abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144486764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja. Als jij 8 dagen zonder eten in de jungle met camera's geen enkel vergelijk vindt met 8 dagen in de jungle zonder eten en zonder camera's is dat prima natuurlijk. Maar een sneer is nergens voor nodig. Ik zelf vind het weldegelijk leerzaam.
Ga je nu ook sneren uitdelen over Bear Grizly? Die wordt ook af en toe aangehaald. WTF, een in elkaar geflanst video filmpje door een ex-Fokker wordt zelfs als bewijs/bron aangewezen. 8)7
Schei toch eens uit met dit soort posts. Wat denk je hiermee te bereiken?
pi_144487208
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Super. We zullen nog wel betrouwbare bronnen nodig hebben van de coördinaten voor de bronvermelding, want de OP heeft geen directe url's, maar hier kunnen we vast mee gaan werken.

Work in progress gaat verder:

[ afbeelding ]

Suggesties voor verdere verbeteringen zijn welkom!
Andere kleur letters?
I´m back.
pi_144487265
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:53 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Super. We zullen nog wel betrouwbare bronnen nodig hebben van de coördinaten voor de bronvermelding, want de OP heeft geen directe url's, maar hier kunnen we vast mee gaan werken.

Work in progress gaat verder:

[ afbeelding ]

Suggesties voor verdere verbeteringen zijn welkom!
Dat lijkt niet te kloppen. Volgens dit plaatje zouden ze de rivier dan bijna hebben moeten kunnen bereiken.
Het broekje lag bij de tweede oversteek, niet de eerste.
pi_144488079
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:28 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Inderdaad. De eerdere tijden van ALLE getuigen klopte ook al niet met de tijd om 13:00 op de top van de berg, je zou bijna gaan denken dat de tijd op de camera gewoon verkeerd ingesteld stond, gezien het tijdstip dat ze schijnbaar op 1 April in die taalschool waren, naast die eerdere getuigenissen die ook van een latere tijd spraken.
Het lijkt me zelfs vrij aannemelijk dat de tijd van die camera verkeerd stond ingesteld.
pi_144488325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt me zelfs vrij aannemelijk dat de tijd van die camera verkeerd stond ingesteld.
Dat zou echt alles op zijn kop zetten.....!!!
  zaterdag 13 september 2014 @ 16:57:34 #256
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144488349
De camera stond ingesteld op 2013 en Nederlandse wintertijd. Dat is allang bekend.
pi_144488351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:56 schreef ToniB het volgende:

[..]

Dat zou echt alles op zijn kop zetten.....!!!
Toch moet je daar rekening mee houden. Een telefoon gebruik je ook om de tijd te zien, een camera niet. Een camera past zich ook niet aan aan de tijdzone.
pi_144488593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:57 schreef Domnivoor het volgende:
De camera stond ingesteld op 2013 en Nederlandse wintertijd. Dat is allang bekend.
Dit. Staat duidelijk op de exifdata.
Maar klopt de datum van de dag en de maand wel voor 100%?
Er staat tenslotte 2013.
Make my day!
pi_144488788
camera is waarschijnlijk de tijd en jaartal nooit ingesteld....dus zou zo maar een paar uur tussen kunnen zitten.
pi_144488854
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:07 schreef agter het volgende:

[..]

Dit. Staat duidelijk op de exifdata.
Maar klopt de datum van de dag en de maand wel voor 100%?
Er staat tenslotte 2013.
ja maar de tijd moet dan wel ooit handmatig zijn ingesteld! En aangezien het jaartal ook fout is kan het dus heel goed dat de tijd ook fout is, wintertijd/ zomertijd of niet!
pi_144488872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:20 schreef ToniB het volgende:

[..]

ja maar de tijd moet dan wel ooit handmatig zijn ingesteld! En aangezien het jaartal ook fout is kan het dus heel goed dat de tijd ook fout is, wintertijd/ zomertijd of niet!
Nederlandse wintertijd schreef hij. Dus geen Panamese tijd.
pi_144488907
Hier de geschatte nachttemperaturen langs de rivieren bij een basistemperatuur van 25 graden celsius op zeeniveau (gemiddeld wordt de temperatuur 0,65 graden lager bij iedere 100m hoogte):

[ Bericht 8% gewijzigd door Geruisloos op 13-09-2014 21:24:21 ]
pi_144489051
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederlandse wintertijd schreef hij. Dus geen Panamese tijd.
maakt toch niet uit? Als er nu op mijn camera 13.21 staat NL tijd wil dat niet zeggen dat het echt zo laat is....kijk even hoe laat het is! Of ik nou in Nederland ben, Panama, wel of geen wintertijd....De tijd op mijn camera is niet juist.
pi_144489176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:25 schreef ToniB het volgende:

[..]

maakt toch niet uit? Als er nu op mijn camera 13.21 staat NL tijd wil dat niet zeggen dat het echt zo laat is....kijk even hoe laat het is! Of ik nou in Nederland ben, Panama, wel of geen wintertijd....De tijd op mijn camera is niet juist.
Dat maakt wel uit als het gaat om het tijdstip van die foto's bepalen.
pi_144489440
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit als het gaat om het tijdstip van die foto's bepalen.
en dat is het nu juist...we hebben toch alleen de tijden van de camera - 7uur. Waaraan wil je dat toetsen? Of werkte de camera nog en kon men aan de hand daarvan vaststellen dat de tijd correct stond ingesteld alleen het jaartal niet?
pi_144489538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:37 schreef ToniB het volgende:

[..]

en dat is het nu juist...we hebben toch alleen de tijden van de camera - 7uur. Waaraan wil je dat toetsen? Of werkte de camera nog en kon men aan de hand daarvan vaststellen dat de tijd correct stond ingesteld alleen het jaartal niet?
Er werd hier gezegd wintertijd en jaartal 2013. Ik neem dan aan dat die camera nog werkte. Die tas zag er niet heel erg vuil uit en ik twijfel of die kilometers is meegesleurd door die rivier. In het water overleeft zo'n camera niet, maar in een tas gaat zo'n camera niet zo gauw stuk als 'ie niet nat wordt.
pi_144490057
de tas kilometers stroomafwaarts meegevoerd door een kolkende rivier vol met stenen die zelfs een menselijk lichaam uit elkaar rukt! Maar de tas, camera + telefoons en vezekerings pasjes komen daar nagenoeg ongeschonden en droog uit? Jaja maak dat de kat wijs.
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:14:44 #268
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144490412
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:59 schreef ToniB het volgende:
de tas kilometers stroomafwaarts meegevoerd door een kolkende rivier vol met stenen die zelfs een menselijk lichaam uit elkaar rukt! Maar de tas, camera + telefoons en vezekerings pasjes komen daar nagenoeg ongeschonden en droog uit? Jaja maak dat de kat wijs.
Dat is hier al zo vaak besproken. Zo'n kunststof tas bevat lucht, weegt bijna niets, en is vrijwel waterdicht. Met andere woorden: een ballon die op het water drijft.
pi_144490424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:39 schreef ToniB het volgende:
Volgens wikipedia is 112 naast 911 het gebruikelijke noodnummer in Panama. Beide nummers zijn bekend!
http://en.wikipedia.org/wiki/112_(emergency_telephone_number)#Implementation
LibbyinTexas (USA) registered WS user, heeft familie in Panama, in Chiriqui, die Libby had ik gemailed (soort DM mail net als hier bij FOK) of zij haar familie wilde vragen 3 testen uit te laten voeren, in Chiriqui:

1) bellen vanaf een mobiele naar 112
2) bellen vanaf een mobiele naar 911
3) bellen vanaf een mobiele met 0031-112

Test 3) werkte niet, test 2 wel, test 1 ook.

Als Stacey weer meeleest, kunnen we haar t zelfde vragen. Heeft contacten in Boquete.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 13-09-2014 18:31:33 ]
pi_144490718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toch moet je daar rekening mee houden. Een telefoon gebruik je ook om de tijd te zien, een camera niet. Een camera past zich ook niet aan aan de tijdzone.
als de mobiele telefoons geen netwerkbereik hadden, klopten de tijden in die telefoons ook niet meer.
Een telefoon synchroniceert zijn tijd met die van het netwerk.
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:29:45 #271
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144490735
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:22 schreef Geruisloos het volgende:
Hier de geschatte nachttemperaturen langs de rivieren bij een basistemperatuur van 25 graden celsius op zeeniveau (gemiddeld wordt de temperatuur 0,65 graden lager bij iedere 100m hoogte):

[ afbeelding ]
Goed kaartje ^O^
pi_144490753
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:28 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

als de mobiel telefoons geen netwerkbereik hadden, klopten de tijden in die telefoons ook niet meer.
Een telefoon synchroniceert zijn tijd met die van het netwerk.
Loopt die niet gewoon door indien er geen verbinding is?
pi_144490767
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is hier al zo vaak besproken. Zo'n kunststof tas bevat lucht, weegt bijna niets, en is vrijwel waterdicht. Met andere woorden: een ballon die op het water drijft.
Als het waar is wat Stacey zegt (en waarom zou ik daar aan twijfelen) heeft zij letterlijk een keer getest wat er gebeurt met een rugzak in stromend water met dezelfde spullen als die gevonden zijn.
Ze heeft het een keer gedaan in stilstaand water en met stromend water en beide keren zonken ze als een baksteen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:31:45 #274
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144490909
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:59 schreef ToniB het volgende:
Ja, ik twijfel aan jouw eerste regels hoor... Zo spannend is het allemaal niet.
pi_144490936
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Loopt die niet gewoon door indien er geen verbinding is?
het lijkt mij van niet, niet meer als de mobiele uit is gezet in bereikbaar gebied, gaat naar gebied zonder bereik, en daarna weer wordt aangezet in dat niet-bereikgebied..er kan immers niet gesynchroniceerd worden, ook niet door een app.
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:46:39 #277
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144491253
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:35 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

het lijkt mij van niet, niet meer als de mobiele uit is gezet in bereikbaar gebied, gaat naar gebied zonder bereik, en daarna weer wordt aangezet in dat niet-bereikgebied..er kan immers niet gesynchroniceerd worden, ook niet door een app.
Zolang de batterij nog niet leeg is blijft de klok gewoon doorlopen. Dat kost maar een heel klein beetje stroom.
pi_144491351
quote:

[..]

Als ik mijn telefoon van het netwerk haal, loopt de tijd gewoon door...
pi_144492806
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ik mijn telefoon van het netwerk haal, loopt de tijd gewoon door...
En ook als ik hem uitzet, en weer aanzet zonder netwerk. Tijd loopt gewoon door naar aanleiding van de laatste instelling.
Make my day!
pi_144492841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, ik twijfel aan jouw eerste regels hoor... Zo spannend is het allemaal niet.
uitgaande van een verdwalings theorie wel. De rugtas en botten zijn immers kilometers verspreid langs de rivier.gevonden.
Maar ik wil het helemaal niet spannend maken, zoek net als jullie naar antwoorden.
pi_144492874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:41 schreef ToniB het volgende:

[..]

uitgaande van een verdwalings theorie wel. De rugtas en botten zijn immers kilometers verspreid langs de rivier.gevonden.
Maar ik wil het helemaal niet spannend maken, zoek net als jullie naar antwoorden.
Dan nog zie ik het niet gebeuren dat die rugzak kilometers wordt meegesleurd door de rivier. En als dat al zou zijn gebeurd, dan is er nog best een redelijke kans dat die camera dat overleeft.
pi_144493811
quote:

[ afbeelding ]
pi_144494527
quote:

[ afbeelding ]
Wat super!
Maar het lukt me niet om er conclusies aan te verbinden.
Make my day!
pi_144495166
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:14 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Complimenten, mooi werk
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:13:02 #285
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144496030
-- ow laat maar --
pi_144496275
Waar komt die 13.00 uur vandaan?
Als dat de camera is dan kan dat wellicht niet kloppen. De tijd van de camera moet met de hand worden ingesteld en aangezien die op 2013 stond, kunnen de de tijden ook niet kloppen.

Stel dat ze toch iets vroeger op de mirador ware, bijv. om 11.00 uur? dan kan het heel goed goed dat ze in de loop van de middag al weer terug waren en daar met de verkeerde mensen in aanraking zijn gekomen.
Ik ben benieuwd of ze niet gps gegevens kunnen vinden in de telefoons. Met name de eerste noodoproepen, waar zijn die echt vandaan gekomen?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_144496644
Knap werk, super! wat me opvalt, als ik de kaart vergroot, is de nabijheid van de locatie van die Boquete Tree trek, net nog buiten die 4 km radius, rechts onder / naast het startpunt van de Pianista, is dat haalbaar, qua loopafstand, als ze eerder toch terug op de mirador waren, volgens mij wel:

als de buitenradius op 5 km (2.5 uur lopen rondom quebrada) wordt gesteld, ipv nu 4?

[ Bericht 7% gewijzigd door Poekje01 op 13-09-2014 21:29:12 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:25:38 #288
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144496726
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:17 schreef Injetta het volgende:
Waar komt die 13.00 uur vandaan?
Als dat de camera is dan kan dat wellicht niet kloppen. De tijd van de camera moet met de hand worden ingesteld en aangezien die op 2013 stond, kunnen de de tijden ook niet kloppen.

De EXIF data van die Mirador foto's geven exact 19:01:38 en 19:01:44 aan.

Daar is dan zes uur vanaf getrokken, terwijl het jaar dus op 2013 stond en met geen mogelijkheid is vast te stellen of die klok ooit bij de aankoop serieus is ingesteld en hoever die uit het lood liep.

Ook kan iedereen nieuwe waarden in de EXIF velden invullen, zonder dat ook experts het hoeven op te merken. Dat laat op zich geen digitale sporen achter.

Maar okee, het is plausibel om aan te nemen, dat die tijden kloppen. Anders heb je echt helemaal niets om mee te werken. Je hebt wel gelijk hoor overigens.
pi_144497998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Daar is dan zes uur vanaf getrokken, terwijl het jaar dus op 2013 stond en met geen mogelijkheid is vast te stellen of die klok ooit bij de aankoop serieus is ingesteld en hoever die uit het lood liep.

Ook kan iedereen nieuwe waarden in de EXIF velden invullen, zonder dat ook experts het hoeven op te merken. Dat laat op zich geen digitale sporen achter.

Maar okee, het is plausibel om aan te nemen, dat die tijden kloppen. Anders heb je echt helemaal niets om mee te werken. Je hebt wel gelijk hoor overigens.
Plus dat de foto's nog eens vergeleken zijn met de stand van de zon. En ook dat klopte met de berekening. :)
Make my day!
pi_144498943
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:52 schreef agter het volgende:

[..]

Plus dat de foto's nog eens vergeleken zijn met de stand van de zon. En ook dat klopte met de berekening. :)
Ik heb ook meerdere keren voorbij zien komen dat tussen 11.00 en 14.00 uur de zon vrijwel gelijk staat. Dat het lastig is om vanuit de zon en schaduw op de foto's bovenop de mirador de exacte tijd vast te stellen.
Het moet volgens mij mogelijk zijn om satelietgegevens van die dag te matchen met de stand van de zon op de foto's en ook de wolken waar die exact waren.
Dat moet een computerprogramma kunnen analyseren.

De tijdlijn is nog steeds niet 100% zeker en juist die tijdlijn kan richting geven of ze daar zijn gebleven of dat ze toch terug zijn gegaan.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_144499147
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:10 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik heb ook meerdere keren voorbij zien komen dat tussen 11.00 en 14.00 uur de zon vrijwel gelijk staat. Dat het lastig is om vanuit de zon en schaduw op de foto's bovenop de mirador de exacte tijd vast te stellen.
Het moet volgens mij mogelijk zijn om satelietgegevens van die dag te matchen met de stand van de zon op de foto's en ook de wolken waar die exact waren.
Dat moet een computerprogramma kunnen analyseren.

De tijdlijn is nog steeds niet 100% zeker en juist die tijdlijn kan richting geven of ze daar zijn gebleven of dat ze toch terug zijn gegaan.
De familie ging ook van deze tijden uit in de film die ze maakten.
Maar je heb gelijk, hoor! Het is niet 100% zeker. Tenzij de ouders die info van het NFI ofzo hebben... :)

Overigens zaten ze bij mijn weten voor/rond 10 uur die ochtend nog op de computer info te verzamelen. Om 11 uur boven lijkt mij sws uitgesloten.
Make my day!
pi_144500711
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Äls de tijd op de camera niet goed was ingesteld dan zouden sommige getuigen verklaringen WEL kunnen kloppen en zijn ze inderdaad teruggekeerd richting begin Pianista trail.
pi_144501913
quote:

[..]

Kom op nou, jij moet wel beter weten hoor. ;)

Ik wilde nog reageren op je dm. Maar je inbox is onbereikbaar ofzo.
pi_144502375
Brainstorm:

Op de rand van de rots ligt een concentratie van wat lijkt bruine bladeren. Ook aan de tak lijken nog een aantal bladeren te hangen.

Waarom zou er een concentratie aan (dode?) bladeren op de rand van een rots liggen?

Zouden de blaadjes van de tak afkomstig zijn? Als dat zo is namelijk, dan is de tak waarschijnlijk redelijk "vers" in gebruik, en zijn de bladeren mogelijk losgekomen door gezwaai of door het bevestigen van het plastic. De slijtageplekken lijken het gezwaai met twee handen te bevestigen.

Zouden de "papiertjes" die op de grond liggen gebruikt kunnen zijn om de tak mee vast te houden? Omdat het vasthouden van de kale tak pijn begon te doen? Dit laatste is een wilde gok. Geen idee of zoiets helpt namelijk.

Excuses als deze redenering al voorbij is gekomen, ik heb niet alle 30.000 berichten gelezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Geruisloos op 14-09-2014 00:18:05 ]
pi_144503525
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:30 schreef Geruisloos het volgende:
Brainstorm:

[ afbeelding ]

Op de rand van de rots ligt een concentratie van wat lijkt bruine bladeren. Ook aan de tak lijken nog een aantal bladeren te hangen.

Waarom zou er een concentratie aan (dode?) bladeren op de rand van een rots liggen?

Zouden de blaadjes van de tak afkomstig zijn? Als dat zo is namelijk, dan is de tak waarschijnlijk redelijk "vers" in gebruik, en zijn de bladeren mogelijk losgekomen door gezwaai of door het bevestigen van het plastic. De slijtageplekken lijken het gezwaai te bevestigen.

Excuses als deze redenering al voorbij is gekomen, ik heb niet alle 30.000 berichten gelezen.
Ik krijg dan meer de indruk dat er eerst meer blaadjes aan de tak zaten en de blaadjes verdroogden en er af vielen. Die liggen er nu dus naast. Dan zou de tak er al wat langer gelegen hebben.
pi_144503575
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 00:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik krijg dan meer de indruk dat er eerst meer blaadjes aan de tak zaten en de blaadjes verdroogden en er af vielen. Die liggen er nu dus naast. Dan zou de tak er al wat langer gelegen hebben.
In een vochtig subtropisch klimaat, geen idee hoe lang het duurt voordat een blad verdroogd.
Maar denk idd niet binnen een paar dagen.
Make my day!
pi_144503739
Ik denk dat er achter de opmerking 'Vastgehouden met twee handen' een vraagteken moet staan, om te voorkomen dat dit een 'feit' wordt. Ik weet dat het slechts een brainstorm is, maar de andere twee teksten (Bladeren/Concentratie aan bladeren) zijn wél feiten waardoor men kan denken dat de 'twee handen' dat ook zijn.
pi_144503792
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 00:12 schreef BijDePinken het volgende:
Ik denk dat er achter de opmerking 'Vastgehouden met twee handen' een vraagteken moet staan, om te voorkomen dat dit een 'feit' wordt. Ik weet dat het slechts een brainstorm is, maar de andere twee teksten (Bladeren/Concentratie aan bladeren) zijn wél feiten waardoor men kan denken dat de 'twee handen' dat ook zijn.
Eens. Aangepast.
pi_144504001
Ik ga erover nadenken.
pi_144504286
Zouden er binnenkort nog updates komen over die telefoongegevens? Of heb ik dat verkeerd gelezen (ergens).
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')