quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 07:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:[..]
Genietse!

Weet je wat ik zo leuk vind, als jij iets post over T of S, lijkt het net alsof ik verhalen over mijn E lees.. Ze doen zoveel dingen hetzelfde

alleen blijft mijn E. achter met de tandjes, die spot ik nog niet..

Nou schelen ze maar een paar weekjes met elkaar, dus is dat te verklaren?
Fijn hè die herkenning. Daarom vind ik het ook zo fijn om hier mee te lezen en te posten. Het is elke keer weer een en al herkenning en je realiseert je telkens weer even dat elke moeilijke fase weer over gaat (over het algemeen dan).
Ik was ook de eerste in de vriendengroep met een kleintje. Ik was nog net 24 toen ik de eerste kreeg en 28 bij nummer 2 en 3. Ik vind het perfecte leeftijden, maar ik snap ook dat mensen langer willen wachten om meer van hun vrijheid te genieten. Je levert tenslotte wel wat dingen in als je voor een kind kiest. Daar krijg je aan de andere kant heel veel voor terug, maar je moet wel bereid zijn die concessie te doen.
Eén van mijn vriendinnen heeft eind mei ook een kleintje gekregen, maar die was niet helemaal gepland. Haar moeder werd moeilijk zwanger dus ze dacht dat dat bij haar ook zo zou zijn. Stopte ze met de pil en dacht ze dat het nog wel 3 jaar zou duren.

Die was dus in één keer zwanger. Ik snap het nog steeds niet, ze is universitair geschoold (haar man ook trouwens), maar op sommige gebieden zo naïef en dom. En nu probeert de vriendin in kwestie heel erg vast te houden aan haar oude leventje van feesten en beesten. Ze is heel zenuwachtig met het kindje, het gaat haar ook echt niet natuurlijk af en het kindje is dus ook heel gespannen. Ik vind het eigenlijk een hele verdrietige situatie voor zowel haarzelf als haar kindje, maar behalve haar af en toe voorzichtig wat adviezen te geven kan ik er niet veel aan doen.