SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.V: Mag ik hier elk plaatje wat ik maar wil posten?
A: Natuurlijk mag dat! Zolang het maar niet tegen de regels van FOK! in gaat (zoals tetten en pikkies).
Houd er wel rekening mee dat sommige users ook FOK!ken op het werk. Je kunt plaatjes altijd in een spoiler zetten.
Klik hier voor alle statistieken van dit topic
Bij elk nieuw deel zou het leuk zijn om de originele OP mee te posten. Deze vind je hier.
Plaatje
Bij elk nieuw topic mag er een plaatje worden gepost![]()
Het is ook vervelend voor al die mensen die Piet heten wiens voorouders helemaal geen slaven warenquote:
Die vergelijking slaat nergens op. Het gaat er niet alleen om dat ze geen financiële meerwaarde hebben maar ook een morele. Waarom zou je vrijwillig twee mensen je land in laten die met al hun kennis toch besluiten mensen te doden?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:41 schreef Fera het volgende:
[..]
Wat voor meerwaarde heeft jouw leven hier? Jij kost ook alleen maar geld in principe. Dus praten over meerwaarde vind ik wel een beetje onzin om eerlijk te zijn. Het gaat om mensenlevens.
Trouwens geen persoonlijke aanval, maar even om een punt duidelijk te maken.
De kans op fouten in een proces is veel te groot om mensen ter dood te brengen op grond van zo'n proces. Meerdere keren is al gebleken in Amerika dat een geëxecuteerde achteraf onschuldig bleek. Daarnaast is het onlogisch om als staat iemand te straffen voor moord met moord, omdat je daarmee aangeeft dat het doden van een mens gerechtigheid is als de juiste mensen het doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Kan je je mening uitwerken.
En je heeft de overheid vies veel macht om mensen die tegen de staat zijn legaal om te leggenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
De kans op fouten in een proces is veel te groot om mensen ter dood te brengen op grond van zo'n proces. Meerdere keren is al gebleken in Amerika dat een geëxecuteerde achteraf onschuldig bleek. Daarnaast is het onlogisch om als staat iemand te straffen voor moord met moord, omdat je daarmee aangeeft dat het doden van een mens gerechtigheid is als de juiste mensen het doen.
Ten slotte vind ik dat een zware crimineel moet boeten voor zijn daden. En de beste manier is iemand opsluiten zo lang als maar kan, niet iemand meteen omleggen. Da's veel te makkelijk.
ja maar dat is traditiequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Insomnia_ het volgende:
zwarte piet is geen racisme maar hij moet wel persee zwart zijn
Niet? Oorsprong is gewoon slavernij hoor, ook hoe hij eruit ziet en gekleed gaat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Altijd binnensmonds kotsen van mensen die extreme wandaden willen relativeren door ze af te zetten tegen andere, vaak veel minder ernstige feiten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Omdat er iets ergers bestaat in de wereld doet dit er niet meer toe?
Ook een goed punt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En je heeft de overheid vies veel macht om mensen die tegen de staat zijn legaal om te leggen
dat zeg ikquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet? Oorsprong is gewoon slavernij hoor, ook hoe hij eruit ziet en gekleed gaat.
Terwijl je vroegah ook gewoon een blanke piet hadquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef JanCees het volgende:
[..]
ja maar dat is traditie
En als piet er anders uitziet dan is alles verpest
Nu niet van sprake maar je weet natuurlijk nooit in de toekomst.quote:
Is traditie jongen, wat weet jij nou van traditiesquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Dit pik ik toch nog even mee, bedankt!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Als die visserszonen dan dood worden opgevist en ze kunnen niet meer identificeren wie het is wordt de begrafenis betaald door de waarde van de oorbel.
Daarom hebben de kinderen (ook jongens) op jonge leeftijd oorbellen in dorpjes zoals Urk.
#leerzaam
Kerstmis is traditie die niemand discrimineerd en een goede boodschap heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Is traditie jongen, wat weet jij nou van tradities
Als we dat in NL hadden hadden we Lucia de B misschien onterecht ter dood veroordeeld. Luciagodin!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
De kans op fouten in een proces is veel te groot om mensen ter dood te brengen op grond van zo'n proces. Meerdere keren is al gebleken in Amerika dat een geëxecuteerde achteraf onschuldig bleek. Daarnaast is het onlogisch om als staat iemand te straffen voor moord met moord, omdat je daarmee aangeeft dat het doden van een mens gerechtigheid is als de juiste mensen het doen.
Ten slotte vind ik dat een zware crimineel moet boeten voor zijn daden. En de beste manier is iemand opsluiten zo lang als maar kan, niet iemand meteen omleggen. Da's veel te makkelijk.
Inso heeft alleen boxing day als traditiequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Is traditie jongen, wat weet jij nou van tradities
Ik redeneer helemaal niets kapot. Ik zei alleen tegen Inso dat zijn kinderen met hun gedegen christelijke opvoeding altijd nog bij een christelijke terreurorganisatie kunnen. Daar zit geen enkele relativering of waardeoordeel over moslimterreur in.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Altijd binnensmonds kotsen van mensen die extreme wandaden willen relativeren door ze af te zetten tegen andere, vaak veel minder ernstige feiten.
Zo kun je alles wel kapot redeneren met drogredenaties tot aan de deportatie van joden in de oorlog aan toe.
Meh. Laat maar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat nergens op. Het gaat er niet alleen om dat ze geen financiële meerwaarde hebben maar ook een morele. Waarom zou je vrijwillig twee mensen je land in laten die met al hun kennis toch besluiten mensen te doden?
Een lichtpuntje in je avond hoop ikquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dit pik ik toch nog even mee, bedankt!
Verzonnen door Coca Colaquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Kerstmis is traditie die niemand discrimineerd en een goede boodschap heeft.
Waarom is het dan niet problematisch dat het een man is?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Insomnia_ het volgende:
FOUTIEF ANTWOORD.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet? Oorsprong is gewoon slavernij hoor, ook hoe hij eruit ziet en gekleed gaat.
He sees you when you're sleepingquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Kerstmis is traditie die niemand discrimineerd en een goede boodschap heeft.
Een gedegen christelijke opvoeding en een christelijke terreurorganisatie gaan per definitie al niet samenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik redeneer helemaal niets kapot. Ik zei alleen tegen Inso dat zijn kinderen met hun gedegen christelijke opvoeding altijd nog bij een christelijke terreurorganisatie kunnen. Daar zit geen enkele relativering of waardeoordeel over moslimterreur in.
welkequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:51 schreef JanCees het volgende:
Inso heb je al broederliefde geluisterd
Echt he.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inso heeft alleen boxing day als traditie![]()
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
FOUTIEF ANTWOORD.
Zwarte Piet was ooit een slaaf en werd door Sinterklaas gekocht / bevrijd. Vervolgens waren ze vrij om te gaan waar ze wilden. Aantal (allemaal ?) werden knecht (betaald beroep) om Sinterklaas te helpen met zijn werk.
Eigenlijk is Sinterklaas dus heel anti-racistisch.
MAAR ALLES WAT ZWART IS IS SLECHT
ALLES VERBIEDEN WAT ZWART IS
Dat is niet waar, de oorsprong ligt in boemannen die zwart waren omdat duivels in die tijd altijd zwart werden afgebeeld.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
tuurlijk maar ik denk dat de kans wel veel kleiner is dan als je zwaar islamitisch opvoed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik redeneer helemaal niets kapot. Ik zei alleen tegen Inso dat zijn kinderen met hun gedegen christelijke opvoeding altijd nog bij een christelijke terreurorganisatie kunnen. Daar zit geen enkele relativering of waardeoordeel over moslimterreur in.
Dit is het definitieve einde van Zebra'squote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
FOUTIEF ANTWOORD.
Zwarte Piet was ooit een slaaf en werd door Sinterklaas gekocht / bevrijd. Vervolgens waren ze vrij om te gaan waar ze wilden. Aantal (allemaal ?) werden knecht (betaald beroep) om Sinterklaas te helpen met zijn werk.
Eigenlijk is Sinterklaas dus heel anti-racistisch.
MAAR ALLES WAT ZWART IS IS SLECHT
ALLES VERBIEDEN WAT ZWART IS
Dat kan ja maar het is niet erg aannemelijk, en zeker geen politiek speerpunt zoals IS dat nu wel is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
ja heb gekocht man luister echt veel.quote:
Waar staat het voor dan? Voor genoeg mensen staat het gewoon voor slavernij hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de oorsprong ligt in boemannen die zwart waren omdat duivels in die tijd altijd zwart werden afgebeeld.
Wat dat bewijst? Dat het er niet toe doet wat de oorsprong is, maar hoe het vandaag functioneert en waar het voor staat.
serieus gekocht ja? Vind het wel chille muziekquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
ja heb gekocht man luister echt veel.
Bazennummer man.
Dat is hun probleemquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar staat het voor dan? Voor genoeg mensen staat het gewoon voor slavernij hoor
zeikvolkquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar staat het voor dan? Voor genoeg mensen staat het gewoon voor slavernij hoor
Wat denk je van roet in de schoorsteen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zonder twijfelquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:51 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Een lichtpuntje in je avond hoop ik
ja gun hun wel geld man.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef JanCees het volgende:
[..]
serieus gekocht ja? Vind het wel chille muziek
rode lippen door de schoorsteenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van roet in de schoorsteen?
Omynhemeltje. We gaan echt de pieten discussie doen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is nou je punt dat je meteen tegen mij moet gaan galbakken? Had je iets te snel gelezen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan ja maar het is niet erg aannemelijk, en zeker geen politiek speerpunt zoals IS dat nu wel is.
Hele volksstammen willen of gaan daar heen om te vechten momenteel.
Hopelijk bombardeert Amerika ze allemaal dood zijn wij ook van het Marokkanen probleem af.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan ja maar het is niet erg aannemelijk, en zeker geen politiek speerpunt zoals IS dat nu wel is.
Hele volksstammen willen of gaan daar heen om te vechten momenteel.
Bron van hoeveel mensen zich gekwetst voelen. En hoeveel procent van de bevolking moet dat dan zijn?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef Fok-it het volgende:
En als veel mensen zich er gekwetst door voelen, verander het dan gewoon. Lekker fucking boeiend of het een traditie is of niet. Dat is helemaal niet belangrijk
Ja, een behoorlijk groot volk die het als een probleem ervaart.quote:
Brace yourself, Pietendiscussie is comingquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Omynhemeltje. We gaan echt de pieten discussie doen?
Ik heb niet zo'n zin in de pietendiscussie omdat het altijd in dezelfde cirkeldiscussie eindigt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een handjevol luidruchtige beroepszeikers voelen zich gekwetst. Pls, merendeel geeft geen fuckquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef Fok-it het volgende:
En als veel mensen zich er gekwetst door voelen, verander het dan gewoon. Lekker fucking boeiend of het een traditie is of niet. Dat is helemaal niet belangrijk
Is gewoon lippenstift, wat is er racistisch aan lippenstift dragen of verbied je dat je vriendin ook soms?quote:
Natuurlijk heb ik geen bronnen hoeveel mensen zich gekwetst voelenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bron van hoeveel mensen zich gekwetst voelen. En hoeveel procent van de bevolking moet dat dan zijn?
nee voor vrouwen is het normaalquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Is gewoon lippenstift, wat is er racistisch aan lippenstift dragen of verbied je dat je vriendin ook soms?
Misschien moeten we sinterklaas niet als favoriet hebben. Je weet wat met favorieten gebeurt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Brace yourself, Pietendiscussie is coming
Gezien hoe diep het aan beide kanten zit, is het niet nutteloos he.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik geen bronnen hoeveel mensen zich gekwetst voelen
Al is het maar 5 procent. Voor zo`n nutteloos iets zou je daar helemaal geen issue van moeten maken
Wat heb je gegeten vanavond?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Omynhemeltje. We gaan echt de pieten discussie doen?
Klein volksstammetje dan. Je begrijpt het punt best dus doe niet zo enorm achterlijk a.u.b.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is nou je punt dat je meteen tegen mij moet gaan galbakken? Had je iets te snel gelezen?
Daarnaast is "hele volksstammen" natuurlijk schromelijk overdreven. Het gaat om 150 mensen of zo. Wat natuurlijk héél erg kut is, en waar keihard tegen opgetreden moet worden, maar als je het nieuws een beetje volgt krijg je soms het idee dat er hele steden leegstaan in Nederland omdat elke bewoner in Syrië vecht.
Nou, ze heet nogsteeds piet. Dat is seksistisch, mannen moeten weer de boventoon voeren. Vrouwen doen er niet toequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
crack is piet en dat is een vrouw
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:55 schreef Insomnia_ het volgende:
Sinterklaas is gewoon voor Nederlanders een tijdje ongeneerd racistisch zijn en daarna weer stiekem PVV stemmen en hardwerkende Polen aangeven bij het Polenmeldpunt.
Nederland en racistischquote:
crack = crackquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou, ze heet nogsteeds piet. Dat is seksistisch, mannen moeten weer de boventoon voeren. Vrouwen doen er niet toe
Ja. want het is mensen die zich gekwetst voelen tegenover tokkievolk op facebook die niet wil dat `hun'' zwarte piet kleurloos wordt. Flikker ff op zegquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gezien hoe diep het aan beide kanten zit, is het niet nutteloos he.
Bron dat ze allemaal slaven waren.quote:
Een heleboel mensen zien de Islam als grote bedreiging voor alles wat hen lief is. Zullen we de Islam verbieden? Oh nee dan is het natuurlijk anders #wegmetonsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, een behoorlijk groot volk die het als een probleem ervaart.
Carice is mijn favoriet want zij was Minoes en dat vond ik vroeger een leuke film.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:56 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Misschien moeten we sinterklaas niet als favoriet hebben. Je weet wat met favorieten gebeurt.
Zonder in discussie te gaan over OF het waar is: de discussie draait helemaal niet meer om racisme. De discussie draait om een groep mensen die laat horen gekwetst te zijn, en een groep die vanuit allerlei onderbuikgevoelens de tradities wil beschermen. En dat is altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gezien hoe diep het aan beide kanten zit, is het niet nutteloos he.
Een land met een meldpunt voor Polen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland en racistisch, mijn hemel je woont in een stad met hoeveel honderden nationaliteiten ongeveer?
Veel zwarte pieten zijn ook gewoon vrouwen en meisjes.quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:54 schreef Fok-it het volgende:
quote:
Dat niet alle Marokkanen met pek en veren buiten de stadspoort worden geflikkerd wil niet zeggen dat er geen racisme is. Het is nogal naïef om te denken dat dat anders is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland en racistisch, mijn hemel je woont in een stad met hoeveel honderden nationaliteiten ongeveer?
Nou ik heb vanavond op mijn werk gegeten. En ondanks dat ik een rijke keuze aan avond eten had, heb ik niet veel bijzonders gegeten. Ik at namelijk een stokbrood gevuld met kruidenboter en biologische aardbeien/framboos yoghurt toe. En jij?quote:
Natuurlijk is dat andersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een heleboel mensen zien de Islam als grote bedreiging voor alles wat hen lief is. Zullen we de Islam verbieden? Oh nee dan is het natuurlijk anders #wegmetons
In mijn bericht aan de bedrijfsmanager ga ik nu ook nasi eisen op het menu voor medewerkersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:58 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Nou ik heb vanavond op mijn werk gegeten. En ondanks dat ik een rijke keuze aan avond eten had, heb ik niet veel bijzonders gegeten. Ik at namelijk een stokbrood gevuld met kruidenboter en biologische aardbeien/framboos yoghurt toe. En jij?
Overlast van Polen ja, omdat het in sommige gemeenten nogal een probleem is, maar dat ontken jij toch want Polen zijn hardwerkende en fatsoenlijke mensen die nooit dronken in andermans tuin liggen te schijtenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een land met een meldpunt voor Polen.
Waar je ongeneerd mag zeggen dat marrokanen wegmoeten
totaal niet racitisch nee
het heet een polenmeldpunt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Overlast van Polen ja, omdat het in sommige gemeenten nogal een probleem is, maar dat ontken jij toch want Polen zijn hardwerkende en fatsoenlijke mensen die nooit dronken in andermans tuin liggen te schijten
Zie je wel, weg met onsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat anders__
De grootste wereldreligie vergelijk je nu met een fuckfeest uit een klein rotland met kenmerken die mensen als racistisch kunnen ervaren.
En ze hebben het zelf niet door.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:59 schreef JanCees het volgende:
Wel leuk dat zo'n discussie de racistische aard van de autochtone Nederlander zo bloot legt.
Oh, wel lekker.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:58 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Nou ik heb vanavond op mijn werk gegeten. En ondanks dat ik een rijke keuze aan avond eten had, heb ik niet veel bijzonders gegeten. Ik at namelijk een stokbrood gevuld met kruidenboter en biologische aardbeien/framboos yoghurt toe. En jij?
Arya is mijn favoriet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:57 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Carice is mijn favoriet want zij was Minoes en dat vond ik vroeger een leuke film.
Maar dat gaat dus vast fout aflopen
Ik ga snel proberen de paashaas mijn favoriet te laten worden.
Dat is toch iets totaal anders dan spreken over een racistisch land?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat niet alle Marokkanen met pek en veren buiten de stadspoort worden geflikkerd wil niet zeggen dat er geen racisme is. Het is nogal naïef om te denken dat dat anders is.
Dat vind ik ook, maar oh wee als je dat hardop zegt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:59 schreef JanCees het volgende:
Wel leuk dat zo'n discussie de racistische aard van de autochtone Nederlander zo bloot legt.
Er zijn een hoop culturen die nog veel achterlijker zijn, maar als je dat zegt ben je een racist. Over Nederland (of een ander westers land) mag je dit wel zeggen. De idioteriequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nederlanders hebben ook een achterlijke cultuur.
Een racistisch land = een land met racisme. Tering, ga je nu over dat soort kleine dingetjes lopen mierenneuken?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is toch iets totaal anders dan spreken over een racistisch land?
Wat heb jij vandaag man je bent hopeloos uit vorm normaal zeg je zulke zinnige dingen
Dit is onzin. Sowieso kan een cultuur niet achterlijk zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders zijn ook nog eens hypocriet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:00 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er zijn een hoop culturen die nog veel achterlijker zijn, maar als je dat zegt ben je een racist. Over Nederland (of een ander westers land) mag je dit wel zeggen. De idioterie
Dat veel negers dik zijn heeft hier niets mee te makenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:01 schreef Fok-it het volgende:
En ik begrijp beide kanten goed hoor.
Maar ik vind de kant van de mensen die er tegen zijn gewoon zwaarder wegen.
In de volksmond misschien in werkelijk haar heet het meldpunt overlast.quote:
Ik kan sommige aspecten van de Islam ook ervaren als discriminerend.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat anders__
De grootste wereldreligie vergelijk je nu met een fuckfeest uit een klein rotland met kenmerken die mensen als racistisch kunnen ervaren.
8/10quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat veel negers dik zijn heeft hier niets mee te maken
Dat kan ook gekozen worden, maar dat vind ik de manier waarop dat klaargemaakt is, niet lekker. Je moet je recept insturen!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
In mijn bericht aan de bedrijfsmanager ga ik nu ook nasi eisen op het menu voor medewerkers
Haha dat is inderdaad wel een vage combi.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, wel lekker.Ik at ook op mijn werk maar ik had niet veel keuze. Een stukje vlees (sudderlapje of zo) met saus en gebakken aardappeltjes en worteltjes en courgette en boontjes en pasta (ik vond het ook een rare combinatie).
Was wel lekker. Behalve de courgette en de pasta.
Boohoo, hun doen het ook dus wij mogen discrimineren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:01 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik kan sommige aspecten van de Islam ook ervaren als discriminerend.
Arya is echt een baas ja. Daarom vrees ik het ergstequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:00 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Arya is mijn favoriet.
Ik ga nu maar voor de tandenfee. Wie weet kunnen ze met het geld dat ze besparen nu kinderen on arme landen helpen.
Tolerant betekent dat je iets toelaat, maar niet er mee eens bent. Saudi Arabie is dus totaal niet tolerant.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:01 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders zijn ook nog eens hypocriet.
Opstellen als een tolerant land.
Een achterlijk land als Saudi Arabie is daar in ieder geval eerlijk over.
Ah en zie wie is hier nu de racist.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik durf nooit op FOK! over GoT te praten in de angst dat er een lollige boekenlezer langskomt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Arya is echt een baas ja. Daarom vrees ik het ergsteIk vond Daenerys ook altijd heel cool, nog steeds wel, maar ze is nu al seizoenen lang een beetje niks aan het doen en dat vind ik een beetje jammer.
Ja. En jij als individu bent nog geen 0.00000001 procent van de Islamquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik kan sommige aspecten van de Islam ook ervaren als discriminerend.
En waarom zou je iets veranderen omdat een zeer kleine groep dat wilt?
Verschil is dat ik niet de Islam wil verbieden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Boohoo, hun doen het ook dus wij mogen discrimineren.
Erg vooruitstrevend land wel, Nederland. Je verlagen tot het niveau van landen die nog in de middeleeuwen hangen.
Hebben ze daar voor Nasi a la Iwanius gekozen in plaats van Nasi a la Johannes??quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:02 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat kan ook gekozen worden, maar dat vind ik de manier waarop dat klaargemaakt is, niet lekker. Je moet je recept insturen!
[..]
Haha dat is inderdaad wel een vage combi.Al klinkt sudderlapje wel weer lekker.
Dit snappen ook maar heel weinig mensen. Tolerantie betekent niet dat je het ergens mee eens bent, net zoals de vrijheid van meningsuiting niet wil zeggen dat elke mening goud is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Tolerant betekent dat je iets toelaat, maar niet er mee eens bent.
Wat ben jij de oppermoraalridder zeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Boohoo, hun doen het ook dus wij mogen discrimineren.
Erg vooruitstrevend land wel, Nederland. Je verlagen tot het niveau van landen die nog in de middeleeuwen hangen.
Maak je geen zorgen, ik heb de boeken niet gelezen, nou ja, deel 1 wel maar dat hebben we nu zo langzamerhand wel gehad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik durf nooit op FOK! over GoT te praten in de angst dat er een lollige boekenlezer langskomt.
nee alleen een hekel aan kk racistenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ben jij de oppermoraalridder zeg.
Miljoenen Nederlanders nemen aanstoot aan de Islam hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. En jij als individu bent nog geen 0.00000001 procent van de Islam
En dit gaat niet alleen om Nederland, ook in Suriname, de Antillen enz enz maken ze hier aanstoot aan hoor.
Je schrijft net "de Nederlander" af en noemt zijn cultuur achterlijk. Dat is net zo goed racisme.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:04 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
nee alleen een hekel aan kk racisten
Gewoon een matige trolquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ben jij de oppermoraalridder zeg.
Je komt nogal racistisch tegenover nederlanders over.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:04 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
nee alleen een hekel aan kk racisten
En genoeg die het daar ook niet zo ervaren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. En jij als individu bent nog geen 0.00000001 procent van de Islam
En dit gaat niet alleen om Nederland, ook in Suriname, de Antillen enz enz maken ze hier aanstoot aan hoor.
En terecht. Hebben ze het na gemaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je komt nogal racistisch tegenover nederlanders over.
haha, boksquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je schrijft net "de Nederlander" af en noemt zijn cultuur achterlijk. Dat is net zo goed racisme.
Je kan niet racistisch zijn tegen blankenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je komt nogal racistisch tegenover nederlanders over.
En dan doet die jongen tegelijk alsof hij hoogbegaafd is. Hoe lachwekkendquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je schrijft net "de Nederlander" af en noemt zijn cultuur achterlijk. Dat is net zo goed racisme.
Oké nu weet ik zelfs dat je trollt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En terecht. Hebben ze het na gemaakt.
Ze moeten zich uitspreken tegen geert wilders.
Ja. Achterlijk volk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Miljoenen Nederlanders nemen aanstoot aan de Islam hoor.
Getest, alles.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan doet die jongen tegelijk alsof hij hoogbegaafd is. Hoe lachwekkend
Ah, racisme mag als het terecht is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En terecht. Hebben ze het na gemaakt.
Ze moeten zich uitspreken tegen geert wilders.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Fok-it het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe je een religie met sinterklaas kan vergelijken. Dat is toch waanzin.
Religie is juist achterlijkquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Fok-it het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe je een religie met sinterklaas kan vergelijken. Dat is toch waanzin.
zij pakken ONZE ZWARTE PIET af dus willen wij Hun suikerfeest afpakken !!1quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Fok-it het volgende:
Vast in je dronken periode heel je hersenstelsel naar de klote gedronken want je praat als een mongooltje nu.quote:
Je mag best aanstoot nemen aan de Islam. Alleen gebruiken Nederlanders dat opvallend vaak om moslims te bashenquote:
Ik ben niet zo fan van Daenerys.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Arya is echt een baas ja. Daarom vrees ik het ergsteIk vond Daenerys ook altijd heel cool, nog steeds wel, maar ze is nu al seizoenen lang een beetje niks aan het doen en dat vind ik een beetje jammer.
Die paashaas brengt gewoon chocolade eieren rond, wat onbaatzuchtigTopper die gast. Wel jammer dat ie ze verstopt. Hij vreest waarschijnlijk de chocoladekippen van wie hij ze zelf heeft gestolen.
Hoezo niet? Allebei verzonnen om mensen / kinderen in 't gareel te houden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:05 schreef Fok-it het volgende:
Echt hequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
zij pakken ONZE ZWARTE PIET af dus willen wij Hun suikerfeest afpakken !!1
zeker gevoelig snaartje geraakt over nederlandquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Vast in je dronken periode heel je hersenstelsel naar de klote gedronken want je praat als een mongooltje nu.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
zeker gevoelig snaartje geraakt over nederland
Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde Happy. Sinterklaas is een fabeltje dat in de jaren '30 bedacht is door een schrijver op zijn kamertje, en religie is al duizenden jaren het fundament van de mens als soort.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:06 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoezo niet? Allebei verzonnen om mensen / kinderen in 't gareel te houden.
Ik zou ook geen aanstoot nemen aan zwarte piet als ik een donkere huidskleur had nee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Net als dat de mensen die aanstoot nemen aan iets onschuldigs als zwarte piet achterlijk zijn
Sowieso niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:08 schreef JanCees het volgende:
Zou niet voor Nederland willen vechten niet voor dit debiele volk
Niet eens. (Gelukkig) Dus je hoeft niet meer furieus te zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hebben ze daar voor Nasi a la Iwanius gekozen in plaats van Nasi a la Johannes??![]()
![]()
Zelden ben ik zo furieus geweest.
In de bijbel niet wil je zeggen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Er staan echt achterlijke dingen in de Koran. Gelukkig neemt het overgrote deel van de moslims dat ding niet letterlijk.
Hoe in godsnaam kun je dit nou zeggen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou ook geen aanstoot nemen aan zwarte piet als ik een donkere huidskleur had nee.
Wij hebben mooie tradities hier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:08 schreef Snowbells het volgende:
Nederland heeft echt een kut cultuur
Waarom zou dat moeten als meer mensen aanstoot nemen dat het wél verandert wordt? Dat is toch ondemocratisch?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou ook geen aanstoot nemen aan zwarte piet als ik een donkere huidskleur had nee.
Maar ik snap wel dat er veel mensen zijn die dat wel doen. En voor die mensen zou het gewoon al veranderd moeten worden. Maar goed eindeloze discussie dit
En er staan achterlijke delen in de Bijbel en de Torah. Niet zo heel vreemd als die shit eeuwen geleden is geschrevenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Er staan echt achterlijke dingen in de Koran. Gelukkig neemt het overgrote deel van de moslims dat ding niet letterlijk.
Beter voeren we sharia in. Die weten in ieder geval hoe je vrouwen kort moet houdenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
Het gebeuren in King's Landing heeft mijn voorkeurquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:06 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ik ben niet zo fan van Daenerys.Al ben ik het wel met je eens dat het jammer is dat haar verhaallijn weinig veranderingen heeft.
Haha dat zou best wel eens de verklaring kunnen zijn.
Doe ffe normaal snowquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:08 schreef Snowbells het volgende:
Nederland heeft echt een kut cultuur
Jawel, dat is precies hetzelfde verhaal. Ik wilde het alleen niet er bij zeggen omdat het dan weer een excuusje lijkt: "Maar de bijbel ook hoor!!!".quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Snowbells het volgende:
[..]
In de bijbel niet wil je zeggen?
Ga in USA wonen danquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sowieso niet.
Ik begin steeds minder feeling te hebben met Nederland uberhaupt
Meeste nederlanders zijn van die autisten die die zogenaamde tradities niet los kunnen laten. Alles is zo vreselijk ouderwets en we zijn meestal het laatste land wat iets laat varenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij hebben mooie tradities hier.
Jammer alleen dat al die allochtonen het komen verpesten.
Bron?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:10 schreef Insomnia_ het volgende:
Het feit blijft wel dat de hoeveelheid geweldadige versen in de Koran vele malen hoger ligt dan in de bijbel.
Nederland is groot geworden door de inmenging van Europeanen in Nederlandquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij hebben mooie tradities hier.
Jammer alleen dat al die allochtonen het komen verpesten.
Mi gado hoe kom je daar bij. Die mensen moeten gewoon accepteren dat er nu eenmaal dingen zijn die je niet zo leuk vindt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar ik snap wel dat er veel mensen zijn die dat wel doen. En voor die mensen zou het gewoon al veranderd moeten worden. Maar goed eindeloze discussie dit
Zal het binnenkort eens voor je opzoeken. Internet is vrij brak hier.quote:
Ik ben oprecht benieuwd. De meeste gruwelijkheden uit de Bijbel ken ik wel maar de Koran niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zal het binnenkort eens voor je opzoeken. Internet is vrij brak hier.
Heeft ook te maken in wat voor tijdperk de koran is geschreven.
Omdat het meestal onder druk moet van een of ander zich achtergesteld allochtonenvolk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:10 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Meeste nederlanders zijn van die autisten die die zogenaamde tradities niet los kunnen laten. Alles is zo vreselijk ouderwets en we zijn meestal het laatste land wat iets laat varen
Pfew, daar gaat een last van mijn schouders, ik dacht echt heel even.. hoe kan dat nou, dacht ik bij mezelf. Nasi a la iwanius gedijt wel bij een vieze keuken, hopelijk hebben jullie dat niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Niet eens. (Gelukkig) Dus je hoeft niet meer furieus te zijn.
Ach we gaan het zien over een half jaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het gebeuren in King's Landing heeft mijn voorkeurHet noorden wat minder, behalve Arya dan (en soms Sansa, maar dat is ook best een dom kind), maar die is ook overal en nergens.
Ja ja, de paashaas discussie is bij deze weer helemaal open
Dat zijn dan ook niet de mensen die het hier momenteel verpesten en waar ik op doel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:10 schreef JanCees het volgende:
[..]
Nederland is groot geworden door de inmenging van Europeanen in Nederland
het is traditiequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:12 schreef Tchock het volgende:
De pietendiscussie eindigt altijd in "Ze moeten gewoon niet zo zeuren het is een leuk kinderfeest en de allochtonen maken het kapot".
waar doel je dan op?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook niet de mensen die het hier momenteel verpesten en waar ik op doel.
Niets mis mee. Ik bemoei me ook niet met het suikerfeest al vind ik het niet kunnen omdat daardoor het percentage moslimmeisjes met thighgap afneemtquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:12 schreef Tchock het volgende:
De pietendiscussie eindigt altijd in "Ze moeten gewoon niet zo zeuren het is een leuk kinderfeest en de allochtonen maken het kapot".
madame heeft iets gehoord/gelezen hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:10 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Meeste nederlanders zijn van die autisten die die zogenaamde tradities niet los kunnen laten. Alles is zo vreselijk ouderwets en we zijn meestal het laatste land wat iets laat varen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:12 schreef Tchock het volgende:
Welke vertalingquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:35 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een keer een stuk van het nieuwe testament gelezen nadat het uitgedeeld werd op onze (openbare!) middelbare school. Onze directeur heeft die religekkies schreeuwend van het schoolplein verjaagd
Maar goed, inderdaad geen doorkomen aan. Verschrikkelijk slecht geschreven.
Ja of mensen moeten niet zo standvastig blijven doen over hun tradities. Een tijdje terug had je ook een blanke piet. Big deal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mi gado hoe kom je daar bij. Die mensen moeten gewoon accepteren dat er nu eenmaal dingen zijn die je niet zo leuk vindt.
Zoals wat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:09 schreef Tchock het volgende:
De enige serie waar ik moeite heb om er op te wachtenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:12 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ach we gaan het zien over een half jaar.
Ook dat nog. Een paashaas discussie
Ik herkende 'm ook alquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:13 schreef Flippiee het volgende:
[..]
madame heeft iets gehoord/gelezen hoor.
onze keuken is altijd schoon.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:12 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Pfew, daar gaat een last van mijn schouders, ik dacht echt heel even.. hoe kan dat nou, dacht ik bij mezelf. Nasi a la iwanius gedijt wel bij een vieze keuken, hopelijk hebben jullie dat niet.
Ik zal mijn best doen Nasi a la Johannes op het menu te krijgen, het zou wel handig als je die term zo af en toe op subtiele wijze laat vallen bij de gesprekken in de kantine. Naamsbekendheid opbouwen enzo.
En waarom moet die grote meerderheid verandering accepteren en hoeft de kleine minderheid het status quo niet te accepteren?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja of mensen moeten niet zo standvastig blijven doen over hun tradities. Een tijdje terug had je ook een blanke piet. Big deal.
Dat kan toch net zo goed geaccepteerd worden door de mensen die er voor zijn
wit brood!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
+ "dan is [voer hier iets in dat overduidelijk niet racistisch is] ook racisme!"
Nou. Literair is het natuurlijk wel een drama.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:14 schreef Insomnia_ het volgende:
de bijbel is beste boek ooit geschreven prachtige metaforen alles
Juist niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou. Literair is het natuurlijk wel een drama.
King James Version. Beste vertaling.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt geen idee. Ik heb het ding ook weggegooid sindsdien dus kan niet opzoeken.
Ah, daar ben ik nog niet. Vind het niet veel schokkender dan de tora.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Doden van een vrouw die verkracht is geloof ik.
Mensen moeten, daar ga je al.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja of mensen moeten niet zo standvastig blijven doen over hun tradities. Een tijdje terug had je ook een blanke piet. Big deal.
Dat kan toch net zo goed geaccepteerd worden door de mensen die er voor zijn
Nee vind die hele sinterklaasdiscussie maar crapquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:13 schreef Flippiee het volgende:
[..]
madame heeft iets gehoord/gelezen hoor.
[..]
Dus jij vindt dat elke beslissing, elke keuze, elke manier van traditie alleen afhangt of de meerderheid het ermee eens is?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En waarom moet die grote meerderheid verandering accepteren en hoeft de kleine minderheid het status quo niet te accepteren?
De bijbel bevat twee keer zo veel geweld maar als je corrigeert naar aantal pagina's bevat de Koran twee keer zo veel geweld. Bedankt voor deze kennisquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:
http://dwindlinginunbelie(...)-bible-or-quran.html
Stout geweest?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:16 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Nee vind die hele sinterklaasdiscussie maar crap
Krijg toch al 3 jaar geen cadeaus meer op 5 december![]()
Ja klopt. Bedoelde ook % natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
De bijbel bevat twee keer zo veel geweld maar als je corrigeert naar aantal pagina's bevat de Koran twee keer zo veel geweld. Bedankt voor deze kennis
Dat was hem idd. In de comments stond ook iets van 'Maar Nederland is wel de eerste met homowet blabla blabla Bla'.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik herkende 'm ook alIets met palingen
Nou nou nou. Niet eens met orange is the new black?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De enige serie waar ik moeite heb om er op te wachten![]()
Bij alle andere series zou het me een rotzorg zijn wanneer het terugkomt.
Het staat er inderdaad letterlijk ja, in zijn eigen bron wel prachtig ditquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
De bijbel bevat twee keer zo veel geweld maar als je corrigeert naar aantal pagina's bevat de Koran twee keer zo veel geweld. Bedankt voor deze kennis
Nee dat vind ik niet. Maar de minderheid kan niet bepalen hoe de meerderheid een bepaalt feest viertquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat elke beslissing, elke keuze, elke manier van traditie alleen afhangt of de meerderheid het ermee eens is?
Nee neefje die niet meer geloofdequote:
Percentage is natuurlijk wel een hoop verschil.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het staat er inderdaad letterlijk ja, in zijn eigen bron wel prachtig dit
Als de traditie niemand, of het nou mensen of dieren, op een of andere manier belemmeren. Ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat elke beslissing, elke keuze, elke manier van traditie alleen afhangt of de meerderheid het ermee eens is?
Ik al 8 jaar niet meer Anouk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:16 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Komt er van snowie. Moet je maar lief zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:16 schreef Snowbells het volgende:
[..]
En de minderheid die bepaalt hoe de meerderheid nasi maakt, is dat wel iets dat kan in jouw ogen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet. Maar de minderheid kan niet bepalen hoe de meerderheid een bepaalt feest viert
Oké, ik ga het toch doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Nee neefje die niet meer geloofdesindsdien is mijn vertrouwen in de nederlandse cultuur ook meteen weggevallen
Oh, dan staat niks een lekkere nasi in de weg lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:15 schreef Flippiee het volgende:
[..]
onze keuken is altijd schoon.
Dan kan ik beter op het kantoor werken denk ik
Lijkt me machtig mooiquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Snowbells het volgende:
Haha dat met palingen was toch dat ze palingen uit elkaar trokken voor vermaak toch?
Mijn broertje en zusje geloven nog. Kom hier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Nee neefje die niet meer geloofdesindsdien is mijn vertrouwen in de nederlandse cultuur ook meteen weggevallen
Wow. Dat is ook wel een zeer scherpe comeback. Ik ben niet snel trots op mensen maar jou komt het in deze volledig toequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze vonden me eerst niet zo grappig maar toen vroeg ik of ze het zelf beter konden met zo'n slangetje in hun neus en daar konden ze dan wel weer om lachen.
Al met al leerzame ervaring 7/10
NT is sowieso niet zo relevant als OT, is meer verhalenboek dan heilig schrift.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Percentage is natuurlijk wel een hoop verschil.
Ben benieuwd als je alleen naar nieuwe testament kijkt wat het % is
Voor de 30e keerquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké, ik ga het toch doen.
Kun je voor mij even uitleggen wat de Nederlandse cultuur precies is als je het zo kut vindt?
Ja, uit het NRC-stuk waar in stond dat Nederland vaak als laatste pas stopt met dingen. Wat in totaal echt een onzinstatement is maar de voorbeelden waren wel vrij pijnlijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Snowbells het volgende:
Haha dat met palingen was toch dat ze palingen uit elkaar trokken voor vermaak toch?
Ieder mag nasi maken hoe hij zelf wil zolang er maar een fotoverslag wordt gepostquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Elan het volgende:
[..]
En de minderheid die bepaalt hoe de meerderheid nasi maakt, is dat wel iets dat kan in jouw ogen?
Daar zijn wij het dan over oneens.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:18 schreef Elan het volgende:
[..]
NT is sowieso niet zo relevant als OT, is meer verhalenboek dan heilig schrift.
Zelfs daarbij nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat was hem idd. In de comments stond ook iets van 'Maar Nederland is wel de eerste met homowet blabla blabla Bla'.Moest wel lachen. Was volgens mij van die Amerika verslaggever in de NRC.
[..]
Nou nou nou. Niet eens met orange is the new black?
Blijkbaar belemmert het genoeg mensen. Anders zou deze discussie niet zo fel zijn geweest in Nederland. Maar ik hou er over op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:17 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als de traditie niemand, of het nou mensen of dieren, op een of andere manier belemmeren. Ja.
ben benieuwd wat Johan Derksen er van vindtquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:18 schreef Elan het volgende:
[..]
NT is sowieso niet zo relevant als OT, is meer verhalenboek dan heilig schrift.
Ik koop voor mezelf altijd een chocolade letter op vijf december.quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:18 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Voor de 30e keer
Niet zo serieus tchock
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wow. Dat is ook wel een zeer scherpe comeback. Ik ben niet snel trots op mensen maar jou komt het in deze volledig toe
Komt me echt vaag bekend voor, is dat recent geplaatst?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, uit het NRC-stuk waar in stond dat Nederland vaak als laatste pas stopt met dingen. Wat in totaal echt een onzinstatement is maar de voorbeelden waren wel vrij pijnlijk.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Fok-it, hoezo had je mijn advies over de bijbel niet aangenomen en cover to cover gaan lezen.
Die nadruk op OT is de schuld van de joden!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Christendom gaat over Jezus en dan lijkt me nieuwe testament op elk vlak relevanter.
Ik zei je dat je bij de gospels moest beginnen en nu lees ik dat je bij genesis begonquote:
Hoe belemmert het mensen? Kunnen ze niet meer naar hun werk? Worden ze lastiggevallen? Doet Zwarte Piet dat allemaal omdat hij zwart is?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Blijkbaar belemmert het genoeg mensen. Anders zou deze discussie niet zo fel zijn geweest in Nederland. Maar ik hou er over op.Ik zei net al: ik snap beide kanten. En mijn standpunt zal ongetwijfeld niet rationeel zijn, so be it.
Dat vindt Crack niet ergquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tchock neemt veel dingen wel serieus ja
Klopt. Gelukkig kwam Jezus om de Joden te beterenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Die nadruk op OT is de schuld van de joden!
Geloof jij dat de gebeurtenissen in het Oude Testament echt hebben plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Christendom gaat over Jezus en dan lijkt me nieuwe testament op elk vlak relevanter.
ik heb een bruin vermoeden (mag ik dit zeggen?)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
ben benieuwd wat Johan Derksen er van vindt
Ging van het weekend viral. Dus zeer recent ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Komt me echt vaag bekend voor, is dat recent geplaatst?
Ik vond het niet logisch om bij de Gospels te beginnen. Je gaf als reden dat Genesis te moeilijk was, maar dat vond ik wel meevallen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik zei je dat je bij de gospels moest beginnen en nu lees ik dat je bij genesis begon
Tchock heeft zich vandaag gerevancheerd. Even dimmen jij of ik breek je mars.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tchock neemt veel dingen wel serieus ja
De bijbel is geen boek maar een bibliotheek he.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik vond het niet logisch om bij de Gospels te beginnen. Je gaf als reden dat Genesis te moeilijk was, maar dat vond ik wel meevallen.
Alsof dat volk werk heeftquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe belemmert het mensen? Kunnen ze niet meer naar hun werk? Worden ze lastiggevallen? Doet Zwarte Piet dat allemaal omdat hij zwart is?
Twijfels, het oude testament is qua geloof mijn grootste twijfelpuntquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geloof jij dat de gebeurtenissen in het Oude Testament echt hebben plaatsgevonden?
Oh ik vind Tchock een prima kerel hoor. Vooral in discussies heeft hij vaak prima argumenten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tchock heeft zich vandaag gerevancheerd. Even dimmen jij of ik breek je mars.
Heb het wel op twitter vluchtig gelezen dus kan zijn dat ik het daar van hebquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ging van het weekend viral. Dus zeer recent ja.
Inso. Hoe vind je het dat bijbels verkocht worden?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De bijbel is geen boek maar een bibliotheek he.
Gospels zijn goed om mee te beginnen.
Kun je iets meer uitleggen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Twijfels, het oude testament is qua geloof mijn grootste twijfelpunt
Vooruit. Volgens mij staat die Bijbel nog wel op m`n ipadquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De bijbel is geen boek maar een bibliotheek he.
Gospels zijn goed om mee te beginnen.
Hindoes, boeddhisten en New Age-achtige gelovigen leggen het Nieuwe Testament volgens hun eigen geloofsprincipes uit, de laatsten vaak met steun van ideeën van theologen uit de hoek van het historisch-kritisch Bijbelonderzoek.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Hehe jij hebt het woord van God gestolenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vooruit. Volgens mij staat die Bijbel nog wel op m`n ipad
Ja dat mag jij zeggen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik heb een bruin vermoeden (mag ik dit zeggen?)
Fokkie pls reageerquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe belemmert het mensen? Kunnen ze niet meer naar hun werk? Worden ze lastiggevallen? Doet Zwarte Piet dat allemaal omdat hij zwart is?
Het was gratisquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hehe jij hebt het woord van God gestolen
Geen zin meer inquote:
Nou, het oude testament is op veel vlakken een afschuwelijk boek. En dat adam en eve de eerste mensen waren, tja. En dat God de aarde in 7 dagen heeft gemaaktquote:
Gospels beste wat er is op deze wereld bijna. zo mooiquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vooruit. Volgens mij staat die Bijbel nog wel op m`n ipad
Tss.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geen zin meer in
Maar op die manier worden ze niet belemmerd nee. Maar dat hoeft niet alleen fysiek te gaan.
Ja las 't.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:25 schreef Fok-it het volgende:
Ohja Inso.
er staat in F&L een leuk topic voor je. Groepje mensen die de Bijbel lezen en er over discussieren en shit
Ongelovige hond, je zal branden in de hel voor deze uitlatingenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou, het oude testament is op veel vlakken een afschuwelijk boek. En dat adam en eve de eerste mensen waren, tja. En dat God de aarde in 7 dagen heeft gemaakt
Als je daar niet aan twijfelt heb je geen verstand.
Ik heb heel vaak interessante discussies over religie met mijn christelijke huisgenoot. Je moet wel een discussiepartner hebben die open staat voor je denkbeelden (zonder het daar per definitie mee eens te zijn) en dat moet je zelf ook doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:23 schreef Yreal het volgende:
Discussiëren over religie is zo fucking nutteloos trouwens. Gelovige breng je toch niet aan het twijfelen, en bijvoorbeeld de koran in twijfel trekken is ronduit beledigend. Kan je alleen maar verliezen.
Ben toch anglicaans.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ongelovige hond, je zal branden in de hel voor deze uitlatingen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou, het oude testament is op veel vlakken een afschuwelijk boek. En dat adam en eve de eerste mensen waren, tja. En dat God de aarde in 7 dagen heeft gemaakt
Maar hoe maak je dan voor jezelf het onderscheid wat wel en niet te geloven? Het hele boek is toch het woord van God?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
1 Corinthians 10:31quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch jammer dat er niks in de Bijbel staat over nasi he.
Onzin. Ik discussieer graag met atheisten en moslims. Je moet je eigen geloofssysteem altijd kritisch bekijken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:23 schreef Yreal het volgende:
Discussiëren over religie is zo fucking nutteloos trouwens. Gelovige breng je toch niet aan het twijfelen, en bijvoorbeeld de koran in twijfel trekken is ronduit beledigend. Kan je alleen maar verliezen.
Mensen krijgen gewoon een negatief beeld bij een Zwarte Piet die tentoongesteld wordt als hulp/slaaf van Sinterklaas. Natuurlijk is het uit perspectief gebracht en ziet niemand Zwarte Piet nog als een slaaf zoals vroeger, maar zo wordt het blijkbaar wel ervaren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:25 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Tss.
En mentaal dan? Het 'ergste' wat ik kan bedenken is dat kinderen een zwarte man Zwarte Piet noemen. Nou poe poe. Moet ik gaan klagen dat clowns allemaal rood haar hebben?
In de Koran staan enkel wel de letterlijke woorden van Allah en dus niet opgeschreven verhalen van gebeurtenissen. Als je de Koran bekritiseerd lever je dus direct kritiek op hun God.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Onzin. Ik discussieer graag met atheisten en moslims. Je moet je eigen geloofssysteem altijd kritisch bekijken.
Dat is toch het vagevuur?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:29 schreef 2Happy4U het volgende:
MOCHT er een god zijn dan geloof ik niet dat die je stuurt naar hel (of wat voor variant daarvan) enkel omdat je niet gelooft. Denk eerder dat hij je naar de hel zou sturen omdat je tijdens je menselijke jaren een slecht persoon zou zijn en dat je dan X aantal jaar moet 'branden' voordat je de hemel in mag.
En zou het zijn omdat ik niet geloof. Wat kan ik daar aan doen? Ik kan niet zomaar zeggen 'ik geloof nu' want dat is niet zo. In mijn gedachtegang geloof ik niet en daar kan ik niets aan veranderen.
Waar gaat die over dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:29 schreef Fok-it het volgende:
Toevallig net 12 years a slave aan het kijken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |