Het bewuste Volkskrant artikel: Met Afrojack en Hardwell is dance terug bij afquote:Afrojack pissig over beroerde recensie
Een recensie van de Volkskrant is Afrojack in het verkeerde keelgat geschoten. De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.
"Werken zich tachtig man drie maanden kapot om zo'n show te doen en komt frisse frits ff interessant doen. Meningen vind ik best, maar voluit liegen accepteer ik niet, teveel mensen die zich de tering hebben gewerkt", zo foetert Afrojack op Twitter.
'Alleen voor de vorm'
De recensent bezocht de show van de dj, die eigenlijk Nick van de Wall heet, vrijdag in de Ziggo Dome. Hij schrijft onder meer dat Afrojack alleen voor de vorm een koptelefoon op heeft en zonder noemenswaardig resultaat aan wat knopjes draait. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.
Ook aanval op Hardwell
Ook Afrojacks collega Hardwell wordt afgefakkeld in het artikel. Recensent Kramer schrijft dat de 'gemakzuchtige' werkwijze van beide dj's 'bijna aanstootgevend' is. Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Ik zie niet direct in wat daar feitelijk onjuist aan is.quote:Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.
Ik vind verder ook dat het belang van recensies enorm wordt overdreven. Het is uiteindelijk niet meer of minder dan de mening van één persoon. Het is niet geen absolute waarheid.
Ik ben er zelf niet geweest, maar ik denk dat dit een vrij goed beeld geeft van het het feest. Dit is nu eenmaal het type muziek dat populair is bij velen.quote:
Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Afwisselen dus, als ik een band goed vind wil ik bijv ook wel nieuw werk horen, natuurlijk zijn bekende nummers leuk,maar het moet niet alleen maar teren op het verleden zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.
Wat snapt-ie niet aan dance dan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.
Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Allemaal best, maar ga dan niet zo mans lopen doen op een podiumquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
Als bands eindeloos repeteren voor een optreden praat dat het falen on stage ook niet goed.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
Wat betreft de visuals, plannen en opzetten van de stage zelf ongetwijfeld, maar daar gaat de kritiek niet over.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is gewoon mainstream dance voor pubertjes die makkelijk in het gehoor moet liggen zonder al te veel spanning of originaliteit. Lijkt me vrij normaal dat een recensent een artiest daar op afrekent.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Belachelijk dat je daar zo rijk mee kan worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is gewoon mainstream dance voor pubertjes die makkelijk in het gehoor moet liggen zonder al te veel spanning of originaliteit. Lijkt me vrij normaal dat een recensent een artiest daar op afrekent.
hij spreekt gewoon de waarheid.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind verder ook dat het belang van recensies enorm wordt overdreven. Het is uiteindelijk niet meer of minder dan de mening van één persoon. Het is niet geen absolute waarheid.
Daarom ook stemmen op Kameraad Stalin.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Belachelijk dat je daar zo rijk mee kan worden.
Ik zie het probleem niet echt. Zo'n kerel mag toch zelf weten hoe hij zich op het podium gedraagt en hoe hij z'n publiek opzweept?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef HeatWave het volgende:
Allemaal best, maar ga dan niet zo mans lopen doen op een podium.
Sommige bands falen on-stage, andere bands / artiesten bereiden hun show zodanig voor dat er op het podium bijna niks meer mis kan gaan. Vaak is het live-gehalte dan lager. Ik zie het punt niet echt. Het publiek heeft vast een prima avond gehad.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef robin007bond het volgende:
Als bands eindeloos repeteren voor een optreden praat dat het falen on stage ook niet goed.
Zijn er zat die nog met 4 decks draaien of een complete live-setup meesjouwen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:56 schreef Prospos het volgende:
Ik mis vroeger waar de DJ o.a. nog een keyboard en vier platenspelers gebruikte.
Probleem is een groot woord,maar val dan een recensent niet aan als hij dat geen optreden vindtquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet echt. Zo'n kerel mag toch zelf weten hoe hij zich op het podium gedraagt en hoe hij z'n publiek opzweept?
[..]
Sommige bands falen on-stage, andere bands / artiesten bereiden hun show zodanig voor dat er op het podium bijna niks meer mis kan gaan. Vaak is het live-gehalte dan lager. Ik zie het punt niet echt. Het publiek heeft vast een prima avond gehad.
Denk jij echt dat ie alles ter plekke staat te mixen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat 90 mensen zich de 'tering' in werken zegt toch ook niks over of hij wel of niet shit werk levert
En ik geef hem wel gelijk trouwens, hoe weet die recencent hoe nep alles is en of hij alleen voor de show aan knopjes draait? Of dat alles is voorgeprogrammeerd? Stond hij achter Afrojack mee te kijken?
Net als iedereen hier die dat zomaar voor waar aanneemt.
Hoe weet je datquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Xa1pt het volgende:
En de prestaties van Afrojack op het podium gaan ook gewoon nergens over. Het hele programma is inderdaad vantevoren al in elkaar gezet, het enige wat hij zo'n beetje doet is aan de volumeknop draaien en op 'play' drukken.
Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Zijn er zat die nog met 4 decks draaien of een complete live-setup meesjouwen.
Da's meer in de categorie "Feest DJ Ruud", denk ik.. Of die gast die op de kermis de plaatjes draait TuuuRRRRRRbbooooo!!quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef Prospos het volgende:
[..]
Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?
Dat blijkt uit o.a. de visuals; alles is op elkaar afgestemd. En er zit geen verandering in de nummers zelf; alle tracks zijn van hemzelf of remixjes van anderen die hij weer hergebruikt. Er zit niks reproductiefs in.quote:
Of hij "gelijk" heeft, laat ik in het midden, Hij geeft gewoon zijn kijk op de zaak. Verder verdedig ik nergens de overtrokken reactie van Afrojack. Die zou hier gewoon ver boven moeten staan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef HeatWave het volgende:
Probleem is een groot woord,maar val dan een recensent niet aan als hij dat geen optreden vindt.
HIj heeft namelijk gewoon gelijk.
Tja, de massa zit doorgaan nou eenmaal niet te wachten op gelaagde muziek met diepzinnige teksten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Belachelijk dat je daar zo rijk mee kan worden.
Het is wel meer dan 'voor de show aan knopjes draaien' neem ik aan. Als de recensent die bewering niet kan aantonen is het gewoon een aanname. Met programma's zoals ableton en allerhande equipment kun je zelfs in een voorgeprogrammeerde show heel veel invloed uitoefenen en muziek aan elkaar mixen, nummers aan en uitkleden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Denk jij echt dat ie alles ter plekke staat te mixen?
En dan doen alsof hij 500k investeert in het publiek.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk het filmpje hierboven. Hij geeft het zelf toe.
Als hij dat live zou doen zou het hele programma niet meer kloppen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is wel meer dan 'voor de show aan knopjes draaien' neem ik aan. Als de recensent die bewering niet kan aantonen is het gewoon een aanname. Met programma's zoals ableton en allerhande equipment kun je zelfs in een voorgeprogrammeerde show heel veel invloed uitoefenen en muziek aan elkaar mixen, nummers aan en uitkleden.
Wat de recensent dan wel terecht zegt is dat de show saai is (alleen maar hits) en dat hij blijkbaar geen show weggeeft.
Het dance-publiek iig zeker niet..quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, de massa zit doorgaan nou eenmaal niet te wachten op gelaagde muziek met diepzinnige teksten.
Heel divers eigenlijk. Hier 2 jonge gasten die bijvoorbeeld gewoon compleet live staan te spelen. Geen voorgeprogrammeerde platen, maar alles zo uit hun apparatuur trekken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef Prospos het volgende:
[..]
Zijn dat de ''oudjes'' of zijn er toch (wellicht onbekende) Dj's die wel op die manier draaien?
Ga ik straks een beluisteren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Heel divers eigenlijk. Hier 2 jonge gasten die bijvoorbeeld gewoon compleet live staan te spelen. Geen voorgeprogrammeerde platen, maar alles zo uit hun apparatuur trekken.
Die zocht ik ook al! Grote kans dat Afrosjakie net zo doet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef HeatWave het volgende:
http://www.dancingastrona(...)ind-decks-model-djs/
Hoho, waarom zou die afrojack er zich dan zo druk om maken, als dit gewoon is zoals het hoort?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon een vrij bekrompen definitie van een optreden. Er wordt veel belang gehecht aan de live-factor. Vergelijk het maar met mensen die alleen van "echte muziek" houden, omdat instrumenten dan live worden bespeeld.
Een optreden kan net zo goed een visueel ingesteld spektakel zijn, waarbij beeld en geluid (grotendeels vanaf tape) synchroon lopen. Wat doet het ertoe? Als het maar werkt en als het publiek maar een leuke avond heeft.
Als hij dat zou doen speelt er alsnog een track van 2 uur met de voorgeprogrammeerde nummers, hij heeft dan wel invloed op het op het juiste moment uit en aanflippen van lagen in de muziek, effecten, aanpassing van hoge en lage tonen etcquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als hij dat live zou doen zou het hele programma niet meer kloppen.
Op basis van populariteit. De meeste stemmen geldenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me trouwens serieus af hoe die lijst met 's werelds beste dj's tot stand komt
Op basis van een poll.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me trouwens serieus af hoe die lijst met 's werelds beste dj's tot stand komt
In het bejaardenhuis zorgen Wolter Kroes en Dries Roelvink idd ook voor onvergetelijke middagen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoho, waarom zou die afrojack er zich dan zo druk om maken, als dit gewoon is zoals het hoort?
Natuurlijk is het prima als iedereen verder uit zijn dak gaat, maar dat doet toch niets af aan zijn, zakelijke, conclusies?
Dan heeft die recensent nog steeds gelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon een vrij bekrompen definitie van een optreden. Er wordt veel belang gehecht aan de live-factor. Vergelijk het maar met mensen die alleen van "echte muziek" houden, omdat instrumenten dan live worden bespeeld.
Een optreden kan net zo goed een visueel ingesteld spektakel zijn, waarbij beeld en geluid (grotendeels vanaf tape) synchroon lopen. Wat doet het ertoe? Als het maar werkt en als het publiek maar een leuke avond heeft.
Het is een geschreven interview, geen idee eigenlijk of er links bijstaan naar livesets ofzoquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Prospos het volgende:
[..]
Ga ik straks een beluisteren.
Ik moet bv denken aan charlie lownoise en mental theo of Underworld (). Ik ben oud aan het worden....
Populaire nummers produceren, goede PR, populair zijn (dus voor groot publiek kunnen draaien) en kunnen draaienquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is altijd wel wat te vinden van online.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is een geschreven interview, geen idee eigenlijk of er links bijstaan naar livesets ofzo
Is toch ook niets mis mee dan? Hier verder ook niet hoor, het gaat of het publiek het leuk vindt, en dat zal wel snor verderquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
In het bejaardenhuis zorgen Wolter Kroes en Dries Roelvink idd ook voor onvergetelijke middagen.
Dat hij 'niks doet op het podium' noemt hij een leugen. Jammer dat hij dan niet uitlegt hoe het werkelijk zit en dat hij met zo'n slap argument komt dat '90 mensen zich de tering in hebben gewerkt voor de show'quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoho, waarom zou die afrojack er zich dan zo druk om maken, als dit gewoon is zoals het hoort?
Yup. Maar een recensent moet wel net wat dieper en verder kijken dan een fan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is toch ook niets mis mee dan? Hier verder ook niet hoor, het gaat of het publiek het leuk vindt, en dat zal wel snor verder
Ja, mensen die voor minumumloon het podium hebben opgebouwd iddquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat hij 'niks doet op het podium' noemt hij een leugen. Jammer dat hij dan niet uitlegt hoe het werkelijk zit en dat hij met zo'n slap argument komt dat '90 mensen zich de tering in hebben gewerkt voor de show'
Dat is natuurlijk gewoon gelul. Of vind je de kunstenaar ook een luie lul, omdat 'ie tof staat te doen bij z'n schilderij?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:22 schreef HeatWave het volgende:
alleen hij die een beetje niets staat te doen.
Ja, kunstenaars zijn nog erger dan DJ'squote:Op maandag 20 oktober 2014 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon gelul. Of vind je de kunstenaar ook een luie lul, omdat 'ie tof staat te doen bij z'n schilderij?
Een kunstschilder doet iig niet alsof hij ter plekke het schilderij staat te schilderen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon gelul. Of vind je de kunstenaar ook een luie lul, omdat 'ie tof staat te doen bij z'n schilderij?
Zoals deze Masterquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:56 schreef Prospos het volgende:
Ik mis vroeger waar de DJ o.a. nog een keyboard en vier platenspelers gebruikte.
Hij staat niet alleen in zijn felle oordeel. Hier een recensie in The Guardian (niet de minste krant!) waarin het nieuwe album van Afrojack een 1-ster (!!!) rating krijgt:quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals ik al zei, verdedig ik de overtrokken reactie van Afrojack niet. Ik snap ook niet dat hij zich hier zo druk om maakt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk is het prima als iedereen verder uit zijn dak gaat, maar dat doet toch niets af aan zijn, zakelijke, conclusies?
omdat deze djs zich kapot moeten schamen voor dit soort wanproducten. ze zijn allemaal groot geworden door gewoon wel echt te draaien, niet door dit soort mega nep-shows. ze kiezen zelf voor uiterlijke schijn ipv werkelijk iets doen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of hij "gelijk" heeft, laat ik in het midden, Hij geeft gewoon zijn kijk op de zaak. Verder verdedig ik nergens de overtrokken reactie van Afrojack. Die zou hier gewoon ver boven moeten staan.
Maar om heel eerlijk te zijn, snap ik zijn frustratie ook wel een beetje. Nederland is een toonaangevend land op het gebied van dancemuziek. We staan met vier deejays in de wereldwijde top-10 van dit moment. Dancemuziek is voor Nederland een visitekaartje bij uitstek. En dan komt er zo'n zure Volkskrant-journalist die je de grond in schrijft.
Dat zegt 'ie ook helemaal niet. En een verschil? Tja. Feit is dat produceren én mixen separaat van elkaar gewoon een vak blijken te zijn. Mensen die hier wat roepen over 'gelaagdheid' van muziek, hebben inderdaad dance gewoon niet begrepen. (zei hij die eigenlijk vooral van gitaren, rock houdt en klaarkomt van wat TOOL eens in de vijf jaar de plaat op slingert....)quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Een kunstschilder doet iig niet alsof hij ter plekke het schilderij staat te schilderen.
Er is een duidelijk verschil tussen: "Kijk eens wat ik heb gemaakt!" en "Zie me hier de shit live én publique afmixen, jonguh! Bam!"
Ja, want voor dat product is natuurlijk totaal niets gedaan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat deze djs zich kaopt moeten schamen voor dit soort wanproducten. ze zijn allemaal groot geworden door gewoon wel echt te draaien, niet door dit soort mega nep-shows. ze kiezen zelf voor uiterlijke schijn ipv werkelijk iets doen.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
Maar laten we wel zijn: jezelf neerzetten als het gekwetste, verbolgen, beledigde slachtoffer is een tactiek die in Nederland prima werkt. Kijk naar zeurkous Quinsy, kijk naar Gordon die vrijwel wekelijks met iemand ruzie heeft. De aandacht is weer even op jou gevestigd....
Mixt Afrojack het live tijdens zijn voorstelling af? Nee?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie ook helemaal niet. En een verschil? Tja. Feit is dat produceren én mixen separaat van elkaar gewoon een vak blijken te zijn. Mensen die hier wat roepen over 'gelaagdheid' van muziek, hebben inderdaad dance gewoon niet begrepen. (zei hij die eigenlijk vooral van gitaren, rock houdt en klaarkomt van wat TOOL eens in de vijf jaar de plaat op slingert....)
Het is wel heel simpel wat ze allemaal doen in het EDM-wereldje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, want voor dat product is natuurlijk totaal niets gedaan?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zoals deze Master![]()
![]()
De recensent heeft gewoon gelijk, onwetenden hier die niet weten dat JEAN de master van de wheels of steel is.
Voor de uiteindelijke show heeft hij zelf niet zoveel gedaan. Behalve dan van z'n bestaande repertoire wat nummers aan elkaar gelijmd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, want voor dat product is natuurlijk totaal niets gedaan?
Afgezien van het feit dat hij vast bijstuurt tijdens het draaien (sfeerproeven van een zaal), doet hij toch ook niet geheimzinnig over dat zogenaamde playbacken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Mixt Afrojack het live tijdens zijn voorstelling af? Nee?
Waarom doet hij dan alsof op het podium. Komt een beetje overeen met playbacken, is het niet?
Wat Dance betreft zeer zeker. Het was altijd een land waar Rap/Hip-Hop de dominante muziekcultuur was. Nu begint ook daar Dance langzaam door te breken. Helaas zijn figuren als Afrojack, David Guetta en Avicii daar het boegbeeld van deze nieuwe stroming.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:29 schreef fathank het volgende:
Amerikanen moeten er nog achter komen. Die lopen gewoon een jaartje of 20 achter.
Nou ja dan klopt de recensie toch dat het feitelijk weinig uitmaakt wat hij daar op het podium doet tijden een optreden?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat hij vast bijstuurt tijdens het draaien (sfeerproeven van een zaal), doet hij toch ook niet geheimzinnig over dat zogenaamde playbacken?
Waarom zou hij dan zo moeilijk doen over de kritiek t.a.v. dat playbacken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat hij vast bijstuurt tijdens het draaien (sfeerproeven van een zaal), doet hij toch ook niet geheimzinnig over dat zogenaamde playbacken?
Dat doettie niet. Gewoon een prerecorded set rammen. Misschien een keer een effectje erover heen knallen. Nou woeptiedoe, dat kan m'n neefje van 3 ook.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laat ze lekker daar blijven, dan kunnen Amerikaanse DJ's als Derrick May, Jeff Mills, Carl Cox hier hun platen ten gehore brengenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:32 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Wat Dance betreft zeer zeker. Het was altijd een land waar Rap/Hip-Hop de dominante muziekcultuur was. Nu begint Dance langzaam ook daar door te breken. Helaas zijn figuren als Afrojack, David Guetta, Avivii daar het boegbeeld van deze nieuwe stroming.
Ah, het equivalent van hipstergeneuzel is in het topic.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is wel heel simpel wat ze allemaal doen in het EDM-wereldje.
Carl Cox is Engels.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:34 schreef fathank het volgende:
Laat ze lekker daar blijven, dan kunnen Amerikaanse DJ's als Derrick May, Jeff Mills, Carl Cox hier hun platen ten gehore brengen
Het opnemen voor 'EDM'quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, het equivalent van hipstergeneuzel is in het topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |