quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:44 schreef IPA35 het volgende:
Erdogan splitst de YPG FSA terroristen in de maag.
3 weken geleden al, niet genoeg troepen en wapens om de stad helemaal te houden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Koerden hebben een heel stuk in het zuid-oosten verloren zo te zien
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 08:54:35USA / British Valley Special Ops. veterans joining #YPG for the battle against #ISIS in #Rojava, Syria @Rodi_Khalil http://t.co/7ZvqvUPwhQ reageer retweet
Wie zijn dit?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:08 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 08:54:35USA / British Valley Special Ops. veterans joining #YPG for the battle against #ISIS in #Rojava, Syria @Rodi_Khalil http://t.co/7ZvqvUPwhQ reageer retweet
geen calvé pindakaas waarschijnlijk daaroquote:
Net als die luchtmachtbasis van div 17 zeker? Toen de saa al een dag gevlucht waren zei je nog steeds dat ze aan het vechten waren tegen IS en nog een kans maaktenquote:
Dat is nog steeds geloofwaardiger dan denken dat fsa gematigde moslims zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:00 schreef firefly3 het volgende:
Als assad zijn nekschot heeft gehad denken mensen hier nog steeds dat hij nog leeft in Antartica. Soort van elvis/justin bieber gehalte
Whataboutisme, zoals jij altijd zegt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Net als die luchtmachtbasis van div 17 zeker? Toen de saa al een dag gevlucht waren zei je nog steeds dat ze aan het vechten waren tegen IS en nog een kans maakten
Als ik jouw naam lees moet ik altijd aan dat liedje Voyage Voyage denken.quote:
SPOILER: beelden zijn niet bijzonder schokkend, vooral veel puinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 09:31:47#Syria #SRF #JAN #Idlib English Translation for the Maarouf to Joulani Video https://t.co/LWZ0BU4vZs http://t.co/ppp3s3sWHw reageer retweet
Inderdaad.quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:46 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 09:31:47#Syria #SRF #JAN #Idlib English Translation for the Maarouf to Joulani Video https://t.co/LWZ0BU4vZs http://t.co/ppp3s3sWHw reageer retweet
cool nummer, maar Slayage blijft een buffy the vampire slayer referentiequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als ik jouw naam lees moet ik altijd aan dat liedje Voyage Voyage denken.
Klopt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:17 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geloofwaardiger dan denken dat fsa gematigde moslims zijn.
Het feit alleen al dat we over gematigden moeten hebben is al verkeerd.
Het feit alleen al dat er 1 label geplakt moet worden op zeer diverse groeperingen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:17 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geloofwaardiger dan denken dat fsa gematigde moslims zijn.
Het feit alleen al dat we over gematigden moeten hebben is al verkeerd.
Je had ook al ongelijk over het aantal koerden in kobani.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Whataboutisme, zoals jij altijd zegt.
Draaikont.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je had ook al ongelijk over het aantal koerden in kobani.
lolquote:
twitter:DeptofDefense twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 14:52:41U.S. and partner nation military forces continue to attack #ISIL terrorists in #Syria & #Iraq. http://t.co/NNnphMUEW8 reageer retweet
Waarom? Omdat ik de waarheid zeg? Hij zei ook dat IS slecht bewapend was. Ondertussen hebben ze een aantal modernere tanks dan het syrisch leger en drones. Voor een echte discussie heb je wel meer nodig dan elkaar bestoken met oneliners en huilsmileys. Ontopic: Isis boekt flinke overwinningen bij de T4 basis van assad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je kan beter niet op die trol reageren.
Ik geloof dat Iran wel alleen sjiieten gebruikt, anders werkt het niet. Dus dat collaboreren met ISIS lijkt me lastig. Nu is de gemiddelde Afghaanse strijder niet erg slim natuurlijk...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens CNN betaald Iran buitenlandse strijders, waaronder Afghanen om in Syrië voor het regime te werken. Een gevangen genomen Afghaan meldde dat als ie iemand van Isis tegen zou komen ze misschien vrienden zouden kunnen worden. Ze vechten in Syrië tegen Amerika.
Nee shia.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Het waren voormalig vechters van de taliban dus vast geen shia, wel 500 dollar in de maand verdienen dus wellicht is dat motivatie genoeg.
twitter:PetoLucem twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:04:05Loy.s.: #SAA forces are advancing in Al-Ameria area of #Aleppo and have captured several building blocks. #Syria http://t.co/vzDLtxUgoH reageer retweet
Sadpanda is nu in Syrië, hij strijdt in het vreemdelingenlegioen aan de kant van Bashar al-Assad.quote:
Ondanks de luchtaanvallen in staat om nog meer schade aan te richten. Ik ben benieuwd hoe ISIS er in Syrië nu voor zou staan zonder die coalitieaanvallen.quote:
Niet veel anders. Die aanvallen doen ISIS zeer weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ondanks de luchtaanvallen in staat om nog meer schade aan te richten. Ik ben benieuwd hoe ISIS er in Syrië nu voor zou staan zonder die coalitieaanvallen.
Die munitiedepot's en tientallen voertuigen waaronder veel tanks moeten toch pijn doen zou je zeggen. Strijders kan je makkelijk aanvullen, maar zware wapens zijn eindig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet veel anders. Die aanvallen doen ISIS zeer weinig.
Het betreft Hazaras.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom vochten die voor de taliban en niet voor Massood dan?
twitter:amedbotaaan twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:13:12BREAKING: #Peshmerga started to go to #Kobane http://t.co/Px0fJf2acw reageer retweet
twitter:Rojname twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:54:05Breaking: #Peshmerga is moving in #Kobane http://t.co/RaYKQIYrbV reageer retweet
twitter:KurtPelda twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:29:22Jets are bombing near #Kobane border crossing. Presumably to support #Peshmerga entering the town. reageer retweet
twitter:_Median_ twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 20:59:01BREAKING various sources, including Turkish NTV, report: #Peshmerga have entered or are entering #Kobane as we speak. http://t.co/TpMlsccFMb reageer retweet
Natuurlijk. CNN is 100% onzin.quote:
True that.quote:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 21:02:07#Syria #TwitterKurds #Peshmerga #Kobani #Kobane #Kobanî #PYD #PKK #YPG #Kurds Coalition was covering the entrance of Pesh with heavy raids reageer retweet
Dat zijn gewoon de ogen en oren van Erdoğan aan de andere kant van het conflict.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:06 schreef UpsideDown het volgende:
Wat een slappe actie trouwens weer. Maar ja wat wil je ook met 150 schraal bewapende gelegenheidsmilitairen uit Koerdistan, daar hoef je geen spectaculaire operaties van te verwachten. Jammer weer dit.
Daar heeft hij de FSA al voor, de peshmerga staat in principe los van Barzani en de KDP. TR weet heel goed wat er zich allemaal afspeelt in Syrië.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de ogen en oren van Erdoğan aan de andere kant van het conflict.
De FSA is daartegen nog niet in Kobani.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Daar heeft hij de FSA al voor, de peshmerga staat in principe los van Barzani en de KDP. TR weet heel goed wat er zich allemaal afspeelt in Syrië.
2 dagen geleden is er een groepje FSA aangekomen in Kobane via TR, een deel is echter ook weer weggegaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De FSA is daartegen nog niet in Kobani.
Waarom roemt men in de pers eigenlijk de strijdvaardigheid van de peshmerga? So far zijn die lang niet zo indrukwekkend als bv de PKK.
Ze houden het wel geheim allemaalquote:
Toen de foto's op twitter verschenen waren ze al in Kobane. Expres bij nacht gedaan en in overleg met de VS die luchtaanvallen uitvoerde toen ze de grenspost doorgingen.quote:
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Toen de foto's op twitter verschenen waren ze al in Kobane. Expres bij nacht gedaan en in overleg met de VS die luchtaanvallen uitvoerde toen ze de grenspost doorgingen.
Wat het doel van de PYD is hebben zijn ze zelf altijd duidelijk over geweest. En dat is, zoals je zelf al zegt, zelfbestuur en volledige rechten. Maar ze zijn ook helder over hoe ze dit denken te bereiken. En dat is niet met Assad aan de macht. Bekijk maar eens een interview van bijv. Salih Muslim Muhammad, de leider van de PYD, of Abdo Chilo, defensieminister van Afrin, en hun retoriek richting Assad. Het probleem van de Koerden met Assad is dat hij een Baathist is. De pan-Arabische ideologie botst nou eenmaal met de pan-Koerdische ideologie waarbij Qamishlo de hoofdstad moet worden van Rojava. Ze mogen dan een status quo hebben in Hasaka en Qamishlo op dit moment, maar ze hebben in het recente verleden vaak genoeg gevochten. Ook afgelopen jaar, voorbeelden genoeg. Praten met het regime? Prima, maar de Koerden begrijpen heel goed dat zolang een baathist aan de macht is in Damascus, hij altijd zal trachten hen te onderdrukken. De enige reden dat het nu niet meer gebeurt is simpelweg omdat Assad er niet meer toe in staat is. Dit is hetzelfde met een hoop oppositiegroepen. Praten met het regime is prima, zoals ze hebben geprobeerd in Geneve, maar zolang Assad aan de macht is zal er geen oplossing komen, en dus geen vrede.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:40 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De PYD is de belangrijkste Koerdische partij in Syrië, de YPG (volksbeschermingseenheden) kan gezien worden als het leger of militie er van (immers de PYD is de grootste en dus bestuurlijke partij in de Koerdische gebieden). Het speerpunt van de PYD is, net als in Irak een autonome regio voor de Koerden en andere minderheden in noord-Syrië op te richten. Als dat onder Assad kan, is dat an sich prima, maar omdat Assad zich in het verleden vrij agressief heeft opgesteld tegenover Koerden door ze niet te erkennen en ze monddood te maken, hebben de Koerden geen vertrouwen meer in Assad (net als bij Saddam en Erdogan overigens, en Turken en Arabieren in het algemeen).
In het begin was er enige sympathie voor de FSA omdat deze wellicht een uitweg bood. Deze sympathie sloeg in een aantal gebieden als snel om toen bleek dat een groot deel van de FSA een soort shariastaat in gedachten had, en bovendien de YPG zelfs aanviel op een aantal fronten. Daarbij was de YPG zwaar in oorlog met Nusra, een bondgenoot van de FSA. Er wordt uit eigenbelang echter nog wel samengewerkt met enkele lokale Arabieren die soms onder de YPG-vlag gaan en soms onder de FSA-vlag.
Het doel van de YPG is dus niet omverwerping van Assad, maar het veilig stellen van een autonome regio met zelfbestuur.
57mm AA kanon denk ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
What the fuck is die laatste foto?
SAA heeft ze ook, iedereen heeft die.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:48 schreef UpsideDown het volgende:
De YPG heeft zelf ook een paar van die legertrucks met snelvuurkanon er op, een iets lichtere dan deze.
Inderdaad, FSA, IF, ISIS. Allemaal 'overgenomen' van het leger.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SAA heeft ze ook, iedereen heeft die.
Yep.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Inderdaad, FSA, IF, ISIS. Allemaal 'overgenomen' van het leger.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:11 schreef IPA35 het volgende:
Oh nee! Rami is verbannen van Twitter!
Waar moet Firefly zijn nieuws nu weer vandaan halen![]()
...
Ok, sorry!quote:
Lekker voor hemquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:11 schreef IPA35 het volgende:
Oh nee! Rami is verbannen van Twitter!
Waar moet Firefly zijn nieuws nu weer vandaan halen![]()
...
quote:
In Hama en Idlib rukt SAA op. In het zuiden wat nederlagen geleden maar is nu redelijk stabiel. In de woestijn bij Palmyra en Al-Salamiyah rukt ISIS wat op nu.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ik weet dat het lang geleden is dat ik hier was
Maar ik heb het op de achtergrond nog wel een beetje gevolgd (helaas niet meer in detail), want het blijft mijn interesse hebben.
Korte samenvatting van de "stand"nu? Al begrijp ik het prima als jullie daar geen zin in hebben..
Dank je. Is er iemand die de overhand heeft? Of een indicatie welke kant het op...?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Hama en Idlib rukt SAA op. In het zuiden wat nederlagen geleden maar is nu redelijk stabiel. In de woestijn bij Palmyra en Al-Salamiyah rukt ISIS wat op nu.
SAA gaat het wel beter mee. Maar ISIS heeft nu weer grootste deel van het zeer belangrijke Sha'er gasveld in handen en valt het oliepompstation en vliegveld ten zuiden daarvan (zie de meest recente kaart).quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je. Is er iemand die de overhand heeft? Of een indicatie welke kant het op...?
Nee zeker he?
Owh ja, ik ben nog steeds pro-Assad (in de zin van liever Assad dan het alternatief) er erger me dus ook nog steeds enorm aan de selectieve berichtgeving van het "Observatorium" en de hypocriete houding van "het westen" tov IS(IS) vs Irak/de Koerden en IS(IS) versus Assad
Wederom dankquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
SAA gaat het wel beter mee. Maar ISIS heeft nu weer grootste deel van het zeer belangrijke Sha'er gasveld in handen en valt het oliepompstation en vliegveld ten zuiden daarvan (zie de meest recente kaart).
Dus een 37 mm automatic air defense gun M1939 (61-K) van Russische makelij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:47 schreef IPA35 het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)-57mm-hatzerim-1.jpg
Nee. En ik vind het ophemelen van de Koerden ook wat vreemd. Waarom krijgt Assad dezelfde steun niet?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:44 schreef .Exe het volgende:
Komen jullie ook naar Den Haag morgen om 14:00 uur?
http://www.fedkom.nl/
Omdat de Koerden geen vernietigingskampen hebben zoals Assad die heeft. Omdat de Koerden geen olievatbommen gooien op woonwijken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. En ik vind het ophemelen van de Koerden ook wat vreemd. Waarom krijgt Assad dezelfde steun niet?
Assad heeft vernietigingskampen????quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat de Koerden geen vernietigingskampen hebben zoals Assad die heeft. Omdat de Koerden geen olievatbommen gooien op woonwijken.
Ga je eens inlezen over de praktijken van Assad.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Assad heeft vernietigingskampen????
Maar anyway: de Koerden nemen geen gevangenen dus moorden ze iedereen uit. En dat is dan beter??? LOL!!
twitter:ArjDnn twitterde op vrijdag 31-10-2014 om 23:40:07Journalist @barzaniso in Kobani, standing together with Peshmergas who arrived tonight. http://t.co/PpWX8gjCS4#TwitterKurds #Syria reageer retweet
why?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:41 schreef IPA35 het volgende:
SAA moet haast maken in Hama. Aan de ene kant kunnen ze ervoor kiezen van de interne strijd gebruik te maken om zuid-Idlib deels in te nemen, aan de andere kant staat ISIS voor de poorten van Al-Salamiyah en zijn ze bezig bij de Al-Shaer berg en nu blijkbaar zelfs in de buurt van Tiyas.
ISIS overal...quote:
Dan het alternatief? Alsof er maar twee opties zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je. Is er iemand die de overhand heeft? Of een indicatie welke kant het op...?
Nee zeker he?
Owh ja, ik ben nog steeds pro-Assad (in de zin van liever Assad dan het alternatief) er erger me dus ook nog steeds enorm aan de selectieve berichtgeving van het "Observatorium" en de hypocriete houding van "het westen" tov IS(IS) vs Irak/de Koerden en IS(IS) versus Assad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |