Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
McLaren is echt vies bezig.
Ze kunnen idd niet zeggen dat ze niet verder met Magnussen/Button willen gaan volgend seizoen...quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:32 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.
Zou wel een stunt zijn als McLaren 1 december aankondigt dat ze het wachten zat zijn en de contracten met Magnussen en Button verlengen..
Jup, 't is Alonso die de boel nu flink ophoudt met steeds aankondigen dat ie groot nieuws gaat brengen maar 't vervolgens niet brengt.quote:Op dinsdag 18 november 2014 23:32 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet alleen McLaren, want zij zijn afhankelijk van wat Alonso gaat doen, en die schijnt te wachten op Ferrari. Want als Ferrari Vettel aankondigt betekend dat contractbreuk met Alonso en moeten ze hem dus een zak geld meegeven. Zolang Alonso daar op wacht gebeurt er dus niets.
Zou wel een stunt zijn als McLaren 1 december aankondigt dat ze het wachten zat zijn en de contracten met Magnussen en Button verlengen..
Zouden ze nu gaan bepalen wie er mag blijven aan de hand van de laatste race?quote:'Gezien het huidige proces en om het raceteam niet te af te leiden van haar voornaamste doel tijdens de laatste Grand Prix van het seizoen, het veroveren van een zo goed mogelijk resultaat op het circuit, hebben we ervoor gekozen om de laatste knopen over onze line-up niet eerder dan maandag 1 december door te zullen hakken.’
Ik denk eerder dat sowieso 1 van de 2 weg moet, en om dat vlak voor de laatste race te horen is natuurlijk niet echt heel erg motiverend. Daarom zullen ze dat pas na de race bekend gaan maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 06:26 schreef SiGNe het volgende:
Wat er me opvalt in dat artikel
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)_pas_na_november.xml
[..]
Zouden ze nu gaan bepalen wie er mag blijven aan de hand van de laatste race?
Button staat met106 punten op plek 7, Magnussen met 55 punten op 10.
Zelfs met een 1e plaats kunnen ze beiden hun voorganger niet meer inhalen maar ze kunnen nog wel ingehaald worden.
Button door Massa (98 punten)
Magnussen door Räikkönen (53) en Pérez (47)
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.quote:Op woensdag 19 november 2014 09:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat sowieso 1 van de 2 weg moet, en om dat vlak voor de laatste race te horen is natuurlijk niet echt heel erg motiverend. Daarom zullen ze dat pas na de race bekend gaan maken.
Aangezien Vettel nu geen stoeltje heeft volgend jaar, zal of Alonso naar McLaren gaan en Vettel naar Ferrari, of als Alonso te lang wacht dan lijft McLaren Vettel vast in. Sowieso strikken ze dan één grote naam zoals Honda dat graag wil. Aangezien Magnussen een talent voor de toekomst is en duidelijk een nummer 2 rijder, is de kans het grootste dat sowieso Button het veld moet ruimen.
De vraag is dan nog of Magnussen genoeg heeft laten zien om nog een jaar bij het team te mogen blijven, of dat ook hij wordt ingeruild voor bijvoorbeeld een Vandoorne.
Zo zie ik het in ieder geval
Ja maar als Alonso niet weg gaat, dan heeft dat voorcontract weinig waardequote:Op woensdag 19 november 2014 09:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.
quote:Op woensdag 19 november 2014 10:08 schreef nils7 het volgende:
Misschien had Vettel ook wel een contract bij Sauber...
Vettel heeft al getekend bij Ferrari, zo heeft hij afgelopen weekend Sky Italia toevertrouwdquote:Op woensdag 19 november 2014 09:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel gaat niet naar McLaren. Hij heeft een (voor?)contract met Ferrari. Het is alleen wachten tot Alonso en Ferrari er uit zijn over een afkoopsom.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | #6 Nico Rosberg Mercedes #44 Lewis Hamilton Mercedes #3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault #26 Daniil Kvyat Red Bull-Renault #19 Felipe Massa Williams-Mercedes #77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes #5 Sebastian Vettel Ferrari #7 Kimi Raikkonen Ferrari TBA McLaren-Honda TBA McLaren-Honda #11 Sergio Pérez Mendoza Force India-Mercedes #27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes #?? Max Verstappen Toro Rosso-Renault TBA Toro Rosso-Renault #8 Romain Grosjean Lotus-Renault #13 Pastor Maldonado Lotus-Renault #9 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari #?? Felipe Nasr Sauber-Ferrari TBA Manor-Ferrari TBA Manor-Ferrari TBA Caterham-Renault TBA Caterham-Renault |
quote:Ferrari have confirmed Fernando Alonso’s contract with the team has been cut short by two years and he will leave them at the end of the season.
“Today is not an easy one for me, because even if I always look to the future with great enthusiasm and determination, at the end of this season my journey as a Ferrari driver will come to an end,” said Alonso.
“It was a difficult decision to take, but a carefully considered one and from start to finish, my love for Ferrari was a prime consideration. I have always been lucky enough to make my own decisions about my future and I have that possibility now too.
“I must thank the team for that, as it understood my position. I leave scuderia Ferrari after five years, during which I reached my very best level professionally, tackling major challenges that pushed me to find new limits. I also proved to be a true team player, putting the interests of the scuderia before my own.
“When I had to take important decisions about my future, I did so with Ferrari in my heart, driven by my love for the team. I am very proud of what we have achieved together. Thanks to the efforts of the men and women of Maranello, on three occasions we came second in the Formula One world championship, two of them fighting for the title right up to and including the final race, running in a championship winning position for many laps. Without a shadow of a doubt, these five years produced some of the best moments of my career and I also feel that, in leaving the team, it is family rather than friends I am leaving behind.
“Now I look to the future with great enthusiasm, knowing that part of my heart will always belong to the prancing horse. I want to thank each and everyone of the team for the trust they showed in me.”
Alonso joined the team from Renault in 2010 and came close to winning the championship in his first season with Ferrari. The following year he signed a deal which extended his contract to 2016.
But despite coming close to the title again in 2012, Alonso’s five years with the team has failed to yield any championship success.
Team principal Marco Mattiacci said Alonso “will always occupy a special place” among Ferrari’s greatest drivers.
“We offer him our heartfelt thanks for what has been an extraordinary adventure with the scuderia, when in the past five years, he twice came so close to winning the world championship.
“I am sure that a great driver like Fernando will always hold the prancing horse dear to his heart and I also expect the Ferrari fans will continue to hold him in high regard in his future endeavours.”
quote:Ferrari have confirmed Sebastian Vettel will take Fernando Alonso’s place at Ferrari next year.
Alonso has cut short his contract with the team by two years, while Vettel’s departure from Red Bull was announced during the Japanese Grand Prix weekend.
Vettel will take his place alongside Kimi Raikkonen from next season as he begins a three-year contract with Ferrari.
“The next stage of my Formula 1 career will be spent with Scuderia Ferrari and for me that means the dream of a lifetime has come true,” said Vettel.
“When I was a kid, Michael Schumacher in the red car was my greatest idol and now it’s an incredible honour to finally get the chance to drive a Ferrari.
“I already got a small taste of what the Ferrari spirit means, when I took my first win at Monza in 2008, with an engine from the prancing horse built in Maranello. The scuderia has a great tradition in this sport and I am extremely motivated to help the team get back to the top. I will put my heart and soul into making it happen.”
Zo veel valt er niet meer te gebeuren. Alonso zal wel naar Mclaren gaan waar hij met Button of Magnussen rijdt. Verder niet zo veel plekjes meer overquote:Op donderdag 20 november 2014 11:57 schreef Rossdale het volgende:
Eindelijk, de stoelendans kan nu echt beginnen
De enige andere vraag is wie er naast Verstappen gaat rijden. En of Caterham volgend jaar nog op de grid staat. Manor geloof ik al niet meer.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Zo veel valt er niet meer te gebeuren. Alonso zal wel naar Mclaren gaan waar hij met Button of Magnussen rijdt. Verder niet zo veel plekjes meer over
Oepsquote:Op donderdag 20 november 2014 17:06 schreef Ferry_76 het volgende:
http://wtf1.co.uk/button-alonso-abu-dhabi-press-conference/
quote:Sergio Perez will remain at Force India after concluding a new “multi-year” deal, the team have announced.
Force India will therefore keep both their drivers as Nico Hulkenberg has already been confirmed at the team for next season.
“I feel at home here and I’m fully committed,” said Perez. “I’m enjoying my racing and we’ve already celebrated some special results together.”
“It’s important for me to establish myself in a team and have some continuity. The team have given me a competitive car this year and I believe we can continue to achieve great things together in the future.”
Force India co-owner Vijay Mallya described Perez as “a true racer who has done a fantastic job for us this season”.
“The whole team has been impressed with his speed and racecraft, as well as his role away from the track. He has a very bright future in Formula One and we will do our utmost to give him the equipment to match his talent.”
Ik las het gisteravond al ja. Vergne zou dat zelf gezegd hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:32 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens Olav Mol rijdt Vergne niet voor STR volgend jaar, dus gaat de keus tussen Sainz, Gasly en Lynn.
https://twitter.com/Olav_Mol/status/536208330041999360
En Vandoorne mag de young driver test doen voor McLaren.
Nieuwe auto volgend jaar... Resultaten uit het verleden enz.quote:Op zondag 23 november 2014 10:17 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd of Verstappen wel op een fatsoenlijke positie de volle race kan finishen. Tot nu toe stelt heel Torro Rosso op zondag nogal teleur.
Zolang hij maar voor zijn teamgenoot finished is hij goed bezig. De rest hangt af van de auto. Kijk maar naar Ricardo, die wint nu gewoon races terwijl in de TR hij in het midden zat te roeren.quote:Op zondag 23 november 2014 10:17 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd of Verstappen wel op een fatsoenlijke positie de volle race kan finishen. Tot nu toe stelt heel Torro Rosso op zondag nogal teleur.
Niet te vergeten dat Ricciardo aanvankelijk nog zijn dagen in een HRT moest slijten!quote:Op zondag 23 november 2014 10:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zolang hij maar voor zijn teamgenoot finished is hij goed bezig. De rest hangt af van de auto. Kijk maar naar Ricardo, die wint nu gewoon races terwijl in de TR hij in het midden zat te roeren.
Dus gewoon zorgen dat je (flink) beter bent dan je teamgenoot en ju
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.quote:Op zondag 23 november 2014 11:12 schreef franklop het volgende:
En Ricciardo was toch ook niet superveel beter dan zijn teamgenoot?
Qua punten /resultaten dan he
Conclusie: RBR haat Vergne.quote:Op zondag 23 november 2014 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.
Er zijn vast goede redenen voor de keuze die wij niet weten.quote:Op zondag 23 november 2014 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Op het moment van bekendmaking dattie naar RB zou vertrekken had Vergne zelfs meer punten dan Ricardo.
Ongetwijfeldquote:Op zondag 23 november 2014 11:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn vast goede redenen voor de keuze die wij niet weten.
5,387 miljard blikjes verkocht in 2013 volgens Wiki....quote:Op zondag 23 november 2014 11:51 schreef Geralt het volgende:
Ik blijf het nog altijd absurd vinden dat een fabrikant van 1 specifiek drankje zoveel geld binnen heeft weten te harken dat ze 2 F1 teams kunnen runnen.
Volgens mij zou een Coca Cola makkelijk het hele veld kunnen runnen in zn eentje dan of niet?
https://www.facebook.com/(...)e=1&relevant_count=1quote:Wie wordt Alonso's teamgenoot bij McLaren?
Ron Dennis hoopt dat iemand uit Legoland zijn keuze financiert.
"I have a strong desire for Denmark to wake up and realise that they have an unique opportunity to support someone who could easily become a sporting legend of the country. I hope that one of the multinationals realises that life is not always about money but also national pride.
I've done my part, and I think it's time that Denmark does the same."
Dus ook - zelfs - bij het zonder hoofdsponsor rond racende McLaren draait momenteel veel om geld.
Ik hoop het zo dat Jenson blijft.quote:Op zondag 23 november 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)en-formule-1-rijden/
Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen.
Met Magnussen verder gaan heeft weinig zin als ze voor 2016 snelle Stoffel in het vizier hebben. Dus Button een waardig afscheids-jaar geven naast Alonso en dan weer opnieuw beginnen met een talent die het waarschijnlijk wel in zicht heeft. Button kan dan voor komend jaar alvast 'shoppen' bij diverse WEC teams om stoeltje te vinden voor 2016
Stiekem een beetje jammer. Had graag een clash tussen de lage landen gezien in de F1. Den Belg versus den Nederlander.quote:Op zondag 23 november 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)en-formule-1-rijden/
Als je dit bericht zo leest, dan kan het dus toch eigenlijk niet missen dat ze met Button verder gaan? Zo bijzonder talent is Magnussen niet en heeft hele jaar minder gepresteerd dan Button, Perez was duidelijk wel een geduchte tegenstander voor hem en wat mij betreft een slechte zet van McLaren om hem weg te doen.
Met Magnussen verder gaan heeft weinig zin als ze voor 2016 snelle Stoffel in het vizier hebben. Dus Button een waardig afscheids-jaar geven naast Alonso en dan weer opnieuw beginnen met een talent die het waarschijnlijk wel in zicht heeft. Button kan dan voor komend jaar alvast 'shoppen' bij diverse WEC teams om stoeltje te vinden voor 2016
Waarbij je niet moet vergeten dat Perez al 2 seizoenen had gereden in de Sauber en Magnussen een rookie is. Als ze Magnussen houden is er een goede reden voor, en het vergelijken tussen Perez en Magnussen werd vorig jaar al gedaan in de simulator. Magnussen zit niet voor niet enkel in die wagen omdat ie mooie blonde haartjes heeftquote:Op zondag 23 november 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:
En Hamilton en co doen niet meer mee? Knapquote:Op zondag 23 november 2014 17:22 schreef Meike26 het volgende:
Die gaat er dus wel komen, alleen nog een jaartje of 2/3 geduld hebben![]()
Dan strijden VanDoorne en Verstappen in 2017 om het WK...
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen. Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.quote:Op zondag 23 november 2014 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waarbij je niet moet vergeten dat Perez al 2 seizoenen had gereden in de Sauber en Magnussen een rookie is. Als ze Magnussen houden is er een goede reden voor, en het vergelijken tussen Perez en Magnussen werd vorig jaar al gedaan in de simulator. Magnussen zit niet voor niet enkel in die wagen omdat ie mooie blonde haartjes heeft
pssst Kevinquote:Op zondag 23 november 2014 19:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen. Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.
Kevin, Jan reed 20 jaar geleden. Dat die wagen poep is heeft uiteraard niets te maken met de resultaten in het interne team duel. Maar je lijkt ervaring van coureurs te onderschatten. Iedereen hemelt Kvyat op, en waar staat die tov Vergne?quote:Op zondag 23 november 2014 19:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind hem anders knap tegenvallen. Vorig jaar was die McLaren ruk, dit jaar ook en Perez heeft het imo beter gedaan dan Jan Magmussen.
Nogmaals: rookie tov 2 jaar ervaring.quote:Als hij zo'n belofte is, had ik toch meer Ricciardo taferelen willen zien tov Vettel.
Maar in vergelijking met Button maakt hij het niet waar. Dat hij een rookie is speelt deels mee, maar ook aan het einde van het seizoen finisht Button constant voor hem. Magnussen heeft in ieder geval geen onuitwisbare indruk gemaakt, zoals Hamilton destijds.quote:Op zondag 23 november 2014 19:56 schreef Rossdale het volgende:
In zijn eerste race reed Magnussen direct naar het podium. Die jongen kan echt wel hard karren hoor
Vaak genoeg laten zien over veel pure snelheid te beschikken, heeft een aantal keer Q3 gehaald waar de auto op dat moment niet thuishoorde. Ricciardo was hetzelfde verhaal en Vergne heeft dit nooit laten zien in 3 jaar tijd. Verstappen krijgt ook weer een shootout tegen een ander Red Bull talent, de winnaar gaat naar RBR en de verliezer kan vertrekken.quote:Op zondag 23 november 2014 19:37 schreef Funzel het volgende:
Inderdaad zeg.. Magnussen is een rookie. Iedereen hemelt Kvyat wel op maar die heeft maar acht puntjes bij elkaar gereden in een heel jaar.
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.quote:Op maandag 24 november 2014 00:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar in vergelijking met Button maakt hij het niet waar. Dat hij een rookie is speelt deels mee, maar ook aan het einde van het seizoen finisht Button constant voor hem. Magnussen heeft in ieder geval geen onuitwisbare indruk gemaakt, zoals Hamilton destijds.
Ik heb Ron Dennis deze post gemaild. Zal vast niet lang duren voordat jij de teammanager bent daar.quote:Op maandag 24 november 2014 08:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.
Als je naar de toekomst kijkt, lijkt me dat toch zonder twijfel de slimste strategie.
kijk eens naar datum van zijn berichtquote:Op donderdag 11 december 2014 11:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
??
Da's toch al bevestigd.
Sainz ploeggenoot Verstappen in Formule 1
Alonso & Button dus! Sterke line-up volgend jaar voor Mclaren. Hoop wel dat Button niet ondersneeuwt bij Alonso, of andersom....twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 11-12-2014 om 11:29:12#McLarenDrivers2015 confirmed: Fernando Alonso & Jenson Button, the new era of McLaren-Honda: http://t.co/SKxQ2qOcgx http://t.co/dKUp9hfPvu reageer retweet
oh jaquote:Op donderdag 11 december 2014 11:12 schreef franklop het volgende:
[..]
kijk eens naar datum van zijn bericht
Verklaar je nader.... Wat vindt je er onbegrijpelijk aan?quote:Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Onbegrijpelijk... Maargoed hoop voor ze dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
Magnussen is nog niet weg. Button moet zich nu bewijzen tegenover Alonso en als hij erg tegenvalt (zoals Kimi dit jaar) komt Magnussen in 2016 weer terug. En als Alonso dan verkast wordt de kans voor Vandoorne ook groter.quote:Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Rossdale het volgende:
Onbegrijpelijk... Maargoed hoop voor ze dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
Nee die heeft de kar lekker getrokken daarquote:Op maandag 24 november 2014 08:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Button zit aan het eind van zijn carriere, Magnussen aan het begin. Button zal niet beter worden dan hij nu is en blijkbaar is hij te licht bevonden om als topcoureur het team te trekken. Daarom willen ze Alonso. Dan kun je beter Magnussen aanhouden en kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Groeit hij niet hard genoeg dan knikker je hem er uit voor Vandoorne en probeer je het opnieuw.
Als je naar de toekomst kijkt, lijkt me dat toch zonder twijfel de slimste strategie.
Vorig jaar hebben ze anders Magnussen laten debuteren ten koste van Perez. Nu wil de Honda een absolute topper (Alonso) en als Magnussen nou Button ruim verslagen had was de keus ook niet moeilijk geweest. Magnussen bracht blijkbaar nog niet wat men had gehoopt, dus viel uiteindelijk de keus op de betrouwbaarheid van Button.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:16 schreef Funzel het volgende:
Nou leuk joh zo'n McLaren jeugdteam. En dan zet je je beide talenten er naast voor de komende jaren.
twitter:byronf1 twitterde op maandag 15-12-2014 om 16:26:22Esteban Gutierrez announced as Ferrari test & reserve driver by new Ferrari boss. #f1 reageer retweet
wie weet is dat zijn nieuwe functie welquote:
Houdt Bernie dan de miljoenen die ze volgend jaar zouden moeten krijgen?quote:Op woensdag 17 december 2014 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Op Manor hoef je niet te rekenen. De boedel gaat op dit moment onder de hamer
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar hebben ze anders Magnussen laten debuteren ten koste van Perez. Nu wil de Honda een absolute topper (Alonso) en als Magnussen nou Button ruim verslagen had was de keus ook niet moeilijk geweest. Magnussen bracht blijkbaar nog niet wat men had gehoopt, dus viel uiteindelijk de keus op de betrouwbaarheid van Button.
Waarom heeft hij dan een 2 jarig contract getekend?quote:Op donderdag 18 december 2014 05:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.
Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld, Alonso had ook de voorkeur voor Button overigens.
En het zou me ook niet verbazen als het nog slechts voor 1 jaar is, dan is die motor goed in orde, gaat Button naar de LMS en schuift Magnussen door naar een racestoel.
Als ie een reden ziet...quote:Op woensdag 17 december 2014 21:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Houdt Bernie dan de miljoenen die ze volgend jaar zouden moeten krijgen?
Oh, ik dacht 1 jaar.. naja, gaat ie over 2 jaar pas naar de LMS.quote:Op donderdag 18 december 2014 09:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Waarom heeft hij dan een 2 jarig contract getekend?
Ik geloof niet dat dat een issue is. Honda zit al jaren in de IndyCar en levert aan verschillende teams. Dus als het daar geen issue is, waarom in de F1 wel? Ze zullen vast wel iemand (en waarschijnlijk meer) in dienst hebben die wel en Japans en Engels spreekt.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oh, ik dacht 1 jaar.. naja, gaat ie over 2 jaar pas naar de LMS.
Misschien dat dat te maken heeft met de commerciële verkoop van de motor aan andere teams in 2016.
Japanners spreken slecht Engels, schamen zich daar ook veelal voor, dan is het handig als een Engelsman hun taal spreekt.
Vraag eens bij diverse Japanse multinationals. Dit is heel slecht geregeld, doorgaans en de Jappen schamen zich er vaak voor, om dit toe te geven en doen dus maar wat.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:42 schreef sasquatsch het volgende:
Ze zullen vast wel iemand (en waarschijnlijk meer) in dienst hebben die wel en Japans en Engels spreekt.
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.quote:Op donderdag 18 december 2014 19:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Vraag eens bij diverse Japanse multinationals. Dit is heel slecht geregeld, doorgaans en de Jappen schamen zich er vaak voor, om dit toe te geven en doen dus maar wat.
Bij gebrek aan sponsers voor Magnussen of VanDoorne, zullen ze wel voor het prijzengeld hebben gekozen, wat de extra puntjes van Button op zullen leveren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.
Zo'n onzin is dat, maar mensen blijven het verkondigenquote:Op donderdag 18 december 2014 05:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Plus dat Button erg populair is in Japan en de taal ook goed spreekt, hij heeft geen tolk nodig als ie in overleg gaat met de ontwerpers van de motor.
Het zou me niet verbazen als dat ook heeft meegespeeld,
En toch is Button ook een paar keer bij Honda op bezoek geweest, maanden geleden toen bekend werd dat Honda weer terug zou komen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo'n onzin is dat, maar mensen blijven het verkondigen?
Honda zit al sinds het begin in de auto -en motorsport en heeft nog nooit een rijder nodig gehad die Japans sprak.
En Magnussen zou dat niet gedaan hebben?quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En toch is Button ook een paar keer bij Honda op bezoek geweest, maanden geleden toen bekend werd dat Honda weer terug zou komen.
En dan?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En Magnussen zou dat niet gedaan hebben?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En dan?
Dan staat Kev constant met zijn handjes in de zakken, te luisteren naar een tolk.
Alsof Tarquinni en Monteiro in het WTCC ook maar 1 woord Japans spraken voordat Honda instapte.quote:Button kan op een veel informelere manier communiceren met de technici. Zijn Japans is ook noet vloeiend hoor, maar het wekt wel vertrouwen en dat is denk ik bij Honda zelf ook iets waar ze veel waarde aan hechten.
Als je als toerist in Japan geen woord Japans spreekt (hoe gebrekkig ook), dan kom je lang niet op zulke mooie plekken als je het al probeert de taal te spreken. Ze voelen zich vereert dat een Amerikaan (ik heb wel eens gelezen dat iedere blanke een Amerikaan is) hun taal wil spreken.
Dit lijkt me toch de meest logische verklaring, Dat Button een paar woordjes Japans spreekt is leuk meegenomen maar zeker niet doorslaggevend.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het zal best een probleem kunnen zijn voor sommige Japanse bedrijven, maar na al die jarenlange ervaring van Honda in de IndyCar en in het verleden in de F1 zie ik dit niet als de reden om Button te handhaven. Dit had imho niets met Honda van doen, maar met de keuze van de McLaren bestuurders voor de één of de ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |