Bron: FOK!quote:Het is zaak om voor 10 augustus nog even bier, chips en misschien popcorn te scoren bij de lokale supermarkt. In navolging van de zogenoemde 'ISIS-mars' in Den Haag, is er nu een groep Hagenezen (of zijn het Hagenaars?) die een Anti-Isismars gaan houden.
Veel Hagenezen zijn namelijk verbolgen over het feit dat in hun stad rechts-radicale moslimgekkies zoveel ruimte krijgen om hun volkomen bezopen denkbeelden te propageren. De groep wil 10 augustus in de Schilderswijk duidelijk maken dat de 'Sharia-driehoek' nog steeds gewoon Nederlands grondgebied is, waar de Nederlandse wet geldt. En datdiscriminerende en xenofobische regeltjes zoals ze ooit door een schizofrene profeet bedacht zijn, daar geen enkele invloed horen te hebben. Tevens is de groep niet te spreken over de houding van Burgervader van Aertsen, die geen kwaad zag in een demonstratie waarin oproepen werden gedaan tot genocide en de antisemitische uitlatingen niet van de lucht waren.
"Het is tijd dat autochtone Nederlanders hun stem laten horen", aldus iniatiefnemer Patrick Schouten. "Er wordt radicale moslims niets in de weg gelegd om hun haat te kunnen propageren."
Om de oproep lekker breed uit te dragen, heeft Schouten een Facebookpagina aangemaakt met de klinkende naam 'Pro Patria'. Naar verluidt zijn er tot nu toe 200 tot 300 aanmeldingen. Een deel hiervan bestaat uit aanhang van ADO Den Haag, een club waar ook meer dan eens antisemitische spreekkoren ten horen gebracht zijn.
Betrouwbare bron.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
'Een week later werd een schokkende actie gevoerd bij een standbeeld van Nelson Mandela. Dat beeld was recent onthuld in aanwezigheid van Bisschop Tutu[i]. De voormalige Zuid-Afrikaanse president, vrijheidsstrijder en Nobelprijswinnaar Mandela wordt door groepen als Identitair Verzet gezien als een communistische terrorist, die de racistische dictatuur van hun blanke identitaire broeders om zeep heeft geholpen. Activisten van Identitair Verzet plaatsten een autoband bij het beeld van Mandela, een verwijzing naar de gruwelijke executiemethode ‘necklacing'
http://kafka.antenna.nl/?p=5462
Lekkere groep mensen !
Je bent maar druk met alles bagatelliseren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja die bronnen die jij constant gebruikt zijn ook niet betrouwbaar
Nou Oksel gebruikt echt geen betrouwbare bronnenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bent maar druk met alles bagatelliseren.
Gaat je niet aan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou Oksel gebruikt echt geen betrouwbare bronnen
Maar woon je in Den Haag ?
Gahaha aardigquote:
Ja er komt nog een demoquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
hoezo heeft dit al 12 delen
dit gaat toch nergens over
Ze hebben aanvraag gedaan voor 20 sept. Wilders heeft ook opgeroepen om met duizenden mee te lopen. Net zoals duindorpers ,voetbal supporters en die AFA beweging ofzo Dus wordt een grote bendequote:
Net zo erg als die flippo's in jou prachtwijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
'Een week later werd een schokkende actie gevoerd bij een standbeeld van Nelson Mandela. Dat beeld was recent onthuld in aanwezigheid van Bisschop Tutu[i]. De voormalige Zuid-Afrikaanse president, vrijheidsstrijder en Nobelprijswinnaar Mandela wordt door groepen als Identitair Verzet gezien als een communistische terrorist, die de racistische dictatuur van hun blanke identitaire broeders om zeep heeft geholpen. Activisten van Identitair Verzet plaatsten een autoband bij het beeld van Mandela, een verwijzing naar de gruwelijke executiemethode ‘necklacing'
Lekkere groep mensen !
Heb niet gezegd dat ik er woon hequote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:33 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Net zo erg als die flippo's in jou prachtwijk.
oh, gezellig.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hebben aanvraag gedaan voor 20 sept. Wilders heeft ook opgeroepen om met duizenden mee te lopen. Net zoals duindorpers ,voetbal supporters en die AFA beweging ofzo Dus wordt een grote bende
Dat de figuren erachter niet deugen weten we nu wel al kun je overigens bij de welhaast hysterische verafgoding van Mandela op zich best wat vraagtekens plaatsen..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Lekkere groep mensen !
quote:Umkhonto we Sizwe (abbreviated as MK, Zulu for "Spear of the Nation") was the armed wing of the African National Congress (ANC), co-founded by Nelson Mandela
[..]
Torture and executions
The TRC found that the use of torture by MK was "routine" and was official policy – as were executions "without due process" at ANC detention camps, particularly in the period of 1979–1989.[15]
Helaas zijn er veel mensen die hem nog serieus nemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
oh, gezellig.
Niemand neemt die mafketel van een Wilders serieus, zelfs hijzelf niet heb ik het gevoel soms.
dat zijn dan ook allemaal tokkies die hem serieus nemenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel mensen die hem nog serieus nemen.
Alleen al het feit dat ze het jammer vinden dat de apartheid is afgeschaft zegt al genoeg toch ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat de figuren erachter niet deugen weten we nu wel al kun je overigens bij de welhaast hysterische verafgoding van Mandela op zich best wat vraagtekens plaatsen..
http://en.wikipedia.org/wiki/Umkhonto_we_Sizwe
[..]
Ja maar dat zijn er super veel... lijkt wel alsof het er ook steeds meer worden.. Of ik moet gewoon verhuizen :pquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
dat zijn dan ook allemaal tokkies die hem serieus nemen
Hebben we Isaac weer hoor met z'n PVV-obsessie. Misschien moet je iedereen in dit topic even vragen of ze PVV stemmen, gewoon voor de zekerheid.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
dat zijn dan ook allemaal tokkies die hem serieus nemen
Dat zegt die toch niet ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hebben we Isaac weer hoor met z'n PVV-obsessie. Misschien moet je iedereen in dit topic even vragen of ze PVV stemmen, gewoon voor de zekerheid.
Dat vraag ik me ook wel af. Ik betwijfel dat namelijk. Daarom hoop ik dat er een 'normale' demonstratie door kan trekken die niet aangevallen wordt, zodat m'n ongelijk bewezen wordt. (Serieus bedoeld).quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat ze het jammer vinden dat de apartheid is afgeschaft zegt al genoeg toch ?
Nogmaals , ik heb niks tegen een anti is. demo. Maar dat was dit niet.
Dus als een normale partij zon demo organiseert ben ik alleen maar voor en denk dat ze dan ook niet zo n reactie hadden gehad in de Schilderswijk.
het is gewoon toeval dat elke keer als wij elkaar treffen het over de pvv gaatquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hebben we Isaac weer hoor met z'n PVV-obsessie. Misschien moet je iedereen in dit topic even vragen of ze PVV stemmen, gewoon voor de zekerheid.
SGP hier. Vrouwen achter het fornuisquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
valt mee, je zult altijd een lagere bevolkingsgroep hebben in een land, en dat zijn de PVV stemmers en moslimhaters.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn er super veel... lijkt wel alsof het er ook steeds meer worden.. Of ik moet gewoon verhuizen :p
Dat zullen zij nooit zelf zo naar buiten gebracht hebben, allemaal invulling door kafka/antifa. (Een groep met een duidelijke eigen agenda.)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat ze het jammer vinden dat de apartheid is afgeschaft zegt al genoeg toch ?
Nogmaals , ik heb niks tegen een anti is. demo. Maar dat was dit niet.
Dus als een normale partij zon demo organiseert ben ik alleen maar voor en denk dat ze dan ook niet zo n reactie hadden gehad in de Schilderswijk.
Dat is sowieso aan te raden als je in Den Haag woont.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn er super veel... lijkt wel alsof het er ook steeds meer worden.. Of ik moet gewoon verhuizen :p
Ik denk als het gewoon normale mensen waren die een vreedzame demo organiseerden tegen is. dat het niet zo was gelopen als nu. Denk ook dat geen enkele andere partij er voor zou kiezen om juist die route te lopen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel af. Ik betwijfel dat namelijk. Daarom hoop ik dat er een 'normale' demonstratie door kan trekken die niet aangevallen wordt, zodat m'n ongelijk bewezen wordt. (Serieus bedoeld).
Jij kunt het weten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
valt mee, je zult altijd een lagere bevolkingsgroep hebben in een land, en dat zijn de PVV stemmers en moslimhaters.
in tussen genieten de intellectuelen
Ghaha nee Den Haag is leuk !quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is sowieso aan te raden als je in Den Haag woont.
Ik vraag me af of het iq van een ISIS aanhanger wel boven de 90 komt...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
valt mee, je zult altijd een lagere bevolkingsgroep hebben in een land, en dat zijn de PVV stemmers en moslimhaters.
Nou niet echt, tenzij jij NVU- en Voorpost aanhangers als doorsnee Nederlanders ziet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:40 schreef sp3c het volgende:
mwah je moet wel heel hard zoeken om die foute banden te vinden hoor
Nah het ligt ook wel een beetje aan de buurt idd waar ik woon.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Het had m'n buurman kunnen zijn! Die heeft ook zo'n swat, swatss,, hakenkruis aan de muur hangen.. heel groot!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou niet echt, tenzij jij NVU- en Voorpost aanhangers als doorsnee Nederlanders ziet.
jij woont dan ook in den haagquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah het ligt ook wel een beetje aan de buurt idd waar ik woon.
Ik doe niet aan buurmannen....dat concept bevalt me helemaal niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het had m'n buurman kunnen zijn! Die heeft ook zo'n swat, swatss,, hakenkruis aan de muur hangen.. heel groot!
Zijn we ook maar als mijn vrienden domme dingen zeggen dan lach ik daar soms om.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ik dacht dat wij vrienden waren !
Gahaha niet zo haten op Den Haag. Woon er met veel plezierquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
jij woont dan ook in den haag
Heb je die Vice repo's weleens gezien over IS in noord Irak? Dat volk is echt niet veel intelligenter dan de gemiddelde aap, volkomen achterlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:42 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het iq van een ISIS aanhanger wel boven de 90 komt...
dat staat toch niet op hun voorhoofd?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou niet echt, tenzij jij NVU- en Voorpost aanhangers als doorsnee Nederlanders ziet.
Ja vandaagquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Heb je die Vice repo's weleens gezien over IS in noord Irak? Dat volk is echt niet veel intelligenter dan de gemiddelde aap, volkomen achterlijk.
Baggerstad.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha niet zo haten op Den Haag. Woon er met veel plezier
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Heb je die Vice repo's weleens gezien over IS in noord Irak? Dat volk is echt niet veel intelligenter dan de gemiddelde aap, volkomen achterlijk.
Den Haag is geen stad kut!quote:
Pas maar op dat je niet belaagd wordt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:49 schreef sp3c het volgende:
als ik tijd heb ga ik de volgende demo ook, beetje de fok!journalist uithangen
zal wel weer niets gebeuren
Neem vooral je camera mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:49 schreef sp3c het volgende:
Denk dat je op het malieveld terecht komtquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:49 schreef sp3c het volgende:
Zorg er gewoon voor dat je geen bordje met Telegraaf TV op meehebt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:49 schreef sp3c het volgende:
gewoon mijn smartf00n jongequote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Neem vooral je camera mee.
mwa ik vind tokkies wel dom jaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zijn we ook maar als mijn vrienden domme dingen zeggen dan lach ik daar soms om.
Zou Wilders desnoods niet alleen (met beveiliging) door de buurt gaan lopen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat je op het malieveld terecht komt
Oh deel 3, 4 en 5 zijn uit !quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vooralsnog alleen de eerste twee gezien. Wellicht zometeen de rest maar kijken, anders morgen.
Denk Wilders wel alleen al die Wildersvolgers dan ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zou Wilders desnoods niet alleen (met beveiliging) door de buurt gaan lopen?
Bij je ouders op zolder natuurlijk, waar anders?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is volgens jouw de beste plek dan om te wonen in Nederland ?
topshowquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat je op het malieveld terecht komt
Oh ja Fok! natuurlijkquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Bij je ouders op zolder natuurlijk, waar anders?
Ghehehe dus datquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
topshow
jammer dat die occupy hippies er niet meer zitten, dat zou helemaal een mooie free for all worden lijkt me
Je zou in principe nergens in Nederland bang moeten hoeven zijn om te zeggen dat je geen jihad in de straat wil of dat dit Nederland is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Hij heeft trouwens ook wel makkelijk praten met zijn beveiliging
Ja iemand met zoveel beveiliging heeft makkelijk praten ja...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je zou in principe nergens in Nederland bang moeten zijn om te zeggen dat je geen jihad in de straat wil of dat dit Nederland is.
Makkelijk praten? Het zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Whatever, who cares.quote:
Buiten Nederland.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is volgens jouw de beste plek dan om te wonen in Nederland ?
Dat anderen dat niet hebben is nou precies het probleem en de reden dat die demonstratie op z'n plaats was.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja iemand met zoveel beveiliging heeft makkelijk praten ja...
Heeft ie allang gedaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zou Wilders desnoods niet alleen (met beveiliging) door de buurt gaan lopen?
Wilders heeft niet voor niets zoveel beveiliging ..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat anderen dat niet hebben is nou precies het probleem en de reden dat die demonstratie op z'n plaats was.
Die heeft ie te danken aan die vriendjes van je,quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Hij heeft trouwens ook wel makkelijk praten met zijn beveiliging
Mijn vrendjes ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die heeft ie te danken aan die vriendjes van je,
nou enquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Whatever, who cares.
Ben er geboren, heb er, met tussenpozen, een jaar of 30 gewoond, ken de schilderswijk als mijn broekzak.
sja had die maar niet zulke domme dingen moeten zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, vervolgens wel huilen als iemand hem een homo noemtquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dit was waarop ik doelde:quote:
quote:Wilders wil nieuwe protestmars in Haagse Schilderswijk
PVV-leider Geert Wilders roept mensen op om zaterdag 20 september mee te lopen in een protestmars door de Haagse Schilderswijk. Wilders vindt dat Nederlanders moeten laten zien dat ze geen shariawijk accepteren.
Dat laat Wilders weten naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.
Ergernis
Volgens Wilders ergeren veel Nederlanders zich aan het gedrag van moslimextremisten en relschoppers die de dienst uit denken te maken in de Schilderswijk in Den Haag.
Afgelopen zondag verstoorden deze relschoppers een anti-ISIS-demonstratie in Den Haag. Ze bekogelden demonstranten, agenten en journalisten met stenen.
'We moeten laten zien dat we dat niet pikken,' zegt Wilders die hoopt dat de tweede 'Mars voor de Vrede' door de gemeente zal worden toegestaan. 'Desnoods loop ik er in m'n eentje met de Nederlandse vlag. Al zullen de mensen die mij beveiligen dat geen goed idee vinden.'
De demonstratie staat nog in de kinderschoenen, maar stuit nu al op protest bij radicalen in de Schilderswijk. 'We gaan ons zwaar bewapenen,' roept ene Zakaria in de krant. 'Dit keer zijn wij met honderden. Daar kan de politie echt niet tegen op. We beschermen ons tegen traangas en waterkanonnen. Als het moet leggen we spijkermatten neer om de ME weg te houden.'
Vanwege de onrust in de Hofstad zal er een spoeddebat worden gehouden in de gemeenteraad. Burgemeester Jozias van Aartsen, die donderdag terugkomt van vakantie, zal ook bij het debat aanwezig zijn.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)ilderswijk-1575567W/
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Bij je ouders op zolder natuurlijk, waar anders?
Jij hebt zeker ook aangifte gedaan tegen Wilders toen met die 'minder' uitspraak.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
sja had die maar niet zulke domme dingen moeten zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, vervolgens wel huilen als iemand hem een homo noemt
nee in dat geval had die wel gelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook aangifte gedaan tegen Wilders toen met die 'minder' uitspraak.
Dat begrijpt Yasmin niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat anderen dat niet hebben is nou precies het probleem en de reden dat die demonstratie op z'n plaats was.
.........quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
nee in dat geval had die wel gelijk
Iedereen Wilders afkraken, demoniseren en buitensluiten, maar wel huilen dat ie niet met oplossingen komt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:00 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
sja had die maar niet zulke domme dingen moeten zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, vervolgens wel huilen als iemand hem een homo noemt
Gahaha en Wilders doet niet anders zeker ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Iedereen Wilders afkraken, demoniseren en buitensluiten, maar wel huilen dat ie niet met oplossingen komt.
wat doe wilders gekkiequote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Iedereen Wilders afkraken, demoniseren en buitensluiten, maar wel huilen dat ie niet met oplossingen komt.
Die dikke die toen een livestream had bij dat Project-X feestje moet richting Schilderswijk, wat briljant was dat toen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Pas maar op dat je niet belaagd wordt.
Eerder aan zichzelfquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
hij zei achteraf wel dat die het had over de probleemmocro's, in dat geval ben ik het wel eens, alleen op dat andere moment dus nietquote:
En de hoge heren in Den Haag ons maar naaien! Wel flitsen he!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja dat zei die achteraf...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:13 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
hij zei achteraf wel dat die het had over de probleemmocro's, in dat geval ben ik het wel eens, alleen op dat andere moment dus niet, dus wrsch gewoon een smoesje
Het is jammer dat er enkel extremen lijken te zijn, types zoals Wilders en de goedpraters. Waarom zo weinig politici die de problemen benoemen zonder politieke correctheid maar ook zonder het kind met het badwater weg te gooien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:13 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
hij zei achteraf wel dat die het had over de probleemmocro's, in dat geval ben ik het wel eens, alleen op dat andere moment dus niet, dus wrsch gewoon een smoesje
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:13 schreef NotYou het volgende:
[..]
En de hoge heren in Den Haag ons maar naaien! Wel flitsen he!
Hoort een moderator zich niet neutraler op te stellen en zich meer te richten op persoonlijke aanvallen in plaats van meningen?quote:
Ach zij is ook maar mensquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:15 schreef TeenWolf het volgende:
Hoort een moderator zich niet neutraler op te stellen en zich meer te richten op persoonlijke aanvallen in plaats van meningen?
Ben het inhoudelijk niet geheel met 'm oneens maar hij mag z'n punt best wat beter maken, dit is slap, lachwekkend gelul.quote:
ach de figuren die je op de TV zit zijn gewoon acteursquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is jammer dat er enkel extremen lijken te zijn, types zoals Wilders en de goedpraters. Waarom zo weinig politici die de problemen benoemen zonder politieke correctheid maar ook zonder het kind met het badwater weg te gooien.
Goed ingeburgerd wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik deed ff mee in de reacties..
Roep je nu op tot wederrechtelijke vrijheidsberoving?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
Maar goed, nu niet de fout maken door alle moslims onbewust (meer) te gaan haten doordat er een groepje freaks die zich (cr)isis noemt in Irak bezig is.
De haat op die groep moet nu niet geprojecteerd worden op de gewone (moslim) fokker. En als er mensen zijn die deze groep steunen (ook in Nederland) of lid zijn , ga ze dan persoonlijk arresteren en/of achter slot en grendel zetten.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden, net als bijvoorbeeld niet alle Nederlandse oude mannen sextoeristen zijn die naar Thailand gaan is ook de Turkse bakker om de hoek niet verantwoordelijk voor de daden van (cri)isis.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
Maar goed, nu niet de fout maken door alle moslims onbewust (meer) te gaan haten doordat er een groepje freaks die zich (cr)isis noemt in Irak bezig is.
De haat op die groep moet nu niet geprojecteerd worden op de gewone (moslim) fokker. En als er mensen zijn die deze groep steunen (ook in Nederland) of lid zijn , ga ze dan persoonlijk arresteren en/of achter slot en grendel zetten.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden, net als bijvoorbeeld niet alle Nederlandse oude mannen sextoeristen zijn die naar Thailand gaan is ook de Turkse bakker om de hoek niet verantwoordelijk voor de daden van (cri)isis.
Knap van je om dit uit mijn bericht te halen.Ik doe het je niet na.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Roep je nu op tot wederrechtelijke vrijheidsberoving?
Dit soort dingen doet die al de hele tijdquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:24 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Knap van je om dit uit mijn bericht te halen.Ik doe het je niet na.
Insinueer jij nou met deze vraag dat alle moslims dood moeten?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Roep je nu op tot wederrechtelijke vrijheidsberoving?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:24 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Knap van je om dit uit mijn bericht te halen.Ik doe het je niet na.
Het is nota bene letterlijk wat je schrijft.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Insinueer jij nou met deze vraag dat alle moslims dood moeten?
VMBO opleiding?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Het is nota bene letterlijk wat je schrijft.![]()
Begrijpend lezen ook zo te zienquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:27 schreef NotYou het volgende:
Volgens mij zijn jullie dan weer niet zo goed ingeburgerd. Taalbeheersing laat het nodige te wensen over..
Het is al laat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
VMBO opleiding?
Je moet de mensen persoonlijk oppakken, degene die een strafbaar feit verrichten door lid te zijn van een terroristische organisatie.
De politie heeft een vergunning hiervoor zoals in de meeste (normale) landen.
Nou je mag hier toch ook een burger arrestatie doen ? Doen we dat gewoon.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is al laat...en je gaat van een oproep aan de lezer/Fok!ker ineens, midden in een alinea, over op een kennelijke oproep aan de politie/overheid..
Hup mee naar bed.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou je mag hier toch ook een burger arrestatie doen ? Doen we dat gewoon.
Dit is wel een hele gare troll.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is al laat...en je gaat van een oproep aan de lezer/Fok!ker ineens, midden in een alinea, over op een kennelijke oproep aan de politie/overheid..
Als ik je aan het bed vastklink wel ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is dat volgens jou een burger arrestatie ?
Shab lutjebroek laat ook even van zich horen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dit is wel een hele gare troll.
Wat snap je niet aan het feit dat de mensen gearresteerd moeten worden die persoonlijk lid zijn van een terroristische organisatie?
Inhoudelijk kun je niet reageren troll?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Shab lutjebroek laat ook even van zich horen.
Gahahah dat wil je toch niet doen met isis aanhangers?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:40 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Als ik je aan het bed vastklink wel ja.
Wat maakt mij dat nou weer uit. Je broer ligt er toch niet naast met een ak-47 ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahah dat wil je toch niet doen met isis aanhangers?
gahahahahahahaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:46 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Wat maakt mij dat nou weer uit. Je broer ligt er toch niet naast met een ak-47 ?
Als je wilt weten waarom je tekst slecht geschreven is dan ga je er na de zomervakantie maar mee naar je docent Nederlands op de HAVO. Als je wilt weten waarom oppakken niet gebeurt en 'lidmaatschap' niet zo zwart/wit is zoek je maar wat relevante nieuwsartikelen op.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:42 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Inhoudelijk kun je niet reageren troll?
Hhahahahahah hou je bek en kom mee naar boven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
gahahahahahaha![]()
Nu ben k weer een isis aanhanger
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:47 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Hhahahahahah hou je bek en kom mee naar boven.
Hij heeft je vader al een bruidsschat van twee geiten overhandigd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Je denkt toch niet dat ik zonder 'begeleiding' naar buiten mag
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hij heeft je vader al een bruidsschat van twee geiten overhandigd.
Nu weer graag ontopic pleasequote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hij heeft je vader al een bruidsschat van twee geiten overhandigd.
Kan die reactie boven jou ook wegquote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:12 schreef Specularium het volgende:
Posts verwijderd, ontopic graag.
Ja, die moest ook nog.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan die reactie boven jou ook weg
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben het nu trouwens op Salafisten voorzien.
De Schilderswijk en Transvaal is nog steeds Nederlands gebied. Geen salafisten in het openbare leven! Bevalt het je hier niet? Verhuis dan!
https://www.facebook.com/(...)nk/1459775467642462/
Dit heb ik even op gevist uit google cache, nogmaals ik kan hier echt niets in zien wat het tegenhouden van de protestmars rechtvaardigt, laat staan het geweld tegen de pers en politie.quote:Pro Patria
25 juli om 13:12 · Bewerkt ·
.
Post scriptum: Voor de duidelijkheid: dit betreft een mars tegen de radicale islam in Den Haag, Nederland. Tegen de ISIS aanhang. En voor het reclaimen van onze wijken, waar onze wetten weer leidend moeten worden. Het is dus geen mars tegen de islam. Oproepen tot geweld worden zo snel mogelijk verwijderd. Laten we een waardige mars houden!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De ISIS aanhang in Nederland kan al een tijd ongestoord demonstreren en manifesteren in de zo geheten Sharia Driehoek. Dit gebied ligt in de Haagse wijken Transvaal en de Schilderswijk. Een gebied waar de sharia wetgeving in de praktijk wordt gebracht op straat.
Tijdens de laatste manifestatie waar ook de ISIS aanhang aan deelnam op 24 juli 2014 was er volgens de burgemeester van Aartsen niets strafbaars gebeurd.
Toch werd er opgeroepen tot het doden van Nederlanders, werden er journalisten geintimideerd en bedreigd. En de politie? Die zag het, hoorde het en keek de andere kant op. Dit is Nederland anno 2014.
Op de politie hoeven wij als volk niet te rekenen. De politici in de ivoren toren kijken de andere kant op terwijl delen van ons land wordt ingepalmd. En het zijn niet een paar gekken. We hebben het over honderden salafisten in Den Haag alleen al.
Deze pagina is opgezet om zoveel mogelijk mensen te verzamelen. Een burgergroep die doet wat de politiek en de politie na laat. Om een duidelijk signaal af te geven aan de salafisten in Nederland: Tot hier, niet verder en terug als het moet.
Want helaas grijpt de politiek en politie pas in wanneer het volk zich roert. Wij moeten in verzet komen om onze vrijheid te behouden, om een toekomst veilig te stellen voor de generatie na ons.
Daarom roepen wij elke Nederlander op om op zondag 10 augustus mee te lopen in een mars door Den Haag. Om te laten zien dat ook de eerder genoemde wijken Transvaal en de Schilderswijk nog steeds Nederlands gebied is. Als signaal aan de salafisten: Dit is ons land, met onze regels. Bevalt je dat niet?~Pak dan jouw spullen en vertrek!
Dus Salafisten zijn per definitie extreme moslims ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Dit heb ik even op gevist uit google cache, nogmaals ik kan hier echt niets in zien wat het tegenhouden van de protestmars rechtvaardigt, laat staan het geweld tegen de pers en politie.
Er staat duidelijk dat dit geen mars is tegen de islam maar wel tegen de radicale islam, de salafisten en isis aanhangers.
Of het anders had gelopen indien anderen deze demo hadden georganiseerd is natuurlijk koffiedik kijken.
Naar mijn begrip een van de smaken, verbeter me als ik het fout heb.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus Salafisten zijn per definitie extreme moslims ?
Nja van wat ik heb begrepen zijn er onder de salafisten ook weer verschillende niveau's .. Heb eerder ook een link geplaatst waarin wordt gezegd dat een bekende salafistische moskee zich negatief uitspreekt over isis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar mijn begrip een van de smaken, verbeter me als ik het fout heb.
Dat moet je aan hen vragenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja van wat ik heb begrepen zijn er onder de salafisten ook weer verschillende niveau's .. Heb eerder ook een link geplaatst waarin wordt gezegd dat een bekende salafistische moskee zich negatief uitspreekt over isis.
Nu scheren ze dus weer alle salafisten over een kam. Hoezo noemen ze het niet gewoon isis aanhangers ?
Ja heb in het begin al dingen gevraagd maar werd gelijk geblokkeerd dus .. Ze zoeken het maar uit. Ik denk dat ze geen toestemming meer krijgen om deze route weer te lopen dusquote:
Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Het AD meldt dat een anti-IS-demonstratie volgende maand in de Haagse Schilderswijk zal worden verboden.
Ik snap het ergens wel, de kans op flinke rellen is gewoon te groot.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?
De burgemeester iig niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?
Waarom is die kans alleen groot als Nederlanders in hun eigen land/stad demonstreren?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik snap het ergens wel, de kans op flinke rellen is gewoon te groot.
Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom is die kans alleen groot als Nederlanders in hun eigen land/stad demonstreren?
Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.
Mensen van wie je verwacht dat ze problemen gaan geven oppakken, dit zijn dezelfde die bij vorige demo al hebben gereld. Als je de harde kern oppakt kan deze en elke andere demonstratie zonder problemen doorgaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.
Maar gelukkig zijn er ook dit soort ongevaarlijke exemplaren (hoewel onrendabel):quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.radio1.nl/item(...)0en%20zionisten.html
Hier, moet je dit luisteren. Eén der vele hoofdafhakkers-bewonderaars in de Schilderswijk.
Eens, maar de openbare veiligheid heeft voorrang, zo zal althans de redenatie gaan. Zie het maar een beetje als een risicowedstrijd in het voetbal, daar kan ook mee gegoocheld worden, of zelfs verboden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.
Lijkt me een volkomen verkeerde ontwikkeling in een land.
Ja, dat ze de middelen hebben snap ik,maar het is van de zotte.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eens, maar de openbare veiligheid heeft voorrang, zo zal althans de redenatie gaan. Zie het maar een beetje als een risicowedstrijd in het voetbal, daar kan ook mee gegoocheld worden, of zelfs verboden.
Er mag wel gedemonstreerd worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.
Ja ok, op een veld. Dus eigenlijk is de schilderwijk opgegeven gebied verklaard. Banlieu nummer 1.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er mag wel gedemonstreerd worden.
Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.
Omdat de problemen zich in die wijk het meeste voordoen wellicht?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?
Precies, alleen op een andere locatie. Maar dat zullen ze wel niet willen en dus zal het wel op losse schroeven komen te staan. Overigens is die hele demo zijn doel al voorbijgeschoten nu Wilders zich over de regie wil ontfermen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er mag wel gedemonstreerd worden.
En zijn aanwijzingen dat de problematiek rondom de Schilderswijk nogal wordt overdreven:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, op een veld. Dus eigenlijk is de schilderwijk opgegeven gebied verklaard. Banlieu nummer 1.
Waarom überhaupt demonstreren voor IS, is mijn eerste gedachte. Maar ik krijg nou niet het idee dat die hele wijk zich achter IS schaart. Integendeel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat de problemen zich in die wijk het meeste voordoen wellicht?
Waarom protesteren voor IS in de schilderswijk, ga lekker naar Irak dan?
Ja, maar de pro-IS mensen wonen veel in de schilderswijk en zij mogen daar wel gewoon hun haatpropaganda scanderen. Waarom een groep mensen die tegen het verkrachten en onthoofden van kinderen niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom überhaupt demonstreren voor IS, is mijn eerste gedachte. Maar ik krijg nou niet het idee dat die hele wijk zich achter IS schaart. Integendeel.
Wat betreft die problemen. De IS-problematiek doet zich niet voor in de Schilderswijk, maar in het Midden-Oosten.
o ja joh?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het een mooie truuk die focus op ISIS. Iedereen over de zeik van het gewelddadige ISIS inclusief zogenaamd gematigde moslims. Dat deze zogenaamd gematigde moslims nog steeds een sharia variant willen invoeren dat is dan ineens niet zo spannend meer....
De demonstratie van afgelopen zondag was met name gepland in de Schilderswijk om juist dáár op díe plek waar daarvoor bij de pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen werd gezwaaid, om dus juist op díe plek een tegengeluid te laten horen. Als pro-ISIS op díe plek geuit mag worden, dan mag op díe plek ook het tegengeluid gehoord worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?
Dit lijkt mij een tamelijk overdreven generalisatie. Kijk anders de reportage die Elfletterig hier net postte.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar de pro-IS mensen wonen veel in de schilderswijk en zij mogen daar wel gewoon hun haatpropaganda scanderen. Waarom een groep mensen die tegen het verkrachten en onthoofden van kinderen niet?
Omdat de bewoners VOOR het vermoorden van kinderen zijn? Lijkt me geen goeie reden om die mensen dan maar meer rechten te geven dan mensen die tegen zijn.
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een tamelijk overdreven generalisatie. Kijk anders de reportage die Elfletterig hier net postte.
Het slaat nergens op om de complete Schilderswijk het gedrag van een paar debielen te verwijten. In het licht van de vrijheden die wij hier genieten, moet demonstreren in een woonwijk in principe kunnen. Ik kan mij echter voorstellen dat de meeste bewoners niet zitten te wachten op marcherende kaalkopjes voor hun deur. Persoonlijk had ik die gasten van Voorpost en de NVU ook verrot gescholden.
Bovendien kun je je afvragen in hoeverre het die kaalkopjes om IS te doen is.
Gebeurd is nou eenmaal gebeurd. Vind het echter onnodig om, zoals je zelf ook al aangeeft, een tweede demonstratie te houden in de Schilderswijk. Die actie is ook puur bedoeld om de bewoners te fucken, niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
De demonstratie van afgelopen zondag was met name gepland in de Schilderswijk om juist dáár op díe plek waar daarvoor bij de pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen werd gezwaaid, om dus juist op díe plek een tegengeluid te laten horen. Als pro-ISIS op díe plek geuit mag worden, dan mag op díe plek ook het tegengeluid gehoord worden.
Een volgende demonstratie tegen ISIS hoeft wat mij betreft ook niet meer per sé op die plek gehouden worden. De pro-Gaza demonstratie en de demonstratie van afgelopen zondag heeft al voldoende aangetoond wat er mis is op díe plek.
Nogmaals, bekijk anders die reportage. Die gasten geven zelf aan dat ze niets van IS moeten weten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.
Dus ja, anti-IS is gevaarlijk in die buurt, dus lijkt me logisch dat de buurt voor een te groot deel voor IS is.
Jaquote:
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het een mooie truuk die focus op ISIS. Iedereen over de zeik van het gewelddadige ISIS inclusief zogenaamd gematigde moslims. Dat deze zogenaamd gematigde moslims nog steeds een sharia variant willen invoeren dat is dan ineens niet zo spannend meer....
Dat blijkt uit de enquête die de betreffende user heeft gehouden onder bewoners aldaar.quote:
Ik ben het op zich met je eens. Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.
Ach er vallen weer wat mensen over het woord sharia, dat is nogal beladen. Ik verwacht niet dat deze gematigde moslims gelijk ontrouwe vrouwen gaan stenigen, maar er zijn nog wel wat meer regels in de sharia die zogenaamd gematigde moslims wel zouden willen invoeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.
Hieraan gerelateerd las ik dit bericht: http://www.powned.tv/nieu(...)nse_top_25_haar.html
De aanpak van jonge Marokkaanse criminelen faalt. En een prominente reden is dat ouders weigeren om mee te werken, wat de aanpak betreft. De Marokkaanse gemeenschap - en met name diegenen die ouders zijn - maken er zich te gemakkelijk van af.
Het is tijd dat ze hun rol als opvoeder nadrukkelijker vervullen en dat ze hun zoons beter corrigeren.
Hoe kom je aan die wijsheden?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach er vallen weer wat mensen over het woord sharia, dat is nogal beladen. Ik verwacht niet dat deze gematigde moslims gelijk ontrouwe vrouwen gaan stenigen, maar er zijn nog wel wat meer regels in de sharia die zogenaamd gematigde moslims wel zouden willen invoeren.
Het gaat niet alleen om de straat opgaan. Het gaat om opvoeden en corrigeren. Maar goed, het is een algemeen bekend probleem dat Marokkaanse ouders hun zoons niet aankunnen of ze als onaantastbare oogappeltjes behandelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben het op zich met je eens. Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.
En wat er binnenshuis wordt gezegd, weten we natuurlijk niet.
Een acuut probleem in Zwolle.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de straat opgaan. Het gaat om opvoeden en corrigeren. Maar goed, het is een algemeen bekend probleem dat Marokkaanse ouders hun zoons niet aankunnen of ze als onaantastbare oogappeltjes behandelen.
Problematisch is het wel.
Dat niet alleen. Het zet ook volstrekt geen zoden aan de dijk. Het is niet alsof men ineens genuanceerd gaat denken of iets dergelijks.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Het zet ook volstrekt geen zoden aan de dijk. Het is niet alsof men ineens genuanceerd gaat denken of iets dergelijks.
Bovendien is het een vanzelfsprekendheid dat gematigde moslims niets van isis moeten weten. Het is dan ook haast een belediging hen te vragen daar nog eens expliciet afstand van te nemen.
Kennelijk wil je graag even "gevat" doen of zo?quote:
Omdat de gematigde moslims zich stilhouden en omdat extremistische moslims de macht op straat hebben, bij gebrek aan ingrijpen door de overheid.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.
Gewoon met minimale inspanning de zaak minder op scherp zetten, dat is dan toch niet teveel gevraagd van de Schilderswijk gematigde moslim?
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat de gematigde moslims zich stilhouden en omdat extremistische moslims de macht op straat hebben, bij gebrek aan ingrijpen door de overheid.
Het probleem is hun totale afzijdigheid van de Nederlandse samenleving. Diverse wijken in Nederland kun je zien als een soort Klein-Marokko. Het zijn buurten met grote concentraties Marokkanen, die slecht zijn geïntegreerd en compleet buiten de Nederlandse samenleving staan. Dat is een groot probleem, maar het maakt die mensen nog niet automatisch extremist of ISIS-sympathisant.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
Ik kan me niet voorstellen dat je als (gematigde) moslim mee gaat gaat lopen in een demonstratie die georganiseerd wordt door clubjes en mensen die om het hardste roepen dat ALLE moslims het land uit moeten, ook al gaat de demonstratie (op papier) over de IS.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
Gahaha dus datquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je als (gematigde) moslim mee gaat gaat lopen in een demonstratie die georganiseerd wordt door clubjes en mensen die om het hardste roepen dat ALLE moslims het land uit moeten, ook al gaat de demonstratie (op papier) over de IS.
Feit blijft wel dat je het er niet beter op maakt door met stenen te gaan gooienquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je als (gematigde) moslim mee gaat gaat lopen in een demonstratie die georganiseerd wordt door clubjes en mensen die om het hardste roepen dat ALLE moslims het land uit moeten, ook al gaat de demonstratie (op papier) over de IS.
Ik wacht inderdaad nog steeds op grote demonstraties van katholieken om zich uit te spreken tegen kindermisbruik.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso is het wel vermoeiend om altijd te zeggen dat de moslims zich ook ergens over moeten uitspreken... Vragen we bij andere groepen ook niet.
Ja het is dodelijk vermoeiend en stom.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wacht inderdaad nog steeds op grote demonstraties van katholieken om zich uit te spreken tegen kindermisbruik.
Dat doet niemand. Tenzij je vind dat kritiek op de ene groep betekend dat je automatisch pro de andere groep bent. Maar zo zwart wit is de wereld alleen in de hoofden van erg simpele zielen natuurlijkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat je het er niet beter op maakt door met stenen te gaan gooien. Ik vind het prima als ze niet meedoen omwille van extreem-rechtse elementen in de demonstratie, maar negeer deze dan gewoon.
Ik zie dat veel mensen dat primitief gedrag hier goedpraten, vind ik toch maar gek.
Nee, maar andere groepen komen ook niet meerdere keren per DAG nagatief in het nieuws.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso is het wel vermoeiend om altijd te zeggen dat de moslims zich ook ergens over moeten uitspreken... Vragen we bij andere groepen ook niet.
Nee inderdaad! Alle Joden worden ook niet met de nek aangekeken vanwege Israël...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Nieuwsuur niet gezien gisteravond?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar andere groepen komen ook niet meerdere keren per DAG nagatief in het nieuws.
Ik zeg niet dat het moet, maar het zou wel eens een verademing zijn om 1 keer iets positiefs te horen uit de moslimgemeenschap.
Ook de harde kernen van voetbalclubs tonen nog wel eens goodwill of hun medeleven oid.
Hoe vermoeiend moet het wel niet zijn om voor een normale moslim de hele dag idd die berichten te zien van die andere 'moslims' en dan ook nog eens aan de andere kant de berichten : waarom spreken jullie je niet uit ?!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar andere groepen komen ook niet meerdere keren per DAG nagatief in het nieuws.
Ik zeg niet dat het moet, maar het zou wel eens een verademing zijn om 1 keer iets positiefs te horen uit de moslimgemeenschap.
Ook de harde kernen van voetbalclubs tonen nog wel eens goodwill of hun medeleven oid.
Nogmaals, kan het me voorstellen, maar je bent wel lid van een groep die dagelijk zegt last te hebben van een negatief beeld in de samenleving.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe vermoeiend moet het wel niet zijn om voor een normale moslim de hele dag idd die berichten te zien van die andere 'moslims' en dan ook nog eens aan de andere kant de berichten : waarom spreken jullie je niet uit ?!
Waarom wil je dat zo graag eigenlijk?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, kan het me voorstellen, maar je bent wel lid van een groep die dagelijk zegt last te hebben van een negatief beeld in de samenleving.
En dat beeld is totaal niet terecht vind je zelf, want je bent een hele aardige, vriendelijke moslim, maar omdat een (groot?) deel van je geloofsgenoten zich misdraagt heb jij daar op dagelijkse basis last van. En dat is heel vervelend en vermoeiend.
Maar even een uurtje de straat op om te laten zien dat het ook anders kan is teveel gevraagd, teveel moeite?
Ja, dan ligt het weer aan de kaaskop dat het beeld zo blijft, das logisch.
Nee je zadelt mensen op met de daden van andere. Ik snap die gedachtegang echt niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, kan het me voorstellen, maar je bent wel lid van een groep die dagelijk zegt last te hebben van een negatief beeld in de samenleving.
En dat beeld is totaal niet terecht vind je zelf, want je bent een hele aardige, vriendelijke moslim, maar omdat een (groot?) deel van je geloofsgenoten zich misdraagt heb jij daar op dagelijkse basis last van. En dat is heel vervelend en vermoeiend.
Maar even een uurtje de straat op om te laten zien dat het ook anders kan is teveel gevraagd, teveel moeite?
Ja, dan ligt het weer aan de kaaskop dat het beeld zo blijft, das logisch.
Omdat ik eerlijk gezegd totaal niet overtuigd ben van een meerderheid gematigde moslims in die buurt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom wil je dat zo graag eigenlijk?
Protesteren in de Schilderswijk gebeurt volgens mij ook alleen maar om rotzooi te trappen, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat de problemen zich in die wijk het meeste voordoen wellicht?
Waarom protesteren voor IS in de schilderswijk, ga lekker naar Irak dan?
Aan wie ligt dat dan. De gewone moslim in die buurt of aan jou ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ik eerlijk gezegd totaal niet overtuigd ben van een meerderheid gematigde moslims in die buurt.
Maar laat maar zien dat ik ongelijk heb dan he? En met ik bedoel ik, de rest van de wereld.
Nou nee, met goedpraten bedoel ik 'ja het was provocatie dus normaal dat ze hun wijk verdedigen' en dergelijke. Daar erger ik me gewoon aan. Ik weet ook wel dat het niet zwart-wit isquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat doet niemand. Tenzij je vind dat kritiek op de ene groep betekend dat je automatisch pro de andere groep bent. Maar zo zwart wit is de wereld alleen in de hoofden van erg simpele zielen natuurlijk
Sowieso altijd aan de anderquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aan wie ligt dat dan. De gewone moslim in die buurt of aan jou ?
Nou door verschillende inwoners van de Schilderswijk anders wel blijkbaarquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:02 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee inderdaad! Alle Joden worden ook niet met de nek aangekeken vanwege Israël...
Voorlopig aan de gewone moslim, die woont in een buurt die blijkbaar no go is verklaard.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aan wie ligt dat dan. De gewone moslim in die buurt of aan jou ?
Onzin... omdat zij geen zin hebben om zich constant te verantwoorden voor daden van een ander ga jij er vanuit dat ze allemaal zo denken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voorlopig aan de gewone moslim, die woont in een buurt die blijkbaar no go is verklaard.
Ik denk niet dat dat zo'n gedoe op zou leveren. Nu is het misschien wat lastiger, dan zou het wel heel duidelijk niet anti-moslim moeten zijn, een samen tegen geweld mars ofzo.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel af. Ik betwijfel dat namelijk. Daarom hoop ik dat er een 'normale' demonstratie door kan trekken die niet aangevallen wordt, zodat m'n ongelijk bewezen wordt. (Serieus bedoeld).
De ordehandhavers blijkbaar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk niet doorquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat zo'n gedoe op zou leveren. Nu is het misschien wat lastiger, dan zou het wel heel duidelijk niet anti-moslim moeten zijn, een samen tegen geweld mars ofzo.
Wat er nu is gebeurd, wat ik heb opgemerkt iig, is dat vooraf al duidelijk was dat dit geen frisse demonstratie was, zelfs identitair verzet was al bekend, maar ook de sfeer op die facebook van pro patria was ronduit racistisch te noemen. Dat zorgde ervoor dat er al vooraf een tegenbeweging werd georganiseerd. Wat dus betekend dat veel van de etters die daar stonden helemaal niet uit die wijk komen.
Hetzelfde ga je krijgen als 20 september door gaat, het zullen de extremeren zijn die vanuit het hele land tegenover elkaar gaan staan. We zijn dus geen klap verder als het over die wijk gaat, want deze ellende gaat helemaal niet meer over die wijk, die wijk is alleen nog maar het "strijdveld".
Je zou er maar wonen en geen isis fan zijn, potjandorie zeg, dan maak je je grote zorgen nu met zoiets op handen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-Of-toch-niet.dhtmlquote:
Deels wel ja, niet als er 1 keer iets aan de hand is, maar al jaren kampen moslims met een imagoprobleem. je hebt de kans om in 1 keer massaal te laten zien dat het, zoals jij beweert, onzin is, 1 uurtje, 1 keer.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Onzin... omdat zij geen zin hebben om zich constant te verantwoorden voor daden van een ander ga jij er vanuit dat ze allemaal zo denken.
Door wie is die buurt no go verklaard. Jij en ik kunnen daar zo naar toe hoor.
Goh wat verrassend... Het is iedereen die een beetje eerlijk wil kijken duidelijk dat het merendeel van de moslim bevolking isis uitkotst.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
Bij EenVandaag zag ik dat de bewoners van de Schilderswijk zich juist uitspreken tegen ISIS.
Ik vind het gewoon opvallend, want bij de beelden die ik op het Vlaams journaal te zien heb gekregen zien die demonstranten er niet bepaald 'provocatief' uit, als je snapt wat ik bedoel. Ook niet qua uitingen. Ongeacht wie meeloopt in zulke demonstratie, als er geen strafbare uitingen gebeuren, dan heb je geen enkele reden om 'erop in te gaan', in dit geval door met stenen te gaan gooien. Iemand met rechts-extreme signatuur die niet provoceert (dood aan de moslims! oid roepen), moet je gewoon ook met rust laten, net zoals dat je bijvoorbeeld een moslim die graag de sharia wilt invoeren in Nederland maar niemand kwaad doet ook met rust moet laten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat zo'n gedoe op zou leveren. Nu is het misschien wat lastiger, dan zou het wel heel duidelijk niet anti-moslim moeten zijn, een samen tegen geweld mars ofzo.
Wat er nu is gebeurd, wat ik heb opgemerkt iig, is dat vooraf al duidelijk was dat dit geen frisse demonstratie was, zelfs identitair verzet was al bekend, maar ook de sfeer op die facebook van pro patria was ronduit racistisch te noemen. Dat zorgde ervoor dat er al vooraf een tegenbeweging werd georganiseerd. Wat dus betekend dat veel van de etters die daar stonden helemaal niet uit die wijk komen.
Hetzelfde ga je krijgen als 20 september door gaat, het zullen de extremeren zijn die vanuit het hele land tegenover elkaar gaan staan. We zijn dus geen klap verder als het over die wijk gaat, want deze ellende gaat helemaal niet meer over die wijk, die wijk is alleen nog maar het "strijdveld".
Je zou er maar wonen en geen isis fan zijn, potjandorie zeg, dan maak je je grote zorgen nu met zoiets op handen.
Vind idd dat je dat niet van ze kan verwachten. Net zoals we dat ook niet van andere mensen verwachten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels wel ja, niet als er 1 keer iets aan de hand is, maar al jaren kampen moslims met een imagoprobleem. je hebt de kans om in 1 keer massaal te laten zien dat het, zoals jij beweert, onzin is, 1 uurtje, 1 keer.
Maar nee, gewoon thuisblijven, je zoon nog een baksteen meegeven om te gooien en alles komt vanzelf wel goed in de schilderwijk.
Dat laatste verzin ik idd, maar zo komt het over op de rest van de bevolking inmiddels. En prima als je er "te moe van bent" of "geen zin erin" maar dan moet je gewoon je muil houden als mensen moslims over 1 kam scheren.
Je klaagt over het over 1 kam scheren, maar er is geen onderscheid te maken blijkbaar, dus ja...
Dan kan je ook niet verwachten dat mensen ophouden met generaliseren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind idd dat je dat niet van ze kan verwachten. Net zoals we dat ook niet van andere mensen verwachten.
Klopt, maar daar wil ik wél wat tegenover zetten. Moslims met een publieke functie of een rol als opiniemaker die zich wel uitspreken, worden op niet mis te verstane wijze verketterd en als een soort "landverrader" weggezet door mensen uit de eigen gemeenschap. Hoe komt dat dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Of je begint bij jezelf ? Als je niet kan verwachten dat mensen stoppen om alles over een kam te scheren kan je ook niet verwachten dat de gewone moslim die niks met isis heeft zich gaat uitspreken over de daden van isis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan kan je ook niet verwachten dat mensen ophouden met generaliseren.
Zoals met zoveel, het moet van 2 kanten komen, maar dat komt het nooit.
Ik krijg langzamerhand het idee dat een groot deel van de moslims het stiekem allemaal wel best vindt en/of niet gelooft dat het moslims zijn zoals die ambtenaar gister.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of je begint bij jezelf ? Als je niet kan verwachten dat mensen stoppen om alles over een kam te scheren kan je ook niet verwachten dat de gewone moslim die niks met isis heeft zich gaat uitspreken over de daden van isis.
Ik denk dat de gewone moslim die niks met isis heeft hen ook niet als echte moslims ziet iddquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:29 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik krijg langzamerhand het idee dat een groot deel van de moslims het stiekem allemaal wel best vindt en/of niet gelooft dat het moslims zijn zoals die ambtenaar gister.
JIJ hoort ze daar niet over omdat je niet wil luisteren. Wereldwijd wordt isis namelijk uitgekotst door de gemiddelde moslim.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.
Dus ja, anti-IS is gevaarlijk in die buurt, dus lijkt me logisch dat de buurt voor een te groot deel voor IS is.
Alsnog is dit niet representatief voor de gehele moslim bevolking in Nederland. Ik denk dat de gewone moslim zich overal buiten houdt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar daar wil ik wél wat tegenover zetten. Moslims met een publieke functie of een rol als opiniemaker die zich wel uitspreken, worden op niet mis te verstane wijze verketterd en als een soort "landverrader" weggezet door mensen uit de eigen gemeenschap. Hoe komt dat dan?
Het is één van de zaken die aan bod komt in dit uitgebreide interview met opiniemaker Zihni Özdil:
http://www.vn.nl/Archief/(...)rland-verbeteren.htm
Of lees anders dit recente interview met Ahmed Marcouh en wat hij allemaal naar z'n hoofd krijgt geslingerd: http://www.parool.nl/paro(...)ngen-seksbeeld.dhtml
En zo kun je nog diverse voorbeelden vinden.
Wat zijn gewone moslims?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat de gewone moslim die niks met isis heeft hen ook niet als echte moslims ziet idd
Denk niet dat de protesten tegen die inval zo mals warenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef Buitendam het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die nu zo hard roepen om een signaal vanuit de "gematigde" moslimgemeenschap zelf ook een signaal hebben gezonden toen hun regering samen met o.a. de Amerikanen en Britten een illegale oorlog begon in Irak?
Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan jou te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan kan je ook niet verwachten dat mensen ophouden met generaliseren.
Zoals met zoveel, het moet van 2 kanten komen, maar dat komt het nooit.
Die gewoon een gelukkig leven proberen te hebben, hun geloof niet aan andere opdringen. etcquote:
Omdat vantevoren al duidelijk was dat dit geen anti isis, maar anti islam was, georganiseerd en gelopen door extreem rechts.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.
Gewoon met minimale inspanning de zaak minder op scherp zetten, dat is dan toch niet teveel gevraagd van de Schilderswijk gematigde moslim?
Ik heb geen protest gezien in Nederland. Eentje op de Dam, geloof ik?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:33 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Denk niet dat de protesten tegen die inval zo mals warenOok al voor dat bleek dat het een 'illegale' oorlog was (dat er geen MDW aanwezig waren).
Met extreem rechts meelopen? Vraag je dat nu serieus aan mensen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Ja anders zijn ze allemaal net zoquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Met extreem rechts meelopen? Vraag je dat nu serieus aan mensen?
Je zou kunnen zeggen dat de fundamentalisten/extremisten het echte geloof volgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die gewoon een gelukkig leven proberen te hebben, hun geloof niet aan andere opdringen. etc
Gewoon normale mensen ... ?
Ik ben een Belg dus ik zou het niet weten. Ik weet wel nog van massaal protest in België, zoals de 7-daagse Paasmars op Brussel, in 2003.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb geen protest gezien in Nederland. Eentje op de Dam, geloof ik?
Dan zal je echt je ogen wat beter open moeten doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zou er niet over peinzen mee te lopen in een van die rare protestmarsen. Het haalt niks uit, grote kans op moeilijkheden en daar moet je dan je tijd voor opgeven. Mij niet gezien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Die hebben we hier in Nederland niet gehad, hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben een Belg dus ik zou het niet weten. Ik weet wel nog van massaal protest in België, zoals de 7-daagse Paasmars op Brussel, in 2003.
Nee, niet aan MIJ, aan de rest van de wereld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan jou te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.
Dat is toch niet logisch joh
Ze hebben een toenadering gedaan... Heb jij niet gezien. En natuurlijk gaan ze niet met die idioten van afgelopen zondag mee lopen... Ze zijn niet gekquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, niet aan MIJ, aan de rest van de wereld.
Maar goed, ik zou het ook lekker niet doen, hou lekker je (blijkbaar zo ontrechte) negatieve imago vast, het komt vast allemaal vanzelf goed. Stel je voor dat je een toenadering doet.
Oke, reageer er dan zo maar op:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan jou te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.
Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.quote:Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan de wereld te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.
De prinsenvlaggen en de vlaams belang vlaggen hebben ze niet laten zien?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:26 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon opvallend, want bij de beelden die ik op het Vlaams journaal te zien heb gekregen zien die demonstranten er niet bepaald 'provocatief' uit, als je snapt wat ik bedoel. Ook niet qua uitingen. Ongeacht wie meeloopt in zulke demonstratie, als er geen strafbare uitingen gebeuren, dan heb je geen enkele reden om 'erop in te gaan', in dit geval door met stenen te gaan gooien. Iemand met rechts-extreme signatuur die niet provoceert (dood aan de moslims! oid roepen), moet je gewoon ook met rust laten, net zoals dat je bijvoorbeeld een moslim die graag de sharia wilt invoeren in Nederland maar niemand kwaad doet ook met rust moet laten.
Maar goed, dat zal wel een verschil in mening zijnIk snap je punt.
Toenadering zoeken. Zij aan zij met Geertje W.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar goed, ik zou het ook lekker niet doen, hou lekker je (blijkbaar zo ontrechte) negatieve imago vast, het komt vast allemaal vanzelf goed. Stel je voor dat je een toenadering doet.
Hmm, oké. Dacht dat dat in Nederland ook wel het geval zou geweest zijn. Die mars heb ik overigens nog in meegelopen met m'n oudersquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die hebben we hier in Nederland niet gehad, hoor
Hier moet iedereen zich distantiëren voor een stel gelovige debielen die claimen dezelfde god te aanbidden, zonder verder ook maar enige vorm van relatie.
Ondertussen wordt er heus wel gepraat door de mensen die daadwerkelijk wat kunnen betekenen in een situatie als deze. Maar dat is bureaucratie en daar heeft de gemiddelde Nederlander een broertje dood aan. Als die rare marsen zijn bekoeld ligt er een plan klaar om mensen niet te demoniseren of iets op te leggen, maar waarbij er toch een oplossing wordt gevonden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hmm, oké. Dacht dat dat in Nederland ook wel het geval zou geweest zijn. Die mars heb ik overigens nog in meegelopen met m'n ouders
En ik ben het er eveneens niet mee eens dat ze dat zouden doen; ik vind het een beetje jammer dat voornamelijk de extreem-rechtse haters of de linkse goedpraters in beeld komen. Ik vind dat het duidelijk aanwezige probleem best aangekaart mag worden, zonder dat het goedgepraat wordt dmv de racismekaart (Yasmina Haifi) of dat een hele bevolkingsgroep gedemoniseerd wordt (PVV en aanverwanten).
Dan doe je een eigen anti-IS demostratie, iets om je goodwill te tonen ipv het te laten afhangen voor goedbedoelende mensen als jij op een forum.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hebben een toenadering gedaan... Heb jij niet gezien. En natuurlijk gaan ze niet met die idioten van afgelopen zondag mee lopen... Ze zijn niet gek
Nu zijn we wel wat onderwerpen door elkaar aan het gooien he...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar daar wil ik wél wat tegenover zetten. Moslims met een publieke functie of een rol als opiniemaker die zich wel uitspreken, worden op niet mis te verstane wijze verketterd en als een soort "landverrader" weggezet door mensen uit de eigen gemeenschap. Hoe komt dat dan?
Het is één van de zaken die aan bod komt in dit uitgebreide interview met opiniemaker Zihni Özdil:
http://www.vn.nl/Archief/(...)rland-verbeteren.htm
Of lees anders dit recente interview met Ahmed Marcouh en wat hij allemaal naar z'n hoofd krijgt geslingerd: http://www.parool.nl/paro(...)ngen-seksbeeld.dhtml
En zo kun je nog diverse voorbeelden vinden.
Tsja, ben het met je eens. Maar sommige lieden willen blijkbaar dat iedere individuele moslim in Nederland zich meerdere keren op nationale televisie uitspreekt tegen IS. Gewoon, voor de zekerheid.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Goh wat verrassend... Het is iedereen die een beetje eerlijk wil kijken duidelijk dat het merendeel van de moslim bevolking isis uitkotst.
Bij de groep die dat niet doen is er dan nog een fikse groep die vooral niet gelooft dat isis ook maar iets fout doet, dat zijn allemaal anderen die isis erin willen luizen(wat een hele rare gedachtegang is, maar niet agressief). Dan blijft er nog een heel klein groepje over die wel degelijk ook achter de gruwelijkheden staat.
Ze hebben eigen anti isis demo's gehad ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan doe je een eigen anti-IS demostratie, iets om je goodwill te tonen ipv het te laten afhangen voor goedbedoelende mensen als jij op een forum.
Je vindt toch als groep dat je onheus bejegegd wordt, doe er dan iets aan. Zelfs de Hells Angels hebben inzamelingsacties gehouden voor zieke kinderen omdat hun imago zo verrot was.
Blijven roepen dat je dat niet zo hoeven doen omdat *vul dingen in* werkt niet. Ik snap best dat het teveel moeite is hoor, maar hoe gaan we het dan oplossen. Opeens moeten mensen die een negatief beeld hebben maar magisch beslissen dat ze ongelijk hebben? Op basis van wat?
Waarom moeten zij zichzelf bewijzen? De overgrote meerderheid gaat in de tijd dat die NVU'ers op straat staan te blèren naar het werk om een bijdrage te leveren aan de economie en maatschappij. Dat is pas jezelf op de correcte manier bewijzen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan doe je een eigen anti-IS demostratie, iets om je goodwill te tonen ipv het te laten afhangen voor goedbedoelende mensen als jij op een forum.
Je vindt toch als groep dat je onheus bejegegd wordt, doe er dan iets aan. Zelfs de Hells Angels hebben inzamelingsacties gehouden voor zieke kinderen omdat hun imago zo verrot was.
Blijven roepen dat je dat niet zo hoeven doen omdat *vul dingen in* werkt niet. Ik snap best dat het teveel moeite is hoor, maar hoe gaan we het dan oplossen. Opeens moeten mensen die een negatief beeld hebben maar magisch beslissen dat ze ongelijk hebben? Op basis van wat?
Nee, want 1 van de basisregels van dat geloof is verval niet in extremen...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat de fundamentalisten/extremisten het echte geloof volgen.
Heatwave, weet je dat moslims eigenlijk niet mogen demonstreren als er kans is dat daar ellende van komt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow, er is weer iets verzonnen opeens.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Heatwave, weet je dat moslims eigenlijk niet mogen demonstreren als er kans is dat daar ellende van komt?
Van het geloof ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Heatwave, weet je dat moslims eigenlijk niet mogen demonstreren als er kans is dat daar ellende van komt?
Que? Misschien jouw regel, maar zeker niet die van geloof in het algemeen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, want 1 van de basisregels van dat geloof is verval niet in extremen...
Wist jij dat er al anti isis demonstratie's waren geweest? Georganiseerd door de koerden? 2 kennisen van mij die wel moslim zijn maar geen koerd zijn daarheen geweest.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En de fundamentalisten volgen de basis van het geloof? En extremen is natuurlijk ook een ruim begrip en valt op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, want 1 van de basisregels van dat geloof is verval niet in extremen...
Hmm ja prinsensvlaggen heb ik gezien, ik kende als Belg het 'zware' karakter daar niet van. Vlaams Belang vlaggen schaar ik niet onder de noemer 'provocatief'. De Vlaams Belang vlag is namelijk gewoon een variatie op de Vlaamse vlag, zoals die ook door Vlaanderen gebruikt wordt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:41 schreef erodome het volgende:
[..]
De prinsenvlaggen en de vlaams belang vlaggen hebben ze niet laten zien?
Ze hebben ook niet laten zien hoe het eraan toeging op die facebook van pro patria, dat allochtonen daar gewoon weggeschopt werden(mensen die mee wilde doen aan anti isis), dat het ronduit racistisch was?
Ze hebben ook niet laten zien wie deze organisatie georganiseerd heeft, deze demonstratie alleen voor autochtonen? Identitair verzet dus?
Ze hebben ook niet laten weten dat dit al bekend was voor de demo zijn aanvang had en dat er toen een tegenoproep is ontstaan om extreem rechts weg te houden uit de wijk?
Blijf jij maar lekker vasthouden aan je realistische eis dat moslims vier keer per week de straat op moeten om te demonstreren tegen al het onrecht in de wereld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow, er is weer iets verzonnen opeens.
Weet je, doe het lekker niet dan, hou de verstandhoudingen lekker zo, komt allemaal vanzelf goed.
Zal ik doen, blijf jij dan maar vasthouden aan de gedachte dat deze tegenstelling in de samenleving wel beter gaat worden door helemaal niets te doen, van beide kanten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker vasthouden aan je realistische eis dat moslims vier keer per week de straat op moeten om te demonstreren tegen al het onrecht in de wereld.
Omdat je chronisch last zegt de hebben van oh zo onterechte vooroordelen. Een beetje PR is voor niemand slecht.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef Re het volgende:
waarom zou iemand moeten rechtvaardigen in wat hij gelooft?
Anders begin je eerst bij jezelf ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal ik doen, blijf jij dan maar vasthouden aan de gedachte dat deze tegenstelling in de samenleving wel beter gaat worden door helemaal niets te doen, van beide kanten.
Zolang er politieke partijen worden opgericht tegen een bevolkingsgroep an sich is daar niet tegenop te boksen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal ik doen, blijf jij dan maar vasthouden aan de gedachte dat deze tegenstelling in de samenleving wel beter gaat worden door helemaal niets te doen, van beide kanten.
Dat is niet opeens verzonnen, dat is een vrij oude regel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow, er is weer iets verzonnen opeens.
Weet je, doe het lekker niet dan, hou de verstandhoudingen lekker zo, komt allemaal vanzelf goed.
Want ik heb een slechte reputatie in dit land?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Anders begin je eerst bij jezelf ?
een vooroordeel ligt toch echt bij de ander, lijkt mequote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat je chronisch last zegt de hebben van oh zo onterechte vooroordelen. Een beetje PR is voor niemand slecht.
Yep, hele verhandelingen erover gehoord en gelezen.quote:
Dat is een regel in de islam, een hele bekende.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Que? Misschien jouw regel, maar zeker niet die van geloof in het algemeen.
Nee maar jij gaat van dingen uit ...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want ik heb een slechte reputatie in dit land?
Ah dat wist ik nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Yep, hele verhandelingen erover gehoord en gelezen.
Dat is waar, dat is dan ook altijd de ellende met dit soort dingen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
En de fundamentalisten volgen de basis van het geloof? En extremen is natuurlijk ook een ruim begrip en valt op meerdere manieren te interpreteren.
Te makkelijk, want vooroordelen komen ergens vandaan en kloppen regelmatig ook gewoon. En als ze onterecht zijn, zoals een roddel op de middelbare school, zal je moeten bewijzen dat het onwaar is. Was heel vervelend, maar zo werkt de wereld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef Re het volgende:
[..]
een vooroordeel ligt toch echt bij de ander, lijkt me
NWS / Protest tegen ISIS in schilderswijk #12 Allemaal idioten!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat vantevoren al duidelijk was dat dit geen anti isis, maar anti islam was, georganiseerd en gelopen door extreem rechts.
DAT is wat het probleem was, DAT is waarom er mensen opgetrommeld zijn. Vooraf dus al, waarbij je je mag afvragen hoeveel van die ettertjes daar wel uit die wijk kwamen en niet van buiten gekomen zijn.
Ja, dingen die meerdere keren per dag in het nieuws komen, elke dag weer, en die deels bevestigd worden oa op FOK!.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar jij gaat van dingen uit ...
Nou nee hoor, dit zuig je echt uit je grote duim,quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef erodome het volgende:
Dat is een regel in de islam, een hele bekende.
Gahahaah nee, de gene die roddelt moet bewijzen dat het waar is... Rare gedachten gang heb jijquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Te makkelijk, want vooroordelen komen ergens vandaan en kloppen regelmatig ook gewoon. En als ze onterecht zijn, zoals een roddel op de middelbare school, zal je moeten bewijzen dat het onwaar is. Was heel vervelend, maar zo werkt de wereld.
Wat ga jij eraan doen dan? Op een forum op hoge poten eisen dat moslims moeten demonstreren tegen IS, straatschoffies, hoofddoeken, Assad, Hamas, boerka's, etc?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het in de echte wereld iddquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahaah nee, de gene die roddelt moet bewijzen dat het waar is... Rare gedachten gang heb jij
Dan hebben ze veel verwijderd van die site, want voor de demo was het daar echt ronduit grof te noemen en werden allochtonen eruit geschopt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hmm ja prinsensvlaggen heb ik gezien, ik kende als Belg het 'zware' karakter daar niet van. Vlaams Belang vlaggen schaar ik niet onder de noemer 'provocatief'. De Vlaams Belang vlag is namelijk gewoon een variatie op de Vlaamse vlag, zoals die ook door Vlaanderen gebruikt wordt.
Ik heb eens rondgekeken op de Pro Patria pagina, en daar vond ik dat toch nogal meevallen; ik zag ook enkele moslims posten dat ze mee wilden stappen en daarop reageerde pagina 'goed zo, hoe meer moslims meedoen hoe beter'. Geen idee of er nog meer pagina's waren maar ik had niet de indruk dat dat Pro Patria-gedoe zo extreem rechts geïnspireerd was. Ik zeg niet dat het misschien geen verdoken extreem-rechts was hoor, maar op die pagina zag ik geen reden om geweld te gaan gebruiken tegen de betogers. Als je dat vergelijkt met de (alweer verwijderde) pagina van Sharia in de Schilderswijk, tsja dat kan pas tellen als racisme wat mij betreft.
Ik zie overigens wel extreem-rechtse mensen daar posten enzo, maar de pagina zelf is niet extreem-rechts...
In ieder geval vind ik de aanwezigheid van extreem-rechtse mensen in de demonstratie geen reden om 'aan te vallen', ook al is dat op voorhand 'beslist' om 'extreem-rechts uit de wijk te houden'. Extreem-rechts màg je overigens niet uit de wijk houden, zolang ze niets strafbaars doen mag iedereen door de Schilderswijk lopen.
Ik wil de extreem-rechtse figuren zeker niet verdedigen, maar ik vind dat hele verhaaltje maar een beetje met los zand aan elkaar hangen.
Het is ook raar dat je wel zegt dat het van beide kanten moet komen maar zelf geen enkele stap in de goede richting doet ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het in de echte wereld idd.
beetje hopeloos naief of is dat gespeeld?
Ik ga er niets tegen doen, niemand hier. Ik geef alleen mijn kijk op hoe "de moslim" eens kan proberen van zijn negatieve imago af te komen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ga jij eraan doen dan? Op een forum op hoge poten eisen dat moslims moeten demonstreren tegen IS, straatschoffies, hoofddoeken, Assad, Hamas, boerka's, etc?
Lekker makkelijk.
Ja, jij bent een blanke man en blanke mannen vergrijpen zich aan kinderen toch? Als jij je daar niet dagelijks tegen uitspreekt ben jij een kinderverkrachter.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want ik heb een slechte reputatie in dit land?
Onzin, ik behandel niemand IRL anders, zitten hier moslims genoeg in het pand. Alleen wel jammer dat ze altijd alleen eten aan aan tafel bevoorbeeld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ook raar dat je wel zegt dat het van beide kanten moet kopen maar zelf geen enkele stap in de goede richting doet ?
Lees de vorige delen, ik ga niet weer al die info herhalen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
NWS / Protest tegen ISIS in schilderswijk #12 Allemaal idioten!
Kom anders eens met een bron waaruit blijkt wat je beweert?
Ik geef het opquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ga er niets tegen doen, niemand hier. Ik geef alleen mijn kijk op hoe "de moslim" eens kan proberen van zijn negatieve imago af te komen.
En ik probeer ook eens te zien te krijgen of er wel goodwill is, tot nog toe is het "neuh, geen zin in"
Dus ja...
Alleen heel jammer dat ik me regelmatig uitspreek tegen kinderverkrachters hier op FOK!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, jij bent een blanke man en blanke mannen vergrijpen zich aan kinderen toch? Als jij je daar niet dagelijks tegen uitspreekt ben jij een kinderverkrachter.
Logische gedachtegang toch? Zou je moeten herkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |