SPOILER: USERSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.
Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
[ Bericht 50% gewijzigd door Cassandra87 op 24-09-2014 07:14:04 ]
Ik hou ook erg van ovulatietesten, want ik voel mijn eisprong ook niet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd Spring! Goed aangevoeld idd.
Ik negeer zelf eigenlijk alle mogelijke symptomen een beetje, ben bang dat ik mezelf daar gek mee ga maken. Was ook backpacken in Azië, dus dan voel je je sowieso wel iets anders. Wel heb ik sinds een paar dagen gevoelige tepels, alsof er schaafwonden op zitten ofzo. Al voel ik het op de dag soms ineens meer of minder erg. Ook permanente afscheiding zo'n beetje.ben toch maar gezwicht (nu al
) voor ovulatietesten op eBay, wil eigenlijk wel weten wanneer die eisprong is want ik merk er niets van.
Cyclusdag 26 vandaag.
Dit.. O.a.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:53 schreef Limone het volgende:
Ohjee, gestreeptestoel. Hopelijk geen relatie-issues. Tot snel weer!
quote:Op woensdag 24 september 2014 12:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hhhhaaa Spring! Joehoeeeee dat is snel! Gefeliciteerd!
Ik86, nog een fijne vakantie en wie weet daarna ook wel streepjes.
Sorry, ik heb wel steeds meegelezen, maar niet gereageerd.
Wij lassen een pauze in, vanwege prive omstandigheden
Je lijstje ookquote:Op dinsdag 23 september 2014 06:55 schreef -Spring het volgende:
O yeah! Een heeeeeel licht streepje!
Ja!quote:Op donderdag 25 september 2014 10:31 schreef Mariposas het volgende:
Het kan zijn dat jij gewoon wat meer aanmaakt of dat je NOD dus een dag eerder is. In elk geval is het duidelijk positief en in 1 x raak! (Heeft je vriend al geroepen dat het komt doordat hij superzaad heeft?)
Dat zou ik echt helemaal de bom vinden.quote:Op donderdag 25 september 2014 10:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee hoor, dit lijkt me duidelijk: een tweeling. Dubbel gefeliciteerd spring!
Vierlingen schijnen ook weer helemaal terug van weggeweest te zijn!quote:Op donderdag 25 september 2014 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
Drieling lijkt me, gezien deze test helemaal nog niet gedaan kon worden! Congratz! Heb je al een offerte voor een busje aangevraagd?![]()
quote:Op donderdag 25 september 2014 11:31 schreef -Spring het volgende:
Vanaf november hebben we deze auto. Serieus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, of je bent helderziend of je intuïtie is extreem ontwikkeld. Dat je dit al aan voelde komen!quote:Op donderdag 25 september 2014 11:31 schreef -Spring het volgende:
Vanaf november hebben we deze auto. Serieus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en daar tussenin negatief?quote:Op donderdag 25 september 2014 21:17 schreef Bottoms_up het volgende:
Eeeeennn... er is bloed![]()
Meh
Wel weer netjes na 30 dagen, dat wel. Nieuwe nod is 27 oktober volgens de app.
Ik vertrouw die testen amper, Dottey (en dat na 1 ronde). Ik had twee positieve testen met een week tussen... Nu ja.
ligt er aan. Bij sommige mensen is er altijd een lichte streep, maar niet bij iedereen. Ik had altijd negatief, tot ongeveer 5 dagen voor de eisprong, dan werd ie elke dag donkerder en na eisprong was de streep binnen twee dagen weg. Maar bij mensen die veel LH aanmaken is het verschil soms moeilijker te zien.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:24 schreef -Spring het volgende:
Maar een ovulatietest geeft toch altijd (lichte) streepjes? Het gaat toch om de dikte ervan?
Yup. Midden in mn cyclus 3 keer strepen, wel ietsje minder dan de controlestreep maar toch 3 dagen na elkaar een duidelijke streep. Daarna gestopt want negatief. Paar dagen later merk ik dat ik wat meer vocht produceer, dus een week later toch nog maar eens getest. Toen donkerder dan de controlestreep. En toen op vakantie vertrokken dus niks meerquote:
oh, wat maf! Gebruik je ochtendurine?quote:Op donderdag 25 september 2014 21:28 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Yup. Midden in mn cyclus 3 keer strepen, wel ietsje minder dan de controlestreep maar toch 3 dagen na elkaar een duidelijke streep. Daarna gestopt want negatief. Paar dagen later merk ik dat ik wat meer vocht produceer, dus een week later toch nog maar eens getest. Toen donkerder dan de controlestreep. En toen op vakantie vertrokken dus niks meer
Ik heb net mijn vriend gezegd dat hij in zijn agenda moet zetten welke avonden hij moet 'presteren' volgende maand. Hoezo romantiek?
Ik test telkens als ik terug kom van mn werk. En in het weekend rond lunchtijd.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, wat maf! Gebruik je ochtendurine?
ja, idd, ik kan er ook geen andere verklaring voor vindenquote:Op donderdag 25 september 2014 21:34 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik test telkens als ik terug kom van mn werk. En in het weekend rond lunchtijd.
Maar nu weet ik in ieder geval dat het niet altijd zo zwart-wit is met die testen en dat ik wat meer naar mijn eigen lichaam moet luisteren
wah, wat lees ik nu! wat een geweldig nieuws! gefeliciteerd spring!quote:Op donderdag 25 september 2014 09:25 schreef -Spring het volgende:
Bah, gs, wat kut. Hoe voel je je eronder?
Balen, Joyce. En die schoonmakers zouden idd het laatste zijn waar ik me druk om zou maken, die hebben wel goordere dingen gezien. En anders laat je een fooitje achter?
welkom, dk!
kiek, dit is met de Action-test die eigenlijk vanaf morgen pas zou kunnen. Ik heb ook geen ochtendplasje gebruikt.
[ link | afbeelding ]
Ik heb ook blanco staafjesquote:Op donderdag 25 september 2014 21:24 schreef -Spring het volgende:
Maar een ovulatietest geeft toch altijd (lichte) streepjes? Het gaat toch om de dikte ervan?
Bij mij niet... Blanco en dan een licht streepje dat steeds donker wordt. En daarna weer lichter en dan wordt de test weer blanco.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:24 schreef -Spring het volgende:
NOD + geen bloed en dan rustig afwachten?quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:08 schreef L-E het volgende:
Enniehoe, vandaag is mijn NOD. Geen bloed. Verder ook geen noemenswaardige symptomen, we wachten het weekend nog even geduldig af
quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:33 schreef L-E het volgende:
Twee jaar geleden testte ik 14 dagen na nod positief. Dat waren veertien dagen van steeds maar weer een teleurstelling bij een negatieve test. Dat wil ik mezelf dit keer besparen
Jáaaaaaaaaaa! Gefeliciteerd!!!!quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:40 schreef -ik86- het volgende:
![]()
![]()
ik durfde eigenlijk niet te testen maar hij was toch echt positief!
Wauw! Wat fantastisch na alle tijd die je hebt moeten wachten! Het is jullie zeer gegundquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:40 schreef -ik86- het volgende:
![]()
![]()
gefeliciteerd! Na al dat wachten. Wat een geweldig nieuws!quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:40 schreef -ik86- het volgende:
![]()
![]()
Ik!!!! Awesome!!!quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:40 schreef -ik86- het volgende:
![]()
![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:40 schreef -ik86- het volgende:
![]()
![]()
Of het zijn er echt twee.quote:Op donderdag 25 september 2014 09:39 schreef -Spring het volgende:
Het is echt, hè?Ik vraag me af wanneer het echt door gaat dringen. Wanneer zal ik de vk bellen? De 30e is mn nod pas.
Ooooh straks moet je weer wachten tot 2 weken na NODquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:28 schreef L-E het volgende:
Toch maar getest vanmorgen: negatief. Ook nog geen bloed. We wachten af.
ik zal het eerst maar eens rustig afwachten, heb al vaker gedacht dat ik zwanger wasquote:Op zaterdag 27 september 2014 22:14 schreef -Spring het volgende:
Dank je, MaJo! Mijn symptomen, oa misselijkheid, waren er wel al binnen een paar dagen.
dat zou wel heel gaaf zijnquote:Op zaterdag 27 september 2014 23:58 schreef Sara82 het volgende:
Welkom majo! Hoop voor je dat de symptoompjes een mooie tweestreep inluiden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Na 26 dagen toch? Niet 26 dagen lang? :-) Toch?quote:Op zondag 28 september 2014 22:08 schreef Daui het volgende:
Ik ben in maart gestopt met de pil en elke cyclus duurt bij mij 28 dagen. Maar voordat ik met de pil begon was ik ook heel regelmatig. Heel saai dus.
@ limone 26 dagen ongesteld lijkt me echt heel heftig.
Wat doen jullie trouwens met die vruchtbare dagen voor de eisprong? En voelen jullie die ook? Ik heb er nog niet eerder bij stil gestaan of ik het voelde.
Hier lurken met een slapend kind aan de borst was geen goed idee..quote:Op zondag 28 september 2014 22:22 schreef Limone het volgende:
Lijkt mij ook heftig!er staat na 26 dagen
De dagen voor de eisprong benutten we extra goed. Ik word altijd een beetje loops rond de eisprong. Dan loop ik met mijn staartje in de lucht en met mijn kontje te draaien naar iedere man die voorbij komt.![]()
quote:Op zondag 28 september 2014 22:22 schreef Limone het volgende:
De dagen voor de eisprong benutten we extra goed. Ik word altijd een beetje loops rond de eisprong. Dan loop ik met mijn staartje in de lucht en met mijn kontje te draaien naar iedere man die voorbij komt.![]()
quote:De dagen voor de eisprong benutten we extra goed. Ik word altijd een beetje loops rond de eisprong. Dan loop ik met mijn staartje in de lucht en met mijn kontje te draaien naar iedere man die voorbij komt.
Gat ver dammequote:Op zondag 28 september 2014 22:22 schreef Limone het volgende:
Ik vind de beschrijving wel hilarisch eigenlijkquote:Op maandag 29 september 2014 07:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
Gat ver damme
Dat is het misselijkmakendste wat ik vandaag gelezen heb. 'Gelukkig' is het nog vroeg.
Ik ga er eigenlijk gewoon al niet meer van uit dat dat gaat komen... Misschien is dat laat pas kunnen testen wel een 'dingetje' van jouw lichaam!quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:39 schreef L-E het volgende:
Kris, op zich mooi dat je cyclus dus gewoon zichzelf blijft toch?
Hilz, I know, kijk er niet naar uitMaar bloed kan nog komen!
Ik wist het direct na mn eisprong al. Het was gewoon raak. En binnen een week was ik al misselijk.quote:Op maandag 29 september 2014 10:15 schreef MaJo het volgende:
Ik en Spring, hoe snel "voelde" jullie dat jullie zwanger waren? Ik ben nu al een paar dagen misselijk en sinds gisteren ga ik zowat over mijn nek van tandenpoetsen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat van zwangerschap zou komen, ik zou dan pas een week zwanger zijn namelijk. Lastig hoor dat afwachten
Dan zou het dus toch kunnenquote:Op maandag 29 september 2014 10:33 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik wist het direct na mn eisprong al. Het was gewoon raak. En binnen een week was ik al misselijk.
Ik denk het wel want mijn NOD moet nog komenquote:
quote:Op zondag 28 september 2014 22:22 schreef Limone het volgende:
Je geloof in mijn lichaam is hartverwarmendquote:Op maandag 29 september 2014 08:57 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk gewoon al niet meer van uit dat dat gaat komen... Misschien is dat laat pas kunnen testen wel een 'dingetje' van jouw lichaam!
quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:40 schreef -ik86- het volgende:
![]()
![]()
ik zit er nog op te wachtenquote:Op zondag 28 september 2014 18:36 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: hoe lang duurde het bij jullie voordat de cyclussen regelmatig waren?
maar ik zei dat ik binnen een week na mn eisprong al misselijk was. Das ook duidelijk voor je nod.quote:Op maandag 29 september 2014 11:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk het wel want mijn NOD moet nog komen
Dat is ook weer waarquote:Op maandag 29 september 2014 11:18 schreef -Spring het volgende:
[..]
maar ik zei dat ik binnen een week na mn eisprong al misselijk was. Das ook duidelijk voor je nod.
quote:Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Skittles het volgende:
Hopelijk wordt je ei omringt door een mantel met zaad om vervolgens gepenetreerd te worden Dottey
quote:Op maandag 29 september 2014 11:33 schreef Skittles het volgende:
Hopelijk wordt je ei omringt door een mantel met zaad om vervolgens gepenetreerd te worden Dottey
Wat ik van al die tijd heb geleerd is dat je hersenpan en wens in je hart rare dingen met je kan doenquote:Op maandag 29 september 2014 11:38 schreef MaJo het volgende:
@ Dottey ach ik heb ook al zo vaak gedacht dat ik zwanger was, het zal waarschijnlijk wel weer vals alarm zijnIk moet ook gewoon geduldig afwachten maar geduld is hier ver te zoeken
![]()
Ik voelde niet dat ik zwanger was. Achteraf gezien was ik de week voor NOD wel wat vermoeider en had meer last van maagzuur, ook zo heftig dat ik er wakker van werd 's nachts.quote:Op maandag 29 september 2014 10:15 schreef MaJo het volgende:
Ik en Spring, hoe snel "voelde" jullie dat jullie zwanger waren? Ik ben nu al een paar dagen misselijk en sinds gisteren ga ik zowat over mijn nek van tandenpoetsen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat van zwangerschap zou komen, ik zou dan pas een week zwanger zijn namelijk. Lastig hoor dat afwachten
haha ja, ik ookquote:Op maandag 29 september 2014 12:35 schreef gestreeptestoel het volgende:
Haha Dottey!
Ik zie het al helemaal voor me hoe je man op zn vingers zit op die verjaardag. "ikwilnaarhuisikwilnaarhuis"
Dit... Maar hormonen spelen ook een rol, net zoals PMS-symptonen ook op zwangerschapssymptomen kunnen lijken. Mijn tepels zijn al dik een week gevoelig en helaas beeld ik het me niet in, en is het ook niet zwangerschapsgerelateerd. Vind het nu al vermoeiend, dat hele zwanger worden gedoe.quote:Op maandag 29 september 2014 11:43 schreef Dottey het volgende:
[..]
Wat ik van al die tijd heb geleerd is dat je hersenpan en wens in je hart rare dingen met je kan doen![]()
Beter om de boel nuchter in te blijven zien en geduld te kweken ^^,
Power to the latestreepjeslichamen!!quote:Op maandag 29 september 2014 11:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Je geloof in mijn lichaam is hartverwarmend
Z&G, Hilz. Je bent tenslotte Z!quote:Op maandag 29 september 2014 13:05 schreef Hilzillah het volgende:
Ikmagnunaardevkenikbengewoonmisselijkvandezenuwen. Enikweetnietzogoedwaarikdieinfomoetposten .![]()
Ah nee.quote:Op maandag 29 september 2014 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
Helaas... Toch niet Z. Een leeg vruchtzakje
Ah nee wat balenquote:Op maandag 29 september 2014 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
Ahhh nee toch?quote:Op maandag 29 september 2014 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
Kruidvat 2 voor 5 euro kán vanaf 4 dagen voor NOD een streepje geven. Dus dan ben je nog wel een beetje vroeg idd. Maar je kunt ze maar vast in huis hebben hequote:Op dinsdag 30 september 2014 11:36 schreef MaJo het volgende:
LB! Bedankt voor het warme welkom![]()
Nu de vierde dag op rij misselijk en sinds gisteravond ook maagzuurof mijn lichaam speelt spelletjes met me of... Testen voor de NOD heeft zeker geen zin he? Ik word gek hier
![]()
Je hebt wel van die testen, Spring testte ook met zo'n ultra-vroege test 7 dagen voor haar NOD!quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:36 schreef MaJo het volgende:
LB! Bedankt voor het warme welkom![]()
Nu de vierde dag op rij misselijk en sinds gisteravond ook maagzuurof mijn lichaam speelt spelletjes met me of... Testen voor de NOD heeft zeker geen zin he? Ik word gek hier
![]()
Ik ben geen fan van te vroeg testen. De kans dat je alsnog ongesteld wordt rondom je nod is vrij groot. En als je je daarvan bewust bent en je kiest daar voor, dan is dat prima. Maar ik weet van mezelf dat ik die teleurstelling heel lastig zou vindenquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:01 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je hebt wel van die testen, Spring testte ook met zo'n ultra-vroege test 7 dagen voor haar NOD!
ik ga ze maar alvast eens in huis halen inderdaadquote:Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kruidvat 2 voor 5 euro kán vanaf 4 dagen voor NOD een streepje geven. Dus dan ben je nog wel een beetje vroeg idd. Maar je kunt ze maar vast in huis hebben he
Ik ben ook wel eens misselijk als ik gestresst ben, kan dat het zijn?
+1quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van te vroeg testen. De kans dat je alsnog ongesteld wordt rondom je nod is vrij groot. En als je je daarvan bewust bent en je kiest daar voor, dan is dat prima. Maar ik weet van mezelf dat ik die teleurstelling heel lastig zou vinden
Nouja, plus je bent bezig zwanger te worden! Da's ook hartstikke spannend!quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik ga ze maar alvast eens in huis halen inderdaadals de symptomen echt van zwangerschap komen dan zal dat ook wel terug te zien moeten zijn op een test zou je denken
zo'n test waar mariposas het over heeft
Maar zal wel vals alarm zijn, ben wel vaker dagen misselijkstress kan wel kloppen ja, het is echt chaos op het werk!
Ja. Voor anderen. :'Dquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:07 schreef LadyBlack het volgende:
Een twee/drie/vierling![]()
Tof zeg!Ben je al aan het haken?
Herkenbaar hoorquote:Op dinsdag 30 september 2014 12:10 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ja. Voor anderen. :'D
ik beloof veel te veel.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:06 schreef -Spring het volgende:
Ik heb een week voor mn nod al positief getest, MaJo. Met een extra gevoelige test (de groene). De testen daarna zijn vanaf vijf dagen voor mn nod gedaan en die zijn gewoon van de Action. De onderste is van gisteren, één dag voor mn nod, met een heel waterige middagplas.
[ link | afbeelding ]
Ohquote:Op maandag 29 september 2014 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
wanneer heb jij je echo?quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:06 schreef -Spring het volgende:
Ik heb een week voor mn nod al positief getest, MaJo. Met een extra gevoelige test (de groene). De testen daarna zijn vanaf vijf dagen voor mn nod gedaan en die zijn gewoon van de Action. De onderste is van gisteren, één dag voor mn nod, met een heel waterige middagplas.
[ link | afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 september 2014 13:14 schreef MaJo het volgende:
et test dus ik wacht nog even
Oh enne vriend is eigenlijk geen vriend meer maar mijn verloofde Hij heeft me in Amerika gevraagd maar sinds gisteren kan ik het einde
12 november.quote:
Shit zeg! Sterktequote:Op maandag 29 september 2014 14:15 schreef Hilzillah het volgende:
plagerijtjes check..quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:53 schreef -Spring het volgende:
[..]
12 november.
Maar serieus, het is tegenwoordig toch niet zi heel gek meer om voor je nod positief te testen? Met de Action-testen kun zelfs al vier dagen voor je nod testen. Vinden jullie echt dat ik zoveel hcg lijk te hebben dan?
Of tuin ik nu met beide benen in pesterijtjes?
Blij te horen dat jullie je niet uit het veld laten slaan. Maar hoe dan ook, het blijft een rot gevoel (lijkt mij).quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:28 schreef Hilzillah het volgende:
Vanmorgen bij de Gyn geweest, bevestiging gekregen... Zakje was heul heul heul leeg. Althans, dat was er in gezeten heeft is in het begin al dood gegaan... Het zakje daarentegen ging daar niet mee akkoord en is door blijven groeien. Vandaar ook die knal positieve test van mvm. (Stomme eigenwijze zakjes) Wat is gebeurd is gebeurd, vent die is niet stuk, ik ben niet stuk, dus niets staat in de weg voor een nieuwe de Senn 2.0 en daar houd ik me maar aanvast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Wat betekent dpo?quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:34 schreef Sara82 het volgende:
Hilz, wat knap dat je zo nuchter bent. Knuf, en ik hoop dat je snel een goed gevuld zakkie hebt!
Dottey: lekker doorbatsen! Zorg maar lekker dat het dringen geblazen wordt bij je ei!
Hier wordt ik best een beetje zenuwachtig. Nu op 7 dpo ofzo. Ik was eerst bang dat mijn eisprong mislukt was, maar ik geloof dat mijn tetten langzaamaan gevoeliger worden: dat betekent volgens mij dat ik ongi kan worden! (Liever niet of course)
Ik ga mezelf trouwens echt een google-verbod opleggen. Ben een echte info-junk, maar je kunt feitelijk geen drol met alle innestelingsinfo. Moet gewoon wachten. Zucht. (Maar mocht je nog statistieken willen hebben:roept u maar, ik heb ze aardig paraat in mijn hoofd, whahaha).
Must-resist-peeing-on-a-stick-for-a-few-more-days..... Aaaaargggh!
Lijkt me heel leuk om mee te doen maar ben nog zo'n newbie hier op het forumquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OUD / Secret Santa 2014 - September voorpret
Nog partypeople?
Was ik vorig jaar ook voor veel users, gewoon doen, je kunt info kwijt op je lootje en info zoeken in posthistorie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat betekent dpo?
En dat laatste is herkenbaar
[..]
Lijkt me heel leuk om mee te doen maar ben nog zo'n newbie hier op het forum
Gewoon doen is tof! En voor een sfeer impressie de oude topics doorlezenquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat betekent dpo?
[..]
Lijkt me heel leuk om mee te doen maar ben nog zo'n newbie hier op het forum
Days past ovulation (dagen na je ei)quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat betekent dpo?
[..]
Ik ga er nog even over nadenkenquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:58 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Gewoon doen is tof! En voor een sfeer impressie de oude topics doorlezen
Thanks! Er vliegen me zoveel nieuwe termen om de oren dat ik het soms even niet meer kan volgenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:11 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Days past ovulation (dagen na je ei)
Zolang je weet wanneer je eisprong is zit je goed.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:13 schreef MaJo het volgende:
Thanks! Er vliegen me zoveel nieuwe termen om de oren dat ik het soms even niet meer kan volgen
Mijn eerste cyclus was korter dan verwacht dus zelfs dat is nog wat onzekerquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zolang je weet wanneer je eisprong is zit je goed.
Oh wacht, daar ging ik de mist in, die heb ik nooit gehad.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:27 schreef MaJo het volgende:
Heb nu wel zo'n ubersjieke app, erg handig! Hoef ik zelf niet meer na te denken
Heb je ons soms iets te vertellen Oof?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Oh wacht, daar ging ik de mist in, die heb ik nooit gehad.![]()
Heb ik gewoon ineens dit topic in mijn AT.
Was het maar waar. (al is de afspraak bij het ziekenhuis voor een tweede al lang geweest, maar nog geen actie i.v.m. nog steeds borstvoeding.)quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je ons soms iets te vertellen Oof?
Maar de plannen zijn er dus wel?quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Was het maar waar. (al is de afspraak bij het ziekenhuis voor een tweede al lang geweest, maar nog geen actie i.v.m. nog steeds borstvoeding.)
Most definitely, het plan was altijd een tweede rond Otjes tweede verjaardag. We zien wel hoe het loopt.quote:
Otje is in november jarig toch? Dan heb je nog wel evenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Most definitely, het plan was altijd een tweede rond Otjes tweede verjaardag. We zien wel hoe het loopt.
Mja, bevallen rond die datum bedoelde ik.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Otje is in november jarig toch? Dan heb je nog wel even
Oh dan moet je iets meer haast makenquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mja, bevallen rond die datum bedoelde ik.
I wishquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:45 schreef L0t.. het volgende:
Misschien zeg ik nu iets onmogelijks hoor, maar kun je niet gewoon zwanger zijn Dottey?
Nou ben ik wel heeul benieuwd naar die infoquote:Op dinsdag 30 september 2014 19:34 schreef Sara82 het volgende:
Hilz, wat knap dat je zo nuchter bent. Knuf, en ik hoop dat je snel een goed gevuld zakkie hebt!
Dottey: lekker doorbatsen! Zorg maar lekker dat het dringen geblazen wordt bij je ei!
Hier wordt ik best een beetje zenuwachtig. Nu op 7 dpo ofzo. Ik was eerst bang dat mijn eisprong mislukt was, maar ik geloof dat mijn tetten langzaamaan gevoeliger worden: dat betekent volgens mij dat ik ongi kan worden! (Liever niet of course)
Ik ga mezelf trouwens echt een google-verbod opleggen. Ben een echte info-junk, maar je kunt feitelijk geen drol met alle innestelingsinfo. Moet gewoon wachten. Zucht. (Maar mocht je nog statistieken willen hebben:roept u maar, ik heb ze aardig paraat in mijn hoofd, whahaha).
Must-resist-peeing-on-a-stick-for-a-few-more-days..... Aaaaargggh!
borstvoeding hoeft geen werkende AC te zijn hoorquote:Op dinsdag 30 september 2014 20:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Was het maar waar. (al is de afspraak bij het ziekenhuis voor een tweede al lang geweest, maar nog geen actie i.v.m. nog steeds borstvoeding.)
Ik heb ook allang weer een cyclus (sinds 6 weken na de bevallingquote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:57 schreef Dottey het volgende:
[..]
borstvoeding hoeft geen werkende AC te zijn hoor
Ja maar hij kan ook reageren op HCG. Van de week geprobeerd en die streep van de ovulatietest was net zo donker als de zwangerschapstest..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:53 schreef Dottey het volgende:
[..]
I wish![]()
een ovulatietest meet toch ook een ander hormoon? LH ofzo.. wat vrijkomt bij produceren ei
en een zwangerschapshormoon is HCG waardoor je dus misselijk en zulks kunt zijn..
of ben ik nu even abuis?
Wrsch. Spuit elf maar: ziekenhuis wil meestal niks ondernemen als je nog borstvoeding geeft.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:57 schreef Dottey het volgende:
[..]
borstvoeding hoeft geen werkende AC te zijn hoor
Goed om te weten, want mijn voorraad ovulatietesten is groterquote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:38 schreef -ik86- het volgende:
[..]
Ja maar hij kan ook reageren op HCG. Van de week geprobeerd en die streep van de ovulatietest was net zo donker als de zwangerschapstest..
Ik zit nog te wachten op mijn pracht eiquote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:36 schreef Hilzillah het volgende:
Zwangerschapstesten meten alleen HCG
Ovulatie testen daarentegen, die zijn multifunctioneel... Die kunnen beiden... It's AMAZING!!
Doe eens over zo'n ander stokkie piesen Dot!
Ik denk dat ik het even anders begrijp...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 07:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb ook allang weer een cyclus (sinds 6 weken na de bevalling) maar het ziekenhuis wilde er tot nu toe niet aan.
Ik denk dat je de situatie van Oof niet kent? Zij loopt bij het ziekenhuis om zwanger te worden en blijkbaar mag die behandeling niet als je nog borstvoeding geeftquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:04 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het even anders begrijp...
Ik las toch echt dat ze borstvoeding een AC vinden... ?!
Nee, dank je voor de toelichtingquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat je de situatie van Oof niet kent? Zij loopt bij het ziekenhuis om zwanger te worden en blijkbaar mag die behandeling niet als je nog borstvoeding geeft
ze zegt toch gewoon dat het ziekenhuis geen actie wil ondernemen omdat ze nog borstvoeding geeftquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:32 schreef Dottey het volgende:
[..]
Nee, dank je voor de toelichting![]()
Ik lees idd niet in andere topics.voor Oof
Geen dankquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:32 schreef Dottey het volgende:
[..]
Nee, dank je voor de toelichting![]()
Ik lees idd niet in andere topics.voor Oof
Ik geloof dat Dottey het hele ziekenhuisgedeelte uit de zin heeft gemistquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ze zegt toch gewoon dat het ziekenhuis geen actie wil ondernemen omdat ze nog borstvoeding geeftwat valt daar niet aan te begrijpen... hoef je niet voor bij te lezen in andere topics volgens mij
jaquote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen dank
[..]
Ik geloof dat Dottey het hele ziekenhuisgedeelte uit de zin heeft gemist
SPOILER: streep van de dagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een eigenwijs ei
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Zo'n drama is het ook weer niet denk ik. Alleen wel grappig hoe jouw hoofd werkt, oof heeft het nooit over AC gehad, daar kwam je helemaal zelf meequote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:20 schreef Dottey het volgende:
[..]
jadat klopt
ik heb we het woord gelezen, maar niet een of andere behandeling aan gekoppeld.
Sorry
Ja dat is ook weer waarquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:04 schreef LadyBlack het volgende:
Zwangerschap kun je pas uitsluiten als je ongesteld wordt![]()
Ook daarom is te vroeg testen verneukeratief: nu geen tweede streepje zegt niks. Kan over 3 dagen heel anders zijn
Is wat moeilijk te zeggen, ik heb een onvoorspelbare en meestal lange cyclus waarbij mijn ei pas rond de 20e dag springt. Maar als je een gemiddelde cyclus van 28 dagen hebt met een normale lengte luteale fase (14 dagen), zou vanaf dag 11 misschien wel iets te laat zijn?!? Dag 9 of 10 lijkt me dan beter.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:49 schreef Daui het volgende:
In de bijsluiter staat na 11 dagen starten met testen. Wanneer testen jullie?
ik heb een vrij regelmatige cyclus met een uitschieter maar toch bijna altijd 28 dagen alleen test ik pas positief rond dag zestien of zeventien. Vanaf dag elf testen is dan echt zonde van de testenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:58 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Is wat moeilijk te zeggen, ik heb een onvoorspelbare en meestal lange cyclus waarbij mijn ei pas rond de 20e dag springt. Maar als je een gemiddelde cyclus van 28 dagen hebt met een normale lengte luteale fase (14 dagen), zou vanaf dag 11 misschien wel iets te laat zijn?!? Dag 9 of 10 lijkt me dan beter.
Iemand anders met een gewone cyclus nog goed advies?
Maar bij een LF van 14 dagen is de ovulatie dus op dag 14 en dus de LH-piek op dag 12-13. Het meest ideaal, en zeker in de eerste cyclus dat je test, is starten met testen op 1-3 dagen voor de verwachte LH-piek. Vandaar dag 9-11 starten. Dan kun je bij evt. volgende cycli wel later gaan testen als blijkt dat je je eisprong later hebt. Anders mis je hem misschien.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik heb een vrij regelmatige cyclus met een uitschieter maar toch bijna altijd 28 dagen alleen test ik pas positief rond dag zestien of zeventien. Vanaf dag elf testen is dan echt zonde van de testen
eerste twee cyclussen wel die waren toch voor spek en bonen. Daarna drie keer vanaf dag vijftien getest. Deze maand niet testen, niets bijhouden, we zien t welquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:58 schreef Daui het volgende:
@Cassandra hoe kwam je erachter dat je eisprong rond die dagen is? Veel testen?
Bedankt voor het vragenquote:
Ik kan me de frustratie voorstellen! Mijn schoonzus en zwager zijn al vier jaar bezig, deze maand hebben ze voor het eerst een afspraak in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Bedankt voor het vragen![]()
Niet zwanger helaas. Ik realiseer me nu echt goed dat je het niet kunt afdwingen. We blijven eerst zelf proberen, ik wil écht niet in de MMM. Maar bijna 2 jaar, dat is gewoon klote.
En ik heb een heel goed gevoel over Dotteys kansen deze maand, ik vind die LH-testen van haar erg verdacht![]()
En met jou gaat het goed zag ik, al bijna 20 weken?Superfijn voor je!
Yeah!quote:Op donderdag 2 oktober 2014 09:23 schreef pinquit het volgende:
Hoi! Ik kom me in dit topique melden
![]()
![]()
Ik ben Pinq, moeder van Max (8), inmiddels 4 jaar samen met huidige vriend en we gaan volgende maand proberen zwanger te worden![]()
Ik ben nog een beetje in de *krijs* modus, en kei enthousiast en whoei
Ongelukken en examensquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:33 schreef sproetjes het volgende:
Hier gaat het zn gangetje, wegens omstandigheden (laatste examens voor mijn laatste stage periode en auto ongeluk man met gelukkig alleen een overleden auto en niets ergers) laat ik het even allemaal een beetje los. We zijn nog steeds aan de klus enzo maar ik merk dat ik er in mn hoofd minder mee bezig ben wat misschien wel goed is![]()
En eenvoor mezelf dat ik nu toch echt gemotiveerd ben om die overtollige 9/10 kg eraf te krijgen, ik ben al op de helft
Weightwatchers: komt neer op minder/gezonder etenquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:55 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ongelukken en examens![]()
Loslaten en afvallen![]()
Hoe val jij af? Een speciaal dieet of gewoon minder/gezonder eten? (als ik 's ochtends net geplast, gepoept, bloot en zonder ontbijt op de weegschaal ga staan, kom ik op goede dagen nog net in het groen van de BMI terecht, maar er mag bij mij ook wel 10 kilo af eigenlijk...)
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Bedankt voor het vragen![]()
Niet zwanger helaas. Ik realiseer me nu echt goed dat je het niet kunt afdwingen. We blijven eerst zelf proberen, ik wil écht niet in de MMM. Maar bijna 2 jaar, dat is gewoon klote.
En ik heb een heel goed gevoel over Dotteys kansen deze maand, ik vind die LH-testen van haar erg verdacht![]()
En met jou gaat het goed zag ik, al bijna 20 weken?Superfijn voor je!
Vandaag weer op de staafjes gepiest. Gisteren avond begon een beetje een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Vanochtend vroeg werd ik wakker van wat "krampachtige dingen". Dat kan ook zijn omdat ik frietjes had gegeten waar mijn buik tegen protesteerde. Dus het zegt mij allemaal nietsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 10:45 schreef Sara82 het volgende:
Welkom Pinquit! Vetteretespannend he!
Ik ben echt een fokking idioot. Loop steeds aan mijn tieten te douwen om te kijken of ze nog niet minder pijn doen.![]()
(ze moeten namelijk pijn blijven doen he, HEUL PIJN! Zodra ze minder pijn gaan doen worrik namelijk altijd een paar dagen later ongesteld... )
Oh, en morgen mag ik volgens de bijsluiter van de Actionstokjes gaan testen, want dan zit ik 4 dagen voor de rode flatsch! (yeahyeah, I know, onverstandig enzo, maar ik doe het lekker toch)
maar heb verder nergens last van, niks bijzonders gevoeld, dus verwacht er niets van eigenlijk...
Dottey, ben je nog steeds LH-pieken aan het uitpiesen?
En L-E, jij houdt het ook spannend...!
Nou, ik ga weer ff aan mijn tieten voelen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf ben ik er erg rustig onder, maar dat kan de komende dagen natuurlijk helemaal omslaan.
Ik voel mij niet anders of gek. Mijn tieten zijn 0.0 op de schaal van Risu.
Alleen mijn onderbuik voel ik een beetje aanwezig zijn met vlagen.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Wat voor een cyclus heb je? Hoeveel daagjes ongeveer?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:24 schreef Daui het volgende:
Ik ben nu de bijsluiter van mijn eerste doosje ovulatie testen aan het lezen :-)
17 alweer!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:58 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik kan me de frustratie voorstellen! Mijn schoonzus en zwager zijn al vier jaar bezig, deze maand hebben ze voor het eerst een afspraak in het ziekenhuis.
Ik ben druk aan het duimen voor Dottey ( voor de anderen ook natuurlijk).
ja, al bijna 17 weken. Ik begin er nu eindelijk een beetje in te geloven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |