abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:43:52 #276
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145806740
Dat is dus idd hetzelfde als hier :Y. Gister werd ze alleen steeds wakker als ik haar weg wilde leggen omdat ze moest spugen ;(. Wakker in bed leggen is 2x gelukt :D.

Wel lastig combineren met een peuter. Als ik tenminste niet wil dat ze de hele dag tv kijkt :') "+
pi_145806854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was ook de eerste in de vriendengroep met een kleintje. Ik was nog net 24 toen ik de eerste kreeg en 28 bij nummer 2 en 3. Ik vind het perfecte leeftijden, maar ik snap ook dat mensen langer willen wachten om meer van hun vrijheid te genieten.
Och, de redenen kunnen heel divers zijn. Ik was 31 toen nummer 1 kwam, maar heb bijvoorbeeld pas op m'n bijna-25ste mijn man leren kennen. Los daarvan, en dat had niks met vrijheid te maken, ik heb tot die tijd geroepen dat ik geen kinderen wilde :+

Daarbij was ik er op mijn 24/25ste niet klaar voor geweest. Dan zou ik zoveel arelaxter zijn en zoveel minder zelfverzekerd dan ik nu ben. En daardoor zou ik ook zoveel minder hebben genoten van mijn kinderen en het moederschap. Idem voor M. Maar dan voor het vaderschap :P

En los van er mentaal klaar voor zijn; ik was op mijn 24/25ste ook pas klaar met mijn studie. Dus wilde ook eerst wat werken. Als je op jongere leeftijd gaat werken, dan denk ik dat je -gemiddeld gezien- eerder klaar bent voor kinderen e.d.

Ik ken bovendien meerdere stelletjes die -achteraf gezien- te vroeg kinderen hebben gekregen. Maar het leek ze zo leuk! Alleen, ze bleken ietwat overenthousiast en hadden er niet echt goed over nagedacht en toen viel het toch wel tegen. Want het was niet alleen maar leuk. Toevallig ken ik alleen mensen van begin 20 bij wie dat zo is gelopen. Wat niet wil zeggen dat dat alleen bij mensen van begin 20 gebeurt, ik denk dat dat op iedere leeftijd kan. Een andere vriendin is echt een übermoeder, en die heeft haar kind gekregen op haar 21ste. Leeftijd is zo relatief :+

Geen idee waarom ik dit allemaal typ :D Denk dat ik alleen wilde toevoegen dat het niet alleen met vrijheid te maken heeft, waarom mensen op 'latere' leeftijd kinderen krijgen.
pi_145806879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
*verhaal over vriendin*
Oh ja, dat is ook echt niet leuk zoiets. En je kunt idd heel weinig. Hopen dat ze vanzelf meer in haar moederrol groeit, dat ze het vanzelf steeds fantastischer gaat vinden. Wij hebben dat ook in onze vriendengroep meegemaakt; heel sneu.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:59:43 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_145806987
Ik was er eerder ook echt niet klaar voor hoor :) ongeveer hetzelfde verhaal als van jou, coco. Ik leerde mijn man kennen toen ik bijna 25 was, net klaar met studeren net als hij. Er waren andere dingen aan ons hoofd. En nu is het precies goed qua timing.
disclaimer
pi_145807088
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

Hoe en waar slapen de andere mini's overdag?
Wij hebben het 'geluk' dat L in het zkh gewend is geraakt aan wakker in z'n bedje leggen; hij laat zich meestal best goed in de box of zijn wiegje leggen en slaapt zelf in. Soms met speen (die hij natuurlijk vaak nog niet zelf beethoudt :)) maar vaak ook wel zonder.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145807255
Hier ook niet gewacht vanwege vrijheid, ik heb J pas op mijn 27e leren kennen, hij was toen net 22 en tweedejaars bachelor student (studiewissel na twee jaar), ik was net uit dienst bij de uni en begon aan de lerarenopleiding en een part time baan... Niet echt de situatie om aan kinderen te beginnen.

We wonen samen sinds jan 2012,en het kriebelde me al heel sterk, maar J moest eerst afstuderen en een baan vinden vonden we. Gelukkig was hij er mentaal tegen die tijd ook wel klaar voor.

Financieel is alles nog steeds niet ideaal, in een klein huurhuis en officieel nog geen vast contract voor mij (ik wacht nog steeds op goedkeuring van dat verdomde dossier)... Maar we zijn er nu wel echt klaar voor.

Op mijn 24e zat ik depressief te wezen in een baan die ik stom vond en die ik nog 3 jaar zou aanhouden, had ik nog nooit een vriendje gehad :@ en leefde ik nog een studentenleven. Dat jaar voor t eerst eigenlijk ook met veel drinken en uitgaan. :+ keam niet voor niets een jaar later mijn eersye vriendje tegen bij die studentenclub ;)

Lang verhaal, maar ik had de tijd op de wc :7
Kwak
pi_145807308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

*post over klaar zijn voor kinderen*
En ook dat dus. Je kunt ook gewoon de man waarmee je kinderen wilt pas op de 35e tegen het lijf lopen.
Ik zie in mijn omgeving jonge moeders ook vaker problemen hebben met hun kinderen en ook met hun relatie. Niet dat dat altijd zo is natuurlijk, maar ik denk wel dat je wat levenservaring moet hebben voor je "klaar" bent voor het krijgen en opvoeden van een kind.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:29:28 #283
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145807512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 04:26 schreef Amsel het volgende:
:O

Klaar met voeden, maar lig nu in bed te googelen hoe koud de babykamer mag zijn en hoe je evt veilig kunt verwarmen. Ik vind het er nu al ijskoud, hoe moet dat dan in de winter? En daar kan ik natuurlijk niet overdag over piekeren, dat moet 's nachts.
Veilig verwarmen? :@ gewoon de verwarming aanzetten toch en zorgen dat de kleine niet bij de verwarmde delen kan toch?

Hier is de verwarming op de babykamer stuk :( even heel snel (laten) fiksen dus.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145807516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:15 schreef kwakz0r het volgende:

Lang verhaal, maar ik had de tijd op de wc :7
Zeg, nie lulle maar baren! UD kindjes zijn haske leuk. Ik heb bewijs. Hup!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:38:28 #285
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145807684
Ik ben op mijn 26e gestopt met anticonceptie maarja.... we waren er toen echt wel klaar voor en toch voelt het voor mij nu als de perfecte timing.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145807729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zeg, nie lulle maar baren! UD kindjes zijn haske leuk. Ik heb bewijs. Hup!
*perst een beetje*

:N hij doet t niet...
Kwak
pi_145807781
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hier nagenoeg dezelfde tijden Razz. Ach, ik vind het op zich ook weer niet zo heel erg hoor, het hoort er bij. Gaat vanzelf beter!

Oh, en ik merk dat ik wat gespannen om begin te gaan met de slaapjes overdag. Ivm peuter vind ik het heel belangrijk dat S 'op zichzelf' kan slapen. Maar dit lukt niet echt de laatste dagen. Hoe en waar slapen de andere mini's overdag?
Box of bed (en een hele enkele keer kinderwagen/draagzak)
Ik red het gewoon niet om Js iedere keer naar boven te brengen met de dreumes erbij.

En herkenbaar hoor Soesa. Ik ben ook al een paar keer "bang" geweest dat hij niet op zichzelf kan slapen.. Maar het komt vast goed!

Hier trouwens 5 jaar samen bij de eerste. 3 jaar waren we allebei student. 3 verre reizen gemaakt en toen ik een bast contract kreeg zijn we meteen gestopt :)
Maar wij waren qua zussen dan ook de laatste, die eraan begonnen O+
pi_145808199
Bouwjaar 84, manlief leren kennen toen ik nog net aan 21 was (bijna 22 dus). Hij is 8 jaar ouder en had al eerder papa willen zijn, maarja niet met z'n vorige vriendin ;)
Ik wilde tot de dag voor ik hem leerde kennen nooit trouwen en zeker geen kinderen, en ik kende hem en ik wilde trouwen en kinderen :')

Toen we een half jaar een relatie hadden had ik een heel rare cyclus, dit bleek later een miskraam. Maar waar we woonden was niet geschikt om met een baby te wonen, plus dat ik toen nog op school zat, we eerst een groter huis wilden kopen en wilden trouwen. Maar had toen wel megarammelende eierstokken!
In 2008 raakte ik overspannen en was ik helemaal niet klaar voor kinderen. Dat kwam eigenlijk pas in 2010. In augustus raakte ik toen zwanger en vond het superleuk maar stiekum ook doodeng. Wat nou als ik geen moedermateriaal was etc etc etc. En toen kreeg ik in november een miskraam en wist ik zeker: Ik wil moeder worden! En zo geschiede, 2 keer ;)
Bij maxi was ik net 27 en bij mini 29.
Tralalalaaa
pi_145808203
Nou, daar gaat m'n plan om vanmiddag voor het eerst alleen weg te gaan en man een fles afgekolfde BV te laten geven. Hij zit met een bacteriele huidinfectie en mag van de dokter A. niet aanraken. -O-

Nou, dan ga ik als het droog is zelf wel met haar op pad. Dat kunnen wij!
pi_145808219
Oei, dat klinkt niet fijn Razz! :{
En dat kun je zeker!
Tralalalaaa
pi_145808442
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, daar gaat m'n plan om vanmiddag voor het eerst alleen weg te gaan en man een fles afgekolfde BV te laten geven. Hij zit met een bacteriele huidinfectie en mag van de dokter A. niet aanraken. -O-

Nou, dan ga ik als het droog is zelf wel met haar op pad. Dat kunnen wij!
Dat kan jij! En onthoud, je hebt geen haast, je hebt de hele dag. ;)

Sneu voor je man zeg! (En voor jou en A ook natuurlijk). Hoe lang duurt het voor ie haar weer aan mag raken?
pi_145808450
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

*perst een beetje*

:N hij doet t niet...
Nouwie :{
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:12:58 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145808460
Thanks voor jullie reacties. Ik moet me gewoon niet zo druk maken. Want raad eens wie er net zelf in slaap is gevallen in de wagen :').

Oh nee Razz -O-. En dat kan je zeker! Nu hopen dat het droog is, hier komt het met bakken naar beneden...
pi_145808534
Hij maag haar pas weer aanraken als de steenpuist open is gegaan en weer genezen en hij de antibioticakuur heeft afgemaakt. Die duurt nog 6 dagen. Ik vraag me af hoe alleenstaande ouders met steenpuisten dat moeten doen :') .
pi_145808784
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Hij maag haar pas weer aanraken als de steenpuist open is gegaan en weer genezen en hij de antibioticakuur heeft afgemaakt. Die duurt nog 6 dagen. Ik vraag me af hoe alleenstaande ouders met steenpuisten dat moeten doen :') .
Jeetje dat is best lang. ;(
pi_145808910
Ik vind het wel grappig dat een aantal van jullie schrijft ' ik heb mijn vriend/man pas leren kennen op mijn 24e/25'. Wat dat betreft heb ik echt een heel andere beleving, denk ik. En dat komt niet omdat ik opoe ben, maar ik denk ook wel anders in het leven sta of stond, tot nu toe.

Ik ben überhaupt nooit bezig geweest met het huis/boompje/beestje-verhaal. Ik heb wel relaties gehad, maar dat zag ik altijd als een groot avontuur, nooit als onderdeel van willen settlen. Zo heb ik van mijn 19e tot 22e samengewoond met iemand in een kraakpand, ik studeerde toen en verder was ik alleen maar het leven in de grote stad aan het ontdekken. En na hem heb ik vanaf mijn 25e acht jaar een heftige knipperlichtrelatie gehad, waarbij ik tussendoor ook korte relaties en avontuurtjes heb gehad. Nouja, en zo kan ik nog wel even doorgaan. :D .

Kortom, ik wilde altijd ervaren, beleven, nieuwe avonturen. En identificeerde me graag met vrouwen uit de geschiedenis die een totaal onafhankelijk en vrijgevochten leven leidden. Vanaf mijn 34e ging ik nadenken over of ik misschien niet toch wel voor een gezin wilde gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145808927
Razz, dat kun je zeker. :) .

Nikki, lekker genieten met je kindjes de komende dagen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145809052
L slapend is bed leggen is mij echt nog nooit gelukt :") Ze slaapt zo ontzettend licht dat ik maar op hoef te staan en ze is Klaartje Wakker. Naar bed gaan is de laatste paar dagen ook wel veel huilen, dat was een paar weken geleden niet zo. Misschien een :X fase :X

Ik had wel iets eerder een kindje willen krijgen, maarja dat heb je natuurlijk niet altijd voor het zeggen. Daarnaast heb ik een tweede studie gedaan, na een paar jaar werken, en wilde ik toch wel afgestudeerd zijn én een contract ergens hebben voordat ik aan kinderen begon. Als je wacht op hét perfecte moment ben je op je 80e nog niet klaar waarschijnlijk, maar dit waren wel dingen die het moment in ieder geval iets makkelijker maakten :D

Gm, veel plezier in Blijdorp! Oh, je gaat morgen pas :+

Razz, dat is vervelend! 6 dagen :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Dyre op 22-10-2014 10:43:35 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:00:00 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145809629
Mijn duo:

O+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:05:28 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_145809800
Pff Razz, dat is lastig -O- maar jij kan dat heus ook alleen, al is het niet fijn. Succes! En beterschap voor je man :*

Soes O+ wat een pracht! En die heerlijke schele bakkes op de eerste foto :D
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')