abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2014 @ 04:18:55 #1
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145722980
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_145722993
Het gaat goed thuis! L meldt zich netjes voor zijn voedingen, is gister van 8 naar 7 voedingen gegaan (4 heel goed aan de borst, 3 flessen moedermelk), is weer op geboortegewicht, slaapt overdag in de box of een tijdje bij ons, 's nachts in zijn wiegje naast ons bed. Wij zijn moe, maar een goed team :) Meest van de tijd voel ik me goed, soms totaal overvallen door de totale ommekeer en vreselijk emotioneel ik-kan-dit-niet. Zoals het hoort geloof ik he? ;) Trusten maar weer!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145723017
:W

fijn dat het zo goed gaat JM
S. 2014
J. 2016
pi_145723143
Ik heb een paar vragen.
Op welke leeftijd gaan ze kruipen en koekjes eten?
pi_145723216
Top JM! En dat emotionele is heel logisch hoor!

SQ, experiment fles geven is mislukt?

Fijn dat t beter weer gaat Soesa!

En Burdie, lig je nog te slapen? ;)

Hier is experiment "geen luier verschonen 's nachts" mislukt ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 06:49:24 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_145723306
Hoort er denk ik inderdaad een beetje bij Mariska ;)

Loj, fles geven ging op zich prima, maar mevrouwtje wil kennelijk MOAR en dat kon papa niet geven _O-
had je een feestluier? :Y)
disclaimer
pi_145723505
Ik geniet 's morgens in stilte na van de avonturen van de nachtploeg. O+ Hier gaan de nachtvoedingen in het donker, zonder mobiel, op bed terwijl we proberen papa en grote zus te laten slapen.
pi_145723530
Leuk om de perikelen te lezen van de verse baby's en hun mama's! Het grappige is dat ik me daardoor ineens realiseer dat ik bepaalde dingen van die eerste maanden echt al weer een beetje vergeten ben (de vermoeidheid bijvoorbeeld, en de nachten) en ook dat I al zo groot is!

Ik heb I om 6.00 gevoed en nu slaapt zij nog lekker even door, maar ik ben klaarwakker omdat ik aan het bedenken ben wat ik allemaal ga doen nu ik herfstvakantie heb. :') .

Ik zag lieve foto's voorbij komen en het feestje van GotC en JM die emotioneel is maar wel goed gaat. En luiers, en SQ die vroeg ging slapen ;) (ik zag zojuist de foto van M in het fototopic, wat is ze schattig!!) *O* . O+ .

Ik was gistermiddag op stap met een paar vriendinnen en dat was tof, en thuiskomen is dan ook zo tof, met een blije vader en een blij kind. O+ . Dat is precies waar ik van droomde - nog helemaal niet zo lang geleden - als ik na dit soort uitjes naar huis fietste en dan alleen mijn kat aantrof (die wel heel lief is trouwens) :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145723713
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 07:35 schreef Kursor het volgende:
Ik geniet 's morgens in stilte na van de avonturen van de nachtploeg. O+ Hier gaan de nachtvoedingen in het donker, zonder mobiel, op bed terwijl we proberen papa en grote zus te laten slapen.
Hier ook, alleen dan zonder grote zus :)

En ik had te vroeg gejuicht... Na 3 nachten doorgeslapen te hebben kwam ze vannacht weer om 2 uur. En om half zeven. En nu ligt ze ontzettend hyper te doen in de box :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:23:49 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145723914
Ik voed zittend en in die houding is een beetje doezelen voor mij niet echt mogelijk eigenlijk. Daarnaast heb ik ook even een lichtje nodig, voor het eerste aanhappen. En mijn man doet de luiers nog zodat ik even de heftigste melkstroom weg kan kolven. Zodra ze hangt gaat het licht uit, valt mijn man alweer in slaap en ga ik even fokken :). Grote zus wordt tot nu toe nergens wakker van gelukkig!

De nacht ging wonderlijk goed. Ze heeft gedronken om 20:00, 00:30 en 04:00 en daarna werd ze om 07:00 wakker van ons. Ben benieuwd wat de dag brengt :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:36:11 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145724018
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2014 05:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb een paar vragen.
Op welke leeftijd gaan ze kruipen en koekjes eten?
Kruipen (tijgeren) was hier vanaf zeven maanden. Koekjes vanaf een maand of 8, maar dat ligt een beetje aan het soort koekje en aan de ouders.
KuikenGuppy
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:37:00 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145724029
Loj, hij wordt net wakker *O*
KuikenGuppy
pi_145724519
Wat een boel actie weer vannacht! Hier was het 5u en net weer wakker.

Ben trouwens beetje onzeker }:|
Gisteren hadden we het mannetje even gewogen met mij op de personenweegschaal en toen kwam er uit dat hij in ruim 2 weken maar 100g gegroeid zou zijn.
Niet goed voor mijn gevoel, geef ik dan wel genoeg voeding of is mijn melk niet toereikend genoeg voor hem.
Maar als ik echt naar het jochie kijk: vrolijk en zeer actief bewegen, komt netjes a 4 uur overdag met 5 actieve voedingen en dan rond 22/23 gaat er nog een droomvoeding in. Hij is niet hongerig, drinkt 180ml flessen op KDV en papadag.
Eigenlijk alles wat ik wil gaat goed.
En dan toch onzeker ;(
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:15:48 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_145724547
Och blue, niet doen hoor! Sowieso is dat geen betrouwbare manier van meten en kindjes komen nou eenmaal niet elke week evenredig veel aan! Je doet het hartstikke goed en je zoon ook! :*
disclaimer
pi_145726393
Nee is zeker geen betrouwbare weegmanier! En je merkt aan het gedrag etc van je kind hoe hij zich voelt, en zo te horen gaat het prima! Niet te druk om maken :*
Tralalalaaa
pi_145726672
Nachtbrakers die kinderen van jullie O+
Hier ook de nachtvoedingen met zo weinig mogelijk beeldschermpjes, candy crushes etc :').
Al zat ik de eerste maand ook altijd alles bij te lezen in de nacht!

Blue! Je doet het super en die kleine man ook! Probeer dat wegen maar even achterwegen te laten. Ga anders deze week even langs het weeguurtje als je het echt even wilt weten:). Maar net wat de bovenstaande dames zeggen, gewicht is niet direct het belangrijkste! Zolang hij zich goed voelt gaat het super! Je geeft zelf al aan dat hij erg actief is, goed drinkt!
Jouw melk heeft hem gebracht naar nu O+ en dat gaat super goed! Niet onzeker zijn :*

JM de eerste weken wordt je ook onwijs geleefd en dan is het bij jullie ook even anders gelopen als gedacht! Heel normaal, geef er aan toe, vecht er vooral niet tegen! Even huilen, een warme douche en een stukje taart of chocola en daarna een knuffel sessie met je mini O+! Lekker doen!

Franny! Fijn dat soort uitjes, en dan helemaal zo leuk thuiskomen :D!
♥ J & S
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:17:20 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145727194
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 04:23 schreef JufMariska het volgende:
Het gaat goed thuis! L meldt zich netjes voor zijn voedingen, is gister van 8 naar 7 voedingen gegaan (4 heel goed aan de borst, 3 flessen moedermelk), is weer op geboortegewicht, slaapt overdag in de box of een tijdje bij ons, 's nachts in zijn wiegje naast ons bed. Wij zijn moe, maar een goed team :) Meest van de tijd voel ik me goed, soms totaal overvallen door de totale ommekeer en vreselijk emotioneel ik-kan-dit-niet. Zoals het hoort geloof ik he? ;) Trusten maar weer!
Klinkt helemaal zoals het hoort ja ;)
Fijn dat hij het zo goed doet! Hoe lang is je kraam er nog?

@SQ ik wik geen partypooper zijn, maar ik zou met de volgende keer kolven/nachtvoeding uitbesteden nog een paar weken wachten tot de bv echt goed is opgebouwd. :@

@Blue, de htk weegschaal is echt niet betrouwbaar genoeg. Kuiken zou daarmee nu bijvoorbeeld 12 kilo wegen :+ :'). Zo te horen gaat het hartstikke goed met F en hoef je je niet druk te maken.

Nog even een vraag, wat voor licht hebben jullie op de babykamer? Helemaal donker vinkd ik te donker, maar het lampje wat we nu hebben vind ik te licht... Kuiken ligt soms 's nachts in bed te spelen en ik heb het idee dat hij door het licht denkt dat het ochtend is.
KuikenGuppy
pi_145727257
Dot - Hier staat er een ijsbeerlamp met een led-lichtje erin. Zorgt op de laagste stand voor een heel zacht lichtje waar ik precies een luier bij kan verschonen en bij kan voeden. Superfijn ding!
pi_145727376
Waarom is helemaal donker te donker?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145727453
Ik ga even bijlezen..

Foto's O+ O+ Wat een toffe kinderen bakken wij! Blije M. van M. en het mooie kind van Sunshine en toffe appeletende F. van F. met gave mobile (Ik zie een alliterend patroon hier trouwens :+ )

Skittles heeft gepoept *O* (Dat is een hurrah waard toch!)

JM - wat heerlijk dat je mannetje het zo goed doet!

SQ - Fijn dat blei flesjes kan geven! Als mijn lief dat doet moet ik alsnog afkolven want ontploffende tiet, dus veel extra slaap levert het niet op. Maar wel een fijn papa-dochter moment O+ . A heeft na een flesje van papa ook nog een enorme zuigbehoefte, dan helpt de pink heel goed. We dachten eerst dat ze toen nog wilde drinken, maar wat ze dan nog bij mij of uit een nieuwe fles drinkt komt er met dezelfde vaart weer uit. Blijkbaar zuigt het op een tepel toch bevredigender dan uit een fles.

Franny wat heerlijk thuiskomen zo O+ Daar kan ik me ook wel echt op verheugen straks.

Goede nacht was dat Soesa, fijn!

Blue: +1 op wat hierboven wordt gezegd. Hoe je kereltje het doet is veel belangrijker dan gewicht! En onze supersonische nieuwe ouder-en-kind weegschaal varieert ook van dag tot dag }:| dus dat zegt helemaal niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 14:02:21 ]
pi_145727594
Wij hadden gisteren een hele.. vreemde dag :')

Voor het eerst op bezoek bij m'n ouders. Maar voordat we weggingen had A. een paar keer ontploffende poep-en plasluiers. Oftewel, we moeten naar een maatje groter. Niet in huis, maar nog wel een gratis doos maat 2 van de Plus. Dus die omgedaan en op pad. Bij m'n ouders, heul gezellig, maar A. bleef maar huilen... en huilen... en huilen.. en huilen. Geen idee wat er was, maar erg ontspannen was het allemaal niet dus we zijn vroeg weer terug gegaan. Bij thuiskomst bleek wat er was: ze kan blijbaar niet tegen de luiers van de Plus, waar de luier zat was haar huid donkerroze ;( ;( ! Heb haar maar lekker even met blote billen in haar warme kamertje laten liggen, toen de huid met Sudocreme ingesmeerd en er toch maar een Pampers maat 1 weer omgedaan.

Ze sliep ineens van 23-4 :o Blijkbaar is veel huilen erg vermoeiend :@ .

Pluspuntje: Dat slapen deed ze.. jawel.. in haar eigen ledikantje! Alweer! Ik slaap ook stukken beter met kind in kamer ernaast, dus dit houden we erin. En bij gehuil word ik echt wel wakker blijkt, dus die wieg gaat eruit. Nachtrust O+ . Daarna heeft ze nog van 5-7 geslapen, weer in eigen bedje. Heerlijk!

En nu ligt ze al sinds we thuis zijn van de supermarkt (waar ik zes pakken maat 2 heb ingeslagen :') ) te slapen, alleen wéér in de maxicosi -O- . Dus ik laat haar ondanks alle maxi-cosi bezwaren toch maar liggen, slapende baby wakker maken is hier namelijk hét recept voor een totaal in-de-war dagritme.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 11:32:16 ]
pi_145727988
Tja, dat gebeurt soms, dat ze in de MC slapen. Slaapt ze dan uren achter elkaar erin? Nee toch?

En wat zielig van die luiers! Dat dat zo'n reactie kan geven he.
Wel goed dat ze steeds beter lijkt te gaan slapen :) En ik weet de eerste nacht nog wel bij beide dames dat ze in hun ledikantje in eigen kamer sliepen. Wat een verademing. Klinkt ontaard misschien, maar ik werd echt wakker van elk kreuntje en durfde me amper om te draaien of wat dan ook, bang dat ik haar wakker maakte. En zij sliep ook echt veel beter. Dus voor beide beter.

Mini had vanmorgen ook een plofluier gehad waardoor het poep op haar rug zat :')
Dus kon lekker even verschonen. Ik vond het op zich niet erg want eruit moest ik toch en zo had ik heerlijk een momentje met haar voordat de werkdag weer begon :)
Lekker met een zwitsal-washandje gewassen (ruikt zo lekker) en ze was weer fris en fruitig.
Maxi werd daarna ook wakker en vroeg meteen of ik haar vanmiddag weer kwam ophalen. Ze moet nog erg wennen aan het feit dat ik weer werk. En daarna kreeg ik een dikke kus en zei ze, 'ik hou van jou mama!'

Oh wat hou ik toch van mn meiden O+
Tralalalaaa
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:51:22 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145728258
Fijn nachtje zo Razz! En wat rot van die luiers ;(. Wij zijn inmiddels ook over naar maat 2, mocht ook wel met die spekbuik hier O+. Goed dat ze al zo in haar ledikant kan slapen! Daar ben ik nog niet aan toe ;)! En ik word in de nacht al wakker als ze haar eerste hongersignalen af begint te geven, dat wil ik ook nog zo houden. Probeer huilen 's nachts namelijk te voorkomen ivm Grote Zus. Verder slaap ik prima met haar in de wieg naast me, al slaap ik dieper als ik op de helft van mijn man slaap heb ik ontdekt :').

TAP O+, wat klinkt dat fijn!

Mariska, dat klinkt goed :).

Hier gaan flesjes ook goed maar idd daarna nog wel zuigbehoefte/toch nog wat extra verse melk behoefte. Maar de flesjes worden echt nog als oefenmoment ingezet eigenlijk, gewoon een beetje (50 ml ofzo) om de flestechniek te leren. Daarna weer bij mij. Hoef ik ook niet te kolven :P. Daarover gesproken, gister kreeg ik echt helemaal niks gekolfd, niet na de ochtendvoeding en niet in de nacht. Zo maf :?. Vanochtend ging het wel weer gewoon goed, weer even bijna 100 ml in de koelkast kunnen zetten ):O

Franny, heerlijk is dat he! Dat vind ik het leuke aan weer gaan werken, het thuiskomen O+ ik heb trouwens alweer best zin om te gaan werken :@, Suus is nog geen 5 weken oud...

Edit: de uitdagingen van een moeder van 2 zijn toch wel heel anders dan toen ik nog moeder van 1 was. Nu is de grootste uitdaging (als ik alleen met ze ben) m'n peuter naar bed brengen :D :'). Met wakkere baby lukt niet, die vermaakt zichzelf 5 minuten alleen en gaat dan hartverscheurend 'roepen' om mama. Zorgen dat de baby slaapt dus. Dat is vandaag voor het eerst gelukt :+. Alleen, mijn kleintje is een buikslaper. Overdag mag dat van mij want dan ben ik er bij. Maar, dan kan ik dus niet in alle rust naar boven :'). Nu heb ik de babyfooncamera maar in de kinderwagenbak gezet, scherm mee naar boven en zo de peuter weggebracht. Uiteraard (doet ze nooooit) besluit de baby dan met haar gezicht naar beneden te gaan slapen, kon ik halverwege het ritueel weer rennen naar beneden. Peuter huilen omdat we nog niet klaar waren. Zucht.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-10-2014 12:24:21 ]
pi_145730567
Soesa ik moest stiekem wel lachen om je peuter naar bed breng verhaal. :D
Heel herkenbaar dat het allemaal net iets lastiger gaat met 2 (of 3) kindjes. Helaas moet ik hier soms wel een baby even laten huilen, want ik heb maar twee handen en als ik bet S bezig ben kan ik niets met T doen en andersom. Dat is een van de nadelen van een tweeling. Ohja en een ander nadeel is schuldgevoel richting oudste. -O-
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:07:43 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145730668
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Soesa ik moest stiekem wel lachen om je peuter naar bed breng verhaal. :D
Heel herkenbaar dat het allemaal net iets lastiger gaat met 2 (of 3) kindjes. Helaas moet ik hier soms wel een baby even laten huilen, want ik heb maar twee handen en als ik bet S bezig ben kan ik niets met T doen en andersom. Dat is een van de nadelen van een tweeling. Ohja en een ander nadeel is schuldgevoel richting oudste. -O-
Ja, logisch :Y. S moet ik ook vaker even laten huilen omdat ik met E bezig ben. Dan voel ik me ook wel rot maar ik kan dan gewoon niet anders. En schuldgevoel richting peuter, check. Al moet ik zeggen dat dat wel beter gaat. E is er verder allemaal heel relaxed onder en dat scheelt :)
pi_145731803
Jullie hebben gelijk hoor dat het allemaal goed lijkt te gaan en die weegschaal is natuurlijk geen goeie weging.
Maar voor het eerst dat ik echt twijfel of het wel goed gaat. Zal ook mede komen door het vele werken en hem minder zien. Soort gevoel van ik doe mijn kindje tekort.
Terwijl ik ook wel weet dat dat niet is want hij krijgt bv, aandacht en alles wat hij nodig heeft op KDV of bij papa.
Maar toch...
(Denk altijd maar dat ik onmisbaar ben, iets dat ik al op het werk heb maar dus ook in het mamaschap :') )
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:17:48 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_145733007
Burdie, het is allemaal nog nieuw en uitproberen he ;) dus inderdaad, een flesje als vervanging van een borst werkt nog niet, weten we dat ook weer :P

Razz, wat zielig van die luier ;(

Mijn baby is erg onrustig. Vaak en veel vreten, driekwart uitspugen en niet willen slapen. Is dat de beruchte regeldag? :D
disclaimer
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:51:40 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145734319
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:

Mijn baby is erg onrustig. Vaak en veel vreten, driekwart uitspugen en niet willen slapen. Is dat de beruchte regeldag? :D
Die van jou maakt gewoon nu al het 6/7wekensprongetje :7

BlueEyes het klinkt echt alsof het wel goed zit hoor!

De rest moet ik nog teruglezen :')
pi_145735981
Blue :*

Razz wat sneu!

Vannacht heeft Lou voor 't eerst 3,5 uur achter elkaar geslapen O+ Ik werd er zelf helemaal onrustig van.. zelf continu wakker worden, luisteren naar alle geluidjes die ze maakt en bang zijn dat vriend er ook wakker van wordt (maar die slaapt prinsheerlijk overal doorheen)

Oh en ze is al over haar geboortegewicht heen *O*
pi_145738846
Razz, heel sneu zeg! Hopelijk trekt t snel weg. Wij hebben een keer gehad dat I in de auto in de mc een tijdje moest huilen. We waren bijna thuis en dachten dat ze wel honger zou hebben. Dus even tanden op elkaar en snel doorrijden. Zag ik pas toen we aankwamen dat haar mutsje over haar ogen was gezakt en dat ze daarom huilde. Toen voelde ik me zo stom. Het heeft verder geen verband met jouw verhaal, maar moest er even aan denken. :P .

Leuk dat je vroeg naar het kamertje van I. Ben er juist weer beetje mee bezig. Ik laat binnenkort wel foto's zien in betreffend topic!

Blue, herkenbaar! Gelukkig snap je waar je onzekerheid vandaan komt en dat t dus niet echt nodig is je zorgen te maken. :* .

Ik had daarnet zo'n leuk uitje met I. Ze vindt het nu ook echt leuk in de wagen. In het begin was het wennen, omdat ze tot een maand geleden alleen in draagdoek/draagzak had gezeten, maar nu zit ze te gillen van plezier. We hebben in de stad op het plein achter duiven en meeuwen aangezeten, ze vond de fontein in de hofvijver helemaal te gek, ik heb 'in den haag daar woont een graaf..' gezongen bij het beeldje van Jantje en we hebben de dwarrelende herfstbladeren bewonderd. Het wordt echt almaar leuker en leuker. O+ .
pi_145739015
quote:

Vast! :P . Ik probeerde zulke dagen altijd een 'naam' te geven, maar 9 van de 10 x wist ik dat eerlijk gezegd echt niet zeker. Het is gewoon 'zo'n dag" denk ik.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:52:12 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145739165
quote:
Burdie, het is allemaal nog nieuw en uitproberen he ;) dus inderdaad, een flesje als vervanging van een borst werkt nog niet, weten we dat ook weer :P

Razz, wat zielig van die luier ;(

Zou zomaar kunnen :P!

Franny, heerlijk! Het wordt ook echt steeds leuker O+. Ik heb net verstoppeltje gespeeld met mijn peuter (en S in de draagzak want die wil niet slapen vandaag) O+
pi_145739895
Ach razz, wat sneu. Gek he, dat zo'n ander merk plotseling ineens zo'n reactie kan geven. Ik dacht dat die luiers allemaal wel zo'n beetje van dezelfde materialen gemaakt waren.
En als O. hier net in slaap is gevallen, en nog niet zo lang in het autostoeltje zat, laten wij haar ook slapen hoor. Zolang ze er geen úren in ligt..

Franny, zo'n mutsincident hadden wij van de week ook! Kind piepen, dus kijken in de spiegel, en zien zo'n klein hoopje mens zonder oogjes, haha.

JM thuis! Jeee! Zag wat foto's voorbij komen, wat een lieverd is het!

SQ aan de regeldagen. onthoudt: het gaat over!

Wij zijn weer in het land! Of nou ja, uit NL dus. Was zo fijn om weer even écht thuis te zijn, kaas te smikkelen, de hema leeg te kopen, O te showen en gewoon even uit het dagelijs leven verdwenen te zijn. En ik heb een heel ander kind mee terug genomen. Ineens pakt ze dingen bewust vast en brengt ze die naar haar mond. En slapen als we bij andere mensen zijn? No way, ze wil alles meemaken. Zo lief <3
Ik kijk nu bijna lachend terug op de stress en hectiek die ik in de eerste weken had. Dat het over zou gaan zei iedereen, maar geloofde er niets van, mijn leven was over, leek het wel. Nu hebben we in twee weken 2x1000 km gereisd, geel wat km gelopen, fancy gedineerd op de boot, gelunched in de stad, vele vrienden en familie bezocht, op een kinderverjaardag geweest met bij 10 koters onder de 4. En ik draaide mijn hand er niet voor om *O* De enige dag dat ze veel huilde was de dag dat we een shoot hadden met Ela :') De foto's zijn wel mooi geworden gelukkig, en het was ondanks piepkind heel gezellig :)
(Maar nu wel moe haha)
pi_145739944
Franny en Soesa O+ als ik dat lees heb ik zo'n zin in wat komen gaat! Al is een middag op de bank series kijken met een warme slapende, af en toe pruttelende baby op je buik ook heel fijn. En ze begint te glimlachen!

En het mutsje over de ogen :') gossie. Ik ben ook meteen maar gaan checken of er geen nare labels in haar kleertjes zitten. Vond ik nog zo'n metalen strip in een HEMA-pakje dat ze zeker al vier keer heeft aangehad :@ . Oops.

Room wat ben je een überrelaxede moeder! Je reis klinkt heerlijk O+ Ik hoop dat wij ook die kant op gaan en dat ik straks net zoveel met A. durf te ondernemen. Ik ben nu in m'n hoofd al een tripje bus-stad-HEMA-bus-huis met A. in draagdoek aan het plannen. Voor woensdag :') .

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 17:13:19 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:30:51 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145740742
Komt goed Razz! In het begin denk je: hoe moet ik het ooit voor elkaar krijgen om met baby de deur uit te gaan? En al heel snel went dat en merk je dat je helemaal niet zoveel nodig hebt. Je wordt er snel handiger in!
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:50:39 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_145741492
klinkt als een fijne dag Franny O+

Loutje alweer op gewicht, yay! *O*

En roomsnoes aan de wereldreis-met-baby O+ Fijn dat het allemaal zo lekker liep!

M. heeft net d'r complete darminhoud NAAST d'r luier geleegd :') Geen idee hoe ze dat deed. De luier zat goed om. Misschien al tijd voor een maatje 2 hier. De 50/56 rompers van de HEMA gaan nog maar net dicht :') (ik denk dat ze een lange romp heeft... beentjes zaten op de echometingen altijd al laag Wel lastig, want de volgende maat is 62/68 en dat lijkt me weer wat ruim)
disclaimer
pi_145741622
SQ je hebt ook verlengstukjes voor onder in rompers, little extensions geloof ik dat ze heten. En er zijn vast ook ervaringen hier met verschillende rompers en hoe die vallen.

Ik heb oppas vanavond :) J moet nog 1 avond werken en ik vond meteen een hele avond in m'n up met uk nog een beetje veel.. Dus 2 vriendinnen hier die koken (en troosten, wie is deze wiebelende jankende versie van mezelf en waaaaar heb ik de relaxte moeder die ik zou worden gestopt??)
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:55:00 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145741640
Huh wow, SQ, die 50/56 hema rompers zitten bij Suus echt nog super los! Hoe lang is M in het geheel? Of niet gemeten?
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:00:30 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_145741816
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh wow, SQ, die 50/56 hema rompers zitten bij Suus echt nog super los! Hoe lang is M in het geheel? Of niet gemeten?
volgens de kraam 52 cm. Morgen intake van het consultatiebureau, ik ben benieuwd :')
Het appelpakje is ook al te klein eigenlijk :@
disclaimer
pi_145742046
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:09 schreef Razztwizzle het volgende:

Room wat ben je een überrelaxede moeder! Je reis klinkt heerlijk O+ Ik hoop dat wij ook die kant op gaan en dat ik straks net zoveel met A. durf te ondernemen. Ik ben nu in m'n hoofd al een tripje bus-stad-HEMA-bus-huis met A. in draagdoek aan het plannen. Voor woensdag :') .
Ha! Als je me dat twee maanden geleden had verteld.. :D En ik deed er in het begin ook twee dagen over om een uur weg te gaan haha. Nu gaat het wat vlotter :P Straks draai je er vast ook je hand niet meer voor om ;)

SQ, bij de hema hebben ze toch ook gewoon 62, zonder 68 zeg maar? Of is dat alleen met broekjes? Wij zijn hier qua lengte ook snel uit 56 gegroeid. En mijn ej sikke lej pakjes zijn ok vrij kort, maar erg breed. Zitten (nog) niet erg mooi hier.
pi_145742091
R. is bij ons meteen in maat 56 gezet en ik heb gelukkig rompers van die maat. R is dan ook 54 cm. Ik vind de lange mouwen rompers tot nu toe ook waardeloos.

Las in vorig topic de post van SQ over het afscheid van de kraam. Dat hebben wij vanmiddag gehad en ik hield me nog in, maar toen ik haar ging bedanken en ze afscheid ging nemen, ben ik me toch volgeschoten :'( (en nu weer :') ). Ik loop continu te huilen als ik het erover heb. Maar het is goed zo, vandaag de laatste dingen zelf geoefend en gevraagd, maar verder een beetje samen op de bank gezeten en gekletst. Het gaat om het idee van een nieuwe fase, geen continu hulp en vraagbaak om ons heen.

Vannacht waardeloze nacht gehad, krampjes zijn hier volop begonnen. Hij drinkt nu ineens langer aan 1 borst en dus de voedzamere melk, maar ook krampjes. VK en kraam raadde me aan om te blokvoeden. Fopspeen gaan we vannacht doen als hij het weer krijgt en van VSM heb ik druppels. Ik heb geen oog dicht gedaan, hij heeft gekrijst, zo zielig. En pamper nummer 2 vannacht omgedaan omdat hij 's nachts doorlekte. Een week oud en al in maat 2 haha. Alleen 's nachts hoor. Hij is nu in slaap gevallen na een krampaanval op papa zijn buik *;
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:08:14 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_145742111
Niet die mouwloze 2-pack rompers. Wel die met mouwen, maar die vind ik kut :@ maar anders vinden we wel iets!
disclaimer
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:10:21 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_145742182
Aw Hilmo, het is ook een bijzondere periode die je afsluit! En wat naar van de krampjes ;(
disclaimer
pi_145742516
Wow SQ dat gaat rap :D Zit je d'r stiekem pokon te voeren?

Hilmo :* Krampjes zijn gemeen, rot, stom! Een fopspeen ja? Hier raadde de kraam dat juist af wegens een ander soort zuigtechniek dan aan de borst als ik het goed begrepen heb. en ik wil zelf ook geen/zo min mogelijk speengebruik
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:20:20 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_145742540
Als de borstvoeding goed loopt mag het :Y
disclaimer
pi_145742582
Kijk, zo leer je wat :P
pi_145742669
En daarnaast heeft hij de eerste vier/vijf dagen in het ziekenhuis alleen maar de fles gehad (en flesvoeding helaas), en gebruik ik alleen maar tepelhoedjes, dus in dat opzicht is hij al 'verpest' haha en de borstvoeding loopt perfect inderdaad. Normaal niet zo snel voorstander van, maar de VK en kraam zeiden nu van dat kan geen kwaad. Alleen letten op hongersignalen en het mag nooit een voeding vervangen. Dus ik zal het alleen gebruiken na een voeding en ontroostbaar huilen 's nachts en overdag niet of zo min mogelijk.
pi_145743947
SQ, ik vind de rompertjes van de h&m kleiner vallen dan van de hema. Dus wellicht een maat 62 van daar.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:59:19 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145744063
Herkenbaar hoor, dat gevoel als je kraam weggaat ;(. Sowieso deed ze zoveel, maar ook onze zoon liep met haar weg. De eerste ochtend dat ze niet meer kwam, zat hij uit het raam te kijken waar ze bleef terwijl hij haar naam steeds zei, germ.

Wordt bij CB intake thuis ook gewogen en gemeten eigenlijk? Ik kan het me niet meer herinneren. Wil as donderdag naar het weeguurtje, maar is misschien wat overbodig als ze bij die intake vrijdag thuis ook wegen en meten :+
pi_145744113
Bij ons in ieder geval wegen spees!
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:02:20 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145744190
Bij ons wordt er niet meer gewogen.. Ivm teveel verschillende weegschalen voor betrouwbaarheid gegevens
pi_145744505
Hier ook niet gewogen bij de intake thuis.
pi_145744635
Prenatal rompers zijn wel oke.
Ik vind Hema rompers eigenlijk niet heel fijn zitten bij mijn jochie.
de hals is zo ruim.
Heb nu een aantal biokatoen ( :') ) rompers van Zeeman, lange mouw stretch, erg fijn!
En bambino van Kruidvat, deze week in de aanbieding, ook prettig.

CB heeft gewogen, eerste lengtemeting pas op buro zelf bij 4 weken.
pi_145744730
Hmz, ik hoop dat ze wegen... (Donderdag hier)
Want ik wil eigenlijk Js ook ff wegen.
Ik heb echt een supermakkelijke baby, maar hij meldt zich niet voor voedingen en slaapt zo 4 uur achter elkaar..

Maargoed weeguurtje is morgen en ben dan alleen met twee kids. Oja en het ging stormen ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:15:38 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145744831
Dan zou ik een weekje wachten loj ;) tenzij je je zorgen maakt natuurlijk. Als het overal anders is dan gaan we gewoon donderdag. Dreumes is dan op kdv en mijn vriend is vrij. Dus zo'n onderneming is het ook weer niet.
pi_145744849
Stormen?
waar?
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:17:14 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145744918
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:54 schreef JufMariska het volgende:
SQ je hebt ook verlengstukjes voor onder in rompers, little extensions geloof ik dat ze heten. En er zijn vast ook ervaringen hier met verschillende rompers en hoe die vallen.

Ik heb oppas vanavond :) J moet nog 1 avond werken en ik vond meteen een hele avond in m'n up met uk nog een beetje veel.. Dus 2 vriendinnen hier die koken (en troosten, wie is deze wiebelende jankende versie van mezelf en waaaaar heb ik de relaxte moeder die ik zou worden gestopt??)
Let je wel goed op je zelf? Heb je hulp om de vroeggeboorte te kunnen verwerken?
:*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145745048
hier ook niet gewogen bij intake, wil morgen eigenlijk ff naar t weeguurtje ( is om de hoek). want mn spekkie gaat langzaam naar 62... :X

vandaag een tof vest gekocht O+

kan ze mooi aan als we naar Blijdorp gaan donderdag.
S. 2014
J. 2016
pi_145746601
Zeker een leuk vest GM! En Blijdorp is leuk!!!

Vanaf morgenmiddag kan het gaan stormen BE, tenminste volgens het weerbericht..

JM, wat davinia ook zegt he, let goed op jezelf... T is niet niets wat er is gebeurd.

Dat is wel fijn Spees, zou dan ook ff naar het weeguurtje gaan.
Ik hoef me op zich ook geen zorgen te maken (goede plas/poepluiers) maar ben een beetje onzeker geloof ik. Had nu toevallig een groene poepluier, hij meldt zich niet en drinkt slordiger..
:') ik heb geloof ik nog een beetje last van hormonen :@
pi_145748490
Echt, zo leuk om te lezen over jullie mini baby's O+ Dat voelt dan al als zo lang geleden... Maar nu zit er al zo'n eigen persoonlijkheid in hem, zo nieuwsgierig naar de wereld en zo open O+ Ik had eigenlijk niet kunnen voorstellen dat ik het moeder zijn zo leuk zou vinden :)

Soms grap ik tegen hem dat m'n lippen nog eens afslijten van alle kusjes die ik hem geef :+
pi_145748623
Ik vond het beide keren eigenlijk wel fijn dat de kraam wegging. Ik hou niet zo van mijn huishouden uit handen geven aan andere mensen. :@

Franny wat een heerlijke dag heb je gehad met I. O+

Room knao dat je zo'n halve wereldreis met kind hebt gedaan! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad hier!

JM :* wat hormonen allemaal met je doen hè. En je hebt ook nogal wat meegemaakt de afgelopen weken.

Razz wat sneu dat je mini niet tegen de luiers kon. ;(
pi_145748648
Oh Spees, kan me zo goed voorstellen van je zoontje dan zo. Ik moest om jouw tekst al (weer) huilen. Zo incontinent, niet best. :X

Leuk vest GM!! :)

Vrijdag hebben wij eerste thuisgesprek van CB. Die persoon wordt dan ook je eigen contactpersoon begreep ik? Ik heb er totaal geen verstand van, ben benieuwd hoe en wat.

We hebben trouwens het gratis C1000 pakket opgehaald. Niet zoveel geweldigs trouwens, vooral huishoudelijke dingetjes. Bij onze AH wel een geweldig pakketje, echt leuk speelgoed (Woezel en pip) en slofjes.

Poeh, in het ziekenhuisverslag las de VK vandaag (ze was op afrondingsgesprek thuis) dat ik een subtotaal had? Qua uitscheuren. Ze vroeg of ik wel kon poepen. Ik zo, ik had 1 diepere hechting en 4 kleinere, maar daarover heb ik niets gehoord :o En ik ben al meerdere keren zonder problemen naar de wc geweest en de kraam en VK hadden ook niets gezien bij me. Zo stonden er meer fouten in het verslag, dus maar aankaarten als ik daar kom over 5 weken.
pi_145748952
Ik vond het helemaal prima dat de kraam wegging. Ik ben erg van het zelluf willen doen. En ik kon ook niet zo goed tegen het geklets de hele dag.

Room, wat leuk dat het allemaal zo goed ging!!

Blue, volgens mij gaat het vooral in de kustprovincies hard waaien. Ik vond het hier gisteravond ook al behoorlijk tekeer gaan.

Wat gek van dat verslag, Hilmo? Slordig.
pi_145749337
Wat slordig zeg Hilmo!

Ik vond t ook prima dat de kraam wegging. Toch het gevoel dat ik m'n huis weer terug had... Ik mis alleen de lekkere fruithapjes ;)
pi_145749924
Hilmo, wat slecht van je bevalverslag. Ik zou het ook even navragen inderdaad.
pi_145750068
Klinkt als een goede trip Room! Moet toch heerlijk zijn zo weer even 'thuis' en trots O. te laten zien aan iedereen :)

Razz, wat sneu van die luiers :{ Snel weggooien :( Is haar huidje wel al weer bijgetrokken nu?

En vertrek van de kraam.... ik vond het wel jammer eigenlijk, hou er wel van om goed verzorgd te worden :+ Maar op een of andere manier waren we er ook wel klaar voor om het zelf te gaan doen :)

Slordig van het verslag Hilmo :{
pi_145751147
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vond het beide keren eigenlijk wel fijn dat de kraam wegging. Ik hou niet zo van mijn huishouden uit handen geven aan andere mensen. :@

Dééd ze maar het huishouden. :@
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:17:56 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145751585
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:11 schreef Limone het volgende:

[..]

De onze poetste zelfs de stopcontacten! En dan hoorde ik in de keuken: 'squeek squeek!.... Was ze de wasmachine van binnen en buiten aan het poetsen O+
pi_145751654
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

De onze poetste zelfs de stopcontacten! En dan hoorde ik in de keuken: 'squeek squeek!.... Was ze de wasmachine van binnen en buiten aan het poetsen O+
Ja, dan zou ik ook wel huilen als ze wegging! :P
pi_145751768
Mijn kraam wilde met alle liefde de was doen, wilde ik echt niet! (verhaal van Nikki stond me bij)
De ene keer dat ze de witte was had gedaan had ze alles erna in de droger gedaan.
Kon ik nieuwe hoeslakens kopen :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:20:41 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145751776
:o! Als mijn kraam dat had gedaan hadden we haar nooit weggestuurd :'). Als ze ging stofzuigen kwam ze niet eens onder de bank...
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:23:11 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145751911
Wie als zuidoostnederlandse haar naam wil voor een volgende kraamperiode, DM maar :+ :P
pi_145751963
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja ook dat. Ze deed het bij mij met de Franse slag. Ik heb jankend de kasten leeg staan trekken op de derde dag dat ze er was. Ze had alle kleding zonder strijken in de kast gemikt. Stond ik 's avonds zelf die was te strijken. :(

En nee, ik kon het echt niet loslaten. :@
pi_145751975
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Wie als zuidoostnederlandse haar naam wil voor een volgende kraamperiode, DM maar :+ :P
Zou ze er in trappen als ik een zachte g op zou zetten?
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:26:20 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145752086
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:24 schreef Limone het volgende:

[..]

Zou ze er in trappen als ik een zachte g op zou zetten?
Hmm. Als je er eintovuh de gekstuh bij lalt vast wel!
pi_145752143
Mijn kraam was zo geweldig dat ik het kraambureau gevraagd had of zij weer kon komen. En mijn wens kwam uit O+
Tranen met tuiten toen ze wegging, wat was zij lief en wat had ik veel aan haar.

Tjonge, het was gisteren 5 maanden geleden dat mini geboren is. Wat vliegt de tijd toch :o

Een van de juffies op het kdv vertelde me dat ze mini zo'n dotje vindt, zo'n lief hummeltje. Ik voelde me enorm trots.
M'n schoonmoeder zegt telkens dat ze alleen lief is als ze op schoot zit. En dat is vast een grapje ofzo maar het doet me verdriet. Ze is niet de makkelijkste en kan hard gillen/huilen, maar ze is altijd lief.
Tralalalaaa
pi_145752180
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Klinkt als een goede trip Room! Moet toch heerlijk zijn zo weer even 'thuis' en trots O. te laten zien aan iedereen
Dat was erg fijn idd.
Was wel n emotioneel tripje hoor. Heb aardig wat traantjes gelaten. De vorige keer was een soort afscheid van het leven daar zonder kind. En nu was ze er gewoon.
Allerlei fijne plekjes bezocht, en langs het graf van mn ouders geweest. Heel raar om er met een (mijn!) baby te zijn. Maar ook heel fijn. En met elke stap die ik zet word ik meer bewust van het feit dat het toch heel wat is, een kindje hebben.

En terwijl ik dit schrijf heeft ze zichzelf in slaap geduimd <3
Klein vrouwke <3
pi_145752210
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hmm. Als je er eintovuh de gekstuh bij lalt vast wel!
Gewoon random er doorheen gooien? Dat moet wel lukken! ^O^
pi_145752422
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mijn kraam was zo geweldig dat ik het kraambureau gevraagd had of zij weer kon komen. En mijn wens kwam uit O+
Tranen met tuiten toen ze wegging, wat was zij lief en wat had ik veel aan haar.

Tjonge, het was gisteren 5 maanden geleden dat mini geboren is. Wat vliegt de tijd toch :o

Een van de juffies op het kdv vertelde me dat ze mini zo'n dotje vindt, zo'n lief hummeltje. Ik voelde me enorm trots.
M'n schoonmoeder zegt telkens dat ze alleen lief is als ze op schoot zit. En dat is vast een grapje ofzo maar het doet me verdriet. Ze is niet de makkelijkste en kan hard gillen/huilen, maar ze is altijd lief.
Groot gelijk! Ze doet misschien moeilijk, maar is altijd lief. Tussen doen en zijn zit een groot verschil.
Vroeg sm ook vandaag, of O lief was geweest op reis. T kind is nog geen 3 maanden zeg. Ze is altijd lief, al huilt ze soms.
pi_145752969
Dat vind ik ook altijd zo'n kloterige opmerking: ja je bent lief als je slaapt.

:{w

saar kan harder krijsen dan t luchtalarm, en soms is niks goed maar ze is altijd lief!
S. 2014
J. 2016
pi_145753565
Nou dat inderdaad. En ze vergeet dat t bij maxi een onwijs gehannes was met voedingen geven. Dat gaat bij mini wel makkelijker. Maarja geen kind is hetzelfde en nu is maxi echt een relaxed kind enzo. Maar als baby was het niet altijd zo makkelijk.

Nouja hoe dan ook, omdat mini zo kan huilen voel ik me een soortvan bezwaard als iemand moet oppassen en ben ik bang dat ze haar niet leuk/lief vinden, terwijl ze echt zoooo'n schatje is.
En dan zo'n semi-grapje van, ja als ze op schoot zit is ze lief... Raakt me echt diep ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen. Want als je dan vraagt of ze lief is geweest dan blijft het even stil. Meh.
Tralalalaaa
pi_145753827
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou dat inderdaad. En ze vergeet dat t bij maxi een onwijs gehannes was met voedingen geven. Dat gaat bij mini wel makkelijker. Maarja geen kind is hetzelfde en nu is maxi echt een relaxed kind enzo. Maar als baby was het niet altijd zo makkelijk.

Nouja hoe dan ook, omdat mini zo kan huilen voel ik me een soortvan bezwaard als iemand moet oppassen en ben ik bang dat ze haar niet leuk/lief vinden, terwijl ze echt zoooo'n schatje is.
En dan zo'n semi-grapje van, ja als ze op schoot zit is ze lief... Raakt me echt diep ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen. Want als je dan vraagt of ze lief is geweest dan blijft het even stil. Meh.
Jammer dat je niet in de.buurt woont want ze mocht zo komen hoor :)
kinderen huilen... en ja soms doen je oren zeer en zou je wensen dat er n mute knop op zat, maar zeker bij die kleintjes is het wel 1 vd weinige manieren om duidelijk te maken dat er iets niet tof is!
S. 2014
J. 2016
pi_145754023
Daarbij, alsof 'lief zijn' zo belangrijk is :?

Wees maar jezelf. Soms vrolijk. Soms boos. Soms moe. Soms verveeld. Soms geïnteresseerd. Soms chagrijnig. Soms uitgelaten. Net als een volwassen mens.

Lief is zo overrated. En vaak alleen verwacht van meisjes, trouwens. Maar dat is een andere discussie.
pi_145754174
quote:
16s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:

Wees maar jezelf. Soms vrolijk. Soms boos. Soms moe. Soms verveeld. Soms geïnteresseerd. Soms chagrijnig. Soms uitgelaten. Net als een volwassen mens.

Lief is zo overrated. En vaak alleen verwacht van meisjes, trouwens. Maar dat is een andere discussie.
Nee, precies! Lief is maar saai! :6
pi_145754470
quote:
16s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:

amen!

en idd die laatste opmerking... jongens mogen stoer en eigenwijs en rauw zijn terwijl meiden dan al snel druk en ongehoorzaam zijn of n 'rauwdauwer:
S. 2014
J. 2016
pi_145754485
Ja, daar heb ik ook een allergie voor. Of dat van een kind verwacht wordt dat het allerlei dingen wel op commando doet: 'En, ga je nog lachen naar me?' Alsof het de hele dag door allemaal trucjes moet laten zien om iedereen te 'pleasen'.
pi_145754608
Ik vind het daarom ook zo grappig dat I.solde echt heel niet 'ladylike' hard kan schreeuwen, en dan ook met een beetje lage stem. Dus niet kirren van plezier maar echt zo'n grommend geluid.
pi_145754853
echt :r dat meisjes alleen maar lief moeten zijn en jongens stoer.

Ik weiger echt om F 'stoere' (mini-volwassen) kleertjes aan te trekken; hij is een baby :{w
pi_145755093
Ooh ik krijg de kriebels van schattige zoete babypakjes sinds hij 2 weken oud is :D
pi_145755109
Ik erger me ook erg aan dat van tevoren bepaalde mannelijke of vrouwelijke, of stoere of lieve.
Zo houd ik van de hema, maar waarom een groen broekje nou een jongensbroek is? Of ee grijs-wit truitje met een wolk ook? Stom gedoe.
Of wantjes met een pinguin voor meisjes?

Om over het Lief!-merk maar niet te spreken. En das nog duur ook :6
pi_145755443
Ik ben gek op de (zachte gevoerde) spijkerbroekjes voor Saar, die zachte babypakjes gebruik ik alleen nog als pyama :@

en ik koop gerust een batmantrui voor saar hoor, Net zo makkelijk als n hello shitty jurkje :P

de kliko in met geslachts specifieke kleding
S. 2014
J. 2016
pi_145755465
Haha ach Lief! heeft wel leuke dingetjes maar veel ervan heb ik niet. Sowieso geen kleding waar het megagroot op staat.

Mini kan ook echt megahard gillen, ook ineens een gil eruit gooien, je voelt je oren dan gewoon pijn doen :')
Ik zei tegen schoonmoeder dat dat gewoon bij haar hoort, dat doet ze nou eenmaal, waarop zij antwoordde: dat is niet normaal, dat hoort bij geen enkel kind.

Echt, wtf :')
Tralalalaaa
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:27:58 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145755659
Oh ik vind het leuk hoor, om mijn meisje echt als meisje te kleden. En mijn zoon als jongen. Al betekent dat voor mij niet per se roze vs. blauw.

Lief en stoer vind ik ook onzin.
pi_145755678
De babypakjes worden hier ook gebruikt als pyjamaatjes. Maar zal blij zijn als hij er uit gegroeid is over een maandje.
Ik vind gewone pyjamaatjes namelijk zo leuk O+

Ooh en Lief-kleding valt klein, is misschien duur, maar zit wel mooi bij mijn jochie.
Net als Hema spijkerbroekjes, lekker zacht en geen gevoel dat hij ren Volendammer broek aanheeft waar nog 10 in kunnen wonen :')
pi_145756173
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik erger me ook erg aan dat van tevoren bepaalde mannelijke of vrouwelijke, of stoere of lieve.
Zo houd ik van de hema, maar waarom een groen broekje nou een jongensbroek is? Of ee grijs-wit truitje met een wolk ook? Stom gedoe.
Of wantjes met een pinguin voor meisjes?

Om over het Lief!-merk maar niet te spreken. En das nog duur ook :6
dat truitje staat mijn zoon dus wel prachtig :+ En L. van Chanty ook :D

ik koop ook regelmatig dingen uit de 'meisjes' collectie :o
pi_145756510
ik zoek nog n stoere spijkertuinbroek zonder embleem van n auto/motor/bloem/hartje, met n paar gympjes vind ik dat heel tof maar kan t niet vindem.
S. 2014
J. 2016
pi_145757288
Loj & Davinia, in het zkh gesproken met medisch maatschappelijk werk, maar dat is vanuit thuis lastig vrees ik. Maar we moeten absoluut nog aan de slag met het verwerken, en liefst onder begeleiding. Hoop daar een dezer dagen met de ha over te overleggen, zij kent mij en mijn bagage goed.
pi_145757668
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:37 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Mijn dochter staat ie ook mooi. Unisexdingetje wmb ;)
pi_145764560
Van huilende baby om 1:45 (honger! kramp! honger! kramp! luier! mama!) naar huilende mama om 4:15.

Want: Slaapt ze na twee uur eindelijk in de draagdoek, realiseer ik me dat het alweer bijna tijd zal zijn voor een volgende voeding.

*Jank*
pi_145764709
:* Razz!
pi_145764883
Razz :* hoop dat jullie beide nog wat slaap hebben kunnen pakken.

en wat heb ik t menstrueren niet gemist zeg. :X mn onderbuik en rug zijn 100 kg zwaarder
S. 2014
J. 2016
pi_145765110
Razz :* hopelijk heb je nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken
pi_145765130
Razz :*
hoop dat je nog wat geslapen hebt! En anders overdag even moment erbij proberen te pakken. Huishouden/ boodschappen kunnen uitgesteld he?

Gm }:|
Ruk he?
Zat dat zelf vanmorgen ook nog te bedenken dat ik dat niet heb gemist. Maar is inmiddels al de 4e x hier! Ben strak om de 26 dagen ongesteld.
En mennnn wat trekt het in mijn litteken! Meer ks-mama's die daar last van hebben?
pi_145765134
Geslapen van 4:30-6:30. Nouja, het is iets. Wel een humongous poepluier, zelfs maat 2 kon het niet aan. Waren de krampen toch ergens goed voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 07:32:37 ]
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 07:29:36 #105
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145765136
Och Razz -O- . Wat een pittig nachtje zo! Hopelijk vandaag een rustig dagje?!
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 07:30:05 #106
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145765140
Razz, hoop dat je nog geslapen hebt. Ik weet even niet meer hoe oud je baby nu is, maar na een week of 6 worden de krampen vaak minder!
pi_145765155
Thanks jullie O+ lief

Ze is nu 5 weken, dus hopelijk zijn we er snel af Spees!

En vandaag komt m'n moeder O+ Kan ik fijn in bad en dan slapen en zij met haar kleinkind knuffelen.
pi_145765271
Ah, het is ook wel een gedoe, een babytje te zijn, met zo'n lijfje waar van alles in en uit moet en darmpjes die nog moeten wennen. Wat fijn dat je moeder vandaag kan komen, Razz! Lekker rustig aan. :* .
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:10:53 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145765442
Aah wat zeg je dat lief, Franny O+.
Fijn dat je moeder vandaag komt, Razz! :*.
KuikenGuppy
pi_145765444
Och Razz. Gelukkig kun je vandaag even relaxen als je moeder er is. :*

Over kleertjes, ik kleed T en S de ene dag stoer en de andere dag schattig. En naar het kdv krijgen ze 'oude kleren' aan, want dan komen ze toch telkens thuis met wortelvlekken enzo, dus ik doe ze dan kleertjes aan die ik tweedehands gekregen heb en die nog net doorkunnen voor een tweede ronde.
Verder vind ik het thuis leuk om ze enigszins hetzelfde/matchend te kleden terwijl het me voor het kdv niet zo uitmaakt. Dus wat ze aan krijgen ligt bij mij eigenlijk vooral aan wat ze die dag gaan doen. :D

Whoei ik hoef alleen vandaag nog te werken en dan heb ik twee dagen vrij. Morgen ga ik appels plukken met alle kindjes en donderdag gaan T en S naar het kdv en heb ik een L-dag. O+ Ik verheug me er nu al op.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:20:14 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_145765507
Razz, wat een nare nacht ;( :* hopelijk is die van vandaag beter!

Onze nacht was fijn, gisteren 12 keer aangelegd en dat bood voldoende bodem voor mevrouw, ze kwam om 0:45, 4:30 en om 8:00 :o

En nu voel ik nattigheid langs de luier af dus we gaan maar weer Modewijzer spelen :')

Nikki, dat klinkt leuk! O+
disclaimer
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:23:36 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145765549
Ik ben zo oppervlakkig dat ik bij een doorlekluier stiekem ook blij ben dat ik een nieuwe outfit mag kiezen :')

Leuk vooruitzicht nikki!
pi_145765574
Jeetje Razz :* Hopelijk zit er snel verbetering in of kun je er op een gegeven moment beter tegen.

Wat betreft kleertjes, ik vind spijkerbroekjes bij de allerkleinsten echt zooo niet leuk. Tot een maand of 6/7 zachte kleertjes hier. Als ze dan eenmaal kunnen zitten enzo vind ik meer leuk. Hier de ene dag een chino met shirt of spijkerblouse, de andere dag een leuke joggingbroek met leuk shirt erboven en weer de andere dag een soepele spijkerbroek met blouse of vestje. Ohh en soms ook nog een leuke onesie-hoodie! Ik vind het wel erg jammer dat er voor jongens veel minder keus is dan voor meiden.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een tuinbroek zonder plaatjes en dingetjes.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:28:14 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145765596
Ik vind spijkerbroeken en overhemdjes bij mini's ook niet leuk idd Mabawa. H&M heeft wel tuinbroeken zonder poespas gehad, nu niet in de collectie?
pi_145765676
:O goedemorgen...
Ik dacht gisterenavond om half 10 van, oei ik ben zo moe, laat ik eens op tijd naar bed gaan!
Tijdens het tanden poetsen hoorde ik mini wakker worden. Nouja prima, vaak komt ze rond een uurtje of 10 voor de laatste voeding van de dag. Dus even gevoed en weer weggelegd in haar bedje. Nou, dat werd dus niks. Dus eerst geprobeerd eventjes te knuffelen en weer weg te leggen maar het werd een drama :') Dus maar weer aangelegd en weer kukelde ze in slaap. Dus weer geprobeerd haar weg te leggen, werd ze weer wakker. Het was ondertussen al half 11, 11 uur...
Manlief heeft haar toen even mee naar beneden genomen en is om 12 uur weer naar boven gegaan. En mevrouw zette weer een gigantische keel op.

Uiteindelijk heb ik haar weer bij me gelegd en heb ik liggen dommelen tot 3:15.
Weer in haar eigen bedje gelegd en toen begon ze weer te mopperen (was gelukkig geen huilen), maar ik was zo ontzettend moe, ik kon m'n bed niet uit komen. Ze werd gelukkig na een minuutje of 5 stil. En toen ging de wekker weer om 6:15... Vanavond maar weer op tijd naar bed pogen te gaan.
Tralalalaaa
pi_145765716
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind spijkerbroeken en overhemdjes bij mini's ook niet leuk idd Mabawa. H&M heeft wel tuinbroeken zonder poespas gehad, nu niet in de collectie?
Ze hebben er één, met een hondje erop }:|
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:39:13 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_145765735
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben zo oppervlakkig dat ik bij een doorlekluier stiekem ook blij ben dat ik een nieuwe outfit mag kiezen :')

Leuk vooruitzicht nikki!
ik eigenlijk ook :') overigens, even een plaatje kunnen schieten. Overslag romper maat 56 (die is net iets groter dan de 50/56 romper):

Obesibaby :')

En die maxomorra pakjes gaat ze ook geen maanden dragen:

disclaimer
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:40:42 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_145765757
Heftig nachtje TAP!
disclaimer
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:46:52 #119
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145765830
Ze is mooi SQ O+!
pi_145765907
-O- Tap & Razz, geen fijne nacht zo.

SQ, wat nou obesibaby, lekker spekkig :9~ zo horen baby's toch te zijn!

Gisteravond was het bij ons ook bal. Zo tussen 22-23 geven we hem nog een flesje of ik voed hem. Om 22 vroeg ik vriend alvast een flesje te maken omdat F zo wel wakker zou worden. Dat deed hij dus niet :{ een half uur later werd F wakker en toen werd z'n flesje dus pas klaar gemaakt. Kind volledig over z'n toeren en niet stil te krijgen. Na 15 min ben ik me er mee gaan bemoeien, vriend boos want 'als ik er niet ben zal hij toch ook een flesje moeten drinken & blablabla' -O- Natuurlijk is dat ook zo maar als m'n baby zo huilt en ik ben er wél dan ga ik hem dus troosten }:| Uiteindelijk heb ik hem gevoed en alsnog het flesje gegeven, maar als er keuze is tussen bv en kv dan is z'n voorkeur wel duidelijk...
pi_145766131
Oh, wat een lieve foto's, SQ. Ze is echt mooi!

De eerste maanden groeien ze uit de kleertjes waar je bij staat, dat gaat echt heel rap.

Fazz, herkenbaar hoor. Maar inderdaad, als je er wel bent en je kunt je baby troosten, dan doe je dat. En dan gaat er niets boven het kunnen geven van bv. Als I echt van streek is, dan is dat het enige dat direct werkt.

I heeft op zich nooit probleem gehad met het flesje, maar ze kreeg dat dan de eerste tijd wel alleen als ik er niet bij was. Vanuit het idee dat als ze mij zou zien, ze dan alleen de borst zou willen.

Ik ging net I wegbrengen naar het kdv en er is daar een jongetje dat echt gek op haar is. Hij ging haar helemaal knuffelen, zo lief. (En I ondergaat dat met een mengeling van verbazing en geamuseerde gelatenheid :D .)
pi_145766265
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
En naar het kdv krijgen ze 'oude kleren' aan, want dan komen ze toch telkens thuis met wortelvlekken enzo, dus ik doe ze dan kleertjes aan die ik tweedehands gekregen heb en die nog net doorkunnen voor een tweede ronde.
Daar ben ik nu ook achter! :D .
Leuke vooruitzichten :) .
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:33:11 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145766529
Spekbaby SQ O+
Ik moet je cadeautje denk ik heel snel opsturen of ruilen :').

:* voor alle slechte nachten.

Hier was de nacht juist heerlijk :@, kuiken heeft bijna het klokje rond geslapen :o! Helemaal zonder nachtlampje, misschien maakte dat het verschil.
KuikenGuppy
pi_145766730
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:37 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ze hebben er één, met een hondje erop }:|
Ook een gewone hoor!

ohnee, die is er uit :( Ze hadden n hele leuke zonder poespas.
Vandaag heeft O een jurk aan, maar hij staat niet. T staat zo ouwelijk. Zo maar even wat anders zoeken.

Spees, zo oppervlakkig ben ik ook hoor! Ik had begrepen dat baby's veel spugen, en je ze dus vaak om moest kleden. Goede reden voor veel kleertjes, dacht ik. Mooi niet dat de mijnes spuugt }:|
pi_145766909
Och wat een schatje, SQ!!
Tralalalaaa
pi_145766965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:26 schreef Mabawa. het volgende:
Jeetje Razz :* Hopelijk zit er snel verbetering in of kun je er op een gegeven moment beter tegen.

Wat betreft kleertjes, ik vind spijkerbroekjes bij de allerkleinsten echt zooo niet leuk. Tot een maand of 6/7 zachte kleertjes hier. Als ze dan eenmaal kunnen zitten enzo vind ik meer leuk. Hier de ene dag een chino met shirt of spijkerblouse, de andere dag een leuke joggingbroek met leuk shirt erboven en weer de andere dag een soepele spijkerbroek met blouse of vestje. Ohh en soms ook nog een leuke onesie-hoodie! Ik vind het wel erg jammer dat er voor jongens veel minder keus is dan voor meiden.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een tuinbroek zonder plaatjes en dingetjes.
Diverse tuinbroeken zonder frutsels: hier!
pi_145767025
Kidscase heeft ook tuinbroekjes zonder dingetjes :)
pi_145767038
SQ!! O+

Ik ga vanmiddag baby kijken O+ O+ Mijn eigen baby (en dreumes) zijn op de opvang, ik heb herfstvakantie, dus dan moet ik het babygat toch ergens mee opvullen ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 08:53 schreef Fazzoletti het volgende:
-O- Tap & Razz, geen fijne nacht zo.

SQ, wat nou obesibaby, lekker spekkig :9~ zo horen baby's toch te zijn!

Gisteravond was het bij ons ook bal. Zo tussen 22-23 geven we hem nog een flesje of ik voed hem. Om 22 vroeg ik vriend alvast een flesje te maken omdat F zo wel wakker zou worden. Dat deed hij dus niet :{ een half uur later werd F wakker en toen werd z'n flesje dus pas klaar gemaakt. Kind volledig over z'n toeren en niet stil te krijgen. Na 15 min ben ik me er mee gaan bemoeien, vriend boos want 'als ik er niet ben zal hij toch ook een flesje moeten drinken & blablabla' -O- Natuurlijk is dat ook zo maar als m'n baby zo huilt en ik ben er wél dan ga ik hem dus troosten }:| Uiteindelijk heb ik hem gevoed en alsnog het flesje gegeven, maar als er keuze is tussen bv en kv dan is z'n voorkeur wel duidelijk...
Misschien was je vriend niet zozeer boos om het flesje vs. borst, maar omdat hij zich niet 'goed genoeg' voelde doordat jij jullie baby overnam. Althans, mijn man zou dat op die manier voelen namelijk, al zou hij het niet snel toegeven dat het daarom 'boos' was.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:05:58 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145767113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
SQ!! O+

Ik ga vanmiddag baby kijken O+ O+ Mijn eigen baby (en dreumes) zijn op de opvang, ik heb herfstvakantie, dus dan moet ik het babygat toch ergens mee opvullen ;)

[..]

Glad to be of service! :7

SQ mooi is ze! En wat vult ze 56 al goed dan!
pi_145767117
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Sterke met de mindere nachten allemaal! :*
Echt he! Ik bedacht me net dat de mijne bijna een half jaar is. Een half jaar! Dat is de helft van één héél jaar :o
pi_145767139
Nou dat dus! Hoe kan dat?? Zo ben je nog maar net zwanger ofzo, of gaat net je verlof in, en zo ben je alweer (in mijn geval) bezig met de derde week werk! :o )
Tralalalaaa
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:07:17 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145767144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Een half jaar! Dat is de helft van één héél jaar :o
Dèmindenie! :o
pi_145767189
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dèmindenie! :o
Jawel, echt! :Y :o Ik stond er ook van te kijken. Heb het nog even nagerekend maar het lijkt echt te kloppen! Ik moet gaan douchen want ik moet nog weg vandaag :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou dat dus! Hoe kan dat?? Zo ben je nog maar net zwanger ofzo, of gaat net je verlof in, en zo ben je alweer (in mijn geval) bezig met de derde week werk! :o )
De dag van gisteren dat ik positief testte :D En nu is hij al een half jaar oud en heeft de massa van twee half-jaar-oude baby's. O+
pi_145767225
Dat je je afvraagt hoe je hummeltje eruit zal zien en dat je nu al zo ontzettend vertrouwd bent met dat lieve hummeltje O+ Dat alles gewoon werkt O+ Dat ze/hij naar je lacht O+
Tralalalaaa
pi_145767267
quote:

Misschien was je vriend niet zozeer boos om het flesje vs. borst, maar omdat hij zich niet 'goed genoeg' voelde doordat jij jullie baby overnam. Althans, mijn man zou dat op die manier voelen namelijk, al zou hij het niet snel toegeven dat het daarom 'boos' was.
Het was denk ook vooral frustratie. Ik ben op dat moment ook weer weggelopen en heb gewacht tot hij zelf naar beneden kwam met F omdat het niet lukte hem stil te krijgen... :)

T. alweer 6 maanden! :o dan is de mijne dat dus over 3 weken ook :X
pi_145767433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:12 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Het was denk ook vooral frustratie. Ik ben op dat moment ook weer weggelopen en heb gewacht tot hij zelf naar beneden kwam met F omdat het niet lukte hem stil te krijgen... :)

T. alweer 6 maanden!
:o dan is de mijne dat dus over 3 weken ook :X
Over een week pas he! Niet té snel hoor! ;)

Ja, precies, meestal komt frustratie er dan op zo'n manier uit. Kan me ook best voorstellen dat het vervelend is dat het jou dan wel gewoon lukt terwijl hij ook zn best doet. Lijkt me ook niet tof voor een vader.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:22:38 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_145767486
Aww Franny, wat klinkt dat lief :D

En wat een grote kleine baby's alweer ;)

Consultatiebureau is net geweest. Inderdaad niet gewogen, dus moeten we volgende week maar even naar het weeguurtje. Naveltje was normaal, en ze heeft ook een fontanel gelukkig :P en nu zit ze even in de wipper, want deze wipper was voor vanaf de geboorte, maar ik krijg er een beetje een brugklasser-met-boekentas vibe van :')
disclaimer
pi_145767641
quote:
SQ!! O+

[..]

ghehehe :D :') ;(

:* voor baby Razz De krampjes zitten nu ongeveer op het hoogtepunt, het wordt snel minder!

Was de fontanel 'mooi' open, SQ? Dat zeggen ze hier altijd vind ik een rare tekst. ;) alsof ie ook lelijk open kan zijn. Naja..
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:32:34 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_145767715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:29 schreef Limone het volgende:

[..]

ghehehe :D :') ;(

:* voor baby Razz De krampjes zitten nu ongeveer op het hoogtepunt, het wordt snel minder!

Was de fontanel 'mooi' open, SQ? Dat zeggen ze hier altijd vind ik een rare tekst. ;) alsof ie ook lelijk open kan zijn. Naja..
ja, je kan een ingezakte fontanel hebben dacht ik, dat had mijn broertje dan waarschijnlijk, want ik kan me die kloppende deuk op z'n dak nog levendig herinneren. Vandaar dat ik even bang was dat mijn baby geen fontanel had. :')
disclaimer
pi_145767752
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, je kan een ingezakte fontanel hebben dacht ik, dat had mijn broertje dan waarschijnlijk, want ik kan me die kloppende deuk op z'n dak nog levendig herinneren. Vandaar dat ik even bang was dat mijn baby geen fontanel had. :')
huuu!
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:34:38 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_145767779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:33 schreef Limone het volgende:

[..]

huuu!
het is bijna helemaal goed gekomen hoor!
disclaimer
pi_145767849
Maxi had dat ook inderdaad, dat je het zo goed zag kloppen :') Mini's fontanel is kleiner en minder zichtbaar want in tegenstelling tot maxi heeft ze daar wat meer haar :')
Tralalalaaa
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:40:37 #143
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_145767934
Bij M. aud kun je het nog steeds zien als ze heel geconcentreerd bezig is. :9
pi_145767961
Bij Tom zie je dat ook kloppen idd. Ik kan daar nooit lang naar kijken :')

Limone, foei! Niet het gat van mijn baby. :(

Ik zit mobiel atm, dus mijn smiley assortiment is beperkt, waarvoor excuses :+
pi_145767964
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het is bijna helemaal goed gekomen hoor!
Oh tuurlijk! De fontanel is gewoon niet mijn meest favoriete van de baby (met het navelstompje) ;)
pi_145767982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ja, foei! Ik had er zelfs een visual bij! :(
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:42:34 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_145767984
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

of jouw babygat :9~
disclaimer
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:42:57 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_145767997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:41 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh tuurlijk! De fontanel is gewoon niet mijn meest favoriete van de baby (met het navelstompje) ;)
nee, dat kan ik alleen maar beamen :D
disclaimer
pi_145768031
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maxi had dat ook inderdaad, dat je het zo goed zag kloppen :') Mini's fontanel is kleiner en minder zichtbaar want in tegenstelling tot maxi heeft ze daar wat meer haar :')
Mijn baby's worden blijkbaar kaal na een tijdje. Hallo kloppende fontanel! Meh.

Al heeft Tom nu een rattenstaartje in z'n nek. Misschien kan ik die pluk naar boven kammen en vastgellen. Mooi comb-over ftw!

:')
pi_145768058
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

of jouw babygat :9~
Die zit mooi dichtgeritst in mijn geval :+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:45:56 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_145768077
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Die zit mooi dichtgeritst in mijn geval :+
oh ja, die van jou nemen allemaal de artiestenuitgang!
disclaimer
pi_145768165
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh ja, die van jou nemen allemaal de artiestenuitgang!
De achteruitgang? :o Sorry hoor, maar die mag alleen mijn man nemen.
pi_145768228
_O-

/kruipt met haar 39+6 terug naar z&g en hoopt hier snel mee te mogen doen...
Kwak
pi_145768309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:51 schreef kwakz0r het volgende:
_O-

/kruipt met haar 39+6 terug naar z&g en hoopt hier snel mee te mogen doen...
Tot snel O+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:55:35 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_145768350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

De achteruitgang? :o Sorry hoor, maar die mag alleen mijn man nemen.
waar het hart vol van is O+
disclaimer
pi_145768644
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waar het hart vol van is O+
...anal penetration O+
pi_145769726
SQ wat n lekker spekkie O+
vertekend de foto nou zo of leeft ze op grote voet? :@
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:49:10 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_145769910
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 11:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
SQ wat n lekker spekkie O+
vertekend de foto nou zo of leeft ze op grote voet? :@
dat zal de hoek wel zijn :') alhoewel ik het zelf best een grootpoot vind, maar then again, alles aan dit kind is groot :P
disclaimer
pi_145770904
t is hoe dan ook n plaatje!!
S. 2014
J. 2016
pi_145771148
Haha, ik ben ook 'in denial' wat de fontanel betreft. Als ze daar op het cb iets over zeggen (ook a la 'mooi open'), knik ik snel van jaja en dan denk ik: oké, volgend onderwerp. Ik vind het ook gewoon een eng idee dat zoiets 'mooi open' is, terwijl dat dan juist de bedoeling is.

En ik ben natgeregend. ;( . Ik was bij de Dille en Kamille en daar verkopen ze gewoon droogbloemen. Dat is voor mij echt heel vroege kindertijd herinnering: mijn oudste twee zussen hadden droogbloemen in hun kamer/huis. Oke, nu hebben we het dus over eind jaren '70.. Waren jullie toen al geboren eigenlijk? :') .
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:33:42 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145771246
Oma vertelt O+

Haha nee hoor Franny ;) :*.
Ik ben van het decennium daarna ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:35:18 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_145771301
Opoe Franny O+
Bouwjaar '81 hier, maar wel droogbloemen gekend. En gehaakte gordijnen en macrame ornamenten :7
disclaimer
pi_145771461
Haha Franny!
Begin '82, maar tot ik het huis van m'n ouders kocht heeft er hier grof kurk op de muur gezeten :+ (eind jaren '90 wel wit geverfd, maar toch).
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:41:13 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_145771488
Oh ja, kurk! Mijn ouders hadden jute op de muur O+ en zo'n achthoekige salontafel met tegels O+
disclaimer
pi_145771997
Okeej,
Regeldag baby + dreumes, die slecht heeft geslapen + slecht weer = best lastig :')

Heb niet eens tijd om hier bij te lezen ;)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:23:28 #166
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145772698
Ik krijg het even niet allemaal bij gepost sorry!

Ik zag in ieder geval weer een hele rits schattige kindjes voorbij komen O+ O+ O+

En las dat mini-SQ al uit haar 50-56 rompers is gegroeid :o En wat is ze mooi maar dat pakje ziet er toch nog best ruim uit joh :P Kan ze zeker nog twee weken aan :+

quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:37 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

ja show eens een foto van jouw ventje in die trui O+ Ik vind trouwens dat meisjes die prima ook aan kunnen :Y En ik heb ook een truitje van de hema voor Lucas die misschien wat girly (wel lichtblauw maar beetje meisjesachtige print misschien), maar boeiend. Een jurkje zal ik hem niet aan doen maar als baby mag het gewoon nog schattig zijn ook bij een jongen.

JM fijn te lezen dat het zo goed gaat met L. thuis en ik hoop dat jullie het allemaal snel een plekje kunnen geven en echt kunnen gaan genieten :*

Razz :* Die eerste maanden zijn gewoon zwaar. Maar het klopt echt: het wordt beter.

Blue mijn litteken trekt niet maar het jeukt wel nog steeds :(

Kloppende fontanel check :D Bij Lucas gaat er dan een stukje haar op en neer wippen _O-

En Lucas rolt sinds gisteren eindelijk van buik naar rug *O* Hij was daar tot nu toe erg lui mee en ging gewoon liggen mopperen want waarom zou je moeite doen om te rollen: :? :') Vandaag alweer 4 maanden oud! :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145772785
En dan noem jij je zoon lui! Rollen, wa's da?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:29:36 #168
52229 Chanty
pi_145772917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:25 schreef Kursor het volgende:
En dan noem jij je zoon lui! Rollen, wa's da?
Gelukkig niet de enige die lui is dus :P Baby van een paar dagen jonger uit de pufclub rolde al begin september :')

Ach ja, heeft hij van mij… als ik ergens het nut niet van inzie doe ik het ook niet :+
pi_145773054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Chanty het volgende:

[..]

Gelukkig niet de enige die lui is dus :P Baby van een paar dagen jonger uit de pufclub rolde al begin september :')

Ach ja, heeft hij van mij… als ik ergens het nut niet van inzie doe ik het ook niet :+
En de mijne is al een maand ouder :o! Hopeloos ;), maar ze kan wel heel lief lachen O+ (en nu weer aan het werk)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:36:09 #170
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145773168
De mijne heeft nooit van buik naar rug gerold :+. Of ja, 1 X gedaan per ongeluk en daarna nooit meer :')

Edit: mijn grote baby dan he :o
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:44:01 #171
52229 Chanty
pi_145773464
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
De mijne heeft nooit van buik naar rug gerold :+. Of ja, 1 X gedaan per ongeluk en daarna nooit meer :')

Edit: mijn grote baby dan he :o
Laat dat het Consternatiebureau maar niet horen :+ Ik kreeg vorige week dus al de vraag of hij al rolt of op z'n minst aanstalten daartoe maakt...
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:44:47 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145773492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Laat dat het Consternatiebureau maar niet horen :+ Ik kreeg vorige week dus al de vraag of hij al rolt of op z'n minst aanstalten daartoe maakt...
Ach, ze is 2 jaar en 3 maanden en kan het nu wel :+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:54:16 #173
52229 Chanty
pi_145773815
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:44 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ach, ze is 2 jaar en 3 maanden en kan het nu wel :+
Weet je dat heeeel zeker? }:|
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:56:48 #174
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145773925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:54 schreef Chanty het volgende:

[..]

Weet je dat heeeel zeker? }:|
:o :@

Ik zal het eens aan haar vragen :+
pi_145775738
Bouwjaar '85 hier. Generatie Flippo en Spice Girls en trolletjes en My Little Pony :7 . Maar ik droogde ook bloemetjes hoor! Tussen de boeken van de Kameleon O+ . En we hadden ook nog een fijne donker-eiken inrichting met een pastelkleurige bank en inderdaad zo'n fijne met tegels ingelegde tafel. Onverwoestbaar.

SQ je kint O+ wat een mooi meisje!

Chanty wat goed van je mannetje! Is 'ie al vier maanden :o hij is toch net pas geboren!

Loj sterkte vandaag :* ik vind het al zwaar met één kind, respect voor iedereen die er ook nog een peuter of dreumes bij heeft _O_

En fijn dat iedereen hier post dat het ooit beter wordt. Ik weet het rationeel ook wel, maar het hier te lezen is toch ook fijn. Merci :* Ik merk ook dat ik het boek 'Oei ik Groei' (hoewel het soms vreselijk kinderlijk is geschreven) fijn vind. Er staat veel herkenbaars in, en het is fijn te weten rond welke tijd het moeilijke er een beetje bij hoort.

Vandaag heeft A. een bijmammazijn-dag. Oma is er, maar daar gaat ze bij huilen. Bij pappa ook. In haar bedje ook. In de box ook. Dus: draagdoek. Binnen 5 minuten onder zeil. Ach ja, het is knus O+ en ik heb m'n handen vrij, dus prima!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 14:47:04 ]
pi_145776019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Chanty het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Van buik naar rug lukt nu wel maar andersom echt nog niet. En hetzelfde met praten; vorige maand brabbelde hij nog heel veel nu opeens niet meer :( Alsof hij denk: check, kan ik, geen noodzaak meer om te blijven oefenen :')

Lukt het je nog om een beetje bij te slapen Razz?
pi_145776123
Nou met draagdoek is slapen wat onhandig, maar ik ben in de bank genesteld met de doek om en m'n moeder brengt thee en koekjes. Dat is ook uitrusten. Hopelijk is A. na de volgende voeding wel wat rustiger door een ochtend in de doek en dan ga ik dan even slapen.

Ik bedacht me - gisteren overdag heeft ze echt heel veel geslapen. Zou ze al haar slaap toen opgemaakt hebben :o Heeft het zin om haar overdag wat wakkerder te houden? (Idee van oma)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:59:16 #178
52229 Chanty
pi_145776225
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Bouwjaar '85 hier. Generatie Flippo en Spice Girls en trolletjes en My Little Pony :7 . Maar ik droogde ook bloemetjes hoor! Tussen de boeken van de Kameleon O+ . En we hadden ook nog een fijne donker-eiken inrichting met een pastelkleurige bank en inderdaad zo'n fijne met tegels ingelegde tafel. Onverwoestbaar.

SQ je kint O+ wat een mooi meisje!

Chanty wat goed van je mannetje! Is 'ie al vier maanden :o hij is toch net pas geboren!

Loj sterkte vandaag :* ik vind het al zwaar met één kind, respect voor iedereen die er ook nog een peuter of dreumes bij heeft _O_

En fijn dat iedereen hier post dat het ooit beter wordt. Ik weet het rationeel ook wel, maar het hier te lezen is toch ook fijn. Merci :* Ik merk ook dat ik het boek 'Oei ik Groei' (hoewel het soms vreselijk kinderlijk is geschreven) fijn vind. Er staat veel herkenbaars in, en het is fijn te weten rond welke tijd het moeilijke er een beetje bij hoort.

Vandaag heeft A. een bijmammazijn-dag. Oma is er, maar daar gaat ze bij huilen. Bij pappa ook. In haar bedje ook. In de box ook. Dus: draagdoek. Binnen 5 minuten onder zeil. Ach ja, het is knus O+ en ik heb m'n handen vrij, dus prima!
Trollen en flippo's O+ hier bouwjaar 84 maar ook bekend met droogbloemen hoor.

Ik zat gisteren weer in oei ik groei te lezen maar concludeerde dat je kind eigenlijk continu in een sprong zit. Want de sprong is rond 19 wk (18-20) maar je baby voelt het al eerder aankomen namelijk rond 15 wk (14-17) en dan wordt hij hangerig. En hij was net klaar met de 12-weken sprong :+
pi_145777089
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Trollen en flippo's O+ hier bouwjaar 84 maar ook bekend met droogbloemen hoor.

Ik zat gisteren weer in oei ik groei te lezen maar concludeerde dat je kind eigenlijk continu in een sprong zit. Want de sprong is rond 19 wk (18-20) maar je baby voelt het al eerder aankomen namelijk rond 15 wk (14-17) en dan wordt hij hangerig. En hij was net klaar met de 12-weken sprong :+
Het leven is natuurlijk ook 1 grote sprong! :+ :')

Je merkt hier dat ze in een sprong zit als ze zich alleen maar met veel geklaag voort kan bewegen. :') Dat is nu. :P
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:58:54 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145778655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou met draagdoek is slapen wat onhandig, maar ik ben in de bank genesteld met de doek om en m'n moeder brengt thee en koekjes. Dat is ook uitrusten. Hopelijk is A. na de volgende voeding wel wat rustiger door een ochtend in de doek en dan ga ik dan even slapen.

Ik bedacht me - gisteren overdag heeft ze echt heel veel geslapen. Zou ze al haar slaap toen opgemaakt hebben :o Heeft het zin om haar overdag wat wakkerder te houden? (Idee van oma)
Nee, helaas werkt dat niet echt. Een uitgerust kind slaapt beter en makkelijker dan een overprikkeld kind. Hier trouwens ook een plakdag, ze wil nergens anders slapen dan bij mij. En wakker is de mijne sowieso niet zo vaak :+

Geboortejaar '86 hier!
pi_145779037
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Nee, zoals Soesa ook zegt: een kind slaapt als het slaap nodig heeft, en de ene dag ook meer dan de andere dag. Dus wakker houden, is dan voor haar niet goed. Het enige wat je kunt doen, is het verschil dag/nacht kenbaar maken, door overdag kamertje licht te houden en 's avonds en 's nachts het juist donker te houden. Maar als ze zo heel klein zijn, is een echt ritme wat dat betreft nog moeilijk. Dat komt vanzelf.

Chanty, van harte met de rollende L.! ;) .
pi_145779345
Stelletje oudjes hiero O+

Noh SQ wat een lekkere spekkie heb je toch!

Een rollende L van Chanty *O*
pi_145779495
bouwjaar 87 (verrassend met zo'n username :') )

ik heb blij nieuws vd belasting gehad! happy me!
S. 2014
J. 2016
pi_145781907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:15 schreef Skittles het volgende:
Stelletje oudjes hiero O+

Noh SQ wat een lekkere spekkie heb je toch!

Een rollende L van Chanty *O*
}:|
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:40:09 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145782222
Zucht. Kuiken wil niet slapen. Hij ligt nu doodmoe in zijn bedje boos te wezen omdat ik hem op bed heb gelegd :').
KuikenGuppy
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:41:38 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145782272
Fok!wet, hij slaapt _O- O+
KuikenGuppy
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:46:01 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_145782396
Whehehe :')
disclaimer
pi_145782642
medicatie voor tut was binnen maar na t lezen vd bijsluiter hebben we besloten dat we t niet gaan geven...

bijwerkingen als:
hoofdpijn
duizelig
misselijk
maagdarmkramp
maag/darm ontsteking
long infecties...

nou thanks but no thanks, ze is nog zo klein en kan t niet aangeven als ze ergens pijn heeft..
De laatste 2 dagen is t wat rustiger dus we kijken het nog even aan.
S. 2014
J. 2016
pi_145782766
Edit: ik bedoel het niet bemoeierig, he moet helemaal zelf weten wat je in je kind stopt natuurlijk, maarrr...

:@ de kans op die bijwerkingen is vaak heel klein. Ze moeten het wl melden alleen. Staat vaak ook 1 op hoeveel gebruikers er last van heeft. Misschien helpt dat in de afweging?
Kwak
pi_145782955
Heb je de bijwerking van de AD of PCM weleens gekeken? ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:28:10 #191
52229 Chanty
pi_145783633
Wat voor meds heb he? Bij wat wij hebben stond niks bij bijwerkingen
pi_145783789
Oei, plakdagen. Kan me dat nog niet voorstellen. Bij mij wil R. tot nu toe nauwelijks liggen, ik ben alleen goed voor eten, als hij huilt tenminste. Bij krampen kan hij dan ook alleen bij man liggen, daar valt hij dan na verloop van tijd/gillen als een blok in slaap.

Heb al de hele dag hoofdpijn, gister ook al wat. Ik drink wel aardig goed, eten gaat nog niet altijd even goed, ik heb gewoon nog geen honger. Straks op tijd gaan slapen en hopen dat ik wat uurtjes kan maken voordat hij op de kamer komt.

Er komt nu veel meer tijd tussen de voedingen. Vannacht ineens een keer 5 uur ertussen :o Nu overdag tussen de 2,5 uur en bijna 4 uur. Het doordrinken aan één borst werkt geweldig. Morgen komen hopelijk de lekschalen, hoef ik niet meer met een flesje onder mijn andere borst :')
En mijn buik is na een week zo goed als verdwenen :o
pi_145786078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:03 schreef bitterend het volgende:
Heb je de bijwerking van de AD of PCM weleens gekeken? ;)
pcm krijgt ze niet tenzij noodzakelijk en AD heb ik mij rot genoeg over gevoeld, en ik weet dat het heel weinig voorkomt maar ze kan het niet aangeven als ze pijn heeft.... behalve krijsen maar dan staat er niet op dr koppie wat er is...

Ik vind het een heftig lijstje voor zo'n minimensje en aangezien t al beter lijkt te gaan hebben man en ik besloten t nu niet te geven.

ze hadden ranitedine (zo uit mn hoofd) voorgeschreven.
S. 2014
J. 2016
pi_145786765
Sterkte met de hoofdpijn Hilmo, en fijn dat het wat rustiger wordt met voedingen!

GM - Jouw kind, jouw beslissing! Jij bent de enige die het probleem kan afwegen tegen de kans op bijwerkingen.

En Burdie, hier gold vanmiddag ook de Fok!wet. Na de voeding van 14:45 heeft mijn moeder me naar bed gestuurd. A. was weer aan het huilen, zat te vechten tegen de slaap. Toen is mijn moeder met A. in de wandelwagen rondjes gaan rijden door de kamer en dat werkte :D ! En A. is net pas wakker geworden en nu heerlijk rustig aan het drinken O+
Oma rules!
pi_145786896
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Sterkte met de hoofdpijn Hilmo, en fijn dat het wat rustiger wordt met voedingen!

GM - Jouw kind, jouw beslissing! Jij bent de enige die het probleem kan afwegen tegen de kans op bijwerkingen.

En Burdie, hier gold vanmiddag ook de Fok!wet. Na de voeding van 14:45 heeft mijn moeder me naar bed gestuurd. A. was weer aan het huilen, zat te vechten tegen de slaap. Toen is mijn moeder met A. in de wandelwagen rondjes gaan rijden door de kamer en dat werkte :D ! En A. is net pas wakker geworden en nu heerlijk rustig aan het drinken O+
Oma rules!
Dank je :)

en oma's O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:40:28 #196
52229 Chanty
pi_145786965
Hebben wij ook, de versie zonder alcohol en hier in de gebruiksaanwijzing die de apotheek verstrekt heeft staat letterlijk dat er geen veel voorkomende of belangrijke bijwerkingen bekend zijn. Lucas heeft iig nergens last van, ook niet meer van het zuur ;) Maar als het nu beter gaat kun je het natuurlijk prima aankijken
pi_145787863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Bouwjaar '81 hier
*boks* :7
pi_145788955
GM misschien een spuit 11 reactie, maar je kunt evt. ook het bedje een beetje schuim omhoog zetten en haar wat langer overeind houden na voedingen.

Hier trouwens bouwjaar 85. Ik word al best een oude doos. Als ik foto's zie van toen man en ik nog 16 waren, man wat zijn we dan oud geworden zeg. :o

*O* Ik heb gewoon vakantie, of nouja een soort van. Ik mag me maandag pas weer melden op mijn werk. Ik heb de afgelopen tijd zo hard gewerkt dat ik vrijdag niet mag komen, aldus mijn manager. O+
pi_145790324
Lekker, Nikki! En wat goed dat je baas dat ziet. *O*

'84 hier. Dat vind ik zo'n mooi jaartal. ;)

Wij hadden vandaag tienminutengesprek op het KDV en zij gaven aan dat ze zich een beetje zorgen maken om de porties die M. wegzet. In hun ogen eet ze te veel en ze zijn bang dat haar maag is opgerekt. :? Het klinkt mij een beetje onzinnig eigenlijk, of zou ik mij hier wel zorgen om moeten maken?
pi_145790915
Broekkies :6

Razz wat fijn dat je even hebt geslapen!

Hilmo :* succes met je hoofdpijn, weerswisseling en slaapgebrek maakt het er niet beter op he?
Leef (en deel helaas) met je mee!

Nikki doe je goed!
Lekker van genieten.

Limone :?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Eet ze echt zoveel?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:01:20 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145791230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

*boks* :7
Goed jaar was dat 8-).
KuikenGuppy
pi_145791242
1983 meldt :W
In mijn babykamer was alles vroeger bruin, bruin, bruin. Maar ik had wel superfout kattenbehang O+ ook bruin

We zijn net een uur bezig geweest om L op bed te leggen, maar ze wilde maar niet gaan slapen. Speentje erin, 3 minuten stil, speentje eruit, huilen, speentje erin, eruit, het wilde allemaal niet. Dus ik heb haar even op schoot genomen, binnen 3 minuten dikke poepluier! Ha, dat lucht op, eens kijken of ze nu wel rustig gaat slapen. Ja, poepen in bed doe je natuurlijk niet :P

Opgerekte maag? Bij baby's?
Hier ook nog nooit van gehoord...
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:02:34 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145791329
Limone, hoeveel eet ze dan :?.

Kuiken eet ook veel, hij heeft vanavond twee borden nasi op :o :').
KuikenGuppy
pi_145791517
Limone whut, daar heb ik nog nooit van gehoord. Al wil dat niet zeggen dat het niet kan natuurlijk, maargoed.
En verder, als ze zich daar dan echt zorgen over maken, dan wachten ze tot het 10 minuten gesprek om dat te vertellen? :? Is dat niet wat maf?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:05:22 #205
52229 Chanty
pi_145791546
Het is nog maar een baby :') zolang t gezond is komt t vast goed. Waarschijnlijk is ze over drie jaar zo'n lang dun kleutertje.
pi_145791843
wat eet ze dan op n dag? klinkt n beetje als onzin eerlijk gezegd...
S. 2014
J. 2016
pi_145791952
Dit is haar schema van vandaag:

07:00u: BV
08:00u: bakje havermoutpap met een derde banaan
11:30u groentehap. Vandaag was dat tuinboontjes met een halve avocado en munt
13:30u: 1 boterham met het restje groentehap
16:00u: manderijn
18:00u: stukjes spinaziepannenkoek
19:00u: BV en later ook nog een flesje kv (120ml), want ze leek nog honger te hebben..

Tussendoor krijgt ze ook nog BV, maar dat zijn meer slokjes dan nog hele maaltijden. En ze krijgt na het avondeten ook nog yoghurt normaal, maar dat schoot er vanavond even bij in.
pi_145792049
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Limone whut, daar heb ik nog nooit van gehoord. Al wil dat niet zeggen dat het niet kan natuurlijk, maargoed.
En verder, als ze zich daar dan echt zorgen over maken, dan wachten ze tot het 10 minuten gesprek om dat te vertellen? :? Is dat niet wat maf?
Nee, ze hadden het ook al een keer tegen mijn man gezegd, maar die overdracht van informatie is even niet goed gegaan. :')
pi_145792255
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:
Limone, hoeveel eet ze dan :?.

Kuiken eet ook veel, hij heeft vanavond twee borden nasi op :o :').
Aaah lekker! :9

Ja Chanty, daar heb je natuurlijk gelijk in. :)

En ik force feed haar niet ofzo. Als zij aangeeft genoeg te hebben gehad, dan krijgt ze ook niet meer.
pi_145792396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:10 schreef Limone het volgende:
Dit is haar schema van vandaag:

07:00u: BV
08:00u: bakje havermoutpap met een derde banaan
11:30u groentehap. Vandaag was dat tuinboontjes met een halve avocado en munt
13:30u: 1 boterham met het restje groentehap
16:00u: manderijn
18:00u: stukjes spinaziepannenkoek
19:00u: BV en later ook nog een flesje kv (120ml), want ze leek nog honger te hebben..

Tussendoor krijgt ze ook nog BV, maar dat zijn meer slokjes dan nog hele maaltijden. En ze krijgt na het avondeten ook nog yoghurt normaal, maar dat schoot er vanavond even bij in.
Even uit interesse: hoe precies heeft ze het gezegd? Ze denkt serieus dat met deze hoeveelheden haar maag wordt opgerekt? Of was dat na een kdv-dagje waarop M. dit schema plus twee kleuters op at ofzo?
pi_145792476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee, ze hadden het ook al een keer tegen mijn man gezegd, maar die overdracht van informatie is even niet goed gegaan. :')
Mannen hè. ;)

Ik vind het schema helemaal niet vreemd eigenlijk. Mijn 7 maanders eten dat ook al bijna weg elke dag.
pi_145792576
Misschien is ze onderweg naar een groeispurtje?
En zolang ze niet bol groeit en lekker actief speelt, lekker laten gaan.
(Maar dat is makkelijk gezegd op afstand)
pi_145793367
He Limone, ik begrijp daar niets van! :? .

I. is helemaal geen grote eter tot nu toe, tenminste: als ik het vergelijk met wat ik hier en elders zoal meekrijg, maar die eet nu met bijna 9 maanden bijna zoiets als jouw kleine!

I eet, op een dag thuis, zoiets:

6.30 bv
7.30 havermoutpap met stukjes banaan (wel een klein bakje)
7.45 bv
12.00 boterham met roomboter en appelstroop
12.30 bv
16.00 rijstwafel (die eet ze voor de helft op)
17.00 bv
18.30 klein bordje avondeten (meestal klein gesneden wat wij eten: aardappel of rijst/pasta met fijngesneden groenten en een groot stuk groente a la rapley, of een half potje biobim maar dat krijgt ze meestal niet op).
19.00 bv

Eet ze dan op het kdv zoveel meer of zo?
pi_145793529
'84-model represent! Goed bouwjaar.

Limone, wat raar! Ik weet dat het bij volwassenen wel kan, dus wellicht bij kinderen ook. Maar zo veel is het toch niet?
En zolang het gezond is, zou ik me persoonlijk niet al te druk maken.
pi_145793699
Oh, en deze opoe is dus van bouwjaar 1975. 8-) .
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:34:16 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_145793893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:01 schreef Dyre het volgende:
1983 meldt :W
In mijn babykamer was alles vroeger bruin, bruin, bruin. Maar ik had wel superfout kattenbehang O+ ook bruin

We zijn net een uur bezig geweest om L op bed te leggen, maar ze wilde maar niet gaan slapen. Speentje erin, 3 minuten stil, speentje eruit, huilen, speentje erin, eruit, het wilde allemaal niet. Dus ik heb haar even op schoot genomen, binnen 3 minuten dikke poepluier! Ha, dat lucht op, eens kijken of ze nu wel rustig gaat slapen. Ja, poepen in bed doe je natuurlijk niet :P

Opgerekte maag? Bij baby's?
Hier ook nog nooit van gehoord...
mijn hele baby-album is bruin. Zelfs de kleding van mijn ouders :')

Ik vind het ook een gek verhaal, limone. Wat vinden zij dan normaal voor een baby van tien maanden?
disclaimer
pi_145793958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Even uit interesse: hoe precies heeft ze het gezegd? Ze denkt serieus dat met deze hoeveelheden haar maag wordt opgerekt? Of was dat na een kdv-dagje waarop M. dit schema plus twee kleuters op at ofzo?
O+

Heel letterlijk weet ik het niet meer en mijn man vond het onzin, dus heeft dit onderdeel van het gesprek niet opgeslagen, maar het was ongeveer zo:

"wij maken ons zorgen over de grootte van de porties die M. eet, want dat is echt veel meer dan andere kindjes van haar leeftijd" (<wij trots, natuurlijk.. :') ) "Van grote porties rekt de maag op en ze eet nu al twee hele boterhammen waar de andere kindjes er 1 eten" En toen iets over baby's die alles eten wat je ze voorzet, maar dat herken ik niet dus dat heb ik weggewuifd.

Ik denk dat ze op het KDV vooral meer brood eet omdat ze dat zo lekker vindt, Franny.

Dus mijn vriendinnen-van-Fok vinden het ook een beetje onzinnig? Mooi, kan ik het vergeten. 8-)

(Ze zat vorige week bij CB op het gemiddelde lijntje, dus die grote maag zie je niet terug in haar gewicht ;) )
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:36:06 #218
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145794007
Bouwjaar 1986 hier :W

Ik loop hopeloos achter merk ik, maar momenteel vraagt werk een beetje veel energie, dus ik ben een beetje 'op' op dit moment!
Mijn meis logeert morgen bij mijn ouders, dus wij kunnen een nacht doorslapen! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_145794025
Normaal vonden ze 1 boterham zonder korstjes.
pi_145794120
Limone, ik zou zulke opmerkingen mee nemen, er even goed over nadenken, her en der advies inwinnen, en vervolgens besluiten dat het dikke onzin is en mijn dochter een stuk chocoladetaart geven. Just like that! O+
pi_145794197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:35 schreef Limone het volgende:

[..]

mijn man vond het onzin, dus heeft dit onderdeel van het gesprek niet opgeslagen
Dit is overigens wel heel herkenbaar. 'Oh, ging het daar ook over? Toen schakelde ik uit.' :')
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:39:36 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_145794222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:36 schreef Limone het volgende:
Normaal vonden ze 1 boterham zonder korstjes.
oh nou inderdaad. Dat kind van jullie is echt een mister Creosote dan, daarmee vergeleken.
disclaimer
pi_145794728
Ik zou ook alleen maar supertrots zijn dan, als mijn meisje 2 boterhammen op zou eten. maar ik zit nog in de flesvoeding, dus heb er nog geen verstand van

Zolang ze er op het cb nog geen opmerking over maken zou ik het denk ik ook gewoon even lekker aankijken. Zij zijn meestal de eersten met commentaar, dus als het cb het prima vindt ^O^ :D

Kijk, als ze nou 3 repen Milka wegwerkt op een dag is het een ander verhaal, maar haar boterhammetjes op, hartstikke goed toch! Genoeg ouders die de boterhammen met een hoop bloed, zweet en tranen in die mondjes moeten duwen :P
pi_145794743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:38 schreef L-E het volgende:
Limone, ik zou zulke opmerkingen mee nemen, er even goed over nadenken, her en der advies inwinnen, en vervolgens besluiten dat het dikke onzin is en mijn dochter een stuk chocoladetaart geven. Just like that! O+
*O* Ik heb het recept van juffrouw Bulstronk's chocoladetaart!

Ik moest mr. Creosote opzoeken. ;(
pi_145794765
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:31 schreef Franny_G het volgende:
Oh, en deze opoe is dus van bouwjaar 1975. 8-) .
'76 *O*
pi_145794835
quote:
Ditte!

Maar zover ben je zelf ook al zie ik
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:48:48 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_145794850
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:47 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

'76 *O*
toch nog iemand gevonden die ouder is O+ O+ :*

Tevens truste :s)
disclaimer
pi_145794920
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

toch nog iemand gevonden die ouder is O+ O+ :*

Tevens truste :s)
Noem je me nu oud? }:|

Slaap lekker!
pi_145794933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:46 schreef Dyre het volgende:
Ik zou ook alleen maar supertrots zijn dan, als mijn meisje 2 boterhammen op zou eten. maar ik zit nog in de flesvoeding, dus heb er nog geen verstand van

Zolang ze er op het cb nog geen opmerking over maken zou ik het denk ik ook gewoon even lekker aankijken. Zij zijn meestal de eersten met commentaar, dus als het cb het prima vindt ^O^ :D

Kijk, als ze nou 3 repen Milka wegwerkt op een dag is het een ander verhaal, maar haar boterhammetjes op, hartstikke goed toch! Genoeg ouders die de boterhammen met een hoop bloed, zweet en tranen in die mondjes moeten duwen :P
:D Een paar maanden geleden at ze te weinig volgens het CB, dus ik ben misschien wat verdacht op eet-adviezen. ;)
pi_145795202
quote:
:D O+ Wat een gezeur Limoen. Kijk prop je haar vol met smurfenijs, yogi, honing en winegums True story :') Dan vind ik het een ander verhaal. Maar dit is gewoon een gezonde eetlust en misschien meer dan gemiddeld. So be it.

:W '87 hier!
pi_145795613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:54 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

:D O+ Wat een gezeur Limoen. Kijk prop je haar vol met smurfenijs, yogi, honing en winegums True story :') Dan vind ik het een ander verhaal. Maar dit is gewoon een gezonde eetlust en misschien meer dan gemiddeld. So be it.

:W '87 hier!
Gadver hé. :D

Wel lief: als ze klaar is met slapen op het KDV, roept ze om papa. O+
pi_145795728
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Goed jaar was dat 8-).
een heel goed jaar ;)

Truste SQ :W
pi_145795760
Ahh zo schattig!
pi_145796393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:00 schreef Limone het volgende:

[..]

Gadver hé. :D

Wel lief: als ze klaar is met slapen op het KDV, roept ze om papa. O+
Dat heeft paps vast wel onthouden van het gesprek! :P .

Wel zielig trouwens, dat jouw kind aan de groentenprutdingen moet, terwijl andere kindjes gewoon lekker smurfenijs krijgen. En die arme mup van jou weet niet beter en vindt het nog lekker ook. :') . ;) .
pi_145796743
Limone, lijkt me een geval ene oor in, andere uit.

Over eten gesproken, schoonzus vertelde me gisteren dat zij de kleine (7 maand) stukken harde worst geeft, 'want dat kan ze zo lekker op kauwen'.
Een momentje omgwtfbbq!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_145797260
Wat zijn jullie allemaal jong! Ik heb veel vrienden van '85 - '88 incl. (8> maar die zijn allemaal nog helemaaaal niet aan kinderen toe.

Ik ben met bouwjaar '83 (5 januari dus ik ben bijna van '82) echt een van de eersten in de diverse vriendengroepen. :D

(Ja hoi ik post vast af en toe mee om te wennen, morgen UD)
Kwak
pi_145798095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:26 schreef kwakz0r het volgende:
Wat zijn jullie allemaal jong! Ik heb veel vrienden van '85 - '88 incl. (8> maar die zijn allemaal nog helemaaaal niet aan kinderen toe.

Ik ben met bouwjaar '83 (5 januari dus ik ben bijna van '82) echt een van de eersten in de diverse vriendengroepen. :D

S. 2014
J. 2016
pi_145798329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:26 schreef kwakz0r het volgende:
In de vriendengroep ben ik ('85) ook de eerste. Op de zwangerschapsyoga was ik dat ook. En bij alle voorlichtingen e.d. die ik heb bijgewoond tijdens de zwangerschap ook. Ik begon me bijna een tienermoeder te voelen.

quote:
Tot gauw! :W
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_145798711
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat heeft paps vast wel onthouden van het gesprek! :P .

Wel zielig trouwens, dat jouw kind aan de groentenprutdingen moet, terwijl andere kindjes gewoon lekker smurfenijs krijgen. En die arme mup van jou weet niet beter en vindt het nog lekker ook. :') . ;) .
Ja, haha! :D

En super zielig! :'( Moet ze later in een praatgroepje omdat haar moeder een groentenfeeder was.

Tot snel, Kwak!
pi_145799432
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:44 schreef Limone het volgende:

[..]

En super zielig! :'( Moet ze later in een praatgroepje omdat haar moeder een groentenfeeder was.

Tot snel, Kwak!

:D
pi_145799463
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:44 schreef Limone het volgende:

[..]

Tot snel, Kwak!
:+ O+

Kwak
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:07:52 #242
52229 Chanty
pi_145800101
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:38 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

In de vriendengroep ben ik ('85) ook de eerste. Op de zwangerschapsyoga was ik dat ook. En bij alle voorlichtingen e.d. die ik heb bijgewoond tijdens de zwangerschap ook. Ik begon me bijna een tienermoeder te voelen.

[..]

Tot gauw! :W
Grappig, ik ben juist een van de laatsten (vriendinnen zijn allemaal 29-30 jaar maar hebben/ verwachten al een tweede/ derde kind :P ). Maar goed, die waren ook al langer aan het werk terwijl ik twee studies heb gedaan en zo. Dat speelt ook wel mee.
pi_145800324
Ik heb als de opoe hier echt nog veel kinderloze vrienden! Vriendinnen van in de 30 en daarnaast heb ik ook veel homovrienden. Denk dat ik die bewust de laatste jaren meer heb opgezocht omdat ik zelf dus nog lang kinderloos was.
pi_145800515
Limone mijn dochter was tot haar eerste verjaardag ook best een veelvraat en wat waren we trots dat ze zo goed at!

Nu zijn we bijna een jaar verder en als ik er een boterham, een bakje yoghurt en een banaan in krijg is het veel. Als baby was het op sommige momenten best een bollie (maar wel telkens net op de gemiddelde lijn qua gewicht, qua lengte er een stuk boven). Nu is het een slanke, lange den en ik kan haar ribben tellen. Dus zo raar kan het gaan

Imo, ik zou me er totaal niet druk om maken. Dadelijk als ze 1,5 jaar is en leeft van het vaste voedsel pas.
pi_145802378
'81 hier, hai :) Net als lief, we schelen 4 maanden. En een van de laatsten met baby, maar dat is voornamelijk omdat de rest vrij gemakkelijk zwanger werd en wij uiteindelijk een truukendoos nodig bleken te hebben ;)

Na rommelnachtje afgelopen nacht, met wat meer en onregelmatige voedingen en beroerde kolfbeurt vanmorgen vroeg lijken we weer wat op de rit te zijn (fullspeed regeldagje? Zou wel in z'n tempo passen ;)) en dronk uk vandaag om de 3 1/2 a 4 uur en gaan we richting 7 voedingen. Vandaag was kraam voor het laatst, morgen komt de wijkverpleegkundige, ben benieuwd.
pi_145805171
Bouwjaar flippo's, happy hardcore en backstreet boys hier ('85)..
Ik zei altijd dat ik op m'n 28ste m'n eerste en 30ste tweede kind wou.. (Oh en 34 m'n derde ;) ) ik loop 1 jaartje voor. Wel een beetje gelijk met m'n vriendinnen :)

Had hier ook een regeldagje JM, misschien iets van de 4 okt kindjes ;)
Hij zit nu weer netjes op schema trouwens :)

En we zijn klaar met voeden... :D
(Maar vriendje is alweer een uur bezig bij dreumes, dus mag door daarheen vermoed ik :') )
  woensdag 22 oktober 2014 @ 03:52:38 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_145805503
Hallo nachtploeg!
disclaimer
pi_145805577
Hai!
pi_145805581
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:52 schreef Stormqueen het volgende:
Hallo nachtploeg!
Haai!
Dacht dat mn kind me nodig had maar haar duim gaat voor.
Ik sta op de 2e plek gewoon. D'r moekie! Nu al.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 04:11:52 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_145805587
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 04:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Haai!
Dacht dat mn kind me nodig had maar haar duim gaat voor.
Ik sta op de 2e plek gewoon. D'r moekie! Nu al.
nou ja zeg :N
disclaimer
pi_145805602
Nou he. Dus ik voor niets wakker. En kan niet meer slapen.

Hoe ist met de jouwes? Nog steeds zo'n hongerlapje?
pi_145805613
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:52 schreef Stormqueen het volgende:
Hallo nachtploeg!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 04:18:20 #253
52229 Chanty
pi_145805614
Druk hier :D
pi_145805631
Nou kind slaapt weer. Nu moes nog.

Voed ze, superwomen! *zwaai*
pi_145805642
Ik werd niet wakker van hongersignalen van A. maar van een enorm harde natte wind die ze liet :')

En daarna kwam er zo'n tevreden zucht van opluchting uit de wieg O+
pi_145805648
:O

Klaar met voeden, maar lig nu in bed te googelen hoe koud de babykamer mag zijn en hoe je evt veilig kunt verwarmen. Ik vind het er nu al ijskoud, hoe moet dat dan in de winter? En daar kan ik natuurlijk niet overdag over piekeren, dat moet 's nachts.
pi_145805651
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 04:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik werd niet wakker van hongersignalen van A. maar van een enorm harde natte wind die ze liet :')

En daarna kwam er zo'n tevreden zucht van opluchting uit de wieg O+
:D
  woensdag 22 oktober 2014 @ 04:29:03 #258
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145805662
:W naar de nachtploeg. Voed ze allen!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_145805747
ik ben zeker weer te laat... -O-

kind werd wakker en was gelijk nijdig want waar is mn fles :( O+

en nu ligt ze tevreden te lurken en zit ik naar de regen en wind te luisteren.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 22 oktober 2014 @ 04:46:48 #260
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145805753
2e nachtvoeding van vandaag! Ik ben wel toe aan een voeding minder mäar helaas :P.

Avondje krampen achter de rug, grr. Verklaart waarschijnlijk ook de plakdag.

Wat een storm trouwens :X. Het is ook meteen koud in huis, 15 graden :X hier. Tijd om de radiatoren weer een beetje open te draaien!
pi_145805784
Ik leef met je mee Soesa! Balen van de krampen ook :* Hier was het 1930, 2130, 1:30, 4:15 ..

Hopelijk komt er gauw wat meer tijd tussen!

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2014 05:01:47 ]
pi_145805948
Goedemorgen!!!!

22.30-3.00-6.00

Mag niet klagen!
(Jammer van m'n dreumes van 2.15 t/m 4.30 :')
pi_145806010
Echt respect voor jullie nachtploegdames. :*

Mijn mini's slapen nog. T heeft tegenwoordig wel elke nacht rond 4 uur een soort klaagmoment. Hij slaapt dan wel, maar jammert ook. :? Misschien weer tandjesleed, al lijkt het er niet op dat er snel een vijfde tandje aankomt.
L is wakker dus we liggen even lekker samen te soezen in bed. O+
pi_145806122
Mijn zoontje krijg ook tandjes.. hij is nu dik 6 maanden en heeft nu 2 tandjes. :D

Hij slaapt (thank God) vanaf 6 weken al door, maar de laatste tijd wil hij zich ook nog wel een 's nachts melden.. zal wel met de tandjes te maken hebben. Het is niet echt huilen, maar meer zeuren. Even troosten en hij slaapt wel weer verder gelukkig.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 07:47:13 #265
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145806229
Aah, ik had vannacht gewoon gezelschap kunnen hebben! Maar zelfs met terugwerkende kracht "fijn" om te lezen dat ik niet de enige was die vannacht in de weer was :s)

En voor de statistieken: 84 hier :) Eerste zoon kreeg ik toen ik 27 was, bij tweede was ik 30. Vergeleken met mijn omgeving erg jong, wij kregen dan ook regelmatig de vraag of S. wel gepland was :X
Oude (on)bekende.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 07:51:25 #266
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145806259
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 06:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Echt respect voor jullie nachtploegdames. :*

Mijn mini's slapen nog. T heeft tegenwoordig wel elke nacht rond 4 uur een soort klaagmoment. Hij slaapt dan wel, maar jammert ook. :? Misschien weer tandjesleed, al lijkt het er niet op dat er snel een vijfde tandje aankomt.
L is wakker dus we liggen even lekker samen te soezen in bed. O+
Genietse! O+

Weet je wat ik zo leuk vind, als jij iets post over T of S, lijkt het net alsof ik verhalen over mijn E lees.. Ze doen zoveel dingen hetzelfde :) alleen blijft mijn E. achter met de tandjes, die spot ik nog niet.. *)

Nou schelen ze maar een paar weekjes met elkaar, dus is dat te verklaren?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_145806317
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Genietse! O+

Weet je wat ik zo leuk vind, als jij iets post over T of S, lijkt het net alsof ik verhalen over mijn E lees.. Ze doen zoveel dingen hetzelfde :) alleen blijft mijn E. achter met de tandjes, die spot ik nog niet.. *)

Nou schelen ze maar een paar weekjes met elkaar, dus is dat te verklaren?
Fijn hè die herkenning. Daarom vind ik het ook zo fijn om hier mee te lezen en te posten. Het is elke keer weer een en al herkenning en je realiseert je telkens weer even dat elke moeilijke fase weer over gaat (over het algemeen dan). O+

Ik was ook de eerste in de vriendengroep met een kleintje. Ik was nog net 24 toen ik de eerste kreeg en 28 bij nummer 2 en 3. Ik vind het perfecte leeftijden, maar ik snap ook dat mensen langer willen wachten om meer van hun vrijheid te genieten. Je levert tenslotte wel wat dingen in als je voor een kind kiest. Daar krijg je aan de andere kant heel veel voor terug, maar je moet wel bereid zijn die concessie te doen.
Eén van mijn vriendinnen heeft eind mei ook een kleintje gekregen, maar die was niet helemaal gepland. Haar moeder werd moeilijk zwanger dus ze dacht dat dat bij haar ook zo zou zijn. Stopte ze met de pil en dacht ze dat het nog wel 3 jaar zou duren. :') Die was dus in één keer zwanger. Ik snap het nog steeds niet, ze is universitair geschoold (haar man ook trouwens), maar op sommige gebieden zo naïef en dom. En nu probeert de vriendin in kwestie heel erg vast te houden aan haar oude leventje van feesten en beesten. Ze is heel zenuwachtig met het kindje, het gaat haar ook echt niet natuurlijk af en het kindje is dus ook heel gespannen. Ik vind het eigenlijk een hele verdrietige situatie voor zowel haarzelf als haar kindje, maar behalve haar af en toe voorzichtig wat adviezen te geven kan ik er niet veel aan doen. :{
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:01:58 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_145806324
Ik had vannacht 23:30, 04:00 en nu pruttelt het weer. Wat weinig, maar ze is wel lang wakker steeds :')
disclaimer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:04:52 #269
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145806345
Misschien was het de storm :+ wij hebben ook nauwelijks geslapen. Ze is bijna de hele nacht wakker geweest met kramp/snot/de blues. Heel zielig kermen steeds ;(. Nu is ze eindelijk op mijn buik in slaap gevallen. Thank god for coffee! (En een babydaddy die nog vrij is)

c_/
Bonuskuikens oO< oO< oO<
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:26:14 #270
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145806548
Hier nagenoeg dezelfde tijden Razz. Ach, ik vind het op zich ook weer niet zo heel erg hoor, het hoort er bij. Gaat vanzelf beter!

Oh, en ik merk dat ik wat gespannen om begin te gaan met de slaapjes overdag. Ivm peuter vind ik het heel belangrijk dat S 'op zichzelf' kan slapen. Maar dit lukt niet echt de laatste dagen. Hoe en waar slapen de andere mini's overdag?

[ Bericht 48% gewijzigd door Tante_Soesa op 22-10-2014 08:32:56 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:34:48 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_145806642
Mijne in de box of in dr kamer. Maar ik heb geloof ik een relatief makkelijke baby. Dat, of de ellende moet nog beginnen :')
disclaimer
pi_145806680
A. slaapt (op volgorde van haar voorkeur :+ ) op mij, op pappa, op oma, in de draagdoek, in de wandelwagenbak tijdens een wandeling, in de wandelwagenbak stilstaand, in haar wieg, in haar ledikant.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2014 08:38:31 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:38:35 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145806688
Leggen jullie haar dan slapend of wakker weg?
pi_145806701
Slapend. Wakker wegleggen is boos worden en zichzelf wakker huilen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:40:35 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_145806707
Liefst slapend wel.
disclaimer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:43:52 #276
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145806740
Dat is dus idd hetzelfde als hier :Y. Gister werd ze alleen steeds wakker als ik haar weg wilde leggen omdat ze moest spugen ;(. Wakker in bed leggen is 2x gelukt :D.

Wel lastig combineren met een peuter. Als ik tenminste niet wil dat ze de hele dag tv kijkt :') "+
pi_145806854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was ook de eerste in de vriendengroep met een kleintje. Ik was nog net 24 toen ik de eerste kreeg en 28 bij nummer 2 en 3. Ik vind het perfecte leeftijden, maar ik snap ook dat mensen langer willen wachten om meer van hun vrijheid te genieten.
Och, de redenen kunnen heel divers zijn. Ik was 31 toen nummer 1 kwam, maar heb bijvoorbeeld pas op m'n bijna-25ste mijn man leren kennen. Los daarvan, en dat had niks met vrijheid te maken, ik heb tot die tijd geroepen dat ik geen kinderen wilde :+

Daarbij was ik er op mijn 24/25ste niet klaar voor geweest. Dan zou ik zoveel arelaxter zijn en zoveel minder zelfverzekerd dan ik nu ben. En daardoor zou ik ook zoveel minder hebben genoten van mijn kinderen en het moederschap. Idem voor M. Maar dan voor het vaderschap :P

En los van er mentaal klaar voor zijn; ik was op mijn 24/25ste ook pas klaar met mijn studie. Dus wilde ook eerst wat werken. Als je op jongere leeftijd gaat werken, dan denk ik dat je -gemiddeld gezien- eerder klaar bent voor kinderen e.d.

Ik ken bovendien meerdere stelletjes die -achteraf gezien- te vroeg kinderen hebben gekregen. Maar het leek ze zo leuk! Alleen, ze bleken ietwat overenthousiast en hadden er niet echt goed over nagedacht en toen viel het toch wel tegen. Want het was niet alleen maar leuk. Toevallig ken ik alleen mensen van begin 20 bij wie dat zo is gelopen. Wat niet wil zeggen dat dat alleen bij mensen van begin 20 gebeurt, ik denk dat dat op iedere leeftijd kan. Een andere vriendin is echt een übermoeder, en die heeft haar kind gekregen op haar 21ste. Leeftijd is zo relatief :+

Geen idee waarom ik dit allemaal typ :D Denk dat ik alleen wilde toevoegen dat het niet alleen met vrijheid te maken heeft, waarom mensen op 'latere' leeftijd kinderen krijgen.
pi_145806879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
*verhaal over vriendin*
Oh ja, dat is ook echt niet leuk zoiets. En je kunt idd heel weinig. Hopen dat ze vanzelf meer in haar moederrol groeit, dat ze het vanzelf steeds fantastischer gaat vinden. Wij hebben dat ook in onze vriendengroep meegemaakt; heel sneu.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:59:43 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_145806987
Ik was er eerder ook echt niet klaar voor hoor :) ongeveer hetzelfde verhaal als van jou, coco. Ik leerde mijn man kennen toen ik bijna 25 was, net klaar met studeren net als hij. Er waren andere dingen aan ons hoofd. En nu is het precies goed qua timing.
disclaimer
pi_145807088
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

Hoe en waar slapen de andere mini's overdag?
Wij hebben het 'geluk' dat L in het zkh gewend is geraakt aan wakker in z'n bedje leggen; hij laat zich meestal best goed in de box of zijn wiegje leggen en slaapt zelf in. Soms met speen (die hij natuurlijk vaak nog niet zelf beethoudt :)) maar vaak ook wel zonder.
pi_145807255
Hier ook niet gewacht vanwege vrijheid, ik heb J pas op mijn 27e leren kennen, hij was toen net 22 en tweedejaars bachelor student (studiewissel na twee jaar), ik was net uit dienst bij de uni en begon aan de lerarenopleiding en een part time baan... Niet echt de situatie om aan kinderen te beginnen.

We wonen samen sinds jan 2012,en het kriebelde me al heel sterk, maar J moest eerst afstuderen en een baan vinden vonden we. Gelukkig was hij er mentaal tegen die tijd ook wel klaar voor.

Financieel is alles nog steeds niet ideaal, in een klein huurhuis en officieel nog geen vast contract voor mij (ik wacht nog steeds op goedkeuring van dat verdomde dossier)... Maar we zijn er nu wel echt klaar voor.

Op mijn 24e zat ik depressief te wezen in een baan die ik stom vond en die ik nog 3 jaar zou aanhouden, had ik nog nooit een vriendje gehad :@ en leefde ik nog een studentenleven. Dat jaar voor t eerst eigenlijk ook met veel drinken en uitgaan. :+ keam niet voor niets een jaar later mijn eersye vriendje tegen bij die studentenclub ;)

Lang verhaal, maar ik had de tijd op de wc :7
Kwak
pi_145807308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

*post over klaar zijn voor kinderen*
En ook dat dus. Je kunt ook gewoon de man waarmee je kinderen wilt pas op de 35e tegen het lijf lopen.
Ik zie in mijn omgeving jonge moeders ook vaker problemen hebben met hun kinderen en ook met hun relatie. Niet dat dat altijd zo is natuurlijk, maar ik denk wel dat je wat levenservaring moet hebben voor je "klaar" bent voor het krijgen en opvoeden van een kind.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:29:28 #283
52229 Chanty
pi_145807512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 04:26 schreef Amsel het volgende:
:O

Klaar met voeden, maar lig nu in bed te googelen hoe koud de babykamer mag zijn en hoe je evt veilig kunt verwarmen. Ik vind het er nu al ijskoud, hoe moet dat dan in de winter? En daar kan ik natuurlijk niet overdag over piekeren, dat moet 's nachts.
Veilig verwarmen? :@ gewoon de verwarming aanzetten toch en zorgen dat de kleine niet bij de verwarmde delen kan toch?

Hier is de verwarming op de babykamer stuk :( even heel snel (laten) fiksen dus.
pi_145807516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:15 schreef kwakz0r het volgende:

Lang verhaal, maar ik had de tijd op de wc :7
Zeg, nie lulle maar baren! UD kindjes zijn haske leuk. Ik heb bewijs. Hup!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:38:28 #285
52229 Chanty
pi_145807684
Ik ben op mijn 26e gestopt met anticonceptie maarja.... we waren er toen echt wel klaar voor en toch voelt het voor mij nu als de perfecte timing.
pi_145807729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zeg, nie lulle maar baren! UD kindjes zijn haske leuk. Ik heb bewijs. Hup!
*perst een beetje*

:N hij doet t niet...
Kwak
pi_145807781
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier nagenoeg dezelfde tijden Razz. Ach, ik vind het op zich ook weer niet zo heel erg hoor, het hoort er bij. Gaat vanzelf beter!

Oh, en ik merk dat ik wat gespannen om begin te gaan met de slaapjes overdag. Ivm peuter vind ik het heel belangrijk dat S 'op zichzelf' kan slapen. Maar dit lukt niet echt de laatste dagen. Hoe en waar slapen de andere mini's overdag?
Box of bed (en een hele enkele keer kinderwagen/draagzak)
Ik red het gewoon niet om Js iedere keer naar boven te brengen met de dreumes erbij.

En herkenbaar hoor Soesa. Ik ben ook al een paar keer "bang" geweest dat hij niet op zichzelf kan slapen.. Maar het komt vast goed!

Hier trouwens 5 jaar samen bij de eerste. 3 jaar waren we allebei student. 3 verre reizen gemaakt en toen ik een bast contract kreeg zijn we meteen gestopt :)
Maar wij waren qua zussen dan ook de laatste, die eraan begonnen O+
pi_145808199
Bouwjaar 84, manlief leren kennen toen ik nog net aan 21 was (bijna 22 dus). Hij is 8 jaar ouder en had al eerder papa willen zijn, maarja niet met z'n vorige vriendin ;)
Ik wilde tot de dag voor ik hem leerde kennen nooit trouwen en zeker geen kinderen, en ik kende hem en ik wilde trouwen en kinderen :')

Toen we een half jaar een relatie hadden had ik een heel rare cyclus, dit bleek later een miskraam. Maar waar we woonden was niet geschikt om met een baby te wonen, plus dat ik toen nog op school zat, we eerst een groter huis wilden kopen en wilden trouwen. Maar had toen wel megarammelende eierstokken!
In 2008 raakte ik overspannen en was ik helemaal niet klaar voor kinderen. Dat kwam eigenlijk pas in 2010. In augustus raakte ik toen zwanger en vond het superleuk maar stiekum ook doodeng. Wat nou als ik geen moedermateriaal was etc etc etc. En toen kreeg ik in november een miskraam en wist ik zeker: Ik wil moeder worden! En zo geschiede, 2 keer ;)
Bij maxi was ik net 27 en bij mini 29.
Tralalalaaa
pi_145808203
Nou, daar gaat m'n plan om vanmiddag voor het eerst alleen weg te gaan en man een fles afgekolfde BV te laten geven. Hij zit met een bacteriele huidinfectie en mag van de dokter A. niet aanraken. -O-

Nou, dan ga ik als het droog is zelf wel met haar op pad. Dat kunnen wij!
pi_145808219
Oei, dat klinkt niet fijn Razz! :{
En dat kun je zeker!
Tralalalaaa
pi_145808442
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, daar gaat m'n plan om vanmiddag voor het eerst alleen weg te gaan en man een fles afgekolfde BV te laten geven. Hij zit met een bacteriele huidinfectie en mag van de dokter A. niet aanraken. -O-

Nou, dan ga ik als het droog is zelf wel met haar op pad. Dat kunnen wij!
Dat kan jij! En onthoud, je hebt geen haast, je hebt de hele dag. ;)

Sneu voor je man zeg! (En voor jou en A ook natuurlijk). Hoe lang duurt het voor ie haar weer aan mag raken?
pi_145808450
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

*perst een beetje*

:N hij doet t niet...
Nouwie :{
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:12:58 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145808460
Thanks voor jullie reacties. Ik moet me gewoon niet zo druk maken. Want raad eens wie er net zelf in slaap is gevallen in de wagen :').

Oh nee Razz -O-. En dat kan je zeker! Nu hopen dat het droog is, hier komt het met bakken naar beneden...
pi_145808534
Hij maag haar pas weer aanraken als de steenpuist open is gegaan en weer genezen en hij de antibioticakuur heeft afgemaakt. Die duurt nog 6 dagen. Ik vraag me af hoe alleenstaande ouders met steenpuisten dat moeten doen :') .
pi_145808784
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Hij maag haar pas weer aanraken als de steenpuist open is gegaan en weer genezen en hij de antibioticakuur heeft afgemaakt. Die duurt nog 6 dagen. Ik vraag me af hoe alleenstaande ouders met steenpuisten dat moeten doen :') .
Jeetje dat is best lang. ;(
pi_145808910
Ik vind het wel grappig dat een aantal van jullie schrijft ' ik heb mijn vriend/man pas leren kennen op mijn 24e/25'. Wat dat betreft heb ik echt een heel andere beleving, denk ik. En dat komt niet omdat ik opoe ben, maar ik denk ook wel anders in het leven sta of stond, tot nu toe.

Ik ben überhaupt nooit bezig geweest met het huis/boompje/beestje-verhaal. Ik heb wel relaties gehad, maar dat zag ik altijd als een groot avontuur, nooit als onderdeel van willen settlen. Zo heb ik van mijn 19e tot 22e samengewoond met iemand in een kraakpand, ik studeerde toen en verder was ik alleen maar het leven in de grote stad aan het ontdekken. En na hem heb ik vanaf mijn 25e acht jaar een heftige knipperlichtrelatie gehad, waarbij ik tussendoor ook korte relaties en avontuurtjes heb gehad. Nouja, en zo kan ik nog wel even doorgaan. :D .

Kortom, ik wilde altijd ervaren, beleven, nieuwe avonturen. En identificeerde me graag met vrouwen uit de geschiedenis die een totaal onafhankelijk en vrijgevochten leven leidden. Vanaf mijn 34e ging ik nadenken over of ik misschien niet toch wel voor een gezin wilde gaan.
pi_145808927
Razz, dat kun je zeker. :) .

Nikki, lekker genieten met je kindjes de komende dagen. O+ .
pi_145809052
L slapend is bed leggen is mij echt nog nooit gelukt :") Ze slaapt zo ontzettend licht dat ik maar op hoef te staan en ze is Klaartje Wakker. Naar bed gaan is de laatste paar dagen ook wel veel huilen, dat was een paar weken geleden niet zo. Misschien een :X fase :X

Ik had wel iets eerder een kindje willen krijgen, maarja dat heb je natuurlijk niet altijd voor het zeggen. Daarnaast heb ik een tweede studie gedaan, na een paar jaar werken, en wilde ik toch wel afgestudeerd zijn én een contract ergens hebben voordat ik aan kinderen begon. Als je wacht op hét perfecte moment ben je op je 80e nog niet klaar waarschijnlijk, maar dit waren wel dingen die het moment in ieder geval iets makkelijker maakten :D

Gm, veel plezier in Blijdorp! Oh, je gaat morgen pas :+

Razz, dat is vervelend! 6 dagen :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Dyre op 22-10-2014 10:43:35 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:00:00 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145809629
Mijn duo:

O+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:05:28 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_145809800
Pff Razz, dat is lastig -O- maar jij kan dat heus ook alleen, al is het niet fijn. Succes! En beterschap voor je man :*

Soes O+ wat een pracht! En die heerlijke schele bakkes op de eerste foto :D
disclaimer
pi_145810932
Wat een prachtig stel Soesa!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')