SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekacties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg
[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 20-10-2014 19:29:31 ]Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
jouw vraag was of er in deze reeks iets voorbij was gekomen wat van belang is dat niet door instanties meegenomen zou zijn in hun onderzoek. Wereldvreemd of niet. Ik denk dat die sjoemelparameter misschien niet is meegenomen in het onderzoek. 1. Omdat men er niet van op de hoogte was. 2. Omdat, als men er wel van op de hoogte was, geen aanleiding zag voor een misdrijf, dus geen aanleiding dat mee te nemen in het onserzoek. Dus, misschien dat dit punt iets is wat het nfi heeft laten liggen en wat hier wel voorbij is gekomen. En wat toch van belang is, lijkt mij.![]()
Ja in de reactie van Pitti op de aanklacht zij ze ook zelf dat het NFI de opdracht had w.b.t. de camera en de telefoons om de foto en bel gegevens op te halen en om vast te stellen dat er geen derden op de foto's stonden. De vraag is dus of ze veel meer gedaan hebben dan dat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:07 schreef Marrije het volgende:
jouw vraag was of er in deze reeks iets voorbij was gekomen wat van belang is dat niet door instanties meegenomen zou zijn in hun onderzoek. Wereldvreemd of niet. Ik denk dat die sjoemelparameter misschien niet is meegenomen in het onderzoek. 1. Omdat men er niet van op de hoogte was. 2. Omdat, als men er wel van op de hoogte was, geen aanleiding zag voor een misdrijf, dus geen aanleiding dat mee te nemen in het onserzoek. Dus, misschien dat dit punt iets is wat het nfi heeft laten liggen en wat hier wel voorbij is gekomen. En wat toch van belang is, lijkt mij.![]()
Nou ja zeg, wel mijn post afzeiken en dan zeggen dat een kritische blik niet gewenst is en snel weglopen?
Dit slaat op de laatste post van vorig topic.![]()
Als je het mij vraagt ben ik de enige die hier wordt afgezeken. Daar ben ik echt snel klaar mee.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:11 schreef Marrije het volgende:
Nou ja zeg, wel mijn post afzeiken en dan zeggen dat een kritische blik niet gewenst is en snel weglopen?Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Props @ Perico.
Al begrijp ik van de enige "kritische"poster alhier dat het allemaal schandalig speculatief wereldvreemd is, want, even "feiten" op een rij: Het NFI heeft heus wel vast daarnaar gekeken ongetwijfeld toch misschien. En, het is natuurlijk allemaal "ter plekke" gebeurd, namelijk diep in de jungle. Alles op dezelfde plaats. Tussen de varens en de slangen. Dus kan het allemaal helemaal niet. Da's psychologie he.
Props @ Perico.![]()
Wat een onzin, ondanks jouw reacties waar de minachting van afstraalt geven we fatsoenlijk antwoord.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt ben ik de enige die hier wordt afgezeken. Daar ben ik echt snel klaar mee.![]()
Mijn inhoudelijke kritiek wordt afgedaan als minachting bedoel je.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat een onzin, ondanks jouw reacties waar de minachting van afstraalt geven we fatsoenlijk antwoord.
Op die basis lijkt een kritische discussie niet werkbaar.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Deze topicreeks, is hardop denken en vragen stellen, die dan verder terzijde kunnen worden geschoven, of uitgezocht...
Het is nogal gratuit om de collectieve kracht van forum users af te doen als lekenpraat. Laakbaar zelfs.
Hier zijn ook experts op deelterreinen aanwezig. Plus, wij nemen nog steeds de tijd om expert te worden in de zaak van Kris en Lisanne.
Er weet niemand ter wereld zoveel van foto metadata als Phil Harvey, de maker van de beste exifdata software. En die werkt niet voor het NFI, maar post wel gewoon op fora.![]()
ik vind dat ik jou normaal antwoord heb gegeven, ook toen ik vond dat je mijn post aan het afzeiken was. Jij pikte dat niet begrijpen uit mijn post, terwijl dat werd voorafgegaan door niet alles tot op de letter onthouden. Vond ik dus erg flauw en gemakkelijk. Maar ik geef jou normaal antwoord en dan loop je opeens weg. Jammer, want ik maakte net daarna mijn punt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt ben ik de enige die hier wordt afgezeken. Daar ben ik echt snel klaar mee.
Maar goed, daar kun je natuurlijk over van mening verschillen, of die sjoemelparameter belangrijk genoeg is. Hangt ook af van de uitkomst, maar juist daarom was het handig geweest als dat was meegenomen in het onderzoek. En misschien is dat ook wel gebeurd, dat weten we dus niet. Ik zou het alleen niet raar vinden als dat niet is gebeurd.![]()
Nee je kritiek is niet inhoudelijk. Als Perico je uitlegt wat hij bedoelt kom je weer met dooddoeners als instanties die altijd beter zijn en waar nooit iets over het hoofd wordt gezien. Dat is jouw mening maar geen inhoudelijke kritiek.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn inhoudelijke kritiek wordt afgedaan als minachting bedoel je.
Op die basis lijkt een kritische discussie niet werkbaar.![]()
Alsof de discussie hier nooit kritisch is en we jou daarvoor nodig hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Op die basis lijkt een kritische discussie niet werkbaar.
Nope.![]()
Het hoeft helemaal niet zo op stel en sprong gebeurd te zijn. Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:59 schreef Molurus het volgende:
Even los van de vraag of de onderzoekers weet hebben gehad van specifieke EXIF kenmerken van Canon, kijk hier eens van een afstand naar en probeer je dat voor te stellen:
Je bent een moordenaar, je gaat - midden in de bush - 2 meiden vermoorden.. en je gaat vervolgens, ter plekke, met je laptop die je hebt meegenomen voor dat doel, de foto's van de Canon afhalen, de EXIF bewerken, de foto's weer terugschrijven... en dat allemaal - somehow - met het doel om... ja, wat eigenlijk?
Sorry hoor, maar dit klinkt mij allemaal nogal wereldvreemd in de oren.
Als je het scenario van een misdrijf volgt, kan het iemand met een finca in het gebied zijn geweest, die dus ook in het bezit kwam van de rugzak. Die is pas laat gevonden, mogelijk geplant... iemand kan weken de tijd hebben gehad om heel laagdrempelig, een geheugenkaart te manipuleren en het op een verdwaling te laten lijken.
Dat hoeft dus helemaal niet a la minute in de jungle te zijn gebeurd, omdat die rugzak pas laat is gevonden. Er zijn ook moordenaars die er behagen in scheppen zich superieur te wanen en het OM op een dwaalspoor te zetten en hierover in de pers later te lezen.
OF 1 metadataveld in de foto's kan nu meteen aan alle speculatie een einde maken zo van: foto's zijn 100% origineel en betrouwbaar. Prima.![]()
@11en30 Dat de meiden de nachtfoto's hoogstwaarschijnlijk niet zelf gemaakt hebben
• En als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn
@Molerus. Hoe kom je bijvoorbeeld tot de conclusie dat de nachtfoto's niet door de meiden zelf zijn gemaakt?
Hierdoor: Als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn.
(vanwege de locatie)Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Werkelijk!quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:
[..]
Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.
Domnivoor is druk met andere dingen?![]()
hoe dan ook heeft Molurus hier een waardevolle bijdrage geleverd
door te vragen naar onze vondsten, zo is het makkelijk instappen voor nieuwkomers.
We hebben:
-de manier waarop de zakken geknoopt zijn aan de tak, zodat je er water mee kan opvangen.
-EXIF-data
-wie volgt?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Perico das pas nieuws! Heb je een link?!quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal niet zo op stel en sprong gebeurd te zijn. Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.
Als je het scenario van een misdrijf volgt, kan het iemand met een finca in het gebied zijn geweest, die dus ook in het bezit kwam van de rugzak. Die is pas laat gevonden, mogelijk geplant... iemand kan weken de tijd hebben gehad om heel laagdrempelig, een geheugenkaart te manipuleren en het op een verdwaling te laten lijken.
Dat hoeft dus helemaal niet a la minute in de jungle te zijn gebeurd, omdat die rugzak pas laat is gevonden. Er zijn ook moordenaars die er behagen in scheppen zich superieur te wanen en het OM op een dwaalspoor te zetten en hierover in de pers later te lezen.
OF 1 metadataveld in de foto's kan nu meteen aan alle speculatie een einde maken zo van: foto's zijn 100% origineel en betrouwbaar. Prima.![]()
Zijn de foto's op P's Facebook door hemzelf gemaakt?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Domnivoor had de post wel een duim omhoog gegeven dus ik wachtte eigenlijk op zijn inbreng.
Hier is de link van het uitgebreide artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)as-perdidas/23814541
En hier van het andere:
http://laestrella.com.pa/(...)gun-forense/23814546
Beiden van Adelita Coriat.
Er komt uitgreid een forensisch analist aan het woord die het heeft over een gekoelde plek van opslaan, en maden die zijn aangetroffen en bijzondere dingen die er met de huid aan de hand zijn.
Anderen doen dan weer hun best om Adelita weg te zetten als sensatieschrijfster, wat in mijn ogen onterecht is. Zij laat de experts spreken, zoals eerder ook criminoloog Calderon.![]()
Een vraag die hier eigenlijk nauw op aansluit: de telefoons en de camera zijn onderzocht door het NFI.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:34 schreef Perico het volgende:
Domnivoor had de post wel een duim omhoog gegeven dus ik wachtte eigenlijk op zijn inbreng.
En hier van het andere:
Er komt uitgreid een forensisch analist aan het woord die het heeft over een gekoelde plek van opslaan, en maden die zijn aangetroffen en bijzondere dingen die er met de huid aan de hand zijn.
Anderen doen dan weer hun best om Adelita weg te zetten als sensatieschrijfster, wat in mijn ogen onterecht is. Zij laat de experts spreken, zoals eerder ook criminoloog Calderon.
Hoe zit dat met de botten en resten?
En thanx Perico!
(de google vertaling is trouwens k@#t![]()
Een mislukte ontsnapping in de nacht van 8 april zou in principe nog wel mogelijk zijn. Dan zou de vluchtweg tot maximaal 2,5 uur terug over de met puin verharde weg op kunnen zijn. Ik zou dan geen zwarte foto's verwachten maar foto's waar wel wat op te zien is van de weg. Ontsnapping uit één van de huizen of schuren langs de weg omhoog lijkt dan meer voor de hand liggend. Dit scenario zou een tweede en derde area of distress opleveren op de kaart van Geruisloos: plaats van ontsnapping en plaats van weer gevangen worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:29 schreef Lutalo het volgende:
@11en30 Dat de meiden de nachtfoto's hoogstwaarschijnlijk niet zelf gemaakt hebben
• En als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn
@Molerus. Hoe kom je bijvoorbeeld tot de conclusie dat de nachtfoto's niet door de meiden zelf zijn gemaakt?
Hierdoor: Als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn.
(vanwege de locatie)
[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 20-10-2014 17:05:50 ]![]()
ik zit mobiel, lastig vertalen, maar eindelijk dat stukje huid!?! Wat is daarmee?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:34 schreef Perico het volgende:
En hier van het andere:
Anderen doen dan weer hun best om Adelita weg te zetten als sensatieschrijfster, wat in mijn ogen onterecht is. Zij laat de experts spreken, zoals eerder ook criminoloog Calderon.![]()
Heel mooi dat je je zo openlijk durft uit te spreken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal niet zo op stel en sprong gebeurd te zijn. Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.
Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:40 schreef Marrije het volgende:
ik zit mobiel, lastig vertalen, maar eindelijk dat stukje huid!?! Wat is daarmee?![]()
Dit hebben de Panamese onderzoekers geconstateerd?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.
Zijn de botten en het weefsel al wel door het NFI onderzocht?![]()
Was er maar al een goede vertaling naar Engels van, die niet op WS door ZaZara wordt gepresenteerd. Ben erg benieuwd naar de artikelen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.![]()
Ja, Adelita Coriat is bij het onderzoek van een forensisch onderzoeker geweest, vermoedelijk recent en die verhaalt ook over larven die zijn aangetroffen. Die zouden normaal na drie maanden verdwenen moeten zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:49 schreef jackie12 het volgende:
Dit hebben de Panamese onderzoekers geconstateerd?
Zijn de botten en het weefsel al wel door het NFI onderzocht?
Tenzij de overblijfselen dus werden begraven, in vochtige aarde, in de schaduw, bij lage temperaturen. Op WS gaan er dan toch weer meteen stemmen op, dat dit normaal is als beenderen in de rivierbedding terechtkomen..![]()
ok, dus volgens dat artikel geen misschien of wellicht maar zeker gemanipuleerd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.
Het mag duidelijk zijn dat im het al lang vo d duren, eer we wat te horen kregen over die huid. Hoe langer dat duurde hoe meer ik dacht foute boel.
Hopelijk komt er snel een officiele reactie.
Bedankt trouwens, voor de toelichting.![]()
Waarom moet er aarde bij betrokken zijn?
De rivierbedding bij de vindplaatsen is toch vooral stenen geen zand?
Of misschien gevolgtijdelijk, eerst begraven in aarde daarna in de rivier gegooid?
Kan het ook een afwateringsbuis geweest zijn? (case Ruben, Julian)![]()
Er zijn ook zwarte vlekken gevonden, mogelijk door insecten.. en 8 tot 10 gaatjes.. en rode vlekken door hemaglobine.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:59 schreef Marrije het volgende:
ok, dus volgens dat artikel geen misschien of wellicht maar zeker gemanipuleerd.
Het mag duidelijk zijn dat im het al lang vo d duren, eer we wat te horen kregen over die huid. Hoe langer dat duurde hoe meer ik dacht foute boel.
Hopelijk komt er snel een officiele reactie.
Bedankt trouwens, voor de toelichting.
Bovenal werd er ook geklaagd dat de beenderen zijn besmet door een bolvormig weefsel gevuld met aarde.,. Omdat mevrouw Pitti weigert om experts die opgravingen te laten doen, maar het gewoon particulieren zijn, kun je niet meer spreken van oberispelijk bewijsmateriaal. Die mensen weten namelijk niet wat ze doen, volgens Octavio Calderon.
Dat is dus de belangrijkste conclusie ja: dat de resten mogelijk werden bewaard in vochtige aarde in de schaduw, bij lagere temperaturen.![]()
Ik reageer even op je stelling daarnet in het vorige topic : `Molurus is van de lijn Suddenintuitionquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Alsof de discussie hier nooit kritisch is en we jou daarvoor nodig hebben.
Nope.
alles op gevoel ` .....
Op de 1e plaats , ben ik mezelf en wens ik niet met andere mensen vergeleken te worden
en dat kan in mijn geval al helemaal niet, want ik ben toevallig met zeer veel dingen anders dan een ander ( iedereen is anders trouwens, en zeker ikke....daar is ook een logische reden voor,
maar jullie kennen mij niet goed genoeg, das niet erg )
Op de 2e plaats , doe ik niet alles `op gevoel ` dat kan ook niet, want je moet NET GENOEG
gevoel hebben, zodat de realiteit niet uit het oog verloren raakt, daar kunnen sommige hier het wel niet mee eens zijn, maar het gaat hier over mij, en ik kan je vertellen dat ik de realiteit pertinent niet uit het oog verlies, want dan heeft het geen nut om hier te zitten, dan zou ik wat anders doen.
op de 3e plaats : IK ben het totaal niet eens met deze Molurus, ik ken haar / hem niet , maar zij /
hij is moderator, dat moderators hier meediscussieren is `hun pakkie-an ` maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn, dus late lulle zou ik zeggen, je kunt over `hun ` beter heen lezen als over mij, ik doe nog wat nuttigs, al zeg ik het zelf ( ook daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar daar geef ik niks om ) Maar daarbij, ben ik het voor 80 % niet met hem / haar eens, had je niet gedacht dan zeker ? En dan nog iets : het `verdelen in kampen, `kwam niet van mij, voor de grap is daar
`treinen ` aan gekoppeld, als voorbeeld maar niet door mij in eerste instantie, , ik ben juist meer van `het accepteren dat iedereen een andere mening heeft ` en we zitten eigenlijk allemaal in 1 kamp, samenwerken dus, als team .....maar dat kan hier niet....
deze reactie was niet speciaal voor 11 en 30, maar ook meer in het algemeen bedoeld.![]()
Het is op momenten als deze dat je, je goed realiseert dat je in BNW bent.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Op de 1e plaats , ben ik mezelf en wens ik niet met andere mensen vergeleken te worden
en dat kan in mijn geval al helemaal niet, want ik ben toevallig met zeer veel dingen anders dan een ander ( iedereen is anders trouwens, en zeker ikke....daar is ook een logische reden voor,
maar jullie kennen mij niet goed genoeg, das niet erg )Je suis Charlie Sheen![]()
Of ze weten het wel. Waarom zou het bewijsmateriaal niet opzettelijk verkloot kunnen zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:06 schreef Perico het volgende:
[..]
Die mensen weten namelijk niet wat ze doen, volgens Octavio Calderon.![]()
Wat is er mis met een vertaling door ZaZara? Bedoel je dat die hier niet van dat andere forum mag worden overgenomen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:53 schreef Deiner het volgende:
[..]
Was er maar al een goede vertaling naar Engels van, die niet op WS door ZaZara wordt gepresenteerd. Ben erg benieuwd naar de artikelen.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
he he , geweldig !! Mijn scenario, komt steeeeds dichterbij......e i n d e l i j k een stapje vooruitquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:
[..]
OF 1 metadataveld in de foto's kan nu meteen aan alle speculatie een einde maken zo van: foto's zijn 100% origineel en betrouwbaar. Prima.
ik dacht al bijnnnnnnnnaaaaaa dat het hier saai werd. Voor mij goed nieuws dus.
Zijn er al mensen, die vast een kaartje willen kopen voor de `hogesnelheidstrein ?? hahahahahaha![]()
Zo lees ik het tenminste.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.![]()
Ik vergeleek jou niet met Molurus maar Molurus met jou.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Ik reageer even op je stelling daarnet in het vorige topic : `Molurus is van de lijn Suddenintuition
alles op gevoel ` .....Je baseert regelmatig scenario's op je intuïtie en daar doe je niet geheimzinnig over. Molurus heeft liever harde bewijzen maar komt vervolgens zelf ook met zijn gevoel ipv bewijzen. Ik heb geen waarde-oordeel over jou uitgesproken.
![]()
Ik lees juist in dat stuk dat die onderzoeker zegt dat de resten niet begraven kunnen zijn in aarde.. omdat de ontbinding dan verder zou moeten zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:54 schreef Perico het volgende:
Tenzij de overblijfselen dus werden begraven, in vochtige aarde, in de schaduw, bij lage temperaturen. Op WS gaan er dan toch weer meteen stemmen op, dat dit normaal is als beenderen in de rivierbedding terechtkomen..![]()
Dat begreep ik er eigenlijk ook uit...quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik lees juist in dat stuk dat die onderzoeker zegt dat de resten niet begraven kunnen zijn in aarde.. omdat de ontbinding dan verder zou moeten zijn.![]()
Maar in dat gebied bij die finca's en indianen hebben toch geen elektriciteit? Hoe houd je die resten dan koel?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:
Als je het scenario van een misdrijf volgt, kan het iemand met een finca in het gebied zijn geweest, die dus ook in het bezit kwam van de rugzak. Die is pas laat gevonden, mogelijk geplant... iemand kan weken de tijd hebben gehad om heel laagdrempelig, een geheugenkaart te manipuleren en het op een verdwaling te laten lijken.![]()
met gekoelde ruimte wordt bedoeld een KOELKASTquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Perico het volgende:
[..]
en dat klopt dus, volgens mij![]()
Er werd als voorbeeld genoemd een put met vervuild water of een andere afgesloten ruimtequote:Op maandag 20 oktober 2014 17:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar in dat gebied bij die finca's en indianen hebben toch geen elektriciteit? Hoe houd je die resten dan koel?![]()
Septic tankquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er werd als voorbeeld genoemd een put met vervuild water of een andere afgesloten ruimte
Gierput
Afwateringsbuis![]()
Maar ik lees niet 'gekoelde ruimte' maar 'koele ruimte'.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:34 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
met gekoelde ruimte wordt bedoeld een KOELKAST
en dat klopt dus, volgens mij![]()
Het is saai als er geen gruwelijk misdrijf is gepleegd? Naja, sjeg..quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:29 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
he he , geweldig !! Mijn scenario, komt steeeeds dichterbij......e i n d e l i j k een stapje vooruit
ik dacht al bijnnnnnnnnaaaaaa dat het hier saai werd. Voor mij goed nieuws dus.
Zijn er al mensen, die vast een kaartje willen kopen voor de `hogesnelheidstrein ?? hahahahahaha
Is het al duidelijk dat het om een misdaad gaat, eigenlijk?
Enniehoe, mocht je toch gelijk krijgen dan zal ik stoofpeertjes met een sudderlapje voor je koken.![]()
klopt ! maar we hoeven hier ook niet met harde bewijzen te komen, want wij zijn aan `t puzzelenquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vergeleek jou niet met Molurus maar Molurus met jou.Je baseert regelmatig scenario's op je intuïtie en daar doe je niet geheimzinnig over. Molurus heeft liever harde bewijzen maar komt vervolgens zelf ook met zijn gevoel ipv bewijzen. Ik heb geen waarde-oordeel over jou uitgesproken.
....en puzzelen is leuk ! en klopt dat ik een scenario aanhang, wat bijna niemand hier ziet zitten, maar das toch nie erg ?? mijn intuitie laat me nooit in de steek, en het kan lang of kort duren ( in dit geval lang denk ik ) maar ik weet dat ik toch gelijk krijg, ik ben zelfs al van die hogesnelheidstrein af, het gaat nog veel `georganiseerder en geraffineerder ` als iedereen hier denkt. Je moest eens weten, hoever `corruptie ` gaat....ook dat is leuk om uit te puzzelen...![]()
een KOELKASTquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er werd als voorbeeld genoemd een put met vervuild water of een andere afgesloten ruimte![]()
*kuchquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef eigendeegcookie het volgende:
hebben jullie ook moderators die niet trollen?![]()
jaaaaaaa das goed ! en een koffie verkeerd met 4 suiker, en een kerseflap met slagroom NAquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is saai als er geen gruwelijk misdrijf is gepleegd? Naja, sjeg..
Is het al duidelijk dat het om een misdaad gaat, eigenlijk?
Enniehoe, mocht je toch gelijk krijgen dan zal ik stoofpeertjes met een sudderlapje voor je koken.
afgesproken.![]()
Ja, Lavenderr doet het heel netjes en correct, waarvoor dank!Molurus ook, maar die heeft een slechte dag
Btw, een mededeling van algemeen nut: afgelopen meeting was gezellig. Je spreekt elkaar over van alles en nog wat en ook over Kris en Lisanne. Nul gedoe, wel gezellig.
Kom dus ook naar de meeting van 7 november te Utrecht. Waarschijnlijk houden we die in Oudaen. Ik zal over een week een topic openen. Je kan je aanmelden door me een PM te sturen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Poolbal op 20-10-2014 18:21:16 ]![]()
Da's niet trollen maar sales.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef eigendeegcookie het volgende:
hebben jullie ook moderators die niet trollen?
Users irriteren = abo's verkopen voor de optie blokkeren.![]()
![]()
jaaaaaaaaaa unkoelkastttttt dusssss maak nie uitquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar ik lees niet 'gekoelde ruimte' maar 'koele ruimte'.
het was een koelkast ! ( en ik heb weeeer geen bron, maaktoknieuit )
geloof me nou maar op mijn groene ogen, bewijs komt vanzelffff![]()
De vraag die dit oproept, die dit uitschreeuwt, is: waarom zou iemand dat doen? Je hebt toch helemaal geen vervalste EXIF data nodig om het op een verdwaling te laten lijken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt over de content van de camera kun je, veel eenvoudiger, de camera gewoon vernietigen. Of ben ik nu gek?Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Esto indica al forense que el cuerpo permanece, o permaneció, en un espacio húmedo, bajo la sombra, a bajas temperaturas.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar ik lees niet 'gekoelde ruimte' maar 'koele ruimte'.
Hieruit maakt de forensisch expert op dat het lichaam zich [geruime tijd] bevindt, of bevond, in een vochtige ruimte, in de schaduw, bij lage temperaturen.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Precies; dat zeg ik. Gekoeld is echter kunstmatig de tempratuur naar beneden halen en dát staat er dus niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:19 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Esto indica al forense que el cuerpo permanece, o permaneció, en un espacio húmedo, bajo la sombra, a bajas temperaturas.
Hieruit maakt de forensisch expert op dat het lichaam zich bevindt, of bevond, in een vochtige ruimte, in de schaduw, bij lage temperaturen.![]()
Engelstalig artikel hier, excuses als dit al gepost was
http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594![]()
Ik denk dat je gelijk hebt. Kunstmatige koeling zou wel expliciet zijn aangegeven. Het was er denk ik 'koel', d.w.z. niet zo warm als elders. En in geval van kunstmatige koeling heb je het waarschijnlijk niet meer over schaduw.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies; dat zeg ik. Gekoeld is echter kunstmatig de tempratuur naar beneden halen en dát staat er dus niet.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik wil hier ook wel wat over zeggen; Ja dat kan je doen de camera vernietigen. Maar stel, je bent de plaatselijke psychopaat. En hij is er, volgens de expat gemeenschap is hij levensgevaarlijk. Het is een jungle expert, woont in het gebied en verblijft regelmatig in de bush. Ik heb eerder teksten van een website van hem gepost waar jij bij zou gaan likkebaarden. Een en al stof voor analyse. Is trots op het mishandelen van vrouwen, denkt door God geroepen te zijn om orde de scheppen en is uit zijn geboorteland (VS) gevlucht voor de politie. De website is inmiddels verwijderd maar volgens mij heb ik de tekst opgeslagen. Vlak voordat de rugtas met telefoons en camera gevonden werd, zou het onderzoek zich meer gaan richten op Costa Rica omdat men aan een ontvoering in die richting dacht. Dat zou zonde zijn van alle aandacht die hij mis zou lopen en het kat en muis spelletje met de autoriteiten. Hoog verheven boven alle aardse dommerikken hoeft hij zich geen zorgen te maken dat ze hem iets konden maken. En o ja, volgens de plaatselijke website van Boquete was hij de eerste 2 weken van april spoorloos. Half april dook hij weer op in de bewoonde wereld.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
De vraag die dit oproept, die dit uitschreeuwt, is: waarom zou iemand dat doen? Je hebt toch helemaal geen vervalste EXIF data nodig om het op een verdwaling te laten lijken?
Als je je zorgen maakt over de content van de camera kun je, veel eenvoudiger, de camera gewoon vernietigen. Of ben ik nu gek?![]()
Je verzamelt links naar foto's van mortuaria?quote:Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Hier is de tekst van de verwijderde website van de plaatselijke psychopaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met het risico dat dit minachtend klinkt - zo is dat niet bedoeld: dit komt vergezocht op mij over. En zeker het idee dat een psychopaat zich bezighoudt met het vervalsen van EXIF data om aandacht te trekken. (En daar vervolgens totaal in faalt ook nog.)quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik wil hier ook wel wat over zeggen; Ja dat kan je doen de camera vernietigen. Maar stel, je bent de plaatselijke psychopaat. En hij is er, volgens de expat gemeenschap is hij levensgevaarlijk. Het is een jungle expert, woont in het gebied en verblijft regelmatig in de bush. Ik heb eerder teksten van een website van hem gepost waar jij bij zou gaan likkebaarden. Een en al stof voor analyse. Is trots op het mishandelen van vrouwen, denkt door God geroepen te zijn om orde de scheppen en is uit zijn geboorteland (VS) gevlucht voor de politie. De website is inmiddels verwijderd maar volgens mij heb ik de tekst opgeslagen. Vlak voordat de rugtas met telefoons en camera gevonden werd, zou het onderzoek zich meer gaan richten op Costa Rica omdat men aan een ontvoering in die richting dacht. Dat zou zonde zijn van alle aandacht die hij mis zou lopen en het kat en muis spelletje met de autoriteiten. Hoog verheven boven alle aardse dommerikken hoeft hij zich geen zorgen te maken dat ze hem iets konden maken. En o ja, volgens de plaatselijke website van Boquete was hij de eerste 2 weken van april spoorloos. Half april dook hij weer op in de bewoonde wereld.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Heb je de tekst in de spoiler gelezen? Deze man zwerft regelmatig rond in de bush in het gebied waar K&L verdwenen zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Met het risico dat dit minachtend klinkt - zo is dat niet bedoeld: dit komt vergezocht op mij over. En zeker het idee dat een psychopaat zich bezighoudt met het vervalsen van EXIF data om aandacht te trekken. (En daar vervolgens totaal in faalt ook nog.)![]()
En hij is vast de enige niet. Wat is je punt?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Heb je de tekst in de spoiler gelezen? Deze man zwerft regelmatig rond in de bush in het gebied waar K&L verdwenen zijn.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Ik vraag of je het gelezen hebt? Anders heeft het geen zin verder te reageren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
En hij is vast de enige niet. Wat is je punt?![]()
Ja, maar ik zie dus geen enkele relatie met ofwel de EXIF data of überhaupt deze zaak.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:01 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vraag of je het gelezen hebt? Anders heeft het geen zin verder te reageren.
Kun je dat toelichten?
Dat er een gek is die graag rondloopt in dat gebied vind ik an sich niet zo heel schokkend.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Je hebt het niet gelezen dus laat maar verder.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie dus geen enkele relatie met ofwel de EXIF data of überhaupt deze zaak.
Kun je dat toelichten?
Dat er een gek is die graag rondloopt in dat gebied vind ik an sich niet zo heel schokkend.![]()
Je kun dat dus niet toelichten. Laat inderdaad maar.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je hebt het niet gelezen dus laat maar verder.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar er zijn geen sterke argumenten die het kunnen onderbouwen.![]()
Gelukkig, ik begon al even te denken dat ik de enige was hier die dat simpele feit ziet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:06 schreef Geruisloos het volgende:
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar sterke argumenten zijn het simpelweg niet.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
ik bedoelde zo `n koelkast !! Jij verdraait weeeer mijn bedoeling, da doe je elke keer !quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:41 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Je verzamelt links naar foto's van mortuaria?
moet je kijke : wat jij schrijft ! Ik zou links naar mortuaria `verzamelen ` !
dat slaat toch nergens op ? reageer a.u.b. niet meer op mij//////
bij mij deed de link het niet, daarom haalde ik `m weg.![]()
Dat is waar maar de vraag was waarom iemand dat überhaupt zou doen. Ik gaf een voorbeeld als antwoord.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:06 schreef Geruisloos het volgende:
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar er zijn geen sterke argumenten die het kunnen onderbouwen.![]()
All aboard the horror boat ....quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Grijzemassa het volgende:
Hier is de tekst van de verwijderde website van de plaatselijke psychopaat
Heb je ook een foto van meneer Koekoek?![]()
Nee wel een naam maar ik weet niet of dat hier mag. Er is nog veel meer over hem te vinden op internetquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:31 schreef 11en30 het volgende:
[..]
All aboard the horror boat ....
Heb je ook een foto van dit geval?![]()
![]()
Op boquete.ning.com heeft hij een permanente ban vanwege dreigementen naar mensen die iets niet met hem eens waren![]()
En sinds wanneer betekent "morgue" koelkast?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:07 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik bedoelde zo `n koelkast !! Jij verdraait weeeer mijn bedoeling, da doe je elke keer !
moet je kijke : wat jij schrijft ! Ik zou links naar mortuaria `verzamelen ` !
dat slaat toch nergens op ? reageer a.u.b. niet meer op mij//////
bij mij deed de link het niet, daarom haalde ik `m weg.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
zet die naam even in een pmmutje naar mij, ga ik uitzoeken ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:33 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee wel een naam maar ik weet niet of dat hier mag. Er is nog veel meer over hem te vinden op internet
doe je dat ?![]()
Dat is toch een koelkast met een heleboel grote lades?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:36 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En sinds wanneer betekent "morgue" koelkast?![]()
de getuigeverklaring van Pedro van CasaPedro vind ik wel een sterk argument om de tijdlijn die afgeleid is van de digitale data te verwerpen, te meer daar de broer van Lisanne hem een 100% geloofwaardige getuige vond. zulke dingen zeg je niet als je twijfelt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:06 schreef Geruisloos het volgende:
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar er zijn geen sterke argumenten die het kunnen onderbouwen.uiteindelijk lukt altijd alles![]()
ja hoor geen probleemquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:37 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
zet die naam even in een pmmutje naar mij, ga ik uitzoeken ?
doe je dat ?![]()
ja, die bedoelde ik.....maar nee, ik verzamel zulke foto `s nietquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:37 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat is toch een koelkast met een heleboel grote lades?
wa is die man dom zeg.....pfffff![]()
Hmm.. het gros dat ik vind komt van één en dezelfde blogger.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:33 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee wel een naam maar ik weet niet of dat hier mag. Er is nog veel meer over hem te vinden op internet![]()
de tekst die ik in de spoiler heb gezet komt van hem zelf, geeft toch wel een idee wat het voor een gekquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:51 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Hmm.. het gros dat ik vind komt van één en dezelfde blogger.
het is, ik doel meer op de andere dingen die hij zelf op internet heeft gezegd niet zozeer wat anderen van hem zeggen![]()
Geen achternamen hier. Zie topicpointers.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:33 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee wel een naam maar ik weet niet of dat hier mag. Er is nog veel meer over hem te vinden op internet![]()
Dank! Deze vertaling is een stuk beter.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:27 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Engelstalig artikel hier, excuses als dit al gepost was
http://laestrella.com.pa/(...)-dutch-girl/23814594
Make my day!![]()
Oke!quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen achternamen hier. Zie topicpointers.![]()
Ik heb even de inmiddels offline site bekeken, eind vorig jaar gemaakt +- eind september voor het laatst gewijzigd (dit is het moment dat hij verwijderd is neem ik aan?), verder zijn er een aantal thaise sites op dezelfde IP gecreëerd. De site zelf was tot 2015 geldig. Waarom zou hij zijn eigen site vroegtijdig verwijderen? Daarnaast is er geen enkele connectie met deze zaak.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
de tekst die ik in de spoiler heb gezet komt van hem zelf, geeft toch wel een idee wat het voor een gek
het is, ik doel meer op de andere dingen die hij zelf op internet heeft gezegd niet zozeer wat anderen van hem zeggen
Je weet dus niet of hij degene is die die website heeft gemaakt of iemand anders (wellicht kwam hij daarachter en heeft hij verzocht die te verwijderen), deze blogger vind het blijkbaar ontzettend belangrijk om hem zwart te maken met naam en toenaam. We weten niks van deze blogger behalve dat hij tegenwoordig woont in... juist ja. Thailand.
Dus voor mij is het nog best een mogelijkheid dat hij die site heeft opgezet ook.![]()
Moet dat echt uitgelegd worden?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
En hij is vast de enige niet. Wat is je punt?
Zo’n psychopaat leeft in een andere wereld dan de “normale” mens.
Denkt anders, doet anders.
Het is maar beter zo iemand niet tegen te komen.![]()
Wat ik bedoelde is: wat heeft dit nu eigenlijk te maken met die EXIF data, of überhaupt deze zaak?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:31 schreef gynaika het volgende:
[..]
Moet dat echt uitgelegd worden?
Zo’n psychopaat leeft in een andere wereld dan de “normale” mens.
Denkt anders, doet anders.
Het is maar beter zo iemand niet tegen te komen.
Dat er her en der psychopaten rondlopen neem ik zo aan, maar dat lijkt me vooralsnog niet interessant voor deze zaak.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Els: "Simon is vanavond niet komen opdagen voor de vergadering, en ik kan hem thuis ook niet bereiken."
Johan: "Ik denk dat hij is vermoord. Er zijn dit jaar in Amsterdam al 37 moorden gepleegd!"Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Pardon, aanwijzingen die expliciet aantonen? Volgens mij heb je aanwijzingen, en die zijn er, aldus Perico, en je hebt aantonen, dwz bewijzen buiten alle redelijke twijfel, en dat is niet gebeurd nee.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:06 schreef Geruisloos het volgende:
Er zijn voor zover we weten geen aanwijzingen die expliciet de manipulatie van digitale data aantoont. Het is dus pure speculatie. Wat mag natuurlijk, maar er zijn geen sterke argumenten die het kunnen onderbouwen.
Dat maakt de aanwijzingen nog niet puur speculatief.![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:37 schreef Gorraay het volgende:
Els: "Simon is vanavond niet komen opdagen voor de vergadering, en ik kan hem thuis ook niet bereiken."
Johan: "Ik denk dat hij is vermoord. Er zijn dit jaar in Amsterdam al 37 moorden gepleegd!"Dit dus inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Oké. Piet komt niet op een vergadering. Dagen later wordt er een bot, een stuk huid, en een rugtas met zijn camera, zijn telefoon en zijn tijgerprintstring gevonden.
"Er zijn zoveel mensen die verdwalen", zegt Els, "het is zinloos om dat te onderzoeken. Je komt er toch niet achter. Domme domme Piet."
Zo lust ik er ook wel een paar.![]()
Het zijn afwijkingen die heel eenvoudig verklaard kunnen worden. Dat maakt manipulatie dus wel degelijk speculatief.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:38 schreef Deiner het volgende:
[..]
Pardon, aanwijzingen die expliciet aantonen? Volgens mij heb je aanwijzingen, en die zijn er, aldus Perico, en je hebt aantonen, dwz bewijzen buiten alle redelijke twijfel, en dat is niet gebeurd nee.
Dat maakt de aanwijzingen nog niet puur speculatief.
Bovendien komen de schaduwstanden op de foto's vrijwel exact overeen met de EXIF tijden. En daarnaast hebben de onderzoekers beschikking tot de iPhone foto's van Kris met daarop nog andere EXIF data ter referentie.
Dit alles maakt het manipulatie verhaal zeer ongeloofwaardig.![]()
Verklaar ze dan. Het vaststellen en vraagtekens zetten bij de gevonden afwijkingen, is niet een puur speculatieve bezigheid.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:51 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het zijn afwijkingen die heel eenvoudig verklaard kunnen worden. Dat maakt manipulatie dus wel degelijk speculatief. Bovendien komen de schaduwstanden op de foto's vrijwel exact overeen met de EXIF tijden. Wat het manipulatie verhaal nog ongeloofwaardiger maakt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: