Aangezien er ook 3 rugtassen terug te vinden zijn op de diverse foto's in de kamer is dat zeer onwaarschijnlijk. Maar Jezus9 denkt kennelijk dat ze een complete tassenwinkel mee hadden. Of heeft die info weer eens gemist.....quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:05 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Niets wijst erop dat er 2 tassen zouden zijn. Dit is een tijdje een speculatie geweest in de topics hier maar is volgens mij nergens op gebaseerd.
Dat laatste denk ik inderdaad. En het opvallende is dat dat regelmatig bij dezelfde personen het geval is.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Aangezien er ook 3 rugtassen terug te vinden zijn op de diverse foto's in de kamers is dat zeer onwaarschijnlijk. Maar Jezus9 denkt kennelijk dat ze een complete tassenwinkel mee hadden. Of heeft die info weer eens gemist.....
Wat?quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hypothetisch zouden ze zelfs nog in leven kunnen zijn.
Of ze op dag 11 allebei nog leven weet je ook niet als zij de telefoons zelf gebruikt hebben. Daar heb je op zich maar 1 overlevende voor nodig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest als zij de telefoons zelf gebruikt hebben.
Een grote frustratie van de ouders ook dat ze nog steeds niet de originele onderzoeksrapporten mbt tot het DNA hebben gezien. Alleen kopiën daarvan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:14 schreef Pek het volgende:
[..]
Wat?![]()
Een van die weinige feiten zijn toch de stoffelijke resten, of heb ik weer iets gemist?
Hoezo? Als dat ding door een local is gemaakt en gebruikt, kan het prima daar ooit zijn achtergebleven en gevonden zijn door de meiden. Dat heeft dan geen enkele invloed.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:46 schreef Geruisloos het volgende:
Want het is nogal wat als je zegt dat de tak een vogelverschrikker of insectenweerder kan zijn. Zoiets heeft enorme impact op het onderzoek.
En waarom zouden al die instanties en mensen antwoorden gaan geven op vragen van de één of de andere Nederlander die feitelijk niets met de situatie te maken hebben?quote:Op zaterdag 13 september 2014 03:18 schreef Geruisloos het volgende:
Ik zeg dat het nog niet is gebeurd. En ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ben bang van niet.
Ik stuur mijn klanten ook een copie van een kontrakt en hou het origineel zelf. Wat maakt dat nou uit? Of is een copie meteen een indicatie dat er gesjoemeld is?quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Een grote frustratie van de ouders ook dat ze nog steeds niet de originele onderzoeksrapporten mbt tot het DNA hebben gezien. Alleen kopiën daarvan.
En ik denk dat daar een probleem mee was met de eerste noodoproep-reden als oorzaak.quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:37 schreef Mariposas het volgende:
Om de weg terug te kunnen vinden moet je daar wel fysiek toe in staat zijn.
Interessante wending aan het verhaal, kudosquote:Op zaterdag 13 september 2014 09:36 schreef 11en30 het volgende:
In theorie is het mogelijk dat er een misdrijf zonder derden plaatsgevonden heeft. De ene vriendin kan de andere omgebracht hebben.
Denk ik ookquote:Op zaterdag 13 september 2014 09:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ik denk dat daar een probleem mee was met de eerste noodoproep-reden als oorzaak.
Correct.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:16 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Of ze op dag 11 allebei nog leven weet je ook niet als zij de telefoons zelf gebruikt hebben. Daar heb je op zich maar 1 overlevende voor nodig.
Ik weet ook niet of het echt om een kopie gaat of om een conclusie. In het laatste geval kan ik begrijpen dat de ouders ook de resultaten willen zien om zelf de conclusie te kunnen trekken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:34 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik stuur mijn klanten ook een copie van een kontrakt en hou het origineel zelf. Wat maakt dat nou uit? Of is een copie meteen een indicatie dat er gesjoemeld is?
Hebben die verstand van DNA onderzoek dan? Ik zou niet weten wat ik lees...quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het echt om een kopie gaat of om een conclusie. In het laatste geval kan ik begrijpen dat de ouders ook de resultaten willen zien om zelf de conclusie te kunnen trekken.
De vader van Kris gelooft niet in een ongeval op het eerste stuk omdat er geen afgronden zijn. Maar een slangenbeet of zoiets is natuurlijk wel goed mogelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ik denk dat daar een probleem mee was met de eerste noodoproep-reden als oorzaak.
Ik ook niet maar dan kan je zo'n rapport wel overhandigen aan iemand die er wel verstand van heeft, toch? Nu moeten ze maar uitgaan van wat Panama zegt terwijl ze twijfelen aan de intenties van Panama.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:46 schreef Pek het volgende:
[..]
Hebben die verstand van DNA onderzoek dan? Ik zou niet weten wat ik lees...
Man, je kan struikelen over een steen en je nek breken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De vader van Kris gelooft niet in een ongeval op het eerste stuk omdat er geen afgronden zijn. Maar een slangenbeet of zoiets is natuurlijk wel goed mogelijk.
Dus een kopie is een teken dat er gesjoemeld is, check.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar dan kan je zo'n rapport wel overhandigen aan iemand die er wel verstand van heeft, toch? Nu moeten ze maar uitgaan van wat Panama zegt terwijl ze twijfelen aan de intenties van Panama.
Ik heb ook erg zitten dubben over wat het dan zou moeten zijn en kom er ook niet goed uit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De vader van Kris gelooft niet in een ongeval op het eerste stuk omdat er geen afgronden zijn. Maar een slangenbeet of zoiets is natuurlijk wel goed mogelijk.
Daarvoor zou je eerst de exacte plaats moeten zien waar de resten bij elkaar gevonden zijn. Kans is aanwezig dat dat een soort natuurlijke dam of zeef in de rivier is door oevers, rotsen, boomstammen of wat dan ook.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Correct.
Ik blijf echter denken dat ze wel bij elkaar overleden zijn (of de één nu sneller ging dan de ander of niet) omdat de resten bij elkaar gevonden zijn.
Hoe komen ze dan bij de rivier?quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:48 schreef Pek het volgende:
Man, je kan struikelen over een steen en je nek breken.
Struikelend?quote:
Jammer dit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:54 schreef Pek het volgende:
[..]
Dus een kopie is een teken dat er gesjoemeld is, check.
Echt, uitlatingen van de ouders zijn gekleurd natuurlijk en met emotie doorspekt, derhalve met een korrel zout te beoordelen.
Watquote:Op zaterdag 13 september 2014 09:36 schreef 11en30 het volgende:
In theorie is het mogelijk dat er een misdrijf zonder derden plaatsgevonden heeft. De ene vriendin kan de andere omgebracht hebben.
Tja, en ik heb twijfels bij de uitspraken van de ouders, zo hebben we allemaal watquote:Op zaterdag 13 september 2014 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jammer dit.
Ik noemde een conclusie ipv een kopie van de onderzoeksresultaten.
En ik zeg niet dat ik of iedereen er dan vanuit gaat dat er gesjoemeld is, ik zeg dat de ouders van Kris twijfels hebben bij de intenties van Panama.
Waarom de behoefte er allerlei idiote complottheorieen op los te laten? Ramptoerisme ftwquote:Op zaterdag 13 september 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En jammer dit.
Waarom de behoefte om er een lolletje van te maken?
Een vriend van me heeft al wandelend op het strand zijn enkel gebroken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Huh? Hoe oud was die vriend en hoe kwam dat?quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft al wandelend op het strand zijn enkel gebroken.
Handige jongen danquote:Op zaterdag 13 september 2014 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende: Een vriend van me heeft al wandelend op het strand zijn enkel gebroken.
Jammer dit. En respectloosquote:
Toen dat gebeurde was ie een jaar of 25, hij verstapte zich in een kuiltje en kwam ongelukkig terecht. Resultaat: banden beschadigd en een scheur in het bot. Voldoende om niet meer te kunnen lopen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Huh? Hoe oud was die vriend en hoe kwam dat?
Dat was in dat geval dan in een kuiltje terecht komen maar niet letterlijk 'wandelend iets breken' daaraan bijgevoegd dat het sportieve meiden waren, al sluit dat uiteraard een ongeluk niet uit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:42 schreef ..-._---_-.- het volgende: Toen dat gebeurde was ie een jaar of 25, hij verstapte zich in een kuiltje en kwam ongelukkig terecht. Resultaat: banden beschadigd en een scheur in het bot. Voldoende om niet meer te kunnen lopen.
Ach, ach, ach. Mensen die tegen geen satire-stootje kunnenquote:
Je snapt er niet veel van, hé? Of je kan gewoon niet lezen, ook en optiequote:Op zaterdag 13 september 2014 10:44 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ach, ach, ach. Mensen die tegen geen stootje kunnen![]()
Ik denk dat het strand een onwaarschijnlijker plek is om jezelf te immobiliseren dan die trail. En ook op het strand kan dat toch gebeuren. Je kan het niet echt uitsluiten en daar heb je geen afgrond of klif voor nodig.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:44 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat was in dat geval dan in een kuiltje terecht komen maar niet letterlijk 'wandelend iets breken' daaraan bijgevoegd dat het sportieve meiden waren.
[..]
Goed beredeneerd!quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest als zij de telefoons zelf gebruikt hebben. De camera lijkt op dag 8 een rivier te laten zien. De resten zijn in de rivier gevonden.
Vanaf de Mirador is het volgens verschillende bronnen 8 uur tot 1 1/2 dag lopen naar de rivier. Nemen we de langste tijd dan zou dat dus 1 1/2 dag zijn die ze in max 6 dagen gelopen hebben.
Theoretisch zou het dus kunnen dat ze sommige dagen wel en sommige dagen niet hebben gelopen of elke dag maar een heel klein stukje.
Ik ben bezig met een gedetailleerde hoogtekaart van het gebied. Als iemand mij wil helpen, ik zoek onderbouwde GPS informatie van de locaties van:quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:39 schreef Poolbal het volgende:
Jammer dat we niet meer bezig zijn met de hoogtemeters en mogelijk route die ze hebben gelopen. Ik denk namelijk dat je redelijk kan construeren hoe ze gelopen zijn.
Ik probeerde zelf op googlemaps kaartjes te maken, maar die hele google maps werkt bij mij echt als een krant. Van de plek zelf krijg ik alleen maar wolkenplaatjes, ik zou niet weten hoe ik de trails erop zichtbaar maak en soms lijkt het zelfs onmogelijk om een fcking scale bar te krijgen!?!
Als je dagenlang aan het dwalen bent dan ben je niet de hele tijd in staat van paniek. Zeker de eerste dagen, zouden ze toch wel fotos van elkaar hebben kunnen maken of een berichtje achter hebben kunnen laten voor familie. Het argument 'komt wel weer goed dus niet nodig' vind ik niet zo aannemelijk, al is het maar omdat ik van iemand die een dagboek bijhoudt thuis verwacht dat ze er ook zelf houvast aan zou hebben om de belangrijkste info vast te leggen. Juist als ze wanhopig is en verder geen middelen heeft. Batterij sparen ok, maar 1 minuut gebruiken voor een essentieel berichtje had er prima afgekund.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:41 schreef Mr.Ping het volgende:
-In paniek, wanhoop en uitputting doe je rare dingen, vergeet je foto's van elkaar te maken of een sms te typen voor je familie.
-Er zijn genoeg vreemde zaken gevonden maar die veranderen niets aan de verdwaling.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als je dagenlang aan het dwalen bent dan ben je niet de hele tijd in staat van paniek. Zeker de eerste dagen, zouden ze toch wel fotos van elkaar hebben kunnen maken of een berichtje achter hebben kunnen laten voor familie. Het argument 'komt wel weer goed dus niet nodig' vind ik niet zo aannemelijk, al is het maar omdat ik van iemand die een dagboek bijhoudt thuis verwacht dat ze er ook zelf houvast aan zou hebben om de belangrijkste info vast te leggen. Juist als ze wanhopig is en verder geen middelen heeft. Batterij sparen ok, maar 1 minuut gebruiken voor een essentieel berichtje had er prima afgekund.
Denk ik.
Zo kijk ik er in grote lijnen ook tegenaan. Een vraag die opkomt is: waarom zijn ze in al die dagen niemand tegengekomen? Antwoord: ze zijn, door welke oorzaak ook, van het pad geraakt. Als er geen misdaad in het spel is hebben ze, door de moeilijkheid van het terrein en door toenemende uitputting, maar kleine afstanden kunnen afleggen, en misschien liepen ze ook niet steeds in dezelfde richting. Maar de mogelijkheid dat ze op eigen kracht de rivier hebben bereikt lijkt me zeker niet onwaarschijnlijker dan een misdaadscenario.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest als zij de telefoons zelf gebruikt hebben. De camera lijkt op dag 8 een rivier te laten zien. De resten zijn in de rivier gevonden.
Vanaf de Mirador is het volgens verschillende bronnen 8 uur tot 1 1/2 dag lopen naar de rivier. Nemen we de langste tijd dan zou dat dus 1 1/2 dag zijn die ze in max 6 dagen gelopen hebben.
Theoretisch zou het dus kunnen dat ze sommige dagen wel en sommige dagen niet hebben gelopen of elke dag maar een heel klein stukje.
Ontzettend goed uitgelegd/verwoordt, hier haal je precies aan waarom ik een verdwaling moeilijk kan voorstellen. Dit allergrootste punt blijft me maar bezig houden. Of ze moeten er al niet aan gedacht hebben maar het zou i.i.g het eerste zijn waar ik aan zou denken (en velen met me) zeker als je je dagen desperaat in die jungle bevindt en zowel camera en telefoon in bezit hebt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:52 schreef Marrije het volgende: Als je dagenlang aan het dwalen bent dan ben je niet de hele tijd in staat van paniek. Zeker de eerste dagen, zouden ze toch wel fotos van elkaar hebben kunnen maken of een berichtje achter hebben kunnen laten voor familie. Het argument 'komt wel weer goed dus niet nodig' vind ik niet zo aannemelijk, al is het maar omdat ik van iemand die een dagboek bijhoudt thuis verwacht dat ze er ook zelf houvast aan zou hebben om de belangrijkste info vast te leggen. Juist als ze wanhopig is en verder geen middelen heeft. Batterij sparen ok, maar 1 minuut gebruiken voor een essentieel berichtje had er prima afgekund. Denk ik.
Dit is inderdaad een van de essentiële vragen en zal verklaard moeten worden. Hetzelfde geldt voor de noodoproepen de dagen na de vermissing. Niet één "puur" scenario past momenteel logischerwijs bij de data die we hebben. Wellicht dat er een combinatie van verdwaling/ongeluk/misdrijf heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als je dagenlang aan het dwalen bent dan ben je niet de hele tijd in staat van paniek. Zeker de eerste dagen, zouden ze toch wel fotos van elkaar hebben kunnen maken of een berichtje achter hebben kunnen laten voor familie. Het argument 'komt wel weer goed dus niet nodig' vind ik niet zo aannemelijk, al is het maar omdat ik van iemand die een dagboek bijhoudt thuis verwacht dat ze er ook zelf houvast aan zou hebben om de belangrijkste info vast te leggen. Juist als ze wanhopig is en verder geen middelen heeft. Batterij sparen ok, maar 1 minuut gebruiken voor een essentieel berichtje had er prima afgekund.
Denk ik.
'Aanname waar geen enkele aanwijzing voor is' om je eigen woorden maar eens te gebruiken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:41 schreef Mr.Ping het volgende:
Het verhaal wordt door jullie steeds gekker gemaakt!
-Bij de eerste noodoproep wisten ze niet meer welke kant ze op moesten lopen, dit was waarschijnlijk nog vóór of bij het tweede beekje waar ze geen foto's hebben gemaakt.
Als er niemand gewond was, waarom belden ze dan 112/911, waarom zijn ze dan niet samen terug gelopen en waarom zijn ze dan niet doorgelopen naar die indianen?quote:-Er was toen nog niemand gewond, omdat anders één van de twee wel terug was gelopen naar het punt waar ze nog bereik hadden om alarm te slaan.
Dan hadden ze na een dag bij de indianen moeten zijn.quote:-Ze zijn samen verder de verkeerde kant opgelopen, en hebben dit dagen zo gedaan.
Paniek duurt maximaal 1 1/2 uur, geen 11 dagen. Uitputting in een dag?quote:-In paniek, wanhoop en uitputting doe je rare dingen, vergeet je foto's van elkaar te maken of een sms te typen voor je familie.
E zijn geen aanwijzingen voor een verdwaling.quote:-Er zijn genoeg vreemde zaken gevonden maar die veranderen niets aan de verdwaling.
Al hádden ze ruzie gekregen tijdens die wandeltocht... voor zover bekend hadden ze geen obscure moordwapens bij zich, dan moeten de meiden al in gevecht zijn geraakt ofwat? Alles is een mogelijkheid hypothetisch gezien maar dit scenario lijkt me toch wel het meest onwaarschijnlijk van allen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:16 schreef Geruisloos het volgende: Brainstorm: Wat als de meiden flinke ruzie/onenigheid hadden onderling? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben gehad op hun besluitvorming?
Nee, ook niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:16 schreef Geruisloos het volgende: Brainstorm: En ziet de data die we hebben er dan wellicht wel logisch uit?
Dat zou logisch zijn geweest, maar ze hebben het niet gedaan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Denk ik.
Ik bedoel niet meteen vechten ofzo, maar meer van, de één is overtuigd dat ze door moeten lopen, de ander zegt dat ze moeten omkeren (bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:24 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Al hádden ze ruzie gekregen tijdens die wandeltocht... voor zover bekend hadden ze geen obscure moordwapens bij zich, dan moeten de meiden al in gevecht zijn geraakt ofwat? Alles is een mogelijkheid hypothetisch gezien maar dit scenario lijkt me toch wel het meest onwaarschijnlijk van allen.
[..]
Nee, ook niet eigenlijk.
Omdat dat deel van de trail niet waanzinnig druk belopen is?quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:10 schreef Gorraay het volgende:
Een vraag die opkomt is: waarom zijn ze in al die dagen niemand tegengekomen? Antwoord: ze zijn, door welke oorzaak ook, van het pad geraakt. Als er geen misdaad in het spel is hebben ze, door de moeilijkheid van het terrein en door toenemende uitputting, maar kleine afstanden kunnen afleggen, en misschien liepen ze ook niet steeds in dezelfde richting.
Psychologisch gezien blijf je liever bij iemand die je haat dan dat je alleen in een tropisch bos ronddwaalt. In Naked and Afraid zie je dat ook. De grootste bonje soms, maar wel bij elkaar blijven.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:16 schreef Geruisloos het volgende:
Brainstorm: Wat als de meiden flinke ruzie/onenigheid hadden onderling? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben gehad op hun besluitvorming? En ziet de data die we hebben er dan wellicht wel logisch uit?
Er is nergens bewijs voor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
'Aanname waar geen enkele aanwijzing voor is' om je eigen woorden maar eens te gebruiken.
[..]
Als er niemand gewond was, waarom belden ze dan 112/911, waarom zijn ze dan niet samen terug gelopen en waarom zijn ze dan niet doorgelopen naar die indianen?
[..]
Dan hadden ze na een dag bij de indianen moeten zijn.
[..]
Paniek duurt maximaal 1 1/2 uur, geen 11 dagen. Uitputting in een dag?
[..]
E zijn geen aanwijzingen voor een verdwaling.
Het eerste wat ik dacht toen ik een paar van die locals met koeien zag passeren op de video van de ouders van Kris. Ik zou zo'n man niet graag tegenkomen in een verlaten bos met alleen een kort broekje en een hemdje aan. Hier in Nederland zou je als vrouw in ieder geval niet veilig zijn. Misschien zijn ze daardoor van het pad af gevlucht en hebben ze zich schuil moeten houden. Dan ga je niet terug via het pad waar die man was maar moet je een andere weg zoeken. Zelfde geldt trouwens voor een aanval door wespen, slang, krokodil, poema.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:10 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Rest de mogelijkheid van een of meer daders uit het gebied zelf. Dat is niet uit te sluiten.
Pure aanname die onwaarschijnlijk is doordat je volgens mensen die daar zijn geweest en gezien de beelden op dat stuk niet kunt verdwalen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:35 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Er is nergens bewijs voor.
-Ze belden 112/911 omdat ze verdwaald waren en daarbij in paniek waren.
Als het geen zwaar/fataal ongeluk is geweest waren ze beiden terug gelopenquote:-Als het geen verdwaling was, maar een ongeluk dan was er één terug gekeerd
Er zijn vele soorten misdrijven, niet alleen moord of ontvoering.quote:en bij een misdrijf lijkt het me sterk dat ze hun telefoon hebben mogen gebruiken.
WTF ga je in een kort broekje en een hemdje wandelen als je doodsbang wordt als je in die kleren een man, of all people een MAN, tegen komt?quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht toen ik een paar van die locals met koeien zag passeren op de video van de ouders van Kris. Ik zou zo'n man niet graag tegenkomen in een verlaten bos met alleen een kort broekje en een hemdje aan. Hier in Nederland zou je als vrouw in ieder geval niet veilig zijn.
Gewoon omdat daar een man met koeien liep? Ben je dan niet mensenschuw?quote:Misschien zijn ze daardoor van het pad af gevlucht en hebben ze zich schuil moeten houden. Dan ga je niet terug via het pad waar die man was maar moet je een andere weg zoeken.
Wespen blijven doorgaans op één plaats dus als daar op de trail een agressief wespenvolk zat was dat nu al bekend.quote:Zelfde geldt trouwens voor een aanval door wespen, slang, krokodil, poema.
Er wordt overal gewaarschuwd om niet zonder gids op pad te gaan, dat je daar niet kan verdwalen vind ik niet zo'n sterk punt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Pure aanname die onwaarschijnlijk is doordat je volgens mensen die daar zijn geweest en gezien de beelden op dat stuk niet kunt verdwalen.
[..]
Als het geen zwaar/fataal ongeluk is geweest waren ze beiden terug gelopen
[..]
Er zijn vele soorten misdrijven, niet alleen moord of ontvoering.
Waarom niet? Als mijn vriendin gewond is geraakt door bijvoorbeeld een slangebeet zou ik haar niet zo gauw een dag of meer alleen achterlaten om hulp te halen ook al zou ik daar fysiek wel toe in staat zijn. Daarom dus altijd met minimaal 3 personen gaan hiken in zo'n gebied!quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Een ongeluk waarbij ze samen of één van hen kon terug lopen lijkt mij niet het geval.
Het gaat niet om een dag, maar om een paar uur.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom niet? Als mijn vriendin gewond is geraakt door bijvoorbeeld een slangebeet zou ik haar niet zo gauw een dag of meer alleen achterlaten om hulp te halen ook al zou ik daar fysiek wel toe in staat zijn. Daarom dus altijd met minimaal 3 personen gaan hiken in zo'n gebied!
Nee. Voor de Pianista trail waarschuwen ze om niet alleen op pad te gaan omdat er berovingen hebben plaats gevonden op die trail. Er wordt niets gezegd over een gids.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Er wordt overal gewaarschuwd om niet zonder gids op pad te gaan, dat je daar niet kan verdwalen vind ik niet zo'n sterk punt.
Kan wel met een gebroken pols bijvoorbeeld.quote:Een ongeluk waarbij ze samen of één van hen kon terug lopen lijkt mij niet het geval.
Elk misdrijf waarbij de dader niet bij het slachtoffer blijft en het slachtoffer niet vermoord heeft?quote:Wat soort misdrijf is er waarbij een dader het toestaat om te bellen, iemand die wist dat ze toch geen bereik hadden maar ze het leuk vond om hun pogingen te zien.... beetje ver gezocht.
Ik geloof niet dat wanneer mijn vriendin gebeten is ik binnen 5 minuten wegsprint om hulp te halen, 2 uur voor donker en 5 uur teruglopen naar huis. Ook sterf ik die nacht echt nog niet van de honger. De langst levende heeft waarschijnlijk minstens 11 dagen overleefd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:51 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het gaat niet om een dag, maar om een paar uur.
Mochten één van hen daar gewond zijn geraakt, dan blijf je er niet bij tot je zelf dood gaat van de honger.
Dat vind jij. Denk dat er genoeg mensen zijn die zouden besluiten hoe dan ook bij elkaar te blijven.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Mochten één van hen daar gewond zijn geraakt, dan blijf je er niet bij tot je zelf dood gaat van de honger.
Net zo reëel als op de horens genomen door een stier, van hun vrijheid beroofd door passerende boeren met vee, in 45 cm water verdronken na een val van een kabelbrug, of van elkaar verwijderd geraakt door onenigheid...quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:17 schreef agter het volgende:
Is dat een reëel mogelijkheid? Dat eentje door een slang gebeten is?
Ja. 5:45.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:17 schreef agter het volgende:
Is dat een reëel mogelijkheid? Dat eentje door een slang gebeten is?
of het is razendsnel gegaan waardoor er simpelweg geen tijd voor was. Maar dan is de vindplaats van de resten toch wel erg ver bij de noodoproep vandaan. Zo ver dat ik dan dus een berichtje verwacht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:13 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ontzettend goed uitgelegd/verwoordt, hier haal je precies aan waarom ik een verdwaling moeilijk kan voorstellen. Dit allergrootste punt blijft me maar bezig houden. Of ze moeten er al niet aan gedacht hebben maar het zou i.i.g het eerste zijn waar ik aan zou denken (en velen met me) zeker als je je dagen desperaat in die jungle bevindt en zowel camera en telefoon in bezit hebt.
Vandaar dat ik ook zo benieuwd ben naar eventuele opgeslagen concepten op de telefoon.
Dit is een hele goede vraag.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:49 schreef ToniB het volgende:
wanneer zijn de telefoons voor het eerst UITgezet? Weet iemand dat?
ja dar schema heb ik bekeken maar daar mist toch wel heel veel informatie ook b.v. wanneer de pin WEL is ingevoerd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:53 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dit is een hele goede vraag.
Volgens La Estrella zijn de telefoons niet uitgezet op 1 april. Maar pas op 2 april.
Se enciende = Aangezet
Se apaga = Uitgezet
Maar er wordt ook wel eens een "apaga" moment gemist in het schema, aangezien de telefoons anders twee keer achter elkaar zouden zijn aangezet, zonder uit geweest te zijn. Het is dus lastig te zeggen wanneer ze voor het eerst zijn uitgezet.
Kun je aantonen waarom de telefoon op dat moment geen uur en 5 minuten meer aan had kunnen staan?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:05 schreef ToniB het volgende:
en als je bij 11 april kijkt heeft de telefoon iphone dus meer dan een uur aangestaan? Of dat schema klopt niet of ze hebben een oplaadpaal midden in het tropische bos of iemand anders dan de meiden heeft de telefoon opgeladen.
waarom dan geen poging 7-8-9 en 10 april?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:07 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Kun je aantonen waarom de accu op dat moment geen uur meer aan had kunnen staan?
Ik blijf dat een opmerkelijke conclusie (van o.a. de ouders) vinden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
Pure aanname die onwaarschijnlijk is doordat je volgens mensen die daar zijn geweest en gezien de beelden op dat stuk niet kunt verdwalen.
Zijn 'gewone' coördinaten ook goed? Op de kaart in de OP staan de volgende punten, die ik m.b.v. www.mapcoordinates.net aan de volgende afgeronde coördinaten kon koppelen:quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:33 schreef Geruisloos het volgende:
Hier de work in progress van de hoogtekaart:
[ afbeelding ]
Als iemand mij wil helpen, ik zoek nog onderbouwde GPS coördinaten van de locaties van:
• de vondsten (+ datum van vondst)
• het volledige pianista pad (begin tot het einde)
• de mirador
• de quebrada (waar rond 14:00 laatste foto is gemaakt).
Ik weet dat de exacte locaties van de vondsten niet zijn vrijgegeven, maar een benadering is prima.
Er zijn ook scherpe satellietkaarten van ditzelfde gebied gemaakt, via Bing Maps geloof ik, maar ik krijg het niet voor elkaar dat te reproduceren. Heeft iemand die gedetailleerde satellietkaarten (zonder markeringen) nog? Of kan iemand laten zien vanuit welke tool de scherpe satfoto's vandaag komen? Dan kan ik die over de hoogtekaart heen plotten.
En ik hoor graag van jullie hoe de kaart nog verder verbeterd kan worden.
Inderdaad. De eerdere tijden van ALLE getuigen klopte ook al niet met de tijd om 13:00 op de top van de berg, je zou bijna gaan denken dat de tijd op de camera gewoon verkeerd ingesteld stond, gezien het tijdstip dat ze schijnbaar op 1 April in die taalschool waren, naast die eerdere getuigenissen die ook van een latere tijd spraken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:21 schreef ToniB het volgende: Zijn hier al officiële uitlatingen over gedaan? Het eerdere bericht dat ze di. 1april om 13.00 uur op de computer hebben gekeken bij de taalschool klopt niet met de tijden op de foto's boven op de Mirador.
Dat kan ik niet beantwoorden omdat we niet weten wat er zich heeft afgespeeld. Maar dat betekent niet dat jouw constatering klopt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:10 schreef ToniB het volgende:
[..]
waarom dan geen poging 7-8-9 en 10 april?
Is alweer achterhaald.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:29 schreef ToniB het volgende:
Deze is nu toch ook interessant vooral omdat we nu de foto's van 8 april hebben.
Bericht van 12 april:De spullen, waaronder snackafval zoals koekjesverpakkingen, zouden er ongeveer vier dagen geleden zijn achtergelaten. Op de vindplaats waren tevens struiken platgedrukt. Dat kan betekenen dat daar is uitgerust.http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ris-en-Lisanne.dhtml
Een zeer terechte constatering. Ik wil daar nog aan toevoegen:quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:11 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik blijf dat een opmerkelijke conclusie (van o.a. de ouders) vinden.
De ouders lopen het pad in de reconstructie met een paar gidsen en zijn zich volledig bewust wat ze aan het doen zijn. Daarbij extra gefocust op de omgeving, mogelijke aanwijzingen en of gevaren.
Een totaal andere omstandigheid vergeleken met die van K&L lijkt mij.
Gedurende hun wandeling tijdens de reconstructie trekken ze de conclusie 'je kan hier niet verdwalen'.
En dat is:
- o.a. gebaseerd op hun eigen ervaring van dat moment
Mijns inziens niet 1-op-1 vergelijkbaar met de situatie waarin K&L zaten 4 maanden eerder.
- er vanuitgaande dat K&L niet van het pad afgegaan zijn want dat zouden ze niet doen.
Ik wil best geloven dat ze dat onder normale omstandigheden ook niet zouden doen. Maar waren de omstandigheden voor K&L wel zo 'normaal' ?
Tot aan de 1e quebrada 'lijkt' dat het geval. Maar daarna?
Als ze een ongeluk hebben gehad waardoor ze niet of maar langzaam verder konden of wanneer ze te ver zijn doorgelopen waarbij ze te laat het besef kregen dat ze niet meer voor het donker terug konden komen....dan heb je al twee totaal andere situaties vergeleken met die van de ouders in de reconstructie.
Paniek, stress, angst gaat een rol spelen bij de besluitvorming, zeker als je weet dat je de nacht daar moet doorbrengen. Het valt helemaal niet uit te sluiten dat je dan, op zoek naar water of een veilige en beschutte plaats voor de overnachting, het pad verlaat.
Ik persoonlijk begrijp dus zelf die stellige overtuiging van 'je kan daar niet verdwalen (want het is één pad)' niet zo goed. Maar goed, wie ben ik.
Gaat het bij jouw klanten dan ook om DNA onderzoek dat het bewijs moet leveren dat iemands dochter oid is overleden? Het enige houvast dat er is voor de ouders, aangezien er geen lichaam is om te identificeren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:34 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik stuur mijn klanten ook een copie van een kontrakt en hou het origineel zelf. Wat maakt dat nou uit? Of is een copie meteen een indicatie dat er gesjoemeld is?
Klopt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:36 schreef 11en30 het volgende:
Pffff....quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Klopt.
Daarnaast is ook een dubbele zelfmoord mogelijk.
Nou die vergelijking raakt kant nog wal Zo'n achterlijke soapserie vergelijken met een daadwerkelijk levensbedreigende situatie is wel heel erg simpel gedacht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Psychologisch gezien blijf je liever bij iemand die je haat dan dat je alleen in een tropisch bos ronddwaalt. In Naked and Afraid zie je dat ook. De grootste bonje soms, maar wel bij elkaar blijven.
Als je Bingkaarten op "Vol. schrm" bekijkt, kun je ver in- en uitzoomen. De standaardoptie Luchtopname werkt voor ons gebied niet goed, omdat het daarop voor een groot deel bewolkt is. In Vogelperspectief is het gebied grotendeels onbewolkt, maar zal de kaart in de lengte en/of breedte vervormd zijn. Om dat weer recht te trekken zou je de foto's als overlay in Google Earth naar behoefte kunnen uitrekken of inkrimpen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:33 schreef Geruisloos het volgende:
Er zijn ook scherpe satellietkaarten van ditzelfde gebied gemaakt, via Bing Maps geloof ik, maar ik krijg het niet voor elkaar dat te reproduceren. Heeft iemand die gedetailleerde satellietkaarten (zonder markeringen) nog? Of kan iemand laten zien vanuit welke tool de scherpe satfoto's vandaag komen? Dan kan ik die over de hoogtekaart heen plotten.
Is het mogelijk om de diverse scenario's die hier de revue gepasseerd zijn, incl. punten die ervóór en ertégen pleiten, in de OP te zetten?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De discussies hier lopen in cirkels.
Behalve die van Plino. Dat hij twijfelde kan ook komen door de andere getuigen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:28 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Inderdaad. De eerdere tijden van ALLE getuigen klopte ook al niet met de tijd om 13:00 op de top van de berg, je zou bijna gaan denken dat de tijd op de camera gewoon verkeerd ingesteld stond, gezien het tijdstip dat ze schijnbaar op 1 April in die taalschool waren, naast die eerdere getuigenissen die ook van een latere tijd spraken.
Het vaste patroon vind ik juist heel goed te verklaren vanuit een dagroutine met vaste elementen zoals eten zoeken, afstand afleggen, rusten, schuilplaats zoeken, nachtwaken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
B/ er een niet-verklaarbaar patroon in zit.
Tja. Als jij 8 dagen zonder eten in de jungle met camera's geen enkel vergelijk vindt met 8 dagen in de jungle zonder eten en zonder camera's is dat prima natuurlijk. Maar een sneer is nergens voor nodig. Ik zelf vind het weldegelijk leerzaam.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nou die vergelijking raakt kant nog wal Zo'n achterlijke soapserie vergelijken met een daadwerkelijk levensbedreigende situatie is wel heel erg simpel gedacht.
Waarom? Het zijn onwaarschijnlijke maar theoretisch niet onmogelijke scenario's zolang niet bekend is wat er is gebeurd. Zulke dingen komen ook voor.quote:
Geen idee wat Bear Grizly is. Maar ik vond de vergelijkling nogal onkies. Vandaar, niets persoonlijks hoorquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja. Als jij 8 dagen zonder eten in de jungle met camera's geen enkel vergelijk vindt met 8 dagen in de jungle zonder eten en zonder camera's is dat prima natuurlijk. Maar een sneer is nergens voor nodig. Ik zelf vind het weldegelijk leerzaam.
Ga je nu ook sneren uitdelen over Bear Grizly? Die wordt ook af en toe aangehaald. WTF, een in elkaar geflanst video filmpje door een ex-Fokker wordt zelfs als bewijs/bron aangewezen.
Ik zie niet in wat het vergelijken van vooral fysieke processen met een rl programma (geen soap trouwens) onkies zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geen idee wat Bear Grizly is. Maar ik vond de vergelijkling nogal onkies. Vandaar, niets persoonlijks hoorMet zo'n programma weten de deelnemers wel zeker dat ze niet komen te overlijden. Als de nood echt te hoog wordt, zal er worden ingegrepen. Met K&L was dat een heel ander verhaal.
Naar mijn idee kleeft er aan zo'n programma waarin mensen naakt in de jungle gaan "overleven" een nogal hoog sensatie gehalte. Want wie gaat er nou in het echt naakt in de jungle rondlopen. Dat doen toch ook de echte jungle bewoners al eeuwen niet meer. Dat is volgens mij dan een element dat er aan toegevoegd is puur voor de kijkcijfers.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat het vergelijken van vooral fysieke processen met een rl programma (geen soap trouwens) onkies zou moeten zijn.
Super. We zullen nog wel betrouwbare bronnen nodig hebben van de coördinaten voor de bronvermelding, want de OP heeft geen directe url's, maar hier kunnen we vast mee gaan werken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:27 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Zijn 'gewone' coördinaten ook goed? Op de kaart in de OP staan de volgende punten, die ik m.b.v. www.mapcoordinates.net aan de volgende afgeronde coördinaten kon koppelen:
Quebrada 2: 8.843, -82.424
Jeans Kris: 8.881, -82.408
Pelvis Kris + Shoe Lisanne: 8.910, -82.408
Backpack: 8.914, -82.411
Rib Kris: 8.9395, -82.4165
Edit: plus
Mirador: 8.833, -82.426
Start Pianista: 8.8083, -82.4274
Schei toch eens uit met dit soort posts. Wat denk je hiermee te bereiken?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja. Als jij 8 dagen zonder eten in de jungle met camera's geen enkel vergelijk vindt met 8 dagen in de jungle zonder eten en zonder camera's is dat prima natuurlijk. Maar een sneer is nergens voor nodig. Ik zelf vind het weldegelijk leerzaam.
Ga je nu ook sneren uitdelen over Bear Grizly? Die wordt ook af en toe aangehaald. WTF, een in elkaar geflanst video filmpje door een ex-Fokker wordt zelfs als bewijs/bron aangewezen.
Andere kleur letters?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Super. We zullen nog wel betrouwbare bronnen nodig hebben van de coördinaten voor de bronvermelding, want de OP heeft geen directe url's, maar hier kunnen we vast mee gaan werken.
Work in progress gaat verder:
[ afbeelding ]
Suggesties voor verdere verbeteringen zijn welkom!
Dat lijkt niet te kloppen. Volgens dit plaatje zouden ze de rivier dan bijna hebben moeten kunnen bereiken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Super. We zullen nog wel betrouwbare bronnen nodig hebben van de coördinaten voor de bronvermelding, want de OP heeft geen directe url's, maar hier kunnen we vast mee gaan werken.
Work in progress gaat verder:
[ afbeelding ]
Suggesties voor verdere verbeteringen zijn welkom!
Het lijkt me zelfs vrij aannemelijk dat de tijd van die camera verkeerd stond ingesteld.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:28 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Inderdaad. De eerdere tijden van ALLE getuigen klopte ook al niet met de tijd om 13:00 op de top van de berg, je zou bijna gaan denken dat de tijd op de camera gewoon verkeerd ingesteld stond, gezien het tijdstip dat ze schijnbaar op 1 April in die taalschool waren, naast die eerdere getuigenissen die ook van een latere tijd spraken.
Dat zou echt alles op zijn kop zetten.....!!!quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt me zelfs vrij aannemelijk dat de tijd van die camera verkeerd stond ingesteld.
Toch moet je daar rekening mee houden. Een telefoon gebruik je ook om de tijd te zien, een camera niet. Een camera past zich ook niet aan aan de tijdzone.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:56 schreef ToniB het volgende:
[..]
Dat zou echt alles op zijn kop zetten.....!!!
Dit. Staat duidelijk op de exifdata.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:57 schreef Domnivoor het volgende:
De camera stond ingesteld op 2013 en Nederlandse wintertijd. Dat is allang bekend.
ja maar de tijd moet dan wel ooit handmatig zijn ingesteld! En aangezien het jaartal ook fout is kan het dus heel goed dat de tijd ook fout is, wintertijd/ zomertijd of niet!quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:07 schreef agter het volgende:
[..]
Dit. Staat duidelijk op de exifdata.
Maar klopt de datum van de dag en de maand wel voor 100%?
Er staat tenslotte 2013.
Nederlandse wintertijd schreef hij. Dus geen Panamese tijd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:20 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja maar de tijd moet dan wel ooit handmatig zijn ingesteld! En aangezien het jaartal ook fout is kan het dus heel goed dat de tijd ook fout is, wintertijd/ zomertijd of niet!
maakt toch niet uit? Als er nu op mijn camera 13.21 staat NL tijd wil dat niet zeggen dat het echt zo laat is....kijk even hoe laat het is! Of ik nou in Nederland ben, Panama, wel of geen wintertijd....De tijd op mijn camera is niet juist.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederlandse wintertijd schreef hij. Dus geen Panamese tijd.
Dat maakt wel uit als het gaat om het tijdstip van die foto's bepalen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:25 schreef ToniB het volgende:
[..]
maakt toch niet uit? Als er nu op mijn camera 13.21 staat NL tijd wil dat niet zeggen dat het echt zo laat is....kijk even hoe laat het is! Of ik nou in Nederland ben, Panama, wel of geen wintertijd....De tijd op mijn camera is niet juist.
en dat is het nu juist...we hebben toch alleen de tijden van de camera - 7uur. Waaraan wil je dat toetsen? Of werkte de camera nog en kon men aan de hand daarvan vaststellen dat de tijd correct stond ingesteld alleen het jaartal niet?quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit als het gaat om het tijdstip van die foto's bepalen.
Er werd hier gezegd wintertijd en jaartal 2013. Ik neem dan aan dat die camera nog werkte. Die tas zag er niet heel erg vuil uit en ik twijfel of die kilometers is meegesleurd door die rivier. In het water overleeft zo'n camera niet, maar in een tas gaat zo'n camera niet zo gauw stuk als 'ie niet nat wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:37 schreef ToniB het volgende:
[..]
en dat is het nu juist...we hebben toch alleen de tijden van de camera - 7uur. Waaraan wil je dat toetsen? Of werkte de camera nog en kon men aan de hand daarvan vaststellen dat de tijd correct stond ingesteld alleen het jaartal niet?
Dat is hier al zo vaak besproken. Zo'n kunststof tas bevat lucht, weegt bijna niets, en is vrijwel waterdicht. Met andere woorden: een ballon die op het water drijft.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:59 schreef ToniB het volgende:
de tas kilometers stroomafwaarts meegevoerd door een kolkende rivier vol met stenen die zelfs een menselijk lichaam uit elkaar rukt! Maar de tas, camera + telefoons en vezekerings pasjes komen daar nagenoeg ongeschonden en droog uit? Jaja maak dat de kat wijs.
LibbyinTexas (USA) registered WS user, heeft familie in Panama, in Chiriqui, die Libby had ik gemailed (soort DM mail net als hier bij FOK) of zij haar familie wilde vragen 3 testen uit te laten voeren, in Chiriqui:quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:39 schreef ToniB het volgende:
Volgens wikipedia is 112 naast 911 het gebruikelijke noodnummer in Panama. Beide nummers zijn bekend!
http://en.wikipedia.org/wiki/112_(emergency_telephone_number)#Implementation
als de mobiele telefoons geen netwerkbereik hadden, klopten de tijden in die telefoons ook niet meer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch moet je daar rekening mee houden. Een telefoon gebruik je ook om de tijd te zien, een camera niet. Een camera past zich ook niet aan aan de tijdzone.
Goed kaartjequote:Op zaterdag 13 september 2014 17:22 schreef Geruisloos het volgende:
Hier de geschatte nachttemperaturen langs de rivieren bij een basistemperatuur van 25 graden celsius op zeeniveau (gemiddeld wordt de temperatuur 0,65 graden lager bij iedere 100m hoogte):
[ afbeelding ]
Loopt die niet gewoon door indien er geen verbinding is?quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:28 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
als de mobiel telefoons geen netwerkbereik hadden, klopten de tijden in die telefoons ook niet meer.
Een telefoon synchroniceert zijn tijd met die van het netwerk.
Als het waar is wat Stacey zegt (en waarom zou ik daar aan twijfelen) heeft zij letterlijk een keer getest wat er gebeurt met een rugzak in stromend water met dezelfde spullen als die gevonden zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is hier al zo vaak besproken. Zo'n kunststof tas bevat lucht, weegt bijna niets, en is vrijwel waterdicht. Met andere woorden: een ballon die op het water drijft.
Ja, ik twijfel aan jouw eerste regels hoor... Zo spannend is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:59 schreef ToniB het volgende:
de tas kilometers stroomafwaarts meegevoerd door een kolkende rivier vol met stenen die zelfs een menselijk lichaam uit elkaar rukt! Maar de tas, camera + telefoons en vezekerings pasjes komen daar nagenoeg ongeschonden en droog uit? Jaja maak dat de kat wijs.
het lijkt mij van niet, niet meer als de mobiele uit is gezet in bereikbaar gebied, gaat naar gebied zonder bereik, en daarna weer wordt aangezet in dat niet-bereikgebied..er kan immers niet gesynchroniceerd worden, ook niet door een app.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Loopt die niet gewoon door indien er geen verbinding is?
Zolang de batterij nog niet leeg is blijft de klok gewoon doorlopen. Dat kost maar een heel klein beetje stroom.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
het lijkt mij van niet, niet meer als de mobiele uit is gezet in bereikbaar gebied, gaat naar gebied zonder bereik, en daarna weer wordt aangezet in dat niet-bereikgebied..er kan immers niet gesynchroniceerd worden, ook niet door een app.
Als ik mijn telefoon van het netwerk haal, loopt de tijd gewoon door...quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
het lijkt mij van niet, niet meer als de mobiele uit is gezet in bereikbaar gebied, gaat naar gebied zonder bereik, en daarna weer wordt aangezet in dat niet-bereikgebied..er kan immers niet gesynchroniceerd worden, ook niet door een app.
En ook als ik hem uitzet, en weer aanzet zonder netwerk. Tijd loopt gewoon door naar aanleiding van de laatste instelling.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ik mijn telefoon van het netwerk haal, loopt de tijd gewoon door...
uitgaande van een verdwalings theorie wel. De rugtas en botten zijn immers kilometers verspreid langs de rivier.gevonden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik twijfel aan jouw eerste regels hoor... Zo spannend is het allemaal niet.
Dan nog zie ik het niet gebeuren dat die rugzak kilometers wordt meegesleurd door de rivier. En als dat al zou zijn gebeurd, dan is er nog best een redelijke kans dat die camera dat overleeft.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:41 schreef ToniB het volgende:
[..]
uitgaande van een verdwalings theorie wel. De rugtas en botten zijn immers kilometers verspreid langs de rivier.gevonden.
Maar ik wil het helemaal niet spannend maken, zoek net als jullie naar antwoorden.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:22 schreef Geruisloos het volgende:
Hier de geschatte nachttemperaturen langs de rivieren bij een basistemperatuur van 25 graden celsius op zeeniveau (gemiddeld wordt de temperatuur 0,65 graden lager bij iedere 100m hoogte):
[ afbeelding ]
Wat super!quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:22 schreef Geruisloos het volgende:
[ afbeelding ]
De EXIF data van die Mirador foto's geven exact 19:01:38 en 19:01:44 aan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:17 schreef Injetta het volgende:
Waar komt die 13.00 uur vandaan?
Als dat de camera is dan kan dat wellicht niet kloppen. De tijd van de camera moet met de hand worden ingesteld en aangezien die op 2013 stond, kunnen de de tijden ook niet kloppen.
Plus dat de foto's nog eens vergeleken zijn met de stand van de zon. En ook dat klopte met de berekening.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:25 schreef Perico het volgende:
[..]
De EXIF data van die Mirador foto's geven exact 19:01:38 en 19:01:44 aan.
Daar is dan zes uur vanaf getrokken, terwijl het jaar dus op 2013 stond en met geen mogelijkheid is vast te stellen of die klok ooit bij de aankoop serieus is ingesteld en hoever die uit het lood liep.
Ook kan iedereen nieuwe waarden in de EXIF velden invullen, zonder dat ook experts het hoeven op te merken. Dat laat op zich geen digitale sporen achter.
Maar okee, het is plausibel om aan te nemen, dat die tijden kloppen. Anders heb je echt helemaal niets om mee te werken. Je hebt wel gelijk hoor overigens.
Ik heb ook meerdere keren voorbij zien komen dat tussen 11.00 en 14.00 uur de zon vrijwel gelijk staat. Dat het lastig is om vanuit de zon en schaduw op de foto's bovenop de mirador de exacte tijd vast te stellen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:52 schreef agter het volgende:
[..]
Plus dat de foto's nog eens vergeleken zijn met de stand van de zon. En ook dat klopte met de berekening.
De familie ging ook van deze tijden uit in de film die ze maakten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:10 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik heb ook meerdere keren voorbij zien komen dat tussen 11.00 en 14.00 uur de zon vrijwel gelijk staat. Dat het lastig is om vanuit de zon en schaduw op de foto's bovenop de mirador de exacte tijd vast te stellen.
Het moet volgens mij mogelijk zijn om satelietgegevens van die dag te matchen met de stand van de zon op de foto's en ook de wolken waar die exact waren.
Dat moet een computerprogramma kunnen analyseren.
De tijdlijn is nog steeds niet 100% zeker en juist die tijdlijn kan richting geven of ze daar zijn gebleven of dat ze toch terug zijn gegaan.
Äls de tijd op de camera niet goed was ingesteld dan zouden sommige getuigen verklaringen WEL kunnen kloppen en zijn ze inderdaad teruggekeerd richting begin Pianista trail.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:25 schreef Perico het volgende:
[..]
De EXIF data van die Mirador foto's geven exact 19:01:38 en 19:01:44 aan.
Daar is dan zes uur vanaf getrokken, terwijl het jaar dus op 2013 stond en met geen mogelijkheid is vast te stellen of die klok ooit bij de aankoop serieus is ingesteld en hoever die uit het lood liep.
Ook kan iedereen nieuwe waarden in de EXIF velden invullen, zonder dat ook experts het hoeven op te merken. Dat laat op zich geen digitale sporen achter.
Maar okee, het is plausibel om aan te nemen, dat die tijden kloppen. Anders heb je echt helemaal niets om mee te werken. Je hebt wel gelijk hoor overigens.
Kom op nou, jij moet wel beter weten hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ik krijg dan meer de indruk dat er eerst meer blaadjes aan de tak zaten en de blaadjes verdroogden en er af vielen. Die liggen er nu dus naast. Dan zou de tak er al wat langer gelegen hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2014 23:30 schreef Geruisloos het volgende:
Brainstorm:
[ afbeelding ]
Op de rand van de rots ligt een concentratie van wat lijkt bruine bladeren. Ook aan de tak lijken nog een aantal bladeren te hangen.
Waarom zou er een concentratie aan (dode?) bladeren op de rand van een rots liggen?
Zouden de blaadjes van de tak afkomstig zijn? Als dat zo is namelijk, dan is de tak waarschijnlijk redelijk "vers" in gebruik, en zijn de bladeren mogelijk losgekomen door gezwaai of door het bevestigen van het plastic. De slijtageplekken lijken het gezwaai te bevestigen.
Excuses als deze redenering al voorbij is gekomen, ik heb niet alle 30.000 berichten gelezen.
In een vochtig subtropisch klimaat, geen idee hoe lang het duurt voordat een blad verdroogd.quote:Op zondag 14 september 2014 00:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik krijg dan meer de indruk dat er eerst meer blaadjes aan de tak zaten en de blaadjes verdroogden en er af vielen. Die liggen er nu dus naast. Dan zou de tak er al wat langer gelegen hebben.
Eens. Aangepast.quote:Op zondag 14 september 2014 00:12 schreef BijDePinken het volgende:
Ik denk dat er achter de opmerking 'Vastgehouden met twee handen' een vraagteken moet staan, om te voorkomen dat dit een 'feit' wordt. Ik weet dat het slechts een brainstorm is, maar de andere twee teksten (Bladeren/Concentratie aan bladeren) zijn wél feiten waardoor men kan denken dat de 'twee handen' dat ook zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |