Schei toch eens uit met dit soort posts. Wat denk je hiermee te bereiken?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja. Als jij 8 dagen zonder eten in de jungle met camera's geen enkel vergelijk vindt met 8 dagen in de jungle zonder eten en zonder camera's is dat prima natuurlijk. Maar een sneer is nergens voor nodig. Ik zelf vind het weldegelijk leerzaam.
Ga je nu ook sneren uitdelen over Bear Grizly? Die wordt ook af en toe aangehaald. WTF, een in elkaar geflanst video filmpje door een ex-Fokker wordt zelfs als bewijs/bron aangewezen.
Andere kleur letters?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Super. We zullen nog wel betrouwbare bronnen nodig hebben van de coördinaten voor de bronvermelding, want de OP heeft geen directe url's, maar hier kunnen we vast mee gaan werken.
Work in progress gaat verder:
[ afbeelding ]
Suggesties voor verdere verbeteringen zijn welkom!
Dat lijkt niet te kloppen. Volgens dit plaatje zouden ze de rivier dan bijna hebben moeten kunnen bereiken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Super. We zullen nog wel betrouwbare bronnen nodig hebben van de coördinaten voor de bronvermelding, want de OP heeft geen directe url's, maar hier kunnen we vast mee gaan werken.
Work in progress gaat verder:
[ afbeelding ]
Suggesties voor verdere verbeteringen zijn welkom!
Het lijkt me zelfs vrij aannemelijk dat de tijd van die camera verkeerd stond ingesteld.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:28 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Inderdaad. De eerdere tijden van ALLE getuigen klopte ook al niet met de tijd om 13:00 op de top van de berg, je zou bijna gaan denken dat de tijd op de camera gewoon verkeerd ingesteld stond, gezien het tijdstip dat ze schijnbaar op 1 April in die taalschool waren, naast die eerdere getuigenissen die ook van een latere tijd spraken.
Dat zou echt alles op zijn kop zetten.....!!!quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt me zelfs vrij aannemelijk dat de tijd van die camera verkeerd stond ingesteld.
Toch moet je daar rekening mee houden. Een telefoon gebruik je ook om de tijd te zien, een camera niet. Een camera past zich ook niet aan aan de tijdzone.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:56 schreef ToniB het volgende:
[..]
Dat zou echt alles op zijn kop zetten.....!!!
Dit. Staat duidelijk op de exifdata.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:57 schreef Domnivoor het volgende:
De camera stond ingesteld op 2013 en Nederlandse wintertijd. Dat is allang bekend.
ja maar de tijd moet dan wel ooit handmatig zijn ingesteld! En aangezien het jaartal ook fout is kan het dus heel goed dat de tijd ook fout is, wintertijd/ zomertijd of niet!quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:07 schreef agter het volgende:
[..]
Dit. Staat duidelijk op de exifdata.
Maar klopt de datum van de dag en de maand wel voor 100%?
Er staat tenslotte 2013.
Nederlandse wintertijd schreef hij. Dus geen Panamese tijd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:20 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja maar de tijd moet dan wel ooit handmatig zijn ingesteld! En aangezien het jaartal ook fout is kan het dus heel goed dat de tijd ook fout is, wintertijd/ zomertijd of niet!
maakt toch niet uit? Als er nu op mijn camera 13.21 staat NL tijd wil dat niet zeggen dat het echt zo laat is....kijk even hoe laat het is! Of ik nou in Nederland ben, Panama, wel of geen wintertijd....De tijd op mijn camera is niet juist.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederlandse wintertijd schreef hij. Dus geen Panamese tijd.
Dat maakt wel uit als het gaat om het tijdstip van die foto's bepalen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:25 schreef ToniB het volgende:
[..]
maakt toch niet uit? Als er nu op mijn camera 13.21 staat NL tijd wil dat niet zeggen dat het echt zo laat is....kijk even hoe laat het is! Of ik nou in Nederland ben, Panama, wel of geen wintertijd....De tijd op mijn camera is niet juist.
en dat is het nu juist...we hebben toch alleen de tijden van de camera - 7uur. Waaraan wil je dat toetsen? Of werkte de camera nog en kon men aan de hand daarvan vaststellen dat de tijd correct stond ingesteld alleen het jaartal niet?quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit als het gaat om het tijdstip van die foto's bepalen.
Er werd hier gezegd wintertijd en jaartal 2013. Ik neem dan aan dat die camera nog werkte. Die tas zag er niet heel erg vuil uit en ik twijfel of die kilometers is meegesleurd door die rivier. In het water overleeft zo'n camera niet, maar in een tas gaat zo'n camera niet zo gauw stuk als 'ie niet nat wordt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:37 schreef ToniB het volgende:
[..]
en dat is het nu juist...we hebben toch alleen de tijden van de camera - 7uur. Waaraan wil je dat toetsen? Of werkte de camera nog en kon men aan de hand daarvan vaststellen dat de tijd correct stond ingesteld alleen het jaartal niet?
Dat is hier al zo vaak besproken. Zo'n kunststof tas bevat lucht, weegt bijna niets, en is vrijwel waterdicht. Met andere woorden: een ballon die op het water drijft.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:59 schreef ToniB het volgende:
de tas kilometers stroomafwaarts meegevoerd door een kolkende rivier vol met stenen die zelfs een menselijk lichaam uit elkaar rukt! Maar de tas, camera + telefoons en vezekerings pasjes komen daar nagenoeg ongeschonden en droog uit? Jaja maak dat de kat wijs.
LibbyinTexas (USA) registered WS user, heeft familie in Panama, in Chiriqui, die Libby had ik gemailed (soort DM mail net als hier bij FOK) of zij haar familie wilde vragen 3 testen uit te laten voeren, in Chiriqui:quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:39 schreef ToniB het volgende:
Volgens wikipedia is 112 naast 911 het gebruikelijke noodnummer in Panama. Beide nummers zijn bekend!
http://en.wikipedia.org/wiki/112_(emergency_telephone_number)#Implementation
als de mobiele telefoons geen netwerkbereik hadden, klopten de tijden in die telefoons ook niet meer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch moet je daar rekening mee houden. Een telefoon gebruik je ook om de tijd te zien, een camera niet. Een camera past zich ook niet aan aan de tijdzone.
Goed kaartjequote:Op zaterdag 13 september 2014 17:22 schreef Geruisloos het volgende:
Hier de geschatte nachttemperaturen langs de rivieren bij een basistemperatuur van 25 graden celsius op zeeniveau (gemiddeld wordt de temperatuur 0,65 graden lager bij iedere 100m hoogte):
[ afbeelding ]
Loopt die niet gewoon door indien er geen verbinding is?quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:28 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
als de mobiel telefoons geen netwerkbereik hadden, klopten de tijden in die telefoons ook niet meer.
Een telefoon synchroniceert zijn tijd met die van het netwerk.
Als het waar is wat Stacey zegt (en waarom zou ik daar aan twijfelen) heeft zij letterlijk een keer getest wat er gebeurt met een rugzak in stromend water met dezelfde spullen als die gevonden zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is hier al zo vaak besproken. Zo'n kunststof tas bevat lucht, weegt bijna niets, en is vrijwel waterdicht. Met andere woorden: een ballon die op het water drijft.
Ja, ik twijfel aan jouw eerste regels hoor... Zo spannend is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:59 schreef ToniB het volgende:
de tas kilometers stroomafwaarts meegevoerd door een kolkende rivier vol met stenen die zelfs een menselijk lichaam uit elkaar rukt! Maar de tas, camera + telefoons en vezekerings pasjes komen daar nagenoeg ongeschonden en droog uit? Jaja maak dat de kat wijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |