Goulash is met pasta toch? Ik hou niet van soep, het ruikt sterk, ik zit even heel vol maar heb daarna weer honger. En ik heb m'n eten liever niet vloeibaar.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:06 schreef PluisigNijntje het volgende:
En lunchen met een stevige maaltijdsoep dan? Goulash of erwtensoep bijvoorbeeld, daar zit ik zeker wel een paar uurtjes van vol..
Noten en pitten door salades/op brood/ als tussendoortje kan ook helpen.
Bij het avondeten kun je allerlei soorten bonen eten, bijv. kidney, dat vult ook enorm.
En heb je wel echt honger, of is het meer trek?
Wil niet teveel zoete dingen als ik honger heb want dan heb ik het idee dat m'n bloedsuikerspiegel raar gaat doen (zweten, misselijk, meer honger)quote:Op woensdag 24 september 2014 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Thee met boter?
Je zou ook nog een doosje rozijnen of wat dadels of ander gedroogd fruit mee kunnen nemen?
En ik vind het persoonlijk altijd fijn om veel te eten bij ontbijt, redelijk veel bij lunch en weinig bij avond eten. het lijkt erop dat het zwaartepunt bij jou vooral im het diner zit, niet zo gek dat je dan overdag trek hebt?
In goulash en goulashsoep hoort eigenlijk geen pasta, maar in de versies uit blik zit dat vaak wel, kwestie van zelf maken. En erwtensoep ook, als je het goed maakt blijft je lepel er rechtop in staan en is het bijna geen soep meer te noemenquote:Op woensdag 24 september 2014 11:46 schreef Probability het volgende:
[..]
Goulash is met pasta toch? Ik hou niet van soep, het ruikt sterk, ik zit even heel vol maar heb daarna weer honger. En ik heb m'n eten liever niet vloeibaar.
Maar ik kan van het weekend wel een grote pan soep maken (pompoensoep? Evt met linzen of zo?) en dat dan invriezen. Wil het wel zelf maken want lust geen soep uit blik/wil geen soep uit blik eten. + er zit vaak tarwe in soep
Noten en pitten heb ik 's ochtends al.. Misschien veel van het zelfde? O noten en pitten zitten sowieso ook door de salade op werk! Hoe zou jij dat op brood eten?
Bonen kan ik ook beter niet eten volgens de dokter (wat wel maar oke) ik ga het wel gewoon proberen. Kidney bonen vind ik dan weer niet lekker, heb eigenlijk een beetje een aversie tegen alles uit pot of blik.. En voor m'n gevoel kan ik nuttigere dingen eten? Maar misschien een spread zelf maken van bonen + bietjes en dan met rauwkost als snack rond 4-5 uur
Wel echt honger, als ik het negeer word ik 's nachts wakker van de honger.
Dus nu eet ik soms chips of chocolade maar ja dat is ook onzin
Goulash staat samen met Chili con carne en tutti fruti nog op het lijstje 'vies' wat ik nog heb van m'n jeugd.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
In goulash en goulashsoep hoort eigenlijk geen pasta, maar in de versies uit blik zit dat vaak wel, kwestie van zelf maken. En erwtensoep ook, als je het goed maakt blijft je lepel er rechtop in staan en is het bijna geen soep meer te noemen
Ik doe graag pijnboompitten en zonnebloempitten op brood, bijvoorbeeld met zalm of rauwe ham, ook lekker en vullend met kruidenroomkaas eronder.
Niks mis met bonen uit blik of pot, maar je kunt ze ook gedroogd kopen en zelf vers koken!
Oh ook als je er aardappel en room bij doet? Jammer is mega lekker namelijkquote:Op woensdag 24 september 2014 12:01 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauw tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.
Ik vind het echt geweldig om nu alles te lusten, er gaat zo'n wereld voor je openIk zou zeggen, probeer het gewoon, in je herinnering zijn dingen altijd anders, vooral als iemand anders het heeft gemaakt of vooral wanneer het uit een pakje komt.
Over die pompoensoep trouwens, dat is wel heel lekker en gezond, maar vult totaal niet en heeft bijna geen calorieën. Als ik ergens na een uur weer honger van krijg is het wel pompoensoep.
Wat stop jij in je pompoensoep dan? Daar zitten enorm veel vezels in, dus maag leging zou vertraagd moeten zijn. De mijne: pompoen, paprika, ui, prei, rode peper, een lepeltje creme fraiche in een grote pan soep, ras el hanout, een scheutje olijfolie.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:01 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauwe tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.
Ik vind het echt geweldig om nu alles te lusten, er gaat zo'n wereld voor je openIk zou zeggen, probeer het gewoon, in je herinnering zijn dingen altijd anders, vooral als iemand anders het heeft gemaakt of vooral wanneer het uit een pakje komt.
Over die pompoensoep trouwens, dat is wel heel lekker en gezond, maar vult totaal niet en heeft bijna geen calorieën. Als ik ergens na een uur weer honger van krijg is het wel pompoensoep.
Mijn tweelingzusquote:Op woensdag 24 september 2014 19:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Anders verbrand je hand aan de oven... weer eens een keer
Jij begrijptquote:
Moet je even Googlen op Bullet proof Coffee!quote:Op woensdag 24 september 2014 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik blijf altijd lang vol van pompoen soep en ik doe er alleen wortel, ui, bouillon en kruiden bij.
Maart nog steeds ben ik nieuwsgierig naar de thee met boter?
Ot: ik bepaal vandaag niet zelf wat er te eten is, conferentie dag dus ik zie wel hoe het loopt..
Had ik ook! Maar heb het op de harde manier geleerdquote:Op woensdag 24 september 2014 21:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Hier je tweede boks. Mijn ledematen worden ook aangetrokken tot de oven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |