Hallo! Ik lees hier stiekem al een aantal weken af en toe mee en heb besloten om mij te 'melden' hier

Ik (28) en mijn vriend (32) zijn nu ruim 8 jaar samen waarvan we 7,5 samenwonen.
Een paar maanden geleden zijn we verhuisd naar een koopwoning, waar we al voor de koop hadden besloten waar de babykamer zou komen..
Ook die papa en mama auto staat al een aantal jaren voor de deur en ga zo maar door, alleen ontbreekt er nog 1 ding en dat is een baby

Ik ben in december'13 gestopt met de pil omdat ik bijna niet meer ongesteld werd. Voelde mij niet lekker in mijn vel en wilde het eens over een andere boeg gooien om te kijken wat die pil met mij deed
Dit kon ook te maken hebben met een heel stressvol jaar wat we toen achter de rug hadden..maar toen ik nog wel ongesteld werd was dit vaak 1dag voordat ik weer met mijn nieuwe strip moest beginnen.
Ik werd vanaf februari prachtig optijd ongesteld elke maand,
Tot ik in juli/aug een keer op de werkvloer ONWIJS steken kreeg waardoor ik me amper kon vermannen.. en de weken erna constant bloedingen had met regelmatig veel "troep" waarvan ik bijna ging twijfelen of het wel gezond was.
daarna ben ik niet ongesteld geworden (overgeslagen) en nu vandaag ben ik 1dag te vroeg maar wel weer mooi helder!
Klein detail, mijn beide zussen zijn rond hun 30e geopereerd aan endomitriose waarvan 1 uiteindelijk succesvol met ivf een mooi kindje heeft mogen krijgen.(nu bezig voor 2e)
Mijn vriend en ik hebben afgelopen maanden niks bijgehouden op een app of schema (behalve mijn menstruatie) en willen nu in kaart gaan brengen hoe en wat...
Want ik wil ook voorbereid zijn mocht het niet lukken dat ik mijn eigen lichaam wel goed genoeg ken.
Normaal gesproken voel ik geen eisprong, geen menstruatieklachten ect.
Niemand behalve mijn vriend weet dat ik gestopt ben met de pil, ik ben bang dat ik straks jaren moet aanhoren van mensen of ik al zwanger ben ect ect daarom meld ik mij hier.
verder ben ik niet bekend met al die afkortingen hier.. dus rustig aan graag
Zo dat was het geloof ik..iets vergeten?