quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het kan niet anders, assad zou dit nooooooit doen
ow, net als die aanval op die zogenaamde broodbakkerij, waar de rebellen nog effe wat brood op de grond strooiden voor het effect?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Face it, rebellen die opereren vanuit de mensenmassa, dan kun je burger slachtoffers verwachten.
Is dit nu de schuld van Assad of van de rebellen die zich hier verschuilen?
Moedeloos? Om nog meer mensen en niet onbelangrijk de publieke opinie tegen zich in het harnas te jagen??quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat heeft assad al zo vaak gedaan, om mensen moedeloos te maken in die regios. Echt waar, die dictatorliefde van je
Veel van die vluchtelingen zijn familie van de terroristen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:07 schreef mr_jack het volgende:
[..]
ow, net als die aanval op die zogenaamde broodbakkerij, waar de rebellen nog effe wat brood op de grond strooiden voor het effect?
Face it, rebellen die opereren vanuit de mensenmassa, dan kun je burger slachtoffers verwachten.
Zoals ik al zei, het is al zo vaak voorgekomen dat assad op niet-militaire-doelen barrelbombs gooide. De vn rapport staat er vol van.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:07 schreef mr_jack het volgende:
[..]
ow, net als die aanval op die zogenaamde broodbakkerij, waar de rebellen nog effe wat brood op de grond strooiden voor het effect?
Eigenlijk denk ik niet dat Assad er direct zelf achter zit, maar gewoon de soldaten/officieren die hij betaald om die oorlog voor hem te vechten. Ik denk niet dat hij bij zijn ontbijt de kaart van Syrie erbij pakt en willekeurig wat plaatsen aanwijst op de kaart die gebombardeerd moeten worden door zijn leger. Het zal wel een kwestie zijn van geruchten die ze te horen krijgen over trainingkampen e.d. en dan zal er door de eenheden ter plaatse wel besloten worden om wat te gaan bombarderen of niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat heeft assad al zo vaak gedaan, om mensen moedeloos te maken in die regios. Echt waar, die dictatorliefde van je
De VN rapporten bewijzen hetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:09 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Moedeloos? Om nog meer mensen en niet onbelangrijk de publieke opinie tegen zich in het harnas te jagen??
Man, je gelooft toch niet dat hij dat doet om mensen moedeloos te maken.![]()
Dr Assadquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Argumentum ad verecundiamquote:
Uiteraard vind je de VN rapport onzin, het past niet in je anti-westerse straatje.quote:
In tegenstelling tot jijzelf ben ik een eckte blanke Germaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uiteraard vind je de VN rapport onzin, het past niet in je anti-westerse straatje.
IS lijkt zichzelf in een lastige positie te hebben gemanoeuvreerd met hun propaganda Kobane snel in te nemen. Wel bizar dat ze erin blijven volharden en hun strijders maar de gehaktmolen in blijven jagen.quote:Peshmerga to Kobani: Symbolic, but not 'tectonic,' analyst says
Still, ISIS is also reinforcing its contingent in Kobani, White said, setting out the prospect of a protracted fight over the city that has become important less for its strategic value than its role as a television star.
Kobani lies just across the border from Turkey, giving international journalists a clear vantage point to report on the battle there.
But there is a military significance as well, analysts say.
With all the attention on the fight and both sides bringing in reinforcements, White said, the fight for Kobani continues to give U.S. and allied forces the opportunity to bloody ISIS there, and to keep its forces tied up.
"As long as the city doesn't fall, it works to the advantage of the U.S. strategy," he said. "The ISIS guys who are fighting in the city aren't available to fight somewhere else."
Handig als je tegen (religieuze) gekken vecht, die kunnen niet/willen opgeven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
IS lijkt zichzelf in een lastige positie te hebben gemanoeuvreerd met hun propaganda Kobane snel in te nemen. Wel bizar dat ze erin blijven volharden en hun strijders maar de gehaktmolen in blijven jagen.
Economisch gaat het ook steeds lastiger worden voor ze lijkt me. De geplunderde voorraden raken op. Olieproductie droogt op. Rafinagecapaciteit decimeert. Geplunderde kostbaarheden zijn onderhand verkwanselt.
Waarom denk jij dat niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik niet dat Assad er direct zelf achter zit, maar gewoon de soldaten/officieren die hij betaald om die oorlog voor hem te vechten. Ik denk niet dat hij bij zijn ontbijt de kaart van Syrie erbij pakt en willekeurig wat plaatsen aanwijst op de kaart die gebombardeerd moeten worden door zijn leger. Het zal wel een kwestie zijn van geruchten die ze te horen krijgen over trainingkampen e.d. en dan zal er door de eenheden ter plaatse wel besloten worden om wat te gaan bombarderen of niet.
"De VN zegt het dus is het waar" valt daaronder natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leer eerst eens wat die drogredenering inhoud voordat je ermee gaat strooien.
Nee, dat valt daar niet onder.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"De VN zegt het dus is het waar" valt daaronder natuurlijk.
Om eerlijk te zijn hoeft het beroepen op autoriteit niet persé een drogreden te zijn. Het kan net zo goed een geldig argument zijn. In dit geval maakt een VN-rapport het aannemelijker dat Assad (zijn leger) inderdaad aan oorlogsmisdaden doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
"De VN zegt het dus is het waar" valt daaronder natuurlijk.
Dan moet hij het rapport citeren en de bronnen in het rapport noemen. Doet hij niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn hoeft het beroepen op autoriteit niet persé een drogreden te zijn. Het kan net zo goed een geldig argument zijn. In dit geval maakt een VN-rapport het aannemelijker dat Assad (zijn leger) inderdaad aan oorlogsmisdaden doen.
De arme oogarts heeft slechts met wat intern mismanagement te maken binnen het Syrische Arabische leger wat dan weer onterecht in zijn schoot wordt geworpen als hoogst verantwoordelijke in het land? Meer niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:10 schreef Nintex het volgende:
Eigenlijk denk ik niet dat Assad er direct zelf achter zit, maar gewoon de soldaten/officieren die hij betaald om die oorlog voor hem te vechten. Ik denk niet dat hij bij zijn ontbijt de kaart van Syrie erbij pakt en willekeurig wat plaatsen aanwijst op de kaart die gebombardeerd moeten worden door zijn leger. Het zal wel een kwestie zijn van geruchten die ze te horen krijgen over trainingkampen e.d. en dan zal er door de eenheden ter plaatse wel besloten worden om wat te gaan bombarderen of niet.
Geef gewoon toe dat je graag intellectueel wou doen, maar dat je hebt gefaald.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dan moet hij het rapport citeren en de bronnen in het rapport noemen. Doet hij niet.
Hij beroept zich op autoriteit. Dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je graag intellectueel wou doen, maar dat je hebt gefaald.
Is niet erg.
Ja, dat doe ik ook als ik wetenschappelijke bronnen aanhaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij beroept zich op autoriteit. Dat is gewoon zo.
Nee, dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat je niet kunt zeggen dat Assad nog heel veel controle heeft over wat er op het slagveld aan incidenten plaatsvinden. Het leger lost problemen nu eenmaal heel anders op dan een politicus. Je kunt hem wel verwijten dat hij het leger daar alle ruimte toe geeft. Echter zal het moeilijk worden om te bewijzen dat Assad het order heeft gegeven voor een bepaalde actie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De arme oogarts heeft slechts met wat intern mismanagement te maken binnen het Syrische Arabische leger wat dan weer onterecht in zijn schoot wordt geworpen als hoogst verantwoordelijke in het land? Meer niet?
En het Syrische leger bombardeert in al haar oprechtheid enkel en alleen stellingen waarvan haar "inlichtingen" menen dat er "trainingskampen" zijn? En helaas hoort daar ook collateral damage bij wat uiteraard totaal niet de bedoeling is en men de leidinggevenden in het leger echt van walgen?
Uiteraard heeft hij zijn mannetjes die de beslissingen nemen. Alleen het feit blijft dat die man eindverantwoordelijke is en dat in allerlei media en propaganda ook niet echt onder stoelen of banken schuift; Assad steelt de show als "grote president en leider van de Syriers". Die man kan je dan ook perfect verantwoordelijk stellen in een internationaal strafhof voor de systematisch groot aantal gepleegde misdaden die het Syrische staatsleger uitvoert.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:50 schreef Nintex het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat je niet kunt zeggen dat Assad nog heel veel controle heeft over wat er op het slagveld aan incidenten plaatsvinden. Het leger lost problemen nu eenmaal heel anders op dan een politicus. Je kunt hem wel verwijten dat hij het leger daar alle ruimte toe geeft. Echter zal het moeilijk worden om te bewijzen dat Assad het order heeft gegeven voor een bepaalde actie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |