Omdat dat deel van de trail niet waanzinnig druk belopen is?quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:10 schreef Gorraay het volgende:
Een vraag die opkomt is: waarom zijn ze in al die dagen niemand tegengekomen? Antwoord: ze zijn, door welke oorzaak ook, van het pad geraakt. Als er geen misdaad in het spel is hebben ze, door de moeilijkheid van het terrein en door toenemende uitputting, maar kleine afstanden kunnen afleggen, en misschien liepen ze ook niet steeds in dezelfde richting.
Psychologisch gezien blijf je liever bij iemand die je haat dan dat je alleen in een tropisch bos ronddwaalt. In Naked and Afraid zie je dat ook. De grootste bonje soms, maar wel bij elkaar blijven.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:16 schreef Geruisloos het volgende:
Brainstorm: Wat als de meiden flinke ruzie/onenigheid hadden onderling? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben gehad op hun besluitvorming? En ziet de data die we hebben er dan wellicht wel logisch uit?
Er is nergens bewijs voor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
'Aanname waar geen enkele aanwijzing voor is' om je eigen woorden maar eens te gebruiken.
[..]
Als er niemand gewond was, waarom belden ze dan 112/911, waarom zijn ze dan niet samen terug gelopen en waarom zijn ze dan niet doorgelopen naar die indianen?
[..]
Dan hadden ze na een dag bij de indianen moeten zijn.
[..]
Paniek duurt maximaal 1 1/2 uur, geen 11 dagen. Uitputting in een dag?
[..]
E zijn geen aanwijzingen voor een verdwaling.
Het eerste wat ik dacht toen ik een paar van die locals met koeien zag passeren op de video van de ouders van Kris. Ik zou zo'n man niet graag tegenkomen in een verlaten bos met alleen een kort broekje en een hemdje aan. Hier in Nederland zou je als vrouw in ieder geval niet veilig zijn. Misschien zijn ze daardoor van het pad af gevlucht en hebben ze zich schuil moeten houden. Dan ga je niet terug via het pad waar die man was maar moet je een andere weg zoeken. Zelfde geldt trouwens voor een aanval door wespen, slang, krokodil, poema.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:10 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Rest de mogelijkheid van een of meer daders uit het gebied zelf. Dat is niet uit te sluiten.
Pure aanname die onwaarschijnlijk is doordat je volgens mensen die daar zijn geweest en gezien de beelden op dat stuk niet kunt verdwalen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:35 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Er is nergens bewijs voor.
-Ze belden 112/911 omdat ze verdwaald waren en daarbij in paniek waren.
Als het geen zwaar/fataal ongeluk is geweest waren ze beiden terug gelopenquote:-Als het geen verdwaling was, maar een ongeluk dan was er één terug gekeerd
Er zijn vele soorten misdrijven, niet alleen moord of ontvoering.quote:en bij een misdrijf lijkt het me sterk dat ze hun telefoon hebben mogen gebruiken.
WTF ga je in een kort broekje en een hemdje wandelen als je doodsbang wordt als je in die kleren een man, of all people een MAN, tegen komt?quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht toen ik een paar van die locals met koeien zag passeren op de video van de ouders van Kris. Ik zou zo'n man niet graag tegenkomen in een verlaten bos met alleen een kort broekje en een hemdje aan. Hier in Nederland zou je als vrouw in ieder geval niet veilig zijn.
Gewoon omdat daar een man met koeien liep? Ben je dan niet mensenschuw?quote:Misschien zijn ze daardoor van het pad af gevlucht en hebben ze zich schuil moeten houden. Dan ga je niet terug via het pad waar die man was maar moet je een andere weg zoeken.
Wespen blijven doorgaans op één plaats dus als daar op de trail een agressief wespenvolk zat was dat nu al bekend.quote:Zelfde geldt trouwens voor een aanval door wespen, slang, krokodil, poema.
Er wordt overal gewaarschuwd om niet zonder gids op pad te gaan, dat je daar niet kan verdwalen vind ik niet zo'n sterk punt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Pure aanname die onwaarschijnlijk is doordat je volgens mensen die daar zijn geweest en gezien de beelden op dat stuk niet kunt verdwalen.
[..]
Als het geen zwaar/fataal ongeluk is geweest waren ze beiden terug gelopen
[..]
Er zijn vele soorten misdrijven, niet alleen moord of ontvoering.
Waarom niet? Als mijn vriendin gewond is geraakt door bijvoorbeeld een slangebeet zou ik haar niet zo gauw een dag of meer alleen achterlaten om hulp te halen ook al zou ik daar fysiek wel toe in staat zijn. Daarom dus altijd met minimaal 3 personen gaan hiken in zo'n gebied!quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Een ongeluk waarbij ze samen of één van hen kon terug lopen lijkt mij niet het geval.
Het gaat niet om een dag, maar om een paar uur.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom niet? Als mijn vriendin gewond is geraakt door bijvoorbeeld een slangebeet zou ik haar niet zo gauw een dag of meer alleen achterlaten om hulp te halen ook al zou ik daar fysiek wel toe in staat zijn. Daarom dus altijd met minimaal 3 personen gaan hiken in zo'n gebied!
Nee. Voor de Pianista trail waarschuwen ze om niet alleen op pad te gaan omdat er berovingen hebben plaats gevonden op die trail. Er wordt niets gezegd over een gids.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Er wordt overal gewaarschuwd om niet zonder gids op pad te gaan, dat je daar niet kan verdwalen vind ik niet zo'n sterk punt.
Kan wel met een gebroken pols bijvoorbeeld.quote:Een ongeluk waarbij ze samen of één van hen kon terug lopen lijkt mij niet het geval.
Elk misdrijf waarbij de dader niet bij het slachtoffer blijft en het slachtoffer niet vermoord heeft?quote:Wat soort misdrijf is er waarbij een dader het toestaat om te bellen, iemand die wist dat ze toch geen bereik hadden maar ze het leuk vond om hun pogingen te zien.... beetje ver gezocht.
Ik geloof niet dat wanneer mijn vriendin gebeten is ik binnen 5 minuten wegsprint om hulp te halen, 2 uur voor donker en 5 uur teruglopen naar huis. Ook sterf ik die nacht echt nog niet van de honger. De langst levende heeft waarschijnlijk minstens 11 dagen overleefd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:51 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het gaat niet om een dag, maar om een paar uur.
Mochten één van hen daar gewond zijn geraakt, dan blijf je er niet bij tot je zelf dood gaat van de honger.
Dat vind jij. Denk dat er genoeg mensen zijn die zouden besluiten hoe dan ook bij elkaar te blijven.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Mochten één van hen daar gewond zijn geraakt, dan blijf je er niet bij tot je zelf dood gaat van de honger.
Net zo reëel als op de horens genomen door een stier, van hun vrijheid beroofd door passerende boeren met vee, in 45 cm water verdronken na een val van een kabelbrug, of van elkaar verwijderd geraakt door onenigheid...quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:17 schreef agter het volgende:
Is dat een reëel mogelijkheid? Dat eentje door een slang gebeten is?
Ja. 5:45.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:17 schreef agter het volgende:
Is dat een reëel mogelijkheid? Dat eentje door een slang gebeten is?
of het is razendsnel gegaan waardoor er simpelweg geen tijd voor was. Maar dan is de vindplaats van de resten toch wel erg ver bij de noodoproep vandaan. Zo ver dat ik dan dus een berichtje verwacht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:13 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ontzettend goed uitgelegd/verwoordt, hier haal je precies aan waarom ik een verdwaling moeilijk kan voorstellen. Dit allergrootste punt blijft me maar bezig houden. Of ze moeten er al niet aan gedacht hebben maar het zou i.i.g het eerste zijn waar ik aan zou denken (en velen met me) zeker als je je dagen desperaat in die jungle bevindt en zowel camera en telefoon in bezit hebt.
Vandaar dat ik ook zo benieuwd ben naar eventuele opgeslagen concepten op de telefoon.
Dit is een hele goede vraag.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:49 schreef ToniB het volgende:
wanneer zijn de telefoons voor het eerst UITgezet? Weet iemand dat?
ja dar schema heb ik bekeken maar daar mist toch wel heel veel informatie ook b.v. wanneer de pin WEL is ingevoerd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:53 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dit is een hele goede vraag.
Volgens La Estrella zijn de telefoons niet uitgezet op 1 april. Maar pas op 2 april.
Se enciende = Aangezet
Se apaga = Uitgezet
Maar er wordt ook wel eens een "apaga" moment gemist in het schema, aangezien de telefoons anders twee keer achter elkaar zouden zijn aangezet, zonder uit geweest te zijn. Het is dus lastig te zeggen wanneer ze voor het eerst zijn uitgezet.
Kun je aantonen waarom de telefoon op dat moment geen uur en 5 minuten meer aan had kunnen staan?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:05 schreef ToniB het volgende:
en als je bij 11 april kijkt heeft de telefoon iphone dus meer dan een uur aangestaan? Of dat schema klopt niet of ze hebben een oplaadpaal midden in het tropische bos of iemand anders dan de meiden heeft de telefoon opgeladen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |