SPOILER: Een korte samenvatting van de NOSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live op Ned1 en Politiek 24. Beide dagen beginnen om 10.30 uur
Sprekerslijst woensdag volgens de begrotingsvolgorde.
Game On
[ Bericht 13% gewijzigd door borisz op 17-09-2014 10:09:57 ]winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Ok.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:00 schreef cempexo het volgende:
In dit voorjaar had ik een plan om ook vestiging in Nederland te openen, naast mijn vestigingen in Denemarken, Noorwegen, Zweden en Noord Duitsland.
Ik trek dit plan in, het gaat niet door. De belangrijkste reden is de benadering vanuit de kabinetsplannen naar de ZZP-ers toe. Dat is voor mij een belangrijke doelgroep.
Maar ook het ontbreken van een stimulans om het Nederlandse bedrijfsleven een push te geven. Ik zie het niet.
Je kunt dan wel 100.000 werknemers aan het werk willen helpen, althans als financiële injectie, maar die banen zijn er niet. En binnen 1 jaar 100.000 werknemers aan het werk helpen is als getal meer een sprookje dan een zweem van werkelijkheid.
En zoals het bovenstaande plaatje al aangeeft, er gaat opnieuw meer geld er uit als er binnenkomt. Dan heb je twee mogelijkheden: of je laat de staatsschuld maar weer verder oplopen of je gaat de belastingen verhogen. Wie dat in 2014/2015 weet mag het zeggen.
Alles is teveel gefocused op verwachtingen, dat is een soort van hoop.
Nederland is sinds ruim 2 jaar nog steeds een AA+ land.
Goed verhaal.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:00 schreef cempexo het volgende:
In dit voorjaar had ik een plan om ook vestiging in Nederland te openen, naast mijn vestigingen in Denemarken, Noorwegen, Zweden en Noord Duitsland.
Ik trek dit plan in, het gaat niet door. De belangrijkste reden is de benadering vanuit de kabinetsplannen naar de ZZP-ers toe. Dat is voor mij een belangrijke doelgroep.
Maar ook het ontbreken van een stimulans om het Nederlandse bedrijfsleven een push te geven. Ik zie het niet.
Je kunt dan wel 100.000 werknemers aan het werk willen helpen, althans als financiële injectie, maar die banen zijn er niet. En binnen 1 jaar 100.000 werknemers aan het werk helpen is als getal meer een sprookje dan een zweem van werkelijkheid.
En zoals het bovenstaande plaatje al aangeeft, er gaat opnieuw meer geld er uit als dat er binnenkomt. Dan heb je twee mogelijkheden: of je laat de staatsschuld maar weer verder oplopen of je gaat de belastingen verhogen. Wie dat in 2014/2015 weet mag het zeggen.
Alles is teveel gefocused op verwachtingen, dat is een soort van hoop.
Nederland is sinds ruim 2 jaar nog steeds een AA+ land.
Hoe dan? Hij pakt enkel de aandacht door er telkens een schepje bovenop te doen, maar sinds 'minder minder' kan dat helemaal niet meer. Denk dat Wilders wel mee gaat vallen in de media; mensen zijn te veel van hem gewend.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:22 schreef remlof het volgende:
Wilders zal wel weer alle aandacht proberen te kapen, net als vorig jaar
Laten we het hopen, vorig jaar lukte het nog wel, zie https://www.youtube.com/r(...)e+beschouwingen+2013quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoe dan? Hij pakt enkel de aandacht door er telkens een schepje bovenop te doen, maar sinds 'minder minder' kan dat helemaal niet meer. Denk dat Wilders wel mee gaat vallen in de media; mensen zijn te veel van hem gewend.
Ik hoorde het linkse zieligheidsriedeltje over de arme oudjes alweer uit zijn mond komen, waarbij hij voor het gemak maar even vergat dat die oude profiteurs bijna 70% van onze sociale zekerheid opstrijken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoe dan? Hij pakt enkel de aandacht door er telkens een schepje bovenop te doen, maar sinds 'minder minder' kan dat helemaal niet meer. Denk dat Wilders wel mee gaat vallen in de media; mensen zijn te veel van hem gewend.
Goed zo, meteen over profiteurs beginnenquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoorde het linkse zieligheidsriedeltje over de arme oudjes alweer uit zijn mond komen, waarbij hij voor het gemak maar even vergat dat die oude profiteurs bijna 70% van onze sociale zekerheid opstrijken.
Ik ben niet vies van een beetje volksmennerij.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Goed zo, meteen over profiteurs beginnen
Een beetje staatsschuld is een stimulans voor de economie. Nederland zit met het probleem dat het ieder jaar -fors- stijgt. Was het in 2004 nog 257 miljard, dat is nu 457 miljard and counting.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:30 schreef De_Guidance het volgende:
Staatsschuld is goed voor de economie las ik ergens.
Ik geloof er geen kloot vanquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:00 schreef cempexo het volgende:
10 jaar inclusief inflatiequote:Op dinsdag 16 september 2014 22:47 schreef cempexo het volgende:
[..]
Een beetje staatsschuld is een stimulans voor de economie. Nederland zit met het probleem dat het ieder jaar -fors- stijgt. Was het in 2004 nog 257 miljard, dat is nu 457 miljard and counting.
De verklaring is natuurlijk dat tussen 1994 en 2004 de PvdA niet in de regering zat.quote:Op woensdag 17 september 2014 05:53 schreef cempexo het volgende:
De staatsschuld periode:
1994 - 218 miljard
2004 - 257 miljard
Dat is een stijging van 17%
2004 - 257 miljard
2014 - 457 miljard dwz t.m. september 2014
Dat is een stijging van 78%
Bedankt, Hans.quote:Op woensdag 17 september 2014 06:10 schreef TitanicLover het volgende:
Ik vind alle politieke partijen lief, inclusief PVV. Alleen het is nu tijd dat er een vrouw onze baas word, mannen hebben altijd voor ellene gezorgd!
Leuk toch!quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:39 schreef Evertjan het volgende:
dat wordt morgen weer aapjes kijken en praten voor de eigen bühne. Algemene beschouwingen zijn 1 grote poppenkast. Al die lijsttrekkers die aan het woord komen ratelen allemaal hun eigen verkiezingsprogramma af en weten het allemaal beter dan de andere.
Gelukt. 1-0 voor hem. Via de procedure... snodaard.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:22 schreef remlof het volgende:
Wilders zal wel weer alle aandacht proberen te kapen, net als vorig jaar
Ik ben die trillende stem zo zat.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:41 schreef AgLarrr het volgende:
Hadden we toch binnen een minuut bijna weer een huilende voorzitter..
Heeft haar stem niet helemaal onder controle inderdaad. Zenuwen...quote:Op woensdag 17 september 2014 10:41 schreef AgLarrr het volgende:
Hadden we toch binnen een minuut bijna weer een huilende voorzitter..
Als er één partij zuiver speelt zijn zij het wel. Ik ben het zelden met ze eens, maar heb groot respect voor hoe ze politiek bedrijven. Ook nu weer..quote:Op woensdag 17 september 2014 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
SGP is ook zo hypocriet als wat hé.
Absoluut. En ze leven net als menig Islamiet qua vrouwenbehandeling o.a.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
SGP is ook zo hypocriet als wat hé.
Hoofdelijke stemming over punt van orde Wilders om de Koran te verwijderen uit de Kamer.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:47 schreef kalinhos het volgende:
Ik val nu net in en hoor alleen maar namen die voor of tegen zeggen...Waar gaat dat over?
Ze hebben gelijk dat Wilders deze procedure misbruikt. Maar eigenlijk zijn ze ook tegen de aanwezigheid van de koran in de TK.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als er één partij zuiver speelt zijn zij het wel. Ik ben het zelden met ze eens, maar heb groot respect voor hoe ze politiek bedrijven. Ook nu weer..
Alle drie tegengestemd.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Benieuwd of Bontes, Van Klaveren en Van Vliet dit steunen
Omdat dat niet boeiend isquote:Op woensdag 17 september 2014 11:02 schreef napoleonfour het volgende:
Waarom gaat dit niet over de begroting?
Dit wel wil je zeggen?quote:
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:02 schreef GlennQuagmire het volgende:
Of wilders is gewoon heel dom, of hij speelt een spelletje
Ja. Jij?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:03 schreef Storneren het volgende:
[..]
Je snapt hoe politiek anno 2014 werkt?
Dan snap je zelf ook wel waarom dit niet over de begroting gaanquote:
De SP wilde het echter fundamenteel anders invullen dan de PvdA waar de middeninkomens onevenredig hard werden geraakt.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:06 schreef GlennQuagmire het volgende:
De inkomensafhankelijke zorgpremie was idd een enorm succes.
Uw mening schaffen we eveneens af, daar wordt ook niets mee bereikt.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef Wespensteek het volgende:
Ze moeten het indienen en doorrekenen van tegenbegrotingen afschaffen, kost alleen geld en er gebeurd nooit wat mee, het kabinetsbeleid verandert er niet door.
Welnee.quote:
Daar hoeven niet een boel ambtenaren van het CPB tijd aan besteden om de gevolgen door te rekenen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Uw mening schaffen we eveneens af, daar wordt ook niets mee bereikt.
Als niet hij dan wel driekwart van Nederland.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee.
Je bent schijnbaar gevoelig voor retorische trucjes.
Wmb toch wel een puntje mbt de winsten van zorgverzekeraars.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:15 schreef empa1010 het volgende:
Zwak verhaal van Roemererg zwart-wit
Ja oké,eens.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wmb toch wel een puntje mbt de winsten van zorgverzekeraars.
Da's de bedoeling vandaag.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:15 schreef empa1010 het volgende:
Zwak verhaal van Roemererg zwart-wit
Leuke truc natuurlijk, maar neemt niet weg dat er geld weggehaald wordt bij de zorg en dat het helemaal niet zo is dat er kwalitatieve zorg over blijft voor toekomstige generaties.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:17 schreef Reya het volgende:
Roemer wil maar niet erkennen dat er meer geld naar de zorg gaat.
64 miljard naar 71 miljard, hoe is dat exact 'geld weghalen'?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuke truc natuurlijk, maar neemt niet weg dat er geld weggehaald wordt bij de zorg en dat het helemaal niet zo is dat er kwalitatieve zorg over blijft voor toekomstige generaties.
En je leeft nog steeds. Valt dus wel mee.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:20 schreef Wespensteek het volgende:
Pechtold begrijpt er weinig van. Als chronisch zieke krijg ik de laatste jaren steeds weer te horen, dit wordt niet meer vergoed, dit moet je zelf betalen, dit kost nu meer, deze tegemoetkoming voor chronisch zieken wordt afgeschaft. Ja zorg kost Nederland in totaal meer geld door de vergrijzing maar desondanks wordt er zoveel bezuinigd dat chronisch zieken inderdaad de noodzakelijke zorg niet meer kunnen betalen.
Hmmhmm.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:22 schreef Louis22 het volgende:
Typisch D66, pedante, quasi-technocratische cijferneukerij in plaats van echte politiek.
Er wordt gewoon bezuinigd op de AWBZ hoor.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:21 schreef Reya het volgende:
[..]
64 miljard naar 71 miljard, hoe is dat exact 'geld weghalen'?
Nee met een tomaatquote:Op woensdag 17 september 2014 11:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Gaat Roemer straks met zijn jasje gooien?
Juist om goede zorg beschikbaar te houden voor toekomstige generaties moet je bezuinigen. Anders wordt het totaal onbetaalbaar en verdwijnt die zorg juist.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuke truc natuurlijk, maar neemt niet weg dat er geld weggehaald wordt bij de zorg en dat het helemaal niet zo is dat er kwalitatieve zorg over blijft voor toekomstige generaties.
Politiek is geen wiskunde.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmhmm.
Als de cijfers haaks staan op je verhaal dan ben je zwak bezig.
Ja, er wordt met geld geschoven, maar netto komt er gewoon geld bij.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er wordt gewoon bezuinigd op de AWBZ hoor.
Er worden niet voor niets verzorgingstehuizen gesloten en thuiszorg moeilijker beschikbaar.
Kwaliteit staat gewoon onder druk.
Het is gewoon een keuze waar wij ons geld aan willen uitgeven. Schijnbaar interesseren de meeste mensen zich onvoldoende in zorg maar willen ze liever geld overhouden voor hun 2e of 3e vakantie per jaar.
De decadentie!quote:Op woensdag 17 september 2014 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is gewoon een keuze waar wij ons geld aan willen uitgeven. Schijnbaar interesseren de meeste mensen zich onvoldoende in zorg maar willen ze liever geld overhouden voor hun 2e of 3e vakantie per jaar.
Dat is vooral ook omdat die niet meer echt van deze tijd zijn. Mensen blijven langer zelfstandig en wanneer ze dergelijke verzorging nodig hebben is dat niet meer in grote tehuizen maar liever kleinschalig georganiseerd.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er wordt gewoon bezuinigd op de AWBZ hoor.
Er worden niet voor niets verzorgingstehuizen gesloten
Maar de zorg blijft niet op peil, dat is het punt juist.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist om goede zorg beschikbaar te houden voor toekomstige generaties moet je bezuinigen. Anders wordt het totaal onbetaalbaar en verdwijnt die zorg juist.
Dat ik het kan betalen maakt niet dat het erg triest is voor de mensen die dat niet kunnen en daardoor de recepten van de artsen maar niet meer inleveren en de behandelingen van fysiotherapeuten maar laten schieten ook al vindt de arts het nodig.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
En je leeft nog steeds. Valt dus wel mee.
Klopt, de SP zou ook het liefst kleinschalige zorg zien. Maar nu moeten mensen noodgedwongen thuis blijven wonen (als zogenaamde 'wenswachtenden'), afijn je zult de verhalen kennen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is vooral ook omdat die niet meer echt van deze tijd zijn. Mensen blijven langer zelfstandig en wanneer ze dergelijke verzorging nodig hebben is dat niet meer in grote tehuizen maar liever kleinschalig georganiseerd.
Het kan wel hoor, dan gooien ze die oudjes weer standaard met 6 man op een kamer zonder privacy maar of dat zoveel beter is...
Ik wil ook een keer op vakantie.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen kunnen niet op vakantie!! Wat een hel!
Roemer schiet te hulp!
Ik gun het remlof en Tem niet.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:28 schreef Friek_ het volgende:
Sowieso moet er meer geld naar onze ouderen.
Nee joh.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:28 schreef Friek_ het volgende:
Sowieso moet er meer geld naar onze ouderen.
Ja, kunnen we allemaal lekker 3 weken naar gran canaria als we op de sp stemmen?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik wil ook een keer op vakantie.
Volgende keer Roemer dus.
Of wat harder werken, natuurlijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Roemer, als de minima niet op vakantie kunnen, dan moeten ze simpelweg wat langer sparen.
Jij denkt daadwerkelijk dat minima kunnen sparen?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Roemer, als de minima niet op vakantie kunnen, dan moeten ze simpelweg wat langer sparen.
Of gewoon voor de trein springen.quote:
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:31 schreef TweeGrolsch het volgende:
Roemer heeft geluk dat zijn stemmers niet naar het nieuws kijken.
Dat ja. Dat hebben we in het verleden gezien, hij zou premier worden, totdat hij moest debatteren.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:31 schreef TweeGrolsch het volgende:
Die schreeuwen toch meestal dat het kut is en het allemaal onzin is bla blaquote:Op woensdag 17 september 2014 11:31 schreef TweeGrolsch het volgende:
Juist, zo denkt rechts Nederland over onze minder productieve Nederlanders.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of gewoon voor de trein springen.
En hoe is dat precies het probleem van de samenleving als geheel? We moeten die figuren nog meer voordeeltjes gunnen, simpelweg omdat ze een gat in de hand hebben?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij denkt daadwerkelijk dat minima kunnen sparen?
Zal voor sommigen best opgaan overigens, maar voor het merendeel absoluut niet.
Waarom het mooie eiland Texel hiervoor opofferen? Neem dan Flevoland oid.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:32 schreef Louis22 het volgende:
Waarom bouwen we Texel niet om tot een vakantieparadijs voor het proletariaat, naar het voorbeeld van Ruegen?
Dat is het al...quote:Op woensdag 17 september 2014 11:34 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Waarom het mooie eiland Texel hiervoor opofferen? Neem dan Flevoland oid.
Omdat die mensen net zo goed onderdeel van de samenleving zijn misschien?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe is dat precies het probleem van de samenleving als geheel? We moeten die figuren nog meer voordeeltjes gunnen, simpelweg omdat ze een gat in de hand hebben?
quote:
Koos is juist links.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Juist, zo denkt rechts Nederland over onze minder productieve Nederlanders.
KoosVogels is niet links maar D'66 als ik het goed heb.quote:
Koos is tegen Zwarte Piet, dus extreem-links.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
KoosVogels is niet links maar D'66 als ik het goed heb.
Terug geven aan de natuur. De oostvaardersplassen zijn absoluut niet onaardig.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef napoleonfour het volgende:
[..]Gewoon hek eromheen bouwen, is nog goed voor het mkb ook...
Is hij daadwerkelijk tegen zwarte piet?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Koos is tegen Zwarte Piet, dus extreem-links.
Absoluut, kijk zijn postgeschiedenis maar na.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is hij daadwerkelijk tegen zwarte piet?![]()
Minima ontvangen een uitkering en allerhande toeslagen. Dat wil ik ze ook niet ontnemen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat die mensen net zo goed onderdeel van de samenleving zijn misschien?
Overigens hoef je echt geen gat in de hand te hebben om niet te kunnen rondkomen van bijvoorbeeld 900 euro netto hoor (Bijstand voor een alleenstaande).
Overigens gaat het niet over 'nog meer voordeeltjes gunnen', de afgelopen 20 jaar is er alleen maar voordeeltjes weggenomen, overigens deels terecht, maar de Bijstand (of andere sociale voorzieningen) zijn allang geen riante hangmat meer.
Maar hij staat ook gewoon een beetje in de leegte te lullen, hier kan niemand wat mee.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:38 schreef eriksd het volgende:
Krijgt lekker de wind van voren die Roemer.
En de mislukte SP spindoctors maar twitterenquote:Op woensdag 17 september 2014 11:38 schreef eriksd het volgende:
Krijgt lekker de wind van voren die Roemer.
Was een stuk betere debater inderdaad.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:41 schreef TweeGrolsch het volgende:
Die Roemert krijgt zometeen een uitbrander van de grote baas.![]()
[ afbeelding ]
Aafke?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En de mislukte SP spindoctors maar twitteren
twitter:amerkies twitterde op woensdag 17-09-2014 om 11:41:29De heer Zijlstra begrijpt het niet: er ligt op dit moment van nog geen enkele partij een doorrekening van het CPB. #apb2014 reageer retweet
Nee, maar roepen dat je 1,5 miljard ophaalt met iets om dan de lasten op arbeid met minder dan een procent te verlagen, tsja. Dat gaat nergens over.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:amerkies twitterde op woensdag 17-09-2014 om 11:41:29De heer Zijlstra begrijpt het niet: er ligt op dit moment van nog geen enkele partij een doorrekening van het CPB. #apb2014 reageer retweet
Hoezo zouden er geen luxe zaken bekeken worden waar het gaat om bezuinigingen?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar de zorg blijft niet op peil, dat is het punt juist.
Verder vind ik het een misvatting dat de zorg "onbetaalbaar" zou worden, het is gewoon een politieke keuze. Natuurlijk moeten er ook andere zaken betaalt worden, maar zorg als potentieel onbetaalbaar kwalificeren zonder daarbij naar luxe-zaken te willen kijken maakt het gewoon een bewuste keuze ipv dat de betaalbaarheid ter discussie staat.
Tja, dat niet op ieder moment voor iedereen alle zorg per direct beschikbaar is lijkt me niet zo vreemd.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, de SP zou ook het liefst kleinschalige zorg zien. Maar nu moeten mensen noodgedwongen thuis blijven wonen (als zogenaamde 'wenswachtenden'), afijn je zult de verhalen kennen.
Dat hangt voor een groot deel wel samen met keuzes en prioriteiten.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, doorrekeningen van het CPB zijn overrated.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:47 schreef skrn het volgende:
Waarom moeten ideeën altijd doorgerekend worden door het CPB?
Het CPB heeft het in mijn ogen wel verprutst met al hun te positieve voorspellingen over de economie. Omdat de invloed van schulden op consumentenvertrouwen gewoonweg slecht was omschreven in hun modellen.
Ik ben een verkapte communist.quote:
Dit mag op teletekstpagina 101quote:Op woensdag 17 september 2014 11:50 schreef Louis22 het volgende:
Een socialist die niet gelooft in maakbaarheid en verandering door politiek geweld?
Het grootste probleem in mijn ogen is dat het totaal geen nut heeft, anders dan het politieke debat, als men maatregelen overneemt zal men dat immers moeten inpassen in de begroting van het kabinet dus zal de tegenbegroting nooit uitgevoerd worden. Stel dat men meer geld wil voor defensie dan zal men moeten kijken waar dat geld wegkomt in de begroting van het kabinet, dat is immers de begroting die wordt uitgevoerd. Een goede tegenbegroting zou in mijn ogen zijn de begroting van het kabinet pakken en daar dan wijzigingen op gaan aangeven. Alleen dan zal men die begroting wel eerder moeten krijgen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, doorrekeningen van het CPB zijn overrated.
Worden bekeken als een soort 'heilige graal' terwijl de doorrekeningen in 66% van de gevallen niet blijken te kloppen meen ik.
Zie het als een verzekeringspremie.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarvoor al dat geld voor Defensie nodig is.
Omdat ze nu bang zijn geworden door Poetin en Isis.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarvoor al dat geld voor Defensie nodig is.
Slecht voorbereid.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:02 schreef komrad het volgende:
roemer komt op mij niet sterk over. Vooral op zorg en onderwijs waren zijn reacties op interrupties niet overtuigend
Het is onze zaak niet.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:02 schreef empa1010 het volgende:
Man manhij snapt toch zelf ook wel dat je met alleen praten hier niet uit gaat komen
inderdaad, deze opmerkingen had hij aan kunnen zien komenquote:
Gelukkig deden andere partijen dat niet inderdaad.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:09 schreef Wespensteek het volgende:
Na MH17 ging het goed in de peilingen dus moet Halbe het daar nog even over hebben.
Ja hoe is het ooit mogelijk geweest hè....quote:Op woensdag 17 september 2014 12:23 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Wel cum laude afgestudeerd, lees ik net!
In wat dan?quote:Op woensdag 17 september 2014 12:23 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Wel cum laude afgestudeerd, lees ik net!
Oké. Toen was ie al bijna 50 dus (?)quote:Op woensdag 17 september 2014 12:29 schreef Louis22 het volgende:
Doctoraal (titel: Drs.)
Cum Laude afgestudeerd (2006) in de Bestuurs- en Organisatiewetenschap, studierichting organisatie, cultuur en management, aan de Universiteit Utrecht
Bachelor (titel: BPM)
Afgestudeerd (2003) in HBO Bestuurskunde/Overheidsmanagement, studierichting integrale veiligheid, aan de Haagse Hogeschool
Van HBO naar WO master dus.
die idioot is rijp voor een gesloten inrichting.quote:
Ja, maar de vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:31 schreef Friek_ het volgende:
Lekker boeiend dat er iemand zwaait met een nazi- of IS-vlag. Is dat al geen beperking van vrijheid van meningsuiting?
Euh, kennelijk. Laatbloeiertje, zullen we maar zeggen. Stel je voor dat de stijgende lijn zich voortzet! Dan is hij tegen zijn 80e filosoof en quantum fysicus!quote:Op woensdag 17 september 2014 12:31 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Oké. Toen was ie al bijna 50 dus (?)
quote:Op woensdag 17 september 2014 12:33 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Euh, kennelijk. Laatbloeiertje, zullen we maar zeggen. Stel je voor dat de stijgende lijn zich voortzet! Dan is hij tegen zijn 80e filosoof en quantum fysicus!
We zijn ook ongelovige honden hequote:Op woensdag 17 september 2014 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
Vecht Isis dan ook al tegen Nederland?
Nee, maar mensen met een Nederlands paspoort wel voor IS.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
Nog niet officieel, maar WE willen heel graag meedoen met onze grote vrienden in het spektakel, want dan tel je mee.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
kan hij met Samson gaan filosoferen over de snaartheoriequote:Op woensdag 17 september 2014 12:33 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Euh, kennelijk. Laatbloeiertje, zullen we maar zeggen. Stel je voor dat de stijgende lijn zich voortzet! Dan is hij tegen zijn 80e filosoof en quantum fysicus!
Ik zwaai iedere morgen voordat ik de gordijnen open drie maal met een miniatuur-nazivlaggetje. Dat is mijn lange neus naar de Nederlandse wet!quote:Op woensdag 17 september 2014 12:31 schreef Friek_ het volgende:
Lekker boeiend dat er iemand zwaait met een nazi- of IS-vlag. Is dat al geen beperking van vrijheid van meningsuiting?
Ja maar de redenatie van Zijlstra slaat m.i. nergens op. Geen rechter gaat dat paspoort afpakken want die mensen zijn niet in vreemde krijgsdienst en vechten niet tegen Nederland.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, maar mensen met een Nederlands paspoort wel voor IS.
In andere topics klagen mensen erover dat de minima uberhaupt in staat zijn om te sparen. Dat willen ze niet eens.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met name die opmerking: ''Ik heb u afgelopen zomer helemaal niet gezien of gehoord!''quote:Op woensdag 17 september 2014 12:31 schreef komrad het volgende:
[..]
die idioot is rijp voor een gesloten inrichting.
vind het echt een non discussie. Oppakken en veroordelen. En ik neem aan dat op terrorisme een maximum straf van levenslang staatquote:Op woensdag 17 september 2014 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja maar de redenatie van Zijlstra slaat m.i. nergens op. Geen rechter gaat dat paspoort afpakken want die mensen zijn niet in vreemde krijgsdienst en vechten niet tegen Nederland.
Ze vechten niet tegen Nederland, maar wat die vreemde krijgsdienst betreft weet ik het zo net nog niet.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja maar de redenatie van Zijlstra slaat m.i. nergens op. Geen rechter gaat dat paspoort afpakken want die mensen zijn niet in vreemde krijgsdienst en vechten niet tegen Nederland.
Haatzaaien en groepsbelediging mag er ook uit wat mij betreft.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja, maar de vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt.
Eens, maar lijkt me wel lastig te bewijzenquote:Op woensdag 17 september 2014 12:38 schreef komrad het volgende:
[..]
vind het echt een non discussie. Oppakken en veroordelen. En ik neem aan dat op terrorisme een maximum straf van levenslang staat
als je dat niet kunt, zal onder de nieuwe wet een rechter bij beroep het paspoort ook weer teruggeven. De bewijslast zal blijvenquote:Op woensdag 17 september 2014 12:41 schreef Joezi het volgende:
[..]
Eens, maar lijkt me wel lastig te bewijzen
De wet zegt nu:quote:Op woensdag 17 september 2014 12:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ze vechten niet tegen Nederland, maar wat die vreemde krijgsdienst betreft weet ik het zo net nog niet.
Ik zou IS niet als staat definiëren het is een groep terroristen. Juist daarom zou men die wet wel moeten aanpassen als men de nationaliteit wil afpakken.quote:indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is;
Hexagon,quote:
3 kwart is niet voor ISIS, maar tegen Assad die genocide pleegt. Onderzoek uit mei dit jaar, toen was ISIS nog niet bekend volgens mij.quote:
Ja dat lijkt mij ook. Als dit één van zijn bronnen is voor zijn stellige beweringen dan doet hij weer aan bewuste verdraaiing van feiten, uitkomsten en bedoelingen in zijn voordeel. Schandelijk en verwerpelijk. Maar what else is new.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:50 schreef Joezi het volgende:
[..]
3 kwart is niet voor ISIS, maar tegen Assad die genocide pleegt. Onderzoek uit mei dit jaar, toen was ISIS nog niet bekend volgens mij.
http://www.volkskrant.nl/(...)gangers-helden.dhtml
Best moeilijk hoor alle meningen van je partij instuderen en je eigen mening onderdrukken. En op de juiste momenten je handen gebruiken om je woorden kracht bij te zetten.quote:
Edit.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:50 schreef Joezi het volgende:
[..]
3 kwart is niet voor ISIS, maar tegen Assad die genocide pleegt. Onderzoek uit mei dit vorig jaar, toen was ISIS nog niet bekend volgens mij.
http://www.volkskrant.nl/(...)gangers-helden.dhtml
Ach, dat soort zaken mag van mij best wel even uitgelicht worden.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Nog even een zielig verhaal van Halbe om aan te geven dat gehandicapten en chronisch zieken heus zelf ook op bezuinigingen, inleveren van voorzieningen en hogere eigen bijdragen zitten te wachten hoor.
Uiteraard, en volstrekt logisch dat gehandicapten en chronisch zieken op meer eigen regie zitten te wachten. Maar feit is dat ze juist minder eigen regie krijgen door al deze maatregelen van dit kabinet.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ach, dat soort zaken mag van mij best wel even uitgelicht worden.
Wat een luxe, meeste mensen op aard hebben geen toegang tot een ziekenhuis, übertje hauptquote:Op woensdag 17 september 2014 13:01 schreef Wespensteek het volgende:
Zijlstra, ik had ook graag thuiszorg gehad op moment dat ik het nodig had maar helaas kon dat helemaal niet en moest een week langer in het ziekenhuis blijven want niemand kon mij thuis helpen.
Oh, is dat tegenwoordig de maatstaf.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat een luxe, meeste mensen op aard hebben geen toegang tot een ziekenhuis, übertje haupt
Wat dom want het ziekenhuis is factor 10 duurder.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat een luxe, meeste mensen op aard hebben geen toegang tot een ziekenhuis, übertje haupt
Ah zo bedoelde je het, ja dan is het wel dom.. Je had ook wat zorg van je FOK! vrienden kunnen vragen. We moeten elkaar ook een beetje helpenquote:Op woensdag 17 september 2014 13:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat dom want het ziekenhuis is factor 10 duurder.
Tja, de Overheid is knettergek mbt de zorg door al die potjes/regeltjes her en der en door te denken dat iedereen maar even de zorg kan leveren die nodig is.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:06 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ah zo bedoelde je het, ja dan is het wel dom.. Je had ook wat zorg van je FOK! vrienden kunnen vragen. We moeten elkaar ook een beetje helpen
Niet gek met al die discriminatie en tweedeling in Nederlandquote:Op woensdag 17 september 2014 12:49 schreef Louis22 het volgende:
Wilders heeft wel gelijk dat de moslimgemeenschap een risicofactor vormt. Het kan niet precies in cijfers worden uitgedrukt, maar dat ressentiment en wraakzucht tegenover het westen een van de dominante emoties is binnen die gemeenschap, kan niet ontkend worden.
Klopt, Wilders helpt juist mee aan radicalisatie, maar onze medelanders snappen dat nietquote:Op woensdag 17 september 2014 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet gek met al die discriminatie en tweedeling in Nederland
Dat bedoel ik niet eens zozeer; ik bedoel o.a. dat de sociale mobiliteit bewust is afgebroken en ons onderwijssysteem helpt niet bij het vergroten van kansen.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:14 schreef Joezi het volgende:
[..]
Klopt, Wilders helpt juist mee aan radicalisatie, maar onze medelanders snappen dat niet
Zo glad als een aal die vent. Doel heiligt middelen.quote:
Dat vraag ik mij af. Hierbij een grafiek van Zweden dat meer socialistisch is dan Nederland.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:07 schreef Reya het volgende:
[..]
De verklaring is natuurlijk dat tussen 1994 en 2004 de PvdA niet in de regering zat.
Dus socialisten zijn potverteerders?quote:Op woensdag 17 september 2014 13:19 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af. Hierbij een grafiek van Zweden dat meer socialistisch is dan Nederland.
Nederland heeft 74% staatsschuld tov het BNP
Zweden heeft 41 %
https://www.google.dk/sea(...)0ZVMSICMX5yQOV04CoAg
Je hoort wat je wilt horen.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:19 schreef empa1010 het volgende:
Gut komt hij weer aan met z'n miljonairs![]()
Hoorde 'm straks nog zeggen dat 'anderen' bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Roemeriets met een pot en een ketel
Deels ja (horen). Het valt me op dat Roemer altijd kapitaalkrachtigen en miljonairs noemt.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hoort wat je wilt horen.
Hij zei ook dat de middeninkomens teveel betalen.
In Nederland moet je het hebben over de kwaliteit van het bestuurlijke deel van de politiek. Dat is ver ver onder de maat.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dus socialisten zijn potverteerders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |