Het bewuste Volkskrant artikel: Met Afrojack en Hardwell is dance terug bij afquote:Afrojack pissig over beroerde recensie
Een recensie van de Volkskrant is Afrojack in het verkeerde keelgat geschoten. De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.
"Werken zich tachtig man drie maanden kapot om zo'n show te doen en komt frisse frits ff interessant doen. Meningen vind ik best, maar voluit liegen accepteer ik niet, teveel mensen die zich de tering hebben gewerkt", zo foetert Afrojack op Twitter.
'Alleen voor de vorm'
De recensent bezocht de show van de dj, die eigenlijk Nick van de Wall heet, vrijdag in de Ziggo Dome. Hij schrijft onder meer dat Afrojack alleen voor de vorm een koptelefoon op heeft en zonder noemenswaardig resultaat aan wat knopjes draait. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.
Ook aanval op Hardwell
Ook Afrojacks collega Hardwell wordt afgefakkeld in het artikel. Recensent Kramer schrijft dat de 'gemakzuchtige' werkwijze van beide dj's 'bijna aanstootgevend' is. Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Ik zie niet direct in wat daar feitelijk onjuist aan is.quote:Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.
Ik vind verder ook dat het belang van recensies enorm wordt overdreven. Het is uiteindelijk niet meer of minder dan de mening van één persoon. Het is niet geen absolute waarheid.
Ik ben er zelf niet geweest, maar ik denk dat dit een vrij goed beeld geeft van het het feest. Dit is nu eenmaal het type muziek dat populair is bij velen.quote:
Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Afwisselen dus, als ik een band goed vind wil ik bijv ook wel nieuw werk horen, natuurlijk zijn bekende nummers leuk,maar het moet niet alleen maar teren op het verleden zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.
Wat snapt-ie niet aan dance dan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.
Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Allemaal best, maar ga dan niet zo mans lopen doen op een podiumquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
Als bands eindeloos repeteren voor een optreden praat dat het falen on stage ook niet goed.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
Wat betreft de visuals, plannen en opzetten van de stage zelf ongetwijfeld, maar daar gaat de kritiek niet over.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is gewoon mainstream dance voor pubertjes die makkelijk in het gehoor moet liggen zonder al te veel spanning of originaliteit. Lijkt me vrij normaal dat een recensent een artiest daar op afrekent.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Belachelijk dat je daar zo rijk mee kan worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is gewoon mainstream dance voor pubertjes die makkelijk in het gehoor moet liggen zonder al te veel spanning of originaliteit. Lijkt me vrij normaal dat een recensent een artiest daar op afrekent.
hij spreekt gewoon de waarheid.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind verder ook dat het belang van recensies enorm wordt overdreven. Het is uiteindelijk niet meer of minder dan de mening van één persoon. Het is niet geen absolute waarheid.
Daarom ook stemmen op Kameraad Stalin.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Belachelijk dat je daar zo rijk mee kan worden.
Ik zie het probleem niet echt. Zo'n kerel mag toch zelf weten hoe hij zich op het podium gedraagt en hoe hij z'n publiek opzweept?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef HeatWave het volgende:
Allemaal best, maar ga dan niet zo mans lopen doen op een podium.
Sommige bands falen on-stage, andere bands / artiesten bereiden hun show zodanig voor dat er op het podium bijna niks meer mis kan gaan. Vaak is het live-gehalte dan lager. Ik zie het punt niet echt. Het publiek heeft vast een prima avond gehad.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef robin007bond het volgende:
Als bands eindeloos repeteren voor een optreden praat dat het falen on stage ook niet goed.
Zijn er zat die nog met 4 decks draaien of een complete live-setup meesjouwen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:56 schreef Prospos het volgende:
Ik mis vroeger waar de DJ o.a. nog een keyboard en vier platenspelers gebruikte.
Probleem is een groot woord,maar val dan een recensent niet aan als hij dat geen optreden vindtquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet echt. Zo'n kerel mag toch zelf weten hoe hij zich op het podium gedraagt en hoe hij z'n publiek opzweept?
[..]
Sommige bands falen on-stage, andere bands / artiesten bereiden hun show zodanig voor dat er op het podium bijna niks meer mis kan gaan. Vaak is het live-gehalte dan lager. Ik zie het punt niet echt. Het publiek heeft vast een prima avond gehad.
Denk jij echt dat ie alles ter plekke staat te mixen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat 90 mensen zich de 'tering' in werken zegt toch ook niks over of hij wel of niet shit werk levert
En ik geef hem wel gelijk trouwens, hoe weet die recencent hoe nep alles is en of hij alleen voor de show aan knopjes draait? Of dat alles is voorgeprogrammeerd? Stond hij achter Afrojack mee te kijken?
Net als iedereen hier die dat zomaar voor waar aanneemt.
Hoe weet je datquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Xa1pt het volgende:
En de prestaties van Afrojack op het podium gaan ook gewoon nergens over. Het hele programma is inderdaad vantevoren al in elkaar gezet, het enige wat hij zo'n beetje doet is aan de volumeknop draaien en op 'play' drukken.
Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Zijn er zat die nog met 4 decks draaien of een complete live-setup meesjouwen.
Da's meer in de categorie "Feest DJ Ruud", denk ik.. Of die gast die op de kermis de plaatjes draait TuuuRRRRRRbbooooo!!quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef Prospos het volgende:
[..]
Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?
Dat blijkt uit o.a. de visuals; alles is op elkaar afgestemd. En er zit geen verandering in de nummers zelf; alle tracks zijn van hemzelf of remixjes van anderen die hij weer hergebruikt. Er zit niks reproductiefs in.quote:
Of hij "gelijk" heeft, laat ik in het midden, Hij geeft gewoon zijn kijk op de zaak. Verder verdedig ik nergens de overtrokken reactie van Afrojack. Die zou hier gewoon ver boven moeten staan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef HeatWave het volgende:
Probleem is een groot woord,maar val dan een recensent niet aan als hij dat geen optreden vindt.
HIj heeft namelijk gewoon gelijk.
Tja, de massa zit doorgaan nou eenmaal niet te wachten op gelaagde muziek met diepzinnige teksten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Belachelijk dat je daar zo rijk mee kan worden.
Het is wel meer dan 'voor de show aan knopjes draaien' neem ik aan. Als de recensent die bewering niet kan aantonen is het gewoon een aanname. Met programma's zoals ableton en allerhande equipment kun je zelfs in een voorgeprogrammeerde show heel veel invloed uitoefenen en muziek aan elkaar mixen, nummers aan en uitkleden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Denk jij echt dat ie alles ter plekke staat te mixen?
En dan doen alsof hij 500k investeert in het publiek.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk het filmpje hierboven. Hij geeft het zelf toe.
Als hij dat live zou doen zou het hele programma niet meer kloppen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is wel meer dan 'voor de show aan knopjes draaien' neem ik aan. Als de recensent die bewering niet kan aantonen is het gewoon een aanname. Met programma's zoals ableton en allerhande equipment kun je zelfs in een voorgeprogrammeerde show heel veel invloed uitoefenen en muziek aan elkaar mixen, nummers aan en uitkleden.
Wat de recensent dan wel terecht zegt is dat de show saai is (alleen maar hits) en dat hij blijkbaar geen show weggeeft.
Het dance-publiek iig zeker niet..quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, de massa zit doorgaan nou eenmaal niet te wachten op gelaagde muziek met diepzinnige teksten.
Heel divers eigenlijk. Hier 2 jonge gasten die bijvoorbeeld gewoon compleet live staan te spelen. Geen voorgeprogrammeerde platen, maar alles zo uit hun apparatuur trekken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef Prospos het volgende:
[..]
Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?
Ga ik straks een beluisteren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Heel divers eigenlijk. Hier 2 jonge gasten die bijvoorbeeld gewoon compleet live staan te spelen. Geen voorgeprogrammeerde platen, maar alles zo uit hun apparatuur trekken.
Die zocht ik ook al! Grote kans dat Afrosjakie net zo doet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef HeatWave het volgende:
http://www.dancingastrona(...)ind-decks-model-djs/
Hoho, waarom zou die afrojack er zich dan zo druk om maken, als dit gewoon is zoals het hoort?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon een vrij bekrompen definitie van een optreden. Er wordt veel belang gehecht aan de live-factor. Vergelijk het maar met mensen die alleen van "echte muziek" houden, omdat instrumenten dan live worden bespeeld.
Een optreden kan net zo goed een visueel ingesteld spektakel zijn, waarbij beeld en geluid (grotendeels vanaf tape) synchroon lopen. Wat doet het ertoe? Als het maar werkt en als het publiek maar een leuke avond heeft.
Als hij dat zou doen speelt er alsnog een track van 2 uur met de voorgeprogrammeerde nummers, hij heeft dan wel invloed op het op het juiste moment uit en aanflippen van lagen in de muziek, effecten, aanpassing van hoge en lage tonen etcquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als hij dat live zou doen zou het hele programma niet meer kloppen.
Op basis van populariteit. De meeste stemmen geldenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me trouwens serieus af hoe die lijst met 's werelds beste dj's tot stand komt
Op basis van een poll.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me trouwens serieus af hoe die lijst met 's werelds beste dj's tot stand komt
In het bejaardenhuis zorgen Wolter Kroes en Dries Roelvink idd ook voor onvergetelijke middagen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoho, waarom zou die afrojack er zich dan zo druk om maken, als dit gewoon is zoals het hoort?
Natuurlijk is het prima als iedereen verder uit zijn dak gaat, maar dat doet toch niets af aan zijn, zakelijke, conclusies?
Dan heeft die recensent nog steeds gelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon een vrij bekrompen definitie van een optreden. Er wordt veel belang gehecht aan de live-factor. Vergelijk het maar met mensen die alleen van "echte muziek" houden, omdat instrumenten dan live worden bespeeld.
Een optreden kan net zo goed een visueel ingesteld spektakel zijn, waarbij beeld en geluid (grotendeels vanaf tape) synchroon lopen. Wat doet het ertoe? Als het maar werkt en als het publiek maar een leuke avond heeft.
Het is een geschreven interview, geen idee eigenlijk of er links bijstaan naar livesets ofzoquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Prospos het volgende:
[..]
Ga ik straks een beluisteren.
Ik moet bv denken aan charlie lownoise en mental theo of Underworld (). Ik ben oud aan het worden....
Populaire nummers produceren, goede PR, populair zijn (dus voor groot publiek kunnen draaien) en kunnen draaienquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is altijd wel wat te vinden van online.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is een geschreven interview, geen idee eigenlijk of er links bijstaan naar livesets ofzo
Is toch ook niets mis mee dan? Hier verder ook niet hoor, het gaat of het publiek het leuk vindt, en dat zal wel snor verderquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
In het bejaardenhuis zorgen Wolter Kroes en Dries Roelvink idd ook voor onvergetelijke middagen.
Dat hij 'niks doet op het podium' noemt hij een leugen. Jammer dat hij dan niet uitlegt hoe het werkelijk zit en dat hij met zo'n slap argument komt dat '90 mensen zich de tering in hebben gewerkt voor de show'quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoho, waarom zou die afrojack er zich dan zo druk om maken, als dit gewoon is zoals het hoort?
Yup. Maar een recensent moet wel net wat dieper en verder kijken dan een fan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is toch ook niets mis mee dan? Hier verder ook niet hoor, het gaat of het publiek het leuk vindt, en dat zal wel snor verder
Ja, mensen die voor minumumloon het podium hebben opgebouwd iddquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat hij 'niks doet op het podium' noemt hij een leugen. Jammer dat hij dan niet uitlegt hoe het werkelijk zit en dat hij met zo'n slap argument komt dat '90 mensen zich de tering in hebben gewerkt voor de show'
Dat is natuurlijk gewoon gelul. Of vind je de kunstenaar ook een luie lul, omdat 'ie tof staat te doen bij z'n schilderij?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:22 schreef HeatWave het volgende:
alleen hij die een beetje niets staat te doen.
Ja, kunstenaars zijn nog erger dan DJ'squote:Op maandag 20 oktober 2014 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon gelul. Of vind je de kunstenaar ook een luie lul, omdat 'ie tof staat te doen bij z'n schilderij?
Een kunstschilder doet iig niet alsof hij ter plekke het schilderij staat te schilderen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon gelul. Of vind je de kunstenaar ook een luie lul, omdat 'ie tof staat te doen bij z'n schilderij?
Zoals deze Masterquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:56 schreef Prospos het volgende:
Ik mis vroeger waar de DJ o.a. nog een keyboard en vier platenspelers gebruikte.
Hij staat niet alleen in zijn felle oordeel. Hier een recensie in The Guardian (niet de minste krant!) waarin het nieuwe album van Afrojack een 1-ster (!!!) rating krijgt:quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals ik al zei, verdedig ik de overtrokken reactie van Afrojack niet. Ik snap ook niet dat hij zich hier zo druk om maakt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk is het prima als iedereen verder uit zijn dak gaat, maar dat doet toch niets af aan zijn, zakelijke, conclusies?
omdat deze djs zich kapot moeten schamen voor dit soort wanproducten. ze zijn allemaal groot geworden door gewoon wel echt te draaien, niet door dit soort mega nep-shows. ze kiezen zelf voor uiterlijke schijn ipv werkelijk iets doen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of hij "gelijk" heeft, laat ik in het midden, Hij geeft gewoon zijn kijk op de zaak. Verder verdedig ik nergens de overtrokken reactie van Afrojack. Die zou hier gewoon ver boven moeten staan.
Maar om heel eerlijk te zijn, snap ik zijn frustratie ook wel een beetje. Nederland is een toonaangevend land op het gebied van dancemuziek. We staan met vier deejays in de wereldwijde top-10 van dit moment. Dancemuziek is voor Nederland een visitekaartje bij uitstek. En dan komt er zo'n zure Volkskrant-journalist die je de grond in schrijft.
Dat zegt 'ie ook helemaal niet. En een verschil? Tja. Feit is dat produceren én mixen separaat van elkaar gewoon een vak blijken te zijn. Mensen die hier wat roepen over 'gelaagdheid' van muziek, hebben inderdaad dance gewoon niet begrepen. (zei hij die eigenlijk vooral van gitaren, rock houdt en klaarkomt van wat TOOL eens in de vijf jaar de plaat op slingert....)quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een kunstschilder doet iig niet alsof hij ter plekke het schilderij staat te schilderen.
Er is een duidelijk verschil tussen: "Kijk eens wat ik heb gemaakt!" en "Zie me hier de shit live én publique afmixen, jonguh! Bam!"
Ja, want voor dat product is natuurlijk totaal niets gedaan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat deze djs zich kaopt moeten schamen voor dit soort wanproducten. ze zijn allemaal groot geworden door gewoon wel echt te draaien, niet door dit soort mega nep-shows. ze kiezen zelf voor uiterlijke schijn ipv werkelijk iets doen.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
Maar laten we wel zijn: jezelf neerzetten als het gekwetste, verbolgen, beledigde slachtoffer is een tactiek die in Nederland prima werkt. Kijk naar zeurkous Quinsy, kijk naar Gordon die vrijwel wekelijks met iemand ruzie heeft. De aandacht is weer even op jou gevestigd....
Mixt Afrojack het live tijdens zijn voorstelling af? Nee?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie ook helemaal niet. En een verschil? Tja. Feit is dat produceren én mixen separaat van elkaar gewoon een vak blijken te zijn. Mensen die hier wat roepen over 'gelaagdheid' van muziek, hebben inderdaad dance gewoon niet begrepen. (zei hij die eigenlijk vooral van gitaren, rock houdt en klaarkomt van wat TOOL eens in de vijf jaar de plaat op slingert....)
Het is wel heel simpel wat ze allemaal doen in het EDM-wereldje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, want voor dat product is natuurlijk totaal niets gedaan?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zoals deze Master![]()
![]()
De recensent heeft gewoon gelijk, onwetenden hier die niet weten dat JEAN de master van de wheels of steel is.
Voor de uiteindelijke show heeft hij zelf niet zoveel gedaan. Behalve dan van z'n bestaande repertoire wat nummers aan elkaar gelijmd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, want voor dat product is natuurlijk totaal niets gedaan?
Afgezien van het feit dat hij vast bijstuurt tijdens het draaien (sfeerproeven van een zaal), doet hij toch ook niet geheimzinnig over dat zogenaamde playbacken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mixt Afrojack het live tijdens zijn voorstelling af? Nee?
Waarom doet hij dan alsof op het podium. Komt een beetje overeen met playbacken, is het niet?
Wat Dance betreft zeer zeker. Het was altijd een land waar Rap/Hip-Hop de dominante muziekcultuur was. Nu begint ook daar Dance langzaam door te breken. Helaas zijn figuren als Afrojack, David Guetta en Avicii daar het boegbeeld van deze nieuwe stroming.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef fathank het volgende:
Amerikanen moeten er nog achter komen. Die lopen gewoon een jaartje of 20 achter.
Nou ja dan klopt de recensie toch dat het feitelijk weinig uitmaakt wat hij daar op het podium doet tijden een optreden?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat hij vast bijstuurt tijdens het draaien (sfeerproeven van een zaal), doet hij toch ook niet geheimzinnig over dat zogenaamde playbacken?
Waarom zou hij dan zo moeilijk doen over de kritiek t.a.v. dat playbacken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat hij vast bijstuurt tijdens het draaien (sfeerproeven van een zaal), doet hij toch ook niet geheimzinnig over dat zogenaamde playbacken?
Dat doettie niet. Gewoon een prerecorded set rammen. Misschien een keer een effectje erover heen knallen. Nou woeptiedoe, dat kan m'n neefje van 3 ook.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laat ze lekker daar blijven, dan kunnen Amerikaanse DJ's als Derrick May, Jeff Mills, Carl Cox hier hun platen ten gehore brengenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Wat Dance betreft zeer zeker. Het was altijd een land waar Rap/Hip-Hop de dominante muziekcultuur was. Nu begint Dance langzaam ook daar door te breken. Helaas zijn figuren als Afrojack, David Guetta, Avivii daar het boegbeeld van deze nieuwe stroming.
Ah, het equivalent van hipstergeneuzel is in het topic.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is wel heel simpel wat ze allemaal doen in het EDM-wereldje.
Carl Cox is Engels.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:34 schreef fathank het volgende:
Laat ze lekker daar blijven, dan kunnen Amerikaanse DJ's als Derrick May, Jeff Mills, Carl Cox hier hun platen ten gehore brengen
Het opnemen voor 'EDM'quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, het equivalent van hipstergeneuzel is in het topic.
Oeps foutjequote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, het equivalent van hipstergeneuzel is in het topic.
De zure toon van de recensie is tenenkrommend. Eenzelfde recensie kun je over werkelijk waar élk optreden maken. Over de opbouw van liedjes (ik ken weinig bands die veel anders doen dan couplet, refrein, couplet, refrein, couplet en dan vier keer het refrein er achteraan). Hij doet het voorkomen alsof het een kunstje is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou hij dan zo moeilijk doen over de kritiek t.a.v. dat playbacken?
Nee, een recensent geeft gewoon zijn kijk op de zaak, op basis van criteria die hij zelf belangrijk vindt. Een andere recensent zou tot een compleet andere discussie kunnen komen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:18 schreef Specularium het volgende:
Dan heeft die recensent nog steeds gelijk.
Nee, hoor. De kortzichtigheid van allerlei mensen in dit topic. Die is sneu te noemen.quote:
Over veel artiesten ongetwijfeld, er zijn echter ook genoeg bands en dj's bij wie elk optreden uniek is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Eenzelfde recensie kun je over werkelijk waar élk optreden maken. Over de opbouw van liedjes (ik ken weinig bands die veel anders dan dan couplet, refrein, couplet, refrein, couplet en dan vier keer het refrein er achteraan). Hij doet het voorkomen alsof het een kunstje is.
Tuurlijk niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:43 schreef DroogDok het volgende:
maar mixt hij zijn set nou live op het podium in elkaar of niet?
Ja, dat laatste is vaak genoeg ook niet echt een succes te noemenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Over veel artiesten ongetwijfeld, er zijn echter ook genoeg bands en dj's bij wie elk optreden uniek is.
Dat is het ook. Het heeft weinig diepgang in zich.. maar het is een kunstje wat hij en een harwell en garrix uitstekend beheersenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Hij doet het voorkomen alsof het een kunstje is.
Die zitten eerder te wachten totdat dergelijke meiden even niet opletten.. Kunnen ze met hun handen in andermans zakken zitten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het dance-publiek iig zeker niet..
[ afbeelding ]
Ok.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is vaak genoeg ook niet echt een succes te noemen.
Pearl Jam is een mooi voorbeeld: geen enkele set is hetzelfde, maar probeer Eddie Vedder eens foutloos een nummer uit te laten zingen: dat lukt je niet, want hij kan het al bijna 25 jaar niet.
Moet je voor de grap eens een concert van Madonna bekijken, wijf kan voor geen ene meter zingenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Pearl Jam is een mooi voorbeeld: geen enkele set is hetzelfde, maar probeer Eddie Vedder eens foutloos een nummer uit te laten zingen: dat lukt je niet, want hij kan het al bijna 25 jaar niet.
Diepgang. Ben altijd benieuwd wat connaisseurs daar nu eigenlijk mee bedoelen. Is dat die 'gelaagdheid'? Want dan wil ik je wel doorverwijzen naar het producers-topic hier?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:45 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Dat is het ook. Het heeft weinig diepgang in zich.. maar het is een kunstje wat hij en een harwell en garrix uitstekend beheersen
Dus? Een concert moet technisch foutloos zijn? Ik heb liever een Vedder die met passie optreedt en foutjes maakt dan een DJ waarbij alles perfect loopt en hij dus geen moer doet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk; het grote publiek zit niet te wachten op diepgang. Op zich is daar ook weinig mis mee, maar artiesten als Afrojack doen weinig authentieks en de show die ze opvoeren is een voorgeprogrammeerd kunstje waarbij ze alleen op 'play' hoeven te drukken.quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef superniger het volgende:
Wat een huillie
Die recensent heeft gewoon gelijk.
Dus in plaats van dat al het werk (zogenaamd) op het podium is, in plaats van ervoor (wat die DJ doet), is het ineens goed?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus? Een concert moet technisch foutloos zijn? Ik heb liever een Vedder die met passie optreedt en foutjes maakt dan een DJ waarbij alles perfect loopt en hij dus geen moer doet.
Dan kan je dus echt net zo goed een playlist opzetten en hoeren neuken in de kleedkamer?.
Hoezo "zogenaamd"?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus in plaats van dat al het werk (zogenaamd) op het podium is, in plaats van ervoor (wat die DJ doet), is het ineens goed?
Ik stel toch een vrij eenvoudige vraag, maar een antwoord hoef ik niet te verwachten, blijkbaar? Wát is nu eigenlijk 'diepgang'?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk; het grote publiek zit niet te wachten op diepgang. Op zich is daar ook weinig mis mee, maar artiesten als Afrojack doen weinig authentieks en de show die ze opvoeren is een voorgeprogrammeerd kunstje waarbij ze alleen op 'play' hoeven te drukken.
Als je erbij in slaap sukkelt zal het wel diepgang hebbenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik stel toch een vrij eenvoudige vraag, maar een antwoord hoef ik niet te verwachten, blijkbaar? Wát is nu eigenlijk 'diepgang'?
Het gaat toch niet om het feit dat ze daar staan? Het gaat toch om het eindresultaat?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo "zogenaamd"?.
Ze spelen het toch live, weliswaar met een foutje of 2, maar verder is het 10 keer knapper om met 5 man simultaan een nummer te spelen dan op play te drukken natuurlijk.
je hebt geen kut verstand van dancemuziek of dj'en.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus in plaats van dat al het werk (zogenaamd) op het podium is, in plaats van ervoor (wat die DJ doet), is het ineens goed?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:53 schreef fathank het volgende:
[..]
je hebt geen kut verstand van dancemuziek of dj'en.
http://wundergroundmusic.(...)ing-how-great-he-is/quote:Egotistical EDM star Afrojack is reportedly keeping himself in a state of cat-like readiness in case he is presented with an opportunity to loudly trumpet his own greatness.
Some of the subtle techniques that Afrojack is believed to employ in his effort to get across the message of how amazing he is include photographing himself with people more famous than him, driving pretentious cars, speaking about himself in the third person and having his name in garish neon lights at his expensive shows.
In a recent interview with Rolling Stone magazine the DJ responded to questions regarding his stance on the situation in Iraq as “dangerous with the potential to destabilise the entire region, but it’s probably something an Afrojack show could sort out in one night. Sunnis and Shi’ites both love Afrojack”.
“Everybody there has totally heard of me and would welcome a night of big room EDM,” he continued. “Who wouldn’t? I’ve just got such energy and charisma that I’m like a force of nature. E=mc Afrojack.”
Afrojack, seen her employing selective hearing to turn boos into cheers, went on to tell the group of assembled journalists hoping to ask about his current collaboration with Sting that “yes [he] does struggle sometimes with being so much better than other people but thankfully because [he is] so much better [he's] able to handle it”.
“People come up to me all the time and say ‘oh you’re that guy that got publicly humiliated by Eminem’ or ‘you’re Paris Hilton’s ghost writer’ but I know what they’re really trying to say,” he concluded. “They’re saying ‘you’re so relevant and your music isn’t total shit and you’re definitely the best DJ alive in the world and not freakishly tall.'”
“Their words,” he added, before leaving the interview to reassure himself of his status by looking in the mirror and repeating the mantra ‘you’re the best’ to himself, “not mine.”
Ben jij dan wél zo'n DJ die alleen even op "play" drukt? Of schreeuw je er ook nog "Kennen jullie deze nog nog nog " bij?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:53 schreef fathank het volgende:
[..]
je hebt geen kut verstand van dancemuziek of dj'en.
Een dikke show blijft een dikke showquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk; het grote publiek zit niet te wachten op diepgang. Op zich is daar ook weinig mis mee, maar artiesten als Afrojack doen weinig authentieks en de show die ze opvoeren is een voorgeprogrammeerd kunstje waarbij ze alleen op 'play' hoeven te drukken.
quote:Dure productie, fanatiek ATEAM, weinig muzikale inhoud
En het eeuwige "put your hands in the air!!!"quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ben jij dan wél zo'n DJ die alleen even op "play" drukt? Of schreeuw je er ook nog "Kennen jullie deze nog nog nog " bij?
Nee ik heb 1000+ vinyls thuis in de kast staan en als ik een lekker setje aan het draaien ben doet ik dat ook op dat daadwerkelijke moment ipv een usb-stickie met een prerecorded set aan te zetten die ik in de studio in elkaar heb geprutst. Want dat is wat een hoop EDM-'dj's' doen. in de studio een set in elkaar prutsen die ze op locatie opzetten. Dat hun voorganger 5 dezelfde tracks heeft gedraaid boeit niet want het publiek wil toch niks anders dan hitjes.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ben jij dan wél zo'n DJ die alleen even op "play" drukt? Of schreeuw je er ook nog "Kennen jullie deze nog nog nog " bij?
SAY HEE-EE!quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het eeuwige "put your hands in the air!!!"
iets anders.. niet slechts 1 dimensionaal op effectbejag gericht geluid.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik stel toch een vrij eenvoudige vraag, maar een antwoord hoef ik niet te verwachten, blijkbaar? Wát is nu eigenlijk 'diepgang'?
Ik zeg zelfs het liefts "lekkerrr dansen lekkerr sjansen!"quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hartstikke leuk, daar niet van. Maar is dat nou echt zo anders? Een plaatje op de speler leggen, of op een knopje drukken? Jij denkt toch ook wel na over hoe je je set gaat draaien?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee ik heb 1000+ vinyls thuis in de kast staan en als ik een lekker setje aan het draaien ben doet ik dat ook op dat daadwerkelijke moment ipv een usb-stickie met een prerecorded set aan te zetten die ik in de studio in elkaar heb geprutst.
Nee, dat heeft hij in de studio gedaan. Bij aankomst sluit hij zijn laptop/USB-stick aan op de installatie daar en dan drukt hij op play.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:43 schreef DroogDok het volgende:
zeg je dit nu of heb je hard bewijs? want dit wordt vaak beweerd maar afgezien van wat obscure voorbeelden heb ik zoiets nog niet van big name dj's gezienquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee ik heb 1000+ vinyls thuis in de kast staan en als ik een lekker setje aan het draaien ben doet ik dat ook op dat daadwerkelijke moment ipv een usb-stickie met een prerecorded set aan te zetten die ik in de studio in elkaar heb geprutst. Want dat is wat een hoop EDM-'dj's' doen. in de studio een set in elkaar prutsen die ze op locatie opzetten. Dat hun voorganger 5 dezelfde tracks heeft gedraaid boeit niet want het publiek wil toch niks anders dan hitjes.
Allemaal voorgebakken, zodat er ook nooit iets fout kan gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:43 schreef DroogDok het volgende:
mwoa de muziek die hij maakt vereist ook skillquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:02 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij in de studio gedaan. Bij aankomst sluit hij zijn laptop/USB-stick aan op de installatie daar en dan drukt hij op play.
Met vinyl draaien is een skill en dat leer je niet zo maar. Wat Afrojack doet is niet heel moeilijk en iedereen kan thuis zo'n set in elkaar zetten (de programma's doen alles), Afrojack zet er alleen een leuke show omheen om zijn publiek te vermaken.
Ik heb me wel vaker verbaast over de kwaliteit van bepaalde artiesten zodra ze live zingen, soms is het ronduit tenenkrommend slecht.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens een concert van Madonna bekijken, wijf kan voor geen ene meter zingen
live zingen is ook niet makkelijkquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb me wel vaker verbaast over de kwaliteit van bepaalde artiesten zodra ze live zingen, soms is het ronduit tenenkrommend slecht.
Dat geloof ik zomaar, maar sommigen zijn gewoon teleurstellend slecht, totaal niet vergelijkbaar met de studio opnames. Ik heb ooit een keer Avril Lavigne live horen zingen en ik wist echt niet wat ik hoorde.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:05 schreef Casiotone het volgende:
[..]
live zingen is ook niet makkelijk
Dat was om te huilen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat geloof ik zomaar, maar sommigen zijn gewoon teleurstellend slecht, totaal niet vergelijkbaar met de studio opnames. Ik heb ooit een keer Avril Lavigne live horen zingen en ik wist echt niet wat ik hoorde.
iedere 2 minuten een andere plaat live inmixen of 1 keer je setje aanzetten en voor de rest voor de show aan knopjes draaien is heel wat anders.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hartstikke leuk, daar niet van. Maar is dat nou echt zo anders? Een plaatje op de speler leggen, of op een knopje drukken? Jij denkt toch ook wel na over hoe je je set gaat draaien?
Hoe wil je anders de videoclips en teksten op de seconde in sync hebben lopen? Net zoals de Swedish House Maffia bijv. tijdens hun Afscheidstour. Ze waren boos dat de tracklist uitgelekt was want die konden ze niet zomaar aanpassen want het moest allemaal in-sync lopen met het licht en het vuurwerkquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:02 schreef Casiotone het volgende:
[..]
zeg je dit nu of heb je hard bewijs? want dit wordt vaak beweerd maar afgezien van wat obscure voorbeelden heb ik zoiets nog niet van big name dj's gezien
Produceren is iets anders, ik heb het nu over het draaien.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:03 schreef Casiotone het volgende:
[..]
mwoa de muziek die hij maakt vereist ook skill
Het was gewoon ontzettend vals, terwijl de opgenomen songs de indruk wekken dat ze best een goeie stem heeft.quote:
een gewurgde kat?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat geloof ik zomaar, maar sommigen zijn gewoon teleurstellend slecht, totaal niet vergelijkbaar met de studio opnames. Ik heb ooit een keer Avril Lavigne live horen zingen en ik wist echt niet wat ik hoorde.
Maar is dat nou echt zo moeilijk? Plaatje A fade-out, plaatje B erin? Ik bedoel, ik kan het niet hoor, maar is dat nou iets waar je enorm talent voor moet hebben? Is die skill dé kwaliteit van Afrojack/Tiesto/Hardwell? Lijkt me niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef fathank het volgende:
[..]
iedere 2 minuten een andere plaat live inmixen of 1 keer je setje aanzetten en voor de rest voor de show aan knopjes draaien is heel wat anders.
[..]
Hoe wil je anders de videoclips en teksten op de seconde in sync hebben lopen? Net zoals de Swedish House Maffia bijv. tijdens hun Afscheidstour. Ze waren boos dat de tracklist uitgelekt was want die konden ze niet zomaar aanpassen want het moest allemaal in-sync lopen met het licht en het vuurwerk.
Ja leuk zo'n show, maar met DJ'en heeft het niks te maken.
Er is een filmpje van Armin van Buuren waarin ie uitlegt hoe hij het doet. dus het is technisch mogelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef fathank het volgende:
[..]
iedere 2 minuten een andere plaat live inmixen of 1 keer je setje aanzetten en voor de rest voor de show aan knopjes draaien is heel wat anders.
[..]
Hoe wil je anders de videoclips en teksten op de seconde in sync hebben lopen? Net zoals de Swedish House Maffia bijv. tijdens hun Afscheidstour. Ze waren boos dat de tracklist uitgelekt was want die konden ze niet zomaar aanpassen want het moest allemaal in-sync lopen met het licht en het vuurwerk.
Vet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Heel divers eigenlijk. Hier 2 jonge gasten die bijvoorbeeld gewoon compleet live staan te spelen. Geen voorgeprogrammeerde platen, maar alles zo uit hun apparatuur trekken.
Dat doen ze juist niet, dat probeer ik te zeggenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar is dat nou echt zo moeilijk? Plaatje A fade-out, plaatje B erin? Ik bedoel, ik kan het niet hoor, maar is dat nou iets waar je enorm talent voor moet hebben? Is die skill dé kwaliteit van Afrojack/Tiesto/Hardwell? Lijkt me niet.
http://hardnews.nl/interv(...)r-live-acts/?lang=nlquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:07 schreef fathank het volgende:
[..]
quote:Da Syndrome: Joey can you tell us something about your live-act, because you also use live instruments right?
Radical Redemption: We use Ableton Live. But a lot of people think everything is live. In a DJ-set you have your seperate tracks and you mix them together. With a live-act you make a mix before the event. So the 30-minute mix is done. You can’t do anything about it. You put it in Ableton and then you start to think what you will do with it live.
You put the tracks from the mix in Ableton without the samples. For instance our track ‘Crackin’ Your Ribs’ has a whole acapella build on it. We take it out and put it in Ableton, we do that for every track. We can add acapella’s, we can add kicks, but you need a mix to do that.
People also ask us how it’s possible that lyrics appear on the LED-walls behind us when we play live. That’s because a waveform in a track is the same as your fingerprint. Every single waveform is unique, so when we go to our VJ he loads in the tracks and the computer recognizes it. That makes the LED’s go on.
Da Syndrome: DV8, you’re also a live-act (DV8 Rocks!) next to Donkey Rollers. What equipment do you use on-stage?
MC DV8: Well I’ll be very honest. I use a USB-stick and a microphone. It’s not live, I only push play. But I put in a lot of effort in making those tracks work. Let’s not call each other pussies, but the thing is that ‘live’ these days is just not that live. You push play and shit still goes on. And you know why? Because people, you guys, want perfection. You guys will fucking moan at one light going the wrong way at the wrong beat. Maybe you’ll complain about it on the internet.
It’s true. You all create a situation where artists and organizations have to pursue perfection. So you take as little a risk as you would possibly have to take. So in my case I take absolutely NO risk. I just put them all together, well actually I’m going to be honest about this. Zany puts them all together haha. And I’ll just go on stage, push play, but I sing the fucking vocals live.
You can all try and be magicians, but you have to perform your stuff to the crowd that likes your music. Thát is live. Don’t get me wrong, I like performing live, but the whole scene kind of evolved. I wouldn’t be offended if it’s not that live. The artist still makes the music for you to enjoy. Do you think 50.000 fucked up people are going to look like ‘Arhrhhhhhrh I do raahhhhh think he ahhhrrr played that composer very well rahhhhhhh’ Hahaha. It’s the truth.
Radical Redemption: It’s kind of the truth, because it’s the same as we do when the mix is made. But for Radical Redemption live it’s the whole fucking experience. The event organizers want the whole show to be huge. If you see a fireworks show, it’s all synced. You send in your tracks 6 weeks in advance so the fireworks company can sync the show.
Ophidian: That’s why I never have fireworks at my shows.
Radical Redemption: But for me Radical Redemption live is more about the show. The same as Minus Militia. We like to create something with our live-act. The shit needs to be tight man.
Crypsis: I agree with Joey. When I go live with Crypsis I stream vocals and effects. You make it special for the people, but it’s not really live. I chose MC Tha Watcher to pump up the people.
Nee, dat begrijp ik. Maar jij doet alsof het in elkaar over laten lopen van 2 plaatjes iets is wat heel moeilijk is, of iets wat de feestvreugde op z'n minst verhoogt. Ik vraag me dat dus af.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doen ze juist niet, dat probeer ik te zeggen
Ze knallen er een prerecorded set in, zeker met een show als deze want alles moet met elkaar in sync zijn.
Live een mix in elkaar draaien is heel wat lastiger dan thuis op je computertje waar je een paar dagen kan sleutelen aan je mix. Of het wat afdoet aan de feestvreugde, wie weet maar vast niet. Maar nogmaals, met dj'en heeft het weinig te maken en als daar wat van gezegd wordt moet je niet piepen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik. Maar jij doet alsof het in elkaar over laten lopen van 2 plaatjes iets is wat heel moeilijk is, of iets wat de feestvreugde op z'n minst verhoogt. Ik vraag me dat dus af.
En dan vooral die laatste dikgedrukte quote. Hoe kun je nou weten welke tracks je wil gaan draaien op een show over 6 wekenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:15 schreef mstx het volgende:
[..]
http://hardnews.nl/interv(...)r-live-acts/?lang=nl
[..]
Klopt. Het blijft in de essentie hetzelfde, maar dat terzijde.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Live een mix in elkaar draaien is heel wat lastiger dan thuis op je computertje waar je een paar dagen kan sleutelen aan je mix.
Het heeft álles met DJ'en te maken. En daarnaast is dat niet waar over wordt gemiept. Afrojack miept over het feit dat het een zure recensie is die inhoudelijk nergens op gestoeld is. Afrojack maakt er geen geheim van dat het vooral show is. Zangers en bands die hetzelfde doen, zouden zit nóóit zeggen....quote:Of het wat afdoet aan de feestvreugde, wie weet maar vast niet. Maar nogmaals, met dj'en heeft het weinig te maken en als daar wat van gezegd wordt moet je niet piepen.
Je kan blijven herhalen dat het zo veel lastiger is, en dat de definitie van een DJ is dat 'ie live plaatjes draait, maar leg het eens uit. Ik zie het verschil niet zo, namelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Live een mix in elkaar draaien is heel wat lastiger dan thuis op je computertje waar je een paar dagen kan sleutelen aan je mix. Of het wat afdoet aan de feestvreugde, wie weet maar vast niet. Maar nogmaals, met dj'en heeft het weinig te maken en als daar wat van gezegd wordt moet je niet piepen.
Datquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:11 schreef Vasilevski het volgende:
De beginfout is al dat je als krant een 'muziekrecensie' over Afrojack wil maken. Hoe kun je hier nu een zinnige muzikaal-technische beoordeling over maken, tenzij je zelf fan van dit genre bent en het dus zuiver beoordeelt op de 'genre-verwachtingen' (is het hard en is het lekker om op te dansen?)? Je kunt daar toch niet als journalist gaan zitten met je notitieblokje en een zinnige recensie maken?
Los daarvan zou een recensie zoals deze überhaupt niet onder het kopje 'Muziek' horen, maar onder 'Entertainment', 'Events', 'Lifestyle', geef het een naam. Dan hoef je het niet op z'n muzikale verdiensten te beoordelen (die heeft het namelijk niet), maar op de dingen waar zo'n concert echt om gaat. Was het druk? Was het gezellig? Hebben 90 mensen zich er de tering voor gewerkt? Waren er lekkere wijven, en waren hun tasjes een beetje makkelijk te jatten tijdens het maken van een groepsfoto? Deed de geluidsinstallatie het? Ging men een beetje los? Heeft het de buurtbewoners wakker gehouden? Was het makkelijk om ergens pilletjes te kopen?
Ik kan het die Afrocheque overigens absoluut niet kwalijk nemen als het echt zo is dat hij niks live doet. De mensen komen toch wel. Die man steekt nu een sigaar aan met een brandend briefje van 500 en bladert door zijn zwarte boekje om te kijken met wie hij vannacht gaat ballen. Intussen drinkt de Volkskrant-recensent nog maar een glaasje azijn terwijl hij de doodsbedreigingen van het legioen Afrojack-fans zijn mailbox binnen ziet stromen. Zeg mij maar wie hier gek is. Ik vind zijn muziek niks, maar ondernemersgeest heeft hij zeker.
Vanaf 0:50quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik. Maar jij doet alsof het in elkaar over laten lopen van 2 plaatjes iets is wat heel moeilijk is, of iets wat de feestvreugde op z'n minst verhoogt. Ik vraag me dat dus af.
Nee het heeft niks met dj'en te maken. Het is gewoon een mp3tje klaarzetten en tof doen achter je decks terwijl het helemaal niet nodig is want je setje loopt toch wel. En ondertussen de grote jongen uithangen terwijl je live niks doet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt. Het blijft in de essentie hetzelfde, maar dat terzijde.
[..]
Het heeft álles met DJ'en te maken. En daarnaast is dat niet waar over wordt gemiept. Afrojack miept over het feit dat het een zure recensie is die inhoudelijk nergens op gestoeld is. Afrojack maakt er geen geheim van dat het vooral show is. Zangers en bands die hetzelfde doen, zouden zit nóóit zeggen....
okquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee het heeft niks met dj'en te maken.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je kan blijven herhalen dat het zo veel lastiger is, en dat de definitie van een DJ is dat 'ie live plaatjes draait, maar leg het eens uit. Ik zie het verschil niet zo, namelijk.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Of hij dat nu een maand of een uur van tevoren heeft gedaan; zíjn werk zit erin. De VK doet net alsof hij er niets voor heeft gedaan.
De VK doet net alsof hij live niks doet. En dat is ook gewoon zo.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Hij heeft dit simpelweg in elkaar gedraaid. Of hij dat nu een maand of een uur van tevoren heeft gedaan; zíjn werk zit erin. De VK doet net alsof hij er niets voor heeft gedaan.
Hij schrijft de muziek zelf niet de grond in, maar de performance van Afrojack.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of hij "gelijk" heeft, laat ik in het midden, Hij geeft gewoon zijn kijk op de zaak. Verder verdedig ik nergens de overtrokken reactie van Afrojack. Die zou hier gewoon ver boven moeten staan.
Maar om heel eerlijk te zijn, snap ik zijn frustratie ook wel een beetje. Nederland is een toonaangevend land op het gebied van dancemuziek. We staan met vier deejays in de wereldwijde top-10 van dit moment. Dancemuziek is voor Nederland een visitekaartje bij uitstek. En dan komt er zo'n zure Volkskrant-journalist die je de grond in schrijft.
Wat zou jij er van vinden als je favoriete band Tool op het podium komt en de drummer doet alsof ie een geweldige solo speelt maar eigenlijk heeft ie die solo al 3 weken geleden opgenomen en draait er nu gewoon een CD'tje.quote:
Dat lijkt me inderdaad iets dat Afrojack zou doen, want voor het intrappen van een gaspedaal heb je ook geen skills nodig.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:47 schreef mrkrul het volgende:
Als afrojack echt een baas is heeft hij schijt aan de prietpraat van de Volkskrant recensent en trekt hij z'n Ferrari de eerstvolgende keer dat hij naast de linksige kutauto van de vkmeneer een stuk sneller naar de 200 en kan nog lak hebben aan de boetes ook.
Helden. Maar wat dit soort feesten betreft maakt het mij persoonlijk niet heel veel uit hoe de muziek uit de boxen komt als het publiek maar opgezweept wordt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Zegt veel over de kwaliteit van z'n muziek jaquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:47 schreef mrkrul het volgende:
Als afrojack echt een baas is heeft hij schijt aan de prietpraat van de Volkskrant recensent en trekt hij z'n Ferrari de eerstvolgende keer dat hij naast de linksige kutauto van de vkmeneer een stuk sneller naar de 200 en kan nog lak hebben aan de boetes ook.
Gezien zijn historie komt ie niet verder dan de eerstvolgende bocht alleen. Die gast kan totaal niet rijden. :/quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:47 schreef mrkrul het volgende:
Classicquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zoals deze Master![]()
![]()
De recensent heeft gewoon gelijk, onwetenden hier die niet weten dat JEAN de master van de wheels of steel is.
Oh, dan is het je vergeven.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, hoor. De kortzichtigheid van allerlei mensen in dit topic. Die is sneu te noemen.
Ik ben geen danceliefhebber.
Dan denk ik: wat een luie hond! Geen reet gedaan!quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat zou jij er van vinden als je favoriete band Tool op het podium komt en de drummer doet alsof ie een geweldige solo speelt maar eigenlijk heeft ie die solo al 3 weken geleden opgenomen en draait er nu gewoon een CD'tje.
Ook altijd zo'n non argument (en lekker makkelijk) om kritiek weg te wuiven met de opmerking dat hij er anders wel heel veel geld mee verdient.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:47 schreef mrkrul het volgende:
Als je naar de populaire hedendaagse dance muziek kijkt, kun je wel degelijk stellen dat de drang naar innoveren volledig verdwenen is en dat veel top DJ's gemakzuchtig zijn geworden. De opbouw van de nummers is praktisch altijd hetzelfde (met altijd de opbouw naar de 'drop van de beat'), je voegt een paar zinnen vocale zang toe, en je bent al heel snel klaar.quote:Er wordt in Amsterdam tijdens het Amsterdam Dance Event veel mooie, spannende, vernieuwende en opzwepende dansmuziek gemaakt. Maar in de Heineken Music Hall, donderdag (met Hardwell), en vrijdag in Ziggo Dome en zaterdag in de Amsterdam ArenA , waar 's werelds populairste dj's staan geprogrammeerd, is het gebodene bedroevend.
Echt... wanneer zoek jij een ander beroep? Je kunt gewoon echt niet begrijpend lezen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Hij schrijft de muziek zelf niet de grond in, maar de performance van Afrojack.
quote:Anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes, die geprojecteerd op zo'n groot scherm extra potsierlijk overkomen, maar kennelijk essentieel zijn om de aandacht vast te houden. Wat Afrojack tegenwoordig doet, is als een soort Radio 538-dj hits rondpompen. Nummers die allemaal eenzelfde opbouw kennen: een slap vocaaltje, aanzwellende drumroffels en hup, daar komt de drop en dreunt de harde beat als een mitrailleur door de zaal. Dan is het even springen - maar nooit langer dan een minuut. En dan begint alles weer opnieuw.
quote:Muzikaal is het voorspelbaar, alle nummers zijn volgens dezelfde formule in elkaar gezet.
Voor de duidelijkheid: het laatste zinnetje maakt duidelijk dat Kamer de nummers van Afrojack dus ook als "slappe liedjes" kwalificeert.quote:De gemakzucht waarmee een Afrojack, maar ook iemand als Hardwell te werk gaat, is bijna aanstootgevend. Ook Hardwell teert op slappe liedjes.
En dan kom jij aankakken met de opmerking dat de muziek niet de grond in wordt geboord.quote:Een spanningsboog? Spelen met dynamiek? De luisteraar meevoeren naar het onbekende: vergeet het maar. Met jongens als Afrojack en Hardwell is dance weer terug bij af. Dj's die wezenloze hitjes draaien voor een publiek dat wil horen wat het al kent.
Ik baseerde mij eerlijk gezegd op reacties van andere users. Had niet de moeite genomen om het stuk daadwerkelijk te lezen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt... wanneer zoek jij een ander beroep? Je kunt gewoon echt [b]niet[/i] begrijpend lezen.
In de recensie staat onder meer:
Ja, want Tool is zo kut idd, staan ze ook om bekend, met als A perfect circle etc.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan denk ik: wat een luie hond! Geen reet gedaan!
Alsof ik dat dan zou merken. Zéker bij een band als TOOL.![]()
Ik gok dat ik alle shows van Tool in Nederland heb gezien, dus wat jij nou weer zit te blaten over smaak? (want als je Tool goed vindt, heb je blijkbaar 'smaak'quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want Tool is zo kut idd, staan ze ook om bekend, met als A perfect circle etc.
Als je geen smaal hebt doe dan niet alsof je de wijsheid in pacht hebt.
Wel Afrojack verdedigen maar bitchen op toolquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik gok dat ik alle shows van Tool in Nederland heb gezien, dus wat jij nou weer zit te blaten over smaak? (want als je Tool goed vindt, heb je blijkbaar 'smaak').
Nog zo'n kortzichtig figuur
Want ik 'bitchte' op Tool? Als je me niet begrijpt, moet je het zeggen, hoor....quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wel Afrojack verdedigen maar bitchen op tool.
Hij schrijft inderdaad de muziek van Afrojack de grond in, maar niet van het gehele genre. Daar gaat het om. Pas als hij het gehele genre de grond in zou schrijven zou je hem op basis daarvan niet meer serieus kunnen nemen als recensent. Maar hij zegt juist dat er op het ADE heel veel goede muziek/optredens zijn te vinden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt... wanneer zoek jij een ander beroep? Je kunt gewoon echt [b]niet[/i] begrijpend lezen.
In de recensie staat onder meer:
[..]
[..]
[..]
Voor de duidelijkheid: het laatste zinnetje maakt duidelijk dat Kamer de nummers van Afrojack dus ook als "slappe liedjes" kwalificeert.
[..]
En dan kom jij aankakken met de opmerking dat de muziek niet de grond in wordt geboord.
Nogmaals: zoek snel ander werk.
Sorry, maar zet jezelf keer op keer te kijk; ik kan het ook niet helpen dat ik dat signaleer. Je zit toch echt ZELF stellig dingen te roepen, terwijl je niet de moeite neemt om de betreffende recensie even te lezen; pakweg 2-3 minuten werk, hooguit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik baseerde mij eerlijk gezegd op reacties van andere users. Had niet de moeite genomen om het stuk daadwerkelijk te lezen.
Maar goed om te zien dat je je vreemde neiging om mijn werk erbij te betrekken weer niet kunt onderdrukken.
Raar mannetje.
Who cares?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar zet jezelf keer op keer te kijk;
Hij schrijft onder meer dat het publiek komt voor de bekende nummers. Dat is echt niks nieuws onder de zon. Dat is bij vrijwel elke band zo. Een paar jaar geleden was ik in een gebouw waar die avond Het Goede Doel optrad. De band speelde nieuwe nummers en iedereen ging buiten staan roken. Toen liedjes als "Vriendschap" en "België" kwamen, holden ze als gekken naar binnen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hij schrijft inderdaad de muziek van Afrojack de grond in, maar niet van het gehele genre. Daar gaat het om. Pas als hij het gehele genre de grond in zou schrijven zou je hem op basis daarvan niet meer serieus kunnen nemen als recensent. Maar hij zegt juist dat er op het ADE heel veel goede muziek/optredens zijn te vinden.
Mijn reputatie ligt al ver beneden het vriespunt, dus ik hoef me nergens meer zorgen om te maken. Het heeft nadelen, maar ook voordelen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Who cares?
Dat jij je nou zo druk maakt om je internetreputatie.
Lekker belangrijk weer.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jouw soort kort-door-de-bocht-discussiegedrag past gewoon niet bij je beroep. Je beroep is in dit kader relevant, wat journalisten moeten zich nog meer dan anderen aan de feiten houden. Het raakt direct je geloofwaardigheid als je dat niet doet. Jij roept uit luiheid dingen die aantoonbaar onjuist zijn. Dat is gewoon vreemd.
Elfletterig die een ander verwijt kort door de bocht te zijn. Maar flikker eens op met je pogingen er weer een persoonlijke discussie van te maken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
Jouw soort kort-door-de-bocht-discussiegedrag past gewoon niet bij je beroep.
Vergeef me. Het is gewoon leuk om iemand op z'n nummer te zetten die eerder dit jaar nog zo reageerde in een topic van mij:quote:
En uitgerekend die persoon blijkt nu maar een beetje in de rondte te zwammen en bekent dat hij het bericht waarover de discussie gaat helemaal niet heeft gelezen. Ik moet dan gewoon even lachen. En ik kan het ook niet nalaten om het beroep van deze persoon erbij te betrekken. Een beroep waarin zorgvuldigheid en feiten erg belangrijk zijn.quote:
Over het algemeen weet ik de meningen in mijn posts prima te onderbouwen met links naar bronnen, onderzoeken en dergelijke.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
Elfletterig die een ander verwijt kort door de bocht te zijn. Maar flikker eens op met je pogingen er weer een persoonlijke discussie van te maken.
Helemaal mee eens, maar Afrojack moet hier dan ook niet op reageren, Deadmau5 enzo geven ook eerlijk toe dat ze tijdens hun shows niet veel doen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:11 schreef Vasilevski het volgende:
De beginfout is al dat je als krant een 'muziekrecensie' over Afrojack wil maken. Hoe kun je hier nu een zinnige muzikaal-technische beoordeling over maken, tenzij je zelf fan van dit genre bent en het dus zuiver beoordeelt op de 'genre-verwachtingen' (is het hard en is het lekker om op te dansen?)? Je kunt daar toch niet als journalist gaan zitten met je notitieblokje en een zinnige recensie maken?
Los daarvan zou een recensie zoals deze überhaupt niet onder het kopje 'Muziek' horen, maar onder 'Entertainment', 'Events', 'Lifestyle', geef het een naam. Dan hoef je het niet op z'n muzikale verdiensten te beoordelen (die heeft het namelijk niet), maar op de dingen waar zo'n concert echt om gaat. Was het druk? Was het gezellig? Hebben 90 mensen zich er de tering voor gewerkt? Waren er lekkere wijven, en waren hun tasjes een beetje makkelijk te jatten tijdens het maken van een groepsfoto? Deed de geluidsinstallatie het? Ging men een beetje los? Heeft het de buurtbewoners wakker gehouden? Was het makkelijk om ergens pilletjes te kopen?
Ik kan het die Afrocheque overigens absoluut niet kwalijk nemen als het echt zo is dat hij niks live doet. De mensen komen toch wel. Die man steekt nu een sigaar aan met een brandend briefje van 500 en bladert door zijn zwarte boekje om te kijken met wie hij vannacht gaat ballen. Intussen drinkt de Volkskrant-recensent nog maar een glaasje azijn terwijl hij de doodsbedreigingen van het legioen Afrojack-fans zijn mailbox binnen ziet stromen. Zeg mij maar wie hier gek is. Ik vind zijn muziek niks, maar ondernemersgeest heeft hij zeker.
Tuurlijk mag dat. Prima. Maar als een recensent dan die werkwijze beschrijft issie ineens pissig. Waarom dat dan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet echt. Zo'n kerel mag toch zelf weten hoe hij zich op het podium gedraagt en hoe hij z'n publiek opzweept?
Valt nog wel mee. Als we nu weer on-topic verder gaan, is de schade beperkt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:39 schreef trucker3 het volgende:
Sorry hoor, maar je bent het hele topic nu aan het verneuken.
Snap ik ook niet. Heb ik al drie keer gezegd inmiddels, geloof ik. Zulke lui als Afrojack moeten gewoon hun ding doen, hun publiek bedienen, hun geld binnen harken en kritiek van zich af laten glijden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat. Prima. Maar als een recensent dan die werkwijze beschrijft issie ineens pissig. Waarom dat dan?
3 april. Jezus, Elf.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vergeef me. Het is gewoon leuk om iemand op z'n nummer te zetten die eerder dit jaar nog zo reageerde in een topic van mij:
[..]
En uitgerekend die persoon blijkt nu maar een beetje in de rondte te zwammen en bekent dat hij het bericht waarover de discussie gaat helemaal niet heeft gelezen. Ik moet dan gewoon even lachen. En ik kan het ook niet nalaten om het beroep van deze persoon erbij te betrekken. Een beroep waarin zorgvuldigheid en feiten erg belangrijk zijn.
Dat sluit kort door de bocht zijn niet uit.quote:Over het algemeen weet ik de meningen in mijn posts prima te onderbouwen met links naar bronnen, onderzoeken en dergelijke.
Om eens lekker stoned te worden natuurlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:17 schreef nikk het volgende:
Met welke verwachting ga je dan ook naar een show van Afrojack heen...
twitter:DavidBremmer twitterde op maandag 20-10-2014 om 14:18:16VK's Gijsbert Kramer kraakt Hardwell&Afrojack vanmorgen finaal af. Volgens collega en dj @rjduin is er véél meer mis. http://t.co/28uZzaox4b reageer retweet
Wie niet, en afrojack heeft groot gelijk dat hij het ook doet en er rijk mee wordt. Daar heb ik dan ook respect voor, maar niet als je zo gaat roeptoeteren als iemand je er op wijstquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:58 schreef NotYou het volgende:
Later als ik groot ben wil ik ook op de play knop drukken en met mijn armen in de lucht zwaaien terwijl drugsgebruikende mensen me toejuichen
Op Lowlands stond dit jaar een dance/hiphop act uit Engeland die ook gewoon duidelijk maakte dat het zo werkt. Twee kerels op een podium. De ene DJ / producer die aan de start van een nummer op PLAY drukte en tussendoor biertjes stond te drinken en een rapper voor de vocalen. Ging puur om de muziek dus. Kon de muziek je niet boeien dan ging je maar weg. Geen opsmuk, geen visuele effecten, geen vuurspuwers, geen lichtshow, geen danseressen om je te vermaken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:58 schreef NotYou het volgende:
Later als ik groot ben wil ik ook op de play knop drukken en met mijn armen in de lucht zwaaien terwijl drugsgebruikende mensen me toejuichen
Ik vermoed dat het verschil met de opbrengsten, zonder dat deze openbaringen naar buiten waren gekomen, beneden de 0,00001% ligt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:57 schreef HeatWave het volgende:
De aap komt eindelijk uit de mouw. Je probeert zelf je scene op de kaart te zetten met ADE etc, dan krijg je vanzelf aandacht en dus ook van mensen die wel opletten en niet blind gaan op een naam.
Dit inderdaad. Prima dat hij zijn inkomstenbron heeft gevonden; laat recensenten maar lekker schrijven. Als jij kan verdienen aan 15-jarigen die eigenlijk geen reet geven om de muziek maar vooral om de man zelf en de show eromheen moet je dat zeker doen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie niet, en afrojack heeft groot gelijk dat hij het ook doet en er rijk mee wordt. Daar heb ik dan ook respect voor, maar niet als je zo gaat roeptoeteren als iemand je er op wijst.
Nogmaals, I'd be laughing all the way to the bank.
dit dus.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:55 schreef Breekfast het volgende:
twitter:DavidBremmer twitterde op maandag 20-10-2014 om 14:18:16VK's Gijsbert Kramer kraakt Hardwell&Afrojack vanmorgen finaal af. Volgens collega en dj @rjduin is er véél meer mis. http://t.co/28uZzaox4b reageer retweet
Vroeger was alles beter bla bla. Verder ook een onzinstuk natuurlijk. Iemand die beweert dat dance de afgelopen 26 jaar niet is verandert weet niet waar hij het over heeft.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:55 schreef Breekfast het volgende:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou alleen als ik zo'n succesvolle dance act was wel een masker gaan dragen. Kun je 9 van de 10 keer ook gewoon iemand anders sturen die op Play drukt.
Daft Punk bedoel je?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou alleen als ik zo'n succesvolle dance act was wel een masker gaan dragen. Kun je 9 van de 10 keer ook gewoon iemand anders sturen die op Play drukt.
daar dacht ik wel aan maar.bespelen die niet echt instrumenten?quote:
Ik ook niet, vind het wel leuke muziek trouwens hoor, maar die hebben dus idd maskers opquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
daar dacht ik wel aan maar.bespelen die niet echt instrumenten?
Geen idee want nog nooit live gezien.
Onze eigen oer-Hollandse Kanyequote:Op maandag 20 oktober 2014 17:14 schreef Gewas het volgende:
Ik had tot voor kort nog nooit van Afrojack gehoord, maar heb hem een paar weken geleden in College Tour op tv gezien. Zonder twijfel de meest vervelende persoonlijkheid die ik ooit op tv heb gezien. Die gozer vind zichzelf he-le-maal geweldig en kan me dan ook goed voorstellen dat hij niet tegen kritiek kan.
Zoiets ja, maar doe dan ook Kanye-stylo en lach zo'n gast uit terwijl je met 10k flappen wappert ofzoquote:
Make some noise!quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Big deal. De constatering dat veel DJ's weinig bijzonders doen tijdens het optreden. Dat het puur om hun uitstraling en het opzwepen van het publiek gaat. Niets om je druk over te maken.quote:Een recensie van de Volkskrant is Afrojack in het verkeerde keelgat geschoten. De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.
"Werken zich tachtig man drie maanden kapot om zo'n show te doen en komt frisse frits ff interessant doen. Meningen vind ik best, maar voluit liegen accepteer ik niet, teveel mensen die zich de tering hebben gewerkt", zo foetert Afrojack op Twitter.
'Alleen voor de vorm'
De recensent bezocht de show van de dj, die eigenlijk Nick van de Wall heet, vrijdag in de Ziggo Dome. Hij schrijft onder meer dat Afrojack alleen voor de vorm een koptelefoon op heeft en zonder noemenswaardig resultaat aan wat knopjes draait. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.
Ook aanval op Hardwell
Ook Afrojacks collega Hardwell wordt afgefakkeld in het artikel. Recensent Kramer schrijft dat de 'gemakzuchtige' werkwijze van beide dj's 'bijna aanstootgevend' is. Hun shows bes
Duidelijk niet bekend met de Gay Fish joke.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoiets ja, maar doe dan ook Kanye-stylo en lach zo'n gast uit terwijl je met 10k flappen wappert ofzo.
Nu geef je eigenlijk gewoon toe dat de man gelijk had.
Ja,die ken ik wel hoorquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Duidelijk niet bekend met de Gay Fish joke.
Dan weet je ook wel dat het een parodie met een behoorlijke kern van waarheid is, neem ik aan.quote:
Ik heb er bewust niet naar gekeken (de laatste die ik zag was die met Famke Jansen, die raad ik aan), ik kende hem al van RTL Late Night. Inderdaad, niet echt een sympathieke kerel in vergelijking met bijv. Armin van Buren die een hele gewone jongen is gebleven.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:14 schreef Gewas het volgende:
Ik had tot voor kort nog nooit van Afrojack gehoord, maar heb hem een paar weken geleden in College Tour op tv gezien. Zonder twijfel de meest vervelende persoonlijkheid die ik ooit op tv heb gezien. Die gozer vind zichzelf he-le-maal geweldig en kan me dan ook goed voorstellen dat hij niet tegen kritiek kan.
En Daft Punk staat ook in die lijst van DJMag. Op 43quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar het kan ook anders. Zie bijvoorbeeld hoe een Daft Punk de boel op stelten zet. Kom zo'n Afro Jack aan met z'n laffe act.
Daft Punk geeft geloof ik geen optredens dus tellen niet echt mee in die lijst.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En Daft Punk staat ook in die lijst van DJMag. Op 43
Zijn? Het is een duo.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben zo blij dat ik Daft Punk niet ken.
Enkel zijn naam komt mij vaag bekend voor.
Zoals ik zei, enkel de naam komt mij bekend voor. Ik vind het allemaal herrie. Ik moet de eerste DJ/dance/house/...-muziek nog tegenkomen die ik muzikaal gezien interessant vind. Het is niet echt dat je daar eens lekker analytisch naar gaat luisteren, het is enkel goed om in trance te geraken en dat wil ik juist niet, niet op die manier in ieder geval (goede rock werkt beter voor mij).quote:
Waarom ben je daar blij om? Je weet immers niet eens hoe hun muziek klinkt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben zo blij dat ik Daft Punk niet ken.
Enkel zijn naam komt mij vaag bekend voor.
Nee, maar ik weet wat voor genre het is en daarmee weet ik dat ik het niks vind. Zie mijn vorige reactie voor de toelichtiing daarop.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom ben je daar blij om? Je weet immers niet eens hoe hun muziek klinkt.
Mar één ding begrijp ik niet. Die knakker heeft miljoenen op zijn bankrekening staan en kan (als hij wil) morgen stoppen en voorgoed op een tropisch eiland gaan zitten. Tóch maakt hij zich druk over een artikeltje in de fucking Volkskrant. Op een vreemde manier siert hem dat wel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:40 schreef Revanches het volgende:
Het is sowieso al jammer dat dit soort inhoudsloze muziek aandacht krijgt, maar dit figuur slaat alles.
Mensen worden vaak kwaad als ze geconfronteerd worden met de waarheid.
Geef dan ook eens voorbeelden van muziek dat wel inhoud heeft.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:40 schreef Revanches het volgende:
Het is sowieso al jammer dat dit soort inhoudsloze muziek aandacht krijgt, maar dit figuur slaat alles.
Mensen worden vaak kwaad als ze geconfronteerd worden met de waarheid.
Raar dat dat not done is maar alle dj's het toch doen dan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:45 schreef whosvegas het volgende:
Net zo als playbacken not done is, bij een optreden, is voor een dj alles voor programmeren not done. Terrechte kritiek
Anders kun je thuis net zo goed een cd op gaan zetten
ftfyquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Raar dat dat not done is maar alle EDM dj's het toch doen dan.
hmmm volgens hetzelfde artikel zijn er genoeg spannende en creatieve DJ's op ADE.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Raar dat dat not done is maar alle dj's het toch doen dan.
Nee.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Chuckie!!quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:56 schreef Prospos het volgende:
Daft Punk niet kennen? Dan heb je wel onder een steen geleefd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals ik zei, enkel de naam komt mij bekend voor. Ik vind het allemaal herrie. Ik moet de eerste DJ/dance/house/...-muziek nog tegenkomen die ik muzikaal gezien interessant vind. Het is niet echt dat je daar eens lekker analytisch naar gaat luisteren, het is enkel goed om in trance te geraken en dat wil ik juist niet, niet op die manier in ieder geval (goede rock werkt beter voor mij).
Op dit vlak zit ik inderdaad onder een steen, geheel vrijwillig en bewust. Maar vooruit, omdat jij het bent zal ik het eens een kans geven en Youtube laden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daft Punk niet kennen? Dan heb je wel onder een steen geleefd.
Ouwe vent.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wat voor genre het is en daarmee weet ik dat ik het niks vind. Zie mijn vorige reactie voor de toelichtiing daarop.
Normaal gesproken zou ik zeggen leven en laten leven maar aangezien mensen zoals ik regelmatig mogen 'meegenieten' van deze herrie mogen we ook wel eens afgeven op dit.
Die eerst twee ken ik, vaak genoeg gehoord. Ik wist alleen niet van wie het is, ik zet namelijk nooit de radio op (teveel reclame en nieuwbulletins). Die derde ken ik niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daft Punk niet kennen? Dan heb je wel onder een steen geleefd.
Dat is gewoon onderdeel van de scène. Mensen kopen geen muziek maar lappen wel ¤90 voor mysteryland. Wat doe je dan als producer ? Juist, faken!quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.
Qua muziek ben ik in de verkeerde tijd geboren. Ik vind alle genres goed maar vanaf dance/house ging het bergafwaarts met de nieuwe genres. Nu ja, eigenlijk vanaf de disco. Dus ja, je mag mij op dat vlak 'ouderwets' noemen maar ik ben het daar niet mee eens aangezien muziek tijdloos is. Het is niet omdat je een voorkeur hebt voor muziek die meer hot and happening was in een ander tijdperk dat je daarom ouderwets bent. Ik vind bepaalde muziek uit de jaren 30, 40 en 50 ook heerlijk om naar te luisteren.quote:
Jij was eerder.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:14 schreef Breekfast het volgende:
Het publiek van Afrojack:
http://instagram.com/p/uR(...)d&utm_campaign=video
Als je overigens wat interessante housemuziek wilt horen die diepgaander is dan de platte kermismeuk van Afrojack.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op dit vlak zit ik inderdaad onder een steen, geheel vrijwillig en bewust. Maar vooruit, omdat jij het bent zal ik het eens een kans geven en Youtube laden.
Ik zal het eens proberen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je overigens wat interessante housemuziek wilt horen die diepgaander is dan de platte kermismeuk van Afrojack.
Goede muziekquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je overigens wat interessante housemuziek wilt horen die diepgaander is dan de platte kermismeuk van Afrojack.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, gewoon eerlijk over zijn en er is niets aan de hand. Het domste wat je kan doen is er over liegen, het publiek komt er toch wel achter hoe het zit en dan zal een deel van de mensen zich belazerd voelen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:10 schreef Disorder het volgende:
Ik snap dat niet iedereen echt innovatief kan zijn als het om live optreden gaat. Maar zijn antwoord: "X aantal mensen werken keihard voor deze show verdomme!" spreekt boekdelen. Meneer heeft een pre-recorded set. Daar is niks mis mee, als je van een leuke liveshow houdt met vuurwerk en gesynchroniseerde effecten, maar geef het misschien maar beter toe.
Ja. Door deze media-stampij gaan sommige kids op onderzoek uit en komen ze erachter dat hun grote held misschien toch niet helemaal hun grote held is. Ach. De meesten hebben een leuke avond gehad. Ik begrijp dat de behoefte aan dergelijke feesten waarbij alles als het ware 'gescript' is. Het is alleen niet voor mij.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon eerlijk over zijn en er is niets aan de hand. Het domste wat je kan doen is er over liegen, het publiek komt er toch wel achter hoe het zit en dan zal een deel van de mensen zich belazerd voelen.
Mijn opmerking sloeg niet op je muzieksmaak maar je gejank over mogen 'meegenieten'.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Qua muziek ben ik in de verkeerde tijd geboren. Ik vind alle genres goed maar vanaf dance/house ging het bergafwaarts met de nieuwe genres. Nu ja, eigenlijk vanaf de disco. Dus ja, je mag mij op dat vlak 'ouderwets' noemen maar ik ben het daar niet mee eens aangezien muziek tijdloos is. Het is niet omdat je een voorkeur hebt voor muziek die meer hot and happening was in een ander tijdperk dat je daarom ouderwets bent. Ik vind bepaalde muziek uit de jaren 30, 40 en 50 ook heerlijk om naar te luisteren.
Ik kan trouwens die eerst twee van Daft Punk pruimen (ik loop niet gillend weg, mede dankzij de gitaarlijn, wat ik wel met veel andere muziek uit dat genre heb) maar ik zou het zelf niet opzetten.
Jij noemt het gejank, ik noem het waarden en normen hebben. Dat staat los van de muzieksoort, je moet het gewoon niet zo hard zetten dat de mensen in je buurt mogen 'meegenieten'. Zet dan een hoofdtelefoon op als je het eens een keer hard wil zetten. Echter is het bij dat soort muziek of 'muziek' nog wat vervelender vanwege de sterke bas. Als je iets van geluid weet dan begrijp je waarom. Als anderen het wel hebben van waarden en normen (fatsoen) ouderwets willen noemen dan is ouderwets een geuzennaam. Balkenende had op dat vlak groot gelijk, we zijn in Nederland te onbeschoft geworden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn opmerking sloeg niet op je muzieksmaak maar je gejank over mogen 'meegenieten'.
God ja. Alsof ze geen andere samples meer hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ooit was dat hip and happening, lang voordat er DJ's bestonden - nu ja, toen er bij een DJ aan een radiopresentator werd gedacht - en muzikanten dit deden. Het is toch wel ironisch dat die DJ's die zogenaamd zo hip zijn met iets komen wat zo oud is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mijn gedachte is altijd van 'joh, als je zo goed bent gaan die handjes toch wel vanzelf in de lucht?! Waarom zou je er dan om vragen, narcist.'quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ooit was dat hip and happening, lang voordat er DJ's bestonden - nu ja, toen er bij een DJ aan een radiopresentator werd gedacht - en muzikanten dit deden. Het is toch wel ironisch dat die DJ's die zogenaamd zo hip zijn met iets komen wat zo oud is.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:19 schreef IJsblokjesmachine het volgende:
[..]
Goede muziek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
De Clap van Yes.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:38 schreef Knip het volgende:
Als die knakker nou een gitaar pakt en een eigen interpretatie geeft aan The Clap van Yes
of achter een piano gaat zitten en een stuk speelt uit het 3e pianoconcert van Rachmaninoff.
en daarbij tegelijk ook nog een stadion vol danspubliek kan boeien dan praten we verder.
Uhm ... de show is voorbereid door '80 man die zich 3 maanden kapot gewerkt hebben' .. Dan lijkt het me dat meneer geen live set speelt, maar gewoon de voorgeprogrammeerde troep afspeelt die perfect aansluit op de voorbereiding van de rest van de show.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat 90 mensen zich de 'tering' in werken zegt toch ook niks over of hij wel of niet shit werk levert
En ik geef hem wel gelijk trouwens, hoe weet die recencent hoe nep alles is en of hij alleen voor de show aan knopjes draait? Of dat alles is voorgeprogrammeerd? Stond hij achter Afrojack mee te kijken?
Net als iedereen hier die dat zomaar voor waar aanneemt.
Trap DJ ƱZquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:08 schreef Nielsch het volgende:
Huilie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij noemt het gejank, ik noem het waarden en normen hebben. Dat staat los van de muzieksoort, je moet het gewoon niet zo hard zetten dat de mensen in je buurt mogen 'meegenieten'. Zet dan een hoofdtelefoon op als je het eens een keer hard wil zetten. Echter is het bij dat soort muziek of 'muziek' nog wat vervelender vanwege de sterke bas. Als je iets van geluid weet dan begrijp je waarom. Als anderen het wel hebben van waarden en normen (fatsoen) ouderwets willen noemen dan is ouderwets een geuzennaam. Balkenende had op dat vlak groot gelijk, we zijn in Nederland te onbeschoft geworden.
ADE bied voor de liefhebber veel betere dingen dan EDM, maar ik wist niet dat het daar een dergelijk kinderfeest was, de tering heyquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:14 schreef Breekfast het volgende:
Het publiek van Afrojack:
http://instagram.com/p/uR(...)d&utm_campaign=video
Dat is echt onzin. Misschien volgend jaar gewoon uit de Arena en Ziggo dome wegblijven ..?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
1) Er is nog genoeg goede hedendaagse muziek - zelfs in Nederland. Je moet nu alleen zelf op zoek gaan vaak.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Qua muziek ben ik in de verkeerde tijd geboren. Ik vind alle genres goed maar vanaf dance/house ging het bergafwaarts met de nieuwe genres. Nu ja, eigenlijk vanaf de disco. Dus ja, je mag mij op dat vlak 'ouderwets' noemen maar ik ben het daar niet mee eens aangezien muziek tijdloos is. Het is niet omdat je een voorkeur hebt voor muziek die meer hot and happening was in een ander tijdperk dat je daarom ouderwets bent. Ik vind bepaalde muziek uit de jaren 30, 40 en 50 ook heerlijk om naar te luisteren.
Ik kan trouwens die eerst twee van Daft Punk pruimen (ik loop niet gillend weg, mede dankzij de gitaarlijn, wat ik wel met veel andere muziek uit dat genre heb) maar ik zou het zelf niet opzetten.
De dag dat ze jankende kinderen zachter kunnen zetten, zet ik de muziek zachter.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij noemt het gejank, ik noem het waarden en normen hebben. Dat staat los van de muzieksoort, je moet het gewoon niet zo hard zetten dat de mensen in je buurt mogen 'meegenieten'. Zet dan een hoofdtelefoon op als je het eens een keer hard wil zetten. Echter is het bij dat soort muziek of 'muziek' nog wat vervelender vanwege de sterke bas. Als je iets van geluid weet dan begrijp je waarom. Als anderen het wel hebben van waarden en normen (fatsoen) ouderwets willen noemen dan is ouderwets een geuzennaam. Balkenende had op dat vlak groot gelijk, we zijn in Nederland te onbeschoft geworden.
Het is ook qua muzikale inhoud aardig karig. Of kijk jij graag D-films?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:59 schreef BlauweSporttas het volgende:
Vergelijk het met een film: zijn daar de explosies echt? Doen de hoofdrolspelers hun eigen stunts?
Wat is je producernaam?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
DJ'sGewoon een computer random dance nummers laten genereren en uitbrengen met een hoop marketing eromheen, zo kan iedereen bekend worden.
Ik ben in 1997 naar Michael Jackson geweest in de ArenA, daar werd ook een deel geplaybackt, lijkt me ook logisch gezien de in mijn ogen behoorlijke aanslag op zijn stembanden tijdens zo'n tournee. Voor een dj vind ik dat weer anders, tenzij hij reuma aan zijn vingertopjes heeft.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mixt Afrojack het live tijdens zijn voorstelling af? Nee?
Waarom doet hij dan alsof op het podium. Komt een beetje overeen met playbacken, is het niet?
Vangelis is meestal wel tof maar dit is echt cheesy as fuckquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:14 schreef RAVW het volgende:
ach iemand die dit nog kan herinneren![]()
dit was wel andere koek dan de tegenwoordig
krijg nu weer kippenvel als ik dit hoor.. zo mooi en zo puur toen ... even wat anders dan al dat house van toen.
heb genoten er van
Dat zegt Afrojack toch ook niet?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet direct in wat daar feitelijk onjuist aan is.
En dus niet omdat hij de nummers zelf ook te simpel/nietszeggend vindt.quote:De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |