abonnement Unibet Coolblue
pi_145429398
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Je kan het geld voor zo'n dienstplicht beter besteden aan onderwijs (stufi) zodat jongeren niet met een schuld van 20 tot 30k aan hun werkende leven beginnen.
Maar dan komen ze misschien op rare ideeen zoals zelf gaan ondernemen ipv voor de 'zekerheid' van het loonslavenbestaan te kiezen om hun schuld af te lossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:48:07 #27
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_145516749
quote:
Jongeren moeten na hun opleiding of school een maatschappelijke dienstplicht van een half jaar vervullen. CDA-leider Buma komt met dat plan. Hij wil dat jongeren deze dienstplicht vervullen in de zorg, bij vrijwilligersorganisaties of bij Defensie.

Buma denkt dat een maatschappelijke dienstplicht disciplinerend werkt. Het zou kunnen voorkomen dat jongeren zich aangetrokken voelen tot de jihad. In een interview met De Telegraaf over de voedingsbodem voor IS-aanhangers zegt Buma: "Het gekke is dat het onveiligheidsgevoel door IS eigenlijk het gevolg is van de ultieme vrijheid die wij kennen. Daarom moeten we van een ding doordrongen zijn: de samenleving is niet alleen een rechtenmachine."

What's in it for me
De CDA-leider vindt dat iedereen, ook Nederlandse jongeren, zich moeten realiseren dat er ook plichten zijn. "Die moeten beseffen dat het niet alleen gaat om what's in it for me, maar ook wat zij voor de samenleving kunnen doen".

Vroeger was er volgens de CDA-leider de dienstplicht die duidelijk maakte dat er verplichtingen waren. "Dat besef is weg. We hebben een samenleving gecreëerd waarin het 'ik' voorop staat. Maar worden wij er ook gelukkiger van?"

Militaire dienst
De maatschappelijke dienstplicht kan na school of na een opleiding worden gedaan. Bij de vroegere militaire dienst hadden jongens ook deze keuze.

In 1997 werd in Nederland de opkomstplicht voor de militaire dienst afgeschaft vanwege het ontbreken van een oorlogsdreiging. De dienstplicht was alleen voor jongens en duurde tussen de 12 en 18 maanden.

Maatschappelijke stage
Dit jaar is de verplichte maatschappelijke stage van drie maanden voor scholieren afgeschaft. "De maatschappelijke dienstplicht is wat anders dan die maatschappelijk stage", benadrukt een woordvoerder van Buma. "Bij die stage gaat het om scholieren tussen de 14 en 16 jaar, de maatschappelijke dienstplicht is voor jongeren."

NOS

-O-
:')
pi_145519203
Je bloedjes van kinderen opofferen aan de grillen van (vijandelijke) legers, al dan niet staatsgeleid.

Barbaars.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145520724
Hmmm, ik twijfelde nog over het CDA als alternatief voor de VVD, maar hiermee zet Buma zichzelf echt buitenspel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145520817
quote:
De vroegere dienstplicht maakte duidelijk dat er ook verplichtingen zijn als je bijvoorbeeld een gezamenlijk gevoel van veiligheid wilt hebben. Dat besef is weg.'
Dit lijkt me sowieso een ongefundeerde uitspraak. Dan lijkt me zijn mening dat dienstplicht positief is ook uit de lucht gegrepen. Dus omdat sommige jongeren niet meer 'weten dat er verplichtingen zijn', moet ik ook daarvoor gestraft worden? Vind het een zwak argument.
pi_145520954
Ook de uitspraak van Buma dat jongeren die zich voelen aangetrokken tot Jihad baat hebben bij zo'n dienstplicht lijkt me totaal uit de duim gezogen. Hoe komt die man hierbij?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145520989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:06 schreef Nielsch het volgende:
Ook de uitspraak van Buma dat jongeren die zich voelen aangetrokken tot Jihad baat hebben bij zo'n dienstplicht lijkt me totaal uit de duim gezogen. Hoe komt die man hierbij?
Omdat die mensen vaak buiten de maatschappij vallen. De moskee is hun enige ''hangplek'', als je ze tussen wat onbekende landgenoten gooit, ontstaan er vriendschappen en banden die zij niet op het spel willen zetten. Er zijn wetenschappelijke theorieen die aantonen dat hoe meer (vriendschappelijke) relaties iemand heeft, hoe minder hij geneigd is crimineel gedrag te vertonen.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:30:16 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145521158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Omdat die mensen vaak buiten de maatschappij vallen. De moskee is hun enige ''hangplek'', als je ze tussen wat onbekende landgenoten gooit, ontstaan er vriendschappen en banden die zij niet op het spel willen zetten. Er zijn wetenschappelijke theorieen die aantonen dat hoe meer (vriendschappelijke) relaties iemand heeft, hoe minder hij geneigd is crimineel gedrag te vertonen.
en een half jaartje voor een demente bejaarde zorgen gaat dat rap veranderen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_145521182
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:30 schreef Re het volgende:
[..]
en een half jaartje voor een demente bejaarde zorgen gaat dat rap veranderen
Het kan wel bijdragen aan sociale cohesie, en deradicalisering(mits die mensen ook een prettige ervaring eraan overhouden).
pi_145522060
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 08:30 schreef Re het volgende:
[..]
en een half jaartje voor een demente bejaarde zorgen gaat dat rap veranderen
Mmm.. waarom moet ik nu denken aan een volgend bericht. Jongeren krijgen snelcursus van een week, katheter vervangen en helpende zorg. En 1 jaar later. ..Duizenden banen verdwijnen in zorg.

En incidenten? Ach, ze zijn lekker goedkoop toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 14-10-2014 09:46:05 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_145522231
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Mmm.. waarom moet ik nu denken aan een volgend bericht. Jongeren krijgen snelcursus van een week, katheter vervangen en helpende zorg. En 1 jaar later. ..Duizenden banen verdwijnen in zorg.
En incidenten? Ach, ze zijn lekker goedkoop toch?
Je zou maar een wetenschappelijke opleiding in de zorg doen... jarenlang gestudeerd, co-schappen en stages hebben gelopen en dergelijke. Na je opleiding krijg je een fantastisch aanbod om te gaan werken op een mooie onderzoeksplek in een universitair ziekenhuis.

Eh nee... eerst nog een half jaar verplicht slaaf zijn voor meneer Buma en de rest van de politici en de overheid. Ondertussen loopt de rente op je studielening lekker door en gaat die baan aan je neus voorbij omdat je eerst nog een half jaar bejaarden moet verzorgen.

Ondertussen komen de MBO'ers die daadwerkelijk naar school zijn gegaan om dat werk te doen niet meer aan de bak omdat er elk half jaar duizenden afgestudeerden verplicht en voor nop op hun werkplekken worden gedonderd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145522385
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je zou maar een wetenschappelijke opleiding in de zorg doen... jarenlang gestudeerd, co-schappen en stages hebben gelopen en dergelijke. Na je opleiding krijg je een fantastisch aanbod om te gaan werken op een mooie onderzoeksplek in een universitair ziekenhuis.
Eh nee... eerst nog een half jaar verplicht slaaf zijn voor meneer Buma en de rest van de politici en de overheid. Ondertussen loopt de rente op je studielening lekker door en gaat die baan aan je neus voorbij omdat je eerst nog een half jaar bejaarden moet verzorgen.
Ondertussen komen de MBO'ers die daadwerkelijk naar school zijn gegaan om dat werk te doen niet meer aan de bak omdat er elk half jaar duizenden afgestudeerden verplicht en voor nop op hun werkplekken worden gedonderd.
Op dat niveau zal dat denk ik nog niet gebeuren. Ze zijn ongeveer 16 hè, maar een aantal uren er vanaf halen gaat zeker lukken voor werk wat ze jullie wel uit handen kunnen halen (elk uur is er 1). En uiteraard.....stageplekken? Sorry, we zijn al voorzien :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_145522421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 09:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Op dat niveau zal dat denk ik nog niet gebeuren. Ze zijn ongeveer 16 hè, maar een aantal uren er vanaf halen gaat zeker lukken voor werk wat ze jullie wel uit handen kunnen halen (elk uur is er 1). En uiteraard.....stageplekken? Sorry, we zijn al voorzien :P
In het plan van Buma mag je je dienstplicht ook na je studie doen. Dus ze kunnen ook makkelijk 24 zijn ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145522485
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In het plan van Buma mag je je dienstplicht ook na je studie doen. Dus ze kunnen ook makkelijk 24 zijn ofzo.
Ow, mja... Wisten jullie trouwens dat ze in Deventer dit al jaren hebben uitgetest? Veel mensen ontslagen en voor behoud van uitkering hetzelfde werk doen? Mensen tekort? Even een snelcursus.

Was onverantwoord, dus nu denk ik dat ze het gewoon op een andere manier proberen. Is het nog zo dat je via het leger nog kan studeren trouwens?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_145522496
Een verplichte maatschappelijke stage slaat natuurlijk nergens op. We willen de jongeren juist weer wat discipline bijbrengen, dat gaat niet met fluwelen handschoenen.
pi_145522541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, mja... Wisten jullie trouwens dat ze in Deventer dit al jaren hebben uitgetest? Veel mensen ontslagen en voor behoud van uitkering hetzelfde werk doen? Mensen tekort? Even een snelcursus.
Was onverantwoord, dus nu denk ik dat ze het gewoon op een andere manier proberen. Is het nog zo dat je via het leger nog kan studeren trouwens?
Ja, dat kan volgens mij wel... maar dan zit je ook gewoon langere tijd aan de krijgsmacht vast. Zat op een VWO-school in Den Helder dus genoeg jongens (en meisjes) die naar de officierenopleiding van de Marine toe wilden. Via die opleiding ging je ook studeren aan een universiteit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145523215
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:03 schreef Confetti het volgende:
Een verplichte maatschappelijke stage slaat natuurlijk nergens op. We willen de jongeren juist weer wat discipline bijbrengen, dat gaat niet met fluwelen handschoenen.
Ik heb nog niet zolang een verhaal gehoord van een man die zei dat hij vroeger een rebel was, maar dat ze hem uiteindelijk het samenwerken in het leger wel geleerd hebben. Uiteindelijk breek je wel zei hij haha.

Volgens mij had zijn vrouw daar ook wel een groot aandeel in trouwens :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_145523552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:03 schreef Confetti het volgende:
Een verplichte maatschappelijke stage slaat natuurlijk nergens op. We willen de jongeren juist weer wat discipline bijbrengen, dat gaat niet met fluwelen handschoenen.
Hoezo zouden jongeren geen discipline hebben?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_145523769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoezo zouden jongeren geen discipline hebben?
Omdat vroeger alles beter was.
pi_145524124
quote:
Op die jongeren zit (net als bij de maatschappelijke stage) niemand te wachten.
Lekker mensen begeleiden die met frisse tegenzin op komen draven.

Wat zijn trouwens de consequenties als je geen billen van bejaarden wil wassen?
Lekker een flinke studie aangaan bij de het duo en na die periode een fuck you en naar het buitenland gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')