Nou, het oude testament is op veel vlakken een afschuwelijk boek. En dat adam en eve de eerste mensen waren, tja. En dat God de aarde in 7 dagen heeft gemaaktquote:
Gospels beste wat er is op deze wereld bijna. zo mooiquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vooruit. Volgens mij staat die Bijbel nog wel op m`n ipad
Tss.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geen zin meer in
Maar op die manier worden ze niet belemmerd nee. Maar dat hoeft niet alleen fysiek te gaan.
Ja las 't.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:25 schreef Fok-it het volgende:
Ohja Inso.
er staat in F&L een leuk topic voor je. Groepje mensen die de Bijbel lezen en er over discussieren en shit
Ongelovige hond, je zal branden in de hel voor deze uitlatingenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou, het oude testament is op veel vlakken een afschuwelijk boek. En dat adam en eve de eerste mensen waren, tja. En dat God de aarde in 7 dagen heeft gemaakt
Als je daar niet aan twijfelt heb je geen verstand.
Ik heb heel vaak interessante discussies over religie met mijn christelijke huisgenoot. Je moet wel een discussiepartner hebben die open staat voor je denkbeelden (zonder het daar per definitie mee eens te zijn) en dat moet je zelf ook doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:23 schreef Yreal het volgende:
Discussiëren over religie is zo fucking nutteloos trouwens. Gelovige breng je toch niet aan het twijfelen, en bijvoorbeeld de koran in twijfel trekken is ronduit beledigend. Kan je alleen maar verliezen.
Ben toch anglicaans.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ongelovige hond, je zal branden in de hel voor deze uitlatingen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou, het oude testament is op veel vlakken een afschuwelijk boek. En dat adam en eve de eerste mensen waren, tja. En dat God de aarde in 7 dagen heeft gemaakt
Maar hoe maak je dan voor jezelf het onderscheid wat wel en niet te geloven? Het hele boek is toch het woord van God?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
1 Corinthians 10:31quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch jammer dat er niks in de Bijbel staat over nasi he.
Onzin. Ik discussieer graag met atheisten en moslims. Je moet je eigen geloofssysteem altijd kritisch bekijken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:23 schreef Yreal het volgende:
Discussiëren over religie is zo fucking nutteloos trouwens. Gelovige breng je toch niet aan het twijfelen, en bijvoorbeeld de koran in twijfel trekken is ronduit beledigend. Kan je alleen maar verliezen.
Mensen krijgen gewoon een negatief beeld bij een Zwarte Piet die tentoongesteld wordt als hulp/slaaf van Sinterklaas. Natuurlijk is het uit perspectief gebracht en ziet niemand Zwarte Piet nog als een slaaf zoals vroeger, maar zo wordt het blijkbaar wel ervaren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:25 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Tss.
En mentaal dan? Het 'ergste' wat ik kan bedenken is dat kinderen een zwarte man Zwarte Piet noemen. Nou poe poe. Moet ik gaan klagen dat clowns allemaal rood haar hebben?
In de Koran staan enkel wel de letterlijke woorden van Allah en dus niet opgeschreven verhalen van gebeurtenissen. Als je de Koran bekritiseerd lever je dus direct kritiek op hun God.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Onzin. Ik discussieer graag met atheisten en moslims. Je moet je eigen geloofssysteem altijd kritisch bekijken.
Dat is toch het vagevuur?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 01:29 schreef 2Happy4U het volgende:
MOCHT er een god zijn dan geloof ik niet dat die je stuurt naar hel (of wat voor variant daarvan) enkel omdat je niet gelooft. Denk eerder dat hij je naar de hel zou sturen omdat je tijdens je menselijke jaren een slecht persoon zou zijn en dat je dan X aantal jaar moet 'branden' voordat je de hemel in mag.
En zou het zijn omdat ik niet geloof. Wat kan ik daar aan doen? Ik kan niet zomaar zeggen 'ik geloof nu' want dat is niet zo. In mijn gedachtegang geloof ik niet en daar kan ik niets aan veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |