Volgens mij heeft die Eileen het nummer wel gebeld en kreeg ze de ouders van Kris of Lisanne aan de telefoon. Dat was in de nacht (Nederlandse tijd)quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:27 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Ze hadden toch een afspraak met hem en Eileen om op pad te gaan? Dan is het niet zo gek dat hij bij hun hostel was. Echter is het wel apart dat het niet in die Eileen is opgekomen om het nummer te bellen waarvan zij dacht dat het van Lisanne was, maar wel direct overgaan tot het doen van aangifte vermissing.
Ja woensdag op donderdagnacht. Je hebt gelijk. Ik vergeet het tijdsverschil. Excuses!quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:37 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die Eileen het nummer wel gebeld en kreeg ze de ouders van Kris of Lisanne aan de telefoon. Dat was in de nacht (Nederlandse tijd)
Ik weet niet het exacte tijdstip dat ze gebeld zijn. Wel kan ik uit het interview bij RTL Late Night opmaken dat de ouders om 05.00 uur woensdag op donderdagnacht (Nederlandse tijd) bij het politiebureau waren om aangifte te doen van vermissing. Dus ze zijn dan voor die tijd gebeld. In onderstaande link hebben ze het over "midden in de nacht". Maar dat is niet echt specifiekquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:40 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O ja dan was dat dus woensdagmiddag 2 april Panamese tijd, heb ik dat goed?
Oke ik dacht me te herinneren dat die ouders om een uur of 11 's avond dat telefoontje kregen. Dan zou het 16.00 uur in Panama zijn. Maar ik weet het niet exact meer en ik heb die link niet meer, kan op laatst niet alles opslaan. Er komt steeds zoveel bij en dan ruim ik weer wat opquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:41 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Ik weet niet het exacte tijdstip dat ze gebeld zijn. Wel kan ik uit het interview bij RTL Late Night opmaken dat ze om 05.00 uur woensdag op donderdagnacht (Nederlandse tijd) bij het politiebureau waren om aangifte te doen.
Bedoel je deze link? http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)evonden-worden.dhtmlquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:45 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke ik dacht me te herinneren dat die ouders om een uur of 11 's avond dat telefoontje kregen. Dan zou het 16.00 uur in Panama zijn. Maar ik weet het niet exact meer en ik heb die link niet meer, kan op laatst niet alles opslaan. Er komt steeds zoveel bij en dan ruim ik weer wat op
Ik heb van het begin af aan meer de Panamese kranten gevold, daar stond over het algemeen wat meer details in en waren ook sneller met het nieuwsquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:46 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Bedoel je deze link? http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)evonden-worden.dhtml
Eileen maakt afspraak voor tour K&L op 2/4 met F.quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:35 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Oke. Het gaat mij juist om de periode na dat ze wisten dat Kris en Lisanne vermist waren. Ik vind het gewoon apart dat die Eileen niet besluit om eerst te bellen maar wel direct aan F. verteld dat je in Duitsland pas na 24 uur aangifte van vermissing kan doen. Het lijkt mij toch dat je eerst even belt, wellicht lagen ze ergens hun roes uit te slapen en was het geen vermissing.
Ik vind dat persoonlijk niet echt logisch. Dat je eerst aangifte gaat doen van vermissing en dan ineens bedenkt dat er nog een telefoonnummer is die je kunt proberen? Ik vind de stap naar aangifte doen nogal groot namelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:49 schreef SAJ het volgende:
[..]
Eileen maakt afspraak voor tour K&L op 2/4 met F.
2/4, 0800 uur afspraak op taalschool
E&F wachten, K&L komen niet opdagen
E weet waar ze verblijven, E&F daar samen heen, sleutel eigenaresse, niemand binnen, bedden onbeslapen.
Eind van de dag politiebureau, F wrsl terug om persoonsgegevens van K&L te halen, 2130 weer politiebureau.
Evt telefoontjes van E naar K&L zijn onbekend, zou best kunnen.
Ochtend 0315 ( Ned. Tijd, 3/4) ontvangen ouders L telefoontje van E.
Die gegevens hebben we dus niet. Wellicht heeft E gehele dag geprobeerd ze te bellen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:52 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk niet echt logisch. Dat je eerst aangifte gaat doen van vermissing en dan ineens bedenkt dat er nog een telefoonnummer is die je kunt proberen? Ik vind de stap naar aangifte doen nogal groot namelijk.
Ik zeg niet dat zij er iets mee te maken heeft hoor maar ik vind het vanaf het begin nogal vaag allemaal.
camera zat ook in de rugzakquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:54 schreef agter het volgende:
Het geheugenkaartje zat in de rugzak, de camera niet?
Dus dat kaartje is op of na 8 april uit de camera gehaald in en de rugzak gestopt.
Okay, Tnx!quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
camera zat ook in de rugzak
Ja, en voor mij is dat ook nog steeds de meest plausibele verklaring van wat er gebeurd is -- een scenario zonder misdaad. Ik denk nu dat ik (laat ik alleen voor mezelf spreken) te lang een idee van vader Kremers voor zoete koek heb geslikt -- het idee dat de meiden op de Mirador zeiden: het is nog vroeg, het is mooi weer, laten we nog een eindje doorlopen. Ik neig nu naar de oude hypothese (hier vandaag nog door iemand genoemd) dat ze een verkeerd beeld hadden van de route als geheel en meenden dat ze door moesten lopen. Toen ze beseften dat er iets niet klopte hebben ze geprobeerd een noodoproep te doen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:24 schreef Geruisloos het volgende:
Als er geen derden in het spel zijn van de vermissing, dan is het een feit dat ze zijn doorgelopen tot aan de rivier. Correct?
Heb ik ook steeds het meest voor de hand liggend gevonden. En dan wel daarbij dat het in de daar op volgende nacht of dag verder mis is gegaan, ongeluk of zo.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:01 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ja, en voor mij is dat ook nog steeds de meest plausibele verklaring van wat er gebeurd is -- een scenario zonder misdaad. Ik denk nu dat ik (laat ik alleen voor mezelf spreken) te lang een idee van vader Kremers voor zoete koek heb geslikt -- het idee dat de meiden op de Mirador zeiden: het is nog vroeg, het is mooi weer, laten we nog een eindje doorlopen. Ik neig nu naar de oude hypothese (hier vandaag nog door iemand genoemd) dat ze een verkeerd beeld hadden van de route als geheel en meenden dat ze door moesten lopen. Toen ze beseften dat er iets niet klopte hebben ze geprobeerd een noodoproep te doen.
Ik kan me goed voorstellen dat de een toen in paniek tegen de ander heeft gezegd: ik ga hier vannacht niet slapen! Misschien zijn ze in het donker doorgelopen in de hoop de bewoonde wereld te bereiken en daardoor van het pad geraakt.
Vind ik ook, ik wil ook graag anderen hun inzichten zien en tegengas krijgen bij mijn eigen inzichten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:07 schreef Marrije het volgende:
Geruisloos, ik heb niet zo de behoefte om een hele hypothese te schrijven. Zeker niet omdat ik op bepaalde punten denk dat het meerdere kanten op zou kunnen. Punten waarop ik dat minder heb meld ik hier en daar gewoon. Dat jij dan geen hypotheses naast elkaar kunt leggen....tja, helaas.
En mijn gedachten vind ik logischer dan die van jou, maar dat maakt mijn ideeen niet meer waar(d). En inderdaad, ik onderbouw ook niet elke keer alles. Zoals met die zakjes, dat is al uitgebreid besproken en dan haak ik daar verder op in. Ik heb niet de behoefte om alles zo op te schrijven dat iemand die hier niet alles heeft gevolgd een compleet verhaal krijgt. Ik hoef niemand te overtuigen. Ik wil inzichten, gedachten delen.
Zoals iemand hier net ook zei, iedereen hier draagt bij op zn eigen manier. Wil jij het bij feiten houden, prima. Wil iemand hier kwijt wat ze heeft gedroomd, prima. Wil iemand wat gedachten delen zonder een hele hypothese, prima.
ja, ik had mn post nog aangevuld, maar inderdaad, ik heb hetzelfde. Ik denk dat ze zijn teruggelopen, met de verkeerde mee gegaan. Maar ik praat 'net zo hard' mee over wel of niet doorlopen na die bergbeek etc.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Vind ik ook, ik wil ook graag anderen hun inzichten zien en tegengas krijgen bij mijn eigen inzichten.
En als ik zeg dat ik iets het meest voor de hand liggend vind, wil dat niet zeggen dat ik andere dingen uitsluit.
Want dat wat echt het meest voor de hand liggend is, is niet gebeurd want dan zaten ze nu thuis
Hoezo is dat een feit?quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:24 schreef Geruisloos het volgende:
Als er geen derden in het spel zijn van de vermissing, dan is het een feit dat ze zijn doorgelopen tot aan de rivier. Correct?
Ik vraag je niet om een hypothese uit te schrijven, want dat heb je al gedaan. Ik vraag je slechts wat vragen te beantwoorden die ik heb over die hypothese.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:07 schreef Marrije het volgende:
Geruisloos, ik heb niet zo de behoefte om een hele hypothese te schrijven. Zeker niet omdat ik op bepaalde punten denk dat het meerdere kanten op zou kunnen. Punten waarop ik dat minder heb meld ik hier en daar gewoon. Dat jij dan geen hypotheses naast elkaar kunt leggen....tja, helaas.
En mijn gedachten vind ik logischer dan die van jou, maar dat maakt mijn ideeen niet meer waar(d). En inderdaad, ik onderbouw ook niet elke keer alles. Zoals met die zakjes, dat is al uitgebreid besproken en dan haak ik daar verder op in. Ik heb niet de behoefte om alles zo op te schrijven dat iemand die hier niet alles heeft gevolgd een compleet verhaal krijgt. Ik hoef niemand te overtuigen. Ik wil inzichten, gedachten delen.
Zoals iemand hier net ook zei, iedereen hier draagt bij op zn eigen manier. Wil jij het bij feiten houden, prima. Wil iemand hier kwijt wat ze heeft gedroomd, prima. Wil iemand wat gedachten delen zonder een hele hypothese, prima.
Bovendien kan ik mijn gedachten ook vrij makkelijk even aan de kant zetten en volop meedenken over mogelijkheden van verdwalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |