC? WEC? Indy? DTM?
Yamaha als Rossi met pensioen gaat.
  zondag 9 november 2014 @ 16:22:19 #49
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146466489
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
Die zie ik eerder terecht komen in 'n G-drive of OAK LMP2, of dat in het WEC is of de ELMS laat ik even in het midden dan. Maar de LMP1 is gesloten voor hem, die zijn allemaal al voorzien voor de toekomst, tenzij er een gerespecteerd oud-F1 rijder (lees Button) op de deur klopt. WTCC zie ik niet snel gebeuren, daar is Coronel al vertegenwoordigt met McGregor en ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren. DTM is zoals aangehaald ook vastgeroest qua stoelendans. En ik denk persoonlijk dat GvdG geen interesse heeft in Indy.
pi_146466621
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:22 schreef Sinister-D- het volgende:

ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren.
In de spits bij NEC dan..? :P

Of achter de counter bij Bakker Bart..
pi_146466699
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Die zie ik eerder terecht komen in 'n G-drive of OAK LMP2, of dat in het WEC is of de ELMS laat ik even in het midden dan. Maar de LMP1 is gesloten voor hem, die zijn allemaal al voorzien voor de toekomst, tenzij er een gerespecteerd oud-F1 rijder (lees Button) op de deur klopt. WTCC zie ik niet snel gebeuren, daar is Coronel al vertegenwoordigt met McGregor en ik zie Boekhoorn niet snel 2 coureurs in 1 klasse sponsoren. DTM is zoals aangehaald ook vastgeroest qua stoelendans. En ik denk persoonlijk dat GvdG geen interesse heeft in Indy.
Hm. Klinkt wel redelijk ja...

Da's wel even slikken dan, van F1 naar de LMP2.
  zondag 9 november 2014 @ 16:39:03 #52
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146467099
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Klinkt wel redelijk ja...

Da's wel even slikken dan, van F1 naar de LMP2.
Ooooofff, waar ik nu ineens aan denk, maar dan moet Giedo snel gaan schakelen: Nissan maakt ook hun LMP1 debuut in 2015. Maar dat is eerder ijdele hoop dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren. Die gaan eerder rijders uit het LMP2 programma halen, en dan blijft er uiteindelijk weer maar een plaatsje open voor Giedo in de P2 klasse.....
pi_146467193
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ooooofff, waar ik nu ineens aan denk, maar dan moet Giedo snel gaan schakelen: Nissan maakt ook hun LMP1 debuut in 2015. Maar dat is eerder ijdele hoop dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren. Die gaan eerder rijders uit het LMP2 programma halen, en dan blijft er uiteindelijk weer maar een plaatsje open voor Giedo in de P2 klasse.....
Hm. Voor een net-niet F1-coureur... Zou kunnen. Ik zou het wel een mooie stap vinden.
  zondag 9 november 2014 @ 16:53:33 #54
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146467629
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Voor een net-niet F1-coureur... Zou kunnen. Ik zou het wel een mooie stap vinden.
Nogmaals, das meer hoop dan dat het werkelijkheid gaat worden.
Nissan levert een x-aantal teams motoren in de LMP2, daar zullen die wel een keuze uit kunnen maken. Ze hebben hun eigen GT-academy, waar Jann Mardenbrough toch wel de bekendste en succesvolste van is. Die gaat vast en zeker een zitje krijgen, juist omdat ie Le Mans al kent vanuit het LMP2 en close racing niet onbekend is door GP3. En dan hebben ze nog rijders gehad die in het Deltawing-programma hebben meegereden, daar zal ook wel de een of andere rijder van mogen instappen. En als Button geen zitje meer heeft in de F1 zal die hier wel terecht kunnen, want (volgens Meike26 logica) die is enorm populair in Japan. Uiteraard gaat er nog een voor ons onbekende Japanner mogen instappen.
Samengevat: ik denk dat er voor Giedo ook al geen plaats gaat zijn.
pi_146467705
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:53 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nissan levert een x-aantal teams motoren in de LMP2, daar zullen die wel een keuze uit kunnen maken. Ze hebben hun eigen GT-academy, waar Jann Mardenbrough toch wel de bekendste en succesvolste van is. Die gaat vast en zeker een zitje krijgen, juist omdat ie Le Mans al kent vanuit het LMP2 en close racing niet onbekend is door GP3. En dan hebben ze nog rijders gehad die in het Deltawing-programma hebben meegereden, daar zal ook wel de een of andere rijder van mogen instappen. En als Button geen zitje meer heeft in de F1 zal die hier wel terecht kunnen, want (volgens Meike26 logica) die is enorm populair in Japan. Uiteraard gaat er nog een voor ons onbekende Japanner mogen instappen.
O, ik snap wel dat het wishful thinking is. Ik droom gewoon graag mee.
  zondag 9 november 2014 @ 16:56:29 #56
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146467764
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, ik snap wel dat het wishful thinking is. Ik droom gewoon graag mee.
Ik typ gewoon graag :@
pi_146472238
Marussia denkt dat ze er in Abu Dhabi 'gewoon' weer bij kunnen zijn: http://www.gpupdate.net/n(...)dhabi-weer-bij-zijn/
  zondag 9 november 2014 @ 21:02:42 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_146477614
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Marussia denkt dat ze er in Abu Dhabi 'gewoon' weer bij kunnen zijn: http://www.gpupdate.net/n(...)dhabi-weer-bij-zijn/
voor zover ik begrijp moeten ze er wel bij zijn want als ze voor het eind van het seizoen uitvallen lopen ze ook hun prijzengeld mis.. en da's minstens 50 miljoen.
9e plaats in Monaco en 9e plek in constucteurskampioenschap.
Het laatste levert sowieso al 42,7 miljoen op omdat ze bij de top 10 zitten, daar komt het geld voor de constructeurspunten nog bovenop en dus die 9e plek in Monaco.
pi_146478618
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]

voor zover ik begrijp moeten ze er wel bij zijn want als ze voor het eind van het seizoen uitvallen lopen ze ook hun prijzengeld mis.. en da's minstens 50 miljoen.
Daarom wil Caterham er ook graag bij zijn, om de tiende plek van Marussia over te kunnen nemen (Mits Marussia het niet haalt natuurlijk.)
pi_146480923
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:53 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:')

Beetje flauw om het op mij alleen af te schuiven. Ik ben niet de enige die dit denkt. Zelfs de BBC haalt het meerdere keren per jaar aan. Als Jessica weer eens in beeld is, als het de GP is vóór het gp weekeinde in Japan, tijdens GP van Japan zelf en zo is het al jaren een bekend riedeltje.
En ja dan zijn er heel wat fans op Suzuka verkleed als de helm van Button, de auto van Button of als Button zelf.

Dus ik heb het niet alleen uit eigen duim dat hij daar zo populair is. Maar dan nog is Button meer verbonden aan Honda dan aan Nissan. En bij Nissan hebben ze indd al het GT-programma met Jann Maagdenburg, Ordonez en zullen ze ook een onbekende Japanner naar voren schuiven, zoals je zelf al zegt.

Enige wat dan over blijft is American LeMans series, Blancpain of uit de autosport en trainen voor de Olympische triatlon in Brazilië 2016 ??
pi_146481287
Hij kan ook nog soldaat worden en na een bermbom meedoen aan de paralympics.
pi_146483529
EJ meldt net bij de BBC dat Bernie een deal heeft met Ferrari en Red Bull om drie auto's in te zetten om zo volgend jaar tot 20 auto's te komen.
  zondag 9 november 2014 @ 23:01:08 #63
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146483562
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:')

Beetje flauw om het op mij alleen af te schuiven. Ik ben niet de enige die dit denkt. Zelfs de BBC haalt het meerdere keren per jaar aan. Als Jessica weer eens in beeld is, als het de GP is vóór het gp weekeinde in Japan, tijdens GP van Japan zelf en zo is het al jaren een bekend riedeltje.
En ja dan zijn er heel wat fans op Suzuka verkleed als de helm van Button, de auto van Button of als Button zelf.

haphaphap, precies de logica waar ik het over heb :') _O-
  zondag 9 november 2014 @ 23:40:29 #64
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146484982
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
EJ meldt net bij de BBC dat Bernie een deal heeft met Ferrari en Red Bull om drie auto's in te zetten om zo volgend jaar tot 20 auto's te komen.
Die geen punten kunnen halen voor iniedergeval het constructeurskampioenschap. Coureur weet ik niet.
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 10 november 2014 @ 00:30:52 #65
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_146486437
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:27 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Daarom wil Caterham er ook graag bij zijn, om de tiende plek van Marussia over te kunnen nemen (Mits Marussia het niet haalt natuurlijk.)
Jups en geef ze eens ongelijk.
Ik vind het wel een rare regel overigens, resultaten zijn immers behaald.

Eddy Jordan had er gister nog een interview over met Ecclestone.
Die was er best bezorgd over, dat straalde ie ook uit.
Aan de andere kant zat ie ook wel flink na te denken over wat ie wel en niet kon zeggen, juridisch gezien tenminste.
3-4 teams krijgen bijv. extra geld omdat ze in elk geval tot 2020 mee zullen rijden en daar ook garanties voor kunnen afgeven.
Andere teams was hetzelfde geboden maar die konden geen garanties tot 2020 geven.
  maandag 10 november 2014 @ 06:58:37 #66
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_146489074
Wat is dat nou weer dat Caterham de negende plek krijgt als Marussia niet rijdt..haalt Caterham ineens punten door aanwezig te zijn? Als dat zo was hadden Super Augurk en HRT ook punten voor meedoen moeten krijgen.

Kromme regels. Punten hoor je op zondag te krijgen op moment dat dat zwart witgeblokt valt. Of in geval van ernstig gevaarlijk rijden van je concurrent een paar uur daarna achter de tafel. Maar liever niet.
Sporten voor Sophia
pi_146489215
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 06:58 schreef Toekito het volgende:
Wat is dat nou weer dat Caterham de negende plek krijgt als Marussia niet rijdt..haalt Caterham ineens punten door aanwezig te zijn? Als dat zo was hadden Super Augurk en HRT ook punten voor meedoen moeten krijgen.

Kromme regels. Punten hoor je op zondag te krijgen op moment dat dat zwart witgeblokt valt. Of in geval van ernstig gevaarlijk rijden van je concurrent een paar uur daarna achter de tafel. Maar liever niet.
Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet...
Of Lauda in 1977, want die reed de laatste twee races niet, dus is Andretti alsnog tweevoudig kampioen...
pi_146492356
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vreemd idd. Als ze dat toepassen in 1970 is niet Jochen Rindt WDC, maar Jacky Ickx. Rindt eindigde het seizoen immers niet...
Of Lauda in 1977, want die reed de laatste twee races niet, dus is Andretti alsnog tweevoudig kampioen...
Niets vreemd aan. Het team behoudt de behaalde punten en blijft 9de, maar het te verdelen geld gaat naar de eerstvolgende teams op de lijst. Dus Sauber krijgt het prijzengeld voor de 9de plek en Caterham voor de 10de plek (sowieso wordt het gebaseerd op de beste twee resultaten van de laatste drie jaar). En dat omdat Marussia aan het eind van het seizoen niet meer bestaat.

Dus loont het voor Caterham om mee te doen om zo ruim 40 miljoen dollar extra binnen te krijgen.
pi_146492383
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 23:40 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Die geen punten kunnen halen voor iniedergeval het constructeurskampioenschap. Coureur weet ik niet.
Waardoor het voor de kleinere teams zoals Force India, Lotus en Sauber volgend jaar nog moeilijker wordt om punten te halen en de kans groter wordt dat ze Marussia en Caterham achterna gaan. :(
pi_146493874
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Na het ongeluk van Rindt is ingesteld dat de winnende coureur zelf de prijs moet komen ophalen op het gala om zich wereldkampioen te mogen noemen, daarom zal Jochen altijd de enige postume WK blijven..
pi_146494267
Alonso rond met McLaren, bevestiging voor Abu Dhabi. McLaren moet eerst bepalen wie zijn teamgenoot wordt, voordat ze de deal bekendmaken.
quote:
Fernando Alonso's switch to the McLaren Formula 1 team is set to be confirmed before the Abu Dhabi Grand Prix, once the team knows who his team-mate will be.

Sources close to the Woking-based outfit have revealed that Alonso has now finalised a big-money move from Ferrari to McLaren next year, renewing a partnership that ended prematurely in 2007 after a tumultuous campaign.

His decision to accept McLaren's overtures has, however, forced the team into making a difficult decision between Jenson Button and Kevin Magnussen for the seat alongside him.

The closeness of their performances this year has left the team unable to come to a swift conclusion about who should line up alongside Alonso.

For while Magnussen has impressed with his pace this season, it is Button's higher scoring rate and experience, which would help development of the new Honda engine, that has left some senior figures believing it should go with him.

It is suggested that Alonso would prefer for Button to remain on board next year because it would help accelerate the team's push towards the front of the grid.

However, financial factors could also play a role in the decision, with Magnussen being a much cheaper option for the team.

BRAZIL PERFORMANCE A BOOST FOR BUTTON

Button did his chances of earning a new contract no harm in the Brazilian Grand Prix, coming home fourth behind the two Mercedes drivers and Felipe Massa's Williams.

It is understood that meetings will take place at Woking this week to finally settle whether it is Button or Magnussen who stays on board in 2015.

Button said at the weekend he is keeping focused on his driving, hoping it is enough to win over McLaren's bosses.

"I'm here to race [and] do the best job I can which is what I try and do every weekend," he said.

"Sometimes it doesn't work out but most of the time it does.

"All you've got to do is drive the car as fast as you can and carry yourself as well as you can. The rest isn't in your hands."

Confirmation of Alonso's 2015 plans will clear the way for Ferrari to finally go public that his replacement next year will be Sebastian Vettel.

As part of its settlement with Alonso to end his contract early, Ferrari agreed that it would not announce its 2015 line-up until the Spaniard had settled his future.

However, Red Bull's decision to go public at the Japanese Grand Prix that Vettel was leaving for Ferrari has meant his switch to Maranello became an open secret.
pi_146494369
Marussia hoopt nog op redding.
quote:
Graeme Lowdon says Marussia can be on the grid in 2015 and says the team is even hopeful a rescue deal can be sorted out by the Abu Dhabi finale.

Lowdon, the president of the defunct Banbury outfit, says there are "very few things which need to be solved" in order to make the grid for the Yas Marina race, despite administrators winding the team up on November 7.

"I don't think I feel there's no way back," Lowdon told Sky Sports F1. "We are very competitive people and we will keep fighting until there is absolutely no chance at all. At the moment there's still very much a chance we can compete in 2015 and beyond, and indeed in Abu Dhabi. It's been a very busy weekend, we've worked very closely with Geoff Rowley, our administrator.

"We owe it to all of the guys who helped get us here, the fans, our drivers, to Jules [Bianchi], we owe it to everyone to ensure we do everything that we can to ensure that this team continues. It's a really great team, I think we have something to offer Formula One and we intend to keep pushing all the way.

"It's a very complex situation as these things tend to be. We've had to solve an awful lot of problems we were presented with and I think we've solved virtually all of those now, we're down to one or two pivotal things which need to happen and they could happen very, very quickly. There is a lot of interest from potential investors and if we can ensure we have a solid footing to move forward then we'll do so."

With an entry provisionally submitted for next season under the name Manor F1, Lowdon says the 2015 chassis was on schedule right up until the day the team ceased trading.

"[The focus is] not really about racing in Abu Dhabi, it's about ensuring our 2015 car is on schedule. Right up until Friday the design and manufacturer of that is on schedule and that's really, really important, perhaps more important than racing in Abu Dhabi. The commercial conditions that we all adhere to our quite rightly confidential but I think it's fairly widely reported that teams can miss three races and still continue. That said our focus would very much be on Abu Dhabi, we're a racing team and that's what we do, we race."

maandag 10 november 2014 @ 12:21:12 #73
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_146494418
Met Magnussen is er voor Alonso in ieder geval geen risico op frustratie dat hij niet de #1 driver binnen het team is :P

Ik zie echt niet in dat Button mag blijven. Magnussen is niet heel erg veel slechter, terwijl hij debutant is dit jaar. Hij is ook jong en McLaren wil een team dat meerdere jaren mee kan. Button is ondertussen ook wel redelijk op zijn retour en Alonso zal over 3-4 jaar ook wel over zijn top heen zijn. Ik neem aan dat ze slim genoeg zijn om naast Alonso een talent voor de toekomst neer te zetten.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_146494789
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Wordt ontkend door Red Bull.
quote:
...
Meanwhile, Christian Horner denied any agenda was at work and stated that Red Bull presently had no plans to field a third car.

When asked about the possibility of 3-car teams in 2015, F1 Commercial Rights Holder Bernie Ecclestone said that nothing had been agreed yet for next seaso

“No, not at all,” he said. “Certainly Red Bull’s position is that we want to see a full grid of two-car teams. We have an obligation, as do a couple of other teams, that if the numbers drop below a certain number then we will be required by the promoter to field a third car.

“The numbers haven’t dropped significantly low enough, and we haven’t been requested by the promoter to run a third car.

“It’s not something we’re planning; it’s not something that we’re pushing for. If we’re requested to do it then obviously we’ll have to look at it at that point.”

He added: “Personally, I’m not a big fan of three-car teams. It’s moving away from what Formula 1 should be.

“But if there’s no option, no alternative, then Red Bull have a commitment then, yes, we would have to field a third car.”
pi_146504035
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Na het ongeluk van Rindt is ingesteld dat de winnende coureur zelf de prijs moet komen ophalen op het gala om zich wereldkampioen te mogen noemen, daarom zal Jochen altijd de enige postume WK blijven..
Wat een maffe regel.
pi_146507231
quote:
Ik hoop het. Na alles dit jaar gun ik het ze wel.
  dinsdag 11 november 2014 @ 09:40:23 #77
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_146524747
Zij stapje richting het WEC Porsche bevestigd de volgende coureurs voorzet Lmp1 programma:Timo Bernhard, Romain Dumas, Neel Jani, Brendon Hartley, Marc Lieb en Mark Webber.
pi_146577921
Grosjean tweette iets te vroeg schijnbaar:

http://www.gpupdate.net/n(...)-2015-lotus-coureur/
pi_146657814
Carlos Sainz jr zou wel eens kunnen profiteren van Telefonica en naast Alonso bij McLaren kunnen gaan rijden.

Jenson Button zou naast F1 of WEC zich ook wel eens helemaal op de triathlon kunnen gaan richten. Mark Webber weet wel waar Jenson's toekomst zou moeten liggen.

Volgens mij vind ik dit silly season nog leuker dan het gevecht op de baan... :@
  vrijdag 14 november 2014 @ 20:08:37 #80
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_146658493
Het is sowieso een erg mooi silly season. :Y
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  zaterdag 15 november 2014 @ 03:24:48 #81
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_146671839
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:08 schreef Twieki het volgende:
Het is sowieso een erg mooi silly season. :Y
Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten.
pi_146672400
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 november 2014 03:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je nu al weet dat er een paar magere "Silly Seasons" zullen volgen omdat de meesten weer vastliggen met langdurige contracten.
Dat dachten we van dit silly season ook, want zowel Vettel als Alonso hadden nog een doorlopend contract, maar er een clausule is dat ze er vanaf konden als hun wagen te weinig presteerde.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:42:05 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146685272
Alonso is vandaag bij de WEC wedstrijd in Bahrein....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_146685899
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 november 2014 03:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

mwah, ik zie de boel bij Merc nog best ontploffen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_146693021
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef nils7 het volgende:
https://twitter.com/PorscheRaces/status/533546668797755392

'Ambitieuze plannen' heeft Alonso het toch steeds over..? Zijn eigen wielerploeg gaat niet door, dan maar een eigen WEC team? Zou wat zijn, Vettel naar McLaren, Alonso en Button uit de F1, zit Ferrari mooi te kijken met alleen nog Raikkonen als rijder! :P (NIet dat ik denk dat zoiets gaat gebeuren.)
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:51:46 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146693210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef nils7 het volgende:
Te gast bij het Ferrari team. Wederom een hint dat Ferrari volgend jaar met 3 auto's gaat rijden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 16 november 2014 @ 17:27:20 #87
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146713987
Ferrari LMP1 *O*
N/A
pi_146724465
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Te gast bij het Ferrari team. Wederom een hint dat Ferrari volgend jaar met 3 auto's gaat rijden.
Want hij gaat Fisichella terughalen of zo..? :?
  zondag 16 november 2014 @ 21:35:40 #89
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146725070
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:23 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Want hij gaat Fisichella terughalen of zo..? :?
Vettel, Raikonnen en Alonso die gewoon aanblijft (naar aanleiding van een bezoek aan AF Corsa blijkbaar).
  zondag 16 november 2014 @ 22:07:20 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146726638
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:27 schreef nils7 het volgende:
Ferrari LMP1 *O*
:7

_O_

[ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 16-11-2014 22:17:18 ]
pi_146728278
:o _O_ :9~

Bestaat dit ding echt, word het gemaakt of is het weer zo'n studie-render die nooit levenslicht gaat zien ?

*Hoopt op alles behalve het laatste
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 november 2014 @ 22:43:27 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146728420
Er zijn nog steeds stevige geruchten dat er volgend jaar een Ferrari LMP1 gaat komen, maar voorlopig blijft het nog bij renders
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 november 2014 @ 22:53:31 #93
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_146728899
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:40 schreef Meike26 het volgende:
:o _O_ :9~

Bestaat dit ding echt, word het gemaakt of is het weer zo'n studie-render die nooit levenslicht gaat zien ?

*Hoopt op alles behalve het laatste
het laatste dus ;(
  maandag 17 november 2014 @ 09:18:10 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_146735177
Kan ook zijn dat Alonso heel ambitieus is en gewoon Ferrari koopt (staat in de etalage) :7
N/A
pi_146747970
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:18 schreef nils7 het volgende:
Kan ook zijn dat Alonso heel ambitieus is en gewoon Ferrari koopt (staat in de etalage) :7
En dat 'ie dan Vettel ontslaat :o _O-
pi_146749810
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dat 'ie dan Vettel ontslaat :o _O-
Ja, anders kan hij hem niet verslaan
xd
pi_146753861
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:43 schreef opreis het volgende:

[..]

Ja, anders kan hij hem niet verslaan
xd
Gezien de moeite die Vettel heeft met Ricciardo denk ik eerder het omgekeerde.
pi_146763789
Vettel gaat alsnog 4e worden in het kampioenschap en zeker de laatste races alweer evensnel als Riciardo, ondanks geen updates meer.

Denk dat ie nog steeds de vervanging van het truukje mist, waarmee die zo snel was. (Tijdens het remmen een paar x blippen en sturen met de EBD) Raikonnen lijkt ook tijdens het remmen wat te missen.

Hopelijk kan Ferrari er wat op verzinnen.
.
pi_146791003
McLaren wacht pas tot December voordat de rijderskeuze bekend wordt.
pi_146793694
McLaren=grap
pi_146793940
McLaren is echt vies bezig. Button en Magnussen kunnen niet eens hun laatste race met vrienden en familie vieren. Zo behandel je tog geen werknemers... Het zou me serieus niet verbazen als McLaren de gezichten van de coureurs bedekt in 2015 en hun stemmen verandert tijdens interviews. Zodat we nog steeds heel het seizoen niet weten wie de coureurs zijn, sterker nog, wnr ze gelijk heel het team onzichtbaar maken met een spuit zou dat mij helemaal niet verbazen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')