In Griekenland varen een stapel ex NLD fregatten...quote:Op maandag 1 september 2014 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja we waren weer eens zo verstandig om onze tanks aan Griekenland (!) te verkopen.
http://en.wikipedia.org/w(...)ramilitary_personnelquote:Op maandag 1 september 2014 10:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
In Griekenland varen een stapel ex NLD fregatten...
Dan kunnen we FOK opheffenquote:Op maandag 1 september 2014 09:31 schreef remlof het volgende:
Lijkt me heel goed voor zolderkamerautisten en straatschoffies.
Studie is geen probleem, tijdens de dienstplicht kreeg je ook uitstel om eerst je studie af te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 11:07 schreef Zolder het volgende:
Wat een dom idee. Ja laten we allemaal een half jaar met onze studie stoppen om in het leger te gaan terwijl er niet eens een significante dreiging is.
En voor de ja-roepers: jullie zijn ook niet als vrijwilliger het leger ingegaan neem ik aan
Dat. En het helpt tegen de jeugdwerkeloosheid. Beter een halfjaar of jaar dienstplicht (die ook sociaal verricht kan worden) dan een jaar op straat rondhangen.quote:Op maandag 1 september 2014 11:40 schreef deedeetee het volgende:
Het is natuurlijk niet haalbaar, maar mij lijkt het niet verkeerd. Dan leren de watjes eens wat discipline is.
Met van Klaveren voorop...quote:Op maandag 1 september 2014 11:40 schreef deedeetee het volgende:
Het is natuurlijk niet haalbaar, maar mij lijkt het niet verkeerd. Dan leren de watjes eens wat discipline is.
Ik ben al 52quote:Op maandag 1 september 2014 11:55 schreef Syntos het volgende:
[..]
Ga jij voorop als de Duitsers binnevallen?
quote:Op maandag 1 september 2014 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat. En het helpt tegen de jeugdwerkeloosheid. Beter een halfjaar of jaar dienstplicht (die ook sociaal verricht kan worden) dan een jaar op straat rondhangen.
Ja, maar de Grieken leven constant met de irrationale angst dat ze elk gegeven moment door de Turken binnengevallen kunnen worden.quote:Op maandag 1 september 2014 10:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)ramilitary_personnel
Griekenland: 13.4
Nederland: 2.2
Jaja en wij maar snijden.
De OP gelezen?quote:Op maandag 1 september 2014 10:12 schreef datismijnmening het volgende:
Dienstplicht![]()
Maar als het opnieuw ingevoerd wordt dan ook voor vrouwenMaar goed daar zullen de oppertuniteitsfeministen wel een stokje voor steken
Doe eens 50 miljard om alvast met de bouw van verschillende kazernes te beginnen en dan zijn we er nog lang niet...quote:Op maandag 1 september 2014 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
De OP gelezen?
Daar staat al dat het dan ook voor vrouwen geldt.
Ik ben voor. Een half jaar afknijpen en leren gehoorzamen!
Okay, de jeugd leert dan hoe om te gaan met wapens, maar ze gebruiken ze nu toch wel.
Overigens mag dit wmb ook 9 maanden zijn. Een schooljaar eigenlijk.
Iemand verplicht ergens tewerkstellen lost de jeugdwerkloosheid natuurlijk niet op. Maar dat snap je zelf wsl ook wel.quote:
Wel geprobeerd.quote:Op maandag 1 september 2014 11:07 schreef Zolder het volgende:
Wat een dom idee. Ja laten we allemaal een half jaar met onze studie stoppen om in het leger te gaan terwijl er niet eens een significante dreiging is.
En voor de ja-roepers: jullie zijn ook niet als vrijwilliger het leger ingegaan neem ik aan
neequote:Op maandag 1 september 2014 11:58 schreef Syntos het volgende:
[..]
Dan kan je nog prima een wapen vasthouden.
Kan ook maatschappelijke dienstplicht zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 11:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe eens 50 miljard om alvast met de bouw van verschillende kazernes te beginnen en dan zijn we er nog lang niet...
Dan gaat je afknijp argumentatie weer niet op...quote:Op maandag 1 september 2014 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan ook maatschappelijke dienstplicht zijn.
Waarom zie jij dienstplicht als een verplichte tewerkstelling? Waarom kan je het niet zien als een stuk maatschappelijke vorming? Ik bedoel maar.. school is ook verplicht, noem je dat ook 'tewerkstelling'? En daar heb je ook het vak lichamelijke opvoeding.quote:Op maandag 1 september 2014 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iemand verplicht ergens tewerkstellen lost de jeugdwerkloosheid natuurlijk niet op. Maar dat snap je zelf wsl ook wel.
Ook daar kan discipline zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 12:02 schreef AchJa het volgende:
Dan gaat je afknijp argumentatie weer niet op...
Kortom, er moet weer een militaire opleiding komen... Derhalve heb ik weer infra en ruimte nodig. Kom maar af met die 50 miljard...quote:Op maandag 1 september 2014 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook daar kan discipline zijn.
Vooral voor meisjes en watjes is het goed om je een schooljaar ten dienst te stellen van de maatschappij.
Stoere meiden en normale jongens mogen in het leger.
Stel dat er nu oorlog komt, dan moeten al die yuppen opkomen zonder ooit maar een wapen in de hand te hebben gehad. Want ze hebben wel allemaal een nummer.
Dan krijg je dus een klaarstoomtraject van een maandje. Lijkt me geen veilig idee.
Wat weer een vergelijking. Anyway, de niet militairen, de geen dienstplichtigen, en het volk wat hier niet meer aan mee hoeft te doen loopt weer het hardst om de invoering te brullen...quote:Op maandag 1 september 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zie jij dienstplicht als een verplichte tewerkstelling? Waarom kan je het niet zien als een stuk maatschappelijke vorming? Ik bedoel maar.. school is ook verplicht, noem je dat ook 'tewerkstelling'? En daar heb je ook het vak lichamelijke opvoeding.
Ondertussen vinden we het heel normaal om bijstandsgerechtigden voor hun uitkering te laten werken (en echte banen te vernietigen) maar mogen we dat geen dwangarbeid noemen.
Neen. Alleen het eerste jaar heb je een batch van 60.000 in de min, daarna sta je weer gelijk.quote:En ja, het helpt wel tegen de jeugdwerkeloosheid. Ook het verlicht halen van een startlicentie helpt tegen de werkeloosheid. Niet alleen omdat je met diploma gemakkelijker een baan vindt, maar vooral omdat door scholing en verdere studie (waar veel jongeren die geen baan kunnen vinden voor kiezen) het aanbod op de arbeidsmarkt daalt.
Met een dienstplicht daalt dat aanbod ook.
Zonde van al dat spul dat we verkocht hebben als we toch zoveel geld aan zoiets uit zouden geven.quote:Op maandag 1 september 2014 12:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, er moet weer een militaire opleiding komen... Derhalve heb ik weer infra en ruimte nodig. Kom maar af met die 50 miljard...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |