abonnement Unibet Coolblue
pi_144419027
...en hier weer verder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:05 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dat is een lastige situatie. Want 2x op hetzelfde solliciteren via een andere weg komt vreemd over. Anders je sollicitatie intrekken bij het uitzendbureau en dan gewoon direct solliciteren. Hoewel een uitzendbureau als je redelijk geschikt bent altijd wel helpt, omdat het hun ook erg interesseert je te plaatsen. Maar ze bieden veel minder zekerheid.
Zelf inmiddels aardig wat sollicitaties achter de rug afgelopen weken. Bij 2 detacheringsorganisaties kan ik een jaarcontract krijgen. Bij één krijg ik morgen te horen of ik in aanmerking kom voor een deta-vast contract bij een klant. Vind het alleen veel rompslomp qua reizen moet een metro, bus en nog eens 10 minuten lopen en ben in totaal 1,5 uur onderweg.
Van één organisatie een concept jaarcontract binnen de ander nog niet. En morgen willen ze antwoord dus nog even afwachten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_144419787
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:53 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Op zich is daar niets mis mee. Zo ben ik ook begonnen, 3 jaar geleden.

Maar je moet wél van te voren al weten waar je aan toe bent, niet dat je eerst solliciteert en dat ze daar dan mee aan komen kakken.
Als je bijstand hebt gaan ze dat naar mijn idee niet leuk vinden, zulke constructies, ze willen dat je geld gaat verdienen ook al kun je misschien door zo'n stage/vrijwillgerswerk op de lange termijn 'n veel betere baan krijgen. Maar dat dikgedrukte, dat snappen ze daar echt niet. :')

Daardoor krijg je ook van die dingen zoals Isabeau ze aanhaalde: een afgestudeerd hbo'er taarten laten versieren als "omscholingstraject". :')
Hallon!
pi_144419892
Uhm, dat is niet mijn OP trouwens :D :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_144420024
Ik heb al een paar topics meegelezen, tijd om me daadwerkelijk aan te gaan melden.

Ik ben al een half jaar op zoek naar een andere baan. Ik zit momenteel in een traineeship wat te bestempelen is als het slechtste traineeship van Nederland. Weinig opleiding, je wordt ingezet als stagiaire, kortom, 1 groot drama. Ik had mezelf beter via een startersfunctie kunnen opwerken. Maar it is like it is. Mijn contract loopt op 1 november af en nu begint de tijd wel te dringen.
Hier blijven is een eventuele optie (ik heb gelukkig wat vrienden gemaakt binnen de organisatie die me nog een half jaartje vooruit kunnen helpen) maar ik word zo ongelukkig van deze baan en organisatiecultuur dat ik nog liever een stapje terug doe.

De tussenstand: 45 brieven verstuurd, 8 gesprekken gehad, waarvan 3 met bureaus. Bij de bureaus liep het met de opdrachtgevers steeds stuk op basis van werkervaring. Ik werd wel voorgesteld maar geen positieve reacties helaas. Een keer op een tweede gesprek geweest maar toen besloten ze voor een andere kandidaat te gaan (een oud studiegenoot van me notabene, dat was wel extra zuur!). Nu ben ik gisteren op gesprek geweest voor een leuke functie bij een organisatie waar ik wel zou passen. Vrijdag of maandag hoor ik hier meer van, duimen voor positief nieuws.

Ondanks dat ik doorgaans gewoon positief in de race zit zakt ook bij mij de moed soms flink in de schoenen. Ik wil mezelf zo graag verder ontwikkelen maar tot nu toe heb ik de kans nog nergens gekregen. Ik merk ook dat het hebben van een netwerk erg belangrijk is en helaas is mijn netwerk na 2 jaar werken nog niet zo heel groot. Anyhow, we houden de moed er in en het positieve is dat er steeds meer passende vacatures lijken te komen. Dus we gaan gewoon door :)
  Redactie Frontpage donderdag 11 september 2014 @ 14:00:52 #5
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144420037
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Als je bijstand hebt gaan ze dat naar mijn idee niet leuk vinden, zulke constructies, ze willen dat je geld gaat verdienen ook al kun je misschien door zo'n stage/vrijwillgerswerk op de lange termijn 'n veel betere baan krijgen. Maar dat dikgedrukte, dat snappen ze daar echt niet. :')

Daardoor krijg je ook van die dingen zoals Isabeau ze aanhaalde: een afgestudeerd hbo'er taarten laten versieren als "omscholingstraject". :')
Dat laatste is ook redelijk bizar :')

Ik heb een traject gevolgd, waarbij het doel ook echt was om een werkervaringsplaats te vinden. En aangezien ik net afgestudeerd was en werkloos, was het voor mij een uitkomst :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_144424151
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:00 schreef Macaroon het volgende:
Ik heb al een paar topics meegelezen, tijd om me daadwerkelijk aan te gaan melden.

Ik ben al een half jaar op zoek naar een andere baan. Ik zit momenteel in een traineeship wat te bestempelen is als het slechtste traineeship van Nederland. Weinig opleiding, je wordt ingezet als stagiaire, kortom, 1 groot drama. Ik had mezelf beter via een startersfunctie kunnen opwerken. Maar it is like it is. Mijn contract loopt op 1 november af en nu begint de tijd wel te dringen.
Hier blijven is een eventuele optie (ik heb gelukkig wat vrienden gemaakt binnen de organisatie die me nog een half jaartje vooruit kunnen helpen) maar ik word zo ongelukkig van deze baan en organisatiecultuur dat ik nog liever een stapje terug doe.

De tussenstand: 45 brieven verstuurd, 8 gesprekken gehad, waarvan 3 met bureaus. Bij de bureaus liep het met de opdrachtgevers steeds stuk op basis van werkervaring. Ik werd wel voorgesteld maar geen positieve reacties helaas. Een keer op een tweede gesprek geweest maar toen besloten ze voor een andere kandidaat te gaan (een oud studiegenoot van me notabene, dat was wel extra zuur!). Nu ben ik gisteren op gesprek geweest voor een leuke functie bij een organisatie waar ik wel zou passen. Vrijdag of maandag hoor ik hier meer van, duimen voor positief nieuws.

Ondanks dat ik doorgaans gewoon positief in de race zit zakt ook bij mij de moed soms flink in de schoenen. Ik wil mezelf zo graag verder ontwikkelen maar tot nu toe heb ik de kans nog nergens gekregen. Ik merk ook dat het hebben van een netwerk erg belangrijk is en helaas is mijn netwerk na 2 jaar werken nog niet zo heel groot. Anyhow, we houden de moed er in en het positieve is dat er steeds meer passende vacatures lijken te komen. Dus we gaan gewoon door :)
Jij bent ook niet de enige die ook een baan aan het zoeken is.
Ik loop ook steeds stuk met werkervaring. In de secretaresse branche vooral. Ik zit al 6 maanden thuis.

Afgelopen half jaar meer dan 60 sollicitaties de deur uit. 2 van de 60 verstuurde sollicitaties hebben mij uitgenodigd. De helft van die 60 hebben geen fatsoen om een afwijzing te sturen en de andere helft wel.

Gelukkig heb ik morgen mijn tweede gesprek. Ik kan niet wachten om weer lekker te werken!

Ik zou gewoon verder zoeken. Je oude schoen niet weggooien voordat je een nieuwe schoen heb. Door je nieuwe vrienden van werk haal je het! Nog even doorbijten schat!

Bij mijn vorige werkgever, kon ik mij niet ontwikkelen en groeien in de organisatie. Ik werd zowat de grond ingeboord. Gelukkig hielden mijn vrienden van werk op het voet. Nu ben ik weg van ze en heb ik lekker mijn dikke middelvinger naar ze opgestoken.

P.S. Naar wat voor baan ben je op zoek?
pi_144430333
Hier ook een werkzoekende, al een paar afwijzingen maar vanuit een redelijk luxe positie.

Nu ben ik in 10 jaar tijd ongeveer al diverse keren van werkgever gewisseld. Omdat ik onervaren was, dacht dat de vacatures voor het oprapen lagen, telkens hopende de ideale werkgever te vinden waar ik carriere kan maken, best spijt achteraf van 2 werkgevers. Nu ben ik weer werkzoekende en vroeg me af hoe duidelijk te maken dat ik voor de langere termijn ben omdat ik ergens bang ben dat een recruiter of HR persoon m'n sollicitatie afwijst vanwege het idee dat ik een jobhopper ben. Of kan ik maar beter niets zeggen. Ik zat nog te denken aan een poging tot hint dat ik graag studeer, zo wil ik graag een HBO opleiding via avondstudie gaan doen wat toch aangeeft dat ik de functie zie voor meerdere jaren omdat ik de opleiding dan zal doen terwijl ik bij die werkgever in dienst ben. Maar hoe dat te verwoorden/verkopen vind ik lastig.
pi_144431239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:31 schreef User8472 het volgende:
Hier ook een werkzoekende, al een paar afwijzingen maar vanuit een redelijk luxe positie.

Nu ben ik in 10 jaar tijd ongeveer al diverse keren van werkgever gewisseld. Omdat ik onervaren was, dacht dat de vacatures voor het oprapen lagen, telkens hopende de ideale werkgever te vinden waar ik carriere kan maken, best spijt achteraf van 2 werkgevers. Nu ben ik weer werkzoekende en vroeg me af hoe duidelijk te maken dat ik voor de langere termijn ben omdat ik ergens bang ben dat een recruiter of HR persoon m'n sollicitatie afwijst vanwege het idee dat ik een jobhopper ben. Of kan ik maar beter niets zeggen. Ik zat nog te denken aan een poging tot hint dat ik graag studeer, zo wil ik graag een HBO opleiding via avondstudie gaan doen wat toch aangeeft dat ik de functie zie voor meerdere jaren omdat ik de opleiding dan zal doen terwijl ik bij die werkgever in dienst ben. Maar hoe dat te verwoorden/verkopen vind ik lastig.
Wat voor werk zoek je? welke richting
pi_144431513
IT, op zich is daarin veel verloop. Maar ik wil voorkomen dat recruiters en HR medewerkers aannemen dat ik een jobhopper ben terwijl ik juist graag een werkgever voor de langere termijn zoek en ik nu ik wat ouder ben inzie dat het gewoon onverstandig was om van werkgever te wisselen.
pi_144432547
Niet helemaal het goede topic. Maar vraag het hier maar even.

Ben nu net een maandje begonnen bij een nieuwe werkgever.
Dat was in feite de proeftijd.
Nu dus een tijdelijk contract voor 3 mnd en het plan voor daarna was 6 mnd.

Maar nu. Er worden best wel veel overuren gemaakt. Lekker cashen dacht ik. Totdat ik m'n eerste loonstrook kreeg. Hier stonden de overwerk uren netjes op. Maar met als waardering 100% oftewel net zoveel als mijn normale uren.

Nagevraagd uiteraard. En als antwoord we waarderen ze pas extra na 3 mnd. In het contract vindt ik er niks over.

Wordt dit wel meer gedaan?
En mag het überhaupt wel?

Gaat dus om uren naast de normale werkweek die 40 uur is.
Do what you love, love what you do!
pi_144433362
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:17 schreef kree het volgende:
Niet helemaal het goede topic. Maar vraag het hier maar even.

Ben nu net een maandje begonnen bij een nieuwe werkgever.
Dat was in feite de proeftijd.
Nu dus een tijdelijk contract voor 3 mnd en het plan voor daarna was 6 mnd.

Maar nu. Er worden best wel veel overuren gemaakt. Lekker cashen dacht ik. Totdat ik m'n eerste loonstrook kreeg. Hier stonden de overwerk uren netjes op. Maar met als waardering 100% oftewel net zoveel als mijn normale uren.

Nagevraagd uiteraard. En als antwoord we waarderen ze pas extra na 3 mnd. In het contract vindt ik er niks over.

Wordt dit wel meer gedaan?
En mag het überhaupt wel?

Gaat dus om uren naast de normale werkweek die 40 uur is.
Overuren leveren volgens mij niet per definitie een hoger uurloon op. Het is wel zo dat er een toeslag voor overuren is bepaald in veel CAO's. Je moet dan echter wel onder een CAO vallen... Pin je overigens niet te veel vast op mijn antwoord, want ik ben geen expert in zulk soort zaken.

Ik heb zelf inmiddels ook mijn proeftijd overleefd en heb positieve kritieken ontvangen. Dat betekent dat ik nu zicht heb op een normaal contract. *O*
pi_144433629
Nou, dat is mooi verdiend dan?
pi_144442235
Ik had gesolliciteerd voor een vrij lage, administratieve functie via Start People. Ik ben echt zwaar overgekwalificeerd, maar ik heb vanmiddag een standaard e-mail gekregen met de mededeling dat na zorgvuldige bestudering van mijn CV men tot de conclusie is gekomen dat andere kandidaten beter aansluiten op het profiel en dat ze ook geen andere functies hebben waar ik met mijn CV geschikt voor ben.

:{
Copthorne 2.0
pi_144442476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:55 schreef Copthorne het volgende:
Ik had gesolliciteerd voor een vrij lage, administratieve functie via Start People. Ik ben echt zwaar overgekwalificeerd, maar ik heb vanmiddag een standaard e-mail gekregen met de mededeling dat na zorgvuldige bestudering van mijn CV men tot de conclusie is gekomen dat andere kandidaten beter aansluiten op het profiel en dat ze ook geen andere functies hebben waar ik met mijn CV geschikt voor ben.

:{
Als jij overgekwalificeerd bent voor de functie zullen er waarschijnlijk ook wel kandidaten zijn die beter in het profiel passen. Ze verwachten van jou dat je weg bent zodra je iets gevonden hebt dat wel op je niveau ligt. Aangezien een werkgever natuurlijk liever iemand voor de langere termijn heeft zoeken ze neem ik aan juist iemand die wel het juiste (lagere) niveau heeft.
pi_144442608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:03 schreef Nenaunir het volgende:

[..]

Als jij overgekwalificeerd bent voor de functie zullen er waarschijnlijk ook wel kandidaten zijn die beter in het profiel passen. Ze verwachten van jou dat je weg bent zodra je iets gevonden hebt dat wel op je niveau ligt. Aangezien een werkgever natuurlijk liever iemand voor de langere termijn heeft zoeken ze neem ik aan juist iemand die wel het juiste (lagere) niveau heeft.
Het ging hier om een voorlopig tijdelijke functie voor een aantal maanden. Daarnaast vind ik het een beetje gek dat ze bij voorbaat uitsluiten dat ze andere functies hebben of krijgen die ik zou kunnen invullen. Maar uitzend- en wervingsbureaus in Nederland zijn waardeloos is mijn ervaring.
Copthorne 2.0
  vrijdag 12 september 2014 @ 07:20:55 #16
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144445445
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:08 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Het ging hier om een voorlopig tijdelijke functie voor een aantal maanden. Daarnaast vind ik het een beetje gek dat ze bij voorbaat uitsluiten dat ze andere functies hebben of krijgen die ik zou kunnen invullen. Maar uitzend- en wervingsbureaus in Nederland zijn waardeloos is mijn ervaring.
ik werkte juist via een uitzendbureau in een administratieve functie waar ongeveer iedereen overgekwalificeerd is. Toch anderhalf jaar gewerkt. Ze zoeken nog steeds mensen. Waar woon je?
pi_144445584
Iemand ervaring met Young Engineering?
Hallon!
pi_144445789
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:45 schreef BlueMage het volgende:
Iemand ervaring met Young Engineering?
Nee maar ze verhullen in ieder geval niet dat ze discrimineren op leeftijd..
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_144446011
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:21 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Jij bent ook niet de enige die ook een baan aan het zoeken is.
Ik loop ook steeds stuk met werkervaring. In de secretaresse branche vooral. Ik zit al 6 maanden thuis.

Afgelopen half jaar meer dan 60 sollicitaties de deur uit. 2 van de 60 verstuurde sollicitaties hebben mij uitgenodigd. De helft van die 60 hebben geen fatsoen om een afwijzing te sturen en de andere helft wel.

Gelukkig heb ik morgen mijn tweede gesprek. Ik kan niet wachten om weer lekker te werken!

Ik zou gewoon verder zoeken. Je oude schoen niet weggooien voordat je een nieuwe schoen heb. Door je nieuwe vrienden van werk haal je het! Nog even doorbijten schat!

Bij mijn vorige werkgever, kon ik mij niet ontwikkelen en groeien in de organisatie. Ik werd zowat de grond ingeboord. Gelukkig hielden mijn vrienden van werk op het voet. Nu ben ik weg van ze en heb ik lekker mijn dikke middelvinger naar ze opgestoken.

P.S. Naar wat voor baan ben je op zoek?
Ik ben op zoek naar een baan op HR :')

En je hebt gelijk wat betreft oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt . Overigens weet ik niet hoe zeker het is dat die baan er komt. Bovendien is er iemand van het lager management die me dat voorstel heeft gedaan, terwijl het hoger management besloten heeft mijn contract niet te verlengen (ik heb ook al een brief ontvangen over dat mijn contract afloopt). Kortom: er zitten flink wat haken en ogen aan en ik ben er zelf gewoon zo klaar mee. Ik ben het afgelopen jaar hier zo raar behandeld dat zelfs mensen naar me toe komen dat ze diep respect voor me hebben dat ik hier iedere dag nog kom met een (gefakete) glimlach en me niet ziek meld. Dus ook al heb ik 1 november niets anders, ik denk dat het goed is om voor mezelf te gaan kiezen want ik loop hier echt op mijn tenen.

En heel veel succes met je tweede gesprek vandaag!
pi_144446254
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:17 schreef kree het volgende:
Niet helemaal het goede topic. Maar vraag het hier maar even.

Ben nu net een maandje begonnen bij een nieuwe werkgever.
Dat was in feite de proeftijd.
Nu dus een tijdelijk contract voor 3 mnd en het plan voor daarna was 6 mnd.

Maar nu. Er worden best wel veel overuren gemaakt. Lekker cashen dacht ik. Totdat ik m'n eerste loonstrook kreeg. Hier stonden de overwerk uren netjes op. Maar met als waardering 100% oftewel net zoveel als mijn normale uren.

Nagevraagd uiteraard. En als antwoord we waarderen ze pas extra na 3 mnd. In het contract vindt ik er niks over.

Wordt dit wel meer gedaan?
En mag het überhaupt wel?

Gaat dus om uren naast de normale werkweek die 40 uur is.
Na 3 maanden sta jij op straat en nemen ze een nieuwe werknemer. Dan hoeven ze weer niet de overuren uit te betalen. Of ben ik nu heel erg cynisch
pi_144447300
Nou zou vandaag terughoren over sollicitatie van vorige week dinsdag. Werving selectie bureau gemaild, die belden me, maar kregen gelijk voicemail. Of ik terug kon bellen, want ze wilden update geven over gesprekken (waar ik uit concludeer dat ze nog niet klaar zijn). Ik nu aantal keer gebeld maar krijg hem dan weer niet te pakken :')

ZUCHT ik haat wachten.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144447658
De jezus :') Ze hebben met alle vier een goed gesprek gehad en konden eigenlijk niet kiezen. Dat hebben ze maar op basis van een 'onderbuikgevoel' gekozen voor 2 van de 4 een assestment te laten doen. Daar zat ik dus niet bij. Maar het wervingsbureau moest perse zeggen tegen de andere twee dat het geen afwijzing is.

Want stel dat de twee assesstments tegenvallen, dan zijn wij weer direct in beeld.

Laat dan alle 4 dat assestment maken zeg :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144447981
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

ik werkte juist via een uitzendbureau in een administratieve functie waar ongeveer iedereen overgekwalificeerd is. Toch anderhalf jaar gewerkt. Ze zoeken nog steeds mensen. Waar woon je?
Ik woon in Den Haag.
Copthorne 2.0
pi_144448092
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:02 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Na 3 maanden sta jij op straat en nemen ze een nieuwe werknemer. Dan hoeven ze weer niet de overuren uit te betalen. Of ben ik nu heel erg cynisch
Dat is ook door mijn gedachten gegaan ja.
Maar dat is afwachten. Ik hoop het niet, want heb het wel naar mijn zin.

Dat hele 3 maanden gedoe maakt het ook een beetje lastig om er echt over te gaan zeuren, wil niet te moeilijk doen want anders is het over 2 maandjes natuurlijk ook doei doei kree :')
Do what you love, love what you do!
pi_144455753
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:16 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nee maar ze verhullen in ieder geval niet dat ze discrimineren op leeftijd..
Ah goed om te weten, ik heb met m'n 32 waarschijnlijk 0,0 kans daar. Wel leuke uren: in het weekend twee maal 'n dienst van twaalf uur en dan door de week nog eens 'n dag van acht uur. Zo kom je idd ook aan 32 uur. :P
Hallon!
pi_144459576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:53 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Op zich is daar niets mis mee. Zo ben ik ook begonnen, 3 jaar geleden.

Maar je moet wél van te voren al weten waar je aan toe bent, niet dat je eerst solliciteert en dat ze daar dan mee aan komen kakken.
Absoluut niets mis mee, kreeg je daar helemaal geen vergoeding voor?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_144459601
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:18 schreef franklop het volgende:

Laat dan alle 4 dat assestment maken zeg :')
Kost geld...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 12 september 2014 @ 17:37:32 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144460301
Maandag beginnen in een tijdelijke job voor een week of drie. Aardig eindje uit de buurt, maar je moet er wat voor over hebben. Als ik lief ben mag ik misschien wel langer blijven.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144460484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:40 schreef Macaroon het volgende:

Ik ben op zoek naar een baan op HR :')

Succes.. in die branche is het nu janken met de lamp aan, maar dat weet je zelf ook :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 september 2014 @ 19:06:08 #30
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144462695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Absoluut niets mis mee, kreeg je daar helemaal geen vergoeding voor?
Ik had m'n uitkering en dat was het.

Er was in elk geval 1 iemand die afhaakte bij het traject omdat hij vond dat hij gewoon loon verdiende, maar dat kreeg hij niet. Ik zag het vooral als een kans om werkervaring op te doen, terwijl ik die gewoon niet had.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_144462917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:06 schreef Etcetera het volgende:

Ik had m'n uitkering en dat was het.

Er was in elk geval 1 iemand die afhaakte bij het traject omdat hij vond dat hij gewoon loon verdiende, maar dat kreeg hij niet. Ik zag het vooral als een kans om werkervaring op te doen, terwijl ik die gewoon niet had.
Kan je zoiets met een uitkering gewoon doen dan? Want je bent op dat moment dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en dat is volgens mij een voorwaarde voor een uitkering. Tenzij toestemming dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage vrijdag 12 september 2014 @ 19:14:46 #32
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144462980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan je zoiets met een uitkering gewoon doen dan? Want je bent op dat moment dus niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en dat is volgens mij een voorwaarde voor een uitkering. Tenzij toestemming dus.
Ik had toestemming van m'n werkcoach indertijd. Die kwam er zelfs mee aanzetten :)

Vind het nog steeds wat verwonderlijk want ik woonde op ongeveer een uur rijden van de plaats af waar het traject was, maar ik mocht er gewoon aan meedoen :P Had nog wel sollicitatieplicht overigens.

Niet dat iemand me ook maar ooit naar m'n sollicitaties heeft gevraagd :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Etcetera op 12-09-2014 19:21:08 ]
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_144463614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:14 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik had toestemming van m'n werkcoach indertijd. Die kwam er zelfs mee aanzetten :)

Vind het nog steeds wat verwonderlijk want ik woonde op ongeveer een uur rijden van de plaats af waar het traject was, maar ik mocht er gewoon aan meedoen :P Had nog wel sollicitatieplicht overigens.

Niet dat iemand me ook maar ooit naar m'n sollicitaties heeft gevraagd :')
Jij had gewoon geluk met je werkcoach. Hangt ook van de gemeente af. Venlo is nogal "VVD minded" qua beleid en dan kun je de bui al voelen hangen: het ligt echt alleen maar aan jou dat je nu in de bijstand zit en je moet ons op de blote knietjes danken dat we dit nog voor je over hebben, hoor!" :P
Hallon!
  Redactie Frontpage vrijdag 12 september 2014 @ 19:34:55 #34
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144463660
Ik heb wel vaker met mazzel gehad *O* ik klaag ook niet verder :) heeft me toch 3 jaar werkervaring opgeleverd tot nu toe.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_144465967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:34 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb wel vaker met mazzel gehad *O* ik klaag ook niet verder :) heeft me toch 3 jaar werkervaring opgeleverd tot nu toe.
Als ik bij 'n bedrijf met behoud van uitkering zou hebben kunnen werken in die tijd (en dan wel 'n baan met wat toekomstperspectief) had ik 't ook gedaan, hoor.
Hallon!
pi_144513977
Was bijna vergeten hoe moeilijk het is om een fatsoenlijke baan te vinden. M'n contract wordt dus niet verlengd als financieel administratief medewerker (loopt halverwege oktober af), nu dus op zoek naar iets nieuws. Maar de (geschikte) vacatures zijn schaars. Hoe zoeken jullie eigenlijk? Nationale vacaturebank is niet heel veel, uitzendbureaus anders? Heb al Unique geprobeerd, zaten op zich wel paar redelijke tussen, maar nog geen respons helaas.
pi_144541171
Ik werk nu bij een productie- zaak, waarbij ik zo'n 45/50 uur pw werk 1590 netto per maand verdien. Echter geestdodend saai en fysiek zwaar (hele dag op benen staan). Dus we gaan weer lekker zoek naar wat anders!
pi_144544277
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:01 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ah goed om te weten, ik heb met m'n 32 waarschijnlijk 0,0 kans daar. Wel leuke uren: in het weekend twee maal 'n dienst van twaalf uur en dan door de week nog eens 'n dag van acht uur. Zo kom je idd ook aan 32 uur. :P
24 uur werken in het weekend. :r Nee, bedankt.
Copthorne 2.0
pi_144544293
Zucht, ik heb in het weekend niet gezocht en gesolliciteerd en ik had gehoopt dat er vanochtend weer nieuwe vacatures online zouden zijn, maar dat valt eerlijk gezegd een beetje tegen.
Copthorne 2.0
pi_144546265
Ondanks dat weer wat langer thuis had willen zitten (Verlof is ook altijd leuk) heb ik nu meer een projectje van 5 weken voor as Zaterdag. En daarna in vaste Roulatie :) X weken op X weken af.
pi_144550937
Mag even duren, woensdag een gesprek. Hopen dat dit wat gaat worden.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144559366
Jiehoee! Ik wil even laten weten dat ik de baan heb gekregen! Een contract van 6 maanden en na 6 maanden gaan ze kijken of ze willen verlengen! Eindelijk weer aan het werk!
pi_144559438
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef mandietjuh het volgende:
Jiehoee! Ik wil even laten weten dat ik de baan heb gekregen! Een contract van 6 maanden en na 6 maanden gaan ze kijken of ze willen verlengen! Eindelijk weer aan het werk!
Gefeliciteerd! :) En veel succes. ;)
Copthorne 2.0
pi_144561078
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef mandietjuh het volgende:
Jiehoee! Ik wil even laten weten dat ik de baan heb gekregen! Een contract van 6 maanden en na 6 maanden gaan ze kijken of ze willen verlengen! Eindelijk weer aan het werk!
Jeuj, goed zeg.
Wanneer beginnen?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144561095
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef mandietjuh het volgende:
Jiehoee! Ik wil even laten weten dat ik de baan heb gekregen! Een contract van 6 maanden en na 6 maanden gaan ze kijken of ze willen verlengen! Eindelijk weer aan het werk!
Gefeliciteerd
pi_144566854
Ik mag per 1 oktober beginnen! Gelukkig na 6 maanden thuis te hebben gezeten.
pi_144567126
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:17 schreef mandietjuh het volgende:
Jiehoee! Ik wil even laten weten dat ik de baan heb gekregen! Een contract van 6 maanden en na 6 maanden gaan ze kijken of ze willen verlengen! Eindelijk weer aan het werk!
Gefeliciteerd! Leuke baan?

Ik zit deze week voor tweede gesprek met hrm en directeur voor contractverlenging na mn detachering. Eerste aanbod was best slecht, zou er op achteruit gaan -O- Heb al wat onderhandeld, dus hoop dat er wat moois uit komt :)
pi_144569665
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Leuke baan?

Ik zit deze week voor tweede gesprek met hrm en directeur voor contractverlenging na mn detachering. Eerste aanbod was best slecht, zou er op achteruit gaan -O- Heb al wat onderhandeld, dus hoop dat er wat moois uit komt :)
Nou, ik weet het nog niet of het een leuke baan is. Het leuke is dat ik hele dag met klanten bezig ben Daar hou ik van. Leuke praatje, vriendelijk en lachen. Maar ik ga bij PRADA werken. hihihi
pi_144571901
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:35 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Nou, ik weet het nog niet of het een leuke baan is. Het leuke is dat ik hele dag met klanten bezig ben Daar hou ik van. Leuke praatje, vriendelijk en lachen. Maar ik ga bij PRADA werken. hihihi
Kon slechter. Heb je personeelskorting?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144572588
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:21 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Kon slechter. Heb je personeelskorting?
Naja dat weet ik niet. Boeien dat ik geen personeelskorting krijg. Het gaat mij om het werk. Leuke klantencontact en hele dag iets leuks doen waar ik van hou ipv thuis te zitten.
pi_144572671
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:35 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Naja dat weet ik niet. Boeien dat ik geen personeelskorting krijg. Het gaat mij om het werk. Leuke klantencontact en hele dag iets leuks doen waar ik van hou ipv thuis te zitten.
Idd na thuiszitten (zelfs al is het maar twee maanden ofzo zoals bij mij) ben je blij dat je wat kunt gaan doen, maakt niks uit wat. :Y Ik ga ook verder zoeken, heb niet de indruk dat er bij dit bedrijf veel toekomst voor mij is, hoe gezellig ik de collega's ook vind.
Hallon!
pi_144573727
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:35 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Naja dat weet ik niet. Boeien dat ik geen personeelskorting krijg. Het gaat mij om het werk. Leuke klantencontact en hele dag iets leuks doen waar ik van hou ipv thuis te zitten.
Das waar. Maar in ieder geval een mooi vooruitzicht.

Woensdag weer een gesprek. In de vacature stond dat het voor een half jaar is. En misschien een langer verblijf. Mocht ik aangenimen worden, en het is puur voor een half jaar, kan ik rustig verder kijken. Zonder het gekut van thuis zitten.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:46:08 #53
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144577230
Ik solliciteer nog niet zo heel vaak en intensief, dus ik weet niet of dit vaker gebeurt, maar gisteren kreeg ik een mailtje dat de keus niet op mij gevallen was en dat ze" de procedure voortzetten met kandidaten die naar onze mening beter aansluiten bij de door ons gestelde functie-eisen."
Maar vanmorgen kreeg ik diezelfde vacature weer in mijn mailbox.

Ik vind het maar stom, maar het is zeker naïef om te denken dat ze eerlijk zullen zeggen dat er niemand van hun gading bij zat en dat ze procedure helemaal opnieuw gaan opstarten? -O-
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_144577397
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:46 schreef LadyS het volgende:
Ik solliciteer nog niet zo heel vaak en intensief, dus ik weet niet of dit vaker gebeurt, maar gisteren kreeg ik een mailtje dat de keus niet op mij gevallen was en dat ze" de procedure voortzetten met kandidaten die naar onze mening beter aansluiten bij de door ons gestelde functie-eisen."
Maar vanmorgen kreeg ik diezelfde vacature weer in mijn mailbox.

Ik vind het maar stom, maar het is zeker naïef om te denken dat ze eerlijk zullen zeggen dat er niemand van hun gading bij zat en dat ze procedure helemaal opnieuw gaan opstarten? -O-
Die rede die je geeft, komt vaker voor, ben ze vaak tegen gekomen. Soms staat er in de afwijzing dat ze veel sollicitanten hebben gehad en dat ze niet ieder indivueel kunnen berichten. De werkgever zit op dit moment in een luxepositie om te kiezen wie ze willen. Het probleem is dat ervoor de functie meestal 100+ sollicitanten zijn. Als er dan een afwijzing komt is het meestal dat ze niet in de profiel passen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 16 september 2014 @ 09:04:54 #55
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144577509
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:57 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Die rede die je geeft, komt vaker voor, ben ze vaak tegen gekomen. Soms staat er in de afwijzing dat ze veel sollicitanten hebben gehad en dat ze niet ieder indivueel kunnen berichten. De werkgever zit op dit moment in een luxepositie om te kiezen wie ze willen. Het probleem is dat ervoor de functie meestal 100+ sollicitanten zijn. Als er dan een afwijzing komt is het meestal dat ze niet in de profiel passen.
Ja, dat snap ik wel. Maar het vreemde is dat ze dus de vacature opnieuw geplaatst hebben. Het is geen specialistische functie ofzo (oproepkracht in een winkel), dus lijkt mij dat er genoeg sollicitaties waren om inderdaad een paar mensen te vinden die beter bij het profiel passen. Maar blijkbaar voldeed niemand en gaan ze opnieuw zoeken. Ik vind het alleen stom dat ze dat niet gewoon zeggen :P

overigens ben ik bij een andere winkel wél uitgenodigd, en heb zelfs een 2e gesprek, dus ik vind het niet heel erg, maar vind de gang van zaken gewoon raar..
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_144577757
Ik weet niet of ik er iemand blij mee kan maken. Maar bij het havenbedrijf van rotterdam zoeken ze iemand met een civiel technische achtergrond
http://www.portofrotterda(...)directievoerder.aspx
En deze: Heb jij MBO/HBO werk- en denkniveau en kom jij over de brug met concrete werkervaring op de brug? Heb je aantoonbaar professionele nautische ervaring in zee-, of binnenvaart of bij de marine
http://www.portofrotterda(...)dervts-operator.aspx
pi_144577806
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:46 schreef LadyS het volgende:
Ik solliciteer nog niet zo heel vaak en intensief, dus ik weet niet of dit vaker gebeurt, maar gisteren kreeg ik een mailtje dat de keus niet op mij gevallen was en dat ze" de procedure voortzetten met kandidaten die naar onze mening beter aansluiten bij de door ons gestelde functie-eisen."
Ik vind dat zo'n algemene rotzin :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_144578244
Ook weer even een update vanaf mijn kant. Ik ben gisteren gebeld naar aanleiding van een sollicitatie van vorige week, maar ze hebben besloten de procedure niet met me voort te zetten. Balen! Is de tweede keer in korte tijd terwijl ik mezelf echt 100% in de functie vond passen.

Gelukkig heb ik in de tussentijd niet stil gezeten en weer heel wat sollicitaties verstuurd, dus we zullen wel zien of dat nog iets oplevert. Ik zit er in ieder geval aan te denken om volgende week een sollicitatietraining te gaan volgen - wie weet steek ik er nog iets van op!
pi_144579916
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:21 schreef zweefbij het volgende:
En deze: Heb jij MBO/HBO werk- en denkniveau en kom jij over de brug met concrete werkervaring op de brug? Heb je aantoonbaar professionele nautische ervaring in zee-, of binnenvaart of bij de marine
http://www.portofrotterda(...)dervts-operator.aspx
Slopend maar schijnt leuk werk te zijn. Alleen veel te ver weg voor mij....

Als je vacatures zoekt in de maritime sector staan er hier veel op ook voor niet zeevarenden
http://www.maritiemevacaturebank.nl/zoek_vacatures/
pi_144580857
Ik stuur minimaal twee sollicitaties per dag.

Helaas deze ochtend weer een afwijzing binnen, maar we gaan dapper door. :)
Copthorne 2.0
pi_144581737
Hoeveel sollicitaties hebben jullie 'tegelijk' open staan als ik vragen mag? :P

Heb er nu 2 open staan voor 2 traineeships en zit af te vragen of ik er maar gewoon een hele batch moet versturen :P

EDIT: Ik begin overigens net met het hele 'solliciteren naar een echte baan' :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144584363
Lol, gister 2 van die assessments gemaakt en vandaag gebeld dat ik de 30e op gesprek mag komen :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144584462
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:22 schreef The_Yakuza het volgende:
Lol, gister 2 van die assessments gemaakt en vandaag gebeld dat ik de 30e op gesprek mag komen :)
^O^
pi_144584590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Leonos het volgende:

[..]

^O^
Thnx! Mijn eerste sollicitatie ooit eigenlijk :P
Ben nu door naar de derde ronde, dus ben benieuwd :) De andere sluit pas 15 oktober geloof ik :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144584625
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:29 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Thnx! Mijn eerste sollicitatie ooit eigenlijk :P
Ben nu door naar de derde ronde, dus ben benieuwd :) De andere sluit pas 15 oktober geloof ik :)
Welke branche?
pi_144584718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Welke branche?
De ene in IT/Technology, de ander in operations/automotive (die 15 okt sluit) :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144587943
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:00 schreef The_Yakuza het volgende:
Hoeveel sollicitaties hebben jullie 'tegelijk' open staan als ik vragen mag? :P

Heb er nu 2 open staan voor 2 traineeships en zit af te vragen of ik er maar gewoon een hele batch moet versturen :P

EDIT: Ik begin overigens net met het hele 'solliciteren naar een echte baan' :)
Ik had er op 1 of andere manier altijd wel iets lopen. Soms 3 of meer tegelijk, soms maar 1. Maar ik heb nooit hoeven zeggen, er loopt niks.
pi_144587956
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:22 schreef The_Yakuza het volgende:
Lol, gister 2 van die assessments gemaakt en vandaag gebeld dat ik de 30e op gesprek mag komen :)
succes alvast
pi_144588072
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:57 schreef Eris het volgende:

[..]

Slopend maar schijnt leuk werk te zijn. Alleen veel te ver weg voor mij....

Als je vacatures zoekt in de maritime sector staan er hier veel op ook voor niet zeevarenden
http://www.maritiemevacaturebank.nl/zoek_vacatures/
Dank je.

Ik hoef gelukkig niet meer te zoeken. Donderdag ga ik mijn werkovereenkomst tekenen en 2 oktober is de eerste werkdag. Wel lekker, even vakantie en me niet meer druk te maken over sollicitaties en dergelijke. En dat is erg fijn na 10 maanden werkloos te zijn geweest.

Maar ik zie weleens wat voorbij komen of wordt ergens op geattendeerd. En dat zet ik dan hier, en hoop op die manier iemand blij te kunnen maken.
pi_144588216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:27 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dank je.

Ik hoef gelukkig niet meer te zoeken. Donderdag ga ik mijn werkovereenkomst tekenen en 2 oktober is de eerste werkdag. Wel lekker, even vakantie en me niet meer druk te maken over sollicitaties en dergelijke. En dat is erg fijn na 10 maanden werkloos te zijn geweest.

Maar ik zie weleens wat voorbij komen of wordt ergens op geattendeerd. En dat zet ik dan hier, en hoop op die manier iemand blij te kunnen maken.
thnx en gefeliciteerd! :)

Heb zojuist toch nog maar een derde sollicitatie verstuurd dus ben benieuwd :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144589120
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:07:24 #72
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_144589214
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:27 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dank je.

Ik hoef gelukkig niet meer te zoeken. Donderdag ga ik mijn werkovereenkomst tekenen en 2 oktober is de eerste werkdag. Wel lekker, even vakantie en me niet meer druk te maken over sollicitaties en dergelijke. En dat is erg fijn na 10 maanden werkloos te zijn geweest.

Maar ik zie weleens wat voorbij komen of wordt ergens op geattendeerd. En dat zet ik dan hier, en hoop op die manier iemand blij te kunnen maken.
Gefeliciteerd, wat ga je doen?
pi_144589863
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:29 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Thnx! Mijn eerste sollicitatie ooit eigenlijk :P
Ben nu door naar de derde ronde, dus ben benieuwd :) De andere sluit pas 15 oktober geloof ik :)
Als het goed is, ga je nu de salarisonderhandeling in de 3e ronde maar ik kan het ook fout hebben. (Ze hebben dus interesse in je, als ze geen interesse hebben zullen ze je allang hebben afgewezen)

Veel succes en wij duimen allemaal voor je 😁😁

Ik heb zelf twee rondes gehad. Afgelopen maandag definitief antwoord gehad. Ik hoop dat je snel door de proces heen kom!
pi_144590651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:07 schreef Bassen het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, wat ga je doen?
Ik ga bij een drinkwaterbedrijf werken. Ik ga toezicht en directie voeren bij aanleg en onderhoud waterleidingen. De eerste periode wordt ik ingewerkt . Er gaan volgend jaar een aantal mensen met pensioen, dan ben ik meteen klaar om dat op te vangen. Dit is een mooie kans en erg leuk werk.
pi_144591202
Bah na de "afwijzing" van vorige week zijn er bijna geen leuke vacatures meer over -O-

Gelukkig dat ik dan vanuit een baan solliciteer
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144594948
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:25 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Als het goed is, ga je nu de salarisonderhandeling in de 3e ronde maar ik kan het ook fout hebben. (Ze hebben dus interesse in je, als ze geen interesse hebben zullen ze je allang hebben afgewezen)

Veel succes en wij duimen allemaal voor je 😁😁

Ik heb zelf twee rondes gehad. Afgelopen maandag definitief antwoord gehad. Ik hoop dat je snel door de proces heen kom!
Uh, nee. Bestaat in totaal uit 6 rondes voor dit bedrijf _O-

'Ronde 7' zijn de salarisonderhandelingen :P

Was je antwoord positief? :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144596855
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:04 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Uh, nee. Bestaat in totaal uit 6 rondes voor dit bedrijf _O-

'Ronde 7' zijn de salarisonderhandelingen :P

Was je antwoord positief? :)
6 rondes. wat zijn ze dan allemaal van plan?
pi_144598625
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na ronde 5 zijn het meer formaliteiten denk ik

[ Bericht 11% gewijzigd door The_Yakuza op 16-09-2014 20:33:16 ]
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144598988
Advies gevraagd: ik heb een vacature gezien voor 20 uur in de week bij een winkel. Niet mijn droombaan inderdaad maar hee geld is geld en het lijkt me daar best uit te houden :P
Nu heb ik wel eerder in winkels gewerkt, maar de laatste keer is nu 2.5/3 jaar terug. Inmiddels doe ik vrijwilligerswerk en ben ik bezig op beleidsniveau.
Moet ik dat toch in mijn CV zetten? Ik wil erg graag die baan maar ik ben bang dat ze mij afwijzen omdat ze door mijn taken als vrijwilliger denken dat ik weer snel weg ben.
pi_144601544
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:32 schreef Elvi het volgende:
Advies gevraagd: ik heb een vacature gezien voor 20 uur in de week bij een winkel. Niet mijn droombaan inderdaad maar hee geld is geld en het lijkt me daar best uit te houden :P
Nu heb ik wel eerder in winkels gewerkt, maar de laatste keer is nu 2.5/3 jaar terug. Inmiddels doe ik vrijwilligerswerk en ben ik bezig op beleidsniveau.
Moet ik dat toch in mijn CV zetten? Ik wil erg graag die baan maar ik ben bang dat ze mij afwijzen omdat ze door mijn taken als vrijwilliger denken dat ik weer snel weg ben.
Ik heb mijn vrijwilligers werk wel op mn cv staan. Mooi gespreksonderwerp tijdens sollicitatiegesprekken. Komt altijd ter sprake. Ik doe vrijwillig horeca. Kunnen ze zien dat ik met mensen/klanten om kan omgaan, ook in lastige situaties. En een referentie van een ander perspectief, anders dan mijn normale werk. Dat vinden ze wel prettig.

Wat voorvrijwillgerswerk doe je? Als je het kan combiberen geen probleem toch?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144601789
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:04 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Uh, nee. Bestaat in totaal uit 6 rondes voor dit bedrijf _O-

'Ronde 7' zijn de salarisonderhandelingen :P

Was je antwoord positief? :)
Yap, mag per 1 oktober aan de slag.

Lekker 7 rondes, moeilijker kunnen we niet maar wel makkelijker? 😂😂😂
  woensdag 17 september 2014 @ 09:16:12 #82
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_144614792
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:04 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Uh, nee. Bestaat in totaal uit 6 rondes voor dit bedrijf _O-

'Ronde 7' zijn de salarisonderhandelingen :P

Had weliswaar niet zoveel ronden, zelfs ingekort naar 3. Maar al met al wel een ontzettend lange periode bezig.

Mijn eerste sollicitatie brief dateert van 6 juni, op 9 september heb ik mijn salaris onderhandeling gesprek gehad en per 1 november ga ik er beginnen.
pi_144616077
Geen idee of dit voor iemand in de buurt / interessant is

Vacture Developer/Software analyst:
Zie voor meer info :
http://squaredmswebsite.nl/developersoftware-analyst-mv/
bij Interesse of meer info pbtje
pi_144616384
Het is nog steeds hetzelfde liedje in Nederland als twee jaar geleden: voor de vacatures waarvoor ik op grond van mijn opleiding en werkervaring in aanmerking kom word ik afgewezen, maar ook voor de vacatures waarvoor ik zogenaamd overgekwalificeerd zou zijn krijg ik standaard afwijzingsmails.

Ik heb Notarieel recht gestudeerd in Leiden en ik solliciteer op vacatures voor kandidaat-notaris, maar ook op vacatures voor juridisch en administratief medewerker.

Enig idee op wat voor vacatures ik nog meer kan zoeken? Ik wil snel werk hebben en ik zou graag de mogelijkheden willen uitbreiden, zodat ik meer vacatures per dag kan vinden (er is momenteel niet veel waar ik op kan solliciteren) en zodat ik meer kans maak op een baan.
Copthorne 2.0
pi_144616700
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:22 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik heb mijn vrijwilligers werk wel op mn cv staan. Mooi gespreksonderwerp tijdens sollicitatiegesprekken. Komt altijd ter sprake. Ik doe vrijwillig horeca. Kunnen ze zien dat ik met mensen/klanten om kan omgaan, ook in lastige situaties. En een referentie van een ander perspectief, anders dan mijn normale werk. Dat vinden ze wel prettig.

Wat voorvrijwillgerswerk doe je? Als je het kan combiberen geen probleem toch?
Het combineren is geen probleem. Maar ik doe vrijwilligerswerk bij een museum waarbij ik tentoonstelling maak en taken van de directeur overneem. Wel iets anders dan in een winkel games afrekenen :P
pi_144619729
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:43 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het combineren is geen probleem. Maar ik doe vrijwilligerswerk bij een museum waarbij ik tentoonstelling maak en taken van de directeur overneem. Wel iets anders dan in een winkel games afrekenen :P
Denk niet dat het een probleem zal zijn.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144619754
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:16 schreef Bassen het volgende:

[..]

Had weliswaar niet zoveel ronden, zelfs ingekort naar 3. Maar al met al wel een ontzettend lange periode bezig.

Mijn eerste sollicitatie brief dateert van 6 juni, op 9 september heb ik mijn salaris onderhandeling gesprek gehad en per 1 november ga ik er beginnen.
In ieder geval veel succes gewenst! :)

Ik had afgelopen zondag gesolliciteerd, maandag bericht dat ik door was en de assessments kon maken. Direct na college dat gedaan en de volgende dag gebeld dat ik op gesprek mag komen :)

Tot nu toe gaat alles echt supersnel en gestructureerd ^O^

*afkloppen
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144619860
Vandaag gesprek gehad. Ging goed. Zat maar 25 minuten binnen, maar ze waren positief, ik was de eerste die ze belde en op gesprek was. Ze waren verrast dat ik veel wist. Mijn broer werkt bij het zusterbedrijf. Veel info ingewonnen. Ze waren wel blij dat ik veel gerichte vragen stelde. Qua werkzaamheden komt het erg overeen met mijn vorige funties. Afwachten maar.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144619885
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:34 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

In ieder geval veel succes gewenst! :)

Ik had afgelopen zondag gesolliciteerd, maandag bericht dat ik door was en de assessments kon maken. Direct na college dat gedaan en de volgende dag gebeld dat ik op gesprek mag komen :)

Tot nu toe gaat alles echt supersnel en gestructureerd ^O^

*afkloppen
Afwachten maar. Succes.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144620081
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:37 schreef ErwinDikkie het volgende:
Vandaag gesprek gehad. Ging goed. Zat maar 25 minuten binnen, maar ze waren positief, ik was de eerste die ze belde en op gesprek was. Ze waren verrast dat ik veel wist. Mijn broer werkt bij het zusterbedrijf. Veel info ingewonnen. Ze waren wel blij dat ik veel gerichte vragen stelde. Qua werkzaamheden komt het erg overeen met mijn vorige funties. Afwachten maar.
Klinkt goed man :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144620459
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:44 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Klinkt goed man :)
Vind ik ook, heb mijn best gedaan. Wachten is het ergste.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144621464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:30 schreef Copthorne het volgende:
Het is nog steeds hetzelfde liedje in Nederland als twee jaar geleden: voor de vacatures waarvoor ik op grond van mijn opleiding en werkervaring in aanmerking kom word ik afgewezen, maar ook voor de vacatures waarvoor ik zogenaamd overgekwalificeerd zou zijn krijg ik standaard afwijzingsmails.

Ik heb Notarieel recht gestudeerd in Leiden en ik solliciteer op vacatures voor kandidaat-notaris, maar ook op vacatures voor juridisch en administratief medewerker.

Enig idee op wat voor vacatures ik nog meer kan zoeken? Ik wil snel werk hebben en ik zou graag de mogelijkheden willen uitbreiden, zodat ik meer vacatures per dag kan vinden (er is momenteel niet veel waar ik op kan solliciteren) en zodat ik meer kans maak op een baan.
Waarschijnlijk ken je de site al. Maar heb je hier iets aan.
http://www.vacaturebanknotariaat.nl/
pi_144623041
Bedrijf waar ik dus vorige week de 'afwijzing' van kreeg heeft weer een nieuwe functie en hebben gevraagd of ik er interesse in zou hebben _O- . Zo over telefoon klonk het alleen niet als iets waar iik naar zocht. Maar goed kan altijd even kijken natuurlijk.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144625590
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:21 schreef franklop het volgende:
Bedrijf waar ik dus vorige week de 'afwijzing' van kreeg heeft weer een nieuwe functie en hebben gevraagd of ik er interesse in zou hebben _O- . Zo over telefoon klonk het alleen niet als iets waar iik naar zocht. Maar goed kan altijd even kijken natuurlijk.
Misschien is het wat. Nee heb je...
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144625815
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:32 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Misschien is het wat. Nee heb je...
En dat blijft het. Helaas absoluut geen functie die ik zoek. Helaas :(
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 17 september 2014 @ 16:59:36 #96
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_144628794
Vandaag weer met een recruiter gezeten. Hier heb ik een beter gevoel bij.
Iemand die heel actief voor me aan de slag gaat.
Inmiddels heb ik mijn idee van uiterlijk mei 2015 iets anders bijgesteld naar, zo snel mogelijk weg.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_144628951
Afgelopen maand 10 sollicitatiebrieven verstuurd en 0,0 antwoord terug. Dat is nogal motiverend zeg maar. -O-
pi_144629459
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Afgelopen maand 10 sollicitatiebrieven verstuurd en 0,0 antwoord terug. Dat is nogal motiverend zeg maar. -O-
Gewoon mailen/bellen. Misschien kunnen ze wat vertellen wat de status is. Doe ik ook meestal als ik geen bericht krijg.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144629564
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:18 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Gewoon mailen/bellen. Misschien kunnen ze wat vertellen wat de status is. Doe ik ook meestal als ik geen bericht krijg.
Meerdere malen al gedaan in 2 jaar tijd. Ik heb er geen zin meer in om altijd maar smoesjes aan te horen van de toekomstige werkgevers.
pi_144631044
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:31 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ken je de site al. Maar heb je hier iets aan.
http://www.vacaturebanknotariaat.nl/
De site kende ik al, maar toch bedankt. :)

Ik heb het ook over ideeën voor functies waar ik naar kan zoeken en op kan solliciteren. Als ik me enkel focus op kandidaat-notaris / juridisch medewerker, dan blijven er wekelijks niet zoveel geschikte vacatures over.

Mensen een idee naar welke leuke functies ik nog meer zou kunnen zoeken?
Copthorne 2.0
pi_144631223
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:21 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Meerdere malen al gedaan in 2 jaar tijd. Ik heb er geen zin meer in om altijd maar smoesjes aan te horen van de toekomstige werkgevers.
Het lijkt me toch het beste om hen even te chasen als je helemaal niks hebt gehoord. Weet je meteen hoe het ervoor staat en of je de sollicitatie kunt afschrijven.

Ik hou al mijn sollicitaties bij in een Word-bestand en ik geef bedrijven meestal twee weken om te reageren (sommigen iets langer als ze nadrukkelijk zetten dat de sollicitatietermijn bijvoorbeeld ergens in oktober sluit). Als ik niks van hen gehoord heb, dan bel ik er even achteraan om te vragen hoe het ervoor staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copthorne op 17-09-2014 18:21:23 ]
Copthorne 2.0
pi_144632001
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:12 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik hou al mijn sollicitaties bij in een Word-bestand en ik geef bedrijven meestal twee weken om te reageren (sommigen iets langer als ze nadrukkelijk zetten dat de sollicitatietermijn bijvoorbeeld ergens in oktober sluit). Als ik niks van hen gehoord heb, dan bel ik er even achteraan om te vragen hoe het ervoor staat.
Dat doe ik dus ook (weliswaar in excel) met bedrijven die ik heb aangeschreven, die ik nog ga schrijven, namen van de functies, datum wanneer geschreven, deadline vacature, wanneer reactie etc.

:)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144632059
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:45 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook (weliswaar in excel) met bedrijven die ik heb aangeschreven, die ik nog ga schrijven, namen van de functies, datum wanneer geschreven, deadline vacature, wanneer reactie etc.

:)
Is erg handig. :) Deadline vacature zou ik er ook bij moeten zetten, dan hoef ik niet steeds op te zoeken of ik al kan bellen voor een update.
Copthorne 2.0
pi_144632265
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:47 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Is erg handig. :) Deadline vacature zou ik er ook bij moeten zetten, dan hoef ik niet steeds op te zoeken of ik al kan bellen voor een update.
Inderdaad :)

Heeft iemand nog tips voor interviews? Is mn eerste ooit dus 0 ervaring daarmee :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144634734
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:54 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Inderdaad :)

Heeft iemand nog tips voor interviews? Is mn eerste ooit dus 0 ervaring daarmee :P
Jezelf niet te veel hypen, prikken ze door heen. Gewoon jezelf blijven werkt het beste. Je mag natuurlijk iets overdrijven, natuurlijk.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144634952
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:02 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Jezelf niet te veel hypen, prikken ze door heen. Gewoon jezelf blijven werkt het beste. Je mag natuurlijk iets overdrijven, natuurlijk.
:)

Ook nog dingen voorbereiden oid? :@
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144635520
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:08 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

:)

Ook nog dingen voorbereiden oid? :@
Vooraf wat vragen bedenken die je aan hen wilt stellen. Zo kom je geïnteresseerd over.
Copthorne 2.0
pi_144635671
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:08 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

:)

Ook nog dingen voorbereiden oid? :@
Was een standaard ding wat ik zei, weet ik ;).
Lees je in, via de site als die er is. Er zijn nog bedrijven die geen site hebben.
Als er iets niet duidelijk is over het bedrijf kan je het vragen bij het gesprek zelf of bellen. Dienstverlenende bedrijven hebben waarschijnlijk ook recensies via een externe sites. Ook wel interesant om te lezen. Als ze slechte recensies hebben van (ex)klanten of oud werkgevers, kan je afvragen of je er wilt werken.

En niet zelf over geld/salaris beginnen, daar komen ze vanzelf mee in een gesprek. Die fout schijnt nogal gemaakt te worden. Dat hoor ik van verschillende mensen die een bedrijf hebben en sollicitaties afnemen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144635721
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:22 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Vooraf wat vragen bedenken die je aan hen wilt stellen. Zo kom je geïnteresseerd over.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:26 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Was een standaard ding wat ik zei, weet ik ;).
Lees je in, via de site als die er is. Er zijn nog bedrijven die geen site hebben.
Als er iets niet duidelijk is over het bedrijf kan je het vragen bij het gesprek zelf of bellen. Dienstverlenende bedrijven hebben waarschijnlijk ook recensies via een externe sites. Ook wel interesant om te lezen. Als ze slechte recensies hebben van (ex)klanten of oud werkgevers, kan je afvragen of je er wilt werken.

En niet zelf over geld/salaris beginnen, daar komen ze vanzelf mee in een gesprek. Die fout schijnt nogal gemaakt te worden. Dat hoor ik van verschillende mensen die een bedrijf hebben en sollicitaties afnemen.
Thnx beiden! Nu eerst voetbal kijken :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144635871
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:27 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]


[..]

Thnx beiden! Nu eerst voetbal kijken :P
Begint pas over een kwartier ;)
Misschien heb je hier ook wat aan
https://www.werk.nl/werk_(...)_sollicitatiegesprek
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144636268
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:31 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Begint pas over een kwartier ;)
Misschien heb je hier ook wat aan
https://www.werk.nl/werk_(...)_sollicitatiegesprek
Thnx voor de link; heb hem gebookmarked :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144638174
Ik had voor mijn gesprek 1 A4 volgeschreven met antwoorden. En in kopjes ingedeeld. En laatste kopje met vragen die ik wilde stellen. Vervolgens bij de tweede gesprek ook gedaan. Ze zaten met grote ogen naar mij te kijken. Zo van wow! Maar ze waren al geïnteresseerd in mij al vanaf het begin. Ik had pluspunten en had al een voordeel voor diegene die daarna kwamen 😁😁😁 vandaag contract gekregen en morgen bellen om mijn uniform te gaan passen. Can't wait!
  donderdag 18 september 2014 @ 10:51:37 #113
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_144652437
Nou was inderdaad een goede recruiter, want we gaan vanaf vandaag achter een vacature aan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 18 september 2014 @ 11:22:48 #114
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_144653243
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:08 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

:)

Ook nog dingen voorbereiden oid? :@
Je solliciteert toch voor een traineeship? In dat geval is een goede voorbereiding wel van belang. Het gesprek zal namelijk een iets ander karakter hebben dan bij een interview voor een reguliere startersfunctie. Dit zie je ook direct terug in het aantal rondes. Bij een normale vacature zijn drie rondes gebruikelijk, bij een traineeship kan dit oplopen tot zeven rondes. Dit heeft er alles mee te maken dat een traineeship net iets meer is dan een reguliere functie en het van een werkgever ook een grotere investering vereist.

Van een trainee wordt verwacht dat deze na een bepaalde periode (1.5 tot 2 jaar) geschikt is om een functie op vrij hoog niveau uit te voeren binnen de organisatie. Dit kan een managementfunctie zijn, maar zal bij een IT traineeship waarschijnlijk wat specifieker zijn. Het belangrijkste is om te bedenken dat je dus niet alleen op een startersfunctie solliciteert, maar ook nadrukkelijk op een bijbehorend opleidingstraject dat jou uiteindelijk op een hogere functie voorbereidt.

Tijdens de eerdere rondes (waarschijnlijk cv check, brief selectie en online assessment) is al naar voren gekomen dat jij over het juiste profiel, de juiste motivatie en denkvermogen beschikt, dus daar zal minder de aandacht naar uit gaan. Tijdens het eerste gesprek wordt getoetst of de kandidaat over de juiste competenties beschikt voor zowel de starterfunctie als een eventuele vervolgfunctie. Veel bedrijven en organisaties sturen aan hun kandidaten welke competenties zij belangrijk vinden.

Tijdens het interview zal door de recruiter voornamelijk naar die competenties gevist worden. De recruiter kan jou in persoonlijk opzicht een lul vinden, maar als je blijkt geeft dat je over de juiste kwaliteiten beschikt ben je alsnog door naar de volgende ronde. De beste voorbereiding is om concrete en heldere antwoorden te kunnen geven waaruit duidelijk blijkt dat jij over die compenties beschikt. Aangeraden wordt om daarvoor de welbekende STAR methode te gebruiken. Aangezien je waarschijnlijk wat gespannen bent tijdens het interview (tenzij je al een tiental interviews gedaan hebt) helpt het om van te voren de antwoorden al een paar keer te oefenen.

Een slechte voorbereiding op het interview is om drie redenen een turnoff: (1) een goed interview doen is een competentie an sich waar een trainee (ook in de technische sector) over moet beschikken. (2) je concurrenten met enige sollicitatie ervaring hebben zich wel goed voorbereid en (3) de recruiter kan dan denken dat je niet over de juiste competenties beschikt.

Op het internet zijn trouwens duizend-en-één vragenlijsten te vinden waar je wat aan hebt. In veel gevallen sturen bedrijven die ook door aan hun kandidaten om ze op die manier beter te kunnen laten voorbereiden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_144653548
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je solliciteert toch voor een traineeship? In dat geval is een goede voorbereiding wel van belang. Het gesprek zal namelijk een iets ander karakter hebben dan bij een interview voor een reguliere startersfunctie. Dit zie je ook direct terug in het aantal rondes. Bij een normale vacature zijn drie rondes gebruikelijk, bij een traineeship kan dit oplopen tot zeven rondes. Dit heeft er alles mee te maken dat een traineeship net iets meer is dan een reguliere functie en het van een werkgever ook een grotere investering vereist.

Van een trainee wordt verwacht dat deze na een bepaalde periode (1.5 tot 2 jaar) geschikt is om een functie op vrij hoog niveau uit te voeren binnen de organisatie. Dit kan een managementfunctie zijn, maar zal bij een IT traineeship waarschijnlijk wat specifieker zijn. Het belangrijkste is om te bedenken dat je dus niet alleen op een startersfunctie solliciteert, maar ook nadrukkelijk op een bijbehorend opleidingstraject dat jou uiteindelijk op een hogere functie voorbereidt.

Tijdens de eerdere rondes (waarschijnlijk cv check, brief selectie en online assessment) is al naar voren gekomen dat jij over het juiste profiel, de juiste motivatie en denkvermogen beschikt, dus daar zal minder de aandacht naar uit gaan. Tijdens het eerste gesprek wordt getoetst of de kandidaat over de juiste competenties beschikt voor zowel de starterfunctie als een eventuele vervolgfunctie. Veel bedrijven en organisaties sturen aan hun kandidaten welke competenties zij belangrijk vinden.

Tijdens het interview zal door de recruiter voornamelijk naar die competenties gevist worden. De recruiter kan jou in persoonlijk opzicht een lul vinden, maar als je blijkt geeft dat je over de juiste kwaliteiten beschikt ben je alsnog door naar de volgende ronde. De beste voorbereiding is om concrete en heldere antwoorden te kunnen geven waaruit duidelijk blijkt dat jij over die compenties beschikt. Aangeraden wordt om daarvoor de welbekende STAR methode te gebruiken. Aangezien je waarschijnlijk wat gespannen bent tijdens het interview (tenzij je al een tiental interviews gedaan hebt) helpt het om van te voren de antwoorden al een paar keer te oefenen.

Een slechte voorbereiding op het interview is om drie redenen een turnoff: (1) een goed interview doen is een competentie an sich waar een trainee (ook in de technische sector) over moet beschikken. (2) je concurrenten met enige sollicitatie ervaring hebben zich wel goed voorbereid en (3) de recruiter kan dan denken dat je niet over de juiste competenties beschikt.

Op het internet zijn trouwens duizend-en-één vragenlijsten te vinden waar je wat aan hebt. In veel gevallen sturen bedrijven die ook door aan hun kandidaten om ze op die manier beter te kunnen laten voorbereiden.
Bedankt voor je (uitgebreide) antwoord. De STAR methode kende ik nog niet, maar het ziet er uit als een goed stramien om antwoorden te verwoorden :)

Ik heb helaas geen vragenlijst ontvangen van het bedrijf. Zou het raar zijn om een mail terug te sturen met de vraag of ze (de recruiter) nog tips heeft om mij voor te bereiden, of wordt juist verwacht dat iemand dat zelf maar uitzoekt? :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  donderdag 18 september 2014 @ 11:53:08 #116
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_144654167
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:33 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Bedankt voor je (uitgebreide) antwoord. De STAR methode kende ik nog niet, maar het ziet er uit als een goed stramien om antwoorden te verwoorden :)

Ik heb helaas geen vragenlijst ontvangen van het bedrijf. Zou het raar zijn om een mail terug te sturen met de vraag of ze (de recruiter) nog tips heeft om mij voor te bereiden, of wordt juist verwacht dat iemand dat zelf maar uitzoekt? :)
Nee, dat is een heel normaal verzoek. Als ze geen tips willen geven dan is dat pech maar boeie. Als ze wel tips willen geven weet je meteen waar jij je op kan richten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_144654364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dat is een heel normaal verzoek. Als ze geen tips willen geven dan is dat pech maar boeie. Als ze wel tips willen geven weet je meteen waar jij je op kan richten.
Bedankt! Zal direct een mail sturen *)
Gelukkig kan ik aardig improviseren en ben niet heel snel enorm zenuwachtig (misschien 5 min voor tijd wel).

Overigens is het gesprek in Den Haag en moet ik zelf uit Groningen komen daarvoor. Zien ze dat nog als pluspunt of interesseert ze dat over het algemeen vrij weinig?

Nogmaals bedankt ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Yakuza op 18-09-2014 12:27:15 ]
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_144657281
Wat is een beetje gemiddelde proeftijd?
graag verwijderen
pi_144657483
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:48 schreef fyah het volgende:
Wat is een beetje gemiddelde proeftijd?
Meestal een maand
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144664351
Kleine vraag. Is bij meerdere geadresseerden de volgende aanhef juist:

Geachte heer Klaassen en heer Willemsen,

of is beter:

Geachte heer Klassen en geachte heer Willemsen,
Copthorne 2.0
  donderdag 18 september 2014 @ 18:05:26 #121
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144664723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:51 schreef Copthorne het volgende:
Kleine vraag. Is bij meerdere geadresseerden de volgende aanhef juist:

Geachte heer Klaassen en heer Willemsen,

of is beter:

Geachte heer Klassen en geachte heer Willemsen,
https://onzetaal.nl/taala(...)f-aan-een-gezin-stel

Oké, het is in jouw situatie geen stel maar toch. Ik zou "Geachte heer Klassen, geachte heer Willemsen," doen.
  donderdag 18 september 2014 @ 18:05:57 #122
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144664737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:51 schreef Copthorne het volgende:
Kleine vraag. Is bij meerdere geadresseerden de volgende aanhef juist:

Geachte heer Klaassen en heer Willemsen,

of is beter:

Geachte heer Klassen en geachte heer Willemsen,
https://onzetaal.nl/taala(...)f-aan-een-gezin-stel

Oké, het is in jouw situatie geen stel maar toch. Ik zou "Geachte heer Klassen, geachte heer Willemsen," doen. Of Klaassen. :P
  donderdag 18 september 2014 @ 18:06:49 #123
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_144664759
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:00 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Bedankt! Zal direct een mail sturen *)
Gelukkig kan ik aardig improviseren en ben niet heel snel enorm zenuwachtig (misschien 5 min voor tijd wel).

Overigens is het gesprek in Den Haag en moet ik zelf uit Groningen komen daarvoor. Zien ze dat nog als pluspunt of interesseert ze dat over het algemeen vrij weinig?

Nogmaals bedankt ^O^
Ik denk dat je daar wel vragen over kan verwachten.
Is het werk ook in Den Haag, ben je van plan ervoor te verhuizen?
Ligt een beetje aan het antwoord, maar over het algemeen lijkt het me wel voor je spreken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_144664820
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

https://onzetaal.nl/taala(...)f-aan-een-gezin-stel

Oké, het is in jouw situatie geen stel maar toch. Ik zou "Geachte heer Klassen, geachte heer Willemsen," doen. Of Klaassen. :P
Bedankt. :) Sollicitatie is verstuurd.
Copthorne 2.0
  donderdag 18 september 2014 @ 18:11:26 #125
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_144664882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:09 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt. :) Sollicitatie is verstuurd.
Succes!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_144664925
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:11 schreef Uccie het volgende:

[..]

Succes!
Dank! ;)
Copthorne 2.0
  donderdag 18 september 2014 @ 18:21:44 #127
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144665112
Ik had gewoon 'Mijne Heren,' gebruikt....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144665117
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:06 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel vragen over kan verwachten.
Is het werk ook in Den Haag, ben je van plan ervoor te verhuizen?
Ligt een beetje aan het antwoord, maar over het algemeen lijkt het me wel voor je spreken.
Bereid om er voor te verhuizen :)

Succes Copthorne!
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  donderdag 18 september 2014 @ 18:23:21 #129
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_144665149
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:21 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Bereid om er voor te verhuizen :)

Succes Copthorne!
Dan denk ik dat ze dat wel als pluspunt zien :Y
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 18 september 2014 @ 19:28:02 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144667439
quote:
Onlangs solliciteerde je naar de functie van medewerker customer service. Op deze vacature hebben wij een groot aantal reacties ontvangen. Inmiddels zijn enkele kandidaten geselecteerd voor een intakegesprek bij Tempo-Team Uitzendbureau.

Helaas val je niet binnen deze selectie. De door ons geselecteerde kandidaten beantwoorden qua opleiding en relevante werkervaring meer aan onze verwachtingen en aan het opgestelde functieprofiel.
Hartelijk dank voor je belangstelling, wij wensen je alle succes toe bij het vinden van een passende baan.
En dan voldoe je wel degelijk punt voor punt aan het functieprofiel. Wat 'verwachten' ze dan, vraag ik me af.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144667639
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dan voldoe je wel degelijk punt voor punt aan het functieprofiel. Wat 'verwachten' ze dan, vraag ik me af.
Je moet waarschijnlijk piepjong zijn en veel ervaring hebben.
  donderdag 18 september 2014 @ 19:33:54 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144667687
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:32 schreef Disorder het volgende:

[..]

Je moet waarschijnlijk piepjong zijn en veel ervaring hebben.
Ik voldoe niet qua werkervaring, zegt ze. Ik heb 12 jaar ervaring in cs. Wtf?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144667751
Heeft er iemand nog tips voor een sollicitatiegesprek voor de functie van helpdeskmedewerker? Want ik heb er wel 1 gehad (heb alle testen toen wel gehaald) maar bij het interview volgde er een afwijzing op motivatie en enthousiasme, terwijl ik het wel kon motiveren en enthousiast was. Maar daar was twijfel over, toen ik dat had gezegd dat ik wel enthousiast was, zei de recruiter dat ze dan nog een keer moest overleggen met een collega. Bij terugkomst volgde er toch een afwijzing. Wat doe ik dan verkeerd in het gesprek, hoe je het verhaal brengt of zonder overtuiging/onzeker o.i.d.? (onderuitgezakt, onverzorgd en niet geïnteresseerd zat ik er niet bij)
pi_144667853
Benadruk dat je met veel verschillende mensen overweg kan en dat je dat ook leuk vindt. Dat je het fijn vindt om mensen met hun probleem te helpen en dat het je een goed gevoel geeft als ze tevreden ophangen. Dat je het leuk vindt om problemen op te lossen. Dat je dat graag zo efficiënt mogelijk wil doen. Etc.
pi_144670503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:35 schreef plant35 het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor een sollicitatiegesprek voor de functie van helpdeskmedewerker? Want ik heb er wel 1 gehad (heb alle testen toen wel gehaald) maar bij het interview volgde er een afwijzing op motivatie en enthousiasme, terwijl ik het wel kon motiveren en enthousiast was. Maar daar was twijfel over, toen ik dat had gezegd dat ik wel enthousiast was, zei de recruiter dat ze dan nog een keer moest overleggen met een collega. Bij terugkomst volgde er toch een afwijzing. Wat doe ik dan verkeerd in het gesprek, hoe je het verhaal brengt of zonder overtuiging/onzeker o.i.d.? (onderuitgezakt, onverzorgd en niet geïnteresseerd zat ik er niet bij)
Gaf de recruiter duidelijke feedback? Heb je daar wel om gevraagd?

Je verhaal is redelijk vaag, daar kunnen we niet zoveel mee, behalve tips geven wat je in zo'n situatie het beste kunt zeggen.

Ik heb overigens meegemaakt dat mijn leidinggevende bij mijn vorige werkgever een sollicitant die een goede indrukt maakte en die enthousiast was had afgewezen "omdat het gevoel niet goed was". Dus soms word je simpelweg niet aangenomen door een oorzaak die buiten jou ligt.

Ik zou me er niet te druk over maken, maar wel even aangeven waar het volgens jou misging. Dan kunnen wij je ook beter helpen. ;)
Copthorne 2.0
  donderdag 18 september 2014 @ 23:08:40 #136
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_144676875
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ze dat wel als pluspunt zien :Y
Nee die denken: die gast is echt desperate
pi_144677259
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:42 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Gaf de recruiter duidelijke feedback? Heb je daar wel om gevraagd?

Je verhaal is redelijk vaag, daar kunnen we niet zoveel mee, behalve tips geven wat je in zo'n situatie het beste kunt zeggen.

Ik heb overigens meegemaakt dat mijn leidinggevende bij mijn vorige werkgever een sollicitant die een goede indrukt maakte en die enthousiast was had afgewezen "omdat het gevoel niet goed was". Dus soms word je simpelweg niet aangenomen door een oorzaak die buiten jou ligt.

Ik zou me er niet te druk over maken, maar wel even aangeven waar het volgens jou misging. Dan kunnen wij je ook beter helpen. ;)
Vergeet niet dat je soms ook gewoon een beetje geluk moet hebben :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  donderdag 18 september 2014 @ 23:22:47 #138
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_144677509
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:08 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Nee die denken: die gast is echt desperate
Vraag me dat af, ze hebben hem ook uitgenodigd voor een gesprek, dit wetende.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_144678771
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:42 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Gaf de recruiter duidelijke feedback? Heb je daar wel om gevraagd?

Je verhaal is redelijk vaag, daar kunnen we niet zoveel mee, behalve tips geven wat je in zo'n situatie het beste kunt zeggen.

Ik heb overigens meegemaakt dat mijn leidinggevende bij mijn vorige werkgever een sollicitant die een goede indrukt maakte en die enthousiast was had afgewezen "omdat het gevoel niet goed was". Dus soms word je simpelweg niet aangenomen door een oorzaak die buiten jou ligt.

Ik zou me er niet te druk over maken, maar wel even aangeven waar het volgens jou misging. Dan kunnen wij je ook beter helpen. ;)
Ik denk dat manier waarop ik de vragen beantwoordde niet overtuigd genoeg was, misschien te monotoon praten/ te gelaten o.i.d. maar dat kwam ook door de zenuwen, dan verstijf ik iets, overigens verdween dat wel gaande dat gesprek (dat ik heb ik bijna altijd bij sollicitatiegesprekken bij de eerste vraag), maar toen zag ik de recruiter al twijfelen. De recruiter zei op het eind dat ik niet enthousiast overkwam en ik niet de indruk gaf om 'er voor te gaan'. Terwijl dat bij mij inwendig wel zo is, vooral als ik thuis er op solliciteer, maar als ik daar aankom krijg ik last van zenuwen, gaande dat gesprek verdwijnt dat weer, en wordt ik losser en praat ik ook makkelijker.
Daarom ontstond denk ik die twijfel bij de recruiter.
pi_144679081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:53 schreef plant35 het volgende:

[..]

Ik denk dat manier waarop ik de vragen beantwoordde niet overtuigd genoeg was, misschien te monotoon praten/ te gelaten o.i.d. maar dat kwam ook door de zenuwen, dan verstijf ik iets, overigens verdween dat wel gaande dat gesprek (dat ik heb ik bijna altijd bij sollicitatiegesprekken bij de eerste vraag), maar toen zag ik de recruiter al twijfelen. De recruiter zei op het eind dat ik niet enthousiast overkwam en ik niet de indruk gaf om 'er voor te gaan'. Terwijl dat bij mij inwendig wel zo is, vooral als ik thuis er op solliciteer, maar als ik daar aankom krijg ik last van zenuwen, gaande dat gesprek verdwijnt dat weer, en wordt ik losser en praat ik ook makkelijker.
Daarom ontstond denk ik die twijfel bij de recruiter.
Voor mijn gesprek heb ik duidelijk aangegeven aan mijn twee interviewers dat ik zenuwachtig was. Hun stelden mij gerust. Ze begrepen dit. Bij de tweede gesprek met de manager klapte ik dicht en had ik wel aangegeven dat ik zenuwachtig.(Serieus ik dacht ik het had verkloot!!) Mevrouw van HR belde afgelopen maandag op en vroeg naar feedback van mijn kant. (Is een ja geworden)

Misschien kan je dat ook zeggen voor de volgende keer. En misschien wat antwoorden en vragen die je op het einde wilt stellen op een a4 schrijven. Zo kom je geïnteresseerd over.

Komt wel goed schatje.
pi_144684297
Bam! Volgende week weer een sollicitatie!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:22:33 #142
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144684816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:54 schreef franklop het volgende:
Bam! Volgende week weer een sollicitatie!
Goh, ik doe elke dag minstens één sollicitatie. Of bedoel je een sollicitatiegesprek?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144685025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Goh, ik doe elke dag minstens één sollicitatie. Of bedoel je een sollicitatiegesprek?
Dat bedoel ik :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:37:59 #144
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144685150
Ook een vraagje aan jullie. Ik heb begin juli gesolliciteerd op een traineeship. Na enkel een ontvangstbevestiging en de mededeling van de afdeling hr dat mijn sollicitatie ter beoordeling bij de desbetreffende leidinggevende ligt, heb ik niets meer vernomen. Ik heb 2 keer gebeld en 3 gemaild zonder concreet resultaat.

Wat nu? Mijn sollicitatie opnieuw versturen zodat ik niet ondergesneeuwd raak door anderen sollicitanten of zal ik alsnog afwachten of het gewoon laten zitten..?

Ik baal er zo erg van, het lijkt me een hele leuke functie. Ik sta al weken te trappelen om op gesprek te mogen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:41:51 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144685238
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:37 schreef monsterd. het volgende:
Ook een vraagje aan jullie. Ik heb begin juli gesolliciteerd op een traineeship. Na enkel een ontvangstbevestiging en de mededeling van de afdeling hr dat mijn sollicitatie ter beoordeling bij de desbetreffende leidinggevende ligt, heb ik niets meer vernomen. Ik heb 2 keer gebeld en 3 gemaild zonder concreet resultaat.

Wat nu? Mijn sollicitatie opnieuw versturen zodat ik niet ondergesneeuwd raak door anderen sollicitanten of zal ik alsnog afwachten of het gewoon laten zitten..?

Ik baal er zo erg van, het lijkt me een hele leuke functie. Ik sta al weken te trappelen om op gesprek te mogen :P
Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan, dat je het niet geworden bent, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:52:40 #146
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144685503
De vacature staat nog steeds open om op te solliciteren, maar ik ga mijn verwachtingen idd eens flink naar beneden stellen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:56:12 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144685584
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:52 schreef monsterd. het volgende:
De vacature staat nog steeds open om op te solliciteren, maar ik ga mijn verwachtingen idd eens flink naar beneden stellen.
Dat zegt helemaal niks. Heel veel bedrijven vergeten gewoon vacatures van hun en andere sites te halen. Dat heb ik al meerdere malen meegemaakt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:36:37 #148
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144686475
Het is een groot bedrijf in de retail. Ze stonden zelfs laatst in de krant om hun vernieuwde website :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:06:33 #149
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_144687181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:54 schreef franklop het volgende:
Bam! Volgende week weer een sollicitatie!
Succes alvast!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_144704677
Wellicht ten overvloede, maar ik vraag het even voor de zekerheid.

Ik heb vandaag een reactie gehad op eén van mijn sollicitaties. Er wordt vermeld dat ze mijn sollicitatie in goede orde hebben ontvangen en dat ze binnen een termijn van twee weken kunnen aangeven of ik word uitgenodigd voor een gesprek.

Is het handig om nog even een e-mail terug te sturen ("Hartelijk dank voor uw reactie, ik wacht uw antwoord af") of zal ik rustig afwachten?
Copthorne 2.0
pi_144705097
Afwachten
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_144715577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:27 schreef Copthorne het volgende:
Wellicht ten overvloede, maar ik vraag het even voor de zekerheid.

Ik heb vandaag een reactie gehad op eén van mijn sollicitaties. Er wordt vermeld dat ze mijn sollicitatie in goede orde hebben ontvangen en dat ze binnen een termijn van twee weken kunnen aangeven of ik word uitgenodigd voor een gesprek.

Is het handig om nog even een e-mail terug te sturen ("Hartelijk dank voor uw reactie, ik wacht uw antwoord af") of zal ik rustig afwachten?
Rustig afwachten. En als je na 2 weken niks gehoord hebt, een keer bellen. Vragen hoe de status van de sollicitatie is.
  zondag 21 september 2014 @ 12:21:53 #153
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144748180
quote:
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
•Verantwoordelijk voor de verkoop en advies, behandelen van telefonische aanvragen en via mail;•Coördineren/begeleiden van het offerte-, order- en leveringsproces;•Ondersteuning van accountmanagement;•De adequate vertaling van klantenwensen in verkooporders;•Overige commeriële en administratieve werkzaamheden.
Functie-eisen
Je bent in het bezit van een afgeronde Mbo-opleiding;
Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Commercieel Medewerker Binnendienst;
Je bent woonachtig in de omgeving van Helmond;
Je bent commercieel, doortastend, resultaatgericht en bent goed in staat verschillende belangen tegen elkaar af te wegen.
Wat wij bieden
Het salaris bedraagt ¤2.000 bruto op basis van 40 uur per week, er worden geen reiskosten vergoed en het gaat om een baan voor langere tijd.
Is dit de nieuwe trend? Geen reiskosten vergoeden en dan verwachten dat mensen voor 2000 bruto per maand naar Helmond komen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144748280
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Is dit de nieuwe trend? Geen reiskosten vergoeden en dan verwachten dat mensen voor 2000 bruto per maand naar Helmond komen?
Is een baan in het onderwijs eigenlijk niks voor jou?
pi_144748296
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Is dit de nieuwe trend? Geen reiskosten vergoeden en dan verwachten dat mensen voor 2000 bruto per maand naar Helmond komen?
woonachtig in omgeving van Helmond zeggen ze toch?
Do what you love, love what you do!
  zondag 21 september 2014 @ 12:58:59 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144748901
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:27 schreef thabit het volgende:

[..]

Is een baan in het onderwijs eigenlijk niks voor jou?
Nee.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 21 september 2014 @ 12:59:25 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144748916
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:28 schreef kree het volgende:

[..]

woonachtig in omgeving van Helmond zeggen ze toch?
Ja, en, dus? Dan maak je geen reiskosten, of zo?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144749188
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee.
O. Waarom niet?
  zondag 21 september 2014 @ 13:22:02 #159
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_144749524
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Is dit de nieuwe trend? Geen reiskosten vergoeden en dan verwachten dat mensen voor 2000 bruto per maand naar Helmond komen?
Kwestie van belangen tegen elkaar afwegen, denk ik. :+
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 21 september 2014 @ 13:29:30 #160
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144749778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dan voldoe je wel degelijk punt voor punt aan het functieprofiel. Wat 'verwachten' ze dan, vraag ik me af.
Wat is cs?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_144750123
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 13:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is cs?
Ik gok klantenservice
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 21 september 2014 @ 18:50:52 #162
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144762416
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:09 schreef thabit het volgende:

[..]

O. Waarom niet?
Ik hou niet van kinderen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144767650
Pff, toch om moedeloos van te worden. Nieuwe vacatures zijn schaars, en de redelijk leuke geschikte vacatures vragen ze toch echt vaak minimaal 2 jaar ervaring. Val dus meestal buiten de boot. Accountancy starters functies hoef ik niet eens te proberen, al heb ik HBO Accountancy gewoon afgerond. Hopelijk toch nog ergens een vacature w.b. financiële administratie om evt. door te groeien.
pi_144768817
Zit zelf ook weer een tijdje te snuffelen naar een nieuwe baan, hier in het oosten is helaas niet veel, maar werken en wonen in de randstad is ook een optie.

Heb gelukkig wel al 2/2.5 jaar ervaring dus dat is altijd mooi meegenomen.
pi_144780404
Shit, ik kom een mooie functie tegen op Sint Maarten, in eerste instantie voor 18 maanden. Ik zou een functie in het Caraïbisch deel van ons Koninkrijk zeker ambiëren. Ik ben vrij avontuurlijk aangelegd en nieuwe plekken ontdekken zie ik helemaal zitten.

Er wordt echter minimaal 4 jaar werkervaring en recente werkervaring gevraagd en dat heb ik totaal niet. -O- Of zou ik toch een kans maken als ik brutaal solliciteer? Ik bedoel, niet iedereen is bereid om naar Sint Maarten te verhuizen, dus wellicht is de concurrentie minder groot.
Copthorne 2.0
pi_144781423
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:06 schreef Copthorne het volgende:
Shit, ik kom een mooie functie tegen op Sint Maarten, in eerste instantie voor 18 maanden. Ik zou een functie in het Caraïbisch deel van ons Koninkrijk zeker ambiëren. Ik ben vrij avontuurlijk aangelegd en nieuwe plekken ontdekken zie ik helemaal zitten.

Er wordt echter minimaal 4 jaar werkervaring en recente werkervaring gevraagd en dat heb ik totaal niet. -O- Of zou ik toch een kans maken als ik brutaal solliciteer? Ik bedoel, niet iedereen is bereid om naar Sint Maarten te verhuizen, dus wellicht is de concurrentie minder groot.
Gewoon doen. Nooit geschoten is altijd mis, zoals een oud Hollands spreekwoord ons leert.
pi_144781880
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:06 schreef Copthorne het volgende:
Shit, ik kom een mooie functie tegen op Sint Maarten, in eerste instantie voor 18 maanden. Ik zou een functie in het Caraïbisch deel van ons Koninkrijk zeker ambiëren. Ik ben vrij avontuurlijk aangelegd en nieuwe plekken ontdekken zie ik helemaal zitten.

Er wordt echter minimaal 4 jaar werkervaring en recente werkervaring gevraagd en dat heb ik totaal niet. -O- Of zou ik toch een kans maken als ik brutaal solliciteer? Ik bedoel, niet iedereen is bereid om naar Sint Maarten te verhuizen, dus wellicht is de concurrentie minder groot.
Ik zou het gewoon proberen ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_144783029
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:09 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Gewoon doen. Nooit geschoten is altijd mis, zoals een oud Hollands spreekwoord ons leert.
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 10:31 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon proberen ^O^
De sollicitatie is verstuurd. :) Ik heb er erg mijn best op gedaan. De 4 jaar werkervaring heb ik duidelijk niet, maar ik heb geprobeerd te motiveren waarom ik geschikt zou zijn voor de functie en waarom ik de functie graag wil hebben en ik heb tevens duidelijk gemaakt dat het voor mij een mooie uitdaging zou zijn om op Sint Maarten werkzaam te zijn. Ik heb dat niet overdreven, maar ik wilde duidelijk laten blijken dat verhuizen naar Sint Maarten geen enkel bezwaar zou zijn.
Copthorne 2.0
pi_144785963
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:22 schreef Copthorne het volgende:

[..]

[..]

De sollicitatie is verstuurd. :) Ik heb er erg mijn best op gedaan. De 4 jaar werkervaring heb ik duidelijk niet, maar ik heb geprobeerd te motiveren waarom ik geschikt zou zijn voor de functie en waarom ik de functie graag wil hebben en ik heb tevens duidelijk gemaakt dat het voor mij een mooie uitdaging zou zijn om op Sint Maarten werkzaam te zijn. Ik heb dat niet overdreven, maar ik wilde duidelijk laten blijken dat verhuizen naar Sint Maarten geen enkel bezwaar zou zijn.
Ik heb ook ooit eens gesolliciteerd voor een baan op Sint Maarten en een baan op Aruba/curaçao. Maar ben toen af gewezen. Mijn werkhouding ging niet helemaal samen met die ze daar gewend waren ( ik was te hard ). En ik was nog wel bereid om me aan te passen.
pi_144787052
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:09 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit eens gesolliciteerd voor een baan op Sint Maarten en een baan op Aruba/curaçao. Maar ben toen af gewezen. Mijn werkhouding ging niet helemaal samen met die ze daar gewend waren ( ik was te hard ). En ik was nog wel bereid om me aan te passen.
Interessant. Hoe konden ze in zo'n vroeg stadium al beoordelen dat je werkhouding er niet zou passen? Heb je toen telefonisch of via Skype gesprekken gehad of ben je er ook daadwerkelijk geweest?
Copthorne 2.0
pi_144787115
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:50 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Interessant. Hoe konden ze in zo'n vroeg stadium al beoordelen dat je werkhouding er niet zou passen? Heb je toen telefonisch of via Skype gesprekken gehad of ben je er ook daadwerkelijk geweest?
Ik had een gesprek hier in Nederland. Gespecialiseerd in uitzenden van mensen die een half jaar of jaar daar wilden werken. Blijkbaar hadden zij de gedachte dat mijn karakter en werkhouding niet daar in een werkomgeving past.
pi_144804863
Van de week gesprek bij een kantoor. Twijfel alleen wat ik zal doen met m'n referentie. Mijn contract wordt niet verlengd wegens onvoldoende functioneren. Maar ben dus bang voor een negatieve referentie. Kan ik het beste evt. een brief op laten stellen door iemand of vragen of ik diegene als referentie kan gebruiken (naam + e-mail/tel nr.) als referentie?
pi_144805309
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:50 schreef LUFC het volgende:
Van de week gesprek bij een kantoor. Twijfel alleen wat ik zal doen met m'n referentie. Mijn contract wordt niet verlengd wegens onvoldoende functioneren. Maar ben dus bang voor een negatieve referentie. Kan ik het beste evt. een brief op laten stellen door iemand of vragen of ik diegene als referentie kan gebruiken (naam + e-mail/tel nr.) als referentie?
Anders een getuigschrift vragen van desbetreffende werkgever. Anders zet je geen referentie erop? Kunnen ze jou ook geen negatieve reactie geven aan je toekomstige baas.
pi_144805971
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 21:58 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Anders een getuigschrift vragen van desbetreffende werkgever. Anders zet je geen referentie erop? Kunnen ze jou ook geen negatieve reactie geven aan je toekomstige baas.
Zou ik geen werkervaring hebben + een gat van een halfjaar ;) Das het knelpunt eigenlijk.
  maandag 22 september 2014 @ 22:13:53 #175
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144806119
Een negatieve referentie is niet toegestaan, toch?

[ Bericht 8% gewijzigd door egeltje1985 op 22-09-2014 22:21:10 ]
pi_144807333
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:10 schreef LUFC het volgende:

[..]

Zou ik geen werkervaring hebben + een gat van een halfjaar ;) Das het knelpunt eigenlijk.
Staat die werkgever niet op je cv?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144807492
Aanstaande vrijdag 2e gesprek. Jeuj. Samen met een andere kandidaat over. Gaan inhoudelijk in op de vacature. Er waren heul veel sollicitanten. Dus bij de laatste 2 biedt perspectief. Als ik aangenomen word, is het per 1 oktober. Ik hoop zo dat het lukt.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144815808
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:47 schreef ErwinDikkie het volgende:
Aanstaande vrijdag 2e gesprek. Jeuj. Samen met een andere kandidaat over. Gaan inhoudelijk in op de vacature. Er waren heul veel sollicitanten. Dus bij de laatste 2 biedt perspectief. Als ik aangenomen word, is het per 1 oktober. Ik hoop zo dat het lukt.
Heel veel succes vrijdag
pi_144815976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:37 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Heel veel succes vrijdag
Dank je. Ik vreet mezelf nu al op. Echt erg
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144816451
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:36 schreef monsterd. het volgende:
Het is een groot bedrijf in de retail. Ze stonden zelfs laatst in de krant om hun vernieuwde website :')
Werken bij Lidl.
pi_144819252
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:43 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dank je. Ik vreet mezelf nu al op. Echt erg
Dat had ik ook! Al dagen zenuwachtig geweest voor het gesprek. The aftermath erbij..heel weekend wachten.

Maar wees jezelf, schrijf op papier wat je wilt vragen. Het komt goed met je :)
  PR/Manusje van alles dinsdag 23 september 2014 @ 13:15:26 #182
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144820277
Uitzendkracht steekt filiaal Randstad in Tilburg in brand

http://www.nu.nl/binnenla(...)lburg-in-brand.html#

_O- held. :D :'( :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144820285
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:40 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Dat had ik ook! Al dagen zenuwachtig geweest voor het gesprek. The aftermath erbij..heel weekend wachten.

Maar wees jezelf, schrijf op papier wat je wilt vragen. Het komt goed met je :)
Ik hoop het :).
Ik hoop dat de beslissing op de dag zelf is. De gesprekken zijn in de ochtend. Wat meer vakinhoudelijke vragen stellen. Opschrijven is wel een goed idee. Ook tijdens het gesprek schrijven?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144821109
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Uitzendkracht steekt filiaal Randstad in Tilburg in brand

http://www.nu.nl/binnenla(...)lburg-in-brand.html#

_O- held. :D :'( :D
Valt mee dat het niet vaker gebeurt.
pi_144823024
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Uitzendkracht steekt filiaal Randstad in Tilburg in brand

http://www.nu.nl/binnenla(...)lburg-in-brand.html#

_O- held. :D :'( :D
Bij Randstad kan ik me er iets bij voorstellen. :@ :')
Hallon!
pi_144823165
Toen ik een tijd terug bij Tempoteam naar binnen liep verbaasde ik me over hun houding. Ik moest maar op internet kijken naar de vacatures. Wat deden al die mensen daar? Ik vermoed dat ze hun contracten uit mochten zitten. Inmiddels is die afdeling gesloten vanwege het gebrek aan vacatures.
pi_144823662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:46 schreef Disorder het volgende:
Toen ik een tijd terug bij Tempoteam naar binnen liep verbaasde ik me over hun houding. Ik moest maar op internet kijken naar de vacatures. Wat deden al die mensen daar? Ik vermoed dat ze hun contracten uit mochten zitten. Inmiddels is die afdeling gesloten vanwege het gebrek aan vacatures.
Randstad en tempo zijn slecht. De grote harken al het geld binnen en ze doen geen reet.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144842611
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:15 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik hoop het :).
Ik hoop dat de beslissing op de dag zelf is. De gesprekken zijn in de ochtend. Wat meer vakinhoudelijke vragen stellen. Opschrijven is wel een goed idee. Ook tijdens het gesprek schrijven?
Nee, dat heb ik niet gedaan dat schrijven tijdens de sollicitatie. Maar laat zien dat je het briefje heb. je brief en cv uitprinten. In een mooi mapje doen (had ik gedaan) zo zien ze dat je echt interesse heb.

Voorbereiden op antwoorden voor de vragen die ze kunnen stellen.

Bijv. Waarom wilt U bij dit bedrijf komen werken? Wat is je sterke/zwakke punten.. Etc etc

Ja ja..ik heb het allemaal zo voorbereid. Moet wel zeggen..mijn gesprek was in het Engels en gelukkig niet in het Nederlands..klap ik zo dicht 😅😅😅
pi_144842771
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Uitzendkracht steekt filiaal Randstad in Tilburg in brand

http://www.nu.nl/binnenla(...)lburg-in-brand.html#

_O- held. :D :'( :D
quote:
De verdachte was volgens een woordvoerster van Randstad via het uitzendbureau aan het werk.
Moest dus gewoon van de tijdelijke werkgever die blijkbaar een appeltje te schillen had met Randstad :P

Maar ik zou het niet op je CV zetten, die aktie :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144845532
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:32 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik niet gedaan dat schrijven tijdens de sollicitatie. Maar laat zien dat je het briefje heb. je brief en cv uitprinten. In een mooi mapje doen (had ik gedaan) zo zien ze dat je echt interesse heb.

Voorbereiden op antwoorden voor de vragen die ze kunnen stellen.

Bijv. Waarom wilt U bij dit bedrijf komen werken? Wat is je sterke/zwakke punten.. Etc etc

Ja ja..ik heb het allemaal zo voorbereid. Moet wel zeggen..mijn gesprek was in het Engels en gelukkig niet in het Nederlands..klap ik zo dicht 😅😅😅
Sterke en zwakke punten, waarom ik de baan wil hebben, heb ik al gehad bij het eerste gesprek. Dat scheelt weer. Het is inhoudelijk op de vacature. En misschien zit een van de managers er ook bij. Dat zijn Japanners, ook een apart volk.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144857382
Ik heb de afgelopen tijd CV's verzonden met een foto van mezelf in normale kleding (een T-shirt). Dat vind ik zo zonde, aangezien ik vandaag pas mijn CV heb bijgewerkt en er een formelere foto (met pak en stropdas) op heb gezet.

Ik heb onder meer op een hele leuke functie in Sint Maarten gesolliciteerd. Ik hoop dat dit het niet verpest.
Copthorne 2.0
pi_144861925
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:49 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd CV's verzonden met een foto van mezelf in normale kleding (een T-shirt). Dat vind ik zo zonde, aangezien ik vandaag pas mijn CV heb bijgewerkt en er een formelere foto (met pak en stropdas) op heb gezet.

Ik heb onder meer op een hele leuke functie in Sint Maarten gesolliciteerd. Ik hoop dat dit het niet verpest.
Ik heb nog nooit cv's met een foto gestuurd. Als ze willen weten hoe ik eruit zie, dan nodigen ze me maar uit voor een gesprek.
pi_144863403
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:36 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit cv's met een foto gestuurd. Als ze willen weten hoe ik eruit zie, dan nodigen ze me maar uit voor een gesprek.
Ik stuur sinds mei een cv met een foto. Schijn je meer kans mee te maken.

Nu heb ik bij een leuke functie mijn cv met de oude foto (in vrijetijdskleding) meegestuurd, maar sinds vandaag heb ik een cv met een foto waarbij ik een pak aanheb.

Ik kreeg een terugkoppeling dat men mijn cv heeft ontvangen. Zou ik daar eventueel nog op kunnen reageren en mijn nieuwe cv kunnen meesturen? Of staat dat raar?
Copthorne 2.0
pi_144863804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:36 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit cv's met een foto gestuurd. Als ze willen weten hoe ik eruit zie, dan nodigen ze me maar uit voor een gesprek.
als ze willen weten hoe jij eruit ziet, zoeken ze je wel op social media. Kunnen ze je niet vinden en vinden ze uiterlijk toch wel belangrijk, kijken ze naar de volgende sollicitant
  woensdag 24 september 2014 @ 21:51:43 #195
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144873411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:31 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

als ze willen weten hoe jij eruit ziet, zoeken ze je wel op social media. Kunnen ze je niet vinden maar heb je geen cv met foto meegestuurd en vinden ze uiterlijk toch wel belangrijk, kijken ze naar de volgende sollicitant
Fixed.

In deze tijd doen ze echt geen moeite.

Ik heb het overigens nooit begrepen, dat vragen om een cv met pasfoto. Oke, als je receptioniste wilt worden, kan ik het me voorstellen. Maar waarom willen sommige bedrijven een pasfoto bij een sollicitatie voor boekhoudkundig medewerker? Of medewerker binnendienst?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144876234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fixed.

In deze tijd doen ze echt geen moeite.

Ik heb het overigens nooit begrepen, dat vragen om een cv met pasfoto. Oke, als je receptioniste wilt worden, kan ik het me voorstellen. Maar waarom willen sommige bedrijven een pasfoto bij een sollicitatie voor boekhoudkundig medewerker? Of medewerker binnendienst?
Vind het ook onzin een foto. Die heb ik er ook niet opstaan. Krijg gelijk het gevoel dat ze je dan afwijzen omdat je kop niet aanstaat.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  donderdag 25 september 2014 @ 07:21:14 #197
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144882117
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:41 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Vind het ook onzin een foto. Die heb ik er ook niet opstaan. Krijg gelijk het gevoel dat ze je dan afwijzen omdat je kop niet aanstaat.
Ja, maar als je het niet doet als ze erom vragen, wijzen ze je sowieso af.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144882882
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar als je het niet doet als ze erom vragen, wijzen ze je sowieso af.
Nee hoor, ik had gesolliciteerd bij een bedrijf. Daar vroegen ze ook een foto. Deze had ik niet meegestuurd. Toch op gesprek mogen komen. Ze vroegen er ook niet naar.
Ze vroegen ook een niet roker. Mogen ze dat vragen?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  donderdag 25 september 2014 @ 08:42:55 #199
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144882918
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:40 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Nee hoor, ik had gesolliciteerd bij een bedrijf. Daar vroegen ze ook een foto. Deze had ik niet meegestuurd. Toch op gesprek mogen komen. Ze vroegen er ook niet naar.
Ze vroegen ook een niet roker. Mogen ze dat vragen?
Nee. Niet rechtstreeks. Ze kunnen er natuurlijk wel op selecteren na de gesprekken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144883047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Niet rechtstreeks. Ze kunnen er natuurlijk wel op selecteren na de gesprekken.
Dat hadden ze in de vacature gezet.
In het gesprek hebben ze niet gevraagd of ik rook. En ook niet over begonnen. Ik heb gewoon gesolliciteerd omdat de functie goed bij mij pastte. Wel afgewezen, na een maand dit te horen krijgen ivm met een miscommunicatie.
Ze hebben nog niemand gevonden, de vacature is gister meer online gezet.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  donderdag 25 september 2014 @ 08:54:49 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144883118
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:50 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dat hadden ze in de vacature gezet.
In het gesprek hebben ze niet gevraagd of ik rook. En ook niet over begonnen. Ik heb gewoon gesolliciteerd omdat de functie goed bij mij pastte. Wel afgewezen, na een maand dit te horen krijgen ivm met een miscommunicatie.
Ze hebben nog niemand gevonden, de vacature is gister meer online gezet.
Ze kunnen hooguit in de vacature zetten dat de voorkeur uitgaat naar een niet-roker.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144883162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze kunnen hooguit in de vacature zetten dat de voorkeur uitgaat naar een niet-roker.
Zo is dat. Ik zie het bijna niet staan.
Als ik aangenomen was, was ik wel gestopt denk ik.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144884636
Heb echt ontzettend lang gesolliciteerd en talloze brieven geschreven.
Uiteindelijk ben ik i.p.v. die achterlijke brieven maar begonnen met het maken van video's.
Dus gewoon mezelf voor de camera terwijl ik enthousiast hetzelfde vertel als wat ik in mijn motivatiebrief zou beschrijven.

Voelt in het begin wat onwennig, maar al mijn potentiële werkgevers voor wie ik een dergelijke video heb gemaakt waren enthousiast. Na een half jaar kansloos gesolliciteerd te hebben had ik na enkele video's binnen no-time een toffe baan. :Y

Misschien een tip.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 25 september 2014 @ 10:54:23 #204
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144885650
Ik hou niet op digitale beelddragers. Krijg je een witte vlek in mijn vorm.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144887297
Krijg nu een vacature binnen.

"Een HAVO of VWO diploma voorafgaand aan het Hbo of WO diploma is een vereiste."

Waarom is dat? Dat slaat toch nergens op, iemand die via een lang traject een hbo/wo diploma heeft behaald is toch niet minder goed?
pi_144887615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fixed.

In deze tijd doen ze echt geen moeite.

Ik heb het overigens nooit begrepen, dat vragen om een cv met pasfoto. Oke, als je receptioniste wilt worden, kan ik het me voorstellen. Maar waarom willen sommige bedrijven een pasfoto bij een sollicitatie voor boekhoudkundig medewerker? Of medewerker binnendienst?
Mensen willen nu eenmaal een beeld hebben bij de brief en het cv en mensen nemen liever iemand aan die sympathiek oogt en die naar verwachting in het team past. Dat is toch niet zo gek?

[ Bericht 0% gewijzigd door Copthorne op 25-09-2014 12:14:59 ]
Copthorne 2.0
pi_144887712
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:41 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Vind het ook onzin een foto. Die heb ik er ook niet opstaan. Krijg gelijk het gevoel dat ze je dan afwijzen omdat je kop niet aanstaat.
Stel dat je zou worden afgewezen, omdat je kop hen niet aanstaat, dan gebeurt dat toch ook na het sollicitatiegesprek? Dan kun je er beter al tussenuit gefilterd worden als ze je cv met pasfoto zien. Bespaart beide partijen tijd.
Copthorne 2.0
pi_144887773
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:46 schreef Disorder het volgende:
Toen ik een tijd terug bij Tempoteam naar binnen liep verbaasde ik me over hun houding. Ik moest maar op internet kijken naar de vacatures. Wat deden al die mensen daar? Ik vermoed dat ze hun contracten uit mochten zitten. Inmiddels is die afdeling gesloten vanwege het gebrek aan vacatures.
Serieus, dit had ik in februari 2013 al. Langsgegaan bij Randstad (daar waren ze wel aardig en gaven ze me het gevoel dat ik serieus werd genomen), Tempo Team (daar vertelde de vrouw lachend dat zelfs mensen met jaren ervaring niet aan de bak komen) en Start People (daar vertelde een arrogante HR chick dat ze al moeite hadden om de mensen in hun portefeuille aan een baan te helpen en ze had echt zo'n attitude van "wat kom je doen?"). In alle gevallen adviseerden ze me om de website in de gaten te houden etc.

Uitzendbureaus heb je NIKS aan.
Copthorne 2.0
  Redactie Frontpage donderdag 25 september 2014 @ 12:15:39 #209
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144887849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:12 schreef Copthorne het volgende:
Uitzendbureaus heb je NIKS aan.
Ik vind het erg prettig dat ze me wekelijks uitbetalen :P maar als het gaat om hulp zoeken voor een (nieuwe) functie: nee :') zelfs mijn huidige functie heb ik niet via hen gevonden.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_144887929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik vind het erg prettig dat ze me wekelijks uitbetalen :P maar als het gaat om hulp zoeken voor een (nieuwe) functie: nee :') zelfs mijn huidige functie heb ik niet via hen gevonden.
Precies. Niemand vindt tegenwoordig werk via een uitzendbureau. Het enige dat een uitzendbureau doet is cv's werven zodat ze een stapeltje hebben als een bedrijf met een functie bij hen aanklopt. Ik heb me ooit bij een uitzendbureau ingeschreven dat actief voor me op zoek zou gaan en ik kreeg anderhalf jaar later voor het eerst een vacature aangeboden. Slaat toch nergens op? Overigens had ik toen mijn huidige cv verstuurd en een motivatie aangezien de functie me trok en aangezien ik terugkeerde naar Nederland na een jaar in het buitenland te hebben gewerkt. Ik hoorde daarna niks meer en ik moest zelf naar het uitzendbureau bellen om te horen dat de keuze op iemand anders was gevallen.
Copthorne 2.0
  donderdag 25 september 2014 @ 12:38:55 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144888496
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:06 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Mensen willen nu eenmaal een beeld hebben bij de brief en het cv en mensen nemen liever iemand aan die sympathiek oogt en die naar verwachting in het team past. Dat is toch niet zo gek?
Ja, dat is wel gek. Je kunt aan iemand's hoofd niet zien of hij in het team past en het lijkt me nog altijd zo, dat 'sympathiek ogen' maar voor heel weinig functies van belang is. Vakkennis en ontwikkeling lijken me belangrijker. Ik men zat mensen die sympathiek ogen, maar met wie je echt niet wilt samenwerken. En mensen die op heteerste gezicht nurks lijken en die de beste collega zijn die je kunt hebben.

Beetje oppervlakkige instelling van je.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144888733
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, dat is wel gek. Je kunt aan iemand's hoofd niet zien of hij in het team past en het lijkt me nog altijd zo, dat 'sympathiek ogen' maar voor heel weinig functies van belang is. Vakkennis en ontwikkeling lijken me belangrijker. Ik men zat mensen die sympathiek ogen, maar met wie je echt niet wilt samenwerken. En mensen die op heteerste gezicht nurks lijken en die de beste collega zijn die je kunt hebben.

Beetje oppervlakkige instelling van je.
Ik heb dat niet verzonnen, hè. Het is mij ter ore gekomen dat je met een cv met foto meer kans maakt. Dat is de reden dat ik cv's met foto ben gaan versturen.

Dat iemand met een rotkop een prima collega kan zijn, snap ik ook wel, maar het zijn vaak de recruiters die erg oppervlakkig zijn.
Copthorne 2.0
  donderdag 25 september 2014 @ 12:54:20 #213
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144888955
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:45 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb dat niet verzonnen, hè. Het is mij ter ore gekomen dat je met een cv met foto meer kans maakt. Dat is de reden dat ik cv's met foto ben gaan versturen.

Dat iemand met een rotkop een prima collega kan zijn, snap ik ook wel, maar het zijn vaak de recruiters die erg oppervlakkig zijn.
Jij vindt het niet zo gek, dat ze zo denken. Dat zeg je zelf.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144888984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:45 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb dat niet verzonnen, hè. Het is mij ter ore gekomen dat je met een cv met foto meer kans maakt. Dat is de reden dat ik cv's met foto ben gaan versturen.

Dat iemand met een rotkop een prima collega kan zijn, snap ik ook wel, maar het zijn vaak de recruiters die erg oppervlakkig zijn.
Dat je meer kans maakt, kan misschien nog wel. Ieder voor zich natuurlijk.
Ik vind dat ik mezelf al aardig bloot geef qua persoonlijke gegevens. En een foto erbij is voor mij een stap te ver.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144889120
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij vindt het niet zo gek, dat ze zo denken. Dat zeg je zelf.
Nee, dat vind ik niet gek. Als jij een stapeltje cv's zou krijgen, dan zou je niet per sé voor de cv's met de foto's gaan, maar ze zouden wel je aandacht kunnen trekken.

Bovendien staat een formele foto van jezelf op het cv professioneel. Het is geen vereiste nogmaals, maar het kan je kansen ietsje verhogen.
Copthorne 2.0
pi_144889137
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:55 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dat je meer kans maakt, kan misschien nog wel. Ieder voor zich natuurlijk.
Ik vind dat ik mezelf al aardig bloot geef qua persoonlijke gegevens. En een foto erbij is voor mij een stap te ver.
Kan zijn, dan doe je geen foto. Het is net wat je zelf wil.
Copthorne 2.0
  donderdag 25 september 2014 @ 13:03:49 #217
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144889261
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:59 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet gek. Als jij een stapeltje cv's zou krijgen, dan zou je niet per sé voor de cv's met de foto's gaan, maar ze zouden wel je aandacht kunnen trekken.

Bovendien staat een formele foto van jezelf op het cv professioneel. Het is geen vereiste nogmaals, maar het kan je kansen ietsje verhogen.
Sorry, ik blijf het een kletsverhaal vinden. Waarom zou een formele foto op je cv 'professioneel' staan? Ja, als je beroepswerkloze bent misschien. Beroepssollicitant. Of als je fotomodel bent. Of acteur. Of pornoster. Of een andere vorm van artiest. Maar niet als je solliciteert als boekhouder of salarisadministrateur of technisch tekenaar. Dan is het onzin en is het voor recruiters evenzeer onzin om daar een selectie op te gaan zitten maken.

Bovendien is nu eenmaal niet iedereen gezegend met good looks of met een hoofd dat direct sympathiek overkomt. Sommige mensen staan altijd raar op foto's.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144889419
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, ik blijf het een kletsverhaal vinden. Waarom zou een formele foto op je cv 'professioneel' staan? Ja, als je beroepswerkloze bent misschien. Beroepssollicitant. Of als je fotomodel bent. Of acteur. Of pornoster. Of een andere vorm van artiest. Maar niet als je solliciteert als boekhouder of salarisadministrateur of technisch tekenaar. Dan is het onzin en is het voor recruiters evenzeer onzin om daar een selectie op te gaan zitten maken.

Bovendien is nu eenmaal niet iedereen gezegend met good looks of met een hoofd dat direct sympathiek overkomt. Sommige mensen staan altijd raar op foto's.
Zelf solliciteer ik onder meer naar functies als kandidaat-notaris. In die hoedanig heb je klantcontact natuurlijk. Dan is het wellicht handig om de potentiële werkgever een beeld te geven van hoe je representatief gekleed (in pak, met een stropdas) overkomt.

Bij de vacatures waar ik solliciteer komen doorgaans ruim 200 reacties binnen. Dan kan ik wel naïef gaan roepen dat iedereen gelijk is, dat uiterlijk niks uitmaakt en dat men je enkel op je opleiding en werkervaring moet beoordelen, maar ik ben reëel en ik weet dat dat niet zo werkt.
Copthorne 2.0
pi_144890010
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:08 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Zelf solliciteer ik onder meer naar functies als kandidaat-notaris. In die hoedanig heb je klantcontact natuurlijk. Dan is het wellicht handig om de potentiële werkgever een beeld te geven van hoe je representatief gekleed (in pak, met een stropdas) overkomt.

Bij de vacatures waar ik solliciteer komen doorgaans ruim 200 reacties binnen. Dan kan ik wel naïef gaan roepen dat iedereen gelijk is, dat uiterlijk niks uitmaakt en dat men je enkel op je opleiding en werkervaring moet beoordelen, maar ik ben reëel en ik weet dat dat niet zo werkt.
Op bijna iedere vacature komen 200 reacties binnen, zegt niets ;).
Zoals al gezegd is, ligt aan de functie waarop je solliciteert. Ik zelf ben boekhouder. Kan 2 kanten op. Als ik bij een administratiekantoor solliciteer, dan weet je dat je naar klanten toe kan gaan. Dat ambieer ik niet meer, dus foto heeft voor mij geen zin. Op dit moment heb ik liever mijn eigen administratie, waar ik alleen de directeur of manager boven me heb staan.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144891723
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:27 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Op bijna iedere vacature komen 200 reacties binnen, zegt niets ;).
Zoals al gezegd is, ligt aan de functie waarop je solliciteert. Ik zelf ben boekhouder. Kan 2 kanten op. Als ik bij een administratiekantoor solliciteer, dan weet je dat je naar klanten toe kan gaan. Dat ambieer ik niet meer, dus foto heeft voor mij geen zin. Op dit moment heb ik liever mijn eigen administratie, waar ik alleen de directeur of manager boven me heb staan.
Dan is een foto bij een cv wellicht overbodig. Een foto is niet heel belangrijk, maar in een tijd waarin de concurrentie enorm is kunnen alle beetjes helpen.

Maar iedereen moet dit natuurlijk zelf weten. :)
Copthorne 2.0
pi_144891848
Ik ga maar eens nieuwe pasfoto's laten maken voor op mijn CV. Misschien helpt het.
  donderdag 25 september 2014 @ 14:38:55 #222
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144892238
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ga maar eens nieuwe pasfoto's laten maken voor op mijn CV. Misschien helpt het.
Linked-in foto's laten maken misschien. Wat groter dan pasfoto. Dus niet alleen je hoofd.
pi_144892443
Zojuist de eerste sollicitatie gechased.

Als ik helemaal geen antwoord meer krijg binnen twee weken, dan bel ik even op om te vragen hoe het ervoor staat. Ik moet er deze week nog twee bellen en volgende week moet ik er vooralsnog drie bellen (sollicitaties van vorige week).
Copthorne 2.0
pi_144896978
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Sorry, ik blijf het een kletsverhaal vinden. Waarom zou een formele foto op je cv 'professioneel' staan? Ja, als je beroepswerkloze bent misschien. Beroepssollicitant. Of als je fotomodel bent. Of acteur. Of pornoster. Of een andere vorm van artiest. Maar niet als je solliciteert als boekhouder of salarisadministrateur of technisch tekenaar. Dan is het onzin en is het voor recruiters evenzeer onzin om daar een selectie op te gaan zitten maken.

Bovendien is nu eenmaal niet iedereen gezegend met good looks of met een hoofd dat direct sympathiek overkomt. Sommige mensen staan altijd raar op foto's.
He-le-maal met je eens _O_ _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144898246
Mijn CV laten doorkijken door de iemand van Randstad. Dit kwam er o.a. uit.

quote:
- Je cv moet een visitekaartje van jezelf zijn. Wees niet bang om een foto
van jezelf toe te voegen.
en doen jullie dit?

quote:
- Je zou een persoonlijk profiel kunnen toevoegen waarin je in 4-6 zinnen
uitlegt wie je bent als persoon.
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 25 september 2014 @ 18:02:12 #226
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144898442
PersoonIijk profiel, ja.

Foto, zie boven.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144898572
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn CV laten doorkijken door de iemand van Randstad. Dit kwam er o.a. uit.

[..]

en doen jullie dit?

[..]

Ja en ja
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_144898775
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn CV laten doorkijken door de iemand van Randstad. Dit kwam er o.a. uit.

[..]

en doen jullie dit?

[..]

Ja op beiden.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_144901360
Ik woon in Oostenrijk (vlakbij Wenen) en daar is een foto op je cv net zo 'verplicht' als het melden van je naam en contactgegevens. Cv's zonder foto's zijn no-go's.
  donderdag 25 september 2014 @ 20:17:04 #230
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144902630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:38 schreef Sunglasses het volgende:
Ik woon in Oostenrijk (vlakbij Wenen) en daar is een foto op je cv net zo 'verplicht' als het melden van je naam en contactgegevens. Cv's zonder foto's zijn no-go's.
Gefeliciteerd. Maar wij wonen in Nederland.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 25 september 2014 @ 20:18:01 #231
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144902669
Slecht betalen? Welnee!

quote:
Jouw taken als Advisor bestaan uit:
- Klantvragen beantwoorden;
- Informatie verschaffen;
- Klanten behouden;
- Inspelen op cross- en upsell mogelijkheden;
- Gegevens registreren in het systeem;
- Kansen en problemen signaleren.

Het bedrijf biedt jou:
- Goede trainingen, coaching en begeleiding
- Kans op een vast contract
- Salarisindicatie: 1.547,69,- bruto o.b.v. 40 uur.
Vooral die 69 cent maakt duidelijk dat het om een "indicatie" gaat :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144902723
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Gefeliciteerd. Maar wij wonen in Nederland.
Als iedereen mee doet met de pasfoto's, dan worden pasfoto's de norm.
En dan dit de volgende stap? :D
http://metro.co.uk/2014/0(...)-interviews-4832623/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144902818
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Slecht betalen? Welnee!

[..]

Vooral die 69 cent maakt duidelijk dat het om een "indicatie" gaat :')
Voor die extra 69 cent kom ik mijn bed niet uit, te veel moeite. Voor mij moet het minstens 75 cent zijn.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  donderdag 25 september 2014 @ 20:27:42 #234
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144903012
quote:
6s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:22 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Voor die extra 69 cent kom ik mijn bed niet uit, te veel moeite. Voor mij moet het minstens 75 cent zijn.
oeh, harde onderhandelaar.
pi_144903707
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:27 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

oeh, harde onderhandelaar.
Uiteraard, pakken wat je pakken kan.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144911114
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Slecht betalen? Welnee!

[..]

Vooral die 69 cent maakt duidelijk dat het om een "indicatie" gaat :')
't Is toch triest dat ik netto als productiemedewerker al meer verdien dan deze indicatie bruto. :')
Hallon!
pi_144915200
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn CV laten doorkijken door de iemand van Randstad. Dit kwam er o.a. uit.

[..]

en doen jullie dit?

[..]

De èèn zegt van dat je een foto op je cv moet en dan de ander zegt dat je dat juist niet moet doen. Mijn Nederlands docent vind dat je dat juis niet moet doen ivm eerste indruk. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.
pi_144916923
Voor mijn huidige baan heb ik een foto erbij gestuurd. Geen pasfoto maar een soort van selfie foto. Ik dacht boeien.. Maar goed, ik ga in een store werken dan moeten ze wel een indruk van mij hebben. Standaard doe ik nooit een foto erbij.

Erwindikkie: laat je ons weten hoe je gesprek is gegaan?
pi_144921832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:43 schreef mandietjuh het volgende:
Voor mijn huidige baan heb ik een foto erbij gestuurd. Geen pasfoto maar een soort van selfie foto. Ik dacht boeien.. Maar goed, ik ga in een store werken dan moeten ze wel een indruk van mij hebben. Standaard doe ik nooit een foto erbij.

Erwindikkie: laat je ons weten hoe je gesprek is gegaan?
Ben weer thuis. Ging goed. Vanmiddag of uiterlijk maandag hoor ik meer.
Kreeg een paar cases, vroegen ze hoe ik er mee ging. Daar waren ze positief over. En het extra verhaaltje dat ik moest opzeggen waarom ze me moesten aannemen, vonden ze sterk. Dus al met al geen klachten. :).
Afwachten maar.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144922470
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:49 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ben weer thuis. Ging goed. Vanmiddag of uiterlijk maandag hoor ik meer.
Kreeg een paar cases, vroegen ze hoe ik er mee ging. Daar waren ze positief over. En het extra verhaaltje dat ik moest opzeggen waarom ze me moesten aannemen, vonden ze sterk. Dus al met al geen klachten. :).
Afwachten maar.
Is het lastig om jezelf echt aan te prijzen? Ik ben van nature bescheiden van aard, voor mij kan zoiets best lastig zijn.
Copthorne 2.0
pi_144923190
Na weken onzekerheid en spanning:

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik mag op gesprek volgende week!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_144923295
Ik heb niks gehoord van sollicitaties die ik twee weken geleden heb verstuurd.

Nu wil ik gaan nabellen, maar dat vind ik op de een of andere manier toch spannend. :')

Na hoelang gooien jullie er gemiddeld een telefoontje tegenaan?
Copthorne 2.0
pi_144923332
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:45 schreef El_Thijs het volgende:
Na weken onzekerheid en spanning:

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik mag op gesprek volgende week!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Nice! :) Veel succes alvast!!! ^O^
Copthorne 2.0
pi_144923366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:45 schreef El_Thijs het volgende:
Na weken onzekerheid en spanning:

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik mag op gesprek volgende week!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Beters! Succes!
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144923425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:18 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Is het lastig om jezelf echt aan te prijzen? Ik ben van nature bescheiden van aard, voor mij kan zoiets best lastig zijn.
bekend probleem. Ik heb dat ook. Je sterke punten opnoemen en overtuigend zijn, zonder te overdrijven.
Voor sommige bedrijven kan bescheiden overkomen als onzeker. Daar ben ook een paar keer op afgewezen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144923461
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:51 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Nice! :) Veel succes alvast!!! ^O^
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:53 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Beters! Succes!
Dank jullie wel!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_144923648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:57 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

[..]

Dank jullie wel!
Gaat wel lukken :s) .
Wat voor functie?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144923847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:49 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb niks gehoord van sollicitaties die ik twee weken geleden heb verstuurd.

Nu wil ik gaan nabellen, maar dat vind ik op de een of andere manier toch spannend. :')

Na hoelang gooien jullie er gemiddeld een telefoontje tegenaan?
Net de eerste gebeld. Ze zijn al met de eerste gespreksronde bezig, dus aangezien ik niks heb gehoord kan ik ervan uitgaan dat ik het niet ben geworden. Duidelijk, maar jammer dat je voor een afwijzing moet opbellen.
Copthorne 2.0
pi_144923849
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:49 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ben weer thuis. Ging goed. Vanmiddag of uiterlijk maandag hoor ik meer.
Kreeg een paar cases, vroegen ze hoe ik er mee ging. Daar waren ze positief over. En het extra verhaaltje dat ik moest opzeggen waarom ze me moesten aannemen, vonden ze sterk. Dus al met al geen klachten. :).
Afwachten maar.
Ik zou als ik jou was gewoon ervan uit gaan dat je die baan niet krijgt. Dan is je teleurstelling ook niet groot. Bij mijn 1e gesprek ging het heel goed en Ik dacht ik krijg de baan zo! Bij mijn tweede gesprek had ik het gevoel dat ik heb verknald ;) (Dit zeg ik niet om bot te zijn hé) Ik heb zelf meegemaakt dat ik de baan krijg maar helaas..is een teleurstelling. Nu zal jij zeg maar niet huilen zoals ik (tja..ben een vrouw, beetje iets met hormonen en snel emotioneel).

Maar fijn dat het goed is gegaan ;) Ik denk dat ze misschien nog bellen anders maandag. Lekker spannend is het als je maandag te horen krijg (Zit een weekend tussen! ja heel vervelend is dat hé) hihi
pi_144923897
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:14 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was gewoon ervan uit gaan dat je die baan niet krijgt. Dan is je teleurstelling ook niet groot. Bij mijn 1e gesprek ging het heel goed en Ik dacht ik krijg de baan zo! Bij mijn tweede gesprek had ik het gevoel dat ik heb verknald ;) (Dit zeg ik niet om bot te zijn hé) Ik heb zelf meegemaakt dat ik de baan krijg maar helaas..is een teleurstelling. Nu zal jij zeg maar niet huilen zoals ik (tja..ben een vrouw, beetje iets met hormonen en snel emotioneel).

Maar fijn dat het goed is gegaan ;) Ik denk dat ze misschien nog bellen anders maandag. Lekker spannend is het als je maandag te horen krijg (Zit een weekend tussen! ja heel vervelend is dat hé) hihi
Herkenbaar. Ooit tevreden en opgelucht naar huis gegaan na een leuk gesprek. Dit wordt wat! dacht ik, maar ik werd helaas de volgende middag opgebeld met de mededeling dat ze voor iemand gingen die wat meer ervaring had (het was een startersfunctie -O- ). Dat was wel even een teleurstelling ja.
Copthorne 2.0
pi_144923909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:14 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was gewoon ervan uit gaan dat je die baan niet krijgt. Dan is je teleurstelling ook niet groot. Bij mijn 1e gesprek ging het heel goed en Ik dacht ik krijg de baan zo! Bij mijn tweede gesprek had ik het gevoel dat ik heb verknald ;) (Dit zeg ik niet om bot te zijn hé) Ik heb zelf meegemaakt dat ik de baan krijg maar helaas..is een teleurstelling. Nu zal jij zeg maar niet huilen zoals ik (tja..ben een vrouw, beetje iets met hormonen en snel emotioneel).

Maar fijn dat het goed is gegaan ;) Ik denk dat ze misschien nog bellen anders maandag. Lekker spannend is het als je maandag te horen krijg (Zit een weekend tussen! ja heel vervelend is dat hé) hihi
Zo'n instelling heb ik ook, nergens vanuit gaan kan het meevallen. Ik baal wel als een stekker als het niet lukt. ik bedoel, ben zo ver gekomen. en dan op het allerlaatste moment afvallen.

Ik hoop dat ik wat hoor vanmiddag.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144924029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:49 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb niks gehoord van sollicitaties die ik twee weken geleden heb verstuurd.

Nu wil ik gaan nabellen, maar dat vind ik op de een of andere manier toch spannend. :')

Na hoelang gooien jullie er gemiddeld een telefoontje tegenaan?
Ik gooi er nooit een telefoontje tegenaan. Als ik niks van ze hoor, ga ik er vanuit dat ik het niet ben geworden. Maar de meeste bedrijven/uitzendbureaus hebben niet eens fatsoen om je te laten dat je niet ben geworden. Dus laat ik zo zeggen, als ze geen fatsoen hebben om je te laten, zou ik ook niet echt voor die mensen willen gaan werken. (Sorry het klinkt misschien hard)

Tegenwoordig vinden bedrijven dat men 10 jaar werkervaring moet hebben. Het liefst een jong slablaadje die voor het minimum wilt gaan werken. Fijn is deze werkmaatschappij geworden.
pi_144924173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:22 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Ik gooi er nooit een telefoontje tegenaan. Als ik niks van ze hoor, ga ik er vanuit dat ik het niet ben geworden. Maar de meeste bedrijven/uitzendbureaus hebben niet eens fatsoen om je te laten dat je niet ben geworden. Dus laat ik zo zeggen, als ze geen fatsoen hebben om je te laten, zou ik ook niet echt voor die mensen willen gaan werken. (Sorry het klinkt misschien hard)

Tegenwoordig vinden bedrijven dat men 10 jaar werkervaring moet hebben. Het liefst een jong slablaadje die voor het minimum wilt gaan werken. Fijn is deze werkmaatschappij geworden.
Mee eens, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben, dus dan is het beter om er zelf even achteraan te bellen. Ik doe dat puur voor mezelf.

Net de tweede gebeld (sollicitatie ook twee weken geleden verstuurd) en ze zijn nog bezig met de procedure (het lezen van de cv's en dergelijke). De dame kon me niet vertellen binnen welke termijn ik een reactie tegemoet zou kunnen zien. Ik wacht het even af, voordat ik opnieuw ga bellen.
Copthorne 2.0
pi_144924381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:05 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Gaat wel lukken :s) .
Wat voor functie?
Functioneel applicatiebeheerder hier in Tilburg, die ook graag buiten komt in plaats van achter zijn scherm zit :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_144924415
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:28 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben, dus dan is het beter om er zelf even achteraan te bellen. Ik doe dat puur voor mezelf.

Net de tweede gebeld (sollicitatie ook twee weken geleden verstuurd) en ze zijn nog bezig met de procedure (het lezen van de cv's en dergelijke). De dame kon me niet vertellen binnen welke termijn ik een reactie tegemoet zou kunnen zien. Ik wacht het even af, voordat ik opnieuw ga bellen.
Als jij daar beter van wordt, moet je juist doen. Geduld is een schone zaak.
pi_144925276
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:38 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Functioneel applicatiebeheerder hier in Tilburg, die ook graag buiten komt in plaats van achter zijn scherm zit :P
In de buurt ook, scheelt. Hele dag op kantoor zitten is ook niet best.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144925342
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:04 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

In de buurt ook, scheelt. Hele dag op kantoor zitten is ook niet best.
Ik strek graag de benen. En ze hebben daar al iemand die achter de PC zit gekluisterd :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_144929556
weet ErwinDikkie als iets meer? Hebben ze al teruggebeld? hihihi.. ik duim voor je
pi_144929974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:29 schreef mandietjuh het volgende:
weet ErwinDikkie als iets meer? Hebben ze al teruggebeld? hihihi.. ik duim voor je
Nope, nog niet gebeld. Ik verwacht niets meer vandaag. Zal dan maandagochtend worden.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144955412
Solliciteren jullie ook in het weekend of nemen jullie dan vrij?

Ik solliciteer alleen maandag t/m vrijdag, maar ik wil zo snel mogelijk werk vinden.
Copthorne 2.0
pi_144955973
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:55 schreef Copthorne het volgende:
Solliciteren jullie ook in het weekend of nemen jullie dan vrij?

Ik solliciteer alleen maandag t/m vrijdag, maar ik wil zo snel mogelijk werk vinden.
Ligt eraan. Normaal alleen door de weeks. Maar in het weekend alleen als ik een uur tussendoor tijd heb.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_144956498
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:55 schreef Copthorne het volgende:
Solliciteren jullie ook in het weekend of nemen jullie dan vrij?

Ik solliciteer alleen maandag t/m vrijdag, maar ik wil zo snel mogelijk werk vinden.
Ik solliciteerde maar 1 keer per week. Ik trok daar altijd een avond voor uit en ging op mijn gemak eerst de voor mij bekende sites af en daarna even op google. En zaten er 1 interessante bij, dan schreef ik een brief en dergelijke. Zaten er meerdere bij, dan verspreide ik dat over meerdere avonden. Dit om een beetje fris te blijven.
pi_144956513
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:15 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ligt eraan. Normaal alleen door de weeks. Maar in het weekend alleen als ik een uur tussendoor tijd heb.
Ik probeer vandaag wat te sturen, maar het aantal beschikbare, geschikte vacatures is erg laag. :N

Hebben mensen nog tips waar je juridische vacatures kunt vinden in binnen- en buitenland?
Copthorne 2.0
  zaterdag 27 september 2014 @ 16:22:23 #264
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144957334
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:37 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik solliciteerde maar 1 keer per week. Ik trok daar altijd een avond voor uit en ging op mijn gemak eerst de voor mij bekende sites af en daarna even op google. En zaten er 1 interessante bij, dan schreef ik een brief en dergelijke. Zaten er meerdere bij, dan verspreide ik dat over meerdere avonden. Dit om een beetje fris te blijven.
Toch wel met goede werkwoordsvervoegingen, he?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144975888
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Toch wel met goede werkwoordsvervoegingen, he?
Yep, in tegenstelling tot mijn berichtjes op Fok! lees ik die wel een keer extra door. Hier op Fok! boeit het me bijzonder weinig of er spelfouten of wat voor fouten dan ook in staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door zweefbij op 28-09-2014 10:54:01 ]
pi_144975906
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik probeer vandaag wat te sturen, maar het aantal beschikbare, geschikte vacatures is erg laag. :N

Hebben mensen nog tips waar je juridische vacatures kunt vinden in binnen- en buitenland?
http://www.jbb.nl/
http://juridischevacatures.nl/

maar waarschijnlijk ken je die al.
pi_144976691
Deze is voor iemand met een MBO niveau 4 diploma bij voorkeur in facilitaire richting
http://www.evides.nl/werk(...)ectondersteuner.aspx

Voor iemand met een HBO diploma in de richting Chemische Technologie of Procestechniek
http://www.evides.nl/werk(...)sautomatisering.aspx

En ze zoeken nog mensen met een Hbo-opleiding Elektro (met de specialisatie Besturingstechniek en/of Meet- en regeltechniek), werktuigbouwkunde en Civiele techniek.

Dus als iemand hier iets aan heeft. Doe je voordeel ermee.
  zondag 28 september 2014 @ 11:38:22 #268
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144977176
Perfecte vacature gevonden. Scroll, scroll...

"Dit is een vacature voor jongeren tussen 18 en 27 jaar..."

Maar wel gedegen ervaring in de branche eisen. |:(
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_144990759
Ik ga volgende week ook maar eens serieus op zoek naar 'n nieuwe baan (met iets meer uitdaging hopelijk ook) ik weet dat er in de buurt wel wat bedrijven zijn waar nu ook weer iets meer werkgelegenheid komt. 't Was leuk bij de champignons maar het werkt wordt toch echt beduidend minder door allerlei reorganisaties en ik heb ook een beetje genoeg van constant "op oproepbasis" dus je kan eigenlijk nooit door de week iets afspreken want ze kunnen toch altijd weer bellen of je wil werken. Toch ruim 9 maanden gewerkt, veel geleerd en veel dingen die ook op m'n cv zeker niet slecht zullen staan. *O*

Ik hou jullie wel op de hoogte, geen zin om morgen alle uitzendbureaus af te gaan maar ja dat lijkt me wel de enige manier. Hopelijk kan ik snel ergens anders de pallets sorteren. :P
Hallon!
pi_145007364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Maar wij wonen in Nederland.
Dankje. Ik woonde ook in Nederland. Daarnaast wilde ik alleen maar aangeven wat het verschil kan zijn tussen verschillende landen (misschien interessant voor degene die hier over de grens zoeken; lees je in in de sollicitatie do's en dont's van het betreffende land) en dat het best kan zijn dat deze 'trend' over kan slaan naar Nederland. Net zoals dat het bijvoorbeeld heel normaal is om in de USA een geboortedatum NIET op je cv te vermelden, sollicitanten kunnen er zelfs een punt van maken als je naar leeftijden vraagt in een sollicitatiegesprek, dit kan namelijk opgevat worden als discrimatie. Zou misschien wat voor jou zijn.

Ontopic; heb na 4 maanden zoeken in Oostenrijk een baan gevonden. Ik kreeg ook vaak te horen dat ik overgekwalificeerd (MSc) was, maar ik heb na een aantal gesprekken bij verschillende bedrijven uiteindelijk een kans gekregen als office managerin. Het is 'onder mn niveau' en ook het loon ligt een stuk lager als in Nederland (en reiskostenvergoedig krijg je sowieso bijna nergens) maar ik wilde aan de slag en mag blijven. Ervaringen zijn trouwens geheel hetzelfde; vaak geen reactie op een sollicitatie gekregen, nul reacties van uitzendbureau's en een slecht georganiseerde 'UWV'. Gelukkig altijd hoop blijven houden en dat wens ik alle anderen hier ook toe!

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunglasses op 29-09-2014 01:25:58 ]
pi_145009599
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:55 schreef Copthorne het volgende:
Solliciteren jullie ook in het weekend of nemen jullie dan vrij?

Ik solliciteer alleen maandag t/m vrijdag, maar ik wil zo snel mogelijk werk vinden.
De richtlijn was niet solliciteren, dan heb je even wat afleiding.

Maar als ik bijv maandagochtend een kansrijke sollicitatie had, maakte ik een uitzondering, dan bereidde ik die sollicitatie in het weekend voor. Het is ook een keer voorgekomen dat ik op gesprek moest op zondag. Tsja, dan zit werken op zondag in hun cultuur en kun je moeilijk zeggen dat je liever weekend hebt.
pi_145010669
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:10 schreef Daboman het volgende:

[..]

De richtlijn was niet solliciteren, dan heb je even wat afleiding.

Maar als ik bijv maandagochtend een kansrijke sollicitatie had, maakte ik een uitzondering, dan bereidde ik die sollicitatie in het weekend voor. Het is ook een keer voorgekomen dat ik op gesprek moest op zondag. Tsja, dan zit werken op zondag in hun cultuur en kun je moeilijk zeggen dat je liever weekend hebt.
Precies. Maar elke dag op zoek gaan naar vacatures op internet en dergelijke, moet je gewoon niet doen. Daar wordt je niet vrolijker van. dat deed ik dus 1 keer per week, daar maakte ik een middagje en avond voor vrij.
  maandag 29 september 2014 @ 10:18:20 #273
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145010979
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:06 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Precies. Maar elke dag op zoek gaan naar vacatures op internet en dergelijke, moet je gewoon niet doen. Daar wordt je niet vrolijker van. dat deed ik dus 1 keer per week, daar maakte ik een middagje en avond voor vrij.
Dat kun je tegenwoordig niet meer doen. Je moet er elke dag bovenop zitten, aangezien er zoveel kandidaten op elke functie komen. Meestal is hij binnen een dag voorzien.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145011579
'S ochtends vacatures zoeken, 's middags andere dingen doen.
pi_145011609
Maandagochtend, tijd om weer wat sollicitaties de deur uit te doen! *O*

Maar op de bekende kanalen geen enkele geschikte vacature kunnen vinden. -O- Zucht.

Erg lastig dit. Het enige dat ik verder tegenkom zijn vage vacatures bij vage uitzendbureaus. Een verspilling van mijn tijd.
Copthorne 2.0
pi_145011640
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 10:26 schreef zweefbij het volgende:

[..]

http://www.jbb.nl/
http://juridischevacatures.nl/

maar waarschijnlijk ken je die al.
Beiden ken ik al, maar toch bedankt. ;)

Helaas geen nieuwe, geschikte vacatures op dit moment.
Copthorne 2.0
pi_145011700
Eindelijk zijn er weer passende vacatures. Zou wel willen werken als magazijn/productie/administratief/ict medewerker alleen niet in het weekend vanwege een lange afstand relatie.

Heb nu al gesolliciteerd op 3 functies.

• Administratief medewerker DAF
• Monteur consumenten elektronica
• Productie medewerkrer raamzeilen

Administratief heb ik ervaring in omdat ik een financieel administratief medewerker niveau 3 MBO opleiding heb gevolgd.

Monteur consumenten elektronica omdat ik een ICT opleiding gevolgd heb en verder hobby matig PC's repareer.

Productie medewerker raamzeilen omdat ik ervaring heb opgedaan bij een bedrijf wat roldeuren maakten met nylon doeken. Deze werden hoog frequent aan elkaar gelast of er werd een zichtvenster ingelast wat ook wel op deze raamzeilen van toepassing kan zijn. Verder heb ik wel eens het snij apparaat bediend.

We houden moed dat ik aangenomen wordt op een van deze vacatures anders solliciteer ik gewoon weer verder.
pi_145011735
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:41 schreef Copthorne het volgende:
Maandagochtend, tijd om weer wat sollicitaties de deur uit te doen! *O*

Maar op de bekende kanalen geen enkele geschikte vacature kunnen vinden. -O- Zucht.

Erg lastig dit. Het enige dat ik verder tegenkom zijn vage vacatures bij vage uitzendbureaus. Een verspilling van mijn tijd.
Heb ik de laatste tijd heel veel gehad maar vandaag gelukkig weer een aantal kunnen vinden. Snap niet hoe sommige mensen elke keer aan de sollicitatieplicht kunnen voldoen. :')
pi_145011809
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
'S ochtends vacatures zoeken, 's middags andere dingen doen.
Inderdaad, doe het de laatste tijd zo:

's Ochtends vacatures zoeken
's Middags hond wandelen/zelfstudie aan de hand van boeken & tutorials op internet.
's Avonds lekker wegkwijnen bij een film/boek of spel spelen/tv kijken :)
pi_145013467
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat kun je tegenwoordig niet meer doen. Je moet er elke dag bovenop zitten, aangezien er zoveel kandidaten op elke functie komen. Meestal is hij binnen een dag voorzien.
NIet geheel waar. Het ligt ook een beetje welke richting je zoekt. Voor vacatures voor de lopende band en dergelijke, waarschijnlijk wel. De meer gespecialiseerde vacatures ( in mijn geval een technische richting ) is het niet zo druk op de markt. Wel drukker dan ik had verwacht, dat moet ik dan wel weer toe geven. Ik heb er 10 maanden over gedaan om weer wat te vinden.
pi_145015164
Vraagje. Na hoelang bellen jullie achter een sollicitatiebrief aan, om te vragen hoe het ervoor staat?
  maandag 29 september 2014 @ 12:35:05 #282
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145015217
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Na hoelang bellen jullie achter een sollicitatiebrief aan, om te vragen hoe het ervoor staat?
Niet. Heeft totaal geen nut. Bovendien heb ik meestal de afwijzing al na een half uur, dus veel tijd heb ik niet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145017183
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Na hoelang bellen jullie achter een sollicitatiebrief aan, om te vragen hoe het ervoor staat?
Dat ligt eraan. Als ik 2 weken na het inlevertermijn niks heb gehoord, dan bel ik even. Dat ze niet bellen wil niet meteen negatief zijn. Mijn huidige werkgever liet ook niks van zich horen. Even bellen, en je weet de reden. In dit geval lieten ze het termijn wat langer duren, er waren weinig reacties.
pi_145017483
Op de valreep nog een leuke vacature als Business Engineer binnen gekregen. Motivatie voor tikken en kijken waar het aansluit op mijn CV en dan kan die de deur uit. Morgen contact met het bedrijf dat me dan wil voorstellen :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_145018317
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Na hoelang bellen jullie achter een sollicitatiebrief aan, om te vragen hoe het ervoor staat?
Twee weken.
Copthorne 2.0
pi_145021326
Nou de uitzendbureaus eens even langegaan, heeft toch opgeleverd dat ik bij Flexpoint weer "in the picture" sta en dat is 'n goeie zaak want over hen was ik tevreden toen ik tijdelijk werkte als kwaliteitscontroleur. :)
Hallon!
pi_145021664
Net bericht gehad van het bedrijf, waar ik afgelopen vrijdag 2e gesprek had.
Ik ben het niet geworden. Ik was wel dichtbij, maar ze moesten een keuze maken, dus kozen ze voor de andere. Goffer, zo dicht bij. Heb ook eerlijk tegen ze gezegd dat dat ik hier niet mee eens was, en dat ik dacht dat ik goed in het team zou passen. Maar helpt natuurlijk niet. Ze kunnen me wat. Ga vrolijk verder. Alleen de motivatie is nu wel heel erg ver te zoeken.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  maandag 29 september 2014 @ 16:00:55 #288
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145022299
Sollicitatie:

quote:
Naar aanleiding van uw vacature op NationaleVacaturebank.nl ontvangt u hierbij mijn sollicitatie voor de functie "Customer support medewerker medische hulpmiddelen m/v".

Ik voldoe aan alle vereisten, zoals gesteld in de vacaturetekst:

Functie-eisen
MBO 4 diploma of een niet afgemaakte HBO opleiding
teamplayer
zelfstandig kunnen werken
accuraat
pienter
servicegericht
stressbestendig
goede telefoonstem
communicatief vaardig
vriendelijk
empatisch
verantwoordelijk
flexibel
kunnen werken met computers en softwareprogramma's ( Word, Excel, Outlook)
telefoonervaring is een pre (gedaan bij een groothandel in medische artikelen)
Grote affiniteit hebben met telefonisch cliëntencontact en telefonische dienstverlening (zelfs gedaan bij een groothandel in medische artikelen, dus ervaring met het soort contacten)
Afwijzing:
quote:
In antwoord op uw sollicitatie naar bovengenoemde functie kunnen wij u het volgende meedelen:

Wij hebben een aantal reacties op deze vacature ontvangen, waaronder die van u. Op grond van de vergelijking tussen de wensen en eisen van onze opdrachtgever en uw kandidatuur, hebben wij een keuze moeten maken en besloten de werving- en selectieprocedure met andere kandidaten voort te zetten. Vandaar dat wij uw sollicitatie terzijde moeten leggen. Dat spijt ons.

Nadrukkelijk willen wij hierbij stellen dat de gemaakte selectie niets ten nadele zegt van uw kwaliteiten en mogelijkheden, maar alles over de mate waarin de vacature-eisen zijn bepaald.
Kan iemand me dan uitleggen wat de reden van afwijzing is, als het niet aan mijn kwaliteiten en mogelijkheden ligt en ik voldoe aan alle vereisten die in de vacature gesteld worden?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145022742
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sollicitatie:

[..]

Afwijzing:

[..]

Kan iemand me dan uitleggen wat de reden van afwijzing is, als het niet aan mijn kwaliteiten en mogelijkheden ligt en ik voldoe aan alle vereisten die in de vacature gesteld worden?
Je hebt je hbo niet afgemaakt?
  maandag 29 september 2014 @ 16:25:59 #290
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_145023274
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sollicitatie:

[..]

Afwijzing:

[..]

Kan iemand me dan uitleggen wat de reden van afwijzing is, als het niet aan mijn kwaliteiten en mogelijkheden ligt en ik voldoe aan alle vereisten die in de vacature gesteld worden?
Ik hoop dat je er ook nog iets van een motivatie bij hebt gedaan?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_145023487
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sollicitatie:

[..]

Afwijzing:

[..]

Kan iemand me dan uitleggen wat de reden van afwijzing is, als het niet aan mijn kwaliteiten en mogelijkheden ligt en ik voldoe aan alle vereisten die in de vacature gesteld worden?
Zou er niet teveel achter zoeken, dat zijn van vaak toch wat van die callcenter banen met een groot personeelsverloop waarbij ze wat graaien in een bak met 100en cv's.
pi_145025628
Fucking werk.nl ligt wéér plat als ik een mail krijg over een bericht.
pi_145026051
Dit is hier ook wel handig:
quote:
Asscher voorziet baanloze toekomst

Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken sluit niet uit dat er in de toekomst voor veel mensen geen betaald werk meer is.

Door technologische ontwikkelingen kan de meeste arbeid straks wellicht door robots of machines worden verricht. De overheid moet er dan voor zorgen dat er voor die mensen wel een inkomen is, zodat ze kunnen blijven profiteren van de welvaartsgroei. Asscher zal dat maandag zeggen tijdens een congres in Den Haag.
http://www.nu.nl/politiek(...)anloze-toekomst.html

Misschien dat het hier ook wel eens voorbij is gekomen, maar het sluit aan op de volgende veelbesproken mini-docu, waarin de maker ingaat op de razendsnelle automatisering en de gevolgen daarvan voor mensen op de arbeidsmarkt:

pi_145026163
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Perfecte vacature gevonden. Scroll, scroll...

"Dit is een vacature voor jongeren tussen 18 en 27 jaar..."

Maar wel gedegen ervaring in de branche eisen. |:(
En die zin staat ook áltijd aan het einde van de vacature. Hoe vaak ik al superenthousiast zat te wezen om dan weer met twee voeten op de grond te worden gezet -O-

Maar ik had vandaag zomaar ineens 2 aanbiedingen in mijn mailbox. Wel voor callcenter-achtige dingen, en ik moet ze nog even goed doorlezen om te zien wat ze precies vragen. Maar gelukkig wordt mijn cv dus wél gevonden op de vacaturesites.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_145026628
quote:
13s.gif Op maandag 29 september 2014 17:44 schreef Disorder het volgende:
Fucking werk.nl ligt wéér plat als ik een mail krijg over een bericht.
Ben je dan zo afhankelijk van dat werk.nl. Ik bedoel daarmee of je het moet hebben om contact met allerlei gemeentelijke instanties te bewerkstelligen? Kan men je niet gewoon een brief sturen zoals voorheen of wat?
pi_145026744
quote:
15s.gif Op maandag 29 september 2014 18:22 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ben je dan zo afhankelijk van dat werk.nl. Ik bedoel daarmee of je het moet hebben om contact met allerlei gemeentelijke instanties te bewerkstelligen? Kan men je niet gewoon een brief sturen zoals voorheen of wat?
Als ik niks doe met bijvoorbeeld een afspraak, die als bericht binnenkomt, word ik gekort of krijg ik mogelijk een boete. Dus ja. Ik moet werk.nl gebruiken. Maar hij ligt gewoon erg vaak plat.
pi_145026771
Maar dan stuurt men je toch gewoon een brief lijkt mij, zeker als bekend is dat Werk.nl zovaak eruit ligt.
Bedoel je kan je toch verweren met overmacht of dat je geen computer hebt?
pi_145026835
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 18:28 schreef Iwanius het volgende:
Maar dan stuurt men je toch gewoon een brief lijkt mij, zeker als bekend is dat Werk.nl zovaak eruit ligt.
Bedoel je kan je toch verweren met overmacht of dat je geen computer hebt?
Volgens mij gaat zo goed als alle communicatie vanuit het UWV tegenwoordig via internet. Ik krijg bij een afspraak nog wel een bevestiging. Maar ik wil er gewoon op kunnen reageren wanneer ik tijd heb, zoals nu. Erg frustrerend.
pi_145030319
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sollicitatie:

[..]

Afwijzing:

[..]

Kan iemand me dan uitleggen wat de reden van afwijzing is, als het niet aan mijn kwaliteiten en mogelijkheden ligt en ik voldoe aan alle vereisten die in de vacature gesteld worden?
Je zegt dat je communicatief vaardig bent, maar je sollicitatiebrief (is dat echt exact dezelfde als die je hier gepost hebt???) zit vol slecht Nederlands: geen hoofdletter waar je wel hoofdletters moet gebruiken, bijvoorbeeld.
Beetje lullig, maar werkgevers zien dat ook en kicken daar wellicht op af.

Ik zou voortaan een iets betere sollicitatiebrief opstellen.

En nog een tip:
Nóóit zeggen dat je aan bepaalde eisen voldoet, maar via voorbeelden aangeven dat je de juiste competenties hebt om die aan die eisen te kunnen voldoen.

NIET: ik ben flexibel.
WEL: bij mijn vorige werkgever was ik verantwoordelijk voor meerdere taken en moest ik vaak snel schakelen tussen taken.

Zoiets. ;)

En, waar was je persoonlijke motivatie?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 29 september 2014 @ 20:12:21 #300
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_145030613
Ja precies, met zo'n brief lijkt het me vrij logisch. Je zegt alleen 'ik voldoe aan de eisen'. That's it.

Of je hebt niet alles gepost hier, dat kan ook.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 29 september 2014 @ 20:13:57 #301
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145030664
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:03 schreef Salina het volgende:

[..]

Je zegt dat je communicatief vaardig bent, maar je sollicitatiebrief (is dat echt exact dezelfde als die je hier gepost hebt???) zit vol slecht Nederlands: geen hoofdletter waar je wel hoofdletters moet gebruiken, bijvoorbeeld.
Beetje lullig, maar werkgevers zien dat ook en kicken daar wellicht op af.

Ik zou voortaan een iets betere sollicitatiebrief opstellen.

En nog een tip:
Nóóit zeggen dat je aan bepaalde eisen voldoet, maar via voorbeelden aangeven dat je de juiste competenties hebt om die aan die eisen te kunnen voldoen.

NIET: ik ben flexibel.
WEL: bij mijn vorige werkgever was ik verantwoordelijk voor meerdere taken en moest ik vaak snel schakelen tussen taken.

Zoiets. ;)

En, waar was je persoonlijke motivatie?
Dit was heus niet mijn letterlijke brief en hij was het ook niet helemaal. Zucht. Hoe idioot denk je dat ik ben zeg.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')