abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145737272
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Uitzending RTL Late Night 1-10
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-10) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 20-10-2014 19:29:31 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:07:25 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145737342
jouw vraag was of er in deze reeks iets voorbij was gekomen wat van belang is dat niet door instanties meegenomen zou zijn in hun onderzoek. Wereldvreemd of niet. Ik denk dat die sjoemelparameter misschien niet is meegenomen in het onderzoek. 1. Omdat men er niet van op de hoogte was. 2. Omdat, als men er wel van op de hoogte was, geen aanleiding zag voor een misdrijf, dus geen aanleiding dat mee te nemen in het onserzoek. Dus, misschien dat dit punt iets is wat het nfi heeft laten liggen en wat hier wel voorbij is gekomen. En wat toch van belang is, lijkt mij.
pi_145737503
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:07 schreef Marrije het volgende:
jouw vraag was of er in deze reeks iets voorbij was gekomen wat van belang is dat niet door instanties meegenomen zou zijn in hun onderzoek. Wereldvreemd of niet. Ik denk dat die sjoemelparameter misschien niet is meegenomen in het onderzoek. 1. Omdat men er niet van op de hoogte was. 2. Omdat, als men er wel van op de hoogte was, geen aanleiding zag voor een misdrijf, dus geen aanleiding dat mee te nemen in het onserzoek. Dus, misschien dat dit punt iets is wat het nfi heeft laten liggen en wat hier wel voorbij is gekomen. En wat toch van belang is, lijkt mij.
Ja in de reactie van Pitti op de aanklacht zij ze ook zelf dat het NFI de opdracht had w.b.t. de camera en de telefoons om de foto en bel gegevens op te halen en om vast te stellen dat er geen derden op de foto's stonden. De vraag is dus of ze veel meer gedaan hebben dan dat.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:11:40 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145737513
Nou ja zeg, wel mijn post afzeiken en dan zeggen dat een kritische blik niet gewenst is en snel weglopen?

Dit slaat op de laatste post van vorig topic.
pi_145737554
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:11 schreef Marrije het volgende:
Nou ja zeg, wel mijn post afzeiken en dan zeggen dat een kritische blik niet gewenst is en snel weglopen?
Als je het mij vraagt ben ik de enige die hier wordt afgezeken. Daar ben ik echt snel klaar mee.
pi_145737644
Props @ Perico.

Al begrijp ik van de enige "kritische"poster alhier dat het allemaal schandalig speculatief wereldvreemd is, want, even "feiten" op een rij: Het NFI heeft heus wel vast daarnaar gekeken ongetwijfeld toch misschien. En, het is natuurlijk allemaal "ter plekke" gebeurd, namelijk diep in de jungle. Alles op dezelfde plaats. Tussen de varens en de slangen. Dus kan het allemaal helemaal niet. Da's psychologie he.

Props @ Perico.
pi_145737665
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt ben ik de enige die hier wordt afgezeken. Daar ben ik echt snel klaar mee.
Wat een onzin, ondanks jouw reacties waar de minachting van afstraalt geven we fatsoenlijk antwoord.
pi_145737870
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:14 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat een onzin, ondanks jouw reacties waar de minachting van afstraalt geven we fatsoenlijk antwoord.
Mijn inhoudelijke kritiek wordt afgedaan als minachting bedoel je.

Op die basis lijkt een kritische discussie niet werkbaar.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:19:44 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145737882
Deze topicreeks, is hardop denken en vragen stellen, die dan verder terzijde kunnen worden geschoven, of uitgezocht...

Het is nogal gratuit om de collectieve kracht van forum users af te doen als lekenpraat. Laakbaar zelfs.
Hier zijn ook experts op deelterreinen aanwezig. Plus, wij nemen nog steeds de tijd om expert te worden in de zaak van Kris en Lisanne.

Er weet niemand ter wereld zoveel van foto metadata als Phil Harvey, de maker van de beste exifdata software. En die werkt niet voor het NFI, maar post wel gewoon op fora.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:21:14 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145737943
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

ik vind dat ik jou normaal antwoord heb gegeven, ook toen ik vond dat je mijn post aan het afzeiken was. Jij pikte dat niet begrijpen uit mijn post, terwijl dat werd voorafgegaan door niet alles tot op de letter onthouden. Vond ik dus erg flauw en gemakkelijk. Maar ik geef jou normaal antwoord en dan loop je opeens weg. Jammer, want ik maakte net daarna mijn punt.

Maar goed, daar kun je natuurlijk over van mening verschillen, of die sjoemelparameter belangrijk genoeg is. Hangt ook af van de uitkomst, maar juist daarom was het handig geweest als dat was meegenomen in het onderzoek. En misschien is dat ook wel gebeurd, dat weten we dus niet. Ik zou het alleen niet raar vinden als dat niet is gebeurd.
pi_145738114
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn inhoudelijke kritiek wordt afgedaan als minachting bedoel je.

Nee je kritiek is niet inhoudelijk. Als Perico je uitlegt wat hij bedoelt kom je weer met dooddoeners als instanties die altijd beter zijn en waar nooit iets over het hoofd wordt gezien. Dat is jouw mening maar geen inhoudelijke kritiek.
pi_145738120
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alsof de discussie hier nooit kritisch is en we jou daarvoor nodig hebben.
Nope.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:27:14 #13
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145738247
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:59 schreef Molurus het volgende:

Even los van de vraag of de onderzoekers weet hebben gehad van specifieke EXIF kenmerken van Canon, kijk hier eens van een afstand naar en probeer je dat voor te stellen:

Je bent een moordenaar, je gaat - midden in de bush - 2 meiden vermoorden.. en je gaat vervolgens, ter plekke, met je laptop die je hebt meegenomen voor dat doel, de foto's van de Canon afhalen, de EXIF bewerken, de foto's weer terugschrijven... en dat allemaal - somehow - met het doel om... ja, wat eigenlijk?

Sorry hoor, maar dit klinkt mij allemaal nogal wereldvreemd in de oren.
Het hoeft helemaal niet zo op stel en sprong gebeurd te zijn. Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.

Als je het scenario van een misdrijf volgt, kan het iemand met een finca in het gebied zijn geweest, die dus ook in het bezit kwam van de rugzak. Die is pas laat gevonden, mogelijk geplant... iemand kan weken de tijd hebben gehad om heel laagdrempelig, een geheugenkaart te manipuleren en het op een verdwaling te laten lijken.

Dat hoeft dus helemaal niet a la minute in de jungle te zijn gebeurd, omdat die rugzak pas laat is gevonden. Er zijn ook moordenaars die er behagen in scheppen zich superieur te wanen en het OM op een dwaalspoor te zetten en hierover in de pers later te lezen.

OF 1 metadataveld in de foto's kan nu meteen aan alle speculatie een einde maken zo van: foto's zijn 100% origineel en betrouwbaar. Prima.
pi_145738348
@11en30 Dat de meiden de nachtfoto's hoogstwaarschijnlijk niet zelf gemaakt hebben
• En als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn

@Molerus. Hoe kom je bijvoorbeeld tot de conclusie dat de nachtfoto's niet door de meiden zelf zijn gemaakt?

Hierdoor: Als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn.
(vanwege de locatie)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:30:18 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145738364
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:

[..]
Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.

Werkelijk!

Domnivoor is druk met andere dingen?
pi_145738442
hoe dan ook heeft Molurus hier een waardevolle bijdrage geleverd
door te vragen naar onze vondsten, zo is het makkelijk instappen voor nieuwkomers.
We hebben:
-de manier waarop de zakken geknoopt zijn aan de tak, zodat je er water mee kan opvangen.
-EXIF-data
-wie volgt?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145738487
quote:

[..]

Het hoeft helemaal niet zo op stel en sprong gebeurd te zijn. Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.

Als je het scenario van een misdrijf volgt, kan het iemand met een finca in het gebied zijn geweest, die dus ook in het bezit kwam van de rugzak. Die is pas laat gevonden, mogelijk geplant... iemand kan weken de tijd hebben gehad om heel laagdrempelig, een geheugenkaart te manipuleren en het op een verdwaling te laten lijken.

Dat hoeft dus helemaal niet a la minute in de jungle te zijn gebeurd, omdat die rugzak pas laat is gevonden. Er zijn ook moordenaars die er behagen in scheppen zich superieur te wanen en het OM op een dwaalspoor te zetten en hierover in de pers later te lezen.

OF 1 metadataveld in de foto's kan nu meteen aan alle speculatie een einde maken zo van: foto's zijn 100% origineel en betrouwbaar. Prima.
Perico das pas nieuws! Heb je een link?!
pi_145738506
Zijn de foto's op P's Facebook door hemzelf gemaakt?
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:34:51 #19
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145738521
Domnivoor had de post wel een duim omhoog gegeven dus ik wachtte eigenlijk op zijn inbreng.

Hier is de link van het uitgebreide artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)as-perdidas/23814541

En hier van het andere:

http://laestrella.com.pa/(...)gun-forense/23814546

Beiden van Adelita Coriat.

Er komt uitgreid een forensisch analist aan het woord die het heeft over een gekoelde plek van opslaan, en maden die zijn aangetroffen en bijzondere dingen die er met de huid aan de hand zijn.

Anderen doen dan weer hun best om Adelita weg te zetten als sensatieschrijfster, wat in mijn ogen onterecht is. Zij laat de experts spreken, zoals eerder ook criminoloog Calderon.
pi_145738596
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:34 schreef Perico het volgende:
Domnivoor had de post wel een duim omhoog gegeven dus ik wachtte eigenlijk op zijn inbreng.

En hier van het andere:

Er komt uitgreid een forensisch analist aan het woord die het heeft over een gekoelde plek van opslaan, en maden die zijn aangetroffen en bijzondere dingen die er met de huid aan de hand zijn.

Anderen doen dan weer hun best om Adelita weg te zetten als sensatieschrijfster, wat in mijn ogen onterecht is. Zij laat de experts spreken, zoals eerder ook criminoloog Calderon.
Een vraag die hier eigenlijk nauw op aansluit: de telefoons en de camera zijn onderzocht door het NFI.
Hoe zit dat met de botten en resten?

En thanx Perico!

(de google vertaling is trouwens k@#t
pi_145738711
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:29 schreef Lutalo het volgende:
@11en30 Dat de meiden de nachtfoto's hoogstwaarschijnlijk niet zelf gemaakt hebben
• En als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn

@Molerus. Hoe kom je bijvoorbeeld tot de conclusie dat de nachtfoto's niet door de meiden zelf zijn gemaakt?

Hierdoor: Als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn.
(vanwege de locatie)
Een mislukte ontsnapping in de nacht van 8 april zou in principe nog wel mogelijk zijn. Dan zou de vluchtweg tot maximaal 2,5 uur terug over de met puin verharde weg op kunnen zijn. Ik zou dan geen zwarte foto's verwachten maar foto's waar wel wat op te zien is van de weg. Ontsnapping uit één van de huizen of schuren langs de weg omhoog lijkt dan meer voor de hand liggend. Dit scenario zou een tweede en derde area of distress opleveren op de kaart van Geruisloos: plaats van ontsnapping en plaats van weer gevangen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 20-10-2014 17:05:50 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:40:28 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145738725
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:34 schreef Perico het volgende:

En hier van het andere:

ik zit mobiel, lastig vertalen, maar eindelijk dat stukje huid!?! Wat is daarmee?
pi_145738795
quote:

[..]

Heel mooi dat je je zo openlijk durft uit te spreken.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:46:19 #24
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145738923
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:40 schreef Marrije het volgende:
ik zit mobiel, lastig vertalen, maar eindelijk dat stukje huid!?! Wat is daarmee?
Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.
pi_145739059
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Perico het volgende:

[..]

Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.
Dit hebben de Panamese onderzoekers geconstateerd?
Zijn de botten en het weefsel al wel door het NFI onderzocht?
pi_145739210
quote:

[..]

Was er maar al een goede vertaling naar Engels van, die niet op WS door ZaZara wordt gepresenteerd. Ben erg benieuwd naar de artikelen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:54:56 #27
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145739286
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:49 schreef jackie12 het volgende:
Dit hebben de Panamese onderzoekers geconstateerd?
Zijn de botten en het weefsel al wel door het NFI onderzocht?
Ja, Adelita Coriat is bij het onderzoek van een forensisch onderzoeker geweest, vermoedelijk recent en die verhaalt ook over larven die zijn aangetroffen. Die zouden normaal na drie maanden verdwenen moeten zijn.

Tenzij de overblijfselen dus werden begraven, in vochtige aarde, in de schaduw, bij lage temperaturen. Op WS gaan er dan toch weer meteen stemmen op, dat dit normaal is als beenderen in de rivierbedding terechtkomen..
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:59:18 #28
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145739507
quote:

[..]

ok, dus volgens dat artikel geen misschien of wellicht maar zeker gemanipuleerd.

Het mag duidelijk zijn dat im het al lang vo d duren, eer we wat te horen kregen over die huid. Hoe langer dat duurde hoe meer ik dacht foute boel.

Hopelijk komt er snel een officiele reactie.

Bedankt trouwens, voor de toelichting.
pi_145739673
Waarom moet er aarde bij betrokken zijn?
De rivierbedding bij de vindplaatsen is toch vooral stenen geen zand?
Of misschien gevolgtijdelijk, eerst begraven in aarde daarna in de rivier gegooid?
Kan het ook een afwateringsbuis geweest zijn? (case Ruben, Julian)
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:06:10 #30
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145739828
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:59 schreef Marrije het volgende:
ok, dus volgens dat artikel geen misschien of wellicht maar zeker gemanipuleerd.

Het mag duidelijk zijn dat im het al lang vo d duren, eer we wat te horen kregen over die huid. Hoe langer dat duurde hoe meer ik dacht foute boel.

Hopelijk komt er snel een officiele reactie.

Bedankt trouwens, voor de toelichting.
Er zijn ook zwarte vlekken gevonden, mogelijk door insecten.. en 8 tot 10 gaatjes.. en rode vlekken door hemaglobine.

Bovenal werd er ook geklaagd dat de beenderen zijn besmet door een bolvormig weefsel gevuld met aarde.,. Omdat mevrouw Pitti weigert om experts die opgravingen te laten doen, maar het gewoon particulieren zijn, kun je niet meer spreken van oberispelijk bewijsmateriaal. Die mensen weten namelijk niet wat ze doen, volgens Octavio Calderon.

Dat is dus de belangrijkste conclusie ja: dat de resten mogelijk werden bewaard in vochtige aarde in de schaduw, bij lagere temperaturen.
pi_145739910
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Alsof de discussie hier nooit kritisch is en we jou daarvoor nodig hebben.
Nope.
Ik reageer even op je stelling daarnet in het vorige topic : `Molurus is van de lijn Suddenintuition
alles op gevoel ` .....

Op de 1e plaats , ben ik mezelf en wens ik niet met andere mensen vergeleken te worden
en dat kan in mijn geval al helemaal niet, want ik ben toevallig met zeer veel dingen anders dan een ander ( iedereen is anders trouwens, en zeker ikke....daar is ook een logische reden voor,
maar jullie kennen mij niet goed genoeg, das niet erg )
Op de 2e plaats , doe ik niet alles `op gevoel ` dat kan ook niet, want je moet NET GENOEG
gevoel hebben, zodat de realiteit niet uit het oog verloren raakt, daar kunnen sommige hier het wel niet mee eens zijn, maar het gaat hier over mij, en ik kan je vertellen dat ik de realiteit pertinent niet uit het oog verlies, want dan heeft het geen nut om hier te zitten, dan zou ik wat anders doen.
op de 3e plaats : IK ben het totaal niet eens met deze Molurus, ik ken haar / hem niet , maar zij /
hij is moderator, dat moderators hier meediscussieren is `hun pakkie-an ` maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn, dus late lulle zou ik zeggen, je kunt over `hun ` beter heen lezen als over mij, ik doe nog wat nuttigs, al zeg ik het zelf ( ook daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar daar geef ik niks om ) Maar daarbij, ben ik het voor 80 % niet met hem / haar eens, had je niet gedacht dan zeker ? En dan nog iets : het `verdelen in kampen, `kwam niet van mij, voor de grap is daar
`treinen ` aan gekoppeld, als voorbeeld maar niet door mij in eerste instantie, , ik ben juist meer van `het accepteren dat iedereen een andere mening heeft ` en we zitten eigenlijk allemaal in 1 kamp, samenwerken dus, als team .....maar dat kan hier niet....
deze reactie was niet speciaal voor 11 en 30, maar ook meer in het algemeen bedoeld.
pi_145739970
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Op de 1e plaats , ben ik mezelf en wens ik niet met andere mensen vergeleken te worden
en dat kan in mijn geval al helemaal niet, want ik ben toevallig met zeer veel dingen anders dan een ander ( iedereen is anders trouwens, en zeker ikke....daar is ook een logische reden voor,
maar jullie kennen mij niet goed genoeg, das niet erg )
Het is op momenten als deze dat je, je goed realiseert dat je in BNW bent.
Je suis Charlie Sheen
pi_145740005
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:06 schreef Perico het volgende:

[..]

Die mensen weten namelijk niet wat ze doen, volgens Octavio Calderon.

Of ze weten het wel. Waarom zou het bewijsmateriaal niet opzettelijk verkloot kunnen zijn?
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:29:31 #34
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145740694
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:53 schreef Deiner het volgende:

[..]

Was er maar al een goede vertaling naar Engels van, die niet op WS door ZaZara wordt gepresenteerd. Ben erg benieuwd naar de artikelen.
Wat is er mis met een vertaling door ZaZara? Bedoel je dat die hier niet van dat andere forum mag worden overgenomen?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145740695
quote:

[..]

he he , geweldig !! Mijn scenario, komt steeeeds dichterbij......e i n d e l i j k een stapje vooruit
ik dacht al bijnnnnnnnnaaaaaa dat het hier saai werd. Voor mij goed nieuws dus.
Zijn er al mensen, die vast een kaartje willen kopen voor de `hogesnelheidstrein ?? hahahahahaha
pi_145740738
quote:

[..]

Zo lees ik het tenminste.
pi_145740781
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Ik reageer even op je stelling daarnet in het vorige topic : `Molurus is van de lijn Suddenintuition
alles op gevoel ` .....
Ik vergeleek jou niet met Molurus maar Molurus met jou. ;) Je baseert regelmatig scenario's op je intuïtie en daar doe je niet geheimzinnig over. Molurus heeft liever harde bewijzen maar komt vervolgens zelf ook met zijn gevoel ipv bewijzen. Ik heb geen waarde-oordeel over jou uitgesproken.
pi_145740800
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zo lees ik het tenminste.
flauw Ouder1.
Boeeeee
pi_145740809
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:54 schreef Perico het volgende:
Tenzij de overblijfselen dus werden begraven, in vochtige aarde, in de schaduw, bij lage temperaturen. Op WS gaan er dan toch weer meteen stemmen op, dat dit normaal is als beenderen in de rivierbedding terechtkomen..
Ik lees juist in dat stuk dat die onderzoeker zegt dat de resten niet begraven kunnen zijn in aarde.. omdat de ontbinding dan verder zou moeten zijn.
pi_145740847
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik lees juist in dat stuk dat die onderzoeker zegt dat de resten niet begraven kunnen zijn in aarde.. omdat de ontbinding dan verder zou moeten zijn.
Dat begreep ik er eigenlijk ook uit...
pi_145740869
quote:
Maar in dat gebied bij die finca's en indianen hebben toch geen elektriciteit? Hoe houd je die resten dan koel?
pi_145740875
quote:

[..]

met gekoelde ruimte wordt bedoeld een KOELKAST
en dat klopt dus, volgens mij
pi_145740924
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar in dat gebied bij die finca's en indianen hebben toch geen elektriciteit? Hoe houd je die resten dan koel?
Er werd als voorbeeld genoemd een put met vervuild water of een andere afgesloten ruimte
pi_145740968
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

flauw Ouder1.
Boeeeee
Nee, een wezenlijk verschil.
pi_145740999
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Er werd als voorbeeld genoemd een put met vervuild water of een andere afgesloten ruimte
Septic tank
Gierput
Afwateringsbuis
pi_145741001
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:34 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

met gekoelde ruimte wordt bedoeld een KOELKAST
en dat klopt dus, volgens mij
Maar ik lees niet 'gekoelde ruimte' maar 'koele ruimte'.
pi_145741046
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef jackie12 het volgende:

[..]

flauw Ouder1.
Boeeeee
Het is juist interessant, ze hebben het over een afgesloten koele ruimte.
pi_145741154
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:29 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

he he , geweldig !! Mijn scenario, komt steeeeds dichterbij......e i n d e l i j k een stapje vooruit
ik dacht al bijnnnnnnnnaaaaaa dat het hier saai werd. Voor mij goed nieuws dus.
Zijn er al mensen, die vast een kaartje willen kopen voor de `hogesnelheidstrein ?? hahahahahaha
Het is saai als er geen gruwelijk misdrijf is gepleegd? Naja, sjeg..
Is het al duidelijk dat het om een misdaad gaat, eigenlijk?
Enniehoe, mocht je toch gelijk krijgen dan zal ik stoofpeertjes met een sudderlapje voor je koken.
pi_145741332
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vergeleek jou niet met Molurus maar Molurus met jou. ;) Je baseert regelmatig scenario's op je intuïtie en daar doe je niet geheimzinnig over. Molurus heeft liever harde bewijzen maar komt vervolgens zelf ook met zijn gevoel ipv bewijzen. Ik heb geen waarde-oordeel over jou uitgesproken.
klopt ! maar we hoeven hier ook niet met harde bewijzen te komen, want wij zijn aan `t puzzelen
....en puzzelen is leuk ! en klopt dat ik een scenario aanhang, wat bijna niemand hier ziet zitten, maar das toch nie erg ?? mijn intuitie laat me nooit in de steek, en het kan lang of kort duren ( in dit geval lang denk ik ) maar ik weet dat ik toch gelijk krijg, ik ben zelfs al van die hogesnelheidstrein af, het gaat nog veel `georganiseerder en geraffineerder ` als iedereen hier denkt. Je moest eens weten, hoever `corruptie ` gaat....ook dat is leuk om uit te puzzelen...
pi_145741351
hebben jullie ook moderators die niet trollen?
pi_145741392
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

een KOELKAST
pi_145741414
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef eigendeegcookie het volgende:
*kuch
pi_145741462
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is saai als er geen gruwelijk misdrijf is gepleegd? Naja, sjeg..
Is het al duidelijk dat het om een misdaad gaat, eigenlijk?
Enniehoe, mocht je toch gelijk krijgen dan zal ik stoofpeertjes met een sudderlapje voor je koken.
jaaaaaaa das goed ! en een koffie verkeerd met 4 suiker, en een kerseflap met slagroom NA
afgesproken.
pi_145741513
Ja, Lavenderr doet het heel netjes en correct, waarvoor dank! :) Molurus ook, maar die heeft een slechte dag :)

Btw, een mededeling van algemeen nut: afgelopen meeting was gezellig. Je spreekt elkaar over van alles en nog wat en ook over Kris en Lisanne. Nul gedoe, wel gezellig.

Kom dus ook naar de meeting van 7 november te Utrecht. Waarschijnlijk houden we die in Oudaen. Ik zal over een week een topic openen. Je kan je aanmelden door me een PM te sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poolbal op 20-10-2014 18:21:16 ]
pi_145741516
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef eigendeegcookie het volgende:
Da's niet trollen maar sales.
Users irriteren = abo's verkopen voor de optie blokkeren. :7
pi_145741836
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaa unkoelkastttttt dusssss maak nie uit
het was een koelkast ! ( en ik heb weeeer geen bron, maaktoknieuit )
geloof me nou maar op mijn groene ogen, bewijs komt vanzelffff
pi_145742260
quote:

[..]

De vraag die dit oproept, die dit uitschreeuwt, is: waarom zou iemand dat doen? Je hebt toch helemaal geen vervalste EXIF data nodig om het op een verdwaling te laten lijken?

Als je je zorgen maakt over de content van de camera kun je, veel eenvoudiger, de camera gewoon vernietigen. Of ben ik nu gek?
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:19:23 #58
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145742500
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Esto indica al forense que el cuerpo permanece, o permaneció, en un espacio húmedo, bajo la sombra, a bajas temperaturas.

Hieruit maakt de forensisch expert op dat het lichaam zich [geruime tijd] bevindt, of bevond, in een vochtige ruimte, in de schaduw, bij lage temperaturen.
pi_145742609
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:19 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Esto indica al forense que el cuerpo permanece, o permaneció, en un espacio húmedo, bajo la sombra, a bajas temperaturas.

Hieruit maakt de forensisch expert op dat het lichaam zich bevindt, of bevond, in een vochtige ruimte, in de schaduw, bij lage temperaturen.
Precies; dat zeg ik. Gekoeld is echter kunstmatig de tempratuur naar beneden halen en dát staat er dus niet.
pi_145742805
Engelstalig artikel hier, excuses als dit al gepost was

http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:27:59 #61
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145742829
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies; dat zeg ik. Gekoeld is echter kunstmatig de tempratuur naar beneden halen en dát staat er dus niet.
Ik denk dat je gelijk hebt. Kunstmatige koeling zou wel expliciet zijn aangegeven. Het was er denk ik 'koel', d.w.z. niet zo warm als elders. En in geval van kunstmatige koeling heb je het waarschijnlijk niet meer over schaduw.
pi_145742836
link deed het niet....
pi_145742908
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag die dit oproept, die dit uitschreeuwt, is: waarom zou iemand dat doen? Je hebt toch helemaal geen vervalste EXIF data nodig om het op een verdwaling te laten lijken?

Als je je zorgen maakt over de content van de camera kun je, veel eenvoudiger, de camera gewoon vernietigen. Of ben ik nu gek?
Ik wil hier ook wel wat over zeggen; Ja dat kan je doen de camera vernietigen. Maar stel, je bent de plaatselijke psychopaat. En hij is er, volgens de expat gemeenschap is hij levensgevaarlijk. Het is een jungle expert, woont in het gebied en verblijft regelmatig in de bush. Ik heb eerder teksten van een website van hem gepost waar jij bij zou gaan likkebaarden. Een en al stof voor analyse. Is trots op het mishandelen van vrouwen, denkt door God geroepen te zijn om orde de scheppen en is uit zijn geboorteland (VS) gevlucht voor de politie. De website is inmiddels verwijderd maar volgens mij heb ik de tekst opgeslagen. Vlak voordat de rugtas met telefoons en camera gevonden werd, zou het onderzoek zich meer gaan richten op Costa Rica omdat men aan een ontvoering in die richting dacht. Dat zou zonde zijn van alle aandacht die hij mis zou lopen en het kat en muis spelletje met de autoriteiten. Hoog verheven boven alle aardse dommerikken hoeft hij zich geen zorgen te maken dat ze hem iets konden maken. En o ja, volgens de plaatselijke website van Boquete was hij de eerste 2 weken van april spoorloos. Half april dook hij weer op in de bewoonde wereld.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:41:24 #64
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145743363
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:28 schreef suddenintuition het volgende:
link deed het niet....
Je verzamelt links naar foto's van mortuaria?
pi_145743446
Hier is de tekst van de verwijderde website van de plaatselijke psychopaat

SPOILER
pi_145743807
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik wil hier ook wel wat over zeggen; Ja dat kan je doen de camera vernietigen. Maar stel, je bent de plaatselijke psychopaat. En hij is er, volgens de expat gemeenschap is hij levensgevaarlijk. Het is een jungle expert, woont in het gebied en verblijft regelmatig in de bush. Ik heb eerder teksten van een website van hem gepost waar jij bij zou gaan likkebaarden. Een en al stof voor analyse. Is trots op het mishandelen van vrouwen, denkt door God geroepen te zijn om orde de scheppen en is uit zijn geboorteland (VS) gevlucht voor de politie. De website is inmiddels verwijderd maar volgens mij heb ik de tekst opgeslagen. Vlak voordat de rugtas met telefoons en camera gevonden werd, zou het onderzoek zich meer gaan richten op Costa Rica omdat men aan een ontvoering in die richting dacht. Dat zou zonde zijn van alle aandacht die hij mis zou lopen en het kat en muis spelletje met de autoriteiten. Hoog verheven boven alle aardse dommerikken hoeft hij zich geen zorgen te maken dat ze hem iets konden maken. En o ja, volgens de plaatselijke website van Boquete was hij de eerste 2 weken van april spoorloos. Half april dook hij weer op in de bewoonde wereld.
Met het risico dat dit minachtend klinkt - zo is dat niet bedoeld: dit komt vergezocht op mij over. En zeker het idee dat een psychopaat zich bezighoudt met het vervalsen van EXIF data om aandacht te trekken. (En daar vervolgens totaal in faalt ook nog.)
pi_145744023
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met het risico dat dit minachtend klinkt - zo is dat niet bedoeld: dit komt vergezocht op mij over. En zeker het idee dat een psychopaat zich bezighoudt met het vervalsen van EXIF data om aandacht te trekken. (En daar vervolgens totaal in faalt ook nog.)
Heb je de tekst in de spoiler gelezen? Deze man zwerft regelmatig rond in de bush in het gebied waar K&L verdwenen zijn.
pi_145744039
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Heb je de tekst in de spoiler gelezen? Deze man zwerft regelmatig rond in de bush in het gebied waar K&L verdwenen zijn.
En hij is vast de enige niet. Wat is je punt?
pi_145744165
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vraag of je het gelezen hebt? Anders heeft het geen zin verder te reageren.
pi_145744209
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:01 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik vraag of je het gelezen hebt? Anders heeft het geen zin verder te reageren.
Ja, maar ik zie dus geen enkele relatie met ofwel de EXIF data of überhaupt deze zaak.

Kun je dat toelichten?

Dat er een gek is die graag rondloopt in dat gebied vind ik an sich niet zo heel schokkend.
pi_145744317
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, maar ik zie dus geen enkele relatie met ofwel de EXIF data of überhaupt deze zaak.

Kun je dat toelichten?

Dat er een gek is die graag rondloopt in dat gebied vind ik an sich niet zo heel schokkend.
Je hebt het niet gelezen dus laat maar verder.
pi_145744340
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Je hebt het niet gelezen dus laat maar verder.
Je kun dat dus niet toelichten. Laat inderdaad maar.
pi_145744388
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar er zijn geen sterke argumenten die het kunnen onderbouwen.
pi_145744428
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:06 schreef Geruisloos het volgende:
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar sterke argumenten zijn het simpelweg niet.
Gelukkig, ik begon al even te denken dat ik de enige was hier die dat simpele feit ziet.
pi_145744432
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:41 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Je verzamelt links naar foto's van mortuaria?
ik bedoelde zo `n koelkast !! Jij verdraait weeeer mijn bedoeling, da doe je elke keer !

moet je kijke : wat jij schrijft ! Ik zou links naar mortuaria `verzamelen ` !
dat slaat toch nergens op ? reageer a.u.b. niet meer op mij//////

bij mij deed de link het niet, daarom haalde ik `m weg.
pi_145744488
quote:
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar er zijn geen sterke argumenten die het kunnen onderbouwen.
Dat is waar maar de vraag was waarom iemand dat überhaupt zou doen. Ik gaf een voorbeeld als antwoord.
pi_145745688
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Grijzemassa het volgende:
All aboard the horror boat ....

Heb je ook een foto van meneer Koekoek?
pi_145745783
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:31 schreef 11en30 het volgende:

[..]

All aboard the horror boat ....

Heb je ook een foto van dit geval?
Nee wel een naam maar ik weet niet of dat hier mag. Er is nog veel meer over hem te vinden op internet ;)
pi_145745971
Op boquete.ning.com heeft hij een permanente ban vanwege dreigementen naar mensen die iets niet met hem eens waren
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:36:36 #80
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145745979
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:07 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik bedoelde zo `n koelkast !! Jij verdraait weeeer mijn bedoeling, da doe je elke keer !

moet je kijke : wat jij schrijft ! Ik zou links naar mortuaria `verzamelen ` !
dat slaat toch nergens op ? reageer a.u.b. niet meer op mij//////

bij mij deed de link het niet, daarom haalde ik `m weg.
En sinds wanneer betekent "morgue" koelkast?
pi_145746039
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee wel een naam maar ik weet niet of dat hier mag. Er is nog veel meer over hem te vinden op internet ;)
zet die naam even in een pmmutje naar mij, ga ik uitzoeken ?
doe je dat ?
pi_145746066
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef Gorraay het volgende:

[..]

En sinds wanneer betekent "morgue" koelkast?
Dat is toch een koelkast met een heleboel grote lades?
pi_145746071
quote:
de getuigeverklaring van Pedro van CasaPedro vind ik wel een sterk argument om de tijdlijn die afgeleid is van de digitale data te verwerpen, te meer daar de broer van Lisanne hem een 100% geloofwaardige getuige vond. zulke dingen zeg je niet als je twijfelt.
pi_145746086
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:37 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

zet die naam even in een pmmutje naar mij, ga ik uitzoeken ?
doe je dat ?
ja hoor geen probleem
pi_145746193
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:37 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat is toch een koelkast met een heleboel grote lades?
ja, die bedoelde ik.....maar nee, ik verzamel zulke foto `s niet
wa is die man dom zeg.....pfffff
pi_145746824
quote:

[..]

Hmm.. het gros dat ik vind komt van één en dezelfde blogger.
pi_145747304
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:51 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Hmm.. het gros dat ik vind komt van één en dezelfde blogger.
de tekst die ik in de spoiler heb gezet komt van hem zelf, geeft toch wel een idee wat het voor een gek
het is, ik doel meer op de andere dingen die hij zelf op internet heeft gezegd niet zozeer wat anderen van hem zeggen
pi_145747663
quote:

[..]

Geen achternamen hier. Zie topicpointers.
pi_145748292
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:27 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Engelstalig artikel hier, excuses als dit al gepost was

Dank! Deze vertaling is een stuk beter. :)
Make my day!
pi_145748304
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geen achternamen hier. Zie topicpointers.
Oke!
pi_145748318
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

een KOELKAST
Waarom schreeuw je zo?
Make my day!
pi_145748655
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:00 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

de tekst die ik in de spoiler heb gezet komt van hem zelf, geeft toch wel een idee wat het voor een gek
het is, ik doel meer op de andere dingen die hij zelf op internet heeft gezegd niet zozeer wat anderen van hem zeggen
Ik heb even de inmiddels offline site bekeken, eind vorig jaar gemaakt +- eind september voor het laatst gewijzigd (dit is het moment dat hij verwijderd is neem ik aan?), verder zijn er een aantal thaise sites op dezelfde IP gecreëerd. De site zelf was tot 2015 geldig. Waarom zou hij zijn eigen site vroegtijdig verwijderen? Daarnaast is er geen enkele connectie met deze zaak.
Je weet dus niet of hij degene is die die website heeft gemaakt of iemand anders (wellicht kwam hij daarachter en heeft hij verzocht die te verwijderen), deze blogger vind het blijkbaar ontzettend belangrijk om hem zwart te maken met naam en toenaam. We weten niks van deze blogger behalve dat hij tegenwoordig woont in... juist ja. Thailand.
Dus voor mij is het nog best een mogelijkheid dat hij die site heeft opgezet ook.
pi_145748834
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet dat echt uitgelegd worden?

Zo’n psychopaat leeft in een andere wereld dan de “normale” mens.

Denkt anders, doet anders.

Het is maar beter zo iemand niet tegen te komen.
pi_145749072
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:31 schreef gynaika het volgende:

[..]

Moet dat echt uitgelegd worden?

Zo’n psychopaat leeft in een andere wereld dan de “normale” mens.

Denkt anders, doet anders.

Het is maar beter zo iemand niet tegen te komen.
Wat ik bedoelde is: wat heeft dit nu eigenlijk te maken met die EXIF data, of überhaupt deze zaak?

Dat er her en der psychopaten rondlopen neem ik zo aan, maar dat lijkt me vooralsnog niet interessant voor deze zaak.
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:37:37 #95
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145749179
Els: "Simon is vanavond niet komen opdagen voor de vergadering, en ik kan hem thuis ook niet bereiken."
Johan: "Ik denk dat hij is vermoord. Er zijn dit jaar in Amsterdam al 37 moorden gepleegd!"
pi_145749231
quote:
Pardon, aanwijzingen die expliciet aantonen? Volgens mij heb je aanwijzingen, en die zijn er, aldus Perico, en je hebt aantonen, dwz bewijzen buiten alle redelijke twijfel, en dat is niet gebeurd nee.
Dat maakt de aanwijzingen nog niet puur speculatief.
pi_145749466
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:37 schreef Gorraay het volgende:
Els: "Simon is vanavond niet komen opdagen voor de vergadering, en ik kan hem thuis ook niet bereiken."
Johan: "Ik denk dat hij is vermoord. Er zijn dit jaar in Amsterdam al 37 moorden gepleegd!"
:D Dit dus inderdaad.
pi_145749925
Oké. Piet komt niet op een vergadering. Dagen later wordt er een bot, een stuk huid, en een rugtas met zijn camera, zijn telefoon en zijn tijgerprintstring gevonden.
"Er zijn zoveel mensen die verdwalen", zegt Els, "het is zinloos om dat te onderzoeken. Je komt er toch niet achter. Domme domme Piet."

Zo lust ik er ook wel een paar.
pi_145750012
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:38 schreef Deiner het volgende:

[..]

Pardon, aanwijzingen die expliciet aantonen? Volgens mij heb je aanwijzingen, en die zijn er, aldus Perico, en je hebt aantonen, dwz bewijzen buiten alle redelijke twijfel, en dat is niet gebeurd nee.
Dat maakt de aanwijzingen nog niet puur speculatief.
Het zijn afwijkingen die heel eenvoudig verklaard kunnen worden. Dat maakt manipulatie dus wel degelijk speculatief.

Bovendien komen de schaduwstanden op de foto's vrijwel exact overeen met de EXIF tijden. En daarnaast hebben de onderzoekers beschikking tot de iPhone foto's van Kris met daarop nog andere EXIF data ter referentie.

Dit alles maakt het manipulatie verhaal zeer ongeloofwaardig.
pi_145750159
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:51 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het zijn afwijkingen die heel eenvoudig verklaard kunnen worden. Dat maakt manipulatie dus wel degelijk speculatief. Bovendien komen de schaduwstanden op de foto's vrijwel exact overeen met de EXIF tijden. Wat het manipulatie verhaal nog ongeloofwaardiger maakt.
Verklaar ze dan. Het vaststellen en vraagtekens zetten bij de gevonden afwijkingen, is niet een puur speculatieve bezigheid.
pi_145750277
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:53 schreef Deiner het volgende:

[..]

Verklaar ze dan. Het vaststellen en vraagtekens zetten bij de gevonden afwijkingen, is niet een puur speculatieve bezigheid.
Journalist laadt foto's in fotobewerkingsprogramma om ze te optimaliseren voor publicatie op de website/ in krant.

Data is per ongeluk door de journalist of onbewust door de software aangepast.

Klaar.
pi_145750476
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:55 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Journalist laadt foto's in fotobewerkingsprogramma om ze te optimaliseren voor publicatie op de website/ in krant.

Data is per ongeluk door de journalist of onbewust door de software aangepast.

Klaar.
Nou daar ben ik benieuwd naar, of dat iets verklaart.
pi_145750567
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef Deiner het volgende:

[..]

Nou daar ben ik benieuwd naar, of dat iets verklaart.
Wat moet er dan precies verklaard worden, vind jij?
Make my day!
pi_145750615
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:55 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Klaar.
Nog niet helemaal.

De uniform gemodificeerde unieke gedeelde parameter is een stevige indicatie dat de dag- en nachtfoto's allemaal van dezelfde camera komen. Meer hoef ik niet te weten.
pi_145750734
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:00 schreef agter het volgende:

[..]

Wat moet er dan precies verklaard worden, vind jij?
Of ik het wel begrijp bedoel je? Ja hoor.
pi_145750909
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:03 schreef Deiner het volgende:

[..]

Of ik het wel begrijp bedoel je? Ja hoor.
Nou vertel eens dan, wat moet er precies verklaard worden aan die exifdata?
Make my day!
pi_145750949
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:49 schreef Deiner het volgende:
Oké. Piet komt niet op een vergadering. Dagen later wordt er een bot, een stuk huid, en een rugtas met zijn camera, zijn telefoon en zijn tijgerprintstring gevonden.
"Er zijn zoveel mensen die verdwalen", zegt Els, "het is zinloos om dat te onderzoeken. Je komt er toch niet achter. Domme domme Piet."

Zo lust ik er ook wel een paar.
Aha, dus omdat men het verhaal dat specifieke psychopaat X erachter zou zitten speculatief vindt moet men maar vinden dat hij is verdwaald?

Dat is niet heel anders dan:

Piet: "ik heb hier een film van een buitenaards ruimteschip!!"
Jan: "Hoo eens even, die conclusie kun je helemaal niet zomaar trekken."
Piet: "Oh ja?! Hoe verklaar jij dan dat ie ineens een bocht maakt op een manier waarop een F16 niet kan vliegen?"
pi_145751035
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde is: wat heeft dit nu eigenlijk te maken met die EXIF data, of überhaupt deze zaak?

Dat er her en der psychopaten rondlopen neem ik zo aan, maar dat lijkt me vooralsnog niet interessant voor deze zaak.
Met deze zaak kun je nog alle kanten op.
pi_145751049
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:07 schreef agter het volgende:

[..]

Nou vertel eens dan, wat moet er precies verklaard worden aan die exifdata?
Het was Geruisloos die zei dat de exif-data gemakkelijk verklaard kunnen worden. Het was niet ik die zei "agter, ik heb alle tijd voor je, en ik ga je nu alles uitleggen over de exif-data". Ik heb geen tijd voor je. En geen zin.
pi_145751126
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus omdat men het verhaal dat specifieke psychopaat X erachter zou zitten speculatief vindt moet men maar vinden dat hij is verdwaald?

Dat is niet heel anders dan:

Piet: "ik heb hier een film van een buitenaards ruimteschip!!"
Jan: "Hoo eens even, die conclusie kun je helemaal niet zomaar trekken."
Piet: "Oh ja?! Hoe verklaar jij dan dat ie ineens een bocht maakt op een manier waarop een F16 niet kan vliegen?"
Ja. Daar zat ik tegen het verkeerde argument aan te metaforen.
pi_145751143
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:09 schreef gynaika het volgende:

[..]

Met deze zaak kun je nog alle kanten op.
Er is gewoon nogal weinig informatie voorhanden, en dan kun je inderdaad alle kanten op. Lees: dan slaat de fantasie op hol.
pi_145751402
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:09 schreef Deiner het volgende:

[..]

Het was Geruisloos die zei dat de exif-data gemakkelijk verklaard kunnen worden. Het was niet ik die zei "agter, ik heb alle tijd voor je, en ik ga je nu alles uitleggen over de exif-data". Ik heb geen tijd voor je. En geen zin.
Erg zwak. Je laat je goed kennen.
Make my day!
pi_145751719
Werkt hij in zijn vrije tijd bij de bus terminal of begrijp ik dat verkeerd?

a fugitive from justice in the U.S. and a severely mentally disturbed individual, works the “New Age” market, and in his spare time, works the bus terminals as a bogus “official” translator like a carnival worker looking for a rube
pi_145752533
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:22 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom schreeuw je zo?
ik schreeuw niet ! Hoor jij mij dan ??
ik bedoelde KOELKAST
pi_145753303
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:19 schreef Grijzemassa het volgende:
Werkt hij in zijn vrije tijd bij de bus terminal of begrijp ik dat verkeerd?

a fugitive from justice in the U.S. and a severely mentally disturbed individual, works the “New Age” market, and in his spare time, works the bus terminals as a bogus “official” translator like a carnival worker looking for a rube
In de buurt van de bus terminal denk ik. Hij is vermoedelijk niet als fake vertaler in dienst daar.
pi_145753564
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

In de buurt van de bus terminal denk ik. Hij is vermoedelijk niet als fake vertaler in dienst daar.
Haha, ja dat zal het zijn, in de buurt van.
pi_145753795
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:33 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik bedoelde KOELKAST
ik beweer dat er nog meer in een koelkast ligt te wachten, let op, binnenkort wordt er weer iets gevonden, dat halen ze dan eerst uit de koelkast, alvorens ze het gaan verspreiden, sjongejonge
rare zaak eigenlijk dit, maar ze willen persee, dat we op de stop-trein blijven zitten, want oweee
als de economie en het toerisme geschaad worden. Zieke lui die van O H
pi_145753841
Misschien zouden K en L met de bus gaan en heeft hij ze bij de terminal ontmoet. Praatje mee gemaakt, ja jullie moeten bus 13 hebben, beetje nepvertalingen gedaan, en toen gevolgd om op het juiste moment zijn psycho slag te slaan.
SPOILER
Ze hadden een voorraad van zijn muggenlotion gekocht.

Of: ja jullie moeten bus 13 hebben maar die gaat pas over een uur. Ik kan je voor 5 dollar tot 2km onder de top brengen. Is toch een saai pad met keien. En dan krijg je 5 dollar korting op de muggenlotion. Ik kan ook je gids zijn als je wilt.

Heeft meneer Koekoek toevallig een rode auto?

[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 20-10-2014 22:05:15 ]
pi_145754130
Ik ben bezig alles chronologisch op te schrijven.

Waar is de bron dat er geen gidsen beschikbaar waren om 10.00 uur?
Waar is de bron dat K en L excursies boekten en hoe ze dat deden?
Waar is de bron dat ze om 10.45 vertrokken vanaf hun hostel?
Hoe ver is het vanaf de taalschool naar het hostel?

En is het mogelijk dat Feliciano in de ochtend naar hun hostel kwam om de excursies op te nemen of zijn deze zeker al op 31 maart gedaan?
pi_145754397
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:33 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik bedoelde KOELKAST
Ik ga uit van je oprechtheid, en dat je dit dus niet weet:
Als je met hoofdletters schrijft op een forum, heet dat schreeuwen.
En das niet zo netjes qua etiquette. :)
Make my day!
pi_145754606
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is gewoon nogal weinig informatie voorhanden, en dan kun je inderdaad alle kanten op. Lees: dan slaat de fantasie op hol.
Nou effing en?
pi_145754819
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:55 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik beweer dat er nog meer in een koelkast ligt te wachten, let op, binnenkort wordt er weer iets gevonden, dat halen ze dan eerst uit de koelkast, alvorens ze het gaan verspreiden, sjongejonge
rare zaak eigenlijk dit, maar ze willen persee, dat we op de stop-trein blijven zitten, want oweee
als de economie en het toerisme geschaad worden. Zieke lui die van O H
Denk je dat het een mogelijkheid is dat de reep huid van 30 cm lengte met de gaatjes erin geprepareerd kan zijn geweest voor huidtransplantatie?
pi_145754943
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:05 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ga uit van je oprechtheid, en dat je dit dus niet weet:
Als je met hoofdletters schrijft op een forum, heet dat schreeuwen.
En das niet zo netjes qua etiquette. :)
ooooh, maar als ik het doe, doe ik dat om een woord te benadrukken, haaaa schreeuwen,
ik kan het ook in vet zwart doen, maar dat lukte laatst niet, en onderstrepen, da weet ik ook niet
maar alle gekheid op een stokje : met mijn puntjes gaat het wel goed nou, of niet ???
pi_145755182
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Denk je dat het een mogelijkheid is dat de reep huid van 30 cm lengte met de gaatjes erin geprepareerd kan zijn geweest voor huidtransplantatie?
DAT is geen gek idee !!!!!!!! Verrekkkkk, je hebt gelijk 100% zeker, ik voel het aan m`n water
Daar had ik nog niet aan gedacht zelf......denk denk denk
ja, denk ik ook, krijg nou un dikke, zeggen wij hier in het zuiden.
pi_145755198
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:15 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ooooh, maar als ik het doe, doe ik dat om een woord te benadrukken, haaaa schreeuwen,
ik kan het ook in vet zwart doen, maar dat lukte laatst niet, en onderstrepen, da weet ik ook niet
maar alle gekheid op een stokje : met mijn puntjes gaat het wel goed nou, of niet ???
Ja, zonder puntjes is het veel leesbaarder geworden. :)
Make my day!
pi_145755290
Als niemand het antwoord heeft op mijn vragen dan moet er n de OP bij tijdlijn staan:

1 april tot 13.00 uur onbekend
pi_145755367
quote:

[..]

Of een Buffalo Bill..
Buffalo Bill wilde van de huid van zijn slachtoffers een pak maken van mensenhuiden. De slachtoffers dumpte hij nadat ze gevild waren in de rivier.
Make my day!
pi_145755420
quote:

[..]

ja, mijn intuitie werkt, want ik krijg nou rode wangen en kippevel.
1000 punten 11 en 30 !!
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:24:13 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145755438
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

1. :D Ik snap dat de verleiding groot is om, na heel veel tijd hierin gestoken te hebben, dit te denken. Maar wees eens eerlijk, is er nu werkelijk een zinvolle bijdrage geleverd aan het onderzoek?

Zover ik kan zien is dat niet het geval.

[..]

2. Er is meer onderzocht dan in de gemiddelde vermissingszaak.
Ad 1. Zinvol is relatief en subjectief. Voor mijzelf was het in elk geval zinvol. Voor de familie - wellicht toch ook meer dan jij denkt. Als je een google-search doet op K & L, kom je hieruit. Dit is wel de plaats waar alle informatie bij elkaar verzameld is. Voor de familie K is het ook van belang dat deze zaak onder de aandacht blijft. Deze site draagt daaraan bij.

Ad 2. Gemiddeld - ook zo'n term waarmee je alle kanten op kunt. Bedoel je gemiddeld wereldwijd? Alle tijden? Of alleen Nederlandse vermissingen in de laatste 10 jaar? Los daarvan - er is m.i. heel weinig onderzocht. Nadat er wat beenderen zijn gevonden, heeft men gedacht - klaar is Kees! Naar Panamese maatstaven waarschijnlijk logisch. Naar Nederlandse maatstaven niet. Er kan op simpele wijze nog veel meer onderzocht worden - lijsten daarvan kun je elders op deze site vinden.
pi_145755761
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:22 schreef agter het volgende:

[..]

Of een Buffalo Bill..
Buffalo Bill wilde van de huid van zijn slachtoffers een pak maken van mensenhuiden. De slachtoffers dumpte hij nadat ze gevild waren in de rivier.
Dat was dan de inspiratie voor de dader(s).

toet toet.... de horror boot is vertrokken.....
pi_145755790
Edit: mijn bericht had bij nader inzien niets wezenlijks te maken met waar het om gaat, daarom heb ik het verwijderd; dat het zichtbaar blijft in quotes geeft niet..

[ Bericht 91% gewijzigd door BijDePinken op 20-10-2014 23:51:51 ]
pi_145755937
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:30 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik heb me even laten verleiden tot een Google-search, en volgens een Youtube-filmpje (gepubliceerd in dec. 2013) staat hij wel dinsdagochtend op de markt met zijn muggenolie ('jungle oil') etc. (die markt waar overigens - zoals op veel plaatsen - veel van die plastic tasjes in omloop zijn, o.a rode). Dat zegt allemaal niets, maar is wel interessant voor het totaalplaatje.
Goed speurwerk. Dan is de ontmoeting op de markt geweest. Praatje tijdens de aankoop van de muggenolie. Flesje cactussap erbij doen? Geen gids? Ik ben toevallig ook gids in Boquete (nep-vertaler, nep-gids). Ik pik jullie na de ochtendmarkt op bij de bushalte en dan rijden we met mijn auto naar de top en maken we een mooie hike. Tot zo en geen dank!

[ Bericht 16% gewijzigd door 11en30 op 20-10-2014 22:49:11 ]
pi_145756993
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Goed speurwerk. Dan is de ontmoeting op de markt geweest. Praatje tijdens de aankoop van de muggenolie. Flesje cactussap erbij doen? Geen gids? Ik ben toevallig ook gids in Boquete (nep-vertaler, nep-gids). Ik pik jullie na de ochtendmarkt op bij de bushalte en dan rijden we met mijn auto naar de top en maken we een mooie hike. Tot zo en geen dank!
zou mij niks verbazen, als die koekoek banden heeft met O H , hij is er precies een tiep voor
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 22:55:53 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_145757228
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:51 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

zou mij niks verbazen, als die koekoek banden heeft met O H , hij is er precies een tiep voor
Dat is niet echt een overtuigend bewijs 'hij is er precies een type voor'.
pi_145757289
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is niet echt een overtuigend bewijs 'hij is er precies een type voor'.
nee nee, maar ik zei wat ik dacht, niet dat het waar is
pi_145757299
Is die "koekkoek" degene die een creepy liedje zingt?
Daar werd enkele topics terug over gesproken; heb filmpje niet gezien trouwens.
pi_145757401
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:57 schreef Lutalo het volgende:
Daar werd enkele topics terug over gesproken; heb filmpje niet gezien trouwens.
welk kriepieliedje ? ik heb dat ook niet gezien
pi_145757419
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:51 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Ik vind een psycho op zich meer een tiep voor de Buffalo Bill theorie. Daar past de reep huid met gaatjes ook goed bij. En de rivier dus.
pi_145757431
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:57 schreef Lutalo het volgende:
Nee. Is een andere psycho.
pi_145757625
Oké bedankt.
pi_145757838
Ik heb een hele belangrijke vraag, aan WIE dan ook :

Is er iemand hier, die weet op welk vliegveld K & L zijn aangekomen in Panama
toen zij van hieruit vertrokken op 15 maart ??????????????
pi_145757891
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:00 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vind een psycho op zich meer een tiep voor de Buffalo Bill theorie. Daar past de reep huid met gaatjes ook goed bij. En de rivier dus.
Buffalo Bill hongerde zijn dames altijd eerst een paar dagen uit, zodat de huid wat losser kwam te zitten. Dat was makkelijker bij het villen.
Mss zijn ze daarom eerst een paar dagen vastgehouden in een hutje daar.
Make my day!
pi_145758081
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:10 schreef agter het volgende:

[..]

Buffalo Bill hongerde zijn dames altijd eerst een paar dagen uit, zodat de huid wat losser kwam te zitten. Dat was makkelijker bij het villen.
Mss zijn ze daarom eerst een paar dagen vastgehouden in een hutje daar.
Tot de 4e dag "no pin"...... toen heeft hij een jas gemaakt van het eerste slachtoffer.
En na 11 april ..... een tweede ......
pi_145758201
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Tot de 4e dag "no pin"......
En hij sneed de huid vaak in bepaalde vormen.
Stond daar niet iets over in het laatste artikel wat in het Engels verscheen?

"Some parts were wider and measured 8 to 15 centimeters. Other parts in turn, measured only 3 centimeters. "
Make my day!
pi_145758380
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:15 schreef agter het volgende:

[..]

"Some parts were wider and measured 8 to 15 centimeters. Other parts in turn, measured only 3 centimeters. "
.....
pi_145758443
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:19 schreef 11en30 het volgende:

[..]

.....
ouder1, weet dit ook !
pi_145758681
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:20 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ouder1, weet dit ook !
Wat? Over zelfmaakmode en patronen?
pi_145759212
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ad 1. Zinvol is relatief en subjectief. Voor mijzelf was het in elk geval zinvol. Voor de familie - wellicht toch ook meer dan jij denkt. Als je een google-search doet op K & L, kom je hieruit. Dit is wel de plaats waar alle informatie bij elkaar verzameld is. Voor de familie K is het ook van belang dat deze zaak onder de aandacht blijft. Deze site draagt daaraan bij.
Oh, ik wil ook niet het belang van dit topic in het algemeen ter discussie stellen ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat de families van K&L als ze dit topic lezen daar een zekere steun aan hebben. De positieve effecten die je hier noemt betwist ik helemaal niet.

Maar onder een wezenlijke bijdrage aan het onderzoek naar wat er nu precies is gebeurd daar in Panama, daar versta ik persoonlijk wel wat anders onder.

quote:

Ad 2. Gemiddeld - ook zo'n term waarmee je alle kanten op kunt. Bedoel je gemiddeld wereldwijd? Alle tijden? Of alleen Nederlandse vermissingen in de laatste 10 jaar?
All of the above. De meeste vermissingszaken krijgen nauwelijks enige aandacht. Niet van de media en niet van de officiële instanties.

quote:

Los daarvan - er is m.i. heel weinig onderzocht. Nadat er wat beenderen zijn gevonden, heeft men gedacht - klaar is Kees! Naar Panamese maatstaven waarschijnlijk logisch. Naar Nederlandse maatstaven niet.
Dat laatste daar heb ik echt heel grote twijfels bij.

quote:

Er kan op simpele wijze nog veel meer onderzocht worden - lijsten daarvan kun je elders op deze site vinden.
Je kunt natuurlijk jaren resources blijven besteden aan het zoeken naar sporen of clues. Feit blijft dat:

a) met zekerheid vaststaat dat ze zijn overleden, en
b) er geen aanleiding is om te denken dat er sprake was van een misdrijf.

En dan kan ik me voorstellen dat men die resources liever besteedt aan andere zaken. Wellicht niet wat de mensen in dit topic of de families van K&L willen horen, maar dat is over het algemeen wel hoe dat gaat.
pi_145759332
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:37 schreef Gorraay het volgende:
De gehele topic reeks in 2 zinnen samengevat. Knap.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:44:34 #150
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145759487
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:09 schreef suddenintuition het volgende:
Ik heb een hele belangrijke vraag, aan WIE dan ook :

Is er iemand hier, die weet op welk vliegveld K & L zijn aangekomen in Panama
toen zij van hieruit vertrokken op 15 maart ??????????????
Vermoedelijk Tocumen en vanaf daar een binnenlandse vlucht naar Bocas del Toro.
De Schiphol-foto is gemaakt op 15 maart 06:42:53. Je kan opzoeken welke vlucht ze genomen kunnen hebben.
pi_145759613
Wat zijn de aanwijzingen voor een verdwaling tot de dood er op volgt?
pi_145759654
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:47 schreef Lutalo het volgende:
Zijn er mensen die dat denken dan?
Make my day!
pi_145759689
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:47 schreef Lutalo het volgende:
Johan: "Er zijn dit jaar al eh 0 verdwalingen tot de dood er op volgt geweest."
pi_145759782
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:47 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als je zegt 'er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf', dat men dat uitlegt als de bewering dat ze zijn verdwaald. :)
pi_145759814
Wat zou de aanwijzing zijn voor F om te zeggen dat er s in de afgesloten huizen moet worden gekeken?
Wat zou de aanwijzing voor I L zijn om te zeggen ' kijk s naar de gringo's?
pi_145759833
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als je zegt 'er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf', dat men dat uitlegt als de bewering dat ze zijn verdwaald. :)
Het leven kan zo simpel zijn! ;)
Make my day!
pi_145759885
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, het is een algemene vraag vnml nav 'er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf'.
pi_145759892
Edit
Make my day!
pi_145759899
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, het is een algemene vraag vnml nav 'er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf'.
Ik wist het wel. :D
pi_145760038
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef Lutalo het volgende:
Wat zou de aanwijzing zijn voor F om te zeggen dat er s in de afgesloten huizen moet worden gekeken?
Toeval? Of .....
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:56:53 #161
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145760061
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg al maanden: er zijn geen concrete aanwijzingen voor een misdrijf, en ze zijn niet verdwaald.
Dat wordt hier niet begrepen :')
pi_145760325

[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 21-10-2014 00:05:31 ]
pi_145760465
Wat zijn aanwijzingen (zijn er aanwijzingen) voor iets dat gebeurd is?
pi_145760762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:06 schreef Lutalo het volgende:
Wat zijn aanwijzingen (zijn er aanwijzingen) voor iets dat gebeurd is?
Ze zijn dood.
En dat zal niet door verdwalen alleen gekomen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 21-10-2014 00:18:24 ]
Make my day!
pi_145760996
Waarom zitten er 3 dagen tussen de nachtfoto's en de laatste keer aanzetten van de iPhone?

Ervan uitgaande dat de nachtfoto's niet door K en L zijn gemaakt en dus door een derde, was dat dan een dader of vinder? Wat doet een vinder midden in de nacht op die lokatie met zijn vondst? Niet logisch. En dan zou de iPhone ook eerder uitgeprobeerd zijn. Dader? Verdwaling ensceneren en de laatste foto's (met aanwijzingen) overschrijven. Maar wat heeft die psycho dan nog 3 dagen later met de telefoon gedaan? Of zijn de foto's nog door een dader gemaakt die de tas daarna ver weg geplant heeft? En de laatste keer aanzetten van de telefoon door een vinder? Of nog door K of L in gevangenschap?

[ Bericht 8% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 00:33:46 ]
pi_145761276
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:19 schreef 11en30 het volgende:
Waarom zitten er 3 dagen tussen de nachtfoto's en de laatste keer aanzetten van de iPhone?

Ervan uitgaande dat de nachtfoto's niet door K en L zijn gemaakt en dus door een derde, was dat dan een dader of vinder? Wat doet een vinder midden in de nacht op die lokatie? Niet logisch. En dan zou de iPhone ook eerder uitgeprobeerd zijn. Dader? Verdwaling ensceneren. Wat heeft die psycho dan nog 3 dagen later met de telefoon gedaan?

Volgens Dick Steffens zijn er 80 pogingen op die telefoon gedaan.
Als dat klopt, hebben wij geen juist telefoon overzicht. Want wij komen er maar op 11.
Make my day!
pi_145761338
Op 8 april zijn er midden in de nacht 90 foto's gemaakt. 7 April eigenlijk. Nacht van 7 op 8 april.
pi_145761485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:19 schreef 11en30 het volgende:

Ervan uitgaande dat de nachtfoto's niet door K en L zijn gemaakt en dus door een derde, was dat dan een dader of vinder? Wat doet een vinder midden in de nacht op die lokatie met zijn vondst? Niet logisch. En dan zou de iPhone ook eerder uitgeprobeerd zijn. Dader? Verdwaling ensceneren en de laatste foto's (met aanwijzingen) overschrijven. Maar wat heeft die psycho dan nog 3 dagen later met de telefoon gedaan? Of zijn de foto's nog door een dader gemaakt die de tas daarna ver weg geplant heeft? En de laatste keer aanzetten van de telefoon door een vinder?

Mijn gevoel zegt dat de nachtfoto's wel door K en L zijn gemaakt voor een aanwijzing.
Je plaatst niet zomaar aan weerzijde papiertjes
pi_145761561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:36 schreef vronie het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt dat de nachtfoto's wel door K en L zijn gemaakt voor een aanwijzing.
Op mijn boot is dat onmogelijk. Of ze moeten daarna weer terug het bos in gegaan zijn omdat de verdwaling ze beter beviel dan Spaanse les en vrijwilligerswerk.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:39:17 #170
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145761573
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:22 schreef Ouder1 het volgende:
Er werd mij 27 seconden de tijd gegeven een lang artikel in een paar woorden samen te vatten. Excuses dat het niet helemaal ad verbatim is.
pi_145761762
quote:

[..]

@agter: De 5 .... !!!!!!!
Is dat toevallig nog een aanwijzing in het verhaal van Buffalo Bill? Ik vind het stilleven op foto 550 namelijk echt een compositie van een psycho..
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:46:35 #172
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145761807
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:51 schreef Geruisloos het volgende:
Het zijn afwijkingen die heel eenvoudig verklaard kunnen worden. Dat maakt manipulatie dus wel degelijk speculatief.

Bovendien komen de schaduwstanden op de foto's vrijwel exact overeen met de EXIF tijden. En daarnaast hebben de onderzoekers beschikking tot de iPhone foto's van Kris met daarop nog andere EXIF data ter referentie.
De iPhone foto van Kris op de top is heel anders qua licht dan foto 499, terwijl het dezelfde setting is, in dezelfde richting.

Foto 500 vertoont een hele bewolkte hemel. Het lijkt er op of er foto's bij een eerste keer en terugkeer op de top zijn genomen. Maar dan heet de lezing: nee, de berg is een klimaatscheiding, dat is normaal (ook al ziet het er op 90% van de foto's op de top uniform hetzelfde uit naar links en naar rechts). Ondanks dat er aan de kant van Kris en Lisanne op 499 geen wolken zouden moeten zijn is het licht heel anders, maar dat ligt dan weer hier en hier en hier aan..

Dat is namelijk best vergezocht allemaal. Een logischere verklaring is, dat er veel tijd tussen die foto's zit. Dat is minder speculatief dan je in bochten wringen om de huidige tijdlijn te verklaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perico op 21-10-2014 00:51:58 ]
pi_145762046
quote:

[..]

heeee , wat zie ik daar staan ????? ...`mijn gevoel zegt......`

welkom bij de club van 2 hahahahahaha
pi_145762233
quote:

[..]

Als Kris en Lisanne een aanwijzing wilden geven met de takjes met zakjes, waarom hebben ze dan niks achter gelaten op hun telefoons? Is toch veel makkelijker?

Ik begrijp echt helemaal niks van die discussie.
pi_145762289
maar afijn, als het werkelijk waar is, dat die stukken huid die gevonden zijn, er zo
uit zagen als ze beschreven staan, dan is O H al bewezen en kan het stoptreintje, naar zijn eindstationnetje,
en dan is zelfs die intercity, niet meer te maken, de onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar.

Dan is iedereen nu onderweg naar het loket om een kaartje te kopen, voor de hogesnelheidstrein
het spijt mij geweldig voor de koppige users hier, die niet meewillen op die trein met mij,
maar ik kan je melden dat ik van die trein al af ben, ik heb me nu ingeschreven voor een reisje naar de maan, is da niks ??
pi_145762320
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:04 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als Kris en Lisanne een aanwijzing wilden geven met de takjes met zakjes, waarom hebben ze dan niks achter gelaten op hun telefoons? Is toch veel makkelijker?

Ik begrijp echt helemaal niks van die discussie.
Omdat er waarschijnlijk geen bereik was
pi_145762375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:07 schreef suddenintuition het volgende:
maar afijn, als het werkelijk waar is, dat die stukken huid die gevonden zijn, er zo
uit zagen als ze beschreven staan, dan is O H al bewezen en kan het stoptreintje, naar zijn eindstationnetje,
en dan is zelfs die intercity, niet meer te maken, de onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar.

Dan is iedereen nu onderweg naar het loket om een kaartje te kopen, voor de hogesnelheidstrein
het spijt mij geweldig voor de koppige users hier, die niet meewillen op die trein met mij,
maar ik kan je melden dat ik van die trein al af ben, ik heb me nu ingeschreven voor een reisje naar de maan, is da niks ??
overigens hebben de `daders ` met dit soort stukken huid te verspreiden, wel een zeer grote
gigantische BLUNDER gemaakt m.i.
pi_145762416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:07 schreef suddenintuition het volgende:

Misschien voor jouw
https://www.google.nl/#q=thomas+de+trein
pi_145762452
quote:

[..]

Waarom dan geen takjes breken en letters maken met takjes, als ze dan al een boodschap wilden overbrengen met de foto. Hier snapt niemand wat van ik denk niet dat het een boodschap is van K of L
pi_145762460
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:13 schreef vronie het volgende:

[..]

Misschien voor jouw
https://www.google.nl/#q=thomas+de+trein
jaaa leuk....precies de plek voor een boemeltreintje
en de intercity mag er ook naar toe
pi_145762464
Ik zit wat te googlen op het verhaal van Buffalo Bill / Silence of the lambs ivm de 5 die (met as?) op de steen van foto 550 staat geschreven. En ja hoor! Wat lees ik in een boekverslag? Hannibal Lecter had een cijfercode op de muur in zijn cel geschreven! OMG!!!

SPOILER
Is de code "5" volledig? Wat betekent het? Of wilde meneer Koekoek eigenlijk nog meer op de steen schrijven?

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 01:21:22 ]
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 01:16:00 #182
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145762476
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:12 schreef Molurus het volgende:

Het is juist veel makkelijker om met een simpele gemanipuleerde geheugenkaart het OM en de gemeenschap van een verdwaling te overtuigen.

Vernietig je de camera, rijzen er juist veel meer vragen. "Maar ze hadden een camera en een rugzak bij zich, waar is die dan gebleven, is die misschien afgepakt door kwaadwillenden, die zouden ze nooit verliezen".

Dan wordt er vermoedelijk intensiever gezocht. Maar nogmaals, tis hardop denken hier, binnen 1 seconde weet je met een blik op een bepaalde plek van de metadata van de originele foto's of die rechtstreeks van de geheugenkaart uit de camera afkomstig zijn, of niet.

In het eerste geval zou je dan dit hoofdstuk kunnen afsluiten, wat ook veel waard is.
pi_145762540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:09 schreef vronie het volgende:

[..]

Omdat er waarschijnlijk geen bereik was
?
Om een berichtje te schrijven heb je toch geen bereik nodig?
En precies wat Grijzemassa zegt: dan maakten ze wel lettertjes van de takjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 21-10-2014 01:25:31 ]
pi_145762657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

?
Om een berichtje te schrijven heb je toch geen bereik nodig?
En precies wat geruisloos zegt: dan maakten ze wel lettertjes van de takjes.
Nou ik denk eerder dat als de meiden daar om hulp verlegen zaten ze even bij Martina op de deur hadden geklopt.
pi_145762754
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Waarom dan geen takjes breken en letters maken met takjes, als ze dan al een boodschap wilden overbrengen met de foto. Hier snapt niemand wat van ik denk niet dat het een boodschap is van K of L
ik denk nog steeds, dat die plek `gemarkeerd ` is door de - 1e fase daders -
( meisjes gedrogeerd daar, misschien ? )
de 1e fase-daders hebben daar `iemand ` opgebeld, dat ze `zover ` waren, dat de meisjes
opgehaald, konden worden ( auto , rood toevallig ? ) Die plek is misschien een aanwijzing geweest
voor die 2e fase-daders om naar `die plek ` toe te komen, en zodoende kwamen die rode zakken aan die takken ( daarom vroeg ik ook `zijn daar grotten ` ? nou, die zijn er. ik heb alleen niet gevonden waar ) Dus, ik denk dat die eerste daders, misschien toch hulp nodig hebben gehad, maar dan hebben ze die takken vergeten weg te halen, alleen dan zit ik wel met de vraag, wie heeft dan die foto gemaakt en waarom ?
Ik weet het ook niet, ik zit maar wat te bedenken nu....als we hier nu even SAMEN over denken, dan komen we er wel uit
Maar als er ook voor de daders `geen bereik `was daar op die plek, dan weet ik het niet...
ooh nee, je hoefde toch geen bereik te hebben voor foto `s ? maar wel voor het bellen..

[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 21-10-2014 01:38:41 ]
pi_145763097
waar ik ook aan heb gedacht ( ik kalk mijn gedachten hier gewoon neer nu )
zou het kunnen dat 1 van de mensen van die zoekteams, in die nacht, die foto `s gemaakt kunnen hebben ? ...zit daar ook een linkje ? was die foto met die rode zakken een aanwijzing voor hun?
Maar hoe dat dan zit...ik weet nie...nee, dat zal niet toch ?
pi_145763118
Ik denk dat het probleem van de dader lag in het feit dat hij wist dat er de 1e keer naar een noodnummer was gebeld door 1 van de meiden maar niet zeker wist of ie wel of niet was aangekomen.

Door niets meer te doen met de telefoon en er zou wel contact zijn geweest met de dienst, en daarna zou er helemaal niks meer vernomen zijn van de meiden dan was de kans groot dat nabestaanden tot hun dood zouden blijven zoeken over wat er gebeurd zou kunnen zijn.
Ze wisten dan van de noodoproep en zouden willen weten waarom ze die hadden gebeld.

Echter omdat de dader(s) niet wist of die eerste noodoproep wel of niet was aangekomen moest ie in de dagen erna zelf ook dat nummer wel bellen (wel op gezette tijden want hij had ook andere dingen te doen)
Daarna nog 90 bullshit foto's en daarna heeft ie 2 1/2 maand de tijd gehad om na te denken wat te doen.
Wel de rugzak prijsgeven of niet...?

Omdat het onderzoek maar door en door bleef gaan besloot de dader om dat ding maar prijs te geven half juni want als de rugzak met inhoud gevonden zou zijn en de resten en kleding langs de rivier ook dan zouden de mensen wel geloven dat ze verdwaald waren en uiteindelijk aan uitputting/ziekte/ongeluk waren overleden.
Hij hoopte daarna op rust.
Ondertussen nog even lekker bijdehand doen op WS totdat het bijna november is en de storm Gonzalo steeds heftiger wordt en hij zoals beloofd met GPS moet gaan lopen en daarom maar snel zijn "Deutsche" biezen pakt.

Hij vergat echter die verdorven persoon op Fok die verrotte mensen zo door heeft. })
pi_145763338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:47 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk dat het probleem van de dader lag in het feit dat hij wist dat er de 1e keer naar een noodnummer was gebeld door 1 van de meiden maar niet zeker wist of ie wel of niet was aangekomen.

Door niets meer te doen met de telefoon en er zou wel contact zijn geweest met de dienst, en daarna zou er helemaal niks meer vernomen zijn van de meiden dan was de kans groot dat nabestaanden tot hun dood zouden blijven zoeken over wat er gebeurd zou kunnen zijn.
Ze wisten dan van de noodoproep en zouden willen weten waarom ze die hadden gebeld.

Echter omdat de dader(s) niet wist of die eerste noodoproep wel of niet was aangekomen moest ie in de dagen erna zelf ook dat nummer wel bellen (wel op gezette tijden want hij had ook andere dingen te doen)
Daarna nog 90 bullshit foto's en daarna heeft ie 2 1/2 maand de tijd gehad om na te denken wat te doen.
Wel de rugzak prijsgeven of niet...?

Omdat het onderzoek maar door en door bleef gaan besloot de dader om dat ding maar prijs te geven half juni want als de rugzak met inhoud gevonden zou zijn en de resten en kleding langs de rivier ook dan zouden de mensen wel geloven dat ze verdwaald waren en uiteindelijk aan uitputting/ziekte/ongeluk waren overleden.
Hij hoopte daarna op rust.
Ondertussen nog even lekker bijdehand doen op WS totdat het bijna november is en de storm Gonzalo steeds heftiger wordt en hij zoals beloofd met GPS moet gaan lopen en daarom maar snel zijn "Deutsche" biezen pakt.

Hij vergat echter die verdorven persoon op Fok die verrotte mensen zo door heeft. })
zou goed zo gegaan kunnen zijn, op de laatste 3 regels na, want ik snap niks van WS,
maar voor mij is wel een feit ( na het vinden van die stukken huid ) dat ze in de O H terecht zijn gekomen 100% zeker. Lijkt voor een groot gedeelte op mijn scenario
pi_145763347
Gaan jullie nog meeten?
pi_145763369
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:59 schreef RetRy32 het volgende:
Gaan jullie nog meeten?
Hebben ze al gedaan.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:01:36 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145763373
Stukken huid?
1 reepje huid toch?
pi_145763515
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:01 schreef Marrije het volgende:
Stukken huid?
1 reepje huid toch?
1 stuk van 8 x 15 heb ik begrepen, en een paar reepjes van 3 cm breed
met gaatjes erin....
en zulke stukken huid, worden ALLEEN maar gebruikt voor transplantatie-doeleinden
zoals 11en30 daarstraks GOED opmerkte
Dus de daders hebben ook nog een BLUNDER gemaakt, van heb ik jou daar, om dergelijke
stukken huid, bij de verspreidde resten te doen ! Ik weet dan genoeg, want ik heb ooit in een mortuarium gewerkt, als wij een donor hadden voor huidtransplantatie, dan kwamen ze vanuit
( destijds Rijswijk, nu weet ik het niet ) naar ons mortuarium, om zelf die huid eraf te halen, dus ik weet hoe dat gaat, ik heb dat gezien, vandaar.
pi_145763537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:10 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

1 stuk van 8 x 15 heb ik begrepen, en een paar reepjes van 3 cm breed
met gaatjes erin....
en zulke stukken huid, worden ALLEEN maar gebruikt voor transplantatie-doeleinden
zoals 11en30 daarstraks GOED opmerkte
Dus de daders hebben ook nog een BLUNDER gemaakt, van heb ik jou daar, om dergelijke
stukken huid, bij de verspreidde resten te doen ! Ik weet dan genoeg, want ik heb ooit in een mortuarium gewerkt, als wij een donor hadden voor huidtransplantatie, dan kwamen ze vanuit
( destijds Rijswijk, nu weet ik het niet ) naar ons mortuarium, om zelf die huid eraf te halen, dus ik weet hoe dat gaat, ik heb dat gezien, vandaar.
Case closed?
pi_145763551
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar is dan ook geen enkele aanleiding voor.
In elk geval geen concreet aanwijsbare. Ook wel aanwijzing genoemd.
quote:
Ja, ik weet dat diverse mensen in dit topic daar anders over denken. In mijn beleving is dat toch meer 'erop los fantaseren' dan iets anders.
Dat begon (uiteraard) in Boquete. Daar gonsde het vrijwel meteen van de wildste geruchten. Nederlandse journalisten konden kiezen welke ze erbij vermeldden, zelf fantaseren was niet nodig.

In dit topic gebeurt, een half jaar verder, wordt ook gefantaseerd, dwz. scenario's bedacht. In veel daarvan komt ook een misdrijf voor. . Het gemeenschappelijke erin is iets dat doet denken het aan komen zetten met God, in discussies over schepping of evolutie. Wat niet of moeilijk verklaard kan worden, is door God, resp. door een boef gedaan. The criminal of the gaps, zeg maar. Daar komt God uit de hoge hoed als iets niet goed begrepen wordt, hier zijn dat criminelen. Met een niet onbelangrijk verschil: dat over het bestaan van criminelen geen twijfel bestaat.

Maar voor de rest is er veel hetzelfde: niemand heeft deze crimineel gezien. Hij heeft geen sporen achtergelaten. Zijn doel is onbekend. Hij is aan de ene kant buitengewoon slim, maakt bijvoorbeeld dwaalsporen alsof de meiden nog leven (soms mysterieuze), maar soms ook dom (veel te opvallend belschema), vouwt broekjes keurig op, enz. Kortom, zijn wegen zijn ondoorgrondelijk. Als hij dom doet, komt het toch goed, enz. Je vraagt je af of deze crimineel wel bestaat. Wat bij de meiden "onlogisch" wordt genoemd (lees: niet voor de hand liggend vlgs betreffende poster) hebben ze dus niet gedaan. Wat bij crimineel X onlogisch is, kan best toch logisch zijn, want hij is onbekend, slim, een mazzelkont en/of almachtig (corruptie). En als het niet "logisch" is, komt dat omdat het een crimineel is. Die doen vaak raar, en dan loopt het slecht af. Behalve in dit geval, want dit is the Criminal of the Gaps.

quote:
[..]

'Realisme' is toch niet het eerste woord dat in mij opkomt als ik dit topic lees.
De paar mensen die ik gevraagd heb om eens te kijken, konden hun ogen niet geloven, en hun commentaren waren niet mals. Ik vraag me af hoeveel anderen hier ook wel eens een IRL vriend, familielid of buurman mee laten kijken. En wat die dan zeggen.
pi_145763659
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:13 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Case closed?
ja, voor mij eigenlijk wel ! O H is het, en O H blijft het !
alleen het gepuzzel, ertussenin, van berg naar ziekenhuis
en, wat nog belangrijker is , wat ik intrigerend vind, is vanaf WANNEER de meiden in de picture kwamen van O H ?? Is dat vanaf 15 maart al ? Of ergens daarna ? En dan denk ik toch aan die 2 mannen uit Costa Rica....daar is het volgens mij mee begonnen....
pi_145763709
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:13 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Case closed?
Niet echt hè.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:42:06 #197
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145763841
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:23 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

en, wat nog belangrijker is , wat ik intrigerend vind, is vanaf WANNEER de meiden in de picture kwamen van O H ?? Is dat vanaf 15 maart al ? Of ergens daarna ? En dan denk ik toch aan die 2 mannen uit Costa Rica....daar is het volgens mij mee begonnen....
Die twee ........ mannen ........... uit ............ Costa Rica ...........

Familie ........... van die twee jongens ........... die naar Parijs gingen .............

Een OH ben je, en een OH blijf je. :7
pi_145763866
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef Lutalo het volgende:
Aanwijzing? Mensen zeuren aan je kop, en dan zeg je wat.
pi_145763890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:23 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Die mannen van wie de namen al op 13 april aan de politie zijn doorgegeven? Wat op 14 april al in de plaatselijke krant in Boquete stond?
pi_145764062
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Die tekst lijkt me niet van een psychopaat afkomstig.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 04:10:54 #201
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145764487
Meer nieuws:

- Er zijn sterke twijfels over de identificatie van de gevonden blauwe schoen. Daar is geen DNA-onderzoek op uitgevoerd, en hij lijkt niet op de schoenen die Kris op de foto's draagt.

http://www.melodijoadelit(...)videncias-de-la.html
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 05:49:41 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145764848
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 04:10 schreef Domnivoor het volgende:
Meer nieuws:

- Er zijn sterke twijfels over de identificatie van de gevonden blauwe schoen. Daar is geen DNA-onderzoek op uitgevoerd, en hij lijkt niet op de schoenen die Kris op de foto's draagt.

goh.
De schoenen die kris op fotos draagt zijn bruin.
Maar, de ouders zeggen het is een schoen van kris.
Dus of ze heeft een extra paar schoenen meegenomen op die hike.
Of iemand heeft de schoen er later neergelegd.
Of de ouders vergissen zich en de schoen is niet van kris.
pi_145765425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:14 schreef JustinCase het volgende:

[..]

In dit topic gebeurt, een half jaar verder, wordt ook gefantaseerd, dwz. scenario's bedacht. In veel daarvan komt ook een misdrijf voor. . Het gemeenschappelijke erin is iets dat doet denken het aan komen zetten met God, in discussies over schepping of evolutie. Wat niet of moeilijk verklaard kan worden, is door God, resp. door een boef gedaan. The criminal of the gaps, zeg maar. Daar komt God uit de hoge hoed als iets niet goed begrepen wordt, hier zijn dat criminelen. Met een niet onbelangrijk verschil: dat over het bestaan van criminelen geen twijfel bestaat.
Ik ben als F&L mod terughoudend met zulke vergelijkingen omdat ze me altijd en overal in het oog springen, maar 'criminal of the gaps' is inderdaad een prachtige manier om te beschrijven wat hier gebeurt. ^O^

quote:

Maar voor de rest is er veel hetzelfde: niemand heeft deze crimineel gezien. Hij heeft geen sporen achtergelaten. Zijn doel is onbekend. Hij is aan de ene kant buitengewoon slim, maakt bijvoorbeeld dwaalsporen alsof de meiden nog leven (soms mysterieuze), maar soms ook dom (veel te opvallend belschema), vouwt broekjes keurig op, enz. Kortom, zijn wegen zijn ondoorgrondelijk. Als hij dom doet, komt het toch goed, enz. Je vraagt je af of deze crimineel wel bestaat.
Wederom: net God. :D Vooral ook de manier waarop men hier reageert als je ook maar durft te suggereren dat deze God niet bestaat. Precies dezelfde verwijten: het is minachtend, respectloos, ga zo maar door.

quote:

[..]

De paar mensen die ik gevraagd heb om eens te kijken, konden hun ogen niet geloven, en hun commentaren waren niet mals. Ik vraag me af hoeveel anderen hier ook wel eens een IRL vriend, familielid of buurman mee laten kijken. En wat die dan zeggen.
*Steekt hand op*

Voor mensen die de cultuur in dit topic niet kennen en er vers binnen komen wandelen ziet het er allemaal heel surrealistisch uit.
pi_145765726
Daar heb je ze weer. De "ik ken iemand die" zwakkelingen die 'mensen' of the gaps opvoeren in een sneue poging om nog enige geloofwaardigheid toe te voegen aan hun kansloze verhaal.

Ik zal je vertellen ik bespreek dit topic elke avond met 10 forensisch experts, 20 rechercheurs en 30 psychiaters. En ze zeggen allemaal, echt a l l e m a a l, dat ik gelijk heb en dat jullie gek zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 08:46:05 ]
pi_145765837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:38 schreef 11en30 het volgende:
Daar heb je ze weer. De "ik ken iemand die" zwakkelingen die 'mensen' of the gaps opvoeren in een sneue poging om nog enige geloofwaardigheid toe te voegen aan hun kansloze verhaal.
Welk verhaal?

quote:

Ik zal je vertellen ik bespreek dit topic elke avond met 10 forensisch experts, 20 rechercheurs en 30 psychiaters. En ze zeggen allemaal, echt a l l e m a a l, dat ik gelijk heb en dat jullie gek zijn.
Argument from authority, ook een populaire. Bovendien... jij spreekt werkelijk 60 personen per dag? :D
pi_145766032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:12 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

overigens hebben de `daders ` met dit soort stukken huid te verspreiden, wel een zeer grote
gigantische BLUNDER gemaakt m.i.
En wat zegt het feit dat het tot een balletje opgerold was jou? Is dat misschien een aanwijzing dat het stukje 'mislukt' was voor OH (of verknipt voor een jas). Zoals een propje papier?
pi_145766122
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 04:10 schreef Domnivoor het volgende:
Meer nieuws:

Eindelijk, hebben ze bij gelezen op dit forum? Aangezien dat hier al vermeld werd toen de foto van Kris bij het bergbeekje gepubliceerd werd. :z
pi_145766126
Zo jammer dat de exacte locatie niet bekend is.
In één keer een dijbeen en bijbehorend onderbeen vinden: Dan zou je toch graag die locatie nader willen onderzoeken of er niet meer ligt.
Make my day!
pi_145766184
Wat zijn nu de concrete toetsbare aanwijzingen/aanleidingen voor een overlijden, anders dan een misdrijf?
pi_145766210
@JustinCase: Ik vraag me af hoeveel anderen hier ook wel eens een IRL vriend, familielid of buurman mee laten kijken. En wat die dan zeggen.

Ik ben zo'n familielid die uitgenodigd is, hier te komen kijken.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:17:37 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_145766267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:14 schreef Lutalo het volgende:
@JustinCase: Ik vraag me af hoeveel anderen hier ook wel eens een IRL vriend, familielid of buurman mee laten kijken. En wat die dan zeggen.

Jij kwam hier toch om Wim Dankbaar te verdedigen in de Vaatstra-zaak? Heb je de nieuwste ontwikkelingen al gelezen in dat topic. Leugen op leugen in het complotjeskamp.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_145766324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:14 schreef Lutalo het volgende:

Oh wow een echte. _O_ En wat zeg jij als je hier zo leest, als ik vragen mag?
pi_145766341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:12 schreef Lutalo het volgende:
Wat zijn nu de concrete toetsbare aanwijzingen/aanleidingen voor een overlijden, anders dan een misdrijf?
Dat zijn er heel veel. Je kunt niet door A, B en C uit te sluiten tot de conclusie komen dat het D was. Je kunt namelijk nooit weten of er niet nog een E, F, G en H bestaan.
pi_145767287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:46 schreef Perico het volgende:

[..]

De iPhone foto van Kris op de top is heel anders qua licht dan foto 499, terwijl het dezelfde setting is, in dezelfde richting.

Foto 500 vertoont een hele bewolkte hemel. Het lijkt er op of er foto's bij een eerste keer en terugkeer op de top zijn genomen. Maar dan heet de lezing: nee, de berg is een klimaatscheiding, dat is normaal (ook al ziet het er op 90% van de foto's op de top uniform hetzelfde uit naar links en naar rechts). Ondanks dat er aan de kant van Kris en Lisanne op 499 geen wolken zouden moeten zijn is het licht heel anders, maar dat ligt dan weer hier en hier en hier aan..

Dat is namelijk best vergezocht allemaal. Een logischere verklaring is, dat er veel tijd tussen die foto's zit. Dat is minder speculatief dan je in bochten wringen om de huidige tijdlijn te verklaren.
Foto 500 van Lisanne op de Mirador met een gehele bewolkte lucht is volgens mij genomen op de terugtocht. Altijd van overtuigd geweest.
pi_145767464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik denk dat het een symbool is voor het overlijden van K&L gemaakt door een psychopaat.

Te vergelijken met een rouwboeket.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:41:42 #216
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145767963
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:02 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En wat zegt het feit dat het tot een balletje opgerold was jou? Is dat misschien een aanwijzing dat het stukje 'mislukt' was voor OH (of verknipt voor een jas). Zoals een propje papier?
`?
ik heb de nlse vertaling gelezen maar dat er niet in gezien
pi_145769088
Heeft iemand een link, een overzicht of foto's wat er zoal allemaal te zien is op de Pianista?
pi_145770258
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:59 schreef RetRy32 het volgende:
Gaan jullie nog meeten?
7 november is de volgende meeting. Meeting is in Utrecht (Cafe Oudaen, naast CS). Iedereen welkom!
In ieder geval aanwezig:
- Domnivoor
- Agter
- Poolbal (DM mij als je ook komt)

Vorige meeting bestond uit elkaar leren kennen, biertjes drinken en natuurlijk praten over de zaak.
pi_145770290
quote:
Verdacht stukje. Dat NOS Colombia weggelaten heeft uit het rijtje Pakistan, India, Colombia en China.
pi_145770383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk dat het een symbool is voor het overlijden van K&L gemaakt door een psychopaat.

Te vergelijken met een rouwboeket.
Een rouwende psychopaat? Waarom? Omdat zijn 'voorraad' op is?
pi_145770392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:00 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Verdacht stukje. Dat NOS Colombia weggelaten heeft uit het rijtje Pakistan, India, Colombia en China.
Viel mij ook op.
pi_145770414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:04 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Een rouwende psychopaat? Waarom? Omdat zijn 'voorraad' op is?
Psychopaten zijn immers niet te volgen.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:05:28 #225
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145772158
De orgaanverhaalpushers verzuimen onderscheid te maken tussen orgaanhandel en orgaanroof. Orgaanhandel gebeurt doorgaans op vrijwillige of semi-vrijwillige basis ('gedwongen door de omstandigheden'). De donor behoudt zijn leven en zijn vrijheid. In sommige landen was het zelfs legaal om je organen (meestal de nier) te verkopen, maar door druk uit het buitenland is dat nu bijna overal strafbaar gesteld.
Orgaanroof is uiterst zeldzaam. Daarbij moet onderscheid worden gemaakt tussen het illegaal oogsten van organen bij recent overledenen die niet door toedoen van de rover zijn overleden (maar b.v. door ongeval of ziekte), en het 'bewerken' van gezonde slachtoffers die doelwit zijn van de rover.
Voor zover de verhalen die hier worden opgedist waar zijn, betreffen ze meestal orgaanhandel, niet orgaanroof.
Ik heb ook het idee dat de orgaanverhaalpushers zich niet bewust zijn van de gecompliceerdheid van een geslaagde orgaantransplantatie. Verwijderen, intact houden en inplanten zijn specialismen die grote vakkennis vereisen, en daarnaast natuurlijk een goed geoutilleerde operatiekamer.
Wat de orgaanhandel op vrijwillige basis in dit topic doet is me een raadsel. We mogen ervan uitgaan dat K&L niet naar Panama zijn gekomen om in de rimboe tegen betaling hun organen af te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorraay op 21-10-2014 13:10:43 ]
pi_145772426
Wat betekent de "5"? Wat is de boodschap van de psycho?

Wat meteen opvalt in de google zoekresultaten is een link naar religie. God, Jehova. Bronnen van inspiratie voor vele psycho's.

http://www.ridingthebeast.com/numbers/nu5.php

> vergelijk deze betekenissen met
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Grijzemassa het volgende:

SPOILER
The number 5 is a characteristic of the man. First, according to the Cabal, it is the number of the perfect Man (got rid from his animal side). According to the Bible, it is the symbol of the Man-God by the five wounds of the Christ on cross (for this reason, it is also considered as the number of the grace).
> God spoke to me several days ago and told me he had selected me to sit at his right hand during these times of trouble. Without me, he said, he would not be able to manage what lies ahead.

But it is also associated to the man in general (2 + 3) having an unstable character of duality, 2, in spite of his divinity
> Some might think I am egocentric and selfish for taking on the responsibility of saving our dying planet, but what else would everyone expect from someone who has ideas as great as mine?
> i spent my "vacation" in a state hospital(which i cleverly placed myself in to get out of jail), i was diagnosed with bi-polar disorder. bi-polar is synonymous with manic-depression.

Being the sum or rather the union of the first female number and the first male number
> GOD has given ME the gift of pansexuality.
Buffalo Bill, de man die vrouwenhuid aantrekt

etc etc etc, brrr brrr brrr

Of is het een direkte verwijzing naar de muggenolie jungle oil waar alle betekenissen van "5" TOEVALLIG in samenkomen?

http://www.biblestudy.org(...)bers-in-bible/5.html

The Holy anointing oil (Exodus 30:23 - 25), the ingredients of which were given directly by God, was used to consecrate the furniture of the tabernacle. It was comprised of five parts, for it was a revelation of pure grace. The proportion of spices used in making the oil were a multiple of five, which then had a hin of olive oil added to it.
Pure Myrrh, 500 shekels
Sweet cinnamon, 250 shekels
Sweet calamus, 250 shekels
Cassia, 500 shekels

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 13:21:30 ]
pi_145772614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Psychopaten zijn immers niet te volgen.
Goed, we zijn eruit: een gek heeft het gedaan. Waarom, wat hij ervoor deed of erna, hoeft allemaal niet verklaard te worden, want het was een gek. Gods wegen zijn ondoorgrondelijker, maar de gek is een goede tweede. De hollywood-gek dan. De B-film-gek voldoet het beste, die kan schizofreen, bipolair en psychopaat tegelijk zijn. En zo eentje schijnt er in Boquete te wonen, las ik hier 1 of 2 dagen geleden. Dus ja, die B-film-gek zal het wel gedaan hebben.
pi_145772933
In de Volkskrant "een fatale wandeling" die ook bij mij al tijden bekend is maar in mn gedachte was weggeebt staat heel duidelijk dat de meiden samen met Eileen op dinsdagochtend 1 april ! de excursies boekten voor 2 april aardbeienfarm en 5 april Baru.

Dat zal wel de reden zijn geweest dat Feliciano bij de taalschool was in de ochtend van 1 april om de excursies op te nemen.
En niet al op 31 maart zoals in de OP staat. :N

https://blendle.nl/i/de-v(...)vkn-20140628-3339225
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:35:43 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145773154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:14 schreef 11en30 het volgende:
Wat betekent de "5"? Wat is de boodschap van de psycho?

[ afbeelding ]

Wat meteen opvalt in de google zoekresultaten is een link naar religie. God, Jehova. Bronnen van inspiratie voor vele psycho's.

http://www.ridingthebeast.com/numbers/nu5.php

> vergelijk deze betekenissen met

[..]

The number 5 is a characteristic of the man. First, according to the Cabal, it is the number of the perfect Man (got rid from his animal side). According to the Bible, it is the symbol of the Man-God by the five wounds of the Christ on cross (for this reason, it is also considered as the number of the grace).
> God spoke to me several days ago and told me he had selected me to sit at his right hand during these times of trouble. Without me, he said, he would not be able to manage what lies ahead.

But it is also associated to the man in general (2 + 3) having an unstable character of duality, 2, in spite of his divinity
> Some might think I am egocentric and selfish for taking on the responsibility of saving our dying planet, but what else would everyone expect from someone who has ideas as great as mine?
> i spent my "vacation" in a state hospital(which i cleverly placed myself in to get out of jail), i was diagnosed with bi-polar disorder. bi-polar is synonymous with manic-depression.

Being the sum or rather the union of the first female number and the first male number
> GOD has given ME the gift of pansexuality.
Buffalo Bill, de man die vrouwenhuid aantrekt

etc etc etc, brrr brrr brrr

Of is het een direkte verwijzing naar de muggenolie jungle oil waar alle betekenissen van "5" TOEVALLIG in samenkomen?

http://www.biblestudy.org(...)bers-in-bible/5.html

The Holy anointing oil (Exodus 30:23 - 25), the ingredients of which were given directly by God, was used to consecrate the furniture of the tabernacle. It was comprised of five parts, for it was a revelation of pure grace. The proportion of spices used in making the oil were a multiple of five, which then had a hin of olive oil added to it.
Pure Myrrh, 500 shekels
Sweet cinnamon, 250 shekels
Sweet calamus, 250 shekels
Cassia, 500 shekels
niet gek, het gaat ook om fotonummer 550
pi_145773229
quote:
Ik heb helemaal geen verhaal. De 'criminal of the gaps' voer ik nou juist niet op, ik noem 'm alleen zo. Vanwege de parallellen: niet verklaarbaar ('logisch') dat bliksem ontstaat? -> God (Thor). Een Viking vroeg niet of het voor zo'n god wel logisch is om met zijn hamer op de wolken te slaan. Behalve Wiki misschien, maar die werd dan terecht gewezen: het is raar volk, die goden.
quote:
In mijn paviljoen zijn we ook allemaal dokter. Maar niemand is psychopaat, volgens die ene dokter die er alleen overdag is. En hij kan het weten, want hij is de enige die meteen toegeeft dat we allemaal dokter zijn. De rest is volgens mij niet goed snik.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:43:10 #231
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145773427
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:38 schreef Molurus het volgende:
Je kunt natuurlijk jaren resources blijven besteden aan het zoeken naar sporen of clues. Feit blijft dat:

a) met zekerheid vaststaat dat ze zijn overleden, en
b) er geen aanleiding is om te denken dat er sprake was van een misdrijf.

En dan kan ik me voorstellen dat men die resources liever besteedt aan andere zaken. Wellicht niet wat de mensen in dit topic of de families van K&L willen horen, maar dat is over het algemeen wel hoe dat gaat.
In essentie ben ik het daar mee eens. Nauwkeurigheidshalve zou ik deze punten wel als volgt aanpassen:

Feit blijft dat:

a) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vaststaat dat ze zijn overleden, en

b) er nog geen aanleiding is om te denken dat er sprake was van een misdrijf.

---
Ad a) Het is namelijk mogelijk te leven zonder been.

Ad b) Het is niet uit te sluiten dat bij zorgvuldig en uitgebreid onderzoek er alsnog aanwijzingen voor een misdrijf gevonden worden.
pi_145773617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 11:23 schreef jackie12 het volgende:
Heeft iemand een link, een overzicht of foto's wat er zoal allemaal te zien is op de Pianista?
vond nog een filmpje gevonden jammer dat het beeld niet zo goed is. Maar ook hier zie je duidelijk dat men heel ver met de auto zou kunnen komen.
pi_145773653
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

niet gek, het gaat ook om fotonummer 550
Dus dat verklaart de zwarte foto's. Maar waarom heeft die gek dan niet even doorgeklikt tot hij bij 555 was? Een stuk bijbelser getal. En als je dan toch bezig bent, 666 ook maar. O ja, het is een gek, dus die wordt opeens heel lui. Heeft ook een beroerd handschrift bij het schrijven van het cijfer 5, doet dat met een zwart goedje (met z'n vinger of zo), vlak naast een vage vlek van datzelfde goedje. Waarvan er nog een stuk of wat zijn op diezelfde steen. Of daar stond iets dat hij heeft uitgeveegd. Schrijft bovendien nogal klein.
pi_145773776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In essentie ben ik het daar mee eens. Nauwkeurigheidshalve zou ik deze punten wel als volgt aanpassen:

Feit blijft dat:

a) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vaststaat dat ze zijn overleden, en

b) er nog geen aanleiding is om te denken dat er sprake was van een misdrijf.

---
Ad a) Het is namelijk mogelijk te leven zonder been.

Ad b) Het is niet uit te sluiten dat bij zorgvuldig en uitgebreid onderzoek er alsnog aanwijzingen voor een misdrijf gevonden worden.
Sinds Descartes weten we dat er niet zoiets bestaat als 100% zekerheid. Daarom stellen we in de praktijk 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' gelijk aan zekerheid. ;)

100% zekerheid ten aanzien van deze twee punten kan eenvoudig nooit worden bereikt, dus waarom zouden we daar dan naar streven?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:54:37 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145773831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dus dat verklaart de zwarte foto's. Maar waarom heeft die gek dan niet even doorgeklikt tot hij bij 555 was? Een stuk bijbelser getal. En als je dan toch bezig bent, 666 ook maar. O ja, het is een gek, dus die wordt opeens heel lui. Heeft ook een beroerd handschrift bij het schrijven van het cijfer 5, doet dat met een zwart goedje (met z'n vinger of zo), vlak naast een vage vlek van datzelfde goedje. Waarvan er nog een stuk of wat zijn op diezelfde steen. Of daar stond iets dat hij heeft uitgeveegd. Schrijft bovendien nogal klein.
nou, foto 555 is uiteraard de 3e niet zwarte foto en die krijgen wij ook niet te zien...
pi_145774079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Heeft ook een beroerd handschrift bij het schrijven van het cijfer 5, doet dat met een zwart goedje (met z'n vinger of zo), vlak naast een vage vlek van datzelfde goedje. Waarvan er nog een stuk of wat zijn op diezelfde steen. Of daar stond iets dat hij heeft uitgeveegd. Schrijft bovendien nogal klein.
Dat goedje is as van een vuurtje waar de overgebleven snipper schroeiranden van heeft.

En hoezo klein? Als je Danyoromijn moet geloven is die juist heel groot. Er kunnen er maar 5 van in een rode boodschappentas. Bij meer scheurt het hengsel kapot.
pi_145774127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:49 schreef ToniB het volgende:

[..]

vond nog een filmpje gevonden jammer dat het beeld niet zo goed is. Maar ook hier zie je duidelijk dat men heel ver met de auto zou kunnen komen.
Ik las zelfs ergens dat je tot 20 min lopen onder de mirador kunt komen met een 4x4.
pi_145774338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:49 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ook duidelijk dat foto 542 langs de rand van een met puin verharde weg voor auto's gemaakt is op een hoge steile oever langs een rivier. Zulke aangelegde wegen zijn er niet diep in het regenwoud. Kortom, het zoveelste bewijs dat mijn lokatie klopt.
pi_145774403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik las zelfs ergens dat je tot 20 min lopen onder de mirador kunt komen met een 4x4.
Wat betekent dat voor de planning, stel dat ze een lift hebben gehad?
pi_145774646
wat ik mij ook afvraag is of de meiden in 1 ruk zijn doorgelopen naar de 1e Q en daarna.....is er rekening gehouden met pauzes bij het berekenen van alles hier?
pi_145774691
Het wordt steeds erger hier..
pi_145774812
Dat is toch de fotocollage van Mata, die in La Estrella staat?
Dat is wel een stunt! :)
http://laestrella.com.pa/(...)as-fiscalia/23814803
pi_145774924
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wat betekent dat voor de planning, stel dat ze een lift hebben gehad?
Als je even terugleest dan zie je dat in de Volkskrant stond dat Feliciano op 1 april bij de taalschool was om de excursies van 2 en 5 april op te nemen.
Het verhaal dat hij de 1 zag liggen in een hangmat en de ander kijkend op een kaart is dan in mijn ogen gelul. (mits de Volkskrant klopt)
Hij sprak ze gewoon samen met Eileen over de excursies die ze aan het plannen waren.

Mijn hypothese dat hij ze dus een lift gaf of gewoon hun gids was voor die dag wordt daarmee voor mij nog aannemelijker dan dat het al was.
pi_145774946
Als de 5 een direkte verwijzing naar muggenolie voorstelt. Dan kan het takje een extra hint zijn voor wie dat niet begrijpt. Een soort bonus voor de zekerheid. En als die psycho website is gemaakt door een andere psycho met een connectie naar Thailand die de psycho met een connectie naar muggen probeert te framen, dan zijn we er. Dan is het mystery bij deze dus gewoon keihard opgelost.
pi_145775153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:22 schreef 11en30 het volgende:
Als de 5 een direkte verwijzing naar muggenolie voorstelt. Dan kan het takje een extra hint zijn voor wie dat niet begrijpt. Een soort bonus voor de zekerheid. En als die psycho website is gemaakt door een andere psycho met een connectie naar Thailand die de psycho met een connectie naar muggen probeert te framen, dan zijn we er. Dan is het mystery bij deze dus gewoon keihard opgelost.
* Molurus kijkt geshockeerd

:o
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:30:14 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145775235
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

om vervolgens weer heel hard weg te rennen zeker
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:37:07 #247
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145775435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:18 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat is toch de fotocollage van Mata, die in La Estrella staat?
Dat is wel een stunt! :)
Inderdaad, onder de foto gepresenteerd als "Vrijwilligersgroep".
pi_145775638
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:46 schreef Perico het volgende:

[..]

Het licht ziet er op de foto's anders uit: hardere contrasten op 499 dan op 500. Of dat ook in het echt zo was, is de vraag. Ik heb het zelfs met mijn spiegelreflex wel eens, dat er zonder aanwijsbare reden ineens een veel zachtere tussen zit. Of zelfs duidelijk kleurverschil, zonder dat het licht veranderd is. Op de stand (bijna) volautomaat. Jij hebt waarschijnlijk meer verstand van camera's dan ik, en misschien heb jij het juist daarom niet (bewuster kiezen van belichting, lens in de schaduw houden enz?). Bij meerdere keren op de knop drukken, stelt de automaat zich elke keer opnieuw in, o.a. de witbalans. Met een burst misschien niet, maar dan zit er minder dan 6 seconden tussen opvolgende beelden.

Toni-B heeft een redelijk overtuigende montage gemaakt, waar dat "geheel bewolkt" en "bijna onbedekt" helemaal niet zo vreemd overkomt. En ik hoef mijn laptop maar wat te kantelen, en de contrasten worden vrijwel even hard op beide Canon Powershot foto's. Dus met software moet dat helemaal lukken. Alleen weet je dan niet of je iets corrigeert, of juist vervalst, en op een laptop is dat bovendien geen pretje. Met Gimp, dat ik niet ken. Schaduwrichting is nauwelijks te zien, maar lijkt op 499 en 500 overeen te komen.

Dan foto 499 en de overeenkomstige iPhone foto: die komen sterk overeen, als je je niet in de luren laat leggen (het zijn verschillende camera's). Als de donkere van de bergen op de achtergrond schaduwen zijn, dan zijn die foto's op vrijwel dezelfde tijd van de dag genomen. Verschillende dagen kan, maar dan klokslag dezelfde tijd. Ook de natuur is geen spat veranderd, de blaadjes en takjes die op beide foto's staan, allemaal in dezelfde positie. Voorzover vergelijkbaar, want Lisanne heeft van iets grotere hoogte een foto van Kris gemaakt dan omgekeerd, en stond ook niet op exact dezelfde plek. De lucht heeft dezelfde heiïgheid op dezelfde plek (iets boven de horizon) en zelfs de wolk komt genoeg overeen om dezelfde te zijn als op de Canon, maar net iets later.

Daarbij is het nogal "ondoorgrondelijk", om te gaan manipuleren met de tijd, en dan uitgerekend 6 seconden verschil aan te brengen. Daar had ik dan toch een paar minuten van gemaakt. Zeker als ik de dorpsgek van Boquete was, anders komen ze bij mij uit: vernuftig en dom tegelijk. Maar ja, dan redeneerde ik niet zo, dus hij kan het toch geweest zijn. Moet 'ie wel opnieuw het bos in, nog voordat er een zoek-actie komt. Dus vooraf van die actie op de hoogte zijn, want als hij dat te vroeg doet, pikt iemand misschien de camera in. En dan is alles voor niets geweest.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:43:04 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_145775640
Let men ook even op de topicpointers? Danku :)
pi_145775668
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
Wat bedoel je?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:51:06 #251
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145775926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
Kan ik ergens op Fok! vinden of, en zo ja op wie, pointer #2 op dit moment van toepassing is? :)
pi_145775954
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welkom in BNW. :7
pi_145776042
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

om vervolgens weer heel hard weg te rennen zeker
Tuurlijk
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:57:11 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145776140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tuurlijk [ afbeelding ]
en anders gewoon negeren
pi_145776342
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou, foto 555 is uiteraard de 3e niet zwarte foto en die krijgen wij ook niet te zien...
Is dat zo? Ik vroeg me namelijk af of daar iets mee is: te persoonlijk, te (vul maar in), of interessant voor recherchewerk, en daarom achtergehouden? Wat zou kunnen, als het inderdaad een psychopaten-foto is (N.B, en serieus: die dorpgek van Boquete lijkt aan zijn tekst te zien niet op een psychopaat, wat de expats er ook over vertellen).
pi_145776530
nog een filmpje van op de top.
(url%3A%20https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DwVx2_AI5DQ8)
pi_145776636
Dankzij onwaarschijnlijk goed speurwerk weten we waar de nachtfoto's gemaakt zijn.
Het is nu ook heel simpel checken wie ze gemaakt heeft dankzij de handtekening "5".

Vul een naam in en klik op bereken het numerologische getal.

SPOILER
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:11:11 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145776722
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:02 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik vroeg me namelijk af of daar iets mee is: te persoonlijk, te (vul maar in), of interessant voor recherchewerk, en daarom achtergehouden? Wat zou kunnen, als het inderdaad een psychopaten-foto is (N.B, en serieus: die dorpgek van Boquete lijkt aan zijn tekst te zien niet op een psychopaat, wat de expats er ook over vertellen).
Geen idee.

En van dat laatste heb ik geen kennis, maar hoe dan ook, ik denk dat ik die man liever niet tegen zou komen en al helemaal niet tijdens een hike in hotpants op t pianistapad.
pi_145777117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:06 schreef ToniB het volgende:
nog een filmpje van op de top.
(url%3A%20https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DwVx2_AI5DQ8)
"'t is koud, nat en hoog" zegt ie. Vanaf welke dag was het zulk slecht weer in april?
pi_145777144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:08 schreef 11en30 het volgende:
Dankzij onwaarschijnlijk goed speurwerk weten we waar de nachtfoto's gemaakt zijn.
Het is nu ook heel simpel checken wie ze gemaakt heeft dankzij de handtekening "5".

Vul een naam in en klik op bereken het numerologische getal.

SPOILER
:-) meneer Koekkoek met 2 'k's in het midden? :-)
pi_145777164
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tuurlijk [ afbeelding ]
Een antwoord op je vraag wat voor resultaat een topic als dit tot nu toe opgeleverd heeft.

Dank zij de inzet en fotocollage van een user van dit topic en van ws. Ben je weer wakker?
pi_145777220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:20 schreef Lutalo het volgende:

[..]

:-) meneer Koekkoek met 2 'k's in het midden? :-)
Nee die niet. Wel "dorpsgek" :7 Toevallig.

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 15:28:35 ]
pi_145777237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:21 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Een antwoord op je vraag wat voor resultaat een topic als dit tot nu toe opgeleverd heeft.

Dank zij de inzet en fotocollage van een user van dit topic en van ws. Ben je weer wakker?
Er is in een nieuwsartikel een collage gebruikt van een fokker? Geweldige bijdrage aan het onderzoek hoor. _O-
pi_145777274
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is in een nieuwsartikel een collage gebruikt van een fokker? Geweldige bijdrage aan het onderzoek hoor. _O-
Zit je nou weer een user af te zeiken? :|W
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:24:31 #265
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145777277
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:43 schreef JustinCase het volgende:
Daarbij is het nogal "ondoorgrondelijk", om te gaan manipuleren met de tijd, en dan uitgerekend 6 seconden verschil aan te brengen. Daar had ik dan toch een paar minuten van gemaakt.
Ik kan goed leven met alle te berde gebrachte punten in je lange post, maar mijn insteek was meer van:

Vaker wordt er hier gehamerd op, de simpelste verklaring kan de beste zijn en 'misdrijfgelovers' wringen zich in bochten, dan is er sprake van iemand die een geheugenkaart manipuleert en botten koel bewaar en plant...

Maar in het geval van de foto's op de Mirador, moeten de 'verdwalers' juist een heleboel aannames doen.. dat ondanks dat op het leeuwendeel van de foto's de hemel links en rechts vaak hetzelfde is op de top, dat nu niet is.. en dat zes seconden tijdsverschil, met gladstrijken van kleding, verandering van locatie etc. prima kan... en anders is het wel de schuld van de camera..

En zo zijn er nog wat meer dingen. Natuurlijk kan het allemaal waar zijn, maar dus in dit geval is er een reeks meer ingewikkelde verklaringen nodig om de tijdlijn overeind te houden.
pi_145777297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:19 schreef 11en30 het volgende:

[..]

"'t is koud, nat en hoog" zegt ie. Vanaf welke dag was het zulk slecht weer in april?
geloof dat het 4 april begon te regenen.
Wat mij verder opvalt is dat hij er 2.5 uur over heeft gedaan om boven te komen!
pi_145777315
quote:
[..]

Niet alleen is de collage gebruikt maar is ook de aanleiding voor verder onderzoek naar de schoen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Grijzemassa op 21-10-2014 15:55:18 ]
pi_145777326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zit je nou weer een user af te zeiken? :|W
Nee, ik zeik het idee dat dit topic bijdraagt aan het onderzoek af.
pi_145777352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:25 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Niet alleen is de collage gebruikt maar is ook de aanleiding voor verder onderzoek naar de schoen.
Mijn spaans is niet meer wat het is geweest. Is dat wat daar staat?
pi_145777369
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij kwam hier toch om Wim Dankbaar te verdedigen in de Vaatstra-zaak? Heb je de nieuwste ontwikkelingen al gelezen in dat topic. Leugen op leugen.
Ja ik heb de nieuwste ontwikkelingen gelezen.
Nee, ik kwam op FOK om over (het boek) de 'zaak' Marianne Vaatstra te lezen en posten.
Een 'zaak' waarbij (op FOK in elk geval) veel te veel gefocust wordt op Wim Dankbaar.

Pas veel later ben ik gaan lezen en posten op dit (K en L) topic.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:28:54 #271
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145777445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:08 schreef Molurus het volgende:
*Steekt hand op*

Voor mensen die de cultuur in dit topic niet kennen en er vers binnen komen wandelen ziet het er allemaal heel surrealistisch uit.
We weten het nu wel, Molurus. Jij komt aapjes kijken en dan spreek je vanaf je radioactieve wolk als een zesderangs onheilsprofeet het in jouw ogen zieke gepeupel toe.

Je krijgt alleen de stok, met wie je ons wilt slaan, steeds zelf in je tronie terug, als het geschenk, dat maar blijft geven.
pi_145777470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:28 schreef Perico het volgende:

[..]

We weten het nu wel, Molurus. Jij komt aapjes kijken en dan spreek je vanaf je radioactieve wolk als een zesderangs onheilsprofeet het in jouw ogen zieke gepeupel toe.

Je krijgt alleen de stok, met wie je ons wilt slaan, steeds zelf in je tronie terug, als het geschenk, dat maar blijft geven.
En dan beweert men dat ik mensen afzeik. }:|
pi_145777482
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn spaans is niet meer wat het is geweest. Is dat wat daar staat?
Dat is de pest als je alles niet echt volgt maar alleen langskomt om te (ver)oordelen.
Je zou het eerdere artikel in La Estrella moeten lezen waarin de schoen en de vragen daaromtrent
beschreven werden nav de bevindingen op ws
pi_145777550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn er heel veel. Je kunt niet door A, B en C uit te sluiten tot de conclusie komen dat het D was. Je kunt namelijk nooit weten of er niet nog een E, F, G en H bestaan.
Wat moet ik met het alfabet?

Er zijn dus veel aanwijzingen voor "een overlijden, anders dan een misdrijf."

Oké, welke zijn dat?
pi_145777626
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is de pest als je alles niet echt volgt maar alleen langskomt om te (ver)oordelen.
Je zou het eerdere artikel in La Estrella moeten lezen waarin de schoen en de vragen daaromtrent
beschreven werden nav de bevindingen op ws
Is La Estrella een spreekbuis voor de onderzoekers? Anders zie ik eerlijk gezegd niet waarom ik me zou moeten interesseren voor wat een internet nieuwssite te melden heeft.
pi_145777653
Ik zie....zie jij het nu ook?
pi_145777672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:31 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Wat moet ik met het alfabet?

Er zijn dus veel aanwijzingen voor "een overlijden, anders dan een misdrijf."

Oké, welke zijn dat?
Sorry, wat ik bedoelde te zeggen is dat er heel veel mogelijkheden zijn. Er is niets dat in welke specifieke richting dan ook wijst.

Vragen naar aanwijzingen voor iets anders dan een misdrijf, constateren dat die er niet zijn, om vervolgens te zeggen 'aha! een misdrijf' is gewoon een denkfout.
pi_145777709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is La Estrella een spreekbuis voor de onderzoekers? Anders zie ik eerlijk gezegd niet waarom ik me zou moeten interesseren voor wat een internet nieuwssite te melden heeft.
Je vroeg om resultaat, dat heb je nu. Het staat trouwens in diverse nieuwsbronnen in Panama maar gezien je overduidelijke desinteresse neem ik niet de moeite om links te plaatsen. Je kan het vrijwel zeker binnenkort ook wel in de Nederlandse kranten lezen.
pi_145777783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:36 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Je vroeg om resultaat, dat heb je nu.
Ik betwijfelde de waarde van dit topic voor het onderzoek, niets meer niets minder.

quote:

Het staat trouwens in diverse nieuwsbronnen in Panama maar gezien je overduidelijke desinteresse neem ik niet de moeite om links te plaatsen. Je kan het vrijwel zeker binnenkort ook wel in de Nederlandse kranten lezen.
Dit toontje begint me inmiddels wel behoorlijk tegen te staan.
pi_145777791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Oh wow een echte. _O_ En wat zeg jij als je hier zo leest, als ik vragen mag?
Dat er veel mensen zijn die moeite doen bepaalde zaken uit te pluizen.
Dat de diverse, verschillende, inzichten/denkwijzes je hersencellen aan het werk zetten.
Dat niets bij voorbaat al uit te sluiten/te verwerpen is.
pi_145777831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:23 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee die niet. Wel "dorpsgek" :7 Toevallig.
Een vader zal z'n zoon verdedigen.
pi_145777850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik betwijfelde de waarde van dit topic voor het onderzoek, niets meer niets minder.

[..]

Dit toontje begint me inmiddels wel behoorlijk tegen te staan.
Wat vervelend voor je.
pi_145778002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:39 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat vervelend voor je.
Kennelijk is dat hoe dat werkt hier, als je kritiek hebt op de gangbare ideeen dan krijg je allerlei soorten stront naar je hoofd.

Ik denk niet dat dat iemand overtuigt, maar goed... doe wat je niet laten kunt. Ik laat me er zeker niet door tegenhouden. :P
pi_145778034
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:35 schreef Molurus het volgende:

[..]
Sorry, wat ik bedoelde te zeggen is dat er heel veel mogelijkheden zijn.
Er is niets dat in welke specifieke richting dan ook wijst.
Oké dankjewel.
Dat vind ik realistischer om te zeggen dan alleen 'er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf'.

(Dit bedoel ik in het algemeen, niet persee -alleen- voor jou)
pi_145778117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:34 schreef ToniB het volgende:
Ik zie....zie jij het nu ook?
[ afbeelding ]
Zaklamp of stok of zoiets in de hand. Rugzak zie ik op mijn 'eigen' foto op mijn laptop niet (duidelijk).
De andere mensfiguur zie ik niet (niet op 'mijn' foto op mijn laptop)
pi_145778120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:44 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Oké dankjewel.
Dat vind ik realistischer om te zeggen dan alleen 'er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf'.

Het gaat hier vrijwel uitsluitend over vermeende misdrijven, vandaar dat ik dat specifiek benoem.
pi_145778125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kennelijk is dat hoe dat werkt hier, als je kritiek hebt op de gangbare ideeen dan krijg je allerlei soorten stront naar je hoofd.

Ik denk niet dat dat iemand overtuigt, maar goed... doe wat je niet laten kunt. Ik laat me er zeker niet door tegenhouden. :P
That's the spirit, geldt voor alle users op dit topic. Ondank alle stront die naar ons gegooid wordt gaan we gewoon door
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:47:46 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145778177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

nee? Ik ben normaal op jou in gegaan, maar je hebt niet de moeite genomen om op mijn laatste twee berichten aan jou (die op de eerste pagina) te reageren. Hoeft ook niet hoor, maar lekker makkelijk praten, in jouw straatje, en als het niet meer past negeren.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:50:22 #289
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145778277
quote:

[..]

Je vroeg om resultaat, dat heb je nu. Het staat trouwens in diverse nieuwsbronnen in Panama maar gezien je overduidelijke desinteresse neem ik niet de moeite om links te plaatsen. Je kan het vrijwel zeker binnenkort ook wel in de Nederlandse kranten lezen.
Bespaar je de moeite, het zal nooit goed genoeg zijn.
pi_145778310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee? Ik ben normaal op jou in gegaan, maar je hebt niet de moeite genomen om op mijn laatste twee berichten aan jou (die op de eerste pagina) te reageren. Hoeft ook niet hoor, maar lekker makkelijk praten, in jouw straatje, en als het niet meer past negeren.
Het zou zomaar kunnen dat ik een goed bedoelde inhoudelijke post van je heb gemist. In dat geval was dat zeker niet met opzet.

Ik constateer dat mijn kritiek me nogal wordt kwalijk genomen en (ten onrechte) wordt uitgelegd als minachting van personen.
pi_145778332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite, het zal nooit goed genoeg zijn.
Welja, doe lekker met met de ad homs. Ik kijk anders later wel naar je inhoudelijke posts, ik heb daar ineens geen zin meer in.
pi_145778553
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, lees al een paar weken met jullie mee en vind het boeiend.

Ik heb het artikel gisteren nog eens heel goed gelezen, over de huid van Lisanne. De vondst zag er uit als een rond aarden balletje. Bij het forensisch onderzoek zag men pas dat het huid was toen men het ging uitrollen. De schrijfster van het artikel vraagt zich af waarom het aarden balletje werd opgeraapt, hoe wist de vinder dat het iets met de zaak te maken had ?

En ook nog : “Tijdens het ontbindingsproces kan huid die ronde vorm niet krijgen. Het is alsof het in een zak heeft gezeten heeft of in een soort vat met afgeronde vorm, dat het ergens in werd opgeslagen”

Bron: http://www.melodijoadelit(...)anipulada-segun.html

Ik krijg toch heel sterk het gevoel dat ze beiden omgebracht werden.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:57:29 #293
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145778590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welja, doe lekker met met de ad homs. Ik kijk anders later wel naar je inhoudelijke posts, ik heb daar ineens geen zin meer in.
nou, dat is toevallig.
Ik verwacht opeens geen reactie meer.

Nou staat er nota bene een artikel in de krant, dat er getwijfeld wordt aan de schoen van kris, wat wij hier al een tijdje doen, althans wij...bijna iedereen hier. En nu blijkt dat er toch wat slordig onderzoek is gedaan, geen dna gecheckt in elk geval. En op de fotos draagt kris dus duidelijk andere schoenen dan de schoen 'van kris' die gevonden is.
Door dit forum en of het ws forum kijkt men nu nog eens naar die schoen.
Het blijkt dat het onderzoek erg slordig wordt gedaan. Daarmee wordt de kans groter dat ideeen op een forum toch niet allang zijn onderzocht door instanties. En dat blijkt dus uit oa dit voorbeeld.

Maar dan nog schuif je dat aan de kant, waarom? Niet goed genoeg? Wat is dan wel goed genoeg?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:00:16 #294
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145778698
En het is ook nog steeds niet precies duidelijk wat Arrocha bedoelde met het lijkt alsof er bewijsmateriaal expres is neergelegd. Waar doelde hij op...
pi_145778715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:56 schreef Jetson het volgende:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, lees al een paar weken met jullie mee en vind het boeiend.

Ik heb het artikel gisteren nog eens heel goed gelezen, over de huid van Lisanne. De vondst zag er uit als een rond aarden balletje. Bij het forensisch onderzoek zag men pas dat het huid was toen men het ging uitrollen. De schrijfster van het artikel vraagt zich af waarom het aarden balletje werd opgeraapt, hoe wist de vinder dat het iets met de zaak te maken had ?

En ook nog : “Tijdens het ontbindingsproces kan huid die ronde vorm niet krijgen. Het is alsof het in een zak heeft gezeten heeft of in een soort vat met afgeronde vorm, dat het ergens in werd opgeslagen”

Bron: http://www.melodijoadelit(...)anipulada-segun.html

Ik krijg toch heel sterk het gevoel dat ze beiden omgebracht werden.
Die indruk hebben hier velen en ik ook. Welkom trouwens ;)
pi_145778789
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:24 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik kan goed leven met alle te berde gebrachte punten in je lange post, maar mijn insteek was meer van:

Vaker wordt er hier gehamerd op, de simpelste verklaring kan de beste zijn en 'misdrijfgelovers' wringen zich in bochten, dan is er sprake van iemand die een geheugenkaart manipuleert en botten koel bewaar en plant...
Die simpelheid is een schijn-simpelheid. "Iemand die" is op zich nog redelijk simpel (zulks i.t.t. een god of een alien), maar als die iemand vervolgens zulke ingewikkelde dingen doet, wordt het er alles behalve simpel van. En met die kleurverschillen heb ik geen behoefte om ze te verklaren, zoals m.n. Steiner (of zo) zo ongeveer eiste, want voor mij zijn ze een bijna alledaags verschijnsel. Ik neem dan maar genoegen met de - jawel - simpelste verklaring:
SPOILER
quote:
Maar in het geval van de foto's op de Mirador, moeten de 'verdwalers' juist een heleboel aannames doen.. dat ondanks dat op het leeuwendeel van de foto's de hemel links en rechts vaak hetzelfde is op de top, dat nu niet is.. en dat zes seconden tijdsverschil, met gladstrijken van kleding, verandering van locatie etc. prima kan... en anders is het wel de schuld van de camera..
Dat zijn niet een heleboel aannames, het zijn een heleboel opties die stuk voor stuk het hele verschil in licht kunnen verklaren. Tegenwoordig inderdaad de camera (software), vroeger de software in de ontwikkelcentrale (bij over- of onderbelichting en kleurbalans). Zonlicht dat op de lens valt, een klein sluierwolkje, het kan allemaal. En hoeft niet tegelijk, één factor is genoeg. De wiolken-overgang blijft een probleem, behalve als er een stukje tussen de foto's mist. Wat inderdaad het geval lijkt te zijn: de wolken drijven naar rechts, er mist een stukje, en terwijl Kris de 2e foto maakt is de wolk op de eerste al een stuk naar rechts gegaan. Als Lisanne dezelfde(?) wolk met haar telefoon fotografeert, is die nog een stukje verder, en niet meer helemaal dezelfde. Maar kan dat wel zijn, en qua plaats komt het overeen.
quote:
Of die 6 seconden klopt, weet ik niet. Maar gladstrijken van kleding vind ik onzin: zo glad is die niet, haar rechterarm zit voor de plooi, die je op de 1e foto ook ziet. Nota bene in precies dezelfde richting. Ze heeft een sprintje getrokken, en maakt een gebaar van ¾es!!, waarbij het normaal is dat de duimen omhoog gaan, en daarna de ellebogen langs van voren langs het lichaam gaan. Ze staat er niet bij als iemand die een tijdje heeft staan gladstrijken. Veranderen van locatie lijkt me juist de bedoeling om dat snel te doen.

Allemaal van die bedachte problemen, waar dan weer een lang antwoord op moet komen, anders heeft een misdadiger de boel gemanipuleerd. Mensen die dit soort vragen bedenken over foto's, zouden eens bij hun eigen foto's van schoolreisjes, weekendjes uit, tochten enz. moeten kijken. Wat daar allemaal wel niet aan verdachte zaken te vinden is, varierend van half-doorzichtige bollen tot hetzelfde kledingstuk maar dan te heet gewassen, en toch maar 1 minuut later. [quote]

En zo zijn er nog wat meer dingen. Natuurlijk kan het allemaal waar zijn, maar dus in dit geval is er een reeks meer ingewikkelde verklaringen nodig om de tijdlijn overeind te houden.
Nee, er is een reeks alledaagse verschijnselen op tafel gegooid, die zonder verdwijning niemand zouden opvallen. Of met een schouderophalen zijn afgedaan, omdat men er zelf bij was, en weet dat het vrijwel gelijktijdig gefotografeerd is.
pi_145779256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:39 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Een vader zal z'n zoon verdedigen.
Als je het officieel doet blijft er idd niets anders meer over. Hij is er nu dan eindelijk gloeiend bij.
Goed werk, inspecteur Lutalo!

[ Bericht 3% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 16:22:16 ]
pi_145779338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:44 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Oké dankjewel.

Die term wordt vaak door instanties gebruikt, die (meer) actie moeten ondernemen dan als zulke aanwijzingen er wel zijn. Net zoiets als "er is gevaar voor de volksgezondheid", bij een tankauto die leegloopt na een ongeluk. Er zijn dan meer zaken niet aan de hand: geen wilde dieren ontsnapt, geen kindermisbruik geconstateerd, en waarschijnlijk ook niemand ongewenst zwanger geworden door dat ongeluk (kan wel, als de pil wordt uitgekotst van schrik).
pi_145779354
7 november is de meet, je kan er over posten in dit topic: BNW / Kris & Lisanne FOK! meet Utrecht 7-11

We zullen zorgen voor voldoende vet zodat meningsverschillen dmv Turks olieworstelen opgelost kunnen worden.
pi_145780304
Zouden er nu mensen rondlopen met organen van K of L?
Make my day!
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:47:45 #301
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145780526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:15 schreef Poolbal het volgende:
7 november is de meet, je kan er over posten in dit topic: BNW / Kris & Lisanne FOK! meet Utrecht 7-11

We zullen zorgen voor voldoende vet zodat meningsverschillen dmv Turks olieworstelen opgelost kunnen worden.
Hee, de TT is weer veranderd! }:|

;)
pi_145780576
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:15 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Die term wordt vaak door instanties gebruikt, die (meer) actie moeten ondernemen dan als zulke aanwijzingen er wel zijn. Net zoiets als "er is gevaar voor de volksgezondheid", bij een tankauto die leegloopt na een ongeluk. Er zijn dan meer zaken niet aan de hand: geen wilde dieren ontsnapt, geen kindermisbruik geconstateerd, en waarschijnlijk ook niemand ongewenst zwanger geworden door dat ongeluk (kan wel, als de pil wordt uitgekotst van schrik).
Ik had het niet beter kunnen zeggen. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')