abonnement Unibet Coolblue
pi_144550076
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
pi_144550314
Oke laat ik hier ook weer eens gaan posten, ik ben echt maandenlang supergoed bezig geweest qua eten maar het vakantie-ik eet lekker alles wat ik wil-gedrag is een beetje hardnekkig.

Vandaag:

O: magere yoghurt met allemaal lekkere dingen (vruchtjes, speltvlokken, goji bessen, chia/lijnzaad, havermout, cacao nibs) en een appel en kop thee
T: banaan en babybel kaasje
L: 2 boterhammen met dun plakje ham, 1 sneetje rozijnenbrood
T: nectarine & sneetje rozijnenbrood
D: nog te bedenken: tips? Als toetje iig een mango
S: misschien rust, misschien poweryoga

Zonder het diner kom ik op 1050 kcal ongeveer. Ik sport veel dus als ik 2300 kcal eet blijf ik op gewicht, dus moet wel 1800-2000 eten om op een gezonde manier af te vallen. Dus misschien behalve avondeten ook nog een tussendoortje erbij om een uur of 5/6.
Ik probeer ook mijn eten te verdelen in maximaal 6 eetmomenten per dag, maar daar ben ik niet zo goed in. Ben al een tijdje gewend om elk uur/1,5 uur iets kleins te nemen, al is het maar een cracker of een stuk fruit.

Edit: http://www.ah.nl/allerhan(...)am-met-broccolirijst

Dit ziet er wel top uit voor avondeten. Met broccoli, kip en rijst, de topingredienten toch ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 september 2014 @ 16:31:49 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144553910
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Oke laat ik hier ook weer eens gaan posten, ik ben echt maandenlang supergoed bezig geweest qua eten maar het vakantie-ik eet lekker alles wat ik wil-gedrag is een beetje hardnekkig.

Vandaag:

O: magere yoghurt met allemaal lekkere dingen (vruchtjes, speltvlokken, goji bessen, chia/lijnzaad, havermout, cacao nibs) en een appel en kop thee
T: banaan en babybel kaasje
L: 2 boterhammen met dun plakje ham, 1 sneetje rozijnenbrood
T: nectarine & sneetje rozijnenbrood
D: nog te bedenken: tips? Als toetje iig een mango
S: misschien rust, misschien poweryoga

Zonder het diner kom ik op 1050 kcal ongeveer. Ik sport veel dus als ik 2300 kcal eet blijf ik op gewicht, dus moet wel 1800-2000 eten om op een gezonde manier af te vallen. Dus misschien behalve avondeten ook nog een tussendoortje erbij om een uur of 5/6.
Ik probeer ook mijn eten te verdelen in maximaal 6 eetmomenten per dag, maar daar ben ik niet zo goed in. Ben al een tijdje gewend om elk uur/1,5 uur iets kleins te nemen, al is het maar een cracker of een stuk fruit.

Edit: http://www.ah.nl/allerhan(...)am-met-broccolirijst

Dit ziet er wel top uit voor avondeten. Met broccoli, kip en rijst, de topingredienten toch ;)
Zoveel lekkers te maken... CUL? Waar heb je zin in?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144553969
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zoveel lekkers te maken... CUL? Waar heb je zin in?
Iets makkelijks, gezonds en wel voedzaam. Ben sowieso nog tot 18.00 aan het werk, dan even snel boodschappen doen en koken en thuis nog wat werken.. erg veel drukte deze dagen :{
En gewoon kip zonder dat het in saus verwerkt zit heb ik al lang niet gegeten, dus dat is op zich wel een goed idee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 september 2014 @ 16:37:41 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144554082
Kip (of biefstuk) bakken in boter eruit halen en laten rusten in aluminiumfolie
Dan in de boter nog veel champignons, ui, paprika, knoflook en kruiden bakken, afmaken met een beetje room.
Klein potje spinazie erbij en misschien nog wat pasta ofzo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144555856
Hoi! Beetje baaldag hier. Is al druk op werk maar had afspraak aan het eind van de middag bij garage. Dus stressvol, gehaast naar garage, 5 minuten te laat en toen was het te laat (16:20..) en kon het niet meer volgens die garage kerel. Gewoon olie verversen, niks bijzonders. Klote zooi, voor niks gehaast vandaag :( Ga in ieder geval nooit meer naar die garage.
  maandag 15 september 2014 @ 20:12:16 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144561796
Dat zijn inderdaad van die dagen MC :r
Alweer wat bekomen?

LIjstje hier;
O: kwark, vla, peer, paar druiven
T's: cup a soup kerrie, boterham lever, rauwe groente, beker melk
L: Grote kom tomatencremesoep met ballen, tosti ham/kaas en curry, beker melk
T's: tomaat, appel, peer, paar dropjes, blokje choco
D: Veel geglaceerde wortelen, spruitjes, hele pangius, gebakken aardappelen, augurkje, mosterd, mayo
T: beetje popcorn
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144563789
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat zijn inderdaad van die dagen MC :r
Alweer wat bekomen?

LIjstje hier;
O: kwark, vla, peer, paar druiven
T's: cup a soup kerrie, boterham lever, rauwe groente, beker melk
L: Grote kom tomatencremesoep met ballen, tosti ham/kaas en curry, beker melk
T's: tomaat, appel, peer, paar dropjes, blokje choco
D: Veel geglaceerde wortelen, spruitjes, hele pangius, gebakken aardappelen, augurkje, mosterd, mayo
T: beetje popcorn
Haha ja hoor :) Was gewoon even ergernis..
Heb het geprobeerd er uit te fietsen. Ik kwam erachter dat het snel donker wordt in het bos. Helemaal richtingsgevoel kwijt. Kwam uiteindelijk uit bij het punt waar ik het bos in was gegaan, het plan was om er dwars door te fietsen.. Maar goed, wel mn huis terug gevonden ;)
pi_144566611
Dag luitjes :W

@ La Tramposa: kan je zulke dagen zien aankomen? Ik heb voor zulke momenten een diepviezer vol liggen. Goed gevulde tomatensaus, verse soep etc. gezond, voedzaam en snel klaar!

Lijstje:

O: smoothie banaan, jus, aardbeien en frambozen, acai poeder
L: verse hele gevulde groentensoep. Twee plakken olijvenbrood met tomaten/basilicum/knoflook
T: twee rijstwafels met filet american en jam. Theelepel pindakaas.Thee met melk
S: anderhalf uur yogales
T: pure chocolade met hazelnoot, flesje kokoswater
D/T om kwart voor negen. Nog eens twee rijstwafels met zelfde beleg

Sinds kort volg ik yogalessen, wat verder weg. Ben dan rond kwart voor zes weg en ben dan drie uur later thuis. Ik moet even een regelmaat gaan zoeken, want dit is wat onhandig :+

De yoga is wel echt awesome. Zit daar nu een maandje en volg er de traditionele ashtanga methode. En dat helpt. Lekker door een drempel heen en ik word weer sterker en leniger O+
pi_144567304
Blugh! Discussies met bazen zijn nooit goed! Hem wel overtuigd van mijn gelijk! :D. Nu moet ik dat gelijk gaan bewijzen! Dat betekend dat mijn lichaam nu niet mag gaan opgeven 1 dezer dagen ;)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144576702
Mogge!

Gister voor het eerst in tijden doordeweeks thuis uit de vriezer gegeten na nationale aandikdag@work.

Heb zondag met wat appels uit de tuin en wat meel mini ontbijtjes gemaakt O+
Appelcrumble als ontbijt ik fleur er van op :D

O: apple crumble met een banaan
T: handje noten
L: speltboterhammen met pindakaas en kipfilet
T: geen idee ga op ziekenbezoek
D: bloemkool, varkenshaas zelfgemaakt pepersausje
T: heeeel vroeg naar bed

Bagger geslapen :O
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144577906
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:41 schreef An24 het volgende:
Dag luitjes :W

@ La Tramposa: kan je zulke dagen zien aankomen? Ik heb voor zulke momenten een diepviezer vol liggen. Goed gevulde tomatensaus, verse soep etc. gezond, voedzaam en snel klaar!

Ik denk dat ik het wel kan zien aankomen ja, maar ik denk dat alle doordeweekse dagen de komende paar maanden zo gaan zijn :P Ik heb ook wel veel restjes in de vriezer, maarja mijn vriend eet ook mee en het zijn vaak kleine porties.. en ik had op zich wel tijd om te koken dus dat was prima. Uiteindelijk kip met parmaham, geroerbakte spinazie met cherrytomaatjes en rijst/quinoa/granenmix van Lassie gemaakt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Vis een optie? dinsdag 16 september 2014 @ 09:35:59 #13
70532 loveli
N
pi_144578020
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:56 schreef Ml-etje het volgende:
nationale aandikdag
:D!
crap in = crap out
pi_144579894
Hoi!
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:02:49 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144580044
Benieuwd naar nationale aandikdag? :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144584266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Benieuwd naar nationale aandikdag? :D
Ik ook!
Worry is a misuse of imagination
pi_144584901
O: halve bak volle kwark
L: gebakken mosselen met mosterdsaus, 4 stukjes stokbrood, rauwkost
D: sushi in een restaurant

Vissig dagje! Mijn sushi bestaat uit weinig sojasaus want bah dus geen problemen daar.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144585028
o haiz! Ik heb van 't weekend een koudje gevat...en ik had 't vannacht eerst koud (extra paar sokken aan en longsleeve uit de kast gegrabbeld om vervolgens in de morgen wakker te worden omdat ik het zo warm heb :')

Lijstje voor vandaag:

O: 2 rijstewafels met kip en kaas
L: Bruin pistoletje carpaccio/pijnboompit/rucola en iets van honingdressing
T: 3 mini snickers
S: Benen
D: lief kook dus ik laat me verrassen O+
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144585586
Mijn lijstje vandaag:

S: 7,5 km hardlopen (voor het ontbijt)
O: magere yoghurt met havermout, bessen, zaden etc., banaan, pakje crackers
L: klein restje pasta met wortel-pangasius-saus, babybel light, appel
T: nectarine, kiwi, sneetje rozijnenbrood
D: nog te bedenken
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144586633
Nationale aandikdag doelt op mensen die muggen tot olifant maakten en liefst drie olifanten :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144589749
Hoi! Na alle strubbelingen een nieuw contract gekregen, en denk dat ik ga tekenen.
Kan opleidingen doen, 15 vrije dagen erbij, goed pensioen opbouwen en netto er op vooruit gaan :) klinkt als een goede deal :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:25:20 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144589848
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:22 schreef the85mc het volgende:
Hoi! Na alle strubbelingen een nieuw contract gekregen, en denk dat ik ga tekenen.
Kan opleidingen doen, 15 vrije dagen erbij, goed pensioen opbouwen en netto er op vooruit gaan :) klinkt als een goede deal :)
15 erbij? :o Allemaggies, ik heb er 25 per jaar, waarvan 5 erbij onderhandeld destijds! :+ Good busy zeg ik :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Ml-etje het volgende:
Nationale aandikdag doelt op mensen die muggen tot olifant maakten en liefst drie olifanten :D
Ohhh gezellig, een dierentuin :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144590578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:25 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

15 erbij? :o Allemaggies, ik heb er 25 per jaar, waarvan 5 erbij onderhandeld destijds! :+ Good busy zeg ik :7

[..]

Ohhh gezellig, een dierentuin :D
Vind ik ook, heb er nu 40 straks :)
  Vis een optie? dinsdag 16 september 2014 @ 17:11:34 #24
70532 loveli
N
pi_144591359
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Ml-etje het volgende:
Nationale aandikdag doelt op mensen die muggen tot olifant maakten en liefst drie olifanten :D
Funny, bij ons maken ze van die olifanten een mug. Niks aan de hand, gewoon doorlopen...

En vrije dagen, tsja :s)
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 16 september 2014 @ 17:12:01 #25
70532 loveli
N
pi_144591374
Misschien moet ik die dagen ook eens opnemen ofzo.
crap in = crap out
pi_144591641
Luxepaardjes jullie. Kom ik aan met mn 18 dagen :').
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:19:57 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144591661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:19 schreef douche-eendje het volgende:
Luxepaardjes jullie. Kom ik aan met mn 18 dagen :').
Ik heb er niet veel meer (2).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144591721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb er niet veel meer (2).
Veel minder zou ook niet mogen, wettelijk minimum.
  Vis een optie? dinsdag 16 september 2014 @ 17:31:16 #29
70532 loveli
N
pi_144592037
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Veel minder zou ook niet mogen, wettelijk minimum.
Als je part-time werkt wel.
crap in = crap out
pi_144592145
40 vrije dagen? Jezus MC. Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar de deal waar je het niet mee eens was :')

Good day! Sun is shining, mijn nek is weer los gekraakt en morgen weer kijkers voor het huis. Leven is best goed *O*
pi_144592524
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:19 schreef douche-eendje het volgende:
Luxepaardjes jullie. Kom ik aan met mn 18 dagen :').
18? Werk je part time?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144592602
40 vakantiedagen :o

Die zie ik alleen bij vijftigers :D

28 hier en heb nog 6 weken staan. Maak genoeg overuren om geen vakantie op te nemen dus ik verkies meer salaris of verkoop ze.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? dinsdag 16 september 2014 @ 17:52:52 #33
70532 loveli
N
pi_144592679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:50 schreef Ml-etje het volgende:
40 vakantiedagen :o

Die zie ik alleen bij vijftigers :D

28 hier en heb nog 6 weken staan. Maak genoeg overuren om geen vakantie op te nemen dus ik verkies meer salaris of verkoop ze.
Mag toch niet meer vanaf dit jaar/halverwege volgend jaar? Verplicht 20 dagen opnemen want wettelijk minimum, alleen bovenwettelijk mag worden uitbetaald, zoiets.

Maar dat weet jij beter dan ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door loveli op 16-09-2014 17:59:56 ]
crap in = crap out
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:09:45 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144593213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je part-time werkt wel.
^O^ voor deze werkgever werk ik parttime. De rest zzp.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:29:24 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144593796
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:19 schreef douche-eendje het volgende:
Luxepaardjes jullie. Kom ik aan met mn 18 dagen :').
Part-time? :o 20 was minimum toch dacht ik!

Bwah 40, griebels. Nice wel :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144593883
Ik weet niet eens hoeveel vrije dagen ik heb, alleen dat ik ze toch niet op kan maken of uit kan laten betalen dus wat maakt het ook uit :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144594669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Mag toch niet meer vanaf dit jaar/halverwege volgend jaar? Verplicht 20 dagen opnemen want wettelijk minimum, alleen bovenwettelijk mag worden uitbetaald, zoiets.

Maar dat weet jij beter dan ik.
Nee, je wettelijke dagen zijn het jaar dat je ze krijgt en het jaar erna geldig.
De bovenwettelijke dagen (alles boven de standaard 20 bij fulltime dienstverband) zijn vanaf het jaar dat je ze krijgt 5 jaar geldig.

Kwestie van op de juiste manier spenderen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144594718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:32 schreef Chicolate het volgende:
Ik weet niet eens hoeveel vrije dagen ik heb, alleen dat ik ze toch niet op kan maken of uit kan laten betalen dus wat maakt het ook uit :').
Als je ze niet kan opmaken en je gaat een keer uitdienst dan moeten ze wel kiezen, opmaken of uitbetalen.
Enne je hebt recht op opname tenzij de organisatie instort zonder je :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144594726
/einde HR-shit.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144594852
Ik ben ook benieuwd :) Had eerst 25 dagen en dat is niet zo veel vind ik.
En vorige aanbod was zonder opleidingen, functie lager en 300 netto minder. Dus geloof dat ik aardig onderhandeld heb :+
pi_144594942
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:02 schreef the85mc het volgende:
Ik ben ook benieuwd :) Had eerst 25 dagen en dat is niet zo veel vind ik.
En vorige aanbod was zonder opleidingen, functie lager en 300 netto minder. Dus geloof dat ik aardig onderhandeld heb :+
Zonder een bedrag/functie en opleiding/werkervaring kan ik daar niks zinnigs over zeggen.

25 dagen is vrij standaard dus dat heb je zeker goed gedaan en 300 netto erbij praten is ook niet slecht!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:13:19 #42
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144595351
Volgens mij krijgen wij 23 dagen en ik werk 76.6%
Heb nog 35 dagen dit jaar, opgespaard maar dat mag dus niet meer. Moet het nog wel binnen nu en ruim een half jaar halveren
/luxeprobleem
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:48:00 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144596939
Veel slagroom enzo gehad vandaag :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144598479
Oh ik heb nu heel veel vrije dagen ( :'))
Worry is a misuse of imagination
pi_144598874
Ik heb iedere dag vakantie *D mijn werk is mijn hobby *D

/workaholic c_/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144599497
Ik heb er 42 volgens mij. Maar het probleem is dat je die tijdens je PhD helemaal niet op kunt/wilt nemen want dan komt je project nooit af.. Maar het komt doordat wij 38 uur betaald krijgen voor een fulltime baan, dus het is eigenlijk gewoon salaris wat afgepakt wordt helaas..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:07:20 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144600746
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:02 schreef the85mc het volgende:
Ik ben ook benieuwd :) Had eerst 25 dagen en dat is niet zo veel vind ik.
En vorige aanbod was zonder opleidingen, functie lager en 300 netto minder. Dus geloof dat ik aardig onderhandeld heb :+
Van 25 naar 40!? En salaris erbij? :D En opleidingen?

Heb je een appeltaart gebakken en puss-in-boots-ogen? :D

Knap gedaan!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144601546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Van 25 naar 40!? En salaris erbij? :D En opleidingen?

Heb je een appeltaart gebakken en puss-in-boots-ogen? :D

Knap gedaan!
Haha nee, en HRMer is een man dus denk niet dat dat werkt ;)
Ga naar andere cao dus vrije dagen zijn standaard..
pi_144602764
Chill van je baan MC!
Worry is a misuse of imagination
pi_144602948
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je part-time werkt wel.
Maar dat is dan naar rato van aanstelling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:29 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Part-time? :o 20 was minimum toch dacht ik!

Bwah 40, griebels. Nice wel :+
Nee, '4x de de overeengekomen arbeidsduur per week'. In mijn geval dus 144 :'). 36 uur is in mijn functie fulltime, dus tsja... Wel nog een persoonlijk levensfasebudget maar die uren pot ik voorlopig nog even op tot echt nodig is, ooit :+

OT:
O: 2 stuk knackebrod met gemberjam :9
T: banaan
L: 3 speltboterhammen kaas, halve rode paprika, cherrytomaatjes, stuk komkommer.
T: appel
T2: cracker met pinda/rozijnenpasta
S: bootcamp
D: andijviestamppot met een kaasburger.
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:05:20 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144604288
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:22 schreef the85mc het volgende:

[..]

Haha nee, en HRMer is een man dus denk niet dat dat werkt ;)
Ga naar andere cao dus vrije dagen zijn standaard..
Je weet het niet! :+ Haha. Nee maar fijn idd :Y *O*

quote:
17s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee, '4x de de overeengekomen arbeidsduur per week'. In mijn geval dus 144 :'). 36 uur is in mijn functie fulltime, dus tsja... Wel nog een persoonlijk levensfasebudget maar die uren pot ik voorlopig nog even op tot echt nodig is, ooit :+

Oh jemig :D Verklaart wel dan :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144613760
Mogguh! Zou met collega naar Belgen land gaan en lampje is zijn paspoort vergeten :')

Dat gaat een uur vertraging opleveren.Vroeger ging ik over de pis, nu haal ik nog een bakkie pleur c_/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 17 september 2014 @ 08:40:04 #53
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144614235
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 07:40 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Zou met collega naar Belgen land gaan en lampje is zijn paspoort vergeten :')

Dat gaat een uur vertraging opleveren.Vroeger ging ik over de pis, nu haal ik nog een bakkie pleur c_/
Zen-mode on, doe je goed :D

Lampje x)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144614252
Volgens mij ben ik best vaak zonder paspoort naar Belgie gegaan :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 17 september 2014 @ 14:08:16 #55
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144622579
Wat goed Aurum, dat is wel het beste, het is toch al zo.

Nou ik heb ook gefietst, 36 km met een laag gemiddelde omdat ik een beetje verdwaald was :')

Dit weer! O+ ik ga een ijskoud beker melk nemen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144625399
Wauw wat een hoop vrije dagen allemaal!
Ben dit jaar begonnen als zzper (alleen voor dit jaar) dus in principe zoveel vrij als ik zou willen, maar zo voelt dat niet haha.

Heb behoorlijk veel stress op het werk waardoor ik blijkbaar heel weinig ga eten. Deze stress zal nog wel even duren dus heb mezelf even een schop onder m'n kont gegeven;

O: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en een kiwi
T: Kwark met aardbeien en een beetje honing
L: 2 volkoren boterhammen, kipfilet en 30+ kaas
T: Paprika, tomaat, komkommer, sla, pijnboompitten, kipreepjes
D: spaghetti, mager gehakt en saus van alleen tomaten, uit en basilicum
T: Whey
pi_144625497
Genieten van een bakkie leut is plaats van frustreren vind ik een knappe eigenschap ^O^

Ik raakte vandaag bijna wel gefrustreerd. Zo komen er weer kijkers, dus ik het hele huis door opruimen en schoonmaken. Toen ik aan de kattenbakken toe was, liep er een bruine poot spoor over de vloer. Joy :') ohw en kattengrit was op, en en en :+

Nu is het huis schoon en ruikt het naar verse koekjes. Mezelf het huis uit gegooid, mijn visitekaartjes van mijn bedrijf opgehaald en nu door werken in een cafe. Uiteindelijk komt alles goed :% :+
pi_144633169
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:29 schreef An24 het volgende:
Genieten van een bakkie leut is plaats van frustreren vind ik een knappe eigenschap ^O^

Ik raakte vandaag bijna wel gefrustreerd. Zo komen er weer kijkers, dus ik het hele huis door opruimen en schoonmaken. Toen ik aan de kattenbakken toe was, liep er een bruine poot spoor over de vloer. Joy :') ohw en kattengrit was op, en en en :+

Nu is het huis schoon en ruikt het naar verse koekjes. Mezelf het huis uit gegooid, mijn visitekaartjes van mijn bedrijf opgehaald en nu door werken in een cafe. Uiteindelijk komt alles goed :% :+
Gaat wel goed met de kijkers *O*

En klinkt bekend, ik redde de koekjes nooit :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144633455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gaat wel goed met de kijkers *O*

En klinkt bekend, ik redde de koekjes nooit :')
:D
pi_144633484
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:28 schreef An24 het volgende:

[..]

:D
4 oktober open huizendag, kan ik een nieuwe poging doen :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144633691
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

4 oktober open huizendag, kan ik een nieuwe poging doen :+
Mjah, ik zit dat op Sicilie, dus die ga ik ff missen :P
pi_144633722
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:34 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, ik zit dat op Sicilie, dus die ga ik ff missen :P
Vervelend zeg! :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 17 september 2014 @ 19:35:52 #63
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144633728
ML en An, kunnen jullie het merken dat de huizenmarkt wel aantrekt?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144634170
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:35 schreef uniekhoorn het volgende:
ML en An, kunnen jullie het merken dat de huizenmarkt wel aantrekt?
Daar kun je als verkoper helemaal niets over zeggen. Je verkoopt maar 1 huis. Ik heb vier jaar over mijn huis gedaan. Dat lag deels aan de crisis, maar ook aan de dure locatie. Dat we nu 2 kijkers hebben gehad is goed voor 'the mood', maar meer dan dat is het niet.
pi_144635193
Wat An zegt, heb meer kijkers dan kopers en bieders zijn vreselijk ben ik inmiddels achter.

1000 euro erbij maar dan wil ik wel je koelkast :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144638713
Toch best interessant (al drink ik er geen glas cola light minder om tot er meer bewijs is). http://www.c2w.nl/nul-cal(...)yndroom.383064.lynkx
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144639286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:14 schreef Ml-etje het volgende:
Wat An zegt, heb meer kijkers dan kopers en bieders zijn vreselijk ben ik inmiddels achter.

1000 euro erbij maar dan wil ik wel je koelkast :')
Dat is toch prima. Een nieuwe koelkast heb je wel voor 500 :) of je moet een smeg ofzo hebben

Edit, las net dit _O- http://www.vpro.nl/lees/s(...)ten/qinoakutten.html

[ Bericht 8% gewijzigd door the85mc op 17-09-2014 21:55:50 ]
pi_144645650
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:30 schreef Chicolate het volgende:
Toch best interessant (al drink ik er geen glas cola light minder om tot er meer bewijs is). http://www.c2w.nl/nul-cal(...)yndroom.383064.lynkx
Bedankt. Nu heb ik zin in wijn. En in cola. En ik kom net van de avondwinkel vandaan.
Worry is a misuse of imagination
pi_144645854
Rauwkost komkommer (voorgesneden, zakje) is best lekker. Volgens mij niet eens duurder dan alles los kopen en snijden.
Worry is a misuse of imagination
pi_144647112
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 18 september 2014 @ 07:18:16 #71
70532 loveli
N
pi_144649434
Tx Vaiz,ik had nog geen soul.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 18 september 2014 @ 08:40:18 #72
70532 loveli
N
pi_144650004
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:30 schreef Chicolate het volgende:
Toch best interessant (al drink ik er geen glas cola light minder om tot er meer bewijs is). http://www.c2w.nl/nul-cal(...)yndroom.383064.lynkx
Bronartikel/onderzoek nog niet uitgeplozen, maar wel interessant.
crap in = crap out
pi_144650733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 07:18 schreef loveli het volgende:
Tx Vaiz,ik had nog geen soul.
:D
Ik ook niet, maar eergister even CD'tje samengesteld voor in de auto dus 's ochtends lekker wakker worden onderweg :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144656035
Ik ben sinds gisteren compleet verkouden en beroerd :{ Heb ook altijd als ik écht verkouden ben dat de tranen me over de wangen biggelen en kon dus echt niet werken (wie wil er nou koffie van een huilend, snotterend, hoestend persoon :') ). Werd wel vervelend op gereageerd: "Ja, het is nu nog ochtend en je werkt pas om 3 uur, wil je het niet even aankijken?" Ja. :') Alsof ik binnen 5 uur weer topfit word.

Lijstje van vandaag is ook wat random:
O: 1 kiwi gold, 1 banaan, 2 bakken koffie
T: 1 grof volkoren met halve plak kaas, komkommer, rucola, honingmosterd saus
L: 1 volkoren cracker met halve plak kaas, 1 appel
T: nog te bedenken + 2 koppen groene thee
D: broccoli, gekookte aardappels, geschroeide tonijnfilet met wasabimayo

Dit alles komt slechts op 1000 kcal. Dus ik moet er echt nog even wat bij zoeken om in m'n hoofd te drukken. Geen zin in eten, ik proef het toch niet en dan is alle lol eraf ;(
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144656072
Ik heb een beetje een raar lijstje vandaag :o Ik had geen zin in brood of pasta tussen de middag, en wel in heel veel groente en fruit :P

O: magere kwark met havermout/zaden/bessen etc., een pakje ontbijtgranenkoekjes met chocola en een gedroogde vijg
L: 500g worteltjes, een pakje crackers, een banaan
T: grapefruit, kiwi, appel
D: weet ik nog niet, waarschijnlijk een restje uit de vriezer
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144656238
Een halve kilo worteltjes :D Respect
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144656307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:14 schreef PluisigNijntje het volgende:
Een halve kilo worteltjes :D Respect
Haha ja bij de Lidl zijn ze alleen in die grote zakken verkrijgbaar.. maar moet eigenlijk zeggen dat ik daar geen enkele moeite mee heb :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144656457
Ik krijg altijd de hik van rauwe worteltjes eten.. :o Zonde, want ik vind het ook heel lekker.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144659903
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is toch prima. Een nieuwe koelkast heb je wel voor 500 :) of je moet een smeg ofzo hebben

Edit, las net dit _O- http://www.vpro.nl/lees/s(...)ten/qinoakutten.html
Klopt maar dat ging met zowat ieder meubel in mijn huis ;) Dan weet je wel hoe een overdrachts (euhhh zeikrondje) gaat..

quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:56 schreef Probability het volgende:
Rauwkost komkommer (voorgesneden, zakje) is best lekker. Volgens mij niet eens duurder dan alles los kopen en snijden.
Je bent wijzer ;)

In het kader van de niet wijze aankopen, actifry overgenomen handig voor als ik lui wil zijn (lees: haast heb).
Ben benieuwd of ik hem na gebruik nog leuk vind.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144659961
Ohja Lijstje:

O: bioyoghurt van de appie (ik heb de ingredienten nog niet uitgeplozen, morgen doen) met frambozen en speltvlokken.
T: pure chocopinda's en amandelen
L: speltboterhammen 2 met jam en 1 met kipfilet tuinkruiden (met dextrose zag ik..zucht!)
T: nog niks zo eens wat druiven pakken
D: snijbonen met een schnitzel
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144660179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Bronartikel/onderzoek nog niet uitgeplozen, maar wel interessant.
Ik ook nog niet, maar dit is een nieuwsbericht van de biochemische vakvereniging die over het algemeen wel behoorlijk kritisch is in hun berichtgeving (en altijd linken naar de bronnen).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 18 september 2014 @ 16:10:41 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144661423
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt maar dat ging met zowat ieder meubel in mijn huis ;) Dan weet je wel hoe een overdrachts (euhhh zeikrondje) gaat..

[..]

Je bent wijzer ;)

In het kader van de niet wijze aankopen, actifry overgenomen handig voor als ik lui wil zijn (lees: haast heb).
Ben benieuwd of ik hem na gebruik nog leuk vind.
De actifry is geweldig. Tenminste, die met dubbele bodem. Wij koken/bakken er zeker een keer in de week mee: curry, kippenvleugels (grill), ook patat ja, gemengde groente in saus, visburger en mijn favoriet: de braadworst. Die wordt zo geweldig lekker onder de grillfunctie!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144663421
Ik ga hier maar eens mee posten aangezien ik nu al zo'n 4 maanden op de gezonde toer bezig ben! O+
Tijdje terug besloten dat ik maar weer eens wat aan de lijn moest gaan doen, niet dat ik zwaar overgewicht had maar was ook niet heel erg tevreden met mezelf. Vroeger altijd gefitnesst maar nooit echt rekening met het eten gehouden.. het was dus eigenlijk meer voor de sier :+
Daarnaast wel gewoon aan voetbal gedaan maar goed 2x per week een balletje trappen zet ook geen zoden aan de dijk he, helemaal niet met de hoeveelheid bier erna :@

Ga nu al ruim 4 maanden 4x per week naar de sportschool, voornamelijk krachttraining (split-schema) en daarnaast nog 2x per week voetballen. Doordeweeks let ik heel erg op wat ik eet, in het weekend schiet dat er vaak bij in in.. Veel water, koffie met een zoetje en geen frisdranken+chips of koekies :P

Resultaat mag er zeker al zijn alleen wil ik mijn vetpercentage nog verder naar beneden krijgen. Dus de komende tijd minder focussen op kracht en meer richting op uithoudingsvermogen (setjes van 3x15) en wat extra cardio erbij. Zit nu op een VP van 17% en wil richting de 12/13%
Overige statistieken zijn een lengte van 1,60m en een gewicht van +/- 61kg.

Eetschema:
O: magere yoghurt met muesli en wat aardbeitjes + whey shake
T: 2 bruine broodjes kipfilet of kaas
L: 100 gram zilvervlies rijst, 100 gram kipfilet en wokgroentes
T: 2 bruine broodjes kipfilet/kaas of 225 gram magere kwark
trainen
whey shake
A: verschilt per keer, probeer zo wel min mogelijk aardappelen en/of rijst te eten hier
S: 450 gram magere kwark

Aankomende dinsdag wel eerst nog even 2 weken all-in op vakantie waar ik mezelf dus even flink kan laten gaan >:)

Mocht er iemand nog tips of aanvullingen hebben hoor ik ze graag. Ik heb nog niet mijn exacte kcal behoefte berekent en hoeveel ik nu exact binnen krijg, dat komt wel als ik terug ben van vakantie. Denk wel dat ik redelijk in de goede richting zit zo.
pi_144663442
Noes! Ben een beetje verdrietig. Avaldi moest opgenomen worden vanwege koorts en diaree. Mischien iets met zijn nieren ;( Fijn tot morgen wachten zonder het beestje :{
pi_144663451
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De actifry is geweldig. Tenminste, die met dubbele bodem. Wij koken/bakken er zeker een keer in de week mee: curry, kippenvleugels (grill), ook patat ja, gemengde groente in saus, visburger en mijn favoriet: de braadworst. Die wordt zo geweldig lekker onder de grillfunctie!
Wij hebben ook sinds een tijdje de actifry! Heerlijk ding en we gebruiken de actifry een aantal keer in de week wel. Vlees of patat, maakt niet uit wat je er in stopt.. alles komt er heerlijk uit!
  donderdag 18 september 2014 @ 18:42:05 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144665659
Bwuh An... Da's niet tof... :{
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is toch prima. Een nieuwe koelkast heb je wel voor 500 :) of je moet een smeg ofzo hebben

Edit, las net dit _O- http://www.vpro.nl/lees/s(...)ten/qinoakutten.html
Zo had ik laatst bloemkool-'couscous' ontdekt om mijn vast-dagcurry wat mee te vullen, maar sinds ik de column van Sylvia Witteman las in de Linda, over het gebruik en misbruik van bloemkool durf ik bijna niet meer. :')

Iig zal ik er zeker geen foto van posten. :+


Whehehe: https://mobile.twitter.co(...)s/487536348933652480
En dan die laatste reactie! :D
***
  donderdag 18 september 2014 @ 19:26:20 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144667360
bah Ann, hoe gaat het nu?

Sander, ik denk ook dat je wel aardig goed in de richting bent :Y
Als je dit eerst mooi vast kan houden dan is 'fine tunen' daarna makkelijker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144667567
Thanks! Dat denk ik ook wel.. vooral nog even wat buikvet weg werken! Meest lastige taak :+

Word ook vaak gezegd dat ik ook een biertje na de voetbal moet laten staan op zaterdag maar dat is eigenlijk één van de weinige dingen die ik niet wil laten er voor.. (ook al weet ik dat alcohol echt een dooddoener is met dit soort dingen).. dan maar bij wijze van spreken een maandje langer bezig :P
  donderdag 18 september 2014 @ 19:34:51 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144667730
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:30 schreef sandertjuh het volgende:
Thanks! Dat denk ik ook wel.. vooral nog even wat buikvet weg werken! Meest lastige taak :+

Word ook vaak gezegd dat ik ook een biertje na de voetbal moet laten staan op zaterdag maar dat is eigenlijk één van de weinige dingen die ik niet wil laten er voor.. (ook al weet ik dat alcohol echt een dooddoener is met dit soort dingen).. dan maar bij wijze van spreken een maandje langer bezig :P
Je moet ook plezier blijven beleven hoor! Tja, ik hou zelf wel van een biertje dus dat zou ik niet zo snel afkraken :D
Buikvet bij vrouwen is een killer, bij een man moet het lukken... Nee maar het komt zo wel goed hoor
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144668222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:26 schreef uniekhoorn het volgende:
bah Ann, hoe gaat het nu?

Sander, ik denk ook dat je wel aardig goed in de richting bent :Y
Als je dit eerst mooi vast kan houden dan is 'fine tunen' daarna makkelijker
Ben al terug gebeld. Nieren zijn ok, ook geen diabetes. Een maag darm infectie of een probleem met de alvleesklier blijven over. Dat onderzoeken ze tot en met morgen. Hij slaapt een nachtje daar :{
  donderdag 18 september 2014 @ 19:56:31 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144668656
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Ben al terug gebeld. Nieren zijn ok, ook geen diabetes. Een maag darm infectie of een probleem met de alvleesklier blijven over. Dat onderzoeken ze tot en met morgen. Hij slaapt een nachtje daar :{
Niet leuk -O-
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144668716
Worry is a misuse of imagination
pi_144669170
Goed bezig sandertjuh ^O^
Maar 1m60? Ben je nog in de groei dan? (omdat je wel bier drinkt, of mag het eigenlijk nog niet?)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144670481
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De actifry is geweldig. Tenminste, die met dubbele bodem. Wij koken/bakken er zeker een keer in de week mee: curry, kippenvleugels (grill), ook patat ja, gemengde groente in saus, visburger en mijn favoriet: de braadworst. Die wordt zo geweldig lekker onder de grillfunctie!
Ben maar even begonnen met de gewone versie die ik voor de helft kon vinden.
Die met de dubbele bodem is behoorlijk prijzig!

Welke heb je?
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Ben al terug gebeld. Nieren zijn ok, ook geen diabetes. Een maag darm infectie of een probleem met de alvleesklier blijven over. Dat onderzoeken ze tot en met morgen. Hij slaapt een nachtje daar :{
Hopen dat hij gewoon een off day heeft! :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 18 september 2014 @ 20:45:08 #95
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144670573
Ja ik wil ook een goede actifry.. Welke moet je dan hebben?

Moe, slapen....ben er helemaal zat van
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 18 september 2014 @ 20:53:07 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144670871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben maar even begonnen met de gewone versie die ik voor de helft kon vinden.
Die met de dubbele bodem is behoorlijk prijzig!

Welke heb je?

Weet ik niet precies. Volgens mij een groter model dat alleen in Duitsland is te krijgen met onderin de "normale"actifry en bovenin een extra bodem met grillfunctie, zodat je bijvoorbeeld tegelijkertijd vlees/vis en groente kunt bereiden. Vandaag heb ik de actifry gecombineerd met de stoomkoker:
actifrypatat met vis en gestoomde asperges.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144670982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Weet ik niet precies. Volgens mij een groter model dat alleen in Duitsland is te krijgen met onderin de "normale"actifry en bovenin een extra bodem met grillfunctie, zodat je bijvoorbeeld tegelijkertijd vlees/vis en groente kunt bereiden. Vandaag heb ik de actifry gecombineerd met de stoomkoker:
actifrypatat met vis en gestoomde asperges.
Ja die wilde ik ook, inderdaad nergens te krijgen.
Prijskaartje? Begin ik vast met sparen :P

Heb nu een zwarte, de FZ2000.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? donderdag 18 september 2014 @ 20:58:02 #98
70532 loveli
N
pi_144671037
Nieuwe RVS koekepannen, eens kijken of mijn entrecote met dakje daarin lukt en dan ga ik bijlezen.
crap in = crap out
pi_144685517
Nog steeds strontverkouden en niet lekker.. Heb college maar overgeslagen en ga thuis op mijn eigen tempo een beetje leren vandaag..
Vandaag wordt allerlei restjes-dag

Lijstje:
O: koffie, boterham kaas/komkommer, kiwi
T: banaan
L: iets van een omelet met paprika/courgette/ui op brood met sla en komkommer
T: appel
D: restje vegetarische chili (smaakt net zo goed als met gehakt! O+ )
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144687725
O: magere yoghurt met havermout, speltvlokken, fruit en zaden/bessen etc.
T: doosje rozijntjes en granenkoekjes met chocola
L: Restje pasta met wortel-pangasius saus
T: appel, liga, danoontje
D: ik denk pasta met ricotta-erwtensaus en chorizo
S: kleine hardlooptraining 30-40 minuten
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144687992
Lag vanmorgen gebak op werk.. en kon de bossche bol niet weerstaan ;(
Moet straks toch de sportschool in dus dan mag het toch? :+
pi_144688124
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:38 schreef sandertjuh het volgende:
Lag vanmorgen gebak op werk.. en kon de bossche bol niet weerstaan ;(
Moet straks toch de sportschool in dus dan mag het toch? :+
Het mag altijd, de vraag is wat je liever wilt ;) Genieten van die Bossche Bol of liever toch niet die extra kcals.. Voor mij persoonlijk werd het een stuk makkelijk om nee te zeggen/dingen te laten staan toen ik ging beseffen dat hoe je eruit ziet puur het resultaat is van hoeveel moeite je bereid bent erin te stoppen. Wil niet zeggen dat ik nooit meer iets slechts eet of teveel eet, maar dan kan ik ook gewoon eerlijk naar mezelf zijn en toegeven dat die paar extra kilo's puur het resultaat zijn van het feit dat ik even wat minder prioriteit gaf aan slank zijn blijkbaar. Het is niet iets wat je overkomt :o

*of ga ik hier weer te serieus op in*
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144688380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:53 schreef PluisigNijntje het volgende:
Nog steeds strontverkouden en niet lekker.. Heb college maar overgeslagen en ga thuis op mijn eigen tempo een beetje leren vandaag..
Vandaag wordt allerlei restjes-dag

Lijstje:
O: koffie, boterham kaas/komkommer, kiwi
T: banaan
L: iets van een omelet met paprika/courgette/ui op brood met sla en komkommer
T: appel
D: restje vegetarische chili (smaakt net zo goed als met gehakt! O+ )
Chili O+ deze maak ik ook vaak, doe er wel wat minder chilipoeder door dan in t recept staat.
www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/

Ik ga zo mn restje couscoussalade van gisteren maar opeten aangezien mn collega's een pizzalunch bedacht hebben :').

Ik heb gisteravond voor het eerst een training gehad waar ik mn trainer voorbij liep in een goede sprint. Hehehe *)
pi_144688669
Ik ben vorige week weer wat aangekomen, maar mag ook eindelijk weer hockeyen dus sport nu ook een stuk intensiever. Denk dat het aankomen deels kwestie is van weer spieren erbij in bovenbenen door het hockeyen. Ben in elk geval weer prima aan het eten en lekker aan het sporten, dus resultaat ga ik vanzelf wel zien. Mag alleen nog niet met volle gewicht op pols hangen, dus opdrukhouding etc kan nog niet. Zo maar eens googelen voor alternatieve buikspieroefeningen :).

Lijst:
O: 650 ml smoothie van kokoswater, kokosolie, yoghurt, diepvries bosbessen en diepvries kersen
L: kaastosti speltbrood met ketchup
T: appel
D: speltpasta met pastasaus met gehakt, paprika en champignons
S: fitness: half uurtje kracht (benen rug buik), paar minuten conditie (hiit) en daarna drie kwartier fiets of crosstrainer (wat vrij is) op redelijk tempo
T: bak kwark met banaantje
pi_144688691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het mag altijd, de vraag is wat je liever wilt ;) Genieten van die Bossche Bol of liever toch niet die extra kcals.. Voor mij persoonlijk werd het een stuk makkelijk om nee te zeggen/dingen te laten staan toen ik ging beseffen dat hoe je eruit ziet puur het resultaat is van hoeveel moeite je bereid bent erin te stoppen. Wil niet zeggen dat ik nooit meer iets slechts eet of teveel eet, maar dan kan ik ook gewoon eerlijk naar mezelf zijn en toegeven dat die paar extra kilo's puur het resultaat zijn van het feit dat ik even wat minder prioriteit gaf aan slank zijn blijkbaar. Het is niet iets wat je overkomt :o

*of ga ik hier weer te serieus op in*
Nee je hebt helemaal gelijk, de 2 minuten plezier van zo'n bol weegt niet op tegen de moeite die gedaan moet worden om het er eventueel af te krijgen. Nu heb ik mezelf gelukkig al wel de hele week in de hand kunnen houden dus de schade valt mee

Vanmiddag na het krachttrainen maar een kwartiertje extra fietsen om m'n geweten te sussen :P
pi_144689334
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:05 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Nee je hebt helemaal gelijk, de 2 minuten plezier van zo'n bol weegt niet op tegen de moeite die gedaan moet worden om het er eventueel af te krijgen. Nu heb ik mezelf gelukkig al wel de hele week in de hand kunnen houden dus de schade valt mee

Vanmiddag na het krachttrainen maar een kwartiertje extra fietsen om m'n geweten te sussen :P
Ik vind de troep die er in zo'n bol zit altijd veel erger dan de calorieën.
een mensel van bloem, eieren, suiker, heel veel boter, gevuld met room met heel veel suiker en afgetopt met chocola. Daar word ik echt niet gelukkiger van, hoe lekker het op dat moment ook mag zijn.
Zelfde geldt voor pannenkoeken met suiker of stroop als avondeten :r
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 12:30:47 #107
70532 loveli
N
pi_144689350
Hangt er ook vanaf wat je voor de rest eet. Je kunt slechter snoepen dan een Bossche Bol. Ding bestaat uit soes (ei, bloem, boter), chocoladetopping (hopelijk cacao met suiker, waarschijnlijk deels gehard vet, cacao, suiker) en slagroom met veel lucht suiker.

De enige fout die je kunt maken is dat je een fabrieksbol eet in plaats van een Echte Bossche Bol.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 12:31:47 #108
70532 loveli
N
pi_144689375
Suikercontent van bol zonder topping valt volgens mij mee :+
crap in = crap out
pi_144689386
Deze kwam wel bij de bakker hier uit het dorp vandaan maargoed zeker weten doe je het nooit he. Nu gewoon weer braaf mn kip&rijst opeten terwijl de rest van mijn collega's zich te goed doet aan de lokale snackbar zo :+
pi_144689409
Ik eet met veel meer liefde een gezond en goed bereid broodje dan een bossche bol. Zal op het terras ook nóóit taart bij de koffie bestellen. Doe mij maar een waldkornbol met zalm of carpaccio ofzo O+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  vrijdag 19 september 2014 @ 12:39:20 #111
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144689590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:05 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Nee je hebt helemaal gelijk, de 2 minuten plezier van zo'n bol weegt niet op tegen de moeite die gedaan moet worden om het er eventueel af te krijgen. ...
Oh, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Mij is het de moeite meer dan waard.
Gelukkig heb ik ook lol in het sporten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144690665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:32 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik eet met veel meer liefde een gezond en goed bereid broodje dan een bossche bol. Zal op het terras ook nóóit taart bij de koffie bestellen. Doe mij maar een waldkornbol met zalm of carpaccio ofzo O+
Hmm ik ben wel echt een zoetekauw. Weet dat het slecht voor me is, maar soms kun je er zo van genieten. En ja, dan moet het er ook weer af, maar goed dat heb je er soms voor over, en soms niet :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144690795
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ik ben wel echt een zoetekauw. Weet dat het slecht voor me is, maar soms kun je er zo van genieten. En ja, dan moet het er ook weer af, maar goed dat heb je er soms voor over, en soms niet :P
Ach, zo lang je het niet te vaak doet is er niet veel slechts aan. Maar ik ben geen zoetekauw en het feit dat ik zo'n broodje mega lekker vind en het dan ook nog 10x gezonder is dan gebak is dan natuurlijk win-win.
Gebak hoef je er ook helemaal niet 'weer af te sporten', zolang je je calorieën niet overschrijdt. 's Avonds gewoon een extra hapje broccoli nemen en dan is er niks aan de hand :+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144690949
Ik maak vandaag dus allerlei restjes op, maar ik kan totáál niet proeven of het nou nog wel goed smaakt of niet omdat ik dus verkouden ben :')
Aan een nog goed uitziende peer zal wel niet zo veel risico zitten, toch? :+
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144690960
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:20 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ach, zo lang je het niet te vaak doet is er niet veel slechts aan. Maar ik ben geen zoetekauw en het feit dat ik zo'n broodje mega lekker vind en het dan ook nog 10x gezonder is dan gebak is dan natuurlijk win-win.
Gebak hoef je er ook helemaal niet 'weer af te sporten', zolang je je calorieën niet overschrijdt. 's Avonds gewoon een extra hapje broccoli nemen en dan is er niks aan de hand :+
Mja alhoewel je vaak wel honger lijdt als je zo weinig eet dat je inclusief gebak nog op je gewilde calorieenaantal zit. Er zitten vaak veel calorieen in en het vult minder dan wanneer je dat uit gezondere dingen zou halen. Maar over een gehele week genomen of zo kun je het best uitmiddelen.
Ik moet zelf trouwens ook wel oppassen dat ik niet slecht eetgedrag 'obsessief' wil goedmaken. Laatst had ik op een borrel best veel kaasjes en worstjes en zo op, en toen voelde ik me slecht en ben ik 5x achter elkaar ons trappenhuis op en af gerend om half 1 's nachts (8 trappen) en daarna nog 40x opgedrukt. Maar daar schiet je eigenlijk weinig mee op en ik had wel 3 dagen spierpijn waardoor het gewone sportplezier de dagen daarna ook even minder werd :P Sporten moet je idd vooral doen omdat je het leuk vindt, niet om iets te compenseren of om jezelf te straffen als je teveel gegeten hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 13:27:16 #116
70532 loveli
N
pi_144691015
Oh my.
crap in = crap out
pi_144691095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja alhoewel je vaak wel honger lijdt als je zo weinig eet dat je inclusief gebak nog op je gewilde calorieenaantal zit. Er zitten vaak veel calorieen in en het vult minder dan wanneer je dat uit gezondere dingen zou halen. Maar over een gehele week genomen of zo kun je het best uitmiddelen.
Ik moet zelf trouwens ook wel oppassen dat ik niet slecht eetgedrag 'obsessief' wil goedmaken. Laatst had ik op een borrel best veel kaasjes en worstjes en zo op, en toen voelde ik me slecht en ben ik 5x achter elkaar ons trappenhuis op en af gerend om half 1 's nachts (8 trappen) en daarna nog 40x opgedrukt. Maar daar schiet je eigenlijk weinig mee op en ik had wel 3 dagen spierpijn waardoor het gewone sportplezier de dagen daarna ook even minder werd :P Sporten moet je idd vooral doen omdat je het leuk vindt, niet om iets te compenseren of om jezelf te straffen als je teveel gegeten hebt.
Daar heb je gelijk in, en dat is meteen ook het grootste nadeel van processed eten.
Inderdaad oppassen met dat compensatiegedrag! Je weet zelf ook donders goed dat dat geen verschil gaat maken, en dat je jezelf er alleen maar meer ellendig van gaat voelen.
Gewoon genieten van het feit dat je even hebt gecheat, denk na hoe lekker de kaasjes en worstjes waren en morgen is er weer een nieuwe dag.
Ik baal ook wel als ik spontaan een zak chips heb leeggegeten (wat heel af en toe wel gewoon gebeurt). Maar dan denk ik gewoon, mooi dat ik nu van die craving af ben, dan kan ik er nu weer 2 weken gezond tegenaan.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144691155
Soms heb ik ook echt dágen lang zin in een patatje speciaal, echt niet normaal. Dan heb ik waarschijnlijk gewoon te vetarm gegeten. Dus of ik maak een gezonde maaltijd met wat meer vetten, of ik neem dat patatje speciaal zodat ik daar ook maar weer vanaf ben. Werkt prima.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144691218
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:30 schreef PluisigNijntje het volgende:
Soms heb ik ook echt dágen lang zin in een patatje speciaal, echt niet normaal. Dan heb ik waarschijnlijk gewoon te vetarm gegeten. Dus of ik maak een gezonde maaltijd met wat meer vetten, of ik neem dat patatje speciaal zodat ik daar ook maar weer vanaf ben. Werkt prima.
Ja, goed als dat lukt. Soms kun je beter een keer toegeven aan je verlangen dan het jezelf heel lang blijven verbieden en dan een paar dagen later in één klap de halve supermarkt/snackbar leeg eten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144691627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, goed als dat lukt. Soms kun je beter een keer toegeven aan je verlangen dan het jezelf heel lang blijven verbieden en dan een paar dagen later in één klap de halve supermarkt/snackbar leeg eten.
Nouja, niet helemaal: ik eet liever in 1 keer een hele snackbar leeg, bij wijze van, dan dat ik met dat gevoel blijf zitten. Dan ga ik namelijk kleine vervangingen zoeken zoals koekjes, chocola, extra broodjes pindakaas enz. eten, waardoor ik uiteindelijk de hele week ongezond eet ipv 1 dag en daarna er vanaf zijn.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 13:53:18 #121
70532 loveli
N
pi_144691867
Vingers slapen van het erop zitten, dus ff bot. Heb niet de indruk dat die manier van met voedsel omgaan mentaal gezond is.
crap in = crap out
pi_144692072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:53 schreef loveli het volgende:
Vingers slapen van het erop zitten, dus ff bot. Heb niet de indruk dat die manier van met voedsel omgaan mentaal gezond is.
Nouja, meerderen van ons hebben al gezegd dat het af en toe niet helemaal gaat zoals je wilt. Niet iedereen kan nou eenmaal 100% van de tijd rationeel zijn, maar we doen ons best. Omdat nou meteen mentaal ongezond te noemen..
Ik wou dat ik één van die personen was die zich nog nooit druk heeft gemaakt om wat en hoeveel die in zijn mond stopt, maar het posten in dit topic geeft al aan dat je dat wel doet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 14:01:30 #123
70532 loveli
N
pi_144692128
:')
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 14:02:47 #124
70532 loveli
N
pi_144692170
Ipv in de verdediging te schieten kun je er ook iets mee doen, zeg maar.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 14:02:59 #125
70532 loveli
N
pi_144692175
/weer aan het werk
crap in = crap out
pi_144692256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:02 schreef loveli het volgende:
Ipv in de verdediging te schieten kun je er ook iets mee doen, zeg maar.
Volgens mij schiet ik helemaal niet in de verdediging, ik geef juist toe dat ik af en toe (af en toe dus) niet op een manier met eten omga zoals ik het wil. Ik zou graag mijn hoofd willen resetten, 'er iets mee doen' zoals jij zegt, maar als het zo makkelijk was zou iedereen het doen he ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144692298
Ik heb nu al spijt dat ik hier eerlijk iets over wilde delen, als er zo gereageerd wordt :{
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144692374
Ik ga op de momenten dat ik niet lekker in mijn vel zit ook niet gezond om met eten. Omdat dat dan wel mijn laatste zorg is. Op goede momenten gaat gezond eten automatisch. En ik ben het ermee eens dat zo denken over eten niet goed is, maar je realiseren dat het niet goed is zorgt er niet voor dat het gevoel weggaat....

O: 3 crackers met extra pure hagelslag
L: omelet met kaas en tomaat
D: nog geen idee
T: iets van kwark of yoghurtje
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144692967
Ik heb een tijd zo niet-lekker in mn vel gezeten dat mn vel daardoor nogal ruim is geworden -.- ik zal het boekje over mn eetgedrag destijds nu maar niet weer openen, inmiddels gaat het een stuk beter met eten/snaaien
pi_144694821
loveli heeft nooit zin in iets ongezonds en neemt het ook niet zodat ze daar weer vanaf is?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144696570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:22 schreef PluisigNijntje het volgende:
loveli heeft nooit zin in iets ongezonds en neemt het ook niet zodat ze daar weer vanaf is?
Ik denk dat loveli het meer heeft over gedragspatronen en manier van denken, dan over af en toe iets verkeerds in je mond stoppen....


Avi is weer thuis *O* waarschijnlijk een maag darm infectie. Hopelijk blijft dat nu weg na de antibioticum.
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:43:56 #132
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144697440
Gelukkig An!

Hier was de lunch tijdens cursus zo lekker!
Heerlijke verse pistolets belegd door de plaatselijke bakkerij.
Had er 1 met veel filet americain en ei, 1 met kipfilet en roomkaas en 1 "gezond"
Word altijd met argusogen aangekeken of ik wel genoeg eet, eet je er 3 dan is het nog niet goed.
Het zijn pistoletten.! Geen krijgen van kinderen :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144698836
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik denk dat loveli het meer heeft over gedragspatronen en manier van denken, dan over af en toe iets verkeerds in je mond stoppen....


Avi is weer thuis *O* waarschijnlijk een maag darm infectie. Hopelijk blijft dat nu weg na de antibioticum.
Nice! Beterschap verder met avi. :)

En eens met bovenstaande. Om half 1 nog even 8 keer de trap op en af en 40 push ups doen is echt een druppel op een gloeiende plaat.

Veel denken dat beweging het juiste antwoord is op het gezond afslanken if gewicht in toom houden. Het is een stap in de goede richting, maar het blijft toch echt gaan om kcal in versus kcal uit. Blijf je teveel eten dan zet het gewoon aan.

Met een gedragspatroon die overeenkomt met jouw gestelde doel is een uitstapje naar wat extra worstjes en jaas echt niet het einde van de wereld.

Zodanig compensatiegedrag is meer een indicatie van korte termijn visie, waar het juist gaat om het lange termijn.

Hell, ik heb zonet nog een lekker ijsje gehad. Zit nog niet aan mijn dagelijkse kcal en ga er niet dood van. Ben in de afgelopen paar maanden gestaag gewicht kwijt geraakt en zal dat de aankomende maanden ook blijven doen.

Durf je kwetsbaar op te stellen en probeer wat met de input te doen. Probeer ervan te leren hoe je een werkzame gezonde modus vindt waar je kan leven en je doelstelling kan halen. En daar kan best een dagje tussenzitten dat het minder gaat.

Het gaat om het geheel, niet om iets kleins.
  Vis een optie? vrijdag 19 september 2014 @ 19:49:55 #134
70532 loveli
N
pi_144703195
Wat An en Muf zeggen.
(geen tijd om te reageren, aan het werk)
crap in = crap out
pi_144706426
Ik heb heerlijk gesport net :) vijf minuutjes ingelopen, tien minuten op 8km/u, toen even een rondje krachttraining (benen en armen) en toen 6x 40s 4km/u gevolgd door 40s 12km/u (en de laatste x zelfs 13.5km/u) voor de interval conditie. Was erg lekker. En mn conditie viel me reuze mee :)
pi_144707828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nu al spijt dat ik hier eerlijk iets over wilde delen, als er zo gereageerd wordt :{
Niet doen! /makkelijker gezegd dan gedaan :D :')

Spijt moet je bewaren voor de dingen die je zou moeten hebben gedaan, niet voor de dingen waarvan het resultaat tegenvalt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144708628
"Die je zou moeten hebben gedaan" :')

Heb wel vrede met die simpele sukkel van mijzelf :D Naja tot op zekere hoogte...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_144709205
Hahaha lekker viz! Wel wijs advies ;).

In het kader daarvan heb ik net lekker een bakje paprikachips naar binnen gewerkt. Even geteld op hoeveel kcal ik al zat (ong 1550) en had nog 200 kcal 'over', dus netjes '1 portie' (30 gram volgens de zak) afgewogen. Kan ik dan altijd extra van genieten haha.

Morgenochtend lekker naar de markt, groente en fruit voor de hele week halen. Hoop dat ze net als vorige week in elk geval weer een rijpe papaya hebben liggen!
pi_144710877
Hier ook een fijne avond na een rare week. We waren eigenlijk super suf. Drie dagen geen yoga en we hadden weinig zin in wandelen. Toch maar gegaan, met als resultaat heerlijk mensen kijken op de kermis en een goed gesprek met Freud op een terras met eerst een Irish coffee en daarna een wijntje O+
pi_144710881
Ohw...en volgende week wederom twee verschillende kijkers voor het huis *O*
  zaterdag 20 september 2014 @ 05:08:55 #141
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144715317
Heerlijk An!

Zo, kwark, vla en mandarijn zitten er in, wordt weer een drukke dag. Het wordt een beetje te druk op het werk -O-
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zaterdag 20 september 2014 @ 08:29:22 #142
70532 loveli
N
pi_144715658
Koffie erin en werk-boks. Zware dag, mag samenwerken met een collega die aan een stuk door praat over onderwerpen die me totaal niet interesseren en ook nog eens verwacht dat ik erop reageer :')
crap in = crap out
pi_144718773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja alhoewel je vaak wel honger lijdt als je zo weinig eet dat je inclusief gebak nog op je gewilde calorieenaantal zit. Er zitten vaak veel calorieen in en het vult minder dan wanneer je dat uit gezondere dingen zou halen. Maar over een gehele week genomen of zo kun je het best uitmiddelen.
Ik moet zelf trouwens ook wel oppassen dat ik niet slecht eetgedrag 'obsessief' wil goedmaken. Laatst had ik op een borrel best veel kaasjes en worstjes en zo op, en toen voelde ik me slecht en ben ik 5x achter elkaar ons trappenhuis op en af gerend om half 1 's nachts (8 trappen) en daarna nog 40x opgedrukt. Maar daar schiet je eigenlijk weinig mee op en ik had wel 3 dagen spierpijn waardoor het gewone sportplezier de dagen daarna ook even minder werd :P Sporten moet je idd vooral doen omdat je het leuk vindt, niet om iets te compenseren of om jezelf te straffen als je teveel gegeten hebt.
Die directe link met eten en sporten is er niet. De trap op rennen is goed voor je conditie, maar het werkt natuurlijk niet zo 1 op 1.

Hoor wel eens in de sportschool nadat iemand een kwartiertje heeft gefietst: zo nu mag ik straks koffie met appelgebak. Misschien beetje extreem maar dan denk ik ook.. Dat heeft toch niets met elkaar te maken.
Worry is a misuse of imagination
pi_144718821
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:45 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Nouja, niet helemaal: ik eet liever in 1 keer een hele snackbar leeg, bij wijze van, dan dat ik met dat gevoel blijf zitten. Dan ga ik namelijk kleine vervangingen zoeken zoals koekjes, chocola, extra broodjes pindakaas enz. eten, waardoor ik uiteindelijk de hele week ongezond eet ipv 1 dag en daarna er vanaf zijn.
Doe ik ook! Ik mag dan onbeperkt taart etc. en vaak hoeft dat dan ook helemaal niet :) beter dan iedere keer een mini stukje afsnijden met schuldgevoel en uiteindelijk veel meer taart in totaal eten.
Worry is a misuse of imagination
pi_144718868
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:59 schreef Probability het volgende:

[..]

Die directe link met eten en sporten is er niet. De trap op rennen is goed voor je conditie, maar het werkt natuurlijk niet zo 1 op 1.

Hoor wel eens in de sportschool nadat iemand een kwartiertje heeft gefietst: zo nu mag ik straks koffie met appelgebak. Misschien beetje extreem maar dan denk ik ook.. Dat heeft toch niets met elkaar te maken.
Ben ik me 100% bewust van, ik heb ook al 3x geprobeerd uit te leggen dat ik een voorbeeld gaf van iets waarvan ik best weet dat het nergens op slaat, maar dat je dan toch soms uit compensatiedrang of zo doet.
Overigens was het bij elkaar zo'n 20-25 minuten op vrij hoge hartslag dus het is ook niet alsof het niets voorstelde, het is intensiever dan wat sommige mensen onder sporten verstaan.
Maar de motivatie was gewoon verkeerd en daardoor heeft het eerder een averechts effect.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144719068
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ben ik me 100% bewust van, ik heb ook al 3x geprobeerd uit te leggen dat ik een voorbeeld gaf van iets waarvan ik best weet dat het nergens op slaat, maar dat je dan toch soms uit compensatiedrang of zo doet.
Overigens was het bij elkaar zo'n 20-25 minuten op vrij hoge hartslag dus het is ook niet alsof het niets voorstelde, het is intensiever dan wat sommige mensen onder sporten verstaan.
Maar de motivatie was gewoon verkeerd en daardoor heeft het eerder een averechts effect.
Ja weet ik! Was ook geen aanval hoor, meer illustratie dat veel mensen die gedachtengang hebben.

Ik kan mij helemaal volproppen zonder schuldgevoel, ook niet altijd even handig (maar zorg dan wel dat ik al m'n micro nutriënten binnenheb)
Worry is a misuse of imagination
pi_144719206
Oke mooi :)

Vandaag heel gezond begonnen, maar toen kwam ons schattige buurjongetje twee warme marokkaanse pannenkoeken brengen die je met honing moest eten, konden we natuurlijk niet weigeren..

O: 2 beschuit met banaan en wat cacao nibs, 2 gekookte eieren, bietensap
T: appel, marokkaanse pannenkoek met honing
L: magere yoghurt met fruit en havermout
T: wat walnoten
D: iets met pasta of rijst
S: misschien nog wat yoga

Morgen een halve marathon, dus nog even goed koolhydraten stapelen, al ga ik hem niet voluit lopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:01:06 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144720323
Marokkaanse pannenkoek, i r intrigued!

Lief O+

Loveli, sterkte vandaag xD

En vandaag kan de NS even niet stuk bij mij, want ik hoef mn boete niet te betalen omdat het de eerste keer was dat ik er een had gekregen :D Vergeten in te checken enzo :+ Hoera meisje-aan-de-telefoon!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144720418
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Marokkaanse pannenkoek, i r intrigued!

Lief O+

Loveli, sterkte vandaag xD

En vandaag kan de NS even niet stuk bij mij, want ik hoef mn boete niet te betalen omdat het de eerste keer was dat ik er een had gekregen :D Vergeten in te checken enzo :+ Hoera meisje-aan-de-telefoon!
http://dulcefreska.blogsp(...)se-pannenkoeken.html

Ik denk dat het deze zijn! Lijken er precies op in ieder geval. We zijn ook nog uitgenodigd om een keer traditionele couscous te komen eten bij de buren, nomnom!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:05:13 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144720422
Overigens werkt een boycot op specifieke voedingsmiddelen bij mij best okay kennelijk, ik heb ongeveer anderhalve maand geleden met de mister een cola-boycot afgesproken, i.i.g. tot aan een tripje dat binnenkort plaatsvindt.

Resultaat: geen cola gedronken :7 En gek genoeg sowieso niet meer echt zin in frisdrank..? Wel in andere zoete drankjes hoor, maar die neem ik lang zo vaak niet :+

Next up: frituur-boycot. :')

</babysteps>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:06:34 #151
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144720455
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

http://dulcefreska.blogsp(...)se-pannenkoeken.html

Ik denk dat het deze zijn! Lijken er precies op in ieder geval. We zijn ook nog uitgenodigd om een keer traditionele couscous te komen eten bij de buren, nomnom!
Ohhh verhip, die ken ik, die lagen in Marrakech bij het ontbijt! :D Met abrikozenjam, omnomnom. Superlekker!

Traditionele couscous is ook heul lekker, met groentjes erop enzo O+

Doe mij Marokkaanse buren :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_144723106
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Overigens werkt een boycot op specifieke voedingsmiddelen bij mij best okay kennelijk, ik heb ongeveer anderhalve maand geleden met de mister een cola-boycot afgesproken, i.i.g. tot aan een tripje dat binnenkort plaatsvindt.

Resultaat: geen cola gedronken :7 En gek genoeg sowieso niet meer echt zin in frisdrank..? Wel in andere zoete drankjes hoor, maar die neem ik lang zo vaak niet :+

Next up: frituur-boycot. :')

</babysteps>
Nu heb ik zin in frituur!
Worry is a misuse of imagination
pi_144723361
Ik heb gisteren van een collega het voedselzandloper boek gekregen en heb het een beetje doorgelezen. Vast al veel besproken hier. Hoe denken jullie over zijn verhaal?
Ik vind het nog steeds moeilijk te accepteren dat een bakje melk of yoghurt per dag niet goed voor je zou zijn :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:21:21 #154
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144725393
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb gisteren van een collega het voedselzandloper boek gekregen en heb het een beetje doorgelezen. Vast al veel besproken hier. Hoe denken jullie over zijn verhaal?
Ik vind het nog steeds moeilijk te accepteren dat een bakje melk of yoghurt per dag niet goed voor je zou zijn :o
Melk, echt ijskoude melk, dan maar 3 jaar eerder dood.

Wat wil je? Nu fijn leven en ook oud worden. Of alle restricties opvolgen en ongelukkig oud worden?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144725419
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb gisteren van een collega het voedselzandloper boek gekregen en heb het een beetje doorgelezen. Vast al veel besproken hier. Hoe denken jullie over zijn verhaal?
Ik vind het nog steeds moeilijk te accepteren dat een bakje melk of yoghurt per dag niet goed voor je zou zijn :o
Voedselzandloper O+

Melk :(

Yoghurt doe ik nog wel. Kaas ook. Krijg in ieder geval weinig melkproducten binnen. De meeste calcium vind je toch in groen voer :P Ook noten zijn een prima vervanger.
pi_144725462
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Melk, echt ijskoude melk, dan maar 3 jaar eerder dood.

Wat wil je? Nu fijn leven en ook oud worden. Of alle restricties opvolgen en ongelukkig oud worden?
Sorry Uniek, maar je spreekt nu vanuit je eigen referentiekader.

En de voedselzandloper geeft geen restricties. Het is een manier van leven. Ik ben ook niet ongelukkig en dat ga ik niet worden ook.
pi_144725611
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:24 schreef An24 het volgende:

[..]

Sorry Uniek, maar je spreekt nu vanuit je eigen referentiekader.

En de voedselzandloper geeft geen restricties. Het is een manier van leven. Ik ben ook niet ongelukkig en dat ga ik niet worden ook.
Ik dacht dat iedereen ongeveer zo at toen ik het boek las. Maar is dus niet zo.

Iemand die ik ken die niet veel met eten bezig is vertelde mij over dat boek en dat hij(?) dat wel wilde volgen, ik was verrast. Nu frustreert het mij dat ik er niet op kom wie dat is.
Worry is a misuse of imagination
pi_144725694
Dit kom ik net tegen, weet nog niet wat ik er van moet vinden :')
http://www.wls-proteinedieet.nl
Worry is a misuse of imagination
pi_144725726
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:30 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik dacht dat iedereen ongeveer zo at toen ik het boek las. Maar is dus niet zo.

Iemand die ik ken die niet veel met eten bezig is vertelde mij over dat boek en dat hij(?) dat wel wilde volgen, ik was verrast. Nu frustreert het mij dat ik er niet op kom wie dat is.
Ik volg het ook niet hoor. Ben wel een fan van de principes. Het moet ook in je manier van leven passen. In ieder geval houd ik er op de vastendagen rekening mee, en zo veel ik kan en wil doordeweeks. In het weekend mag ik alles eten als ik zin heb.
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:06:12 #160
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144726531
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:24 schreef An24 het volgende:

[..]

Sorry Uniek, maar je spreekt nu vanuit je eigen referentiekader.

En de voedselzandloper geeft geen restricties. Het is een manier van leven. Ik ben ook niet ongelukkig en dat ga ik niet worden ook.
Nee, ik spreek het sowieso niet tegen maar als je dingen gaat missen omdat het eigenlijk niet zo past dan vind ik dat je daar niet aan hoeft te houden.

En calcium zit meer in groenvoer inderdaad, daar hoef je het niet voor te doen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144726669
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:06 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nee, ik spreek het sowieso niet tegen maar als je dingen gaat missen omdat het eigenlijk niet zo past dan vind ik dat je daar niet aan hoeft te houden.

En calcium zit meer in groenvoer inderdaad, daar hoef je het niet voor te doen
Nee dat is ook zo. Anders gaat het alleen maar frustreren.
pi_144726675
Ik drink bijna nooit melk, maar yoghurt als ontbijt hmmm.. Maar ik vroeg me inderdaad af; hoeveel ouder willen we worden.. en je moet toch ergens aan doodgaan? Maar als het betekent, gezonder oud worden, zou het wel chill zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:18:11 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144726799
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:53 schreef Probability het volgende:

[..]

Nu heb ik zin in frituur!
Snorry :+

Ik vond de Voedselzandloper wel okay, het klonk best plausibel allemaal, maar aan de andere kant vond ik zijn globale statement van "alle onderzoeken zijn kut en bevooroordeeld!" en anderzijds "Check hier mijn ultra-ware onderzoek! :7 " ook nogal bijzonder. Het was niet 100% onderbouwd en objectief, had ik het idee. </nerd>

Daarentegen denk ik dat veel van wat hij aanraadt best okay zou wezen voor mij, maar niet 1-2-3 wenselijk of haalbaar. Ik moet het namelijk A) wel lusten en B) tijd hebben om e.e.a. te maken, anders honger :+

Keuzes enzo.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:29:47 #164
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144727133
Om af te vallen enzo allemaal leuk en aardig.
Maar op langer te willen blijven leven dat is heel wat anders

Mensen worden ouder inderdaad maar dat komt mede door:
betere hygiene
betere ziektebestrijding

En hoeverre "gezond" voedsel ermee te maken heeft is nog niet allemaal zomaar bewezen.

Wel een feit dat de wereld dikker word en er heeeeeeeeeeeel veel mensen zijn die geen idee hebben wat een fruit of groente is.. Raar maar waar
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144727792
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:24 schreef An24 het volgende:

[..]

Sorry Uniek, maar je spreekt nu vanuit je eigen referentiekader.

En de voedselzandloper geeft geen restricties. Het is een manier van leven. Ik ben ook niet ongelukkig en dat ga ik niet worden ook.
Voor mensen die dol zijn op zuivel en frituurvoedsel zal dat anders aanvoelen :). Het veranderen van je levensstijl is niet iets wat je zo een, twee, drie even doet tenzij je gemotiveerd bent en ervan overtuigd bent dat de nieuwe lijfstijl de betere is (gezonder, actiever, lekkerder etc).

That said, geen zin om vandaag te koken, wel plan aan het maken voor de rest van de week, dus vriendlief is een donerbox aan het halen :+ (kapsalon zonder de kaas en sla). En dan vanavond een veel te lang stuk fietsen voor een verjaardag.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144728962
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 18:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Voor mensen die dol zijn op zuivel en frituurvoedsel zal dat anders aanvoelen :). Het veranderen van je levensstijl is niet iets wat je zo een, twee, drie even doet tenzij je gemotiveerd bent en ervan overtuigd bent dat de nieuwe lijfstijl de betere is (gezonder, actiever, lekkerder etc).

That said, geen zin om vandaag te koken, wel plan aan het maken voor de rest van de week, dus vriendlief is een donerbox aan het halen :+ (kapsalon zonder de kaas en sla). En dan vanavond een veel te lang stuk fietsen voor een verjaardag.
Ik heb nooit gezegd dat levensstijl veranderen makkelijk is. Ik snap niet zo goed dat je dat tegen mij zegt, want als er iemand is die jarenlang gepuzzeld heeft, ben ik dat wel.

Waar het mij om gaat zijn denkpatronen. Iemand vroeg naar de zandloper en een ander geeft aan dat het geen leuke manier van leven is. Dat is naar mijn mening een subjectieve en negatieve manier van kijken en daarmee is bijna elke poging gedoemd te mislukken.
pi_144729589
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 18:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat levensstijl veranderen makkelijk is. Ik snap niet zo goed dat je dat tegen mij zegt, want als er iemand is die jarenlang gepuzzeld heeft, ben ik dat wel.

Waar het mij om gaat zijn denkpatronen. Iemand vroeg naar de zandloper en een ander geeft aan dat het geen leuke manier van leven is. Dat is naar mijn mening een subjectieve en negatieve manier van kijken en daarmee is bijna elke poging gedoemd te mislukken.
Dit is geen persoonlijke aanval! Ik geef alleen aan dat vanuit jouw referentiekader de voedeselzandloper geen restricties oplegt, maar vanuit een ander referentiekader wel ('ik mag geen zuivel meer en dat vindt ik juist zo lekker'). Als iemand een levensstijl wil gaan volgen, maar enkel de restricties ziet en het geen leuke manier van leven vindt, zal hij/zij inderdaad hoogstwaarschijnlijk gedoemd zijn om terug te vallen in het oude patroon. Dat is geen waardeoordeel over jouw of een ander zijn manier van leven, maar benadrukt alleen maar dat het inderdaad zoeken en puzzelen is om iets te vinden dat bij je past, een levensstijl waarvan je de restricties kunt accepteren en wat bij je past.

Dus eigenlijk zeggen we hetzelfde, behalve dat ik vind dat iedere levensstijl bepaalde restricties oplegt, al was het alleen het 'je mag je niet elke dag volproppen met snoep en frituur'.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144730520
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:02 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dit is geen persoonlijke aanval! Ik geef alleen aan dat vanuit jouw referentiekader de voedeselzandloper geen restricties oplegt, maar vanuit een ander referentiekader wel ('ik mag geen zuivel meer en dat vindt ik juist zo lekker'). Als iemand een levensstijl wil gaan volgen, maar enkel de restricties ziet en het geen leuke manier van leven vindt, zal hij/zij inderdaad hoogstwaarschijnlijk gedoemd zijn om terug te vallen in het oude patroon. Dat is geen waardeoordeel over jouw of een ander zijn manier van leven, maar benadrukt alleen maar dat het inderdaad zoeken en puzzelen is om iets te vinden dat bij je past, een levensstijl waarvan je de restricties kunt accepteren en wat bij je past.

Dus eigenlijk zeggen we hetzelfde, behalve dat ik vind dat iedere levensstijl bepaalde restricties oplegt, al was het alleen het 'je mag je niet elke dag volproppen met snoep en frituur'.
Ah zo! Ik snap het! ^O^
pi_144731255
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb gisteren van een collega het voedselzandloper boek gekregen en heb het een beetje doorgelezen. Vast al veel besproken hier. Hoe denken jullie over zijn verhaal?
Ik vind het nog steeds moeilijk te accepteren dat een bakje melk of yoghurt per dag niet goed voor je zou zijn :o
Ik wíl echt niet zonder m'n heerlijke mok melk na 't rennen O+

Of m'n Griekse yoghurt met banaan en walnoten.

Hm..

Ik ben aan het bedenken of ik me weer wil gaan wegen. De laatste keer sloeg ik door, maar ik wil nu wel graag wel dat er kg's afgaan, en dan kan bijhouden wel fijn zijn. Misschien maar gewoon doen en beter/meer posten hier icm wegen en dat jullie streng voor me zijn? :@ :')

Ik wil weer naar minimaal (of maximaal dus eigenlijk) de 65 (wat ik gok zo'n 8 á 10kg is op 't moment). Gelukkig is gewicht wat er bij is gekomen ook wel voor een deel spier, want ik pas een hoop kleding van toen ik rond de 70 woog ook nog steeds eigenlijk wel goed, al merk ik wel dat ik graag terug wil naar weer een afvalschema. Lopen gaat nu ook weer fijn en goed, en wil daar graag gebruik van maken.

Doe regelmatig wat yoga voor m'n onderruk, heb pilates opgepakt en loop dus 4 keer per week en ga hopelijk in december weer een marathon doen. Ben niet anders gaan eten (nog steeds veel groente, niet teveel vlees, gevarieerd), drink nog steeds geen ladingen alcohol en nou ja, etc.

Eigenlijk moet ik maar gewoon een batterij in m'n weegschaal douwen en aan de slag. o|O
Ja doei.
pi_144734303
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik wíl echt niet zonder m'n heerlijke mok melk na 't rennen O+

Of m'n Griekse yoghurt met banaan en walnoten.

Hm..

Ik ben aan het bedenken of ik me weer wil gaan wegen. De laatste keer sloeg ik door, maar ik wil nu wel graag wel dat er kg's afgaan, en dan kan bijhouden wel fijn zijn. Misschien maar gewoon doen en beter/meer posten hier icm wegen en dat jullie streng voor me zijn? :@ :')

Ik wil weer naar minimaal (of maximaal dus eigenlijk) de 65 (wat ik gok zo'n 8 á 10kg is op 't moment). Gelukkig is gewicht wat er bij is gekomen ook wel voor een deel spier, want ik pas een hoop kleding van toen ik rond de 70 woog ook nog steeds eigenlijk wel goed, al merk ik wel dat ik graag terug wil naar weer een afvalschema. Lopen gaat nu ook weer fijn en goed, en wil daar graag gebruik van maken.

Doe regelmatig wat yoga voor m'n onderruk, heb pilates opgepakt en loop dus 4 keer per week en ga hopelijk in december weer een marathon doen. Ben niet anders gaan eten (nog steeds veel groente, niet teveel vlees, gevarieerd), drink nog steeds geen ladingen alcohol en nou ja, etc.

Eigenlijk moet ik maar gewoon een batterij in m'n weegschaal douwen en aan de slag. o|O
Je doet eigenlijk al best/heel veel!
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:30:05 #171
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144734315
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik wíl echt niet zonder m'n heerlijke mok melk na 't rennen O+

Of m'n Griekse yoghurt met banaan en walnoten.

Hm..

Ik ben aan het bedenken of ik me weer wil gaan wegen. De laatste keer sloeg ik door, maar ik wil nu wel graag wel dat er kg's afgaan, en dan kan bijhouden wel fijn zijn. Misschien maar gewoon doen en beter/meer posten hier icm wegen en dat jullie streng voor me zijn? :@ :')
Rest nog niet gelezen, maar wees eens eerlijk tegen jezelf. Als wij zeggen dat het de verkeerde kant op gaat, dan ontken je dat toch? Dat was vorige keer zo en de keer daarvoor...

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen mo. Daarnaast heb ik de indruk dat je al goed bezig bent.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144734485
Je kan toch ook met jezelf afspreken dat je je eens in de maand maar weegt of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144734780
Nieuwe wildernis aan het kijken O+
Worry is a misuse of imagination
pi_144745576
Wegen, oh ja nou mijn kleding past dus het zal wel.

Gister uit eten, nacho's en thaise salade ik was rolbaar :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144751156
Klinkt wel lekker ML!

Ik heb me ook al een tijdje niet gewogen, maak eens in 2 weken foto's. Daar heb ik meer aan :Y

Pfff, ik verkeer echt in lamme tak modus, wilde gaan sporten :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144752439
Wegen zegt inderdaad niet alles. Was laatst wat zwaarder geworden, 88,89 kg na krachttrainen. Nu rond de 85, maar pas dezelfde kleren als bij onder 80. Heb nu meer beenspieren en rugspieren. Kan ook bij dingen tillen dat het allemaal wat makkelijker gaat. En op de fiets natuurlijk ook.

Laatst op mn werk dagje meegewerkt met monteurs, was erg leuk en volgens mij viel het ze mee hoe snel ik dingen oppakte. Vliegveld verlichting aansluiten en lampen richten enzo, best interessant om te zien hoe dat allemaal werkt :)
  zondag 21 september 2014 @ 16:45:41 #177
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144758135
Wegen doe ik alleen maar als ik alleen ben, naar de wc ben geweest.
Dat is zo'n 1xp maand ofzo.

Lekker dagje op het werk gehad
Lijst: halve bak kwark, druiven
T's: koffie met echte slagroom, verser kan niet zeg maar :9 halve komkommer, cup a soup kerrie, boterham met halve zoute haring
L: beker melk, 2 boterhammen met 1 gekookt ei/tomaat/likje mayo, grote peer
T's: beker melk, 2 appels, wat rauwe wortels
D: Wortels, broccoli, gegride kipfilet met wat ui, paprika en knoflook, rijst met zelfgemaakte satesaus en een ijsbergslasalade
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144760366
Lijstjes, goed idee!

Gisteren:

O: speltbrood met kaas en een gebakken ei met ontbijtspek.
B: 40 min. Wandelen
L: gemarineerde kip met bosui, paksoy, op turks brood met knoflookmayo.
D: groentensoep en een pistoletje boter.
T: bolognese chips en cola light.

Vandaag:

O: smoothie banaan, verse jus, vijgen en frambozen. Thee met melk.
B: 30 min. Wandelen.
L: rijstwafel filet american, rijstwafel oude kaas, thee met melk.
S: anderhalf uur yoga.
T: drie flinke volkoren-havermout koekjes.
D: salade met courgette, boontjes, gedroogde tomaten, gemengde sla, cress, rode peper en tahini dressing. Met een op de huid gebakken stuk zalm. Zo maar eens in elkaar knutselen :P
T: thee denk ik.
  zondag 21 september 2014 @ 18:02:35 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144760837
Zal ik er ook eens -een heel slecht- lijstje ingooien?

Dan begin ik gisteravond, want toen begon het gedonder :')

t. pak tucjes + borrel
o. boterham gebakken ei met 4 plakjes spek
t. banaan
l. zuurkool op beierse wijze, dus met veel kruiden, boter en spek + aardappelen en appel
t. 10 stukjes ijsconfect + 4 mini-appelflappen
d. zodirect de haxe die we eigenlijk vanmiddag zouden eten :') + nog meer appelflapjes denk ik + borrel
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144761093
Haxe :9

Voor je O trouwens een borrel!? :D
Is dat net zoiets als een douchebiertje?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 21 september 2014 @ 18:21:46 #181
70532 loveli
N
pi_144761433
Lezen vaiz, gisteravond begon het ;)

_O- @lijstje
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 21 september 2014 @ 18:24:06 #182
70532 loveli
N
pi_144761524
Maar had je vandaag een goede dag of juist een heel slechte?
crap in = crap out
pi_144761721
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:21 schreef loveli het volgende:
Lezen vaiz, gisteravond begon het ;)

_O- @lijstje
8)7
Kort nachtje gehad, half 7 op bed en half 12 was ik er al weer uit...

Of is dat juist een lange nacht?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 21 september 2014 @ 19:10:11 #184
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144763159
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:24 schreef loveli het volgende:
Maar had je vandaag een goede dag of juist een heel slechte?
Wie ik? Een doorsneedag :X
Of je bedoelde Viz?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? zondag 21 september 2014 @ 19:21:19 #185
70532 loveli
N
pi_144763659
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wie ik? Een doorsneedag :X
Of je bedoelde Viz?
Bedoelde jou. Bij sommigen is de eetlijst bijna altijd een weerspiegeling van de dag, bij jou gaan soms craplijst en superdag hand in hand. Of omgekeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 21-09-2014 19:32:36 ]
crap in = crap out
pi_144763925
Vandaag een bijzondere dag qua eten, want had een halve marathon om half 2 dus lunchen is dan niet echt mogelijk :P

O: havermoutpap met water, fruit en kaneel en honing, banaan
T: ontbijtkoekreep, appel
tijdens halve marathon: 3 gelletjes
T erna: banaan, liga koeken, zakje chips, softijsje
D: ovenschotel met bloemkool, aardappelen, creme fraiche en pangasiusfilet, waterijsje toe
S: 21,1 km hardlopen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 21 september 2014 @ 19:34:32 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144764283
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Bedoelde jou. Bij sommigen is de eetlijst bijna altijd een weerspiegeling van de dag, bij jou gaan soms craplijst superdag hand in hand. Of omgekeerd.
Het gaat eigenlijk prima met mij. Werk is heel tof (en ik hoop dat het zo blijft). Priveleven is wel wat rommelig. Ik hoop dat daar snel de rust wederkeert, maar daar heb ik zelf helaas (te weinig) invloed op. Als het zo blijft moet ik op den duur helaas wel knopen gaan doorhakken, maar ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen. Daarnaast heel druk bezig voor de dorpsgemeenschap met het uitdenken van nieuwe concepten en manieren om de infrastructuur in onze omgeving te verbeteren.

En het eten, tja. Heb voor mezelf besloten dat lekker eten het belangrijkst is, en aangezien dat bij mij meestal wel samen gaat met gezond (lees: geen prefabmeuk en bijna alles from scratch), schieten er weleens dit soort dagen doorheen. Chips en tucjes zijn vanaf nu wel weer verboden omdat ik anders 's morgens wakker word met een vieze smaak in de mond :') . Dus.

En met jou? Ook veel te druk met/voor anderen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144764554
Lijstje eveneens crappy want leuk weekend ;)

B: broodjes met kaas/ei en tonijnsalade
T: gegraas van chipjes, stroopkoek, borrelnoten
D: groentensoep met stokbroodje

T: waterijsje en fruit

Morgen maar eens wat gezonds erin stoppen incl de rest van de week streng zijn :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144774653
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:40 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje eveneens crappy want leuk weekend ;)

B: broodjes met kaas/ei en tonijnsalade
T: gegraas van chipjes, stroopkoek, borrelnoten
D: groentensoep met stokbroodje

T: waterijsje en fruit

Morgen maar eens wat gezonds erin stoppen incl de rest van de week streng zijn :P
Streng zijn omdat je amper wat hebt gegeten aan zowel kcal als voedingsstoffen?
Don't go breaking my heart
  Vis een optie? maandag 22 september 2014 @ 07:30:18 #190
70532 loveli
N
pi_144779605
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:34 schreef Tinkepink het volgende:
En met jou? Ook veel te druk met/voor anderen?
Klinkt eettechnisch als een gezonde balans. Succes met knopen ontwarren.

En idd weer erg druk atm, als ik tijd heb doe ik ff een pm. Gaat wel goed, maar veel tegelijk. Eettechnisch/gezond zou ik moeten beginnen met 's ochtends de kandij in m'n koffie moeten schrappen, maar ik vind het zo lekker :9
crap in = crap out
pi_144780822
Ik zoek 'nette' kleding. Als in: geen jurkje, maar gewoon een net jasje/tuniekje/ding dat je op een spijkerbroek kan dragen tijdens een presentatie (over 3 weken). Windowshoppen op zondagavond had als resultaat dat alleen Claudia Strater dingen maakt in mijn stijl/figuur (voor zover je dat op de pop kan zien). Daar is zeker geen outlet van in NL? :') Oh toch wel, Rosada Outlet. Misschien wel een tripje waard dan. Of op zoek naar een iets betaalbaarder merk met dezelfde stijl

OT: Knolselderijsoep voor lunch, hopelijk Limburgs zuurvlees als diner. Omnomnom.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144780929
Ik ga voor dat soort dingen vaak naar Steps chico. Of het met jouw lengte goed komt is dan wel ff de vraag :)
pi_144781004
Gister hockeydag, 2 wedstrijden gecoacht en eentje half gespeeld half gekeept.

O: Broodje ham, kaas, sla, tomaat, komkommer, ei
L: Broodje kroket met mosterd
D: zelfgemaakte pizza met verse vijgen en geitenkaas (of nou ja, zelfgemaakt, met zo'n kit uit de koeling, met van dat deeg dat je kan uitrollen en een potje tomatensaus en die je dan zelf kan beleggen)
T: klein handje chips (zak bijna leeg dus nu kon ik m eindelijk weggooien)

Vandaag:
O: yoghurt met cruesli
L: tosti speltbrood met geitenkaas en verse vijg
D: kikkererwten salade met pitabrood en zelfgemaakte humus (eet bij vriendin, dus zelfgemaakt is door haar gemaakt haha)
T: yoghurt met diepvriesfruit
pi_144782465
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 23:09 schreef KikiD het volgende:

[..]

Streng zijn omdat je amper wat hebt gegeten aan zowel kcal als voedingsstoffen?
Gezonds erin stoppen zei ik ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_144783701
Haaai :W
Voel me eindelijk weer redelijk gezond, dit weekend heel saai en rustig aan gedaan maar het resultaat is wel dat ik nu alleen nog wat verkouden ben en een ultiem ranzige slijmhoest heb. Maar that's it :)
Gisteren echt achterlijk gegeten, maar ik voelde me net weer beter en dan krijg ik zin in van alles en nog wat :')

Lijstje gister:
O/L: hamburger met alles erop en eraan, een ice tea en een Liefmans
D: sushi, heeel veel sushi.
T: bitter lemon en een biertje
Dat was het :')

Lijstje voor vandaag (een stuk beter hoop ik :D )
O: cappuccino en boterham pindakaas
T: banaan, kop groene thee, kop rooibos met honing
L: 2 boterhammen kaas/komkommer/sla/hm dressing + soepje uit de uni kantine
T: mandarijn, kiwi
D: penne integrali met saus van passata/ui/knof/prei/courgette/wortel/paprika en wat geraspte 30+ kaas
T: misschien nog een peer ofzo
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144785789
O haiz! Dit weekend vooral veel taart gegeten :')

En bonuspunten gescoord vandaag want taart uitgedeeld aan collega's. Die verbaasd waren dat ik zelf een taart gebakken had LOL

Lijstje is zoiets:

T: 2 chocolade muffins
T: stukje chocotaart
L: gemengde salade met kip
T: havermoutshake
D: romantisch dineren bij kaarslicht met lief O+
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144788327
Gefeliciteerd Aurum!

Ik heb volgens mij weleens gelezen in dit topic dat het soms juist goed is om een dag meer te eten, zodat je lichaam niet went ofzo. Maar als dat zo is, dan hoef je toch niet panisch elke keer te gaan balansen na een slechte dag?
Don't go breaking my heart
pi_144789211
Hoi, ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar ik wil ook weleens een lijstje posten.

O: banaan, beetje yoghurt, muesli
T: plakje chocoladecake
L: boterham smeerkaas, 2 boterhammen chocopasta, appel, mandarijn
T: mandarijn
D: aardappels, rode biet, speklapje
S: 30 min wandelen

Ik woon nu op kamers, en mijn ouders maken zich druk over of ik wel genoeg eet. Vandaar dat speklapje: mijn moeder heeft me 4 eenpersoonsporties vlees meegegeven omdat ik anders voor mezelf geen vlees kook.
pi_144789848
En anders zou je alleen aardappels met rode bieten eten? Dan heeft je moeder wel een beetje gelijk. Je hoeft niet per se vlees te eten maar alleen aardappels met rode biet lijkt me ook wat magertjes, en saai..

Oke de soep van de uni is vandaag wel heel verschrikkelijk :') heldere groentesoep met genoeg zout om 3 marathons in de Sahara op te lopen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144789960
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 15:20 schreef PluisigNijntje het volgende:
En anders zou je alleen aardappels met rode bieten eten? Dan heeft je moeder wel een beetje gelijk. Je hoeft niet per se vlees te eten maar alleen aardappels met rode biet lijkt me ook wat magertjes, en saai..

Oke de soep van de uni is vandaag wel heel verschrikkelijk :') heldere groentesoep met genoeg zout om 3 marathons in de Sahara op te lopen.
Ik heb gisteren heerlijke pompoen-wortelsoep gemaakt, meegenomen in een bidon :P Kom een bakje halen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144790096
Zo, weekend poging met normaal eetschema is redelijk gelukt. Normaal gaat dat altijd mis door vrijwilligerswerk en sporten op rare tijden waardoor ontbijt en/of lunch ook op rare tijden is waardoor ik later weer honger heb. Volgens mn weegschaal ben ik iets aangekomen maar mn broek die een paar weken geleden belachelijk niet-lekker strak zat heeft nu een riem nodig. Ik snap er niks meer van hoor :N

Lijstje vandaag:
O: magere kwark met muesli
T: banaan
L: stuk ciabatta wat ik nog over had van gisteren met sandwichspread
T: druiven
D: bietenrisotto

En misschien vanavond nog een T bij mn thee.
pi_144793330
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb gisteren heerlijke pompoen-wortelsoep gemaakt, meegenomen in een bidon :P Kom een bakje halen!
Klinkt geweldig! O+ Ik ga binnenkort ook weer eens pompoensoep maken :9
Heb de soep half laten staan, kreeg er gewoon een zere keel van, niet normaal
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? maandag 22 september 2014 @ 16:52:49 #203
70532 loveli
N
pi_144793358
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 09:41 schreef An24 het volgende:
Ik ga voor dat soort dingen vaak naar Steps chico. Of het met jouw lengte goed komt is dan wel ff de vraag :)
Steps past/staat mij voor geen meter. Claudia wel.
crap in = crap out
pi_144793807
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 16:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Steps past/staat mij voor geen meter. Claudia wel.
En dat staat mij weer niet :+
pi_144794312
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:34 schreef Chicolate het volgende:
Ik zoek 'nette' kleding. Als in: geen jurkje, maar gewoon een net jasje/tuniekje/ding dat je op een spijkerbroek kan dragen tijdens een presentatie (over 3 weken). Windowshoppen op zondagavond had als resultaat dat alleen Claudia Strater dingen maakt in mijn stijl/figuur (voor zover je dat op de pop kan zien). Daar is zeker geen outlet van in NL? :') Oh toch wel, Rosada Outlet. Misschien wel een tripje waard dan. Of op zoek naar een iets betaalbaarder merk met dezelfde stijl

OT: Knolselderijsoep voor lunch, hopelijk Limburgs zuurvlees als diner. Omnomnom.
Je mag wel in mij kledingkast kijken, neem je je broek mee

Ben wel benieuwd naar je broek, als hij beetje baggy is dan is het heel moeilijk om met jouw taille er een leuk jasje bij te vinden
Worry is a misuse of imagination
pi_144794330
Ik vind dat Steps zich de laatste jaren wat meer richting wat oudere dames heeft verplaatst..

Zara en Mango hebben soms wel fijne colbertjes, of anders WE.. Maar dan moet je er natuurlijk ook nog een nette broek of rok bij vinden, en dat is weer lastiger.
Only of Vero Moda willen in een gekke bui ook nog wel eens wat nets en leuks hebben hangen.

Edit: oh je hebt al een spijkerbroek. Dan hoeft het niet super netjes te zijn lijkt mij :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144794572
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind dat Steps zich de laatste jaren wat meer richting wat oudere dames heeft verplaatst..

Zara en Mango hebben soms wel fijne colbertjes, of anders WE.. Maar dan moet je er natuurlijk ook nog een nette broek of rok bij vinden, en dat is weer lastiger.
Only of Vero Moda willen in een gekke bui ook nog wel eens wat nets en leuks hebben hangen.

Edit: oh je hebt al een spijkerbroek. Dan hoeft het niet super netjes te zijn lijkt mij :o
Nu ben ik benieuwd naar wat jij een oudere dame noemt :+
pi_144794622
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind dat Steps zich de laatste jaren wat meer richting wat oudere dames heeft verplaatst..

Zara en Mango hebben soms wel fijne colbertjes, of anders WE.. Maar dan moet je er natuurlijk ook nog een nette broek of rok bij vinden, en dat is weer lastiger.
Only of Vero Moda willen in een gekke bui ook nog wel eens wat nets en leuks hebben hangen.

Edit: oh je hebt al een spijkerbroek. Dan hoeft het niet super netjes te zijn lijkt mij :o
Ik vind steps juist wel leuk, maar ik hou wel van een beetje degelijk
Worry is a misuse of imagination
pi_144794654
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd naar wat jij een oudere dame noemt :+
Nou de leeftijd van mijn moeder.. 50 of zo. Een paar jaar geleden kocht ik er nog wel regelmatig wat, maar heb het idee dat ze hun doelgroep een beetje verschoven hebben, die vrouwen geven natuurlijk wat meer geld uit :P
De laatste keer dat ik er was waren de meeste jurkjes en rokjes tot op of net boven de knie, echt zo'n lengte waar ik er iig 10 jaar ouder van uit ging zien :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144794769
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou de leeftijd van mijn moeder.. 50 of zo. Een paar jaar geleden kocht ik er nog wel regelmatig wat, maar heb het idee dat ze hun doelgroep een beetje verschoven hebben, die vrouwen geven natuurlijk wat meer geld uit :P
De laatste keer dat ik er was waren de meeste jurkjes en rokjes tot op of net boven de knie, echt zo'n lengte waar ik er iig 10 jaar ouder van uit ging zien :o
En bedankt :+ ;)

Mjah, dat heeft echt meer met bouw te maken dan. Mij staat zo'n strakke rok op de knie juist super. En dit vind ik ook niet echt ouwelijk:

http://www.steps.nl/lookbook

Maar goed, ik ben dan natuurlijk ook al 34 :o :')
pi_144794848
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:35 schreef An24 het volgende:

[..]

En bedankt :+ ;)

Mjah, dat heeft echt meer met bouw te maken dan. Mij staat zo'n strakke rok op de knie juist super. En dit vind ik ook niet echt ouwelijk:

http://www.steps.nl/lookbook
Het was niet zo bedoeld dat iedereen die in Steps loopt er als 50 uitziet ;) Bij sommige figuren kan het idd juist heel goed staan! Ik weet iig dat ik de meeste dingen uit dat lookbook bij mezelf tuttig en niet leuk vind staan, hoogstens dat zilvergrijze jurkje misschien :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144794986
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het was niet zo bedoeld dat iedereen die in Steps loopt er als 50 uitziet ;) Bij sommige figuren kan het idd juist heel goed staan! Ik weet iig dat ik de meeste dingen uit dat lookbook bij mezelf tuttig en niet leuk vind staan, hoogstens dat zilvergrijze jurkje misschien :o
Is ook. Er zitten een paar wijde shirts tussen, die je bij mij ook niet over mijn hoofd moet trekken :+
pi_144795544
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou de leeftijd van mijn moeder.. 50 of zo. Een paar jaar geleden kocht ik er nog wel regelmatig wat, maar heb het idee dat ze hun doelgroep een beetje verschoven hebben, die vrouwen geven natuurlijk wat meer geld uit :P
De laatste keer dat ik er was waren de meeste jurkjes en rokjes tot op of net boven de knie, echt zo'n lengte waar ik er iig 10 jaar ouder van uit ging zien :o
Ik hou van die lengte! Of langer ook prima O+
Worry is a misuse of imagination
pi_144796150
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:20 schreef Probability het volgende:

[..]

Je mag wel in mij kledingkast kijken, neem je je broek mee

Ben wel benieuwd naar je broek, als hij beetje baggy is dan is het heel moeilijk om met jouw taille er een leuk jasje bij te vinden
Mijn broeken zijn tegenwoordig skinny :+. Probleem is ook dat ik twee soorten dingen zoek: jasje/vest/trui, maar ook dingen met korte mouwen van een niet zweterig stofje (bij voorkeur gewoon katoen) die wat formeler zijn dan gewoon een tshirt en waarin je geen zweetplekken ziet. Zoiets lijkt me bijvoorbeeld wel comfortabel en net genoeg voor congressen (allemaal wetenschappers).


(maar dan met iets minder uitbundige kleuren, of iig geen geel). Ik heb zelf wel een getailleerd leren jasje dat daar een beetje op lijkt, maar die draag ik eigenlijk altijd dicht.

Wat voor korte mouwen ding ik leuk zou vinden weet ik niet, ben gewoon nog niets geschikts tegengekomen. Ik doe het niet zo goed met neutrale (aarde)tinten, of met fladderstofjes, wat wel een beetje de mode is. Ik doe het beter met zoiets, maar dat is dan weer niet netjes en zou ik aan het eind van de dag op mn enkels tegenkomen omdat het niet blijft zitten. http://www.claudiastrater(...)7136e95/0/0/0011.jpg.

Steps is wel leuk, maar past niet echt meer bij mn huidige (wat plattere/smallere) figuur. Ik heb niet genoeg vorm meer om alles op te vullen, en het is heel flatterend (lees: verbergt hobbels en bobbels) maar als er niets te verbergen is dan valt het dus gewoon wat rommeliger.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144796265
Hemd + jasje is netjes en niet te warm (je ziet niet dat het een hemd is met een jasje er over)
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? maandag 22 september 2014 @ 18:44:25 #216
70532 loveli
N
pi_144796848
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd naar wat jij een oudere dame noemt :+
Precies wat ik dacht ;)
crap in = crap out
pi_144798848
Worry is a misuse of imagination
pi_144799846
quote:
Leuk artikel, alleen wordt er uiteindelijk niet verteld wat nou het geheim is van dunne mensen. :')
Dat ze die Marsreep laten staan? Dat ze meer vet verbranden, dat ze langer of actiever zijn? Valt er wel uit op te maken, maar een duidelijke conclusie was leuk geweest :)

/zeur

Ik heb voor het eerst in 3 maanden weer een bord pasta op. Ben benieuwd hoe snel ik weer honger ga krijgen, ben nooit lang gevuld van pasta. :P
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144804648
Hoi!

@pluisignijntje: volkoren pasta een idee?

Net terug uit de sportschool. Was rug en benen dag voor het eerst in een maand of 4. Dat viel niet mee. Waar ik voor de zomer nog makkelijk 200kg+ deed met legpress had ik nu enorme moeite met 150. Dat ging net.. Nu even tweede bord pasta naar binnen werken met extra veel tonijn. Denk nog bakje kwark voor het slapen en hopelijk heb ik dan morgen niet al teveel spierpijn.
pi_144804729
Ik heb nu inderdaad volkoren penne gemaakt, en nog geen honger gehad :Y Wel voor herhaling vatbaar (ik eet het waarschijnlijk woensdag nog een keer, dat krijg je als eenzaam en arm studentje :') )
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144804954
Lijstje:

O: rijstwafel filet american, rijstwafel oude kaas. Thee met melk
T: twee volkoren havermout koeken, thee met melk
L: dikke groenten/ pompoensoep met creme fraiche. Daarbij een grote spelt wrap/ naan dinges met knoflooksaus
T: nog een keer thee met twee van die koeken
S: uur en kwartier bikkel yoga les
T: kokoswater en thee
D: was om 20:30 uur: Griekse yoghurt met appelmoes

Blijft een vreemd uitziend lijstje, maar heb wel structuur gevonden, ondanks de yogales vanaf half zeven. Je kunt dan beter twee uur van tevoren niet eten, dus op de maandag begin ik gewoon wat later, zodat alles opschuift.
  maandag 22 september 2014 @ 22:04:40 #222
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144805648
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 16:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Steps past/staat mij voor geen meter. Claudia wel.
Dit.
Bataviastad heeft ook eenclaudia strater. Je zou hallhuber ook kunnen proberen chico.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144806428
Zijn die volkoren havermoutkoeken gezond An? :D Recept, of waar koop ik die? Klinkt goed :9
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 22 september 2014 @ 22:21:41 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144806469
Wat een lekker lijstje An!

Zelfs staat een juttezak staat mij niet :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144806775
Ik heb kokerrok, blousjes en van die zijde achtige stof shirtjes en heel veel nette shirtjes en jasjes voor op een spijkerbroek voor presentaties en congressen. Ik draag sowieso altijd hakken dus dat scheelt.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144806903
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:20 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zijn die volkoren havermoutkoeken gezond An? :D Recept, of waar koop ik die? Klinkt goed :9
http://foodgawker.com/post/2014/09/09/386108/

In plaats van gewone boter gebruik ik ghee of kokosolie. In plaats van suiker gebruik in kokosbloesemsuiker. In plaats van bloem gebruik ik speltbloem of volkoren speltmeel. Met bloem worden ze meer crunchy. Ipv melk doe ik amandelmelk. Ik gooi er ook nog wat vanille extract bij :P
pi_144806948
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:23 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mijn broeken zijn tegenwoordig skinny :+. Probleem is ook dat ik twee soorten dingen zoek: jasje/vest/trui, maar ook dingen met korte mouwen van een niet zweterig stofje (bij voorkeur gewoon katoen) die wat formeler zijn dan gewoon een tshirt en waarin je geen zweetplekken ziet. Zoiets lijkt me bijvoorbeeld wel comfortabel en net genoeg voor congressen (allemaal wetenschappers).

[ afbeelding ][ afbeelding ]
(maar dan met iets minder uitbundige kleuren, of iig geen geel). Ik heb zelf wel een getailleerd leren jasje dat daar een beetje op lijkt, maar die draag ik eigenlijk altijd dicht.

Wat voor korte mouwen ding ik leuk zou vinden weet ik niet, ben gewoon nog niets geschikts tegengekomen. Ik doe het niet zo goed met neutrale (aarde)tinten, of met fladderstofjes, wat wel een beetje de mode is. Ik doe het beter met zoiets, maar dat is dan weer niet netjes en zou ik aan het eind van de dag op mn enkels tegenkomen omdat het niet blijft zitten. http://www.claudiastrater(...)7136e95/0/0/0011.jpg.

Steps is wel leuk, maar past niet echt meer bij mn huidige (wat plattere/smallere) figuur. Ik heb niet genoeg vorm meer om alles op te vullen, en het is heel flatterend (lees: verbergt hobbels en bobbels) maar als er niets te verbergen is dan valt het dus gewoon wat rommeliger.
Het eerste setje vind ik super O+
pi_144813854
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:32 schreef An24 het volgende:

[..]

http://foodgawker.com/post/2014/09/09/386108/

In plaats van gewone boter gebruik ik ghee of kokosolie. In plaats van suiker gebruik in kokosbloesemsuiker. In plaats van bloem gebruik ik speltbloem of volkoren speltmeel. Met bloem worden ze meer crunchy. Ipv melk doe ik amandelmelk. Ik gooi er ook nog wat vanille extract bij :P
Dus eigenlijk een heel ander recept :P
Is kokosbloemsuiker gezonder dan?

Goedemorgen trouwens :)
Don't go breaking my heart
pi_144814042
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:00 schreef KikiD het volgende:

[..]

Dus eigenlijk een heel ander recept :P
Is kokosbloemsuiker gezonder dan?

Goedemorgen trouwens :)
Euh nee, want het is aan jou wat je overneemt. Ik houd dit recept aan en vervang wat ik wil.

Suiker blijft suiker, maar het is minder bewerkt en het heeft een minder grote invloed op je lichaam.
  Vis een optie? dinsdag 23 september 2014 @ 09:28:29 #230
70532 loveli
N
pi_144815481
Kortom: je kan net zo makkelijk gewone suiker gebruiken :+

Ik heb mijn linkerringvinger gekneusd, alleen ik weet niet hoe :')

Gisteraaf super lekker gegeten!

Voorgerecht: Rouleaux - M.R.Y rund, koriander, oud Rotterdam, koriander mayonaise
Hoofd: Bavette - grain fet, zoete aardappel, biet, augurk, sjalotjus
Toetje: Broodpudding - druiven, creme anglaise, tonka roomijs

En dan nog een glaasje wijn bij het voorgerecht en een glaasje wijn bij het dessert *hips*. Echt lekker :9~
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144815520
Lijstje:
O: volle kwark, kersen.
L: salade, smootie, soepje ofzo
D: Nog geen idee.

Lijkt weinig maar ik eet nogal grote hoeveelheden (ontbijt was 500 gram kwark enzo) en avondeten is beetje afhankelijk wat er in de bonus is.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  Vis een optie? dinsdag 23 september 2014 @ 10:30:46 #233
70532 loveli
N
pi_144815679
Biologisch voer in de bonus :9
crap in = crap out
pi_144815716
Daar maar eens even tussen neuzen :D
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144818845
Thanks An, ziet er fijn uit :9
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144824898
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:30 schreef loveli het volgende:
Biologisch voer in de bonus :9
Nog aanraders :D
Worry is a misuse of imagination
pi_144825029
Wordt vandaag toch stuk later thuis dan gepland. En vanmiddag visje met groene asperges en klein beetje aardappelpuree gehad. Nu net zo'n eat natural reep omdat ik ipv half 5 eerder 7 uur pas weg ben helaas, vanavond dus maar iets lichts.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144826101
Ik eet lekker gewokte wilde spinazie met zongedroogde tomaatjes, geitenkaas en beetje pasta. Was zaterdag boodschappen doen bij een AH die vanaf die avond dicht ging voor verbouwing, dus alles in de koeling en diepvries was met 35% korting. Dat was pas fijn boodschappen doen :D
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:37:09 #239
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144835490
Het heeft dit jaar nog geen druppel geregend op Kos, wij gaan dit weekend en raad eens? 5 dagen lang regen voorspelt...

Ach, dit is toch al een kutjaar :r

En Cali, ga als lichts maar lekker bloemkool, witlof, kip, witvis, pasta carbonara eten. Lekker licht qua kleur :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144836165
Hoi! Hoe is het hier?

Zo, Had me toch spierpijn vandaag, vooral in billen.. Dus vandaag maar wat meer eiwit gegeten, hopelijk werkt het.
Lijstje
O 2bth met 4 plakken kip
T banaan
L 4bth kaas en kip
T banaan
D kip kerrie met zilvervliesrijst, flinke kipfilet erin, en zo'n 400 gram groente, kroepoek
T 500 gram kwark met muesli

Ik dacht dat ik veel gegeten had maar als ik terug lees valt t nog best mee.
pi_144836297
Zuurkoolstamppotje gegeten vandaag.. dat was lekker! En lang geleden!

Lijstje:

O: overnight oats van water, havermout, speltvlokken, aardbeien en honing, nectarine
T: wat dadels en noten, banaan
L: pompoensoep met creme fraiche, 2 danoontjes
T: Liga evergreen, kiwi
T: beetje limo tijdens het hardlopen, nog wat amandelen en dadels
S: 10km hardlopen
D: zuurkoolstamppot met stukje worst
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144837676
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144838542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Het heeft dit jaar nog geen druppel geregend op Kos, wij gaan dit weekend en raad eens? 5 dagen lang regen voorspelt...

Ach, dit is toch al een kutjaar :r

En Cali, ga als lichts maar lekker bloemkool, witlof, kip, witvis, pasta carbonara eten. Lekker licht qua kleur :')
:D say what?
Ik hou er niet van om na half 8 nog heel zwaar te dineren.

Volgens mijn calorienteller had ik met mijn ontbijt alleen al bijna 750 kcal dus ik zat zonder avondeten al ruim op de 1400, met avondeten op ongeveer 1750, ik ben prima tevreden dus :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144838786
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:9
The oatmeal O+
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:45:28 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144838868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:40 schreef Californium het volgende:

[..]

:D say what?
Ik hou er niet van om na half 8 nog heel zwaar te dineren.

Volgens mijn calorienteller had ik met mijn ontbijt alleen al bijna 750 kcal dus ik zat zonder avondeten al ruim op de 1400, met avondeten op ongeveer 1750, ik ben prima tevreden dus :)
Dat is netjes ^O^

Sorry maar ik ben zo sarcastisch en chagrijnig. 8)7

en Moblo, waarom op de weegschaal gaan staan als je er "bang" voor bent? Mensch je bent zo ontzettend goed bezig, laat het aub niet afhangen van een gewicht.
Als je dan toch ergens houvast (haha :') ) wil hebben dan doe je echt beter met een meetlint
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144839062
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:45 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dat is netjes ^O^

Sorry maar ik ben zo sarcastisch en chagrijnig. 8)7

en Moblo, waarom op de weegschaal gaan staan als je er "bang" voor bent? Mensch je bent zo ontzettend goed bezig, laat het aub niet afhangen van een gewicht.
Als je dan toch ergens houvast (haha :') ) wil hebben dan doe je echt beter met een meetlint
No worries O+ Ik zit in een goede flow! Ben de helft van mijn AD kwijt omdat ze gewoon overbodig en zelfs TE VEEL werden O+. Trots O+. Resultaat: 2 kilo erbij. And I don't care. Because I am starting to O+ me O+.

Goed in je vel zitten is fijn :D
En en daarom ook eens met het weegschaalding, maar ook heel begrijpelijk van moblo stiekem.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  Vis een optie? woensdag 24 september 2014 @ 08:00:58 #248
70532 loveli
N
pi_144844783
Mogge..
crap in = crap out
pi_144845167
Wat fijn Californium! Klinkt alsof je heel erg in de goede richting aan het gaan bent :Y ^O^


Moggûh. c_/
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144845306
De weegschaal was weer lief vanmorgen. Eigenlijk zit ik nu wel op een ideaal gewicht, alleen ik heb gewoon geen sterke spieren meer. Ben van plan om deze week samen met een huisgenootje weer even een fitnessabonnement af te sluiten (die liep na de vakantie af). Kan wel eeuwig proberen af te vallen maar uiteindelijk word je daar niet veel strakker van..

Planning voor vandaag:

O: koffie, banaan, kiwi, mandarijn
T: gekookt eitje, thee met honing
L: grote bak kwark met muesli
T: waarschijnlijk een cappuccino
D: restje penne met groentesaus en geraspte 48+kaas
T: misschien een handje nootjes, of een appel.

Edit: Wow! Een jaarabonnement bij de sportschool kost nu maar 105 euro :@ Dat is 8,75 per maand ofzo! Geen reden meer om niet te sporten :9 O+

[ Bericht 12% gewijzigd door PluisigNijntje op 24-09-2014 09:16:25 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144847821
Ik heb een nieuwe gewoonte (of nou ja bezig een gewoonte te ontwikkelen) :) ik neem nu iedere dag voor bij de lunch het volgende mee:
Wat mini tomaatjes, stuk of 12, een snackkomkommer en een snack paprika. Ik vul dan een broodtrommeltje kan ik het zo meenemen :D!

Wil er eigenlijk ook nog fruit aan toevoegen en iets van karnemelk (lekker!) maar het eten van een appel vind ik vervelend, moet daar nog iets op verzinnen.

En dan 's avonds natuurlijk gewoon avond eten met daarbij groente, en dan geen sla of rauwkost, dat 'telt' niet als groente. (Had eergister bijv 350 gram spruitjes, gekookte aardappeltjes en een stukje filet vlees maar eigenlijk later op de avond nog wel trek
En gister vooraf rauwe zalm, daarna een bos gekleurde gekarameliseerde worteltjes uit de oven en aardappeltjes met knoflook en daarbij scholfilet met dille maar daarna wel weer veel trek (???) )

Wil zelf nog van die zadenkoekjes bakken als tussendoortje (hebben ze bij de ap wel maar dat is ¤4 voor een pakje..)

En 's ochtends meestal iets van kokosmelk + soort havermout, aanvullen met van alles (banaan of gedoogd fruit, chia zaad, etc o ja en thee met boter)

En ik eet best veel vette vis.

Maaaaar eigenlijk heb ik als ik dit eet en natuurlijk eet ik daarnaast nog glutenvrije broodjes bij de lunch en als ik werk daar nog een salade bij van onder andere bacon, warme geitenkaas en avocado..

Heb ik nog best vaak trek :D tussen 4 en 5 zou ik eigenlijk al m'n avondeten lusten en dan om 8 uur nog een keer.. Maar m'n inspiratie is een beetje op, aangezien het geen tarwe mag bevatten en eigenlijk ook geen zuivel en ik niet wil dat het allemaal heeeel duur is wat ik eet..

Dus ja wat is niet prefab/duur/zuivel/tarwe etc maar wel lekker. En sla/soep/appels vullen totaal niet en krijg ik alleen maar meer trek van :D
Worry is a misuse of imagination
pi_144847912
En lunchen met een stevige maaltijdsoep dan? Goulash of erwtensoep bijvoorbeeld, daar zit ik zeker wel een paar uurtjes van vol..
Noten en pitten door salades/op brood/ als tussendoortje kan ook helpen.

Bij het avondeten kun je allerlei soorten bonen eten, bijv. kidney, dat vult ook enorm.

En heb je wel echt honger, of is het meer trek?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144847926
Oh ja, en appel snij ik in blokjes en eet ik met een vork :D Vind het zo veel lekkerder.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144848332
Thee met boter?

Je zou ook nog een doosje rozijnen of wat dadels of ander gedroogd fruit mee kunnen nemen?

En ik vind het persoonlijk altijd fijn om veel te eten bij ontbijt, redelijk veel bij lunch en weinig bij avond eten. het lijkt erop dat het zwaartepunt bij jou vooral im het diner zit, niet zo gek dat je dan overdag trek hebt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144849080
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:06 schreef PluisigNijntje het volgende:
En lunchen met een stevige maaltijdsoep dan? Goulash of erwtensoep bijvoorbeeld, daar zit ik zeker wel een paar uurtjes van vol..
Noten en pitten door salades/op brood/ als tussendoortje kan ook helpen.

Bij het avondeten kun je allerlei soorten bonen eten, bijv. kidney, dat vult ook enorm.

En heb je wel echt honger, of is het meer trek?

Goulash is met pasta toch? Ik hou niet van soep, het ruikt sterk, ik zit even heel vol maar heb daarna weer honger. En ik heb m'n eten liever niet vloeibaar.
Maar ik kan van het weekend wel een grote pan soep maken (pompoensoep? Evt met linzen of zo?) en dat dan invriezen. Wil het wel zelf maken want lust geen soep uit blik/wil geen soep uit blik eten. + er zit vaak tarwe in soep

Noten en pitten heb ik 's ochtends al.. Misschien veel van het zelfde? O noten en pitten zitten sowieso ook door de salade op werk! Hoe zou jij dat op brood eten?

Bonen kan ik ook beter niet eten volgens de dokter ( :') wat wel maar oke) ik ga het wel gewoon proberen. Kidney bonen vind ik dan weer niet lekker, heb eigenlijk een beetje een aversie tegen alles uit pot of blik.. En voor m'n gevoel kan ik nuttigere dingen eten? Maar misschien een spread zelf maken van bonen + bietjes en dan met rauwkost als snack rond 4-5 uur

Wel echt honger, als ik het negeer word ik 's nachts wakker van de honger.

Dus nu eet ik soms chips of chocolade maar ja dat is ook onzin
Worry is a misuse of imagination
pi_144849123
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Thee met boter?

Je zou ook nog een doosje rozijnen of wat dadels of ander gedroogd fruit mee kunnen nemen?

En ik vind het persoonlijk altijd fijn om veel te eten bij ontbijt, redelijk veel bij lunch en weinig bij avond eten. het lijkt erop dat het zwaartepunt bij jou vooral im het diner zit, niet zo gek dat je dan overdag trek hebt?
Wil niet teveel zoete dingen als ik honger heb want dan heb ik het idee dat m'n bloedsuikerspiegel raar gaat doen (zweten, misselijk, meer honger)

Hmm.. Avond eten is vrij licht volgens mij? (Gekookte aardappels, groente, stukje vlees of vis) En neem vaak 2x lunch en 1x ontbijt of 2x ontbijt en 1x lunch

Misschien overschat ik enorm wat ik eet dat zou heel goed kunnen! Maar iedere dag kwark 1-2-3 keer of havermout 1-2-3 keer dat is best saai en lijkt mij qua voedingsstoffen ook niet fantastisch
Worry is a misuse of imagination
pi_144849196
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:46 schreef Probability het volgende:

[..]

Goulash is met pasta toch? Ik hou niet van soep, het ruikt sterk, ik zit even heel vol maar heb daarna weer honger. En ik heb m'n eten liever niet vloeibaar.
Maar ik kan van het weekend wel een grote pan soep maken (pompoensoep? Evt met linzen of zo?) en dat dan invriezen. Wil het wel zelf maken want lust geen soep uit blik/wil geen soep uit blik eten. + er zit vaak tarwe in soep

Noten en pitten heb ik 's ochtends al.. Misschien veel van het zelfde? O noten en pitten zitten sowieso ook door de salade op werk! Hoe zou jij dat op brood eten?

Bonen kan ik ook beter niet eten volgens de dokter ( :') wat wel maar oke) ik ga het wel gewoon proberen. Kidney bonen vind ik dan weer niet lekker, heb eigenlijk een beetje een aversie tegen alles uit pot of blik.. En voor m'n gevoel kan ik nuttigere dingen eten? Maar misschien een spread zelf maken van bonen + bietjes en dan met rauwkost als snack rond 4-5 uur

Wel echt honger, als ik het negeer word ik 's nachts wakker van de honger.

Dus nu eet ik soms chips of chocolade maar ja dat is ook onzin
In goulash en goulashsoep hoort eigenlijk geen pasta, maar in de versies uit blik zit dat vaak wel, kwestie van zelf maken. En erwtensoep ook, als je het goed maakt blijft je lepel er rechtop in staan en is het bijna geen soep meer te noemen :9
Ik doe graag pijnboompitten en zonnebloempitten op brood, bijvoorbeeld met zalm of rauwe ham, ook lekker en vullend met kruidenroomkaas eronder. Of walnoten op een broodje brie of geitenkaas.

Niks mis met bonen uit blik of pot, maar je kunt ze ook gedroogd kopen en zelf vers koken!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144849426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:50 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

In goulash en goulashsoep hoort eigenlijk geen pasta, maar in de versies uit blik zit dat vaak wel, kwestie van zelf maken. En erwtensoep ook, als je het goed maakt blijft je lepel er rechtop in staan en is het bijna geen soep meer te noemen :9
Ik doe graag pijnboompitten en zonnebloempitten op brood, bijvoorbeeld met zalm of rauwe ham, ook lekker en vullend met kruidenroomkaas eronder.

Niks mis met bonen uit blik of pot, maar je kunt ze ook gedroogd kopen en zelf vers koken!
Goulash staat samen met Chili con carne en tutti fruti nog op het lijstje 'vies' wat ik nog heb van m'n jeugd.
Maar echt alles van dat lijstje (hij was heel lang) schijn ik wel te lusten als ik het zelf maak.

(Ik at altijd alleen ham, pindakaas, chocopasta op brood, altijd droge toastjes dus geen kip kerrie salade oid of kaasjes, qua groente lustte ik alleen veldsla en komkommer en tomaat. Aardappels, pasta en rijst was vies, alleen gebakken aardappels lekker
En eh.. Ik lustte geen jus of boter.. )

Oh ik lustte wel hertenbiefstuk, orgaanvlees en artisjokken, varkensstaart, olijven etc beetje raar..

Ik vind dat lust ik niet niet bestaat dus ik ga het maken :+ ik eet nu zelfs met liefde gember en dingen waarvan ik dacht dat ik het nooit zou waarderen

*gaat recept opzoeken*
Worry is a misuse of imagination
pi_144849581
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauwe tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.

Ik vind het echt geweldig om nu alles te lusten, er gaat zo'n wereld voor je open O+ Ik zou zeggen, probeer het gewoon, in je herinnering zijn dingen altijd anders, vooral als iemand anders het heeft gemaakt of vooral wanneer het uit een pakje komt.

Over die pompoensoep trouwens, dat is wel heel lekker en gezond, maar vult totaal niet en heeft bijna geen calorieën. Als ik ergens na een uur weer honger van krijg is het wel pompoensoep.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144849609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:01 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauw tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.

Ik vind het echt geweldig om nu alles te lusten, er gaat zo'n wereld voor je open O+ Ik zou zeggen, probeer het gewoon, in je herinnering zijn dingen altijd anders, vooral als iemand anders het heeft gemaakt of vooral wanneer het uit een pakje komt.

Over die pompoensoep trouwens, dat is wel heel lekker en gezond, maar vult totaal niet en heeft bijna geen calorieën. Als ik ergens na een uur weer honger van krijg is het wel pompoensoep.
Oh ook als je er aardappel en room bij doet? Jammer is mega lekker namelijk
Worry is a misuse of imagination
pi_144849639
Aardappel, room, linzen helpt natuurlijk al een heel stuk :Y Maar pompoen bevat van zichzelf bijna geen calorieën en 'vulling'. Het is aan jou om te kijken of je er genoeg aan hebt, maar ik vind van niet :P Als je er veel aardappels enz. in doet zal het wel meevallen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144849716
Probje, ik vind het super lijstjes. De lunch kan idd misschien wat uitgebreider. Maar je hebt al zo veel uitgezocht, dat ik geen aanvullende tips heb.

Misschien wel uitkijken met fruit bij ander eten. Je buik wordt daar bloated van. Ik las een tip over eerst een uur van tevoren fruit eten en dan de rest, omdat fruit snel verteert.
pi_144849845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:01 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauwe tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.

Ik vind het echt geweldig om nu alles te lusten, er gaat zo'n wereld voor je open O+ Ik zou zeggen, probeer het gewoon, in je herinnering zijn dingen altijd anders, vooral als iemand anders het heeft gemaakt of vooral wanneer het uit een pakje komt.

Over die pompoensoep trouwens, dat is wel heel lekker en gezond, maar vult totaal niet en heeft bijna geen calorieën. Als ik ergens na een uur weer honger van krijg is het wel pompoensoep.
Wat stop jij in je pompoensoep dan? Daar zitten enorm veel vezels in, dus maag leging zou vertraagd moeten zijn. De mijne: pompoen, paprika, ui, prei, rode peper, een lepeltje creme fraiche in een grote pan soep, ras el hanout, een scheutje olijfolie.
pi_144850060
Ik blijf altijd lang vol van pompoen soep en ik doe er alleen wortel, ui, bouillon en kruiden bij.

Maart nog steeds ben ik nieuwsgierig naar de thee met boter?


Ot: ik bepaal vandaag niet zelf wat er te eten is, conferentie dag dus ik zie wel hoe het loopt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 24 september 2014 @ 15:36:41 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144856883
Lijst:
O: boterham kaas, beschuit banaan
L: 1 lt kippensoep met veel groente (koelkast moet leeg), boterham gekookt ei
T: appel, peer, druiven, chocolaatje
D: broccoli, gekookte wortels, sla, gebakken opperdoezen, kipfilet
T: bak kwark

Dan vannacht weer om 2 uur opstaan om naar Schiphol te gaan.
Dan beginnen wij weer gewoon met kwark en banaan.
Vliegtuig en bus tot aan diner: gekookt ei, wortels, boterham lever, mars :9, appel, peer, sinaasappel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144858645
Klinkt allemaal best wel lekker Prob!

O/L: half bruin stokbrood met rucola sla, rosbief en beetje mosterd, zout en peper. Halve liter limonade. 200 gram geschrapte worteltjes.
D: 2 kipdrumsticks (even aangebakken in de pan in roomboter, daarna in de oven) met rijst (50 gr ongekookt) en 250 gram sperziebonen

Heb op t moment wel een beetje trek en mn lijstje is denk ik ook nog niet zo heel veel, dus misschien dat ik nog een T neem zo (en dat wordt dan waarschijnlijk iets van yoghurt met druiven of een speltbth met kaas).
  woensdag 24 september 2014 @ 16:39:09 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144859710
Lijstje

o. duits broodje met 4 plakjes zalm en een halve avocado
t. 75 gram noten + appel
l. La Place ontbijtje :') : fruitsalade, smoothie, sinaasappelsap, croissantje, gerookte kip
l2. risotto met asperges, doperwten en pfifferlingen
t. kersenbonbon
d. straks uit eten, dus wijn en waarschijnlijk iets met vlees en groente
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144862188
Lijstje:

O: speltbrood met gebakken ontbijtspek en ei
L: een volkorenbroodje kipfilet, komkommer, sla, honing mosterd dressing
T: cafe au lait en een stuk chocolade
D: onderweg: vis met sausje, salade en aardappeltjes.
T: alleen nog thee denk ik. Genoeg op vandaag!
  woensdag 24 september 2014 @ 19:15:30 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144865668
Anders verbrand je hand aan de oven... weer eens een keer
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 24 september 2014 @ 20:19:28 #270
70532 loveli
N
pi_144868659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 19:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Anders verbrand je hand aan de oven... weer eens een keer
Mijn tweelingzus ;)
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 september 2014 @ 20:20:25 #271
70532 loveli
N
pi_144868699
Ben ook op zoek naar dignen zonder tarwe/meuk die je makkelijk als lunch mee kunt nemen. Inspiratie is een beetje dood.
crap in = crap out
  woensdag 24 september 2014 @ 20:53:05 #272
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144870354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn tweelingzus ;)
Jij begrijpt O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144871123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Jij begrijpt O+

Hier je tweede boks. Mijn ledematen worden ook aangetrokken tot de oven :+
pi_144878735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik blijf altijd lang vol van pompoen soep en ik doe er alleen wortel, ui, bouillon en kruiden bij.

Maart nog steeds ben ik nieuwsgierig naar de thee met boter?


Ot: ik bepaal vandaag niet zelf wat er te eten is, conferentie dag dus ik zie wel hoe het loopt..
Moet je even Googlen op Bullet proof Coffee!
Worry is a misuse of imagination
pi_144878765
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Hier je tweede boks. Mijn ledematen worden ook aangetrokken tot de oven :+
Had ik ook! Maar heb het op de harde manier geleerd :P

Nu ben ik een soort van aan het mediteren op het moment dat ik op werk iets uit de oven haal, dat gaat best goed O-)
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 25 september 2014 @ 03:25:05 #276
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144881817
En dan kom je nu met een lulverhaal op qmusic. :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144884529
Zou dit wat zijn: http://www.kruidvat.nl/verduisterend-gordijn/p/3205399

Is het terug te luisteren? Ik heb een wekkerradio dus heb sinds kort de radio weer herontdekt :D
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 25 september 2014 @ 10:18:03 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144884750
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:46 schreef Probability het volgende:

[..]

Goulash is met pasta toch? Ik hou niet van soep, het ruikt sterk, ik zit even heel vol maar heb daarna weer honger. En ik heb m'n eten liever niet vloeibaar.
Maar ik kan van het weekend wel een grote pan soep maken (pompoensoep? Evt met linzen of zo?) en dat dan invriezen. Wil het wel zelf maken want lust geen soep uit blik/wil geen soep uit blik eten. + er zit vaak tarwe in soep

Noten en pitten heb ik 's ochtends al.. Misschien veel van het zelfde? O noten en pitten zitten sowieso ook door de salade op werk! Hoe zou jij dat op brood eten?

Bonen kan ik ook beter niet eten volgens de dokter ( :') wat wel maar oke) ik ga het wel gewoon proberen. Kidney bonen vind ik dan weer niet lekker, heb eigenlijk een beetje een aversie tegen alles uit pot of blik.. En voor m'n gevoel kan ik nuttigere dingen eten? Maar misschien een spread zelf maken van bonen + bietjes en dan met rauwkost als snack rond 4-5 uur

Wel echt honger, als ik het negeer word ik 's nachts wakker van de honger.

Dus nu eet ik soms chips of chocolade maar ja dat is ook onzin
*lurker alert*
Deze dahlsoep is echt superlekker: http://img.photobucket.co(...)halsoup.jpg~original
Uit mijn vega-kookboek.
En deze is ook erg lekker: http://www.kayotic.nl/blog/sweet-potato-pepper-soup
(Ik heb er toevallig een flinke bak van bij me voor de lunch. ;) ) Die laatste is trws heel mager, ik maak hem op mijn vast-dagen als 300kcal diner en dan mag ik er 850 gram van. :+ Dan plof ik bijna uit elkaar. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 25-09-2014 10:23:31 ]
***
  Vis een optie? donderdag 25 september 2014 @ 10:36:15 #279
70532 loveli
N
pi_144885225
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:37 schreef Probability het volgende:

[..]

Moet je even Googlen op Bullet proof Coffee!
Binnenkort eens uitproberen. En er staan veel meer interessante dingen op zijn site naast koffie.
crap in = crap out
pi_144885487
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Binnenkort eens uitproberen. En er staan veel meer interessante dingen op zijn site naast koffie.
Wat dan?
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? donderdag 25 september 2014 @ 11:22:41 #281
70532 loveli
N
pi_144886338
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:47 schreef Probability het volgende:

[..]

Wat dan?
http://www.bulletproofexec.com/
Mind, body, lifestyle enzo. Over gezond voer voor een gezonde geest, zonder meuk en als ik het zo snel goed heb gezien ook nog met wetenschappelijke onderbouwing.
crap in = crap out
pi_144886415
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:08 schreef Probability het volgende:
Zou dit wat zijn: http://www.kruidvat.nl/verduisterend-gordijn/p/3205399

Is het terug te luisteren? Ik heb een wekkerradio dus heb sinds kort de radio weer herontdekt :D
Ik kan sowieso alleen maar lekker slapen met verduistergordijnen :) Maar het is ook maar wat je gewend bent..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144886507
hear hear, embrace the darkness :+

De eerste weken met samenwonen hadden we nog geen gordijnen, heb 3 weken geprobeerd me te verschuilen achter mijn lief :D O+

Pff, gaat hier een beetje craptastic qua eten, ik heb eet teveel nootjes :?

Dus overdag all good. Maar 's avonds eet ik mijn avondeten en daarna heb ik trek in nootjes. Geen idee waarom, maar ik eet ze. Pinda's/ Pistache/ Amandelen etc.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_144886658
Ik heb verduisterende rolgordijnen van de ikea (tupplur). Vind ze heel fijn.

Lijst:
O: chocolademuffin
L: vier spelt bth avocado, twee kommen tomatensoep met groente en balletjes
D: tosti speltbrood met ketchup
S: hockeytraining
T: bak yoghurt met druiven

Raar lijstje, maar heb 18.30 training en moet eigenlijk na 15.30 niet meer eten anders krijg ik daar last van. En heb na m'n training 1 uurtje rust en dan moet ik training geven, dus ook niet echt tijd om daarna nog te eten. Dus dan maar wat warms bij de lunch. En had gister voor mn vriend muffins gebakken. Eentje voor mezelf bewaard, rest in de vriezer gegooid zodat hij ze vrijdag mee kan nemen en uit kan delen na zijn training. En zodat ik er niet van ga snoepen, bevroren muffins eten gaat me nog net te ver :P
pi_144886864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik kan sowieso alleen maar lekker slapen met verduistergordijnen :) Maar het is ook maar wat je gewend bent..
Ik sliep zonder gordijnen, omdat ik het niet fijn vind als het donker is als ik slaap.. Maar volgens mij is het veel beter voor je nachtrust als het gewoon donker is..
Worry is a misuse of imagination
pi_144886897
quote:
11s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik sliep zonder gordijnen, omdat ik het niet fijn vind als het donker is als ik slaap.. Maar volgens mij is het veel beter voor je nachtrust als het gewoon donker is..
Je slaapt wel dieper voor mijn gevoel ja. Maar aan de andere kant, zonder gordijnen of met alleen vitrage word je misschien weer natuurlijker wakker (al is het een groot deel van het jaar toch nog donker als ik opmoet :P)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Vis een optie? donderdag 25 september 2014 @ 11:49:34 #287
70532 loveli
N
pi_144887071
Met luiken dicht kon ik doorslapen tot Sint Juttemis. Als ik vroeg op moest in de zomer zette ik ze open, daglichtwekker.
crap in = crap out
pi_144889045
Ben ik ook weer eens, lees bijna elke dag nog wel mee, maar posten komt er niet echt van.

Lijstje vandaag

O: 2 glazen groen sap (ik O+ mijn slowjuicer)
L: sla met feta, komkommer, tomaat, olie, kruiden
T: 2 rozemarijn/zeezout thin crisp crackers met hummus
T: stukje pure chocolade
S: grit 30 min & bodypump 1 uur
D: spinazie salade met veel ei & ham reepjes
T: glas amandelmelk
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 25 september 2014 @ 13:38:05 #289
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144890392
Lijst:
Heel slecht!

Denk het niet. Prob maar was el grappig.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144890614
Hmm iemand heeft schalen met strooigoed neergezet op het werk hier :o Waarom kan ik me perfect inhouden om geen slecht eten te kopen, maar als het voor mijn neus ergens staat niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144890940
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:57 schreef Skoap het volgende:
Ben ik ook weer eens, lees bijna elke dag nog wel mee, maar posten komt er niet echt van.

Lijstje vandaag

O: 2 glazen groen sap (ik O+ mijn slowjuicer)
L: sla met feta, komkommer, tomaat, olie, kruiden
T: 2 rozemarijn/zeezout thin crisp crackers met hummus
T: stukje pure chocolade
S: grit 30 min & bodypump 1 uur
D: spinazie salade met veel ei & ham reepjes
T: glas amandelmelk
Het is een mooi lijstje, maar het lijkt me wel behoorlijk weinig als je er 1,5 uur vrij intensief bij sport :o
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144893755
Ja, eens, daarom heb ik vanmiddag brood gegeten i.p.v. een salade...
Dat wilde ik net komen melden. :D

L: 2 speltbroodjes met kipfilet + geitenkaas + mosterd en 1 cracker met hummus
T2: een smoothie van cocosmelk, bruiswater, aardbeien, frambozen, cashewnoten (i.p.v.) chocolade
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_144895338
Mijn lijstje:
O: banaan, beetje volle yoghurt, muesli, plakje ontbijtkoek
T: mandarijn
L: een volkoren boterham met smeerkaas, twee met gemberjam, appel
T: paar cherrytomaatjes
D: volkoren penne met tonijn, paprika en tomaat
T: glas melk, chocoladekoekje
S: uur wandelen

Strooigoed? Nu al? :o
  Vis een optie? donderdag 25 september 2014 @ 17:04:48 #294
70532 loveli
N
pi_144896944
Vaiz to the rescue? Heb een artikel gekregen in meerdere scans (pdf), hoe stop ik die in 1 pdf?
crap in = crap out
pi_144897397
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:04 schreef loveli het volgende:
Vaiz to the rescue? Heb een artikel gekregen in meerdere scans (pdf), hoe stop ik die in 1 pdf?
http://www.pdfmerge.com/ Kan ook met een beveiligde verbinding, als het 'gevoelig' materiaal is. Samenvoegen van pdf zit niet in de standaard reader van Adobe, wel in de betaalde programma's.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:08 schreef Probability het volgende:
Zou dit wat zijn: http://www.kruidvat.nl/verduisterend-gordijn/p/3205399

Is het terug te luisteren? Ik heb een wekkerradio dus heb sinds kort de radio weer herontdekt :D
Ik heb verduisterd rolgordijn en verduisterende gordijnen :+. En nog kan ik soms niet slapen omdat het licht er precies langs gaat in mn gezicht }:|. Dan is het ook al wel ochtend, maar toch.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_144906990
Hoi! Ik slaap met verduisterend rolgordijn en gewoon gordijn... Moet donker zijn, anders slaap ik niet.

Net terug van sportschool, ging stuk soepeler dan maandag :) Spiergeheugen lijkt toch te bestaan zo lijkt het.
Ik probeer langzaam iets sterker/zwaarder te worden, dus iets meer eten dan normaal.
Lijstje van vandaag:
O: bth kip
T: appel en banaan
L: 4 bth kip en kaas
T: banaan
T: klein handje nootjes
D: salade nicoise, kant en klaar:@ maar pesto ipv dressing gebruikt en extra blikje tonijn erdoor
S: sporten
T: gegrilde kipfilet
T: denk zometeen nog paprika en daarna nog half bakje kwark met speltvlokken muesli

Als ik zo mijn lijstjes van de afgelopen tijd terug lees moet ik wel inzien dat ik een kippenhater ben ;)
pi_144907291
Kip! Het meest veelzijdige stukje vleesch! Kip!

Of niet :+

Avond! Moe. Vandaag van negen smorgen, tot tien uur savonds gewerkt :')
Morgen nog een dag en dan een weekje vrij *O*

Ik mis yoga wel na zo'n week.

Vastendag lijstje:

O: eitje, halve banaan
T: water, koffie, thee
D: aardappelen, spinazie, beetje kaas
T: nog meer water en thee
  vrijdag 26 september 2014 @ 07:49:34 #298
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_144915329
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:04 schreef loveli het volgende:
Vaiz to the rescue? Heb een artikel gekregen in meerdere scans (pdf), hoe stop ik die in 1 pdf?
Mijn slaperig brein bedenkt alleen: screencaps in wordfile en dan converten naar pdf, maar kan vast makkelijker :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? vrijdag 26 september 2014 @ 07:52:46 #299
70532 loveli
N
pi_144915348
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Mijn slaperig brein bedenkt alleen: screencaps in wordfile en dan converten naar pdf, maar kan vast makkelijker :+
Mijn brein kwam tot "uitprinten en in 1 document scannen", optie van chico eerst maar proberen.
crap in = crap out
pi_144917139
Goeiemorgen :O
Gisteren spontaan naar een feestje in Leiden geweest met mijn beste vrienden die ik bijna nooit meer zie. Was heel gezellig, maar wel aardig wat biertjes en vooral heel veel stokbroodjes gehad.. die waren achteraf niet nodig, was meer vreten omdat het er stond. Maar kan er niet om rouwen, vandaag doe ik weer lekker normaal :)

Haha loveli, dat lijkt me wel behoorlijk omslachtig.. Volgens mij kun je ook een gratis 30 dagen proefversie van Adobe XL downloaden waarin het wel kan. Weet alleen niet zeker of dat vrijblijvend is, daar moet je even naar kijken dan.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144917213
Dicht?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')