abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144479253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:36 schreef 11en30 het volgende:
In theorie is het mogelijk dat er een misdrijf zonder derden plaatsgevonden heeft. De ene vriendin kan de andere omgebracht hebben.
Wat :?
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:03:41 #177
28033 Pek
je moet wat
pi_144479263
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jammer dit.
Ik noemde een conclusie ipv een kopie van de onderzoeksresultaten.
En ik zeg niet dat ik of iedereen er dan vanuit gaat dat er gesjoemeld is, ik zeg dat de ouders van Kris twijfels hebben bij de intenties van Panama.
Tja, en ik heb twijfels bij de uitspraken van de ouders, zo hebben we allemaal wat :)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:05:55 #178
28033 Pek
je moet wat
pi_144479292
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En jammer dit.
Waarom de behoefte om er een lolletje van te maken?
Waarom de behoefte er allerlei idiote complottheorieen op los te laten? Ramptoerisme ftw :P
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:18:19 #179
28033 Pek
je moet wat
pi_144479441
En toen was het stil. Jammer dit :P
pi_144479617
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De vader van Kris gelooft niet in een ongeval op het eerste stuk omdat er geen afgronden zijn. Maar een slangenbeet of zoiets is natuurlijk wel goed mogelijk.
Een vriend van me heeft al wandelend op het strand zijn enkel gebroken.
pi_144479661
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft al wandelend op het strand zijn enkel gebroken.
Huh? Hoe oud was die vriend en hoe kwam dat?
pi_144479667
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende: Een vriend van me heeft al wandelend op het strand zijn enkel gebroken.
Handige jongen dan :7
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:39:05 #183
28033 Pek
je moet wat
pi_144479697
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:36 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Handige jongen dan :7
Jammer dit. En respectloos :{w
pi_144479699
Jammer dat we niet meer bezig zijn met de hoogtemeters en mogelijk route die ze hebben gelopen. Ik denk namelijk dat je redelijk kan construeren hoe ze gelopen zijn.

Ik probeerde zelf op googlemaps kaartjes te maken, maar die hele google maps werkt bij mij echt als een krant. Van de plek zelf krijg ik alleen maar wolkenplaatjes, ik zou niet weten hoe ik de trails erop zichtbaar maak en soms lijkt het zelfs onmogelijk om een fcking scale bar te krijgen!?!
pi_144479738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huh? Hoe oud was die vriend en hoe kwam dat?
Toen dat gebeurde was ie een jaar of 25, hij verstapte zich in een kuiltje en kwam ongelukkig terecht. Resultaat: banden beschadigd en een scheur in het bot. Voldoende om niet meer te kunnen lopen.
pi_144479776
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:42 schreef ..-._---_-.- het volgende: Toen dat gebeurde was ie een jaar of 25, hij verstapte zich in een kuiltje en kwam ongelukkig terecht. Resultaat: banden beschadigd en een scheur in het bot. Voldoende om niet meer te kunnen lopen.
Dat was in dat geval dan in een kuiltje terecht komen maar niet letterlijk 'wandelend iets breken' daaraan bijgevoegd dat het sportieve meiden waren, al sluit dat uiteraard een ongeluk niet uit.

quote:
11s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:39 schreef Pek het volgende: Jammer dit. En respectloos :{w
Ach, ach, ach. Mensen die tegen geen satire-stootje kunnen :{w
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:46:50 #187
28033 Pek
je moet wat
pi_144479799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:44 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ach, ach, ach. Mensen die tegen geen stootje kunnen :{w
Je snapt er niet veel van, hé? Of je kan gewoon niet lezen, ook en optie _O-
pi_144479839
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:44 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dat was in dat geval dan in een kuiltje terecht komen maar niet letterlijk 'wandelend iets breken' daaraan bijgevoegd dat het sportieve meiden waren.

[..]
Ik denk dat het strand een onwaarschijnlijker plek is om jezelf te immobiliseren dan die trail. En ook op het strand kan dat toch gebeuren. Je kan het niet echt uitsluiten en daar heb je geen afgrond of klif voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 10:50:01 ]
pi_144480630
Het verhaal wordt door jullie steeds gekker gemaakt!

-Bij de eerste noodoproep wisten ze niet meer welke kant ze op moesten lopen, dit was waarschijnlijk nog vóór of bij het tweede beekje waar ze geen foto's hebben gemaakt.

-Er was toen nog niemand gewond, omdat anders één van de twee wel terug was gelopen naar het punt waar ze nog bereik hadden om alarm te slaan.

-Ze zijn samen verder de verkeerde kant opgelopen, en hebben dit dagen zo gedaan.

-In paniek, wanhoop en uitputting doe je rare dingen, vergeet je foto's van elkaar te maken of een sms te typen voor je familie.

-Er zijn genoeg vreemde zaken gevonden maar die veranderen niets aan de verdwaling.
pi_144480667
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest als zij de telefoons zelf gebruikt hebben. De camera lijkt op dag 8 een rivier te laten zien. De resten zijn in de rivier gevonden.

Vanaf de Mirador is het volgens verschillende bronnen 8 uur tot 1 1/2 dag lopen naar de rivier. Nemen we de langste tijd dan zou dat dus 1 1/2 dag zijn die ze in max 6 dagen gelopen hebben.
Theoretisch zou het dus kunnen dat ze sommige dagen wel en sommige dagen niet hebben gelopen of elke dag maar een heel klein stukje.
Goed beredeneerd!
pi_144480811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:39 schreef Poolbal het volgende:
Jammer dat we niet meer bezig zijn met de hoogtemeters en mogelijk route die ze hebben gelopen. Ik denk namelijk dat je redelijk kan construeren hoe ze gelopen zijn.

Ik probeerde zelf op googlemaps kaartjes te maken, maar die hele google maps werkt bij mij echt als een krant. Van de plek zelf krijg ik alleen maar wolkenplaatjes, ik zou niet weten hoe ik de trails erop zichtbaar maak en soms lijkt het zelfs onmogelijk om een fcking scale bar te krijgen!?!
Ik ben bezig met een gedetailleerde hoogtekaart van het gebied. Als iemand mij wil helpen, ik zoek onderbouwde GPS informatie van de locaties van:

• de vondsten (+ datum van vondst)
• het volledige pianista pad (begin tot het einde)
• de mirador
• en de quebrada.

Ik weet dat de exacte locaties van de vondsten niet zijn vrijgegeven, maar een benadering is prima.

Er zijn wel al scherpe satellietkaarten van datzelfde gebied gemaakt, via Bing Maps geloof ik, maar ik krijg het ook niet voor elkaar dat te herproduceren. Heeft iemand die gedetailleerde satellietkaarten (zonder markeringen) nog? Of kan iemand laten zien vanuit welke tool de scherpe satfoto's vandaag komen? Dan kan ik die over de hoogtekaart heen plotten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 13-09-2014 12:07:39 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:52:28 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144480836
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:41 schreef Mr.Ping het volgende:

-In paniek, wanhoop en uitputting doe je rare dingen, vergeet je foto's van elkaar te maken of een sms te typen voor je familie.

-Er zijn genoeg vreemde zaken gevonden maar die veranderen niets aan de verdwaling.
Als je dagenlang aan het dwalen bent dan ben je niet de hele tijd in staat van paniek. Zeker de eerste dagen, zouden ze toch wel fotos van elkaar hebben kunnen maken of een berichtje achter hebben kunnen laten voor familie. Het argument 'komt wel weer goed dus niet nodig' vind ik niet zo aannemelijk, al is het maar omdat ik van iemand die een dagboek bijhoudt thuis verwacht dat ze er ook zelf houvast aan zou hebben om de belangrijkste info vast te leggen. Juist als ze wanhopig is en verder geen middelen heeft. Batterij sparen ok, maar 1 minuut gebruiken voor een essentieel berichtje had er prima afgekund.
Denk ik.
pi_144481068
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

Als je dagenlang aan het dwalen bent dan ben je niet de hele tijd in staat van paniek. Zeker de eerste dagen, zouden ze toch wel fotos van elkaar hebben kunnen maken of een berichtje achter hebben kunnen laten voor familie. Het argument 'komt wel weer goed dus niet nodig' vind ik niet zo aannemelijk, al is het maar omdat ik van iemand die een dagboek bijhoudt thuis verwacht dat ze er ook zelf houvast aan zou hebben om de belangrijkste info vast te leggen. Juist als ze wanhopig is en verder geen middelen heeft. Batterij sparen ok, maar 1 minuut gebruiken voor een essentieel berichtje had er prima afgekund.
Denk ik.
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:10:47 #194
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144481205
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Ze zijn zeker 11 dagen in leven geweest als zij de telefoons zelf gebruikt hebben. De camera lijkt op dag 8 een rivier te laten zien. De resten zijn in de rivier gevonden.

Vanaf de Mirador is het volgens verschillende bronnen 8 uur tot 1 1/2 dag lopen naar de rivier. Nemen we de langste tijd dan zou dat dus 1 1/2 dag zijn die ze in max 6 dagen gelopen hebben.
Theoretisch zou het dus kunnen dat ze sommige dagen wel en sommige dagen niet hebben gelopen of elke dag maar een heel klein stukje.
Zo kijk ik er in grote lijnen ook tegenaan. Een vraag die opkomt is: waarom zijn ze in al die dagen niemand tegengekomen? Antwoord: ze zijn, door welke oorzaak ook, van het pad geraakt. Als er geen misdaad in het spel is hebben ze, door de moeilijkheid van het terrein en door toenemende uitputting, maar kleine afstanden kunnen afleggen, en misschien liepen ze ook niet steeds in dezelfde richting. Maar de mogelijkheid dat ze op eigen kracht de rivier hebben bereikt lijkt me zeker niet onwaarschijnlijker dan een misdaadscenario.

Over misdaadscenario's het volgende. Ik zie op de foto's geen enkele aanwijzing dat ze in gezelschap van anderen waren. Dus moeten ze ofwel stiekem zijn gevolgd, of één of meer kwaadwillenden zijn tegengekomen die al in het Culebra-gebied waren. Iemand die ze volgde moest ervan uitgaan dat ze niet verder zouden lopen dan de Mirador, en zou waarschijnlijk al voor dat moment hebben toeslagen. Ze een uur volgen na de Mirador en dan nog niet toeslaan lijkt me vrijwel uitgesloten. Rest de mogelijkheid van een of meer daders uit het gebied zelf. Dat is niet uit te sluiten. Maar het scenario "van het pad geraakt - naar de rivier gelopen" heeft het voordeel dat het maar een klein aantal onbewezen hulphypothesen nodig heeft.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144481253
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:52 schreef Marrije het volgende: Als je dagenlang aan het dwalen bent dan ben je niet de hele tijd in staat van paniek. Zeker de eerste dagen, zouden ze toch wel fotos van elkaar hebben kunnen maken of een berichtje achter hebben kunnen laten voor familie. Het argument 'komt wel weer goed dus niet nodig' vind ik niet zo aannemelijk, al is het maar omdat ik van iemand die een dagboek bijhoudt thuis verwacht dat ze er ook zelf houvast aan zou hebben om de belangrijkste info vast te leggen. Juist als ze wanhopig is en verder geen middelen heeft. Batterij sparen ok, maar 1 minuut gebruiken voor een essentieel berichtje had er prima afgekund. Denk ik.
Ontzettend goed uitgelegd/verwoordt, hier haal je precies aan waarom ik een verdwaling moeilijk kan voorstellen. Dit allergrootste punt blijft me maar bezig houden. Of ze moeten er al niet aan gedacht hebben maar het zou i.i.g het eerste zijn waar ik aan zou denken (en velen met me) zeker als je je dagen desperaat in die jungle bevindt en zowel camera en telefoon in bezit hebt.

Vandaar dat ik ook zo benieuwd ben naar eventuele opgeslagen concepten op de telefoon.
pi_144481316
quote:

[..]

Denk ik.
Dit is inderdaad een van de essentiële vragen en zal verklaard moeten worden. Hetzelfde geldt voor de noodoproepen de dagen na de vermissing. Niet één "puur" scenario past momenteel logischerwijs bij de data die we hebben. Wellicht dat er een combinatie van verdwaling/ongeluk/misdrijf heeft plaatsgevonden.

De waarheid moet toch benoemd kunnen worden zou je denken.

Brainstorm: Wat als de meiden flinke ruzie/onenigheid hadden onderling? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben gehad op hun besluitvorming? En ziet de data die we hebben er dan wellicht wel logisch uit?
pi_144481391
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:41 schreef Mr.Ping het volgende:
Het verhaal wordt door jullie steeds gekker gemaakt!

-Bij de eerste noodoproep wisten ze niet meer welke kant ze op moesten lopen, dit was waarschijnlijk nog vóór of bij het tweede beekje waar ze geen foto's hebben gemaakt.
'Aanname waar geen enkele aanwijzing voor is' om je eigen woorden maar eens te gebruiken.
quote:
-Er was toen nog niemand gewond, omdat anders één van de twee wel terug was gelopen naar het punt waar ze nog bereik hadden om alarm te slaan.
Als er niemand gewond was, waarom belden ze dan 112/911, waarom zijn ze dan niet samen terug gelopen en waarom zijn ze dan niet doorgelopen naar die indianen?
quote:
-Ze zijn samen verder de verkeerde kant opgelopen, en hebben dit dagen zo gedaan.
Dan hadden ze na een dag bij de indianen moeten zijn.
quote:
Paniek duurt maximaal 1 1/2 uur, geen 11 dagen. Uitputting in een dag?
quote:
E zijn geen aanwijzingen voor een verdwaling.
pi_144481475
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:16 schreef Geruisloos het volgende: Brainstorm: Wat als de meiden flinke ruzie/onenigheid hadden onderling? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben gehad op hun besluitvorming?
Al hádden ze ruzie gekregen tijdens die wandeltocht... voor zover bekend hadden ze geen obscure moordwapens bij zich, dan moeten de meiden al in gevecht zijn geraakt ofwat? Alles is een mogelijkheid hypothetisch gezien maar dit scenario lijkt me toch wel het meest onwaarschijnlijk van allen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:16 schreef Geruisloos het volgende: Brainstorm: En ziet de data die we hebben er dan wellicht wel logisch uit?
Nee, ook niet eigenlijk.
pi_144481535
quote:

[..]

Denk ik.
Dat zou logisch zijn geweest, maar ze hebben het niet gedaan.
Maar ik vind het een aannemelijker, dan wanneer ze tijdens een misdrijf hebben kunnen bellen.
pi_144481566
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:24 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Al hádden ze ruzie gekregen tijdens die wandeltocht... voor zover bekend hadden ze geen obscure moordwapens bij zich, dan moeten de meiden al in gevecht zijn geraakt ofwat? Alles is een mogelijkheid hypothetisch gezien maar dit scenario lijkt me toch wel het meest onwaarschijnlijk van allen.

[..]

Nee, ook niet eigenlijk.
Ik bedoel niet meteen vechten ofzo, maar meer van, de één is overtuigd dat ze door moeten lopen, de ander zegt dat ze moeten omkeren (bijvoorbeeld).

Zo'n besluitvorming zal heel lastig moeten zijn in een noodsituatie, en het gevolg ervan lijkt me impact hebben op de gemoedstoestand. Helemaal als blijkt dat het genomen besluit geen positief resultaat heeft gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')