abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2014 @ 07:01:27 #251
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145723354
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 02:35 schreef suddenintuition het volgende:

Ik leg een link met die taalscholen, ( ik schrijf hier gewoon even wat ik denk, he ? )
mijn intuitie begint enorm te kriebelen, als ik aan die taalschool ( en ) denk

Op die taalscholen, worden slachtoffers mogelijk geselecteerd.
wat een prachtig begin van de vakantie, maar niet heus
ik denk niet dat het zo geraffineerd in elkaar zit.
pi_145723979
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ten eerste heeft dit topic al tot ontzettend veel bruikbare inzichten geleid.
:D Ik snap dat de verleiding groot is om, na heel veel tijd hierin gestoken te hebben, dit te denken. Maar wees eens eerlijk, is er nu werkelijk een zinvolle bijdrage geleverd aan het onderzoek?

Zover ik kan zien is dat niet het geval.

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Ten tweede, wat de officiële instanties betreft - natuurlijk zijn die in een betere positie om iets te kunnen onderzoeken. Er is echter een verschil tussen kunnen en doen. Er wordt helemaal niets onderzocht.
Er is meer onderzocht dan in de gemiddelde vermissingszaak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145725204
Van heel BNW Fok! worden hier de meest zinvolle bijdragen aan een onderzoek geleverd, zelfs spectaculaire doorbraken.

[ Bericht 10% gewijzigd door 11en30 op 20-10-2014 13:38:35 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:44:12 #254
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145726318
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 01:40 schreef agter het volgende:

[..]

Dat alles gepolariseerd is in kampen. Dat men of voor verdwalen is of voor een misdrijf.
Zo is het niet. Moet de eerste nog tegenkomen die dit als 100% verdwalen ziet.

Ik vind het dan ook raar dat sommige mensen hier het wel zo strikt gescheiden van elkaar neer zetten, alsof er twee kampen zijn. Nutteloos, lijkt mij. En niet productief.

En dat was erg fijn aan de meet, dat er geen kampen waren.
Mee eens. Ik heb geen behoefte aan kampen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145727801
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 00:59 schreef Perico het volgende:
Ik zou nog wel willen weten, welke foto's er voor 491 genomen zijn. Als dat dan toch de eerste is, neig ik ernaar dat ze het eerste deel met een gids in een 4x4 hebben afgelegd..

Die twee gasten op motoren die zoveel video's hebben geschoten in en rond Boquete laten zien dat je vlot opschiet.

Kris en Lisanne vonden zelfs het tableau van 493 interessant genoeg om te fotograferen. Dus zouden ze zeker de vroege oversteek van de Rio Pianista vastgelegd hebben, in deze trant. Tenzij ze een lift kregen, een tweetal kilometers oversloegen en dus ook uiterlijk onaangedaan op de top konden staan, zoals nu het geval is.
pi_145731875
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D Ik snap dat de verleiding groot is om, na heel veel tijd hierin gestoken te hebben, dit te denken. Maar wees eens eerlijk, is er nu werkelijk een zinvolle bijdrage geleverd aan het onderzoek?

Zoals je weet kunnen 'wij' ook niet zien of er een zinvolle bijdrage geleverd is aan het onderzoek, het is immers eenrichtingverkeer, wat wij bedenken hadden de betaalde onderzoekers ook kunnen bedenken, en als ze het hier gelezen zouden hebben gaat het sneller, en dat is dan zinvol.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145731959
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Er is meer onderzocht dan in de gemiddelde vermissingszaak.
Met de summiere info die tot de beschikking stond is er behoorlijk wat uitgesloten en beredeneerd. Het is natuurlijk onrealistisch, maar als de OMs van Nederland en Panama + familie hadden besloten om zo veel mogelijk informatie vrij te geven (behalve privéinformatie, of informatie over een misdaad) vanaf dag 1 EN ze lazen mee, dan denk ik dat de zaak al heel veel verder was geweest.

Kort samengevat: do not underestimate de kracht van crowdsleuthing. Mensen denken mee vanuit hun eigen professie en denkkaders. Het levert soms onzin op, en soms nuttige dingen. Sommige dingen waar de OMs geen tijd en geld voor hebben kunnen door de crowd verder uitgezocht worden. Dat dat nut heeft bewijst www.websleuths.com waar duizenden users dit doen over allerlei zaken, ook zaken die de politie allang in een laatje heeft weggestopt. Als dat een zaak over mijn kind zou zijn zou ik verrekte blij zijn dat er nog mensen zijn die zich er mee bezig houden.

Nog een klein voorbeeldje: bij vrijwel ieder mediastuk hierover zuchten wij omdat er allerlei onjuistheden genoemd worden. Journalisten leveren dus slechter werk.

Tot slot begrijp ik niet waarom zoveel mensen wat wij hier doen zoooooo erg vinden. Men spreekt er schande van dat we bijeengekomen zijn, een biertje hebben gedronken, kennis hebben gemaakt en -hou je vast- onze visies op deze zaak hebben besproken.
pi_145731986
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:45 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Zoals je weet kunnen 'wij' ook niet zien of er een zinvolle bijdrage geleverd is aan het onderzoek, het is immers eenrichtingverkeer, wat wij bedenken hadden de betaalde onderzoekers ook kunnen bedenken, en als ze het hier gelezen zouden hebben gaat het sneller, en dat is dan zinvol.
Als ze daarvoor 126 * 300 posts moeten lezen waarvan het grootste deel onbruikbaar is dan betwijfel ik dat het sneller gaat.

Hoe dan ook zou het mij zeer verbazen als ze hier uberhaupt meelezen.
pi_145732006
Het kost ongeveer een halve dag om alles door te lezen.

Door deze zaak ben ik ervan overtuigd geraakt dat politie en justitie veel meer de gewone burger om hulp moet vragen. Laat mensen die er zin in hebben maar dingen uitpluizen.
pi_145732027
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:49 schreef Poolbal het volgende:
Het kost ongeveer een halve dag om alles door te lezen.
Jij leest 38000 posts in een halve dag? Dat doe ik je echt niet na.
pi_145732084
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 02:35 schreef suddenintuition het volgende:
Op die taalscholen, worden slachtoffers mogelijk geselecteerd.
wat een prachtig begin van de vakantie, maar niet heus
Hostel III? ;)

Ik denk dat ze - als ze de tocht vanaf het begin te voet gedaan hebben - zeker foto's van de ingang (met bord/restaurant) gemaakt zouden hebben :)
pi_145732100
Je hoeft niet alles in detail te lezen, scrollen en je hebt in een minuut een pagina gescand.. en dat is dus als ze NU beginnen mee te lezen, veel te laat dus. Waren ze eerder begonnen hoef je niet 100en paginas te lezen.
pi_145733347
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ze daarvoor 126 * 300 posts moeten lezen waarvan het grootste deel onbruikbaar is dan betwijfel ik dat het sneller gaat.

Hoe dan ook zou het mij zeer verbazen als ze hier uberhaupt meelezen.
lees jij zelf eigenlijk wel mee?
pi_145734216
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:27 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

lees jij zelf eigenlijk wel mee?
Ik heb zeker niet alles gelezen, ben ik ook absoluut niet van plan.

Hoezo?
pi_145734269
je noemde het grootste gedeelte onbruikbaar
pi_145734304
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
je noemde het grootste gedeelte onbruikbaar
Ja. En al die waardevolle clues zitten ongetwijfeld in een paar posts die ik heb gemist.

Maar goed, jij hebt het wel gevolgd. Noem eens 1 ding dat bedacht is in dit topic dat werkelijk waardevol zou zijn voor het onderzoek?

Als ik zeg 'het grootste gedeelte' dan is dat nog een zeer optimistische inschatting. Ik verwacht eigenlijk niet dat er ook maar 1 ding in dit topic staat waar de betrokken onderzoekers niet aan hebben gedacht.
pi_145734440
dat kan ik niet, want ik weet niet wat de betaalde onderzoekers bedacht hebben, en wat ze niet bedacht zouden hebben als ze hier niet konden meelezen. dat laatste weten ook de betaalde onderzoekers niet.
pi_145734635
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
dat kan ik niet, want ik weet niet wat de betaalde onderzoekers bedacht hebben, en wat ze niet bedacht zouden hebben als ze hier niet konden meelezen. dat laatste weten ook de betaalde onderzoekers niet.
Laat ik het anders zeggen:

Noem eens 1 ding dat bedacht is in dit topic dat in potentie een bijdrage aan het onderzoek geleverd zou kunnen hebben? Dus los van wat de onderzoekers geheel onafhankelijk zelf al hebben bedacht.

En dan bedoel ik dus niet allerlei leuke patroontjes in belgedrag, bewerkte plaatjes waar mensen in worden herkend en dromen over de seksuele fantasieen van de zoon van de gids. Ik bedoel echt concrete clues die bijdragen aan het oplossen van deze zaak.

Volgens mij zijn die er gewoon niet.

En begrijp me niet verkeerd: dat is helemaal niet erg! Ik krijg alleen het gevoel dat sommige mensen hier denken dat het meer dan een hobby is, dat ze hier werkelijk iets nuttigs doen. En dat laatste betwijfel ik ten zeerste.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:03:08 #269
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145734680
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja. En al die waardevolle clues zitten ongetwijfeld in een paar posts die ik heb gemist.

Maar goed, jij hebt het wel gevolgd. Noem eens 1 ding dat bedacht is in dit topic dat werkelijk waardevol zou zijn voor het onderzoek?

Als ik zeg 'het grootste gedeelte' dan is dat nog een zeer optimistische inschatting. Ik verwacht eigenlijk niet dat er ook maar 1 ding in dit topic staat waar de betrokken onderzoekers niet aan hebben gedacht.
nee`? Ik weet het niet. Dat eigenaardigheidje van bepaalde velden wat alleen een canon betreft, zou een medewerker bij het nfi dat hebben meegenomen in zijn onderzoek? En als hij het wist, was er dan reden voor hem of haar om dat mee te nemen in het onderzoek? Want bij geen aanwijzing voor een misdrijf hoeft er verder ook niet naar bepaalde zaken gekeken te worden, was dat weetdingetje wat betreft de velden van de canon daar 1 van?
Want het nfi heeft dan wel wat vingerafdrukken doorgespeeld, panama doet daar niks mee omdat zij niet uitgaan van een misdrijf.
Zo kan er best bij het nfi ook eea zijn blijven liggen.
En hier dan toevallig net niet.
pi_145734856
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee`? Ik weet het niet. Dat eigenaardigheidje van bepaalde velden wat alleen een canon betreft, zou een medewerker bij het nfi dat hebben meegenomen in zijn onderzoek? En als hij het wist, was er dan reden voor hem of haar om dat mee te nemen in het onderzoek? Want bij geen aanwijzing voor een misdrijf hoeft er verder ook niet naar bepaalde zaken gekeken te worden, was dat weetdingetje wat betreft de velden van de canon daar 1 van?
Ik ga er wel vanuit dat ze de EXIF data hebben bekeken, ja. En dat gaat zeker een stuk sneller dan 38k posts lezen in de hoop zo'n tip aan te treffen. :P

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:03 schreef Marrije het volgende:

Want het nfi heeft dan wel wat vingerafdrukken doorgespeeld, panama doet daar niks mee omdat zij niet uitgaan van een misdrijf.
Klopt. Zou ik als ik onderzoeker was ook niet doen trouwens. Tijd is waardevol. Er zijn meer zaken.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:13:31 #271
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145735033
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat ze de EXIF data hebben bekeken, ja. En dat gaat zeker een stuk sneller dan 38k posts lezen in de hoop zo'n tip aan te treffen. :P

[..]

Klopt. Zou ik als ik onderzoeker was ook niet doen trouwens. Tijd is waardevol. Er zijn meer zaken.
het ging niet om de exif data, maar perico kan het inhoudelijk beter toelichten
pi_145735065
bv heeft iemand gezien dat de manier waarop de 2 rode plastic zakken aan de tak bevestigd zaten, de tak een instrument maakte om water mee op te vangen of op te scheppen. terwijl dit soort takken met zakken eraan gebruikt zouden worden door locals om insecten mee weg te slaan
pi_145735100
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

het ging niet om de exif data, maar perico kan het inhoudelijk beter toelichten
De details zijn me ontgaan, maar zoals ik het me herinner was een deel in burst geschoten. Zo spannend vind ik dat eerlijk gezegd niet, en ik ga er vanuit dat de onderzoekers ook dat wel hebben gezien.
pi_145735189
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:14 schreef eigendeegcookie het volgende:
bv heeft iemand gezien dat de manier waarop de 2 rode plastic zakken aan de tak bevestigd zaten, de tak een instrument maakte om water mee op te vangen of op te scheppen. terwijl dit soort takken met zakken eraan gebruikt zouden worden door locals om insecten mee weg te slaan
Je kunt een tak met een plastic zak eraan voor vanalles en nog wat gebruiken idd. :D

Dit is nu precies wat ik bedoel... zonder concrete toetsbare hypotheses zijn dit soort ideeen tamelijk waardeloos.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:18:44 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145735198
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

De details zijn me ontgaan, maar zoals ik het me herinner was een deel in burst geschoten. Zo spannend vind ik dat eerlijk gezegd niet, en ik ga er vanuit dat de onderzoekers ook dat wel hebben gezien.
dat was het ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')