Hier ook, alleen dan zonder grote zusquote:Op maandag 20 oktober 2014 07:35 schreef Kursor het volgende:
Ik geniet 's morgens in stilte na van de avonturen van de nachtploeg.Hier gaan de nachtvoedingen in het donker, zonder mobiel, op bed terwijl we proberen papa en grote zus te laten slapen.
Kruipen (tijgeren) was hier vanaf zeven maanden. Koekjes vanaf een maand of 8, maar dat ligt een beetje aan het soort koekje en aan de ouders.quote:Op maandag 20 oktober 2014 05:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb een paar vragen.
Op welke leeftijd gaan ze kruipen en koekjes eten?
Klinkt helemaal zoals het hoort jaquote:Op maandag 20 oktober 2014 04:23 schreef JufMariska het volgende:
Het gaat goed thuis! L meldt zich netjes voor zijn voedingen, is gister van 8 naar 7 voedingen gegaan (4 heel goed aan de borst, 3 flessen moedermelk), is weer op geboortegewicht, slaapt overdag in de box of een tijdje bij ons, 's nachts in zijn wiegje naast ons bed. Wij zijn moe, maar een goed teamMeest van de tijd voel ik me goed, soms totaal overvallen door de totale ommekeer en vreselijk emotioneel ik-kan-dit-niet. Zoals het hoort geloof ik he?
Trusten maar weer!
Ja, logischquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Soesa ik moest stiekem wel lachen om je peuter naar bed breng verhaal.![]()
Heel herkenbaar dat het allemaal net iets lastiger gaat met 2 (of 3) kindjes. Helaas moet ik hier soms wel een baby even laten huilen, want ik heb maar twee handen en als ik bet S bezig ben kan ik niets met T doen en andersom. Dat is een van de nadelen van een tweeling. Ohja en een ander nadeel is schuldgevoel richting oudste.
Die van jou maakt gewoon nu al het 6/7wekensprongetjequote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby is erg onrustig. Vaak en veel vreten, driekwart uitspugen en niet willen slapen. Is dat de beruchte regeldag?
Vast!quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby is erg onrustig. Vaak en veel vreten, driekwart uitspugen en niet willen slapen. Is dat de beruchte regeldag?
Zou zomaar kunnenquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
Burdie, het is allemaal nog nieuw en uitproberen hedus inderdaad, een flesje als vervanging van een borst werkt nog niet, weten we dat ook weer
Razz, wat zielig van die luier
volgens de kraam 52 cm. Morgen intake van het consultatiebureau, ik ben benieuwdquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh wow, SQ, die 50/56 hema rompers zitten bij Suus echt nog super los! Hoe lang is M in het geheel? Of niet gemeten?
Ha! Als je me dat twee maanden geleden had verteld..quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Room wat ben je een überrelaxede moeder! Je reis klinkt heerlijkIk hoop dat wij ook die kant op gaan en dat ik straks net zoveel met A. durf te ondernemen. Ik ben nu in m'n hoofd al een tripje bus-stad-HEMA-bus-huis met A. in draagdoek aan het plannen. Voor woensdag
.
Let je wel goed op je zelf? Heb je hulp om de vroeggeboorte te kunnen verwerken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:54 schreef JufMariska het volgende:
SQ je hebt ook verlengstukjes voor onder in rompers, little extensions geloof ik dat ze heten. En er zijn vast ook ervaringen hier met verschillende rompers en hoe die vallen.
Ik heb oppas vanavondJ moet nog 1 avond werken en ik vond meteen een hele avond in m'n up met uk nog een beetje veel.. Dus 2 vriendinnen hier die koken (en troosten, wie is deze wiebelende jankende versie van mezelf en waaaaar heb ik de relaxte moeder die ik zou worden gestopt??)
Dééd ze maar het huishouden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vond het beide keren eigenlijk wel fijn dat de kraam wegging. Ik hou niet zo van mijn huishouden uit handen geven aan andere mensen.
De onze poetste zelfs de stopcontacten! En dan hoorde ik in de keuken: 'squeek squeek!.... Was ze de wasmachine van binnen en buiten aan het poetsenquote:
Ja, dan zou ik ook wel huilen als ze wegging!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
De onze poetste zelfs de stopcontacten! En dan hoorde ik in de keuken: 'squeek squeek!.... Was ze de wasmachine van binnen en buiten aan het poetsen
Ja ook dat. Ze deed het bij mij met de Franse slag. Ik heb jankend de kasten leeg staan trekken op de derde dag dat ze er was. Ze had alle kleding zonder strijken in de kast gemikt. Stond ik 's avonds zelf die was te strijken.quote:
Zou ze er in trappen als ik een zachte g op zou zetten?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Wie als zuidoostnederlandse haar naam wil voor een volgende kraamperiode, DM maar![]()
Hmm. Als je er eintovuh de gekstuh bij lalt vast wel!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:24 schreef Limone het volgende:
[..]
Zou ze er in trappen als ik een zachte g op zou zetten?
Dat was erg fijn idd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Klinkt als een goede trip Room! Moet toch heerlijk zijn zo weer even 'thuis' en trots O. te laten zien aan iedereen
Gewoon random er doorheen gooien? Dat moet wel lukken!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hmm. Als je er eintovuh de gekstuh bij lalt vast wel!
Groot gelijk! Ze doet misschien moeilijk, maar is altijd lief. Tussen doen en zijn zit een groot verschil.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mijn kraam was zo geweldig dat ik het kraambureau gevraagd had of zij weer kon komen. En mijn wens kwam uit
Tranen met tuiten toen ze wegging, wat was zij lief en wat had ik veel aan haar.
Tjonge, het was gisteren 5 maanden geleden dat mini geboren is. Wat vliegt de tijd toch![]()
Een van de juffies op het kdv vertelde me dat ze mini zo'n dotje vindt, zo'n lief hummeltje. Ik voelde me enorm trots.
M'n schoonmoeder zegt telkens dat ze alleen lief is als ze op schoot zit. En dat is vast een grapje ofzo maar het doet me verdriet. Ze is niet de makkelijkste en kan hard gillen/huilen, maar ze is altijd lief.
Jammer dat je niet in de.buurt woont want ze mocht zo komen hoorquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou dat inderdaad. En ze vergeet dat t bij maxi een onwijs gehannes was met voedingen geven. Dat gaat bij mini wel makkelijker. Maarja geen kind is hetzelfde en nu is maxi echt een relaxed kind enzo. Maar als baby was het niet altijd zo makkelijk.
Nouja hoe dan ook, omdat mini zo kan huilen voel ik me een soortvan bezwaard als iemand moet oppassen en ben ik bang dat ze haar niet leuk/lief vinden, terwijl ze echt zoooo'n schatje is.
En dan zo'n semi-grapje van, ja als ze op schoot zit is ze lief... Raakt me echt diep ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen. Want als je dan vraagt of ze lief is geweest dan blijft het even stil. Meh.
Nee, precies! Lief is maar saai!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Daarbij, alsof 'lief zijn' zo belangrijk is![]()
Wees maar jezelf. Soms vrolijk. Soms boos. Soms moe. Soms verveeld. Soms geïnteresseerd. Soms chagrijnig. Soms uitgelaten. Net als een volwassen mens.
Lief is zo overrated. En vaak alleen verwacht van meisjes, trouwens. Maar dat is een andere discussie.
amen!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Daarbij, alsof 'lief zijn' zo belangrijk is![]()
Wees maar jezelf. Soms vrolijk. Soms boos. Soms moe. Soms verveeld. Soms geïnteresseerd. Soms chagrijnig. Soms uitgelaten. Net als een volwassen mens.
Lief is zo overrated. En vaak alleen verwacht van meisjes, trouwens. Maar dat is een andere discussie.
dat truitje staat mijn zoon dus wel prachtigquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik erger me ook erg aan dat van tevoren bepaalde mannelijke of vrouwelijke, of stoere of lieve.
Zo houd ik van de hema, maar waarom een groen broekje nou een jongensbroek is? Of ee grijs-wit truitje met een wolk ook? Stom gedoe.
Of wantjes met een pinguin voor meisjes?
Om over het Lief!-merk maar niet te spreken. En das nog duur ook
Mijn dochter staat ie ook mooi. Unisexdingetje wmbquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:37 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
dat truitje staat mijn zoon dus wel prachtigEn L. van Chanty ook
![]()
ik koop ook regelmatig dingen uit de 'meisjes' collectie
Ze hebben er één, met een hondje eropquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind spijkerbroeken en overhemdjes bij mini's ook niet leuk idd Mabawa. H&M heeft wel tuinbroeken zonder poespas gehad, nu niet in de collectie?
ik eigenlijk ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben zo oppervlakkig dat ik bij een doorlekluier stiekem ook blij ben dat ik een nieuwe outfit mag kiezen
Leuk vooruitzicht nikki!
Daar ben ik nu ook achter!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
En naar het kdv krijgen ze 'oude kleren' aan, want dan komen ze toch telkens thuis met wortelvlekken enzo, dus ik doe ze dan kleertjes aan die ik tweedehands gekregen heb en die nog net doorkunnen voor een tweede ronde.
Ook een gewone hoor!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:37 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ze hebben er één, met een hondje erop
Diverse tuinbroeken zonder frutsels: hier!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:26 schreef Mabawa. het volgende:
Jeetje RazzHopelijk zit er snel verbetering in of kun je er op een gegeven moment beter tegen.
Wat betreft kleertjes, ik vind spijkerbroekjes bij de allerkleinsten echt zooo niet leuk. Tot een maand of 6/7 zachte kleertjes hier. Als ze dan eenmaal kunnen zitten enzo vind ik meer leuk. Hier de ene dag een chino met shirt of spijkerblouse, de andere dag een leuke joggingbroek met leuk shirt erboven en weer de andere dag een soepele spijkerbroek met blouse of vestje. Ohh en soms ook nog een leuke onesie-hoodie! Ik vind het wel erg jammer dat er voor jongens veel minder keus is dan voor meiden.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een tuinbroek zonder plaatjes en dingetjes.
Misschien was je vriend niet zozeer boos om het flesje vs. borst, maar omdat hij zich niet 'goed genoeg' voelde doordat jij jullie baby overnam. Althans, mijn man zou dat op die manier voelen namelijk, al zou hij het niet snel toegeven dat het daarom 'boos' was.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Tap & Razz, geen fijne nacht zo.
SQ, wat nou obesibaby, lekker spekkigzo horen baby's toch te zijn!
Gisteravond was het bij ons ook bal. Zo tussen 22-23 geven we hem nog een flesje of ik voed hem. Om 22 vroeg ik vriend alvast een flesje te maken omdat F zo wel wakker zou worden. Dat deed hij dus nieteen half uur later werd F wakker en toen werd z'n flesje dus pas klaar gemaakt. Kind volledig over z'n toeren en niet stil te krijgen. Na 15 min ben ik me er mee gaan bemoeien, vriend boos want 'als ik er niet ben zal hij toch ook een flesje moeten drinken & blablabla'
Natuurlijk is dat ook zo maar als m'n baby zo huilt en ik ben er wél dan ga ik hem dus troosten
Uiteindelijk heb ik hem gevoed en alsnog het flesje gegeven, maar als er keuze is tussen bv en kv dan is z'n voorkeur wel duidelijk...
Glad to be of service!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
SQ!!
Ik ga vanmiddag baby kijken![]()
Mijn eigen baby (en dreumes) zijn op de opvang, ik heb herfstvakantie, dus dan moet ik het babygat toch ergens mee opvullen
[..]
Sterke met de mindere nachten allemaal!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Tjonge, het was gisteren 5 maanden geleden dat mini geboren is. Wat vliegt de tijd toch![]()
Dèmindenie!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Een half jaar! Dat is de helft van één héél jaar
Jawel, echt!quote:
De dag van gisteren dat ik positief testtequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou dat dus! Hoe kan dat?? Zo ben je nog maar net zwanger ofzo, of gaat net je verlof in, en zo ben je alweer (in mijn geval) bezig met de derde week werk!)
Het was denk ook vooral frustratie. Ik ben op dat moment ook weer weggelopen en heb gewacht tot hij zelf naar beneden kwam met F omdat het niet lukte hem stil te krijgen...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Misschien was je vriend niet zozeer boos om het flesje vs. borst, maar omdat hij zich niet 'goed genoeg' voelde doordat jij jullie baby overnam. Althans, mijn man zou dat op die manier voelen namelijk, al zou hij het niet snel toegeven dat het daarom 'boos' was.
Over een week pas he! Niet té snel hoor!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:12 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Het was denk ook vooral frustratie. Ik ben op dat moment ook weer weggelopen en heb gewacht tot hij zelf naar beneden kwam met F omdat het niet lukte hem stil te krijgen...![]()
T. alweer 6 maanden!dan is de mijne dat dus over 3 weken ook
![]()
ghehehequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
SQ!!
Ik ga vanmiddag baby kijken![]()
Mijn eigen baby (en dreumes) zijn op de opvang, ik heb herfstvakantie, dus dan moet ik het babygat toch ergens mee opvullen
[..]
ja, je kan een ingezakte fontanel hebben dacht ik, dat had mijn broertje dan waarschijnlijk, want ik kan me die kloppende deuk op z'n dak nog levendig herinneren. Vandaar dat ik even bang was dat mijn baby geen fontanel had.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:29 schreef Limone het volgende:
[..]
ghehehe![]()
![]()
![]()
voor baby Razz De krampjes zitten nu ongeveer op het hoogtepunt, het wordt snel minder!
Was de fontanel 'mooi' open, SQ? Dat zeggen ze hier altijd vind ik een rare tekst.alsof ie ook lelijk open kan zijn. Naja..
huuu!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, je kan een ingezakte fontanel hebben dacht ik, dat had mijn broertje dan waarschijnlijk, want ik kan me die kloppende deuk op z'n dak nog levendig herinneren. Vandaar dat ik even bang was dat mijn baby geen fontanel had.
Oh tuurlijk! De fontanel is gewoon niet mijn meest favoriete van de baby (met het navelstompje)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is bijna helemaal goed gekomen hoor!
Ja, foei! Ik had er zelfs een visual bij!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bij Tom zie je dat ook kloppen idd. Ik kan daar nooit lang naar kijken
Limone, foei! Niet het gat van mijn baby.
Ik zit mobiel atm, dus mijn smiley assortiment is beperkt, waarvoor excuses
of jouw babygatquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bij Tom zie je dat ook kloppen idd. Ik kan daar nooit lang naar kijken
Limone, foei! Niet het gat van mijn baby.
Ik zit mobiel atm, dus mijn smiley assortiment is beperkt, waarvoor excuses
nee, dat kan ik alleen maar beamenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh tuurlijk! De fontanel is gewoon niet mijn meest favoriete van de baby (met het navelstompje)
Mijn baby's worden blijkbaar kaal na een tijdje. Hallo kloppende fontanel! Meh.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maxi had dat ook inderdaad, dat je het zo goed zag kloppenMini's fontanel is kleiner en minder zichtbaar want in tegenstelling tot maxi heeft ze daar wat meer haar
oh ja, die van jou nemen allemaal de artiestenuitgang!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die zit mooi dichtgeritst in mijn geval
De achteruitgang?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, die van jou nemen allemaal de artiestenuitgang!
Tot snelquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:51 schreef kwakz0r het volgende:
/kruipt met haar 39+6 terug naar z&g en hoopt hier snel mee te mogen doen...
waar het hart vol van isquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De achteruitgang?Sorry hoor, maar die mag alleen mijn man nemen.
dat zal de hoek wel zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
SQ wat n lekker spekkie![]()
vertekend de foto nou zo of leeft ze op grote voet?
ja show eens een foto van jouw ventje in die truiquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:37 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
dat truitje staat mijn zoon dus wel prachtigEn L. van Chanty ook
![]()
ik koop ook regelmatig dingen uit de 'meisjes' collectie
Gelukkig niet de enige die lui is dusquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:25 schreef Kursor het volgende:
En dan noem jij je zoon lui! Rollen, wa's da?
En de mijne is al een maand ouderquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
Gelukkig niet de enige die lui is dusBaby van een paar dagen jonger uit de pufclub rolde al begin september
Ach ja, heeft hij van mij… als ik ergens het nut niet van inzie doe ik het ook niet
Laat dat het Consternatiebureau maar niet horenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
De mijne heeft nooit van buik naar rug gerold. Of ja, 1 X gedaan per ongeluk en daarna nooit meer
Edit: mijn grote baby dan he
Ach, ze is 2 jaar en 3 maanden en kan het nu welquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laat dat het Consternatiebureau maar niet horenIk kreeg vorige week dus al de vraag of hij al rolt of op z'n minst aanstalten daartoe maakt...
Weet je dat heeeel zeker?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ach, ze is 2 jaar en 3 maanden en kan het nu wel
Herkenbaarquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
Gelukkig niet de enige die lui is dusBaby van een paar dagen jonger uit de pufclub rolde al begin september
Ach ja, heeft hij van mij… als ik ergens het nut niet van inzie doe ik het ook niet
Trollen en flippo'squote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Bouwjaar '85 hier. Generatie Flippo en Spice Girls en trolletjes en My Little Pony. Maar ik droogde ook bloemetjes hoor! Tussen de boeken van de Kameleon
. En we hadden ook nog een fijne donker-eiken inrichting met een pastelkleurige bank en inderdaad zo'n fijne met tegels ingelegde tafel. Onverwoestbaar.
SQ je kintwat een mooi meisje!
Chanty wat goed van je mannetje! Is 'ie al vier maandenhij is toch net pas geboren!
Loj sterkte vandaagik vind het al zwaar met één kind, respect voor iedereen die er ook nog een peuter of dreumes bij heeft
![]()
En fijn dat iedereen hier post dat het ooit beter wordt. Ik weet het rationeel ook wel, maar het hier te lezen is toch ook fijn. MerciIk merk ook dat ik het boek 'Oei ik Groei' (hoewel het soms vreselijk kinderlijk is geschreven) fijn vind. Er staat veel herkenbaars in, en het is fijn te weten rond welke tijd het moeilijke er een beetje bij hoort.
Vandaag heeft A. een bijmammazijn-dag. Oma is er, maar daar gaat ze bij huilen. Bij pappa ook. In haar bedje ook. In de box ook. Dus: draagdoek. Binnen 5 minuten onder zeil. Ach ja, het is knusen ik heb m'n handen vrij, dus prima!
Het leven is natuurlijk ook 1 grote sprong!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Trollen en flippo'shier bouwjaar 84 maar ook bekend met droogbloemen hoor.
Ik zat gisteren weer in oei ik groei te lezen maar concludeerde dat je kind eigenlijk continu in een sprong zit. Want de sprong is rond 19 wk (18-20) maar je baby voelt het al eerder aankomen namelijk rond 15 wk (14-17) en dan wordt hij hangerig. En hij was net klaar met de 12-weken sprong
Nee, helaas werkt dat niet echt. Een uitgerust kind slaapt beter en makkelijker dan een overprikkeld kind. Hier trouwens ook een plakdag, ze wil nergens anders slapen dan bij mij. En wakker is de mijne sowieso niet zo vaakquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou met draagdoek is slapen wat onhandig, maar ik ben in de bank genesteld met de doek om en m'n moeder brengt thee en koekjes. Dat is ook uitrusten. Hopelijk is A. na de volgende voeding wel wat rustiger door een ochtend in de doek en dan ga ik dan even slapen.
Ik bedacht me - gisteren overdag heeft ze echt heel veel geslapen. Zou ze al haar slaap toen opgemaakt hebbenHeeft het zin om haar overdag wat wakkerder te houden? (Idee van oma)
Nee, zoals Soesa ook zegt: een kind slaapt als het slaap nodig heeft, en de ene dag ook meer dan de andere dag. Dus wakker houden, is dan voor haar niet goed. Het enige wat je kunt doen, is het verschil dag/nacht kenbaar maken, door overdag kamertje licht te houden en 's avonds en 's nachts het juist donker te houden. Maar als ze zo heel klein zijn, is een echt ritme wat dat betreft nog moeilijk. Dat komt vanzelf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik bedacht me - gisteren overdag heeft ze echt heel veel geslapen. Zou ze al haar slaap toen opgemaakt hebbenHeeft het zin om haar overdag wat wakkerder te houden? (Idee van oma)
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:15 schreef Skittles het volgende:
Stelletje oudjes hiero![]()
Noh SQ wat een lekkere spekkie heb je toch!
Een rollende L van Chanty
pcm krijgt ze niet tenzij noodzakelijk en AD heb ik mij rot genoeg over gevoeld, en ik weet dat het heel weinig voorkomt maar ze kan het niet aangeven als ze pijn heeft.... behalve krijsen maar dan staat er niet op dr koppie wat er is...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:03 schreef bitterend het volgende:
Heb je de bijwerking van de AD of PCM weleens gekeken?
Dank jequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Sterkte met de hoofdpijn Hilmo, en fijn dat het wat rustiger wordt met voedingen!
GM - Jouw kind, jouw beslissing! Jij bent de enige die het probleem kan afwegen tegen de kans op bijwerkingen.
En Burdie, hier gold vanmiddag ook de Fok!wet. Na de voeding van 14:45 heeft mijn moeder me naar bed gestuurd. A. was weer aan het huilen, zat te vechten tegen de slaap. Toen is mijn moeder met A. in de wandelwagen rondjes gaan rijden door de kamer en dat werkte! En A. is net pas wakker geworden en nu heerlijk rustig aan het drinken
![]()
Oma rules!
Nee, ze hadden het ook al een keer tegen mijn man gezegd, maar die overdracht van informatie is even niet goed gegaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Limone whut, daar heb ik nog nooit van gehoord. Al wil dat niet zeggen dat het niet kan natuurlijk, maargoed.
En verder, als ze zich daar dan echt zorgen over maken, dan wachten ze tot het 10 minuten gesprek om dat te vertellen?Is dat niet wat maf?
Aaah lekker!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:02 schreef Burdie het volgende:
Limone, hoeveel eet ze dan.
Kuiken eet ook veel, hij heeft vanavond twee borden nasi op![]()
.
Even uit interesse: hoe precies heeft ze het gezegd? Ze denkt serieus dat met deze hoeveelheden haar maag wordt opgerekt? Of was dat na een kdv-dagje waarop M. dit schema plus twee kleuters op at ofzo?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:10 schreef Limone het volgende:
Dit is haar schema van vandaag:
07:00u: BV
08:00u: bakje havermoutpap met een derde banaan
11:30u groentehap. Vandaag was dat tuinboontjes met een halve avocado en munt
13:30u: 1 boterham met het restje groentehap
16:00u: manderijn
18:00u: stukjes spinaziepannenkoek
19:00u: BV en later ook nog een flesje kv (120ml), want ze leek nog honger te hebben..
Tussendoor krijgt ze ook nog BV, maar dat zijn meer slokjes dan nog hele maaltijden. En ze krijgt na het avondeten ook nog yoghurt normaal, maar dat schoot er vanavond even bij in.
Mannen hè.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:11 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, ze hadden het ook al een keer tegen mijn man gezegd, maar die overdracht van informatie is even niet goed gegaan.
mijn hele baby-album is bruin. Zelfs de kleding van mijn oudersquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:01 schreef Dyre het volgende:
1983 meldt
In mijn babykamer was alles vroeger bruin, bruin, bruin. Maar ik had wel superfout kattenbehangook bruin
We zijn net een uur bezig geweest om L op bed te leggen, maar ze wilde maar niet gaan slapen. Speentje erin, 3 minuten stil, speentje eruit, huilen, speentje erin, eruit, het wilde allemaal niet. Dus ik heb haar even op schoot genomen, binnen 3 minuten dikke poepluier! Ha, dat lucht op, eens kijken of ze nu wel rustig gaat slapen. Ja, poepen in bed doe je natuurlijk niet
Opgerekte maag? Bij baby's?
Hier ook nog nooit van gehoord...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Even uit interesse: hoe precies heeft ze het gezegd? Ze denkt serieus dat met deze hoeveelheden haar maag wordt opgerekt? Of was dat na een kdv-dagje waarop M. dit schema plus twee kleuters op at ofzo?
Dit is overigens wel heel herkenbaar. 'Oh, ging het daar ook over? Toen schakelde ik uit.'quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:35 schreef Limone het volgende:
[..]
mijn man vond het onzin, dus heeft dit onderdeel van het gesprek niet opgeslagen
oh nou inderdaad. Dat kind van jullie is echt een mister Creosote dan, daarmee vergeleken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:36 schreef Limone het volgende:
Normaal vonden ze 1 boterham zonder korstjes.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:38 schreef L-E het volgende:
Limone, ik zou zulke opmerkingen mee nemen, er even goed over nadenken, her en der advies inwinnen, en vervolgens besluiten dat het dikke onzin is en mijn dochter een stuk chocoladetaart geven. Just like that!
'76quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:31 schreef Franny_G het volgende:
Oh, en deze opoe is dus van bouwjaar 1975..
Ditte!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:38 schreef L-E het volgende:
Limone, ik zou zulke opmerkingen mee nemen, er even goed over nadenken, her en der advies inwinnen, en vervolgens besluiten dat het dikke onzin is en mijn dochter een stuk chocoladetaart geven. Just like that!
Noem je me nu oud?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
toch nog iemand gevonden die ouder is![]()
![]()
Tevens truste
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:46 schreef Dyre het volgende:
Ik zou ook alleen maar supertrots zijn dan, als mijn meisje 2 boterhammen op zou eten. maar ik zit nog in de flesvoeding, dus heb er nog geen verstand van
Zolang ze er op het cb nog geen opmerking over maken zou ik het denk ik ook gewoon even lekker aankijken. Zij zijn meestal de eersten met commentaar, dus als het cb het prima vindt![]()
![]()
Kijk, als ze nou 3 repen Milka wegwerkt op een dag is het een ander verhaal, maar haar boterhammetjes op, hartstikke goed toch! Genoeg ouders die de boterhammen met een hoop bloed, zweet en tranen in die mondjes moeten duwen
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:38 schreef L-E het volgende:
Gadver hé.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:54 schreef Mabawa. het volgende:
[..]![]()
Wat een gezeur Limoen. Kijk prop je haar vol met smurfenijs, yogi, honing en winegums True story
Dan vind ik het een ander verhaal. Maar dit is gewoon een gezonde eetlust en misschien meer dan gemiddeld. So be it.
'87 hier!
Dat heeft paps vast wel onthouden van het gesprek!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:00 schreef Limone het volgende:
[..]
Gadver hé.![]()
Wel lief: als ze klaar is met slapen op het KDV, roept ze om papa.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:26 schreef kwakz0r het volgende:
Wat zijn jullie allemaal jong! Ik heb veel vrienden van '85 - '88 incl.maar die zijn allemaal nog helemaaaal niet aan kinderen toe.
Ik ben met bouwjaar '83 (5 januari dus ik ben bijna van '82) echt een van de eersten in de diverse vriendengroepen.
(Ja hoi ik post vast af en toe mee om te wennen, morgen UD)
In de vriendengroep ben ik ('85) ook de eerste. Op de zwangerschapsyoga was ik dat ook. En bij alle voorlichtingen e.d. die ik heb bijgewoond tijdens de zwangerschap ook. Ik begon me bijna een tienermoeder te voelen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:26 schreef kwakz0r het volgende:
Wat zijn jullie allemaal jong! Ik heb veel vrienden van '85 - '88 incl.maar die zijn allemaal nog helemaaaal niet aan kinderen toe.
Tot gauw!quote:(Ja hoi ik post vast af en toe mee om te wennen, morgen UD)
Ja, haha!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:11 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dat heeft paps vast wel onthouden van het gesprek!.
Wel zielig trouwens, dat jouw kind aan de groentenprutdingen moet, terwijl andere kindjes gewoon lekker smurfenijs krijgen. En die arme mup van jou weet niet beter en vindt het nog lekker ook..
.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:44 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, haha!
En super zielig!Moet ze later in een praatgroepje omdat haar moeder een groentenfeeder was.
Tot snel, Kwak!
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:44 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, haha!
En super zielig!Moet ze later in een praatgroepje omdat haar moeder een groentenfeeder was.
Tot snel, Kwak!
Grappig, ik ben juist een van de laatsten (vriendinnen zijn allemaal 29-30 jaar maar hebben/ verwachten al een tweede/ derde kindquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:38 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
In de vriendengroep ben ik ('85) ook de eerste. Op de zwangerschapsyoga was ik dat ook. En bij alle voorlichtingen e.d. die ik heb bijgewoond tijdens de zwangerschap ook. Ik begon me bijna een tienermoeder te voelen.
[..]
Tot gauw!
Haai!quote:
nou ja zegquote:Op woensdag 22 oktober 2014 04:10 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Haai!
Dacht dat mn kind me nodig had maar haar duim gaat voor.
Ik sta op de 2e plek gewoon. D'r moekie! Nu al.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 04:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik werd niet wakker van hongersignalen van A. maar van een enorm harde natte wind die ze liet![]()
En daarna kwam er zo'n tevreden zucht van opluchting uit de wieg
Genietse!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 06:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Echt respect voor jullie nachtploegdames.
Mijn mini's slapen nog. T heeft tegenwoordig wel elke nacht rond 4 uur een soort klaagmoment. Hij slaapt dan wel, maar jammert ook.Misschien weer tandjesleed, al lijkt het er niet op dat er snel een vijfde tandje aankomt.
L is wakker dus we liggen even lekker samen te soezen in bed.
Fijn hè die herkenning. Daarom vind ik het ook zo fijn om hier mee te lezen en te posten. Het is elke keer weer een en al herkenning en je realiseert je telkens weer even dat elke moeilijke fase weer over gaat (over het algemeen dan).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 07:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Genietse!
Weet je wat ik zo leuk vind, als jij iets post over T of S, lijkt het net alsof ik verhalen over mijn E lees.. Ze doen zoveel dingen hetzelfdealleen blijft mijn E. achter met de tandjes, die spot ik nog niet..
Nou schelen ze maar een paar weekjes met elkaar, dus is dat te verklaren?
Och, de redenen kunnen heel divers zijn. Ik was 31 toen nummer 1 kwam, maar heb bijvoorbeeld pas op m'n bijna-25ste mijn man leren kennen. Los daarvan, en dat had niks met vrijheid te maken, ik heb tot die tijd geroepen dat ik geen kinderen wildequote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was ook de eerste in de vriendengroep met een kleintje. Ik was nog net 24 toen ik de eerste kreeg en 28 bij nummer 2 en 3. Ik vind het perfecte leeftijden, maar ik snap ook dat mensen langer willen wachten om meer van hun vrijheid te genieten.
Oh ja, dat is ook echt niet leuk zoiets. En je kunt idd heel weinig. Hopen dat ze vanzelf meer in haar moederrol groeit, dat ze het vanzelf steeds fantastischer gaat vinden. Wij hebben dat ook in onze vriendengroep meegemaakt; heel sneu.quote:
Wij hebben het 'geluk' dat L in het zkh gewend is geraakt aan wakker in z'n bedje leggen; hij laat zich meestal best goed in de box of zijn wiegje leggen en slaapt zelf in. Soms met speen (die hij natuurlijk vaak nog niet zelf beethoudtquote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoe en waar slapen de andere mini's overdag?
En ook dat dus. Je kunt ook gewoon de man waarmee je kinderen wilt pas op de 35e tegen het lijf lopen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
*post over klaar zijn voor kinderen*
Veilig verwarmen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 04:26 schreef Amsel het volgende:
Klaar met voeden, maar lig nu in bed te googelen hoe koud de babykamer mag zijn en hoe je evt veilig kunt verwarmen. Ik vind het er nu al ijskoud, hoe moet dat dan in de winter? En daar kan ik natuurlijk niet overdag over piekeren, dat moet 's nachts.
Zeg, nie lulle maar baren! UD kindjes zijn haske leuk. Ik heb bewijs. Hup!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:15 schreef kwakz0r het volgende:
Lang verhaal, maar ik had de tijd op de wc
*perst een beetje*quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Zeg, nie lulle maar baren! UD kindjes zijn haske leuk. Ik heb bewijs. Hup!
Box of bed (en een hele enkele keer kinderwagen/draagzak)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier nagenoeg dezelfde tijden Razz. Ach, ik vind het op zich ook weer niet zo heel erg hoor, het hoort er bij. Gaat vanzelf beter!
Oh, en ik merk dat ik wat gespannen om begin te gaan met de slaapjes overdag. Ivm peuter vind ik het heel belangrijk dat S 'op zichzelf' kan slapen. Maar dit lukt niet echt de laatste dagen. Hoe en waar slapen de andere mini's overdag?
Dat kan jij! En onthoud, je hebt geen haast, je hebt de hele dag.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, daar gaat m'n plan om vanmiddag voor het eerst alleen weg te gaan en man een fles afgekolfde BV te laten geven. Hij zit met een bacteriele huidinfectie en mag van de dokter A. niet aanraken.![]()
Nou, dan ga ik als het droog is zelf wel met haar op pad. Dat kunnen wij!
Nouwiequote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
*perst een beetje*hij doet t niet...
Jeetje dat is best lang.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Hij maag haar pas weer aanraken als de steenpuist open is gegaan en weer genezen en hij de antibioticakuur heeft afgemaakt. Die duurt nog 6 dagen. Ik vraag me af hoe alleenstaande ouders met steenpuisten dat moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |