hoi!quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:49 schreef loveli het volgende:
Internetbundeltje aangeschaft, ben er ook weer
Bij mij zitten er ook wel wat kilo's aan jaquote:Op maandag 13 oktober 2014 14:52 schreef loveli het volgende:
Weegschaal bevestigt wat ik al wist (ben niet blind), knop moet weer om en suiker in de ban. Vaarwel kandij in de koffie
Jee, dat is wel raar zeg, NA het eten :/. Ook zwaar vervelend.. je zou haast een hekel krijgen aan lunchen omdat je weet dat je je daarna niet lekker voeltquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:56 schreef Californium het volgende:
Morgen na de huisarts voor mijn duizeligheid en licht in mijn hoofd voelen (bijna flauwvallen) NA het eten.
Ben benieuwd. De dag maar weer op de helft afgekapt omdat alles draaide na mijn lunch.
Wat had je gegeten?quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:56 schreef Californium het volgende:
Morgen na de huisarts voor mijn duizeligheid en licht in mijn hoofd voelen (bijna flauwvallen) NA het eten.
Ben benieuwd. De dag maar weer op de helft afgekapt omdat alles draaide na mijn lunch.
Voordat ik er last van krijg? Ehm alles. Eten, drinken. Meer last van bij meer eten.... heb er ongeveer 2 weken bewust last van. Laatste week begint het erger te worden. Ik maak geen afspraak bij een huisarts als ik 1 keer een beetje duizelig ben hoorquote:
Helaas. Ik eet alles. Net wat aardbeien naar binnen gewerkt en begin me nu al wat minder te voelen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:15 schreef loveli het volgende:
Ik bedoel of er voedingsmiddelen zijn die er de schuld van kunnen hebben. Mij maakt het weinig of uit of je na 1 keer duizeligheid al naar de huisarts zou gaan.
Ik las: carpale tunnelsyndroom door dm'enquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:25 schreef loveli het volgende:
Als ik ooit thuis kom ga ik je ff dm-en, nu zit ik in een tunnel en heb crappy verbinding.
24 kitchen terug kijken via the interwebsquote:Op maandag 13 oktober 2014 17:22 schreef Probability het volgende:
tudududu. die 15 minute meals zijn vast online te vinden?
ik heb er 2 uur over gedaanquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:00 schreef An24 het volgende:
[..]
24 kitchen terug kijken via the interwebs
Jij hebt jezelf lekker bezig gehoudenquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:08 schreef Probability het volgende:
[..]
ik heb er 2 uur over gedaan[ afbeelding ]
deze: http://www.jamieoliver.co(...)uce-courgette-salad/
best wel lowcarb volgens mij (en heb boekweitmeel gebruikt ipv gewoon meel-meel)
Lijstje:
O: yoghurt met chiazaad, lijnzaad, walnoten en honing (o ja en creatine)
L: sushi! 10 stukjes of zo
T: yoghurt met chiazaad, walnoten en honing
T: mandarijn
T: snoepen van deegmengsel (walnoten, amandel, havermout, gember)
T: stukjes pure chocolade
D: tomatensaus met soort ricotta koekjes en courgette rasp salade met peper en citroensap
T: stukje zelfgemaakte pompoentaart, heb zelf 'canned pumpkin' gemaakt dus helemaal from scratch
T: stoofpeertjes (zelfgemaakt)
T: een peer en een groene appel misschien nog
T: nog wat stukjes sushi
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:One time i almost stepped on one in the woods and it screamed and the mama fucking charged me and i had to keep hitting with a stick to get it away. they both ran away though
Zit freud in de kost?quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Jij hebt jezelf lekker bezig gehouden
Rare dag vandaag, maar wel lekker gegeten. Ik wil die maandag toch nog wat gezonder zien door een betere structuur te vinden vanwege de yogales van half zeven tot acht.
O: rijstwafel filet american
L: bio bol met paddenstoelen (ragout), een cola light en een muntthee
T: havermout pistache koekjes
S: anderhalf uur yoga
T: stukje shord bread, kokoswater en thee
D: speltbrood met twee gebakken eieren, ham en kaas. Een ranja
Ja ik ook, maar tis een beetje lastig plannen met de yoga op deze tijd. We hebben buiten de deur onze lunch gehad, en de ragout was warm, maar verder hadden ze enkel soep of sate met frietquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zit freud in de kost?
Zou een lekkere warme maaltijd wel missen persoonlijkVooral met vastendag in vooruitzicht.
http://www.volkskrant.nl/(...)216/?akamaiType=FREEquote:
SPOILER: Stofje uit broccoli verbetert communicatievaardigheden van autistenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
5 buisjes bloed ingeleverd.quote:
Nou ja heb nog last van die hersenschudding.. Dus is niet echt vrijwilligquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:22 schreef Tele6 het volgende:
O: yoghurt, muesli, appel
T: mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen met chocopasta
T: peer
D: broccoli met pesto, walnoten en volkoren penne
T: chocoladekoekje
Fijn om zoveel te kunnen slapen Prob!
Hier is het weer best mooi vind ik. Soms een beetje zon en het regent niet. Dus ik zit nog niet aan de zuurkool, dat komt nog wel.
Wat heb jij voor vreselijke werktijden loveli?
Zit inderdaad onder de 2000kcal, moeten wat kilo's af en wil wat van mn kleine buikje af hebben. De spiermassa heb ik al wel. Nu nog een kwestie van wat strakker worden en droog trainen. Ben ook maar 1,60m en wil weer richting de 60kg. Dus heb ook niet heel kcal nodig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:08 schreef _aurum_ het volgende:
Ik weet niet wat je macro's zijn maar als ik naar hierboven kijk, dan lijk je te crashdieten?
Volgens mij zit je onder de 2000 kcals?
O: 3 eitjes met een paar tomaatjes
L: chocomuffin met pindakaas en bekertje huttenkase
T: bak kwark met frambozen, lijnzaad en havermout
T: 2 mini snickers
S: fitness
D: gevulde soep met broccoli, kabeljauw en rijst.
Vaker kleinere porties eten, McDonalds laten liggen, chips weglaten, koffie met een zoetje. Dat scheelt al 100%quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:50 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik lees ook al even met jullie mee, heb een goede bmi maar voor mij zelf mag er wel zo'n 3 tot 6 kilo af. Hoezo 3 tot 6? Nou, ik woog altijd 63 kilo en toen was mijn streef gewicht 60. Nu ben ik de laatste tijd aangekomen en weeg 66 kilo. Mijn streef gewicht is nog altijd 60, maar met 63 ben ik eigenlijk al tevreden. Ik ben namelijk 1,75 en dus is 60 kilo dan eigenlijk te weinig.
Door ziekte zit ik momenteel thuis en ben ik van 3x per week sporten en een actieve baan naar helemaal geen beweging gegaan. En nog erger: ik zit thuis,en ga dan snaaien.
Ik ben inmiddels wel gestopt met het drinken van cola, ik was echt verslaafd.
ik probeer al gezonder te eten en gezonder te snacken maar het blijft moeilijk om van al het lekkers af te blijven.
hierbij mijn eerste lijstje:
O- bord pap
T- niks
L- McDonald's.......
T- niks
D- nog geen plannen
T- koffie met suiker en melk, koekje
T- en hier staat vaak nog iets van chips, popcorn, borrelnootjes. Maar ook daar kan ik al redelijk van af blijven.
Verder drink ik alleen nog thee of water, behalve dus s avonds mijn dosis caffeine.
(Dit is wel een stom lijstje om mee te beginnen, zo ziet mijn lijstje er normaal gesproken niet uit)
Kleinere porties is niet altijd beter. Ik ben gewend om 3 grote maaltijden te eten. Na overleg met de arts vandaag ga ik echter vaker klein eten ivm mijn bloeddruk problemen maar 3 keer groter werkt voor mij eigenlijk prima.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:36 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Vaker kleinere porties eten, McDonalds laten liggen, chips weglaten, koffie met een zoetje. Dat scheelt al 100%Kortom de slechte dingen vervangen voor gezondere dingen en wat vaker eten op een dag.
Als ik weet dat er chips en koekjes in huis zijn kan ik er ook moeilijk vanaf blijven. Daarom koop ik het ook niet meer, alleen in het weekend wil ik nog wel eens een zakje chips en een flesje cola kopen![]()
Dit is wel een interessant artikel trouwens:
http://www.resetpersonalt(...)-het-lelijke-eendje/
hoe hangt eten &bloeddruk samen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:41 schreef Californium het volgende:
[..]
Kleinere porties is niet altijd beter. Ik ben gewend om 3 grote maaltijden te eten. Na overleg met de arts vandaag ga ik echter vaker klein eten ivm mijn bloeddruk problemen maar 3 keer groter werkt voor mij eigenlijk prima.
Blijkbaar daalt mijn bloeddruk na het eten en dus vaker minder eten kan voorkomen dat hij ver daalt ofzo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:45 schreef Probability het volgende:
[..]
hoe hangt eten &bloeddruk samen?
(ken wel flauw gevoel.. of is het iets anders?)
huh ik snap het nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik: Zal morgen even afstoffen enzo beneden
Hij: Hoeft niet hoor
Ik: Ja, heb al een poosje niet gestoft
Hij: Ik heb vandaag de muggenpoep overal vandaan gepoetst hoor
Dus nu ineens chagrijnig, ik weet heus wel dat ik niet een perfecte schoonmaakster ben GVD!
En hij boos omdat ik daar een beetje van baal, dat ik niet zo moeilijk moet doen en dan zo'n teleurstellende hoofdbeweging en zucht..
Ja, sorry... hij is nogal netjes om het zo maar te zeggen dus kan het vaak niet zo goed doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:41 schreef Probability het volgende:
[..]
huh ik snap het niet
chill toch je hoeft niet schoon te maken
en muggenpoep?!!
dat heeft hij maar te accepteren toch.. leuke en minder leuke kantenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, sorry... hij is nogal netjes om het zo maar te zeggen dus kan het vaak niet zo goed doen.
Als er een stuk aardappel van mijn vork afvalt ofzo dan komt er al een afkeurende blik
Tja, ben niet handiger
Vandaag was wel een verkeerd inzicht hoor, dit was de eerste keer McD sinds maanden. Maar het lastige is dus dat ik dan bijvoorbeeld redelijk gezonde toastjes met een gekookt eitje neerzet, maar manlief er dan een zak chips naast legt. Ik kan daar dan niet vanaf blijven. Of nu: hij heeft een zak pepernoten opgetrokken. Tsja... dat vind ik dus lastig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:21 schreef uniekhoorn het volgende:
zozomaarkunnen..
Wat een eerlijk lijstje!
Er zijn wel wat verbeterpunten he?? Maar het is pas vaak inzichtelijk als je ze daadwerkelijk op 'papier' zet.
Wat wil je gaan veranderen? Met zo'n lijstje is volgens mij babysteps het handigst of ineens ALLES verander maar dat gaat nooit lang lukken denk ik.
Dat kan ik mij voorstellen ja... doe je wodkaquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:26 schreef Probability het volgende:
zonder telefoon, huisgenoten en wijn duren avonden echt lang
is niet in huis!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat kan ik mij voorstellen ja... doe je wodka
Weet ikquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:31 schreef Probability het volgende:
[..]
is niet in huis!
wil eigenlijk een tijdje helemaal niet drinken
Heb je gisteren gezegd.. tenminste wijn iigquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:33 schreef Probability het volgende:
[..]
Haha hoe weet jij dat? Ik heb het net pas bedacht
mocht niet want hersenschuddingquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Heb je gisteren gezegd.. tenminste wijn iig
Sorry, dat was eergisteren en dacht dat het voor langere tijd zou zijn, had je niet gezegd hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:41 schreef Probability het volgende:
[..]
mocht niet want hersenschudding
maar
als ik dat echt zo heb gezegd en niet meer weet is maar beter ook om even niet te drinken
haha gelukkigquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Sorry, dat was eergisteren en dacht dat het voor langere tijd zou zijn, had je niet gezegd hoor
Weet je wat ook superfoods zijn: Groente, fruit, eitjes. Lekker hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:57 schreef hetzusjevan het volgende:
O: kwark
T: niets
L: 2 bruine boterhammen en 1 cracker met kaas
T: 1 banaan
D: bord nasi met satesaus en loempia (daghap eetcafé).
T: niks, zit vol
@Probability: ik zie bij jouw lijstje lijnzaad en chiazaad staan. Lijnzaad enz is toch een zogehete superfood? Je ziet dat nu overal, ook die goji besjes enz. Merk je dat het iets doet? Hoe moet ik dat zien, zijn het vervangers voor bv multivitamines of dat niet?
Wat Uniek zegt! Is het een idee om eerst voldoende aan groenten en fruit te eten voor je aan 'superfoods' gaat denken? Die dingen hebben enkel zin als aanvulling als je basis dik in orde is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:57 schreef hetzusjevan het volgende:
@Probability: ik zie bij jouw lijstje lijnzaad en chiazaad staan. Lijnzaad enz is toch een zogehete superfood? Je ziet dat nu overal, ook die goji besjes enz. Merk je dat het iets doet? Hoe moet ik dat zien, zijn het vervangers voor bv multivitamines of dat niet?
ik merk met chiazaad dat ik minder suikerattacks heb (iig lijkt zo) en het schijnt heel gezond te zijn. als je het lang laat staan wordt het een soort pudding is ook leuk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Yes en groente zoals broccoli, avocado enz enz zijn eigenlijk ook gewoon 'superfoods' maar die kun je niet mega lang bewaren en vind ik niet heel erg lekker als ontbijtquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je wat ook superfoods zijn: Groente, fruit, eitjes. Lekker hoor
Na een maaltijd gaat er een grotere hoeveelheid bloed uit je circulatie naar het maag/darmkanaal voor het verteringsproces. Daardoor krijg je een relatieve bloeddrukdaling. Na het eten, zeker als de maaltijd groot was, kun je zo lekker lui en rozig zijn. Daarom dus. Als Californium last heeft van bloeddrukschonmelingen na de maaltijd, zou het verstandig kunnen zijn om of rustiger aan te doen na het eten of de optie kleinere hoeveelheden per keer te eten (maar dan dus wel vaker). Ik weet niet of je veel per keer eet? Aangezien je zegt dat je drie maaltijden per dag eet en verder niks?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:45 schreef Probability het volgende:
[..]
hoe hangt eten &bloeddruk samen?
(ken wel flauw gevoel.. of is het iets anders?)
Nou die zijn nog niet zo duurquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:28 schreef Probability het volgende:
[..]
Yes en groente zoals broccoli, avocado enz enz zijn eigenlijk ook gewoon 'superfoods' maar die kun je niet mega lang bewaren en vind ik niet heel erg lekker als ontbijt
Eigenlijk zou je meer bloed moeten hebben dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:40 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Na een maaltijd gaat er een grotere hoeveelheid bloed uit je circulatie naar het maag/darmkanaal voor het verteringsproces. Daardoor krijg je een relatieve bloeddrukdaling. Na het eten, zeker als de maaltijd groot was, kun je zo lekker lui en rozig zijn. Daarom dus. Als Californium last heeft van bloeddrukschonmelingen na de maaltijd, zou het verstandig kunnen zijn om of rustiger aan te doen na het eten of de optie kleinere hoeveelheden per keer te eten (maar dan dus wel vaker). Ik weet niet of je veel per keer eet? Aangezien je zegt dat je drie maaltijden per dag eet en verder niks?
vind ik wel! bij de appie iig.. en de lidl is even fietsen en heel klein + weinig groentequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nou die zijn nog niet zo duur
Gortepap is ook superfood en goedkoop
havermout is 40 cent voor een pak trouwensquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
en in gortepap zitten glutenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ook goed voor je..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:42 schreef Probability het volgende:
[..]
havermout is 40 cent voor een pak trouwens
water is ook gratis
o ik eet het niet omdat ik denk dat ze superspeciaal zijn, maar alle kleine beetjes zijn meegenomen!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ook goed voor je..
Nee maar wat ik probeer te zeggen dat die 'superfood' wel een beetje overrated zijn.
Vroeger was asperges, nootmuskaat, pastinaak e.d. ook verafschuwd
En nu zijn ze gezond.
Als het maar lekker is vind ik eigenlijks... ik hou van wokrestaurants, dat zegt wel wat over mijn tokkiestatus
Ontbijtbordjes volscheppen? Werk je minder weg, maar kan je voor je gevoel nog steeds 3x opscheppen (al zou ik gewoon minder koken en een ruggengraat kweken, het is onmogelijk dat je na 2 borden nog steeds 'honger' hebt, slechte gewoontes zijn er om af te leren). Of poets direct na je eerste bord je tanden, slecht voor je glazuur maar met die smaak in je mond smaakt eten niet meer lekker. Al is dat ook wel zonde, bij lekker eten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:13 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Vandaag was wel een verkeerd inzicht hoor, dit was de eerste keer McD sinds maanden. Maar het lastige is dus dat ik dan bijvoorbeeld redelijk gezonde toastjes met een gekookt eitje neerzet, maar manlief er dan een zak chips naast legt. Ik kan daar dan niet vanaf blijven. Of nu: hij heeft een zak pepernoten opgetrokken. Tsja... dat vind ik dus lastig.
Ik ben me ondertussen wat meer aan het verdiepen in de voedselzandloper, en minder dus met pasta, brood, rijst. Wel lastig met 2 kleine kinderen in huis, al eten ze dapper mijn probeersels mee.
ohja, en ik wil dus leren minder avond eten te eten. Ik eet dan veel te veel, soms wel 3 borden vol. Gewoon omdat ik het zo lekker vind. Extra water drinken voor het eten helpt niet.
Normaal 3 keer per dag omdat ik nogal druk werk heb en niet tussendoor kan eten. Maargoed, wat ik nu heb is wel heel extreem (bijna flauwvallen van eten en helemaal duizelig worden van wat drinken) en werken lukt gewoonweg niet omdat ik tot wel 3 uur na het eten soms gewoon niet fatsoenlijk kan nadenken. Vandaar de poging om minder te eten maar vaker. Maar niets tegen 3 keer per dag eten want dat werkt wel voor mij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:40 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Na een maaltijd gaat er een grotere hoeveelheid bloed uit je circulatie naar het maag/darmkanaal voor het verteringsproces. Daardoor krijg je een relatieve bloeddrukdaling. Na het eten, zeker als de maaltijd groot was, kun je zo lekker lui en rozig zijn. Daarom dus. Als Californium last heeft van bloeddrukschonmelingen na de maaltijd, zou het verstandig kunnen zijn om of rustiger aan te doen na het eten of de optie kleinere hoeveelheden per keer te eten (maar dan dus wel vaker). Ik weet niet of je veel per keer eet? Aangezien je zegt dat je drie maaltijden per dag eet en verder niks?
quote:Na een uitmuntende ontvangst werden wij naar onze tafel begeleid. De vriendelijke eigenaar verwelkomde ons in zijn bistro. Na de verwelkoming waren wij benieuwd naar wat dit restaurant ons te bieden had.
Onze culinaire reis begon bij een heerlijke versnapering bestaande uit yakitori overgoten met een heerlijke saus gebaseerd op een soja extract. De elementen in dit voorgerecht waren in perfecte balans. Na deze smaaksensatie begaven wij ons richting de bijzonder goed georganiseerde open wok-keuken. Het aanwezige personeel straalde een combinatie van rust en zelfverzekerdheid uit. De opmaak van de aanwezige, reeds bereide gerechten oversteeg al onze verwachtingen.
Uiteraard waren wij met name benieuwd naar de gerechten welke de aanwezige keukenmeesters voor ons gingen bereiden. Hetgeen ons het meest aansprak was de mogelijkheid zelf een menu samen te stellen, op basis van de vele biologische verse producten waaronder zeevruchten, verscheidene niet alledaagse groentes en andere bestanddelen van hoogwaardige kwaliteit. De mogelijkheid is aanwezig om door middel van (naar alle waarschijnlijkheid geïmporteerde) vloeibare spijzen uit de desbetreffende Oosterse landen.
De opvallend goed Nederlands sprekende keukenmeester bereidde ons gerecht op een dusdanige manier dat wij werden getrakteerd op een visueel hoogstandje. Gezien onze eerdere ervaringen hadden wij geen hoge verwachtingen van deze bereidingswijze, echter bleek het personeel het tot een ware kunst te hebben verheven. De smaaksensatie was ongekend, wij waren verbaasd dat dit mogelijk was met zulke op het eerste gezicht eenvoudige bestanddelen.
Het dessert was compleet in lijn met onze verwachtingen die wij hadden op basis van het voor- en hoofdgerecht. Na een fijne en betoverende avond vertrokken wij voldaan richting huis.
Wij raden dit restaurant absoluut aan voor een nominatie voor een Michelin Ster. Over de reden dat dit tot heden niet het geval is tasten wij in het duister.
Wie zich er het hardst aan stoort mag het schoonmakenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, sorry... hij is nogal netjes om het zo maar te zeggen dus kan het vaak niet zo goed doen.
Als er een stuk aardappel van mijn vork afvalt ofzo dan komt er al een afkeurende blik
Tja, ben niet handiger
Als student is dat acceptabel (en dan nog eigenlijk niet maar enigszins begrijpelijk), anders is het gewoon triest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Wie zich er het hardst aan stoort mag het schoonmakenTenzij hij helemaal knetterverliefd op je wordt als je vlijtig schoonmaakt.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:07 schreef An24 het volgende:
Vastendaglijstje:
O: een ei en een sinaasappel
T: koffie, thee, water
D: twee kommen courgette-broccoli-rode ui-rode peper-knoflook soep met een beetje room en parmezaanse kaas
Dat laatste!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Heb je een recept van die soep, of is het een eigen bij elkaar raapsel?
Wie heeft het opeens over troep opruimen? Als de standaard van de 1 hoger ligt dan die van de ander, is het handiger als diegene met de hoogste standaard het uitvoert. Als mijn vent de auto door de wasstraat wil halen en ik wil dat 'ie met het handje gewassen, gepolijst, gekleid en gewaxt moet worden, dan mag ik aan de slag. Tenzij ventlief punten wil scorenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:40 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als student is dat acceptabel (en dan nog eigenlijk niet maar enigszins begrijpelijk), anders is het gewoon triest.
Gewoon de troep opruimen die je maakt.
Eens. Maar in het kader van vaker minder eten lijkt het me een goed begin. Normaal begin ik met ongeveer 800 kcalquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:36 schreef loveli het volgende:
240 is ook niet heel veel, denk dat er al meer in m'n koffie zit
Zou je dan niet juist goed blijven ontbijten, zodat je de rest van de dag niet uit enorme honger heel veel gaat eten?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:50 schreef Californium het volgende:
[..]
Eens. Maar in het kader van vaker minder eten lijkt het me een goed begin. Normaal begin ik met ongeveer 800 kcaldus voor mij ook even wennen. Niet het gevoel dat het helpt jammer genoeg, val al bijna van mijn stoel
Met ontbijt heb ik het meeste last. Dus ik wilde mijn ontbijt gewoon in 2 en of 3en doenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zou je dan niet juist goed blijven ontbijten, zodat je de rest van de dag niet uit enorme honger heel veel gaat eten?
800 is misschien wel erg veel, maar ik eet meestal rond de 400-500 en dan kan ik echt enorm veel eten voor mijn gevoel..
o ja ghee.. dat was een soort boter toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat laatste!
Zo ongeveer voor 2p:
Anderhalve courgette, kwart, tot halve broccoli, een rode ui, teentje knoflook, halve rode peper. Dat alles aanfruiten met een mini beetje ghee. Daarna water er op, 2 kip bouillion blokjes erbij. Ik heb er daarna wat thijm bij gegooid. Lekker laten borrelen, staafmixer er over. Scheutje room en een halve eetlepel mosterd erbij. Verder op smaak maken, weer even goed opwarmen en klaar! Een beetje parmezaanse kaas er over is ook lekker, afhankelijk van hoeveel je mag eten op je vastendag
mijn koffie is 0 kcalquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:36 schreef loveli het volgende:
240 is ook niet heel veel, denk dat er al meer in m'n koffie zit
Hahaquote:
GEFELICITEEEEEEEERD!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Come to the dark side, we have cola
Tx!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat laatste!
Zo ongeveer voor 2p:
Anderhalve courgette, kwart, tot halve broccoli, een rode ui, teentje knoflook, halve rode peper. Dat alles aanfruiten met een mini beetje ghee. Daarna water er op, 2 kip bouillion blokjes erbij. Ik heb er daarna wat thijm bij gegooid. Lekker laten borrelen, staafmixer er over. Scheutje room en een halve eetlepel mosterd erbij. Verder op smaak maken, weer even goed opwarmen en klaar! Een beetje parmezaanse kaas er over is ook lekker, afhankelijk van hoeveel je mag eten op je vastendag
Komend weekeinde kun je weer opdrogen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben een uur wandelen van huis en er komt een enorme bui aanzetten
Ik vind deze heel lekker: Qua kruiden kun je er eigenlijk nog alles bijgooien wat je lekker vindt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand nog ideeën voor een lekker vleesvrij maal wat ik vrijdag in niet al te lange tijd op tafel kan zetten? We eten zelf wel regelmatig vegetarisch, maar ik ben een beetje inspiratieloos voor iets wat je lekker op tafel kan zetten en zelf op kan scheppen, het liefst met 'van alles wat'.
Enige wat ik kan bedenken is bean burritos enzo, en da's best lekker, maar zoek eigenlijk nog wat alternatieven. Vis en schaaldieren mogen ook dus, noten niet (ivm allergie)....
Grazie bellaaaa!quote:
Hartige taart met kaas!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand nog ideeën voor een lekker vleesvrij maal wat ik vrijdag in niet al te lange tijd op tafel kan zetten? We eten zelf wel regelmatig vegetarisch, maar ik ben een beetje inspiratieloos voor iets wat je lekker op tafel kan zetten en zelf op kan scheppen, het liefst met 'van alles wat'.
Enige wat ik kan bedenken is bean burritos enzo, en da's best lekker, maar zoek eigenlijk nog wat alternatieven. Vis en schaaldieren mogen ook dus, noten niet (ivm allergie)....
Oh, en wat ik eventueel wel leuk vind is een midden-oosten-achtige buffet tafel met allemaal kleine hapjes, couscoussalade, pita's, feta, hummus, etc.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt voor de tips! Na wat rondzoeken nog ben ik gekomen op een soort midden-oosten achtige tafel vol dingetjes.
Couscous
Köfte (vleesballetjes voor de niet vega's)
mini-black bean burgers
Verse hummus
Verse baba ganousj
feta
tomaatjes
gecarameliseerde ui
vers flat bread
dadels met geitenkaas
geroosterde kikkererwten vooraf als knabbeltje
Feli chicka!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Grazie bellaaaa!![]()
![]()
OT: uit 'nood' (a.k.a. geen tijd voor boodschappen) heb ik een 'gezonde' taart gebakken, met havermout, kokos, rozijntjes, kokosvet, melk, banaan, kaneel en nog wat spul![]()
Volgens mijn collegae was ie goed te nassen
Gevangen op het werk helaasquote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Komend weekeinde kun je weer opdrogen.
Vrijdag eerste werkdag deze weekquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Gevangen op het werk helaas
Jij al uitgewerkt?
Kort: mensen die tegen me liegenquote:
Als mensen tegen je liegen, moet naar hun belang daarachter vragen. Persoonlijk zou ik nooit een ander de schuld geven van mijn shit. Bijvoorbeeld door de vraag: heb ik het zelf laten gebeuren dat mensen liegen, of wat zou ik zelf veroorzaakt kunnen hebben waardoor mensen liegen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:10 schreef Californium het volgende:
Lijstjuh!
O: minibakje yoghurt met wat muesli
O2: croissant
L1: Tosti
L2: halve tosti
T: een of andere reep (ja ja ik weet het, maar was te druk om naar de kantine te lopen dus ging maar langs de automaat)
D1: kop soep
D2: rijst met veel groente en kip
Voel me beter dan gister en ben ook echt actief geweest maar ideaal is het verre van.
O en ik wil even klagen. Waarom zijn sommige mensen zo moeilijk? Als ik een eerlijke vraag stel, verwacht ik een eerlijk antwoord. Ik wil niet eens een ja horen en 3 dagen later "toch maar niet". Ik heb niets tegen twijfel, maar zeg dat dan, voordat je ja zegt op iets. Ik ben zelf altijd eerlijk en soms is dat dan confronterend, maar ik verwacht ook een eerlijk antwoord terug hoe confronterend dat ook mag zijn.
Mede daarom zit ik nu zo erg in de shitMensen
![]()
Dat was ook een beetje de insteek van mijn vraag: doet het echt iets of is het een beetje overrated? Laatst ergens gelezen "lijnzaad is goed voor de lijn, het heet immers LIJN zaad" ja euhhquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ook goed voor je..
Nee maar wat ik probeer te zeggen dat die 'superfood' wel een beetje overrated zijn.
Vroeger was asperges, nootmuskaat, pastinaak e.d. ook verafschuwd
En nu zijn ze gezond.
Als het maar lekker is vind ik eigenlijks... ik hou van wokrestaurants, dat zegt wel wat over mijn tokkiestatus
Klinkt goed mc. Zou ook nog niet weggaan als ik jou was. Je huidige werkveld in combinatie met je studie maakt je heel interessant voor toekomstige werkgevers. Ik zou zelf nog een beetje extra ervaring opdoen op je huidige positie en eventueel proberen intern door te groeien. Moet kunnen waar je nu zit.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:50 schreef the85mc het volgende:
Hoi! Hoe is het hier?
Ik ben deze week best wel opportunistisch bezig geweest.. Maar is soms wel handig
Ik had laatst een trailer nodig en de mijne stond 120 km verderop en ik had geen zin om zo ver heen en weer te rijden. Dus wou ik een trailer huren, maar uiteindelijk heb ik er een gekocht en die verkoop ik nu door met flinke winstEn vandaag op gesprek geweest bij ander bedrijf, maar eigenlijk wil ik nog niet weg bij waar ik nu zit. Maar mooi aanbod gehad,dus misschien in de toekomst.. Je weet nooit hoe dingen lopen.
En waarschijnlijk volgende week daten.. Dat was al best weer een tijdje geleden. Gaat allemaal wel lekker dus
Klinkt ook goed Tink! Maar aanbod afwijzen kan soms best lastig zijn lijkt me..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Klinkt goed mc. Zou ook nog niet weggaan als ik jou was. Je huidige werkveld in combinatie met je studie maakt je heel interessant voor toekomstige werkgevers. Ik zou zelf nog een beetje extra ervaring opdoen op je huidige positie en eventueel proberen intern door te groeien. Moet kunnen waar je nu zit.
Ben vandaag ook op gesprek geweest bij een ander bedrijf. Moet eerlijk zeggen dat het om een hele mooie functie bij een mooi bedrijf ging en carrieretechnisch ook weer een flinke stap terug omhoog. Maar ik doe het toch niet omdat ik eigenlijk wel lekker op mijn plek zit bij mijn huidige werkgever. Ze drongen alleen zo aan dat ik toch maar ben gaan praten.
Voelt wel raar, nee zeggen tegen een mooi aanbod, maar mijn buik zegt dat ik op dit moment in ieder geval de juiste beslissing maak.
Zoals ik al zei: ik moest even klagen, dat je het niet helemaal begrijpt/de context snapt is niet erg, is ook een lang verhaalquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Als mensen tegen je liegen, moet naar hun belang daarachter vragen. Persoonlijk zou ik nooit een ander de schuld geven van mijn shit. Bijvoorbeeld door de vraag: heb ik het zelf laten gebeuren dat mensen liegen, of wat zou ik zelf veroorzaakt kunnen hebben waardoor mensen liegen.
Merci, kipsel!quote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:25 schreef Californium het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik moest even klagen, dat je het niet helemaal begrijpt/de context snapt is niet erg, is ook een lang verhaal. Ik ben helemaal niet iemand om iemand anders de schuld te geven van mijn shit en dat doe ik in dit geval niet naar die persoon. (ik geef een heel iemand anders daar de schuld van en in dat geval vind ik dat ik de schuld daar mag leggen
)
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:17 schreef V1z0R het volgende:
Ik neuk nog steeds niet met Californium, dus ik heb dat gaande
Aftakeling jaquote:
... Dankje!quote:
Boks!quote:
Gefeliciteerd! Ik had die ervaring vorige weekquote:
Ik vind het lekkerquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:33 schreef _aurum_ het volgende:
Is dat Teff een beetje te doen Prob? Henk zei altijd dat het niet te eten was
Voel me vandaag wat beter, goed doorgeslapen vannacht. Ga vanaaf proberen te sporten
Lijstje voor vandaag:
O: omelet met 3 eieren\
L: 2 chocomuffins en eiwithshake
T: bak kwark met frambozen
T: 2 minisnickers
S: fitness
D: gewokte rijst met bloemkool en een stukje kabeljauw
Ja hoor, hier regende het zo goed als niet (alleen een lichte miezer op het eind)quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Succes met sporten Aurum... fijn dat je wat beter voelt!
Lijst:
O/L: verse pistolet met rosbief en gekookt ei, verse kaneelbroodje, beker melk, beschuit kaas
T's: 2 appels, peer, sinaasappel, blokje pure choco, sultana (proefpakketje gehad, dan moet je wel he)
D: pasta met room/kaas/ei en een witlofovenschotel met ham/kaas
T: Verse stoofperen met vla en slagrooom
Ben jij nog wezen wandelen en rapen Tele6?
Ga je ermee koken ofzo? Kan toch alleen met tamme kastanjes?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja hoor, hier regende het zo goed als niet (alleen een lichte miezer op het eind)
Maar het begint al op z'n eind te raken, de meeste kastanjes die er nog liggen zijn klein of rot. Ik heb nu ook al 4 grote zakken vol, dus dat is wel genoeg om de winter door te komen
Wat voor proefpakketje sultana heb je? Is het dan een nieuwe smaak ofzo?
Hoezo kan je dan niet meer eten? Je hebt recht op pauzesquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik zit nu nog hartstikke vol van mijn lijstje tot nu toe, en ik moet over een uur naar m'n werk en heb dan niet meer de mogelijkheid te eten tot half 11.Maar ik zit pas op 1100 kcal. Niet handig
Wou eigenlijk snel voordat ik wegging nog mijn D eten maar dat gaat echt niet passen.
Inderdaad tamme kastanjes. Je kunt verse poffen in de oven, maar wij drogen het grootste deel (omdat we er zo veel hebben). Die kastanjes pellen we, koken we in melk, en dan wrijven we het door een zeef (er zit onder de schil anders nog een taai velletje).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ga je ermee koken ofzo? Kan toch alleen met tamme kastanjes?
Sultana de smaken: abrikoos/limoen, granaatappel/sinaasappel, kokos/nog iets.
Kokos lust ik niet maar die abrikoos/limoen gaat wel
Als ik dan toch Sultana eet dan maar de alle gewoonste met alleen maar rozijnen
Huis ruikt naar kaneel/wijn/stoofperen
O leuk dat wil ik ook doenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja hoor, hier regende het zo goed als niet (alleen een lichte miezer op het eind)
Maar het begint al op z'n eind te raken, de meeste kastanjes die er nog liggen zijn klein of rot. Ik heb nu ook al 4 grote zakken vol, dus dat is wel genoeg om de winter door te komen
Wat voor proefpakketje sultana heb je? Is het dan een nieuwe smaak ofzo?
Die met suiker en kaneel is lekkerquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ga je ermee koken ofzo? Kan toch alleen met tamme kastanjes?
Sultana de smaken: abrikoos/limoen, granaatappel/sinaasappel, kokos/nog iets.
Kokos lust ik niet maar die abrikoos/limoen gaat wel
Als ik dan toch Sultana eet dan maar de alle gewoonste met alleen maar rozijnen
Huis ruikt naar kaneel/wijn/stoofperen
Ik denk dat het nog wel gaat hoor, als je deze week of volgende week gaat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:17 schreef Probability het volgende:
[..]
O leuk dat wil ik ook doenof ben ik nu te laat
?
Nog een bak kwark? Thin crisp met gekookt eitje?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:39 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
O- 2 cracottes, 1 met kip samurai salade en 1 met kipfilet. 2 mandarijnen
T- 1 groot formaat speculaasje
L- 2 wasa thin crackers, 1 met zuivel spread, 1 met kipfilet
T- niks
D- salade van tonijn, sperziebonen, ei, tomaat, paprika, pijnboompitten en avocado.
T- kopje koffie met suiker
Zo nog?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:42 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Toevoegen aan mijn lunch bedoel je? Of als tussendoortje?
Als ik op een dag 2 cracottes, 2 thin crisps en een salade eet, dan heb ik ook snack neigingenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:00 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
nee dat is waar. Merk wel dat 's avonds ik vooral naar snacken neig. Moeilijk af te leren! Wil misschien maar een yoga matje aanschaffen zodat ik thuis wat oefeningen kan doen. En hopelijk binnenkort weer genoeg energie om weer te gaan hardlopen.
Me! Pompoensoepquote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:36 schreef Probability het volgende:
Wie deed er veel met ras el hanout? Perruche? En wat?
Ik heb het gekocht!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Me! Pompoensoep
Toffe avond! Ben naar een demo/ workshop rund uitbenen geweestLOTS of nomsies
![]()
Cool!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Me! Pompoensoep
Toffe avond! Ben naar een demo/ workshop rund uitbenen geweestLOTS of nomsies
![]()
Als ik slager was, zou ik geen workshop nodig hebbenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:39 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Rund uitbenen...dat klinkt als een workshop waar ik me niet voor zou aanmelden!ben je slager? Of gewoon Hobby - interesse?
Bijzonder 'bedrijfsuitje'quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Als ik slager was, zou ik geen workshop nodig hebben![]()
Gewoon nieuwsgierig en leuk met collega's. Ik vind ook persoonlijk dat als je vlees eet, je ook moet weten waar het vandaan komt.
Ja ook tof! Ga ik misschien ook nog wel eens doenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Bijzonder 'bedrijfsuitje'![]()
In deze categorie heb ik ooit leren 'lammeren' (schaap helpen lammetje ter wereld te brengen. Heel tof.
Aanrader. Hebben jullie nu ook vlees meegekregen? En zelf een mes in de handen gehad? Of was het echt een presentatie?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja ook tof! Ga ik misschien ook nog wel eens doen
Een aantal hebben er ontvliest, maar dat moet je doen met het mes naar je toe in plaats van van je af. En met mijn EDS motoriek durfde ik dat toch niet aanquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Aanrader. Hebben jullie nu ook vlees meegekregen? En zelf een mes in de handen gehad? Of was het echt een presentatie?
Klinkt gaafquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:45 schreef An24 het volgende:
[..]
Een aantal hebben er ontvliest, maar dat moet je doen met het mes naar je toe in plaats van van je af. En met mijn EDS motoriek durfde ik dat toch niet aan![]()
Vlees konden we wel kopen. En we kregen tussendoor drankjes en vleeshapjes uit eigen keuken. De hebben daar de kampioen gelderse worst van Nederland en ook de slagerszoon is een keer kampioen butcher geworden. Erg tof allemaal.
Lavasbrood? Daar heb ik nog nooit van gehoord, is dat dezelfde lavas als de "maggiplant"?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:59 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt leuk An! Die uitbeenmessen zijn vlijmscherp, da's echt amputatiemateriaalVolgens mij moeten ze ook zo'n ringetjesjurk dragen - wat de ridders vroeger ook droegen om niet neergestoken te kunnen worden
Lijstje voor vandaag:
O: chocomuffins 2x
L: stukjes kip en augurk, huttenkase met kaneel
T: eiwitshake
D: shakshouka, lavas brood en als toetje salted butter caramel- chocolat mousse.
T: bak kwark
Met wedstrijden wel. Maar nu had hij geen speciaal schort aan!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:59 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt leuk An! Die uitbeenmessen zijn vlijmscherp, da's echt amputatiemateriaalVolgens mij moeten ze ook zo'n ringetjesjurk dragen - wat de ridders vroeger ook droegen om niet neergestoken te kunnen worden
Lijstje voor vandaag:
O: chocomuffins 2x
L: stukjes kip en augurk, huttenkase met kaneel
T: eiwitshake
D: shakshouka, lavas brood en als toetje salted butter caramel- chocolat mousse.
T: bak kwark
Lavash brood, sorryquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lavasbrood? Daar heb ik nog nooit van gehoord, is dat dezelfde lavas als de "maggiplant"?
Ik voel een groepsdm aankomen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Mo kan wel vertellen wat hier stond!
Oh jij ook wel trouwensquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
2 kilo aangekomen in 6 weken tijd op vakantie, niet verkeerd.
Wel veel meer buik erbij dus waarschijnlijk wat spieren kwijt.
Ja, klopt. Maar dat ga ik niet doen.quote:
Zijn de regels van slank.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar dat ga ik niet doen.
Verdikkeme, dat is vet lullig zeg.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:37 schreef Probability het volgende:
[..]
Zijn de regels van slank.
Ik weet niet of je hier nu nog wel mag blijven posten
Ja hoor, gewoon wat aan het morrenquote:
Hoe je een half glas wijn kon drinken... Was niet een heel glas gevuld en voor de helft opgedronken maar een glas voor de helft gevuldquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Mo kan wel vertellen wat hier stond!
Erg he, die bambix! Maar ik vind het heerlijk, lekker zoet en makkelijk weg te slurpen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
BambixGod hoe smaakte dat ook alweer?
Wij gingen daarna al snel over op warme melk met beschuit verbrokkeld en suiker. Lekker was dat.
Pizzaria, wat ga je eten?
Lijst hier:
O: kwark, vla, 2 stoofperen
T;s: boterham smeerkaas, halve komkommer, cup a soup kerrie, rauwe wortel
L: 2 boterhammen ossenworst, beker melk, tomaat, appel
T's: appel, peer, mandarijn, blokje chocolade, beker melk
D: sperziebonen, salade, biefstuk met champ/ui, champignonsaus, ovenpatat
T: aardbeien met slagroom (beetje maar weer vroeg naar bed)
Had hem gezien jaquote:Op zondag 19 oktober 2014 10:54 schreef loveli het volgende:
Intussen in Engeland...
http://www.nu.nl/opmerkel(...)akken-marihuana.html
Oja,lekker was dat inderdaadquote:Op zondag 19 oktober 2014 09:47 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Erg he, die bambix! Maar ik vind het heerlijk, lekker zoet en makkelijk weg te slurpen.![]()
maar volgens mij niet heel gezond..
natuurlijk bij de pizzeria enorme vette pizza gegeten, met salami, asperge, ham, kaas en nog veel meer. Heerlijk..
Jij eet wel lekker dingen zeg! Stoofperen, aardbeien met slagroom, mmm! Eigenlijk alles wel wat op het lijstje staat. Het lijkt best veel, eet je dan gewoon kleine porties?
Ja wel joh, veel te veel. Tonnetje rond zitten eten. Was wat minder lekker naar bed gaan met zo'n volle buik gevoel. Niet erg voor een keertje en het was heerlijk!quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Prob! Leef je nog?
An, dat klinkt lekker! En op zich niet helemaal te veel toch? Heb je genoten?
Lijst:
O: kwark, vla, stoofperen
T's: rauwe wortels, halve komkommer, boterham smeerkaas, beker melk
L: 2 boterhammen ossenworst en koud eitje, cup a soup kerrie, appel
T's: appel, sinaasappel, beker melk, 1/2 L Gladiator, blokje choco
D: Bloemkool, gebakken kippendijen, kerriesaus
T: Advocaatje met slagroom (oma)
Ja, vervelend gevoel is dat inderdaad.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja wel joh, veel te veel. Tonnetje rond zitten eten. Was wat minder lekker naar bed gaan met zo'n volle buik gevoel. Niet erg voor een keertje en het was heerlijk!
Ja, verder goed. Yoga op het balkon is idd zo goed als voorbij. Ga op facebook nog wel sicilie dumpen, maar het wordt hier nu echt te koud buitenquote:Op zondag 19 oktober 2014 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, vervelend gevoel is dat inderdaad.
Maar goed dat je ervan genoten hebt!
Hoe is het anders? Geen yoga meer in de buitenlucht strakjes?
Dit recept is lekker: http://kokenmetkarin.nl/hoofd/couscous.html.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:36 schreef Probability het volgende:
Wie deed er veel met ras el hanout? Perruche? En wat?
Jeetje Tink, wat vervelend. Je hebt wel je best gedaan om je beter te voelen. Is er een aanwijsbare oorzaak?quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:48 schreef Tinkepink het volgende:
Voel me vandaag al de hele dag zeldzaam depri. Werkelijk zonder een enkele reden. Tegengif: winkelen, wandelen met hond, borreltje drinken in de zon aan het strand, yoga, ijs, hipsterlunch met groente en gort, de zon achterna, diertjes aaien op de kinderboerderij, positief denken, man bellen (ben alleen vandaag).
Helaas zonder succes. Ben nu wel klaar voor morgen.
Nee. Maar de meditatie net heeft wel geholpen. Denk dat ik te veel negativiteit van anderen heb opgepikt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Jeetje Tink, wat vervelend. Je hebt wel je best gedaan om je beter te voelen. Is er een aanwijsbare oorzaak?
Sterktequote:Op zondag 19 oktober 2014 19:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Maar de meditatie net heeft wel geholpen. Denk dat ik te veel negativiteit van anderen heb opgepikt.
Contact allergie. Denk dat m'n handdoek te stoffig was of parfum, tintelende handen/gezicht + roodquote:Op zondag 19 oktober 2014 12:03 schreef An24 het volgende:
Wat heb je gegeten dan Prob?![]()
Hier een heerlijk avondje achter de rug: een verrassingsfeestje voor vriendin die 30 werd. Allemaal lekker gekookt en meegenomen. Daarom is mijn lijstje een zooitje![]()
O: smoothie banaan, jus, ananas, kokosmelk
T: thee en beschuit met muisjes op kraambezoek
L: ciabatta met roomboter, en met pesto, thee met melk
T: wat bolognesechips en cola light
En daar komtie:
D: preisoep, courgettesoep met spek, mijn pompoensoep. Daarna pizzastuk, gehaktbrood, spinaziehapje, pastasalade. Na: bavarois-cheesecake en een stukje chocolade- zoute karamel taart. Een wijntje, water en cola light
Thx!quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:43 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dit recept is lekker: http://kokenmetkarin.nl/hoofd/couscous.html.
Wilde meditatie/mindfulness aanraden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Maar de meditatie net heeft wel geholpen. Denk dat ik te veel negativiteit van anderen heb opgepikt.
O nu weer beetje tintelenede handen na innemen vitamine pilletjesquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:39 schreef Probability het volgende:
[..]
Contact allergie. Denk dat m'n handdoek te stoffig was of parfum, tintelende handen/gezicht + rood
Ik zag het... ineens zonder ja..quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:42 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Geen dag lenzen mmaar ik bestel maand lenzen bij lensway.
Lijstje van vandaag:
O- bord pap
L- 2 boterhammen met hagelslag
T- dropjes, biscuitje en een halve paprika
D- bord spaghetti
S- 1 uur aerobics
T- koffie ZONDER koekje![]()
Wat Uniek zegt!quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:42 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Geen dag lenzen mmaar ik bestel maand lenzen bij lensway.
Lijstje van vandaag:
O- bord pap
L- 2 boterhammen met hagelslag
T- dropjes, biscuitje en een halve paprika
D- bord spaghetti
S- 1 uur aerobics
T- koffie ZONDER koekje![]()
Welkom!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:29 schreef Anne het volgende:
Ik zal meteen ook een (matig) lijstje posten.
O - Yoghurt met honing
L - een boterham met jong belegen kaas en een banaan
T - een mandarijntje, driemaal thee (met ieder een schepje suiker) en de rest van de dag water
D - Gebakken kip, paprika en erwtjes met een beetje chilisaus (ik at plots alleen en moest even snel wat in elkaar flansen)
S - Niks
T - IJsthee
Bedankt!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:36 schreef An24 het volgende:
[..]
Welkom!
Wat vind je matig aan je lijstje? Ik vind het wel meevallen. Misschien wat veel suikers, maar verder zie ik variatie, groenten en fruit, proteinen en vetten.
Gelukkig bestaat de regel: afvallen doe je voor 80% in de keuken en 20% in de sportschool. Zijn andere manieren van bewegen wel leuk voor je?quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik ben dol op suiker inderdaad, dat mág wat minder. En de S ontbreekt vooralEn daar ga ik, ben ik bang, ook de meeste moeite mee krijgen. Ik vind sporten, wandelen en fietsen niet leuk. Ik ben blijkbaar liever lui, dan moe.
Beetjequote:
Dat klinkt goedquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat de regel: afvallen doe je voor 80% in de keuken en 20% in de sportschool. Zijn andere manieren van bewegen wel leuk voor je?
Zelf doe ik drie, vier keer per week yoga. Waarvan twee zeer intensief en twee wat rustiger, met een focus. En in het weekend wandel ik een uur, that's it!
Auw, dat doet echt zeer. Sterkte.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:57 schreef the85mc het volgende:
Hoi!
Net terug uit Berlijn, is echt leuke stad
Verder net naar de sportschool geweest en ging niet goed. Deed twee oefeningen voor bovenbenen. Meestal voel ik na zware krachttraining dat je wat souplesse verliest, je spieren voelen dan wat korter. Dus vandaag ging ik tussendoor rekken en ineens schoot het keihard in mn linker hamstring.
Had goede warming up gedaan en trainde nog lang niet op de limiet. Het enige wat ik anders deed was rekken.. Kan nu ben bijna niks meer, lig nu met koeling op de bank. Mooi kloten.
Lijkt me prima toch? Ik denk ook dat het helpt als je iets echt leuk vindt!quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Ik zat zelf te denken aan paardrijden, maar daar mag ik van mijzelf pas een proefles van nemen zodra ik klaar ben met mijn studie (en op zich ben ik daar bijna mee klaar, maar ik moet het toch echt even afronden eerst).
Daarnaast woon ik bijna tegenover het zwembad, dus misschien moet ik daar ook maar weer eens mijn neus laten zien (en een vriendin strikken; dan ga ik namelijk ook eerder, dan wanneer ik alleen 'moet').
Over zitten gesproken...hoe is het met je heup?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben echt bekaf... al een paar dagen om 4.45 uur op.
Nu wachten tot lief thuiskomt en daarna uitgedoucht is.. dan is het bijna 12 uur.
Dan nog even zitten enzo. Weet niet of het allemaal wel lukt
Als je wat streetart dingen wil zien moet je maar eens op blublu.org kijken. Best wel apart. Valt me op dat de sfeer in Berlijn wat anders is dan in veel andere steden, beetje tegen kapitalisme en multinationals.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Gaaf MC!
Nou ja, ben te oud voor clubs dus daar ben ik niet bang voor
Mjah, je hebt daarin ook verschil. Die printer techno kon ik helemaal niks mee. Was ook echt aparte zaal, donker hol, zware lucht, veel te veel rook en alleen stroboscopisch licht. Ook mensen met volledig leren pakken en gasmaskers op. Dat was me net iets teveel. Andere zaal was wat meer toegankelijke techno en dat vind ik dan toch leuker.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:20 schreef Skoap het volgende:
Berlijn & Techno geweldige combinatie
Techno
Berlijn
I'm getting too old for this shit...quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:29 schreef the85mc het volgende:
[..]
Mjah, je hebt daarin ook verschil. Die printer techno kon ik helemaal niks mee. Was ook echt aparte zaal, donker hol, zware lucht, veel te veel rook en alleen stroboscopisch licht. Ook mensen met volledig leren pakken en gasmaskers op. Dat was me net iets teveel. Andere zaal was wat meer toegankelijke techno en dat vind ik dan toch leuker.
Dittequote:Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef loveli het volgende:
[..]
I'm getting too old for this shit...
quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef loveli het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Oh dat zou dan ook echt niks voor mij zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:29 schreef the85mc het volgende:
[..]
Mjah, je hebt daarin ook verschil. Die printer techno kon ik helemaal niks mee. Was ook echt aparte zaal, donker hol, zware lucht, veel te veel rook en alleen stroboscopisch licht. Ook mensen met volledig leren pakken en gasmaskers op. Dat was me net iets teveel. Andere zaal was wat meer toegankelijke techno en dat vind ik dan toch leuker.
Spek en stroop!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:26 schreef Tinkepink het volgende:
Dat vind ik dan zonde Cali. Als je dan pannekoeken eet, doe het dan goed. Van witte bloem en met veel suiker en stroop
Pannenkoeken met spek en stroopquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Spek en stroop!
Witmeel, vet, varkensvlees en suiker!![]()
Zo slecht maar zo goed!
Witte bloem oke. Maar ik vind hartig lekkerderquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:26 schreef Tinkepink het volgende:
Dat vind ik dan zonde Cali. Als je dan pannekoeken eet, doe het dan goed. Van witte bloem en met veel suiker en stroop
De foto's zeggen dat de verhoudingen aangenaam zijn en dat je taille niet in een blob is veranderd. Da's fijn om die aanleg te hebben, ik snap wel dat je er iets aan wilt doen, zeker als je in een jaar 8 kilo cadeau krijgt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:07 schreef Anne het volgende:
Ml![]()
!
De foto's vertekenen een hoop hoor! Het beginnen echt 'rolletjes' te worden op mijn buik zeg maar.
Grappig, ik ben ook 27 jaar namelijkquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:38 schreef loveli het volgende:
[..]
De foto's zeggen dat de verhoudingen aangenaam zijn en dat je taille niet in een blob is veranderd. Da's fijn om die aanleg te hebben, ik snap wel dat je er iets aan wilt doen, zeker als je in een jaar 8 kilo cadeau krijgt.
Ik was een jaar of 27 toen ik erachter kwam dat ik niet meer alles kon eten wat los en vast zat. Het veranderen van die gewoonte heb ik helaas nog steeds niet zo goed onder de knie![]()
Basic: suiker en z'n familie minderen, wat meer activiteiten inlassen die je leuk vindt. Anders houd je het na een dag of wat voor gezien.
Snel pak een koekje!! En chips!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:21 schreef loveli het volgende:
En een printer installeren in windows 8![]()
![]()
![]()
Pardon?! 2.5 kilo in 2 weken en dat gaat niet heel hard? Hoeveel vind je dan wel normaal? 2 kilo per week ofzo?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:36 schreef sandertjuh het volgende:
Ben ondertussen al wel weer 2.5 kg (2 weken) kwijt sinds ik terug ben van vakantie. Gaat niet heel hard
hoi! welkom!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:07 schreef Anne het volgende:
Ml![]()
!
De foto's vertekenen een hoop hoor! Het beginnen echt 'rolletjes' te worden op mijn buik zeg maar.
Was je er ook dit weekend? Waar ben jij allemaal geweest?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hee Mc, waren we tegelijk in Berlijn?![]()
Ik heb onderschat hoe gaar-makend lang treinreizen is, gelukkig mocht ik vandaag ook thuiswerken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |