abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145772426
Wat betekent de "5"? Wat is de boodschap van de psycho?

Wat meteen opvalt in de google zoekresultaten is een link naar religie. God, Jehova. Bronnen van inspiratie voor vele psycho's.

http://www.ridingthebeast.com/numbers/nu5.php

> vergelijk deze betekenissen met
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Grijzemassa het volgende:
Hier is de tekst van de verwijderde website van de plaatselijke psychopaat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The number 5 is a characteristic of the man. First, according to the Cabal, it is the number of the perfect Man (got rid from his animal side). According to the Bible, it is the symbol of the Man-God by the five wounds of the Christ on cross (for this reason, it is also considered as the number of the grace).
> God spoke to me several days ago and told me he had selected me to sit at his right hand during these times of trouble. Without me, he said, he would not be able to manage what lies ahead.

But it is also associated to the man in general (2 + 3) having an unstable character of duality, 2, in spite of his divinity
> Some might think I am egocentric and selfish for taking on the responsibility of saving our dying planet, but what else would everyone expect from someone who has ideas as great as mine?
> i spent my "vacation" in a state hospital(which i cleverly placed myself in to get out of jail), i was diagnosed with bi-polar disorder. bi-polar is synonymous with manic-depression.

Being the sum or rather the union of the first female number and the first male number
> GOD has given ME the gift of pansexuality.
Buffalo Bill, de man die vrouwenhuid aantrekt

etc etc etc, brrr brrr brrr

Of is het een direkte verwijzing naar de muggenolie jungle oil waar alle betekenissen van "5" TOEVALLIG in samenkomen?

http://www.biblestudy.org(...)bers-in-bible/5.html

The Holy anointing oil (Exodus 30:23 - 25), the ingredients of which were given directly by God, was used to consecrate the furniture of the tabernacle. It was comprised of five parts, for it was a revelation of pure grace. The proportion of spices used in making the oil were a multiple of five, which then had a hin of olive oil added to it.
Pure Myrrh, 500 shekels
Sweet cinnamon, 250 shekels
Sweet calamus, 250 shekels
Cassia, 500 shekels

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 13:21:30 ]
pi_145772614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Psychopaten zijn immers niet te volgen.
Goed, we zijn eruit: een gek heeft het gedaan. Waarom, wat hij ervoor deed of erna, hoeft allemaal niet verklaard te worden, want het was een gek. Gods wegen zijn ondoorgrondelijker, maar de gek is een goede tweede. De hollywood-gek dan. De B-film-gek voldoet het beste, die kan schizofreen, bipolair en psychopaat tegelijk zijn. En zo eentje schijnt er in Boquete te wonen, las ik hier 1 of 2 dagen geleden. Dus ja, die B-film-gek zal het wel gedaan hebben.
pi_145772933
In de Volkskrant "een fatale wandeling" die ook bij mij al tijden bekend is maar in mn gedachte was weggeebt staat heel duidelijk dat de meiden samen met Eileen op dinsdagochtend 1 april ! de excursies boekten voor 2 april aardbeienfarm en 5 april Baru.

Dat zal wel de reden zijn geweest dat Feliciano bij de taalschool was in de ochtend van 1 april om de excursies op te nemen.
En niet al op 31 maart zoals in de OP staat. :N

https://blendle.nl/i/de-v(...)vkn-20140628-3339225
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:35:43 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145773154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:14 schreef 11en30 het volgende:
Wat betekent de "5"? Wat is de boodschap van de psycho?

[ afbeelding ]

Wat meteen opvalt in de google zoekresultaten is een link naar religie. God, Jehova. Bronnen van inspiratie voor vele psycho's.

http://www.ridingthebeast.com/numbers/nu5.php

> vergelijk deze betekenissen met

[..]

The number 5 is a characteristic of the man. First, according to the Cabal, it is the number of the perfect Man (got rid from his animal side). According to the Bible, it is the symbol of the Man-God by the five wounds of the Christ on cross (for this reason, it is also considered as the number of the grace).
> God spoke to me several days ago and told me he had selected me to sit at his right hand during these times of trouble. Without me, he said, he would not be able to manage what lies ahead.

But it is also associated to the man in general (2 + 3) having an unstable character of duality, 2, in spite of his divinity
> Some might think I am egocentric and selfish for taking on the responsibility of saving our dying planet, but what else would everyone expect from someone who has ideas as great as mine?
> i spent my "vacation" in a state hospital(which i cleverly placed myself in to get out of jail), i was diagnosed with bi-polar disorder. bi-polar is synonymous with manic-depression.

Being the sum or rather the union of the first female number and the first male number
> GOD has given ME the gift of pansexuality.
Buffalo Bill, de man die vrouwenhuid aantrekt

etc etc etc, brrr brrr brrr

Of is het een direkte verwijzing naar de muggenolie jungle oil waar alle betekenissen van "5" TOEVALLIG in samenkomen?

http://www.biblestudy.org(...)bers-in-bible/5.html

The Holy anointing oil (Exodus 30:23 - 25), the ingredients of which were given directly by God, was used to consecrate the furniture of the tabernacle. It was comprised of five parts, for it was a revelation of pure grace. The proportion of spices used in making the oil were a multiple of five, which then had a hin of olive oil added to it.
Pure Myrrh, 500 shekels
Sweet cinnamon, 250 shekels
Sweet calamus, 250 shekels
Cassia, 500 shekels
niet gek, het gaat ook om fotonummer 550
pi_145773229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:38 schreef 11en30 het volgende:
Daar heb je ze weer. De "ik ken iemand die" zwakkelingen die 'mensen' of the gaps opvoeren in een sneue poging om nog enige geloofwaardigheid toe te voegen aan hun kansloze verhaal.
Ik heb helemaal geen verhaal. De 'criminal of the gaps' voer ik nou juist niet op, ik noem 'm alleen zo. Vanwege de parallellen: niet verklaarbaar ('logisch') dat bliksem ontstaat? -> God (Thor). Een Viking vroeg niet of het voor zo'n god wel logisch is om met zijn hamer op de wolken te slaan. Behalve Wiki misschien, maar die werd dan terecht gewezen: het is raar volk, die goden.
quote:
Ik zal je vertellen ik bespreek dit topic elke avond met 10 forensisch experts, 20 rechercheurs en 30 psychiaters. En ze zeggen allemaal, echt a l l e m a a l, dat ik gelijk heb en dat jullie gek zijn.
In mijn paviljoen zijn we ook allemaal dokter. Maar niemand is psychopaat, volgens die ene dokter die er alleen overdag is. En hij kan het weten, want hij is de enige die meteen toegeeft dat we allemaal dokter zijn. De rest is volgens mij niet goed snik.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:43:10 #231
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145773427
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:38 schreef Molurus het volgende:
Je kunt natuurlijk jaren resources blijven besteden aan het zoeken naar sporen of clues. Feit blijft dat:

a) met zekerheid vaststaat dat ze zijn overleden, en
b) er geen aanleiding is om te denken dat er sprake was van een misdrijf.

En dan kan ik me voorstellen dat men die resources liever besteedt aan andere zaken. Wellicht niet wat de mensen in dit topic of de families van K&L willen horen, maar dat is over het algemeen wel hoe dat gaat.
In essentie ben ik het daar mee eens. Nauwkeurigheidshalve zou ik deze punten wel als volgt aanpassen:

Feit blijft dat:

a) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vaststaat dat ze zijn overleden, en

b) er nog geen aanleiding is om te denken dat er sprake was van een misdrijf.

---
Ad a) Het is namelijk mogelijk te leven zonder been.

Ad b) Het is niet uit te sluiten dat bij zorgvuldig en uitgebreid onderzoek er alsnog aanwijzingen voor een misdrijf gevonden worden.
pi_145773617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 11:23 schreef jackie12 het volgende:
Heeft iemand een link, een overzicht of foto's wat er zoal allemaal te zien is op de Pianista?
vond nog een filmpje gevonden jammer dat het beeld niet zo goed is. Maar ook hier zie je duidelijk dat men heel ver met de auto zou kunnen komen.
pi_145773653
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

niet gek, het gaat ook om fotonummer 550
Dus dat verklaart de zwarte foto's. Maar waarom heeft die gek dan niet even doorgeklikt tot hij bij 555 was? Een stuk bijbelser getal. En als je dan toch bezig bent, 666 ook maar. O ja, het is een gek, dus die wordt opeens heel lui. Heeft ook een beroerd handschrift bij het schrijven van het cijfer 5, doet dat met een zwart goedje (met z'n vinger of zo), vlak naast een vage vlek van datzelfde goedje. Waarvan er nog een stuk of wat zijn op diezelfde steen. Of daar stond iets dat hij heeft uitgeveegd. Schrijft bovendien nogal klein.
pi_145773776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In essentie ben ik het daar mee eens. Nauwkeurigheidshalve zou ik deze punten wel als volgt aanpassen:

Feit blijft dat:

a) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vaststaat dat ze zijn overleden, en

b) er nog geen aanleiding is om te denken dat er sprake was van een misdrijf.

---
Ad a) Het is namelijk mogelijk te leven zonder been.

Ad b) Het is niet uit te sluiten dat bij zorgvuldig en uitgebreid onderzoek er alsnog aanwijzingen voor een misdrijf gevonden worden.
Sinds Descartes weten we dat er niet zoiets bestaat als 100% zekerheid. Daarom stellen we in de praktijk 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' gelijk aan zekerheid. ;)

100% zekerheid ten aanzien van deze twee punten kan eenvoudig nooit worden bereikt, dus waarom zouden we daar dan naar streven?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:54:37 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145773831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dus dat verklaart de zwarte foto's. Maar waarom heeft die gek dan niet even doorgeklikt tot hij bij 555 was? Een stuk bijbelser getal. En als je dan toch bezig bent, 666 ook maar. O ja, het is een gek, dus die wordt opeens heel lui. Heeft ook een beroerd handschrift bij het schrijven van het cijfer 5, doet dat met een zwart goedje (met z'n vinger of zo), vlak naast een vage vlek van datzelfde goedje. Waarvan er nog een stuk of wat zijn op diezelfde steen. Of daar stond iets dat hij heeft uitgeveegd. Schrijft bovendien nogal klein.
nou, foto 555 is uiteraard de 3e niet zwarte foto en die krijgen wij ook niet te zien...
pi_145774079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:50 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Heeft ook een beroerd handschrift bij het schrijven van het cijfer 5, doet dat met een zwart goedje (met z'n vinger of zo), vlak naast een vage vlek van datzelfde goedje. Waarvan er nog een stuk of wat zijn op diezelfde steen. Of daar stond iets dat hij heeft uitgeveegd. Schrijft bovendien nogal klein.
Dat goedje is as van een vuurtje waar de overgebleven snipper schroeiranden van heeft.

En hoezo klein? Als je Danyoromijn moet geloven is die juist heel groot. Er kunnen er maar 5 van in een rode boodschappentas. Bij meer scheurt het hengsel kapot.
pi_145774127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:49 schreef ToniB het volgende:

[..]

vond nog een filmpje gevonden jammer dat het beeld niet zo goed is. Maar ook hier zie je duidelijk dat men heel ver met de auto zou kunnen komen.
Ik las zelfs ergens dat je tot 20 min lopen onder de mirador kunt komen met een 4x4.
pi_145774338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:49 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ook duidelijk dat foto 542 langs de rand van een met puin verharde weg voor auto's gemaakt is op een hoge steile oever langs een rivier. Zulke aangelegde wegen zijn er niet diep in het regenwoud. Kortom, het zoveelste bewijs dat mijn lokatie klopt.
pi_145774403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik las zelfs ergens dat je tot 20 min lopen onder de mirador kunt komen met een 4x4.
Wat betekent dat voor de planning, stel dat ze een lift hebben gehad?
pi_145774646
wat ik mij ook afvraag is of de meiden in 1 ruk zijn doorgelopen naar de 1e Q en daarna.....is er rekening gehouden met pauzes bij het berekenen van alles hier?
pi_145774691
Het wordt steeds erger hier..
pi_145774812
Dat is toch de fotocollage van Mata, die in La Estrella staat?
Dat is wel een stunt! :)
http://laestrella.com.pa/(...)as-fiscalia/23814803
pi_145774924
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wat betekent dat voor de planning, stel dat ze een lift hebben gehad?
Als je even terugleest dan zie je dat in de Volkskrant stond dat Feliciano op 1 april bij de taalschool was om de excursies van 2 en 5 april op te nemen.
Het verhaal dat hij de 1 zag liggen in een hangmat en de ander kijkend op een kaart is dan in mijn ogen gelul. (mits de Volkskrant klopt)
Hij sprak ze gewoon samen met Eileen over de excursies die ze aan het plannen waren.

Mijn hypothese dat hij ze dus een lift gaf of gewoon hun gids was voor die dag wordt daarmee voor mij nog aannemelijker dan dat het al was.
pi_145774946
Als de 5 een direkte verwijzing naar muggenolie voorstelt. Dan kan het takje een extra hint zijn voor wie dat niet begrijpt. Een soort bonus voor de zekerheid. En als die psycho website is gemaakt door een andere psycho met een connectie naar Thailand die de psycho met een connectie naar muggen probeert te framen, dan zijn we er. Dan is het mystery bij deze dus gewoon keihard opgelost.
pi_145775153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:22 schreef 11en30 het volgende:
Als de 5 een direkte verwijzing naar muggenolie voorstelt. Dan kan het takje een extra hint zijn voor wie dat niet begrijpt. Een soort bonus voor de zekerheid. En als die psycho website is gemaakt door een andere psycho met een connectie naar Thailand die de psycho met een connectie naar muggen probeert te framen, dan zijn we er. Dan is het mystery bij deze dus gewoon keihard opgelost.
* Molurus kijkt geshockeerd

:o
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:30:14 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145775235
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

* Molurus kijkt geshockeerd

:o
om vervolgens weer heel hard weg te rennen zeker
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:37:07 #247
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145775435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:18 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat is toch de fotocollage van Mata, die in La Estrella staat?
Dat is wel een stunt! :)
http://laestrella.com.pa/(...)as-fiscalia/23814803
Inderdaad, onder de foto gepresenteerd als "Vrijwilligersgroep".
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145775638
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:46 schreef Perico het volgende:

[..]

De iPhone foto van Kris op de top is heel anders qua licht dan foto 499, terwijl het dezelfde setting is, in dezelfde richting.

Foto 500 vertoont een hele bewolkte hemel. Het lijkt er op of er foto's bij een eerste keer en terugkeer op de top zijn genomen. Maar dan heet de lezing: nee, de berg is een klimaatscheiding, dat is normaal (ook al ziet het er op 90% van de foto's op de top uniform hetzelfde uit naar links en naar rechts). Ondanks dat er aan de kant van Kris en Lisanne op 499 geen wolken zouden moeten zijn is het licht heel anders, maar dat ligt dan weer hier en hier en hier aan..

Dat is namelijk best vergezocht allemaal. Een logischere verklaring is, dat er veel tijd tussen die foto's zit. Dat is minder speculatief dan je in bochten wringen om de huidige tijdlijn te verklaren.
Het licht ziet er op de foto's anders uit: hardere contrasten op 499 dan op 500. Of dat ook in het echt zo was, is de vraag. Ik heb het zelfs met mijn spiegelreflex wel eens, dat er zonder aanwijsbare reden ineens een veel zachtere tussen zit. Of zelfs duidelijk kleurverschil, zonder dat het licht veranderd is. Op de stand (bijna) volautomaat. Jij hebt waarschijnlijk meer verstand van camera's dan ik, en misschien heb jij het juist daarom niet (bewuster kiezen van belichting, lens in de schaduw houden enz?). Bij meerdere keren op de knop drukken, stelt de automaat zich elke keer opnieuw in, o.a. de witbalans. Met een burst misschien niet, maar dan zit er minder dan 6 seconden tussen opvolgende beelden.

Toni-B heeft een redelijk overtuigende montage gemaakt, waar dat "geheel bewolkt" en "bijna onbedekt" helemaal niet zo vreemd overkomt. En ik hoef mijn laptop maar wat te kantelen, en de contrasten worden vrijwel even hard op beide Canon Powershot foto's. Dus met software moet dat helemaal lukken. Alleen weet je dan niet of je iets corrigeert, of juist vervalst, en op een laptop is dat bovendien geen pretje. Met Gimp, dat ik niet ken. Schaduwrichting is nauwelijks te zien, maar lijkt op 499 en 500 overeen te komen.

Dan foto 499 en de overeenkomstige iPhone foto: die komen sterk overeen, als je je niet in de luren laat leggen (het zijn verschillende camera's). Als de donkere van de bergen op de achtergrond schaduwen zijn, dan zijn die foto's op vrijwel dezelfde tijd van de dag genomen. Verschillende dagen kan, maar dan klokslag dezelfde tijd. Ook de natuur is geen spat veranderd, de blaadjes en takjes die op beide foto's staan, allemaal in dezelfde positie. Voorzover vergelijkbaar, want Lisanne heeft van iets grotere hoogte een foto van Kris gemaakt dan omgekeerd, en stond ook niet op exact dezelfde plek. De lucht heeft dezelfde heiïgheid op dezelfde plek (iets boven de horizon) en zelfs de wolk komt genoeg overeen om dezelfde te zijn als op de Canon, maar net iets later.

Daarbij is het nogal "ondoorgrondelijk", om te gaan manipuleren met de tijd, en dan uitgerekend 6 seconden verschil aan te brengen. Daar had ik dan toch een paar minuten van gemaakt. Zeker als ik de dorpsgek van Boquete was, anders komen ze bij mij uit: vernuftig en dom tegelijk. Maar ja, dan redeneerde ik niet zo, dus hij kan het toch geweest zijn. Moet 'ie wel opnieuw het bos in, nog voordat er een zoek-actie komt. Dus vooraf van die actie op de hoogte zijn, want als hij dat te vroeg doet, pikt iemand misschien de camera in. En dan is alles voor niets geweest.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:43:04 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_145775640
Let men ook even op de topicpointers? Danku :)
pi_145775668
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
Let men ook even op de topicpointers? Danku :)
Wat bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')