quote:Op maandag 1 september 2014 09:13 schreef Hexagon het volgende:
Honderden miljoenen voor verplichte bezigheidstherapie en vrijheidsberoving.![]()
Ga zelf eens wat nuttigs doen met je leven Joram
Nee.quote:Op maandag 1 september 2014 09:04 schreef tong80 het volgende:
De dienstplicht werd in 1996 opgeschort.
Ja, even fijn je studie onderbreken of je carierre weer van 0 af aan beginnen.quote:Op maandag 1 september 2014 09:37 schreef Hexagon het volgende:
Aan de andere kant. Een half jaar een gratis doe vakantie op kosten van de staat is natuurlijk ook best leuk.
Volgens mij al tig jaar niet meer. Dan gooien ze je gewoon in de bak.quote:Op maandag 1 september 2014 09:43 schreef n8n het volgende:
Mag je eigenlijk nog geëxecuteerd worden als je zegt nou later wanneer je opgeroepen wordt?
ik zwem wel naar Engelandquote:Op maandag 1 september 2014 09:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij al tig jaar niet meer. Dan gooien ze je gewoon in de bak.
Ach de kans dat dit wordt ingevoerd is kleiner dan de kans dat Dries Roelvink het songfestival wint.quote:
aangezien een vrouw met een baard heeft gewonnen wie weetquote:Op maandag 1 september 2014 09:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach de kans dat dit wordt ingevoerd is kleiner dan de kans dat Dries Roelvink het songfestival wint.
Beter dan hier een beetje op onze zak teren uit de Wajong.quote:Op maandag 1 september 2014 10:06 schreef LXIV het volgende:
Zonder grote aantallen dienstplichtigen als kanonnenvoer zullen we nooit de EU naar het Oosten kunnen uitbreiden. Dat redt je niet met een beroepsleger van nog geen 60.000 man.
De Nederlandse jeugd zal met zijn bloed en beenderen voor ons de Oekraïne bemesten!
Dan noemen ze het toch gewoon 'school'? Probleem opgelost...quote:
Ja we waren weer eens zo verstandig om onze tanks aan Griekenland (!) te verkopen.quote:Op maandag 1 september 2014 10:19 schreef AchJa het volgende:
Van Klaveren... zelf nog nooit een kazerne van binnen gezien...![]()
Maar vooruit, geen infra, middelen, en personeel meer voor, onze krijgsmacht is daar al jaren niet meer voor ingericht.
Of gaan we alle afgebroken kazernes weer herbouwen en de oefenterreinen weer reactiveren? Of moeten die 60.000 man/vrouw 6 maanden in een tentje op de hei gelegerd worden?
Een onhaalbaar plan, tenzij de eerstkomende 25 jaar het complete zorgbudget naar defensie overgeheveld gaat worden.
Daarbij is defensie geen opvoedingsinstituut.
Aan Finland.quote:Op maandag 1 september 2014 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja we waren weer eens zo verstandig om onze tanks aan Griekenland (!) te verkopen.
In Griekenland varen een stapel ex NLD fregatten...quote:Op maandag 1 september 2014 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja we waren weer eens zo verstandig om onze tanks aan Griekenland (!) te verkopen.
http://en.wikipedia.org/w(...)ramilitary_personnelquote:Op maandag 1 september 2014 10:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Griekenland varen een stapel ex NLD fregatten...
Dan kunnen we FOK opheffenquote:Op maandag 1 september 2014 09:31 schreef remlof het volgende:
Lijkt me heel goed voor zolderkamerautisten en straatschoffies.
Studie is geen probleem, tijdens de dienstplicht kreeg je ook uitstel om eerst je studie af te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 11:07 schreef Zolder het volgende:
Wat een dom idee. Ja laten we allemaal een half jaar met onze studie stoppen om in het leger te gaan terwijl er niet eens een significante dreiging is.
En voor de ja-roepers: jullie zijn ook niet als vrijwilliger het leger ingegaan neem ik aan
Dat. En het helpt tegen de jeugdwerkeloosheid. Beter een halfjaar of jaar dienstplicht (die ook sociaal verricht kan worden) dan een jaar op straat rondhangen.quote:Op maandag 1 september 2014 11:40 schreef deedeetee het volgende:
Het is natuurlijk niet haalbaar, maar mij lijkt het niet verkeerd. Dan leren de watjes eens wat discipline is.
Met van Klaveren voorop...quote:Op maandag 1 september 2014 11:40 schreef deedeetee het volgende:
Het is natuurlijk niet haalbaar, maar mij lijkt het niet verkeerd. Dan leren de watjes eens wat discipline is.
Ik ben al 52quote:Op maandag 1 september 2014 11:55 schreef Syntos het volgende:
[..]
Ga jij voorop als de Duitsers binnevallen?
quote:Op maandag 1 september 2014 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat. En het helpt tegen de jeugdwerkeloosheid. Beter een halfjaar of jaar dienstplicht (die ook sociaal verricht kan worden) dan een jaar op straat rondhangen.
Ja, maar de Grieken leven constant met de irrationale angst dat ze elk gegeven moment door de Turken binnengevallen kunnen worden.quote:Op maandag 1 september 2014 10:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)ramilitary_personnel
Griekenland: 13.4
Nederland: 2.2
Jaja en wij maar snijden.
De OP gelezen?quote:Op maandag 1 september 2014 10:12 schreef datismijnmening het volgende:
Dienstplicht![]()
Maar als het opnieuw ingevoerd wordt dan ook voor vrouwenMaar goed daar zullen de oppertuniteitsfeministen wel een stokje voor steken
Doe eens 50 miljard om alvast met de bouw van verschillende kazernes te beginnen en dan zijn we er nog lang niet...quote:Op maandag 1 september 2014 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
De OP gelezen?
Daar staat al dat het dan ook voor vrouwen geldt.
Ik ben voor. Een half jaar afknijpen en leren gehoorzamen!
Okay, de jeugd leert dan hoe om te gaan met wapens, maar ze gebruiken ze nu toch wel.
Overigens mag dit wmb ook 9 maanden zijn. Een schooljaar eigenlijk.
Iemand verplicht ergens tewerkstellen lost de jeugdwerkloosheid natuurlijk niet op. Maar dat snap je zelf wsl ook wel.quote:
Wel geprobeerd.quote:Op maandag 1 september 2014 11:07 schreef Zolder het volgende:
Wat een dom idee. Ja laten we allemaal een half jaar met onze studie stoppen om in het leger te gaan terwijl er niet eens een significante dreiging is.
En voor de ja-roepers: jullie zijn ook niet als vrijwilliger het leger ingegaan neem ik aan
neequote:Op maandag 1 september 2014 11:58 schreef Syntos het volgende:
[..]
Dan kan je nog prima een wapen vasthouden.
Kan ook maatschappelijke dienstplicht zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 11:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe eens 50 miljard om alvast met de bouw van verschillende kazernes te beginnen en dan zijn we er nog lang niet...
Dan gaat je afknijp argumentatie weer niet op...quote:Op maandag 1 september 2014 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan ook maatschappelijke dienstplicht zijn.
Waarom zie jij dienstplicht als een verplichte tewerkstelling? Waarom kan je het niet zien als een stuk maatschappelijke vorming? Ik bedoel maar.. school is ook verplicht, noem je dat ook 'tewerkstelling'? En daar heb je ook het vak lichamelijke opvoeding.quote:Op maandag 1 september 2014 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iemand verplicht ergens tewerkstellen lost de jeugdwerkloosheid natuurlijk niet op. Maar dat snap je zelf wsl ook wel.
Ook daar kan discipline zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 12:02 schreef AchJa het volgende:
Dan gaat je afknijp argumentatie weer niet op...
Kortom, er moet weer een militaire opleiding komen... Derhalve heb ik weer infra en ruimte nodig. Kom maar af met die 50 miljard...quote:Op maandag 1 september 2014 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook daar kan discipline zijn.
Vooral voor meisjes en watjes is het goed om je een schooljaar ten dienst te stellen van de maatschappij.
Stoere meiden en normale jongens mogen in het leger.
Stel dat er nu oorlog komt, dan moeten al die yuppen opkomen zonder ooit maar een wapen in de hand te hebben gehad. Want ze hebben wel allemaal een nummer.
Dan krijg je dus een klaarstoomtraject van een maandje. Lijkt me geen veilig idee.
Wat weer een vergelijking. Anyway, de niet militairen, de geen dienstplichtigen, en het volk wat hier niet meer aan mee hoeft te doen loopt weer het hardst om de invoering te brullen...quote:Op maandag 1 september 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zie jij dienstplicht als een verplichte tewerkstelling? Waarom kan je het niet zien als een stuk maatschappelijke vorming? Ik bedoel maar.. school is ook verplicht, noem je dat ook 'tewerkstelling'? En daar heb je ook het vak lichamelijke opvoeding.
Ondertussen vinden we het heel normaal om bijstandsgerechtigden voor hun uitkering te laten werken (en echte banen te vernietigen) maar mogen we dat geen dwangarbeid noemen.
Neen. Alleen het eerste jaar heb je een batch van 60.000 in de min, daarna sta je weer gelijk.quote:En ja, het helpt wel tegen de jeugdwerkeloosheid. Ook het verlicht halen van een startlicentie helpt tegen de werkeloosheid. Niet alleen omdat je met diploma gemakkelijker een baan vindt, maar vooral omdat door scholing en verdere studie (waar veel jongeren die geen baan kunnen vinden voor kiezen) het aanbod op de arbeidsmarkt daalt.
Met een dienstplicht daalt dat aanbod ook.
Zonde van al dat spul dat we verkocht hebben als we toch zoveel geld aan zoiets uit zouden geven.quote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, er moet weer een militaire opleiding komen... Derhalve heb ik weer infra en ruimte nodig. Kom maar af met die 50 miljard...
Van mij mag die bezuinigd worden op ontwikkelingshulp en hobbies van tweedekamerleden. Geen kabinet in de Nederlandse geschiedenis die zoveel geld heeft uitgegeven als de huidige. Laat ze maar eens bezuinigen ipv lastenverzwaren en dat geld grotendeels naar defensie schuiven, meer dan die 50 miljard wat mij betreft.quote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, er moet weer een militaire opleiding komen... Derhalve heb ik weer infra en ruimte nodig. Kom maar af met die 50 miljard...
Precies, eerst de hele krijgsmacht omturnen van een kader-militie leger naar een beroepsleger inclusief uitverkoop van alle middelen, materiaal. Driekwart van alle kazernes tegen de vlakte gooien, oefenterreinen teruggeven aan de natuur, personeel het hek over, het mobilisabele component wegbezuinigd. En eea dan weer ff denken terug te draaien...quote:Op maandag 1 september 2014 12:34 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zonde van al dat spul dat we verkocht hebben als we toch zoveel geld aan zoiets uit zouden geven.
Ik wil hem alsnog wel doen. Beter dan het nutteloos solliciteren op banen die er niet zijn. Met liefde zelfs. Overigens heb ik 1 zoon in een pre-militaire opleiding en een jongere zoon die ws niet in dienst zal gaan maar ik eb er geen bezwaar tegen als die zijn dienstplicht moet vervullen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat weer een vergelijking. Anyway, de niet militairen, de geen dienstplichtigen, en het volk wat hier niet meer aan mee hoeft te doen loopt weer het hardst om de invoering te brullen...
Alleen blijft de vraag naar arbeid met een militaire dienstplicht gelijk (zo anders dan met de dwangarbeid van uitkeringsgerechtigden) en wordt het aantal jaren dat er arbeid wordt vervuld lager; dus minder vraag naar banen.quote:Neen. Alleen het eerste jaar heb je een batch van 60.000 in de min, daarna sta je weer gelijk.
Ja dat is niet handig, een jaar zou beter zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 12:39 schreef Janneke141 het volgende:
Een half jaar ook echt. En wat doe je in die andere helft totdat het nieuwe schooljaar weer start?
Dus omdat het leger kapot bezuinigd is moeten we dat maar zo laten want het is praktisch bezwaarlijk om het weer op te bouwen omdat we inzien dat dat fout was?quote:Op maandag 1 september 2014 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, eerst de hele krijgsmacht omturnen van een kader-militie leger naar een beroepsleger inclusief uitverkoop van alle middelen, materiaal. Driekwart van alle kazernes tegen de vlakte gooien, oefenterreinen teruggeven aan de natuur, personeel het hek over, het mobilisabele component wegbezuinigd. En eea dan weer ff denken terug te draaien...![]()
Op wat voor planeet moet je dan wel niet leven om daar geen praktische bezwaren in te zien?
Op de planeet waar mensen denken dat 60.000 extra vleeszakken wel even een agressor met zwaar materiaal en meer/beter getrainde troepen gaan tegenhouden.quote:Op maandag 1 september 2014 12:39 schreef AchJa het volgende:
Op wat voor planeet moet je dan wel niet leven om daar geen praktische bezwaren in te zien?
Ik zie andere voordelen aan een dienstplicht dan extra kanonnenvoer.quote:Op maandag 1 september 2014 12:43 schreef Syntos het volgende:
[..]
Op de planeet waar mensen denken dat 60.000 extra vleeszakken wel even een agressor met zwaar materiaal en meer/beter getrainde troepen gaan tegenhouden.
Ja.quote:Op maandag 1 september 2014 12:44 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en zijn er nu écht mensen die denken dat dit een goed idee is voor de werkgelegenheid? Nee toch?
Dat zal me verder jeuken wat de jeugd er van vindt. Zit zelf nu bijna 25 jaar in het leger (inclusief dienstplicht). Maar dat is het hele punt niet. Het is gewoon godsonmogelijk om alles weer in die staat terug te brengen dat er daadwerkelijk 60.000 man beziggehouden en gehuisvest kunnen worden.quote:Op maandag 1 september 2014 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik wil hem alsnog wel doen. Beter dan het nutteloos solliciteren op banen die er niet zijn. Met liefde zelfs. Overigens heb ik 1 zoon in een pre-militaire opleiding en een jongere zoon die ws niet in dienst zal gaan maar ik eb er geen bezwaar tegen als die zijn dienstplicht moet vervullen.
Oh, dus nu opeens geen maatschappelijke dienstplicht meer erbij? Alleen maar militairen???quote:Alleen blijft de vraag naar arbeid met een militaire dienstplicht gelijk (zo anders dan met de dwangarbeid van uitkeringsgerechtigden) en wordt het aantal jaren dat er arbeid wordt vervuld lager; dus minder vraag naar banen.
Daarin verschillen we van mening dan. Ik denk dat als we dat willen, het echt wel kan. En als we die bouw dan niet uitbesteden aan schimmige bureautjes uit bv Ierland, dan is het nog een goede boost voor de binnenlandse economie ook. Let's agree to disagree op dit punt?quote:Op maandag 1 september 2014 12:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zal me verder jeuken wat de jeugd er van vindt. Zit zelf nu bijna 25 jaar in het leger (inclusief dienstplicht). Maar dat is het hele punt niet. Het is gewoon godsonmogelijk om alles weer in die staat terug te brengen dat er daadwerkelijk 60.000 man beziggehouden en gehuisvest kunnen worden.
Wel militairen maar sociale dienstplicht voor wie dat wil. En dan werkelijk die zaken die nu gewoon niet gedaan worden. Wandelen met bejaarden bijvoorbeeld. Of koffie delen bij files in de winter. Dat soort stuff.quote:Oh, dus nu opeens geen maatschappelijke dienstplicht meer erbij? Alleen maar militairen???
De opkomstplicht reactiveren heeft geen zak met fouten herstellen te maken. Het is gewoon een onhaalbaar plan. Tenzij het hele zorgbudget de komende 25 jaar naar defensie gaat en er vanaf volgende week begonnen wordt met de bouw overal in het land.quote:Op maandag 1 september 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus omdat het leger kapot bezuinigd is moeten we dat maar zo laten want het is praktisch bezwaarlijk om het weer op te bouwen omdat we inzien dat dat fout was?
Is dat niet een wat vreemde denkwijze? Komt neer op: Zie nooit je fouten in en herstel ze nooit.
Ik heb het nergens gehad over de pensioengerechtigde leeftijd, dus waarom je dat er nu weer bijsleept is me een raadsel.quote:Op maandag 1 september 2014 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja.
Of denk jij dat het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd zo'n goede uitwerking heeft op de werkgelegenheid?
Voor wie dat wilquote:Op maandag 1 september 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:
Wel militairen maar sociale dienstplicht voor wie dat wil. En dan werkelijk die zaken die nu gewoon niet gedaan worden. Wandelen met bejaarden bijvoorbeeld. Of koffie delen bij files in de winter. Dat soort stuff.
Er staan hier nog kazernes zat. Moet je alleen die 10.000 (of inmiddels meer) MOElanders er even uitflikkeren.quote:Op maandag 1 september 2014 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
De opkomstplicht reactiveren heeft geen zak met fouten herstellen te maken. Het is gewoon een onhaalbaar plan. Tenzij het hele zorgbudget de komende 25 jaar naar defensie gaat en er vanaf volgende week begonnen wordt met de bouw overal in het land.
Lang niet genoeg om 60.000 extra militairen te herbergen. (de uitbreiding van het beroepspersoneel wat dan nodig is nog even buiten beschouwing latend)quote:Op maandag 1 september 2014 12:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er staan hier nog kazernes zat. Moet je alleen die 10.000 (of inmiddels meer) MOElanders er even uitflikkeren.
Hoezo vrijblijvend? Het is of gewoon militaire dienstplicht of een militaire sociale dienstplicht. Niet iedereen is fysiek en mentaal instaat een gewone dienstplicht te vervullen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor wie dat wil![]()
![]()
![]()
Lekker vrijblijvend weer...
Je klinkt echt alsof je wil dat we defensie blijven beknotten.quote:Op maandag 1 september 2014 12:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lang niet genoeg om 60.000 extra militairen te herbergen. (de uitbreiding van het beroepspersoneel wat dan nodig is nog even buiten beschouwing latend)
Kijk eens hoeveel kazernes etc. we gehad hebben: http://legerplaats.nl/
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Scherp.quote:Op maandag 1 september 2014 12:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb het nergens gehad over de pensioengerechtigde leeftijd, dus waarom je dat er nu weer bijsleept is me een raadsel.
Om de dienst-/opkomstplicht terug in te voeren en in stand te houden is een heleboel geld nodig dat, omdat defensie nou eenmaal een overheidsonderdeel is, via de belastingen moet worden verzameld. Dit geld gaat ten koste van de economie en kost... banen! Heel veel banen. Meer dan er aan arbeidskrachtenaanbod wordt verlaagd door ze tijdelijk verplicht van de arbeidsmarkt te halen.
Het argument dat je met een half jaar dienstplicht achter de rug beter geworden zou zijn voor de arbeidsmarkt snijdt ook geen hout, aangezien iedereen dat heeft. Je schiet er dus niets mee op, het geeft je geen enkel voordeel ten opzichte van iemand anders.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. De opkomstplicht reactiveren is een stompzinnig idee.quote:Op maandag 1 september 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je klinkt echt alsof je wil dat we defensie blijven beknotten.
Die worden dan ook afgekeurd, net als vroeger.quote:Op maandag 1 september 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoezo vrijblijvend? Het is of gewoon militaire dienstplicht of een militaire sociale dienstplicht. Niet iedereen is fysiek en mentaal instaat een gewone dienstplicht te vervullen.
Omdat er ergens het idee leeft dat alle burgers er betere mensen van zouden worden als je ze verplicht 6 maanden door de drek laat kruipen, en dat doel heiligt de middelen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom verbaast mij al niet meer dat de vraag waar de staat het recht vandaan haalt om burgers van hun vrijheid te beroven niet eerst beantwoord hoeft te worden?
Al die ja-roepers hebben nog geen uur op een kazerne doorgebracht en kennen alleen de geromantiseerde verhalen van de grote broer of nostalgische vader.quote:Op maandag 1 september 2014 12:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat er ergens het idee leeft dat alle burgers er betere mensen van zouden worden als je ze verplicht 6 maanden door de drek laat kruipen, en dat doel heiligt de middelen.
Je krijgt er sowieso geen beter leger van. Meer kanonnenvoer staat niet gelijk aan een beter leger.
Populistische prietpraat dus, maar ja, weten weten wie dit idee heeft ingediendquote:Op maandag 1 september 2014 12:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat er ergens het idee leeft dat alle burgers er betere mensen van zouden worden als je ze verplicht 6 maanden door de drek laat kruipen, en dat doel heiligt de middelen.
Je krijgt er sowieso geen beter leger van. Meer kanonnenvoer staat niet gelijk aan een beter leger.
Precies en dan ook nog 1 die zelf nooit dienstplichtig is geweest...quote:Op maandag 1 september 2014 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Populistische prietpraat dus, maar ja, weten weten wie dit idee heeft ingediend
Maar het was het wel met de dienstplicht. Ik vind het nog steeds opvallend dat je in het bedrijfsleven bij redelijk wat medewerkers goed kan merken wie wel of niet in dienst heeft gezeten.quote:Op maandag 1 september 2014 10:19 schreef AchJa het volgende:
Daarbij is defensie geen opvoedingsinstituut.
Romantisch?quote:Op maandag 1 september 2014 13:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Al die ja-roepers hebben nog geen uur op een kazerne doorgebracht en kennen alleen de geromantiseerde verhalen van de grote broer of nostalgische vader.
Van de andere kant heeft hij onder sturmbannführer Wilders gediend, dus met het hersenloos uitvoeren van opdrachten heeft hij wel enigszins ervaringquote:Op maandag 1 september 2014 13:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies en dan ook nog 1 die zelf nooit dienstplichtig is geweest...![]()
quote:Op maandag 1 september 2014 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van de andere kant heeft hij onder sturmbannführer Wilders gediend, dus met het hersenloos uitvoeren van opdrachten heeft hij wel enigszins ervaring
Ik zie ook de voordelen van dienstplicht wel, het is goed tegen de werkloosheid, het is goed voor lastige jongens, het is goed voor integratie en sociale samenhang in verschillende verbanden, het verkleint het staande leger relatief en verhoogt de drempel voor gevechtshandelingen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zal ook best, echter is dat een bijkomstigheid maar dat wordt er nu aan de haren bijgesleept om de herinvoering van de dienstplicht te rechtvaardigen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar het was het wel met de dienstplicht. Ik vind het nog steeds opvallend dat je in het bedrijfsleven bij redelijk wat medewerkers goed kan merken wie wel of niet in dienst heeft gezeten.
En met opstapjes op de hindernisbaan uiteraard...quote:Op maandag 1 september 2014 13:14 schreef Leafeon672 het volgende:
Dan worden de standaarden voor vrouwen weer lager gelegd zeker?
Nee, dat is het niet. Zie bovenquote:Op maandag 1 september 2014 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie ook de voordelen van dienstplicht wel, het is goed tegen de werkloosheid,
Dat is nog niet gezegd. Misschien wel tijdens dat half jaar, maar wat gebeurt er als na die tijd de ketenen er weer vanaf gaan?quote:het is goed voor lastige jongens,
Dat dan weer wel.quote:het is goed voor integratie en sociale samenhang in verschillende verbanden,
Dat het goed tegen de werkloosheid is, is alleen maar een papieren tijger. Of ze nu uitkeringen krijgen, of eten uit de ruif van defensie, we betalen er nog steeds voor. Goed voor lastige jongens is zeker waar, maar wat is dat percentage op de totale bevolking? Integratie en sociale verbanden durf ik niets over te zeggen. De maatschappij is zo ingrijpend veranderd de afgelopen 20 jaar dat ik echt niet weet of er meer cohesie optreedt.quote:Op maandag 1 september 2014 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie ook de voordelen van dienstplicht wel, het is goed tegen de werkloosheid, het is goed voor lastige jongens, het is goed voor integratie en sociale samenhang in verschillende verbanden, het verkleint het staande leger relatief en verhoogt de drempel voor gevechtshandelingen.
Maar dat zijn argumenten om van dat recht gebruik te maken, niet voor het bestaan van het recht op een half jaar, een jaar of twee jaar van het leven van een burger, of soms zelfs diens leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |