yup,komend weekend eens dm-en?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:46 schreef IrishBastard het volgende:
Goed idee Via DM even momentje prikken?
Agreed. En ja, vooral 850 serie, maar pakt de rest ook zeker meequote:Op woensdag 11 maart 2015 20:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hey, je kent me .
Valt me gewoon op dat die bak van Volvo een matig ding is, en da's jammer. Maar verder rijdt het best aardig hoor
Die Dirk die hier genoemd wordt, da's een Volvospecialist ofzo?
Voor een 850 en Classic kun je heul goed bij hem terecht.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hey, je kent me .
Valt me gewoon op dat die bak van Volvo een matig ding is, en da's jammer. Maar verder rijdt het best aardig hoor
Die Dirk die hier genoemd wordt, da's een Volvospecialist ofzo?
De N (s80 in dit geval) vind ik een stuk volwassener aanvoelen tov de s70 die ik had, ook is het interieur een stuk mooier (mening).quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:30 schreef Charged het volgende:
[..]
Hoezo raad je een N aan ten opzichte van een Classic?
Even voorop gesteld....ik rij de V misschien een half tot een vol uur per maand met geluk,de honden passen er goed in en heb alles wat ik wil qua luxe.
Maw heeft mijn voorkeur een wat stevigere motorvariant van de Classic...ook omdat ik nou wel zo'n beetje de basiskwaaltjes weet en ook een goede monteur heb voor deze modellen.
De N vind ik met name gewoon mooier.
Valt toch wel mee met die geartronic? Maar ook daar is onderhoud essentieel. Die lifetime-oil is gewoon niet zo lifetime-achtig. Elke ton een goede flush en zo'n bak moet het heel lang kunnen volhouden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef eXplorer1 het volgende:
De VVT vind ik ook een mooie toevoeging net als de aisin 5 bak (als je de olie regelmatig ververst gaan ze niet stuk muv die stomme geartronic)
Een no nonsense kerel die graag lult (dwz een reparatie van een uur kost je qua tijd het dubbele),goed aangeschreven op het 850 forum,geen gesodemieter qua prijzen,eerlijk en een hond die je onderpist.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah. Altijd handig om te weten, mocht ik eens iemand kennen die 850-onderhoud nodig heeft
Als je zelf nog eens wat gedaan moet hebben kan het ook, is alleen niet echt om de hoek voor jequote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah. Altijd handig om te weten, mocht ik eens iemand kennen die 850-onderhoud nodig heeft
Duidelijk,thnx...neem ik mee in de overweging.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
De N (s80 in dit geval) vind ik een stuk volwassener aanvoelen tov de s70 die ik had, ook is het interieur een stuk mooier (mening).
De VVT vind ik ook een mooie toevoeging net als de aisin 5 bak (als je de olie regelmatig ververst gaan ze niet stuk muv die stomme geartronic)
Dan het geluid, ik heb de HP speakers met de pa200, is 100x beter geregeld dan bij de classic vind ik.
Met bovenstaande in gedachte ga ik akkoord met de elektronische jibberjabber.
Goede samenvattingquote:Op woensdag 11 maart 2015 21:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Een no nonsense kerel die graag lult (dwz een reparatie van een uur kost je qua tijd het dubbele),goed aangeschreven op het 850 forum,geen gesodemieter qua prijzen,eerlijk en een hond die je onderpist.
Nee die geartronic is erg gevoelig, wat de normale betreft, in de camry's Enzo gaan ze nooit stuk, waarom vraagt u? Toyota raadt aan het idd om de 100k te verversen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Valt toch wel mee met die geartronic? Maar ook daar is onderhoud essentieel. Die lifetime-oil is gewoon niet zo lifetime-achtig. Elke ton een goede flush en zo'n bak moet het heel lang kunnen volhouden.
Klinkt erg gezellig . Dat zijn de vakmensen waar je het van moet hebben!quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Een no nonsense kerel die graag lult (dwz een reparatie van een uur kost je qua tijd het dubbele),goed aangeschreven op het 850 forum,geen gesodemieter qua prijzen,eerlijk en een hond die je onderpist.
Zit zeker weer ergens in Kutkrabbenveen, Groningen ofzo?quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:07 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als je zelf nog eens wat gedaan moet hebben kan het ook, is alleen niet echt om de hoek voor je
Ik wist helemaal niet dat die krengen in Camry's zaten . Enige wat ik hoor is dat de personen die de bak goed onderhoud met verse olie, er tonnen mee doen en dat de ragbakken na niet al te lange tijd wel het loodje leggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:47 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Nee die geartronic is erg gevoelig, wat de normale betreft, in de camry's Enzo gaan ze nooit stuk, waarom vraagt u? Toyota raadt aan het idd om de 100k te verversen.
Dirk zit in Nijmegen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klinkt erg gezellig . Dat zijn de vakmensen waar je het van moet hebben!
[..]
Zit zeker weer ergens in Kutkrabbenveen, Groningen ofzo?
Ik heb ook goede verhalen gehoord over Volvoservice. Zaten altijd in Uden, sinds kort in Elst.
[..]
Ik wist helemaal niet dat die krengen in Camry's zaten . Enige wat ik hoor is dat de personen die de bak goed onderhoud met verse olie, er tonnen mee doen en dat de ragbakken na niet al te lange tijd wel het loodje leggen.
Het gaat om de andere bak, die ook in Lexussen etc zitten. Maar ook in de Saab 9-3, 9-5, Lancia Thesis, een shitload aan Buicks/Chevy's/Pontiacs en natuurlijk een hoop Volvo's.quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik wist helemaal niet dat die krengen in Camry's zaten . Enige wat ik hoor is dat de personen die de bak goed onderhoud met verse olie, er tonnen mee doen en dat de ragbakken na niet al te lange tijd wel het loodje leggen.
Serieus? Oh, die ervaring heb ik dan weer niet, veel positieve verhalen over gehoord juist. Al klinkt wat jij zegt niet heel goed inderdaadquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dirk zit in Nijmegen.
Volvoservice heb ik erg slechte ervaringen mee, dat is die droeftoeter die drie keer mijn koppeling heeft moeten doen, nooit oude onderdelen laat zien, zegt proefritten te maken terwijl de auto nog op de brug staat en de dagteller nog op 0 etc.
Nooit geweten . Maar ben ook niet enorm into Volvo geweest/geworden de afgelopen jaren, aangezien er een BMW voor de deur stond .quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:35 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het gaat om de andere bak, die ook in Lexussen etc zitten. Maar ook in de Saab 9-3, 9-5, Lancia Thesis, een shitload aan Buicks/Chevy's/Pontiacs en natuurlijk een hoop Volvo's.
Ik zou je bougies, kabels en verdelerkap even checken. Op die kabels staat ook een datum, tien tegen één dat ze al tien jaar of ouder zijn. In dat geval zou ik het hele spulletje even vervangenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:09 schreef GeeTeeOo het volgende:
Ik weet niet zeker of ik hier terecht kan met technische vragen, maar ik probeer het toch even. Misschien kunnen jullie mij als Volvo-liefhebbers/experts helpen.
Nadat ik een paar jaar geleden als eerste auto heb rondgereden in een 440 ben ik, een paar Franse perenkisten later, weer aan de Volvo. Een 960 2.5i 24v uit '96 Nou is de algemene staat van de auto prima, alleen een ding irriteert me. Bij stationair trilt/schud de motor enigszins, en hierdoor hele koets. Het blok lijkt ook te onregelmatig te lopen voor een zes cilinder.
Ik kwam al op het interwebz tegen dat het eventueel mijn koppakking kon zijn, maar dat heb ik gelukkig uit kunnen sluiten.
Ik vind het leuk om er zelf mee bezig te zijn, maar ik heb er weinig ervaring mee. Hebben jullie tips waar ik zou moeten beginnen met zoeken?
Edit; Oh en opvallend is dat bij koude motor het probleem veel minder is.
Nee dat is het niet, dacht ik eerst ook. Maar dan had de motor ook niet onrustig gelopen.quote:
Dan ga ik dat eens checken, dankjewelquote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:52 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik zou je bougies, kabels en verdelerkap even checken. Op die kabels staat ook een datum, tien tegen één dat ze al tien jaar of ouder zijn. In dat geval zou ik het hele spulletje even vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |