SPOILER: USERSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.
Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 12-09-2014 18:15:56 ]
Volgens mijn app mag mijn NOD op 15 oktoberquote:
Donequote:Op vrijdag 12 september 2014 18:14 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Volgens mijn app mag mijn NOD op 15 oktober
Oh nee toch! Heb je dat rommelige vaker voordat je lek wordt?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik vrees dat t deze ronde niet raak is. Sinds vandaag een rommelig gevoel in de onderbuik.. Ben benieuwd of er wat gaat gebeuren..
De zere tetten zijn er nog wel.
Jup! Meestal wel een paar dagen van tevoren..quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:03 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oh nee toch! Heb je dat rommelige vaker voordat je lek wordt?
Plas over een plaatje heen!quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:40 schreef Hilzillah het volgende:
![]()
Nog even afwachten dus...
Vent is heel nuchter onder dat soort dingen. Die wil eerst een plaatje zien en dan is het pas echt in zijn ogen![]()
Ik spring ondertussen voor 2
Hill als t bij mij niet raak is deze ronde neem ik ze grAag over als je ze kwijt zou willenquote:Op zaterdag 13 september 2014 09:41 schreef Hilzillah het volgende:
En wat kwam de postbode vandaag brengen? Een shitload aan ebay ovulatie testen
quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:26 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Hill als t bij mij niet raak is deze ronde neem ik ze grAag over als je ze kwijt zou willen
Oh binnen de familie is nog beterquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:18 schreef Hilzillah het volgende:
[..]Ik heb ze aan mijn schoonzusje gegeven
NOD= Niet ongesteld Dag. de dag dat je ongesteld zou moeten worden maar dat niet wilt...quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:59 schreef junkiexp het volgende:
Wat is NOD?
Wij gaan zo maar weer eens oefenen (), we letten verder niet echt op vruchtbare periodes oid...
Er is toch nog wel een slaapkamer? Of een wc, dat moet voldoende zijn.quote:
Bij mij klopt t welquote:[b]Op zaterdag 13 september 2014 18:07 schreef Mariposas
Doet jullie 'cervical fluid' (afscheiding) mee met de vruchtbare dagen? Het komt en gaat nu een beetje bij mij, heb ik het idee. Sowieso veel minder toen ik nog anticonceptie gebruikte. Of is het niet echt een indicator? Mijn app doet er namelijk wel heel hyper over.
Schijnt een hele goede indicator te zijn. Als je er lange draden mee kunt trekken tussen je vingers ben je vruchtbaar. Eiwit- slijm of zo noemen ze dat, omdat het er een beetje op lijkt. Nou heb ik het zelf nog nooit gezien, maar sta ook niet dagelijks met mijn vingers in mijn doos te roeren. (Als mijn ovu-stokjes een dubbelstreep aangeven zal ik eens ff gaan onderzoeken down there.)quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:07 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Er is toch nog wel een slaapkamer? Of een wc, dat moet voldoende zijn.
Doet jullie 'cervical fluid' (afscheiding) mee met de vruchtbare dagen? Het komt en gaat nu een beetje bij mij, heb ik het idee. Sowieso veel minder toen ik nog anticonceptie gebruikte. Of is het niet echt een indicator? Mijn app doet er namelijk wel heel hyper over.
Ik stuur je een pm!!quote:Op zondag 14 september 2014 20:41 schreef smolly het volgende:
Dames,
Een tijdje terug heb ik via eBay ovulatietesten gekocht. Veel te veel bleek. Ik ben zwanger! Nu heb ik er nog 33 over. Wie kan ik er blij mee maken tegen verzendkosten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Dit zou zo mijn post kunnen zijn behalve dat ik al op dag 34 zit. Normaal 3 dagen na de eisprong al spotting en na 8 dagen brak het echt door. Ik zit nu op dag 8 en gelukkig nog geen bloed gezien! Dan begin je echt hoop te krijgen he!quote:Op maandag 15 september 2014 14:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Even ego. Vanavond bijlezen. Dit is vast de goden verzoeken. Normaal vanaf dag 25 bloedverlies/spotting. Nu dag 26 en niks te bekennen. Verder niets aan symptomen (min borsten zijn niet pijnlijk voor de verandering. Telt dat ook?) dus denk dat ik spotting oversla en alsnog ongesteld ga worden maar heb een heeeel klein beetje hoop
4 weken geleden.quote:Op maandag 15 september 2014 17:47 schreef Malteser het volgende:
Cygne, hoe lang is de curretage bij jou nu geleden? Ik weet dat het een maandag was maar 3 of 4 weken geleden?
Bij mij as woensdag 5 weken dus menstruatie zou kunnen. Al is 'ie nog wat lafjes.
Balen dat je morgen terug moet. Krijg je dat allemaal geregeld met je werk of ben je nog niet terug aan het werk? En niks gevonden in het weefsel? Wat kunnen ze nu verder onderzoeken?
Ik heb vrijdag nacontrole.
Oké, wel spannend nog dus. Duren die onderzoeken lang? (Als in: voor je de uitslag krijgt)quote:Op maandag 15 september 2014 17:54 schreef Cygne het volgende:
[..]
4 weken geleden.
En ik heb geen werk, dus dat is geen probleem. Man gaat mee, die heeft net gebeld en dat was geen probleem. Echt. Mijn mans werk.![]()
In t weefsel niks gevonden. Mijn man en ik krijgen chromosoom onderzoek en bij mij kijken ze ook nog naar stollingsafwijkingen.
cyclus 27 dagen daarna ongesteld. Nod is woensdag. Tel ik als verwachte dag 1 dus. Weet nooit of ik moet zeggen dat ik op dag 28 ongesteld word of na dag 27quote:Op maandag 15 september 2014 17:32 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Dit zou zo mijn post kunnen zijn behalve dat ik al op dag 34 zit. Normaal 3 dagen na de eisprong al spotting en na 8 dagen brak het echt door. Ik zit nu op dag 8 en gelukkig nog geen bloed gezien! Dan begin je echt hoop te krijgen he!
Vanaf wanneer brak jouw menstruatie door?
Qua symptomen heb ik niets behalve érg moe.
Balen cygne dat je morgenochtend nog een keer langs moet komen om nuchter te komen!
8 weken.quote:Op maandag 15 september 2014 17:59 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oké, wel spannend nog dus. Duren die onderzoeken lang? (Als in: voor je de uitslag krijgt)
En durf je in de tussentijd voor twee strepen te gaan of wil je de uitslagen eerst echt afwachten?
Samen streepjes, deal! (Met de rest die 2 streepjes verlangen, ook van het andere topic)quote:Op maandag 15 september 2014 18:03 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
cyclus 27 dagen daarna ongesteld. Nod is woensdag. Tel ik als verwachte dag 1 dus. Weet nooit of ik moet zeggen dat ik op dag 28 ongesteld word of na dag 27
Ik heb wel meer afscheiding maar dat kan ook meer opvallen omdat het nu ineens kleurloos is
Samen voor streepjes gaan dan maar?
Merk wel dat ik geestelijk in mijn cocon kruip. Hoe meer hoop ik krijg Hoe erger ik opzie tegen teleurstelling. Zie gewoon op tegen woensdag. En dan voel ik me zo een aansteller
uiteraard voor de anderen ook een de meeste gun ik t Nog meer dan mijzelf want Veel verdriet en wachten etc. Ik ben weer opnieuw begonnen, nieuwe vent nieuwe kansen.quote:Op maandag 15 september 2014 18:31 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Samen streepjes, deal! (Met de rest die 2 streepjes verlangen, ook van het andere topic)
Aan de ene kant kan ik niet wachten om te testen, in de hoop dat er een tweede streep verschijnt. Maar aan de andere kant ben ik ook zo bang voor wéér een blanco test. Zaterdag of zondag ga ik testen, mits mijn menstruatie niet eerder komt.
Dat schijnt normaal te zijn.quote:Op maandag 15 september 2014 20:45 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ malteser
Fijn om te weten dat je lichaam weer funtioneert zoals t hoort. Dat werkt gelukkig weer.
@ cygne
Dat is best lang 8 weken, of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poe, weer zo'n afschuwelijk lange cyclus... niet leuk! die krampen heb ik bij mijn vorige (12-weken) cyclus ook gehad, heel vreemd. Had ook niks met een naderend lek te maken, want daarna duurde het nog 3 weken of zo...quote:Op maandag 15 september 2014 18:43 schreef Minarosa het volgende:
Klinkt hoopvol Cassandra! En ik duim ook voor coccinelle.
Ik had vorige week beetje krampen, heb ik altijd voor mijn menstruatie. Was ervan overtuigd dat het zou beginnen, maar hij(/zij) kwam maar niet. Zaterdag negatief getest. Cyclusdag 1 was begin juli. Maar geen bloed = hoop hè.
Jammer Stoel en Sproetjesquote:Op maandag 15 september 2014 20:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dottey, fijn vd familiedag. Je ma heeft t misschien wel in de gaten, maar vind t misschien nog lastig?
Succes voor de wachtenden!
Hier zijn de dijken gister doorgebroken en vandaag wel heel erg! Pff... Bah bah.
Niet leuk idd, maar ik probeer er niet te veel aan te denken. En te denken in maanden ipv weken. Ik ga donderdag naar de gyn ivm lange cycli. Hoe gaat het nu bij jou?quote:Op maandag 15 september 2014 23:45 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Poe, weer zo'n afschuwelijk lange cyclus... niet leuk! die krampen heb ik bij mijn vorige (12-weken) cyclus ook gehad, heel vreemd. Had ook niks met een naderend lek te maken, want daarna duurde het nog 3 weken of zo...
En ik blijf hopen voor je, zorg dat je dat ei vangt!
Dat is ook mooi snel Cygne! Hier ook, gisteren overdag leek het mee te vallen maar gisteravond werd het heel duidelijk. Onze lijven doen het weerquote:
Ja!quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:18 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is ook mooi snel Cygne! Hier ook, gisteren overdag leek het mee te vallen maar gisteravond werd het heel duidelijk. Onze lijven doen het weer!
Hahaha, lekker ding!quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:56 schreef -Spring het volgende:
Ik. Wil. Testen! Maar dat kan pas de 26e.
Ik voel me ook al mega zwanger. Ik waggel zelfs al een beetje.![]()
Hou op.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, lekker ding!
Nog 10 dagen joh, de 26e, dat duurt nog wel even.
14 dagen na ei is beter. Je NOD schuift op met een late eisprong.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Vraag, mijn ei is laat, nl. dag 17/18. Mijn nod is 9/10 dagen later. Kan ik op mijn nod testen of is de kans groot dat ik 14 dagen na mijn ei pas zou kunnen testen?
Aaaw wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:40 schreef Hilzillah het volgende:
![]()
Nog even afwachten dus...
Vent is heel nuchter onder dat soort dingen. Die wil eerst een plaatje zien en dan is het pas echt in zijn ogen![]()
Ik spring ondertussen voor 2
Ach.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:16 schreef coccinelle het volgende:
[..]
14 dagen na ei is beter. Je NOD schuift op met een late eisprong.
Je mag trouwens in je eentje testen van het weekend. ()
Dat worden lange dagen. Pfff, wat is dat wachten stom, he?quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hou op.
Er komt vocht uit mn borsten. Serieus.
De kans is alsnog heel groot dat het een vroege miskraam wordt natuurlijk, maar vooralsnog ben ik volgens mij hartstikke bevrucht.
Succes bij de gyn meis! Ben superbenieuwd! Ook ik probeer er nu wat minder mee bezig te zijn, en dat lukt best aardig. Al is het ook ingegeven door de gedachte dat er vast iets "kapot is aan mijn stokken." Beetje zelfbescherming dus.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:19 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Niet leuk idd, maar ik probeer er niet te veel aan te denken. En te denken in maanden ipv weken. Ik ga donderdag naar de gyn ivm lange cycli. Hoe gaat het nu bij jou?
Mijn onderbroek plakt hier ook nooit van vast aan mijn onderkant ^^, Als ik sommige verhalen moet geloven kunnen ze het ook gebruiken als lijmquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:56 schreef Sara82 het volgende:
Nog even over het afscheiding-verhaal: ik heb nooit doorzichtig snot/glibberig spul in mijn onderbroek... vandaar dat ik dacht dat je echt moest schede-schrapen....![]()
(Ojee, ojee.... zie je wel, ik ben kapot/nou ja, iedere vrouw is anders....)
Ik zit het op te zoeken, maa een heel duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Wel dat tussen de 28-30 dagen onder een normale cyclus valtquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:49 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Succes bij de gyn meis! Ben superbenieuwd! Ook ik probeer er nu wat minder mee bezig te zijn, en dat lukt best aardig. Al is het ook ingegeven door de gedachte dat er vast iets "kapot is aan mijn stokken." Beetje zelfbescherming dus.
Nu op dag 24, en nog geen ei in zicht.
Wat ik me wel een beetje af vraag: stel dat ik terugkeer naar de 42-daagse cyclus van het pre-pil-tijdperk (en dan tel ik de vorige 84 dagen maar even als een eenmalige skip), is dat dan een normale cyclus, of zou dat sowieso te lang en dus problematisch zijn...?
Ik las in een van de infofolders van de gyn geloof ik dat >42 'afwijkend' is. Maar dat hoeft niet te zeggen dat je geen eisprong hebt.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:28 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Ik zit het op te zoeken, maa een heel duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Wel dat tussen de 28-30 dagen onder een normale cyclus valt
Nu lees ik dit:quote:Op woensdag 17 september 2014 13:31 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik las in een van de infofolders van de gyn geloof ik dat >42 'afwijkend' is. Maar dat hoeft niet te zeggen dat je geen eisprong hebt.
21 dagenquote:Op woensdag 17 september 2014 13:38 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Nu lees ik dit:
De gemiddelde duur van een normale menstruatiecyclus bedraagt 25 tot 35 dagen, maar kan uiteenlopen van 21 dagen tot drie maanden. Het verloop wordt gecoördineerd door hormonen.
Ach, ik geloof dat dit ook niet zozeer van een precies aantal afhangt
h je wel een hele korte lfquote:Op woensdag 17 september 2014 14:04 schreef Minarosa het volgende:
[..]
21 dagenen dat je dan gewoon elke drie weken een kans hebt (als je gewoon goede eisprong hebt). Klinkt behoorlijk ideaal. Behalve als je dertien bent
Ah, great, ik ben dus een grensgevalletje...! Als ik in de toekomst een keertje naar de huisarts ga, gooi ik er wel een daggie bovenop. ;pquote:Op woensdag 17 september 2014 13:31 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik las in een van de infofolders van de gyn geloof ik dat >42 'afwijkend' is. Maar dat hoeft niet te zeggen dat je geen eisprong hebt.
Ik begin t een beetje te hopen.. ook niet goed.. Te veel mee bezig zijn snap ik niet. We hebben al vijf goede kansen gehad. En vanaf januari regelmatig met spotting. Nog even geduld tot zaterdag dan maarquote:Op woensdag 17 september 2014 17:28 schreef Mariposas het volgende:
Innesteling Cassandra? Geen idee of je lichaam van slag kan zijn door er teveel mee bezig te zijn.
Welkom mede-achterdeduiner en mede-pasgetrouwde!
quote:Op woensdag 17 september 2014 16:59 schreef Krisvc het volgende:
Hi,
Ik kom hier heel voorzichtig om de hoek kijken.![]()
Na jaren (ja, jaren) trouw lurken in OUD mag ik van mezelf eindelijk mee gaan posten. Vriend Man en ik gaan proberen een kindje te krijgen.
Korte voorstel? Kris, 25, 9 jaar samen met man, sinds vorige week getrouwd,Lol, ik las dat je ergens achter de duinen buiten de stad ergens heel doodsbang door iemand het spiraaltje eruit heb laten halen. Ik dacht al heuh??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig proberen we het nog op z'n beloop te laten () dus ik hoef nog niet in een lijsje en ik laat het afscheiding kijken ook nog even voor wat het is.
En nu ga ik op invoeren klikken, want muts die ik ben vind het helemaal spannend om mee te gaan posten.
En ja, is ook heel spannend. Ik heb eerst nog een tijdje in het rammeltopic gezeten. Beetje wennen aan het idee dat ik in dit subforum zit enzo.
Afscheiding. Ben blij dat ik er tijdens de pogingen niet teveel aandacht aan heb gegeven, nu kan ik twee keer per dag nieuw inlegkruisje pakken en dan nog met een vieze onderbroek zitten. The joys..![]()
Ik vind het af en toe nog steeds vreemd. Brief van kraamzorg komt binnen 'gefeliciteerd met zwangerschap' enzo. Eeh, oh ja lool!quote:Op woensdag 17 september 2014 19:57 schreef Krisvc het volgende:
Ja, dat voor het echie lijkt nog niet helemaal door te dringen. Ergens tijdens een eventuele zwangerschap moet dat vast goed komen ga ik maar vanuit. En anders is een bevalling vast wel realistisch genoeg.
Ooohw! Ik tikte net een 'spannond' bericht Cassandra! Stomquote:Op woensdag 17 september 2014 16:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Gewoon een gemiddelde nemen
Ik begin m te knijpen. Gisteren kramp en lichte afscheiding. Heel licht roze. Vanochtend nog steeds. Vanaf tien uur alleen witte afscheiding, in dezelfde hoeveelheid als wanneer ik spotting zou hebben. Waarom zou mijn cyclus nu afwijken, echt alleen omdat ik ermee bezig ben?
quote:Op donderdag 18 september 2014 11:47 schreef -Spring het volgende:
Dat je aan de dierenarts vraagt of honden/katten/konijnen toevallig ook hcg aanmaken tijdens de zwangerschap en if so, of ie dan toevallig geen ultragevoelige test heeft.
En dat ie jou dan vraagt of je weet waar de h in hcg voor staat.
![]()
![]()
Wanneer kan je testen?quote:Op donderdag 18 september 2014 11:47 schreef -Spring het volgende:
Dat je aan de dierenarts vraagt of honden/katten/konijnen toevallig ook hcg aanmaken tijdens de zwangerschap en if so, of ie dan toevallig geen ultragevoelige test heeft.
![]()
![]()
Dat is al bijnaquote:Op donderdag 18 september 2014 11:56 schreef -Spring het volgende:
[..]
Met de gevoeligste test die ik kon vinden dinsdag (de 23e). De 30e is mn nod.
quote:Op donderdag 18 september 2014 11:47 schreef -Spring het volgende:
![]()
![]()
Klopt! Mini is nu 7 maanden en dat gevoel heb ik nog steeds. Ook bij de maxi en midi trouwens.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:46 schreef Risu het volgende:
[..]
Ik vind het af en toe nog steeds vreemd. Brief van kraamzorg komt binnen 'gefeliciteerd met zwangerschap' enzo. Eeh, oh ja lool!
Maar schijnt zelfs als je kind al een jaar is nog wel vreemd te zijn. Zo van woah, deze is gewoon van mij. Heb ik van horen zeggen hoor, dit is voor mij ook pas de eerste.
kat mag ook, alleen een kater is een man, kat (kater-poes-kitten) is een verzamelnaam vergelijkbaar met hond (reu-teef-puppy)quote:Op donderdag 18 september 2014 14:17 schreef Kursor het volgende:
Wie weet lijken de sequenties op elkaar en daardoor de eiwitten ook en als de test niet heel specifiek is voor alleen hCG maar ook een crossreactie geeft bij bijvoorbeeld hond of poes, dan kan het in theorie best. (Maar nu geen gelegenheid om wat te spelen).
Zoiets probeerde ik nog uit te leggen, maar dan zonder moeilijke woorden en met logisch verstand, maar hij kon me niet helpen, zei ie.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:17 schreef Kursor het volgende:
Wie weet lijken de sequenties op elkaar en daardoor de eiwitten ook en als de test niet heel specifiek is voor alleen hCG maar ook een crossreactie geeft bij bijvoorbeeld hond of poes, dan kan het in theorie best. (Maar nu geen gelegenheid om wat te spelen).
Haha! Taal is dan weer wat anders dan moleculaire biologie/biochemiequote:Op donderdag 18 september 2014 14:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
kat mag ook, alleen een kater is een man, kat (kater-poes-kitten) is een verzamelnaam vergelijkbaar met hond (reu-teef-puppy)
/eindenuttelozeinfo
Mijn menstruatie was sinds t stoppen met de pil ook 4x maar 2 dagen... Nu voor t eerst 2 "normale" dagen en nu heeeeel lichtjes nog iets. Mijn NOD heb ik gewoon berekend vanaf dag 1 en klopte meestal goed, of er zat maar een dag verschil in. Mijn ei is meestal wat "laat" elke keer pas tegen dag 16.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:36 schreef Malteser het volgende:
Humz, hier is mijn menstruatie alweer gestopt na 2,5 dag. Heel fijn zou je denken, ware het niet dat ik voor de pil altijd een volle week menstrueerde en met pil toch ook wel een dag of 5.
Het voelde wel echt als een menstruatie (en het zag er ook zo uit). Dus nu weet ik het even niet. Morgen nacontrole bij de gyn, daar maar eens vragen.
Iemand een idee over wat dan nu bij mijn NOD is? Gewoon 13 oktober? En wanneer heb ik nu dan in godsnaam mijn ei? Miskramen zijn stom.
*kruipt nog even weg in een hoekje*
Welkomquote:Op woensdag 17 september 2014 16:59 schreef Krisvc het volgende:
Hi,
Ik kom hier heel voorzichtig om de hoek kijken.![]()
Na jaren (ja, jaren) trouw lurken in OUD mag ik van mezelf eindelijk mee gaan posten. Vriend Man en ik gaan proberen een kindje te krijgen.
Korte voorstel? Kris, 25, 9 jaar samen met man, sinds vorige week getrouwd, spiraaltje begin deze maand eruit laten halen, uit de stad achter de duinen, doodsbang en hyperenthousiast.
Voorlopig proberen we het nog op z'n beloop te laten () dus ik hoef nog niet in een lijsje en ik laat het afscheiding kijken ook nog even voor wat het is.
En nu ga ik op invoeren klikken, want muts die ik ben vind het helemaal spannend om mee te gaan posten.
Ja goed! Ik was met vakantie en daar ongesteld geworden. Wel netjes 27 dagen.quote:
Wachten op onze vruchtbare week. Volgens app is onze eisprong (de 28ste) op onze twee jarig huwelijks jubileum. Nou als dat geen romantisch dag is...quote:Op donderdag 18 september 2014 20:54 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Welkom Kris! Succes![]()
Hoe is het nu met jou Dottey?
Ga jij mij dan een verjaardagsbaby gevenquote:Op donderdag 18 september 2014 21:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja goed! Ik was met vakantie en daar ongesteld geworden. Wel netjes 27 dagen.De volgende vruchtbare periode valt midden in de week en we hebben het zo knallend druk, dat ik niet weet of we nog ergens een gaatje (
) kunnen vinden. Net als jij vind ik het niet zo erg als het allemaal wat langer duurt.
Dat zou nog eens leuk zijn! Hoe is het met jou? Voel je je goed?quote:Op donderdag 18 september 2014 22:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ga jij mij dan een verjaardagsbaby geven
Oktober baby maken, begin november positief testen en 9 juli bevallenquote:Op donderdag 18 september 2014 22:07 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat zou nog eens leuk zijn! Hoe is het met jou? Voel je je goed?
Je zei gaatje whehequote:Op donderdag 18 september 2014 21:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja goed! Ik was met vakantie en daar ongesteld geworden. Wel netjes 27 dagen.De volgende vruchtbare periode valt midden in de week en we hebben het zo knallend druk, dat ik niet weet of we nog ergens een gaatje (
) kunnen vinden. Net als jij vind ik het niet zo erg als het allemaal wat langer duurt.
Ja, had ik geregeld voor vorige keer, maar niet blijven plakken nie hè.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Je zei gaatje whehe
Oh ja, wel herkenbaar. Ik begreep dat vroeger nooit zo, geen tijd voor seks, maar nu met twee kinderen is de tijd met ons twee doordeweeks wel echt heel minimaal. Mijn eisprong lijkt steeds in het weekend te vallen, veel handiger joh, moet je ook regelen
Zo ongeveer. Ik heb geen idee wanneer mijn eisprong precies is. Mijn app geeft een vrij ruime marge aan.quote:
gemiddeld duurt dat veertien dagen. Met een korte lf heb je kans dat een eitje niet nestelt omdat alles dan weer wordt schoongespoeld Door je menstruatie. Maar dat hoeft niet. Wat dat betreft ben ik wel blij met een langere lfquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:41 schreef sproetjes het volgende:
Misschien een stomme vraag maar wanneer is een LF kort en waarom is dit nou precies "minder fijn" of dergelijke? Ik heb er al wat over zitten lezen maar dat kwartje valt niet echt
Aaah...quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:14 schreef Limone het volgende:
De Luteale Fase: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatiecyclus
Ik heb (had) een LF van 7-8 dagen. Het komt er in het kort op neer dat een eventueel bevrucht eitje niet eens de kans krijgt om in te nestelen, of niet de kans krijgt om voldoende HCG te produceren om door te geven aan het lichaam dat het niet mag menstrueren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:41 schreef sproetjes het volgende:
Misschien een stomme vraag maar wanneer is een LF kort en waarom is dit nou precies "minder fijn" of dergelijke? Ik heb er al wat over zitten lezen maar dat kwartje valt niet echt
Nee dat sowieso niet. Maar t geeft een indicatie. Ik doe sowieso maar wat omdat ik geen zin heb in ovulatietesten en consequent temperaturen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 17:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
gemiddeld duurt dat veertien dagen. Met een korte lf heb je kans dat een eitje niet nestelt omdat alles dan weer wordt schoongespoeld Door je menstruatie. Maar dat hoeft niet. Wat dat betreft ben ik wel blij met een langere lf
cygne mijn app klopt nooit, ondanks de ruime marge
Je kan in die appjes, na meerdede cyclussen een gemiddelde laten berekenen. Ergens in de instellingen. Anders blijft hij uitgaan van de aantal cyclus dagen die je ingevoerd hebt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 07:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Menstruatie is nu echt door gebroken. En voor t eerst in maanden heb ik ook echt gemene krampen. Zo dat t me Nog beperkt ook. Op naar volgende ronde. App geeft ondanks deze langere cyclus aan dat mijn nod 17 oktober is
is ook t gemiddeldequote:Op zaterdag 20 september 2014 09:26 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Je kan in die appjes, na meerdede cyclussen een gemiddelde laten berekenen. Ergens in de instellingen. Anders blijft hij uitgaan van de aantal cyclus dagen die je ingevoerd hebt.
Ooooh okayquote:Op zaterdag 20 september 2014 10:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
is ook t gemiddeldegeloof dat ik zeven van de tien cyclussen 27 dagen had. Een keer 28 en 26. Nu voor t eerst dertig
Nee, ik heb geen Implanon. Ik heb niets van anticonceptie, kan er niet tegen en na 11-12 jaar ben ik er maar gewoon mee gekapt (ben nu 24).quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:51 schreef Hilzillah het volgende:
Ik denk dat je in het verkeerde topic zitiedereen hier wacht juist wél op een tweede streepje.
Maar als antwoord op je vraag. Je hebt een staafje, implanon neem ik aan. Dan ben je beschermd
quote:Periodieke onthouding als anti-conceptie wil wel mits men aan 3 zeer strenge voorwaarden voldoed.
1. De vrouw moet een zeer regelmatige cyclus hebben.
2. Je moet goed kunnen rekenen.
3. En je moet gek zijn met kinderen.
Niet zwanger proberen te worden zonder anticonceptie is ook een klus!quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:02 schreef Mariposas het volgende:
Geklust? Je was toch niet bezig zwanger te worden?
Theoretisch gezien lijkt het me dat het niet kan, je hebt seks gehad de dag nadat je ongesteld zou moeten worden begrijp ik? Kan zijn dat je cyclus iets is verstoord doordat je ziek was en je daardoor wat later ongesteld bent.
Het blijft in mijn optiek echter een soms onbegrijpelijk proces, de cyclus. Ik denk bij NFP ook meteen aan dat stukje van Herman Finkers:
[..]
Hormoon is pas vanaf zes dagen na conceptie af te lezen toch? Zit nu op dag vier. Theoretisch gezien raak je zwanger tijdens je eisprong en dan kun je na nod gaan testen, maar ik zat ver buiten mijn eisprong dus wacht het nog even af want ik heb nog maar 1 test liggen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:08 schreef L-E het volgende:
Als je nu al over tijd bent, waarom niet testen?
Dan doet m'n lichaam gewoon gek, want van andere keren kan het ook niet komen (toen hebben we er wel rubber bij gepakt).quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
Als je nu over tijd bent komt dat in elk geval gegarandeerd niet door je onbeschermde seks van drie dagen terug. Dat zegt nog niets over wel / niet zwanger zijn maar dat weet je pas op zijn vroegst over een dag of 8.
Tevens: pak een rubber als je wel wil batsen maar geen consequenties wil
Wat een rotnieuws, ik snap goed dat je daar verdrietig over bent...quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:22 schreef Krisvc het volgende:
Hier vandaag een verdrietige dag. Nicht is haar kindje met 30 weken verloren. Het weet me maar niet los te laten.
Ik vind een maand gevoelsmatig ineens 10x zo lang voelen sinds we voor het echie gaan trouwens.
Ik heb geen verstand van mogelijk ongewenste zwangerschappen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:53 schreef Myrr het volgende:
b niets van anticonceptie, kan er niet tegen en na 11-12 jaar ben ik er maar gewoon mee gekapt (ben nu 24).
wat vreselijk!quote:Op zaterdag 20 september 2014 20:22 schreef Krisvc het volgende:
Helaas is het lichaam geen machine. Lijkt me stug dat je zo vlak voor je menstruatie een tweede eisprong zou hebben gehad. Stress en jezelf druk maken is echter wel een goede manier om je menstruatie uit te stellen. En voortaan gewoon je mond houden in de kerk en niet zingen.
Hier vandaag een verdrietige dag. Nicht is haar kindje met 30 weken verloren. Het weet me maar niet los te laten.
Ik vind een maand gevoelsmatig ineens 10x zo lang voelen sinds we voor het echie gaan trouwens.
+1quote:Op zondag 21 september 2014 02:54 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van mogelijk ongewenste zwangerschappen.
ik heb wel verstand van mind fucks en wat dat met je lichaam kan doen.
ik heb ook verstand van de voorkomen in de toekomst.... niet meer zingen in een kerk of gewoon zingen in een regenjas en gewoon wachten tot je kunt testen of ongesteld bent geworden en pas weer terug komen als je wel wacht op een tweede streepje.
succes![]()
annoyed
Een bedje van lauwwarme mannenpap. *Kots*quote:Op maandag 22 september 2014 08:17 schreef Limone het volgende:
Heb je de afgelopen dagen wel de tijd gehad om een bedje van zaad neer te leggen, Sara? Dan is er nog niets verloren.
Spannend IK! Wanneer ga je testen?
Hoe betrouwbaar zijn zulke testen? Zou een mooie dag zijn om positief te testenquote:Op maandag 22 september 2014 10:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Een bedje van lauwwarme mannenpap. *Kots*
Ik mag morgen testen met zo'n ultravroege test (tien dagen voor nod). Op L's verjaardag. ♡ Ik hoop maar dat mn cyclus een beetje regelmatig is, want als ie ineens langer is, ben ik alsnog te vroeg.
Maar wil je het dan ook wel al testen en weten?quote:Op maandag 22 september 2014 10:59 schreef -Spring het volgende:
Euhm, dat staat er niet bij, geloof ik. Dit is m. Onderaan kun je de bijsluiter downloaden.
http://test-point.nl/vroege-zwangerschapstest
Ik denk dat ie gewoon even betrouwbaar is als een test waarmee je pas later kunt testen. Het risico van heel vroeg testen is alleen dat de kans dan nog zo'n vijftig tot zestig procent is dat je een vroege miskraam krijgt. Dsn word je gewoon weer ongesteld.
Ja natuurlijk.quote:Op maandag 22 september 2014 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wil je het dan ook wel al testen en weten?
quote:Op maandag 22 september 2014 04:25 schreef Sara82 het volgende:
Wow, superspannend ik86! Duimduimduim!
En medeforummers, met trots presenteer ik het heugelijke feit dat ik voor het eerst een overduidelijke tweestreep op een ovu-test heb gepist. (welliswaar op dag 31 van mijn cyclus, but who gives a shit!) Geen twijfel zoals een paar maanden geleden, NEE, een streep die dikker is dan de controle! Ben apetrots op mijn lijf, een (hooguit) derde ei in een half jaar! (oh, dat klinkt cynisch, maar ben echt blij, dacht ECHT dat mijn eierstokkies stuk waren)
En natuurlijk, je raadt het al, werkt vriendlief overdag en heb ik late dienst tot 2:00. Goddammit.
dit lees ik een beetje raar....quote:Op maandag 22 september 2014 10:59 schreef -Spring het volgende:
Euhm, dat staat er niet bij, geloof ik. Dit is m. Onderaan kun je de bijsluiter downloaden.
http://test-point.nl/vroege-zwangerschapstest
Ik denk dat ie gewoon even betrouwbaar is als een test waarmee je pas later kunt testen. Het risico van heel vroeg testen is alleen dat de kans dan nog zo'n vijftig tot zestig procent is dat je een vroege miskraam krijgt. Dsn word je gewoon weer ongesteld.
Nou dan testen morgen!quote:
Waarom?quote:
Omdat ik het sowieso wil weten, ongeacht of het blijft plakken of niet.quote:Op maandag 22 september 2014 11:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Waarom?Hoewel het natuurlijk vervelend is als je ongesteld wordt (en het dus niet raak is), lijkt het me nog vele malen vervelender om te weten dat het eigenlijk raak was, maar niet is blijven plakken...?
En het duurt al zo lang vanaf een 'gewone' positieve test tot een eerste echo...
Lijkt mij vooral zelfkastijding als ik eerlijk ben...
Dat bedacht ik ook toen ik het opschreef, maar ik had geen zin om het beter te formuleren.quote:Op maandag 22 september 2014 11:43 schreef Dottey het volgende:
[..]
dit lees ik een beetje raar....
als je dus niet test, heb je dus 40 - 50% meer kans dat hij blijft plakken..
Dat.quote:Op maandag 22 september 2014 11:48 schreef Moppert het volgende:
Mij gaf het juist veel meer rust ookal kon het nog mis gaan voor nod
Dit doe ik elke maandquote:Op maandag 22 september 2014 11:54 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat.
En de kans dat ik uberhaupt zwanger ben is sowieso erg klein.
Ik ben mezelf vast hartstikke schijnzwanger aan het denken.![]()
Maar ben je dan niet bang dat dat uiteindelijk meer 'pijn' oplevert? Stel dat je 3x een vroege positieve test hebt, maar dat het rond je NOD steeds fout gaat; dan heb je dus eigenlijk 3 miskramen gehad, terwijl je het anders niet eens zou weten?quote:Op maandag 22 september 2014 11:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Omdat ik het sowieso wil weten, ongeacht of het blijft plakken of niet.
Zoals je omschrijft in je laatste zin, zo ben ik juist helemaal niet.quote:Op maandag 22 september 2014 12:19 schreef twist02 het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet bang dat dat uiteindelijk meer 'pijn' oplevert? Stel dat je 3x een vroege positieve test hebt, maar dat het rond je NOD steeds fout gaat; dan heb je dus eigenlijk 3 miskramen gehad, terwijl je het anders niet eens zou weten?
Sorry voor al m'n vragen, maar ik snap het niet zo goed(hoeft natuurlijk ook niet, als jij het maar snapt
)
Niet eerlijk naar jou toe, maar ik zie steeds van die zwangerschapspagina-taferelen voor me, waarbij mensen echt zo'n beetje rouwen om elke menstruatie. Misschien komt m'n onbegrip vooral daar vandaan
Dat kon ik me ook eigenlijk al niet helemaal voorstellen neequote:Op maandag 22 september 2014 12:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zoals je omschrijft in je laatste zin, zo ben ik juist helemaal niet.Als ik na een korte zwangerschap alsnog ongesteld word dan is dat zo en dan was dat ook zo geweest als ik het niet geweten had. Ik ben vrij rationeel en zou het jammer vinden als het alsnog fout gaat, maar rouwende zal ik niet zijn.
Nee, geen tijd voor gehad, want hij was dit weekend weg.quote:Op maandag 22 september 2014 08:17 schreef Limone het volgende:
Heb je de afgelopen dagen wel de tijd gehad om een bedje van zaad neer te leggen, Sara? Dan is er nog niets verloren.
Wel op zn hondjes, toch? Dan ruik je die ochtendwalm die uit zn straat komt niet.quote:Op maandag 22 september 2014 14:38 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Nee, geen tijd voor gehad, want hij was dit weekend weg.
Dus we hebben het probleem opgelost door een gezellige vroege-ochtend-bats.Hoppaaaaahatseflats! :p
quote:Op maandag 22 september 2014 15:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wel op zn hondjes, toch? Dan ruik je die ochtendwalm die uit zn straat komt niet.
Het fenomeen heet "tandenpoetsen", en het werkt best goed!quote:Op maandag 22 september 2014 15:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wel op zn hondjes, toch? Dan ruik je die ochtendwalm die uit zn straat komt niet.
Het was een grapje.quote:Op maandag 22 september 2014 21:57 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Het fenomeen heet "tandenpoetsen", en het werkt best goed!
quote:Op dinsdag 23 september 2014 06:55 schreef -Spring het volgende:
O yeah! Een heeeeeel licht streepje!
Waaaaaa! Wat tof!quote:Op dinsdag 23 september 2014 06:55 schreef -Spring het volgende:
Woohoo goed gedaan!quote:Op dinsdag 23 september 2014 06:55 schreef -Spring het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! EEN STREEPJE!!quote:Op dinsdag 23 september 2014 07:13 schreef -Spring het volgende:
Moeilijk om m in het kunstlicht op de foto te krijgen. Zien jullie m?
[ link | afbeelding ]
Ik heb gehoord dat de Mirena uiteindelijk evenveel effectieve hormonen aflevert als de pil, voornamelijk door de plaats waarop ze worden afgegeven. M.i. dus geen optie toen ik de pil niet meer wilde...quote:Op dinsdag 23 september 2014 07:23 schreef Krisvc het volgende:
Heeeel lichtjes zie ik 'm Spring!![]()
En begin deze maand is m'n mirena eruit gehaald ik82. Minder hormonen dan de pil dus, maar kennelijk niet minder impact.
En jij denkt dat ik dat nog niet gedaan heb?quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Je mot 'm openslopen spring en dan alleen het teststripje bekijken, dat is meestal een stuk duidelijker
TOF!!
Kom maar op hoor! We like to be entertained.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:03 schreef -Spring het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik dat nog niet gedaan heb?
Dank jullie! Nu hopen op een plakkerd idd.
Ik wist het!Toen ik N gisteren in een reflex een goedgemikte trap verkocht nadat ie me een speelse tik op mn kont gaf, helemaal.
![]()
Ik heb al mn symptomen, voor mn nod dus, bijgehouden. Iemand interesse? Dan zet ik ze neer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 23-09-2014 11:34:09 ]
quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:30 schreef Limone het volgende:
Leuk lijstje! Manisch opruimen is voor mij wel echt een teken. Elke maand vraag ik mij af: heb ik zin om op te ruimen? Tot nu toe is het antwoord: mèh.. geweest.
Het zou mij echt niets verbazen als jij positief testquote:Op dinsdag 23 september 2014 11:39 schreef -ik86- het volgende:
Ik heb maar weinig klachtjes behalve overtijd zijn. Ja mijn tepels zijn iets gevoelig, maar ze zijn wel pijnlijker geweest en heb een beetje spierpijn achtig gevoel in mijn onderbuik..
Ben ook wel wat meer vermoeid maarja dat kan ook komen door het 10x wakker zijn per nacht door het rot en de vakantie luiheid..
Als ik iets in m'n kop heb moet het zo. Dan geeft het ook niet als het niet lukt, maar ik moet wel weten dat ik er alles aan gedaan heb.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup! En dat is vast ook een symptoom, of niet?
Ja hoor, was heel makkelijk bij te houden in een app.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:34 schreef danic het volgende:
Spring![]()
wat gaaf!!
En je lijstik vraag me af of je dit iedere maand zou doen als je nu nog niet zwanger was geweest
Je bent toch al overtijd?quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:09 schreef Hilzillah het volgende:
*proest* je lijstje! Ik hou ervan![]()
Testje Ik?of is het écht nog te vroeg?
Oh sorry! :'D.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:02 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dat staat er een beetje stomBedoel Testje voor Ik86
Ik zelf ben heul overtijd
Heb je de auto al tegen een paal geparkeerd?quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:03 schreef -Spring het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik dat nog niet gedaan heb?
Dank jullie! Nu hopen op een plakkerd idd.
Ik wist het!Toen ik N gisteren in een reflex een goedgemikte trap verkocht nadat ie me een speelse tik op mn kont gaf, helemaal.
![]()
Ik heb al mn symptomen, voor mn nod dus, bijgehouden. Iemand interesse? Dan zet ik ze neer.
Een bankje!quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Heb je de auto al tegen een paal geparkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |