eeuh, klopt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 06:59 schreef r8v2 het volgende:
Dan heeft Powerflux alleen maar op het knopje "nieuw deel openen" gedrukt en niet de OP vanuit de wiki gekopieerd.
Ik zie het zo voor mequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:56 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag de vrijlooppoelie van de dynamo vervangen. Wat een wereld van verschil in geluid Vorige eigenaar claimde wel dat hij klapperde en was wel aan de riem te zien, maar dit had ik niet verwacht Heerlijk stil weer Wel een set speciaalgereedschap voor aan moeten schaffen, maar dat gaat ook wel weer een leven mee vooral omdat je het amper zult gebruiken De poelie hebben we met twee man los moeten halen trouwens: mijn vriendin hing met d'r volledige gewicht op het (met een 30cm pijp verlengde) wringijzer, ik met volle kracht op de sleutel. Pas na echt volle bak kracht zetten kwam het kreng los. Way to go for luchtsleutel Nieuwe netjes volgens instructie met 85nm vast gezet
Verder maar weer een Parrot CK3100 op de kop getikt omdat ik vrij veel bel in de auto. Er zit nog een microfoon en montageplaat gemonteerd, hopelijk kan ik dat zo gebruiken. Met wat mazzel zitten de iso2car stekkers er ook nog in. Morgenochtend maar eens bekijken
Mja,ben al een tijdje aan het kijken op MP en zo maar dat valt vies tegen..Boy ken ik wel maar is ook stevig aan de prijs.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:48 schreef r8v2 het volgende:
Marans Veldhoven: duur
Boy Geenacker Nijmegen: schijnbaar iets goedkoper
Maar het is beste is natuurlijk wat lokale slopen aflopen (whehe) en zoeken....
Thnx voor de tip,zal eens kijken of ik er wat kan vinden,hoe is het met de jouwe?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:54 schreef IrishBastard het volgende:
Autorima in Druten is ook prijzig, maar reageren wel goed met prijzen via mail meen ik
Da's dus een probleempje...tijd..heb ik te weinig van de laatste tijd.quote:Op donderdag 6 november 2014 17:55 schreef r8v2 het volgende:
Wat ik al zeg: vieze kleren aan, gereedschap mee en een rondje slopen doen.
Hoef ik de sleutelkleding ook niet aan te trekken...scheelt ook weer.quote:Op donderdag 6 november 2014 18:02 schreef r8v2 het volgende:
Dan moet je gewoon betalen met je hoofd .
Waarom in z'n 2 dan en niet in z'n 1?quote:Op donderdag 6 november 2014 19:30 schreef r8v2 het volgende:
Ik zet hem altijd in z'n 2. Handrem alleen als ik een stuk heb lopen gassen en ie op de parkeerplaats nog even af moet koelen.
Rij je dan ook in z'n 2 weg?quote:Op donderdag 6 november 2014 19:35 schreef r8v2 het volgende:
Weet ik veel. Ik vind het een "logischere" versnelling .
Haha maar je zou dus geen reden weten waarom het slecht zou zijn om een auto in z'n versnelling te laten staan?quote:
Ik weet niet of dat slechter zou zijn daarom vroeg ik het ook .quote:Op donderdag 6 november 2014 20:04 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zou dat slechter zijn? De reden dat de dealer dat heeft is omdat "normale" mensen de auto altijd braaf op de handrem en uit de versnelling zetten omdat ze dat zo geleerd hebben tijdens hun rijlessen en daar dus aan gewend zijn bij het wegrijden.
Geen olie doorstroom meer gehad ofzo?quote:Op zondag 9 november 2014 23:54 schreef r8v2 het volgende:
Eh juist. Even de turbo checken van een 945 om te kijken of het asje niet teveel speling heeft en erachter komen dat dat niet zo is. Omdat het hele ding muurvast zit en niet eens meer draait .
Mijn auto is in de 1 wel eens van een helling af gerold, dat was minder handig. Sindsdien op een helling dus in de versnelling en op de handrem. Op een vlak stuk altijd alleen de versnelling.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:17 schreef Hyman het volgende:
Ik had het idee dat de amazon bij ons op een schuine parkeerplek niet altijd goed stilstond in de 2e versnelling, in de 1e heb ik daar nooit last van.
Had je 'm dan niet beter in z'n achteruit kunnen zetten?quote:Op maandag 10 november 2014 07:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mijn auto is in de 1 wel eens van een helling af gerold, dat was minder handig. Sindsdien op een helling dus in de versnelling en op de handrem. Op een vlak stuk altijd alleen de versnelling.
Geen idee. Als ie erafkomt weet ik meer .quote:Op maandag 10 november 2014 07:41 schreef Hyman het volgende:
[..]
Geen olie doorstroom meer gehad ofzo?
Ik heb laatst ook mijn M90 vervangen (ja in een 850 heet ie anders ). Was niet zo heel duur hier .quote:Op vrijdag 14 november 2014 01:10 schreef CasB het volgende:
Zo, mijn 850 rijdt weer als nieuw. Kost wat, maar dan heb je wel een nieuwe koppeling.
Ik weet toevallig dat de geartronics rond de 250k km nogal eens de geest willen geven. Geen idee of dat bij de wat nieuwere ook zo is. Verder redelijk probleemloze wagens.quote:Op maandag 24 november 2014 00:04 schreef eXplorer1 het volgende:
Hoi Volvo jongens,
vraagjuh, iemand ervaring met de S80 van MY2002? ik heb er een op het oog, gaat om de 2.4T met prins VSI installatie erin, hij heeft uiteraard alles erop en eraan samen met de 5 traps automaat.
behalve de stomme vaste klepstoters weet ik dat de throttle bodies slecht zijn, maar dat was alleen vanaf MY98 tot MY00 ?
zijn er nog meer punten waar ik op moet letten? de standaard punten ken ik al (heb al een S70 T5 en een 10V gehad).
ik ben niet van plan om deze heftig te tunen zoals ik heb gedaan met de Saab, wil er een stage 1 op gooien en mischien stage 2 in de toekomst (als de automaat dat kan hebben).
ohja, S80 heeft Motronic 4.3/4.4 geloof ik he? ik wil dan ook zelf gaan chippen! is bij de 4 serie relatief makkelijk.
Ik dacht dat die 5 bakken van aisin Warner waren en robuust waren, ik ga ff searchen...quote:Op maandag 24 november 2014 17:22 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat de geartronics rond de 250k km nogal eens de geest willen geven. Geen idee of dat bij de wat nieuwere ook zo is. Verder redelijk probleemloze wagens.
Das ongeveer 550 euro teveel .quote:Op maandag 24 november 2014 17:24 schreef Hyman het volgende:
Ik heb trouwens zojuist weer een S40 aangeschaft.[ afbeelding ]
Dit keer een phase 1 met 385.000 op de teller met lpg haha. Wel stoelverwarming, climate control, lichtmetalen velgen, airco en cruise control. Distributieriem 2 jaar geleden (20.000 km) vervangen.
Donkergroen, spoilertje. en al die luxe voor slechts 1050 eu!
Zolang de teringzooi een keer gespoeld wordt blijft het wel lopen.quote:Op maandag 24 november 2014 19:50 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die 5 bakken van aisin Warner waren en robuust waren, ik ga ff searchen...
Nope, das juist met die opties aan de goedkopere kant (voor een lpg g3 dan). Ze gaan nu in normale staat niet weg voor rond de 1000. Die phase 2's zijn helemaal duur gewordenquote:
Die wel achterlijk duur is in de wegenbelasting, anders had ik het wel geweten natuurlijk.quote:Op maandag 24 november 2014 21:14 schreef r8v2 het volgende:
Voor dat geld heb je een jongere V70 met dezelfde opties...
De 2 liter ligt 1 categorie hoger. Nou poehpoeh .quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:08 schreef Hyman het volgende:
[..]
Die wel achterlijk duur is in de wegenbelasting, anders had ik het wel geweten natuurlijk.
Daarbij moet je wel iets meer neerleggen voor een v70 hoor.
Ik snap dat soort auto's niet echt, voor hetzelfde geld heb je een veel en dan ook echt een veel mooiere. Maar ja ik ben dan ook geen profvoetballer of Gooise vrouw.quote:
Wat is een alternatief dan?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:58 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik snap dat soort auto's niet echt, voor hetzelfde geld heb je een veel en dan ook echt een veel mooiere. Maar ja ik ben dan ook geen profvoetballer of Gooise vrouw.
Elke sedan, hatchback en cabrio is mooier (paar uitzonderingen natuurlijk) dan zo'n suffe SUV.quote:
En net zo praktisch? Hoge instap, hoge zitting, 7 persoons, veel bagageruimte?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:10 schreef budvar het volgende:
[..]
Elke sedan, hatchback en cabrio is mooier (paar uitzonderingen natuurlijk) dan zo'n suffe SUV.
Ik mag toch hopen dat er niemand een SUV voor de leuk rijdt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:15 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
En net zo praktisch? Hoge instap, hoge zitting, 7 persoons, veel bagageruimte?
En dan heb je nog het aspect (psychologische) veiligheid
Niet iedereen rijdt een SUV voor de leuk hoor.
Een Volvo die van buiten groter is dan van binnen is geen Volvo.quote:
Haha. Duidelijk dat je nog nooit in een leuke SUV gereden hebt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:30 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat er niemand een SUV voor de leuk rijdt.
Er kleven dan wel wat praktische voordelen aan maar als je van auto's en autorijden houdt ga je echt geen SUV rijden
Heb ik wel, maar ik vind het gewoon lelijke hokken(neusje van de nieuwe XC90 is wel mooi maar de rest ziet er uit als een vrachtwagen) en voor de prijs van een Cayenne GTS(130.000) kan ik echt veel mooiere auto's(ja meervoud) kopen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:38 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Haha. Duidelijk dat je nog nooit in een leuke SUV gereden hebt.
Doe mij maar een Cayenne GTS, anyday.
Een nieuwe Volvo met v8 gaat ook lastig worden denk ik.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:56 schreef r8v2 het volgende:
Nieuw misschien niet, maar een tweedehandse XC90 V8 komt er nog wel een keer.
Als ie dan maar wat mooier wordt dan dit ding.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:09 schreef r8v2 het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik een nieuwe wil . En anders frotten we er zelf een Hemi in .
Ik heb een S80 2.4T uit 2002. De slechte (Magnetti Marelli) gasklephuizen zijn tot en met modeljaar 2001 gebruikt, die uit 2002 heeft dat crappy gasklephuis niet meer.quote:Op maandag 24 november 2014 00:04 schreef eXplorer1 het volgende:
Hoi Volvo jongens,
vraagjuh, iemand ervaring met de S80 van MY2002? ik heb er een op het oog, gaat om de 2.4T met prins VSI installatie erin, hij heeft uiteraard alles erop en eraan samen met de 5 traps automaat.
behalve de stomme vaste klepstoters weet ik dat de throttle bodies slecht zijn, maar dat was alleen vanaf MY98 tot MY00 ?
zijn er nog meer punten waar ik op moet letten? de standaard punten ken ik al (heb al een S70 T5 en een 10V gehad).
ik ben niet van plan om deze heftig te tunen zoals ik heb gedaan met de Saab, wil er een stage 1 op gooien en mischien stage 2 in de toekomst (als de automaat dat kan hebben).
ohja, S80 heeft Motronic 4.3/4.4 geloof ik he? ik wil dan ook zelf gaan chippen! is bij de 4 serie relatief makkelijk.
thanks voor de info, hij staat al voor de deur gelukkig, leuk ding!quote:Op maandag 15 december 2014 13:53 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik heb een S80 2.4T uit 2002. De slechte (Magnetti Marelli) gasklephuizen zijn tot en met modeljaar 2001 gebruikt, die uit 2002 heeft dat crappy gasklephuis niet meer.
Waar je op moet letten:
- draagarmen
- kraken/speling in stuurhuis
- werking airco
- verder de standaard dingen zoals elke auto kan hebben.
Met name de draagarmen zijn een zwak punt bij Volvo's vanaf de 850. Maar dat komt omdat we in een rotland leven met een shitload aan verkeersdrempels.
Edit: over automaten en rottigheid is het simpel: Volvo had ooit het idee dat de automaatbakken nooit oliewissels nodig hadden ivm gebruik van longlife-olie maar die bleek niet longlife te zijn (geldt voor alle automaten, dus de AW's, Geartronics en GM-bakken). Toyota gebruikte dezelfde automaatbakken in Lexussen en paar Toyota-modellen waarbij zij wel een oliewissel-interval voorschreven en je raadt het al: daar ging het nooit stuk. Volvo kwam er later dus op terug maar voor sommige automaten bleek dat dus al te laat te zijn. Een rotte automaat herken je overigens wel zo (veel slip, bonken of laat willen overschakelen).
yess, de AUT5 zonder geartronic, solenoid moet ik vervangen maar buiten dat schakelt hij perfect.quote:
klopt, maar ik ga 12 liter olie erdoorheen flushes en gelijk die B4 cover vervangen, dan weet ik (bijna) zeker dat het weg is.quote:Op maandag 15 december 2014 21:27 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn.
Dat denk ik dus eerder. Die automaatbakken zijn sowieso volgestampt met allerlei stuff, en geloof dat er wel meer dan 1 solenoïde in zit.quote:Op maandag 15 december 2014 21:27 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn.
Zou zomaar kunnen,collega woont ook in Eindhoven..verhaaltje klopt iig.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Oei die 240! Is die wagen toevallig van iemand die in Eindhoven-Noord in een bejaardenhuis woonde? Ding lijkt echt sprekend op eentje die naast m'n oude flat woonde (reed een oude man in).
Wat betreft de verkoop: de markt voor 240's is door de geschrapte belastingvrijstelling is volledig ingestort, al beweren de welbekende zeverlappen dat jongere 240's nu "ineens explosief in prijs gestegen zijn" (een hoge vraagprijs hanteren kan altijd, maar of je het ook echt ervoor vangt is maar de vraag). Voor de handelswaarde boeit het niet of er iemand van 94 of 22 in heeft gereden. Als 'ie echt naar een liefhebber toe moet, dan zit je op Marktplaats sowieso verkeerd. Dan zou ik het eerder zoeken op forums etc. Het zou wel wat voor mij zijn, maar 't geld kan ik momenteel nu goed gebruiken ivm een aanstaande verbouwing hier.
Valt wel mee, zelfs in volledige belasting goed te doen en een echte karakterbak. Ziet er strak uit.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:23 schreef Charged het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen,collega woont ook in Eindhoven..verhaaltje klopt iig.
Ik durf het eigenlijk niet aan om de tank zelf te kopen met die onduidelijke regels allemaal..en ik weet wat ik voor die 240 moet betalen.
Heb z'n voicemail ingesproken met je info....zal me benieuwen.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Grote kans dat het dezelfde is. Vraag die collega of zijn opa toevallig in Jurriaan Pels woont/woonde. If so: dan ken ik die auto, en die opa zal mij wellicht ook kennen aangezien ik meerdere Volvo's had (waar hij recht op uit keek).
Vuldop-ring heeft bij mij ook al eens een vrolijk rokend oliefeest opgeleverd... Dansende vlammetjes op uitlaatspruitstuk, anwb erbij (vind de oorzaak van de lekkage maar eens om 23u bij een tankstation).quote:Op woensdag 24 december 2014 15:01 schreef eXplorer1 het volgende:
WTF, na LPG reparatie had ik nog steeds random missfires en VVT wat soms niet werkte, ik de bougies vervangen, zie ik de bougies niet want de schachten zaten vol met olie, vorige eigenaar was echt een beunhaas.
gelukkig na het schoonmaken en nieuwe ring onder de vuldop en het schoonmaken van de VVT solenoid is alles weer opgelost, kan ik weer lekker rijden
Ik ben reuze benieuwd, als het toevallig om die auto gaat dan heb ik wellicht interesse. Vind het wel grappig als het echt dezelfde is.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb z'n voicemail ingesproken met je info....zal me benieuwen.
Ik had ook een Yatour in de V zitten, op zich werkte het prima. Geluid was heel raar, alleen hoge tonen. Later bleek dat ik dat met CD's ook had, dus ik denk dat die radio gewoon niet goed wasquote:Op woensdag 24 december 2014 12:42 schreef Charged het volgende:
Naar aanleiding van een ander topic op PTA een Yatour YTM06-VOLSC en een aanvullende YT-BTM besteld.
Ik ben benieuwd. Zou een welkome aanvulling zijn op de Classic.
Werkte altijd goed hoorquote:Op woensdag 24 december 2014 15:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik had ook een Yatour in de V zitten, op zich werkte het prima. Geluid was heel raar, alleen hoge tonen. Later bleek dat ik dat met CD's ook had, dus ik denk dat die radio gewoon niet goed was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker saai die zwabberbak, en dan nog 1/10 doen ook. Wel 1500 verlies voor opa (bij 500), maarja pech dan, risico van marktplaats.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:29 schreef r8v2 het volgende:
Jep. En zeker die kleur. Te veel geleverd en saai .
De prijs van een goede en een wrak liggen verdacht dicht bij elkaar dus je moet wel duidelijk aangeven wat het is. 1500 vragen, 1000 accepteren. Als je al begint met 500 krijg je alleen maar slopers en afdingers die niet langskomen. In de tussentijd lekker zelf rijdenquote:Op donderdag 25 december 2014 12:40 schreef Ponjaard het volgende:
Tsja, vreesde ik al. Denk dat ik al genoegen moet nemen met 500, en dan zou 1000 een leuke verassing zijn.
Het is wel een beetje een wrak hoor, vergeleken met moderne volvo's en nieuwere 940s die ik nu zit te bekijken om prijzen te vergelijken. Denk dat 1250 euro een redelijke prijs is.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:15 schreef powerflux het volgende:
[..]
De prijs van een goede en een wrak liggen verdacht dicht bij elkaar dus je moet wel duidelijk aangeven wat het is. 1500 vragen, 1000 accepteren. Als je al begint met 500 krijg je alleen maar slopers en afdingers die niet langskomen. In de tussentijd lekker zelf rijden
Voor mij persoonlijk is hij echt te duur. Het rijdt wel lekker, maar ben op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Wie weet kan ik die 940 nog ergens inruilen voor een fatsoenlijk klein bakkie.quote:Op donderdag 25 december 2014 14:39 schreef powerflux het volgende:
ik rij dagelijks een 740 station uit '89 en ik zit all-in (mrb, verzekering, onderhoud en brandstof) op 22ct/km - en dalend. het kan goedkoper, maar geen afschrijving en goedkope onderdelen zorgen er wel voor dat het lastig zal zijn iets te vinden met hetzelfde comfort
Dat is denk ik de beste optie...quote:Op donderdag 25 december 2014 14:49 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk is hij echt te duur. Het rijdt wel lekker, maar ben op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Wie weet kan ik die 940 nog ergens inruilen voor een fatsoenlijk klein bakkie.
Moeten die lui wel wat meer bieden dan 500 die ik vandaag overal te horen kreeg.quote:
Spul is zojuist binnengekomen,als het vrouwke op tijd terug is van werk gaat ie er vandaag nog in.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik had ook een Yatour in de V zitten, op zich werkte het prima. Geluid was heel raar, alleen hoge tonen. Later bleek dat ik dat met CD's ook had, dus ik denk dat die radio gewoon niet goed was
Ben benieuwd, maar zo'n bluetooth module is wel fancyquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:08 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
Spul is zojuist binnengekomen,als het vrouwke op tijd terug is van werk gaat ie er vandaag nog in.
(sorry,zit op de laptop van haar,niet mijn account)
goed gedaan! dan komt 'ie ook goed terecht.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:11 schreef Ponjaard het volgende:
940 trouwens via via verkocht voor 2000 aan een of andere liefhebber.
Suckerrrrr
Heb mijn collega nog niet gezien ivm zijn vakantie,als het goed is zie ik hem morgen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Zeg, hoe is dat nou afgelopen met het verhaal achter die 240?
Insgelijks,thnx.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:16 schreef r8v2 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar. Laten we hopen dat we 2015 ook weer overleven in onze veilige Volvo's .
Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens mij heb je stiekem best wat moeten vervangen aan die bak inmiddels hè? Doe je dat allemaal op de oprit?quote:Op woensdag 26 november 2014 08:10 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren voor de D5 even een set aandrijfassen opgehaald bij de Rima. Auto trilt echt erg tussen de 80 en 110, nu soms ook met echt brommen. Gisteren even opgekrikt en bij 1500 toeren hoor je de as linksvoor, vermoedelijk de binnenste homokineet. Aandrijfassen die ik nu heb zijn 200k jonger en spelingsvrij, dus moet goed komen
Pak ook de fusees nog maar even mee, want ik heb nu toch alles los en dan is afgezien van de stuurkogels alles daar weer nieuw
Draagarmen, fusees, remmen, aandrijfassen, vrijlooppoelie, ruitenwisser motor en motorsteuntje geloof ik. Niets schokkends, gewoon onderhoud dat bij deze kilometerstand hoort. Als ik dan bedenk dat ik hem 1200 tot 1700 euro onder handelaars prijs gekocht heb ben ik niet ontevreden: dat onderhoud had er dan ook echt nog wel aan gezetenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens mij heb je stiekem best wat moeten vervangen aan die bak inmiddels hè? Doe je dat allemaal op de oprit?
Wel mooi hoe je dat ding weer in nette staat brengt!
Dat valt mee . Dan heb je 'm ook wel voor een prikkie gekocht lijkt me? Als je dan zin hebt om te sleutelen zit je goed ja. Hoe is de automaat?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:48 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Draagarmen, fusees, remmen, aandrijfassen, vrijlooppoelie, ruitenwisser motor en motorsteuntje geloof ik. Niets schokkends, gewoon onderhoud dat bij deze kilometerstand hoort. Als ik dan bedenk dat ik hem 1200 tot 1700 euro onder handelaars prijs gekocht heb ben ik niet ontevreden: dat onderhoud had er dan ook echt nog wel aan gezeten
En alles hier op de oprit ja Goede krik en steunen doen al wel veel
Hoe is het met de Bimmer?
Facelift bedoel je? Nee. Of ja, dat had misschien gekund, maar dan had ik ook een auto met 4 ton gehad (niet veel anders dan nu) maar met onzuiniger, gevoeliger Euro4 blok. Over het algemeen zijn ze toch 2k duurder en dan koop je voor dat geld dus net zo goed een wagen met een bak aankomend onderhoud.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:44 schreef r8v2 het volgende:
Had je voor datzelfde geld en moeite niet een P2 kunnen kopen?
Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic .quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:13 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Facelift bedoel je? Nee. Of ja, dat had misschien gekund, maar dan had ik ook een auto met 4 ton gehad (niet veel anders dan nu) maar met onzuiniger, gevoeliger Euro4 blok. Over het algemeen zijn ze toch 2k duurder en dan koop je voor dat geld dus net zo goed een wagen met een bak aankomend onderhoud.
Nu ben ik dus pak 'm beet 5k kwijt, drie maanden verder maar qua onderhoud wel overtuigd van het feit dat hij nu echt goed is. Daarbij, die facelift is bij nader inzien niet super veel mooier, sterker nog, die kunststof koplampen zijn allemaal verweerd en lelijk en moet je dus ook nog vervangen
Moet je er op dit moment elke dag mee op pad of valt dat mee? Dat scheelt ook wel natuurlijk. Haal je je onderdelen in Duitsland/online?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:24 schreef IrishBastard het volgende:
Allemaal relatief hè, ik vind de waarde van 4,5-5k best nog veel voor de kilometers.
Sleutelen is nu wel meer hobby, omdat het ook gewoon uitbesteed zou kunnen worden, alhoewel je daar compleet op leeg loopt Moet me niet bedenken wat ik dan nu al kwijt geweest was, want die 1700 euro zit er nu alleen aan onderdelen en uitlijnen etc. al weer in
Automaat rijdt wel heerlijk, alhoewel die zelflerende eigenschap er voor zorgt dat ik nooit precies weet hoe hij oppakt bik gas geven. Dat is dan wel weer jammer
Ik ga er vanuit dat ie de punten deelt met de V70. Dan moet je rekening houden met draagarmen, gasklephuis en carterventilatie, die moeten vervangen zijn (los van de standaardpunten natuurlijk). Check ook zeker even of de turbo niet blauw rookt, dan is ie aan het hemelen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 05:11 schreef Bixxem het volgende:
Hallo allemaal. Ik meld me hier even als mogelijke Volvo bezitter. Heb een aantal s60's op het oog (bj 2006-2008, 100-150kms) met een 2.5t motor, handgeschakeld. Zijn er specifieke punten waarop ik moet letten bij dit type/modeljaar? Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn dit doorgaans betrouwbare auto's. Wil overigens kopen met minstens 6 maanden garantie.
Medio 2001 bedoel je. D5's zijn overigens wel zuiniger dan die Audi-blokken, met een V70 Classic TDI kon ik zijn best 1 op 15-15,5 rijden terwijl met een V70 D5 1 op 20 eigenlijk goed haalbaar was op dezelfde (lange) afstanden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic .
Zit er geen isofix op?quote:Op donderdag 8 januari 2015 05:11 schreef Bixxem het volgende:
Ander punt is de gordel achterin; Voor mijn zoontje hebben wij een vrij forse kinderstoel (op advies fysio)
Iemand enig idee wat de maximale te benutten lengte is van een gordel achterin een s60 of wellicht ervaring met een kinderstoel van het type Cybex Pallas (II) achterin deze Volvo? Een verlenger begin ik liever niet aan omdat deze volgens mij enkel universeel verkrijgbaar zijn en ik daardoor niet 100% overtuigd ben van de eventuele werking.
Nee, 2005. Daarvoor was het volgens mij allemaal glas. Ik heb namelijk een keer voor een originele xenon auto van voor 2005 een koplampglas moeten zoeken en dat was onmogelijk omdat alle onderdelensites de nieuwere units verkopen in de xenon-versie. Behalve voor de niet xenon-versie, die hebben ze wel en dat was wederom glas.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:05 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Medio 2001 bedoel je. D5's zijn overigens wel zuiniger dan die Audi-blokken, met een V70 Classic TDI kon ik zijn best 1 op 15-15,5 rijden terwijl met een V70 D5 1 op 20 eigenlijk goed haalbaar was op dezelfde (lange) afstanden.
Ik ben van een TDI naar een 2004 gegaan hè, heb nu dus een D5quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic .
Ik heb een business card en kan dus gewoon treinen, maar als het even kan doe ik het met de autoquote:Op donderdag 8 januari 2015 08:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Moet je er op dit moment elke dag mee op pad of valt dat mee? Dat scheelt ook wel natuurlijk. Haal je je onderdelen in Duitsland/online?
Automaatje zit ik stiekem ook wel voor te kijken, toch best relaxt als je veel rijdt. Maar ik ben zo bang dat er van alles in/aan kapot draait bij hoge tellerstanden. En reparatie/revisie is prijzig.
[..]
Ik ga er vanuit dat ie de punten deelt met de V70. Dan moet je rekening houden met draagarmen, gasklephuis en carterventilatie, die moeten vervangen zijn (los van de standaardpunten natuurlijk). Check ook zeker even of de turbo niet blauw rookt, dan is ie aan het hemelen.
Tot 2005 is het inderdaad glas, moet zeggen dat mijn xenon lampen ook nog erg netjes zijn in tegenstelling tot veel van de facelift auto'squote:Op donderdag 8 januari 2015 10:05 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Medio 2001 bedoel je. D5's zijn overigens wel zuiniger dan die Audi-blokken, met een V70 Classic TDI kon ik zijn best 1 op 15-15,5 rijden terwijl met een V70 D5 1 op 20 eigenlijk goed haalbaar was op dezelfde (lange) afstanden.
Dus je hebt al een P2 aap .quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:10 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik ben van een TDI naar een 2004 gegaan hè, heb nu dus een D5
Wees er heel zuinig op, zodra je je glas molt mag er meteen een compleet nieuwe unit in. Los glas ga je niet vinden .quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:48 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Tot 2005 is het inderdaad glas, moet zeggen dat mijn xenon lampen ook nog erg netjes zijn in tegenstelling tot veel van de facelift auto's
Heeft idd in Jurriaan Pels gewoond,een jaar of 10 geleden.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Grote kans dat het dezelfde is. Vraag die collega of zijn opa toevallig in Jurriaan Pels woont/woonde. If so: dan ken ik die auto, en die opa zal mij wellicht ook kennen aangezien ik meerdere Volvo's had (waar hij recht op uit keek).
Oh ik dacht dat je de D5 bedoelde!quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:15 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee, 2005. Daarvoor was het volgens mij allemaal glas. Ik heb namelijk een keer voor een originele xenon auto van voor 2005 een koplampglas moeten zoeken en dat was onmogelijk omdat alle onderdelensites de nieuwere units verkopen in de xenon-versie. Behalve voor de niet xenon-versie, die hebben ze wel en dat was wederom glas.
Is dat alweer 10 jaar terug? Ik dacht dat 't minder lang geleden was eigenlijk. :/ Zo'n 240 is qua vaste lasten ietsjes duurder dan een 440, maar het onderhoud is wel weer cheaper. Ik denk dat onder de streep die 240 wat goedkoper is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:50 schreef Charged het volgende:
[..]
Heeft idd in Jurriaan Pels gewoond,een jaar of 10 geleden.
Ergens begint het me ook behoorlijk te jeuken met deze 240,komende week wil ik hem eens gaan bekijken.
We zijn al aan het kijken wat het maandelijkse kostenplaatje gaat doen tov 440.
De V70 houden we er dan gewoon bij.
Even kijken wat het totaalplaatje zegt,ook ivm de regeling qua mrb.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:17 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Is dat alweer 10 jaar terug? Ik dacht dat 't minder lang geleden was eigenlijk. :/ Zo'n 240 is qua vaste lasten ietsjes duurder dan een 440, maar het onderhoud is wel weer cheaper. Ik denk dat onder de streep die 240 wat goedkoper is.
De 440 is aangeschaft als vervanging van de Charade,budgetkeuze,en bevalt nog steeds goed (behalve dat een uurtje geleden de claxon begon te loeien zonder dat iemand op het stuur stond te hengsten)quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:55 schreef r8v2 het volgende:
Plus de 240 is een echte auto en een 440 is, tsja .
nou...gewoon....in het hedendaagse verkeersplaatjequote:Op donderdag 8 januari 2015 19:01 schreef r8v2 het volgende:
Oh als goedkope APK-vol-maak ragbakken zijn ze prima. 240's zijn gewoon auto's .
Was dat de eerste keer starten na heel lang stilstaan?quote:
Grin,mooi om te zien dat je hier ook weer iets leuks van weet te maken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:19 schreef IrishBastard het volgende:
Vanmiddag bij Rima een HU-803, PA-300 en afgezien van de centerspeaker alle high performance speakers opgehaald. Daarnaast natuurlijk ook de stuurwiel bediening voor de radio
Center speaker is al in bestelling, dus zaterdag lekker klussen. Alleen nog een Parrot kabel scoren ergens
Ben benieuwd wat voor upgrade dit is ten opzichte van de huidige kartonnen speakertjes Premium (Dynaudio) was me iets te gortig, maar wel al de juiste versterker en HU voor als ik ooit nog zou willen upgraden
Wat betaal je nou voor zo'n set dan, als ik vragen mag? Het complete spul lijkt me niet echt goedkoop, zo alles bij elkaar? Toch een beste upgrade.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:19 schreef IrishBastard het volgende:
Vanmiddag bij Rima een HU-803, PA-300 en afgezien van de centerspeaker alle high performance speakers opgehaald. Daarnaast natuurlijk ook de stuurwiel bediening voor de radio
Center speaker is al in bestelling, dus zaterdag lekker klussen. Alleen nog een Parrot kabel scoren ergens
Ben benieuwd wat voor upgrade dit is ten opzichte van de huidige kartonnen speakertjes Premium (Dynaudio) was me iets te gortig, maar wel al de juiste versterker en HU voor als ik ooit nog zou willen upgraden
Ja, dat risico kwam ik her en der tegen Nou is software laten inlezen niet het grootste probleem, en zit dat voor zover ik weet vooral in de stuurbediening, dimmen en snelheidsafhankelijke volumeregeling (een van de redenen voor het kopen van origineel )quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat betaal je nou voor zo'n set dan, als ik vragen mag? Het complete spul lijkt me niet echt goedkoop, zo alles bij elkaar? Toch een beste upgrade.
En inderdaad, voor software langs de dealer! Scheelt wel dat je nog geen stuurwielbediening hebt dus. Heb je die wel en knal je er een radio in die niet matcht met het bouwjaar van je auto, is de hele boel van slag en werkt het niet...
Valt mee hoor. Inclusief center speaker zit ik onder 500, dan het kleine grut (zelftappende bouten, popnagels) en een popnageltang nog niet eens op 550quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:58 schreef r8v2 het volgende:
Ik weet een ding zeker. Dat als je klaar bent ruim boven de 600 uit gaat komen .
Godver . Alleen dat zou me al ontmoedigen. Dan maar een aftermarket radio er in een half uurtje in drukken voor nog geen 100 euroquote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:04 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Al met al van 10 tot 18 bezig geweest, met een half uurtje lunch en een kwartiertje fietsen om de juiste maat tapboutjes te halen voor de versterker. Stuk langer dan verwacht dus
Resultaat dan: kut geluid. Die standaard speakertjes zijn gewoon ruk.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Godver . Alleen dat zou me al ontmoedigen. Dan maar een aftermarket radio er in een half uurtje in drukken voor nog geen 100 euro
Marktplaats staat er anders vol mee, of anders gaspedaal.nlquote:Op woensdag 28 januari 2015 01:28 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn pa is op zoek naar een leuke S80/S60 voor erbij:
-benzine
-liefste een T5/T6 of 2.4/2.9
-kilometerstand niet van belang
-mag 3k Euro
-verzorgd uiterlijk en opties zijn ook mooi meegenomen, maar gezien het budget valt er weinig te eisen.
Iemand van hier die wat leuks weet?
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo een Volvo wordt ouder en gaan er dingen kapot en roesten doen ze ook.
Het is niet zo dat een Volvo langer heel blijft, het hangt nogal af hoe de bezitter er met omgaat.quote:
Ik heb een S80 2.4T Elite met alles erop en eraan (zelfs standkachel), ik kan je vertellen dat het echt een heerlijke bak is, mensen kijken mij zelfs na (ze vinden het niet kloppen dat er een 22jarige in rijdt oid).quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:28 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn pa is op zoek naar een leuke S80/S60 voor erbij:
-benzine
-liefste een T5/T6 of 2.4/2.9
-kilometerstand niet van belang
-mag 3k Euro
-verzorgd uiterlijk en opties zijn ook mooi meegenomen, maar gezien het budget valt er weinig te eisen.
Iemand van hier die wat leuks weet?
Misschien kan je er nog wat aflullen. Ziet er op het eerste gezicht wel netjes uit.quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:28 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn pa is op zoek naar een leuke S80/S60 voor erbij:
-benzine
-liefste een T5/T6 of 2.4/2.9
-kilometerstand niet van belang
-mag 3k Euro
-verzorgd uiterlijk en opties zijn ook mooi meegenomen, maar gezien het budget valt er weinig te eisen.
Iemand van hier die wat leuks weet?
beter naar de normale AUT5 kijken ipv de geartronic, zelfs de AUT5 staat niet als erg goed bekend, de geartronic is nog gevoeliger voor shit.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:57 schreef Dimitri_ het volgende:
We willen dit weekend naar deze gaan kijken:
http://www.marktplaats.nl(...)eviousAction=asqSent
Hoe staat het T6 blok bekend? Enkele kwaaltjes waar we op moeten letten, zowel qua motor als auto?
Hij mist stoelverwarming!quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:57 schreef Dimitri_ het volgende:
We willen dit weekend naar deze gaan kijken:
http://www.marktplaats.nl(...)eviousAction=asqSent
Hoe staat het T6 blok bekend? Enkele kwaaltjes waar we op moeten letten, zowel qua motor als auto?
Geen stoelverwarming maar wel een T6, godsammequote:Op woensdag 28 januari 2015 17:59 schreef Hyman het volgende:
[..]
Hij mist stoelverwarming!
Én navigatie
hu1205quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:12 schreef Klavots het volgende:
Stoelverwarming is voor oude vrouwtjes die het ook lekker vinden om in de bus op zo'n voorverwarmde plek te gaan zitten.
Ik snap het wel, stoelverwarming is voor veel mensen echt geen pre. Het ontbreken van navigatie is dan wel een beetje vreemd. (of hij is ooit geleverd met een HU1205)
Goed uitkijken dat het geen afgetrapt ding is, voor de rest zijn die bakken een groot feestquote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:01 schreef Dimitri_ het volgende:
Het gaat die toch niet worden. Mijn vader wil nog even verder kijken.
Toevallig vroeg een vriend (volvo adept) of ik zaterdag wat te doen had.. Hij wil een 850 T5-R gaan kijken, en eventueel kopen.
Station, olive green.
19t en remap en dan ben je al bij R niveau (met 13t kan ook, maar IAT gaat snel mental bij volgas)quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:39 schreef Klavots het volgende:
[..]
Goed uitkijken dat het geen afgetrapt ding is, voor de rest zijn die bakken een groot feest
Rij zelf in een V70 T5 en dat is toch net even iets 'beschaafder'.
Stoelverwarming blijft voor mij voelen alsof ik in m'n broek heb gepist. Vreselijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:12 schreef Klavots het volgende:
Stoelverwarming is voor oude vrouwtjes die het ook lekker vinden om in de bus op zo'n voorverwarmde plek te gaan zitten.
Dat doet een 940 automatisch .quote:Op zondag 1 februari 2015 20:30 schreef IrishBastard het volgende:
Eens 's Ochtends aan bij het instappen in de koude auto, en lager of uit als de wagen op temperatuur is. Heerlijk
Nice!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed.
Mooi ding, veel plezier ermeequote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed.
Heel duidelijk is het niet op de foto, maar wel mooi klote! Ik zou zeggen: op naar het waarborgfonds. Je hoort dit vaker afgelopen dagen. Toen ik die witte 244 van me gerestaureerd had (hoop laswerk en spuitwerk) en deze nét klaar was, was er in de sneeuw ook een grapjas tegenaan geschoven (eentje met een blauwe auto, want m'n 240 was ineens blauw bij het achterscherm ) en die heeft echt overduidelijk moeten weten dat 'ie er tegenaan gegleden was. Fijn!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 09:18 schreef Charged het volgende:
Altijd leuk om tegen te komen...ook altijd fijn dat er geen kaartje/briefje achtergelaten is...
teringlijers...
[ link | afbeelding ]
En kijk inderdaad goed naar het onderhoud: meer kilometers op een bestaande gasbak zal wat vragen van het blok en je LPG installatie, nieuwe installatie is ook verre van gratis.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou wel even rekenen met de waardes die binnenkort weer terugkomen. 70 cent voor LPG klopt dan aardig, maar diesel zal eerder 1,30 zijn en benzine 1,65. En vergeet niet de aanschafprijs van je LPG-installatie te verrekenen.
Zo'n D5 rijdt natuurlijk heerlijk comfortabel, bakken koppel e.d. LPG is wat meer als je het benzineblok waardeert. Een nadeel is dat je je reservewiel inlevert (of dus los achterin legt) en vaker moet tanken. Een voordeel is (maar ik weet niet hoe de D5 zich daarin houdt) dat je wat minder gedoe hebt met roetfilters en peperdure verstuivers die vervangen moeten worden (en als je pech hebt een brandstofpomp). Plus dat de D5 waarschijnlijk 1:14 doet en de LPG-bak 1:8. Dan rij je voor 1,30 14km of voor 1,40 16km. Scheelt weinig, maar je steekt jaarlijks wel de lagere mrb in je zak.
Die is er alleenin t6quote:
Maar al met al dus beter lpg?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je onderhoud etc gaat meerekenen, dan kom ik bij S60's en V70's uit op een omslagpunt van circa 24-25k. Een D5 is namelijk behoorlijk wat duurder in onderhoud, zaken zoals distributieriem, injectors/verstuivers zijn bij een D5 echt killing als je daarvoor naar de garage moet. Dat omrekentabelletje houdt dus geen rekening met onderhoud, en het feit dat LPG eerst op benzine start is ook al niet meegenomen.
als je lpi hebt wel ja, dampgasinjectie (igv landi/prins) kost geen fuck kwa onderdelen (muv ECU en tank).quote:Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:
LPG lijkt me wel het cheapste ja. Tenzij je stukken krijgt aan je LPG-installatie: dat kunnen dure reparaties zijn.
En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG.
Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet opquote:Op maandag 9 februari 2015 17:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
als je lpi hebt wel ja, dampgasinjectie (igv landi/prins) kost geen fuck kwa onderdelen (muv ECU en tank).
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bijquote:Op maandag 9 februari 2015 18:45 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op
Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:
LPG lijkt me wel het cheapste ja. Tenzij je stukken krijgt aan je LPG-installatie: dat kunnen dure reparaties zijn.
En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG.
Juist wel, lpi pomp doet max 280pk (zegt vialle, l/hr geven ze niet op) , ik kan richting 350pk met mijn installatie maar het blok trekt dat niet (iets met scheurende cilinderwanden).quote:Op maandag 9 februari 2015 18:45 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op
Mesman is inderdaad erg goed (die had ik ook Hyman aangeraden @ Facebook), en duur zijn ze ook niet. De 2.5T zou geen problemen moeten hebben op gas, het uitgeboorde is ook geen ramp aangezien de turbo minder krachtig is. Het vermogen van de turbo zou meer kwaad doen (bij tuning) dan de warmte van LPG.quote:Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij
[..]
Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.
Ik dacht juist dat injectie de bom was en dampen niet kon, guess I'm wrong huhquote:Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij
[..]
Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.
Dank, die ga ik mee nemen in mijn overwegingenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:26 schreef Klavots het volgende:
Ongeveer alles valt of staat met goed onderhoud. Richt je vooral daar op en kijk niet op 40dkm meer of minder. Als je het voor het kiezen hebt zou ik gaan kijken naar een model met een D5 motor, goede blokken met de heerlijke 5-pitter sound
Ik zit vrij veel op de weg, dus voor mij is diesel rijden sowieso het voordeligst. En de ruimte van een station is niet bepaald een overdreven luxe (want gezin). Dan betaal je inderdaad flinke wegenbelasting; dat ben ik al nu ook gewend. Waarom dan voor de V70 gaan? Puur vanwege uiterlijk, of om andere redenenen?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:28 schreef r8v2 het volgende:
Als je toch al een klein fortuin aan wegenbelasting gaat betalen zou ik eerder gaan voor een V70...
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:11 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ik zit vrij veel op de weg, dus voor mij is diesel rijden sowieso het voordeligst. En de ruimte van een station is niet bepaald een overdreven luxe (want gezin). Dan betaal je inderdaad flinke wegenbelasting; dat ben ik al nu ook gewend. Waarom dan voor de V70 gaan? Puur vanwege uiterlijk, of om andere redenenen?
Oke, misschien dan toch ook maar eens de proef op de som nemen. Snelle zoekopdracht leert me wel dat V70's wat minder frequent aangeboden worden hier in mijn directe omgeving (minder "hits", zeg maar)quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:20 schreef Klavots het volgende:
[..]
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.
http://www.procarsnijkerk.nl/occasions.htmlquote:Op maandag 9 februari 2015 21:41 schreef Hyman het volgende:
http://link.marktplaats.nl/894802391
Muhhh mn oude, als ik daar nou lpg in laat bouwen. Nu kriebelt het helemaal
Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:07 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Heel duidelijk is het niet op de foto, maar wel mooi klote! Ik zou zeggen: op naar het waarborgfonds. Je hoort dit vaker afgelopen dagen. Toen ik die witte 244 van me gerestaureerd had (hoop laswerk en spuitwerk) en deze nét klaar was, was er in de sneeuw ook een grapjas tegenaan geschoven (eentje met een blauwe auto, want m'n 240 was ineens blauw bij het achterscherm ) en die heeft echt overduidelijk moeten weten dat 'ie er tegenaan gegleden was. Fijn!
Dat, en de V50 is helemaal niet ruim. Dat valt qua kofferbak echt hard tegenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:20 schreef Klavots het volgende:
[..]
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.
It never rains but it poursquote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.
Alleen nog de getuigenverklaring invullen en we zien wel.
Het is een wat maffe deuk,wat niet duidelijk op de foto te zien is dat er 2 verticale lijnen vanaf de stootstrip naar boven lopen (SIPS?) en het gedeelte onder de stootstrip laat zich ook niet fijn fotograferen.
De deuk is in lengte een goede 30cm en de hoogte met die verticale deuken minimaal 55 cm.
[ link | afbeelding ]
Afijn....we gaan het wel zien..had gvd gewoon een briefje achtergelaten of had even gewacht...je bent vrd toch verzekerd voor dit soort ongein?
Eerst ook nog maar eens wat klooien met de 440,heeft geen zin meer om te starten,brandstof geen probleem,accu is goed dus vonk..lees een hoop over de BDP sensor,bobine kan het natuurlijk ook zijn,rotor,verdelerkap zijn goed maar geen vonk.
Met doorstarten een plofje af en toe,baby backfire..zou me een slechte bobine lijken..
Dat dus. Een V70 is veel groter. Grappig dat die het nog steeds niet red t.o.v. een 245 .quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:08 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat, en de V50 is helemaal niet ruim. Dat valt qua kofferbak echt hard tegen
Ik had inderdaad rekening gehouden om 200 euro kwijt te zijn, die lage prijzen vond ik dus al dubieusquote:Op woensdag 11 februari 2015 11:46 schreef r8v2 het volgende:
Die eerste is een bekend Ebay truukje. Omdat zowel Ebay als Paypal graag wat commissie willen hebben maakt men de prijs heel laag maar de verzendkosten hoog. Omdat over die laatste geen commissie betaald hoeft te worden.
Persoonlijk zou ik voor deze gaan: http://www.ebay.de/itm/Vo(...)&hash=item1c4ae7bc60
Staar je niet teveel blind op de VIDA versie en wel of niet "pro". Je auto is toch niet van 2014 .
250¤ ER weet je het? hoe hoog is de schadequote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.
Alleen nog de getuigenverklaring invullen en we zien wel.
Het is een wat maffe deuk,wat niet duidelijk op de foto te zien is dat er 2 verticale lijnen vanaf de stootstrip naar boven lopen (SIPS?) en het gedeelte onder de stootstrip laat zich ook niet fijn fotograferen.
De deuk is in lengte een goede 30cm en de hoogte met die verticale deuken minimaal 55 cm.
[ link | afbeelding ]
Afijn....we gaan het wel zien..had gvd gewoon een briefje achtergelaten of had even gewacht...je bent vrd toch verzekerd voor dit soort ongein?
Eerst ook nog maar eens wat klooien met de 440,heeft geen zin meer om te starten,brandstof geen probleem,accu is goed dus vonk..lees een hoop over de BDP sensor,bobine kan het natuurlijk ook zijn,rotor,verdelerkap zijn goed maar geen vonk.
Met doorstarten een plofje af en toe,baby backfire..zou me een slechte bobine lijken..
Kijk anders eens op wat Chinese sites als dhgate, aliexpress etc. Daar heb je ze al vanaf een tientje of acht.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:00 schreef Klavots het volgende:
[..]
Ik had inderdaad rekening gehouden om 200 euro kwijt te zijn, die lage prijzen vond ik dus al dubieus
Bedankt voor je advies!
Mja, een auto kopen is in mijn ogen ook gewoon een zoektocht . Ik zou me niet te veel vastpinnen op een afstand. Liever 200km enkele reis doen en een dag kwijt zijn, maar wel met een goede auto voor een nette prijs thuiskomen, dan drie keer een halve dag in de buurt kwijt zijn en een mindere of te dure auto hebben.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:23 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Oke, misschien dan toch ook maar eens de proef op de som nemen. Snelle zoekopdracht leert me wel dat V70's wat minder frequent aangeboden worden hier in mijn directe omgeving (minder "hits", zeg maar)
Ja,was me bewust van het eigen risico.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:55 schreef Thezappa het volgende:
[..]
250¤ ER weet je het? hoe hoog is de schade
Nee,ze hebben hem helemaal nagekeken,alles is oke behalve de achteras idd,daar zaten ze op de grens met wat mogelijk was.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sporing van de achteras is nog niet helemaal tof hè?
Tricky altijd, dat uitlijnen. Ook geen draagarmen of stangetjes vervangen ofzo?
Inderdaad..dat van de achteras wist ik al wat langer.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel apart dan, al is het soms nou eenmaal zo. Je kunt wel alles gaan vervangen om het goed te krijgen, maar soms moet je er ook mee leven.
Die van mij trekt ook wat naar rechts maar de hele boel moet binnenkort los om de veerpootrubbers te vervangen. Daarna ga ik wel naar de uitlijner.
Het vreemd vinden dat je dan sporen in je interieur hebtquote:Op woensdag 11 maart 2015 18:29 schreef Charged het volgende:
[..]
Inderdaad..dat van de achteras wist ik al wat langer.
Ik ben eigenlijk niet van plan om er nog veel poen in te stoppen...na het automaatbak gedoe heb ik niet veel zin/vertrouwen meer in de auto om eerlijk te zijn en ben met een scheef oog naar een opvolger aan het kijken.
Deze heeft er nou ook alweer bijna 5 ton opzitten en dat laat ook zijn sporen na in het interieur.
Krukas keerring bakzijde is niet lekker (terwijl ie vervangen is tijdens de bakwissel)...ook weer een duur grapje.
Vriendinlief had een tijd geleden een lading parket via marktplaats kunnen scoren..op het dashboard zonder deken/handdoek eronder..dat soort gekke dingen...het is maar een 10v.
Shut up,jij.....ik zit idd op hetzelfde dilemma...een mooie N of een wat stevigere Classic.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:04 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Het vreemd vinden dat je dan sporen in je interieur hebt
Maar wel zonde, want is/was een mooie wagen van buiten, zeker na alle subtiele aanpassingen Snap de overweging trouwens wel helemaal, heb in oktober exact hetzelfde gedaan...
Ik zeg een N, ik heb er ook een en ook een classic gehad en ik raad het echt aan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Shut up,jij.....ik zit idd op hetzelfde dilemma...een mooie N of een wat stevigere Classic.
Je helpt niet echt mee wat dat betreft,mede door jou begin ik een N echt wel te waarderen.
Als ik eerlijk moet zijn? Ik geniet van iedere minuut in de N. Interieur is echt een stap vooruit, komt allemaal een stuk degelijker en luxer over. Zit ook erg goed, moet ik zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Shut up,jij.....ik zit idd op hetzelfde dilemma...een mooie N of een wat stevigere Classic.
Je helpt niet echt mee wat dat betreft,mede door jou begin ik een N echt wel te waarderen.
Hoezo raad je een N aan ten opzichte van een Classic?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:23 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik zeg een N, ik heb er ook een en ook een classic gehad en ik raad het echt aan.
MAAR, met al dat canbus gejank is vida en dice een must en gelijk ook de CEM foolproof maken (heatsink erop).
Als het moment zover is stuur ik de vrouw op je af,zij is de driver,ik mag dokken.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:29 schreef IrishBastard het volgende:
Oh, en als je een keer wilt proberen kan dat natuurlijk ook hè Je woont dichtbij genoeg
quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:32 schreef Charged het volgende:
[..]
Als het moment zover is stuur ik de vrouw op je af,zij is de driver,ik mag dokken.
Ik ben echt al in geen tijden bij Dirk geweest Binnenkort maar weer eens gewoon, zonder issues, bij 'm op de koffie gaanquote:Op woensdag 11 maart 2015 20:30 schreef Charged het volgende:
[..]
Hoezo raad je een N aan ten opzichte van een Classic?
Even voorop gesteld....ik rij de V misschien een half tot een vol uur per maand met geluk,de honden passen er goed in en heb alles wat ik wil qua luxe.
Maw heeft mijn voorkeur een wat stevigere motorvariant van de Classic...ook omdat ik nou wel zo'n beetje de basiskwaaltjes weet en ook een goede monteur heb voor deze modellen.
De N vind ik met name gewoon mooier.
mja,ik moet echt wat meer gebruik maken van de V maar ben wel blij met de keuze..zij heeft de meeste km's dus heb ik het liefste dat zij er gebruik van maakt.quote:
hmm,ga graag met je mee,even (alhoewel,even bij Dirk bestaat niet) leuten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:33 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik ben echt al in geen tijden bij Dirk geweest Binnenkort maar weer eens gewoon, zonder issues, bij 'm op de koffie gaan
Dat ding heet niet voor niets in de volksmond ook wel de girltronic... wat een wispelturige borderlinebak kan dat zijn zeg. Kun je beter zelf poken, en dan nog heb je een behoorlijke vertraging erin zitten.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:28 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als ik eerlijk moet zijn? Ik geniet van iedere minuut in de N. Interieur is echt een stap vooruit, komt allemaal een stuk degelijker en luxer over. Zit ook erg goed, moet ik zeggen.
Maar het rijgedrag is echt niet te vergelijken Nu ik pak 'm beet 45k per jaar maak vind ik het over het algemeen wel fijn dat het comfortabel rijdt, maar ik wil ook af en toe een bochtje kunnen pakken. Dat is hierbij, zeker in geval van een wat snellere S-bocht, toch wel een stuk minder zeker
Die geartronic is ook nog steeds wat 'onvoorspelbaar', omdat ik nooit precies weet wanneer hij nou wel of niet in kickdown gaat, wat het sportieve rijden ook iets lastiger maakt.
Goede genuanceerde toevoegingen weer Pietquote:Op woensdag 11 maart 2015 20:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ding heet niet voor niets in de volksmond ook wel de girltronic... wat een wispelturige borderlinebak kan dat zijn zeg. Kun je beter zelf poken, en dan nog heb je een behoorlijke vertraging erin zitten.
Maar eerlijk is eerlijk, zo'n V70N rijdt wel heerlijk comfortabel. Het hoekt voor geen meter, onderstuurde, overgewichtige boot die het is, maar dat comfort gebruik je meer tijd dan het strakke sturen.
Vida/Dice is overigens prima in China te bestellen, dan is de prijs nog wel te overzien .
yup,komend weekend eens dm-en?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:46 schreef IrishBastard het volgende:
Goed idee Via DM even momentje prikken?
Agreed. En ja, vooral 850 serie, maar pakt de rest ook zeker meequote:Op woensdag 11 maart 2015 20:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hey, je kent me .
Valt me gewoon op dat die bak van Volvo een matig ding is, en da's jammer. Maar verder rijdt het best aardig hoor
Die Dirk die hier genoemd wordt, da's een Volvospecialist ofzo?
Voor een 850 en Classic kun je heul goed bij hem terecht.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hey, je kent me .
Valt me gewoon op dat die bak van Volvo een matig ding is, en da's jammer. Maar verder rijdt het best aardig hoor
Die Dirk die hier genoemd wordt, da's een Volvospecialist ofzo?
De N (s80 in dit geval) vind ik een stuk volwassener aanvoelen tov de s70 die ik had, ook is het interieur een stuk mooier (mening).quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:30 schreef Charged het volgende:
[..]
Hoezo raad je een N aan ten opzichte van een Classic?
Even voorop gesteld....ik rij de V misschien een half tot een vol uur per maand met geluk,de honden passen er goed in en heb alles wat ik wil qua luxe.
Maw heeft mijn voorkeur een wat stevigere motorvariant van de Classic...ook omdat ik nou wel zo'n beetje de basiskwaaltjes weet en ook een goede monteur heb voor deze modellen.
De N vind ik met name gewoon mooier.
Valt toch wel mee met die geartronic? Maar ook daar is onderhoud essentieel. Die lifetime-oil is gewoon niet zo lifetime-achtig. Elke ton een goede flush en zo'n bak moet het heel lang kunnen volhouden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef eXplorer1 het volgende:
De VVT vind ik ook een mooie toevoeging net als de aisin 5 bak (als je de olie regelmatig ververst gaan ze niet stuk muv die stomme geartronic)
Een no nonsense kerel die graag lult (dwz een reparatie van een uur kost je qua tijd het dubbele),goed aangeschreven op het 850 forum,geen gesodemieter qua prijzen,eerlijk en een hond die je onderpist.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah. Altijd handig om te weten, mocht ik eens iemand kennen die 850-onderhoud nodig heeft
Als je zelf nog eens wat gedaan moet hebben kan het ook, is alleen niet echt om de hoek voor jequote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah. Altijd handig om te weten, mocht ik eens iemand kennen die 850-onderhoud nodig heeft
Duidelijk,thnx...neem ik mee in de overweging.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
De N (s80 in dit geval) vind ik een stuk volwassener aanvoelen tov de s70 die ik had, ook is het interieur een stuk mooier (mening).
De VVT vind ik ook een mooie toevoeging net als de aisin 5 bak (als je de olie regelmatig ververst gaan ze niet stuk muv die stomme geartronic)
Dan het geluid, ik heb de HP speakers met de pa200, is 100x beter geregeld dan bij de classic vind ik.
Met bovenstaande in gedachte ga ik akkoord met de elektronische jibberjabber.
Goede samenvattingquote:Op woensdag 11 maart 2015 21:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Een no nonsense kerel die graag lult (dwz een reparatie van een uur kost je qua tijd het dubbele),goed aangeschreven op het 850 forum,geen gesodemieter qua prijzen,eerlijk en een hond die je onderpist.
Nee die geartronic is erg gevoelig, wat de normale betreft, in de camry's Enzo gaan ze nooit stuk, waarom vraagt u? Toyota raadt aan het idd om de 100k te verversen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Valt toch wel mee met die geartronic? Maar ook daar is onderhoud essentieel. Die lifetime-oil is gewoon niet zo lifetime-achtig. Elke ton een goede flush en zo'n bak moet het heel lang kunnen volhouden.
Klinkt erg gezellig . Dat zijn de vakmensen waar je het van moet hebben!quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Een no nonsense kerel die graag lult (dwz een reparatie van een uur kost je qua tijd het dubbele),goed aangeschreven op het 850 forum,geen gesodemieter qua prijzen,eerlijk en een hond die je onderpist.
Zit zeker weer ergens in Kutkrabbenveen, Groningen ofzo?quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:07 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als je zelf nog eens wat gedaan moet hebben kan het ook, is alleen niet echt om de hoek voor je
Ik wist helemaal niet dat die krengen in Camry's zaten . Enige wat ik hoor is dat de personen die de bak goed onderhoud met verse olie, er tonnen mee doen en dat de ragbakken na niet al te lange tijd wel het loodje leggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:47 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Nee die geartronic is erg gevoelig, wat de normale betreft, in de camry's Enzo gaan ze nooit stuk, waarom vraagt u? Toyota raadt aan het idd om de 100k te verversen.
Dirk zit in Nijmegen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klinkt erg gezellig . Dat zijn de vakmensen waar je het van moet hebben!
[..]
Zit zeker weer ergens in Kutkrabbenveen, Groningen ofzo?
Ik heb ook goede verhalen gehoord over Volvoservice. Zaten altijd in Uden, sinds kort in Elst.
[..]
Ik wist helemaal niet dat die krengen in Camry's zaten . Enige wat ik hoor is dat de personen die de bak goed onderhoud met verse olie, er tonnen mee doen en dat de ragbakken na niet al te lange tijd wel het loodje leggen.
Het gaat om de andere bak, die ook in Lexussen etc zitten. Maar ook in de Saab 9-3, 9-5, Lancia Thesis, een shitload aan Buicks/Chevy's/Pontiacs en natuurlijk een hoop Volvo's.quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik wist helemaal niet dat die krengen in Camry's zaten . Enige wat ik hoor is dat de personen die de bak goed onderhoud met verse olie, er tonnen mee doen en dat de ragbakken na niet al te lange tijd wel het loodje leggen.
Serieus? Oh, die ervaring heb ik dan weer niet, veel positieve verhalen over gehoord juist. Al klinkt wat jij zegt niet heel goed inderdaadquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dirk zit in Nijmegen.
Volvoservice heb ik erg slechte ervaringen mee, dat is die droeftoeter die drie keer mijn koppeling heeft moeten doen, nooit oude onderdelen laat zien, zegt proefritten te maken terwijl de auto nog op de brug staat en de dagteller nog op 0 etc.
Nooit geweten . Maar ben ook niet enorm into Volvo geweest/geworden de afgelopen jaren, aangezien er een BMW voor de deur stond .quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:35 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het gaat om de andere bak, die ook in Lexussen etc zitten. Maar ook in de Saab 9-3, 9-5, Lancia Thesis, een shitload aan Buicks/Chevy's/Pontiacs en natuurlijk een hoop Volvo's.
Ik zou je bougies, kabels en verdelerkap even checken. Op die kabels staat ook een datum, tien tegen één dat ze al tien jaar of ouder zijn. In dat geval zou ik het hele spulletje even vervangenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:09 schreef GeeTeeOo het volgende:
Ik weet niet zeker of ik hier terecht kan met technische vragen, maar ik probeer het toch even. Misschien kunnen jullie mij als Volvo-liefhebbers/experts helpen.
Nadat ik een paar jaar geleden als eerste auto heb rondgereden in een 440 ben ik, een paar Franse perenkisten later, weer aan de Volvo. Een 960 2.5i 24v uit '96 Nou is de algemene staat van de auto prima, alleen een ding irriteert me. Bij stationair trilt/schud de motor enigszins, en hierdoor hele koets. Het blok lijkt ook te onregelmatig te lopen voor een zes cilinder.
Ik kwam al op het interwebz tegen dat het eventueel mijn koppakking kon zijn, maar dat heb ik gelukkig uit kunnen sluiten.
Ik vind het leuk om er zelf mee bezig te zijn, maar ik heb er weinig ervaring mee. Hebben jullie tips waar ik zou moeten beginnen met zoeken?
Edit; Oh en opvallend is dat bij koude motor het probleem veel minder is.
Nee dat is het niet, dacht ik eerst ook. Maar dan had de motor ook niet onrustig gelopen.quote:
Dan ga ik dat eens checken, dankjewelquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik zou je bougies, kabels en verdelerkap even checken. Op die kabels staat ook een datum, tien tegen één dat ze al tien jaar of ouder zijn. In dat geval zou ik het hele spulletje even vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |