148 togquote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:51 schreef UpsideDown het volgende:
Er zijn 200 FSA naar Kobane gegaan, geen 1.300.
Nee joh, jij hebt gelijk, alle syriers willen Assad weg hebben, daarom blijft hij ook gewoon zitten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is allemaal een westers complot.
Andere situatie. Whataboutismsquote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:54 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Nee joh, jij hebt gelijk, alle syriers willen Assad weg hebben, daarom blijft hij ook gewoon zitten.
In tegenstelling tot Egypte, daar wou slechts enkele miljoenen van de 80 miljoen inwoners mubarak weg hebben, en hij ging ook weg. En later met de moslimbroeder loosers idem dito
Stopwoordje van mensen zoals jij om hypocrisie te rechtvaardigen.quote:
Morgen wanneer het gevecht begintquote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zonder goede bron verkoop je pure onzin firefly.![]()
Ik heb mijn bron geleverd, nu jij.
Appels met peren vergelijken, doe ik niet aan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Stopwoordje van mensen zoals jij om hypocrisie te rechtvaardigen.
Je liegt dus weer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Morgen wanneer het gevecht begint
quote:However, Kobane's Kurdish military commander Ocalan Isso said that less than 50 FSA fighters had arrived in the town.
hahaha, waarom reageren we nog op strontvlieg?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Morgen wanneer het gevecht begint
Maar keer op keer heb ik gelijk. Net als het feit dat ik laatst zei dat er wel meer dan 1000 YPG strijders waren, en dat bleek ook te kloppen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:57 schreef mr_jack het volgende:
[..]
hahaha, waarom reageren we nog op strontvlieg?
Hij verkoopt continue onzin zonder bronvermelding.
Laten we afspreken hem in dit topic te negeren verder..
Zoveel FSA zijn er niet eens meer in heel Syriequote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar keer op keer heb ik gelijk. Net als het feit dat ik laatst zei dat er wel meer dan 1000 YPG strijders waren, en dat bleek ook te kloppen.
En kim jong un ook niet, als we gaan whataboutism.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:02 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Nee, als daadwerkelijk de meerderheid hem weg zou willen hebben, dan zat hij er nu niet meer.
Het is geen geheim dat Al-Nusra en IF opereert vanuit zulke kampen. Wellicht hebben zijn hun aanval op Idlib vanuit daar gepland.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:03 schreef .Exe het volgende:
Vluchtelingenkamp gebombardeerd door Assad?
GRUWELIJKE BEELDEN !
Het kan niet anders, assad zou dit nooooooit doenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is geen geheim dat Al-Nusra en IF opereert vanuit zulke kampen. Wellicht hebben zijn hun aanval op Idlib vanuit daar gepland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
Dat heeft assad al zo vaak gedaan, om mensen moedeloos te maken in die regios. Echt waar, die dictatorliefde van jequote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef IPA35 het volgende:
Waarom zouden ze willekeurige burgers aanvallen dan?
Waar heb je het over? Er wordt niet gevochten daar. Af en toe drinken de islamisten en koerden samen thee. En af en toe hebben ze geweldloze debatten over Syri. Voordat beide kampen naar huis gaan wordt er nog een nasheed gezongen en gepraat over de laatste champions league wedstrijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:04 schreef Nintex het volgende:
Als ik al die verhalen van heldhaftige milities, koerden of islamisten moet geloven zijn er ondertussen al een stuk of 10 miljoen man aan de knok in Kobani, terwijl ik in de filmpjes slechts sporadisch groepjes van 5 man een machine geweer zie leegschieten zonder te richten.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het kan niet anders, assad zou dit nooooooit doen
ow, net als die aanval op die zogenaamde broodbakkerij, waar de rebellen nog effe wat brood op de grond strooiden voor het effect?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Face it, rebellen die opereren vanuit de mensenmassa, dan kun je burger slachtoffers verwachten.
Is dit nu de schuld van Assad of van de rebellen die zich hier verschuilen?
Moedeloos? Om nog meer mensen en niet onbelangrijk de publieke opinie tegen zich in het harnas te jagen??quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat heeft assad al zo vaak gedaan, om mensen moedeloos te maken in die regios. Echt waar, die dictatorliefde van je
Veel van die vluchtelingen zijn familie van de terroristen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:07 schreef mr_jack het volgende:
[..]
ow, net als die aanval op die zogenaamde broodbakkerij, waar de rebellen nog effe wat brood op de grond strooiden voor het effect?
Face it, rebellen die opereren vanuit de mensenmassa, dan kun je burger slachtoffers verwachten.
Zoals ik al zei, het is al zo vaak voorgekomen dat assad op niet-militaire-doelen barrelbombs gooide. De vn rapport staat er vol van.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:07 schreef mr_jack het volgende:
[..]
ow, net als die aanval op die zogenaamde broodbakkerij, waar de rebellen nog effe wat brood op de grond strooiden voor het effect?
Eigenlijk denk ik niet dat Assad er direct zelf achter zit, maar gewoon de soldaten/officieren die hij betaald om die oorlog voor hem te vechten. Ik denk niet dat hij bij zijn ontbijt de kaart van Syrie erbij pakt en willekeurig wat plaatsen aanwijst op de kaart die gebombardeerd moeten worden door zijn leger. Het zal wel een kwestie zijn van geruchten die ze te horen krijgen over trainingkampen e.d. en dan zal er door de eenheden ter plaatse wel besloten worden om wat te gaan bombarderen of niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat heeft assad al zo vaak gedaan, om mensen moedeloos te maken in die regios. Echt waar, die dictatorliefde van je
De VN rapporten bewijzen hetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:09 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Moedeloos? Om nog meer mensen en niet onbelangrijk de publieke opinie tegen zich in het harnas te jagen??
Man, je gelooft toch niet dat hij dat doet om mensen moedeloos te maken.![]()
Dr Assadquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Argumentum ad verecundiamquote:
Uiteraard vind je de VN rapport onzin, het past niet in je anti-westerse straatje.quote:
In tegenstelling tot jijzelf ben ik een eckte blanke Germaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uiteraard vind je de VN rapport onzin, het past niet in je anti-westerse straatje.
IS lijkt zichzelf in een lastige positie te hebben gemanoeuvreerd met hun propaganda Kobane snel in te nemen. Wel bizar dat ze erin blijven volharden en hun strijders maar de gehaktmolen in blijven jagen.quote:Peshmerga to Kobani: Symbolic, but not 'tectonic,' analyst says
Still, ISIS is also reinforcing its contingent in Kobani, White said, setting out the prospect of a protracted fight over the city that has become important less for its strategic value than its role as a television star.
Kobani lies just across the border from Turkey, giving international journalists a clear vantage point to report on the battle there.
But there is a military significance as well, analysts say.
With all the attention on the fight and both sides bringing in reinforcements, White said, the fight for Kobani continues to give U.S. and allied forces the opportunity to bloody ISIS there, and to keep its forces tied up.
"As long as the city doesn't fall, it works to the advantage of the U.S. strategy," he said. "The ISIS guys who are fighting in the city aren't available to fight somewhere else."
Handig als je tegen (religieuze) gekken vecht, die kunnen niet/willen opgeven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
IS lijkt zichzelf in een lastige positie te hebben gemanoeuvreerd met hun propaganda Kobane snel in te nemen. Wel bizar dat ze erin blijven volharden en hun strijders maar de gehaktmolen in blijven jagen.
Economisch gaat het ook steeds lastiger worden voor ze lijkt me. De geplunderde voorraden raken op. Olieproductie droogt op. Rafinagecapaciteit decimeert. Geplunderde kostbaarheden zijn onderhand verkwanselt.
Waarom denk jij dat niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik niet dat Assad er direct zelf achter zit, maar gewoon de soldaten/officieren die hij betaald om die oorlog voor hem te vechten. Ik denk niet dat hij bij zijn ontbijt de kaart van Syrie erbij pakt en willekeurig wat plaatsen aanwijst op de kaart die gebombardeerd moeten worden door zijn leger. Het zal wel een kwestie zijn van geruchten die ze te horen krijgen over trainingkampen e.d. en dan zal er door de eenheden ter plaatse wel besloten worden om wat te gaan bombarderen of niet.
"De VN zegt het dus is het waar" valt daaronder natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leer eerst eens wat die drogredenering inhoud voordat je ermee gaat strooien.
Nee, dat valt daar niet onder.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"De VN zegt het dus is het waar" valt daaronder natuurlijk.
Om eerlijk te zijn hoeft het beroepen op autoriteit niet pers een drogreden te zijn. Het kan net zo goed een geldig argument zijn. In dit geval maakt een VN-rapport het aannemelijker dat Assad (zijn leger) inderdaad aan oorlogsmisdaden doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"De VN zegt het dus is het waar" valt daaronder natuurlijk.
Dan moet hij het rapport citeren en de bronnen in het rapport noemen. Doet hij niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn hoeft het beroepen op autoriteit niet pers een drogreden te zijn. Het kan net zo goed een geldig argument zijn. In dit geval maakt een VN-rapport het aannemelijker dat Assad (zijn leger) inderdaad aan oorlogsmisdaden doen.
De arme oogarts heeft slechts met wat intern mismanagement te maken binnen het Syrische Arabische leger wat dan weer onterecht in zijn schoot wordt geworpen als hoogst verantwoordelijke in het land? Meer niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:10 schreef Nintex het volgende:
Eigenlijk denk ik niet dat Assad er direct zelf achter zit, maar gewoon de soldaten/officieren die hij betaald om die oorlog voor hem te vechten. Ik denk niet dat hij bij zijn ontbijt de kaart van Syrie erbij pakt en willekeurig wat plaatsen aanwijst op de kaart die gebombardeerd moeten worden door zijn leger. Het zal wel een kwestie zijn van geruchten die ze te horen krijgen over trainingkampen e.d. en dan zal er door de eenheden ter plaatse wel besloten worden om wat te gaan bombarderen of niet.
Geef gewoon toe dat je graag intellectueel wou doen, maar dat je hebt gefaald.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dan moet hij het rapport citeren en de bronnen in het rapport noemen. Doet hij niet.
Hij beroept zich op autoriteit. Dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je graag intellectueel wou doen, maar dat je hebt gefaald.
Is niet erg.
Ja, dat doe ik ook als ik wetenschappelijke bronnen aanhaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij beroept zich op autoriteit. Dat is gewoon zo.
Nee, dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat je niet kunt zeggen dat Assad nog heel veel controle heeft over wat er op het slagveld aan incidenten plaatsvinden. Het leger lost problemen nu eenmaal heel anders op dan een politicus. Je kunt hem wel verwijten dat hij het leger daar alle ruimte toe geeft. Echter zal het moeilijk worden om te bewijzen dat Assad het order heeft gegeven voor een bepaalde actie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De arme oogarts heeft slechts met wat intern mismanagement te maken binnen het Syrische Arabische leger wat dan weer onterecht in zijn schoot wordt geworpen als hoogst verantwoordelijke in het land? Meer niet?
En het Syrische leger bombardeert in al haar oprechtheid enkel en alleen stellingen waarvan haar "inlichtingen" menen dat er "trainingskampen" zijn? En helaas hoort daar ook collateral damage bij wat uiteraard totaal niet de bedoeling is en men de leidinggevenden in het leger echt van walgen?
Uiteraard heeft hij zijn mannetjes die de beslissingen nemen. Alleen het feit blijft dat die man eindverantwoordelijke is en dat in allerlei media en propaganda ook niet echt onder stoelen of banken schuift; Assad steelt de show als "grote president en leider van de Syriers". Die man kan je dan ook perfect verantwoordelijk stellen in een internationaal strafhof voor de systematisch groot aantal gepleegde misdaden die het Syrische staatsleger uitvoert.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:50 schreef Nintex het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat je niet kunt zeggen dat Assad nog heel veel controle heeft over wat er op het slagveld aan incidenten plaatsvinden. Het leger lost problemen nu eenmaal heel anders op dan een politicus. Je kunt hem wel verwijten dat hij het leger daar alle ruimte toe geeft. Echter zal het moeilijk worden om te bewijzen dat Assad het order heeft gegeven voor een bepaalde actie.
Gewoon even uit interesse, ben je echt zo onnozel?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef IPA35 het volgende:
Waarom zouden ze willekeurige burgers aanvallen dan?
Kan jij niet gewoon weer normaal doen zoals vroeger?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon even uit interesse, ben je echt zo onnozel?
Nopequote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon weer normaal doen zoals vroeger?
Alsof het normaal is om een oorlogsmisdadiger te vereren. FSA incidenten waarbij sommige mensen oorlogsmisdaden hadden gepleegd vereer ik ook niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon weer normaal doen zoals vroeger?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:49 schreef Slayage het volgende:
de schaal van de verdeeldheid van de rebellen blijft bizar
Syria Special: Amid Its Offensive in the Northwest, Why Are Insurgents Fighting Among Themselves?
quote:
quote:The UAE’s assertiveness, suggests Mishaal Gergawi, who runs the Delma Institute thinktank from high up in one of Abu Dhabi’s many glittering towers, is driven by its new-found capacity to participate in global as well as regional affairs. The other factor is its no-holds-barred competition with Qatar – the maverick neighbour that has done so much to champion the Brotherhood. Both countries helped rebels fighting to overthrow Muammar Gaddafi of Libya in 2011, but Qatar backed Islamist militias while the Emiratis supported rival nationalists. The mysterious air strikes on Tripoli in August took their hostility to a new level.
Emirati involvement in Egypt has also been driven by rivalry with Qatar, whose al-Jazeera TV became an outspoken cheerleader for Morsi and the Brotherhood and continues to highlight the crackdown by President Abdel Fatah al-Sisi – who is lionised in Abu Dhabi. UAE media and PR firms focus intensely on exposing and countering Doha’s influence. The ugly diplomatic row that turned the rest of the Gulf Cooperation Council against Qatar has cooled, but it is far from over.
With the Saudis, the Emiratis have given billions of dollars to bail out the Egyptian economy and promote reforms.
“Jobs and growth are the most effective safeguards against radical ideologies and sectarian hatred,” said Gargash. Gergawi goes further: “If the UAE succeeds in turning Egypt around the multiplier effect will be enormous,” he said. “It’s THE bet. We’re going all in.”
Aversion to Islamism in all forms has meant that UAE policies towards the war in Syria have differed from those of its neighbours. The Qataris and Saudis, individuals and governments, both spent vast amounts funding Islamist groups, some of which morphed into Isis over time. The Emiratis want Bashar al-Assad to go – but not at any price; they have backed only moderate opposition fighters approved by the US and other western countries.
quote:
tjaquote:“The difference between Bashar and Isis is that he doesn’t upload YouTube videos. ”
Hou je bek toch trollquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Alsof het normaal is om een oorlogsmisdadiger te vereren. FSA incidenten waarbij sommige mensen oorlogsmisdaden hadden gepleegd vereer ik ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
twitter:masoud_barzani twitterde op donderdag 30-10-2014 om 11:09:14The deployment of #peshmerga to #Kobane was impossible without Turkish approval and US cooperation. 3/5 reageer retweet
twitter:masoud_barzani twitterde op donderdag 30-10-2014 om 11:10:30We offered to send a large force to #Kobane, but #PYD leadership said they don’t need a fighting force, only a support artillery unit. 4/5 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
VOC mentaliteit bij de beste man.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Doet hij altijd, kan hij z'n olie weer verkopen.
dus geen enkele gevechts unit en slechts 1 artillerie unit over de grens ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:00 schreef De_Guidance het volgende:
twitter:masoud_barzani twitterde op donderdag 30-10-2014 om 11:09:14The deployment of #peshmerga to #Kobane was impossible without Turkish approval and US cooperation. 3/5 reageer retweet
twitter:masoud_barzani twitterde op donderdag 30-10-2014 om 11:10:30We offered to send a large force to #Kobane, but #PYD leadership said they don’t need a fighting force, only a support artillery unit. 4/5 reageer retweet
niks mis met de voc mentaliteitquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
VOC mentaliteit bij de beste man.
Tja. Pyd wil niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
dus geen enkele gevechts unit en slechts 1 artillerie unit over de grens ?
wel begrijpelijkquote:
van welke factie zijn deze gasten???quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:16 schreef UpsideDown het volgende:
Dit zijn beelden van Arabische versterking (FSA) die gisteren in Kobane aankwam. Volgens de YPG gaat het om zo'n 50 man, volgens firefly wel 1.300 manschappen.
Oordeel zelf:
FSA eenheden uit de Aleppo regio die via Turkije zijn gekomen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
van welke factie zijn deze gasten???
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 30-10-2014 om 13:52:48#FSA unit driving from Turkey to #Kobane shows, border crossing fully controlled by YPG, not IS: http://t.co/gEbDhv53zj … 1/ reageer retweet
twitter:
Ik dacht dat ze juist blij zouden zijn met steun tegen de terroristen.quote:The Syrian foreign ministry condemned Turkey for allowing foreign fighters to enter Syria, describing the move as “blatant violation” of its sovereignty and a “disgraceful act”.
quote:Iraqi Kurdish forces enter Syria to fight Islamic State
(Reuters) - A first group of Iraqi Kurdish peshmerga fighters entered the besieged Syrian town of Kobani on Thursday to help push back Islamic State militants who have defied U.S. air strikes and threatened to massacre its Kurdish defenders.
-knip-
De regering ziet de FSA ook als terroristen, die zich blijkbaar vrijelijk over Turks grondgebied mogen verplaatsen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.theguardian.co(...)fighters-isis-kobani
[..]
Ik dacht dat ze juist blij zouden zijn met steun tegen de terroristen.
In het artikel is alleen sprake van Koerden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De regering ziet de FSA ook als terroristen, die zich blijkbaar vrijelijk over Turks grondgebied mogen verplaatsen.
Inderdaad ik zie het. Zat het Reuters artikel te lezen en daar wordt ook gesproken over terroristen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In het artikel is alleen sprake van Koerden.
quote:Syria condemned Turkey for allowing foreign fighters and "terrorists" to enter Syria in a violation of its sovereignty. Its foreign ministry described the move as a "disgraceful act".
Ze vinden het alleen leuk als de "terroristen" vanuit de lucht bestookt worden zeker.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Inderdaad ik zie het. Zat het Reuters artikel te lezen en daar wordt ook gesproken over terroristen.
[..]
Ach, het is gewoon een standaard reactie waarbij ze willen laten zien dat zij nog een rol spelen. Dictator assad zal nooit meer volledige controle krijgen over syrie. En in hoeverre kunnen we nog spreken over syrie, het zijn al 3 staten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.theguardian.co(...)fighters-isis-kobani
[..]
Ik dacht dat ze juist blij zouden zijn met steun tegen de terroristen.
quote:
http://english.alarabiya.(...)fight-terrorism.htmlquote:Morocco vows to help UAE fight terrorism
Morocco will provide military and intelligence support to the United Arab Emirates in its fight against terrorism, UAE’s state news agency WAM reported on Tuesday, citing a statement by the Moroccan Ministry of Foreign Affairs.
Upon directives of King Mohammed VI, “the Kingdom of Morocco will provide an active support to the UAE in its fight against terrorism and its efforts to maintain regional and international peace and stability,” the statement said.
“This action, part of the tradition of successful partnership and strong solidarity between the two brotherly countries, reinforces a historic and multifaceted military and security cooperation with Gulf States,” the Moroccan ministry said, according to WAM.
"It supports and complements the other measures taken on the Moroccan territory to preserve the security and tranquility of Moroccan citizens face to the threat of international terrorism," the Moroccan ministry added.
Morocco’s counter-terrorism support will focus on military, operational and intelligence aspects, according to WAM.
According to the ministry, the contribution of the kingdom will focus on military operational and intelligence aspects.
WAM noted previous security cooperation between the two countries, saying: “hundreds of Moroccan soldiers had, over several decades, been deployed on the UAE territory, as part of their contributions to training and security of the Emirate of Abu Dhabi.”
Last Update: Wednesday, 29 October 2014 KSA 19:55 - GMT 16:55
Die andere 1000 waren niet verder gegaan tot de turkije/syrie grens en wachten nog.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:16 schreef UpsideDown het volgende:
Dit zijn beelden van Arabische versterking (FSA) die gisteren in Kobane aankwam. Volgens de YPG gaat het om zo'n 50 man, volgens firefly wel 1.300 manschappen.
Oordeel zelf:
Hebben ze Aleppo al bevrijd? Ze kunnen hun 13:000 man toch beter daarop richten?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die andere 1000 waren niet verder gegaan tot de turkije/syrie grens en wachten nog.
Dat FSA is toch deels opgegaan in ISIS. Hoezo laten ze die mensen dan toe, je hebt echt geen zekerheid dat die aan de kant van Koerden staan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 30-10-2014 om 13:52:48#FSA unit driving from Turkey to #Kobane shows, border crossing fully controlled by YPG, not IS: http://t.co/gEbDhv53zj … 1/ reageer retweet
twitter:
Zou Erdogan dat erg vinden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat FSA is toch deels opgegaan in ISIS. Hoezo laten ze die mensen dan toe, je hebt echt geen zekerheid dat die aan de kant van Koerden staan?
Ook best ironisch aangezien VAE en Qatar gewoon keiharde sponsors van terrorisme zijn. Stuur die unit anders maar naar de Schilderswijk, kunnen ze zich daar nuttig maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
http://english.alarabiya.(...)fight-terrorism.html
Ergens wel balen dat die keuze is gemaakt om toch nog actief met het conflict te bemoeien. Zorgt alleen maar voor extra instabiliteit over de gehele regio.
Hoezo ironisch, alsof de Europa, de VS niet impliciet terroristen sponsoren. Ik bedoel, wat dat betreft maakt het geen reet uit welke factie je steunt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook best ironisch aangezien VAE en Qatar gewoon keiharde sponsors van terrorisme zijn. Stuur die unit anders maar naar de Schilderswijk, kunnen ze zich daar nuttig maken.
Dat wil Erdo graag, peshmerga is prima, maar dan ook wat van zijn FSA-milities er in. An sich geen gekke regeling voor de Koerden. Ze hielden al stand tegen ISIS, en nu versterking is aangevoerd wordt de kans alleen maar kleiner dat Kobane helemaal gaat vallen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat FSA is toch deels opgegaan in ISIS. Hoezo laten ze die mensen dan toe, je hebt echt geen zekerheid dat die aan de kant van Koerden staan?
De VS meer dan Europa. Dat de VS en Europa het doen (waar ik het ook niet mee eens ben), maakt het overigens nog niet goed t.a.v. de andere landen. Bovendien komt de meeste sponsoring van terrorisme nog altijd uit de hoek van de golfstaten. Het is gewoon dweilen met de kraan open.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo ironisch, alsof de Europa, de VS niet impliciet terroristen sponsoren. Ik bedoel, wat dat betreft maakt het geen reet uit welke factie je steunt.
De FSA is niet n geheel. Je hebt groepen die met de Koerden meevechten tot groepen die met Al Nusra samenwerken. Het zijn meer lokale clubjes.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daar is idd onenigheid over.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:48 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hebben ze Aleppo al bevrijd? Ze kunnen hun 13:000 man toch beter daarop richten?
Of misschien Idlib? Niet zo'n grote stad omringd door heuvels. Kan je beter slome tanks uitschakelen. Gaan Idlib veroveren? Paar dagen terug was er toch een operatie van fsa daar?
Aleppo is verloren ze kunnen zich beter overgeven of terugtrekken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:48 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hebben ze Aleppo al bevrijd? Ze kunnen hun 13:000 man toch beter daarop richten?
Of misschien Idlib? Niet zo'n grote stad omringd door heuvels. Kan je beter slome tanks uitschakelen. Gaan Idlib veroveren? Paar dagen terug was er toch een operatie van fsa daar?
Hoogmoed komt voor de val.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:29 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Aleppo is verloren ze kunnen zich beter overgeven of terugtrekken.
twitter:DefenseUnits twitterde op donderdag 30-10-2014 om 18:45:17Our forces destroyed 3 #ISIS vehicles and damaged another one yesterday near the Jaz'ah region. @DefenseUnitsYPJ Oct. 30 reageer retweet
Ze houden het Hasakah canton nog redelijk onder controle.twitter:DefenseUnits twitterde op donderdag 30-10-2014 om 18:52:36Our troops managed to destroy a bus used to transport the #ISIS terrorists in West Serkaniy (Ras al-Ayn) @DefenseUnitsYPJ Oct. 30 reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op donderdag 30-10-2014 om 17:25:19New map #Kobane battle Oct 30, 2014 (bigger : https://t.co/rhIl1lgLhb) - #FSA Reinforcements http://t.co/DxdCrN1a9D reageer retweet
De Koerden hebben een heel stuk in het zuid-oosten verloren zo te zienquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:24 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:deSyracuse twitterde op donderdag 30-10-2014 om 17:25:19New map #Kobane battle Oct 30, 2014 (bigger : https://t.co/rhIl1lgLhb) - #FSA Reinforcements http://t.co/DxdCrN1a9D reageer retweet
Peshmerga bestaat vooral jonge mensen. Die ouderen zijn meestal van de gouden generatie die echt hard hebben gestreden en ervaren zijn. Die hebben dus ook hogere posities waardoor je ze vaker ziet in beeldmateriaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:13 schreef Mani89 het volgende:
9 van de 10 keer als ik foto's van de Peshmerga zie zijn het mannen van rond de 40 met overgewicht. Is dit representatief voor de rest van dat leger?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:44 schreef IPA35 het volgende:
Erdogan splitst de YPG FSA terroristen in de maag.
3 weken geleden al, niet genoeg troepen en wapens om de stad helemaal te houden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Koerden hebben een heel stuk in het zuid-oosten verloren zo te zien
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 08:54:35USA / British Valley Special Ops. veterans joining #YPG for the battle against #ISIS in #Rojava, Syria @Rodi_Khalil http://t.co/7ZvqvUPwhQ reageer retweet
Wie zijn dit?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:08 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 08:54:35USA / British Valley Special Ops. veterans joining #YPG for the battle against #ISIS in #Rojava, Syria @Rodi_Khalil http://t.co/7ZvqvUPwhQ reageer retweet
geen calv pindakaas waarschijnlijk daaroquote:
Net als die luchtmachtbasis van div 17 zeker? Toen de saa al een dag gevlucht waren zei je nog steeds dat ze aan het vechten waren tegen IS en nog een kans maaktenquote:
Dat is nog steeds geloofwaardiger dan denken dat fsa gematigde moslims zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:00 schreef firefly3 het volgende:
Als assad zijn nekschot heeft gehad denken mensen hier nog steeds dat hij nog leeft in Antartica. Soort van elvis/justin bieber gehalte
Whataboutisme, zoals jij altijd zegt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Net als die luchtmachtbasis van div 17 zeker? Toen de saa al een dag gevlucht waren zei je nog steeds dat ze aan het vechten waren tegen IS en nog een kans maakten
Als ik jouw naam lees moet ik altijd aan dat liedje Voyage Voyage denken.quote:
SPOILER: beelden zijn niet bijzonder schokkend, vooral veel puinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 09:31:47#Syria #SRF #JAN #Idlib English Translation for the Maarouf to Joulani Video https://t.co/LWZ0BU4vZs http://t.co/ppp3s3sWHw reageer retweet
Inderdaad.quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:46 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 09:31:47#Syria #SRF #JAN #Idlib English Translation for the Maarouf to Joulani Video https://t.co/LWZ0BU4vZs http://t.co/ppp3s3sWHw reageer retweet
cool nummer, maar Slayage blijft een buffy the vampire slayer referentiequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als ik jouw naam lees moet ik altijd aan dat liedje Voyage Voyage denken.
Klopt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:17 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geloofwaardiger dan denken dat fsa gematigde moslims zijn.
Het feit alleen al dat we over gematigden moeten hebben is al verkeerd.
Het feit alleen al dat er 1 label geplakt moet worden op zeer diverse groeperingen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:17 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geloofwaardiger dan denken dat fsa gematigde moslims zijn.
Het feit alleen al dat we over gematigden moeten hebben is al verkeerd.
Je had ook al ongelijk over het aantal koerden in kobani.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Whataboutisme, zoals jij altijd zegt.
Draaikont.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je had ook al ongelijk over het aantal koerden in kobani.
lolquote:
twitter:DeptofDefense twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 14:52:41U.S. and partner nation military forces continue to attack #ISIL terrorists in #Syria & #Iraq. http://t.co/NNnphMUEW8 reageer retweet
Waarom? Omdat ik de waarheid zeg? Hij zei ook dat IS slecht bewapend was. Ondertussen hebben ze een aantal modernere tanks dan het syrisch leger en drones. Voor een echte discussie heb je wel meer nodig dan elkaar bestoken met oneliners en huilsmileys. Ontopic: Isis boekt flinke overwinningen bij de T4 basis van assad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je kan beter niet op die trol reageren.
Ik geloof dat Iran wel alleen sjiieten gebruikt, anders werkt het niet. Dus dat collaboreren met ISIS lijkt me lastig. Nu is de gemiddelde Afghaanse strijder niet erg slim natuurlijk...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens CNN betaald Iran buitenlandse strijders, waaronder Afghanen om in Syri voor het regime te werken. Een gevangen genomen Afghaan meldde dat als ie iemand van Isis tegen zou komen ze misschien vrienden zouden kunnen worden. Ze vechten in Syri tegen Amerika.
Nee shia.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Het waren voormalig vechters van de taliban dus vast geen shia, wel 500 dollar in de maand verdienen dus wellicht is dat motivatie genoeg.
twitter:PetoLucem twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:04:05Loy.s.: #SAA forces are advancing in Al-Ameria area of #Aleppo and have captured several building blocks. #Syria http://t.co/vzDLtxUgoH reageer retweet
Sadpanda is nu in Syri, hij strijdt in het vreemdelingenlegioen aan de kant van Bashar al-Assad.quote:
Ondanks de luchtaanvallen in staat om nog meer schade aan te richten. Ik ben benieuwd hoe ISIS er in Syri nu voor zou staan zonder die coalitieaanvallen.quote:
Niet veel anders. Die aanvallen doen ISIS zeer weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ondanks de luchtaanvallen in staat om nog meer schade aan te richten. Ik ben benieuwd hoe ISIS er in Syri nu voor zou staan zonder die coalitieaanvallen.
Die munitiedepot's en tientallen voertuigen waaronder veel tanks moeten toch pijn doen zou je zeggen. Strijders kan je makkelijk aanvullen, maar zware wapens zijn eindig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet veel anders. Die aanvallen doen ISIS zeer weinig.
Het betreft Hazaras.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom vochten die voor de taliban en niet voor Massood dan?
twitter:amedbotaaan twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:13:12BREAKING: #Peshmerga started to go to #Kobane http://t.co/Px0fJf2acw reageer retweet
twitter:Rojname twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:54:05Breaking: #Peshmerga is moving in #Kobane http://t.co/RaYKQIYrbV reageer retweet
twitter:KurtPelda twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:29:22Jets are bombing near #Kobane border crossing. Presumably to support #Peshmerga entering the town. reageer retweet
twitter:_Median_ twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:59:01BREAKING various sources, including Turkish NTV, report: #Peshmerga have entered or are entering #Kobane as we speak. http://t.co/TpMlsccFMb reageer retweet
Natuurlijk. CNN is 100% onzin.quote:
True that.quote:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 21:02:07#Syria #TwitterKurds #Peshmerga #Kobani #Kobane #Koban #PYD #PKK #YPG #Kurds Coalition was covering the entrance of Pesh with heavy raids reageer retweet
Dat zijn gewoon de ogen en oren van Erdoğan aan de andere kant van het conflict.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:06 schreef UpsideDown het volgende:
Wat een slappe actie trouwens weer. Maar ja wat wil je ook met 150 schraal bewapende gelegenheidsmilitairen uit Koerdistan, daar hoef je geen spectaculaire operaties van te verwachten. Jammer weer dit.
Daar heeft hij de FSA al voor, de peshmerga staat in principe los van Barzani en de KDP. TR weet heel goed wat er zich allemaal afspeelt in Syri.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de ogen en oren van Erdoğan aan de andere kant van het conflict.
De FSA is daartegen nog niet in Kobani.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar heeft hij de FSA al voor, de peshmerga staat in principe los van Barzani en de KDP. TR weet heel goed wat er zich allemaal afspeelt in Syri.
2 dagen geleden is er een groepje FSA aangekomen in Kobane via TR, een deel is echter ook weer weggegaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De FSA is daartegen nog niet in Kobani.
Waarom roemt men in de pers eigenlijk de strijdvaardigheid van de peshmerga? So far zijn die lang niet zo indrukwekkend als bv de PKK.
Ze houden het wel geheim allemaalquote:
Toen de foto's op twitter verschenen waren ze al in Kobane. Expres bij nacht gedaan en in overleg met de VS die luchtaanvallen uitvoerde toen ze de grenspost doorgingen.quote:
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Toen de foto's op twitter verschenen waren ze al in Kobane. Expres bij nacht gedaan en in overleg met de VS die luchtaanvallen uitvoerde toen ze de grenspost doorgingen.
Wat het doel van de PYD is hebben zijn ze zelf altijd duidelijk over geweest. En dat is, zoals je zelf al zegt, zelfbestuur en volledige rechten. Maar ze zijn ook helder over hoe ze dit denken te bereiken. En dat is niet met Assad aan de macht. Bekijk maar eens een interview van bijv. Salih Muslim Muhammad, de leider van de PYD, of Abdo Chilo, defensieminister van Afrin, en hun retoriek richting Assad. Het probleem van de Koerden met Assad is dat hij een Baathist is. De pan-Arabische ideologie botst nou eenmaal met de pan-Koerdische ideologie waarbij Qamishlo de hoofdstad moet worden van Rojava. Ze mogen dan een status quo hebben in Hasaka en Qamishlo op dit moment, maar ze hebben in het recente verleden vaak genoeg gevochten. Ook afgelopen jaar, voorbeelden genoeg. Praten met het regime? Prima, maar de Koerden begrijpen heel goed dat zolang een baathist aan de macht is in Damascus, hij altijd zal trachten hen te onderdrukken. De enige reden dat het nu niet meer gebeurt is simpelweg omdat Assad er niet meer toe in staat is. Dit is hetzelfde met een hoop oppositiegroepen. Praten met het regime is prima, zoals ze hebben geprobeerd in Geneve, maar zolang Assad aan de macht is zal er geen oplossing komen, en dus geen vrede.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De PYD is de belangrijkste Koerdische partij in Syri, de YPG (volksbeschermingseenheden) kan gezien worden als het leger of militie er van (immers de PYD is de grootste en dus bestuurlijke partij in de Koerdische gebieden). Het speerpunt van de PYD is, net als in Irak een autonome regio voor de Koerden en andere minderheden in noord-Syri op te richten. Als dat onder Assad kan, is dat an sich prima, maar omdat Assad zich in het verleden vrij agressief heeft opgesteld tegenover Koerden door ze niet te erkennen en ze monddood te maken, hebben de Koerden geen vertrouwen meer in Assad (net als bij Saddam en Erdogan overigens, en Turken en Arabieren in het algemeen).
In het begin was er enige sympathie voor de FSA omdat deze wellicht een uitweg bood. Deze sympathie sloeg in een aantal gebieden als snel om toen bleek dat een groot deel van de FSA een soort shariastaat in gedachten had, en bovendien de YPG zelfs aanviel op een aantal fronten. Daarbij was de YPG zwaar in oorlog met Nusra, een bondgenoot van de FSA. Er wordt uit eigenbelang echter nog wel samengewerkt met enkele lokale Arabieren die soms onder de YPG-vlag gaan en soms onder de FSA-vlag.
Het doel van de YPG is dus niet omverwerping van Assad, maar het veilig stellen van een autonome regio met zelfbestuur.
57mm AA kanon denk ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
What the fuck is die laatste foto?
SAA heeft ze ook, iedereen heeft die.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:48 schreef UpsideDown het volgende:
De YPG heeft zelf ook een paar van die legertrucks met snelvuurkanon er op, een iets lichtere dan deze.
Inderdaad, FSA, IF, ISIS. Allemaal 'overgenomen' van het leger.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SAA heeft ze ook, iedereen heeft die.
Yep.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Inderdaad, FSA, IF, ISIS. Allemaal 'overgenomen' van het leger.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:11 schreef IPA35 het volgende:
Oh nee! Rami is verbannen van Twitter!
Waar moet Firefly zijn nieuws nu weer vandaan halen![]()
...
Ok, sorry!quote:
Lekker voor hemquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:11 schreef IPA35 het volgende:
Oh nee! Rami is verbannen van Twitter!
Waar moet Firefly zijn nieuws nu weer vandaan halen![]()
...
quote:
In Hama en Idlib rukt SAA op. In het zuiden wat nederlagen geleden maar is nu redelijk stabiel. In de woestijn bij Palmyra en Al-Salamiyah rukt ISIS wat op nu.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ik weet dat het lang geleden is dat ik hier was
Maar ik heb het op de achtergrond nog wel een beetje gevolgd (helaas niet meer in detail), want het blijft mijn interesse hebben.
Korte samenvatting van de "stand"nu? Al begrijp ik het prima als jullie daar geen zin in hebben..
Dank je. Is er iemand die de overhand heeft? Of een indicatie welke kant het op...?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Hama en Idlib rukt SAA op. In het zuiden wat nederlagen geleden maar is nu redelijk stabiel. In de woestijn bij Palmyra en Al-Salamiyah rukt ISIS wat op nu.
SAA gaat het wel beter mee. Maar ISIS heeft nu weer grootste deel van het zeer belangrijke Sha'er gasveld in handen en valt het oliepompstation en vliegveld ten zuiden daarvan (zie de meest recente kaart).quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je. Is er iemand die de overhand heeft? Of een indicatie welke kant het op...?
Nee zeker he?
Owh ja, ik ben nog steeds pro-Assad (in de zin van liever Assad dan het alternatief) er erger me dus ook nog steeds enorm aan de selectieve berichtgeving van het "Observatorium" en de hypocriete houding van "het westen" tov IS(IS) vs Irak/de Koerden en IS(IS) versus Assad
Wederom dankquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SAA gaat het wel beter mee. Maar ISIS heeft nu weer grootste deel van het zeer belangrijke Sha'er gasveld in handen en valt het oliepompstation en vliegveld ten zuiden daarvan (zie de meest recente kaart).
Dus een 37 mm automatic air defense gun M1939 (61-K) van Russische makelij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:47 schreef IPA35 het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)-57mm-hatzerim-1.jpg
Nee. En ik vind het ophemelen van de Koerden ook wat vreemd. Waarom krijgt Assad dezelfde steun niet?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:44 schreef .Exe het volgende:
Komen jullie ook naar Den Haag morgen om 14:00 uur?
http://www.fedkom.nl/
Omdat de Koerden geen vernietigingskampen hebben zoals Assad die heeft. Omdat de Koerden geen olievatbommen gooien op woonwijken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. En ik vind het ophemelen van de Koerden ook wat vreemd. Waarom krijgt Assad dezelfde steun niet?
Assad heeft vernietigingskampen????quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat de Koerden geen vernietigingskampen hebben zoals Assad die heeft. Omdat de Koerden geen olievatbommen gooien op woonwijken.
Ga je eens inlezen over de praktijken van Assad.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Assad heeft vernietigingskampen????
Maar anyway: de Koerden nemen geen gevangenen dus moorden ze iedereen uit. En dat is dan beter??? LOL!!
twitter:ArjDnn twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 23:40:07Journalist @barzaniso in Kobani, standing together with Peshmergas who arrived tonight. http://t.co/PpWX8gjCS4#TwitterKurds #Syria reageer retweet
why?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:41 schreef IPA35 het volgende:
SAA moet haast maken in Hama. Aan de ene kant kunnen ze ervoor kiezen van de interne strijd gebruik te maken om zuid-Idlib deels in te nemen, aan de andere kant staat ISIS voor de poorten van Al-Salamiyah en zijn ze bezig bij de Al-Shaer berg en nu blijkbaar zelfs in de buurt van Tiyas.
ISIS overal...quote:
Dan het alternatief? Alsof er maar twee opties zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je. Is er iemand die de overhand heeft? Of een indicatie welke kant het op...?
Nee zeker he?
Owh ja, ik ben nog steeds pro-Assad (in de zin van liever Assad dan het alternatief) er erger me dus ook nog steeds enorm aan de selectieve berichtgeving van het "Observatorium" en de hypocriete houding van "het westen" tov IS(IS) vs Irak/de Koerden en IS(IS) versus Assad
quote:Meer dan honderd IS-strijders zijn de afgelopen drie dagen naar de eeuwige jachtvelden geholpen in Kobani.
Dat liet het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zaterdag weten, meldt het ANP.
Onder de doden zijn ook leden van de 'zedenpolitie' van IS. Zij werden opgeroepen om mee te vechten in Kobani, aangezien de terreurgroep terrein verloor. Donderdag arriveerden de eerste Iraaks-Koerdische strijders (peshmarga's) om IS een kopje kleiner te maken.
Ik hoop dat het afvoer putje Syrie/Kobani nog lange tijd een aanzuigende werking heeft op iedere moslim extremist in de wereld. Wat zijn die gasten ook dom. Hun hele kalifaat plan was bij voorbaat al gedoemd te mislukken, en maar blijven doorgaan.quote:
dus?quote:
Sha'er zorgt voor 60% van al het gas voor de elektriciteit in Damascus en Homs. Door de val van het veld is het nu steeds 4 uur geen stroom, dan 2 uur weer wel.quote:
ah okay, dan krijgen soort van een poetin (isis) europa (assad) situatie mbt gas leverantiesquote:Op zaterdag 1 november 2014 12:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Sha'er zorgt voor 60% van al het gas voor de elektriciteit in Damascus en Homs. Door de val van het veld is het nu steeds 4 uur geen stroom, dan 2 uur weer wel.
bedoel je srf?quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:13 schreef IPA35 het volgende:
JAN/IF hebben de FSA verjaagd uit geheel zuid Idlib
Ja, dat is een tak daarvan volgens mij.quote:
quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is onderhand wel nodig gelet op het aantal Salafisten in dat land vandaag de dag.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeker.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is onderhand wel nodig gelet op het aantal Salafisten in dat land vandaag de dag.
Wat is deze? Elkaar napraten dat assad geen vernietigingskampen heeft? Lees het vn rapport een keertje. Jullie zijn dezelfde types die het gedrag van hitler goedgepraat zouden hebben omdat de russen net zo erg waren. Van jullie moest er ook gestemd worden tussen stalin of hitler, want een derde optie zou niet bestaan.quote:
Nee, +1 voor de opmerking dat die kampen ondertussen wel nodig zijn met al die salafisten in Syri.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat is deze? Elkaar napraten dat assad geen vernietigingskampen heeft? Lees het vn rapport een keertje. Jullie zijn dezelfde types die het gedrag van hitler goedgepraat zouden hebben omdat de russen net zo erg waren. Van jullie moest er ook gestemd worden tussen stalin of hitler, want een derde optie zou niet bestaan.
Wie moet dan de macht overnemen in Syri?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat is deze? Elkaar napraten dat assad geen vernietigingskampen heeft? Lees het vn rapport een keertje. Jullie zijn dezelfde types die het gedrag van hitler goedgepraat zouden hebben omdat de russen net zo erg waren. Van jullie moest er ook gestemd worden tussen stalin of hitler, want een derde optie zou niet bestaan.
De YPG samen met de FSA. Wanneer zij ook nog eens het commando voert van wat nu de SAA is, gaat het goed.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie moet dan de macht overnemen in Syri?
Die hoofdenafhakkers samen met een kleine minderheid, nog kleiner dan de clan van Assad? Lijkt me geen goed idee.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De YPG samen met de FSA. Wanneer zij ook nog eens het commando voert van wat nu de SAA is, gaat het goed.
twitter:EjmAlrai twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 15:47:18I hope #IS stops attacking Kobane otherwise no Hur-el-Ayn would be left for others (and myself). reageer retweet
Ik denk dat dit echt gaat lukken ja, YPG en FSA die de macht overnemen in Syriquote:Op zaterdag 1 november 2014 15:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De YPG samen met de FSA. Wanneer zij ook nog eens het commando voert van wat nu de SAA is, gaat het goed.
Zoals ik zei, assad weg en pietje voor in de plaats. Het saa leger verdwijnt niet zomaar. Begrijpend lezen pleasequote:Op zaterdag 1 november 2014 15:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die hoofdenafhakkers samen met een kleine minderheid, nog kleiner dan de clan van Assad? Lijkt me geen goed idee.
twitter:anbaari_9 twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 17:15:27#IS #ISISHomsRaid of Sha'er Mountain and Gas Plant- Part 1[ENGLISH]http://t.co/6ahLsNsWE3https://t.co/QHEgUSzoV2 http://t.co/62nNyolPRy reageer retweet
+1quote:
twitter:Isham_AlAssad twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 08:17:41#SAA destroyed a tunnel used by terrorists of #ISIS in the Old Airport neighborhood in the city of #DeirEzzor, #Syria http://t.co/nF03ZfmZrK reageer retweet
Oorlog ver weg naar Nederland halen.quote:
quote:
Ja, wat is het nou? Al geloof ik er uiteraard geen drol vanquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is onderhand wel nodig gelet op het aantal Salafisten in dat land vandaag de dag.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelfs IS laat Christenen leven met hun eigen godsdienst, alleen moeten ze extra betalen. Het lijkt een beetje op wat assad deed met de koerden, maar hij deed het gebaseerd op etniciteit. Dat heeft IS dan weer niet, alle rassen zijn daar gelijk. Een doordenkertje.
Kun je die even uitleggen? Met voorbeelden als het even kanquote:Op zaterdag 1 november 2014 17:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hoeft het niet eens te zijn met iedereen op het forum, je hoeft ze niet dood te wensen...
ik zelf zie isis als een groter kwaad dan assad, maar ze schelen wat dat betreft niet veel van elkaar, moet ik me ook maar voor een trein werpen?
Vrijwel alle nare verhalen over Khadaffi waren vette leugens, al lang allemaal bewezen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:57 schreef Loekie1 het volgende:
Van Assad hoor ik niet zulke verhalen als van Khadaffi of Sadam. Alle nare verhalen komen van mensen die graag de moslimbroeders aan de macht willen hebben.
Dit allemaal niet waar?quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:55 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Vrijwel alle nare verhalen over Khadaffi waren vette leugens, al lang allemaal bewezen.
Syri was echt best een leuk land voordien. Niet perfect uiteraard, maar echt niet heel beroerdquote:Op zaterdag 1 november 2014 21:57 schreef Loekie1 het volgende:
Van Assad hoor ik niet zulke verhalen als van Khadaffi of Sadam. Alle nare verhalen komen van mensen die graag de moslimbroeders aan de macht willen hebben.
Dat klopt, leugens verspreid om een oorlog te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dit allemaal niet waar?
Verkrachting was een machtsmiddel voor de dictator. 'Er werd zelfs Viagra onder soldaten verspreid om verkrachtingen aan te moedigen. Tijdens de revolutie gaf de generaal opdracht aan zijn manschappen om vrouwen eerst te verkrachten en dan pas te doden. Als Khaddafi een stamhoofd wilde vernederen, nam hij diens vrouw of dochter mee. Televisiejournalistes en actrices waren ook doelwitten, tot aan vrouwen of dochters van ministers en echtgenotes van Afrikaanse staatshoofden toe. Mij is verteld dat hij vier vrouwen per dag wilde. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd. Duizenden vrouwen zijn verkracht door hem of zijn mensen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/75(...)nnen-in-kelder.dhtml
ook op deze wikipedia site zijn veel bronnen te vinden:http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Libyan_rape_allegationsquote:Donatella Rovera, senior crisis response adviser for Amnesty, who was in Libya for three months after the start of the uprising, says that "we have not found any evidence or a single victim of rape or a doctor who knew about somebody being raped".
She stresses this does not prove that mass rape did not occur but there is no evidence to show that it did. Liesel Gerntholtz, head of women's rights at Human Rights Watch, which also investigated the charge of mass rape, said: "We have not been able to find evidence."
Ms Rovera says that rebels dealing with the foreign media in Benghazi started showing journalists packets of Viagra, claiming they came from burned-out tanks, though it is unclear why the packets were not charred.
http://www.independent.co(...)-of-war-2302037.html
"much Western media coverage has from the outset presented a very one-sided view of the logic of events, portraying the protest movement as entirely peaceful and repeatedly suggesting that the regime's security forces were unaccountably massacring unarmed demonstrators who presented no security challenge"quote:In June 2011, the ICC began an investigation into the rape allegations seeking to add the rapes to Gaddafi's list of war crimes charges.[4][5]Amnesty international, Human Rights Watch[6] and Doctors Without Borders[7] failed to find first-hand evidence that mass rapes were occurring, this was confirmed by the UN's investigator, M. Cherif Bassiouni.[8]
Typisch.. Assad's troepen zijn rood...quote:
Ik vind dit conflict ook wel exemplarisch.. IS(IS) gaan bestrijden als het westen, maar alsnog Assad als grote boeman zien..quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:17 schreef JaJammerJan het volgende:
Libi is het beste voorbeeld wat je maar kunt bedenken om aan te tonen dat we helemaal niks geleerd hebben van het gebruik van propaganda in oorlogen in het verleden, zoals bijvoorbeeld bij de Irak oorlog in 2003. Propaganda blijft een uitermate effectief middel, ook in 'het vrije Westen'.
Yup en tegelijkertijd is het westen een van de oorzaken dat ISIS zo sterk is. In Libi is een groot machtsvacum gecrerd waarin extremistische groeperingen / rebellen, veel macht hebben kunnen grijpen en het Westen wist dat. Beelden genoeg van gevangenissen met veroordeelde terroristen die vrijgelaten werden om mee te vechten. Een deel van die rebellen zijn weer in de omgeving onrust gaan stoken. Mali, Irak, Libi...quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind dit conflict ook wel exemplarisch.. IS(IS) gaan bestrijden als het westen, maar alsnog Assad als grote boeman zien..
Daar heb ik geen onderzoek naar gedaan, maar wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:19 schreef Loekie1 het volgende:
En het verhaal van de zonen van Saddam Hoessein die willekeurig vrouwen van de straat pikten, verkrachtten en vermoorden?
Alle "rebellen" zijn extremisten daarquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:33 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Yup en tegelijkertijd is het westen een van de oorzaken dat ISIS zo sterk is. In Libi is een groot machtsvacum gecrerd waarin extremistische groeperingen / rebellen, veel macht hebben kunnen grijpen en het Westen wist dat. Beelden genoeg van gevangenissen met veroordeelde terroristen die vrijgelaten werden om mee te vechten. Een deel van die rebellen zijn weer in de omgeving onrust gaan stoken. Mali, Irak, Libi...
Hetzelfde in Syri waar weer rebellen gesteund worden, waaronder weer een groot deel extremisten.
Ik zou ze niet allemaal over een kam scheren, maar de verschillen zijn inderdaad meestal klein of niet eens aanwezig. Rebellen die nu gesteund worden, omdat ze 'gematigd' zijn, zouden in een ander land, Mali bijvoorbeeld, door het Westen juist bevochten worden. Het ligt er maar aan aan welke zijde ze staan of ze 'gematigde vrijheidsstrijders' zijn of 'extremistische terroristen'.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle "rebellen" zijn extremisten daar
Serieus. Er zijn gn gematigde rebellen. Al jaren niet.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik zou ze niet allemaal over een kam scheren, maar de verschillen zijn inderdaad meestal klein of niet eens aanwezig. Rebellen die nu gesteund worden, omdat ze 'gematigd' zijn, zouden in een ander land, Mali bijvoorbeeld, door het Westen juist bevochten worden. Het ligt er maar aan aan welke zijde ze staan of ze 'gematigde vrijheidsstrijders' zijn of 'extremistische terroristen'.
Gezien de mate van geweld die alle partijen gebruiken, begrijpelijk in een burgeroorlog, zijn er berhaupt geen gematigde partijen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus. Er zijn gn gematigde rebellen. Al jaren niet.
Zeg ik. En niet begrijpelijk.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gezien de mate van geweld die alle partijen gebruiken, begrijpelijk in een burgeroorlog, zijn er berhaupt geen gematigde partijen.
Hoezo dan?quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeg ik. En niet begrijpelijk.
Onbegrijpelijk voor mij is het standpunt van het westen.
Assad moet weg zeggen "we" al jaren.. Inmiddels wel IS(IS) bestrijden, want die zijn doodeng, maar nog steeds Assad weg willen die ze al jaren bestrijdtquote:
Dus Assad moet niet weg?quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Assad moet weg zeggen "we" al jaren.. Inmiddels wel IS(IS) bestrijden, want die zijn doodeng, maar nog steeds Assad weg willen die ze al jaren bestrijdt
En werkelijk geen enkel alternatief hebben dat beter is dan Assad. Nul. Noppes. Nada.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Assad moet weg zeggen "we" al jaren.. Inmiddels wel IS(IS) bestrijden, want die zijn doodeng, maar nog steeds Assad weg willen die ze al jaren bestrijdt
Wat mij betreft niet nee.quote:
Assad heeft in dit hele conflict het grootste aantal doden op zijn geweten. Niet alleen verdwijnen vermeende tegenstanders in martelcentra, hij laat ook woonwijken bombarderen met olievatbommen.quote:
Volgens wie? het "Observatorium"?quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Assad heeft in dit hele conflict het grootste aantal doden op zijn geweten. Niet alleen verdwijnen vermeende tegenstanders in martelcentra, hij laat ook woonwijken bombarderen met olievatbommen.
Ik zeg ook, lekker laten zitten...
Nee, jij bent lekker deskundig. Jij bent ook maar een praatjesmaker op een forum.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens wie? het "Observatoruim?![]()
![]()
![]()
En jij bent "anders"? LOL!quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, jij bent lekker deskundig. Jij bent ook maar een praatjesmaker op een forum.
Allemaal anti Assad propaganda poep. Zou Turkije hem daarom zo graag weg willen hebben, omdat hij zijn eigen burgers bombardeertquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, jij bent lekker deskundig. Jij bent ook maar een praatjesmaker op een forum.
Je moet je mening natuurlijk nooit baseren op n bron, en er zijn veel bronnen die de misdaden van Assad laten zien.quote:Op zondag 2 november 2014 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar je weet wie het "Observatorium" is? En wat de insteek is?
ISIS is het grootste gevaar, maar je moet wel ernstig mentaal-gehandicapt zijn om niet in te zien dat Assad ook geen zuivere koffie is.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind dit conflict ook wel exemplarisch.. IS(IS) gaan bestrijden als het westen, maar alsnog Assad als grote boeman zien..
Ik heb echt liever Assad, sorryquote:Op zondag 2 november 2014 00:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS is het grootste gevaar, maar je moet wel ernstig mentaal-gehandicapt zijn om niet in te zien dat Assad ook geen zuivere koffie is.
http://www.novini.nl/wie-(...)or-de-mensenrechten/quote:Op zondag 2 november 2014 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar je weet wie het "Observatorium" is? En wat de insteek is?
Ik ook, "ISIS is het grootste gevaar""quote:Op zondag 2 november 2014 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb echt liever Assad, sorry
Ja hoor.. Maar kennelijk zijn er nog anderen die eerst komen. Zoals Jabat misschien?quote:Op zondag 2 november 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ook, "ISIS is het grootste gevaar""
Je kan toch wel lezen?
ISIS, Al Nusra, FSA allemaal een pot nat.quote:Op zondag 2 november 2014 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja hoor.. Maar kennelijk zijn er nog anderen die eerst komen. Zoals Jabat misschien?
Precies. Bedoel ik maar..quote:Op zondag 2 november 2014 00:14 schreef Szura het volgende:
[..]
http://www.novini.nl/wie-(...)or-de-mensenrechten/
Eenschquote:Op zondag 2 november 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS, Al Nusra, FSA allemaal een pot nat.
Ja bizar dat zo'n hobbyist zoveel aandacht krijgtquote:Op zondag 2 november 2014 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies. Bedoel ik maar..
En de reguliere media blijven het plaatsen ook nog![]()
Over westerse troepen: 100 IS(IS) strijders gedood
Over Assad (die hetzelfde doet): 100 burgers vermoord
En al jaren he??? Terwijl overal te vinden is wie het doet en waarom.. En toch blijven plaatsenquote:Op zondag 2 november 2014 00:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja bizar dat zo'n hobbyist zoveel aandacht krijgt
Dit viel mij ook al op, ook op het gebied van counterintelligence doen ze het beter.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:02 schreef UpsideDown het volgende:
CNN is wel eens wat gebrekkig in achtergrondinfo, ze weten zelf niet waar ze het over hebben.
BBC is op dat vlak beter.
En is dat artikel ook echt waar?quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ga je eens inlezen over de praktijken van Assad.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)to-s-van-doden.dhtml
Niemand heeft schone handen in deze oorlog, al zijn de Koerden momenteel wat minder op de vernietigingstoer dan Assad en IS.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niemand.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie moet dan de macht overnemen in Syri?
ga je het net zo vaak herhalen totdat je een reden hebt gevonden voor je dictatorliefde?quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus. Er zijn gn gematigde rebellen. Al jaren niet.
quote:Op zondag 2 november 2014 12:03 schreef firefly3 het volgende:
IS met de fsa vergelijken, hoe erg kortzichtig :/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |