Hieruit zou je dan voorzichtig kunnen concluderen dat K&L een lift hebben gehad tot het einde van het pad, dat in bruin is aangegeven.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Misschien heb ik iets gemist maar waar baseer je het op dat foto IMG 491 en 493 op de plekken zijn gemaakt die jij aangeeft op je kaartje?
En de weg aangegeven in bruin is volgens jou de weg die nog te doen is met een auto?
Maw verder kun je niet met een auto komen?
Altijd even Tineye gebruiken bij een foto. Zeker bij iemand die blogt als mystery-schrijfster:quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:52 schreef gynaika het volgende:
[..]
Je noemt hier een punt dat een aanwijzing zou kunnen zijn voor nader onderzoek.
De sleutel zou wel eens kunnen liggen in een afspraak met personen die met dit drama te maken zouden kunnen hebben. Die afspraak zou dan telefonisch geregeld zijn.
Maar een afspraak kan ook gemaakt zijn zonder dat er een telefoon aan te pas kwam. Zoals K&L geluncht zouden hebben met twee jongemannen op één van de dagen ervoor.
Twee jongemannen misschien die zij al in Bocas hadden ontmoet en die uit Costa Rica kwamen?
http://mostlymystery.com/
Lees vanaf de party-foto: There was talk of three young Dutch men and two Costa Ricans.
Wat doen die slippers daar trouwens op tafel? Strip-poker?quote:I was sent these photos last night by a man in the Netherlands, they appear to be from late March in Bocas del Toro. He also sent the names of their male friends, that and the photos have been passed on to the investigators.
Vind ik niet. Beetje geheimzinnig doen over jonge mannen waar toevallig een foto van in de krant heeft gestaan. Zonder bronvermelding. Waarom, laat zich raden: de journalist zegt in het artikel, op 14 april, dat hij die van een man uit Nederland heeft gekregen. En dat die Nederlander de foto's, met de namen, naar de onderzoekers heeft gestuurd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:30 schreef ToniB het volgende:
[..]
goede link! Duidelijke samenvatting van de situatie en de vragen die open liggen.
Na een lange discussie kwamen we er eindelijk uit hoe het nu zit met die Romeinse wegenquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:00 schreef agter het volgende:
Terug van een heerlijke meet!
Veel interessants besproken over deze zaak. En ook heel erg leuk om mede mensen te leren kennen die minstens zo, eigenlijk vnl. meer, betrokken zijn bij deze zaak. Ook mensen die juist meer vanuit een misdrijf redeneren waren er bij.
Een aantal mensen wil serieus naar Panama afreizen om daar wat meer te onderzoeken. Bijv. om Feliciano te spreken, en vragen te stellen. Of om de mogelijke paden te verkennen en op gps te loggen.
Ik vond het heel fijn om mensen met een gelijke interesse te spreken.
Mocht je interesse hebben:
Op 7 november staat er ook een meet gepland in Utrecht.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze klaarblijkelijk pas hun eerste foto maakten bij img 491.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:48 schreef gynaika het volgende:
[..]
Hieruit zou je dan voorzichtig kunnen concluderen dat K&L een lift hebben gehad tot het einde van het pad, dat in bruin is aangegeven.
En vervolgens te voet verder, waarbij dan foto 491 inderdaad de eerste foto is die genomen is op het Pianista-pad.
dus ook mensen die juist meer vanuit een misdrijf redeneren waren er bijquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:00 schreef agter het volgende:
Terug van een heerlijke meet!
Veel interessants besproken over deze zaak. En ook heel erg leuk om mede mensen te leren kennen die minstens zo, eigenlijk vnl. meer, betrokken zijn bij deze zaak. Ook mensen die juist meer vanuit een misdrijf redeneren waren er bij.
Een aantal mensen wil serieus naar Panama afreizen om daar wat meer te onderzoeken. Bijv. om Feliciano te spreken, en vragen te stellen. Of om de mogelijke paden te verkennen en op gps te loggen.
Ik vond het heel fijn om mensen met een gelijke interesse te spreken.
Mocht je interesse hebben:
Op 7 november staat er ook een meet gepland in Utrecht.
Als zij dus inderdaad een lift hebben gehad tot een bepaald punt dan hebben zij dat eerste stuk dus geen foto's kunnen maken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat ze klaarblijkelijk pas hun eerste foto maakten bij img 491.
Zo te zien waren er voor dat moment al genoeg leuke dingen om te fotograferen.
Alles is mogelijk.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef Geruisloos het volgende:
491 hoeft niet de eerste foto te zijn op de camera. 491 is slechts de eerste van het Pianista pad die gepubliceerd is in de media.
En waarom heb je die foto's geplaatst op de plek op je kaartje?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef Geruisloos het volgende:
491 hoeft niet de eerste foto te zijn op de camera. 491 is slechts de eerste van het Pianista pad die gepubliceerd is in de media.
We kennen alleen de foto's die vrijgegeven zijn. Daarnaast weten we dat we maar twee van de drie nachtfoto's kennen waarop meer dan zwart te zien is. Alle andere foto's zijn niet vrij gegeven.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat ze klaarblijkelijk pas hun eerste foto maakten bij img 491.
Zo te zien waren er voor dat moment al genoeg leuke dingen om te fotograferen.
En Domnivoor, hoe zit t dan met die Romeinse wegen?
Het is m'n beste inschatting gebaseerd op de fototijden, de gemiddelde loopsnelheid en het gebied. Vandaar dat er ook een range is aangegeven omdat het niet zeker is waar de foto exact is gemaakt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En waarom heb je die foto's geplaatst op de plek op je kaartje?
Als er naast het puzzelen over "wat is er gebeurd met Kris en Lisanne" nu ook nog een nieuwe puzzel erbij komt "wat is er besproken in Utrecht?" dan bedank ik alvast hartelijkquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:05 schreef agter het volgende:
[..]
We kennen alleen de foto's die vrijgegeven zijn. Daarnaast weten we dat we maar twee van de drie nachtfoto's kennen waarop meer dan zwart te zien is. Alle andere foto's zijn niet vrij gegeven.
Wat kun je met zekerheid zeggen over foto's voor 491? Niets, volgens mij. Dus ook niet of 491 hun eerste foto was.
Op 7 november wil ik voor iedereen die het vanavond gemist heeft een voordracht houden over Romeins verkeer, over weggebruik en verkeersdrukte in het Romeinse rijk.
In theorie zouden de foto's dus ook in de laatste 100 meter voor de mirador gemaakt kunnen zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:08 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het is m'n beste inschatting gebaseerd op de fototijden, de gemiddelde loopsnelheid en het gebied. Vandaar dat er ook een range is aangegeven omdat het niet zeker is waar de foto exact is gemaakt.
Niet nodig, er is geen puzzel behalve K en L. Ik wil graag dat je komt de 7e.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er naast het puzzelen over "wat is er gebeurd met Kris en Lisanne" nu ook nog een nieuwe puzzel erbij komt "wat is er besproken in Utrecht?" dan bedank ik alvast hartelijk
Het schijnt dat Julius Caesar door een misdrijf om het leven gekomen is. Voor geruchten dat hij verdwaald was op één van die vele wegen, en door het voortrazende verkeer is verongelukt, zijn geen aanwijzingen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er naast het puzzelen over "wat is er gebeurd met Kris en Lisanne" nu ook nog een nieuwe puzzel erbij komt "wat is er besproken in Utrecht?" dan bedank ik alvast hartelijk
Ook gij, Brutus?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:14 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Het schijnt dat Julius Caesar door een misdrijf om het leven gekomen is. Voor geruchten dat hij verdwaald was op één van die vele wegen, en door het voortrazende verkeer is verongelukt, zijn geen aanwijzingen.
Zie reactie van agter en JustinCase.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef jackie12 het volgende:
En Domnivoor, hoe zit t dan met die Romeinse wegen?
Pics or it didn't happen. Ik ben oprecht geinteresseerd in jullie groepsfoto van vanavond (en nee, niet in de metadata daarvan).quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:13 schreef agter het volgende:
Niet nodig, er is geen puzzel behalve K en L. Ik wil graag dat je komt de 7e.
Nee, ik heb geen misdrijf/verdwaal of andere voorkeur. Zag net, toen het zo lekker rustig was, dat Molurus weer eens langs geweest is. En hij had een sterk punt: er is naar Kris en Lisanne waarschijnlijk heel wat harder gezocht dan naar een willekeurige verdwenen Panamees(m/v).quote:
Jij weet toch ook wel dat "Ook gij, Brutus" bedacht is door William Shakespeare en niet door Julius Caesar?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:19 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En was Brutus niet de man die Ceasar volledig vertrouwde en beschouwde als zijn zoon?
Of ie dat nou wel of niet gezegd heeft maakt niks uit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:25 schreef agter het volgende:
[..]
Jij weet toch ook wel dat "Ook gij, Brutus" bedacht is door William Shakespeare en niet door Julius Caesar?
Jij ook, kind?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:35 schreef Domnivoor het volgende:
De moord op Julius Caesar is in 2003 onderzocht met moderne forensische methoden. De plaats delict is er zelfs nog. Dus er is nog hoop voor 'onze' zaak
En Caesar zei: "καὶ σὺ, τέκνον;"
Ik had een camera'tje bij me maar heb er niet meer aan gedacht om een foto te maken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:25 schreef Perico het volgende:
[..]
Pics or it didn't happen. Ik ben oprecht geinteresseerd in jullie groepsfoto van vanavond (en nee, niet in de metadata daarvan).
Ja, en de puntkomma is een vraagteken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:38 schreef agter het volgende:
Jij ook, kind?
(met of zonder vraagteken?)
Er waren iets van 60 samenzweerders, leerde ik ooit. En Brutus was daar een van.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Of ie dat nou wel of niet gezegd heeft maakt niks uit.
Het gaat er om dat hij Brutus (onterecht) vertrouwde
Ten eerste heeft dit topic al tot ontzettend veel bruikbare inzichten geleid.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is meer een gebrek aan vertrouwen dat dit topic ooit ergens toe gaat leiden. De officiële instanties zijn echt geen heiligen. Ze zijn echter wel in een veel betere positie om iets te kunnen onderzoeken.
Een crimineel, dus ook Caesar, die anderen vertrouwt, speelt met zijn leven. Voor een beroepscrimineel is hij nog best oud geworden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Of ie dat nou wel of niet gezegd heeft maakt niks uit.
Het gaat er om dat hij Brutus (onterecht) vertrouwde
Jammer dat je niet kunt!quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:40 schreef jackie12 het volgende:
Maar goed alle gekheid op een stokje: is er meer duidelijkheid naar voren gekomen na de meeting of nieuwe feiten of aanwijzingen?
Is er een meer eenduidig geluid of zijn alle meningen nog steeds zo verdeeld?
En nee ik kon vandaag niet. Ik heb(oa) een cafe en die zijn wel eens open op zondag.
Ook vrijdag de 7e kan ik (waarschijnlijk) niet
Niet zo verdeeld? Waarom moet ik dan al 100 topics uitleggen dat mijn straaljager je het snelst naar Rome brengt?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:44 schreef agter het volgende:
[..]
Jammer dat je niet kunt!
De meningen zijn overigens niet zo verdeeld als jij schijnt te denken.
Jouw straaljager vliegt naar een stad met veel wegen, en dus ook veel criminaliteit (gaat nogal eens samen). Welke stad(*), daar heb ik nog weinig over vernomen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Niet zo verdeeld? Waarom moet ik dan al 100 topics uitleggen dat mijn straaljager je het snelst naar Rome brengt?
Dat heeft te maken met (jouw) perceptie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Niet zo verdeeld? Waarom moet ik dan al 100 topics uitleggen dat mijn straaljager je het snelst naar Rome brengt?
En welke mening is dat?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:44 schreef agter het volgende:
[..]
De meningen zijn overigens niet zo verdeeld als jij schijnt te denken.
Dat alles gepolariseerd is in kampen. Dat men of voor verdwalen is of voor een misdrijf.quote:
Wat moeten we uit al deze links opmaken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 01:36 schreef suddenintuition het volgende:
http://www.en.wikipedia.o(...)nternational_airport
http://www.hablayapanama.com/nl/faqs/how-to-get-to-boquete/
http://www.airport-information.org/PA/DAV
( met kaartje plattegrond )
en nog een artikel uit curacao :
http://www.kkcuracao.net/?p=67794
( met onderaan het artikel nog een link om op te klikken )
dat ik niet geloof in `gerectificeerde ` artikelenquote:Op maandag 20 oktober 2014 01:41 schreef agter het volgende:
[..]
Wat moeten we uit al deze links opmaken?
Ja, je kunt zelf met zoiets laagdrempeligs als Windows Verkenner tijd en datum van foto's veranderen..quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:01 schreef suddenintuition het volgende:
dan kan het dus ook zijn, dat er met die tijden en datums
op de foto `s is geknoeid ?? Of is dit technisch onmogelijk ??
Kunnen de foto `s van 1 april bovenop die berg o.a. bergbeekje 14.00 u
van de 31 e maart zijn ??
Ook in Spanje zijn tal van taalscholen, hoor. Op één ervan, in Salamanca, heb ik lang geleden een heerlijke maand doorgebracht. 't Was wel een beetje een tegenvaller dat er geen regenwoud met slangen in de buurt was, maar voor de rest was alles prima, en het zou zo maar kunnen dat Salamanca Boquete de loef afsteekt waar het niet de natuur maar de cultuur betreft. Die school bestaat decennia later nog steeds, op hetzelfde adres:quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:35 schreef suddenintuition het volgende:
Wat ik opvallend blijf vinden is dus ook die reclame allemaal, voor die taalscholen...
Het kan daar normaal zijn, maar, als wij van hieruit naar Spanje gaan, of Frankrijk of waar dan ook
hier in Europa, komen we die reclame toch ook niet tegen, van taalscholen ?
Ik leg een link met die taalscholen, ( ik schrijf hier gewoon even wat ik denk, he ? )
mijn intuitie begint enorm te kriebelen, als ik aan die taalschool ( en ) denk
Op die taalscholen, worden slachtoffers mogelijk geselecteerd.
wat een prachtig begin van de vakantie, maar niet heus
en dat zou dan wel fijn zijn, als de familie kon aangeven wat de eerste foto was van de hike.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef Geruisloos het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |