abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2014 @ 19:06:57 #101
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_147850642
Vandaag even langs de dealer gereden om de srs storing die ik al sinds het inbouwen van de Parrot heb (ECC unit los gehad terwijl de auto op contact stond :') ) te laten wissen.

Wat een gare lui daar bij Scholten zeg... Eerst al problemen maken dat er niemand is die het kan doen. Fine, maar ik ga hier geen afspraak voor maken. Gaat hij daarna 10 minuten (letterlijk! :') ) overleggen met chef werkplaats.of iemand het tussendoor kan doen. De chef had het in de tussentijd dus al zelf klaar kunnen hebben.

Nouja, uiteindelijk dus kennelijk besloten dat die chef het dus zelf gaat doen. Komt hij terug met een uitdraai, geeft hij die weer aan de receptionist, die leest hem door, loopt weer terug en overlegt nog 5 minuten. Dan komt hij naar mij en doet super moeilijk: "Ja, moet dus maar wel onder controle blijven blabla". Ik geef gewoon aan fat het komt doordat ik de ECC unit los gehad heb en dat er waarschijnlijk de motorstoring in staat die af en toe terug komt. " Nee, ja, moet wel gecontroleerd blijven want lastig blabla" :')

Kerel, geef me of die lijst met foutcodes en laat me zien wat er voor ernstigs is (maar dan zou hij me nooit zomaar weg laten rijden, als het echt ernstig was...) of seg gewoon dat je het alleen gratis wilt doen als ik onderhoud bij jullie laat doen, niet zoiets raars als dit :')

Nou weet ik weer waarom ik daar liever niet kom :')
  maandag 22 december 2014 @ 19:12:10 #102
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_147850776
Tl;dr: SRS storing is gereset, ik kom voorlopig niet meer bij de dealer. Bestel binnenkort zelf wel een Die kast :')
pi_147851570
Dat doe ik nu ook, ik wacht op mijn DICE en ME7 dev tools.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_147909292
Ola mede Volvo fanboys.

Een collega heeft me gevraagd of ik eens wil rondkijken of ik iemand weet die intresse heeft in de 240 van zijn opa.
De beste man is inmiddels 94 _O_ en maakt sinds een aantal jaartjes geen gebruik meer van zijn tank.
Om de auto toch nog wat in beweging te houden maakt zijn moeder (collega,niet de opa) er af en toe gebruik van.
Ze zouden graag willen zien dat de tank naar een liefhebber gaat en hebben de wagen al eens op marktplaats gehad maar kregen daar alleen de bekende onzin biedingen op van een paar honderd euro.
Haast hebben ze niet echt.

Misschien dat jullie tips hebben en/of iemand weten.
Het is een origineel exemplaar van 07-1987,nog gewoon op benzine,net 2 ton gelopen.
APK tot juli 2015.

Wat pics.

Ik zet de auto hier niet te koop,ik zoek alleen adviezen/tips waar ze deze auto het beste kwijt kunnen voor wat ie echt waard is.

Ow,en prettige kerstdagen alvast. ~:)

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2014 07:35:38 ]
pi_147914965
Naar aanleiding van een ander topic op PTA een Yatour YTM06-VOLSC en een aanvullende YT-BTM besteld.
Ik ben benieuwd. Zou een welkome aanvulling zijn op de Classic.
pi_147917315
Oei die 240! *; Is die wagen toevallig van iemand die in Eindhoven-Noord in een bejaardenhuis woonde? Ding lijkt echt sprekend op eentje die naast m'n oude flat woonde (reed een oude man in).

Wat betreft de verkoop: de markt voor 240's is door de geschrapte belastingvrijstelling is volledig ingestort, al beweren de welbekende zeverlappen dat jongere 240's nu "ineens explosief in prijs gestegen zijn" (een hoge vraagprijs hanteren kan altijd, maar of je het ook echt ervoor vangt is maar de vraag). Voor de handelswaarde boeit het niet of er iemand van 94 of 22 in heeft gereden. :P Als 'ie echt naar een liefhebber toe moet, dan zit je op Marktplaats sowieso verkeerd. ;) Dan zou ik het eerder zoeken op forums etc. Het zou wel wat voor mij zijn, maar 't geld kan ik momenteel nu goed gebruiken ivm een aanstaande verbouwing hier. :X
pi_147918453
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Oei die 240! *; Is die wagen toevallig van iemand die in Eindhoven-Noord in een bejaardenhuis woonde? Ding lijkt echt sprekend op eentje die naast m'n oude flat woonde (reed een oude man in).

Wat betreft de verkoop: de markt voor 240's is door de geschrapte belastingvrijstelling is volledig ingestort, al beweren de welbekende zeverlappen dat jongere 240's nu "ineens explosief in prijs gestegen zijn" (een hoge vraagprijs hanteren kan altijd, maar of je het ook echt ervoor vangt is maar de vraag). Voor de handelswaarde boeit het niet of er iemand van 94 of 22 in heeft gereden. :P Als 'ie echt naar een liefhebber toe moet, dan zit je op Marktplaats sowieso verkeerd. ;) Dan zou ik het eerder zoeken op forums etc. Het zou wel wat voor mij zijn, maar 't geld kan ik momenteel nu goed gebruiken ivm een aanstaande verbouwing hier. :X
Zou zomaar kunnen,collega woont ook in Eindhoven..verhaaltje klopt iig.

Ik durf het eigenlijk niet aan om de tank zelf te kopen met die onduidelijke regels allemaal..en ik weet wat ik voor die 240 moet betalen.
pi_147919406
Grote kans dat het dezelfde is. :P Vraag die collega of zijn opa toevallig in Jurriaan Pels woont/woonde. :) If so: dan ken ik die auto, en die opa zal mij wellicht ook kennen aangezien ik meerdere Volvo's had (waar hij recht op uit keek). :P
pi_147919503
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:23 schreef Charged het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen,collega woont ook in Eindhoven..verhaaltje klopt iig.

Ik durf het eigenlijk niet aan om de tank zelf te kopen met die onduidelijke regels allemaal..en ik weet wat ik voor die 240 moet betalen.
Valt wel mee, zelfs in volledige belasting goed te doen en een echte karakterbak. Ziet er strak uit.
pi_147919802
WTF, na LPG reparatie had ik nog steeds random missfires en VVT wat soms niet werkte, ik de bougies vervangen, zie ik de bougies niet want de schachten zaten vol met olie, vorige eigenaar was echt een beunhaas.

gelukkig na het schoonmaken en nieuwe ring onder de vuldop en het schoonmaken van de VVT solenoid is alles weer opgelost, kan ik weer lekker rijden >:)
life happens while you're pusing the throttle.
pi_147919922
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Grote kans dat het dezelfde is. :P Vraag die collega of zijn opa toevallig in Jurriaan Pels woont/woonde. :) If so: dan ken ik die auto, en die opa zal mij wellicht ook kennen aangezien ik meerdere Volvo's had (waar hij recht op uit keek). :P
Heb z'n voicemail ingesproken met je info....zal me benieuwen.
pi_147919938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:01 schreef eXplorer1 het volgende:
WTF, na LPG reparatie had ik nog steeds random missfires en VVT wat soms niet werkte, ik de bougies vervangen, zie ik de bougies niet want de schachten zaten vol met olie, vorige eigenaar was echt een beunhaas.

gelukkig na het schoonmaken en nieuwe ring onder de vuldop en het schoonmaken van de VVT solenoid is alles weer opgelost, kan ik weer lekker rijden >:)
Vuldop-ring heeft bij mij ook al eens een vrolijk rokend oliefeest opgeleverd... Dansende vlammetjes op uitlaatspruitstuk, anwb erbij (vind de oorzaak van de lekkage maar eens om 23u bij een tankstation).
pi_147920476
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:05 schreef Charged het volgende:

[..]

Heb z'n voicemail ingesproken met je info....zal me benieuwen.
Ik ben reuze benieuwd, als het toevallig om die auto gaat dan heb ik wellicht interesse. Vind het wel grappig als het echt dezelfde is. :P
  woensdag 24 december 2014 @ 15:34:29 #114
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_147920916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:42 schreef Charged het volgende:
Naar aanleiding van een ander topic op PTA een Yatour YTM06-VOLSC en een aanvullende YT-BTM besteld.
Ik ben benieuwd. Zou een welkome aanvulling zijn op de Classic.
Ik had ook een Yatour in de V zitten, op zich werkte het prima. Geluid was heel raar, alleen hoge tonen. Later bleek dat ik dat met CD's ook had, dus ik denk dat die radio gewoon niet goed was :')
  woensdag 24 december 2014 @ 18:13:24 #115
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_147926009
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:34 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ik had ook een Yatour in de V zitten, op zich werkte het prima. Geluid was heel raar, alleen hoge tonen. Later bleek dat ik dat met CD's ook had, dus ik denk dat die radio gewoon niet goed was :')
Werkte altijd goed hoor
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_147942421
Zo'n 87-er 240 is net kut. Want echte liefhebbers willen of een ouder type tot 1980, of eentje van 92-93.
pi_147947045
Wat kan ik vragen voor een 940 uit 1995 met 212.000 op de teller? Uitlaat, remmen, distributieriem en pompen zijn bij 200k vervangen. Helaas wel een rokersauto met wat beschadigingen aan de lak.

Auto was voor mijn opa bedoeld, maar die heeft besloten dat hij iets kleiners wil. Zat zelf te denken aan 2500-3000 euro?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147947495
Dat kun je rustig vergeten. Ik verkoop '98-ers met alle opties, lichtmetalen velgen, olie en filters vervangen evenals de distributieriem voor net 3000 euro. In Zweden. In NL gaat dat never nooit niet lukken.
pi_147947826
Tsja, vreesde ik al. Denk dat ik al genoegen moet nemen met 500, en dan zou 1000 een leuke verassing zijn.
pi_147949049
Jep. En zeker die kleur. Te veel geleverd en saai :P.
pi_147949296
quote:
9s.gif Op donderdag 25 december 2014 13:29 schreef r8v2 het volgende:
Jep. En zeker die kleur. Te veel geleverd en saai :P.
Zeker saai die zwabberbak, en dan nog 1/10 doen ook. Wel 1500 verlies voor opa (bij 500), maarja pech dan, risico van marktplaats. :Y
pi_147950213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:40 schreef Ponjaard het volgende:
Tsja, vreesde ik al. Denk dat ik al genoegen moet nemen met 500, en dan zou 1000 een leuke verassing zijn.
De prijs van een goede en een wrak liggen verdacht dicht bij elkaar dus je moet wel duidelijk aangeven wat het is. 1500 vragen, 1000 accepteren. Als je al begint met 500 krijg je alleen maar slopers en afdingers die niet langskomen. In de tussentijd lekker zelf rijden :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_147950429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:15 schreef powerflux het volgende:

[..]

De prijs van een goede en een wrak liggen verdacht dicht bij elkaar dus je moet wel duidelijk aangeven wat het is. 1500 vragen, 1000 accepteren. Als je al begint met 500 krijg je alleen maar slopers en afdingers die niet langskomen. In de tussentijd lekker zelf rijden :)
Het is wel een beetje een wrak hoor, vergeleken met moderne volvo's en nieuwere 940s die ik nu zit te bekijken om prijzen te vergelijken. Denk dat 1250 euro een redelijke prijs is.

En zelf rijden nee bedankt, ik kan de benzine echt niet betalen van dat ding. ;)
pi_147950769
ik rij dagelijks een 740 station uit '89 en ik zit all-in (mrb, verzekering, onderhoud en brandstof) op 22ct/km - en dalend. het kan goedkoper, maar geen afschrijving en goedkope onderdelen zorgen er wel voor dat het lastig zal zijn iets te vinden met hetzelfde comfort :)
pi_147950997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:39 schreef powerflux het volgende:
ik rij dagelijks een 740 station uit '89 en ik zit all-in (mrb, verzekering, onderhoud en brandstof) op 22ct/km - en dalend. het kan goedkoper, maar geen afschrijving en goedkope onderdelen zorgen er wel voor dat het lastig zal zijn iets te vinden met hetzelfde comfort :)
Voor mij persoonlijk is hij echt te duur. Het rijdt wel lekker, maar ben op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Wie weet kan ik die 940 nog ergens inruilen voor een fatsoenlijk klein bakkie.
pi_147970815
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:49 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk is hij echt te duur. Het rijdt wel lekker, maar ben op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Wie weet kan ik die 940 nog ergens inruilen voor een fatsoenlijk klein bakkie.
Dat is denk ik de beste optie...
pi_147976168
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2014 11:58 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dat is denk ik de beste optie...
Moeten die lui wel wat meer bieden dan 500 die ik vandaag overal te horen kreeg. :')
pi_147987930
Ik denk dat je daar al heel blij mee mag zijn. Voor de garage is het ding zo incourant als de pest en de marge op kleine auto's is ook niet zo denderend.
pi_148135290
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:34 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Spul is zojuist binnengekomen,als het vrouwke op tijd terug is van werk gaat ie er vandaag nog in.
(sorry,zit op de laptop van haar,niet mijn account)
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:40:55 #130
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_148160940
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:08 schreef winterstorm666 het volgende:

[..]

Spul is zojuist binnengekomen,als het vrouwke op tijd terug is van werk gaat ie er vandaag nog in.
(sorry,zit op de laptop van haar,niet mijn account)
Ben benieuwd, maar zo'n bluetooth module is wel fancy :7
pi_148162660
Zeg, hoe is dat nou afgelopen met het verhaal achter die 240? :P
pi_148162735
940 trouwens via via verkocht voor 2000 aan een of andere liefhebber. *O*

Suckerrrrr })
pi_148181885
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:11 schreef Ponjaard het volgende:
940 trouwens via via verkocht voor 2000 aan een of andere liefhebber. *O*

Suckerrrrr })
goed gedaan! dan komt 'ie ook goed terecht.
pi_148220279
Gelukkig nieuwjaar. Laten we hopen dat we 2015 ook weer overleven in onze veilige Volvo's :P.
pi_148364705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Zeg, hoe is dat nou afgelopen met het verhaal achter die 240? :P
Heb mijn collega nog niet gezien ivm zijn vakantie,als het goed is zie ik hem morgen.
pi_148364732
quote:
14s.gif Op donderdag 1 januari 2015 17:16 schreef r8v2 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar. Laten we hopen dat we 2015 ook weer overleven in onze veilige Volvo's :P.
Insgelijks,thnx.
pi_148378092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:10 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren voor de D5 even een set aandrijfassen opgehaald bij de Rima. Auto trilt echt erg tussen de 80 en 110, nu soms ook met echt brommen. Gisteren even opgekrikt en bij 1500 toeren hoor je de as linksvoor, vermoedelijk de binnenste homokineet. Aandrijfassen die ik nu heb zijn 200k jonger en spelingsvrij, dus moet goed komen :D

Pak ook de fusees nog maar even mee, want ik heb nu toch alles los en dan is afgezien van de stuurkogels alles daar weer nieuw :s)
Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens mij heb je stiekem best wat moeten vervangen aan die bak inmiddels hè? Doe je dat allemaal op de oprit? :)

Wel mooi hoe je dat ding weer in nette staat brengt!
Schip ahoy!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:48:53 #138
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_148398096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:26 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens mij heb je stiekem best wat moeten vervangen aan die bak inmiddels hè? Doe je dat allemaal op de oprit? :)

Wel mooi hoe je dat ding weer in nette staat brengt!
Draagarmen, fusees, remmen, aandrijfassen, vrijlooppoelie, ruitenwisser motor en motorsteuntje geloof ik. Niets schokkends, gewoon onderhoud dat bij deze kilometerstand hoort. Als ik dan bedenk dat ik hem 1200 tot 1700 euro onder handelaars prijs gekocht heb ben ik niet ontevreden: dat onderhoud had er dan ook echt nog wel aan gezeten :')

En alles hier op de oprit ja :7 Goede krik en steunen doen al wel veel :D

Hoe is het met de Bimmer?
pi_148399310
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:48 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Draagarmen, fusees, remmen, aandrijfassen, vrijlooppoelie, ruitenwisser motor en motorsteuntje geloof ik. Niets schokkends, gewoon onderhoud dat bij deze kilometerstand hoort. Als ik dan bedenk dat ik hem 1200 tot 1700 euro onder handelaars prijs gekocht heb ben ik niet ontevreden: dat onderhoud had er dan ook echt nog wel aan gezeten :')

En alles hier op de oprit ja :7 Goede krik en steunen doen al wel veel :D

Hoe is het met de Bimmer?
Dat valt mee :). Dan heb je 'm ook wel voor een prikkie gekocht lijkt me? Als je dan zin hebt om te sleutelen zit je goed ja. Hoe is de automaat?
Schip ahoy!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:24:48 #140
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_148405266
Allemaal relatief hè, ik vind de waarde van 4,5-5k best nog veel voor de kilometers.

Sleutelen is nu wel meer hobby, omdat het ook gewoon uitbesteed zou kunnen worden, alhoewel je daar compleet op leeg loopt :') Moet me niet bedenken wat ik dan nu al kwijt geweest was, want die 1700 euro zit er nu alleen aan onderdelen en uitlijnen etc. al weer in _O-

Automaat rijdt wel heerlijk, alhoewel die zelflerende eigenschap er voor zorgt dat ik nooit precies weet hoe hij oppakt bik gas geven. Dat is dan wel weer jammer :P
pi_148418945
Had je voor datzelfde geld en moeite niet een P2 kunnen kopen?
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:13:56 #142
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_148447310
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:44 schreef r8v2 het volgende:
Had je voor datzelfde geld en moeite niet een P2 kunnen kopen?
Facelift bedoel je? Nee. Of ja, dat had misschien gekund, maar dan had ik ook een auto met 4 ton gehad (niet veel anders dan nu) maar met onzuiniger, gevoeliger Euro4 blok. Over het algemeen zijn ze toch 2k duurder en dan koop je voor dat geld dus net zo goed een wagen met een bak aankomend onderhoud.

Nu ben ik dus pak 'm beet 5k kwijt, drie maanden verder maar qua onderhoud wel overtuigd van het feit dat hij nu echt goed is. Daarbij, die facelift is bij nader inzien niet super veel mooier, sterker nog, die kunststof koplampen zijn allemaal verweerd en lelijk en moet je dus ook nog vervangen :N
pi_148450415
Ah leuk, een Volvo-topic! Thuis hier staan o.a een XC90 2.5 diesel automaat uit 2013 en een V70 2.5 benzine handbak uit 1997.
pi_148452022
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:13 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Facelift bedoel je? Nee. Of ja, dat had misschien gekund, maar dan had ik ook een auto met 4 ton gehad (niet veel anders dan nu) maar met onzuiniger, gevoeliger Euro4 blok. Over het algemeen zijn ze toch 2k duurder en dan koop je voor dat geld dus net zo goed een wagen met een bak aankomend onderhoud.

Nu ben ik dus pak 'm beet 5k kwijt, drie maanden verder maar qua onderhoud wel overtuigd van het feit dat hij nu echt goed is. Daarbij, die facelift is bij nader inzien niet super veel mooier, sterker nog, die kunststof koplampen zijn allemaal verweerd en lelijk en moet je dus ook nog vervangen :N
Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic :).
pi_148456147
Hallo allemaal. Ik meld me hier even als mogelijke Volvo bezitter. Heb een aantal s60's op het oog (bj 2006-2008, 100-150kms) met een 2.5t motor, handgeschakeld. Zijn er specifieke punten waarop ik moet letten bij dit type/modeljaar? Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn dit doorgaans betrouwbare auto's. Wil overigens kopen met minstens 6 maanden garantie.

Ander punt is de gordel achterin; Voor mijn zoontje hebben wij een vrij forse kinderstoel (op advies fysio)
Iemand enig idee wat de maximale te benutten lengte is van een gordel achterin een s60 of wellicht ervaring met een kinderstoel van het type Cybex Pallas (II) achterin deze Volvo? Een verlenger begin ik liever niet aan omdat deze volgens mij enkel universeel verkrijgbaar zijn en ik daardoor niet 100% overtuigd ben van de eventuele werking.

Alle auto's die ik op het oog heb staan namelijk minimaal ruim 100 km hier vandaan dus alle informatie waarmee ik me een dergelijk ritje kan besparen is welkom.
pi_148456905
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:24 schreef IrishBastard het volgende:
Allemaal relatief hè, ik vind de waarde van 4,5-5k best nog veel voor de kilometers.

Sleutelen is nu wel meer hobby, omdat het ook gewoon uitbesteed zou kunnen worden, alhoewel je daar compleet op leeg loopt :') Moet me niet bedenken wat ik dan nu al kwijt geweest was, want die 1700 euro zit er nu alleen aan onderdelen en uitlijnen etc. al weer in _O-

Automaat rijdt wel heerlijk, alhoewel die zelflerende eigenschap er voor zorgt dat ik nooit precies weet hoe hij oppakt bik gas geven. Dat is dan wel weer jammer :P
Moet je er op dit moment elke dag mee op pad of valt dat mee? Dat scheelt ook wel natuurlijk. Haal je je onderdelen in Duitsland/online?

Automaatje zit ik stiekem ook wel voor te kijken, toch best relaxt als je veel rijdt. Maar ik ben zo bang dat er van alles in/aan kapot draait bij hoge tellerstanden. En reparatie/revisie is prijzig.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 05:11 schreef Bixxem het volgende:
Hallo allemaal. Ik meld me hier even als mogelijke Volvo bezitter. Heb een aantal s60's op het oog (bj 2006-2008, 100-150kms) met een 2.5t motor, handgeschakeld. Zijn er specifieke punten waarop ik moet letten bij dit type/modeljaar? Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn dit doorgaans betrouwbare auto's. Wil overigens kopen met minstens 6 maanden garantie.
Ik ga er vanuit dat ie de punten deelt met de V70. Dan moet je rekening houden met draagarmen, gasklephuis en carterventilatie, die moeten vervangen zijn (los van de standaardpunten natuurlijk). Check ook zeker even of de turbo niet blauw rookt, dan is ie aan het hemelen.
Schip ahoy!
pi_148458491
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:53 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic :).
Medio 2001 bedoel je. :P D5's zijn overigens wel zuiniger dan die Audi-blokken, met een V70 Classic TDI kon ik zijn best 1 op 15-15,5 rijden terwijl met een V70 D5 1 op 20 eigenlijk goed haalbaar was op dezelfde (lange) afstanden. :P
pi_148458544
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 05:11 schreef Bixxem het volgende:

Ander punt is de gordel achterin; Voor mijn zoontje hebben wij een vrij forse kinderstoel (op advies fysio)
Iemand enig idee wat de maximale te benutten lengte is van een gordel achterin een s60 of wellicht ervaring met een kinderstoel van het type Cybex Pallas (II) achterin deze Volvo? Een verlenger begin ik liever niet aan omdat deze volgens mij enkel universeel verkrijgbaar zijn en ik daardoor niet 100% overtuigd ben van de eventuele werking.

Zit er geen isofix op?
pi_148458711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:05 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Medio 2001 bedoel je. :P D5's zijn overigens wel zuiniger dan die Audi-blokken, met een V70 Classic TDI kon ik zijn best 1 op 15-15,5 rijden terwijl met een V70 D5 1 op 20 eigenlijk goed haalbaar was op dezelfde (lange) afstanden. :P
Nee, 2005. Daarvoor was het volgens mij allemaal glas. Ik heb namelijk een keer voor een originele xenon auto van voor 2005 een koplampglas moeten zoeken en dat was onmogelijk omdat alle onderdelensites de nieuwere units verkopen in de xenon-versie. Behalve voor de niet xenon-versie, die hebben ze wel en dat was wederom glas.
pi_148462733
Bedankt voor de reacties. Zal de gegeven aandachtspunten in de gaten houden.

Isofix zit er wel op, enkel veranker je hier alleen de stoel mee. Er zit als het waren een blok/stootkussen voor de romp wat naar voren steekt. Hierdoor moet de gordel dubbel door het stootkussen bevestigd worden in de gordelhouder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')