Ik dacht dat die 5 bakken van aisin Warner waren en robuust waren, ik ga ff searchen...quote:Op maandag 24 november 2014 17:22 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat de geartronics rond de 250k km nogal eens de geest willen geven. Geen idee of dat bij de wat nieuwere ook zo is. Verder redelijk probleemloze wagens.
Das ongeveer 550 euro teveel .quote:Op maandag 24 november 2014 17:24 schreef Hyman het volgende:
Ik heb trouwens zojuist weer een S40 aangeschaft.[ afbeelding ]
Dit keer een phase 1 met 385.000 op de teller met lpg haha. Wel stoelverwarming, climate control, lichtmetalen velgen, airco en cruise control. Distributieriem 2 jaar geleden (20.000 km) vervangen.
Donkergroen, spoilertje. en al die luxe voor slechts 1050 eu!
Zolang de teringzooi een keer gespoeld wordt blijft het wel lopen.quote:Op maandag 24 november 2014 19:50 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die 5 bakken van aisin Warner waren en robuust waren, ik ga ff searchen...
Nope, das juist met die opties aan de goedkopere kant (voor een lpg g3 dan). Ze gaan nu in normale staat niet weg voor rond de 1000. Die phase 2's zijn helemaal duur gewordenquote:
Die wel achterlijk duur is in de wegenbelasting, anders had ik het wel geweten natuurlijk.quote:Op maandag 24 november 2014 21:14 schreef r8v2 het volgende:
Voor dat geld heb je een jongere V70 met dezelfde opties...
De 2 liter ligt 1 categorie hoger. Nou poehpoeh .quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:08 schreef Hyman het volgende:
[..]
Die wel achterlijk duur is in de wegenbelasting, anders had ik het wel geweten natuurlijk.
Daarbij moet je wel iets meer neerleggen voor een v70 hoor.
Ik snap dat soort auto's niet echt, voor hetzelfde geld heb je een veel en dan ook echt een veel mooiere. Maar ja ik ben dan ook geen profvoetballer of Gooise vrouw.quote:
Wat is een alternatief dan?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:58 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik snap dat soort auto's niet echt, voor hetzelfde geld heb je een veel en dan ook echt een veel mooiere. Maar ja ik ben dan ook geen profvoetballer of Gooise vrouw.
Elke sedan, hatchback en cabrio is mooier (paar uitzonderingen natuurlijk) dan zo'n suffe SUV.quote:
En net zo praktisch? Hoge instap, hoge zitting, 7 persoons, veel bagageruimte?quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:10 schreef budvar het volgende:
[..]
Elke sedan, hatchback en cabrio is mooier (paar uitzonderingen natuurlijk) dan zo'n suffe SUV.
Ik mag toch hopen dat er niemand een SUV voor de leuk rijdt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:15 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
En net zo praktisch? Hoge instap, hoge zitting, 7 persoons, veel bagageruimte?
En dan heb je nog het aspect (psychologische) veiligheid
Niet iedereen rijdt een SUV voor de leuk hoor.
Een Volvo die van buiten groter is dan van binnen is geen Volvo.quote:
Haha. Duidelijk dat je nog nooit in een leuke SUV gereden hebt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:30 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat er niemand een SUV voor de leuk rijdt.
Er kleven dan wel wat praktische voordelen aan maar als je van auto's en autorijden houdt ga je echt geen SUV rijden
Heb ik wel, maar ik vind het gewoon lelijke hokken(neusje van de nieuwe XC90 is wel mooi maar de rest ziet er uit als een vrachtwagen) en voor de prijs van een Cayenne GTS(130.000) kan ik echt veel mooiere auto's(ja meervoud) kopen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:38 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Haha. Duidelijk dat je nog nooit in een leuke SUV gereden hebt.
Doe mij maar een Cayenne GTS, anyday.
Een nieuwe Volvo met v8 gaat ook lastig worden denk ik.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:56 schreef r8v2 het volgende:
Nieuw misschien niet, maar een tweedehandse XC90 V8 komt er nog wel een keer.
Als ie dan maar wat mooier wordt dan dit ding.quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:09 schreef r8v2 het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik een nieuwe wil . En anders frotten we er zelf een Hemi in .
Ik heb een S80 2.4T uit 2002. De slechte (Magnetti Marelli) gasklephuizen zijn tot en met modeljaar 2001 gebruikt, die uit 2002 heeft dat crappy gasklephuis niet meer.quote:Op maandag 24 november 2014 00:04 schreef eXplorer1 het volgende:
Hoi Volvo jongens,
vraagjuh, iemand ervaring met de S80 van MY2002? ik heb er een op het oog, gaat om de 2.4T met prins VSI installatie erin, hij heeft uiteraard alles erop en eraan samen met de 5 traps automaat.
behalve de stomme vaste klepstoters weet ik dat de throttle bodies slecht zijn, maar dat was alleen vanaf MY98 tot MY00 ?
zijn er nog meer punten waar ik op moet letten? de standaard punten ken ik al (heb al een S70 T5 en een 10V gehad).
ik ben niet van plan om deze heftig te tunen zoals ik heb gedaan met de Saab, wil er een stage 1 op gooien en mischien stage 2 in de toekomst (als de automaat dat kan hebben).
ohja, S80 heeft Motronic 4.3/4.4 geloof ik he? ik wil dan ook zelf gaan chippen! is bij de 4 serie relatief makkelijk.
thanks voor de info, hij staat al voor de deur gelukkig, leuk ding!quote:Op maandag 15 december 2014 13:53 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ik heb een S80 2.4T uit 2002. De slechte (Magnetti Marelli) gasklephuizen zijn tot en met modeljaar 2001 gebruikt, die uit 2002 heeft dat crappy gasklephuis niet meer.
Waar je op moet letten:
- draagarmen
- kraken/speling in stuurhuis
- werking airco
- verder de standaard dingen zoals elke auto kan hebben.
Met name de draagarmen zijn een zwak punt bij Volvo's vanaf de 850. Maar dat komt omdat we in een rotland leven met een shitload aan verkeersdrempels.
Edit: over automaten en rottigheid is het simpel: Volvo had ooit het idee dat de automaatbakken nooit oliewissels nodig hadden ivm gebruik van longlife-olie maar die bleek niet longlife te zijn (geldt voor alle automaten, dus de AW's, Geartronics en GM-bakken). Toyota gebruikte dezelfde automaatbakken in Lexussen en paar Toyota-modellen waarbij zij wel een oliewissel-interval voorschreven en je raadt het al: daar ging het nooit stuk. Volvo kwam er later dus op terug maar voor sommige automaten bleek dat dus al te laat te zijn. Een rotte automaat herken je overigens wel zo (veel slip, bonken of laat willen overschakelen).
yess, de AUT5 zonder geartronic, solenoid moet ik vervangen maar buiten dat schakelt hij perfect.quote:
klopt, maar ik ga 12 liter olie erdoorheen flushes en gelijk die B4 cover vervangen, dan weet ik (bijna) zeker dat het weg is.quote:Op maandag 15 december 2014 21:27 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn.
Dat denk ik dus eerder. Die automaatbakken zijn sowieso volgestampt met allerlei stuff, en geloof dat er wel meer dan 1 solenoïde in zit.quote:Op maandag 15 december 2014 21:27 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |