abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:53:25 #251
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145750145
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:42 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Geen dag lenzen mmaar ik bestel maand lenzen bij lensway.

Lijstje van vandaag:
O- bord pap
L- 2 boterhammen met hagelslag
T- dropjes, biscuitje en een halve paprika
D- bord spaghetti
S- 1 uur aerobics
T- koffie ZONDER koekje :D
Ik zag het... ineens zonder ja..

Waar is het fruit en waar zijn je groentes?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145752035
Ik kom mij hier ook maar eens melden (met een beetje tegenzin) en ik zal meteen laten zien waarom.


De foto maakt mij nog aardig slank, maar hetgeen wat ik vastpak hangt wel eens over mijn broek heen :') ;).


Mijn buik dus, zowel naar voren als in de breedte ("Well hello, love handles").

Ik ben in een jaar tijd ongeveer 8-10kg aangekomen (op mijn buik, heupen en armen) en ik heb het idee dat mijn buik nog steeds aan het groeien is, zonder dat ik zwanger ben. Mijn alarmbellen zijn inmiddels dus afgegaan, want meer dan dit mag het absoluut niet worden (liever zelfs een beetje minder, graag, of in ieder geval een beetje strakker). Ik heb inmiddels ook grotere maten broeken aan moeten schaffen, aangezien mijn bips in combinatie met mijn buik niet meer in mijn 'oude' broeken past.

Er is niks veranderd sinds dat ene jaar, dus ik vermoed dat het gewoon mijn leeftijd is en ik gewoon aan de beurt ben en helaas niet meer alles kan eten wat ik zou willen eten. En dat vind ik rete-lastig, maar mijn knop moet nu wel om, voordat het in mijn ogen te laat is.

Dus ik ga hier meeposten en hopelijk de motivatie en kracht vinden om wat meer aan beweging te doen en om wat gezonder te eten en de vethal wat vaker te vermijden. En hopelijk ook om ideeën op te doen!

Ook hoop ik dat mijn omgeving een beetje wil helpen, want overal waar ik kom staan de snoeppies, de koekkies, de vlaai en de rest van het buffet altijd klaar. En ook mijn vriendje hoeft geen snoepjes meer voor mij mee te nemen.
pi_145752284
Ik zal meteen ook een (matig) lijstje posten :o.

O - Yoghurt met honing
L - een boterham met jong belegen kaas en een banaan
T - een mandarijntje, driemaal thee (met ieder een schepje suiker) en de rest van de dag water
D - Gebakken kip, paprika en erwtjes met een beetje chilisaus (ik at plots alleen en moest even snel wat in elkaar flansen)
S - Niks
T - IJsthee
pi_145752599
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:42 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Geen dag lenzen mmaar ik bestel maand lenzen bij lensway.

Lijstje van vandaag:
O- bord pap
L- 2 boterhammen met hagelslag
T- dropjes, biscuitje en een halve paprika
D- bord spaghetti
S- 1 uur aerobics
T- koffie ZONDER koekje :D
Wat Uniek zegt!

Als dit mijn lijstje zou zijn, zou ik het een bagger lijstje vinden. Eigenlijk eet je alleen maar koolhydraten. Ik zie geen gezonde vetten en ook geen proteinen. Eenzijdig dus. Sorry dat ik zo streng ben, maar volgens mij wilde jij wat strakker worden en dat is lastig op zo'n lijstje.

Als je voor je L echt brood wilt eten, doe dan bijvoorbeeld kipfilet, avocado en tomaat op je brood. Ditch voor je T je dropjes en koekje en vervang met noten bijvoorbeeld. En ik ben benieuwd wat er allemaal in je spagetti zat ;)
pi_145752767
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:29 schreef Anne het volgende:
Ik zal meteen ook een (matig) lijstje posten :o.

O - Yoghurt met honing
L - een boterham met jong belegen kaas en een banaan
T - een mandarijntje, driemaal thee (met ieder een schepje suiker) en de rest van de dag water
D - Gebakken kip, paprika en erwtjes met een beetje chilisaus (ik at plots alleen en moest even snel wat in elkaar flansen)
S - Niks
T - IJsthee
Welkom!

Wat vind je matig aan je lijstje? Ik vind het wel meevallen. Misschien wat veel suikers, maar verder zie ik variatie, groenten en fruit, proteinen en vetten.
pi_145752950
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:36 schreef An24 het volgende:

[..]

Welkom!

Wat vind je matig aan je lijstje? Ik vind het wel meevallen. Misschien wat veel suikers, maar verder zie ik variatie, groenten en fruit, proteinen en vetten.
Bedankt!

Ik ben dol op suiker inderdaad, dat mág wat minder. En de S ontbreekt vooral ;) En daar ga ik, ben ik bang, ook de meeste moeite mee krijgen. Ik vind sporten, wandelen en fietsen niet leuk. Ik ben blijkbaar liever lui, dan moe.
pi_145752988
De mijne:

O: speltbrood met boter, kaas en thee met melk
L: grote kom verse pompoensoep
B: twee uur knutselen in de keuken
T: zelf gebakken carrotcake
D: haricots verts met pesto, wat plakjes ham met kruidenkaas
S: anderhalf uur yoga
T: zelf gebakken notencakeje, thee met melk
pi_145753123
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:39 schreef Anne het volgende:

[..]

Bedankt!

Ik ben dol op suiker inderdaad, dat mág wat minder. En de S ontbreekt vooral ;) En daar ga ik, ben ik bang, ook de meeste moeite mee krijgen. Ik vind sporten, wandelen en fietsen niet leuk. Ik ben blijkbaar liever lui, dan moe.
Gelukkig bestaat de regel: afvallen doe je voor 80% in de keuken en 20% in de sportschool. Zijn andere manieren van bewegen wel leuk voor je?

Zelf doe ik drie, vier keer per week yoga. Waarvan twee zeer intensief en twee wat rustiger, met een focus. En in het weekend wandel ik een uur, that's it!
pi_145753466
Weer eens een lijstje:
O/L: tosti speltbrood met ketchup
T: stukje Tony chocolonely karamel/zeezout chocola
D: gekookte aardappels, 200gr snijbonen en draadjesvlees
T: appel
T: tosti speltbrood met ketchup

Ik ontbijt meestal pas rond lunchtijd, dus eet 's avonds na avondeten vaak nog wat. Wilde eigenlijk yoghurt met cruesli, maar mn yoghurt was op.

Voor t eerst zelf draadjesvlees gemaakt, zaterdag opgezet en vandaag eindelijk gegeten. Was erg lekker! Magere runderriblap met vleesfond, bouillon, kruidnagel, laurierblad en thijm. En dan eindeloos sudderen. Vond het vlees er wel nog een beetje rood uitzien van binnen, maar het heeft minimaal 12 uur gesudderd, dus ben er vanuit gegaan dat het wel goed zat. Zo niet dan merk ik dat vanzelf..

Planning voor morgen; dit keer wel met ontbijt want afspraak om 12.00 dus kan pas lunchen om 13.30:
O: twee speltbth met jong belegen kaas
L: kaastosti speltbrood met ketchup
T: appel
B: anderhalf uur training geven
D: boerenkool met draadjesvlees
T: yoghurt met diepvries fruit
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2014 @ 21:54:17 #260
70532 loveli
N
pi_145753747
quote:
12s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Is het bij jou druk ja Loveli?
Beetje ;)

Ook met leuke dingen. Maar wat mij betreft mogen er meer uren in een nacht.

egopost: komt een liedje langs dat ze een jaar of 15 geleden elk uur draaiden toen ik 2 weken non stop werkte. Flashback :')
crap in = crap out
pi_145753757
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat de regel: afvallen doe je voor 80% in de keuken en 20% in de sportschool. Zijn andere manieren van bewegen wel leuk voor je?

Zelf doe ik drie, vier keer per week yoga. Waarvan twee zeer intensief en twee wat rustiger, met een focus. En in het weekend wandel ik een uur, that's it!
Dat klinkt goed ;). Ik zat zelf te denken aan paardrijden, maar daar mag ik van mijzelf pas een proefles van nemen zodra ik klaar ben met mijn studie (en op zich ben ik daar bijna mee klaar, maar ik moet het toch echt even afronden eerst).

Daarnaast woon ik bijna tegenover het zwembad, dus misschien moet ik daar ook maar weer eens mijn neus laten zien (en een vriendin strikken; dan ga ik namelijk ook eerder, dan wanneer ik alleen 'moet').

Edit: Wat trouwens ook wel handig is om te vermelden: Ik heb een zwakke knie, waardoor heel veel soorten sport ook afvallen. Ik heb bijvoorbeeld hagelnieuwe hardloopschoenen, bijna niet gebruikt, want de klappen die mijn knie elke keer krijgt bij het neerzetten tijdens het hardlopen zijn echt auwie. Bij het zwemmen moet ik ook altijd opletten dat ik niet te fanatiek/hard zwem.
pi_145753944
Hoi!
Net terug uit Berlijn, is echt leuke stad :)
Verder net naar de sportschool geweest en ging niet goed. Deed twee oefeningen voor bovenbenen. Meestal voel ik na zware krachttraining dat je wat souplesse verliest, je spieren voelen dan wat korter. Dus vandaag ging ik tussendoor rekken en ineens schoot het keihard in mn linker hamstring.
:(
Had goede warming up gedaan en trainde nog lang niet op de limiet. Het enige wat ik anders deed was rekken.. Kan nu ben bijna niks meer, lig nu met koeling op de bank. Mooi kloten.
pi_145754184
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:57 schreef the85mc het volgende:
Hoi!
Net terug uit Berlijn, is echt leuke stad :)
Verder net naar de sportschool geweest en ging niet goed. Deed twee oefeningen voor bovenbenen. Meestal voel ik na zware krachttraining dat je wat souplesse verliest, je spieren voelen dan wat korter. Dus vandaag ging ik tussendoor rekken en ineens schoot het keihard in mn linker hamstring.
:(
Had goede warming up gedaan en trainde nog lang niet op de limiet. Het enige wat ik anders deed was rekken.. Kan nu ben bijna niks meer, lig nu met koeling op de bank. Mooi kloten.
Auw, dat doet echt zeer. Sterkte.
pi_145754318
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat klinkt goed ;). Ik zat zelf te denken aan paardrijden, maar daar mag ik van mijzelf pas een proefles van nemen zodra ik klaar ben met mijn studie (en op zich ben ik daar bijna mee klaar, maar ik moet het toch echt even afronden eerst).

Daarnaast woon ik bijna tegenover het zwembad, dus misschien moet ik daar ook maar weer eens mijn neus laten zien (en een vriendin strikken; dan ga ik namelijk ook eerder, dan wanneer ik alleen 'moet').
Lijkt me prima toch? Ik denk ook dat het helpt als je iets echt leuk vindt!
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:07:36 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145754504
Hoi Anne.
Wat suikers skippen inderdaad en wat meer eiwitten erbij? kwark, eitje, augurkje ham?
Jammer dat je wandelen niet leuk vind. Paardrijden is natuurlijk ook erg leuk maar vrij duur toch?

MC, dat is mooi kut zeg!

Berlijn, vertel! Waar overnachtte je en waar ben je geweest? Ga deze week ook :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:09:43 #266
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145754623
Ben echt bekaf... al een paar dagen om 4.45 uur op.
Nu wachten tot lief thuiskomt en daarna uitgedoucht is.. dan is het bijna 12 uur.
Dan nog even zitten enzo. Weet niet of het allemaal wel lukt :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145754730
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben echt bekaf... al een paar dagen om 4.45 uur op.
Nu wachten tot lief thuiskomt en daarna uitgedoucht is.. dan is het bijna 12 uur.
Dan nog even zitten enzo. Weet niet of het allemaal wel lukt :')
Over zitten gesproken...hoe is het met je heup?
pi_145756004
In een hotel aan de warschauer strasse, vlakbij de rivier en stuk van de muur.
Van alles gezien, ook alternatieve rondleiding gedaan, met een beetje hippie achtige gast. Veel streetart gezien, was best leuk. Maar moet je wel van houden.
Verder nog naar berghain geweest, geweigerd zonder reden. Maar waarschijnlijk omdat we ongeveer de enige waren die niet alleen zwarte kleren aan hadden. Ongeveer 1/3 werd geweigerd aan de deur, echt bizar. Daarna nog wel in andere technotent geweest, was wel aparte ervaring. Na een tijdje klonk het alsof ik met mn hoofd in een printer zat..
Verder nog rondvaart gedaan *) en op een strand gechillt. Dus echt vanalles wat :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:05:00 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145757613
Gaaf MC!

Nou ja, ben te oud voor clubs dus daar ben ik niet bang voor :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145758408
Berlijn & Techno geweldige combinatie O+

Techno O+
Berlijn O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_145758574
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Gaaf MC!

Nou ja, ben te oud voor clubs dus daar ben ik niet bang voor :D
Als je wat streetart dingen wil zien moet je maar eens op blublu.org kijken. Best wel apart. Valt me op dat de sfeer in Berlijn wat anders is dan in veel andere steden, beetje tegen kapitalisme en multinationals.
Dat stadstrand heette trouwens yaam, daar is ook wel al aparte sfeer.
pi_145758824
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:20 schreef Skoap het volgende:
Berlijn & Techno geweldige combinatie O+

Techno O+
Berlijn O+
Mjah, je hebt daarin ook verschil. Die printer techno kon ik helemaal niks mee. Was ook echt aparte zaal, donker hol, zware lucht, veel te veel rook en alleen stroboscopisch licht. Ook mensen met volledig leren pakken en gasmaskers op. Dat was me net iets teveel. Andere zaal was wat meer toegankelijke techno en dat vind ik dan toch leuker.
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2014 @ 23:51:08 #273
70532 loveli
N
pi_145759805
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:29 schreef the85mc het volgende:

[..]

Mjah, je hebt daarin ook verschil. Die printer techno kon ik helemaal niks mee. Was ook echt aparte zaal, donker hol, zware lucht, veel te veel rook en alleen stroboscopisch licht. Ook mensen met volledig leren pakken en gasmaskers op. Dat was me net iets teveel. Andere zaal was wat meer toegankelijke techno en dat vind ik dan toch leuker.
I'm getting too old for this shit...
crap in = crap out
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:52:36 #274
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145759870
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef loveli het volgende:

[..]

I'm getting too old for this shit...
Ditte
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef loveli het volgende:

[..]

I'm getting too old for this shit...
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef loveli het volgende:

[..]

I'm getting too old for this shit...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2014 @ 23:54:39 #275
70532 loveli
N
pi_145759970
Voor die shit ben ik trouwens ook nooit jong genoeg geweest.

Welkom nieuwen, ik ben van de suikerpolitie. Koolhydraten zijn slecht, groente, fruit, vette vis en beweging zijn goed.
/kort door de bocht
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')