abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2014 @ 04:18:55 #1
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145722980
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_145722993
Het gaat goed thuis! L meldt zich netjes voor zijn voedingen, is gister van 8 naar 7 voedingen gegaan (4 heel goed aan de borst, 3 flessen moedermelk), is weer op geboortegewicht, slaapt overdag in de box of een tijdje bij ons, 's nachts in zijn wiegje naast ons bed. Wij zijn moe, maar een goed team :) Meest van de tijd voel ik me goed, soms totaal overvallen door de totale ommekeer en vreselijk emotioneel ik-kan-dit-niet. Zoals het hoort geloof ik he? ;) Trusten maar weer!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145723017
:W

fijn dat het zo goed gaat JM
S. 2014
J. 2016
pi_145723143
Ik heb een paar vragen.
Op welke leeftijd gaan ze kruipen en koekjes eten?
pi_145723216
Top JM! En dat emotionele is heel logisch hoor!

SQ, experiment fles geven is mislukt?

Fijn dat t beter weer gaat Soesa!

En Burdie, lig je nog te slapen? ;)

Hier is experiment "geen luier verschonen 's nachts" mislukt ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 06:49:24 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_145723306
Hoort er denk ik inderdaad een beetje bij Mariska ;)

Loj, fles geven ging op zich prima, maar mevrouwtje wil kennelijk MOAR en dat kon papa niet geven _O-
had je een feestluier? :Y)
disclaimer
pi_145723505
Ik geniet 's morgens in stilte na van de avonturen van de nachtploeg. O+ Hier gaan de nachtvoedingen in het donker, zonder mobiel, op bed terwijl we proberen papa en grote zus te laten slapen.
pi_145723530
Leuk om de perikelen te lezen van de verse baby's en hun mama's! Het grappige is dat ik me daardoor ineens realiseer dat ik bepaalde dingen van die eerste maanden echt al weer een beetje vergeten ben (de vermoeidheid bijvoorbeeld, en de nachten) en ook dat I al zo groot is!

Ik heb I om 6.00 gevoed en nu slaapt zij nog lekker even door, maar ik ben klaarwakker omdat ik aan het bedenken ben wat ik allemaal ga doen nu ik herfstvakantie heb. :') .

Ik zag lieve foto's voorbij komen en het feestje van GotC en JM die emotioneel is maar wel goed gaat. En luiers, en SQ die vroeg ging slapen ;) (ik zag zojuist de foto van M in het fototopic, wat is ze schattig!!) *O* . O+ .

Ik was gistermiddag op stap met een paar vriendinnen en dat was tof, en thuiskomen is dan ook zo tof, met een blije vader en een blij kind. O+ . Dat is precies waar ik van droomde - nog helemaal niet zo lang geleden - als ik na dit soort uitjes naar huis fietste en dan alleen mijn kat aantrof (die wel heel lief is trouwens) :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145723713
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 07:35 schreef Kursor het volgende:
Ik geniet 's morgens in stilte na van de avonturen van de nachtploeg. O+ Hier gaan de nachtvoedingen in het donker, zonder mobiel, op bed terwijl we proberen papa en grote zus te laten slapen.
Hier ook, alleen dan zonder grote zus :)

En ik had te vroeg gejuicht... Na 3 nachten doorgeslapen te hebben kwam ze vannacht weer om 2 uur. En om half zeven. En nu ligt ze ontzettend hyper te doen in de box :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:23:49 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145723914
Ik voed zittend en in die houding is een beetje doezelen voor mij niet echt mogelijk eigenlijk. Daarnaast heb ik ook even een lichtje nodig, voor het eerste aanhappen. En mijn man doet de luiers nog zodat ik even de heftigste melkstroom weg kan kolven. Zodra ze hangt gaat het licht uit, valt mijn man alweer in slaap en ga ik even fokken :). Grote zus wordt tot nu toe nergens wakker van gelukkig!

De nacht ging wonderlijk goed. Ze heeft gedronken om 20:00, 00:30 en 04:00 en daarna werd ze om 07:00 wakker van ons. Ben benieuwd wat de dag brengt :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:36:11 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145724018
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2014 05:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb een paar vragen.
Op welke leeftijd gaan ze kruipen en koekjes eten?
Kruipen (tijgeren) was hier vanaf zeven maanden. Koekjes vanaf een maand of 8, maar dat ligt een beetje aan het soort koekje en aan de ouders.
KuikenGuppy
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:37:00 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145724029
Loj, hij wordt net wakker *O*
KuikenGuppy
pi_145724519
Wat een boel actie weer vannacht! Hier was het 5u en net weer wakker.

Ben trouwens beetje onzeker }:|
Gisteren hadden we het mannetje even gewogen met mij op de personenweegschaal en toen kwam er uit dat hij in ruim 2 weken maar 100g gegroeid zou zijn.
Niet goed voor mijn gevoel, geef ik dan wel genoeg voeding of is mijn melk niet toereikend genoeg voor hem.
Maar als ik echt naar het jochie kijk: vrolijk en zeer actief bewegen, komt netjes a 4 uur overdag met 5 actieve voedingen en dan rond 22/23 gaat er nog een droomvoeding in. Hij is niet hongerig, drinkt 180ml flessen op KDV en papadag.
Eigenlijk alles wat ik wil gaat goed.
En dan toch onzeker ;(
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:15:48 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_145724547
Och blue, niet doen hoor! Sowieso is dat geen betrouwbare manier van meten en kindjes komen nou eenmaal niet elke week evenredig veel aan! Je doet het hartstikke goed en je zoon ook! :*
disclaimer
pi_145726393
Nee is zeker geen betrouwbare weegmanier! En je merkt aan het gedrag etc van je kind hoe hij zich voelt, en zo te horen gaat het prima! Niet te druk om maken :*
Tralalalaaa
pi_145726672
Nachtbrakers die kinderen van jullie O+
Hier ook de nachtvoedingen met zo weinig mogelijk beeldschermpjes, candy crushes etc :').
Al zat ik de eerste maand ook altijd alles bij te lezen in de nacht!

Blue! Je doet het super en die kleine man ook! Probeer dat wegen maar even achterwegen te laten. Ga anders deze week even langs het weeguurtje als je het echt even wilt weten:). Maar net wat de bovenstaande dames zeggen, gewicht is niet direct het belangrijkste! Zolang hij zich goed voelt gaat het super! Je geeft zelf al aan dat hij erg actief is, goed drinkt!
Jouw melk heeft hem gebracht naar nu O+ en dat gaat super goed! Niet onzeker zijn :*

JM de eerste weken wordt je ook onwijs geleefd en dan is het bij jullie ook even anders gelopen als gedacht! Heel normaal, geef er aan toe, vecht er vooral niet tegen! Even huilen, een warme douche en een stukje taart of chocola en daarna een knuffel sessie met je mini O+! Lekker doen!

Franny! Fijn dat soort uitjes, en dan helemaal zo leuk thuiskomen :D!
♥ J & S
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:17:20 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145727194
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 04:23 schreef JufMariska het volgende:
Het gaat goed thuis! L meldt zich netjes voor zijn voedingen, is gister van 8 naar 7 voedingen gegaan (4 heel goed aan de borst, 3 flessen moedermelk), is weer op geboortegewicht, slaapt overdag in de box of een tijdje bij ons, 's nachts in zijn wiegje naast ons bed. Wij zijn moe, maar een goed team :) Meest van de tijd voel ik me goed, soms totaal overvallen door de totale ommekeer en vreselijk emotioneel ik-kan-dit-niet. Zoals het hoort geloof ik he? ;) Trusten maar weer!
Klinkt helemaal zoals het hoort ja ;)
Fijn dat hij het zo goed doet! Hoe lang is je kraam er nog?

@SQ ik wik geen partypooper zijn, maar ik zou met de volgende keer kolven/nachtvoeding uitbesteden nog een paar weken wachten tot de bv echt goed is opgebouwd. :@

@Blue, de htk weegschaal is echt niet betrouwbaar genoeg. Kuiken zou daarmee nu bijvoorbeeld 12 kilo wegen :+ :'). Zo te horen gaat het hartstikke goed met F en hoef je je niet druk te maken.

Nog even een vraag, wat voor licht hebben jullie op de babykamer? Helemaal donker vinkd ik te donker, maar het lampje wat we nu hebben vind ik te licht... Kuiken ligt soms 's nachts in bed te spelen en ik heb het idee dat hij door het licht denkt dat het ochtend is.
KuikenGuppy
pi_145727257
Dot - Hier staat er een ijsbeerlamp met een led-lichtje erin. Zorgt op de laagste stand voor een heel zacht lichtje waar ik precies een luier bij kan verschonen en bij kan voeden. Superfijn ding!
pi_145727376
Waarom is helemaal donker te donker?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145727453
Ik ga even bijlezen..

Foto's O+ O+ Wat een toffe kinderen bakken wij! Blije M. van M. en het mooie kind van Sunshine en toffe appeletende F. van F. met gave mobile (Ik zie een alliterend patroon hier trouwens :+ )

Skittles heeft gepoept *O* (Dat is een hurrah waard toch!)

JM - wat heerlijk dat je mannetje het zo goed doet!

SQ - Fijn dat blei flesjes kan geven! Als mijn lief dat doet moet ik alsnog afkolven want ontploffende tiet, dus veel extra slaap levert het niet op. Maar wel een fijn papa-dochter moment O+ . A heeft na een flesje van papa ook nog een enorme zuigbehoefte, dan helpt de pink heel goed. We dachten eerst dat ze toen nog wilde drinken, maar wat ze dan nog bij mij of uit een nieuwe fles drinkt komt er met dezelfde vaart weer uit. Blijkbaar zuigt het op een tepel toch bevredigender dan uit een fles.

Franny wat heerlijk thuiskomen zo O+ Daar kan ik me ook wel echt op verheugen straks.

Goede nacht was dat Soesa, fijn!

Blue: +1 op wat hierboven wordt gezegd. Hoe je kereltje het doet is veel belangrijker dan gewicht! En onze supersonische nieuwe ouder-en-kind weegschaal varieert ook van dag tot dag }:| dus dat zegt helemaal niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 14:02:21 ]
pi_145727594
Wij hadden gisteren een hele.. vreemde dag :')

Voor het eerst op bezoek bij m'n ouders. Maar voordat we weggingen had A. een paar keer ontploffende poep-en plasluiers. Oftewel, we moeten naar een maatje groter. Niet in huis, maar nog wel een gratis doos maat 2 van de Plus. Dus die omgedaan en op pad. Bij m'n ouders, heul gezellig, maar A. bleef maar huilen... en huilen... en huilen.. en huilen. Geen idee wat er was, maar erg ontspannen was het allemaal niet dus we zijn vroeg weer terug gegaan. Bij thuiskomst bleek wat er was: ze kan blijbaar niet tegen de luiers van de Plus, waar de luier zat was haar huid donkerroze ;( ;( ! Heb haar maar lekker even met blote billen in haar warme kamertje laten liggen, toen de huid met Sudocreme ingesmeerd en er toch maar een Pampers maat 1 weer omgedaan.

Ze sliep ineens van 23-4 :o Blijkbaar is veel huilen erg vermoeiend :@ .

Pluspuntje: Dat slapen deed ze.. jawel.. in haar eigen ledikantje! Alweer! Ik slaap ook stukken beter met kind in kamer ernaast, dus dit houden we erin. En bij gehuil word ik echt wel wakker blijkt, dus die wieg gaat eruit. Nachtrust O+ . Daarna heeft ze nog van 5-7 geslapen, weer in eigen bedje. Heerlijk!

En nu ligt ze al sinds we thuis zijn van de supermarkt (waar ik zes pakken maat 2 heb ingeslagen :') ) te slapen, alleen wéér in de maxicosi -O- . Dus ik laat haar ondanks alle maxi-cosi bezwaren toch maar liggen, slapende baby wakker maken is hier namelijk hét recept voor een totaal in-de-war dagritme.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 11:32:16 ]
pi_145727988
Tja, dat gebeurt soms, dat ze in de MC slapen. Slaapt ze dan uren achter elkaar erin? Nee toch?

En wat zielig van die luiers! Dat dat zo'n reactie kan geven he.
Wel goed dat ze steeds beter lijkt te gaan slapen :) En ik weet de eerste nacht nog wel bij beide dames dat ze in hun ledikantje in eigen kamer sliepen. Wat een verademing. Klinkt ontaard misschien, maar ik werd echt wakker van elk kreuntje en durfde me amper om te draaien of wat dan ook, bang dat ik haar wakker maakte. En zij sliep ook echt veel beter. Dus voor beide beter.

Mini had vanmorgen ook een plofluier gehad waardoor het poep op haar rug zat :')
Dus kon lekker even verschonen. Ik vond het op zich niet erg want eruit moest ik toch en zo had ik heerlijk een momentje met haar voordat de werkdag weer begon :)
Lekker met een zwitsal-washandje gewassen (ruikt zo lekker) en ze was weer fris en fruitig.
Maxi werd daarna ook wakker en vroeg meteen of ik haar vanmiddag weer kwam ophalen. Ze moet nog erg wennen aan het feit dat ik weer werk. En daarna kreeg ik een dikke kus en zei ze, 'ik hou van jou mama!'

Oh wat hou ik toch van mn meiden O+
Tralalalaaa
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:51:22 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145728258
Fijn nachtje zo Razz! En wat rot van die luiers ;(. Wij zijn inmiddels ook over naar maat 2, mocht ook wel met die spekbuik hier O+. Goed dat ze al zo in haar ledikant kan slapen! Daar ben ik nog niet aan toe ;)! En ik word in de nacht al wakker als ze haar eerste hongersignalen af begint te geven, dat wil ik ook nog zo houden. Probeer huilen 's nachts namelijk te voorkomen ivm Grote Zus. Verder slaap ik prima met haar in de wieg naast me, al slaap ik dieper als ik op de helft van mijn man slaap heb ik ontdekt :').

TAP O+, wat klinkt dat fijn!

Mariska, dat klinkt goed :).

Hier gaan flesjes ook goed maar idd daarna nog wel zuigbehoefte/toch nog wat extra verse melk behoefte. Maar de flesjes worden echt nog als oefenmoment ingezet eigenlijk, gewoon een beetje (50 ml ofzo) om de flestechniek te leren. Daarna weer bij mij. Hoef ik ook niet te kolven :P. Daarover gesproken, gister kreeg ik echt helemaal niks gekolfd, niet na de ochtendvoeding en niet in de nacht. Zo maf :?. Vanochtend ging het wel weer gewoon goed, weer even bijna 100 ml in de koelkast kunnen zetten ):O

Franny, heerlijk is dat he! Dat vind ik het leuke aan weer gaan werken, het thuiskomen O+ ik heb trouwens alweer best zin om te gaan werken :@, Suus is nog geen 5 weken oud...

Edit: de uitdagingen van een moeder van 2 zijn toch wel heel anders dan toen ik nog moeder van 1 was. Nu is de grootste uitdaging (als ik alleen met ze ben) m'n peuter naar bed brengen :D :'). Met wakkere baby lukt niet, die vermaakt zichzelf 5 minuten alleen en gaat dan hartverscheurend 'roepen' om mama. Zorgen dat de baby slaapt dus. Dat is vandaag voor het eerst gelukt :+. Alleen, mijn kleintje is een buikslaper. Overdag mag dat van mij want dan ben ik er bij. Maar, dan kan ik dus niet in alle rust naar boven :'). Nu heb ik de babyfooncamera maar in de kinderwagenbak gezet, scherm mee naar boven en zo de peuter weggebracht. Uiteraard (doet ze nooooit) besluit de baby dan met haar gezicht naar beneden te gaan slapen, kon ik halverwege het ritueel weer rennen naar beneden. Peuter huilen omdat we nog niet klaar waren. Zucht.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-10-2014 12:24:21 ]
pi_145730567
Soesa ik moest stiekem wel lachen om je peuter naar bed breng verhaal. :D
Heel herkenbaar dat het allemaal net iets lastiger gaat met 2 (of 3) kindjes. Helaas moet ik hier soms wel een baby even laten huilen, want ik heb maar twee handen en als ik bet S bezig ben kan ik niets met T doen en andersom. Dat is een van de nadelen van een tweeling. Ohja en een ander nadeel is schuldgevoel richting oudste. -O-
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:07:43 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145730668
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Soesa ik moest stiekem wel lachen om je peuter naar bed breng verhaal. :D
Heel herkenbaar dat het allemaal net iets lastiger gaat met 2 (of 3) kindjes. Helaas moet ik hier soms wel een baby even laten huilen, want ik heb maar twee handen en als ik bet S bezig ben kan ik niets met T doen en andersom. Dat is een van de nadelen van een tweeling. Ohja en een ander nadeel is schuldgevoel richting oudste. -O-
Ja, logisch :Y. S moet ik ook vaker even laten huilen omdat ik met E bezig ben. Dan voel ik me ook wel rot maar ik kan dan gewoon niet anders. En schuldgevoel richting peuter, check. Al moet ik zeggen dat dat wel beter gaat. E is er verder allemaal heel relaxed onder en dat scheelt :)
pi_145731803
Jullie hebben gelijk hoor dat het allemaal goed lijkt te gaan en die weegschaal is natuurlijk geen goeie weging.
Maar voor het eerst dat ik echt twijfel of het wel goed gaat. Zal ook mede komen door het vele werken en hem minder zien. Soort gevoel van ik doe mijn kindje tekort.
Terwijl ik ook wel weet dat dat niet is want hij krijgt bv, aandacht en alles wat hij nodig heeft op KDV of bij papa.
Maar toch...
(Denk altijd maar dat ik onmisbaar ben, iets dat ik al op het werk heb maar dus ook in het mamaschap :') )
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:17:48 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_145733007
Burdie, het is allemaal nog nieuw en uitproberen he ;) dus inderdaad, een flesje als vervanging van een borst werkt nog niet, weten we dat ook weer :P

Razz, wat zielig van die luier ;(

Mijn baby is erg onrustig. Vaak en veel vreten, driekwart uitspugen en niet willen slapen. Is dat de beruchte regeldag? :D
disclaimer
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:51:40 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145734319
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:

Mijn baby is erg onrustig. Vaak en veel vreten, driekwart uitspugen en niet willen slapen. Is dat de beruchte regeldag? :D
Die van jou maakt gewoon nu al het 6/7wekensprongetje :7

BlueEyes het klinkt echt alsof het wel goed zit hoor!

De rest moet ik nog teruglezen :')
pi_145735981
Blue :*

Razz wat sneu!

Vannacht heeft Lou voor 't eerst 3,5 uur achter elkaar geslapen O+ Ik werd er zelf helemaal onrustig van.. zelf continu wakker worden, luisteren naar alle geluidjes die ze maakt en bang zijn dat vriend er ook wakker van wordt (maar die slaapt prinsheerlijk overal doorheen)

Oh en ze is al over haar geboortegewicht heen *O*
pi_145738846
Razz, heel sneu zeg! Hopelijk trekt t snel weg. Wij hebben een keer gehad dat I in de auto in de mc een tijdje moest huilen. We waren bijna thuis en dachten dat ze wel honger zou hebben. Dus even tanden op elkaar en snel doorrijden. Zag ik pas toen we aankwamen dat haar mutsje over haar ogen was gezakt en dat ze daarom huilde. Toen voelde ik me zo stom. Het heeft verder geen verband met jouw verhaal, maar moest er even aan denken. :P .

Leuk dat je vroeg naar het kamertje van I. Ben er juist weer beetje mee bezig. Ik laat binnenkort wel foto's zien in betreffend topic!

Blue, herkenbaar! Gelukkig snap je waar je onzekerheid vandaan komt en dat t dus niet echt nodig is je zorgen te maken. :* .

Ik had daarnet zo'n leuk uitje met I. Ze vindt het nu ook echt leuk in de wagen. In het begin was het wennen, omdat ze tot een maand geleden alleen in draagdoek/draagzak had gezeten, maar nu zit ze te gillen van plezier. We hebben in de stad op het plein achter duiven en meeuwen aangezeten, ze vond de fontein in de hofvijver helemaal te gek, ik heb 'in den haag daar woont een graaf..' gezongen bij het beeldje van Jantje en we hebben de dwarrelende herfstbladeren bewonderd. Het wordt echt almaar leuker en leuker. O+ .
pi_145739015
quote:

Vast! :P . Ik probeerde zulke dagen altijd een 'naam' te geven, maar 9 van de 10 x wist ik dat eerlijk gezegd echt niet zeker. Het is gewoon 'zo'n dag" denk ik.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:52:12 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145739165
quote:
Burdie, het is allemaal nog nieuw en uitproberen he ;) dus inderdaad, een flesje als vervanging van een borst werkt nog niet, weten we dat ook weer :P

Razz, wat zielig van die luier ;(

Zou zomaar kunnen :P!

Franny, heerlijk! Het wordt ook echt steeds leuker O+. Ik heb net verstoppeltje gespeeld met mijn peuter (en S in de draagzak want die wil niet slapen vandaag) O+
pi_145739895
Ach razz, wat sneu. Gek he, dat zo'n ander merk plotseling ineens zo'n reactie kan geven. Ik dacht dat die luiers allemaal wel zo'n beetje van dezelfde materialen gemaakt waren.
En als O. hier net in slaap is gevallen, en nog niet zo lang in het autostoeltje zat, laten wij haar ook slapen hoor. Zolang ze er geen úren in ligt..

Franny, zo'n mutsincident hadden wij van de week ook! Kind piepen, dus kijken in de spiegel, en zien zo'n klein hoopje mens zonder oogjes, haha.

JM thuis! Jeee! Zag wat foto's voorbij komen, wat een lieverd is het!

SQ aan de regeldagen. onthoudt: het gaat over!

Wij zijn weer in het land! Of nou ja, uit NL dus. Was zo fijn om weer even écht thuis te zijn, kaas te smikkelen, de hema leeg te kopen, O te showen en gewoon even uit het dagelijs leven verdwenen te zijn. En ik heb een heel ander kind mee terug genomen. Ineens pakt ze dingen bewust vast en brengt ze die naar haar mond. En slapen als we bij andere mensen zijn? No way, ze wil alles meemaken. Zo lief <3
Ik kijk nu bijna lachend terug op de stress en hectiek die ik in de eerste weken had. Dat het over zou gaan zei iedereen, maar geloofde er niets van, mijn leven was over, leek het wel. Nu hebben we in twee weken 2x1000 km gereisd, geel wat km gelopen, fancy gedineerd op de boot, gelunched in de stad, vele vrienden en familie bezocht, op een kinderverjaardag geweest met bij 10 koters onder de 4. En ik draaide mijn hand er niet voor om *O* De enige dag dat ze veel huilde was de dag dat we een shoot hadden met Ela :') De foto's zijn wel mooi geworden gelukkig, en het was ondanks piepkind heel gezellig :)
(Maar nu wel moe haha)
pi_145739944
Franny en Soesa O+ als ik dat lees heb ik zo'n zin in wat komen gaat! Al is een middag op de bank series kijken met een warme slapende, af en toe pruttelende baby op je buik ook heel fijn. En ze begint te glimlachen!

En het mutsje over de ogen :') gossie. Ik ben ook meteen maar gaan checken of er geen nare labels in haar kleertjes zitten. Vond ik nog zo'n metalen strip in een HEMA-pakje dat ze zeker al vier keer heeft aangehad :@ . Oops.

Room wat ben je een überrelaxede moeder! Je reis klinkt heerlijk O+ Ik hoop dat wij ook die kant op gaan en dat ik straks net zoveel met A. durf te ondernemen. Ik ben nu in m'n hoofd al een tripje bus-stad-HEMA-bus-huis met A. in draagdoek aan het plannen. Voor woensdag :') .

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 17:13:19 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:30:51 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145740742
Komt goed Razz! In het begin denk je: hoe moet ik het ooit voor elkaar krijgen om met baby de deur uit te gaan? En al heel snel went dat en merk je dat je helemaal niet zoveel nodig hebt. Je wordt er snel handiger in!
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:50:39 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_145741492
klinkt als een fijne dag Franny O+

Loutje alweer op gewicht, yay! *O*

En roomsnoes aan de wereldreis-met-baby O+ Fijn dat het allemaal zo lekker liep!

M. heeft net d'r complete darminhoud NAAST d'r luier geleegd :') Geen idee hoe ze dat deed. De luier zat goed om. Misschien al tijd voor een maatje 2 hier. De 50/56 rompers van de HEMA gaan nog maar net dicht :') (ik denk dat ze een lange romp heeft... beentjes zaten op de echometingen altijd al laag Wel lastig, want de volgende maat is 62/68 en dat lijkt me weer wat ruim)
disclaimer
pi_145741622
SQ je hebt ook verlengstukjes voor onder in rompers, little extensions geloof ik dat ze heten. En er zijn vast ook ervaringen hier met verschillende rompers en hoe die vallen.

Ik heb oppas vanavond :) J moet nog 1 avond werken en ik vond meteen een hele avond in m'n up met uk nog een beetje veel.. Dus 2 vriendinnen hier die koken (en troosten, wie is deze wiebelende jankende versie van mezelf en waaaaar heb ik de relaxte moeder die ik zou worden gestopt??)
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:55:00 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145741640
Huh wow, SQ, die 50/56 hema rompers zitten bij Suus echt nog super los! Hoe lang is M in het geheel? Of niet gemeten?
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:00:30 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_145741816
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh wow, SQ, die 50/56 hema rompers zitten bij Suus echt nog super los! Hoe lang is M in het geheel? Of niet gemeten?
volgens de kraam 52 cm. Morgen intake van het consultatiebureau, ik ben benieuwd :')
Het appelpakje is ook al te klein eigenlijk :@
disclaimer
pi_145742046
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:09 schreef Razztwizzle het volgende:

Room wat ben je een überrelaxede moeder! Je reis klinkt heerlijk O+ Ik hoop dat wij ook die kant op gaan en dat ik straks net zoveel met A. durf te ondernemen. Ik ben nu in m'n hoofd al een tripje bus-stad-HEMA-bus-huis met A. in draagdoek aan het plannen. Voor woensdag :') .
Ha! Als je me dat twee maanden geleden had verteld.. :D En ik deed er in het begin ook twee dagen over om een uur weg te gaan haha. Nu gaat het wat vlotter :P Straks draai je er vast ook je hand niet meer voor om ;)

SQ, bij de hema hebben ze toch ook gewoon 62, zonder 68 zeg maar? Of is dat alleen met broekjes? Wij zijn hier qua lengte ook snel uit 56 gegroeid. En mijn ej sikke lej pakjes zijn ok vrij kort, maar erg breed. Zitten (nog) niet erg mooi hier.
pi_145742091
R. is bij ons meteen in maat 56 gezet en ik heb gelukkig rompers van die maat. R is dan ook 54 cm. Ik vind de lange mouwen rompers tot nu toe ook waardeloos.

Las in vorig topic de post van SQ over het afscheid van de kraam. Dat hebben wij vanmiddag gehad en ik hield me nog in, maar toen ik haar ging bedanken en ze afscheid ging nemen, ben ik me toch volgeschoten :'( (en nu weer :') ). Ik loop continu te huilen als ik het erover heb. Maar het is goed zo, vandaag de laatste dingen zelf geoefend en gevraagd, maar verder een beetje samen op de bank gezeten en gekletst. Het gaat om het idee van een nieuwe fase, geen continu hulp en vraagbaak om ons heen.

Vannacht waardeloze nacht gehad, krampjes zijn hier volop begonnen. Hij drinkt nu ineens langer aan 1 borst en dus de voedzamere melk, maar ook krampjes. VK en kraam raadde me aan om te blokvoeden. Fopspeen gaan we vannacht doen als hij het weer krijgt en van VSM heb ik druppels. Ik heb geen oog dicht gedaan, hij heeft gekrijst, zo zielig. En pamper nummer 2 vannacht omgedaan omdat hij 's nachts doorlekte. Een week oud en al in maat 2 haha. Alleen 's nachts hoor. Hij is nu in slaap gevallen na een krampaanval op papa zijn buik *;
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:08:14 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_145742111
Niet die mouwloze 2-pack rompers. Wel die met mouwen, maar die vind ik kut :@ maar anders vinden we wel iets!
disclaimer
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:10:21 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_145742182
Aw Hilmo, het is ook een bijzondere periode die je afsluit! En wat naar van de krampjes ;(
disclaimer
pi_145742516
Wow SQ dat gaat rap :D Zit je d'r stiekem pokon te voeren?

Hilmo :* Krampjes zijn gemeen, rot, stom! Een fopspeen ja? Hier raadde de kraam dat juist af wegens een ander soort zuigtechniek dan aan de borst als ik het goed begrepen heb. en ik wil zelf ook geen/zo min mogelijk speengebruik
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:20:20 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_145742540
Als de borstvoeding goed loopt mag het :Y
disclaimer
pi_145742582
Kijk, zo leer je wat :P
pi_145742669
En daarnaast heeft hij de eerste vier/vijf dagen in het ziekenhuis alleen maar de fles gehad (en flesvoeding helaas), en gebruik ik alleen maar tepelhoedjes, dus in dat opzicht is hij al 'verpest' haha en de borstvoeding loopt perfect inderdaad. Normaal niet zo snel voorstander van, maar de VK en kraam zeiden nu van dat kan geen kwaad. Alleen letten op hongersignalen en het mag nooit een voeding vervangen. Dus ik zal het alleen gebruiken na een voeding en ontroostbaar huilen 's nachts en overdag niet of zo min mogelijk.
pi_145743947
SQ, ik vind de rompertjes van de h&m kleiner vallen dan van de hema. Dus wellicht een maat 62 van daar.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:59:19 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145744063
Herkenbaar hoor, dat gevoel als je kraam weggaat ;(. Sowieso deed ze zoveel, maar ook onze zoon liep met haar weg. De eerste ochtend dat ze niet meer kwam, zat hij uit het raam te kijken waar ze bleef terwijl hij haar naam steeds zei, germ.

Wordt bij CB intake thuis ook gewogen en gemeten eigenlijk? Ik kan het me niet meer herinneren. Wil as donderdag naar het weeguurtje, maar is misschien wat overbodig als ze bij die intake vrijdag thuis ook wegen en meten :+
pi_145744113
Bij ons in ieder geval wegen spees!
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:02:20 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145744190
Bij ons wordt er niet meer gewogen.. Ivm teveel verschillende weegschalen voor betrouwbaarheid gegevens
pi_145744505
Hier ook niet gewogen bij de intake thuis.
pi_145744635
Prenatal rompers zijn wel oke.
Ik vind Hema rompers eigenlijk niet heel fijn zitten bij mijn jochie.
de hals is zo ruim.
Heb nu een aantal biokatoen ( :') ) rompers van Zeeman, lange mouw stretch, erg fijn!
En bambino van Kruidvat, deze week in de aanbieding, ook prettig.

CB heeft gewogen, eerste lengtemeting pas op buro zelf bij 4 weken.
pi_145744730
Hmz, ik hoop dat ze wegen... (Donderdag hier)
Want ik wil eigenlijk Js ook ff wegen.
Ik heb echt een supermakkelijke baby, maar hij meldt zich niet voor voedingen en slaapt zo 4 uur achter elkaar..

Maargoed weeguurtje is morgen en ben dan alleen met twee kids. Oja en het ging stormen ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:15:38 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145744831
Dan zou ik een weekje wachten loj ;) tenzij je je zorgen maakt natuurlijk. Als het overal anders is dan gaan we gewoon donderdag. Dreumes is dan op kdv en mijn vriend is vrij. Dus zo'n onderneming is het ook weer niet.
pi_145744849
Stormen?
waar?
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:17:14 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145744918
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:54 schreef JufMariska het volgende:
SQ je hebt ook verlengstukjes voor onder in rompers, little extensions geloof ik dat ze heten. En er zijn vast ook ervaringen hier met verschillende rompers en hoe die vallen.

Ik heb oppas vanavond :) J moet nog 1 avond werken en ik vond meteen een hele avond in m'n up met uk nog een beetje veel.. Dus 2 vriendinnen hier die koken (en troosten, wie is deze wiebelende jankende versie van mezelf en waaaaar heb ik de relaxte moeder die ik zou worden gestopt??)
Let je wel goed op je zelf? Heb je hulp om de vroeggeboorte te kunnen verwerken?
:*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145745048
hier ook niet gewogen bij intake, wil morgen eigenlijk ff naar t weeguurtje ( is om de hoek). want mn spekkie gaat langzaam naar 62... :X

vandaag een tof vest gekocht O+

kan ze mooi aan als we naar Blijdorp gaan donderdag.
S. 2014
J. 2016
pi_145746601
Zeker een leuk vest GM! En Blijdorp is leuk!!!

Vanaf morgenmiddag kan het gaan stormen BE, tenminste volgens het weerbericht..

JM, wat davinia ook zegt he, let goed op jezelf... T is niet niets wat er is gebeurd.

Dat is wel fijn Spees, zou dan ook ff naar het weeguurtje gaan.
Ik hoef me op zich ook geen zorgen te maken (goede plas/poepluiers) maar ben een beetje onzeker geloof ik. Had nu toevallig een groene poepluier, hij meldt zich niet en drinkt slordiger..
:') ik heb geloof ik nog een beetje last van hormonen :@
pi_145748490
Echt, zo leuk om te lezen over jullie mini baby's O+ Dat voelt dan al als zo lang geleden... Maar nu zit er al zo'n eigen persoonlijkheid in hem, zo nieuwsgierig naar de wereld en zo open O+ Ik had eigenlijk niet kunnen voorstellen dat ik het moeder zijn zo leuk zou vinden :)

Soms grap ik tegen hem dat m'n lippen nog eens afslijten van alle kusjes die ik hem geef :+
pi_145748623
Ik vond het beide keren eigenlijk wel fijn dat de kraam wegging. Ik hou niet zo van mijn huishouden uit handen geven aan andere mensen. :@

Franny wat een heerlijke dag heb je gehad met I. O+

Room knao dat je zo'n halve wereldreis met kind hebt gedaan! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad hier!

JM :* wat hormonen allemaal met je doen hè. En je hebt ook nogal wat meegemaakt de afgelopen weken.

Razz wat sneu dat je mini niet tegen de luiers kon. ;(
pi_145748648
Oh Spees, kan me zo goed voorstellen van je zoontje dan zo. Ik moest om jouw tekst al (weer) huilen. Zo incontinent, niet best. :X

Leuk vest GM!! :)

Vrijdag hebben wij eerste thuisgesprek van CB. Die persoon wordt dan ook je eigen contactpersoon begreep ik? Ik heb er totaal geen verstand van, ben benieuwd hoe en wat.

We hebben trouwens het gratis C1000 pakket opgehaald. Niet zoveel geweldigs trouwens, vooral huishoudelijke dingetjes. Bij onze AH wel een geweldig pakketje, echt leuk speelgoed (Woezel en pip) en slofjes.

Poeh, in het ziekenhuisverslag las de VK vandaag (ze was op afrondingsgesprek thuis) dat ik een subtotaal had? Qua uitscheuren. Ze vroeg of ik wel kon poepen. Ik zo, ik had 1 diepere hechting en 4 kleinere, maar daarover heb ik niets gehoord :o En ik ben al meerdere keren zonder problemen naar de wc geweest en de kraam en VK hadden ook niets gezien bij me. Zo stonden er meer fouten in het verslag, dus maar aankaarten als ik daar kom over 5 weken.
pi_145748952
Ik vond het helemaal prima dat de kraam wegging. Ik ben erg van het zelluf willen doen. En ik kon ook niet zo goed tegen het geklets de hele dag.

Room, wat leuk dat het allemaal zo goed ging!!

Blue, volgens mij gaat het vooral in de kustprovincies hard waaien. Ik vond het hier gisteravond ook al behoorlijk tekeer gaan.

Wat gek van dat verslag, Hilmo? Slordig.
pi_145749337
Wat slordig zeg Hilmo!

Ik vond t ook prima dat de kraam wegging. Toch het gevoel dat ik m'n huis weer terug had... Ik mis alleen de lekkere fruithapjes ;)
pi_145749924
Hilmo, wat slecht van je bevalverslag. Ik zou het ook even navragen inderdaad.
pi_145750068
Klinkt als een goede trip Room! Moet toch heerlijk zijn zo weer even 'thuis' en trots O. te laten zien aan iedereen :)

Razz, wat sneu van die luiers :{ Snel weggooien :( Is haar huidje wel al weer bijgetrokken nu?

En vertrek van de kraam.... ik vond het wel jammer eigenlijk, hou er wel van om goed verzorgd te worden :+ Maar op een of andere manier waren we er ook wel klaar voor om het zelf te gaan doen :)

Slordig van het verslag Hilmo :{
pi_145751147
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vond het beide keren eigenlijk wel fijn dat de kraam wegging. Ik hou niet zo van mijn huishouden uit handen geven aan andere mensen. :@

Dééd ze maar het huishouden. :@
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:17:56 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145751585
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:11 schreef Limone het volgende:

[..]

De onze poetste zelfs de stopcontacten! En dan hoorde ik in de keuken: 'squeek squeek!.... Was ze de wasmachine van binnen en buiten aan het poetsen O+
pi_145751654
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

De onze poetste zelfs de stopcontacten! En dan hoorde ik in de keuken: 'squeek squeek!.... Was ze de wasmachine van binnen en buiten aan het poetsen O+
Ja, dan zou ik ook wel huilen als ze wegging! :P
pi_145751768
Mijn kraam wilde met alle liefde de was doen, wilde ik echt niet! (verhaal van Nikki stond me bij)
De ene keer dat ze de witte was had gedaan had ze alles erna in de droger gedaan.
Kon ik nieuwe hoeslakens kopen :')
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:20:41 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145751776
:o! Als mijn kraam dat had gedaan hadden we haar nooit weggestuurd :'). Als ze ging stofzuigen kwam ze niet eens onder de bank...
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:23:11 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145751911
Wie als zuidoostnederlandse haar naam wil voor een volgende kraamperiode, DM maar :+ :P
pi_145751963
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja ook dat. Ze deed het bij mij met de Franse slag. Ik heb jankend de kasten leeg staan trekken op de derde dag dat ze er was. Ze had alle kleding zonder strijken in de kast gemikt. Stond ik 's avonds zelf die was te strijken. :(

En nee, ik kon het echt niet loslaten. :@
pi_145751975
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Wie als zuidoostnederlandse haar naam wil voor een volgende kraamperiode, DM maar :+ :P
Zou ze er in trappen als ik een zachte g op zou zetten?
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:26:20 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145752086
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:24 schreef Limone het volgende:

[..]

Zou ze er in trappen als ik een zachte g op zou zetten?
Hmm. Als je er eintovuh de gekstuh bij lalt vast wel!
pi_145752143
Mijn kraam was zo geweldig dat ik het kraambureau gevraagd had of zij weer kon komen. En mijn wens kwam uit O+
Tranen met tuiten toen ze wegging, wat was zij lief en wat had ik veel aan haar.

Tjonge, het was gisteren 5 maanden geleden dat mini geboren is. Wat vliegt de tijd toch :o

Een van de juffies op het kdv vertelde me dat ze mini zo'n dotje vindt, zo'n lief hummeltje. Ik voelde me enorm trots.
M'n schoonmoeder zegt telkens dat ze alleen lief is als ze op schoot zit. En dat is vast een grapje ofzo maar het doet me verdriet. Ze is niet de makkelijkste en kan hard gillen/huilen, maar ze is altijd lief.
Tralalalaaa
pi_145752180
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Klinkt als een goede trip Room! Moet toch heerlijk zijn zo weer even 'thuis' en trots O. te laten zien aan iedereen
Dat was erg fijn idd.
Was wel n emotioneel tripje hoor. Heb aardig wat traantjes gelaten. De vorige keer was een soort afscheid van het leven daar zonder kind. En nu was ze er gewoon.
Allerlei fijne plekjes bezocht, en langs het graf van mn ouders geweest. Heel raar om er met een (mijn!) baby te zijn. Maar ook heel fijn. En met elke stap die ik zet word ik meer bewust van het feit dat het toch heel wat is, een kindje hebben.

En terwijl ik dit schrijf heeft ze zichzelf in slaap geduimd <3
Klein vrouwke <3
pi_145752210
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hmm. Als je er eintovuh de gekstuh bij lalt vast wel!
Gewoon random er doorheen gooien? Dat moet wel lukken! ^O^
pi_145752422
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mijn kraam was zo geweldig dat ik het kraambureau gevraagd had of zij weer kon komen. En mijn wens kwam uit O+
Tranen met tuiten toen ze wegging, wat was zij lief en wat had ik veel aan haar.

Tjonge, het was gisteren 5 maanden geleden dat mini geboren is. Wat vliegt de tijd toch :o

Een van de juffies op het kdv vertelde me dat ze mini zo'n dotje vindt, zo'n lief hummeltje. Ik voelde me enorm trots.
M'n schoonmoeder zegt telkens dat ze alleen lief is als ze op schoot zit. En dat is vast een grapje ofzo maar het doet me verdriet. Ze is niet de makkelijkste en kan hard gillen/huilen, maar ze is altijd lief.
Groot gelijk! Ze doet misschien moeilijk, maar is altijd lief. Tussen doen en zijn zit een groot verschil.
Vroeg sm ook vandaag, of O lief was geweest op reis. T kind is nog geen 3 maanden zeg. Ze is altijd lief, al huilt ze soms.
pi_145752969
Dat vind ik ook altijd zo'n kloterige opmerking: ja je bent lief als je slaapt.

:{w

saar kan harder krijsen dan t luchtalarm, en soms is niks goed maar ze is altijd lief!
S. 2014
J. 2016
pi_145753565
Nou dat inderdaad. En ze vergeet dat t bij maxi een onwijs gehannes was met voedingen geven. Dat gaat bij mini wel makkelijker. Maarja geen kind is hetzelfde en nu is maxi echt een relaxed kind enzo. Maar als baby was het niet altijd zo makkelijk.

Nouja hoe dan ook, omdat mini zo kan huilen voel ik me een soortvan bezwaard als iemand moet oppassen en ben ik bang dat ze haar niet leuk/lief vinden, terwijl ze echt zoooo'n schatje is.
En dan zo'n semi-grapje van, ja als ze op schoot zit is ze lief... Raakt me echt diep ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen. Want als je dan vraagt of ze lief is geweest dan blijft het even stil. Meh.
Tralalalaaa
pi_145753827
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou dat inderdaad. En ze vergeet dat t bij maxi een onwijs gehannes was met voedingen geven. Dat gaat bij mini wel makkelijker. Maarja geen kind is hetzelfde en nu is maxi echt een relaxed kind enzo. Maar als baby was het niet altijd zo makkelijk.

Nouja hoe dan ook, omdat mini zo kan huilen voel ik me een soortvan bezwaard als iemand moet oppassen en ben ik bang dat ze haar niet leuk/lief vinden, terwijl ze echt zoooo'n schatje is.
En dan zo'n semi-grapje van, ja als ze op schoot zit is ze lief... Raakt me echt diep ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen. Want als je dan vraagt of ze lief is geweest dan blijft het even stil. Meh.
Jammer dat je niet in de.buurt woont want ze mocht zo komen hoor :)
kinderen huilen... en ja soms doen je oren zeer en zou je wensen dat er n mute knop op zat, maar zeker bij die kleintjes is het wel 1 vd weinige manieren om duidelijk te maken dat er iets niet tof is!
S. 2014
J. 2016
pi_145754023
Daarbij, alsof 'lief zijn' zo belangrijk is :?

Wees maar jezelf. Soms vrolijk. Soms boos. Soms moe. Soms verveeld. Soms geïnteresseerd. Soms chagrijnig. Soms uitgelaten. Net als een volwassen mens.

Lief is zo overrated. En vaak alleen verwacht van meisjes, trouwens. Maar dat is een andere discussie.
pi_145754174
quote:
16s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:

Wees maar jezelf. Soms vrolijk. Soms boos. Soms moe. Soms verveeld. Soms geïnteresseerd. Soms chagrijnig. Soms uitgelaten. Net als een volwassen mens.

Lief is zo overrated. En vaak alleen verwacht van meisjes, trouwens. Maar dat is een andere discussie.
Nee, precies! Lief is maar saai! :6
pi_145754470
quote:
16s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:59 schreef Razztwizzle het volgende:

amen!

en idd die laatste opmerking... jongens mogen stoer en eigenwijs en rauw zijn terwijl meiden dan al snel druk en ongehoorzaam zijn of n 'rauwdauwer:
S. 2014
J. 2016
pi_145754485
Ja, daar heb ik ook een allergie voor. Of dat van een kind verwacht wordt dat het allerlei dingen wel op commando doet: 'En, ga je nog lachen naar me?' Alsof het de hele dag door allemaal trucjes moet laten zien om iedereen te 'pleasen'.
pi_145754608
Ik vind het daarom ook zo grappig dat I.solde echt heel niet 'ladylike' hard kan schreeuwen, en dan ook met een beetje lage stem. Dus niet kirren van plezier maar echt zo'n grommend geluid.
pi_145754853
echt :r dat meisjes alleen maar lief moeten zijn en jongens stoer.

Ik weiger echt om F 'stoere' (mini-volwassen) kleertjes aan te trekken; hij is een baby :{w
pi_145755093
Ooh ik krijg de kriebels van schattige zoete babypakjes sinds hij 2 weken oud is :D
pi_145755109
Ik erger me ook erg aan dat van tevoren bepaalde mannelijke of vrouwelijke, of stoere of lieve.
Zo houd ik van de hema, maar waarom een groen broekje nou een jongensbroek is? Of ee grijs-wit truitje met een wolk ook? Stom gedoe.
Of wantjes met een pinguin voor meisjes?

Om over het Lief!-merk maar niet te spreken. En das nog duur ook :6
pi_145755443
Ik ben gek op de (zachte gevoerde) spijkerbroekjes voor Saar, die zachte babypakjes gebruik ik alleen nog als pyama :@

en ik koop gerust een batmantrui voor saar hoor, Net zo makkelijk als n hello shitty jurkje :P

de kliko in met geslachts specifieke kleding
S. 2014
J. 2016
pi_145755465
Haha ach Lief! heeft wel leuke dingetjes maar veel ervan heb ik niet. Sowieso geen kleding waar het megagroot op staat.

Mini kan ook echt megahard gillen, ook ineens een gil eruit gooien, je voelt je oren dan gewoon pijn doen :')
Ik zei tegen schoonmoeder dat dat gewoon bij haar hoort, dat doet ze nou eenmaal, waarop zij antwoordde: dat is niet normaal, dat hoort bij geen enkel kind.

Echt, wtf :')
Tralalalaaa
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:27:58 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145755659
Oh ik vind het leuk hoor, om mijn meisje echt als meisje te kleden. En mijn zoon als jongen. Al betekent dat voor mij niet per se roze vs. blauw.

Lief en stoer vind ik ook onzin.
pi_145755678
De babypakjes worden hier ook gebruikt als pyjamaatjes. Maar zal blij zijn als hij er uit gegroeid is over een maandje.
Ik vind gewone pyjamaatjes namelijk zo leuk O+

Ooh en Lief-kleding valt klein, is misschien duur, maar zit wel mooi bij mijn jochie.
Net als Hema spijkerbroekjes, lekker zacht en geen gevoel dat hij ren Volendammer broek aanheeft waar nog 10 in kunnen wonen :')
pi_145756173
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik erger me ook erg aan dat van tevoren bepaalde mannelijke of vrouwelijke, of stoere of lieve.
Zo houd ik van de hema, maar waarom een groen broekje nou een jongensbroek is? Of ee grijs-wit truitje met een wolk ook? Stom gedoe.
Of wantjes met een pinguin voor meisjes?

Om over het Lief!-merk maar niet te spreken. En das nog duur ook :6
dat truitje staat mijn zoon dus wel prachtig :+ En L. van Chanty ook :D

ik koop ook regelmatig dingen uit de 'meisjes' collectie :o
pi_145756510
ik zoek nog n stoere spijkertuinbroek zonder embleem van n auto/motor/bloem/hartje, met n paar gympjes vind ik dat heel tof maar kan t niet vindem.
S. 2014
J. 2016
pi_145757288
Loj & Davinia, in het zkh gesproken met medisch maatschappelijk werk, maar dat is vanuit thuis lastig vrees ik. Maar we moeten absoluut nog aan de slag met het verwerken, en liefst onder begeleiding. Hoop daar een dezer dagen met de ha over te overleggen, zij kent mij en mijn bagage goed.
pi_145757668
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:37 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

dat truitje staat mijn zoon dus wel prachtig :+ En L. van Chanty ook :D

ik koop ook regelmatig dingen uit de 'meisjes' collectie :o
Mijn dochter staat ie ook mooi. Unisexdingetje wmb ;)
pi_145764560
Van huilende baby om 1:45 (honger! kramp! honger! kramp! luier! mama!) naar huilende mama om 4:15.

Want: Slaapt ze na twee uur eindelijk in de draagdoek, realiseer ik me dat het alweer bijna tijd zal zijn voor een volgende voeding.

*Jank*
pi_145764709
:* Razz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')