abonnement Unibet Coolblue
pi_149514833
Helaas is bij Volvo Vialle nogal populair, en laat daar nou net de in-tank pomp vaak kapot gaan. :P
  maandag 9 februari 2015 @ 18:45:01 #227
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149515616
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:57 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

als je lpi hebt wel ja, dampgasinjectie (igv landi/prins) kost geen fuck kwa onderdelen (muv ECU en tank).
Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op :')
  maandag 9 februari 2015 @ 21:41:11 #228
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_149523214
http://link.marktplaats.nl/894802391

Muhhh mn oude, als ik daar nou lpg in laat bouwen. Nu kriebelt het helemaal
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_149523603
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:45 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op :')
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij :P

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:
LPG lijkt me wel het cheapste ja. :P Tenzij je stukken krijgt aan je LPG-installatie: dat kunnen dure reparaties zijn. :P

En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG. :P
Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.
Schip ahoy!
pi_149523861
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:45 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op :')
Juist wel, lpi pomp doet max 280pk (zegt vialle, l/hr geven ze niet op) , ik kan richting 350pk met mijn installatie maar het blok trekt dat niet (iets met scheurende cilinderwanden).

Dus 16t en alu intercooler en dan houd ik het voor gezien (helaas) met deze auto.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_149526068
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij :P

[..]

Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.
Mesman is inderdaad erg goed (die had ik ook Hyman aangeraden @ Facebook), en duur zijn ze ook niet. :P De 2.5T zou geen problemen moeten hebben op gas, het uitgeboorde is ook geen ramp aangezien de turbo minder krachtig is. :) Het vermogen van de turbo zou meer kwaad doen (bij tuning) dan de warmte van LPG. :)
pi_149528039
Ik geloof je :P Weet er het fijne niet van, dit is wat ik via-via had gehoord.
Echt goedkoop vond ik Mesman overigens niet hoor. Toch 2.500 euro voor een Prins VSI met Flashlube, en dat was incl. korting.
Schip ahoy!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:00:42 #233
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149531696
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij :P

[..]

Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.
Ik dacht juist dat injectie de bom was en dampen niet kon, guess I'm wrong huh :D
pi_149531745
_O- Ik dacht al! Juist die LPi-installaties hebben inderdaad een max vermogen, of je moet een extra injector laten plaatsen. Dampgas kan prima. Al kun je de topmotoren niet meer te ver chippen icm LPG. Maar met een T5 heb je toch al niet snel het idee dat je vermogen tekort komt...
Schip ahoy!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:16:54 #235
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149531861
Ik blijf wel bij de zelfontbranders :D
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:00:46 #236
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_149532503
Goedemorgen heren, leuk om te zien dat er een dergelijke topicreeks is; voor mij een uitgelezen mogelijkheid om als Volvo-nono (maar eigenlijk auto-nono in het algemeen) enkele vragen te stellen.

Zo'n 4-5 jaar lang heb ik naar mijn werk (dagelijks zo'n 160-170 km) getuft in een Peugeot 307 Hdi (familiestuk wat ik destijds voor een prikkie kon overnemen), maar nu (13 jaar oud, 420k kilometers) is het dingetje een beetje op. En dus moet (of mag) ik op zoek naar een nieuwe auto. En aangezien ik altijd met veel genoegen naar Volvo's heb gekeken en de voorkeur heb voor een station, heb ik me bedacht dat ik op zoek ga naar een V50 (diesel). Gewoon, omdat ik het een mooie auto vind, niet geremd door enige technische of achtergrondkennis.
Gezien de prijzen moet ik me een beetje richten op exemplaren van ongeveer 6-7 jaar oud, en richting de 2 ton op de teller. Maar evengoed nog steeds hele mooie auto's, in mijn ogen.

Kan iemand me misschien vertellen waar ik een beetje op moet letten, en rekening mee moet houden? Het is toch zo dat ze zeggen dat een Volvo pas begint te leven als er 2 ton op de teller staat? :D

Misschien een beetje in de categorie "wij van WC-eend" om de vraag in dit topic te stellen (immers: fanboys), maar als ik maar een paar objectieve tips/adviezen van jullie als ervaringsdeskundigen mee zou kunnen nemen, maak je me al heel erg blij.

Alvast bedankt :) :)

[ Bericht 1% gewijzigd door PrideoftheSouth op 10-02-2015 10:59:04 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:26:56 #237
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_149535405
Ongeveer alles valt of staat met goed onderhoud. Richt je vooral daar op en kijk niet op 40dkm meer of minder. Als je het voor het kiezen hebt zou ik gaan kijken naar een model met een D5 motor, goede blokken met de heerlijke 5-pitter sound :)
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
pi_149535435
Als je toch al een klein fortuin aan wegenbelasting gaat betalen zou ik eerder gaan voor een V70...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:11:28 #239
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_149536484
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:26 schreef Klavots het volgende:
Ongeveer alles valt of staat met goed onderhoud. Richt je vooral daar op en kijk niet op 40dkm meer of minder. Als je het voor het kiezen hebt zou ik gaan kijken naar een model met een D5 motor, goede blokken met de heerlijke 5-pitter sound :)
Dank, die ga ik mee nemen in mijn overwegingen :)

quote:
6s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:28 schreef r8v2 het volgende:
Als je toch al een klein fortuin aan wegenbelasting gaat betalen zou ik eerder gaan voor een V70...
Ik zit vrij veel op de weg, dus voor mij is diesel rijden sowieso het voordeligst. En de ruimte van een station is niet bepaald een overdreven luxe (want gezin). Dan betaal je inderdaad flinke wegenbelasting; dat ben ik al nu ook gewend. Waarom dan voor de V70 gaan? Puur vanwege uiterlijk, of om andere redenenen? :)
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:20:55 #240
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_149536725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:11 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ik zit vrij veel op de weg, dus voor mij is diesel rijden sowieso het voordeligst. En de ruimte van een station is niet bepaald een overdreven luxe (want gezin). Dan betaal je inderdaad flinke wegenbelasting; dat ben ik al nu ook gewend. Waarom dan voor de V70 gaan? Puur vanwege uiterlijk, of om andere redenenen? :)
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:23:57 #241
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_149536797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:20 schreef Klavots het volgende:

[..]

Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.
Oke, misschien dan toch ook maar eens de proef op de som nemen. Snelle zoekopdracht leert me wel dat V70's wat minder frequent aangeboden worden hier in mijn directe omgeving (minder "hits", zeg maar) ;)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_149539941
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:41 schreef Hyman het volgende:
http://link.marktplaats.nl/894802391

Muhhh mn oude, als ik daar nou lpg in laat bouwen. Nu kriebelt het helemaal
http://www.procarsnijkerk.nl/occasions.html

zou wel de site rechtstreeks checken , gaat bij mij alles jeuken hoor dit soort prijs verschillen haha
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:57:18 #243
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_149544957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:07 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Heel duidelijk is het niet op de foto, maar wel mooi klote! Ik zou zeggen: op naar het waarborgfonds. Je hoort dit vaker afgelopen dagen. Toen ik die witte 244 van me gerestaureerd had (hoop laswerk en spuitwerk) en deze nét klaar was, was er in de sneeuw ook een grapjas tegenaan geschoven (eentje met een blauwe auto, want m'n 240 was ineens blauw bij het achterscherm :( ) en die heeft echt overduidelijk moeten weten dat 'ie er tegenaan gegleden was. :X Fijn! :(
Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.
Alleen nog de getuigenverklaring invullen en we zien wel.

Het is een wat maffe deuk,wat niet duidelijk op de foto te zien is dat er 2 verticale lijnen vanaf de stootstrip naar boven lopen (SIPS?) en het gedeelte onder de stootstrip laat zich ook niet fijn fotograferen.
De deuk is in lengte een goede 30cm en de hoogte met die verticale deuken minimaal 55 cm.



Afijn....we gaan het wel zien..had gvd gewoon een briefje achtergelaten of had even gewacht...je bent vrd toch verzekerd voor dit soort ongein?


Eerst ook nog maar eens wat klooien met de 440,heeft geen zin meer om te starten,brandstof geen probleem,accu is goed dus vonk..lees een hoop over de BDP sensor,bobine kan het natuurlijk ook zijn,rotor,verdelerkap zijn goed maar geen vonk.
Met doorstarten een plofje af en toe,baby backfire..zou me een slechte bobine lijken..

[ Bericht 7% gewijzigd door Charged op 10-02-2015 18:31:17 ]
Graag verwijderen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:08:09 #244
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149549481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:20 schreef Klavots het volgende:

[..]

Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.
Dat, en de V50 is helemaal niet ruim. Dat valt qua kofferbak echt hard tegen :')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:08:47 #245
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_149549514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:57 schreef Charged het volgende:

[..]

Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.
Alleen nog de getuigenverklaring invullen en we zien wel.

Het is een wat maffe deuk,wat niet duidelijk op de foto te zien is dat er 2 verticale lijnen vanaf de stootstrip naar boven lopen (SIPS?) en het gedeelte onder de stootstrip laat zich ook niet fijn fotograferen.
De deuk is in lengte een goede 30cm en de hoogte met die verticale deuken minimaal 55 cm.

[ link | afbeelding ]

Afijn....we gaan het wel zien..had gvd gewoon een briefje achtergelaten of had even gewacht...je bent vrd toch verzekerd voor dit soort ongein?


Eerst ook nog maar eens wat klooien met de 440,heeft geen zin meer om te starten,brandstof geen probleem,accu is goed dus vonk..lees een hoop over de BDP sensor,bobine kan het natuurlijk ook zijn,rotor,verdelerkap zijn goed maar geen vonk.
Met doorstarten een plofje af en toe,baby backfire..zou me een slechte bobine lijken..

It never rains but it pours ;(
pi_149552643
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:08 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat, en de V50 is helemaal niet ruim. Dat valt qua kofferbak echt hard tegen :')
Dat dus. Een V70 is veel groter. Grappig dat die het nog steeds niet red t.o.v. een 245 :P.
  woensdag 11 februari 2015 @ 02:38:24 #247
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_149561327
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:08 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

It never rains but it pours ;(
Yup,het is wat het is helaas.
Graag verwijderen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:35:47 #248
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_149563315
Zit er aan te denken om een VIDA aan te schaffen maar op Ebay.de lopen de prijzen uiteen van 20 tot 260 euro.

Weet iemand wat het (merbare) verschil is tussen b.v. deze
http://www.ebay.de/itm/Hi(...)&hash=item2edaaaf482

en deze
http://www.ebay.de/itm/Su(...)&hash=item3aa177d30f
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
pi_149566109
Die eerste is een bekend Ebay truukje. Omdat zowel Ebay als Paypal graag wat commissie willen hebben maakt men de prijs heel laag maar de verzendkosten hoog. Omdat over die laatste geen commissie betaald hoeft te worden.

Persoonlijk zou ik voor deze gaan: http://www.ebay.de/itm/Vo(...)&hash=item1c4ae7bc60

Staar je niet teveel blind op de VIDA versie en wel of niet "pro". Je auto is toch niet van 2014 ;).
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:00:28 #250
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_149568116
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:46 schreef r8v2 het volgende:
Die eerste is een bekend Ebay truukje. Omdat zowel Ebay als Paypal graag wat commissie willen hebben maakt men de prijs heel laag maar de verzendkosten hoog. Omdat over die laatste geen commissie betaald hoeft te worden.

Persoonlijk zou ik voor deze gaan: http://www.ebay.de/itm/Vo(...)&hash=item1c4ae7bc60

Staar je niet teveel blind op de VIDA versie en wel of niet "pro". Je auto is toch niet van 2014 ;).
Ik had inderdaad rekening gehouden om 200 euro kwijt te zijn, die lage prijzen vond ik dus al dubieus :)

Bedankt voor je advies!
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')