Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet opquote:Op maandag 9 februari 2015 17:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
als je lpi hebt wel ja, dampgasinjectie (igv landi/prins) kost geen fuck kwa onderdelen (muv ECU en tank).
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bijquote:Op maandag 9 februari 2015 18:45 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op
Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:
LPG lijkt me wel het cheapste ja. Tenzij je stukken krijgt aan je LPG-installatie: dat kunnen dure reparaties zijn.
En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG.
Juist wel, lpi pomp doet max 280pk (zegt vialle, l/hr geven ze niet op) , ik kan richting 350pk met mijn installatie maar het blok trekt dat niet (iets met scheurende cilinderwanden).quote:Op maandag 9 februari 2015 18:45 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op
Mesman is inderdaad erg goed (die had ik ook Hyman aangeraden @ Facebook), en duur zijn ze ook niet. De 2.5T zou geen problemen moeten hebben op gas, het uitgeboorde is ook geen ramp aangezien de turbo minder krachtig is. Het vermogen van de turbo zou meer kwaad doen (bij tuning) dan de warmte van LPG.quote:Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij
[..]
Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.
Ik dacht juist dat injectie de bom was en dampen niet kon, guess I'm wrong huhquote:Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij
[..]
Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG.
Dank, die ga ik mee nemen in mijn overwegingenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:26 schreef Klavots het volgende:
Ongeveer alles valt of staat met goed onderhoud. Richt je vooral daar op en kijk niet op 40dkm meer of minder. Als je het voor het kiezen hebt zou ik gaan kijken naar een model met een D5 motor, goede blokken met de heerlijke 5-pitter sound
Ik zit vrij veel op de weg, dus voor mij is diesel rijden sowieso het voordeligst. En de ruimte van een station is niet bepaald een overdreven luxe (want gezin). Dan betaal je inderdaad flinke wegenbelasting; dat ben ik al nu ook gewend. Waarom dan voor de V70 gaan? Puur vanwege uiterlijk, of om andere redenenen?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:28 schreef r8v2 het volgende:
Als je toch al een klein fortuin aan wegenbelasting gaat betalen zou ik eerder gaan voor een V70...
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:11 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ik zit vrij veel op de weg, dus voor mij is diesel rijden sowieso het voordeligst. En de ruimte van een station is niet bepaald een overdreven luxe (want gezin). Dan betaal je inderdaad flinke wegenbelasting; dat ben ik al nu ook gewend. Waarom dan voor de V70 gaan? Puur vanwege uiterlijk, of om andere redenenen?
Oke, misschien dan toch ook maar eens de proef op de som nemen. Snelle zoekopdracht leert me wel dat V70's wat minder frequent aangeboden worden hier in mijn directe omgeving (minder "hits", zeg maar)quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:20 schreef Klavots het volgende:
[..]
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.
http://www.procarsnijkerk.nl/occasions.htmlquote:Op maandag 9 februari 2015 21:41 schreef Hyman het volgende:
http://link.marktplaats.nl/894802391
Muhhh mn oude, als ik daar nou lpg in laat bouwen. Nu kriebelt het helemaal
Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:07 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Heel duidelijk is het niet op de foto, maar wel mooi klote! Ik zou zeggen: op naar het waarborgfonds. Je hoort dit vaker afgelopen dagen. Toen ik die witte 244 van me gerestaureerd had (hoop laswerk en spuitwerk) en deze nét klaar was, was er in de sneeuw ook een grapjas tegenaan geschoven (eentje met een blauwe auto, want m'n 240 was ineens blauw bij het achterscherm ) en die heeft echt overduidelijk moeten weten dat 'ie er tegenaan gegleden was. Fijn!
Dat, en de V50 is helemaal niet ruim. Dat valt qua kofferbak echt hard tegenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:20 schreef Klavots het volgende:
[..]
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto.
It never rains but it poursquote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen.
Alleen nog de getuigenverklaring invullen en we zien wel.
Het is een wat maffe deuk,wat niet duidelijk op de foto te zien is dat er 2 verticale lijnen vanaf de stootstrip naar boven lopen (SIPS?) en het gedeelte onder de stootstrip laat zich ook niet fijn fotograferen.
De deuk is in lengte een goede 30cm en de hoogte met die verticale deuken minimaal 55 cm.
[ link | afbeelding ]
Afijn....we gaan het wel zien..had gvd gewoon een briefje achtergelaten of had even gewacht...je bent vrd toch verzekerd voor dit soort ongein?
Eerst ook nog maar eens wat klooien met de 440,heeft geen zin meer om te starten,brandstof geen probleem,accu is goed dus vonk..lees een hoop over de BDP sensor,bobine kan het natuurlijk ook zijn,rotor,verdelerkap zijn goed maar geen vonk.
Met doorstarten een plofje af en toe,baby backfire..zou me een slechte bobine lijken..
Dat dus. Een V70 is veel groter. Grappig dat die het nog steeds niet red t.o.v. een 245 .quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:08 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat, en de V50 is helemaal niet ruim. Dat valt qua kofferbak echt hard tegen
Ik had inderdaad rekening gehouden om 200 euro kwijt te zijn, die lage prijzen vond ik dus al dubieusquote:Op woensdag 11 februari 2015 11:46 schreef r8v2 het volgende:
Die eerste is een bekend Ebay truukje. Omdat zowel Ebay als Paypal graag wat commissie willen hebben maakt men de prijs heel laag maar de verzendkosten hoog. Omdat over die laatste geen commissie betaald hoeft te worden.
Persoonlijk zou ik voor deze gaan: http://www.ebay.de/itm/Vo(...)&hash=item1c4ae7bc60
Staar je niet teveel blind op de VIDA versie en wel of niet "pro". Je auto is toch niet van 2014 .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |