abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145731666
quote:
Afrojack pissig over beroerde recensie

Een recensie van de Volkskrant is Afrojack in het verkeerde keelgat geschoten. De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.

"Werken zich tachtig man drie maanden kapot om zo'n show te doen en komt frisse frits ff interessant doen. Meningen vind ik best, maar voluit liegen accepteer ik niet, teveel mensen die zich de tering hebben gewerkt", zo foetert Afrojack op Twitter.

'Alleen voor de vorm'

De recensent bezocht de show van de dj, die eigenlijk Nick van de Wall heet, vrijdag in de Ziggo Dome. Hij schrijft onder meer dat Afrojack alleen voor de vorm een koptelefoon op heeft en zonder noemenswaardig resultaat aan wat knopjes draait. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.

Ook aanval op Hardwell

Ook Afrojacks collega Hardwell wordt afgefakkeld in het artikel. Recensent Kramer schrijft dat de 'gemakzuchtige' werkwijze van beide dj's 'bijna aanstootgevend' is. Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Het bewuste Volkskrant artikel: Met Afrojack en Hardwell is dance terug bij af

Afrojack gaat helemaal los op Twitter maar die recensent heeft natuurlijk gelijk: Afrojack, Hardwell, Martin Garrix etc. zijn gebakken lucht.
pi_145731702
Hij heeft nog wel 2 sterren gekregen
"Those beautiful days for them I live"
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:42:38 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145731754
Voelt een beetje hetzelfde als playbackende artiesten, of artiesten die autotune enz. gebruiken... Zo'n beetje alle popmuzikanten dus, vooral die zwoele swagnegers zoals Ne-yo en Jason Derulo natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_145731762
Terechte klacht.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:43:15 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_145731781
Janken omdat iemand de waarheid vertelt. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:43:16 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145731782
Wat doet Afrojack dan wel? Misschien moet hij dat eens vertellen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:43:28 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145731787
En die recensent heeft natuurlijk gewoon 100% gelijk :').

Zijn reactie zegt alweer genoeg, bang om ontmaskerd te worden voor iets dat iedereen allang weet :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145731808
Uit het artikel:

"Hoe hoger de dj's op de ranglijst staan, hoe makkelijker ze terugvallen op het erin pompen van hitjes, lijkt het."

_O_
pi_145731862
Ik zou ook zo reageren als iemand mij zou ontmaskeren ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145731878
quote:
. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.
:')14.gif
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_145731935
quote:
Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Ik zie niet direct in wat daar feitelijk onjuist aan is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_145732045
Haha gewoon een terechte recensie.

Erg sportief ook om critici de mond te willen snoeren. :')
pi_145732158
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.

Ik vind verder ook dat het belang van recensies enorm wordt overdreven. Het is uiteindelijk niet meer of minder dan de mening van één persoon. Het is niet geen absolute waarheid.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:55:31 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145732207
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.

Ik vind verder ook dat het belang van recensies enorm wordt overdreven. Het is uiteindelijk niet meer of minder dan de mening van één persoon. Het is niet geen absolute waarheid.
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.

Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Get woke, go broke!
pi_145732224
Ik mis vroeger waar de DJ o.a. nog een keyboard en vier platenspelers gebruikte.
Hier staat niets.
pi_145732258
quote:
Gijsbert Kamer
Ik ben er zelf niet geweest, maar ik denk dat dit een vrij goed beeld geeft van het het feest. Dit is nu eenmaal het type muziek dat populair is bij velen.
"Those beautiful days for them I live"
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:57:20 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145732265
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:58:41 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145732313
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.
Afwisselen dus, als ik een band goed vind wil ik bijv ook wel nieuw werk horen, natuurlijk zijn bekende nummers leuk,maar het moet niet alleen maar teren op het verleden zijn.
Get woke, go broke!
pi_145732322
quote:
Wat snapt-ie niet aan dance dan?
pi_145732430
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.

Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
pi_145732437
En de prestaties van Afrojack op het podium gaan ook gewoon nergens over. Het hele programma is inderdaad vantevoren al in elkaar gezet, het enige wat hij zo'n beetje doet is aan de volumeknop draaien en op 'play' drukken.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:02:30 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145732464
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
Allemaal best, maar ga dan niet zo mans lopen doen op een podium :').
Get woke, go broke!
pi_145732469
quote:

[..]

Als bands eindeloos repeteren voor een optreden praat dat het falen on stage ook niet goed.
pi_145732472
quote:

[..]

Wat betreft de visuals, plannen en opzetten van de stage zelf ongetwijfeld, maar daar gaat de kritiek niet over.
pi_145732498
quote:

[..]

Het is gewoon mainstream dance voor pubertjes die makkelijk in het gehoor moet liggen zonder al te veel spanning of originaliteit. Lijkt me vrij normaal dat een recensent een artiest daar op afrekent.
pi_145732548
Tsja, een beetje meer dan springen en muziek draaien die door derden is geproduceerd doen ze toch ook niet?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145732568
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is gewoon mainstream dance voor pubertjes die makkelijk in het gehoor moet liggen zonder al te veel spanning of originaliteit. Lijkt me vrij normaal dat een recensent een artiest daar op afrekent.
Belachelijk dat je daar zo rijk mee kan worden.
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2014 @ 14:06:06 #28
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_145732582
Dat 90 mensen zich de 'tering' in werken zegt toch ook niks over of hij wel of niet shit werk levert :')
En ik geef hem wel gelijk trouwens, hoe weet die recencent hoe nep alles is en of hij alleen voor de show aan knopjes draait? Of dat alles is voorgeprogrammeerd? Stond hij achter Afrojack mee te kijken?

Net als iedereen hier die dat zomaar voor waar aanneemt.
:')
pi_145732599
quote:

hij spreekt gewoon de waarheid.

alleen al dat alle muziek perfect gekoppeld is aan videoschermen, die de teksten afbeelden, laat zien dat de hele show van begin tot einde voorgeprogrammeerd is. die man dj't helemaal niet, die staat daar alleen maar de showpik uit te hangen. daar kiest ie zelf voor, he. hij had ook gewoon in de ziggodome 5 uur lang echt plaatjes kunnen gaan staan draaien.
pi_145732600
Wat moet ie anders? Heel zijn leven aan zijn pik trekken?

pi_145732612
quote:
9s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daarom ook stemmen op Kameraad Stalin.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145732615
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef HeatWave het volgende:
Allemaal best, maar ga dan niet zo mans lopen doen op een podium :').
Ik zie het probleem niet echt. Zo'n kerel mag toch zelf weten hoe hij zich op het podium gedraagt en hoe hij z'n publiek opzweept?

quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef robin007bond het volgende:
Als bands eindeloos repeteren voor een optreden praat dat het falen on stage ook niet goed.
Sommige bands falen on-stage, andere bands / artiesten bereiden hun show zodanig voor dat er op het podium bijna niks meer mis kan gaan. Vaak is het live-gehalte dan lager. Ik zie het punt niet echt. Het publiek heeft vast een prima avond gehad.
pi_145732640
No beef.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:07:53 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145732650
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:56 schreef Prospos het volgende:
Ik mis vroeger waar de DJ o.a. nog een keyboard en vier platenspelers gebruikte.
Zijn er zat die nog met 4 decks draaien of een complete live-setup meesjouwen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:08:00 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145732657
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet echt. Zo'n kerel mag toch zelf weten hoe hij zich op het podium gedraagt en hoe hij z'n publiek opzweept?

[..]

Sommige bands falen on-stage, andere bands / artiesten bereiden hun show zodanig voor dat er op het podium bijna niks meer mis kan gaan. Vaak is het live-gehalte dan lager. Ik zie het punt niet echt. Het publiek heeft vast een prima avond gehad.
Probleem is een groot woord,maar val dan een recensent niet aan als hij dat geen optreden vindt ;).

HIj heeft namelijk gewoon gelijk.
Get woke, go broke!
pi_145732680
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat 90 mensen zich de 'tering' in werken zegt toch ook niks over of hij wel of niet shit werk levert :')
En ik geef hem wel gelijk trouwens, hoe weet die recencent hoe nep alles is en of hij alleen voor de show aan knopjes draait? Of dat alles is voorgeprogrammeerd? Stond hij achter Afrojack mee te kijken?

Net als iedereen hier die dat zomaar voor waar aanneemt.
Denk jij echt dat ie alles ter plekke staat te mixen?
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2014 @ 14:08:57 #37
pi_145732688
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Xa1pt het volgende:
En de prestaties van Afrojack op het podium gaan ook gewoon nergens over. Het hele programma is inderdaad vantevoren al in elkaar gezet, het enige wat hij zo'n beetje doet is aan de volumeknop draaien en op 'play' drukken.
Hoe weet je dat
pi_145732746
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef fathank het volgende:

[..]

Zijn er zat die nog met 4 decks draaien of een complete live-setup meesjouwen.
Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?
Hier staat niets.
pi_145732775
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoe weet je dat
Kijk het filmpje hierboven. Hij geeft het zelf toe.
pi_145732788
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef Prospos het volgende:

[..]

Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?
Da's meer in de categorie "Feest DJ Ruud", denk ik.. Of die gast die op de kermis de plaatjes draait TuuuRRRRRRbbooooo!!
pi_145732806
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoe weet je dat
Dat blijkt uit o.a. de visuals; alles is op elkaar afgestemd. En er zit geen verandering in de nummers zelf; alle tracks zijn van hemzelf of remixjes van anderen die hij weer hergebruikt. Er zit niks reproductiefs in.
pi_145732811
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef HeatWave het volgende:
Probleem is een groot woord,maar val dan een recensent niet aan als hij dat geen optreden vindt ;).

HIj heeft namelijk gewoon gelijk.
Of hij "gelijk" heeft, laat ik in het midden, Hij geeft gewoon zijn kijk op de zaak. Verder verdedig ik nergens de overtrokken reactie van Afrojack. Die zou hier gewoon ver boven moeten staan.

Maar om heel eerlijk te zijn, snap ik zijn frustratie ook wel een beetje. Nederland is een toonaangevend land op het gebied van dancemuziek. We staan met vier deejays in de wereldwijde top-10 van dit moment. Dancemuziek is voor Nederland een visitekaartje bij uitstek. En dan komt er zo'n zure Volkskrant-journalist die je de grond in schrijft.
pi_145732813
quote:
9s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tja, de massa zit doorgaan nou eenmaal niet te wachten op gelaagde muziek met diepzinnige teksten.
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2014 @ 14:12:59 #44
pi_145732835
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Denk jij echt dat ie alles ter plekke staat te mixen?
Het is wel meer dan 'voor de show aan knopjes draaien' neem ik aan. Als de recensent die bewering niet kan aantonen is het gewoon een aanname. Met programma's zoals ableton en allerhande equipment kun je zelfs in een voorgeprogrammeerde show heel veel invloed uitoefenen en muziek aan elkaar mixen, nummers aan en uitkleden.
Wat de recensent dan wel terecht zegt is dat de show saai is (alleen maar hits) en dat hij blijkbaar geen show weggeeft.
pi_145732837
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kijk het filmpje hierboven. Hij geeft het zelf toe.
En dan doen alsof hij 500k investeert in het publiek. :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:13:17 #46
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145732848
Get woke, go broke!
pi_145732855
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het is wel meer dan 'voor de show aan knopjes draaien' neem ik aan. Als de recensent die bewering niet kan aantonen is het gewoon een aanname. Met programma's zoals ableton en allerhande equipment kun je zelfs in een voorgeprogrammeerde show heel veel invloed uitoefenen en muziek aan elkaar mixen, nummers aan en uitkleden.
Wat de recensent dan wel terecht zegt is dat de show saai is (alleen maar hits) en dat hij blijkbaar geen show weggeeft.
Als hij dat live zou doen zou het hele programma niet meer kloppen.
pi_145732870
Weet je wie wel alles gewoon zelf doet? Zanger Rinus.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:13:46 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145732871
Get woke, go broke!
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:14:07 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_145732878
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, de massa zit doorgaan nou eenmaal niet te wachten op gelaagde muziek met diepzinnige teksten.
Het dance-publiek iig zeker niet..

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:14:21 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_145732884
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef Prospos het volgende:

[..]

Heel divers eigenlijk. Hier 2 jonge gasten die bijvoorbeeld gewoon compleet live staan te spelen. Geen voorgeprogrammeerde platen, maar alles zo uit hun apparatuur trekken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_145732926
Die ene van Milli Vanilli woonde in Nederland, is dat wellicht zijn vader? Dat zou een hoop verklaren.
pi_145732948
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon een vrij bekrompen definitie van een optreden. Er wordt veel belang gehecht aan de live-factor. Vergelijk het maar met mensen die alleen van "echte muziek" houden, omdat instrumenten dan live worden bespeeld.

Een optreden kan net zo goed een visueel ingesteld spektakel zijn, waarbij beeld en geluid (grotendeels vanaf tape) synchroon lopen. Wat doet het ertoe? Als het maar werkt en als het publiek maar een leuke avond heeft.
pi_145732954
Content = tevreden toch?
pi_145732965
Wat een huillie
Die recensent heeft gewoon gelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_145732974
Ik vraag me trouwens serieus af hoe die lijst met 's werelds beste dj's tot stand komt :')
pi_145732982
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Heel divers eigenlijk. Hier 2 jonge gasten die bijvoorbeeld gewoon compleet live staan te spelen. Geen voorgeprogrammeerde platen, maar alles zo uit hun apparatuur trekken.
Ga ik straks een beluisteren.

Ik moet bv denken aan charlie lownoise en mental theo of Underworld ( _O_ ). Ik ben oud aan het worden....
Hier staat niets.
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2014 @ 14:17:09 #58
230491 Zith
pls tip
pi_145732983
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:17:37 #59
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_145732998
quote:
Die zocht ik ook al! Grote kans dat Afrosjakie net zo doet.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:17:38 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145732999
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon een vrij bekrompen definitie van een optreden. Er wordt veel belang gehecht aan de live-factor. Vergelijk het maar met mensen die alleen van "echte muziek" houden, omdat instrumenten dan live worden bespeeld.

Een optreden kan net zo goed een visueel ingesteld spektakel zijn, waarbij beeld en geluid (grotendeels vanaf tape) synchroon lopen. Wat doet het ertoe? Als het maar werkt en als het publiek maar een leuke avond heeft.
Hoho, waarom zou die afrojack er zich dan zo druk om maken, als dit gewoon is zoals het hoort?

Natuurlijk is het prima als iedereen verder uit zijn dak gaat, maar dat doet toch niets af aan zijn, zakelijke, conclusies?
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')