Dat is denk ik de beste optie...quote:Op donderdag 25 december 2014 14:49 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk is hij echt te duur. Het rijdt wel lekker, maar ben op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Wie weet kan ik die 940 nog ergens inruilen voor een fatsoenlijk klein bakkie.
Moeten die lui wel wat meer bieden dan 500 die ik vandaag overal te horen kreeg.quote:
Spul is zojuist binnengekomen,als het vrouwke op tijd terug is van werk gaat ie er vandaag nog in.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik had ook een Yatour in de V zitten, op zich werkte het prima. Geluid was heel raar, alleen hoge tonen. Later bleek dat ik dat met CD's ook had, dus ik denk dat die radio gewoon niet goed was
Ben benieuwd, maar zo'n bluetooth module is wel fancyquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:08 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
Spul is zojuist binnengekomen,als het vrouwke op tijd terug is van werk gaat ie er vandaag nog in.
(sorry,zit op de laptop van haar,niet mijn account)
goed gedaan! dan komt 'ie ook goed terecht.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:11 schreef Ponjaard het volgende:
940 trouwens via via verkocht voor 2000 aan een of andere liefhebber.
Suckerrrrr
Heb mijn collega nog niet gezien ivm zijn vakantie,als het goed is zie ik hem morgen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Zeg, hoe is dat nou afgelopen met het verhaal achter die 240?
Insgelijks,thnx.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:16 schreef r8v2 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar. Laten we hopen dat we 2015 ook weer overleven in onze veilige Volvo's .
Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens mij heb je stiekem best wat moeten vervangen aan die bak inmiddels hè? Doe je dat allemaal op de oprit?quote:Op woensdag 26 november 2014 08:10 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren voor de D5 even een set aandrijfassen opgehaald bij de Rima. Auto trilt echt erg tussen de 80 en 110, nu soms ook met echt brommen. Gisteren even opgekrikt en bij 1500 toeren hoor je de as linksvoor, vermoedelijk de binnenste homokineet. Aandrijfassen die ik nu heb zijn 200k jonger en spelingsvrij, dus moet goed komen
Pak ook de fusees nog maar even mee, want ik heb nu toch alles los en dan is afgezien van de stuurkogels alles daar weer nieuw
Draagarmen, fusees, remmen, aandrijfassen, vrijlooppoelie, ruitenwisser motor en motorsteuntje geloof ik. Niets schokkends, gewoon onderhoud dat bij deze kilometerstand hoort. Als ik dan bedenk dat ik hem 1200 tot 1700 euro onder handelaars prijs gekocht heb ben ik niet ontevreden: dat onderhoud had er dan ook echt nog wel aan gezetenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens mij heb je stiekem best wat moeten vervangen aan die bak inmiddels hè? Doe je dat allemaal op de oprit?
Wel mooi hoe je dat ding weer in nette staat brengt!
Dat valt mee . Dan heb je 'm ook wel voor een prikkie gekocht lijkt me? Als je dan zin hebt om te sleutelen zit je goed ja. Hoe is de automaat?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:48 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Draagarmen, fusees, remmen, aandrijfassen, vrijlooppoelie, ruitenwisser motor en motorsteuntje geloof ik. Niets schokkends, gewoon onderhoud dat bij deze kilometerstand hoort. Als ik dan bedenk dat ik hem 1200 tot 1700 euro onder handelaars prijs gekocht heb ben ik niet ontevreden: dat onderhoud had er dan ook echt nog wel aan gezeten
En alles hier op de oprit ja Goede krik en steunen doen al wel veel
Hoe is het met de Bimmer?
Facelift bedoel je? Nee. Of ja, dat had misschien gekund, maar dan had ik ook een auto met 4 ton gehad (niet veel anders dan nu) maar met onzuiniger, gevoeliger Euro4 blok. Over het algemeen zijn ze toch 2k duurder en dan koop je voor dat geld dus net zo goed een wagen met een bak aankomend onderhoud.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:44 schreef r8v2 het volgende:
Had je voor datzelfde geld en moeite niet een P2 kunnen kopen?
Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic .quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:13 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Facelift bedoel je? Nee. Of ja, dat had misschien gekund, maar dan had ik ook een auto met 4 ton gehad (niet veel anders dan nu) maar met onzuiniger, gevoeliger Euro4 blok. Over het algemeen zijn ze toch 2k duurder en dan koop je voor dat geld dus net zo goed een wagen met een bak aankomend onderhoud.
Nu ben ik dus pak 'm beet 5k kwijt, drie maanden verder maar qua onderhoud wel overtuigd van het feit dat hij nu echt goed is. Daarbij, die facelift is bij nader inzien niet super veel mooier, sterker nog, die kunststof koplampen zijn allemaal verweerd en lelijk en moet je dus ook nog vervangen
Moet je er op dit moment elke dag mee op pad of valt dat mee? Dat scheelt ook wel natuurlijk. Haal je je onderdelen in Duitsland/online?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:24 schreef IrishBastard het volgende:
Allemaal relatief hè, ik vind de waarde van 4,5-5k best nog veel voor de kilometers.
Sleutelen is nu wel meer hobby, omdat het ook gewoon uitbesteed zou kunnen worden, alhoewel je daar compleet op leeg loopt Moet me niet bedenken wat ik dan nu al kwijt geweest was, want die 1700 euro zit er nu alleen aan onderdelen en uitlijnen etc. al weer in
Automaat rijdt wel heerlijk, alhoewel die zelflerende eigenschap er voor zorgt dat ik nooit precies weet hoe hij oppakt bik gas geven. Dat is dan wel weer jammer
Ik ga er vanuit dat ie de punten deelt met de V70. Dan moet je rekening houden met draagarmen, gasklephuis en carterventilatie, die moeten vervangen zijn (los van de standaardpunten natuurlijk). Check ook zeker even of de turbo niet blauw rookt, dan is ie aan het hemelen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 05:11 schreef Bixxem het volgende:
Hallo allemaal. Ik meld me hier even als mogelijke Volvo bezitter. Heb een aantal s60's op het oog (bj 2006-2008, 100-150kms) met een 2.5t motor, handgeschakeld. Zijn er specifieke punten waarop ik moet letten bij dit type/modeljaar? Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn dit doorgaans betrouwbare auto's. Wil overigens kopen met minstens 6 maanden garantie.
Medio 2001 bedoel je. D5's zijn overigens wel zuiniger dan die Audi-blokken, met een V70 Classic TDI kon ik zijn best 1 op 15-15,5 rijden terwijl met een V70 D5 1 op 20 eigenlijk goed haalbaar was op dezelfde (lange) afstanden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic .
Zit er geen isofix op?quote:Op donderdag 8 januari 2015 05:11 schreef Bixxem het volgende:
Ander punt is de gordel achterin; Voor mijn zoontje hebben wij een vrij forse kinderstoel (op advies fysio)
Iemand enig idee wat de maximale te benutten lengte is van een gordel achterin een s60 of wellicht ervaring met een kinderstoel van het type Cybex Pallas (II) achterin deze Volvo? Een verlenger begin ik liever niet aan omdat deze volgens mij enkel universeel verkrijgbaar zijn en ik daardoor niet 100% overtuigd ben van de eventuele werking.
Nee, 2005. Daarvoor was het volgens mij allemaal glas. Ik heb namelijk een keer voor een originele xenon auto van voor 2005 een koplampglas moeten zoeken en dat was onmogelijk omdat alle onderdelensites de nieuwere units verkopen in de xenon-versie. Behalve voor de niet xenon-versie, die hebben ze wel en dat was wederom glas.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:05 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Medio 2001 bedoel je. D5's zijn overigens wel zuiniger dan die Audi-blokken, met een V70 Classic TDI kon ik zijn best 1 op 15-15,5 rijden terwijl met een V70 D5 1 op 20 eigenlijk goed haalbaar was op dezelfde (lange) afstanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |