abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144847821
Ik heb een nieuwe gewoonte (of nou ja bezig een gewoonte te ontwikkelen) :) ik neem nu iedere dag voor bij de lunch het volgende mee:
Wat mini tomaatjes, stuk of 12, een snackkomkommer en een snack paprika. Ik vul dan een broodtrommeltje kan ik het zo meenemen :D!

Wil er eigenlijk ook nog fruit aan toevoegen en iets van karnemelk (lekker!) maar het eten van een appel vind ik vervelend, moet daar nog iets op verzinnen.

En dan 's avonds natuurlijk gewoon avond eten met daarbij groente, en dan geen sla of rauwkost, dat 'telt' niet als groente. (Had eergister bijv 350 gram spruitjes, gekookte aardappeltjes en een stukje filet vlees maar eigenlijk later op de avond nog wel trek
En gister vooraf rauwe zalm, daarna een bos gekleurde gekarameliseerde worteltjes uit de oven en aardappeltjes met knoflook en daarbij scholfilet met dille maar daarna wel weer veel trek (???) )

Wil zelf nog van die zadenkoekjes bakken als tussendoortje (hebben ze bij de ap wel maar dat is ¤4 voor een pakje..)

En 's ochtends meestal iets van kokosmelk + soort havermout, aanvullen met van alles (banaan of gedoogd fruit, chia zaad, etc o ja en thee met boter)

En ik eet best veel vette vis.

Maaaaar eigenlijk heb ik als ik dit eet en natuurlijk eet ik daarnaast nog glutenvrije broodjes bij de lunch en als ik werk daar nog een salade bij van onder andere bacon, warme geitenkaas en avocado..

Heb ik nog best vaak trek :D tussen 4 en 5 zou ik eigenlijk al m'n avondeten lusten en dan om 8 uur nog een keer.. Maar m'n inspiratie is een beetje op, aangezien het geen tarwe mag bevatten en eigenlijk ook geen zuivel en ik niet wil dat het allemaal heeeel duur is wat ik eet..

Dus ja wat is niet prefab/duur/zuivel/tarwe etc maar wel lekker. En sla/soep/appels vullen totaal niet en krijg ik alleen maar meer trek van :D
Worry is a misuse of imagination
pi_144847912
En lunchen met een stevige maaltijdsoep dan? Goulash of erwtensoep bijvoorbeeld, daar zit ik zeker wel een paar uurtjes van vol..
Noten en pitten door salades/op brood/ als tussendoortje kan ook helpen.

Bij het avondeten kun je allerlei soorten bonen eten, bijv. kidney, dat vult ook enorm.

En heb je wel echt honger, of is het meer trek?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_144847926
Oh ja, en appel snij ik in blokjes en eet ik met een vork :D Vind het zo veel lekkerder.
pi_144848332
Thee met boter?

Je zou ook nog een doosje rozijnen of wat dadels of ander gedroogd fruit mee kunnen nemen?

En ik vind het persoonlijk altijd fijn om veel te eten bij ontbijt, redelijk veel bij lunch en weinig bij avond eten. het lijkt erop dat het zwaartepunt bij jou vooral im het diner zit, niet zo gek dat je dan overdag trek hebt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144849080
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:06 schreef PluisigNijntje het volgende:
En lunchen met een stevige maaltijdsoep dan? Goulash of erwtensoep bijvoorbeeld, daar zit ik zeker wel een paar uurtjes van vol..
Noten en pitten door salades/op brood/ als tussendoortje kan ook helpen.

Bij het avondeten kun je allerlei soorten bonen eten, bijv. kidney, dat vult ook enorm.

En heb je wel echt honger, of is het meer trek?

Goulash is met pasta toch? Ik hou niet van soep, het ruikt sterk, ik zit even heel vol maar heb daarna weer honger. En ik heb m'n eten liever niet vloeibaar.
Maar ik kan van het weekend wel een grote pan soep maken (pompoensoep? Evt met linzen of zo?) en dat dan invriezen. Wil het wel zelf maken want lust geen soep uit blik/wil geen soep uit blik eten. + er zit vaak tarwe in soep

Noten en pitten heb ik 's ochtends al.. Misschien veel van het zelfde? O noten en pitten zitten sowieso ook door de salade op werk! Hoe zou jij dat op brood eten?

Bonen kan ik ook beter niet eten volgens de dokter ( :') wat wel maar oke) ik ga het wel gewoon proberen. Kidney bonen vind ik dan weer niet lekker, heb eigenlijk een beetje een aversie tegen alles uit pot of blik.. En voor m'n gevoel kan ik nuttigere dingen eten? Maar misschien een spread zelf maken van bonen + bietjes en dan met rauwkost als snack rond 4-5 uur

Wel echt honger, als ik het negeer word ik 's nachts wakker van de honger.

Dus nu eet ik soms chips of chocolade maar ja dat is ook onzin
pi_144849123
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Thee met boter?

Je zou ook nog een doosje rozijnen of wat dadels of ander gedroogd fruit mee kunnen nemen?

En ik vind het persoonlijk altijd fijn om veel te eten bij ontbijt, redelijk veel bij lunch en weinig bij avond eten. het lijkt erop dat het zwaartepunt bij jou vooral im het diner zit, niet zo gek dat je dan overdag trek hebt?
Wil niet teveel zoete dingen als ik honger heb want dan heb ik het idee dat m'n bloedsuikerspiegel raar gaat doen (zweten, misselijk, meer honger)

Hmm.. Avond eten is vrij licht volgens mij? (Gekookte aardappels, groente, stukje vlees of vis) En neem vaak 2x lunch en 1x ontbijt of 2x ontbijt en 1x lunch

Misschien overschat ik enorm wat ik eet dat zou heel goed kunnen! Maar iedere dag kwark 1-2-3 keer of havermout 1-2-3 keer dat is best saai en lijkt mij qua voedingsstoffen ook niet fantastisch
pi_144849196
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:46 schreef Probability het volgende:

[..]

Goulash is met pasta toch? Ik hou niet van soep, het ruikt sterk, ik zit even heel vol maar heb daarna weer honger. En ik heb m'n eten liever niet vloeibaar.
Maar ik kan van het weekend wel een grote pan soep maken (pompoensoep? Evt met linzen of zo?) en dat dan invriezen. Wil het wel zelf maken want lust geen soep uit blik/wil geen soep uit blik eten. + er zit vaak tarwe in soep

Noten en pitten heb ik 's ochtends al.. Misschien veel van het zelfde? O noten en pitten zitten sowieso ook door de salade op werk! Hoe zou jij dat op brood eten?

Bonen kan ik ook beter niet eten volgens de dokter ( :') wat wel maar oke) ik ga het wel gewoon proberen. Kidney bonen vind ik dan weer niet lekker, heb eigenlijk een beetje een aversie tegen alles uit pot of blik.. En voor m'n gevoel kan ik nuttigere dingen eten? Maar misschien een spread zelf maken van bonen + bietjes en dan met rauwkost als snack rond 4-5 uur

Wel echt honger, als ik het negeer word ik 's nachts wakker van de honger.

Dus nu eet ik soms chips of chocolade maar ja dat is ook onzin
In goulash en goulashsoep hoort eigenlijk geen pasta, maar in de versies uit blik zit dat vaak wel, kwestie van zelf maken. En erwtensoep ook, als je het goed maakt blijft je lepel er rechtop in staan en is het bijna geen soep meer te noemen :9
Ik doe graag pijnboompitten en zonnebloempitten op brood, bijvoorbeeld met zalm of rauwe ham, ook lekker en vullend met kruidenroomkaas eronder. Of walnoten op een broodje brie of geitenkaas.

Niks mis met bonen uit blik of pot, maar je kunt ze ook gedroogd kopen en zelf vers koken!
pi_144849426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:50 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

In goulash en goulashsoep hoort eigenlijk geen pasta, maar in de versies uit blik zit dat vaak wel, kwestie van zelf maken. En erwtensoep ook, als je het goed maakt blijft je lepel er rechtop in staan en is het bijna geen soep meer te noemen :9
Ik doe graag pijnboompitten en zonnebloempitten op brood, bijvoorbeeld met zalm of rauwe ham, ook lekker en vullend met kruidenroomkaas eronder.

Niks mis met bonen uit blik of pot, maar je kunt ze ook gedroogd kopen en zelf vers koken!
Goulash staat samen met Chili con carne en tutti fruti nog op het lijstje 'vies' wat ik nog heb van m'n jeugd.
Maar echt alles van dat lijstje (hij was heel lang) schijn ik wel te lusten als ik het zelf maak.

(Ik at altijd alleen ham, pindakaas, chocopasta op brood, altijd droge toastjes dus geen kip kerrie salade oid of kaasjes, qua groente lustte ik alleen veldsla en komkommer en tomaat. Aardappels, pasta en rijst was vies, alleen gebakken aardappels lekker
En eh.. Ik lustte geen jus of boter.. )

Oh ik lustte wel hertenbiefstuk, orgaanvlees en artisjokken, varkensstaart, olijven etc beetje raar..

Ik vind dat lust ik niet niet bestaat dus ik ga het maken :+ ik eet nu zelfs met liefde gember en dingen waarvan ik dacht dat ik het nooit zou waarderen

*gaat recept opzoeken*
pi_144849581
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauwe tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.

Ik vind het echt geweldig om nu alles te lusten, er gaat zo'n wereld voor je open O+ Ik zou zeggen, probeer het gewoon, in je herinnering zijn dingen altijd anders, vooral als iemand anders het heeft gemaakt of vooral wanneer het uit een pakje komt.

Over die pompoensoep trouwens, dat is wel heel lekker en gezond, maar vult totaal niet en heeft bijna geen calorieën. Als ik ergens na een uur weer honger van krijg is het wel pompoensoep.
pi_144849609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:01 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauw tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.

Ik vind het echt geweldig om nu alles te lusten, er gaat zo'n wereld voor je open O+ Ik zou zeggen, probeer het gewoon, in je herinnering zijn dingen altijd anders, vooral als iemand anders het heeft gemaakt of vooral wanneer het uit een pakje komt.

Over die pompoensoep trouwens, dat is wel heel lekker en gezond, maar vult totaal niet en heeft bijna geen calorieën. Als ik ergens na een uur weer honger van krijg is het wel pompoensoep.
Oh ook als je er aardappel en room bij doet? Jammer is mega lekker namelijk
pi_144849639
Aardappel, room, linzen helpt natuurlijk al een heel stuk :Y Maar pompoen bevat van zichzelf bijna geen calorieën en 'vulling'. Het is aan jou om te kijken of je er genoeg aan hebt, maar ik vind van niet :P Als je er veel aardappels enz. in doet zal het wel meevallen.
pi_144849716
Probje, ik vind het super lijstjes. De lunch kan idd misschien wat uitgebreider. Maar je hebt al zo veel uitgezocht, dat ik geen aanvullende tips heb.

Misschien wel uitkijken met fruit bij ander eten. Je buik wordt daar bloated van. Ik las een tip over eerst een uur van tevoren fruit eten en dan de rest, omdat fruit snel verteert.
pi_144849845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:01 schreef PluisigNijntje het volgende:
Goed plan! Ik lustte vroeger ook he-le-maal niks. Geen enkele groente op doperwtjes na, ook geen sla of olijven oid, geen kaas, geen 'gek' vlees, geen vis enzovoort. Nu lust ik praktisch alles, álle groentes, de gekste vissoorten, eigenlijk echt alles. Op 1 ding na, rauwe tomaten, maar als er tegenwoordig een dun plakje tomaat op een broodje zit oid, dan kan ik hem er gewoon bij opeten. Maar dat is echt pas sinds kort.

Wat stop jij in je pompoensoep dan? Daar zitten enorm veel vezels in, dus maag leging zou vertraagd moeten zijn. De mijne: pompoen, paprika, ui, prei, rode peper, een lepeltje creme fraiche in een grote pan soep, ras el hanout, een scheutje olijfolie.
pi_144850060
Ik blijf altijd lang vol van pompoen soep en ik doe er alleen wortel, ui, bouillon en kruiden bij.

Maart nog steeds ben ik nieuwsgierig naar de thee met boter?

Ot: ik bepaal vandaag niet zelf wat er te eten is, conferentie dag dus ik zie wel hoe het loopt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 24 september 2014 @ 15:36:41 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144856883
Lijst:
O: boterham kaas, beschuit banaan
L: 1 lt kippensoep met veel groente (koelkast moet leeg), boterham gekookt ei
T: appel, peer, druiven, chocolaatje
D: broccoli, gekookte wortels, sla, gebakken opperdoezen, kipfilet
T: bak kwark

Dan vannacht weer om 2 uur opstaan om naar Schiphol te gaan.
Dan beginnen wij weer gewoon met kwark en banaan.
Vliegtuig en bus tot aan diner: gekookt ei, wortels, boterham lever, mars :9, appel, peer, sinaasappel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_144858645
Klinkt allemaal best wel lekker Prob!

O/L: half bruin stokbrood met rucola sla, rosbief en beetje mosterd, zout en peper. Halve liter limonade. 200 gram geschrapte worteltjes.
D: 2 kipdrumsticks (even aangebakken in de pan in roomboter, daarna in de oven) met rijst (50 gr ongekookt) en 250 gram sperziebonen

Heb op t moment wel een beetje trek en mn lijstje is denk ik ook nog niet zo heel veel, dus misschien dat ik nog een T neem zo (en dat wordt dan waarschijnlijk iets van yoghurt met druiven of een speltbth met kaas).
  woensdag 24 september 2014 @ 16:39:09 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144859710
Lijstje

o. duits broodje met 4 plakjes zalm en een halve avocado
t. 75 gram noten + appel
l. La Place ontbijtje :') : fruitsalade, smoothie, sinaasappelsap, croissantje, gerookte kip
l2. risotto met asperges, doperwten en pfifferlingen
t. kersenbonbon
d. straks uit eten, dus wijn en waarschijnlijk iets met vlees en groente
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144862188
Lijstje:

O: speltbrood met gebakken ontbijtspek en ei
L: een volkorenbroodje kipfilet, komkommer, sla, honing mosterd dressing
T: cafe au lait en een stuk chocolade
D: onderweg: vis met sausje, salade en aardappeltjes.
T: alleen nog thee denk ik. Genoeg op vandaag!
  woensdag 24 september 2014 @ 19:15:30 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144865668
Anders verbrand je hand aan de oven... weer eens een keer
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 24 september 2014 @ 20:19:28 #270
70532 loveli
N
pi_144868659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 19:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Anders verbrand je hand aan de oven... weer eens een keer
Mijn tweelingzus ;)
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 24 september 2014 @ 20:20:25 #271
70532 loveli
N
pi_144868699
Ben ook op zoek naar dignen zonder tarwe/meuk die je makkelijk als lunch mee kunt nemen. Inspiratie is een beetje dood.
crap in = crap out
  woensdag 24 september 2014 @ 20:53:05 #272
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_144870354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn tweelingzus ;)
Jij begrijpt O+
pi_144871123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Jij begrijpt O+

Hier je tweede boks. Mijn ledematen worden ook aangetrokken tot de oven :+
pi_144878735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik blijf altijd lang vol van pompoen soep en ik doe er alleen wortel, ui, bouillon en kruiden bij.

Maart nog steeds ben ik nieuwsgierig naar de thee met boter?

Ot: ik bepaal vandaag niet zelf wat er te eten is, conferentie dag dus ik zie wel hoe het loopt..
Moet je even Googlen op Bullet proof Coffee!
pi_144878765
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Hier je tweede boks. Mijn ledematen worden ook aangetrokken tot de oven :+
Had ik ook! Maar heb het op de harde manier geleerd :P

Nu ben ik een soort van aan het mediteren op het moment dat ik op werk iets uit de oven haal, dat gaat best goed O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')